abonnement Unibet Coolblue
pi_124381678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:08 schreef Neraice het volgende:
M'n eerste echte horloge :)

Nice! Wristshot?
pi_124382018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Meteen goed begonnen ^O^
Thanks man! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:23 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Nice! Wristshot?
Thanks. Wristshot zal ik zondag doen, dan ben ik jarig. 't Is een cadeau ;)
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:08:00 #128
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_124401361
Heb deze besteld van Fossil ;)
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 14:19:56 #129
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124407500
Even via telefoon. Ik heb gisteren de Longines Retrograde gekocht. Maar toen bleek dat ie heel slecht leverbaar is overgestapt op de chrono. Thuis belde hij echter dat t maar 4 tot 6 weken is dus ik breng de chrono terug en dan ongeduldig wachten :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124427652
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
Even via telefoon. Ik heb gisteren de Longines Retrograde gekocht. Maar toen bleek dat ie heel slecht leverbaar is overgestapt op de chrono. Thuis belde hij echter dat t maar 4 tot 6 weken is dus ik breng de chrono terug en dan ongeduldig wachten :)
Dus geen moon phase? Overigens zijn beiden prachtige horloges. Zit er ook aan te denken, maar de speedmaster staat ook al heel lang op mijn lijstje. Beiden nemen is weer een beetje overdreven.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:04:59 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124475065
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dus geen moon phase? Overigens zijn beiden prachtige horloges. Zit er ook aan te denken, maar de speedmaster staat ook al heel lang op mijn lijstje. Beiden nemen is weer een beetje overdreven.
Nee, geen moon phase. Ik vind dat horloge te druk. De betreffende juwelier waar ik was had wel de Moon Phase liggen met zwarte wijzerplaat, maar dies te druk, en de zwarte wijzerplaat wil ik niet. Ik heb namelijk ook een Hamilton Railroad op staal met zwarte wijzerplaat dus ik wil iets wat totaal anders is.

Toen ik daar zat en informeerde naar de Retrograde bleek dat die erg moeilijk leverbaar is. Hij had wat rondgebeld, oa naar een juwelier vlak bij mij in de buurt maar die heeft 'm ook niet, en hij zei van, nou, ik heb wat meer mensen gehad voor dat klokje, maar reken maar op een levertijd van minimaal 2 maanden, maar ga er maar vanuit dat het behoorlijk wat langer is dan dat. Het schijnt dat Longines problemen heeft met leveren? Ik weet t niet.

Nou goed, toen ik daar zat vond ik de Chonograaf van Longines uit de Master Collection ook erg mooi, dus die heb ik uiteindelijk mee genomen. Echter belde hij anderhalf uur later op dat met een beetje geluk het horloge er met 4 tot 6 weken zou zijn. Nou, daar wacht ik wel op, dus ik breng zaterdag de Chronograaf terug, en dan wordt het wachten op de Retrograde. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124497648
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, geen moon phase. Ik vind dat horloge te druk. De betreffende juwelier waar ik was had wel de Moon Phase liggen met zwarte wijzerplaat, maar dies te druk, en de zwarte wijzerplaat wil ik niet. Ik heb namelijk ook een Hamilton Railroad op staal met zwarte wijzerplaat dus ik wil iets wat totaal anders is.

Toen ik daar zat en informeerde naar de Retrograde bleek dat die erg moeilijk leverbaar is. Hij had wat rondgebeld, oa naar een juwelier vlak bij mij in de buurt maar die heeft 'm ook niet, en hij zei van, nou, ik heb wat meer mensen gehad voor dat klokje, maar reken maar op een levertijd van minimaal 2 maanden, maar ga er maar vanuit dat het behoorlijk wat langer is dan dat. Het schijnt dat Longines problemen heeft met leveren? Ik weet t niet.

Nou goed, toen ik daar zat vond ik de Chonograaf van Longines uit de Master Collection ook erg mooi, dus die heb ik uiteindelijk mee genomen. Echter belde hij anderhalf uur later op dat met een beetje geluk het horloge er met 4 tot 6 weken zou zijn. Nou, daar wacht ik wel op, dus ik breng zaterdag de Chronograaf terug, en dan wordt het wachten op de Retrograde. :)
Heb je niet op Chrono24.nl gekeken? Daar zie ik de Retrograde wel, zonder lange levertijden.




EDIT: trouwens, over mooie Longines gesproken... O+



[ Bericht 6% gewijzigd door Negakinu op 25-03-2013 20:31:26 ]
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 21:25:07 #133
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124501977
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:15 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Heb je niet op Chrono24.nl gekeken? Daar zie ik de Retrograde wel, zonder lange levertijden.

[ afbeelding ]

EDIT: trouwens, over mooie Longines gesproken... O+

[ afbeelding ]
Nee daar heb ik niet gekeken. Ik ken de site niet, maar als het online bestellen betreft...dat wil ik niet. Ik wil graag bij een zaak binnen lopen. Het is dezelfde juwelier als waar ik de vorige keer mijn Hamilton Railroad heb gekocht.

Als ik daar wat langer moet wachten dan zou hoeven, vind ik dat prima. De beste man heeft me werkelijk uitstekend geholpen, op een prettige manier, dus ik heb er geen 2x over nagedacht om daar weer heen te gaan.

Overigens is het inderdaad het klokje wat jij plaatst. Je hebt ook een variant met een power reserve meter, maar die wil ik niet. Ik vind die secondewijzer die terug springt heel erg gaaf. Maar dat is inderdaad de klok die ik heel graag wil. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124514586
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee daar heb ik niet gekeken. Ik ken de site niet, maar als het online bestellen betreft...dat wil ik niet. Ik wil graag bij een zaak binnen lopen.
Chrono24.nl is niets anders dan een verzameling links naar juweliers die bepaalde horloges aanbieden. Je kunt op die site kijken welke juwelier iets op voorraad heeft en wat het kost. Geen webshop, geen particulieren.
pi_124535521
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:15 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Heb je niet op Chrono24.nl gekeken? Daar zie ik de Retrograde wel, zonder lange levertijden.

[ afbeelding ]

EDIT: trouwens, over mooie Longines gesproken... O+

[ afbeelding ]


ben niet kapot van longines maar dit is super mooi van ze
Ajax is mijn leven!
pi_124583442
even pimpen :)



...
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:43:45 #137
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124588522



pi_124588610
Spreekt mij dus totaal niet aan, dat soort :@
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_124596245
Ik vind het ook niks. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:58:37 #140
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124598565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Spreekt mij dus totaal niet aan, dat soort :@
ik draag er nooit maar vond deze wel leuk.
1e is dus binair en de 2e is gewoon digitaal/analoog
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:03:46 #141
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_124598710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:20 schreef Garbageman het volgende:
even pimpen :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
oef, die is nice!! weet je uit welk jaar hij komt?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_124599117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:20 schreef Garbageman het volgende:
even pimpen :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Briljant. Die zie je niet vaak. De laatste tijd beginnen die retro cushion/turtle cases me steeds meer aan te spreken. Bernhardt is ook een mooie in die stijl aan het maken op het moment. 600 euro

Eerste render:
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 10:59:43 #143
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124600332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:18 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Briljant. Die zie je niet vaak. De laatste tijd beginnen die retro cushion/turtle cases me steeds meer aan te spreken. Bernhardt is ook een mooie in die stijl aan het maken op het moment. 600 euro

Eerste render:
[ afbeelding ]
Zo kun je zien hoe zeer smaken verschillen. Ik vind dit soort horloges spuuglelijk. Ik zie ook wel dat het een Omega is, en dus duur en hip en stoer want Omega, maar ik vind het design van dat horloge echt heel erg lelijk.

En gelukkig maar, want zo heeft iedereen een andere smaak :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124600635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo kun je zien hoe zeer smaken verschillen. Ik vind dit soort horloges spuuglelijk. Ik zie ook wel dat het een Omega is, en dus duur en hip en stoer want Omega, maar ik vind het design van dat horloge echt heel erg lelijk.

En gelukkig maar, want zo heeft iedereen een andere smaak :)
Het grappige van sommige horloges is dat mijn eerste reactie vaak "Getver wat lelijk!" is maar des te vaker ik ze voorbij zie komen des te meer ik ze ga waarderen. Ik had dit ook echt met duikhorloges. Eerst vond ik er niet veel aan maar nu heb ik er meerdere in mijn collectie. :) Vaak ga je een horloge ook meer waarderen als je het verhaal en de gedachte erachter leert kennen. Een horloge blijft toch een emotie ding. Een goed voorbeeld is de Seiko Orange Monster. Ik vond het ooit het lelijkste horloge dat ik ooit gezien had en nu vind ik hem te gek.

  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 11:19:54 #145
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124600918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:10 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Het grappige van sommige horloges is dat mijn eerste reactie vaak "Getver wat lelijk!" is maar des te vaker ik ze voorbij zie komen des te meer ik ze ga waarderen. Ik had dit ook echt met duikhorloges. Eerst vond ik er niet veel aan maar nu heb ik er meerdere in mijn collectie. :) Vaak ga je een horloge ook meer waarderen als je het verhaal en de gedachte erachter leert kennen. Een horloge blijft toch een emotie ding. Een goed voorbeeld is de Seiko Orange Monster. Ik vond het ooit het lelijkste horloge dat ik ooit gezien had en nu vind ik hem te gek.

[ afbeelding ]
Mijn conclusie is elke keer opnieuw dat ik horloges waarbij die 'ring'/bezel/hoehetookheet (dat ding waar op deze foto 15 - 30 - 45 op staat) breed is (wat dus bij duikers vrijwel altijd zo is?) niet mooi vindt. Maar ja, smaken verschillen. Ik vind die Orange Monster echt heel erg lelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:40:57 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124601631
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn conclusie is elke keer opnieuw dat ik horloges waarbij die 'ring'/bezel/hoehetookheet (dat ding waar op deze foto 15 - 30 - 45 op staat) breed is (wat dus bij duikers vrijwel altijd zo is?) niet mooi vindt. Maar ja, smaken verschillen. Ik vind die Orange Monster echt heel erg lelijk.
Dit heb ik doorgaans ook, behalve bij de Superocean Heritage :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 11:51:41 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124601985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit heb ik doorgaans ook, behalve bij de Superocean Heritage :P.
En ik niet bij de Breitling For Bentley modellen, maar goed, das allemaal wat duur. Overigens is zon BfB ook wel een echte kampklok, maar het blijft een gaaf ding :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124617900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn conclusie is elke keer opnieuw dat ik horloges waarbij die 'ring'/bezel/hoehetookheet (dat ding waar op deze foto 15 - 30 - 45 op staat) breed is (wat dus bij duikers vrijwel altijd zo is?) niet mooi vindt. Maar ja, smaken verschillen. Ik vind die Orange Monster echt heel erg lelijk.
Ik vind het wel meevallen bij mijn sub. Maar die Seiko vind ik iig ook niet mooi.
pi_124619438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:03 schreef Flurry het volgende:

[..]

oef, die is nice!! weet je uit welk jaar hij komt?
Begin jaren '70 :) Er schijnen er niet zoveel meer van te zijn, het uurwerk wordt aangedreven door een stemvork, het is eigenlijk een gemodificeerde ESA 9162. Als je op youtube op omega speedsonic zoekt dan vind je wel wat leuks. Er moet nog wel wat aan gebeuren, ik heb een engels dagwiel besteld. Er zit nu een kapotte spaanse in, en vandaag brak de kroon af, bleek de opwindas verroest te zijn :( (ik heb al een nieuwe as op ebay besteld) Het is een beetje een knutselprojectje, goed werkend zijn ze een beetje boven mijn budget...

Nog even een ander stemvork horloge :)

...
pi_124619609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Begin jaren '70 :) Er schijnen er niet zoveel meer van te zijn, het uurwerk wordt aangedreven door een stemvork, het is eigenlijk een gemodificeerde ESA 9162. Als je op youtube op omega speedsonic zoekt dan vind je wel wat leuks. Er moet nog wel wat aan gebeuren, ik heb een engels dagwiel besteld. Er zit nu een kapotte spaanse in, en vandaag brak de kroon af, bleek de opwindas verroest te zijn :( (ik heb al een nieuwe as op ebay besteld) Het is een beetje een knutselprojectje, goed werkend zijn ze een beetje boven mijn budget...

Nog even een ander stemvork horloge :)

[ afbeelding ]
Wat is het verschil tussen een stemvork horloge en een gewone automaat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')