Als je XL 2012 of 2011 al gekocht hebt of Steam krijg je 85% korting, dus wordt het nog 4.95 of zo. Anders is het 29.99 euro.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:20 schreef Re.active het volgende:
[..]
Waar kan je XL Platinum dan kopen voor €4,50?
Voor 4,50 wil ik m wel kopen, anders trek ik m wel ergens anders vandaan
Wel vreemd dat een mooi spel als XL voor minder over de toonbank gaat dan het wanproduct wat Sim City heet.
Inderdaad, dat is altïjd weer een leuk gezicht.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef fyah het volgende:
Dit is altijd zo leuk om te zien gebeuren
[ afbeelding ]
Yupquote:Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef fyah het volgende:
Dit is altijd zo leuk om te zien gebeuren
[ afbeelding ]
Volgende patch mag van mij wel een 'Reset City' knop hebben jaquote:Op maandag 11 maart 2013 23:29 schreef Adolecens het volgende:
Ik begin opnieuw. Geprobeerd handel en electronica, maar krijg het niet van de grond.
KUT dat je je stad niet kan platgooien en opnieuw beginnen.
Nu nog ff een leuke regio zoeken..
Dat maar eerst zorgen dat je geen parken kan bouwen in andermans steden en zo alles kan slopenquote:Op maandag 11 maart 2013 23:31 schreef Metonae het volgende:
[..]
Volgende patch mag van mij wel een 'Reset City' knop hebben ja
Zorgen voor goed opgeleide sims.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:38 schreef Convict het volgende:
hoe krijg ik die processor fabriek geunlocked ? weet iemand dat? krijg die 5 factory buildings maar niet gefixt
maar ik moet 5 middel industrie gebouwen zien te fixenquote:
Bedoelen ze dan "gewone" industrie gebouwen of geavanceerde? Als het gewone is moet je gewoon genoeg Industrie zonen zodat er 5 gebouwen kunnen worden gebouwd.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:55 schreef Convict het volgende:
[..]
maar ik moet 5 middel industrie gebouwen zien te fixen
en ik heb al een school staan ;p
5 gemiddelde industrie gebouwen staat er letterlijkquote:Op maandag 11 maart 2013 23:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bedoelen ze dan "gewone" industrie gebouwen of geavanceerde? Als het gewone is moet je gewoon genoeg Industrie zonen zodat er 5 gebouwen kunnen worden gebouwd.
gemiddelde is technisch level twee. je kan zien of je het kan krijgen door op educatie te klikken en in de infopanel zie je drie sterretjes of wat het ook zijn. als de middelste geel is zit je goed. je kan een hogeschool neerzetten hiervoor en later een unie met wetenschap uitbreuding voor level 3.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:05 schreef Convict het volgende:
[..]
5 gemiddelde industrie gebouwen staat er letterlijk
en ja ik speel hem in het nederlands
Echt lachwekkendquote:Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel
Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
thx! ga ik morgen mooi is mee aanklotenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:19 schreef jogy het volgende:
[..]
gemiddelde is technisch level twee. je kan zien of je het kan krijgen door op educatie te klikken en in de infopanel zie je drie sterretjes of wat het ook zijn. als de middelste geel is zit je goed. je kan een hogeschool neerzetten hiervoor en later een unie met wetenschap uitbreuding voor level 3.
Say what? Grafisch heel mooi?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Echt lachwekkend
Ze hebben gewoon hun best gedaan om het spel grafisch heel mooi te maken en voor de rest is het allemaal prutswerk geweest
Oh echt? Dat is wel dope. Nieuwe pc dus misschien Crysis doen dan. De meeste EA games die ik tof vind heb ik al op de consolesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 02:11 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
EA games. Crysis, Battlefield, Mass Effect etc. Je krijgt meerdere keuzes.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar zeggen dat het er niet uit ziet is dan ook weer overdrevenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Say what? Grafisch heel mooi?
Het is een heerlijk spel maar het ziet er niet uit
heel mooi? neequote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Say what? Grafisch heel mooi?
Het is een heerlijk spel maar het ziet er niet uit
Dat is inderdaad ook waar ik op doel. Tuurlijk zijn er spellen met mooiere graphics, maar voor een dynamische omgeving als Simcity waarin eigenlijk alles continu berekend moet worden, zijn de graphics in mijn ogen gewoon heel mooi. Helemaal omdat je zo vloeiend overal door heen kunt zweven met je volledig vrije camera-standpunten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 02:47 schreef mschol het volgende:
[..]
heel mooi? nee
er niet uit zien? absoluut niet..
het ziet er vrij slick uit voor een city simulator, als je het gedetailleerder doet krijg je gezeik met de systeemeisen denk ik..
De schaduw klopt welquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Stairway to heavenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Herkenbare lijst. Met name:quote:Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel
Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Deze problemen zijn zo erg dat ik eigenlijk niet doorkan met m'n regio nu. M'n gok/universiteit stad maakt nu verlies omdat er te weinig benefits geshared worden vanuit m'n residential stad en m'n industrie stad.quote:Recycling plant stops working for no reason. Recycling material stays full and never get transformed into plastic/alloy and such :
Sharing between cities are still too slow or never happen.
Recycling trucks don't visit from other cities.
Tech level is not shared between cities
Bug with fire trucks: quite often if you have two trucks and multiple fires, both trucks will go to to the same fire instead of taking one each.
Resource sharing is broken. Cities will develop major power, water and sewerage shortages, even though the neighboring city is producing huge surpluses they never arrive.
Students don't seem to be going to other cities' college or university (even with school buses (for college) in each city)
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"quote:Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel
Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
quote:Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel
Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Dit levert mij zulke dikke ergenissen op... En het gaat niet eens sneller dus eigenlijk staat die 2e of 3e er voor nietsquote:Bug with fire trucks: quite often if you have two trucks and multiple fires, both trucks will go to to the same fire instead of taking one each.
Omdat niet alles mogelijk was in de beta. En die duurde ook maar een uur, dus tja, probeer dan maar eens een multicity op te zetten met shared resources en alquote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Ook op de officiele EA Simcity forums is een dergelijke lijst te vinden!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Dat zal wel moeten, sommige bugs zijn als gamebreaking te classificerenquote:
Wat voor melding geeft-ie dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:08 schreef Troel het volgende:
Ah, dat met die recycleplant had ik ook. Toen heb ik hem aan en uit gezet en toen deed ie het weer
Hij doet niets en de opslagruimte zit vol. Na aan en uit zetten gingen de mensen weer aan het werk om dat spul uit te zoeken en te splitsen in legeringen, plastic en metaalquote:
Ah. Die komt me bekend voorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij doet niets en de opslagruimte zit vol. Na aan en uit zetten gingen de mensen weer aan het werk om dat spul uit te zoeken en te splitsen in legeringen, plastic en metaal
Die beta was niets anders dan PR. Een beta hoort geen timed (een uurtje en dan weer opnieuw beginnen) te zijn. Er waren ook duidelijk veel te weinig mensen om het een stresstest te noemen, want dat merken we nu pas dat die servers volledig inklapte op releasequote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:08 schreef PdeHoog het volgende:
Dan hebben ze toch de beta niet goed uitgevoerd Jammer eigenlijk wel.
tips:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:16 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren trouwens weer een halve stad verbouwd om een verkeersprobleem op te lossen. Ik heb giga files op de regio-weg En ik heb drie aftakkingen gemaakt dmv high density avenues. Toch blijft het op de kruising maar vaststaan. En vanuit die hoek komen de kolen voor mijn centrales dus ik zit met enige regelmaat zonder stroom
Iemand tips over hoe die overbevolkte wegen aan te pakken? Ik heb al een streetcar-systeem, heel veel busstops, max aantal bussen, bus terminal, shuttle bus en een treinstation.
Overigens werken ze dan wel een stuk minder hard. Maar het ding opnieuw bouwen, tjaquote:
Ja Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:
En dan nog een serverparkje neerzetten alsof het om een chatservertje gaat. Hell zelfs dat werkt niet naar behoren
Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.quote:Ondertussen vermaak ik me wel met uitproberen hoor. Stadje zonder al te grote verkeersproblemen en 160K inwoners en educatie als specialisme werkt nog. Al heb ik wel een enorm industrie-tekort, hopelijk krijg ik ze aan het forenzen met trein etc.
Wat ik gewoon mis is een bug-report functie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Bekend 'probleem'quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doen
[..]
Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.
Het is trouwens lang geleden dat ik 's avonds direct na thuiskomst de PC aandeed En het eventjes spelen is er ook niet bij. Gisteravond was het weer 00:00. Weer 4 uur spelen
Mja, die hebben ze nu al een week gehad en nog krijg je wachtrijvoorstellen van een uur als het tegenzit. Mensen zijn gehyped, want nieuwe SimCity. Dus kopen ze het spel en kunnen ze niet eens spelen omdat de DRM-servers uitstaan. Ja, het is niet alleen DRM, dat weet ik ook wel, heel die softwarecode is verweven met serversideberekeningen (cheetah uitzetten, global market, etc).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doen
[..]
Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.
Ik heb serieus geen wachttijden hoor En als ik die wel heb met een server dan pak ik de volgende server wel. Heb nu op twee servers regio's draaien. Maar gisteravond om 7 uur waren 20 van de 24 servers gewoon available.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mja, die hebben ze nu al een week gehad en nog krijg je wachtrijvoorstellen van een uur als het tegenzit. Mensen zijn gehyped, want nieuwe SimCity. Dus kopen ze het spel en kunnen ze niet eens spelen omdat de DRM-servers uitstaan. Ja, het is niet alleen DRM, dat weet ik ook wel, heel die softwarecode is verweven met serversideberekeningen (cheetah uitzetten, global market, etc).
Ik heb anders vaak zat dat ik tegen een scherm aankijk dat zegt dat ie het over een uurtje nog een keer probeert in te loggen. Ondanks dat ze op 'available staan' in het hoofdscherm. Ja, dan pak ik een andere server, maar ben ik wel mijn actuele stad 'kwijt' en moet ik weer een stad opzetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen wachttijden hoor En als ik die wel heb met een server dan pak ik de volgende server wel. Heb nu op twee servers regio's draaien. Maar gisteravond om 7 uur waren 20 van de 24 servers gewoon available.
En Global Markt werkt gewoon. Ik importeer en exporteer van alles. Of snap ik niet wat je bedoelt?
Volgens mij heeft ie gewoon nog nooit echt aan gestaanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:45 schreef ThamfBeast het volgende:
ik heb dit weekend toch ongeveer 30 uur gespeeld en heb geen enkele keer gezien dat de global market eruit lag, misschien server afhankelijk?
Dat weet ik niet, maar feit is dat ie voor mijn stadje uitstond. Ook gifts komen niet altijd aan (region play). Misschien dezelfde bug dat ze het wel verzenden maar nooit aankomt. Ik zie dezelfde meldingen op alle buglijsten voorbijkomen, dus ik ben niet echt de enige hierinquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:45 schreef ThamfBeast het volgende:
ik heb dit weekend toch ongeveer 30 uur gespeeld en heb geen enkele keer gezien dat de global market eruit lag, misschien server afhankelijk?
Het verzenden heb ik ook veel last van (zondag $ 1.500.000 naar een nieuwe stad gestuurd, was kwijt.... )quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar feit is dat ie voor mijn stadje uitstond. Ook gifts komen niet altijd aan (region play). Misschien dezelfde bug dat ze het wel verzenden maar nooit aankomt. Ik zie dezelfde meldingen op alle buglijsten voorbijkomen, dus ik ben niet echt de enige hierin
Bij mij komt elke gift aan, maar duurt soms wel een kwartier voor dat ie aankomt..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:52 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Het verzenden heb ik ook veel last van (zondag $ 1.500.000 naar een nieuwe stad gestuurd, was kwijt.... )
volgens mij kreeg je zelf de keus tussen een zooi spellen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef lipjes het volgende:
Iemand trouwens al een idee wat voor EA game we gaan krijgen ?
Is nog niet bekend, kan ook zijn dat we gewoon allemaal hetzelfde spel krijgen, maar wat jij zegt zou wel beter zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:09 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij kreeg je zelf de keus tussen een zooi spellen?
ik gok dat het een keuze zal zijn van spellen tot 20 euro ofzo
Simcity 4quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef lipjes het volgende:
Iemand trouwens al een idee wat voor EA game we gaan krijgen ?
Heb ongeveer 2 uur doorgespeeld, maar helaas, helemaal niets....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:55 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Bij mij komt elke gift aan, maar duurt soms wel een kwartier voor dat ie aankomt..
quote:
als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb ook last van een file op mijn regioweg die helemaal doorloopt tot in de stad naast me
Geen idee hoe ik dat ga oplossen, tijd om eens te achterhalen hoe je het beste je roads kan indelen.
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:
[..]
als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
Nou in dit geval heeft het meer te maken met een dramatische verdeling over de 3 schijven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:
[..]
als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
Oeh spannend!!! vananvond ff kijkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:47 schreef STING het volgende:
Vanochtend voor het naar het werk gaan even ingelogged op SimCity (geen goed teken), en ik zag dat m'n gifts eindelijk zijn overgemaakt, geld weer terug
dan krijg je een kruispunt...?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:
[..]
als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
nou probeer het uitquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:14 schreef lipjes het volgende:
Vraag me trouwens af wat er gebeurd als je een enorme stad hebt, dan de snelweg afsluit en het riool uitzet
. Wat regio2 betreft gaat het in het hoekje van troel/dude/mij op zich wel goed. Troel heeft een grote stad en ik ook en we zijn bezig met de great work (zonnekracht centrale). Maar regionale samenwerking is een tijd verrot geweest en is dat nog steeds op sommige punten. Utilities kan je wel redelijk makkelijk overnemen maar studenten forenzen niet en recycling werkt ook nog niet echt lekker. En wat betreft hetgeen wat iedereen heet moet je helaas gewoon kijken wat je wel en niet kan bouwen en waarom . Ik ga in ieder geval wel door met mijn regio2 stad want ik maak dikke winst .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef Thrilled het volgende:
Hm gisteravond weer mijn stadje op regio 2 leven ingeblazen, kon eindelijk eens fatsoenlijk inloggen en de stad opstarten.. maar het viel mij op dat mijn buurvrouw (doosje25/Aloneia ofzo ) een compleet verlaten stad heeft en alleen nog maar de utility gebouwen heeft staan, verder zie ik bijna geen specialisaties en weet ik ook niet welke specialisaties iedereen heeft.. ik probeerde nog via de region wall wat te vragen maar dat kwam ook niet door geloof ik Doet iedereen nu maar een dotje of hebben we ergens nog een rode draad? Sowieso geloof ik niet dat region functies nu goed werken dus ik ben maar gewoon mijn eigen ding gaan doen.. Hebben we nog bepaalde doelen voor ogen? Een bepaald region work waar we voor gaan, of gaan we straks een derde poging wagen met regio 2 en weer opnieuw beginnen?
dat is inderdaad wel een grote domper, gemiste kans, maar wellicht komt er later een regio waarbij het wel mogelijk is..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Had mezelf misschien wat beter in moeten lezen in die regio's. Maar toen het spel gister eindelijk goed werkte en we met wat mensen in een regio sprongen, koos iedereen een voor hem/haar leuke plek..
Viel het iets later toch even tegen dat we mekaar helemaal niet zomaar konden giften/voertuigen konden sturen.. Want er lag geen directe weg naar die stad.
Wat heb ik aan een 16-steden regio als ik alleen met 2 of 3 steden om mij heen kan interacten.
Vanochtend op weg naar het werk even gespeeld. Leve de treinquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:47 schreef STING het volgende:
Vanochtend voor het naar het werk gaan even ingelogged op SimCity (geen goed teken), en ik zag dat m'n gifts eindelijk zijn overgemaakt, geld weer terug
Daarom vind ik de 7-regio ook zo prettig, daar is alles met elkaar verbonden. En je hebt ore, oil, coal steden aan de wind kant zitten voor je industrie. Heerlijke regio om in te spelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Had mezelf misschien wat beter in moeten lezen in die regio's. Maar toen het spel gister eindelijk goed werkte en we met wat mensen in een regio sprongen, koos iedereen een voor hem/haar leuke plek..
Viel het iets later toch even tegen dat we mekaar helemaal niet zomaar konden giften/voertuigen konden sturen.. Want er lag geen directe weg naar die stad.
Wat heb ik aan een 16-steden regio als ik alleen met 2 of 3 steden om mij heen kan interacten.
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Punkerdude het volgende:
weet iemand hoe ik de gespeelde tijd van SC in origin kan resetten? indien mogelijk?
Volgens mij gewoon niet. Anders (in het geval van een lokale opslag) zou je het kunnen doen door simcity te de-installeren/opnieuw te installeren, gok ik zo?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Punkerdude het volgende:
weet iemand hoe ik de gespeelde tijd van SC in origin kan resetten? indien mogelijk?
het is origin die dit logged volgens mij, en als ik zo even rond kijk wordt dit bij EA opgeslagen op de servers en kan je het dus niet resettenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon niet. Anders (in het geval van een lokale opslag) zou je het kunnen doen door simcity te de-installeren/opnieuw te installeren, gok ik zo?
dan zit er niets anders op dan een nieuw origin account te registreren en de spellen opnieuw aan te schaffen ( )quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef mschol het volgende:
[..]
het is origin die dit logged volgens mij, en als ik zo even rond kijk wordt dit bij EA opgeslagen op de servers en kan je het dus niet resetten
Nee, die mist iedereen. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:49 schreef Vinno het volgende:
Ik lees in de ochtend altijd ff alles terug, maar ben ik nou gek aan het worden of gaat het topic van #72 naar #74?
Mis ik #73???
Ik had hetzelfde probleem, 2 steden daardoor naar de kl*te...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:56 schreef Vinno het volgende:
Fijn (ligt eraan hoe je het ziet natuurlijk) om te lezen bij die bugs dat iedereen problemen heeft met het winstgevend maken van casino's.
Hier ben ik gisteravond de hele avond mee bezig geweest. De eerste 2 kleine draaiden prima, maar de grotere casino's bleven maar in de min gaan... Allemaal touristendingen erbij, door de hele stad verplaatst.
Vliegveld, treinstation, haven, alles had ik...
Ik snapte er al helemaal niks van wat ik verkeerd deed, maar het ligt dus (waarschijnlijk) niet helemaal aan mij!
Hoop dat ze dit snel fixen, want een grote straat met casino's en een paar hotels ziet er wel cool uit
je kan ook gewoon een support ticket insturen, kijken of de helpdesk het kan resetten...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:48 schreef jogy het volgende:
[..]
dan zit er niets anders op dan een nieuw origin account te registreren en de spellen opnieuw aan te schaffen ( )
Ga ik vanavond eens doen jaquote:
Ja klopt ja, dat hielp wel iets idd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem, 2 steden daardoor naar de kl*te...
Alles geprobeerd om zoveel mogelijk toeristen mijn stad binnen te trekken, maar helaas..
een ding leek een beetje te helpen, ik had een expo centre geplaatst en als ik daar een evenement in organiseerde liepen de casino's wat beter. Echter was dit alleen zo tijdens het evenement, daarna liep alles weer diep de min in..
haha vraag me ook wel af wat er gebeurdquote:
Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja klopt ja, dat hielp wel iets idd.
Maar mijn profit schoot zo in de min, dat mijn stad bijna over de kop ging en ik de helft overal qua faciliteiten enzo moest slopen...
Dus heb de casino's maar weer weg gehaald. Eerst maar eens op andere manier een buffer qua geld maken.
en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
dan ga ik die dus niet kopenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:19 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....
Tot nu toe lijkt de eerste upgrade van het Gok hoofdkwartier ( $100K per dag) een mythe voor mij...
Maar hetzelfde geldt voor andere upgrades zoals bijvoorbeeld consumer tech HQ van trade en dergelijke .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingen
meer handelsdepots? = meer shipments = meer cashquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ga ik vanavond uitvogelenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef hiddit het volgende:
[..]
haha vraag me ook wel af wat er gebeurd
Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ja. Nee. Ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)
In principe is één handelsdepot met alleen maar olieopslag ook wel ok.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:33 schreef lordteddybeer het volgende:
[..]
Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.
"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.
Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:35 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...
Ja misschien dat dat helptquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.
Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.
Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depotquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.
Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.
Bug is het sowieso, want er staat bij mijn gokhallen dat er medium wealth in de slaapkamers zit (30 per gokhal), terwijl in het globale overzicht van bewoners en bezoekers staat dat er 0 medium wealth toeristen zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja misschien dat dat helpt
Maar in feite is dat wel een bug hoor, zeggen ze tenminste. Want het zou niet uit moeten maken
Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..
twitter:MaxisGuillaume twitterde op zaterdag 09-03-2013 om 21:29:04 @booshtv @simcity I'm working on the tourism issues We'll talk about the fixes soon I'm sure reageer retweet
23.000 per dag keer 4 klopt wel hoor. Het is 4K per 1K olie toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depot
Produceer nu 23.000 vaten per uur
-Edit: per dag
Ja, er gaan duidelijk wagentjes van het depot naar de uitgang, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit Maxis-trucks zijn. Die dus uit het niets verschijnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.
Overigens, toen ik eenmaal via trein en boot ging transporteren had ik nooit meer last van volle depots. Dat is echt de beste oplossing
quote:Freight trucks are used to deliver resources such as coal, ore, oil barrels, crates of tvs, etc. When some resources are deposited in your trade depot, your delivery trucks assigned to that depot carry them to where they are needed.
For example, this is how I set up my Electronics Supply chain.
I make 3 trade depots.
I bulldoze the freight goods room on all 3 of them.
Then I put one as a plastics room, one as a alloy room, and one as a processors room.
I make the alloy and plastics import from the global market.
I make the processor depot export to the global market.
Now you will recieve shipments to the import depots(plastic and alloy) by global trucks(not your own) Then your trucks assigned to that depot will ship the resources to your factory.
When the factory has finished making some processors, the trucks assigned to the factory will ship them to the processor depot.
Then some global trucks from off map will arrive to buy the processors, giving you a profit.
You do not need to buy extra trucks for the export depot, since they aren't ever used. Free trucks from the global market buy your stuff, then drive away.
om verkeer zo vloeiend mogelijk te houden: zo min mogelijk kruispunten, dus waar mogelijk gebruik maken van bochtenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig.
Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.
De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:
1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
meer garbage trucks ploppen of extra trucks uit andere stad laten komen, mogelijk heeft het ook te maken met punt 1quote:2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
zie 1quote:3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.
4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
ik gok dat als je criminaliteit lager is er ook meer toeristen komen, maar toeristen zijn nog wat bugged als ik hier zo mee leesquote:5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
meer commercie en tradedepotsquote:6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
langzaam aan opbouwen is het advies van mijn kantquote:7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).
quote:Dus ja, wie heeft er tips?
Pathing is lastig, heel lastig. Zorg er iig voor dat je meerdere hoofdwegen hebt voor je woon/werk en je trade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig.
Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.
De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:
1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
Meer vuilniswagensquote:2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
Ja, brandweerwagens krijgen geen voorrang en staan dus gewoon in de file.quote:3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.
Yepquote:4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
Winkels en gebouwen uit de tourist specialquote:5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
Winkelsquote:6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
-k/h is helemaal niet erg, zolang je genoeg exporteert, maar ja, punt 1.quote:7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).
Dus ja, wie heeft er tips?
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Zit weer op mijn werk over vanalles na te denken, vandaar dat ik vragen stel die ik vast ook zelf wel kan uitdokteren. Maar kan hier niet spelen
Gewoon slopen en grotere bouwen anders.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Kan je na een tijdje ook unlocken dat je meer dan 3 toeristische attracties kan bouwen?
Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:02 schreef Sfeermaker het volgende:
Is er al nieuws over de postzegel map, wordt die nog uitgebreid tot de grootte van een ansichtkaart of moeten we dan nog 2 jaar wachten totdat de community het modden beheerst?
Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:04 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopen
Alleen oppassen dat je niet per ongeluk al je geld uitgeeft vlak voor het uur om is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als je eenmaal inkomsten genereert uit handel in bijv. processors of tv's / toeristische attracties, maakt het eigenlijk niet meer uit of je qua belasting in de min of de plus zit. Voelt wel raar, sta je dik in het rood qua uurkosten, maar krijg je toch 100.000'en binnen via je processorfabriek en toeristische gebouwen.
Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef Laser. het volgende:
Als ik een recycle fabriek heb met een metaal en plastic opslag, dan krijg ik soms de melding dat de opslag van de plastic vol zit. Ondanks dat ik het heb staan op exporteren. Hoe werkt dit exporteren dan?
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?
Ja had ik ook bij mij vorige stad.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Wat is het nut van dat laatste dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverloadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer van .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
lastig uit te leggen dit zonder foto'squote:
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
quote:Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
En toch ligt daar het fundament van de gamequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Voor die mensen is SC5 niet gemaaktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Niet als je exporteert naar de GM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt
En GM is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet als je exporteert naar de GM.
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.
@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Laat je nog wat processors voor mij over? .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de exportquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Laat je nog wat processors voor mij over? .
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebben .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweest . Maar ok, als het belangrijk voor je is en je er niet overheen kunt stappen zou ik het gewoon nog ff niet doen. Of je start een regio en claimed 2 of 3 steden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Neequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
Komische vergelijking en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn .quote:
lol dat is mij nog niet gelukt:pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijking en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water .
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen. .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijking en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water .
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijking en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water .
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreidenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mijquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
Ik vind 3 steden al interessantquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
In een eigen regio wil ik gewoon een keertje puur voor de vormgeving gaan zonder te moeten maximaliseren voor de regiogenoten/GW .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef Thrilled het volgende:
En toch zou ik met grotere maps niet meer van alles gaan bouwen, maar juist alles mooier bouwen.. Nu moet te veel rekening houden met het efficiënt (hokjes) bouwen zodat ik meer kwijt kan en wordt het resultaat minder mooi dan ik wil.. Als ik krullende wegen rondom mijn centrum wil met buitenwijken dan gaat mij dat ten koste van grote plopables als ik verder in de game zit.. Je moet nu al rekening houden dat 1/3 van je map later opgeslokt wordt door recycling centers/mijnen/specialisatiefabrieken/expo centers/noem het allemaal maar op.. En dan wil ik zelf graag nog een grote populatie erbij krijgen waarbij de stad natuurlijk oogt in plaats van eerst wat laagbouw en ineens torenhoge flats..
Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 02:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar zeggen dat het er niet uit ziet is dan ook weer overdreven
Ik heb er drie en hoe meer aansluitingen je maakt, hoe meer men in de file gaat staan op die hoofdwegquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. . Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.
Ik ook !quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende: maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben .
Ik hoop het wel want ik heb geen zin meer om mijn stad verder te managen. Het is ook veel te duur om alles overnieuw in te richten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn .
Ik heb soms ook het idee dat je zo ver in kan zoomen zodat het langer duurt voordat je door je stad heen bent met kijken.. uitgezoomd heb je namelijk bijna je hele stad in zicht.. volgens mij kan je daardoor ook niet verder uit zoomenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. . Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben .
Was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij
Dst gaat goed tot je een vrij grote stad hebt. Dan is het gedaan met filevrij rijden. ^^quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreiden
Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de link ! En nu maar hopen dat er mensen doneren, want ik ben zo'n typ die het niet vertrouwd. De aankondiging dat het alleen van start gaat na $250.000 aan donaties vind ik jammer. Ik ben best bereid om na uitkomst van dit spel, en dat alleen gebaseerd op de plannen, een bedrag van €90,- te betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:52 schreef jogy het volgende:
[..]
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen. .
Zeker, het is ook geen vervanger van SC4, bij lange na niet maar zodra je die verwachting los laat en deze als nieuw spel bekijkt dan is het allemaal niet zo erg. Ik ben ook zeker geen sociale gamer maar vermaak me heel erg met de fok!regio's . civitas koop ik ook zeker, misschien gooik ik er wel een donatie tegenaan .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de link ! En nu maar hopen dat er mensen doneren, want ik ben zo'n typ die het niet vertrouwd. De aankondiging dat het alleen van start gaat na $250.000 aan donaties vind ik jammer. Ik ben best bereid om na uitkomst van dit spel, en dat alleen gebaseerd op de plannen, een bedrag van €90,- te betalen.
De teleurstelling zit 'm in de nieuwe SC vooral in het feit dat ik 'god' niet meer kan zijn in deze SimCity. Er ligt een kaveltje klaar, de aansluiting met de regio is vooraf bepaald, de rails ligt al ergens, de grond kan niet omhoog of omlaag. Je wordt erg beperkt in de esthetische afwerking van je stad.
Ga ik idd ook eens proberen, maar je krijgt op zeker weer problemen bij de aansluiting op de snelweg. Tot nu toe de beste ervaring met een grote rotonde. Niet zo efficiënt voor de bebouwing helaas.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef jogy het volgende:
En ik ga het ook maar een keer proberen ja, om twee avenues te bouwen die redelijk dicht bij het begin van de map gesplitst wordt. Ik heb nu nog niet zo veel problemen met 80000 inwoners, maar toch.
Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Geen idee. Is er wel genoeg water beschikbaar dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef BObNL het volgende:
Wat ze nou van mij echt eens hadden mogen doen is gebouwen die zich aanpassen aan het kavel. Zo moeilijk kan het niet zijn een gebouw te genereren die met de weg mee rond loopt, of die in een punt loopt zodat je niet zo gebonden ben aan de vierkante hokjes.
Zelfde met die industriegebouwen die zo bigass zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.
Als je vanuit je eigen stad in de regioview zit en dan op water klikt, dan zie je wat die steden over hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Je ziet wat hij beschikbaar heeft als je het aan klikt, als je dat vergelijkt met wat jij nodig hebt dan kom je al een eind.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Als je in jouw stad het Water-icoontje aanklikt staat er in het informatie schermpje 'XX kl/u beschikbaar in regio'quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Zal later wel een DLC voor komen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Ook wel waar jaquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Helemaal mee eens Ik vind dat over de map heen zweven en inzoomen ook best leukquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. . Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben .
Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
in city builders is dit niks nieuws onder de zonquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef BObNL het volgende:
[..]
Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aan
Nee maar het zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:41 schreef mschol het volgende:
[..]
in city builders is dit niks nieuws onder de zon
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:29 schreef over_hedge het volgende:
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 dit werkt wel aardig! En dan veel bussen laten rijden. en als je rijk genoeg bent er een hoofdbaan met tram van maken.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
iPhone maps ook uitgebracht voor Simcity?
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
voor de geintresseerde:
http://www.change.org/pet(...)ity-and-future-games
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..quote:
ik mis een beetje de traffic flows overzicht, die je in SC4 ook had:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
mijn stad stond eerst niet vast. tot dat mijn erts op was en ik alles moest veranderen. en dus ook wegen aanpassen. nu is mijn stad 1 grote file
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRM Het is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaarquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
voor de geintresseerde:
http://www.change.org/pet(...)ity-and-future-games
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRM Het is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaar
Het is ook niet tegen jou Maar in het algemeen. Ik lees in de reacties op de blog van SimCity ook een of andere mekkeraar die bij elke blog continue dezelfde reacties plaatst over de DRM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:01 schreef mschol het volgende:
[..]
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..
Regio wissen en opnieuw starten, of idd failet laten gaan. Steden alleen kun je niet wissen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
Op Reddit zitten nu eenmaal veel meer mensen. Er gaan er niet veel zijn die speciaal op de site van EA gaan registreren om een bug te melden. Ze gaan die lijst daar ook wel gaan lezen als er genoeg aandacht aan besteed wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?
Als je een stad binnen een regio hebt verknalt heb je op dit moment nog geen reset mogelijkheid volgens mij. Failliete steden blijven failliet. Start een nieuwe stad, maak dikke winst en gooi een lading geld naar de failliete stad en renoveer/sloop alles begin opnieuw.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
proberen kan geen kwaadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Op een gegeven moment loopt het wel hoor, wagentjes blijven rijden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef Duuc-nl het volgende:
Recycle fabriek zegt dat er geen recyclables zijn en staat dus uit?
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.
Oh ik had het niet specifiek over DRM, ik had het over de opmerking zelf van degene in de quote. DRM blijft vast wel inderdaad .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
regio starten -> sandbox aanvinkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:44 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Hoe kom je in de zandbak mode?
http://puu.sh/2gq0Hquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:37 schreef jogy het volgende:
Maar voor recycling moet je stad wel hoger opgeleid zijn anders doen ze het niet.
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Laser. het volgende:
Ik heb mijn stad met de grond gelijk gemaakt want ik wil opnieuw beginnen. Nu heb ik op een plek wel dikke ground polution. Hoe krijg ik dit (later) weg?
Ok, thanks!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef mschol het volgende:
[..]
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijn
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:45 schreef mschol het volgende:
[..]
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
je kan het wel zien, het is alleen een beetje op de gok doen als eerst, daarna heb je gewoon de guidesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
? volgens mij niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).
Dat is wel goed volgens mij. En die hoedjes? .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:56 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?
je bouwt geen residential bij totdat alles high density is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hieldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:10 schreef Thrilled het volgende:
[..]
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hield
zou wel moeten werken..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Precies, en dat is dus zo kut te bepalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Jump het volgende:
[..]
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:31 schreef Lon3 het volgende:
Maar met een drukke straat krijg je toch ook al wolken krabbers? of zijn die dan nog een slag kleiner dan die wat met avenues kunnen ontstaan?
Dat idee had ik ook al. Ik gebruik de avenues vooral voor de trambanen als hoofdwegen. Dus een grove grid met daarin een fijne grid met normale wegen. Zo hou ik het openbaar vervoer grof op gang.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..
Zoiets heb ik. Dat loopt bij mij helemaal vast. Volgens mij was het idee ook dat je iets verder van de inrit gaat zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je aan beide uiteindes bouwt lijkt mij. Als je links fabrieken en rechts huizen neerzet, willen ze daar allemaal oversteken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 | .|/ \| .| regio |
dan krijg je dus 1 hoofdweg die rechtdoorloopt, links en rechts afslaat? (en die hoofdweg rechtdoor heeft geen aftakkingen )?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |