abonnement Unibet Coolblue
pi_123901893


SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's






Plaatjes













Dit zijn alle specializations.

- Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen)
- Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie)
- Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel)
- Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden)
- Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters)
- Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen)
- Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren)

De greatworks

Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources

- Arcology
Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio
- International Airport
Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen
- Solar Farm
Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio.
Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.
- Space Station
Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.

Fok! Regio('s)
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.


Hier is altijd de laatste versie te vinden
Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6


Handleiding
Regio 1 verdeling e.d.
Regio 2 verdeling e.d.
Regio 4 verdeling e.d.
Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2
Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5

Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad _O_
http://imgur.com/a/gUFqn

Sandbox Regio('s)

Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters.
Sandbox Regio 1



OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol
pi_123901915
Oke, dus ik was niet gek. :P
pi_123901972
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

quote:
Yes putting a sewage treatment plant next to you water pump will provide you with unlimited water. If your sewage overflows you can palce the water filtration station on you water pump and it will clean the water for you.
http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
pi_123902067
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:33 schreef STING het volgende:
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
Dus een treatment plant naast je water pump :P
pi_123902094
]Dus altijd HEEL goed zorgen voor je sewage plant :D Dan kun je ook gewoon pumps aanbouwen ipv filters. Scheelt de helft.
pi_123902097
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
pi_123902109
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:36 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Dus een treatment plant naast je water pump :P
Vanavond maar eens uittesten :7
Kan nu niet inloggen, krijg een error.

quote:
Failed to connect to SimCity servers, due to work.
pi_123902180
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
Filtration pump :?
pi_123902190
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
Fully upgraded kost een pump 64k + 5x60k met filter of 64k + 5x30k zonder. Das 150k voor het geval dat je je poepstroom niet onder controle hebt, das best veel.
pi_123902207
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:41 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Filtration pump :?
Upgrade van water gebouw, 30k zonder filter, 60k met filter.
pi_123902231
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Upgrade van water gebouw, 30k zonder filter, 60k met filter.
Ik keek verkeerd, thanks :)
pi_123902254
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:33 schreef STING het volgende:
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

[..]

http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
eigenlijk moet ik nu mijn pomp verplaatsen :D

ik mis wel nog een hoge capaciteits rioolzuivering, ik heb met 200k inwoners de zuivering helemaal uitgebouwd en nog kom ik af en toe te kort
  maandag 11 maart 2013 @ 10:45:20 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123902286
quote:
9s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:38 schreef STING het volgende:

[..]

Vanavond maar eens uittesten :7
Kan nu niet inloggen, krijg een error.

[..]

Dat betekend dat je aan het werk meot gaat o|O
  maandag 11 maart 2013 @ 10:45:50 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_123902307
stad werkt nog steeds niet :')
pi_123902433
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

eigenlijk moet ik nu mijn pomp verplaatsen :D

ik mis wel nog een hoge capaciteits rioolzuivering, ik heb met 200k inwoners de zuivering helemaal uitgebouwd en nog kom ik af en toe te kort
Tweede zuivering plaatsen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 11 maart 2013 @ 10:53:55 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123902571
quote:
Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Let even op hoe, bij het wederom aanleggen van de Dirt Road, sommige auto's die al op de Avenue rijden omdraaien en achteraan de file sluiten bij de al verstopte Dirt Road. :')
pi_123902577
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tweede zuivering plaatsen?
waar dan? ik kom al ruimte te kort :+
pi_123902610
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Ik wil de argumenten wel eens horen voor die pathfindingkeuze ja :')
  maandag 11 maart 2013 @ 10:55:57 #19
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_123902627
Even hierop terugkomen:

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:13 schreef STING het volgende:
Wat betreft dat water inderdaad, raakt dat nou gewoon op net zoals coal/iron/oil, dat je dus op een gegeven moment het uit een andere stad moet gaan importeren?
Op een gegeven moet dan toch het water in de hele regio op zijn?
Het is wel degelijk te doen. Als je een sewage treatment plant hebt, pompt die schoon drinkwater rechtstreeks de grond in... Als je hiernaast een waterpomp plaatst kun je zonder limiet water blijven pompen, het donkerblauwe zal nooit lichter worden doordat de sewage treatment continu vers schoon drinkwater de grond in blijft pompen..

Regen is idd fucked, werkt totaal niet, maar bovenstaande oplossing functioneert. Ik voorzie met 1 sewage treatment plant met 4 slots en daarnaast 3 waterpompen mijn 115.000 mensen van water zonder dat het ooit opraakt..

Overigens kun je een waterpomp ook naast een rivier zetten voor hetzelfde effect, maar dan moet je natuurlijk wel een rivier hebben op je map ;)

-edit-

Zie dat je het al gevonden had.. polution is overigens geen issue als je zorgt dat je sewage treatment altijd genoeg capaciteit heeft... Op tijd bassins bijplaatsen dus ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_123902643
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tweede zuivering plaatsen?
1 stad inrichten met alleen maar zuivering, garbage, water en elektriciteit (laatste mag wel als je great work solar bouwt), en dat gebruiken om de rest van de nasty dingetjes af te helpen.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:58:57 #21
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123902714
Kom om in de hazmatfires
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123902739
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Let even op hoe, bij het wederom aanleggen van de Dirt Road, sommige auto's die al op de Avenue rijden omdraaien en achteraan de file sluiten bij de al verstopte Dirt Road. :')
dat path finding kaput was was al duidelijk met dat eerste experiment.. maar dit drukt het er nog even bovenop :D
  maandag 11 maart 2013 @ 11:04:43 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123902892
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dat path finding kaput was was al duidelijk met dat eerste experiment.. maar dit drukt het er nog even bovenop :D
"Aren't problems like these what the $19.99 "Streets and Rails" addon that you just know will be coming will allegedly remedy?"

:D
pi_123902922
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

"Aren't problems like these what the $19.99 "Streets and Rails" addon that you just know will be coming will allegedly remedy?"

:D
Echt he. :D

In SC4 is er nog een community mod voor gemaakt om die trafficproblemen te verhelpen, maar dat kun je voor deze SC vergeten. ;(
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')