abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 maart 2013 @ 20:34:55 #1
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_123882544
Hoi FOK!kers,

Ik zit met een vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op kan krijgen.
Ik wil graag op vakantie, maar er is sprake van een langdurige ernstige ziekte bij mij in m'n naaste familie. Er is dus altijd een risico dat er iets kan gebeuren met dat familielid en dat ik mijn vakantie wil annuleren.
Maar nu heb ik dus gehoord (gehoord ja, kon het niet vinden in de polis) dat ik dan mijn geld niet terug kan krijgen omdat ik al op de hoogte was van die ziekte.

Weet iemand hoe dit precies werkt of hangt dit echt af van welke verzekeringsmaatschappij?
Het is namelijk zo dat deze ziekte al jaren speelt en het kan nog lang goed gaan, maar het blijft altijd onvoorspelbaar.
En het probleem is dus dat ik nooit zomaar een vakantie kan boeken omdat het altijd gaat over die ziekte en de annuleringsverzekering.

Tips/advies zijn van harte welkom, ik kom er namelijk niet zo goed uit met al die ingewikkelde voorwaarden overal.. :'(

Groetjes Tante-Leen
pi_123882906
De 'wat zei de verzekeraar toen je belde'-variant met domme spelfout heb ik maar weggehaald.

In veel voorwaarden staat dat het moet gaan om 'plotselinge ernstige ziekte'. In jouw geval is het dus geen onzeker voorval meer, eigenlijk. Maar dat gaat dan vaak om een te bezoeken familielid (waar je dus logeert)

Om welk familielid gaat het? (dat is namelijk ook relevant: vaak gaat het dan om familieleden in eerste of tweede graad ((groot-)ouders, (klein-)kinderen of broers/zussen). Waar ben je verzekerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Five_Horizons op 10-03-2013 20:45:46 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 10 maart 2013 @ 21:15:32 #3
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_123885137
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:
De 'wat zei de verzekeraar toen je belde'-variant met domme spelfout heb ik maar weggehaald.

In veel voorwaarden staat dat het moet gaan om 'plotselinge ernstige ziekte'. In jouw geval is het dus geen onzeker voorval meer, eigenlijk. Maar dat gaat dan vaak om een te bezoeken familielid (waar je dus logeert)

Om welk familielid gaat het? (dat is namelijk ook relevant: vaak gaat het dan om familieleden in eerste of tweede graad ((groot-)ouders, (klein-)kinderen of broers/zussen). Waar ben je verzekerd?
Het gaat om een familielid binnen het eigen gezin. Al jaren ziek, het gaat nu al tijden goed, maar het kan dus ook omslaan. Ik heb nog geen verzekering afgesloten omdat ik dus eerst probeer uit te vinden of het uberhaupt zin heeft om een vakantie te boeken. Altijd weer de problemen er om heen maken me gek |:(

En inderdaad staat er in de polissen vaak iets over plotselinge langdurige ziekte, ik kan nog geen verzekering vinden waar dit niet het geval is.
pi_123886586
Als er sprake is van reëel levensgevaar (ten gevolg van de ziekte), dan valt het wél onder de dekking bij bijvoorbeeld de ANWB:

http://www.anwb.nl/bestan(...)ringsverzekering.pdf

In artikel 26 staat:
quote:
Artikel 26. Verzekerd is:
1. ernstig ongeval, ernstige ziekte of overlijden van:
a. verzekerde;
b. zijn bloed- of aanverwanten in de 1e of 2e graad, alsmede zijn huisgenoten, voorzover er sprake is van, respectievelijk
reële kans bestaat op direct levensgevaar;
maar in artikel 30 staat:
quote:
Artikel 30. Niet verzekerd is schade:
1. als gevolg van onlusten met gebruik van vuurwapens om het bestaande gezag omver te werpen;
2. bestaande uit gederfde inkomsten;
3. verband houdend met reeds bestaande ziekte, aandoening of afwijking bij verzekerde, zijn huisgenoten of familieleden
in de 1e of 2e graad. Deze uitsluiting is alleen van toepassing indien de verzekering meer dan 7 dagen na de boekingsdatum is gesloten;
4. als gevolg van andere dan de genoemde annuleringsredenen.
Dus als jij een vakantie boekt en direct de annuleringsverzekering afsluit, geldt die uitsluiting in punt 3 dus niet en zou het dus gedekt moeten zijn. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_123886751
Volgens mij is z'n combinatie ook niet te vinden in de verzekeringswereld.

Je kan eens contact opnemen met een adviseur, maar geef je weinig kans.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')