abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:24:35 #1
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123827896





De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)







Ali_Ilegali - Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz., Sage 18 oz. Marcher, Oldblue '44 repro

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Oldblue Co.

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Indigofera Mack Broken Twill

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - , N&F Weird Guy Elephant 2, N&F Weird Guy Japan Heritage, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Momotaro 201, Nudie Lab Neo , , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , Levi's 511 commuter

doo. - Momotaro 0701

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, APC Petit Standard

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, Japan Blue x Momotaro 0400, Denimasa 600IR

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

Jetlife - APC New Standards, Naked and Famous Japan Heritage

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

kipknots - Tellason Gustave

Michhas - Edwin ED-57

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fuff - Sage 18 oz. Marcher, ALD Prescott en Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - APC Petit Standard, N&F SG Natural Indigo

Vipi - ALD Prescott, Denim Demon Sarves, Red Cloud R400S 21oz

vault_tec - Unbranded 21 oz.

Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.



Ali_Ilegali (Oldblue)


Atta-boy (APC)


BigSmurf (Indigofera)


bokkepoot (Naked & Famous)


DeGrote (Denham)


vault_tec (Unbranded)


Ditty (Nudie)


don-diablo (Momotaro)


LSDreamer (ALD)


M1stral (Momotaro)


T_Fuff (Atelier la Durance Royston)


xSanjay (APC)


omelette (APC)


DutchErrorist (Levi's 501 STF)



OP-style made by: Bobr ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door M1stral op 09-03-2013 17:57:02 ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_123831327
Ben net naar die blue jeans tentoonstelling geweest. Was erg cool om te zien. Niet heel veel nieuwe dingen gezien of geleerd op het gebied van dry maar wel een paar mooie exemplaren van een aantal liefhebbers die tentoon gesteld werden.
Wel grappige dingen gezien bij het haute couture gedeelte. Er was één broek met alle toetsen van een toetsenbord geplakt op de kont :9 en jeans die gelijkd of gelaserd waren.
Een paar 32 oz n&f stond er ook nog ergens. Op de tv's hadden ze wel intressante stukjes, oa over roy's maar die kon je niet echt volgen/verstaan wat wel weer jammer was. Aan het einde was ook een workshop waar er mensen van g-star? Aan het werken waren aan een paar broeken.

Toen ik terug ging even langs de rode winkel gelopen en daar kreeg ik een complimentje voor m'n apc :7
Faka G
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:15:16 #3
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_123831693
Snelle fit pics van de apc:




En de cuff omdat de apc dus relatief lang is voor m'n gevoel:
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_123832032
Fit is goed don, al zou ik hem als ik jou was hemmen of iets hoger op je heupen dragen. Niet zo'n fan van zo'n grote cuff.
Maar qua thigh/knee measurements spot on volgens mij ^O^
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:35:38 #5
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_123832514
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:24 schreef Grachtenpinguin het volgende:
Fit is goed don, al zou ik hem als ik jou was hemmen of iets hoger op je heupen dragen. Niet zo'n fan van zo'n grote cuff.
Maar qua thigh/knee measurements spot on volgens mij ^O^
Veel hoger zal niet echt lukken. De cuff vind ik zelf ook nog wat te groot, maar ach.. Eerst gewoon dragen die hap en dan tzt een keer laten hemmen als ik het storend vind worden.

De maten zijn echt precies goed nu. Een maat kleiner had echt niet gekund en groter was echt te wijd geworden in het topblock. Blijft hoe dan ook wennen om van een 0201, naar een nf, naar een apc te gaan qua fit voor m'n gevoel.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_123832669
Gewoon stacken die hap! :9
Faka G
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:41:59 #7
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123832750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:24 schreef Grachtenpinguin het volgende:
Fit is goed don, al zou ik hem als ik jou was hemmen of iets hoger op je heupen dragen. Niet zo'n fan van zo'n grote cuff.
Maar qua thigh/knee measurements spot on volgens mij ^O^
Op de heupen komt wel goed. Die rekt nog wel :Y
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:42:29 #8
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123832765
Is dit nou een NS
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_123832823
Nee ps
Faka G
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:44:12 #10
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_123832824
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:42 schreef One_conundrum het volgende:
Is dit nou een NS
Nee een ps.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_123832990
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Veel hoger zal niet echt lukken. De cuff vind ik zelf ook nog wat te groot, maar ach.. Eerst gewoon dragen die hap en dan tzt een keer laten hemmen als ik het storend vind worden.

De maten zijn echt precies goed nu. Een maat kleiner had echt niet gekund en groter was echt te wijd geworden in het topblock. Blijft hoe dan ook wennen om van een 0201, naar een nf, naar een apc te gaan qua fit voor m'n gevoel.
Gewoon ff opnieuw die cuff opdraaien, moet wel wat kleiner lukken toch. Vind 't niet erg storend trouwens maar ben zelf ook meer van de kleinere cuff.
Merk je trouwens veel verschil in fabrick tussen je 201 en apc?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:02:09 #12
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123833296
Wat is dat voor vraag? Momo denim word alleen inhouse gebruikt. Mag aannemen dat er dan wel wezenlijk verschil moet zijn.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:02:44 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_123833304
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:49 schreef doo. het volgende:

[..]

Gewoon ff opnieuw die cuff opdraaien, moet wel wat kleiner lukken toch. Vind 't niet erg storend trouwens maar ben zelf ook meer van de kleinere cuff.
Merk je trouwens veel verschil in fabrick tussen je 201 en apc?
Vind het niet erg zoals die nu is. Deze is qua stof zeker anders. Egaal en niet fluffy. Die 0201 natuurlijk wel en de nf was ook een beetje onregelmatig op plekken. Ik ben iig (tot dusver) tevreden met m'n apc.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_123834692
Ben opzoek naar een nieuw project ben beetje klaar met me railcar. Tijd voor iets nieuws ;) weet iemand nog een merk voor dames? Zelf nog wel wat gevonden bij naked and famous maar die modellen vind ik niet mooi
pi_123837313
Pure blue japan :D
Faka G
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:43:02 #16
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123837345
Klaar met je Railcar?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:17:21 #17
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123839401
Of SdA
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 10 maart 2013 @ 11:56:11 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123859478
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef Ditty het volgende:
Ben opzoek naar een nieuw project ben beetje klaar met me railcar. Tijd voor iets nieuws ;) weet iemand nog een merk voor dames? Zelf nog wel wat gevonden bij naked and famous maar die modellen vind ik niet mooi
http://blueingreensoho.co(...)virtuemart&Itemid=62

Tenzij je dikkere denim wil.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 10 maart 2013 @ 12:05:55 #19
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_123859816
Meetverslag komt begin volgende week.

Dit is trouwens een geniale broek voor de squatters onder ons:

http://blueingreensoho.co(...)_virtuemart&Itemid=3
#FREEBAJSKORV
pi_123860097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:43 schreef M1stral het volgende:
Klaar met je Railcar?
ja wil iets om hem mee af te wisselen. Na het wassen vind ik het als project minder leuk.


Thx voor de tips! ga zo even speuren ;)
pi_123861087
Waarom hebben ze nooit fit pics op big :')
Faka G
  zondag 10 maart 2013 @ 12:40:18 #22
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123861113
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:14 schreef Ditty het volgende:

[..]

ja wil iets om hem mee af te wisselen. Na het wassen vind ik het als project minder leuk.


Thx voor de tips! ga zo even speuren ;)
Heb je hem al gewassen? Hij was toch nog niet zo oud...
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 10 maart 2013 @ 12:41:00 #23
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123861143
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:39 schreef Atta-boy het volgende:
Waarom hebben ze nooit fit pics op big :')
Want? Waar was je naar op zoek.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_123861148
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:05 schreef xSanjay het volgende:
Meetverslag komt begin volgende week.

Dit is trouwens een geniale broek voor de squatters onder ons:

http://blueingreensoho.co(...)_virtuemart&Itemid=3
Mooie inderdaad, zal em in gedachten houden voor wanneer m'n 710 aan retirement toe is. Wel vreemde measurements though, de waist is 5 inch groter dan tagged size.
pi_123861285
Even een flinke fotoserie van mijn Denimasa. Grootste deel in spoiler voor de mobiele gebruikers

Post soak fit pic. Rise en vooral inseam zijn korter geworden. Omdat ik hem aan had tijdens de soak gelukkig in de thigh niet te veel gekrompen. Lijkt wel wat slimmer op de foto dan irl, ben erg blij met de fit.
@Ali: Ik twijfel nog steeds over die taper maar kijk het eerst een paar weken aan ;)



En dan nu details en dergelijke die ik interessant vind.

Achterkant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Backpocket met leather tag (zit onder de backpocket een vogeltje verborgen op de tag. Niet zichtbaar maar de wetenschap dat hij er zit vind ik leuk :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leather patch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leather patch aan de binnenkant

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boodschap op de right pocket lining
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Left pocket lining
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Selvedge
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Peek-a-boo selvedge op de coin pocket
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Front rise
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buttons
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')