abonnement Unibet Coolblue
pi_123827000
http://img24.imageshack.us/img24/5032/ryanairl.jpg (copy/paste deze link)

Vorige topics:
TRV / [Centraal] Ryanair
TRV / [Centraal] Ryanair #2
TRV / [centraal] Ryanair #3
TRV / [centraal] Ryanair #4
TRV / [centraal] Ryanair #5
TRV / Ryanair #6
TRV / Ryanair #7 - Waar we online inchecken
TRV / [Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
TRV / [Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
TRV / [Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
TRV / [Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
TRV / [Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
TRV / [Centraal] Ryanair #13
TRV / [Centraal] Ryanair #15

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchecken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastic tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
pi_123827046
Ik heb een ticket gekocht voor Airport Weeze. Hebben jullie nog tips qua parkeren?

http://www.airport-weeze.com/nl/parkeren.html

Ik vertrek vrijdagmiddag en kom zondagavond aan. De kosten van ¤36 zijn me wel hoog.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:02:18 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_123827285
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:51 schreef ujjain het volgende:
Ik heb een ticket gekocht voor Airport Weeze. Hebben jullie nog tips qua parkeren?

http://www.airport-weeze.com/nl/parkeren.html

Ik vertrek vrijdagmiddag en kom zondagavond aan. De kosten van ¤36 zijn me wel hoog.
Voor Weeze heb ik helaas geen tips.
pi_123830528
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:51 schreef ujjain het volgende:
Ik heb een ticket gekocht voor Airport Weeze. Hebben jullie nog tips qua parkeren?

http://www.airport-weeze.com/nl/parkeren.html

Ik vertrek vrijdagmiddag en kom zondagavond aan. De kosten van ¤36 zijn me wel hoog.
Je zou de auto ergens in de buurt van het dorp Weeze kunnen plaatsen en dan de shuttle bus (rijdt wel maar 1x per uur) te pakken van Weeze - Weeze Airport. Dat is altijd goedkoper.
pi_123830584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:44 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Je zou de auto ergens in de buurt van het dorp Weeze kunnen plaatsen en dan de shuttle bus (rijdt wel maar 1x per uur) te pakken van Weeze - Weeze Airport. Dat is altijd goedkoper.
Ja, net voor Weeze zit volgens mij ergens een hotel bij dat centraal station. Kan je mooi je auto parkeren als 'gast' ;) En dan met de bus naar het vliegveld.
pi_123833433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:51 schreef ujjain het volgende:
Ik heb een ticket gekocht voor Airport Weeze. Hebben jullie nog tips qua parkeren?

http://www.airport-weeze.com/nl/parkeren.html

Ik vertrek vrijdagmiddag en kom zondagavond aan. De kosten van ¤36 zijn me wel hoog.
Google is je vriend: https://www.parkvia.com/b(...)c0-9f54-1ccc07f6fe0f 30 euro voor het tijdslot dat je aangeeft.

Verder ben ik voorlopig even klaar met Ryanair. Had een vlucht geboekt op 12 mei van Bilbao naar Weeze. Omdat de Spaanse autoriteiten de luchthavenbelasting omhoog hebben gegooit heeft Ryanair alle vluchten van 31 maart gecancelt. Je weet dat het kan, je hebt nergens recht op maar toch blijft het vervelend. En ook een beetje hypocriet omdat ze vanaf juni wel weer gaan vliegen op Santander. Nu een terugvlucht geboekt met Easyjet met overstap in Stansted.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_123837440
Voor die 6 euro meer kan je beter je auto op Airport Weeze neer zetten.

Je kan ook misschien je auto ergens in Weeze / Goch plaatsen en met de bus gaan voor 2,50 / 2,40 per enkeltje.
De bus rijdt om het half uur.
pi_123840376
Afgelopen week met Ryanair van Weeze naar Porto gegaan.
De tijd tussen het parkeren van de auto op P2 en in het vliegtuig zitten was niet meer dan 40min _O_
Eskimo Joe
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:59:37 #9
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124006242
Gisteren teruggekomen van een citytripje naar Boedapest.
Op de terugweg waren ze een stuk strenger bij de handbagagecontrole dan op de heenweg.
Maar ze hebben op de terugweg serieus geen één keer op mijn identiteitskaart gekeken!
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:03:28 #10
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124006389
Nog even wachten op de aanbiedingen in mei, zullen binnen een week wel erop staan.
Kijken voor een citytripje.
Vorig jaar ook Boedapest gedaan en is goed bevallen.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:15:00 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_124006821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:03 schreef mr-puta het volgende:
Nog even wachten op de aanbiedingen in mei, zullen binnen een week wel erop staan.
Kijken voor een citytripje.
Vorig jaar ook Boedapest gedaan en is goed bevallen.
Zijn die er elk jaar?
pi_124007082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:15 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zijn die er elk jaar?
Dat neem ik aan van wel toch? Volgens mij gooien ze maand voor maand alles in de aanbieding..
Ik zit ook te wachten, wil in mei nog een weekje weg, bestemming maakt niet uit, als het maar zonnig en goedkoop is!
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:02:01 #13
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124008639
Ja klopt volgens mij wel,
Wacht ieder jaar de aanbiedingen af om in april-mei en evt september nog een stedentrip mee te pakken.
pi_124010925
De Ryanair aanbiedingen zijn ongeveer 5/6 weken van te voren beschikbaar ;).

Goedkope Tickets voor Mei eind Maart
Goedkope Tickets voor Juli midden Mei etc.
pi_124015494
Mag idd hopen dat er nog goedkopere prijzen komen voor de maand Mei, voor bijvoorbeeld Weeze-Madrid
pi_124021871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:44 schreef VacaLoca het volgende:
Mag idd hopen dat er nog goedkopere prijzen komen voor de maand Mei, voor bijvoorbeeld Weeze-Madrid
Je kan kijken hoeveel ze kosten voor de maand April in de vliegprijzen lijst, want het scheelt toch niet heel erg veel met de maand Mei.
Weeze - Madrid vanaf 38 Euro per enkeltje
pi_124021942


[ Bericht 100% gewijzigd door lokpokken op 13-03-2013 20:27:49 ]
pi_124026139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:59 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren teruggekomen van een citytripje naar Boedapest.
Op de terugweg waren ze een stuk strenger bij de handbagagecontrole dan op de heenweg.
Maar ze hebben op de terugweg serieus geen één keer op mijn identiteitskaart gekeken!
Is mij idd ook een aantal keren gebeurd
  zaterdag 16 maart 2013 @ 05:14:35 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_124121266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:49 schreef lokpokken het volgende:
De Ryanair aanbiedingen zijn ongeveer 5/6 weken van te voren beschikbaar ;).

Goedkope Tickets voor Mei eind Maart
Goedkope Tickets voor Juli midden Mei etc.
Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ook bij Ryanair doen ze aan Yield Management, dus proberen ze er alles aan te doen om niet te voorspelbaar te worden.

Het enige nadeel voor Ryanair is dat ze aan de luchthavens voor de lage luchthaventarieven een X aantal passagiers per jaar beloven, hierdoor zal Ryanair dus tickets in de aanbieding moeten gooien om de loadfactoren wat omhoog te krijgen.
Maar het is er Ryanair alles aan gelegen om de yield zo goed mogelijk te krijgen en niet de loadfactor, want dat laatste zegt helemaal niets over de winstgevendheid.

Op dit moment is de stelling van 5 a 6 weken voor vertrek correct, ideaal voor iemand die weg wil en waar de bestemming niet belangrijk is, maar niet handig voor iemand die ergens graag heen wil en niet flexibel is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_124158714
Ik vind het wel vervelend dat ze de prijzen aanpassen als je vaker zoekt op een bepaalde reis op een bepaalde datum! Ik zag ¤90 voor mijn weekend naar Madrid en een vriendin zag ¤120. Na het kopen voor ¤90 had ik hem eens voor ¤75 gezien.
pi_124158785
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:34 schreef ujjain het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat ze de prijzen aanpassen als je vaker zoekt op een bepaalde reis op een bepaalde datum! Ik zag ¤90 voor mijn weekend naar Madrid en een vriendin zag ¤120. Na het kopen voor ¤90 had ik hem eens voor ¤75 gezien.
Als je Skyscanner gebruikt is dat probleem opgelost.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124163613
Goed idee! :) Vanaf welk bedrag moet je bij Ryanair eigenlijk ¤12 of ¤18 creditcard kosten betalen?

Ik moest ¤2 betalen. Ik heb nog ¤18 op mijn Neteller account, maar het is vervelend dat dat prepaid werkt en dat je dus nooit perfect rond uitkomt. Het zou fijner zijn als Neteller het van je creditcard afhaalt of dat je live precies het goede bedrag bij kunt betalen met iDeal. Op dit moment hou je steeds geld over.

Daarbij vind ik de kosten ook erg onduidelijk van de Neteller credit card en de kosten van het opnemen terug naar je bankrekening zijn ook absurd hoog.
pi_124164279
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:58 schreef ujjain het volgende:
Goed idee! :) Vanaf welk bedrag moet je bij Ryanair eigenlijk ¤12 of ¤18 creditcard kosten betalen?

Ik moest ¤2 betalen. Ik heb nog ¤18 op mijn Neteller account, maar het is vervelend dat dat prepaid werkt en dat je dus nooit perfect rond uitkomt. Het zou fijner zijn als Neteller het van je creditcard afhaalt of dat je live precies het goede bedrag bij kunt betalen met iDeal. Op dit moment hou je steeds geld over.

Daarbij vind ik de kosten ook erg onduidelijk van de Neteller credit card en de kosten van het opnemen terug naar je bankrekening zijn ook absurd hoog.
Je betaalt gewoon 2% over het totale bedrag als je met een Creditcard betaald. Als je met een Prepaid Creditcard betaald hoef je geen creditcardkosten te betalen.
pi_124377759
Aanbiedingen voor begin mei staan nu op de site.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:55:56 #25
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124384879
Gister corfu geboekt voot de zomer. Zo eens kijken wat het in mei gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')