abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5689817
Jaja, je leest het goed. Dit evenement, dit jaar Pepsi Chart Live geheten, heeft een deel van de line-up bekend gemaakt. En daar staat idd dus Green Lizard bij! WTF!

De complete lijst bekend gemaakte 'bands':
Billy Crawford
Di-rect
Liberty X
Sita
K-otic
ABS
MS Dynamite
Jive Jones
Green Lizard
Van Dik Hout

Godverdomme zeg..DAT MAG NIET!! Tussen commerciele troep als Billy Crawford en geproduceerde rommel als K-otic duiken echte bands op, die niet eens echte kaskrakers zijn wat betrefd de hitlijsten!

Dat Green Lizard en Van Dik Hout zich hiervoor lenen! Kom op zeg, kies je stroming! Blijf redelijk underground/rock of ga voor het algemene commerciele succes. Niet dat je eerst op Lowlands speelt om even later op fuckin' Pepsi Pop te spelen! Oplichters!

pi_5689841
Ach, dan leren die 14-jarigen ook weer eens wat anders kennen dan K-Otic & co.
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:30:08 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5689861
Green Lizard en Van Dik Hout promoten toch ook gewoon hun singles met clips op MTV/TMF? Niks undergrounds aan.
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:30:17 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5689865
Een paar 'alternatieve' acts tussen alle commerciële is toch geen probleem?
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5689877
Green lizard treed toch ook op op het artquake festival in het haarlemmermeerse bos?
pi_5689911
Nieuwe formule, niks mis mee. Een festival mag zich toch wel ontwikkelen?
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5689913
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe al die kinderen op Green Lizard (niet direct mijn muziek, maar ik heb op zich wel respect voor de act) gaan reageren. Lekker een beetje meebewegen met de muziek? Een massale plaspauze? Of tomaten naar het podium en boe-geroep?
pi_5689929
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:33 schreef postinggirl het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe al die kinderen op Green Lizard (niet direct mijn muziek, maar ik heb op zich wel respect voor de act) gaan reageren. Lekker een beetje meebewegen met de muziek? Een massale plaspauze? Of tomaten naar het podium en boe-geroep?
Ach, Di-Rect vinden ze ook allemaal geweldig.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5689943
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:35 schreef Meril het volgende:

[..]

Ach, Di-Rect vinden ze ook allemaal geweldig.

Maar dat is ook net een stukje toegankelijker, + een voor de kids lekkere uitziende drummer.
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:36:36 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_5689947
quote:
Waarschijnlijk apetrots dat ze die underground muziek ook kunnen waarderen en dat natuurlijk veel beter dan die commerciele shit die ze daar ook draaien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5689956
Het festival mag zich wel ontwikkelen, maar ik snap niet dat Green Lizard zich hiervoor leent..dara gaat t om..ik vindt het ook prima dat de Trance sletjes (oeehh wat algemeniserend..) is in aanraking komen met kwalitatief betere muziek.. Maar ik denk dat de pure Green Lizard fans (waar ik zelf niet onder val; tis een goede band, meer niet) het niet zullen waarderen..
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:39:10 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5689981
quote:
Of tomaten naar het podium en boe-geroep?
Zolang het maar geen tomaten in blik zijn...
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:39:14 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5689982
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:36 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Maar dat is ook net een stukje toegankelijker, + een voor de kids lekkere uitziende drummer.

Green Lizard heeft toch die lekker uitziende zanger? En zo ontoegankelijk is GL nou ook weer niet; je doet net alsof het een soort John Zorn is ofzo Tis gewoon aardige rock wat prima past op een festival.
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:40:51 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5690002
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:37 schreef Dr.E het volgende:
Het festival mag zich wel ontwikkelen, maar ik snap niet dat Green Lizard zich hiervoor leent..dara gaat t om..
Like I said, ze hadden ook clips op TMF/MTV en die zanger is zelfs een keer te gast geweest bij Het Lagerhuis. Ze pakken gewoon wat ze pakken kunnen en ik geef ze groot gelijk.
pi_5690026
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Green Lizard heeft toch die lekker uitziende zanger? En zo ontoegankelijk is GL nou ook weer niet; je doet net alsof het een soort John Zorn is ofzo Tis gewoon aardige rock wat prima past op een festival.

Klopt, Green Lizard is ook best toegankelijk en radiovriendelijk, maar Di-Rect heeft gewoon net wat meer catchy songs. Net wat gelikter. En ze zijn sowieso een stuk bekender binnen de Pepsi Pop-doelgroep.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 06-09-2002 20:48]

vrijdag 6 september 2002 @ 20:42:52 #16
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_5690033
GRILI??
Whaaaaaaaaaa!!
'k ga nu kaarten bestellen !
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:47:02 #17
15745 matando
Marilyn Manson kicks all of yo
pi_5690092
kom op man, Green Lizzard is niet alternatief, ze zijn heel erg comercieel georienteerd!
Vriendjes van Brainpower he, dat steekt aan kennelijk
  vrijdag 6 september 2002 @ 20:49:13 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5690131
Waarschijnlijk zal het allemaal wel loslopen. Zie het ook eens door de ogen van de muzikanten zelf. Ik snap dat jij jouw 'favorieten' het liefst voor jezelf houdt, maar er moet natuurlijk wel brood op de plank komen. Van die ene CD die jij koopt kunnen ze echt niet leven.
Als het een band is die het echt doet voor de muziek, hoef je ook niet te verwachten dat ze binnenkort rotzooi gaan produceren.
pi_5690139
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:47 schreef matando het volgende:
kom op man, Green Lizzard is niet alternatief, ze zijn heel erg comercieel georienteerd!
Vriendjes van Brainpower he, dat steekt aan kennelijk

Trouwens. Within Temptation stond toch ook op de TMF-Awards. Dus wat is het probleem?

Owja, als je 14-jarige buurmeisje het ook kent is de muziek niet meer leuk. Dat was ik ff vergeten

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_5690388
Wat is commercieel zijn toch een cultuurschok dezer dagen. Heet tegenwoordig alweer Pepsi Chart of Pepsi Live Chart iets in die richting. Ik geloof dat de organisatie dit jaar ook weer een beetje meer rock eraan toe wil voegen. En wat boeit het dan nog.

16 down en rosemary's sons stonden vorig jaar ook op Pepsi Pop. Oke Rude Boy bij 16 Down sloeg dan niet echt aan bij het publiek Maar who cares dat zij daar stonden. Is toch te gek om voor 10.000 man in een ahoy te spelen. Zou zelf niet veel anders gedaan hebben eigenlijk.

vrijdag 6 september 2002 @ 21:50:07 #21
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5691087
Stonden de Manic Street Preachers ook niet een paar jaar terug op Pepsipop? Ze waren toen geloof ik de enige act die niet playbackten...
pi_5691243
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 20:26 schreef Dr.E het volgende:
Niet dat je eerst op Lowlands speelt om even later op fuckin' Pepsi Pop te spelen! Oplichters!
Want Lowlands is natuurlijk een zeer ondergronds en alleen bij de echte die-hards bekend gebeuren waar de reguliere media geen aandacht aan besteed? Waarvan de programmeurs allen op een non-profit basis vrijwillig hun diensten verlenen en niemand in de organisatie geld wil verdienen. Waar het publiek nog gewaardeerd wordt en voor 0.75 eurocent een biertje kan kopen zo als het hoort? Waar de platenmaatschappijen, boekingsbureau's en adverteerders het allemaal voor de liefde voor zwaar ondergrondse stromingen doen en iedereen net als jij kotst op bands die na jaren lang hard zwoegen en mooie platen maken eindelijk de waardering krijgen die zij verdienen bij het grote publiek?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_5691340
Tis ook nooit goed hé??? Staat er een keer een band (een slechte ook nog trouwens...) die je goed vind, mag dat ook weer niet ...
  vrijdag 6 september 2002 @ 22:10:05 #24
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5691434
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 21:59 schreef Kiff het volgende:

Want Lowlands is natuurlijk een zeer ondergronds en alleen bij de echte die-hards bekend gebeuren waar de reguliere media geen aandacht aan besteed? Waarvan de programmeurs allen op een non-profit basis vrijwillig hun diensten verlenen en niemand in de organisatie geld wil verdienen. Waar het publiek nog gewaardeerd wordt en voor 0.75 eurocent een biertje kan kopen zo als het hoort? Waar de platenmaatschappijen, boekingsbureau's en adverteerders het allemaal voor de liefde voor zwaar ondergrondse stromingen doen en iedereen net als jij kotst op bands die na jaren lang hard zwoegen en mooie platen maken eindelijk de waardering krijgen die zij verdienen bij het grote publiek?

Doet me inderdaad denken aan een vernietigend artikel in OOR, over hoezeer de underground fans zaten te morren over de slechte (lees: veel te commerciële) lineup van Lowlands dit jaar... Ze noemden het zelfs bijna identiek aan Pinkpop. En dan is het erg, hoor.
pi_5691600
Wat een onzin zeg, bands mogen toch zelf weten waar ze wel of niet spelen, zint het je niet, dan ga je niet, zo moeilijk is dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')