abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:26:15 #1
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123753064


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123753281
Status staat nog steeds op processing. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:31:30 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123753311
De meest recente ontwikkelingen nog ff op een rij...

Een paar lui verwachten een cheapo MTK6589 4.3" 720P phone, naar aanleiding van deze post.


Zo ziet de Jiayu G4 eruit... komt tevens met MTK6589 processor:

Over de leverbaarheid:
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:59 schreef shiznuts het volgende:
Pandawill is langsgeweest bij Jiayu...
http://www.pandawillforum(...)on-from-manufacturer
De info luidt:

The manufacturer said this batch of stock will be finished in the end of March.

De lead-in time bij de G4's staat op 31-3-2013. Dus dat wordt april... geen grapje.
En meer foto's van de G4 en z'n packing + X7 phone e.d. in de MTKSJ-galleries: http://mtksj.com/html/MTKshoujitupian/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123753427
G4 ziet er goed uit!
pi_123759047
Lees al geruime tijd mee en zie dat de meeste chinezen geen G3 900Mhz hebben. Missen we dan in NL niet een snellere internetverbinding? (alles relatief natuurlijk )

Newman N2 met de samsung CPU heeft wel 900Mhz,als een van de weinigen maar internet is nu wel iets wat je op een smartphone wilt hebben. Er is nog niet altijd een hotspot in de buurt.
Alle MTK's geen 900, is het dan wel zo handig om een chinees te halen.

Kortom:
Wanneer heb je 900 nu wel of niet nodig, zit het verschil bij de providers, KPN Vodafone etc?
Benefit of digital: it works or it doesn't
pi_123760980
Iemand interesse in een Huawei Honor 2? Het is de 2GB versie in het wit
pi_123761054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
Iemand interesse in een Huawei Honor 2? Het is de 2GB versie in het wit
hangt af wat de prijs is :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:35:02 #8
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123761340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:53 schreef BizzyBlook het volgende:
Lees al geruime tijd mee en zie dat de meeste chinezen geen G3 900Mhz hebben. Missen we dan in NL niet een snellere internetverbinding? (alles relatief natuurlijk )

Newman N2 met de samsung CPU heeft wel 900Mhz,als een van de weinigen maar internet is nu wel iets wat je op een smartphone wilt hebben. Er is nog niet altijd een hotspot in de buurt.
Alle MTK's geen 900, is het dan wel zo handig om een chinees te halen.

Kortom:
Wanneer heb je 900 nu wel of niet nodig, zit het verschil bij de providers, KPN Vodafone etc?
Gewoon even de OpeningsPost (OP) lezen... -> 'SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden'

- Overigens, als je doelt op LTE/4G, dat gaat op 800/1800/2600mHz: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks#Europe

[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 07-03-2013 20:46:53 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123761612
Mijn zusje zoekt ook een telefoon.
Probleem is dat de meeste telefoons 4.5 inch zijn, het maximum wat zij wil is 4.0inch

Nu lijkt de Lenovo LePhone A789 ons wel wat. http://lightake.com/detai(...)000mAh_Battery-59962

Iemand ervaring met dit toestel? Of een andere aanrader voor maximaal 150$?
pi_123761741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:39 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Mijn zusje zoekt ook een telefoon.
Probleem is dat de meeste telefoons 4.5 inch zijn, het maximum wat zij wil is 4.0inch

Nu lijkt de Lenovo LePhone A789 ons wel wat. http://lightake.com/detai(...)000mAh_Battery-59962

Iemand ervaring met dit toestel? Of een andere aanrader voor maximaal 150$?
Ziet er wel oké uit, maar die 512MB RAM en een accu van slechts 2000mAh...
pi_123761877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:39 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Mijn zusje zoekt ook een telefoon.
Probleem is dat de meeste telefoons 4.5 inch zijn, het maximum wat zij wil is 4.0inch

Nu lijkt de Lenovo LePhone A789 ons wel wat. http://lightake.com/detai(...)000mAh_Battery-59962

Iemand ervaring met dit toestel? Of een andere aanrader voor maximaal 150$?
jiayu g2?
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:44:37 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123761942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:39 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Mijn zusje zoekt ook een telefoon.
Probleem is dat de meeste telefoons 4.5 inch zijn, het maximum wat zij wil is 4.0inch

Nu lijkt de Lenovo LePhone A789 ons wel wat. http://lightake.com/detai(...)000mAh_Battery-59962

Iemand ervaring met dit toestel? Of een andere aanrader voor maximaal 150$?
Waarom niet een Jiayu G2s ?
http://www.aliexpress.com(...)manual=y&needQuery=y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123763116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:30 schreef Majinster het volgende:

[..]

hangt af wat de prijs is :)
inderdaad, welke prijs had je in gedachten? ^^
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:34:35 #14
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_123765009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:30 schreef Majinster het volgende:

[..]

hangt af wat de prijs is :)
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:04 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

inderdaad, welke prijs had je in gedachten? ^^
De prijs ligt tussen de $370,- en $400,- in de chineze webshops. Dat komt volgens Google neer op een prijs van 285-307 euro, exclusief verzendkosten, eventuele douanekosten en omrekenkosten van Paypal.

Voorlopig vraagprijs van 290 euro. Toestel is als nieuw. Even getest om mee te spelen, maar niet als vast toestel gebruikt (heb een iPhone). Alles erbij: doosje, boekje, stylus, zakje, sillicone case en screenprotector.
pi_123792604
@shiz & Joosie

Hebben we geen fake te pakken als ik dit topic zo lees ? -> http://translate.googleus(...)Y_dFGw-u5j3U67TCzY2A

Bij jullie taobaoplaatjes is ook duidelijk een oranje batterij te zien i.p.v. een groene?

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

:o You beat me to it, volgens Mistertao is die van mij ook binnen :D (hij doet het iig.. crappy pic, kan niet checken of English er tussen staat :()

[ afbeelding ]

Met wit en zwart achtertkantje dus :) Doe mij zwart maar, maar hey: als ik een keer in de mood ben.. kan ik altijd wit nog pakken :+
pi_123793035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:16 schreef hansieb112 het volgende:
@shiz & Joosie

Hebben we geen fake te pakken als ik dit topic zo lees ? -> http://translate.googleus(...)Y_dFGw-u5j3U67TCzY2A

Bij jullie taobaoplaatjes is ook duidelijk een oranje batterij te zien i.p.v. een groene?

[..]

het viel mij ook al op dat er bij de taobao plaatjes maar 3 menu knopjes waren, en als ik dan zocht op de GO M2 ik veel plaatjes zag met 4 menu buttons.. vond het al vreemd
maar blijkbaar dus een fake..
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:06:06 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123794731
Nou ja, laten we het even duidelijk stellen. Er staat alleen bij de Taobao-speclist (niet de listing daaronder zelf van de verkoper) dat het om een GO M2 gaat. Dat het daadwerkelijk geen GO M2 is was allang bekend, want we konden 'em nergens vinden en de bestaande M2 leek er niet op. Maar sterker nog, die ze hadden zou ik niet eens willen, maar dat was nu eenmaal de enige 'clue' die we hadden: Green Orange. Maar daarvan is 'ie natuurlijk net zo hard niet als dat 'ie van Xiaomi komt.

Het gaat voornamelijk om de specs voor de prijs. MTK6589, 1GB RAM, 4.3" AMOLED, DualSIM, 5MP camera, 2200mAh en dat voor nog aardig wat onder de 100 euro! Dat is het enige wat er eigenlijk toedoet. Alleen het was handiger geweest als je meteen wist waar je om support en development kon bedelen. Bij Green Orange en Xiaomi dus niet. 't Kan ook net zo hard geen quadcore Rockchip zijn en dat de build.prop of whatever daarvoor is aangepast. Dat beseffen we allemaal dat dat best zo zijn kan. Bij 720P AMOLED kun je ook vraagtekens zetten. Maar voor die prijs kun je toch eens een avontuurtje aangaan en kijken of 't wat is. Misschien is 'ie wel hartstikke dope. We zullen het volgende week wel weten. :P Is het niks, geef ik 'em aan m'n pa ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123799306
Dat het een kloon was wist ik al. Gaat mij net zoals Shiz om de specs. En anders kan ie prima als backup dienen :) Want ik heb ook een echte Mi-Two onderweg, dit beschouw ik als een grappig speeltje en mocht ie echt een MTK6589 hebben verpats ik de Xiaomi miss sneller :P
mag het weten
pi_123803334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

De prijs ligt tussen de $370,- en $400,- in de chineze webshops. Dat komt volgens Google neer op een prijs van 285-307 euro, exclusief verzendkosten, eventuele douanekosten en omrekenkosten van Paypal.

$334 bij mixeshop.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 09:29:38 #20
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_123820023
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:54 schreef glsf het volgende:

[..]

$334 bij mixeshop.
Ik zie het. Met de paypal-kosten en verzendkosten erbij zit je dan alsnog op 290. Buiten de douanekosten.

Daarnaast is het een vraagprijs, dus doe een bod als je interesse hebt :)
pi_123821282
Ik zag in het vorige topic dat mensen de GO Green Orange M2 met zwarte en witte achterkant kregen, is dat standaard want ik moet op mistertao specifiek een kleur kiezen.
Ajax Amsterdam
pi_123834024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

De prijs ligt tussen de $370,- en $400,- in de chineze webshops. Dat komt volgens Google neer op een prijs van 285-307 euro, exclusief verzendkosten, eventuele douanekosten en omrekenkosten van Paypal.

Voorlopig vraagprijs van 290 euro. Toestel is als nieuw. Even getest om mee te spelen, maar niet als vast toestel gebruikt (heb een iPhone). Alles erbij: doosje, boekje, stylus, zakje, sillicone case en screenprotector.
Ik kocht mijne nieuw voor ¤ 235 ongeveer, ik heb een wit zwarte versie, en ik draai er nu Android 4.1.2 op met Apex launcher, toestel werkt echt uitstekend, heel stabiel en snel allemaal en een goeie camera.

En hij vertraagd echt nooit, dat komt denk ik vooral door de 2GB geheugen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:31:42 #23
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123834128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:49 schreef Kuhly het volgende:
Ik zag in het vorige topic dat mensen de GO Green Orange M2 met zwarte en witte achterkant kregen, is dat standaard want ik moet op mistertao specifiek een kleur kiezen.
Dat was de standaard ja, toen waren er nog geen kleuren om te kiezen.
Maar anders wacht je ff onze ervaringen af. Zal volgende week wel binnenkomen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123857101
Het blijft lastig, een opvolger vinden voor m'n Galaxy S2.

Ik zie dat de Caesar H7500+ mooie specs heeft, MTK 6589 met 1GB ROM en 4GB RAM. 720P resolutie op een 5" scherm, en 2x een 2800mah batterij.

Reviews en dergelijke kan ik echter niet vinden. Heeft iemand dit toestel al overwogen en daarbij de keuze gemaakt (wel of niet doen)? Beter wachten op de Jiayu G4, ook al waren met de G3 er de nodige problemen (levertijd én kwaliteit)? Of de Newman NM890, met vergelijkbare specs maar 12mpix camera en een mindere batterij?

(Het merk doet me aan Hero denken, daarvan bestaat ook een identieke H7500+ meen ik.)



[ Bericht 16% gewijzigd door DeHeer op 10-03-2013 10:24:00 ]
pi_123861571
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:16 schreef DeHeer het volgende:
Het blijft lastig, een opvolger vinden voor m'n Galaxy S2.

(Het merk doet me aan Hero denken, daarvan bestaat ook een identieke H7500+ meen ik.)

[ afbeelding ]
En de Zopo 810.Heb 'm besteld bij Pandawill. Ik vertrouw de 2800mah miet helemaal:de Zopo heeft het over 2000 mah.
pi_123862014
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:53 schreef petervandamme2 het volgende:

[..]

En de Zopo 810.Heb 'm besteld bij Pandawill. Ik vertrouw de 2800mah miet helemaal:de Zopo heeft het over 2000 mah.
In de screenshot met specs staat bij de Caesor als brand "Android", dat geeft me dan weer een meuk-gevoel. Dat beiden daar dan ok 12.6mp voor de camera aangeven is ook wel bijzonder (ipv 8mp dus)?
pi_123867402
En de Isa A19Q dan ?
Vergelijkbare quadcore met een 4.7" scherm. Die iets kleinere afmetingen zijn wel een voordeel imho.
Maar de twijfel of het scherm ok is met minder pixels enzo heb ik wel.
Bij Hoevelaken linksaf
  zondag 10 maart 2013 @ 16:47:21 #28
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_123872533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:28 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik kocht mijne nieuw voor ¤ 235 ongeveer, ik heb een wit zwarte versie, en ik draai er nu Android 4.1.2 op met Apex launcher, toestel werkt echt uitstekend, heel stabiel en snel allemaal en een goeie camera.

En hij vertraagd echt nooit, dat komt denk ik vooral door de 2GB geheugen.
In China, in de winkel ;) Die luxe hebben de meesten in dit topic niet.

De vraagprijs is trouwens bespreekbaar hoor. Doe er toch niet zoveel mee :)
pi_123877428
Ik heb gisteren een ZTE u950 besteld.

nadeel van de phone is zijn resolutie maar verder goede prijs/kwaliteit.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123879680
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:46 schreef Haque het volgende:
ZTE u950
Bummer, je had me bijna om (Tegra 3) maar ik mis de dual-sim :(
pi_123881138
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:46 schreef Haque het volgende:
ZTE u950
Je weet hoop ik dat je 3G van dit toestel niet in NL kan gebruiken (alleen china).
3G: TD-SCDMA 2010-2025MHz(can be only used in China)
  zondag 10 maart 2013 @ 22:41:10 #32
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123890706
Wat glsf ook zegt inderdaad...
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:02 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Kijk gewoon ff in de OP (OpeningsPost) onder 'DualSIM & Frequentiebanden'.
De meeste toestellen hebben gewoon GSM en WCDMA. Zodra iets non-WCDMA is, bijvoorbeeld TD-SCDMA ofzo, dan gaat het niet werken behalve in China! Deze phones targeten alleen de lokale markt en zijn vaak in samenwerking tussen een Chinese fabrikant en telecom provider. De ZTE U950 en U985 bijvoorbeeld.

In het algemeen zijn de MediaTek uitgeruste smartphones allemaal gekoppeld aan gangbare frequentiebanden voor gebruik in Europa.
Trouwens vandaag van m'n Jiayu G3 weer terug gegaan naar m'n N002, bevalt me eigenlijk beter zo. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123891433
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:13 schreef glsf het volgende:

[..]

Je weet hoop ik dat je 3G van dit toestel niet in NL kan gebruiken (alleen china).
3G: TD-SCDMA 2010-2025MHz(can be only used in China)
Oh nee dat wist ik niet. Naja ik heb geen 3g hier dus maakt niet zoveel uit.
Maar ik kwam er net achter dat er geen Google Store op kan dus heb pandawill gemaild of ik miss een andere phone uit kan zoeken.

Zo kut al die chinaphones zonder google store.

@chiz ik lees al best lang mee dus had niet verwacht nog iets aan die OP te hebben, niet gelezen dus nee :p
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123899902
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 16:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

In China, in de winkel ;) Die luxe hebben de meesten in dit topic niet.

De vraagprijs is trouwens bespreekbaar hoor. Doe er toch niet zoveel mee :)
Nou mijne komt van www.amazon.cn ik heb me in Gangding ( subway station ) Guangzhou laten vertellen dat ze hem daar duurdere verkochten.

Maar klopt meeste hebben die luxe niet, maar om in China te komen kost ookal meer dan ¤ 700, ¤ 600 voor mijn retour ticket, ¤ 100 voor mijn visum.
pi_123900096
quote:
11s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:41 schreef shiznuts het volgende:
Wat glsf ook zegt inderdaad...

[..]

Trouwens vandaag van m'n Jiayu G3 weer terug gegaan naar m'n N002, bevalt me eigenlijk beter zo. :@
Het zal wel bij gebrek aan betere ervaringen zijn maar hier nog steeds erg tevreden met de G3.
De Star V1277 van mijn dochter doet het trouwens ook zonder enig probleem.
Daarvan verbaast mij vooral de beeldkwaliteit.
Dat verwacht je niet van zo'n goedkoop ding.
pi_123909033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:05 schreef Joosie200 het volgende:
Dat het een kloon was wist ik al. Gaat mij net zoals Shiz om de specs. En anders kan ie prima als backup dienen :) Want ik heb ook een echte Mi-Two onderweg, dit beschouw ik als een grappig speeltje en mocht ie echt een MTK6589 hebben verpats ik de Xiaomi miss sneller :P
Die van mij ligt nu ook bij mistertao. Het is lastig op te maken maar de reviews van de chinezen geven aan dat die 7000 punten scoort (anTuTu maybe) i.p.v. rond de 10000.

http://item.taobao.com/it(...)pcin0&id=16790341022

Ik laat hem maar doorkomen oftewel een cadeautje voor zusje.



[ Bericht 0% gewijzigd door hansieb112 op 11-03-2013 13:50:02 ]
pi_123909118
Op het 1e screenshot lijken die iconen me nogal groot voor een 720p resolutie?
pi_123910009
Ik ben ook erg benieuwd. De mijne is onderweg volgens tracking.
pi_123921807
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:52 schreef Haque het volgende:

[..]
Maar ik kwam er net achter dat er geen Google Store op kan dus heb pandawill gemaild of ik miss een andere phone uit kan zoeken.
Ik weet niet de reden waarom dit niet zou kunnen maar meestal kun je de gapps er zelf opzetten mits je root kan worden op het toestel. Bij de Neo N002 is dit ook zo.
pi_123925124
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:36 schreef glsf het volgende:

[..]

Ik weet niet de reden waarom dit niet zou kunnen maar meestal kun je de gapps er zelf opzetten mits je root kan worden op het toestel. Bij de Neo N002 is dit ook zo.
ja heb geen zin om te rooten want heb een hekel aan roms. :p Denk dat als ik kan ruilen maar gewoon een jiayu g2s neem. Van andere klasse maar in ieder geval geen gekut.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  maandag 11 maart 2013 @ 22:17:22 #41
397801 Beemster
Beter dwars dan rechtdoor!
pi_123936346
Na een tijdje gezocht te hebben naar een geschikte smartphone kwam ik onder andere via dit forum de wereld van de chinese smartphones tegen. De prijzen hiervan vielen bij mij veel beter in de smaak dan de simlockvrij-prijzen van de nieuwere Samsung modellen!

Vandaar een zoekactie gehad naar chinese smartphone. Belangrijk issue voor mij is de maat. Eigenlijk viel alles boven de 4" al af vanwege de te grote afmetingen. 1 dag met een Samsung Galaxy S3 rondgelopen, maar die vond ik echt te groot! Een aantal andere vereisten waren >1 G Ram, >4G Rom en dual core CPU.

Ik vond de Jiayu G3 optisch een prachtig toestel, maar deze viel helaas af vanwege de afmetingen. De toestellen die hierna voor mij overbleven:
Newman N1
Jiayu G2-Plus (Dual-core versie van G2)
Jiayu G2S (Volledig nieuwe versie van G2)
ZTE V970

De Newman viel vervolgens af vanwege het scherm, zie review:(zie review)
Daarna kwam het uit op een combinatie van net iets kleinere afmetingen en meer 'bang for buck' die zorgden voor het voordeel van de twijfel voor de Jiayu G2S!

Heb hem zojuist besteld, ben erg benieuwd!
Beter dwars dan rechtdoor!
pi_123938204
Is er al iemand die TomTom op de N002 heeft geïnstalleerd? Bij mij krijg ik hem niet op de SD kaart en 1GB te weinig voor intern geheugen...

Iemand een oplossing?
pi_123938746
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:43 schreef hansieb112 het volgende:

[..]
Het is lastig op te maken maar de reviews van de chinezen geven aan dat die 7000 punten scoort (anTuTu maybe) i.p.v. rond de 10000.
Reviews? :? ;) Ik ga iig wel anTuTu draaien om te zien of het een MTK6577 of MTK6589 aan boord heeft. Weet je snel genoeg watvoor SoC er in gestopt is. Voor als nog ben ik ook wel toe aan een back-up zodra mijn ZTE Blade het echt begeeft. Want die draait nu als een zonnetje CM10.1/4.2.2. op maar 512MB, het scherm begint het alleen langzaamaan te begeven ben ik bang :'(
mag het weten
  maandag 11 maart 2013 @ 23:14:22 #44
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_123939731
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:47 schreef tankstar het volgende:
Is er al iemand die TomTom op de N002 heeft geïnstalleerd? Bij mij krijg ik hem niet op de SD kaart en 1GB te weinig voor intern geheugen...

Iemand een oplossing?
Heb m gewoon op kaartje gezet en gerund, werkte meteen. Zou morgen even in de mapjes op de Neo van mn meisje moeten kijken hoe eea eruit ziet, maar meer stelde het niet voor volgens mij.
pi_123940036
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:53 schreef TheRipper het volgende:
En de Isa A19Q dan ?
Vergelijkbare quadcore met een 4.7" scherm. Die iets kleinere afmetingen zijn wel een voordeel imho.
Maar de twijfel of het scherm ok is met minder pixels enzo heb ik wel.
Die is idd ook wel interessant, ontwerp alleen iets minder.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123958619
quote:
maandag 11 maart 2013 22:57 schreef Joosie200 het volgende:[/b]

[..]

Reviews? :? ;) Ik ga iig wel anTuTu draaien om te zien of het een MTK6577 of MTK6589 aan boord heeft. Weet je snel genoeg watvoor SoC er in gestopt is. Voor als nog ben ik ook wel toe aan een back-up zodra mijn ZTE Blade het echt begeeft. Want die draait nu als een zonnetje CM10.1/4.2.2. op maar 512MB, het scherm begint het alleen langzaamaan te begeven ben ik bang :'(
Op het tweede tabblad van die taobao link kunnen kopers aangeven wat ze van het product vinden. Google vertaald het brak maar ik lees dingen zoals:

De machine kan ook een paar honderd blok waarde running game kan ook 1G RAM in plaats van de meer dan 1000 prestaties van de kracht en de winkel bijna, maar let op dat deze machine niet is een echte quad-core PowerVR SGX 531, 6577 6589 GPU renderer borstel het duidelijk verraden De run wijst meer dan tienduizend, het is slechts 6000 multisection volledig 6577,6000 pay principe kan het spel soepel te laten verlopen in 6589 gpu544 bewezen. . . . Verkoper beschaamd ik conform de realiteit

Terwijl imitatie, wordt geleverd met de veiligheid Bunny (gewijzigde) testscore knoeien valse punten 21689 punten, wortel verwijder ik installeerde een zekerheid Bunny-test 6982 punten, de Bunny voorstelling MTK6589 eigen apparatuur, de CPU-model Dual-Core Processor ARMv7 (VFPv3, NEON), CPU-frequentie 384.0-1700.0MHz, 480 * 800 resolutie, de GPU renderer PowerVR SGX 531. RAM966.4MB, geheugen 1767.3MB, SD-kaart 4176.0MB (Totaal 8G), camera 4,9 megapixels, Andrews System 4.1.2. Prijzen algemeen vrij goed.
pi_123959481
Vertalen naar Engels levert vaak beter leesbare resultaten.
pi_123962452
Ik heb een gek probleem met mijn N02-M, hij heeft besloten de simkaarten uit te zetten (in beiden zitten sims) en ik kan ze met geen mogelijkheid meer aankrijgen via sim management.
Nou vind ik het niet erg een andere (of dezelfde) rom te flashen om te kijken of het hiermee verholpen kan worden maar de T10 zoals vermeld in de op komt alleen beschadigd (705 bytes) binnen.

Via Neomobile zelf gekeken of ik een andere rom kan vinden maar daar kom ik niet helemaal uit. :{
Is er iemand die mij kan en wil helpen? Of misschien een andere tip heeft om mijn telefoon weer te kunnen laten bellen? :P
Volgens mij is dit gebeurt nadat hij een keer helemaal leeg is en uit zichzelf is uit gegaan...
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:13:05 #49
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_123962777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:04 schreef Tuntuns het volgende:
Ik heb een gek probleem met mijn N02-M, hij heeft besloten de simkaarten uit te zetten (in beiden zitten sims) en ik kan ze met geen mogelijkheid meer aankrijgen via sim management.
Nou vind ik het niet erg een andere (of dezelfde) rom te flashen om te kijken of het hiermee verholpen kan worden maar de T10 zoals vermeld in de op komt alleen beschadigd (705 bytes) binnen.

Via Neomobile zelf gekeken of ik een andere rom kan vinden maar daar kom ik niet helemaal uit. :{
Is er iemand die mij kan en wil helpen? Of misschien een andere tip heeft om mijn telefoon weer te kunnen laten bellen? :P
Volgens mij is dit gebeurt nadat hij een keer helemaal leeg is en uit zichzelf is uit gegaan...
Ik zou eerst een backup maken van je apps enzo met titanium backup en dan gewoon een factory reset. (kan via CWM of via android) Als dat het niet verhelpt (je gaat namelijk weer naar een schone versie van je ROM) dan zou ik even T12 gaan installeren :) (er zijn meerdere downloads o.a. die van Xenorium te vinden in eerdere topics van de Chinese Smartphones reeks)

Wat is die Neo N002i toch een fijn apparaat in de hand O+ Alleen nog steeds eeuwig jammer dat mijn GPS het nog steeds niet doet ;(
Koekje d'r bij?
pi_123963940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:13 schreef eleganza het volgende:
Wat is die Neo N002i toch een fijn apparaat in de hand O+ Alleen nog steeds eeuwig jammer dat mijn GPS het nog steeds niet doet ;(
Hmmmm dat maar gedaan idd, kijk nog even verder en loop tegen de T16 rom aan. :D
Nou ja, zit nu op T15 en het werkt weer. :P

GPS werkt helemaal niet? Bij mij deed hij het slecht tot ik met Pimp my rom locatie correct in had gesteld, geen idee of je dat al geprobeerd hebt? :?
In sommige auto's wil hij nog steeds niet, ja een fix na een half uur en veel uitval maar gelukkig in mijn eigen auto doet hij het prima. ;)
pi_123964689
Hoe lang duurt het tot je bestelling van Pandawill thuis is? Of überhaupt word verstuurt? Ik wacht nu toch al een 2 weken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_123964797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:52 schreef dimmak het volgende:
Hoe lang duurt het tot je bestelling van Pandawill thuis is? Of überhaupt word verstuurt? Ik wacht nu toch al een 2 weken.
PandaWill is helaas erg traag en heeft vaak ook geen (eigen) voorraad.
Het goed is dat PandaWill erg betrouwbaar is! :)

Even geduld dus nog...
pi_123964827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:54 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

PandaWill is helaas erg traag en heeft vaak ook geen (eigen) voorraad.
Het goed is dat PandaWill erg betrouwbaar is! :)

Even geduld dus nog...
Oke, dan wacht ik het nog even af.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:11:35 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123967980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Singapore Post, zal wel binnen twee weken hebben (mijn gok dinsdag 12-3).
Natuurlijk vandaag een Singapore Post pakketje gemist. :P Was 'em vast. Morgenvroeg ophalen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123968290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:43 schreef hansieb112 het volgende:

[..]

Op het tweede tabblad van die taobao link kunnen kopers aangeven wat ze van het product vinden. Google vertaald het brak maar ik lees dingen zoals:
Hmm, naja. Wat ik al zei: zo niet en het blijkt gewoon een MTK6577 te bevatten.. ook goed :P Want dan heb ik wel voor praktisch iets meer dan de helft wat ik voor de Jiayu G3 moest dokken, gewoon een Jiayu G3s :) En die WVGA resolutie ben ik allang gewend van mijn ZTE, leuk hoor 720p maar alles schaalt mee dus meer icons kreeg ik niet op mijn scherm toen ik de G3 had. En ik ben geen blinde vink, dus grotere icons is verre van nodig. Vond dat zo zonde op zo'n scherm hé. 4,5' en dan toch net zoals bij mijn Blade slechts 5x4 grid hanteren...

In ander nieuws.. :D
Posting Date Status Date Status Description
08-03-2013 08-03-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
mag het weten
pi_123970551
De grid kan je met een andere launcher aanpassen.
pi_123975244
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:44 schreef Haque het volgende:

[..]

ja heb geen zin om te rooten want heb een hekel aan roms. :p Denk dat als ik kan ruilen maar gewoon een jiayu g2s neem. Van andere klasse maar in ieder geval geen gekut.
Voor root is er geen andere rom nodig hoor.
pi_123978582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:34 schreef glsf het volgende:

[..]

Voor root is er geen andere rom nodig hoor.
oh
Maargoed, ik heb mijn ZTE gecancelled en een jiayu g2s besteld.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 13 maart 2013 @ 08:58:52 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123993952

Jawohl Leute... hij is gewoon multilanguage!

De voorgeïnstalleerde Antutu geeft een score van 21660. :') _O-
Ik zal in de loop van de dag wel ff de éckte benchmarks doorvoeren en kijken wat er nu eigs in zit.
Volgens diezelfde Antutu-app is het namelijk een MSM8960.
Amoled is het ook niet, gewoon TFT. Geen Play-store, maar HiMarket.
Bij de G3 met 720P krijg je meer van het instellingen menu te zien, dus is vast maar 480P of 540P.
Desondanks voelt 'ie erg degelijk aan hoor, design bevalt me ook wel. Lag vertoont 'ie überhaupt niet.

Meer later in de loop v/d dag. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123994611
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:58 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Jawohl Leute... hij is gewoon multilanguage!

De voorgeïnstalleerde Antutu geeft een score van 21660. :') _O-
Ik zal in de loop van de dag wel ff de éckte benchmarks doorvoeren en kijken wat er nu eigs in zit.
Volgens diezelfde Antutu-app is het namelijk een MSM8960.
Amoled is het ook niet, gewoon TFT. Geen Play-store, maar HiMarket.
Bij de G3 met 720P krijg je meer van het instellingen menu te zien, dus is vast maar 480P of 540P.
Desondanks voelt 'ie erg degelijk aan hoor, design bevalt me ook wel. Lag vertoont 'ie überhaupt niet.

Meer later in de loop v/d dag. ;)
Dit zou de Green Orange telefoon moeten zijn of waar hebben we het over?
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:45:09 #61
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_123994988
Ben benieuwd Shiznuts, zou dus een dual core op 1,5Ghz zijn?

Mocht ie als de brandweer gaan, en de lens/camera is in ieder geval niet slechter (!) dan de Neo en G3, dan bestel ik er een voor m'n broer en m'n schoonvader ofzo :)
pi_123995284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:28 schreef Elysee het volgende:

[..]

Dit zou de Green Orange telefoon moeten zijn of waar hebben we het over?
Dit is de kloon van de originele Green Orange M2, die weer een kloon is van de Xiaomi Mi-Two. Snap je het nog? :P Iig het ding wat Shiznuts vond op Taobao like 2,5 week geleden.

quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:58 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Jawohl Leute... hij is gewoon multilanguage!

Amoled is het ook niet, gewoon TFT. Geen Play-store, maar HiMarket.
Bij de G3 met 720P krijg je meer van het instellingen menu te zien, dus is vast maar 480P of 540P.

Ok dan! Kun je in de himarket wel Google play vinden of moet je die via elders erop gooien? En 480p/540p, de Blade van mij toont 4 opties onder draadloos & 4 opties onder uiterlijk met wvga.

Valt mij alweer mee dat ie gewoon multilanguage is. SoC is dus afwachten, beter dan TFT kon je eigenlijk alleen hopen maar mocht je niet verwachten qua prijs. Vraag: draait er stock Android 4.2.2 op of 4.0/4.1?

[ Bericht 25% gewijzigd door Joosie200 op 13-03-2013 10:02:01 ]
mag het weten
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:14:31 #63
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123995811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:28 schreef Elysee het volgende:

[..]

Dit zou de Green Orange telefoon moeten zijn of waar hebben we het over?
Nou ja, wat het ook zijn mag, volgens de battery compartment: 'MOBILEPHONE MODEL: M2'.
FCC ID: QUBYCOM

De kartonnen doos is verder blanco, de papieren die erbij zitten is alleen een handleiding voor het instellen van Android. Nergens verder een merk genoemd, in ieder geval niet Green Orange. Dat andere merk :P daarvan is een logo op de backcover, de bootanimatie en launcher zijn daar ook van.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit is de kloon van de originele Green Orange M2, die weer een kloon is van de Xiaomi Mi-Two. Snap je het nog? :P Iig het ding wat Shiznuts vond op Taobao like 2,5 week geleden.

[..]

Ok dan! Kun je in de himarket wel Google play vinden of moet je die via elders erop gooien? En 480p/540p, de Blade van mij toont 4 opties onder draadloos & 4 opties onder uiterlijk met wvga.

Valt mij alweer mee dat ie gewoon multilanguage is. SoC is dus afwachten, beter dan TFT kon je eigenlijk alleen hopen maar mocht je niet verwachten qua prijs. Vraag: draait er stock Android 4.2.2 op of 4.0/4.1?

4.1.2 runt 'ie. En hoe wil je in een China markt, of überhaupt een andere markt Google Play gaan vinden. _O- Lol. :P Die moet je zelf porten, nadat het toestel geroot is.

In de levering overigens ook een 2e 1900/2000mAh-rated accu, 2 screenprotectors (eentje met opschrift Lanstar LZ-01 (is dat dan het merk/typenummer? Straks ff googlen), een silicon case (transparant melkwit), zwarte & witte backcover, USB wallcharger, USB kabel, oordopjes en dus zo'n boekje met Chinese algemene instructies om Android in te stellen en een QC (quality check) kaartje dat oningevuld is (een QC sticker zit in de phone zelf).

- Jup, Lanstar LZ-01 is het dus quasi:
http://www.aliexpress.com(...)-01&catId=0&manual=y // http://s.taobao.com/searc(...)id=staobaoz_20130313
En dat is een MT6517, 800x480.


[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 13-03-2013 10:30:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123996125
Top, de mijne zal vandaag of morgen ook wel komen. zal wel te rooten zijn via de gebruikelijke methode neem ik aan?
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:28:08 #65
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123996164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:26 schreef lamjanus het volgende:
Top, de mijne zal vandaag of morgen ook wel komen. zal wel te rooten zijn via de gebruikelijke methode neem ik aan?
Don't know. Heb veel te doen op het moment, maar zal eens kijken in de loop v/d dag of ik wat verder kom. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:30:10 #66
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123996212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:26 schreef lamjanus het volgende:
Top, de mijne zal vandaag of morgen ook wel komen. zal wel te rooten zijn via de gebruikelijke methode neem ik aan?
Gewoon bin4ry root Many Android ;) 90% kans op succes

@Shiznuts; goed verhaal het is dus een MTK6517 of MSM8960 :P?! Hoop voor je dat het de laatste is :+
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123997294
Hehe dat ziet er wel uit als een prima foontje voor mijn zusje. Zal mijn second payment eens even doorvoeren i.v.m. mistertao die er gister uit lag...

@shiz
Hoe zijn de kijkhoeken van dat panel?
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:31:15 #68
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123998423
800x480 kan ik bevestigen in een browsertest tussen de M2 en de 540P N002 (aka N02-M).
Processor weet ik niet, maar hij voelt erg rap aan en heeft ook een 3D-caroussel homescreen en recent tasks.

Kijkhoeken, TFT natuurlijk, maar wel ietsjes, maar niet veel, beter dan de N002.
Moet je maar ff hier kijken hoe de N002 het doet t.o.v. G3, dan heb je een benadering:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:08 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ok dan, hold your horses. :P Hier:




Zoals ik dus al aangaf. Van voren en opzij echt dikke prima de N002 (Neo/N02-M), maar falls slightly apart van boven en onder. Duidelijke winnaar hier in deze vergelijking, maar ja, dat is dan ook aardig wat euro's verschil (euro'tje of 40).
Ik heb via de HiMarket een apk-installer geïnstalleerd, nu heb ik ook Blackmart Alpha erop i.i.g. .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123998472
http://www.gizchina.com/2(...)ter-than-the-umi-x2/

Doe mij die maar! Al betwijfel ik of 'ie in april gereleased wordt.
pi_123999411
Mijn ZTE Blade heb ik destijds gewoon bij de hi winkel gekocht, omdat mijn normale telefoon kapot was. Die Blade is nu bijna 2 jaar oud en echt op zn retour, batterij niet zo best meer en ik heb hem te vaak laten vallen / biertjes mee geopend. Nu wil ik een nieuwe goedkope, maar natuurlijk wel een stapje vooruit. Hoe verhoudt zoiets: http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.10.1&id=16790341022 zich ten opzichte van een blade?

En kan ik als volkomen noob er zelf voor zorgen dat er Google market shit en whatsapp enzo er op gaat draaien?
pi_124000696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:14 schreef shiznuts het volgende:
4.1.2 runt 'ie. En hoe wil je in een China markt, of überhaupt een andere markt Google Play gaan vinden. _O- Lol. :P Die moet je zelf porten, nadat het toestel geroot is.

- Jup, Lanstar LZ-01 is het dus quasi:
Omdat ik dit las in de Tweakers review van de Xiaomi Mi-Two..

quote:
Ook belangrijk om rekening mee te houden is dat standaard-Google-apps als Maps, Gmail, Play Store en andere zaken niet worden meegeleverd. Apps haal je uit Miui Market, die zijn apps uit een downloadwinkel van het Chinese zoekbedrijf Baidu haalt. App-liefhebbers, niet getreurd: de Play Store kun je downloaden uit deze Miui Market, waarna alle apps gewoon gedownload kunnen worden.
Dacht dus van: kwestie van een app market vinden die Google Play erin heeft staan als app en klaar ben je. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:56 schreef lewislennox het volgende:
Hoe verhoudt zoiets: http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.10.1&id=16790341022 zich ten opzichte van een blade?

En kan ik als volkomen noob er zelf voor zorgen dat er Google market shit en whatsapp enzo er op gaat draaien?
Ik heb nu ook een ZTE Blade (via Wehkamp voor 83,25 euro in november 2011 gekocht) en krijg wss dat toestel morgen zelf binnen. Shiznuts heeft hem al binnen gekregen en post nu zijn bevindingen ;) Als ik het zo allemaal hoor i.v.m. de Blade..

Xiaomi kloon versus ZTE Blade
+ 4,3' vs 3,5'
-/- wvga vs wvga
+ Android 4.1.2. vs Android 2.2 (maar als je dit volgt draait ie zo Android 4.2.1. :) )
+ Dual core SoC MTK6517 of MSM8960 vs Single core SoC MSM7227
+ Dual Sim vs Single sim
+ 1GB RAM vs 512MB RAM
-/- 2000mAh vs 1250mAh (groter scherm vereist grotere accu dus tja..)
mag het weten
pi_124001285
Oh handig, zou je een vergelijking kunnen maken als je er een beetje mee gespeeld hebt?
pi_124001624
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Omdat ik dit las in de Tweakers review van de Xiaomi Mi-Two..

[..]

Dacht dus van: kwestie van een app market vinden die Google Play erin heeft staan als app en klaar ben je. ;)

[..]

Ik heb nu ook een ZTE Blade (via Wehkamp voor 83,25 euro in november 2011 gekocht) en krijg wss dat toestel morgen zelf binnen. Shiznuts heeft hem al binnen gekregen en post nu zijn bevindingen ;) Als ik het zo allemaal hoor i.v.m. de Blade..

Xiaomi kloon versus ZTE Blade
+ 4,3' vs 3,5'
-/- wvga vs wvga
+ Android 4.1.2. vs Android 2.2 (maar als je dit volgt draait ie zo Android 4.2.1. :) )
+ Dual core SoC MTK6517 of MSM8960 vs Single core SoC MSM7227
+ Dual Sim vs Single sim
+ 1GB RAM vs 512MB RAM
-/- 2000mAh vs 1250mAh (groter scherm vereist grotere accu dus tja..)
Playstore is toch wel als apk te vinden? via XDA of zo?
pi_124001806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:50 schreef lewislennox het volgende:
Oh handig, zou je een vergelijking kunnen maken als je er een beetje mee gespeeld hebt?
Dat ga ik zeker doen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:02 schreef lamjanus het volgende:

[..]
Playstore is toch wel als apk te vinden? via XDA of zo?
Ja of anders via Androidpolice die het voor je van XDA plukt :P
mag het weten
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:20:56 #75
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124002251
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Omdat ik dit las in de Tweakers review van de Xiaomi Mi-Two..

[..]

Dacht dus van: kwestie van een app market vinden die Google Play erin heeft staan als app en klaar ben je. ;)

[..]
Een markt via een markt installeren. _O- haha, nou ja, ok.
Bij de M2 i.c.m. HiMarket i.i.g. niet.

Verder, nog wat gevonden: http://lanstarcncom.h212.000pc.net/cpa.asp?id=45&fid=0
Duidt op dualSIM GSM, ipv GSM/3G?
Hoewel dat die natuurlijk niet hoeft te zijn, het is een M2, de screenprotector is alleen hetzelfde formaat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124002348
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker doen :)

[..]

Ja of anders via Androidpolice die het voor je van XDA plukt :P
Die had ik idd ook gevonden. Ik heb nog geen toestel dus proberen kan ik het (nog) niet.
pi_124002711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]
Verder, nog wat gevonden: http://lanstarcncom.h212.000pc.net/cpa.asp?id=45&fid=0
Duidt op dualSIM GSM, ipv GSM/3G?
Hoewel dat die natuurlijk niet hoeft te zijn, het is een M2, de screenprotector is alleen hetzelfde formaat.
Phone nickname: LZ-01 (upgrade version) Resolution (pixels): 480 × 800
Phone Type: candybar camera pixels: 500 million
Mobile Category: Andrews smart phones MP3 player: support
Format: GSM900/1800 Bluetooth communication: support
The main screen size: 4.3 inches WIFI communication: support
Capacitive multi-point: support for gravity sensing: support
The number of CPU cores: Quad-Core

Chinezen pronken maar wat graag met dingen die ze niet waar kunnen maken kennelijk :{ Op Aliexpress wordt ie voor fors meer de deur uit gedaan though :P Probeer nu foto's te vinden waar je de twee simslots beter kunt zien. Als je trouwens zoekt op Lanstar LZ-01 vind je veel meer. Zo kun je er ook eentje halen via de Spaanse marktplaats :P

Hier kost ie maar 399 yuan :o Mistertao maakt daar 70,84 dollar van = 54 euro. Vooruit, qua specs ook meer conform de prijs. Maar ach: 84 euro is nog steeds geen geld als je ziet dat je daar maar net een Samsung Galaxy Pocket voor haalt bijvoorbeeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Joosie200 op 13-03-2013 13:44:24 ]
mag het weten
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:00:19 #78
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_124032436
Mwwwwah ik zou het eerlijk gezecht toch niet doen hoor.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_124032872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://www.gizchina.com/2(...)ter-than-the-umi-x2/

Doe mij die maar! Al betwijfel ik of 'ie in april gereleased wordt.
Damn wat een prijs en wat een specs :o
Vraag mij alleen af hoe groot hij is. Heb een vriend zijn Xperia Z eens vastgehad en ik vond dat het eigenlijk nog wel nét ging. Maar die heeft wel dunne bezzels, dunno hoe dat bij die Neo is, ze lijken wel dun op de foto. Zijn er al officiele afmetingen ergen?
pi_124039728
Hoe maak je een screenshot met de NEO?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:56:43 #81
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_124040229
Ohohoo ik ga die NEO ook even iin de gaten houden, dat klinkt bijna too good to be true!!

@Miniem: Power knop en volume down tegelijkertijd ingedrukt houden! :P
Koekje d'r bij?
pi_124080332
Ik heb zondag een telefoon bij Pandawill besteld, speciaal met DHL zodat die hier snel zou zijn, maar vandaag is deze nog steeds niet verzonden. Dat schiet dus niet op. Wie weet een shop die wel gewoon snel verzendt?
pi_124083022
Mixeshop of Etotalk? :)

Update over mijn kloon. Die is geweigerd retour afzender gestuurd omdat de pakketbezorger bij nummer 1xx aanklopte ipv xx. :( Ik heb toch echt xx als nummer doorgegeven maarja. :? De bewoners van 1xx kennen mij niet dus dan krijg je zoiets...
mag het weten
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:50:42 #84
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_124083646
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:24 schreef Joosie200 het volgende:
Mixeshop of Etotalk? :)

Update over mijn kloon. Die is geweigerd retour afzender gestuurd omdat de pakketbezorger bij nummer 1xx aanklopte ipv xx. :( Ik heb toch echt xx als nummer doorgegeven maarja. :? De bewoners van 1xx kennen mij niet dus dan krijg je zoiets...
Even contact zoeken met PostNL/DHL? Het is een fout van de bezorger dan! (tenzij ze 1xx op het pakje hebben gezet, dan kun je gewoon full refund aanvragen bij ze omdat het hun fout is!) Denk eerder dat het een foutje is van de postbezorger, gezien ze altijd rechtstreeks je adresdetails printen uit je order. Dus check je order ff, en dan zien wat je gaat doen.

G4 btw aangekondigd, iemand die zn chinaphone in gaat ruilen? (not me!)
Koekje d'r bij?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 11:13:35 #85
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124084453
Zeker. O+ G4, zwarte front, witte back, if mogelijk. Dan de versie met 2GB en 3000mAh.
G3 had ik laatst kort geprobeerd, ben toen echter toch weer op m'n N002 teruggegaan.

Pandawill's lead-in time duidde op eind deze maand. Dus zal in april wel komen. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124087658
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 11:13 schreef shiznuts het volgende:
Zeker. O+ G4, zwarte front, witte back, if mogelijk. Dan de versie met 2GB en 3000mAh.
G3 had ik laatst kort geprobeerd, ben toen echter toch weer op m'n N002 teruggegaan.

Pandawill's lead-in time duidde op eind deze maand. Dus zal in april wel komen. :)
Ze bedoelt de S4 denk ik :D

En nee ik ga niet ruilen. Ten eerste sowieso veel te duur, en al die features zijn wel knap dat het kan enzo, maar vraag mij af hoeveel van die dingen ook echt nuttig zijn... :p
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:00:32 #87
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124088398
Ach so, oh ja, de Samsung keynote omtrent de Galaxy S4 (SGS4). :P
Dacht al, dat was toch al een tijdje bekend dat de G4 zou komen. _O-

Hoef ik inderdaad niet. Mijn design is het niet en hij is niet eens dualSIM. :6
Ben ook geen fan van de kleuren bij AMOLED-schermen en de Touchwiz UI is jakkie :r .
Verder wel hele aardige features hoor. 5.0" FHD, 2xQuadcore, 2600mAh enz, etc. :Y

Oh. Ik gebruik echt veel smileys aan het einde van m'n zinnen. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124089241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:00 schreef shiznuts het volgende:
Ach so, oh ja, de Samsung keynote omtrent de Galaxy S4 (SGS4). :P
Dacht al, dat was toch al een tijdje bekend dat de G4 zou komen. _O-

Hoef ik inderdaad niet. Mijn design is het niet en hij is niet eens dualSIM. :6
Ben ook geen fan van de kleuren bij AMOLED-schermen en de Touchwiz UI is jakkie :r .
Verder wel hele aardige features hoor. 5.0" FHD, 2xQuadcore, 2600mAh enz, etc. :Y

Oh. Ik gebruik echt veel smileys aan het einde van m'n zinnen. :@
1x quadcore toch?
pi_124089594
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:22 schreef xminator het volgende:

[..]

1x quadcore toch?
Ik had gelezen dat het afhankelijk van de regio Quadcore of Octacore ging zijn. Dunno wat die Octacore dan precies inhoudt though
pi_124089729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:33 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat het afhankelijk van de regio Quadcore of Octacore ging zijn. Dunno wat die Octacore dan precies inhoudt though
octa = 8 cores

Nl is gewoon quadcore _O-
pi_124089919
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:36 schreef xminator het volgende:

[..]

octa = 8 cores

Nl is gewoon quadcore _O-
Haha ja ik weet dat het 8 cores zijn, ik bedoel dat ik niet weet of dat dan 2 quad core chips zijn zoals chiz zegt of dat dat één of andere speciale chip van samsung is ofzo. Ik wist namelijk niet dat er al octa core mobiele chips uitwaren
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:08:20 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124090881
http://www.phonearena.com/phones/Samsung-Galaxy-S-4_id7597
quote:
• System chip:
› Exynos 5 Octa

• Processor:
8-core, 1600 MHz
› 1.6 GHz quad-core ARM Cortex-A15 and
› 1.2 GHz quad-core ARM Cortex-A7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124094860
@shiz
Hoe staat het met de chinese Mi2 kloon :* Play market er al op en ondersteund die ook 3g?
pi_124094972
Ik ben al een tijdje troste bezitter van de Jiayu G2, maar ik vraag me 1 ding af; Wat is het voordeel van het rooten van dit apparaat? Is er überhaupt iets mee te halen?
pi_124098039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:50 schreef thethoryd het volgende:
Ik ben al een tijdje troste bezitter van de Jiayu G2, maar ik vraag me 1 ding af; Wat is het voordeel van het rooten van dit apparaat? Is er überhaupt iets mee te halen?
Uit deze post blijkt dus van niet. :P
Niet eens flauw bedoelt maar als je nu tevreden bent en niet meer nodig hebt is het totaal zinloos toch te gaan rooten. ;)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 17:11:42 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124098417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:48 schreef hansieb112 het volgende:
@shiz
Hoe staat het met de chinese Mi2 kloon :* Play market er al op en ondersteund die ook 3g?
Nog niet veel verder mee gespeeld. Ben druk aan het opruimen en inpakken, srry. ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:50 schreef thethoryd het volgende:
Ik ben al een tijdje troste bezitter van de Jiayu G2, maar ik vraag me 1 ding af; Wat is het voordeel van het rooten van dit apparaat? Is er überhaupt iets mee te halen?
Uit de OP:
quote:
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |
quote:
What is Rooting?
Taken from: Rooting for Android: What, why and how? | Ubergizmo
WiKi link: https://en.wikipedia.org/wiki/Rooting_(Android_OS)

When carriers and manufacturers sell you your device, it is almost certain that the device would come with certain software restrictions in place. There are a variety of different reasons why they might do that – some claim that this is done to protect the user, preserve the device’s warranty (this policy will vary from manufacturer to manufacturer), prevent users from getting rid of carrier bloatware apps or simply because the manufacturer would prefer if your device was distinguishable from the competition based purely on its user interface (i.e. Samsung’s TouchWiz, HTC Sense UI, etc).

Whatever their reasoning may be, chances are if you are looking to customize your device on a deeper level, you’d be out of luck and this is where rooting comes into play.

Rooting is essentially a process that allows users of smartphones, tablets or other devices running on Android to gain “superuser” access to the software. This will allow the user to perform administrative tasks such as writing to locations normally restricted by the system which in turn will allow for deeper customization. For iOS users, rooting on Android devices could be thought of as a close equivalent to jailbreaking your device.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124102151
Shiz, al iets verder met die kloon? Wat een interface heeft dat ding..haha. Op zich echt een mooi toestel maar dan moet ie wel werkbaarder te maken zijn.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:33:25 #98
97745 Thorical
finding a way
pi_124106891
Is er een geheim menu in de NEO net als bv in de G3? #*# enz.
En welke troep kan ik er afgooien met titanium backup. Want err is zoveel Chinese troep op de NEO waar ik eigenlijk vanaf wil maar niet echt weet wat er af kan.
pi_124115629
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:58 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Jawohl Leute... hij is gewoon multilanguage!

De voorgeïnstalleerde Antutu geeft een score van 21660. :') _O-
Ik zal in de loop van de dag wel ff de éckte benchmarks doorvoeren en kijken wat er nu eigs in zit.
Volgens diezelfde Antutu-app is het namelijk een MSM8960.
Amoled is het ook niet, gewoon TFT. Geen Play-store, maar HiMarket.
Bij de G3 met 720P krijg je meer van het instellingen menu te zien, dus is vast maar 480P of 540P.
Desondanks voelt 'ie erg degelijk aan hoor, design bevalt me ook wel. Lag vertoont 'ie überhaupt niet.

Meer later in de loop v/d dag. ;)
Dus toch te goed om waar te zijn zoals ik nu lees en schijnt het waarschijnlijk een MT6517 in te zitten? Dit dingen vond ik een paar maanden geleden ook voor dat geld en toen had ik er al mijn twijfels omdat er weinig over te vinden was.
pi_124121738
Ik zie met cpy spy dat hij op 1700mhz piekt. Is het dan een 6517?
pi_124130820
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:24 schreef Joosie200 het volgende:
Mixeshop of Etotalk? :)

Thanks. Deze shops verzenden wel snel bedoel je?
Sinds gisteren ben ik telefoonloos, vandaar de haast :)
pi_124132533
Wat ik zo al her en der van anderen hoor zijn dat shops die ook een soortgelijk assortiment hebben en sneller versturen. Pin me er niet op vast, want ik heb bij hen nog niks besteld.
mag het weten
pi_124133019
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:58 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Jawohl Leute... hij is gewoon multilanguage!

De voorgeïnstalleerde Antutu geeft een score van 21660. :') _O-
Ik zal in de loop van de dag wel ff de éckte benchmarks doorvoeren en kijken wat er nu eigs in zit.
Volgens diezelfde Antutu-app is het namelijk een MSM8960.
Amoled is het ook niet, gewoon TFT. Geen Play-store, maar HiMarket.
Bij de G3 met 720P krijg je meer van het instellingen menu te zien, dus is vast maar 480P of 540P.
Desondanks voelt 'ie erg degelijk aan hoor, design bevalt me ook wel. Lag vertoont 'ie überhaupt niet.

Meer later in de loop v/d dag. ;)
Ik haal 6785 punten met de kloon, geen idee of dat veel is voor dat ding. cpu 1700 mhz max
pi_124133775
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:43 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Ik haal 6785 punten met de kloon, geen idee of dat veel is voor dat ding. cpu 1700 mhz max
Met mijn Neo haal ik 6356 op 1001mHzx2 (540x960)
Dat laatste zal best meetellen aangezien hij ruim 25% meer pixels aan moet sturen. Eigenlijk gewoon waar voor je geld en vanwege de lagere resolutie gewoon een vlot dinkie maar wel met wat oudere chipset. :s)
pi_124133798
ships...
pi_124134349
@lamjanus
Heb je nog wat meer info over dat ding? Gps werkend en 3g mogelijk?
pi_124134480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:29 schreef hansieb112 het volgende:
@lamjanus
Heb je nog wat meer info over dat ding? Gps werkend en 3g mogelijk?
Zit geen gps in lijkt het.. Heb er verder nog geen simkaart in gehad dus dat moet ik nog even testen.
  maandag 18 maart 2013 @ 15:03:26 #109
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124207075
quote:
Gaat mijn interesse ook naar uit. Zodra ie goed beschikbaar is en de reviews niet te negatief dan bestel ik m
pi_124216797
Dat was ook mijn plan! ben zeer benieuwd. heeft ook een erg strak design. even afwachten dus :)
pi_124223686
Vandaag de Newman N2 binnengekregen, loopt soepel maar geen playstore helaas. Dus rooten noodzakelijk. Welke tool adviseren jullie? exynos abuse 1.2 lijkt een goede kandidaat, maar laat ik eerlijk zijn: wil eerst goed lezen want het word mijn eerste root.

Dus als iemand een linkje heeft naar meer leesvoer dan ik kan vinden dan graag. vondroid komt regelmatig uit google, maar die links zijn dood.

Bij voorbaat dank voor de tips

Als ik in de op iets gemist heb , dan excuses, heb het doorgelezen
Benefit of digital: it works or it doesn't
pi_124224931
Een vriendin van mij haar moeder zoekt een nieuwe telefoon.
Ongeveer 100 euro, meer om bereikbaar te zijn en te whatsappen.

Heeft iemand een aanrader en graag met Nederlandse taal en zonder te rooten etc
We fear that which we cannot see
  maandag 18 maart 2013 @ 21:54:24 #113
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124227482
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:59 schreef alan_garner het volgende:
Dat was ook mijn plan! ben zeer benieuwd. heeft ook een erg strak design. even afwachten dus :)
De 'CEO' cq oprichter van Iocean is een Chinees die bij Motorola vandaan komt.

Las ik op hun site. Weet alleen nog niet of dat nou goed nieuws is of niet ;-)
pi_124230457
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:17 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Een vriendin van mij haar moeder zoekt een nieuwe telefoon.
Ongeveer 100 euro, meer om bereikbaar te zijn en te whatsappen.

Heeft iemand een aanrader en graag met Nederlandse taal en zonder te rooten etc
pi_124242850
Zou Lighttake aan de Neo N003 geraken?
Daar ben ik wel in geïnteresseerd :Y .
pi_124254303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef jonasr het volgende:
Zou Lighttake aan de Neo N003 geraken?
Daar ben ik wel in geïnteresseerd :Y .
De neo n02-m/N002 is in iedergeval al van hun site zo te zien..
ze verkopen alleen nog maar de N002I versie.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:24:21 #118
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124265390
10 minuten Chinees gerleutel over de Iocean X7, verwacht in eerste week april.

Gaat om de Youth-versie, in Panda-kleurstelling aka zwartwit.

Strak ding om te zien, dunne bezels, maar wel erg shiny kunststof heel eerlijk gezegd.
pi_124271164
Laat die Lanstar Z maar voor wat het is.. next! O+



Small Cosmic
Schermgrootte: 4,5'
Schermresolutie: 720p
SoC: MTK6589
Afmetingen: 135x68x9mm
Prijs: 799 CYN / $129 / ¤100

Me likes, Xiaomi style en mooi affordable en dual-sim! :9
mag het weten
pi_124271572
Laat Xiaomi eens een dual sim toestel uitbrengen, dan wordt die instant gekocht hier.
pi_124281389
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:06 schreef Joosie200 het volgende:
Laat die Lanstar Z maar voor wat het is.. next! O+

[ link | afbeelding ]

Small Cosmic
Schermgrootte: 4,5'
Schermresolutie: 720p
SoC: MTK6589
Afmetingen: 135x68x9mm
Prijs: 799 CYN / $129 / ¤100

Me likes, Xiaomi style en mooi affordable en dual-sim! :9
Niet weer een fakie? Update m.b.t. de Lanstar:

*Root d.m.v. Root Many
*Playstore werkt, heb het e.e.a. vanuit een Gapps package 4.1.2 naar de system/app dir verplaatst en de rechten aangepast. Na deze actie werkt de playstore.
*Standaard launcher brak, vervangen door Nova
*Geen GPS
*Geen location services
*Geen sync van Google contacts, wel gmail e.d.
*Geen 3G

Dat zaken niet werken kan aan mij liggen maar het lijkt er toch op dat er enkele dingen ontbreken in de JB versie die erop staat.
Al met al geen volledige telefoon zoals ik `m nu heb. Whatsapp e.d. werkt wel prima overigens, de build.prop geeft een MI2 aan en schijnbaar is dat genoeg dus daar heb ik geen werk van gemaakt.
pi_124283365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:58 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Niet weer een fakie? Update m.b.t. de Lanstar:
Die Lanstar kwam niet bij Gizchina voorbij, deze wel. Dus dat geeft verder geen garantie, maar ik zie Gizchina niet een kloon van een kloon veel aandacht geven. Dus dit is een geïnspireerde phone, gelijk aan de G5 naar de iPhone 5 van Jiayu. Hij komt in april uit, dus dan maar zien of ie bij de bekende shops te bestellen valt. Taobao is wat dat betreft meer shady.

Balen dat die Lanstar niet brengt wat ie op het oog zou moeten. Voor mij een geluk bij een ongeluk dan!
mag het weten
pi_124283531
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Die Lanstar kwam niet bij Gizchina voorbij, deze wel. Dus dat geeft verder geen garantie, maar ik zie Gizchina niet een kloon van een kloon veel aandacht geven. Dus dit is een geïnspireerde phone, gelijk aan de G5 naar de iPhone 5 van Jiayu. Hij komt in april uit, dus dan maar zien of ie bij de bekende shops te bestellen valt. Taobao is wat dat betreft meer shady.

Balen dat die Lanstar niet brengt wat ie op het oog zou moeten. Voor mij een geluk bij een ongeluk dan!
Mooi kado voor m`n nichtje van 13. Whatsapp, twitter en facebook werken prima!
pi_124284691
Waarom zijn die dual sim toestellen eigenlijk zo populair?
Ken in mijn omgeving amper mensen die het gebruiken. Is dat vooral om werk/privé gescheiden te houden?
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_124284962
Ja, werk en prive simkaart in dezelfde telefoon, hoef ik geen twee aparte telefoons bij me te dragen.
pi_124285284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:49 schreef neilpad het volgende:
Waarom zijn die dual sim toestellen eigenlijk zo populair?
Ken in mijn omgeving amper mensen die het gebruiken. Is dat vooral om werk/privé gescheiden te houden?
Prive - 06 op bijv. marktplaats in mijn geval. ;)
Daarnaast ook reuze handig om te switchen als mijn tegoed (HN) op is en gratis simkaartjes worden doorlopend weggeven met tegoed erop. :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:20:37 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124285681
Werk/Privé en voor kaaskoppen in het buitenland die nog geregeld in NL zijn ook wel handig natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:37:05 #128
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124286329
Oh, voor mensen die wel een dual-sim telefoon hebben en een chronisch tekort aan MB's (of helemaal geen MB's) en maar 1 Sim gebruiken:

http://www.vodafone.nl/free_sim/

950 MB voor 30 dagen voor noppes (alleen je gegevens invullen op de site van VF bij binnenkomst van het kaartje). Helaas maar 1 per adres, gelukkig had mijn buurvrouw er ook 1 besteld waardoor ik er twee maand gebrik van heb kunnen maken :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124289050
Werk/Privé ook hier.
pi_124298519
Mijn oog is een beetje op de volgende gevallen.

http://android-sale.com/goophone-i9.html

Voor zover ik kan lezen doet hij het gewoon in Nederland.
En nog even een vraag over dual sim, vraagt hij steeds via welke je op internet gaat of moet je dat ergens aangeven?
Ajax Amsterdam
pi_124303656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:52 schreef Kuhly het volgende:
Mijn oog is een beetje op de volgende gevallen.

http://android-sale.com/goophone-i9.html

Voor zover ik kan lezen doet hij het gewoon in Nederland.
En nog even een vraag over dual sim, vraagt hij steeds via welke je op internet gaat of moet je dat ergens aangeven?
Ik vermoed dat dat hetzelfde zal zijn als bij de Neo. Daar kan je bij het aanzetten van het internet kiezen met welke simkaart je dit wil doen :)
pi_124318438
Een opvolger voor de Beidou Little Pepper maar dan quadcore? :)



Schermgrootte: 4,5'
Schermresolutie: qHD
SoC: Snapdragon MSM8225Q 1,2Ghz
RAM: 1GB
ROM: 4GB
Afmetingen: 133x68x10mm
Quanta costa :? 699 CYN / $112,5 / ~¤87

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 20-03-2013 23:26:07 ]
mag het weten
pi_124319440
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef Joosie200 het volgende:
Een opvolger voor de Beidou Little Pepper maar dan quadcore? :)

[ afbeelding ]

Schermgrootte: 4,5'
Schermresolutie: qHD
SoC: Snapdragon MSM8225Q 1,2Ghz
RAM: 1GB
ROM: 4GB
Afmetingen: 133x68x10mm
Quanta costa :? 699 CYN / $112,5 / ~¤87
http://www.viddler.com/v/181a9b18?secret=10120626

Ziet er goed uit.
pi_124338505
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef Joosie200 het volgende:
Een opvolger voor de Beidou Little Pepper maar dan quadcore? :)

[ afbeelding ]

Schermgrootte: 4,5'
Schermresolutie: qHD
SoC: Snapdragon MSM8225Q 1,2Ghz
RAM: 1GB
ROM: 4GB
Afmetingen: 133x68x10mm
Quanta costa :? 699 CYN / $112,5 / ~¤87
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Helaas geen hd scherm, maar he wat wil je voor dat geld..
Op gizmochina staat dat die 28 februari in de verkoop gaat, maar bij TaoBao is het nog een pre-sale? Enig idee?
pi_124338595
Let op... als het weer zo`n ding is zonder Google services zoals de Lanstar hier eerder besproken, kun je er niet veel mee tenzij er cwm en custom rom te krijgen is.
pi_124339270
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef jonasr het volgende:
Zou Lighttake aan de Neo N003 geraken?
Daar ben ik wel in geïnteresseerd :Y .
Ik kan het nu wel bevestigen dat ze de N003 gaan krijgen..;)
toevallig vanmorgen even overgehad..

Tevens gevraagd of ze ook de Jiayu G4 gaan listen, ze zijn daarmee bezig
maarzoals bij de G3 is jiayu weer enorm vaag met preorders etc..

Op dit moment zijn volgens mij de pareltjes toch nog steeds de Neo n003 en de Jiayu G4
( beide hun flagship modellen..)
ik moet eerlijk bekennen dat ik lang niet meer alles mee lees nu, maar zijn hierop nog Echte aanvullingen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:55:35 #137
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124340080
Andi heeft net een lijstje gemaakt voor je overzicht: http://www.gizchina.com/2(...)-now-over-60-phones/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124343722
Heb dit topic al een tijdje niet gevolgd, en was toevallig even aan het rondneuzen op de Jiayu site, en toen kwam ik dit tegen..



Jiayu G4, die moet ik hebben :o Misschien toch een pre order plaatsen bij Banggood O+
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:42:04 #139
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124343931
Ga ik ook halen inderdaad. :Y Vind het de mooiste dualSIM Chinaphone, lekker clean.
4.7", maar niks groter (kleiner zelfs) dan de G3. Prima. 5.0" hoeft niezo.
Maar mensen lijken hier geloof ik benieuwder naar de X7, N003, X2 en K1.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124344091
Hij is ook veel goedkoper dan de gemiddelde (mooie) quadcore-phones uit China, en dan vind ik het nog de mooiste ook. Dit word gewoon een must-have, hopelijk een snellere levering :X Ik zie ook dat er al heuze Jiayu shops zijn :o Ik weet zeker dat als een of andere rijk ondernemer een Jiayu shop begint in bijvoorbeeld Amsterdam, dat best nog wel eens een mega succes zou kunnen worden, want waar in NL krijg nou zo'n mooi stukje technologie voor zo weinig geld.
pi_124344290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:42 schreef shiznuts het volgende:
Ga ik ook halen inderdaad. :Y Vind het de mooiste dualSIM Chinaphone, lekker clean.
4.7", maar niks groter (kleiner zelfs) dan de G3. Prima. 5.0" hoeft niezo.
Maar mensen lijken hier geloof ik benieuwder naar de X7, N003, X2 en K1.
lijstje inderdaad al gezien :P, echter word het door het aantal er niet duidelijker op :P..

zelf neig ik misschien ook eerder naar een NEO n003 dan naar de Jiayu G4
(die zwarte is echt super sexy :O!!!), gewoon weg omdat ik het wel jammer vind dat de G4 dan niet over is gegaan naar een FULL HD schermpie...

Die 4,5 inch van de NEO n002 vond ik al groot, nu vind ik t allemaal wel mee vallen :P
en lijkt me een 5 incher (Neo N003) best nice
pi_124344322
Full HD heeft weinig meerwaarde en slurpt meer accu. Ik neig ook naar de G4.
pi_124344416
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef 16meter het volgende:
Full HD heeft weinig meerwaarde en slurpt meer accu. Ik neig ook naar de G4.
Zal best wel wat verschil in zitten, maar je hebt wel gelijk..
toch begint het inmiddels wel een standaard te worden.. dus leuk als jet erop zit naar mijn mening.. :)
pi_124347042
Zit er qua kleinere schermen ook nog iets aan te komen of is dan de Jiayu G2s nog steeds de enige aardige optie?
pi_124347731
Volgens mij is er ook weer een nieuwe ROM voor de NEO N002 op de neomobile site.
Staat alleen niets bij over de wijzigingen.
pi_124356153
Die full HD brengt mij ook telkens weer in verleiding.

Als vind ik 4.7" ook een betere schermgrootte dan 5", zeker vermits bij die 5" schermen de knoppen ook niet onscreen zijn en dus de telefoon nog groter maken.
Heb een Xperia Z vastgehad en dat ging nog net vond ik maar die heeft wel onscreen knoppen. Ik weet het toch zo niet met altijd maar groter en groter :p
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:35:15 #147
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124364150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:09 schreef glsf het volgende:
Volgens mij is er ook weer een nieuwe ROM voor de NEO N002 op de neomobile site.
Staat alleen niets bij over de wijzigingen.
Linkje?
(Zie m nergens staan, wellicht zoek ik niet goed)
pi_124365028
Ik denk eerst de N003 te halen en dan de G4.
Aangezien de G4 nog géén netwerk licentie heeft, laat staan Jiayu al over een Launch-date heeft gerept vermoed ik wel dat het nog een tijdje gaat duren.

Ze hebben ook vorige week nog eens een poll gedaan op hun forum om te zien welke edities het populairst waren, dus ze weten nog niet eens goed welke versies ze gaan uitbrengen :P.
En het spelletje is tevens weer begonnen met zogezegde 'verbeteringen' aan de GSM, vermoed dat de launch van G4 wel nog een aantal maanden gaat duren && eer er dan genoeg supply is....

Al spreekt de Flagship editie van de G4 me enorm aan -- grote batterij & schitterende andere spec's && zeer mooi in het zwart !
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:09:22 #149
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_124365891
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:35 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Linkje?
(Zie m nergens staan, wellicht zoek ik niet goed)
Volgens mij is het dit topic: http://bbs.neomobile.com.cn/thread-42952-1-1.html. Als ik het goed begrijp gaat het hier over een T15 rom van 2 maart. Die was toch al uit ? Of ben ik in de war met de T12 ? Affijn, de rom die ik nu download heeft als naam 'LeWa_NEO_N002i_ROM_13.03.15_1919d.zip' en is al geroot (denk ik). Klinkt goed maar wat er nu gefixt is.... Ik download ook de 'NEO-T15update.zip' wat de officiële NeoMobile versie is.

De briljante nederlandse vertaling:

quote:
De vrienden als Rio N002 telefoon Gezegende. Deze technici transplantatie de belangrijkste populaire modellen muziek wow, gierst MIUI, Oppo , Lenovo muziek telefoon systeem voor de neo-N002 oh! Uw Rio N002 moet wow muziek het herstel -kaart borstel systeem kan poetsen na onze technische staf gewijd aan de grote merken modellen getransplanteerd naar Rio N002 telefoon te gebruiken systeem. Opgelet, het non Rio N002 kan de telefoon niet poetsen. Zuiver persoonlijke preferent aandeel, ik ben niet verantwoordelijk voor het risico van de Brush. Na transplantatie pro-test Rio N002 perfecte run.
Tutorial, kopieert u de volgende bijbehorende Baidu wolk schijf link in de adresbalk om te downloaden, het downloaden is voltooid Brush Pack zip -bestand (zonder winning) gekopieerd naar de sd -kaart ( c4 -niveau), de batterij, drukt u op de uit-knop 1 seconde na de pers lager volume + , terwijl u tot het heldere scherm, wacht 2 seconden ingedrukt om de muziek wow Chinese voer recovery Brush-modus, selecteert u de Brush Pack, de eerste naar voren te komen binnen de externe schakelaar, en vervolgens het selecteren zip- pakket dat u vooraf een kopie naar de sd -kaart u wilt als NEO_N002i_MIUI klik erop en trek de pijl verleden, Brush begon te wachten op de voltooiing. Direct na een succesvolle herstart van het systeem, wacht op de boot, eerste boot tijd is relatief lang, even geduld. Ok je slagen! Tip: wit als hem om te kijken naar de tutorial, borstel het nieuwe systeem, alles voor u verdwijnen, back-up, oh! Indien in de toekomst is om het proces te gebruiken in geval van twijfel, borstel de rug van de officiële T15 systeem. Op dezelfde manier! Deze tutorial doeleinden uitwisseling, wit met de nodige voorzichtigheid! Dank je wel Rio telefoon!
Hoe kan ik deze roms eventueel 'vernederlandsen' en testen voordat ik het op mijn N002i zet ?

[ Bericht 1% gewijzigd door JiePieWie op 22-03-2013 10:13:17 (extra vraag) ]
pi_124367909
Neo n003? zijn ze al te pre-orderen? foto's vrijgegeven? :O
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:20:54 #151
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_124369386
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:27 schreef L-royke het volgende:
Neo n003? zijn ze al te pre-orderen? foto's vrijgegeven? :O
Kom op zeg... even google en je hebt al hits genoeg. Hier bijvoorbeeld: http://lmgtfy.com/?q=neomobile+n003
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:29:07 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124369663
Nieuwe G4 unboxing slideshow laat toch een zilveren randje zien }:| ... Ik wil geen G2S look.
http://mtksj.com/html/MTKshoujitupian/2917.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124370206
Thanks voor de link maar die kom op zeg.. is een beetje flauw.. :(
Ben meer van wat gebruikers hierover in dit forum zeggen en pics dan google...
Beetje jammer dit Jiepiewiewiewiewiepiejie

Ook die crap link erbij.. Heel erg Jammer!

zag hem trouwens na lang zoeken toch op dit Forum!

Jammer vind hem toch niet zo mooi als zijn voorganger. :N
pi_124370534
Russisch forum gevonden met veel info over chinese telefoons.
pi_124374238
http://androidheadlines.c(...)full-hd-display.html

Xiaomi Mi-3 Shows Up in China; Snapdragon 800 2.3 Ghz CPU with Full HD Display

5” 1920 x 1080 display
Snapdragon Series 800 clocked at 2.3GHz CPU
2GB of RAM
13-Megapixel rear-facing camera, 2 Megapixel front-facing
3000 mAh battery
Android 5.0 with custom MIUI skin
pi_124374525
Leuk die Xiaomi Mi-3 maar mij te groot. :W En dat zilveren randje doet zo afbreuk aan de classy zwarte look hé ;( Grappig dat Engadget een handson heeft van die Beidou Little Pepper M1, zoals verwacht dus een crappy camera, maarja mijn Blade heeft dat net zo goed. En ik vind menig 'top'toestel zoals de Nokia Lumia 920, Nokia 808, SGS III, One X(+) en iPhone 5 net zo goed slechte output leveren. :X En zo'n crappy geval als in die Blade/M1 zal zitten is goed genoeg voor snaphots voor op Facebook en zo. Voor betere foto's sleur ik mijn fotocamera wel mee. :Y
mag het weten
pi_124374608
Je bedoelt de Little Chilli, denk ik? :P
pi_124374753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:51 schreef 16meter het volgende:
Je bedoelt de Little Chilli, denk ik? :P
Doe dan maar voluit Little Chili pepper want die zie je ook terug komen in menig advertentie van verkopers op Taobao :P
mag het weten
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:10:44 #159
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124375239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef 16meter het volgende:
Full HD heeft weinig meerwaarde en slurpt meer accu. Ik neig ook naar de G4.
daar ben ik het na een paar weken gebruik van een telefoon met 5" 1080P toch niet met je eens :P
Tis gewoon allemaal net wat scherper.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:03:02 #160
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124382883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef RobertNL het volgende:

[..]

daar ben ik het na een paar weken gebruik van een telefoon met 5" 1080P toch niet met je eens :P
Tis gewoon allemaal net wat scherper.
Ik heb even wat gemist kennelijk, welk toestel heb je nu dan?
pi_124384252
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:09 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Volgens mij is het dit topic: http://bbs.neomobile.com.cn/thread-42952-1-1.html. Als ik het goed begrijp gaat het hier over een T15 rom van 2 maart. Die was toch al uit ? Of ben ik in de war met de T12 ? Affijn, de rom die ik nu download heeft als naam 'LeWa_NEO_N002i_ROM_13.03.15_1919d.zip' en is al geroot (denk ik). Klinkt goed maar wat er nu gefixt is.... Ik download ook de 'NEO-T15update.zip' wat de officiële NeoMobile versie is.

De briljante nederlandse vertaling:

[..]

Hoe kan ik deze roms eventueel 'vernederlandsen' en testen voordat ik het op mijn N002i zet ?
Nee dat is hem niet.
Deze is het http://translate.googleus(...)xsGvcXgr5B-P_gHf_N6g
En dan de bovenste van 2013-3-19
pi_124384659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:09 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Volgens mij is het dit topic: http://bbs.neomobile.com.cn/thread-42952-1-1.html. Als ik het goed begrijp gaat het hier over een T15 rom van 2 maart. Die was toch al uit ? Of ben ik in de war met de T12 ? Affijn, de rom die ik nu download heeft als naam 'LeWa_NEO_N002i_ROM_13.03.15_1919d.zip' en is al geroot (denk ik). Klinkt goed maar wat er nu gefixt is.... Ik download ook de 'NEO-T15update.zip' wat de officiële NeoMobile versie is.

De briljante nederlandse vertaling:

[..]

Hoe kan ik deze roms eventueel 'vernederlandsen' en testen voordat ik het op mijn N002i zet ?
De LeWa 13.03.15 Rom is de laatste Rom die geschikt is voor de Neo n002. Een Rom met een MIUI gelijkende interface. Deze Rom is een "transplant" versie die iemand heeft samengesteld. T16 is de laatste officiele versie. De meeste verschenen "transplant" Rom's zijn hierop gebaseerd.
Een"transplant" houdt in dat alles van een ander merk telefoon met de noodzakelijk bestanden van de Neo worden samengevoegd. Nadeel daarvan is, dat dan niet altijd alles werkt. De Taiwan101 Rom is voor mij de beste variant geweest, maar toch werkte T12 beter.

Om een Rom te vernederlandsen moet je in minstens vier (liever allemaal) systeem apk's de NL taal toevoegen, of die apk's vervangen door een apk waar al NL inzit (bv de T12 nl versie). Voorwaarde is echter dat in de Rom geen odex bestanden aanwezig zijn. Het gaat om phone.apk, settings.apk, systemUI.apk en framework-res.apk.
Testen: Vooraf een Nandroid backup maken met CWM, daarna de nieuwe Rom flashen.
Goed? houden zo, Niet goed? Met CWM je oude Rom weer restoren en je kan weer verder alsof er niks gebeurd is.

[ Bericht 7% gewijzigd door elinx op 22-03-2013 23:23:58 ]
pi_124384936
foutje

[ Bericht 50% gewijzigd door elinx op 22-03-2013 20:00:14 (quote ipv edit) ]
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:47:42 #164
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124387201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:03 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik heb even wat gemist kennelijk, welk toestel heb je nu dan?
Xperia Z ;)
Ik dacht eerder dat een 1080P scherm niks zou toevoegen maar daar zat ik toch even fout :P
Verschil met het scherm van de Xperia S of de Jiayu G3 is gewoon makkelijk te zien :D

Mocht ik nog weer een telefoon importeren (wat ik vast ga doen :P) dan is de kans groot dat het een 1080P scherm. 5'' lijkt in het begin ook best groot maar bij de Xperia Z valt dat allemaal best mee hij is ongeveer groot als een SIII of Jiayu G3.

De volgende telefoon uit china krijgt van mij het volgende lijstje must have specs mee:
- 5'' 1080P scherm
- ''Compact'' - De Jiayu is vrij groot voor 4.5'' bij 5'' moet dit kleiner zijn
- 2GB RAM - 1GB RAM is leuk maar 2GB ram beidt toch meerwaarde leert de ervaring.
- Micro SD
- Quadcore
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124387762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Xperia Z ;)
Ik dacht eerder dat een 1080P scherm niks zou toevoegen maar daar zat ik toch even fout :P
Verschil met het scherm van de Xperia S of de Jiayu G3 is gewoon makkelijk te zien :D

Mocht ik nog weer een telefoon importeren (wat ik vast ga doen :P) dan is de kans groot dat het een 1080P scherm. 5'' lijkt in het begin ook best groot maar bij de Xperia Z valt dat allemaal best mee hij is ongeveer groot als een SIII of Jiayu G3.

De volgende telefoon uit china krijgt van mij het volgende lijstje must have specs mee:
- 5'' 1080P scherm
- ''Compact'' - De Jiayu is vrij groot voor 4.5'' bij 5'' moet dit kleiner zijn
- 2GB RAM - 1GB RAM is leuk maar 2GB ram beidt toch meerwaarde leert de ervaring.
- Micro SD
- Quadcore
Het is idd te doen bij de Z Maar zoals ik al zei moet je denk ik wel rekening houden met het feit dat de Z knoppen op het scherm heeft. Al die china mobiles hebben die onder het scherm wat toch nog wat aan de grootte toevoegt hé...
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:08:49 #166
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124388182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:59 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Het is idd te doen bij de Z Maar zoals ik al zei moet je denk ik wel rekening houden met het feit dat de Z knoppen op het scherm heeft. Al die china mobiles hebben die onder het scherm wat toch nog wat aan de grootte toevoegt hé...
Dan moeten ze maar snel opschieten met het ontwikkelen van telefoons waar dit wel zo is ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124389489
Waarom nam je dan geen Xperia ZL Robert? Alle pluspunten van de Z in een compacte body! Als grootte mij niet uit zou maken wist ik het wel. Doe mij maar de Neo 3, goedkoopste van alle 5' en i.t.t. anderen heb je bij de youth versie ook gewoon 3000mAh!
mag het weten
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:51:59 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124390509
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:33 schreef Joosie200 het volgende:
Waarom nam je dan geen Xperia ZL Robert? Alle pluspunten van de Z in een compacte body! Als grootte mij niet uit zou maken wist ik het wel. Doe mij maar de Neo 3, goedkoopste van alle 5' en i.t.t. anderen heb je bij de youth versie ook gewoon 3000mAh!
De Z is compact genoeg, de ZL was ook wel leuk geweest maar die is helaas niet beschikbaar in Nederland (en toen ook nog niet in Duitsland).

De Neo N003 lijkt mij ook wel een mooi toestel (even als de Iocean i7). Zelf zou ik toch dat beetje meer geld uitgeven om voor de premium versie te kopen. 2GB Ram is en blijft gewoon een groot pluspunt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:58:13 #169
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124395990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De Z is compact genoeg, de ZL was ook wel leuk geweest maar die is helaas niet beschikbaar in Nederland (en toen ook nog niet in Duitsland).

De Neo N003 lijkt mij ook wel een mooi toestel (even als de Iocean i7). Zelf zou ik toch dat beetje meer geld uitgeven om voor de premium versie te kopen. 2GB Ram is en blijft gewoon een groot pluspunt.
Oh ja, de Sony wilde je hebben, die heb je nu dus :)

Ik las dat 2gb ram en de mtk6589 nog niet zo'n feilloze combi is. Kun je nu dus net zo goed zo'n 1gb ram youth-versie nemen en dan deel van je apps alloceren op je rom geheugen.

Voor mij zijn Neo3 en Iocean x7 grootste favorieten, vooral laatste maakt me nieuwsgierig :-)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:09:43 #170
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124402529
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:58 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Oh ja, de Sony wilde je hebben, die heb je nu dus :)

Ik las dat 2gb ram en de mtk6589 nog niet zo'n feilloze combi is. Kun je nu dus net zo goed zo'n 1gb ram youth-versie nemen en dan deel van je apps alloceren op je rom geheugen.

Voor mij zijn Neo3 en Iocean x7 grootste favorieten, vooral laatste maakt me nieuwsgierig :-)
Alloceren van apps maakt voor het RAM geheugen niks uit. De implementatie in de firmware is nog niet helemaal feilloos inderdaad maar zover ik weet wordt dat gefixt door Mediatek.

2GB ram betekend gewoon dat er nog minder apps gesloten hoeven te worden waardoor apps opstarten (nog) sneller gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertNL op 23-03-2013 11:20:43 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:42:06 #171
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124403274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Alloceren van apps maakt voor het RAM geheugen niks uit.

....

2GB ram betekend gewoon dat er nog minder apps gesloten hoeven te worden waardoor apps opstarten (nog) sneller gaat.
Dan zal ik me vergissen. Had begrepen dat je deel ram kon gebruiken als 'overloop' voor je rom... :p
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:52:56 #172
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124403472
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:42 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Dan zal ik me vergissen. Had begrepen dat je deel ram kon gebruiken als 'overloop' voor je rom... :p
Nee, Random Acces Memory is er puur voor apps/processen die op dat moment open staan. Meer RAM betekend meer apps ''open''. Daarnaast is RAM vaak veel sneller dan ROM geheugen (en daarom ook duurder ;)).

Stel je hebt app 1, 2;
- Je start je telefoon op, app 1, 2 en 3 heb je nog niet gestart (deze staan dus uit en in je ROM).
- Je start nu app 1 (vanaf de ROM), een deel van de app informatie wordt nu in het RAM geheugen opgeslagen.
- Na een paar minuten druk je op de home toets en start app 2, ook deze wordt nu gestart vanaf de ROM en komt (deel) in het RAM te staan. App 1 wordt op het moment van wisselen gepauzeerd en de huidige staat wordt in het RAM behouden.
- Als je nu terug wisselt app 1 start hij deze niet vanuit het ROM maar haalt hij de informatie vanuit de RAM. Dit is en veel sneller en je progress is (vaak) behouden omdat hij verder kan waar hij gestart it.

Hoe meer RAM hoe meer apps je kan open hebben, hoe sneller apps starten en hoe minder progress je kwijt bent.
Voor Android is 512MB ram toch wel het minimale, 1GB is ''normaal'' en als je lekker wil werken kan 2GB fijn zijn ;)
Zelfde als Windows 7 dat doet het wel met 2GB ram maar met 4GB draait het beter. Maar 8GB is wel fijn als je wat meer (zware) programma's gebruikt.

Natuurlijk werkt het in het echt nog veel gecompliceerder (zo zijn er veel meer dan 2 apps :P) maar ik denk dat het zo al wel iets duidelijker is ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:55:00 #173
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124406900
Thanx! :-)
pi_124414249
Weet iemand meer van de systeemapplicaties smsreg.apk, modemlog.apk en mobilelog.apk? Veelal zijn die aanwezig in de firmware van Chinese smartphones.
Op diverse sites wordt vermeld dat het raadzaam is om deze te verwijderen omdat het om spyware gaat. (smsreg zou zelfs in het geniep smsjes sturen naar unicom tbv imei verivicatie)
Ik heb ze dan maar ook verwijderd en merk niks mbt gewijzigde functionaliteit.
pi_124414517
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:58 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Niet weer een fakie? Update m.b.t. de Lanstar:

*Root d.m.v. Root Many
*Playstore werkt, heb het e.e.a. vanuit een Gapps package 4.1.2 naar de system/app dir verplaatst en de rechten aangepast. Na deze actie werkt de playstore.
*Standaard launcher brak, vervangen door Nova
*Geen GPS
*Geen location services
*Geen sync van Google contacts, wel gmail e.d.
*Geen 3G

Dat zaken niet werken kan aan mij liggen maar het lijkt er toch op dat er enkele dingen ontbreken in de JB versie die erop staat.
Al met al geen volledige telefoon zoals ik `m nu heb. Whatsapp e.d. werkt wel prima overigens, de build.prop geeft een MI2 aan en schijnbaar is dat genoeg dus daar heb ik geen werk van gemaakt.
Thanks voor de update. Ik gok dat ik hem volgende week binnenkrijg. Nog maar even wat mee prutsen en klaar maken voor mijn zusje :*
pi_124418256
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:28 schreef elinx het volgende:
Weet iemand meer van de systeemapplicaties smsreg.apk, modemlog.apk en mobilelog.apk? Veelal zijn die aanwezig in de firmware van Chinese smartphones.
Op diverse sites wordt vermeld dat het raadzaam is om deze te verwijderen omdat het om spyware gaat. (smsreg zou zelfs in het geniep smsjes sturen naar unicom tbv imei verivicatie)
Ik heb ze dan maar ook verwijderd en merk niks mbt gewijzigde functionaliteit.
Ow direct eens checken of die er bij mij ook opstaan.
Staan die gewoon bij System/app ?
pi_124426703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:16 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Ow direct eens checken of die er bij mij ook opstaan.
Staan die gewoon bij System/app ?
Ja dat is de locatie. Ik heb trouwens gewoon de extentie van de bestanden hernoemd (smsreg.apk.not) ipv gewist voor het geval dat ze toch nodig zijn.
Ik heb ook bij mijn provider gecontroleerd of er onbekende smsjes zijn doorberekend, maar dat was niet het geval.
pi_124438148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:39 schreef elinx het volgende:

[..]

Ja dat is de locatie. Ik heb trouwens gewoon de extentie van de bestanden hernoemd (smsreg.apk.not) ipv gewist voor het geval dat ze toch nodig zijn.
Ik heb ook bij mijn provider gecontroleerd of er onbekende smsjes zijn doorberekend, maar dat was niet het geval.
Ok thx voor de waarschuwing :)

modemlog en mobilelog had ik precies niet, die smsreg wel.
pi_124468095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:57 schreef Helly het volgende:
Zit er qua kleinere schermen ook nog iets aan te komen of is dan de Jiayu G2s nog steeds de enige aardige optie?
Niemand? ;(
  zondag 24 maart 2013 @ 23:19:46 #180
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124468382
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:14 schreef Helly het volgende:

[..]

Niemand? ;(
4.5" of groter is het tegenwoordig wel zo'n beetje. Maar troost is dat de beeldschermen zelf wel groter worden, maar de bezels eromheen kleiner, dus echt huge valt wel mee.

Kijk eens in de lijst die Andi heeft opgesteld: http://www.gizchina.com/2(...)-now-over-60-phones/
UMI X1s misschien?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124477524

Jammer van het chromen randje, maar nog steeds wel een leuke telefoon om te zien. Scherm ziet er goed uit en toestel lijkt behoorlijke vlot.

[ Bericht 22% gewijzigd door 16meter op 25-03-2013 11:51:20 ]
pi_124477904
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:38 schreef 16meter het volgende:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=

Jammer van het chromen randje, maar nog steeds wel een leuke telefoon om te zien. Scherm ziet er goed uit en toestel lijkt behoorlijke vlot.
verkeerd linkje geplakt, ik denk dat het hier om de Jiayu G4 gaat ?
pi_124477935
Ja, zie edit!
  roze maandag 25 maart 2013 @ 11:57:55 #184
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_124478146
Interessante topic. Ik wil graag nog een andere foon en nu mijn ex ook een Chinese smartphone heeft denk ik er wel steeds meer over na. Zal straks even goed lezen hier :)
Your beauty never ever scared me.
pi_124478353
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:19 schreef shiznuts het volgende:

[..]

4.5" of groter is het tegenwoordig wel zo'n beetje. Maar troost is dat de beeldschermen zelf wel groter worden, maar de bezels eromheen kleiner, dus echt huge valt wel mee.

Kijk eens in de lijst die Andi heeft opgesteld: http://www.gizchina.com/2(...)-now-over-60-phones/
UMI X1s misschien?
Mja, het is voor m'n vriendin die van een HTC Desirte S afkomt dus dan is alles toch wel huge eigenlijk.
  maandag 25 maart 2013 @ 23:25:37 #186
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_124508590
zijn er chinese telefoons met ingebouwde beamer of jullie weten?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  maandag 25 maart 2013 @ 23:49:38 #187
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_124509616
Google is your friend. Eh... fliend.

http://www.dhgate.com/wholesale/projector+phone.html
  maandag 25 maart 2013 @ 23:56:44 #188
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_124509910
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 23:49 schreef funky_fart het volgende:
Google is your friend. Eh... fliend.

http://www.dhgate.com/wholesale/projector+phone.html
thanks, ik had op beamer gegoogled, vond ie niet zoveel alleen die samsung beam phone...
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  dinsdag 26 maart 2013 @ 08:33:38 #189
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_124514185
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 23:56 schreef slaveloos het volgende:

[..]

thanks, ik had op beamer gegoogled, vond ie niet zoveel alleen die samsung beam phone...
China prices vind er ook genoeg:
http://chinaprices.us?q=phone%20projector

"Projector" in plaats van beamer gebruiken en je vind er een stuk meer :)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:33:01 #190
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_124556274
Las laatst al een "truuk" om de douane te omzeilen: je laat het verzeden als MP3 speler met een waarde van ¤50. Wie kent een webshop die dit op deze manier kan doen? Of ben je dan altijd gebonden aan een individuele verkoper als op aliexpress?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:15:00 #191
226208 penningmaniac
Enjoy the ride!
pi_124556906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:33 schreef greatgonzo het volgende:
Las laatst al een "truuk" om de douane te omzeilen: je laat het verzeden als MP3 speler met een waarde van ¤50. Wie kent een webshop die dit op deze manier kan doen? Of ben je dan altijd gebonden aan een individuele verkoper als op aliexpress?
Mixeshop had dat bij mij gedaan met de G3
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:39:42 #192
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_124557353
ok, eens kijken... of zijn er ook postservice's waar de "pakkans" minder groot is?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:20:55 #193
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124559903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:33 schreef greatgonzo het volgende:
Las laatst al een "truuk" om de douane te omzeilen: vraagt of ze er de officele waarde op willen zetten. Wie kent een webshop die dit op deze manier kan doen? Of ben je dan altijd gebonden aan een individuele verkoper als op aliexpress?
Geeft helemaal niet zoveel garanties als sommige mensen willen toegeven. Al wel eens tablets gehad die gewoon als tablet op de bon stonden en waar ik niets over hoefde te betalen.Aanpassen geeft geen garanties en je mag verkopers niet vragen om valsheid in geschrifte te plegen. Daarom hebben wij het er hier niet over.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:39 schreef greatgonzo het volgende:
ok, eens kijken... of zijn er ook postservice's waar de "pakkans" minder groot is?
ChinaPost, HKpost, Singapore post worden steekproefgewijs gecontroleerd. DHL, UPS en andere premium verzenders hebben een hogere pakkans.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124565710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:33 schreef greatgonzo het volgende:
Las laatst al een "truuk" om de douane te omzeilen: je laat het verzeden als MP3 speler met een waarde van ¤50. Wie kent een webshop die dit op deze manier kan doen? Of ben je dan altijd gebonden aan een individuele verkoper als op aliexpress?
Een webshop doet gewoon wat jij vraagt, maar je denkt toch niet dat de douane achterlijk is he? Daarnaast is bewust belasting omzeilen gewoon niet toegestaan. Betaal gewoon je belasting zoals het hoort.
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:05:24 #195
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124567463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:19 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Een webshop doet gewoon wat jij vraagt, maar je denkt toch niet dat de douane achterlijk is he? Daarnaast is bewust belasting omzeilen gewoon niet toegestaan. Betaal gewoon je belasting zoals het hoort.
De meesten zullen niet zo veel problemen hebben met het betalen van die belasting, maar daar bovenop komt ook nog 'inklaringskosten', en je moet langer op je pakje wachten.

Ik heb 1 keer zo'n figuur van de post aan de deur gehad om 'inklaringskosten' en belasting te innen. Die jongen heb ik een glas cola gegeven en weer weggestuurd met het pakje, contact met het bedrijf opgenomen, en mijn geld teruggekregen en toen de onderdelen die ik had besteld gewoon apart nog een keer besteld. Omdat het een pakket boeken betrof waren de inklaringskosten hoger dan de belasting die eroverheen kwam. Daar kan ik echt niet tegen.
pi_124620917
Login bij Pandawill op je account. En ga dan naar.. http://www.pandawill.com/allof/easteractivity/index/

Drie eitjes tikken om drie coupons te krijgen die account gebonden zijn. Je kunt dan tot het einde van 31 maart een toestel naar keuze voor $25 of $20 minder bestellen :) Zo kost de G4 premium je nog slechts $224 = ~¤175! Alleen jammer dat ze hem slechts in het wit hebben :(
mag het weten
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:44:24 #197
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124638181
Ok, ik ben dringend aan een nieuwe telefoon toe, ik heb flink lopen zoeken naar telefoons <250 dollar.
Tot nu toe kom ik uit op de Jiayu G3 of een Star s5, waarbij de star net wat meer bang for the buck lijkt te geven.
Welke van de 2 zouden jullie aanraden?

Verder heb ik natuurlijk de google play market nodig, daarvoor zou ik het toestel moeten rooten, correct?
Van de Jiayu weet ik dat het vrij makkelijk zou moeten zijn, is dat voor de star ook zo?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124638322
Ik zou wachten op de quadcores. Zonde om nu iets te kopen in die prijsklasse.

O.a. de iOcean X7, Newman K1, Neo N003 en Jiayu G4 komen er aan.

[ Bericht 23% gewijzigd door 16meter op 29-03-2013 10:55:54 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:09:51 #199
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124638818
Klopt, echter heb ik zeg maar nu een telefoon nodig, voor leveringstijden zoals bij de release van de G3 heb ik echt geen tijd meer
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:43:31 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124639741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:44 schreef Maxbet het volgende:
Ok, ik ben dringend aan een nieuwe telefoon toe, ik heb flink lopen zoeken naar telefoons <250 dollar.
Tot nu toe kom ik uit op de Jiayu G3 of een Star s5, waarbij de star net wat meer bang for the buck lijkt te geven.
Welke van de 2 zouden jullie aanraden?

Verder heb ik natuurlijk de google play market nodig, daarvoor zou ik het toestel moeten rooten, correct?
Van de Jiayu weet ik dat het vrij makkelijk zou moeten zijn, is dat voor de star ook zo?
Jiayu heeft al market en Nederlandse taal bij levering.
Heb mijn Jiayu nu uit geleend en kreeg gisteren dit bericht;
quote:
Zo die batterij van dit ding is geweldig, vanochtend van de lader en nu op 78%...
Als je G3 geen last heeft van een wakelock is et een geweldig toestel die echt makkelijk 3 dagen mee gaat (alleen wat ''lomp'') De Neo Noo3I is dan weer wat dunner maar heeft weer een veel mindere batterij, geen Nederlands en Play store.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:10:32 #201
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124640493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Jiayu heeft al market en Nederlandse taal bij levering.
Heb mijn Jiayu nu uit geleend en kreeg gisteren dit bericht;

[..]

Als je G3 geen last heeft van een wakelock is et een geweldig toestel die echt makkelijk 3 dagen mee gaat (alleen wat ''lomp'') De Neo Noo3I is dan weer wat dunner maar heeft weer een veel mindere batterij, geen Nederlands en Play store.
Ok, de Jiayu is inderdaad waarschijnlijk meer een 'westers' toestel dan de S5.

Die Neo lijkt me zowiezo de mindere keuze
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124642644
Is de Amoi N828 hier trouwens al voorbij gekomen?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:17:09 #203
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124647744
De Star S5 heeft volgens de specs ook Engels en Nederlands geïnstalleerd staan, evenals de Playstore.
Denk dat het die wordt, trekt me net wat meer aan als de Jiayu.

Edit: Met easter coupon 160 euro incl verzenden :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Maxbet op 29-03-2013 15:55:08 ]
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 29 maart 2013 @ 18:09:36 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124654263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:17 schreef Maxbet het volgende:
De Star S5 heeft volgens de specs ook Engels en Nederlands geïnstalleerd staan, evenals de Playstore.
Denk dat het die wordt, trekt me net wat meer aan als de Jiayu.

Edit: Met easter coupon 160 euro incl verzenden :)
De star heeft betere specs zo te zien :D MTK6589 vs MTK6577? Dan heb je de goede keuze gemaakt
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 29 maart 2013 @ 18:24:05 #205
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124654762
Jup, dacht het ook, volgens de livechat is hij op voorraad, maar het blijven natuurlijk Chinezen.

Verzending gebeurt via Singapore Post, tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad, en nog nooit belasting hoeven betalen, laten we hopen dat dat zo blijft :)

Het is wel een clone, maar wel van een toestel welke niet hier in Nederland uitkomt, dus wat mij betreft maakt dat niet zo heel veel uit.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:11:36 #206
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124659256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:24 schreef Maxbet het volgende:
Jup, dacht het ook, volgens de livechat is hij op voorraad, maar het blijven natuurlijk Chinezen.

Verzending gebeurt via Singapore Post, tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad, en nog nooit belasting hoeven betalen, laten we hopen dat dat zo blijft :)

Het is wel een clone, maar wel van een toestel welke niet hier in Nederland uitkomt, dus wat mij betreft maakt dat niet zo heel veel uit.
Ja, de butterfly of niet?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:40:25 #207
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124660870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, de butterfly of niet?
Inderdaad van de Butterfly, maar dan ipv 1080 scherm een 720, en uiteraard ipv de Quallcom 1.5 Ghz processor de MTK6589.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124749590
Lightake heeft veel nieuwe quadcore voor presale. Hopelijk komen ze snel uit want de prijzen zijn erg nice :)
pi_124754160
Heel mooi toestel, maar volkomen onbruikbaar met 2000 mAh. Daar red je 't amper een halve dag mee.
pi_124755126
iemand ervaring met deze taoboa agents? ze rekenen maar 5% fee.

http://www.frugirls.com/
http://www.eworldbay.com/
http://www.taobaoring.com/index.php

ze zijn goedkoper dan mistertao denk ik...
  maandag 1 april 2013 @ 16:13:07 #211
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_124758897
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:04 schreef pazara het volgende:
iemand ervaring met deze taoboa agents? ze rekenen maar 5% fee.

http://www.frugirls.com/
http://www.eworldbay.com/
http://www.taobaoring.com/index.php

ze zijn goedkoper dan mistertao denk ik...
Geen ervaring mee en heb ze in dit topic/Tweakers ook nooit langs zien komen.

Ik zou zeggen probeer 't met wat kleins, dan ondervind je of 't goed is en kunnen we ze eventueel ook gaan gebruiken :)

Let wel even op dat de "fee" lager kan zijn maar shipping dan weer een stukkie hoger zit enzo.. ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  maandag 1 april 2013 @ 16:17:34 #212
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124759026
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:04 schreef pazara het volgende:
iemand ervaring met deze taoboa agents? ze rekenen maar 5% fee.

http://www.frugirls.com/
http://www.eworldbay.com/
http://www.taobaoring.com/index.php

ze zijn goedkoper dan mistertao denk ik...
http://www.taobaoring.com/index.php
- site ziet er goed uit, eerste indruk is prima maar ze rekenen 8% fee + 4% payment fee bij Paypal Shipping fee niet op site aangegeven

http://www.eworldbay.com/ = http://www.yoybuy.com/ ?
- Ziet er ook prima uit en doet meer dan alleen Taobao, rekenen ook 8% fee + 4% payment bij Paypal. Shipping fee niet op site aangegeven

http://www.frugirls.com
- Chinesenaam.vanderbilt@gmail.com ziet er erg westers uit die achternaam :P 6% fee, Payal fee 4% - shipping prijs staat op site

Daarnaast zit je met shipping, wisselkoersen, en andere ''narigheid'' denk dat het allemaal niet heel veel met elkaar scheelt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124759180
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

http://www.frugirls.com
- Chinesenaam.vanderbilt@gmail.com ziet er erg westers uit die achternaam :P 6% fee, Payal fee 4% - shipping prijs staat op site

Daarnaast zit je met shipping, wisselkoersen, en andere ''narigheid'' denk dat het allemaal niet heel veel met elkaar scheelt.
shit, verkeerde topic :o :o
pi_124787811
Weet iemand of dit toestel iets is
http://www.wikomobile.com/telephone-portable-Cink-Peax.php
WIKO, eigenlijk chinees maar in Frankrijk geimporteerd

167 euro en dan heb je wel 2 jaar garantie.
http://www.rueducommerce.(...)-Cink-Peax-blanc.htm
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_124790481
Het is wel iets. Matig instaptoestel voor een te hoge prijs. Maar wil je graag 2 jaar garantie is het een optie.
pi_124797080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:40 schreef Tsurany het volgende:
...Matig instaptoestel voor een te hoge prijs. ..
Hoezo?
Kan je ergens dan betere specs krijgen voor die prijs, of anders een toestel met deze specs voor een lagere prijs?
pi_124802421
Android 4.0, qHD, 1800 mAh, dual core, 1GB RAM. Vind dat nu niet echt 170 euro waard, vergeleken met de toestellen die nu uitkomen is dit gewoon achterhaald. Specs van een half jaar geleden.
pi_124822997
Ik veronderstel dat je vergelijkt met toestellen in china te koop, maar denk wel voor Europa dat dit een goede deal is.
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_124823347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 06:59 schreef zuran het volgende:
Ik veronderstel dat je vergelijkt met toestellen in china te koop,..................
Daar is inderdaad de prijs van een dergelijk toestel ca. dezelfde prijs, maar wel in dollars, maar in Europa kom je al gauw bij "Aldi &co" uit en ligt de prijs al gauw boven de ¤ 200. In dat licht is een prijs van ¤ 170 met 2 jaar garantie misschien nog niet zo gek.
pi_124828552
Veel te duur imo.
pi_124851312
Gisteren de Lenovo A660 binnen gekregen die mijn vrouw graag wilde. Besteld op etotalk.com. Mooi toestel, stond al op Nederlands ingesteld (ik had voor $4,99 de european ROM besteld). Kan alles wat mijn vrouw wil. Hij is nog niet onder water geweest om te testen of het echt kan, we wachten wel tot 'ie in de plee valt!
Zit zelf aan een Jiayu G2S te denken. Iemand ervaring daarmee?
  woensdag 3 april 2013 @ 21:22:32 #222
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124853032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 07:56 schreef elinx het volgende:

[..]

Daar is inderdaad de prijs van een dergelijk toestel ca. dezelfde prijs, maar wel in dollars, maar in Europa kom je al gauw bij "Aldi &co" uit en ligt de prijs al gauw boven de ¤ 200. In dat licht is een prijs van ¤ 170 met 2 jaar garantie misschien nog niet zo gek.
Bij de Aldi zag ik in het krantje weer een Wolfgang staan, die is ook heul veul te duur voor wat je krijgt tegenwoordig.

Voor een vergelijkbare prijs van die ¤170 heb ik me dit besteld: http://www.pandawill.com/(...)en-1g-8g-p72575.html

Inderdaad wel uit China, maar vergelijk die specs maar eens, komt er namelijk nog niet eens in de buurt, ik heb er ¤165 incl. verzending voor betaald. En er zijn heel wat vergelijkbare toestellen te koop momenteel in China.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124861643
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Dit topic gaat bovendien over Chinese smartphones, juist omdat die tegenwoordig veel bieden voor het geld.
Het is alleen niet helemaal juist om westerse winkelprijzen daarmee te vergelijken.
  donderdag 4 april 2013 @ 00:13:48 #224
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124862399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:48 schreef elinx het volgende:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Dit topic gaat bovendien over Chinese smartphones, juist omdat die tegenwoordig veel bieden voor het geld.
Het is alleen niet helemaal juist om westerse winkelprijzen daarmee te vergelijken.
Ik zou niet weten waarom niet!? Geld is geld. Als het mogelijk is om van je geld VEEL goedkoper een VEEL beter mobieltje vanaf de andere kant van de wereld te laten verzenden, dan dat je in Nederland in de goedkoopste supermarkt kunt kopen, dan is dat gewoon eerlijk.
  donderdag 4 april 2013 @ 03:11:50 #225
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124864342
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet!? Geld is geld. Als het mogelijk is om van je geld VEEL goedkoper een VEEL beter mobieltje vanaf de andere kant van de wereld te laten verzenden, dan dat je in Nederland in de goedkoopste supermarkt kunt kopen, dan is dat gewoon eerlijk.
Kopen in een Nederlandse winkel is niet te vergelijken met kopen in China.
Het begint al met het aanschaffen zelf, hier loop je een winkel in, kijkt naar het toestel, voelt aan het toestel, van mijn part ruik je nog even aan het toestel, je betaald en neemt mee. Bij in China kopen ga je naar een 'dubieuze website' kijkt naar een plaatje en hoopt dat de specs kloppen, je besteld en hebt het toestel na een week.. Of 2.. Of toch wat langer.. En dan heb ik het nog niet over TaoBao gehad..

Dan komt nog eens de garantie, gaat je telefoon hier kapot dan leg je hem op de toonbank en zeg je: kapot, maken! Hoe gaat dat met een telefoon uit China?

Dit is lang niet alles maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel, ik wil niet zeggen dat shoppen in China alleen maar slecht is, maar het is ook niet te vergelijken met kopen in een lokale winkel. Zelf heb ik ook een telefoon uit China in bestelling staan, en voor mij winnen de voordelen van de nadelen. Ik kan me ook voorstellen dat veel mensen helemaal geen zin hebben in het gedoe wat erbij komt kijken, een aanspreekpunt in de buurt is ook wat waard als er iets is en je niet technisch aangelegd bent.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124864959
@Yi-Long, Natuurlijk als alleen geld de grootste overweging is dan is het zelfs de beste oplossing om voor een Chinese smartphone te kiezen. Ondanks dat de prijzen vaak wel zonder evt. bijkomende verzend/invoerkosten worden vergeleken.

Maar voor anderen wegen misschien andere argumenten (zoals genoemd door Maxbet) zwaarder en in dat geval denk ik dat het aanschaffen van een Chinees toestel in een Westerse winkel een goede keus is. Want ook dan heb je nog een prima toestel in vergelijk met wat er voor dezelfde prijs ook wordt aangeboden.
Ik bedoel in dat geval dan wel de simlockvrije toestellen zonder providerkortingen.(hoewel ik weet dat het providerlock soms eenvoudig verwijderd kan worden)

Voor iedereen zijn de plusjes en minnetjes anders. Vooral als je voor het eerst in China wilt gaan bestellen kan ik me voorstellen dat er veel vraagtekens staan, die in de eerste instantie als minpunt meegerekend worden.
Daarom is een topic als deze voor hen nuttig omdat een deel van die vraagtekens ingevuld kan worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door elinx op 04-04-2013 08:06:14 ]
pi_124865122
Je moet er idd op rekenen dat je dan voor die chinese telefoon een 30 euro ofzo meer betaald dan hem te bestellen in china, maar je hebt dan wel hier een aanspreekpunt, vooral wat betreft garantie.

Ik heb een Neo N02 gekocht voor mijn vrouw, maar geen playstore, veel apps in het chinees. Na veel uren prutsen toch een play store er op kunnen plaatsen, maar de meeste apps wouden niet installeren wegens ongekend toestel. En dan ook nog niet in het Nederlands. dat is opgelost door die T12 rom die hier circuleerde, maar toch wel wat pruts werk. Ondertussen die telefoon getoond hier op het werk, en binnen de kortste keren heb ik nu al 4 andere mogen modden.
Maar nu komen er nog af, en dan zijn er soms problemen met de toestellen ,bij wie komen die , bij mij natuurlijk. Nu dat de N03 bijna uit is of toch preorder willen ze deze natuurlijk, maar play store ??? Nederlands ??? , en zelfs met play store willen veel apps niet installeren. Als ik dat zeg tegen de mensen zonder dat ik het zal oplossen haken ze snel af, en dan is die chinese gsm uit frankrijk die dan aangepast is wel welkom.
Trouwens vandaag die samsung op Ibood is ook niet slecht.
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_124865283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:10 schreef zuran het volgende:
Je moet er idd op rekenen dat je dan voor die chinese telefoon een 30 euro ofzo meer betaald dan hem te bestellen in china, maar je hebt dan wel hier een aanspreekpunt, vooral wat betreft garantie.

Ik heb een Neo N02 gekocht voor mijn vrouw, maar geen playstore, veel apps in het chinees. Na veel uren prutsen toch een play store er op kunnen plaatsen, maar de meeste apps wouden niet installeren wegens ongekend toestel. En dan ook nog niet in het Nederlands. dat is opgelost door die T12 rom die hier circuleerde, maar toch wel wat pruts werk. Ondertussen die telefoon getoond hier op het werk, en binnen de kortste keren heb ik nu al 4 andere mogen modden.
Maar nu komen er nog af, en dan zijn er soms problemen met de toestellen ,bij wie komen die , bij mij natuurlijk. Nu dat de N03 bijna uit is of toch preorder willen ze deze natuurlijk, maar play store ??? Nederlands ??? , en zelfs met play store willen veel apps niet installeren. Als ik dat zeg tegen de mensen zonder dat ik het zal oplossen haken ze snel af, en dan is die chinese gsm uit frankrijk die dan aangepast is wel welkom.
Trouwens vandaag die samsung op Ibood is ook niet slecht.
Je hebt dus twee vergissingen begaan:
1. Je hebt te weinig research gedaan over de beperkingen van een Chinafoon en het modden wat bij veel telefoons moet.

2. Je hebt je telefoon gepromoot en je vervolgens opgeworpen als expert.....


Als ik iets uit China haal (tablets bijvoorbeeld) doe ik altijd net alsof het raketwetenschap is en er grote risicos verbonden zijn aan software aanpassen en raad ik iedereen af om er aan te beginnen, tenzij ze exact weten waar ze aan beginnen.
  donderdag 4 april 2013 @ 09:37:38 #229
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_124866402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:25 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Je hebt dus twee vergissingen begaan:
1. Je hebt te weinig research gedaan over de beperkingen van een Chinafoon en het modden wat bij veel telefoons moet.

2. Je hebt je telefoon gepromoot en je vervolgens opgeworpen als expert.....

Als ik iets uit China haal (tablets bijvoorbeeld) doe ik altijd net alsof het raketwetenschap is en er grote risicos verbonden zijn aan software aanpassen en raad ik iedereen af om er aan te beginnen, tenzij ze exact weten waar ze aan beginnen.
Dit. Als je je telefoon aan anderen laat zien en vertelt wat je er mee gedaan hebt (dat geldt voor ALLES in het leven) dan gaan mensen er van uit dat je dat 'ook wel even voor hen' kunt doen. Ik zet daar vrij strikte regels. Ik zeg tegen mensen die het device ook willen hebben, dat er vrij veel prutswerk in zit. Alleen voor de mensen waarvoor ik het wil doen die het toestel overwegen zeg ik ook 'ah dat doe ik wel voor je'. En gewoon daar die lijn trekken. We zijn hier allemaal hobbyisten die er van houden om een beetje aan te kloten met telefoons (en tablets) uit china, omdat het een goedkope mogelijkheid is om het een en ander uit te proberen. Ik vreet soms ook bijna mn schoen op als ik er in eerste instantie niet uitkom omdat ik een knopje heb gemist. 8)7 Dus ja, als je het wil proberen, zo'n chinaphone, wees niet verbaasd als je af en toe een kopje stuk wil slaan of een schoen wil opeten uit frustratie. Meestal komt het uiteindelijk wel goed.

En ik vind de 'bang for buck' die je krijgt met chinaphones sowieso veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan bij een samsung of HTC. Dan maar wat frustratie hier en daar, maar wat zijn die apparaatjes goed als je er klaar mee bent! :D
Koekje d'r bij?
  donderdag 4 april 2013 @ 09:43:25 #230
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124866505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:37 schreef eleganza het volgende:

[..]

Dit. Als je je telefoon aan anderen laat zien en vertelt wat je er mee gedaan hebt (dat geldt voor ALLES in het leven) dan gaan mensen er van uit dat je dat 'ook wel even voor hen' kunt doen. Ik zet daar vrij strikte regels. Ik zeg tegen mensen die het device ook willen hebben, dat er vrij veel prutswerk in zit. Alleen voor de mensen waarvoor ik het wil doen die het toestel overwegen zeg ik ook 'ah dat doe ik wel voor je'. En gewoon daar die lijn trekken. We zijn hier allemaal hobbyisten die er van houden om een beetje aan te kloten met telefoons (en tablets) uit china, omdat het een goedkope mogelijkheid is om het een en ander uit te proberen. Ik vreet soms ook bijna mn schoen op als ik er in eerste instantie niet uitkom omdat ik een knopje heb gemist. 8)7 Dus ja, als je het wil proberen, zo'n chinaphone, wees niet verbaasd als je af en toe een kopje stuk wil slaan of een schoen wil opeten uit frustratie. Meestal komt het uiteindelijk wel goed.

En ik vind de 'bang for buck' die je krijgt met chinaphones sowieso veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan bij een samsung of HTC. Dan maar wat frustratie hier en daar, maar wat zijn die apparaatjes goed als je er klaar mee bent! :D
Dit dus, meestal is het niet heel lastig maar mis je gewoon iets :P Daar kwam bij mij 90% van de keren de frustratie vandaan :P.

Garantie blijft lelijk natuurlijk, maar het verschil tussen prijs van het toestel e de prijzen hier is nog steeds zo groot dat het de moeite echt niet waard is. Een Neo pik je op vanaf een euro of 100-110 of dus een vergelijkbaar toestel voor 60-70 euro meer in europa, dat is 50% toeslag. Dat is voor mij al het punt waar ik hem zeker uit China haal (met aanhangeld risico :D)

En over dat voor anderen doen, gevalletje; http://theoatmeal.com/comics/computers
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124866937
Gistermiddag komt een collega naar me toe die net een G3 binnen had, de wifi en bluetooth doen het niet.
Dan moet je maar afwachten hoe de leverancier je daarmee helpt.
pi_124868501
Eleganza , mooie opmerking. Ik weet dat jij er ook al besteld hebt voor vrienden. En ik doe voldoende recherche op voorhand en ik weet waar ik met bezig ben. Maar dat geld voor mij. En ik verwittig anderen ook voor deze elementen alleen horen die niet zo goed en staan ze niet stil bij de eventuele gevolgen die ik niet wil dragen. hoe dan ook komen ze toch bij jou terecht ook al heb je ze gezegd dat ze er niet met tot bij jou moeten komen. Gisteren vroeg iemand nog om een GSM en wou me zelfs 25 euro geven voor het modden, Ik zeg resoluut NEE ik wil niks hebben want dan ben ze zeker verplicht om op te treden bij problemen.
Vandaar als ze nu komen dat ik gemakkelijkheidshalve zeg koop toch die chinese telefoons die hier in europa verkocht worden.
Van al die NEO's die ik nu voor anderen heb ingesteld als ik die terug krijg en zie hoe weinig dat ze er maar met doen stel ik met de vraag of ze zo'n telefoon eigelijk wel nodig hebben.

Het zijn dan ook meestal de GEEKS zoals wij die de laatste nieuwe telefoons willen en er dan ook het onderste uit de kan halen dan ook onze weg vinden in china voor de goedkoop en wij weten hoe we moeten modden en en als het stuk gaan, zeggen we ook van damn en we kopen een andere.

Eleganza, werkt je GPS ondertussen al ?
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_124868604
quote:
En over dat voor anderen doen, gevalletje; http://theoatmeal.com/comics/computers
Prachtig ga ik uitprinten en op mijn bureau omhoog hangen
Ik kan gewoon geen nee zeggen
En zeggen dat je het niet kan is nog al moeilijk als ze het je hebben zien doen ;)
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
  donderdag 4 april 2013 @ 12:54:43 #234
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_124872305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:59 schreef zuran het volgende:
Eleganza , mooie opmerking. Ik weet dat jij er ook al besteld hebt voor vrienden. En ik doe voldoende recherche op voorhand en ik weet waar ik met bezig ben. Maar dat geld voor mij. En ik verwittig anderen ook voor deze elementen alleen horen die niet zo goed en staan ze niet stil bij de eventuele gevolgen die ik niet wil dragen. hoe dan ook komen ze toch bij jou terecht ook al heb je ze gezegd dat ze er niet met tot bij jou moeten komen. Gisteren vroeg iemand nog om een GSM en wou me zelfs 25 euro geven voor het modden, Ik zeg resoluut NEE ik wil niks hebben want dan ben ze zeker verplicht om op te treden bij problemen.
Vandaar als ze nu komen dat ik gemakkelijkheidshalve zeg koop toch die chinese telefoons die hier in europa verkocht worden.
Van al die NEO's die ik nu voor anderen heb ingesteld als ik die terug krijg en zie hoe weinig dat ze er maar met doen stel ik met de vraag of ze zo'n telefoon eigelijk wel nodig hebben.

Het zijn dan ook meestal de GEEKS zoals wij die de laatste nieuwe telefoons willen en er dan ook het onderste uit de kan halen dan ook onze weg vinden in china voor de goedkoop en wij weten hoe we moeten modden en en als het stuk gaan, zeggen we ook van damn en we kopen een andere.

Eleganza, werkt je GPS ondertussen al ?
Ah of mensen bepaalde specs nou echt nodig hebben, meh. Hoe lang ze met zo'n telefoon willen doen hangt daar heel erg vanaf ;-)

Helaas heeft mn GPS nooit gewerkt, en Lightake's VRESELIJK slechte customer service (ze kunnen nog een puntje zuigen aan de CS van BiC, als je mailt binnen een dag antwoord en ze snappen tenminste wat je bedoelt!) heeft me ook op geen enkele manier geholpen... :( Ze bleven maar roepen ' please install apk for gps' en ik had echt zoiets van ASDHFKSHDFKJDH 8)7. Het is wel alleen maar met mijn device, de twee andere die ik in handen heb gehad heb ik nog extra getest, maar die doen het allemaal perfect. Ik ga dan ook zeker overstappen op een nieuwe, vind de N003 een mooie mogelijkheid, maar ik wil eigenlijk voor een chinaphone niet meer van 200$ neerleggen :9 De N003 staat nu voor 350+$ in de presale, en dat vind ik een Honor 2 nog wel waard, maar een NEO, twijfel ik over.

Wat betreft dat modden, dat is het ook. Je kunt best die 25 euro aannemen voor het rooten/flashen, maar dan er expliciet bijzeggen dat de garantie HUN probleem is. Als ie dus niet meer werkt, ja dan weet jij het zelf ook niet. Je bent geen reparatieservice ;) Het verwijzen naar die Wolfgang telefoons van de Aldi bijvoorbeeld is voor een noob beter ( :9 ) want als ie het niet doet dan gaan ze zelf maar terug naar de winkel. In mijn geval was het dus in eerste instantie een aankoop voor mn zusje (maar ik was ook wel benieuwd en had ervaring met het flashen door zelf een HD2 om te flashen naar Android native en een ZT180 te flashen, dus was wel benieuwd hoe dit zou gaan :) ) Het moest bij haar echt op een budget en toen de G3 niet uitkwam zijn we omgegaan op de N02-M. Dat ging goed, dus bestelde ik m ook voor mijzelf een een andere goede vriendin van mij. Vrienden in haar omgeving wilden er ook één, maar gelukkig realiseerde zij dat ze mij niet met vreemden moest opschepen ;-) Ik heb ze de documentatie opgestuurd uit dit forum, als ze het kunnen, doen ze het lekker zelf. Ik ben nergens verantwoordelijk voor. :*
Koekje d'r bij?
  donderdag 4 april 2013 @ 14:19:46 #235
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124875253
Mijn order bij Pandawill stond na bijna een week nog op processing, vanochtend in de chat even nagevraagd wanneer hij verzonden zou worden en ja hoor: krap 4 uurtjes later een mailtje dat hij verzonden is.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124882313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:43 schreef RobertNL het volgende:
En over dat voor anderen doen, gevalletje; http://theoatmeal.com/comics/computers
Haha dat komt mij wel erg bekend voor ja.
Ik word altijd gevraagd voor hulp met computers, telefoons, etc.

Maar ik doe dat ook maar bij bepaalde mensen, want anders blijven ze maar bellen: Kan je mij even helpen met de computer, of dit of dat?

Laatst moest ik iemand (50+) helpen met haar email: "Ik krijg mijn mail niet geopend in outlook, alles is weg!". Ik zei al of ze op haar mailtjes had gezocht. Dat had ze gedaan, maar ze kon niks vinden. Althans, dat zei ze.

Ik dus daar naartoe, bleek dat ze de mappen (met email) in outlook had geminimaliseerd. Ze had dus ook niet eens gezocht in outlook maar gewoon in Windows Explorer. Ze hoefde alleen maar op een +je te drukken!!!

Daarna werd ik bestookt met allemaal vragen, omdat "zij al maanden met dit probleem kampte", en ik het zo snel had opgelost.

PFFFF :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124886460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:21 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha dat komt mij wel erg bekend voor ja.
Ik word altijd gevraagd voor hulp met computers, telefoons, etc.

Maar ik doe dat ook maar bij bepaalde mensen, want anders blijven ze maar bellen: Kan je mij even helpen met de computer, of dit of dat?

Laatst moest ik iemand (50+) helpen met haar email: "Ik krijg mijn mail niet geopend in outlook, alles is weg!". Ik zei al of ze op haar mailtjes had gezocht. Dat had ze gedaan, maar ze kon niks vinden. Althans, dat zei ze.

Ik dus daar naartoe, bleek dat ze de mappen (met email) in outlook had geminimaliseerd. Ze had dus ook niet eens gezocht in outlook maar gewoon in Windows Explorer. Ze hoefde alleen maar op een +je te drukken!!!

Daarna werd ik bestookt met allemaal vragen, omdat "zij al maanden met dit probleem kampte", en ik het zo snel had opgelost.

PFFFF :P
Story of my life. En ik ben gewoon een zeer middelmatige Windows gebruiker. Maar omdat ik altijd met gadgets loop te sjouwen, denkt iedereen dat ik alles weet en ICT-er ben ofzo. En als je ze dan met iets simpels helpt (hoe kan ik met mijn telefoon tetheren bijvoorbeeld) dan denken ze meteen dat je ook wel even een appje kunt maken zodat ze de videorecorder op afstand kunnen programmeren.

Het begint al met dat mensen de handleiding kennelijk niet open kunnen krijgen en vervolgens ook maar denken dat ze alles wat ze kopen meteen begrijpen of hoe dan ook moeten hebben. Een oom en tante van me willen nu een tablet, omdat dat makkelijker is dan een computer, want je kunt op een tablet gewoon aanwijzen wat je wil....... Pfff...

Maar goed, offtopic.
pi_124886903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:13 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Story of my life. En ik ben gewoon een zeer middelmatige Windows gebruiker. Maar omdat ik altijd met gadgets loop te sjouwen, denkt iedereen dat ik alles weet en ICT-er ben ofzo. En als je ze dan met iets simpels helpt (hoe kan ik met mijn telefoon tetheren bijvoorbeeld) dan denken ze meteen dat je ook wel even een appje kunt maken zodat ze de videorecorder op afstand kunnen programmeren.

Het begint al met dat mensen de handleiding kennelijk niet open kunnen krijgen en vervolgens ook maar denken dat ze alles wat ze kopen meteen begrijpen of hoe dan ook moeten hebben. Een oom en tante van me willen nu een tablet, omdat dat makkelijker is dan een computer, want je kunt op een tablet gewoon aanwijzen wat je wil....... Pfff...

Maar goed, offtopic.
Haha, zo herkenbaar :D En af en toe offtopic maakt het toch ook leuk :P
Ik draai ook nog eens Linux en daardoor ben ik gelijk een 'expert' volgens velen lol. Mensen vragen constant hoe ik alles weet en dat ze dat ook graag zouden willen :X Dan verwijs ik ze altijd door naar fok.nl haha!

Probleem is dat veel mensen een heleboel willen, zonder er enige moeite voor te doen. Doorzetten bij problemen en oplossingen, daar wordt meestal de hulplijn voor ingeschakeld |:(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  donderdag 4 april 2013 @ 19:25:27 #239
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124887008
Same hier, ik bouw mijn eigen pc al jaren, en voor (schoon) familie vind ik het dan ook geen probleem om dat te doen, en wat ondersteuning te bieden.

Maar ondertussen zit ik met regelmaat met android telefoons te plaren, terwijl ik er nooit een heb gehad zelf, maar ik schijn alles te weten van alle gadgets..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124887448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:22 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha, zo herkenbaar :D En af en toe offtopic maakt het toch ook leuk :P
Ik draai ook nog eens Linux en daardoor ben ik gelijk een 'expert' volgens velen lol. Mensen vragen constant hoe ik alles weet en dat ze dat ook graag zouden willen :X Dan verwijs ik ze altijd door naar fok.nl haha!

Probleem is dat veel mensen een heleboel willen, zonder er enige moeite voor te doen. Doorzetten bij problemen en oplossingen, daar wordt meestal de hulplijn voor ingeschakeld |:(
Precies. Hoe vaak ik in het begin niet gedacht heb dat ik mijn Galaxy S gebricked had. Elke keer maar weer XDA doorpluizen voor de oplossingen. En inderdaad, dan weet je na een paar maanden meer dan een standaardgebruiker.

Trouwens wel legendarisch (en daarna ga ik weer on-topic). Die kerel die mij vroeg om een app te bouwen voor zijn videorecorder. Ik zeg tegen hem:"Dat kan niet. Ten eerste kan ik die app niet bouwen omdat ik niet kan programmeren. Ten tweede is het onmogelijk omdat jouw videorecorder niet verbonden is met het internet." Zegt hij: ja, maar er loopt toch een kabel naar mijn TV (scart), en dat is een internet-TV, dus het kan wel."

Toen heb ik hem succes gewenst en hem gewezen op een gezamenlijke vriend die wel apps bouwt. En hem even gebeld om hem voor te bereiden.
pi_124888030
Als ik MKV filmpjes wilt afspelen wat is dan het belangrijkste onderdeel de CPU of GPU? Want ik kan op de Neo N002 geen filmpjes afspelen terwijl de Freelander i20 zelfs filmpjes met hi10 encoding afspelen. Natuurlijk hoop ik dat de MTK6589 dit wel kan.
pi_124888228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:53 schreef Majinster het volgende:
Als ik MKV filmpjes wilt afspelen wat is dan het belangrijkste onderdeel de CPU of GPU? Want ik kan op de Neo N002 geen filmpjes afspelen terwijl de Freelander i20 zelfs filmpjes met hi10 encoding afspelen. Natuurlijk hoop ik dat de MTK6589 dit wel kan.
Dat is ook geen eerlijke vergelijking. Die i20 is een quadcore.
pi_124888398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef glsf het volgende:

[..]

Dat is ook geen eerlijke vergelijking. Die i20 is een quadcore.
Ok dan vergelijk ik het met me Ainol novo Elf 2. Me Elf 2 wat ook een dual core is kan deze filmpjes wel afspelen.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:26:38 #244
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124889646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:53 schreef Majinster het volgende:
Als ik MKV filmpjes wilt afspelen wat is dan het belangrijkste onderdeel de CPU of GPU? Want ik kan op de Neo N002 geen filmpjes afspelen terwijl de Freelander i20 zelfs filmpjes met hi10 encoding afspelen. Natuurlijk hoop ik dat de MTK6589 dit wel kan.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef glsf het volgende:

[..]

Dat is ook geen eerlijke vergelijking. Die i20 is een quadcore.
1 fout :P. Bij cores maken bij software decoding wel uit maar bij hardware decoding niet :)

De GPU in de AmLogic is een Mali400
De GPU in de MTK6577 is een SGX531

De Amlogic heeft een nette mooie GPU terwijl die van de MTK6577 al redelijk ''verouderd'' is. De MTK6589 heeft een SGX544 GPU. Die zou het allemaal wel makkelijk aankunnen denk ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124890269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

1 fout :P. Bij cores maken bij software decoding wel uit maar bij hardware decoding niet :)

De GPU in de AmLogic is een Mali400
De GPU in de MTK6577 is een SGX531

De Amlogic heeft een nette mooie GPU terwijl die van de MTK6577 al redelijk ''verouderd'' is. De MTK6589 heeft een SGX544 GPU. Die zou het allemaal wel makkelijk aankunnen denk ik.
Bedankt. Nu nog wachten op wat mooie MTK6589 phones die nog uit moeten komen. zzzzzz
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:41:12 #246
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124907538
ben een beetje een onbekende in de smartphone wereld. Nu wil ik graag een nieuwe foon kopen voor max 200 euro, maar hij moet wel een beetje wat kunnen. Zo ben ik opzoek naar eentje met voldoende geheugen en een SD kaart, draait op Android 4 of hoger en heeft een redelijke camera (5 mp of hoger). Ik zou graag zien dat mijn telefoon minimaal 2 jaar mee gaat, eventuele accuvervangingen daar buiten gelaten.
Nu wees iemand mij op de mogelijkheid om een smartphone uit China te laten komen, want dan krijg je meer voor je geld.
Nu is mijn vraag heel algemeen; hoe is de kwaliteit van een Chinese smartphone ten opzichte van de standaard merken (Samsung, Sony)? De persoon in kwestie liet mij onder andere de Hero 7500 zien.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_124907689
Mijn voorkeur heeft toch ook wel echt design in combinatie met goeie specs op dit moment wil ik graag Xiaomi Mi-3 of de Jiayu G4. Balen dat die Star S5 zo'n lelijk ding is en de Meizu MX2 zo duur is.
pi_124907729
fuck dubbelpost :{
pi_124910587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:36 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Precies. Hoe vaak ik in het begin niet gedacht heb dat ik mijn Galaxy S gebricked had. Elke keer maar weer XDA doorpluizen voor de oplossingen. En inderdaad, dan weet je na een paar maanden meer dan een standaardgebruiker.

Trouwens wel legendarisch (en daarna ga ik weer on-topic). Die kerel die mij vroeg om een app te bouwen voor zijn videorecorder. Ik zeg tegen hem:"Dat kan niet. Ten eerste kan ik die app niet bouwen omdat ik niet kan programmeren. Ten tweede is het onmogelijk omdat jouw videorecorder niet verbonden is met het internet." Zegt hij: ja, maar er loopt toch een kabel naar mijn TV (scart), en dat is een internet-TV, dus het kan wel."

Toen heb ik hem succes gewenst en hem gewezen op een gezamenlijke vriend die wel apps bouwt. En hem even gebeld om hem voor te bereiden.
Haha :D Ik schuif het tegenwoordig ook allemaal door. Ga mijzelf niet meer in de positie stellen dat ik elke keer gebeld wordt.
Het mooiste is als je zegt, dat als er iets misgaat, terwijl jij aan hun apparatuur bezig bent, het niet vergoed wordt :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124926045
Nog een mini review over de Xoami kloon die shiz en lamjanus ook binnen hebben.




De telefoon voelt snappy aan en reageert prima. Met een kleine moeite nog wat chinese meukapps eraf gehaald. Gps en 3g functionaliteit is niet beschikbaar dus internetten gaat met whopping GPRS/EDGE snelheid ;)

- Root met MTK Root tooltje
- Play store via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=31236432
- Mac adress WIFI fix via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=31456837

Conclusie voor 78 euro:

+ Snelheid processor MTk6577
+ Ram/Rom genoeg
+ Dual SIM
+ Blij zusje
- Scherm heeft belabberde kijkhoeken
- Telefoonspeaker klinkt middelmatig
- Gesprekskwaliteit is zeer middelmatig
- Geen 3g en GPS
- Matige camera
pi_124926862
Goede beschrijving van het toestel. De mijne is bricked...
Volgens mij is de chip de 6517 dualcore. Vandaar geen 3g e.d.



quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:41 schreef hansieb112 het volgende:
Nog een mini review over de Xoami kloon die shiz en lamjanus ook binnen hebben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De telefoon voelt snappy aan en reageert prima. Met een kleine moeite nog wat chinese meukapps eraf gehaald. Gps en 3g functionaliteit is niet beschikbaar dus internetten gaat met whopping GPRS/EDGE snelheid ;)

- Root met MTK Root tooltje
- Play store via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=31236432
- Mac adress WIFI fix via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=31456837

Conclusie voor 78 euro:

+ Snelheid processor MTk6577
+ Ram/Rom genoeg
+ Dual SIM
+ Blij zusje
- Scherm heeft belabberde kijkhoeken
- Telefoonspeaker klinkt middelmatig
- Gesprekskwaliteit is zeer middelmatig
- Geen 3g en GPS
- Matige camera
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:54:52 #252
314238 Kuhly
A.F.C.A.
pi_124948448
Elke keer denk ik van, Ja! deze neem ik.. Maar dan toch weer verder kijken en wat mooiers zien dat nog niet uit is ;(
Einde van de maand koop ik gewoon maar eens iets.

Is fastcardtech betrouwbaar genoeg?
Ajax Amsterdam
pi_124951973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:54 schreef Kuhly het volgende:
Elke keer denk ik van, Ja! deze neem ik.. Maar dan toch weer verder kijken en wat mooiers zien dat nog niet uit is ;(
Einde van de maand koop ik gewoon maar eens iets.

Is fastcardtech betrouwbaar genoeg?
Ik raad aan gewoon een telefoon van een reputabel merk te kopen, bij voorkeur Samsung. Gaat langer mee.
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:29:12 #254
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124958176
Ik raad je aan om uit een topic dat 'Chinese smartphones' te blijven, als je daar niks aan vindt. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124959135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:54 schreef Kuhly het volgende:

Is fastcardtech betrouwbaar genoeg?
Zie hier
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:34:31 #256
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_124966106
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:28 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Ik raad aan gewoon een telefoon van een reputabel merk te kopen, bij voorkeur Samsung. Gaat langer mee.
;( Sjezus.. mjah :')
Chinese telefoons <3

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:54 schreef Kuhly het volgende:
Elke keer denk ik van, Ja! deze neem ik.. Maar dan toch weer verder kijken en wat mooiers zien dat nog niet uit is ;(
Einde van de maand koop ik gewoon maar eens iets.

Is fastcardtech betrouwbaar genoeg?
Niet heel erg, zijn wel mensen die er dingen besteld hebben en ontvangen hebben, maar volgens mij ook twee mensen die er een hoop gezeik aan overgehouden hebben.. :r

Dus, ondanks dat het 10tje kan schelen gewoon bij de vertrouwde shops kopen ipv fastcardtech
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 7 april 2013 @ 02:42:28 #257
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124978094
Zojuist nog eens naar de tracking van mijn Star S5 gekeken: 06-04-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)

*O* *O*
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 7 april 2013 @ 08:35:55 #258
400715 Henkie1977
Phonephanatic
pi_124979178
Ik heb op aanraden van een vriend een Xiaomi 2 besteld bij een winkel die niet boeit. Hij werkt super, maar ik krijg mn agenda niet goed gesynchroniseerd. Hebben mensen meer ervaring met deze telefoon?

[ Bericht 19% gewijzigd door Bart op 07-04-2013 12:16:29 ]
pi_124979223
Is er ook een korting beschikbaar bij mixeshop? Weet even niet hoe ze daar prijstechnisch zitten. Boven 150 dollar verplicht dhl zag. Ik.
  zondag 7 april 2013 @ 10:32:42 #260
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_124980168
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 08:35 schreef Henkie1977 het volgende:
Ik heb op aanraden van een vriend een Xiaomi 2 besteld. Hij werkt super, maar ik krijg mn agenda niet goed gesynchroniseerd. Hebben mensen meer ervaring met deze telefoon?
Wat zijn de problemen die je hebt met je agenda dan? (Niet goed, is dat wel, helemaal niet, of een beetje?

(Of heb je je speciaal geregistreerd om de link naar je site/site van je vriend te kunnen posten?)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart op 07-04-2013 12:16:53 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_124980367
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 08:49 schreef lamjanus het volgende:
Is er ook een korting beschikbaar bij mixeshop? Weet even niet hoe ze daar prijstechnisch zitten. Boven 150 dollar verplicht dhl zag. Ik.
Goedkoper dan andere sites maar idd wel verplicht dhl.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_124985533
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 02:42 schreef Maxbet het volgende:
Zojuist nog eens naar de tracking van mijn Star S5 gekeken: 06-04-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)

*O* *O*
We willen wel een unboxing en een mooie review he! :Y
  zondag 7 april 2013 @ 14:11:40 #263
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124986047
Op het Tweakers forum staat al een kleine review van iemand die hem al binnen heeft ;)
Maar ik zal mijn ervaringen hier ook wel posten hoor.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124997049
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:11 schreef Maxbet het volgende:
Op het Tweakers forum staat al een kleine review van iemand die hem al binnen heeft ;)
Maar ik zal mijn ervaringen hier ook wel posten hoor.
Oh nice, ga ik die alvast even opzoeken ;)
pi_125007290
linkje?
  zondag 7 april 2013 @ 21:49:17 #266
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125007739
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:43 schreef lamjanus het volgende:
linkje?
Kijk gewoon ff op Tweakers in hun topic: http://gathering.tweakers(...)ge/40040560#40040560
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 8 april 2013 @ 05:44:36 #267
400715 Henkie1977
Phonephanatic
pi_125019434
quote:
16s.gif Op zondag 7 april 2013 10:32 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Wat zijn de problemen die je hebt met je agenda dan? (Niet goed, is dat wel, helemaal niet, of een beetje?

(Of heb je je speciaal geregistreerd om de link naar je site/site van je vriend te kunnen posten?)
Nou hij synct helemaal niet met mijn Google agenda, ook de contacten niet trouwens.

Update: zie het al, het is geen 'Google Experience Phone' dus er is blijkbaar geen ondersteuning...

[ Bericht 7% gewijzigd door Henkie1977 op 08-04-2013 05:45:35 (update) ]
  maandag 8 april 2013 @ 09:23:29 #268
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_125020848
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 08:35 schreef Henkie1977 het volgende:
Ik heb op aanraden van een vriend een Xiaomi 2 besteld bij een winkel die niet boeit. Hij werkt super, maar ik krijg mn agenda niet goed gesynchroniseerd. Hebben mensen meer ervaring met deze telefoon?
Heb je er MI market of zoiets op staan? Zo ja, zoeken op Google Play al geprobeerd? Zou je moeten kunnen vinden en installeren, lees ik her en der.

Als je tenminste een echte Xiaomi hebt....
pi_125026185
Hmmm denk dat ik me toch niet meer kan beheersen en voor een Meizu MX2 ga, zijn er mensen die ervaring hebben met dit toestel? :)

---- Edit:
Oke ik kon me echt niet meer bedwingen en heb hem gekocht.. ben benieuwd :P

[ Bericht 30% gewijzigd door Xaia op 08-04-2013 14:07:58 ]
pi_125051297
De Meizu MX2 ziet er prachtig uit, maar ik vind de prijs toch wat risky voor een telefoon zonder garantie.
  maandag 8 april 2013 @ 22:14:49 #271
209721 Downstar
Moeimaker
pi_125051587
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:09 schreef Bilge het volgende:
De Meizu MX2 ziet er prachtig uit, maar ik vind de prijs toch wat risky voor een telefoon zonder garantie.
zelfde idee heb ik ook, voor mij zijn die chinese phones juist leuk door de in verhouding goedkope prijs van de toestellen..

Meizu is toch vaak een stuk duurder dan wat ik uit wil geven voor een chinese telefoon, maargoed
daarvoor krijg je misschien dan ook wel weer een kwalitatief betere telefoon voor terug, al zal ik het risico niet willen lopen :P
pi_125054968
Wat is op dit moment een goede koop voor een klein budget: 60/70¤? Is voor mijn pa en die heeft geen toeters en bellen nodig maar een leuk 4 inch toestel met hoge resolutie, snelle processor en goede accu is toch wel leuk.

Shiz had pas geleden een ontdekking gedaan die volgens daar bij in de buurt kwam maar weet niet wat de conclusies over dat toestel waren......zijn er anders alternatieven?
  dinsdag 9 april 2013 @ 02:59:26 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125058627
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:19 schreef marco_sire het volgende:
Wat is op dit moment een goede koop voor een klein budget: 60/70¤? Is voor mijn pa en die heeft geen toeters en bellen nodig maar een leuk 4 inch toestel met hoge resolutie, snelle processor en goede accu is toch wel leuk.

Shiz had pas geleden een ontdekking gedaan die volgens daar bij in de buurt kwam maar weet niet wat de conclusies over dat toestel waren......zijn er anders alternatieven?
DIG / Chinese Smartphones #17 - Waar de quadcore MTK6589 de toon zet! (hansieb112's sum-up).
Was geloof ik iets van 90 euro. Qua niet echt toeters en bellen klopt die wel inderdaad.
Was natuurlijk too good to be true, all die specs, maar lag verder in de verwachting, verder nog best te gebruiken hoor. Al denk ik niet dat je voor die prijs veel beter hebt. Dan moet je gaan kijken richting een Jiayu G2 of G2s ofzo.
Alleen ik heb ook een Jiayu G3 en Neomobile N002 liggen, die laatste gebruik ik liever nog altijd tot een echte MTK6589 hier komt (Jiayu G4 met 2GB en 3000mAh ofzo). ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125059397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 02:59 schreef shiznuts het volgende:

[..]

DIG / Chinese Smartphones #17 - Waar de quadcore MTK6589 de toon zet! (hansieb112's sum-up).
Was geloof ik iets van 90 euro. Qua niet echt toeters en bellen klopt die wel inderdaad.
Was natuurlijk too good to be true, all die specs, maar lag verder in de verwachting, verder nog best te gebruiken hoor. Al denk ik niet dat je voor die prijs veel beter hebt. Dan moet je gaan kijken richting een Jiayu G2 of G2s ofzo.
Alleen ik heb ook een Jiayu G3 en Neomobile N002 liggen, die laatste gebruik ik liever nog altijd tot een echte MTK6589 hier komt (Jiayu G4 met 2GB en 3000mAh ofzo). ;)
Thanks!
Moet jij trouwens niet eens een paar toestellen weg doen ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:39:19 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125062063
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:10 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Thanks!
Moet jij trouwens niet eens een paar toestellen weg doen ;)
Daar ben ik altijd te lui voor, dan moet je een foto en bijgaand verhaaltje maken en dan wil geen hond het hebben, is de moeite voor niks, lol. Ik heb dan ook 20 headphones, 40 oordopjes en 7 tablets liggen ofzo. :P

Wil best voor 70 ekkies die M2 opsturen hoor, ruimt hier dan weer op. Die G3 mag je ook best overnemen, alleen die had een heel licht niet zo heel storend probleempje met een hoekje van het scherm dat 1mm ofzo uitstak.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:40 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Is niet zozeer een bepaald batchprobleem denk ik, maar gewoon een gebrek aan wat betere productie en qualitycontrol. Is al vaker aangegeven dat Chinese toestellen natuurlijk niet helemaal meekomen met de high standaard die we in West-Europa gewend zijn. Bij mij is het ook niet zo ernstig als uit dat voorbeeld. Zie:

Aangedrukt

Na een tijdje sluipt het 'opstaande schermrandje' er weer in.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:20:45 #276
209721 Downstar
Moeimaker
pi_125067138


En lightake is volgens mij de eerste die de NEO N003 list (qua Chinese webshops), helaas alleen nog maar de witte,die ik wat minder vind dat een zwarte..


BASIC:

http://lightake.com/detai(...)_1GB_8GB_White-61957

ADVANCED:

http://lightake.com/detai(...)2GB_32GB_White-61958

De basic moet +-185$ kosten, de advanced zou bijna 90$ duurder zijn, en zo'n +-275$ kosten..
in vergelijking met de prijzen die momenteel op aliexpress staan voor de preoders, is lightake dus momenteel de goedkoopste..

Verschil tussen Basic en advanced:

1 GB RAM vs 2GB RAM
8 GB ROM VS 32 GB ROM

Verder zijn beide identiek.

echter vind ik het advanced model helaas wel wat uit de richtig vallen qua prijs, volgens gizchina
zou het basic toestel 899 Yuan (+-$144) gaan kosten en het advanced dus +- 1299 Yuan ($204)
dus das zo'n 60$ verschil in prijs tussen de beide modellen op hun inkoopprijs/verkoopprijs in china.
En bij lightake is er dus 90$ verschil..

Toch wel een leuk toestelletje, het word voor mij zeer wss of de Neo N003 of de Jiayu G4.
Al neig ik zelf toch eerder naar de Neo te gaan omdat deze zeer wss eerder en beter leverbaar is dan de G4, goedkoper in prijs zou zijn( al betwijfel ik dat) en een FULL HD resolutie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Downstar op 09-04-2013 13:42:57 ]
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:29:01 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125067381
De 720P 4.7" van de Jiayu is net wat stroomzuiniger en denk dat 'ie wat compacter is?
Daarvan bevalt het design me ook wat beter en verwacht een toegankelijker en betere internationale support voor.

De Neo N002 hebben we zo'n beetje min of meer zelf uit moeten vogelen en Chinese fora afstruinen.
Zo te zien heeft Neomobile 15.4 een feestje, launch v/d N003? http://www.neomobile.com.cn
Die lui hebben trouwens een Tmall-store, hè: http://szneo.tmall.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:34:36 #278
209721 Downstar
Moeimaker
pi_125067568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:
De 720P 4.7" van de Jiayu is net wat stroomzuiniger en denk dat 'ie wat compacter is?
Daarvan bevalt het design me ook wat beter en verwacht een toegankelijker en betere internationale support voor.

De Neo N002 hebben we zo'n beetje min of meer zelf uit moeten vogelen en Chinese fora afstruinen.
Zo te zien heeft Neomobile 15.4 een feestje, launch v/d N003? http://www.neomobile.com.cn
Die lui hebben trouwens een Tmall-store, hè: http://szneo.tmall.com .
De 720p reso van de G4 zal idd wat langer op die 3000 mah kunnen doen, dan de neo op 3000 doet met 1080..
Al moet je er een dag toch wel op gaan halen.. Mijn Huidige Neo n002 haalt met 1850 mah de dag ook gemakkelijk met 3g en full brightness.. vind het niet zo probleem om hem dagelijks op te moeten laden :)

Wat betreft die community, die was er eerder ook voor de Jiayu niet..
pas doordat de G3 kwam is het echt gaan lopen aangezien dat een ontiegelijk goede prijs/specs verhouding had..

De Neo n003 word nu veel meer gepromoot op websites als die van andy(Gizchina.com), dan dat bij de Neo n002 gebeurde..

de Neo n003 neemt zeg maar de troon over wat betreft je vorige jaar met de G3 zag..
Neo n003 is namelijk de goedkoopste FULL HD phone, zulk soort kreten trekt toch de aandacht van mensen die alleen gefocust zijn op 'de beste' specificaties voor de laagste prijs :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Downstar op 09-04-2013 13:39:40 ]
pi_125078617
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:09 schreef Bilge het volgende:
De Meizu MX2 ziet er prachtig uit, maar ik vind de prijs toch wat risky voor een telefoon zonder garantie.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Downstar het volgende:
zelfde idee heb ik ook, voor mij zijn die chinese phones juist leuk door de in verhouding goedkope prijs van de toestellen..

Meizu is toch vaak een stuk duurder dan wat ik uit wil geven voor een chinese telefoon, maargoed
daarvoor krijg je misschien dan ook wel weer een kwalitatief betere telefoon voor terug, al zal ik het risico niet willen lopen :P
Ja oke hij kost wat meer (en ik geil gewoon op design :D), maar toch als ik het mag geloven is het productie proces van Meizu ook wel een stuk beter dan de overige fabrikanten (controles, kwaliteitsmanagement enzo). Maar ben benieuwd hij wordt als het goed is morgen verzonden met DHL, als ik hem binnen heb zal ik zeker een review doen :)

(zeker mijn ervaring met Meizu Mp4's was altijd top vergeleken met het overige aanbod, alleen meizu kon toen kwa kwaliteit/software vergeleken worden met westerse merken. Maarja dat was in 2009 :P)
pi_125078998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:
Die lui hebben trouwens een Tmall-store, hè: http://szneo.tmall.com .
Hoe kun je daar dan bestellen vanuit NL ?
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:03:31 #281
209721 Downstar
Moeimaker
pi_125079059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:51 schreef Xaia het volgende:

[..]

[..]

Ja oke hij kost wat meer (en ik geil gewoon op design :D), maar toch als ik het mag geloven is het productie proces van Meizu ook wel een stuk beter dan de overige fabrikanten (controles, kwaliteitsmanagement enzo). Maar ben benieuwd hij wordt als het goed is morgen verzonden met DHL, als ik hem binnen heb zal ik zeker een review doen :)

(zeker mijn ervaring met Meizu Mp4's was altijd top vergeleken met het overige aanbod, alleen meizu kon toen kwa kwaliteit/software vergeleken worden met westerse merken. Maarja dat was in 2009 :P)
Ik ben benieuwd :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:01 schreef glsf het volgende:

[..]

Hoe kun je daar dan bestellen vanuit NL ?
Middels een taobao agent, zoals mistertao of Zarmark
  woensdag 10 april 2013 @ 08:10:30 #283
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_125101780
pipo de clone met "non removable battery"....
pi_125101833
Ja oke, maar de prijs spec verhouding komt in de buurt.
Van de telefoons die te koop zijn dan. Ze beloven iedere dag wel een nieuwe voor 150
Ajax Amsterdam
  woensdag 10 april 2013 @ 08:22:25 #285
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_125101921
quote:

Denk dat je hier nog best wel eens een probleem mee kunt krijgen bij de douane..
Telefoon heeft het logo van HTC er groot op staan, en van Beats audio. Verder worden er nog eens nep Beats oordopjes meegeleverd.

Voor de prijs lijkt het verder een erg mooi toestel, had alleen liever gezien dat ze er helemaal geen logo op hadden gezet, zoals bij de star. Ook liever geen oordopjes dan nep Beats dopjes.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_125102001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:22 schreef Maxbet het volgende:

[..]


Denk dat je hier nog best wel eens een probleem mee kunt krijgen bij de douane..
Telefoon heeft het logo van HTC er groot op staan, en van Beats audio. Verder worden er nog eens nep Beats oordopjes meegeleverd.

Voor de prijs lijkt het verder een erg mooi toestel, had alleen liever gezien dat ze er helemaal geen logo op hadden gezet, zoals bij de star. Ook liever geen oordopjes dan nep Beats dopjes.
Als je hem besteld kun je kiezen voor geen logo.
Zonder oortjes weet ik niet. Maar zullen ze met logo ineens strenger zijn? Leek me juist wel grappig om met een kloon ergens van rond te lopen maar wel met logo.
Ajax Amsterdam
pi_125102196
quote:
Jammer van de GPU Power SGX 531, anders toch even gedacht om te kopen
pi_125106350
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:30 schreef Kuhly het volgende:

[..]

Als je hem besteld kun je kiezen voor geen logo.
Zonder oortjes weet ik niet. Maar zullen ze met logo ineens strenger zijn? Leek me juist wel grappig om met een kloon ergens van rond te lopen maar wel met logo.
Namaak goederen zijn in Nederland niet toe gestaan, dus met logo zullen ze zeker strenger zijn..
Daarnaast is het zelfs zo dat al zal dr geen logo op staan, maar de vergelijking kan makkelijk worden gelegd naar het originele merk/product dat het dan nog steeds strafbaar kan zijn..
pi_125107612
Zo jammer dat de g4 weer uitgesteld is. Ben van 20 april tot 4 mei in china en van een plan een telefoon mee te kopen. quad core en 2gb ram en een niet te kleine batterij hebben mijn voorkeur. Weet iemand toevallig een lijst data wanneer de telefoons uitkomen of welke er al zijn. De lijst van andi heeft helaas geen release dates.

En anders hopen dat ik zelf nog zoiets kan vinden, en anders wacht ik wel af wat er in de winkels ligt als ik daar ben.
pi_125107824
Concrete releasedata is er niet echt te vinden voor bijv. de Neo 3, iOcean X7, Newman K1. Allemaal medio april, maarja: wanneer ze dan ook echt goed leverbaar zijn door menig shop? Je zou bijv. wel kunnen kijken naar de Newman N2 mocht dual-sim niets voor je uitmaken. :) Met een beetje mazzel zijn ze net binnen als jij daar bent. Er valt alleen weinig over te zeggen op het moment.
mag het weten
pi_125120051
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:15 schreef Joosie200 het volgende:
Concrete releasedata is er niet echt te vinden voor bijv. de Neo 3, iOcean X7, Newman K1. Allemaal medio april, maarja: wanneer ze dan ook echt goed leverbaar zijn door menig shop? Je zou bijv. wel kunnen kijken naar de Newman N2 mocht dual-sim niets voor je uitmaken. :) Met een beetje mazzel zijn ze net binnen als jij daar bent. Er valt alleen weinig over te zeggen op het moment.
Dat dacht ik ook, hoopte dat ik wat data gemist had en er al wat beschikbaar was zonder dat ik het kon vinden. Dan maar kijken wat er dan in de winkels ligt en evnetuele reviews opzoeken. als er geen reviews zijn, dan hopen dat de 2gb ram issues gefixt zijn en er ook geen gps problemen ofzo zijn.
pi_125120308
Mijn Meizu MX2 is verzonden, kan niet wachten :P Voel me als een klein kind met sinterklaas haha! Als het een beetje mee zit heb ik hem zaterdag al in huis :)
  woensdag 10 april 2013 @ 22:30:28 #293
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_125133931
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:15 schreef Joosie200 het volgende:
Concrete releasedata is er niet echt te vinden voor bijv. de Neo 3, iOcean X7, Newman K1....
iocean x7 -> 13 april http://iocean.cc/

Hoe snel ie goed beschikbaar is, is een andere zaak natuurlijk maar toch
pi_125146183
Iocean moet ik hebben! Ik hoef niet perse de 2gb ram versie.
pi_125146295
Ik denk dat ik gewoon voor een 720p scherm ga.
En dan voor de Star S7589 of N9500. Lijkt me wel grappig. Moet alleen nog even kijken of ik groot of groter wil :P

Als ik me goed heb ingelezen moeten deze het gewoon doen in Nederland toch? (3g dus)
En mis ik verder nog iets aan die telefoons, soms komen hier opmerkingen langs dat ik denk van, hey nog niet eens opgemerkt. (Vaak negatieve eigenschappen)
Ajax Amsterdam
  donderdag 11 april 2013 @ 11:47:17 #296
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_125148133
Status Date Status Description
05-04-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
06-04-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
10-04-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)

*O*
Zometeen even PostNL bellen of ze al een 3S code voor me hebben
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  donderdag 11 april 2013 @ 13:34:08 #297
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_125151793
En hij is al binnen! Moet nu door naar het werk, maar ik probeer voor het weekend nog een paar foto's hier te posten
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_125155056
Heb jullie hulp nodig

En vriend van mij is in China geweest en heeft daar een Galaxy S3 gekocht. Hij kostte echter maar 200 euro en dat lijkt mij zelfs voor China toch wel weinig?

Heb hem quadrant laten installeren en die zegt wel dat de processor een Quadcore is en zegt
name : ARMv7 processor rev 0 (v7l)
hardware : SMDK4x12

Lijkt mij dus een samsung cpu?

Nu wilde ik hem naar download mode laten gaan en komt hij in een menu dat volgens mij hetzelfde is als de "factory mode" die ik met men Neo ook kan krijgen

Vermoed dat hij dus toch een kloon heeft dan?
pi_125155161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Vincent_vd het volgende:
Heb jullie hulp nodig

En vriend van mij is in China geweest en heeft daar een Galaxy S3 gekocht. Hij kostte echter maar 200 euro en dat lijkt mij zelfs voor China toch wel weinig?

Heb hem quadrant laten installeren en die zegt wel dat de processor een Quadcore is en zegt
name : ARMv7 processor rev 0 (v7l)
hardware : SMDK4x12

Lijkt mij dus een samsung cpu?

Nu wilde ik hem naar download mode laten gaan en komt hij in een menu dat volgens mij hetzelfde is als de "factory mode" die ik met men Neo ook kan krijgen

Vermoed dat hij dus toch een kloon heeft dan?
Samsung CPU is de exynos. ARMv7 is niet. Installeer anders ook Antutu om te checken wat je hebt. en houd de specificatie van de S3 daar langs.

Dit filmpje kun je er ook langs houden:
pi_125155241
Uh, Exynos = ARMv7
  donderdag 11 april 2013 @ 15:01:07 #301
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_125155359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Vincent_vd het volgende:
En vriend van mij is in China geweest en heeft daar een Galaxy S3 gekocht. Hij kostte echter maar 200 euro en dat lijkt mij zelfs voor China toch wel weinig?
Bij zo'n prijs had hij al moeten gaan twijfelen...

quote:
Heb hem quadrant laten installeren en die zegt wel dat de processor een Quadcore is en zegt
name : ARMv7 processor rev 0 (v7l)
hardware : SMDK4x12

Lijkt mij dus een samsung cpu?
Misschien. De echte S3 heeft een Exynos 4412 1,4 GHz Quad-core SoC ARM Cortex-A9 processor. Die kloon van je vriend heeft denk ik een SMK-chipset of anders een lager geclockte Samsung Exynos versie (ARMv7 en geen ARMv9: correct me if i'm wrong..)

Oppassen dus met modden/rooten..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')