abonnement Unibet Coolblue
pi_123747272
Misschien niet helemaal TRU, maar in het kader dan ons recente TRU / Je sterfdag is de mooiste dag van je leven... - en het feit dat ik 't eigenlijk gewoon erg boeiend vind allemaal - open ik 'm toch :7

Vond online een artikel over mensen die levend begraven zijn. Krijg er meteen kippenvel van. Ongeveer de ergste nachtmerrie, als je 't mij vraagt. Je kunt niets, hartstikke donker, niemand die je hoort roepen/schoppen/tegen de kist hoort slaan. En dan langzaam wachten tot de lucht op is. Horror..

quote:
Before the 20th century, methods of determining death were far from reliable and cases of premature burial was not uncommon
Mary Best was 17 years old when she contracted cholera in India. All alone since her adoptive mother left the country some months earlier, Mary suffered hours of agonising stomach cramps and sickness, her pulse becoming weaker and weaker until, at last, the doctor pronounced her dead.
She was buried in the vault of her adoptive family a few hours later, in the French cemetery in Calcutta.
The year was 1871, and cholera victims were generally buried very soon after death to prevent the germs spreading. In India’s tropical heat, a rapid burial was all the more necessary. Nobody questioned Mary’s hasty interment.
But ten years later, when the vault was opened to admit the body of Mary’s newly deceased uncle by adoption, the undertaker and his assistant were greeted by a horrifying sight.
The lid of Mary’s coffin, which had been nailed down, was on the floor. The girl’s skeleton was half in, half out of the coffin, and the right side of her skull bore a large, ugly fracture. The fingers of her right hand were bent as if clutching at something, perhaps her throat, and her clothes were torn.
Mary, it seemed, had not been dead when she was nailed into a coffin, but merely unconscious.
Cholera victims frequently fell into a coma, and it was in this state that Mary had been buried. Some hours or days later she awoke with no idea where she was.

The utter terror she endured, her futile screams for help, can barely be imagined. Then, realising she was not being heard, she tried desperately to push the coffin lid off. Straining every muscle, she eventually burst it open.
Perhaps the effort was so great that she fell forward, through exhaustion or fainting, and struck her head on the stone shelf, dying instantly.
More likely, however, finding herself in the pitch darkness of the vault, Mary went mad with terror, tore at her clothes, tried to throttle herself, then banged her head and died.
Creepy...
Moet er niet aan denken.. Maar in de Victoriaanse tijd gebeurde dit kennelijk vaker. Mensen waren ernstig ziek en gleden weg in een coma. De geneesheer in kwestie kon geen hartslag vinden. In verband met besmettingsgevaar (of hitte) was het van belang om een dode snel te begraven, en aangezien er geen hartslag gevoeld kon worden, moest de zieke welhaast het tijdelijke met het eeuwige verruild hebben.
En dan word je wakker in zo'n kist.

Uit hetzelfde artikel:
quote:
Similarly, in 1903, a 14-year-old boy was buried in France, having been forcibly removed from his mother who protested that he was not dead. The day after his funeral she was found digging in the earth with her bare hands, trying to reach the coffin. The coffin was duly opened and the boy found inside, his body twisted from trying to break out: he had died from suffocation.
Als je dan eenmaal wakker wordt in zo'n kist, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je 't overleeft. Met zo weinig zuurstof in een kleine afgesloten ruimte, moet je wel snel gehoord/gevonden worden.

Sommige mensen schijnen tegenwoordig met hun mobieltje begraven worden zodat 'ze kunnen bellen' als ze toch nog blijken te leven. Ik stel voor dat ze er meteen een zuurstoffles erbij leggen in die kist. En een ladder (zo opperde mijn collega Enneacanthus_Obesus)

quote:
'One five-year-old boy who was thought to have died woke suddenly in a mortuary and was duly taken home to his grieving mother, who is said to have promptly expired herself from shock.'
Pijnlijk..

Bron: Daily Mail
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:11:27 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123747630
Ik heb eens docu gezien over mensen die een bepaalde ziekte hadden waarvan het leek dat ze dood waren (hartslag niet meer voelbaar dus werden ze dood verklaard terwijl ze schijndood waren). Een vrouw vertelde dat dit haar al 2 keer was overkomen en dat ze bijkwam in het mortuarium tussen de andere doden :{

Vroeger gaven ze doden een koord mee naar een bel boven het graf. Als ze nog leefden in die kist konden ze aan dat koord trekken en de bel laten gaan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_123747868
-edit link weg -

Er is een verschil tussen mensen levend begraven omdat je denkt dat ze dood zijn, en mensen levend begraven om andere redenen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Celestien op 07-03-2013 16:22:14 ]
pi_123750828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb eens docu gezien over mensen die een bepaalde ziekte hadden waarvan het leek dat ze dood waren (hartslag niet meer voelbaar dus werden ze dood verklaard terwijl ze schijndood waren). Een vrouw vertelde dat dit haar al 2 keer was overkomen en dat ze bijkwam in het mortuarium tussen de andere doden :{

Vroeger gaven ze doden een koord mee naar een bel boven het graf. Als ze nog leefden in die kist konden ze aan dat koord trekken en de bel laten gaan.
Was dat ook niet in het nieuws laatst? Er gaat bij mij ook ergens een belletje rinkelen.
Maar als je ook geen hartslag meetbaar is met de moderne apparatuur... wat kunnen ze dan? Ja, wie weet hersengolven meten?
Dat kon men in de Victoriaanse tijd alleen nog niet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:06:06 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_123752305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb eens docu gezien over mensen die een bepaalde ziekte hadden waarvan het leek dat ze dood waren (hartslag niet meer voelbaar dus werden ze dood verklaard terwijl ze schijndood waren). Een vrouw vertelde dat dit haar al 2 keer was overkomen en dat ze bijkwam in het mortuarium tussen de andere doden :{

Vroeger gaven ze doden een koord mee naar een bel boven het graf. Als ze nog leefden in die kist konden ze aan dat koord trekken en de bel laten gaan.
iets wat er op lijkt heet het lazarus syndroom

hier onder een paar van dit soort gevallen.

• A 61-year-old woman from Delaware, USA was given "multiple medicines and synchronized shocks", but never regained a pulse. She was declared dead but was discovered in the morgue to be alive and breathing. She sued the medical center where it happened for damages due to physical and neurological problems stemming from the event.

• A 66-year-old man suffering from a suspected abdominal aneurysm who, during treatment for this condition, suffered cardiac arrest and received chest compressions and defibrillation shocks for 17 minutes. Vital signs did not return; the patient was declared dead and resuscitation efforts ended. Ten minutes later, the surgeon felt a pulse. The aneurysm was successfully treated and the patient fully recovered with no lasting physical or neurological problems.

• A 27 year-old man in the UK went into cardiac arrest after overdosing on heroin and cocaine. After 25 minutes of resuscitation efforts, the patient was verbally declared dead. About a minute after resuscitation ended, a nurse noticed a rhythm on the heart monitor and resuscitation was resumed. The patient recovered fully.

• An 18 year-old woman in Missouri, USA, attempted suicide by overdosing on sleeping medication. Resuscitation was attempted, but failed, and she was declared dead. Seven minutes later, her heart started beating and she started breathing on her own again, though she was comatose. The woman regained consciousness 5 days later and was oblivious to what had happened.

• A 45 year-old woman in Colombia was pronounced dead, as there were no vital signs showing she was alive. Later, a funeral worker noticed the woman moving and alerted his co-worker that the woman should go back to the hospital

• A 65 year-old man in Malaysia came back to life two-and-a-half hours after doctors at Seberang Jaya Hospital, Penang pronounced him dead. He died three weeks later.

• A 49 year-old woman came back to life at Edinburgh Royal Infirmary after being dead for 45 minutes

spooky :o
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:24:47 #6
398144 KoningWimLex
Ik ben er helemaal klaar voor!
pi_123757514
k zeg altijd maar zo:"Gewoon blijven ademen, dan is er niets aan de hand."
pi_123757614
Een of andere oud tante van mn moeder heeft dat vroeger gehad.

Ofja, niet levend begraven dan, maar het scheelde niet veel. Men dacht dat ze dood was en werd dus dood verklaard en tijdens de mis in de kerk werd dat mens dus weer wakker zegmaar.

Dus ze waren nog op tijd, maar het had niet veel gescheeld :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:03:33 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123778806
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:26 schreef vosss het volgende:
Een of andere oud tante van mn moeder heeft dat vroeger gehad.

Ofja, niet levend begraven dan, maar het scheelde niet veel. Men dacht dat ze dood was en werd dus dood verklaard en tijdens de mis in de kerk werd dat mens dus weer wakker zegmaar.

Dus ze waren nog op tijd, maar het had niet veel gescheeld :X
Hoe ging dat dan in zijn werk? Klopte ze tegen de kist want de deksel van kist zit dicht gespijkerd. Begon ze te schreeuwen en te roepen? Lijkt me best een verrassing tijdens een dienst :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:56:06 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_123782209
1 van de redenen waarom ik dus gecremeerd wil worden.
There is only one religion
pi_123782343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoe ging dat dan in zijn werk? Klopte ze tegen de kist want de deksel van kist zit dicht gespijkerd. Begon ze te schreeuwen en te roepen? Lijkt me best een verrassing tijdens een dienst :)
Zoiets ja. Ik ben er niet bijgeweest he, toen was ik nog niet geboren en volgens mij was mn moeder toen ook nog best jong.

Zal wel ergens midden vorige eeuw geweest zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_123821539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:56 schreef Dance99Vv het volgende:
1 van de redenen waarom ik dus gecremeerd wil worden.
Weet niet of wakker worden terwijl de vlammen aangaan zoveel beter is....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 9 maart 2013 @ 12:51:26 #12
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_123824140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:01 schreef The_stranger het volgende:
Weet niet of wakker worden terwijl de vlammen aangaan zoveel beter is....
Indeed.
Stikken doet geen pijn. Die oven daarentegen ... :X
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_123824835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:51 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Indeed.
Stikken doet geen pijn. Die oven daarentegen ... :X
Er was ooit eens een aflevering van the X-files waarbij (Chinese) slachtoffers in een crematie oven hun einde vonden, was (voor mij) best een nare aflevering :)

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_124329022
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:26 schreef vosss het volgende:
Een of andere oud tante van mn moeder heeft dat vroeger gehad.

Ofja, niet levend begraven dan, maar het scheelde niet veel. Men dacht dat ze dood was en werd dus dood verklaard en tijdens de mis in de kerk werd dat mens dus weer wakker zegmaar.

Dus ze waren nog op tijd, maar het had niet veel gescheeld :X
Shocking :?
pi_124329141
Heb hier ooit een tijdje nachtmerries over gehad , lag in mn kist en werd begraven, ik kon niet bewegen of schreeuwen alleen maakte ik alles wel bewust mee. In paniek werd k dan wakker.
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:21:12 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124329814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:57 schreef MrTommygun het volgende:
Heb hier ooit een tijdje nachtmerries over gehad , lag in mn kist en werd begraven, ik kon niet bewegen of schreeuwen alleen maakte ik alles wel bewust mee. In paniek werd k dan wakker.
jup, durf er niet aan te denken om zo te gaan,
ze hebben ook geprobeert uit te voeren bij Mythbusters, alleen begon de kist heel erg te kraken en hebben ze Jamie toen er heel snel uitgehaald.

in de kist is zo weinig zuurstof dat mocht het gebeuren je al gestikt bent voor de llaatste schep aarde op je graf ligt. ;(
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124493883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:21 schreef theguyver het volgende:
in de kist is zo weinig zuurstof dat mocht het gebeuren je al gestikt bent voor de llaatste schep aarde op je graf ligt.
Schijndood wordt(werd) geconstateerd doordat de hartslag dermate laag was dat het niet meer te voelen is. Bijvoorbeeld door een shock, maar in die staat neemt het lichaam erg weinig zuurstof, het hart zal slechts enkele keren per minuut slaan en het lichaam voorziet alleen de belangrijke onderdelen van het lichaam van zuurstof. Waardoor het zuurstof gebruik zeer laag is en een mens in een dergelijke ruimte het best lang kan uithouden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 08:28:58 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124514114
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:06 schreef TPOD het volgende:

[..]

Schijndood wordt(werd) geconstateerd doordat de hartslag dermate laag was dat het niet meer te voelen is. Bijvoorbeeld door een shock, maar in die staat neemt het lichaam erg weinig zuurstof, het hart zal slechts enkele keren per minuut slaan en het lichaam voorziet alleen de belangrijke onderdelen van het lichaam van zuurstof. Waardoor het zuurstof gebruik zeer laag is en een mens in een dergelijke ruimte het best lang kan uithouden.
dan nog ze hebben het uitgeprobeert de kist begon al in te zakken dus word zuurstof gehalte al minder, gok een half uur tot een uurtje ondanks schijndood, de mens heeft zuurstof nodig, schijndood, coma, en dan maden voeren :Y
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124514913
Je hoort wel vaker van uitzonderlijke gevallen waarbij mensen lang (bijv) onder water liggen, en dus eigenlijk dood moeten zijn, maar toch weer bij te komen.
Het lichaam heeft zuurstof nodig (idd) dus, hoe komt het dat men het in sommige mensen het in een zuurstofarme omgeving toch overleven?

* Natalie vindt dat best een interessant onderwerp :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_124540711
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:19 schreef Natalie het volgende:
Je hoort wel vaker van uitzonderlijke gevallen waarbij mensen lang (bijv) onder water liggen, en dus eigenlijk dood moeten zijn, maar toch weer bij te komen.
Het lichaam heeft zuurstof nodig (idd) dus, hoe komt het dat men het in sommige mensen het in een zuurstofarme omgeving toch overleven?

* Natalie vindt dat best een interessant onderwerp :Y
Ik heb eens een documentaire gezien waarin een man 45min onder het ijs heeft gelegen, en dan echt een paar meter diep op de bodem. Hij was namelijk met zijn sneeuwscooter door het ijs gezakt, en door zijn uitrusting inclusief helm zakte hij meteen naar de bodem. Door de enorme temperatuur verschil raakte zijn lichaam al in shock toen hij het water raakte waardoor zijn huich de keel afsloot en er geen water in de longen kwam. Ik geloof dat door de lage temperatuur de celdeling/activiteit van zijn lichaam stremde. Waardoor zijn leven als het ware op "pauze" stond, een beetje zoals je laten invriezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

dan nog ze hebben het uitgeprobeert de kist begon al in te zakken dus word zuurstof gehalte al minder, gok een half uur tot een uurtje ondanks schijndood, de mens heeft zuurstof nodig, schijndood, coma, en dan maden voeren :Y
"..de mens heeft zuurstof nodig..."

Dat is erg kort door de bocht. De zuurstof behoefte van het lichaam verschilt enorm wanneer het in een shock/coma verkeerd. En dat de kist inzakte wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt.
pi_124540810


[ Bericht 100% gewijzigd door TPOD op 26-03-2013 20:50:43 ]
pi_124540834
*Edit, verkeerde knop :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:07:51 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124541908
Gewoon ouderwets met een pijp, een touwtje & een belletje boven het graf :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:58:55 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124556588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:48 schreef TPOD het volgende:

[..]

Ik heb eens een documentaire gezien waarin een man 45min onder het ijs heeft gelegen, en dan echt een paar meter diep op de bodem. Hij was namelijk met zijn sneeuwscooter door het ijs gezakt, en door zijn uitrusting inclusief helm zakte hij meteen naar de bodem. Door de enorme temperatuur verschil raakte zijn lichaam al in shock toen hij het water raakte waardoor zijn huich de keel afsloot en er geen water in de longen kwam. Ik geloof dat door de lage temperatuur de celdeling/activiteit van zijn lichaam stremde. Waardoor zijn leven als het ware op "pauze" stond, een beetje zoals je laten invriezen.

[..]

"..de mens heeft zuurstof nodig..."

Dat is erg kort door de bocht. De zuurstof behoefte van het lichaam verschilt enorm wanneer het in een shock/coma verkeerd. En dat de kist inzakte wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt.
een kist heeft heel weinig ruimte en heel weinig zuurstof, heeft niks met kort door de bocht te maken.
eenmaal 2mtr onder de grond komt er ook geen zuurstof binnen.
er is inderdaad een verschil met ademen in paniek en ademen in schijndood.
en tuurlijk verbruik je dan minder..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124566752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:48 schreef TPOD het volgende:

[..]

Ik heb eens een documentaire gezien waarin een man 45min onder het ijs heeft gelegen, en dan echt een paar meter diep op de bodem. Hij was namelijk met zijn sneeuwscooter door het ijs gezakt, en door zijn uitrusting inclusief helm zakte hij meteen naar de bodem. Door de enorme temperatuur verschil raakte zijn lichaam al in shock toen hij het water raakte waardoor zijn huich de keel afsloot en er geen water in de longen kwam. Ik geloof dat door de lage temperatuur de celdeling/activiteit van zijn lichaam stremde. Waardoor zijn leven als het ware op "pauze" stond, een beetje zoals je laten invriezen.
Wauw, kijk dát zijn de verhalen!
En ik begrijp het goed dat die man het dus heeft overleefd?
Zou die docu graag zien. Kan je nog iets herinneren van een zender of serie waartoe hij behoorde?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')