abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:30:10 #276
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148387112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:55 schreef Insomnia_ het volgende:
In feite moet je uit pure armoede concluderen dat je goed debiel bent als je niet op de Conservatives stemt.
In feite moet je concluderen dat je achterlijk bent als je stemt. En als je voor LibLabCon stemt dan ben je zelfs nog achterlijker.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148387506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

In feite moet je concluderen dat je achterlijk bent als je stemt. En als je voor LibLabCon stemt dan ben je zelfs nog achterlijker.
Stem op de Greens! :D
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:42:05 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148387540
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Stem op de Greens! :D
Monster Raving Loony Party
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 6 januari 2015 @ 15:04:38 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148390200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niemand die ik hier ken gelooft in die 3% GDP groei. Dat krijg je als je jarenlang leugen op leugen stapelt, dan geloven mensen uiteindelijk niets meer van wat je zegt.
Ik weet niet of niemand dat gelooft. Als ik om me heen kijk dan zie ik weer volle boodschappentassen in de shoppingmalls. Inflatie is fors gedaald en benzineprijzen zijn lager dan ze jarenlang geweest zijn. Zelfs de huizenbubble is terug (mensen verwarren dat met economische groei). Mensen zijn optimistischer.

Labour heeft (na zelf de economie te laten crashen) steeds gezegd dat het regeringsbeleid van "austerity" niet zou werken. Ik denk dat de meeste mensen ervaren dat Labour daarin ongelijk heeft gehad. (Overigens is die hele "austerity" onzin - er is van auterity geen sprake. De UK heeft nog steeds een begrotingstekort van bijna 6%)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148391763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet niet of niemand dat gelooft. Als ik om me heen kijk dan zie ik weer volle boodschappentassen in de shoppingmalls. Inflatie is fors gedaald en benzineprijzen zijn lager dan ze jarenlang geweest zijn. Zelfs de huizenbubble is terug (mensen verwarren dat met economische groei). Mensen zijn optimistischer.

Labour heeft (na zelf de economie te laten crashen) steeds gezegd dat het regeringsbeleid van "austerity" niet zou werken. Ik denk dat de meeste mensen ervaren dat Labour daarin ongelijk heeft gehad. (Overigens is die hele "austerity" onzin - er is van auterity geen sprake. De UK heeft nog steeds een begrotingstekort van bijna 6%)
Austerity heeft ook niet echt gewerkt dat is meer het effect van quantative easing geweest en om Labour de schuld te geven van een wereldwijde recessie vindt ik een beetje ver gaan.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 6 januari 2015 @ 16:13:04 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148392218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Austerity heeft ook niet echt gewerkt dat is meer het effect van quantative easing geweest
Quantitative easing doet niks nuttigs voor de economie. De belangrijkste reden dat de Britse economie meer groeit dan de eurozone is omdat ze grotere begrotingstekorten draaien. Overheidsuitgaven tellen direct op bij je GDP (per definitie!). Om die reden is GDP-groei overigens ook geen goed criterium om te meten of een economie gezond is.

quote:
en om Labour de schuld te geven van een wereldwijde recessie vindt ik een beetje ver gaan.
Ze zijn zeker niet de enige schuldige nee. Ik zie zelf de centrale banken als hoofdschuldigen. Politici doen nu eenmaal alles voor korte termijn stemmenwinst maar de grootste centrale banken zijn (min of meer) onafhankelijk en die hadden de bubbles moeten in de kiem moeten smoren. Ze maken nu weer precies dezelfde fout alleen dan veel groter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148425853
Ik zie maar één oplossing voor de UK. Zombie Benjamin Disraeli moet een kabinet vormen na de verkiezingen van 2015.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_148455659
Ik sta op de electoral roll en alles blijkt dat Labour in mijn constituency een enorme meerderheid heeft wat voor niemand anders ooit in te lopen is, motiveert niet echt tot stemmen als je weet dat het toch niet uitmaakt.
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:29:03 #284
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148459006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 02:30 schreef Penguinz het volgende:
Ik sta op de electoral roll en alles blijkt dat Labour in mijn constituency een enorme meerderheid heeft wat voor niemand anders ooit in te lopen is, motiveert niet echt tot stemmen als je weet dat het toch niet uitmaakt.
Puur uit interesse: in welke constituency ben je kiesgerechtigd? :).
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:25:06 #285
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_148464962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 02:30 schreef Penguinz het volgende:
Ik sta op de electoral roll en alles blijkt dat Labour in mijn constituency een enorme meerderheid heeft wat voor niemand anders ooit in te lopen is, motiveert niet echt tot stemmen als je weet dat het toch niet uitmaakt.
Pech hebben
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 januari 2015 @ 13:48:11 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148465815
Ik wou dat ik hier kon stemmen. Ik woon al 15 jaar niet meer in NL dus dat interessert me steeds minder en ben nu meer dan 7 jaar in de UK waar ik (theoretisch) ook belasting betaal. Maar Nederlands staatsburgerschap opgeven gaat me wat te ver. Jammer dat je niet gewoon kunt kiezen waar je wilt stemmen, net zoals voor de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148465973
Net of die ene stem ook maar iets uitmaakt oO<
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:57:12 #288
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148466179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Net of die ene stem ook maar iets uitmaakt oO<
Zeker in het Britse kiessysteem kan 1 stem het verschil uitmaken. In 2010 was het kleinste verschil 4 stemmen, in Fermanagh & South Tyrone in Noord-Ierland.

http://en.wikipedia.org/w(...)#Smallest_majorities
pi_148466415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:57 schreef freako het volgende:

[..]

Zeker in het Britse kiessysteem kan 1 stem het verschil uitmaken. In 2010 was het kleinste verschil 4 stemmen, in Fermanagh & South Tyrone in Noord-Ierland.

http://en.wikipedia.org/w(...)#Smallest_majorities
Zelfs in dat hele uitzonderlijke geval had die ene stem dus niets uitgemaakt :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 januari 2015 @ 14:05:34 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148466437
Waar ik woon gaat het nog weleens op en neer tussen rood en blauw dus mijn stem kan wel degelijk verschil uit maken. Daarnaast is het gewoon prettig om de illusie te hebben dat je ergens zelf ook nog iets over te zeggen hebt ;)

Btw, volgens jouw redenering kun je de hele democratie wel afschaffen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148466510
Als je wilt dat één stem het verschil tussen A of B bepaalt, dan kun je inderdaad beter een land met een dictatoriaal systeem dan een land met een democratisch systeem uitzoeken. Kans is alleen vrij groot dat die ene stem in een dergelijk systeem niet jouw stem is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148466617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:05 schreef SeLang het volgende:
Waar ik woon gaat het nog weleens op en neer tussen rood en blauw dus mijn stem kan wel degelijk verschil uit maken. Daarnaast is het gewoon prettig om de illusie te hebben dat je ergens zelf ook nog iets over te zeggen hebt ;)

Btw, volgens jouw redenering kun je de hele democratie wel afschaffen.
Als er maar genoeg mensen zo redeneren en niet meer gaan stemmen, wordt het vanzelf weer de moeite waard. :D

Ook vind ik dat het huidige systeem geen democratie te noemen is, omdat het volk niet daadwerkelijk zelf over wetten stemt dmv referenda. Tis meer een oligarchie, met een kleine groep mensen die de dienst uitmaakt.
pi_148466814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:07 schreef Monolith het volgende:
Als je wilt dat één stem het verschil tussen A of B bepaalt, dan kun je inderdaad beter een land met een dictatoriaal systeem dan een land met een democratisch systeem uitzoeken. Kans is alleen vrij groot dat die ene stem in een dergelijk systeem niet jouw stem is.
Ik zeg niet dat ik wil dat 1 stem alles bepaalt, ik zeg alleen dat de invloed van die ene stem in het huidige systeem verwaarloosbaar is.
pi_148467236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:29 schreef freako het volgende:

[..]

Puur uit interesse: in welke constituency ben je kiesgerechtigd? :).
Holborn&St Pancras. Ik mocht in 2010 ook stemmen maar heb het toen uit desinteresse niet gedaan.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:42:45 #295
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148467867
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:28 schreef Penguinz het volgende:

[..]

Holborn&St Pancras. Ik mocht in 2010 ook stemmen maar heb het toen uit desinteresse niet gedaan.
Ja, Wikipedia leert me dat dat niet echt een marginal seat is. Wel leuk dat de leider van de Green Party straks een van de kandidaten is. :).
pi_148469020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:42 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, Wikipedia leert me dat dat niet echt een marginal seat is. Wel leuk dat de leider van de Green Party straks een van de kandidaten is. :).
Ja klopt, misschien dat ze wat van de labour stemmers kan wegsnoepen. Ik ga denk ik Tory stemmen want TINA, niet dat het veel uit zal maken maar democratische plicht enzo. Wat verwacht jij als landelijke uitslag?
pi_148469671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik wil dat 1 stem alles bepaalt, ik zeg alleen dat de invloed van die ene stem in het huidige systeem verwaarloosbaar is.
Wellicht is het libertarisme-topic een betere plek voor je strijd tegen democratie. Hier is het slechts off-topic geneuzel.
pi_148469758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Net of die ene stem ook maar iets uitmaakt oO<
Ja dus, ze maken allemaal even weinig uit en bepalen toch gezamenlijk een verkiezing.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148469930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik wil dat 1 stem alles bepaalt, ik zeg alleen dat de invloed van die ene stem in het huidige systeem verwaarloosbaar is.
Dat is een beetje een Russel Brand argument. De democratie is tot nog toe verreweg de prettigste staatsvorm en het waard om aan deel te nemen. Vraag maar aan de demonstranten in Hong Kong.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:09:30 #300
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148471500
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:36 schreef Penguinz het volgende:

[..]

Dat is een beetje een Russel Brand argument. De democratie is tot nog toe verreweg de prettigste staatsvorm en het waard om aan deel te nemen. Vraag maar aan de demonstranten in Hong Kong.
Is dat zo? Betwijfel ik eerlijk gezegd, hoe groter je land hoe lastiger democratie is. En die demonstranten in Hong Kong willen begrijpelijk het Chinese systeem niet, vind je het gek, communisten. Ook zijn het vooral studenten en die zijn vaak overdreven idealistisch.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')