Even een samenvattende update:
Steenuil:
Tot vorige week zondag was er een paartje. Nu is de man al een dikke week niet gezien. Grote kans dat er iets met hem gebeurd is. Vrouwtje is nu druk om een andere man te lokken, wil nog niet lukken.
Oehoe:
Heeft 2 jongen en zo te zien gaat alles goed.
Koolmees:
Nestkast is nog helemaal leeg. Er zijn wat inspecties geweest van man en vrouw. Nu de nachtvorst weg lijkt te zijn is de verwachting dat het op gang gaat komen.
Slechtvalk:
Er is hier al veel spanning en onrust geweest. Vrouwtje zat dicht tegen de eileg aan in maart, maar werd daarin gestoord door een ander vrouwtje (van vorig jaar). Vanochtend heeft ze alsnog een eerste ei gelegd.
Elk jaar gebeurt er veel bij deze kast. Zie het beknopte verhaal van de afgelopen jaren hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Torenvalk:
Kwam nu eindelijk een beetje op gang: prooioverdrachten, paringen, nestkuiltjes maken.
Het jonge mannetje wat al een tijdje rondhing lijkt gisteren te zijn verjaagd door een sterker en ouder mannetje, maar volgens mij is dit niet helemaal duidelijk.
Als dit zo is zal de hofmakerij opnieuw beginnen om het nieuwe paartje naar elkaar te laten groeien

Ooievaar:
Weet ik weinig van. Ik kijk er eigenlijk vrij weinig naar om de een of andere reden. Het schijnt dat het paar 5 eieren heeft.
Gierzwaluw en gekraagde roodstaart zijn er nog niet, ff wachten nog.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?