Dat mensen niet snel op direct mails gaan reageren zat ik zelf ook aan te denken. Vandaar mijn idee om een week later die bedrijven telefonisch te benaderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:34 schreef Burdie het volgende:
Waarom niet kiezen voor het inhuren van iemand die ervaring heeft met koude aquisitie, die voor jou al die bedrijven gaat opbellen? Een direct mail heeft maar een heel laag responspercentage, terwijl een goede marketeer je gemakkelijk bij een aantal prospects naar binnen praat, en dan zit je iig samen al aan de koffie .
Gewoon langsgaan is een goede tip. Vooral bij de bedrijven waar ik mij op wil richten omdat die sowieso laagdrempelig te benaderen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, mailtjes over verouderde website krijg ik ook zelfs, terwijl ik m'n website zelf in joomla gemaakt hebt en die is echt niet verouderd als je het vergelijkt met de gemiddelde website van een boekhouder
Je hebt nu je 60 potentiėle klanten, het beste is misschien om gewoon langs te gaan en vragen om een gesprek over de website. Hun voordelen erbij en wat jij kan doen etc.
Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:13 schreef karton2 het volgende:
Het idee wat ik heb is om een directmail te maken met daarin een aanbieding om een nieuwe website te ontwikkelen tegen een scherpe prijs.
Ja klopt inderdaad, zojuist ook gelezen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:55 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Je weet dat dit verboden is? Per mail acquisitie doen is niet toegestaan. Telefonisch en schriftelijk mag wel maar per mail niet.
Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als het veel kleine bedrijfjes zijn is langsgaan ook weer niet echt een optie, omdat je dan voor hun huis staat. Vaak zullen ze er dan niet zijn omdat ze moeten werken. Dan zou je toch inderdaad eerst moeten beginnen met een mail of telefoontje voor een afspraak...
Toch geen Pools-Nederlands vertaalbureau? (Concurrentie)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:32 schreef karton2 het volgende:
Bij mij in de straat zit iemand die kort geleden een vertaalbureau is begonnen. Ze had zelf al aan een website zitten werken maar werkte (en oogde) niet goed.
Omdat mijn klanten nu nog allemaal particulier zijn en ik kijk vanuit het perspectief van de klant. Voor de vraagstelling maakt het weinig uit, voor de beleving (en de portemonnee) van de klant wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Waarom vraag je een bedrag incl btw als ondernemer? Als ondernemer heb ik het altijd over ex btw.
20 euro incl. valt gewoon niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:14 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Wat denken jullie over het stunten met uurtarieven in de eerste twee jaar van je bedrijf?
In het Fok Salaris Topic noemen ze uurtarieven van 25 euro voor een zzp-er als minimumloon, bij 20 euro per uur zit je op bijstand niveau. Vervolgens worden een aantal dingen opgenoemd die je bij je uurtarief moet rekenen zoals pensioenreserveringen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, uitgebreide aansprakelijkheidsverzekeringen, reserveringen voor vakantie etc.
Persoonlijk denk ik dat je in je eerste jaar ervoor moet zorgen om zoveel mogelijk klanten te krijgen, de markt te leren kennen en ondertussen je dienst/product moet verbeteren (of aanpassen aan de vraag vanuit de markt). Een goed middel om klanten aan te trekken lijkt me een laag uurtarief, zeker als je in het begin gebruik kan maken van de startersaftrek/zelfstandigenaftrek en je een hoge marge hebt. Aan mijn pensioen ga ik pas denken als ik winst maak en zie dat mijn bedrijf succesvol is.
Wat voor zin heeft het om 35 euro inc. BTW per uur te vragen en vervolgens 1-2 klanten per week te krijgen als je met 20 euro 10 klanten kan hebben? Naarmate je beter wordt in je vakgebied, de markt beter leert kennen en een goede reputatie opbouwt, kun je ook de langzaam de tarieven verhogen.
Wat denken jullie erover?
Zelf vraag ik nu 20 euro per uur inc. BTW, vrij weinig maar mijn marges zijn ook erg hoog. In de tussentijd leer ik steeds nieuwe dingen zoals de structuur van de markt, nieuwe lesmethodes, manieren om mijn bedrijf te promoten, ik kan uitproberen wat wel en niet werkt etc. Mijn uiteindelijke doel is om over ongeveer 1 jaar een aantal eigen lespakketten aan bedrijven aan te kunnen bieden, waar ik veel hogere uurtarieven kan vragen.
Nou, dat valt best mee. Even een rekenvoorbeeld van mij uit een ander topic:quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
20 euro incl. valt gewoon niet serieus te nemen.
Waarom zou je dan voor jezelf werken? Zelfs een baan met minimumloon levert in de praktijk denk ik meer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |