abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:32:05 #151
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_140709352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:24 schreef Dven het volgende:
Het is weer heftig deze week. Waarschijnlijk dus weer te veel gedronken dit weekend :')
Ik ook, dit weekend naar een festival geweest (met oordoppen uiteraard) en daar een flinke dosis speed genomen. Nu piept mijn oor weer harder dan normaal, zal waarschijnlijk tijdelijk zijn, omdat ik dit weekend in 2 nachten maar 4 uur geslapen heb haha. Iemand meer ervaring met drugsgebruik in combinatie met tinnitus?
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:39:39 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140709569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:32 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Ik ook, dit weekend naar een festival geweest (met oordoppen uiteraard) en daar een flinke dosis speed genomen. Nu piept mijn oor weer harder dan normaal, zal waarschijnlijk tijdelijk zijn, omdat ik dit weekend in 2 nachten maar 4 uur geslapen heb haha. Iemand meer ervaring met drugsgebruik in combinatie met tinnitus?
Ten tijde van het gebruik is het altijd minder, wanneer het uitgewerkt is altijd heviger. Dit is volgens mij met elke drug zo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140727118
Je moet niet teveel doorslaan met het vermijden van geluid. Ik heb al zo'n 20 jaar tinnitus. Gelukkig tot nu toe altijd alleen hoorbaar geweest voor het slapen/in echt hele stille ruimtes behalve toen ik het net kreeg als 10 jarig kind en het overal bovenuit hoorde. In het begin let je er heel erg op en ben je in paniek dus hoor je em overal en altijd. Als je eenmaal gewend bent/je hersenen zich aanpassen dan verdwijnt het geluid wel van de voorgrond. Heb ook wel eens gehad dat mijn oren begonnen te piepen bij elke auto die langs mij heenreed. Was allemaal van tijdelijke aard. Het enige wat je moet doen is echt hard geluid als bij slecht afgestelde concerten en cafe's/discotheken vermijden.

Ik doe alleen oordoppen in als ik ga stappen en in bepaalde cafe's/gelegenheden kom waar de muziek echt flink te hard staat. Ben zelfs in mijn tienerjaren bijna wekelijks in discotheken geweest terwijl ik al tinnitus had en droeg toen zelfs nog geen gehoorbescherming. Op een gegeven moment begonnen mijn oren wel echt letterlijk pijn te doen van het harde geluid en sindsdien ben ik oordopppen gaan dragen en heb ik koptelefoons weggegooid om nooit meer te gebruiken.

Het is bij mij helaas ook gekomen door als tienjarig kind die graag op zichzelf wou zijn in een druk huis vaak en hard muziek met een koptelefoon te luisteren. Ik luister ook nog dagelijks muziek, maar gewoon met een goede surroundset, goede boxen en niet meer met koptelefoon dus. Voor de rest heb ik 0,0 last van de T.

Tinnitus is echt geen doodvonnis. Je hoeft echt geen oordoppen tijdens het vliegen te dragen oid. Vermijd alleen keiharde muziek in cafe's en discotheken/festivals/concerten( of ga achteraan staan of doe oordoppen in) en pas op met de volumeknop als je met koptelefoon luistert.

Groeten,

Een ervaringsdeskundige
pi_140747180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:50 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Je moet niet teveel doorslaan met het vermijden van geluid. Ik heb al zo'n 20 jaar tinnitus. Gelukkig tot nu toe altijd alleen hoorbaar geweest voor het slapen/in echt hele stille ruimtes behalve toen ik het net kreeg als 10 jarig kind en het overal bovenuit hoorde. In het begin let je er heel erg op en ben je in paniek dus hoor je em overal en altijd. Als je eenmaal gewend bent/je hersenen zich aanpassen dan verdwijnt het geluid wel van de voorgrond. Heb ook wel eens gehad dat mijn oren begonnen te piepen bij elke auto die langs mij heenreed. Was allemaal van tijdelijke aard. Het enige wat je moet doen is echt hard geluid als bij slecht afgestelde concerten en cafe's/discotheken vermijden.

Ik doe alleen oordoppen in als ik ga stappen en in bepaalde cafe's/gelegenheden kom waar de muziek echt flink te hard staat. Ben zelfs in mijn tienerjaren bijna wekelijks in discotheken geweest terwijl ik al tinnitus had en droeg toen zelfs nog geen gehoorbescherming. Op een gegeven moment begonnen mijn oren wel echt letterlijk pijn te doen van het harde geluid en sindsdien ben ik oordopppen gaan dragen en heb ik koptelefoons weggegooid om nooit meer te gebruiken.

Het is bij mij helaas ook gekomen door als tienjarig kind die graag op zichzelf wou zijn in een druk huis vaak en hard muziek met een koptelefoon te luisteren. Ik luister ook nog dagelijks muziek, maar gewoon met een goede surroundset, goede boxen en niet meer met koptelefoon dus. Voor de rest heb ik 0,0 last van de T.

Tinnitus is echt geen doodvonnis. Je hoeft echt geen oordoppen tijdens het vliegen te dragen oid. Vermijd alleen keiharde muziek in cafe's en discotheken/festivals/concerten( of ga achteraan staan of doe oordoppen in) en pas op met de volumeknop als je met koptelefoon luistert.

Groeten,

Een ervaringsdeskundige
Zo'n bericht doet me goed, bedankt!

Ik had even een vraag (voor iedereen hier dan), bij mij blijft stress gewoon een belangrijk triggerpoint (stress vanwege mijn oren waardoor het natuurlijk erger wordt). Op dit moment ben ik wel op een punt gekomen dat ik weet dat erover piekeren absoluut niet helpt, en dat probeer ik dan ook zo min mogelijk te doen maar het stress gevoel blijft gewoon heel erg aanwezig en aangezien dat dus de oren weer verergert kan ik het moeilijk 'doorbreken'. Een paar jaar terug dit ook aangekaart bij de huisarts (toen het wel een stuk minder was), en kreeg ik een hele lichte dosis AD voorgeschreven, dit heb ik echter nooit gebruikt omdat ik zoiets had van: ik en AD? Echt niet! Speelde ook een rol dat die huisarts weinig medeleven toonde ('er is door de KNO niks gevonden, het ziet er allemaal prima uit dus het zit toch echt gewoon 'tussen je oren' hoor hahaha').

Nu zit ik dus op een punt dat ik wel neig naar het slikken van iets wat me zou kunnen kalmeren? Ik denk dat heel veel zoiets hebben van: nee, beter los je het op een andere manier op, maar op dit moment zie ik het echt als een hulpmiddel dat me zóu kunnen helpen? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik lees bijvoorbeeld ook dat sommige medicijnen het juist kunnen verergeren, dus ik vraag me af wat wel 'veilig' zou zijn? Wat ik ook heel erg merk is dat ik onbewust mijn spieren heel erg aanspan en dat ik heel vaak 'spastische' spiertjes rondom mijn oren/kaak heb die bewegen/kloppen (dat kan je zien en voelen met je vingers). En steeds denk ik weer bij mezelf: ontspannnnnnn nu gewoon, maar het lukt me gewoon niet?

Ik ben trouwens inmiddels verhuisd dus een andere huisarts, zal het daar ook eens bespreken, maar het leek me wel fijn om het eerst nog van anderen te horen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:49:32 #155
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_140748023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:25 schreef Rascarcapac het volgende:

[..]

Zo'n bericht doet me goed, bedankt!

Ik had even een vraag (voor iedereen hier dan), bij mij blijft stress gewoon een belangrijk triggerpoint (stress vanwege mijn oren waardoor het natuurlijk erger wordt). Op dit moment ben ik wel op een punt gekomen dat ik weet dat erover piekeren absoluut niet helpt, en dat probeer ik dan ook zo min mogelijk te doen maar het stress gevoel blijft gewoon heel erg aanwezig en aangezien dat dus de oren weer verergert kan ik het moeilijk 'doorbreken'. Een paar jaar terug dit ook aangekaart bij de huisarts (toen het wel een stuk minder was), en kreeg ik een hele lichte dosis AD voorgeschreven, dit heb ik echter nooit gebruikt omdat ik zoiets had van: ik en AD? Echt niet! Speelde ook een rol dat die huisarts weinig medeleven toonde ('er is door de KNO niks gevonden, het ziet er allemaal prima uit dus het zit toch echt gewoon 'tussen je oren' hoor hahaha').

Nu zit ik dus op een punt dat ik wel neig naar het slikken van iets wat me zou kunnen kalmeren? Ik denk dat heel veel zoiets hebben van: nee, beter los je het op een andere manier op, maar op dit moment zie ik het echt als een hulpmiddel dat me zóu kunnen helpen? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik lees bijvoorbeeld ook dat sommige medicijnen het juist kunnen verergeren, dus ik vraag me af wat wel 'veilig' zou zijn? Wat ik ook heel erg merk is dat ik onbewust mijn spieren heel erg aanspan en dat ik heel vaak 'spastische' spiertjes rondom mijn oren/kaak heb die bewegen/kloppen (dat kan je zien en voelen met je vingers). En steeds denk ik weer bij mezelf: ontspannnnnnn nu gewoon, maar het lukt me gewoon niet?

Ik ben trouwens inmiddels verhuisd dus een andere huisarts, zal het daar ook eens bespreken, maar het leek me wel fijn om het eerst nog van anderen te horen.
Zal ik jou een tip geven? Je moet gewoon SCHIJT hebben en met schijt bedoel ik niet schijt aan ik ga vooraan staan bij de muziek zonder oordoppen, maar SCHIJT aan dat je het hebt. Er is nu niks meer aan te doen, bescherm je op de momenten dat het moet, ben tijdens deze momenten ook niet bang of gestressed dat het erger wordt en leef gewoon je leven. Sta er niet bij stil en accepteer het.
Je gaat je leven toch niet laten vergallen door een aantal piepjes in je oor? Zet het van je af.. Dit kon ik in het begin ook niet, maar nu na een half jaar lukt het me steeds vaker en heb ik gewoon weer plezier in het leven.
Afgelopen weekend naar een festival geweest en aankomend weekend gewoon weer eentje, oordoppen in en gaan. Ik ben ervan overtuigd dat thuis zitten en erover zitten piekeren het veel erger maakt. Doe gewoon je ding!
Mocht dit niet lukken doe ontspanningsoefeningen , ga sporten, wordt van mij part verliefd, bij mij werkt het allemaal:P
Er is echt regen na zonneschijn..
pi_140748645
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:49 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Zal ik jou een tip geven? Je moet gewoon SCHIJT hebben en met schijt bedoel ik niet schijt aan ik ga vooraan staan bij de muziek zonder oordoppen, maar SCHIJT aan dat je het hebt. Er is nu niks meer aan te doen, bescherm je op de momenten dat het moet, ben tijdens deze momenten ook niet bang of gestressed dat het erger wordt en leef gewoon je leven. Sta er niet bij stil en accepteer het.
Je gaat je leven toch niet laten vergallen door een aantal piepjes in je oor? Zet het van je af.. Dit kon ik in het begin ook niet, maar nu na een half jaar lukt het me steeds vaker en heb ik gewoon weer plezier in het leven.
Afgelopen weekend naar een festival geweest en aankomend weekend gewoon weer eentje, oordoppen in en gaan. Ik ben ervan overtuigd dat thuis zitten en erover zitten piekeren het veel erger maakt. Doe gewoon je ding!
Mocht dit niet lukken doe ontspanningsoefeningen , ga sporten, wordt van mij part verliefd, bij mij werkt het allemaal:P
Er is echt regen na zonneschijn..
Ja ik snap je reactie, en ja het klopt wat je zegt, maar ieder mens is verschillend en iedereen reageert verschillend op bepaalde situaties ;). Daarnaast heb ik niet alleen een piep maar verschilt het per dag wat mijn oren nu weer doen, dus dat is soms wel even lastig om mee om te gaan. Ben me er in ieder geval nu wel goed van bewust dat piekeren niks helpt, maar ja, wat nou als dat nu eenmaal in je zit..
pi_140751001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:50 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Je moet niet teveel doorslaan met het vermijden van geluid. Ik heb al zo'n 20 jaar tinnitus. Gelukkig tot nu toe altijd alleen hoorbaar geweest voor het slapen/in echt hele stille ruimtes behalve toen ik het net kreeg als 10 jarig kind en het overal bovenuit hoorde. In het begin let je er heel erg op en ben je in paniek dus hoor je em overal en altijd. Als je eenmaal gewend bent/je hersenen zich aanpassen dan verdwijnt het geluid wel van de voorgrond. Heb ook wel eens gehad dat mijn oren begonnen te piepen bij elke auto die langs mij heenreed. Was allemaal van tijdelijke aard. Het enige wat je moet doen is echt hard geluid als bij slecht afgestelde concerten en cafe's/discotheken vermijden.

Ik doe alleen oordoppen in als ik ga stappen en in bepaalde cafe's/gelegenheden kom waar de muziek echt flink te hard staat. Ben zelfs in mijn tienerjaren bijna wekelijks in discotheken geweest terwijl ik al tinnitus had en droeg toen zelfs nog geen gehoorbescherming. Op een gegeven moment begonnen mijn oren wel echt letterlijk pijn te doen van het harde geluid en sindsdien ben ik oordopppen gaan dragen en heb ik koptelefoons weggegooid om nooit meer te gebruiken.

Het is bij mij helaas ook gekomen door als tienjarig kind die graag op zichzelf wou zijn in een druk huis vaak en hard muziek met een koptelefoon te luisteren. Ik luister ook nog dagelijks muziek, maar gewoon met een goede surroundset, goede boxen en niet meer met koptelefoon dus. Voor de rest heb ik 0,0 last van de T.

Tinnitus is echt geen doodvonnis. Je hoeft echt geen oordoppen tijdens het vliegen te dragen oid. Vermijd alleen keiharde muziek in cafe's en discotheken/festivals/concerten( of ga achteraan staan of doe oordoppen in) en pas op met de volumeknop als je met koptelefoon luistert.

Groeten,

Een ervaringsdeskundige
Ik sluit me hier helemaal bij aan, heb het nu ook 5 jaar en maak me er ook helemaal niet meer druk om. Ik luister wel dagelijks muziek met oordopjes maar volume op 25 a 30% en tot nu toe helemaal geen last van. Op een gegeven moment weet je precies wat wel en niet kan met je oren. Ook ben ik elk jaar gaan vliegen zonder problemen, wel deed ik voor de zekerheid earplugs in bij het opstijgen en landen.
pi_140751125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:05 schreef Rascarcapac het volgende:

[..]

Ja ik snap je reactie, en ja het klopt wat je zegt, maar ieder mens is verschillend en iedereen reageert verschillend op bepaalde situaties ;). Daarnaast heb ik niet alleen een piep maar verschilt het per dag wat mijn oren nu weer doen, dus dat is soms wel even lastig om mee om te gaan. Ben me er in ieder geval nu wel goed van bewust dat piekeren niks helpt, maar ja, wat nou als dat nu eenmaal in je zit..
Als het echt nodig is, en dan bedoel ik echt nodig; dan kan een ad prima helpen. Heb 't ook een tijdje ingenomen omdat ik door de oorklachten ook andere klachten kreeg. Ook veel gepieker etc. maar zoals Patrick al zei; gewoon schijt aan hebben, dat is veruit de beste mentaliteit. Soms wordt de piep bij mij ook ineens keihard, en dat kan aanhouden voor een paar dagen, nu zijn die dagen heel makkelijk voor mij terwijl het eerst een hel was. Ik weet nu dat 9 van de 10 keer de t teruggaat naar normaal niveau.
pi_140775442
Wat Patrick22 zegt is eigenlijk wat je moet doen. In het begin ook problemen van gemaakt, elke avond lag ik er naar te luisteren ( heb het aan 2 oren), en overdag met stille momenten ook. Gek werd ik er van. Nu, nu hoor ik hem niet meer, ik luister er niet naar, en ik moet hem zoeken wil ik hem horen. Ook heb ik last van brommen in mijn oor bij verkoudheid. Dan voel ik mijn trommelvlies links echt een soort trillen tegen iets, of als iemand op een bepaalde tonatie praat, heb ik dat ook.

Daarbij heb ik nu ook een tikkende wekker in mijn hoofd, een nieuwe mechanische aortaklep. Leer daar maar eens mee leven, dan valt de tinnitus in het niets. En ook dit lukt me, ik kan zelfs van muziek genieten zonder de tik te horen, en die is toch echt hard, alsof je een ouderwetse wekker tegen de achterkant van je hoofd houd. Als ik in bed mijn mond open doe krijg ik commentaar van mijn partner, "ja ja, doe maar weer dicht, ik hoor je klep zonder je mond open ook wel" ~O> . Dus kop op, er is zeker wel mee te leven, het is niet anders, je laat je leven niet verknallen door een piepje of ruisje.

Concerten ga ik weleens heen, maar heb dan wel Alpine gehoorbescherming. Erger worden hoeft natuurlijk niet.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_140818646
Het is zoals er word gezegd. Ik heb het nu bijna 5 weken en man wat was ik er bang voor de eerste 3 weken. Bang dat het erger zou worden, ik las horror verhalen. Nou kan je vertellen dat ik er echt depressief van werd. Had mij ziek gemeld van mijn werk en lag alleen maar op de bank te janken. Ik was niet meer de persoon wie ik was. Ik heb last van een ruis met soms een hele hoge pieptoon en aan de andere kant een hele zachte piep toon die ik alleen hoor als het heel stil is. Inmiddels denk ik fuck it. Ben al naar 2 concerten geweest en lekker een midweekje op vakantie en wat was dat heerlijk. Ik schenk er geen aandacht meer aan. Ik lees niet meer op internet en dat scheelt al een hele hoop. De ene dag is de piep meer aanwezig en de andere dag alleen in de ochtend en dan de hele dag gewoon niet. Het is er nu eenmaal en wie weet gaat het nog weg want ik heb een gehoortest gehad en daar kwam uit dat er geen beschadiging was maar ook dat zegt niet alles. Heb wel veel last van mijn nek en schouders en span alles aan zonder het door te hebben. Ik kan ook heel snel in de stress schieten. Daar heb ik nu hulp voor, iemand die mij gaat leren ontspannen. Zodra ik dat onder de knie heb dan worden mijn triggerpoints onder handen genomen.

Ik heb mij wel voorgenomen dat als ik een keer uit gaat/concerten dat ik dat niet doe zonder oordoppen. Ik ga ze ook dragen als ik een verjaardag heb want dat kan er nogal luid aan toe gaan. Verder draag ik ze niet want wil niet dat mijn oren gevoelig worden voor geluid. Stofzuigen mag mijn partner doen want dat doet wel zeer aan mijn oren.

Het enigste wat ik hoop is dat het niet erger gaat worden maar daar probeer ik maar niet al te veel bij stil te staan want ja dat is weer STRESSSSS.
  zondag 8 juni 2014 @ 08:06:27 #161
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_140824457
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:55 schreef sanniepep het volgende:
Het is zoals er word gezegd. Ik heb het nu bijna 5 weken en man wat was ik er bang voor de eerste 3 weken.
In Duitsland gebruiken ze zuurstoftherapie bij T, maar dat werkt alleen als je het pas hebt.

Als je dat wilt, informeer dan bij arts en verzekeraar. Ik heb er nu al járen last van, écht wennen doet het niet.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zondag 8 juni 2014 @ 11:44:01 #162
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_140827069
Maar is er überhaupt al een therapie die enigszins succesvol blijkt te zijn bij de behandeling van tinnitus? Ook omdat het neurologisch is.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_140833861
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar is er überhaupt al een therapie die enigszins succesvol blijkt te zijn bij de behandeling van tinnitus? Ook omdat het neurologisch is.
TRT is het meest succesvol.
pi_140917950
even nog een vraagje aan ieder hier. Als jullie aan het werk zijn hebben jullie dan meer last van de T?
Ik zit op een kamer met ongeveer 15 man en merk gewoon dat het dan veel erger is dan normaal. Het zakt dan ook niet af. Ik ben 2 weken vrij geweest, lekker midweekje weg en had er heel weinig last van. Maar nu al vanaf vanochtend niet meer afgezakt wat normaal wel is.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:06:58 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140917999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:04 schreef sanniepep het volgende:
even nog een vraagje aan ieder hier. Als jullie aan het werk zijn hebben jullie dan meer last van de T?
Ik zit op een kamer met ongeveer 15 man en merk gewoon dat het dan veel erger is dan normaal. Het zakt dan ook niet af. Ik ben 2 weken vrij geweest, lekker midweekje weg en had er heel weinig last van. Maar nu al vanaf vanochtend niet meer afgezakt wat normaal wel is.
Voornamelijk bij meer (negatieve) stress.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140930028
maar zakt dit ook nog af naar wat het was want dit is nog steeds niet gebeurt terwijl ik nu toch al aardig ontspannen bent.
pi_140946721
Been their done that, heb het al jaren. Kreeg fobie voor geluid, depressief, therapie ( coping ) etc,
Dacht er non-stop aan, isoleerde mezelf, wou niks meer ..

Nu heeft het geluid mij zelfs wat gebracht, kijk anders tegen dingen aan.
Het geluid hindert mij totaal niet, analyseer het niet meer en op momenten dat het hard is ga ik niet meer nadenken van "hoe komt dat?"

Maar ik weet als geen ander hoe machteloos en wanhopig je je kan voelen.
Voel me hartstikke gelukkig en mijn oorsuizingen hindert mij praktisch in niks meer.

Enige wat ik doe is met bioscoop bezoek, uitgaan of feestjes waar muziek luid staat oordopjes in.
Maar dat zou iedereen moeten doen, ook mensen die het niet hebben :)
pi_140946929
ja klopt ik ben laatst naar edwin evers geweest en naar de toppers en heb mijn doppen ingedaan en daarna niet meer last gehad. Ik vond het wel doodeng maar ik probeer gewoon mijn ding te blijven doen. Soms heb ik er totaal geen last van omdat het dan ook gewoon weg is (heel stom) maar bij drukkere dagen dan kan het weer zo aanwezig zijn en dat beangstigd mij dan weer heel erg. Ik zit nu nog wel in de beginfase maar als ik zo om mij heen lees leer je er wel mee leven en ik kijk uit naar de tijd dat dat bij mij ook het geval is. Ik ben al heel erg blij dat ik er met lotgenoten over kan praten, dat doet mij goed.

Heeft trouwens iemand weleens acupunctuur geprobeerd want dat schijnt te kunnen helpen, vooral in de beginfase?
pi_140947089
Er komt een moment dat je het volledig accepteert en je niet meer nadenkt als het even wat harder is.
Oorsuizingen heeft een eigen wil, als het wat harder is toevallig kan het met alles te maken hebben.

Net zoals je overdag wat vermoeid/duffig/moe kan zijn.
Kan te maken met weinig slaap, drukke week, te lang geslapen, te weinig goed eten.

Zo moet je het ook met tinnitus proberen te zien, als het een dag harder is of een week betekent niet dat het direct permanent is of door geluid. Dat betekent natuurlijk wel waar je je oren moet beschermen waar nodig is.

Heb ook wel dagen dat het meer aanwezig is, maar ga niet kijken van: hoe/wat/waarom
En ook toestaan dat je jezelf ook er rot om mag voelen.

Geloof mij ik ben erg diep gegaan destijds, kon niet geloven dat ik het zo zou accepteren.
Het heeft tijd nodig, nu is het nog vers straks ligt je focus er niet meer op.
Hoe snel dit proces gaat heb je wel zelf in de hand.
Maanden lang zat ik elke dag op tinnitus forums ( ook buitenlandse ).
Toen ik dat ook ging loslaten, merkte dat het minder centraal in mijn leven stond.

[ Bericht 3% gewijzigd door tjah1234 op 12-06-2014 09:55:06 ]
pi_140990157
Ik ben er dus eigenlijk achter dat ik variabele tinnitus heb. Want de ene keer is het weg en de andere keer is het er weer.

Ook als ik op mijn schedel druk aan de kant waar het zit dan word de ruis harder. Druk ik aan de andere kant dan dan word het zachter tot bijna niets. Is dit herkenbaar?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:30:21 #171
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_141021439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:24 schreef sanniepep het volgende:
Ik ben er dus eigenlijk achter dat ik variabele tinnitus heb. Want de ene keer is het weg en de andere keer is het er weer.

Ook als ik op mijn schedel druk aan de kant waar het zit dan word de ruis harder. Druk ik aan de andere kant dan dan word het zachter tot bijna niets. Is dit herkenbaar?
Ja hoor herkenbaar, ben maar blij dat je geen last van overgevoeligheid hebt. Tinnitus kun je aan wennen(zeker een ruis) , ik vind het nu bijvoorbeeld lekker om te luisteren naar de ruis voor het slapen gaan.
pi_141022808
nee gelukkig heb ik daar ook geen last van maar wat ik wel heb is dat ik soms een druk op mijn oren heb. Vooral als ik aan het werk ben want zit op een grote kamer met 15 man. Heb jij ook dat de ruis de ene keer harder is dan de andere keer? Ik hoor soms ook een hele hoge toon, is dat ook gewoon ruis?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:41:05 #173
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_141025004
Ja die druk heb ik ook soms als ik echt gestresst ben of een nacht heb doorgehaald of iets dergelijks. Ik ga ook nog gewoon uit in café's zonder gehoorbescherming. Ik merk geen verhoogde tinnitus na dit soort gelegenheden. Wel doe ik oordoppen in bij festivals. De ruis is bij mij soms redelijk afwezig, soms erg aanwezig dus wel veranderlijk ja.
pi_141335675
Heb vandaag een gehoortest gehad en daar kwam dus een geluidsdip uit van 4000mhz en wat ik zag lag het op ongeveer 20-30 db. Wel raar want bij de arts was het gewoon goed. Dit maakt mij weer heel erg angstig. De gedachte dat het niet meer weggaat. Ga ik hier aan wennen, gaat het erger worden etc. Is het verstandig om een second opinion aan te vragen? Er zit soms wel een dag tussen dat het helemaal weg is maar de kno arts zei dat ik er dan minder op let maar dan is het wel raar dat ik op die dag beschermdoppen heb gedragen en totaal geen ruis hoorde. Op het moment weet ik het even echt niet meer en ja slecht voor de T, ik weet het.
pi_141380608
Ik draag met concerten en in de kroeg altijd oordoppen omdat ik niet tegen herrie kan, word er chagrijnig van. Vooral van veel verschillende afwisselende tonen.

Op mijn werk ook altijd oordoppen icm. oorkleppen in in verband met veel lawaai (fabrieks apparatuur met een geluidsniveau van vaak + 100db). Helaas blijkt daar geen bescherming tegen opgewassen.
pi_141400042
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:57 schreef Puntenjager het volgende:
eeft iemand als ervaring met XTC hier!? Ik las dat men ontdenkt heeft dat MDMA de klachten kan verminderen.

Groet van een medelijder (al heb ik het gelukkig niet heel extreem)

Edit: Ergens hierboven las ik: "ja, ik ging naar festivals met te weinig gehoorbescherming". Godverdomme zeg, dat we al zover zijn dat we het logisch vinden dat de muziek op festivals en in clubs je oren sloopt. Of dat iets gewoons, iets acceptabels is
Ja ik heb ervaring met XTC, dat is bij mij de oorzaak van T+H _O-

Maar ik moet zeggen dat het de laatste jaren super gaat, en geloof me ik heb slechte jaren gehad.
Weken niet tot nauwelijks geslapen, mezelf helemaal gek gemaakt door oplossingen te zoeken die er niet zijn en verhalen te lezen van mensen die suïcide hebben gepleegd omdat ze het niet meer aankonden.
Wekenlang fora afgestruind, zowel nationaal als internationaal.
Zelfs met Google translate fora in Rusland lopen vertalen :{

Als ik heel slecht heb geslapen en/of een kater heb is de piep flink aanwezig.
Verder bij flinke stress heb ik er ook last van, maar deze zaken zijn allemaal goed te vermijden.

De beste tip die ik heb gekregen en hoe ik er nu goed mee kan leven is het te negeren en je leven normaal te leven.
Dus sluit je vooral niet op in een donkere geluidsdichte kamer met oordoppen in.

Ik heb op een festival 3 jaar geleden een nacht met oordoppen in geslapen, volgende dag een piep die zo hard was dat ik er weer gek van werd, dat is dus geen aanrader.

Maar leef gewoon, zeker voor de H geldt dat je je oren moet blijven blootstellen aan de normale geluiden.
Ga niet panisch met oordoppen in als je door stad fietst.
En ga gewoon leuke dingen doen, neem een hobby, ga hardlopen.
Gezond eten en drinken, af en toe een avondje doorzakken en lekker sporten.

Dat heeft bij mij onwijst goed geholpen en zo ben ik uit het T+H dal gekropen.
Ik heb er nu zo weinig last van dat als er een kant en klare oplossing wordt uitgevonden ik niet
eens vooraan in de rij zou staan, de H is praktisch helemaal weg en de T hoort er gewoon bij nu :)

Ik hoop dat die mensen die het T en/of H dal zitten er wat aan hebben, ik heb nu 12 jaar ervaring dus als je vragen hebt stuur me gerust een PM.

[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 22-06-2014 10:36:10 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_141403087
hoe stuur je een pm?
  zondag 22 juni 2014 @ 12:50:21 #178
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_141403189
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja ik heb ervaring met XTC, dat is bij mij de oorzaak van T+H _O-

Maar ik moet zeggen dat het de laatste jaren super gaat, en geloof me ik heb slechte jaren gehad.
Weken niet tot nauwelijks geslapen, mezelf helemaal gek gemaakt door oplossingen te zoeken die er niet zijn en verhalen te lezen van mensen die suïcide hebben gepleegd omdat ze het niet meer aankonden.
Wekenlang fora afgestruind, zowel nationaal als internationaal.
Zelfs met Google translate fora in Rusland lopen vertalen :{

Als ik heel slecht heb geslapen en/of een kater heb is de piep flink aanwezig.
Verder bij flinke stress heb ik er ook last van, maar deze zaken zijn allemaal goed te vermijden.

De beste tip die ik heb gekregen en hoe ik er nu goed mee kan leven is het te negeren en je leven normaal te leven.
Dus sluit je vooral niet op in een donkere geluidsdichte kamer met oordoppen in.

Ik heb op een festival 3 jaar geleden een nacht met oordoppen in geslapen, volgende dag een piep die zo hard was dat ik er weer gek van werd, dat is dus geen aanrader.

Maar leef gewoon, zeker voor de H geldt dat je je oren moet blijven blootstellen aan de normale geluiden.
Ga niet panisch met oordoppen in als je door stad fietst.
En ga gewoon leuke dingen doen, neem een hobby, ga hardlopen.
Gezond eten en drinken, af en toe een avondje doorzakken en lekker sporten.

Dat heeft bij mij onwijst goed geholpen en zo ben ik uit het T+H dal gekropen.
Ik heb er nu zo weinig last van dat als er een kant en klare oplossing wordt uitgevonden ik niet
eens vooraan in de rij zou staan, de H is praktisch helemaal weg en de T hoort er gewoon bij nu :)

Ik hoop dat die mensen die het T en/of H dal zitten er wat aan hebben, ik heb nu 12 jaar ervaring dus als je vragen hebt stuur me gerust een PM.
Waar staan die T en H voor!? :@ Ik kan het niet zo snel vinden.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:51:12 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141403209
quote:
5s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:50 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waar staan die T en H voor!? :@ Ik kan het niet zo snel vinden.
Tinnitus en hyperacusis gok ik zo :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141515826
Hallo,


Ik ben 22 jaar en ik heb ongeveer 2,5 week een redelijk hoge maar niet mega harde piep in beide oren. Ik ga nooit uit naar discotheken of wat dan ook, ook geen oortjes ed. Ook geen concerten bezocht laatste vier jaar. Ik naar mijn huisarts geweest die zei dat het Tinnitis is en ze wist niet of en wanneer dit weg zou kunnen gaan. Mn oren zagen er perfect uit. Toch wilde we wel bij de KNO kijken dus zodoende. Daar werd gezegd van ja het heeft geen medische oorzaak (zoals oorontsteking) al had ik in die tijden nog wel soms steken rondom mn oor en voorhoofd hoofd. Thuissituatie was onrustig en daardoor veel stress. Ook hoortest gedaan maar die was perfect.. KNO arts zei overigens wel dat het op mijn leeftijd (22) jaar bijna altijd wel weer wegtrekt..een week later was het nog niet weg (was toen week 1,5) en eigenlijk werd hetzelfde gezegd en werd ik doorgestuurd naar een Psycholoog met ervaring over oorsuizen. Daar werd dan weer gezegd dat het bijna nooit zo is dat het allemaal vanzelf weer weg gaat maar dat t blijft maar dat je er mee moet leren omgaan..
IK weet het zo onderhand niet meer, behalve dat ik er gek van wordt, mn tentamens naar de klote dit jaar nergens meer zin in (komende vakanties etc) en dat terwijl ik pas 22 ben en midden in het leven hoor te staan..

[ Bericht 3% gewijzigd door Ammi op 24-06-2014 23:42:53 ]
pi_141541301
Ik loop er nu ongeveer 7.5 week mee. Een ruis die overgaat in een hele hoge toon maar zakt ook weer af en zo gaat dat een aantal x per dag. Ook heb ik last van een druk op mijn oren. Meer hier last van?

Ik heb 2 gehoortesten gehad. Bij de ene was er niets op aan te merken en bij de kno arts had ik geluidsdip dus gehoorschade. Echter mijn spraaktest was perfect. Raar maar waar. Vrijdag nog maar een gehoortest maar dan bij beter horen. Ben benieuwd.

Ik probeer mij er niet druk over te maken maar het idee dat je dit niet meer kwijtraakt beangstigd mij wel en dat zou bij jou ook wel zo zijn. T heeft vele oorzaken en niet alleen schade maar ook stress kan T veroorzaken. Het kan vanuit je kaken komen, vanuit je nek etc. Je bent nog jong dus wie weet.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je zoveel angst heb en er heel veel mee bezig bent dat de T alleen maar luider word (ik weet het want ik heb dat nu ook) Ze zeggen dat als het niet meer wegtrekt dat het je het dan moet gaan accepteren wat niet altijd makkelijk is. De ene dag gaat goed en de andere dag heb je er weer veel moeite mee.

Ben je ook niet naar een feestje geweest of veel mp3 of harde muziek afgespeeld?

oja nog even een vraagje voor de kenners onder ons. Ik lees dat Taurine kan helpen maar is dat ook zo?
pi_141544269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:36 schreef sanniepep het volgende:
Ik loop er nu ongeveer 7.5 week mee. Een ruis die overgaat in een hele hoge toon maar zakt ook weer af en zo gaat dat een aantal x per dag. Ook heb ik last van een druk op mijn oren. Meer hier last van?

Ik heb 2 gehoortesten gehad. Bij de ene was er niets op aan te merken en bij de kno arts had ik geluidsdip dus gehoorschade. Echter mijn spraaktest was perfect. Raar maar waar. Vrijdag nog maar een gehoortest maar dan bij beter horen. Ben benieuwd.

Ik probeer mij er niet druk over te maken maar het idee dat je dit niet meer kwijtraakt beangstigd mij wel en dat zou bij jou ook wel zo zijn. T heeft vele oorzaken en niet alleen schade maar ook stress kan T veroorzaken. Het kan vanuit je kaken komen, vanuit je nek etc. Je bent nog jong dus wie weet.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je zoveel angst heb en er heel veel mee bezig bent dat de T alleen maar luider word (ik weet het want ik heb dat nu ook) Ze zeggen dat als het niet meer wegtrekt dat het je het dan moet gaan accepteren wat niet altijd makkelijk is. De ene dag gaat goed en de andere dag heb je er weer veel moeite mee.

Ben je ook niet naar een feestje geweest of veel mp3 of harde muziek afgespeeld?

oja nog even een vraagje voor de kenners onder ons. Ik lees dat Taurine kan helpen maar is dat ook zo?
Dat is het wrange.. Ben 22... ga echt nooit uit waar harde muziek is, nooit naar festivals geweest. Heb zelfs NOOIT oortjes in etc. Gehoortest was perfect op dat gebied helemaal niks aan de hand.. maarja wat is het dan? Stom toeval? Stress? Had het bij Stress niet al moeten afnemen?

Wat jij zegt sannepiep merk ik ook wel n beetje. Als ik wakker wordt is n meer een combo tussen n stille ruis/stille piep. Nu aan het eind van de dag is t een fellere piep. Alsof er ergens zon oude tv aanstaat.

En ja angst angst angst angst... mn instelling is zo veranderd sinds het er is. Eerste twee weken regelmatig in paniek geraakt en gaan janken als n wijf. Laatste dagen ben ik er wat gelaten onder maar helaas ook geen verbetering.

ps: druk heb ik niet bij mij oren Sannepiep. Had wel in de eerste weken steken rondom mn oren en voorhoofd
pi_141545051
Het is bij mij ook heel raar. Heel vaak als ik heb gedoucht is het gewoon weg. Ik hoor dan niet. Ga dan met mijn vingers in mijn oren zitten luisteren maar geen ruis of piep. En dan heb je weer hoop dat het weg blijft maar de volgende ochtend is het er weer vrolijk. Ik had het alleen aan de linkerkant maar nu merk ik in mijn rechteroor ook een hele zachte lage piep die ik alleen hoor als het heel stil is. Dan komt die angst weer opspelen.

Mijn partner snurk en een paar dagen geleden werd ik wakker in de nacht en hij lag lekker te zagen naast mij. En elke x als hij gesnurkt had leek het wel of er iemand op een ijzeren plaat stond te slaan. Ik ben toen maar uit bed gegaan en bij mijn dochter gaan liggen en toen was het zo goed als weg. T is een heel raar iets. Bij veel mensen blijft het een toon maar bij mij pulseert het. Dan een hele hoge toon dat overgaat in een lichte ruis en dan hoor ik weer sissjes door mijn hoofd gaan als een tandartsboor.

Ik ben vooral bang geworden door forums en het beste is daar weg te blijven ook al is dat moeilijk. Ik zit er zelf ook nog elke dag op en dat is gewoon fout want vaak lees ik dat mensen er geen last meer van hebben en zodra ze gaan lezen dat ze het dan weer gaan horen. Ergens is dat wel zo natuurlijk. Je hersenen spelen gewoon een spelletje met je. Probeer wel gewoon door te gaan en je ding te doen. Ik heb zelf een paard en merk als ik daar ben dat ik er dan haast geen last van heb. Geeft mij veel rust. Ga sporten, wandelen etc.

Met autorijden hoor ik het ook niet. Ik ben ergens wel blij er over te kunnen praten met lotgenoten. Ook last ik dat er jaarlijks 20.000 jongeren erbij komen met T ivm het geen dragen van oordoppen.
pi_141546100
Ja de forums heb ik ook gelezen. Kon dan gelukkig niet zo veel jongen mensen vinden als ik, gewoon een paar en daar was het vaak door muziek/festivals. Maar op mijn leeftijd (22) zonder die oorzaak lees ik niet vaak.

Los van de leeftijd staat er inderdaad een hoop horror op internet. Niet om blij van te worden. Hoop voor op verbetering voor ons beide! Sterkte!
pi_141574335
Ammi merk je al iets van verbetering?
pi_141766702
Zijn er hier nog mensen actief? Ik heb een vraagje.

Sinds ik last heb van oorsuizen aan mijn linkeroor merk ik dat mijn rechter oor ook anders aanvoelt.
Ik heb een druk in beide oren. Niet de hele dag door maar wel elke dag last van.

Ook heb ik meer last van spontaan een pieptoon krijgen die tot nu toe ook weer na een aantal seconden verdwijnt.
ik voel dan een druk opkomen op mijn trommelvlies en dan volgt de piep. Ben je daar gevoeliger voor als je T heb en
kan dat verdere gevolgen hebben voor je gehoor of dat je in de toekomst nog meer geluiden er bij gaat krijgen.

Deze vraag houd mij erg bezig op het moment.

Vanmorgen werd ik wakker zonder ruis maar wel met een lage pieptoon maar ook die verdween weer na een minuut en
toen kwam de ruis opzetten.

Ik hoop op antwoorden.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:42:03 #187
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_141856249
Hey,

Bij mij is het erg stress gerelateerd, gebrek aan slaap helpt ook niet.
Heb er al 5 jaar last van, nu bijna volledig vegan gaan eten maar dat helpt veel dingen maar mijn tinnitus niet. Ik ken het druk gevoel ook wel bij de start, soms halverwege nog eens.

Extra geluiden zullen je niet schaden.
Als je trommelvlies onder druk staat zal het minder trillingen doorgeven aan je binnenoor eerder dan meer. Hoe het ook zei kan je hier toch niets tegen doen.

Minder stress, daar zou je wel op kunnen focussen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:47:59 #188
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141856415
Mijn broer had dit heel lang, bleek een goedaardige tumor achter zijn oor te zijn. Is een paar dagen geleden operatief verwijderd.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:55:57 #189
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_141856684
Als ik vragen mag, is dat met of zonder narcose gegaan?

Wel eerder gehoord een meestal goedaardig tumortje de oorzaak kon zijn.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:27:00 #190
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141857768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:55 schreef Florentius het volgende:
Als ik vragen mag, is dat met of zonder narcose gegaan?

Wel eerder gehoord een meestal goedaardig tumortje de oorzaak kon zijn.

Het was een flinke tumor inmiddels en ontdekt omdat hij op een gegeven moment vrijwel doof was geworden. Dat komt nu ook nooit meer goed. Pas toen kwam de scan.

Met narcose en een week in het ziekenhuis. Erna ben je namelijk 3 dagen beroerd omdat het evenwichtsorgaan zich opnieuw moet instellen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:01:11 #191
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_141858954
Ok dat is het slechtst mogelijk stukje info, in mijjn geval. Evengoed wel goed om te weten.

Door trauma in mijn jeugd een echt extreme fobie voor braken. Geen kans dat ik mezelf willens en wetens in een meniere achtige situatie ga laten komen.

Alles goed gekomen met hem?
pi_142402685
Zijn er hier nog mensen actief?
pi_144486321
Kan je oorsuizen ook verbeelden? Ik heb sinds een paar dagen er last van, maar ik denk er ook zo'n beetje iedere minuut van de dag aan. Heel irritant -O- Ik kan het wel negeren, bijvoorbeeld bij in slaap vallen.
  woensdag 17 september 2014 @ 12:32:37 #194
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_144619705
Oorsuizen is sowieso een ingebeeld geluid omdat het niet van je oren maar van je hersenen komt. Wees blij dat je het kan negeren, ik slaap momenteel zeer slecht door de herrie in mijn hoofd.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 17 september 2014 @ 12:36:38 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144619827
Anderhalve week geleden een flink ongeval gehad. De week daar op was de tinnitus weer goed aanwezig :{ Kalmt nu weer wat in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144620832
In België was men toch bezig met bepaalde therapieën? Is hier al meer over bekend? Ik zou graag met zoiets willen beginnen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_146674128
Ik heb al sinds woensdag last van tinnitus. In het begin was dit een tv-statisch geluid in mijn hoofd. Donderdag kwam daar een zachte piep bij in mijn rechteroor. Vrijdag is deze piep harder geworden, terwijl ik niet ben blootgesteld aan hard geluid!
Ik heb het waarschijnlijk dinsdagmiddag opgelopen na te lang (+- 1u) naar mijn MP3 geluisterd te hebben op hard volume. Dinsdagavond had ik nergens last van (of ik merkte het niet) Woensdagochtend begon de TV-piep...Ik heb al vaker na het stappen een piep gehad, deze qas altijd de volgende ochtend weg. Ik ga maandag naar de huisarts. Heeft er iemand enig idee of deze piep tijdelijk of permanent is? Tot nu toe is de piep alleen in stilLe ruimten of s nachts hoorbaar, maar ik ben bang dat hij steeds erger wordt

Edit- Ik heb de afgelopen dagen best gestresst, googlen enz. Misschien ligt het daaraan dat hij toeneemt?

[ Bericht 8% gewijzigd door yavo23 op 15-11-2014 11:24:10 ]
pi_146723009
Dit heb ik al zolang als ik me kan herinneren, de hele dag lang.
For succes in science and art, it seems that a dash of autism is essential - Hans Asperger
pi_146879223
Ook ik heb last van oorsuizen, nu ongeveer 3,5 maand. Ikzelf denk dat de oorzaak van mijn oorsuizen komt van een feest waar ik veel te lang vooraan bij een box heb gestaan. Twee dagen? erna begon ik last te krijgen, de arts zegt dat het waarschijnlijk niet zo is omdat je bij geluid/lawaai schade het geluid/suizen direct optreed.

Ben na twee dagen naar de huisarts geweest > oren,neus,keel,trommelvlies zagen er goed uit.
Hij zei dat waarschijnlijk mijn gehoorzenuw overbelast is, en dat het wel tot drie weken kan duren voordat het weg kon gaan. Moest dus afwachten.

Na twee dagen weer terug gegaan naar de huisarts om een doorverwijzing te regelen voor de kno arts, aangezien ik niet kon slapen en gewoon gek werd van het geluid. Gelukkig kon ik na een week terrecht bij de kno arts, eerst een hoortest gehad, was verder goed, op een dipje na.

Toen heeft de kno arts mijn oren bekeken en een drukproef afgenomen, ook dat was in orde.
Toen stond ik na echt 5 min weer buiten met de fijne woorden, leer er maar mee leven...
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens en ben ik naar Duitsland geweest voor een afspraak bij een kno arts. Daar gelukkig erg goed opgevangen en gerust gesteld, ook daar dezelfde testen gehad, ook die testen waren positief.

Heb toen een kuurtje gekregen voor 15 dagen, niets geholpen. daarna nog een kuurtje gehad met sterker spul, maar ook dat heeft helaas niet geholpen.

....nu 3.5 maand later is het geluid er dus nog steeds, gelukkig slaap ik nu wel gewoon goed.
Ook heb ik regelmatig last van een lage bromtoon die ik alleen hoor als ik in bed lig, het rare is dat dat geluid tijdelijk weg gaat als ik slik of met mijn nek draai..

Overdag als ik aan het werk ben en er genoeg omgevings geluid is heb ik er nu weinig last van, maar als ik alleen thuis ben, tv kijk, of er is weinig omgevings geluid, dan is het gewoon zwaaar
irritant.

Probeer er niet teveel op te letten hoe moeilijk het ook is, en oordoppen in bij feestjes of opstap gaan! Hopelijk word ik ooit wakker en dat het dan opeens lekker stil is in mijn hoofd!
pi_146892129
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja ik heb ervaring met XTC, dat is bij mij de oorzaak van T+H _O-

Maar ik moet zeggen dat het de laatste jaren super gaat, en geloof me ik heb slechte jaren gehad.
Weken niet tot nauwelijks geslapen, mezelf helemaal gek gemaakt door oplossingen te zoeken die er niet zijn en verhalen te lezen van mensen die suïcide hebben gepleegd omdat ze het niet meer aankonden.
Wekenlang fora afgestruind, zowel nationaal als internationaal.
Zelfs met Google translate fora in Rusland lopen vertalen :{

Als ik heel slecht heb geslapen en/of een kater heb is de piep flink aanwezig.
Verder bij flinke stress heb ik er ook last van, maar deze zaken zijn allemaal goed te vermijden.

De beste tip die ik heb gekregen en hoe ik er nu goed mee kan leven is het te negeren en je leven normaal te leven.
Dus sluit je vooral niet op in een donkere geluidsdichte kamer met oordoppen in.

Ik heb op een festival 3 jaar geleden een nacht met oordoppen in geslapen, volgende dag een piep die zo hard was dat ik er weer gek van werd, dat is dus geen aanrader.

Maar leef gewoon, zeker voor de H geldt dat je je oren moet blijven blootstellen aan de normale geluiden.
Ga niet panisch met oordoppen in als je door stad fietst.
En ga gewoon leuke dingen doen, neem een hobby, ga hardlopen.
Gezond eten en drinken, af en toe een avondje doorzakken en lekker sporten.

Dat heeft bij mij onwijst goed geholpen en zo ben ik uit het T+H dal gekropen.
Ik heb er nu zo weinig last van dat als er een kant en klare oplossing wordt uitgevonden ik niet
eens vooraan in de rij zou staan, de H is praktisch helemaal weg en de T hoort er gewoon bij nu :)

Ik hoop dat die mensen die het T en/of H dal zitten er wat aan hebben, ik heb nu 12 jaar ervaring dus als je vragen hebt stuur me gerust een PM.
Herkenbaar. Je moet accepteren dat het er is en vooral verder gaan met leuke dingen doen en je dagelijks leven, dan komt het goed.

Op het moment dat je niet met de T bezig bent, dan hoor je het ook minder of niet. Denk maar aan een klok die tikt of een koelkastgeluid. Dat hoor je ook niet omdat je er niet op let.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')