abonnementen ibood.com bol.com
  woensdag 16 april 2014 @ 22:12:34 #76
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_138960451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik heb ook op maat gemaakte oordopjes en die helpen zeer goed wanneer het echt nodig is. Gelukkig hoef ik ze bijna nooit te gebruiken, ik zou zeggen neem in ieder geval de oordoppen mee en gebruik ze bij feesten/uitgaan. Als je met t vliegtuig gaat zou ik ook earplanes indoen voor de zekerheid, maar ik zou mn vakantie niet gelijk cancelen.
Overigens kreeg ik de dringende tip van de audioloog om gn oordoppen te gebruiken als er gn sprake is van schadelijke geluidsniveaus. Dit kn een verergering van H veroorzaken omdat er dan geen gewenning optreedt.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_138960717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:12 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Overigens kreeg ik de dringende tip van de audioloog om gn oordoppen te gebruiken als er gn sprake is van schadelijke geluidsniveaus. Dit kn een verergering van H veroorzaken omdat er dan geen gewenning optreedt.
Ik kreeg exact hetzelfde advies van mijn audioloog en het klopt idd. ik ging daarna niks meer uit de weg en zelfs meerdere malen op vakantie waarbij het vrij luidruchtig was, daardoor is de hyperacusis sterk verminderd. de H was eerst zo erg dat zelfs typen op een toetsenbord pijnlijk werd, maar nu dus al min. 2 jaar geen last meer van.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:19:47 #78
206640 Beelzebufo
pi_138960953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:16 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik kreeg exact hetzelfde advies van mijn audioloog en het klopt idd. ik ging daarna niks meer uit de weg en zelfs meerdere malen op vakantie waarbij het vrij luidruchtig was, daardoor is de hyperacusis sterk verminderd. de H was eerst zo erg dat zelfs typen op een toetsenbord pijnlijk werd, maar nu dus al min. 2 jaar geen last meer van.
Het lastige met H (hyperacusis) is dus dat geluid soms ontzettend hard klinkt, op het pijnlijke af, terwijl het dat niet is. Ik had de neiging om altijd maar de stilte op te zoeken en vrij snel oordoppen te gebruiken, maar dat is dus gn goede strategie. Ik heb zelf meestal meer last van H als ik moe ben, en nu de hooikoorts toeslaat en mijn neus dichtzit en er druk op mijn oren ontstaat is het ook extra aanwezig.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_138961244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:19 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Het lastige met H (hyperacusis) is dus dat geluid soms ontzettend hard klinkt, op het pijnlijke af, terwijl het dat niet is. Ik had de neiging om altijd maar de stilte op te zoeken en vrij snel oordoppen te gebruiken, maar dat is dus gn goede strategie. Ik heb zelf meestal meer last van H als ik moe ben, en nu de hooikoorts toeslaat en mijn neus dichtzit en er druk op mijn oren ontstaat is het ook extra aanwezig.
Bij mij ongv. hetzelfde maar ben wel echt blij dat de audioloog gelijk had en de oren dus goed kunnen wennen aan geluid. Het is bij mij trouwens niet helemaal verdwenen maar wel veel minder hinderlijk geworden. Op een gegeven moment leer je ook goed wat wel en niet te doen is met de oorklachten. Ik kreeg destijds zo'n neusspray van de kno die wel aardig wat hielp, weet niet of je dat hebt geprobeerd.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:59:02 #80
206640 Beelzebufo
pi_138966097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Bij mij ongv. hetzelfde maar ben wel echt blij dat de audioloog gelijk had en de oren dus goed kunnen wennen aan geluid. Het is bij mij trouwens niet helemaal verdwenen maar wel veel minder hinderlijk geworden. Op een gegeven moment leer je ook goed wat wel en niet te doen is met de oorklachten. Ik kreeg destijds zo'n neusspray van de kno die wel aardig wat hielp, weet niet of je dat hebt geprobeerd.
was die neusspray iets speciaals of was dat xylomethazoline om de buis van eustachius open te houden?
pi_138966599
Even een tvp, heb zelf hyperacusis met af en toe een piep. Schrijf er morgen wel wat meer over, want ik ga naar bed :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_138979156
Goed, ik heb sinds 3,5 jaar hyperacusis en hoor alles dus HEEL HARD. Alle geluiden komen ook tegelijk bij me naarbinnen, op hetzelfde volume, en kan niks meer filteren, waardoor ik me nergens op kan concentreren.

Als ik met mensen tv zou kijken en er begint er ineens eentje te praten raak ik de draad volledig kwijt, omdat wat ik hoor niet meer strookt met wat ik op tv zie en hoor. Hierdoor zit ik al 3 jaar zonder werk, volledig arbeidsongeschikt, thuis :{

Om toch nog een beetje onder de mensen te kunnen zijn heb ik Noizezz-oordoppen, die dempen wel redelijk wat geluid (vooral de harde), maar het is nog steeds niet genoeg om gesprekken te kunnen filteren... ergo: ik zit hele dagen thuis ;(

Ik heb volgende week wel een afspraak bij een audioloog om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 18-04-2014 23:48:41 ]
pi_138979351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:59 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

was die neusspray iets speciaals of was dat xylomethazoline om de buis van eustachius open te houden?
Ik weet de naam niet meer, was een hele tijd terug. Niets speciaals volgens mij maar het hielp wel goed.
pi_138979421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed, ik heb sinds 3,5 jaar hyperacusis en hoor alles dus HEEL HARD. Alle geluiden komen ook tegelijk bij me naarbinnen, op hetzelfde volume, en kan niks meer filteren, waardoor ik me nergens op kan concentreren.

Als ik met mensen tv zou kijken en er begint er ineens eentje te praten raak ik de draad volledig kwijt, omdat wat ik hoor meer strookt met wat ik op tv zie en hoor. Hierdoor zit ik al 3 jaar zonder werk, volledig arbeidsongeschikt, thuis :{

Om toch nog een beetje onder de mensen te kunnen zijn heb ik Noizezz-oordoppen, die dempen wel redelijk wat geluid (vooral de harde), maar het is nog steeds niet genoeg om gesprekken te kunnen filteren... ergo: ik zit hele dagen thuis ;(

Ik heb volgende week wel een afspraak bij een audioloog om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.
De hyperacusis kan echt beter worden, dat is mijn ervaring. Bij mij was het ook heel erg voor een jaar of 2, daarna ging ik zelf meer ondernemen en gewoon meer schijt aan hebben waardoor mn oren wenden aan alle geluiden. Het is er nog steeds, maar niet zo hinderlijk meer, ik kan bijna alles weer doen. Wat je zeker niet moet doen is te vaak die oordopjes in, dan laat je je oren niet wennen aan geluid.
pi_138980326
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

De hyperacusis kan echt beter worden, dat is mijn ervaring. Bij mij was het ook heel erg voor een jaar of 2, daarna ging ik zelf meer ondernemen en gewoon meer schijt aan hebben waardoor mn oren wenden aan alle geluiden. Het is er nog steeds, maar niet zo hinderlijk meer, ik kan bijna alles weer doen. Wat je zeker niet moet doen is te vaak die oordopjes in, dan laat je je oren niet wennen aan geluid.
Weet ik, je moet het gewoon opzoeken en ondergaan, maar ik word helemaal gek als ik twee gesprekken door mekaar hoor :X
pi_138980587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Weet ik, je moet het gewoon opzoeken en ondergaan, maar ik word helemaal gek als ik twee gesprekken door mekaar hoor :X
Klopt, het is ff volhouden maar het gaat voorbij. Je moet alleen zelf niet teveel isoleren en afsluiten want veel geluiden die pijnlijk zijn voor je zijn helemaal niet schadelijk voor je oren, het lijkt alleen maar zo door de hyperacusis. Heb je 't ook dat je oren vaak mee trillen met bepaalde geluiden?
pi_138981655
Naast tinnitus heb ik nu een extra dingetje gekregen dankzij antibiotica: hoor mn hart in mn oor. ;(

Kan gesprekken ook minder volgen merk ik.
pi_138996921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:05 schreef Stimorol- het volgende:
Naast tinnitus heb ik nu een extra dingetje gekregen dankzij antibiotica: hoor mn hart in mn oor. ;(

Kan gesprekken ook minder volgen merk ik.
Dat laatste is echt zeer hinderlijk ja. :{

Heb zelf heel erg last gehad van een drukkend gevoel op mn oren. Toen buisjes laten plaatsten en nu hoor ik constant een piep en geruis. Echt super irritant. Gehoortest gedaan bij de KNO arts en die zei dat er niks aan de hand was. Maar hoor het zelf wel continue dus. :') Heel hinderlijk.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 17 april 2014 @ 23:54:50 #89
206640 Beelzebufo
pi_138999673
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

Als ik met mensen tv zou kijken en er begint er ineens eentje te praten raak ik de draad volledig kwijt, omdat wat ik hoor meer strookt met wat ik op tv zie en hoor. Hierdoor zit ik al 3 jaar zonder werk, volledig arbeidsongeschikt, thuis :{

Wat een verhaal... Dan heb ik nog maar weinig te klagen...
pi_139032203
Ik heb altijd al een beetje last gehad van een zachte piep in mijn oor, althans al jaren. Dit was echter heel zacht en kon het makkelijk negeren.

Sinds een week geleden heb ik alleen een wondje in mijn linkeroor gekregen. Dit jeukte enorm en was een beetje ontstoken. Hierna had ik dat als ik op mijn linkeroor lag en opstond ik alles wat doffer hoorde met dat oor (voor 5 minuutjes ofzo), net alsof de druk weg valt of iets dergelijks. Ook hoor ik in dat oor de piep nu veel harder....
Iemand weet wat het misschien kan zijn? Kan helaas pas woensdag naar de dokter vanwege Pasen enzo...

Heb ook laatste tijd behoorlijk wat stress met studie en werk, dus misschien kan het ook zijn dat het lijkt alsof de piep harder is vanwege de stress, maar dat gevoel heb ik niet.
pi_139166763
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:46 schreef Reggyal het volgende:

Heb ook laatste tijd behoorlijk wat stress met studie en werk, dus misschien kan het ook zijn dat het lijkt alsof de piep harder is vanwege de stress, maar dat gevoel heb ik niet.
Mocht je de piep blijven houden, dan zul je zeer waarschijnlijk met de tijd zien dat de piep in tijden van stress harder wordt.. So chill.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:14:01 #92
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_139172418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mocht je de piep blijven houden, dan zul je zeer waarschijnlijk met de tijd zien dat de piep in tijden van stress harder wordt.. So chill.
Ja dat merk ik maar al te vaak. Doordeweeks wanneer ik stage loop(waar het vrij stil is) , wordt ik er constant mee geconfronteerd. Hierdoor kan ik mij totaal niet concenteren en schrik ik steeds van andermans geluiden, zit namelijk op kantoor. Het is een vicieuze cirkel waar ik gewoon totaal niet uitkom, zit er al 4 maanden in namelijk. Het wordt maar niet beter, alleen maar slechter. Zie hier totaal geen toekomst mee. Sorry voor het negatieve bericht maar dit is gewoon hoe ik me voel
  woensdag 23 april 2014 @ 09:28:26 #93
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139172669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Ja dat merk ik maar al te vaak. Doordeweeks wanneer ik stage loop(waar het vrij stil is) , wordt ik er constant mee geconfronteerd. Hierdoor kan ik mij totaal niet concenteren en schrik ik steeds van andermans geluiden, zit namelijk op kantoor. Het is een vicieuze cirkel waar ik gewoon totaal niet uitkom, zit er al 4 maanden in namelijk. Het wordt maar niet beter, alleen maar slechter. Zie hier totaal geen toekomst mee. Sorry voor het negatieve bericht maar dit is gewoon hoe ik me voel
Probeer eens muziek op te zetten?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_139172805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Ik ken het... je stelt je er op in dat de gewone/bekende omgevingsgeluiden 100% volume zijn, en wanneer er dan ineens iemand gaat praten of lawaai maakt is dat een enorme klap op je gehoor, die teringherrie :X
  woensdag 23 april 2014 @ 14:49:05 #95
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_139180980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik ken het... je stelt je er op in dat de gewone/bekende omgevingsgeluiden 100% volume zijn, en wanneer er dan ineens iemand gaat praten of lawaai maakt is dat een enorme klap op je gehoor, die teringherrie :X
Haha idd ja. Toch denk ik dat ik hier uiteindelijk wel uitkom. In een kroeg met harde muziek kan ik namelijk wel gewoon zijn zonder oordoppen(niet dat ik dat nog ga doen, maar heb het even getest) daarnaast kan ik ook zonder oordoppen in de sportschool zijn zonder pijn te leiden, het is alleen gewoon vaak schrikken. Maar ik weiger hier aan toe te geven , ik weiger gewoon deze handicap mijn leven te laten beheersen en ga echt niet met oordoppen in de sportschool lopen, als dat soort dingen al niet meer zouden kunnen heeft mijn leven helemaal geen nut meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ja idd je bent heel de dag bezig met het voorbereiden op bepaalde geluiden echt kk irritant, ik schrik ook van hoesten en een pen neerliggen kan soms al druk geven. Maar het vreemde is dat ik in een kroeg gewoon kan staan zonder oordoppen ( met muziek op 95 db ofzo) zonder pijn te voelen of iets dergelijks en ik kan iedereen gewoon goed verstaan. Daarnaast kan ik ook gewoon naar de sportschool zonder oordoppen en dan is het af en toe wel schrikken.
Mijn pijngrens bij de kno is opgemeten en schommelde ongeveer tussen de 105/110 db ( en ik kon eigenlijk wel verder zonder pijn) , ik snap er dus niks van dat ik van alle geluiden schrik. Wordt er goed gek van. :? :?
Aan de andere kant ga ik hier absoluut niet aan toegeven, uitgaan is mijn leven en vind ik mijn leukste bezigheid dus ik blijf het gewoon op wekelijkse basis doen en festivals ga ik absoluut niet mijden( zorg natuurlijk wel voor goede bescherming -25db op festivals en noizezz 24 db in kroegen). Ik ga echt niet mijn hele leven aanpassen dat weiger ik gewoon , want als dat soort dingen al niet meer kunnen heeft het leven voor mij weinig zin meer.
pi_139186859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Haha idd ja. Toch denk ik dat ik hier uiteindelijk wel uitkom. In een kroeg met harde muziek kan ik namelijk wel gewoon zijn zonder oordoppen(niet dat ik dat nog ga doen, maar heb het even getest) daarnaast kan ik ook zonder oordoppen in de sportschool zijn zonder pijn te leiden, het is alleen gewoon vaak schrikken. Maar ik weiger hier aan toe te geven , ik weiger gewoon deze handicap mijn leven te laten beheersen en ga echt niet met oordoppen in de sportschool lopen, als dat soort dingen al niet meer zouden kunnen heeft mijn leven helemaal geen nut meer.

[..]

Ja idd je bent heel de dag bezig met het voorbereiden op bepaalde geluiden echt kk irritant, ik schrik ook van hoesten en een pen neerliggen kan soms al druk geven. Maar het vreemde is dat ik in een kroeg gewoon kan staan zonder oordoppen ( met muziek op 95 db ofzo) zonder pijn te voelen of iets dergelijks en ik kan iedereen gewoon goed verstaan. Daarnaast kan ik ook gewoon naar de sportschool zonder oordoppen en dan is het af en toe wel schrikken.
Mijn pijngrens bij de kno is opgemeten en schommelde ongeveer tussen de 105/110 db ( en ik kon eigenlijk wel verder zonder pijn) , ik snap er dus niks van dat ik van alle geluiden schrik. Wordt er goed gek van. :? :?
Aan de andere kant ga ik hier absoluut niet aan toegeven, uitgaan is mijn leven en vind ik mijn leukste bezigheid dus ik blijf het gewoon op wekelijkse basis doen en festivals ga ik absoluut niet mijden( zorg natuurlijk wel voor goede bescherming -25db op festivals en noizezz 24 db in kroegen). Ik ga echt niet mijn hele leven aanpassen dat weiger ik gewoon , want als dat soort dingen al niet meer kunnen heeft het leven voor mij weinig zin meer.
Dat is precies hoe het is, leef je leven gewoon zoals je normaal zou doen, als het echt echt nodig is doe je oordoppen in en klaar. Ik doe ook gewoon alles, schijt aan en zo zijn mn oren gewend geraakt aan alle geluiden waardoor de hyperacusis bijna niet meer hinderlijk is. Wel heb ik altijd oordopjes in mn zakken maar dat is meer voor echte noodgevallen.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:50:36 #97
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_139206699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dat is precies hoe het is, leef je leven gewoon zoals je normaal zou doen, als het echt echt nodig is doe je oordoppen in en klaar. Ik doe ook gewoon alles, schijt aan en zo zijn mn oren gewend geraakt aan alle geluiden waardoor de hyperacusis bijna niet meer hinderlijk is. Wel heb ik altijd oordopjes in mn zakken maar dat is meer voor echte noodgevallen.
Toch blijft het kut. Vooral wanneer ik in het weekend in lawaai ben geweest heb ik hier gewoon tot donderdag / vrijdag last van. Ieder geluid geeft dat een druk op mijn oren. Maar in het weekend heb ik dan weer nergens last van. Dit is zoiets vreemds. Hebben jullie ook dat de ruis verandert wanneer je rondom je oor drukt , op je voorhoofd drukt , kaken op elkaar bijt, mond naar voren beweegt of nek naar achter of zijkant beweegt.
  donderdag 24 april 2014 @ 11:39:12 #98
206640 Beelzebufo
pi_139209620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:50 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Toch blijft het kut. Vooral wanneer ik in het weekend in lawaai ben geweest heb ik hier gewoon tot donderdag / vrijdag last van.

Dat is de reden dat ik mijn motorfiets weggedaan heb. Na een ritje had ik uren en uren last van extra lawaai in mijn hoofd.

quote:
Hebben jullie ook dat de ruis verandert wanneer je rondom je oor drukt , op je voorhoofd drukt , kaken op elkaar bijt, mond naar voren beweegt of nek naar achter of zijkant beweegt.
Ja, ja, ja, ja en ja (in die volgorde)
  donderdag 24 april 2014 @ 11:46:20 #99
426256 Patrick22
het leven is bikkel
pi_139209786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:39 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Dat is de reden dat ik mijn motorfiets weggedaan heb. Na een ritje had ik uren en uren last van extra lawaai in mijn hoofd.

Extra lawaai in mijn oren heb ik niet dat is het vreemde. Alleen de hyperacusis speelt dan weer zo erg op. Misschien is dit psychisch.

[..]

Ja, ja, ja, ja en ja (in die volgorde)
Dit heb ik maar aan een oor. Dat oor is ook niet direct ontstaan na hard geluid. De KNO hoopt dat de kaakchirurg oplossing kan bieden, omdat dit mogelijk somatische tinnitus is.
  donderdag 24 april 2014 @ 11:52:34 #100
206640 Beelzebufo
pi_139209932
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:46 schreef Patrick22 het volgende:

[..]

Dit heb ik maar aan een oor. Dat oor is ook niet direct ontstaan na hard geluid. De KNO hoopt dat de kaakchirurg oplossing kan bieden, omdat dit mogelijk somatische tinnitus is.
Ik duim voor je dat de chirurg er iets mee kan!
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')