abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:19:56 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123418200


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!



Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Wat wel leuk om de lezen is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/
http://www.manandshaving.nl/
http://www.barbieredifigaro.nl/
http://webshop.total-shave.nl/



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door SosuaCafe op 05-03-2013 21:45:56 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:26:00 #2
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123418421
Fipo..?

Goede TT btw..!

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:29:27 #3
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123418521
Aan de op wordt gewerkt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:38:57 #4
396651 rexted
semper honestis
pi_123426395
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Aan de op wordt gewerkt.
Wat is een OP?
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_123426859
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:38 schreef rexted het volgende:

[..]

Wat is een OP?
OpeningsPost.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:44:32 #6
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_123430527
Ik heb gelezen dat shaving oil in combinatie met een scheercreme veel beter werkt en meer haren verwijderd, gladder en fijner scheert dan gewoon scheerschuim van gilette o.i.d.

Ik heb nu wel scheercreme besteld van Williams oid, maar ik kan nergens Shaving Oil vinden?

Is dat aan te raden? Zo ja, waar kan ik dat kopen?

Gr
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  woensdag 27 februari 2013 @ 22:33:57 #7
396651 rexted
semper honestis
pi_123433678
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:44 schreef spacechinees2 het volgende:
Ik heb gelezen dat shaving oil in combinatie met een scheercreme veel beter werkt en meer haren verwijderd, gladder en fijner scheert dan gewoon scheerschuim van gilette o.i.d.

Ik heb nu wel scheercreme besteld van Williams oid, maar ik kan nergens Shaving Oil vinden?

Is dat aan te raden? Zo ja, waar kan ik dat kopen?

Gr
Als je met gewoon scheerschuim een bus bedoeld... Dan kan ik me dat voorstellen. Maar alleen scheer-creme of zeep is echt nodig, maar laat ff weten hoe die combi je bevalt.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_123434263
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:33 schreef rexted het volgende:

[..]

Als je met gewoon scheerschuim een bus bedoeld... Dan kan ik me dat voorstellen. Maar alleen scheer-creme of zeep is echt nodig, maar laat ff weten hoe die combi je bevalt.
Alleen olie kan ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_123441570
Scheerolie te koop van Williams en Kruitvat huismerk natuurlijk bij het Kruitvat.
Op de Dappermarkt in Amsterdam hebben ze ook Sommersets shaving oil voor ¤ 2,-/ 12 ml.
Alleen scheerolie bevalt me niet maar als pre-shave best wel lekker als je et als ik nog niet tevreden bent over je lather.
  donderdag 28 februari 2013 @ 01:16:43 #10
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_123441689
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:33 schreef rexted het volgende:

[..]

Als je met gewoon scheerschuim een bus bedoeld... Dan kan ik me dat voorstellen. Maar alleen scheer-creme of zeep is echt nodig, maar laat ff weten hoe die combi je bevalt.
Ja, uit een bus.

Wat ik wil is dus: shaving oil van Williams (bij de Kruidvat te krijgen heb ik begrepen?) en daaroverheen scheer creme (ook van Williams).

Of kan ik enkel de schreer creme gebruiken? De scheer creme komt niet uit een bus, maar uit zo'n tube. Is niet van Gillette of zo.

En dan after shave, ook van Williams? :P
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
pi_123443797
Er zijn er wel meer die olie en zeep gebruiken. Sommige zeep heeft er ook van zichzelf een bepaalde vorm van olie in zitten.

Ik zou het gewoon proberen om te kijken of het je bevalt. Heb het ooit geprobeert met een drupje olijfolie maar merkte niet echt veel verschil.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:57:46 #12
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123454163
Gisteren preshave met conditioner met almond gedaan. Werkte prima. ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123458843
Iemand die nog een bepaald type shavette wil aanraden?
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:48:33 #14
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123459252
Feather Artist Club
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123459930
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:48 schreef SosuaCafe het volgende:
Feather Artist Club
Een betaalbare.. :o
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:39:59 #16
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123461768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:03 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Een betaalbare.. :o
Een shaving shack shavette werd nogal aangeprezen op die link van het B&B forum, en kost de wereld niet...

Btw @SosuaCafe goede OP.. ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:52:57 #17
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123462406
Thx. Nog even verder bouwen. Als jullie nog toevoegingen hebben pm mij dan even.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:51:03 #19
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123464910
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123464928
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:51 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Das geen shavette...
Nee, een open scheermes.
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:54:57 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123465096
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:51 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Nee, een open scheermes.
Ja, maar je vroeg om een shavette..?

Ik zou me eerst een beetje inlezen over wat de pro's en con's van de verschillende typen zijn.. en wat het beste gaat werken voor jou..
Daarna kun je veel beter een keuze maken...

Met enkel een open mes ben je er niet, je moet hem ook honen en slijpen....
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:56:07 #22
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123465143
Precies, daarom DE.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123465148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja, maar je vroeg om een shavette..?

Ik zou me eerst een beetje inlezen over wat de pro's en con's van de verschillende typen zijn.. en wat het beste gaat werken voor jou..
Daarna kun je veel beter een keuze maken...

Met enkel een open mes ben je er niet, je moet hem ook honen en slijpen....
Dat begrijp ik, maar ik lees dat een open scheermes een beter comfort heeft dan een shavette.

Ik weet wel dat je ook nog spullen nodig hebt om het mes te slijpen e.d.
pi_123465163
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Precies, daarom DE.
Een DE heb ik al, ik wil graag een stapje verder.
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:59:27 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123465288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik lees dat een open scheermes een beter comfort heeft dan een shavette.

Ik weet wel dat je ook nog spullen nodig hebt om het mes te slijpen e.d.
Dat ligt helemaal aan het type shavette en het mesje wat erin gaat...

Een open mes hoeft maar 1 keer te vallen of verkeerd geslepen te worden en het comfort is voor altijd weg...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123483147
Shavette scheren is toch per definitie 2 handig scheren? Wie doen dit ook al met een safety razo?
pi_123483411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik lees dat een open scheermes een beter comfort heeft dan een shavette.

Ik weet wel dat je ook nog spullen nodig hebt om het mes te slijpen e.d.
Dat niet alleen, het is ook wel handig als je weet hoelang het lemmet ongeveer moet zijn, welk materiaal je wilt, welke banden je koopt en wat goede merken zijn. Zonde om zoiets overhaast te kopen omdat de kans dan groot is dat je uiteindelijk afhaakt. Als je eenmaal een idee hebt welke richting je uit wilt kun je op badger and blade genoeg reviews vinden.
pi_123484021
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat niet alleen, het is ook wel handig als je weet hoelang het lemmet ongeveer moet zijn, welk materiaal je wilt, welke banden je koopt en wat goede merken zijn. Zonde om zoiets overhaast te kopen omdat de kans dan groot is dat je uiteindelijk afhaakt. Als je eenmaal een idee hebt welke richting je uit wilt kun je op badger and blade genoeg reviews vinden.
Dat is waar, het was al bijna een impulsieve aankoop geworden. Ik zal me er binnenkort eens beter in verdiepen, om vervolgens eventueel wat aan te schaffen.
pi_123511954
Kan iemand mij misschien uitleggen wat een 'Spanish point' is, op internet kan ik het niet vinden.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:45:45 #30
97745 Thorical
finding a way
pi_123528935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wat een 'Spanish point' is, op internet kan ik het niet vinden.
Ik niet maar in dezehttp://straightrazorplace(...)p/The_straight_razor zie je dat het met de vorm van de punt te maken heeft.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:31:36 #31
396651 rexted
semper honestis
pi_123531983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Alleen olie kan ook.
Als ik de diverse fora´s mag geloven, dan is alleen olie toch niet aan te raden.... Maar ja iedereen is anders. Ik hou het in ieder geval bij creme of zeep en een borstel.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 01:16 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Ja, uit een bus.

Wat ik wil is dus: shaving oil van Williams (bij de Kruidvat te krijgen heb ik begrepen?) en daaroverheen scheer creme (ook van Williams).

Of kan ik enkel de schreer creme gebruiken? De scheer creme komt niet uit een bus, maar uit zo'n tube. Is niet van Gillette of zo.

En dan after shave, ook van Williams? :P
Een bus schijnt sowieso minder goed te zijn, oa vanwege de drijfgassen ed. In zeep of creme zitten meer natuurlijke en betere ingrediënten. Het bevalt mij prima. Kijk ook eens naar de filmpjes van Mantic59 op YouTube.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_123540632
Met een kwast en zeep of creme is alleen even wennen. Na wat oefening krijg je in 20 seconden een veel romiger schuim dan je uit een spuitbus kunt halen.

Deze Tabac harde zeep is mijn favoriet van dit moment, het schuimt enorm! Heeft een vrij sterke spicy mannelijke geur, combi van Old English Leather met wat Old Spice en verse tabak.



[ Bericht 0% gewijzigd door lukaon op 02-03-2013 17:24:49 ]
pi_123541124
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 17:16 schreef lukaon het volgende:
Met een kwast en zeep of creme is alleen even wennen. Na wat oefening krijg je in 20 seconden een veel romiger schuim dan je uit een spuitbus kunt halen.

Deze Tabac harde zeep is mijn favoriet van dit moment, het schuimt enorm! Heeft een vrij sterke spicy mannelijke geur, combi van Old English Leather met wat Old Spice en verse tabak.

[ afbeelding ]
Als ik iets vind meuren is het wel tabak :D.
Geen referral hier.
pi_123541266
Volgens mij heb ik een kanshebber gevonden:

pi_123541940

Vandaag is mijn Ri,Mei krabbertje binnengekomen! Erg blij mee!!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 18:27:31 #37
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123543463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 17:50 schreef wenfer2 het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag is mijn Ri,Mei krabbertje binnengekomen! Erg blij mee!!
Die Rimei dingen zijn niet duur, is het wat qua kwaliteit?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123543533
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Die Rimei dingen zijn niet duur, is het wat qua kwaliteit?
Ik heb nog niet echt ervaring met klassiek scheren. Vandaag was pas de eerste keer. :) Prima om het me te proberen en als ik niet meer terug val naar die gilette rommel koop ik misschien een betere, maar ik heb tot dusver niet te klagen.
pi_123544204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Die Rimei dingen zijn niet duur, is het wat qua kwaliteit?
Ik heb er nu een voor een jaar en het is een ok krabbertje. Doet het al een jaar dus, er kan ook weinig aan kapot gaan :p Het is natuurlijk niet de kwaliteit van een EJ of Muhle.

Heb vandaag voor de verandering de steel van de Rimei op de kop van een Gilette Blue geschroeft omdat die laatste wel fijn was maar een lelijk, lang plastic handvat had. Dus feitelijk gezien scheer ik me niet meer met een Rimei, maar met een Gilette met een Rimei handvat.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 2 maart 2013 @ 18:51:26 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123544383
Wilde nog verder aan de op werken, maar mag niet meer. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123545334
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:51 schreef SosuaCafe het volgende:
Wilde nog verder aan de op werken, maar mag niet meer. :(
Gewoon even aan een modje vragen.
Geen referral hier.
pi_123560115
Waar bewaren jullie je scheeraccessoires eigenlijk? In een toilettas of etui? Ik zoek eigenlijk een mooi klassiek leren etui. Misschien maar eens in de kringloopwinkel gaan zoeken. :) Maar in een tas droogt het natuurlijk wel slecht, ook al is het roestvrij staal.

En gebruiken jullie 1 mesje per scheerbeurt of gaan jullie er zuiniger mee om? :)
pi_123561963
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:27 schreef wenfer2 het volgende:
Waar bewaren jullie je scheeraccessoires eigenlijk? In een toilettas of etui? Ik zoek eigenlijk een mooi klassiek leren etui. Misschien maar eens in de kringloopwinkel gaan zoeken. :) Maar in een tas droogt het natuurlijk wel slecht, ook al is het roestvrij staal.

En gebruiken jullie 1 mesje per scheerbeurt of gaan jullie er zuiniger mee om? :)
Ik heb het uitgestald op de kast staan hier, volgens mij kan je met mesjes wel een aantal scheer beurten doen.
pi_123562126
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 02:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik heb het uitgestald op de kast staan hier, volgens mij kan je met mesjes wel een aantal scheer beurten doen.
Oké. Ziet er vast heel mooi uit. Alleen wil ik het graag compact weg kunnen stoppen, liefst in een daarvoor speciaal gemaakt leren etui. En het uitstallen in de badkamer is geen optie want ik woon in een studentenhuis.
  zondag 3 maart 2013 @ 03:08:34 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123562307
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 02:56 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Oké. Ziet er vast heel mooi uit. Alleen wil ik het graag compact weg kunnen stoppen, liefst in een daarvoor speciaal gemaakt leren etui. En het uitstallen in de badkamer is geen optie want ik woon in een studentenhuis.
Zet je het toch op een plankje in je kamer, deed ik ook. Lijkt me voor het drogen van een kwast niet zo goed als je die in een etui gaat stoppen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123567133
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:27 schreef wenfer2 het volgende:
Waar bewaren jullie je scheeraccessoires eigenlijk? In een toilettas of etui? Ik zoek eigenlijk een mooi klassiek leren etui. Misschien maar eens in de kringloopwinkel gaan zoeken. :) Maar in een tas droogt het natuurlijk wel slecht, ook al is het roestvrij staal.

En gebruiken jullie 1 mesje per scheerbeurt of gaan jullie er zuiniger mee om? :)
Ik heb een oud tvmeubel in de slaapkamer staan en heb een plankje daarin gereserveerd voor scheerspullen. Met een mesje kun je wel een keer of 4 doen denk ik, de meeste doen volgens mij zoiets. Ze zijn goedkoop, maar om ze nou na een keer weg te gooien is ook wat onzinnig.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 3 maart 2013 @ 12:37:27 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_123567626
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:27 schreef wenfer2 het volgende:
Waar bewaren jullie je scheeraccessoires eigenlijk? In een toilettas of etui? Ik zoek eigenlijk een mooi klassiek leren etui. Misschien maar eens in de kringloopwinkel gaan zoeken. :) Maar in een tas droogt het natuurlijk wel slecht, ook al is het roestvrij staal.

En gebruiken jullie 1 mesje per scheerbeurt of gaan jullie er zuiniger mee om? :)
2-3 keer per kant doe ik meestal wel, je voelt vanzelf wanneer ze bot worden.

Ben veel op reis, dus bewaren doe ik zo:


quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:15 schreef Thorical het volgende:
Shavette scheren is toch per definitie 2 handig scheren? Wie doen dit ook al met een safety razo?
Hoe bedoel je tweehandig?
  zondag 3 maart 2013 @ 13:32:35 #48
396651 rexted
semper honestis
pi_123569835
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

2-3 keer per kant doe ik meestal wel, je voelt vanzelf wanneer ze bot worden.

Ben veel op reis, dus bewaren doe ik zo:
[ afbeelding ]

[..]

Hoe bedoel je tweehandig?
Waar heb je dat tasje vandaan?
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_123570784
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

2-3 keer per kant doe ik meestal wel, je voelt vanzelf wanneer ze bot worden.

Ben veel op reis, dus bewaren doe ik zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Hoe bedoel je tweehandig?
Ik denk met één hand het mes vast houden en met je andere hand de huid strak.
pi_123571049
Zo, net de eerste keer geschoren met een DE.

Ging prima, beter dan ik had verwacht. 1 heel klein schrammetje in m'n nek rond mn adamsappel, maar dat was zo weg met een beetje aluin. Ook een klein beetje burn daar. Volgende keer wat beter opletten dus.

Heb de eerste keer maar 1 pass gedaan, rustig aan beginnen :P. Het is zo ook aardig glad, al voel ik hier en daar wat hele korte haartjes.
Geen referral hier.
  zondag 3 maart 2013 @ 19:34:08 #51
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123585300
Wat voor mes en zeep?

Vandaag met een supermax mesje geschoren. Meer rasp gevoel, feathers zijn fijner. Ook is het lastiger met de vergulde hand schuim te maken dan de ToBS crème.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123589024
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat voor mes en zeep?

Vandaag met een supermax mesje geschoren. Meer rasp gevoel, feathers zijn fijner. Ook is het lastiger met de vergulde hand schuim te maken dan de ToBS crème.
Vergulde hand zeep en een Lord kloon van een Gilette Tech (L122) met meegeleverd mesje, merkur krabber is nog niet binnen, die had ik later besteld, maar ik kon niet het geduld opbrengen om erop te wachten :D.

Voor zo'n goedkope DE vind ik het een prima ding, ben benieuwd hoe de merkur scheert.

Goed schuim heb ik nog niet onder de knie volgens mij, het lijkt wat te dun.
Geen referral hier.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:08:31 #53
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123590550
Iemand ervaring met de DE mesjes van de HEMA. Zijn heel goedkoop.

Hier is er ook een topic over. http://badgerandblade.com(...)le-edge-razor-blades

Heb er een setje van liggen, zal ze binnenkort is uitproberen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123590651
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:08 schreef hmmmz het volgende:
Iemand ervaring met de DE mesjes van de HEMA. Zijn heel goedkoop.

Hier is er ook een topic over. http://badgerandblade.com(...)le-edge-razor-blades

Heb er een setje van liggen, zal ze binnenkort is uitproberen.
Ik dacht dat die niet meer verkocht werden?

Daarnaast is de prijs ook niet zo laag toch? Ik heb 100 derby's besteld voor 8,80 euro incl. verzending uit Turkije.
Geen referral hier.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:24:44 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123591559
Ik kwam hier in de kast net een doosje tegen, lang geleden gekocht. Nooit gebruikt eigenlijk. Maar blijkbaar verkopen de hema ze dus niet meer
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 3 maart 2013 @ 21:27:41 #56
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123591772
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:24 schreef hmmmz het volgende:
Ik kwam hier in de kast net een doosje tegen, lang geleden gekocht. Nooit gebruikt eigenlijk. Maar blijkbaar verkopen de hema ze dus niet meer
vorige week hingen ze nog bij de hema. Niet gekocht tbh.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 3 maart 2013 @ 23:31:18 #57
97745 Thorical
finding a way
pi_123599857
Waarschijnlijk heeft niet ieder filiaal de DE mesjes. Ik vind ze in principe goed genoeg voor dagelijks gebruik en ze zijn voor mij makkelijk te koop.
  maandag 4 maart 2013 @ 07:12:15 #58
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123605459
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:31 schreef Thorical het volgende:
Waarschijnlijk heeft niet ieder filiaal de DE mesjes. Ik vind ze in principe goed genoeg voor dagelijks gebruik en ze zijn voor mij makkelijk te koop.
waar zou je ze mee vergelijken?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 4 maart 2013 @ 13:20:21 #59
97745 Thorical
finding a way
pi_123614183
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

2-3 keer per kant doe ik meestal wel, je voelt vanzelf wanneer ze bot worden.

Ben veel op reis, dus bewaren doe ik zo:
[ afbeelding ]

[..]

Hoe bedoel je tweehandig?
Dat je het mes in je rechterhand houd als je de linkerkant van je gezicht scheert. En dat je je linkerhand gebruikt voor de rechterzijde.
pi_123619741
Zo mensen, ook ik ben om!

Na het lezen van de topics op Fok! en fijne ervaringen van mensen en het zien van Skyfall heb ik de stap gezet om spullen aan te schaffen en het scheren met DE mesjes zelf te ondervinden.

Voorheen scheerde ik mezelf met Gillette Fusion en scheerschuim uit bus, omdat deze mesjes zo ontzettend duur zijn ben ik overgestapt op de Wilkinson Qauttro Titanium die een stuk voordeliger zijn in prijs. Omdat ik een zware baardgroei heb ben ik snel door 4 mesjes heen... ± 3 tot 4 weken.

Gisteren heb ik wat spulletjes besteld die ik met jullie delen wil. Ook ben ik benieuwd naar jullie reacties!

Dubbelzijdige scheermesjes introductieset
Dubbelzijdige scheermesjes voor het klassieke scheermes. Voordeelpakket scheermesjes van 6 verschillende merken uit te proberen. Het pakket bevat totaal 45 scheermesjes, bestaande uit:
10 Supermax scheermesjes
5 Sharp scheermesjes
5 7 a.m scheermesjes
5 Gillette Goal scheermesjes
5 Derby scheermesjes
10 Feather scheermesjes
5 Gillette Nacet scheermesjes

Temizel scheerkwast

Scheerzeep Vergulde Hand

Parker 62R scheermes

aluinstaaf Tunney

Parker Barbermes


Nu vraag ik me af of het mes iets is.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot mijn spulletjes morgen binnen zijn!

Maar van te voren even kijken wat mijn verzekering dekt voordat ik mijn eigen bloedbad aanricht
  maandag 4 maart 2013 @ 18:50:26 #61
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123626772
Ik zou niet ATG gaan met je barbermes voorlopig.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 4 maart 2013 @ 20:05:59 #62
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123630565
Op iets verder uitgebouwd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 4 maart 2013 @ 22:19:29 #63
97745 Thorical
finding a way
pi_123639778
quote:
99s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:05 schreef SosuaCafe het volgende:
Op iets verder uitgebouwd.
Ik vind het geweldig wat je doet bedankt.
pi_123639819
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:50 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik zou niet ATG gaan met je barbermes voorlopig.
Waarom niet als ik vragen mag?

Wat maakt het verschil tussen een barbermes en een open mes?
  maandag 4 maart 2013 @ 22:35:17 #65
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_123640843
Leuk topic! Ben 1,5 jaar geleden overgestapt naar het klassieke scheren en ik wil absoluut niet meer terug. Ik gebruik een Merkur 38c met derby mesjes en een EJ best badger kwast.

Even een vraagje over proraso. Ze lijken sinds kort hun producten te hebben veranderd. Ik gebruikte altijd de aftershave balsem in de langwerpige fles, waar ik erg tevreden over was. In de nieuwe lijn kan ik 'm niet terug vinden. Hebben ze het vervangen of het een nieuwe verpakking gegeven?

leuk
  maandag 4 maart 2013 @ 22:43:40 #66
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123641345
Ik scheer nog steeds 'klassiek', althans, ik scheer met de krabber. Ik merk wel dat ik weer steeds vaker naar de bus met scheerschuim grijp... ;(

De krabber bevalt me uitstekend, evenals de HEMA-mesjes.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_123642322
Als ik me goed heb ingelezen is het zo een compleet setje, toch?

Ik twijfel tussen de Wacker Open Scheermes Kunststof 5/8" en de Dovo Open Scheermes Ebbenhout 5/8". Waarschijnlijk wordt het de eerste.

Een Herold of Solingen Dubbelzijdige Scheerriem, of kan ik beter een andere, wellicht kwalitatief betere scheerriem, of zelf een spanriem nemen?

En dan natuurlijk de pasta's. Ik ben van plan om pas later een slijpsteen te kopen.
pi_123665818
Merkur 23c binnen gekregen, dat ziet er verdomd degelijk uit allemaal.

Morgen maar eens scheren d'r mee.
Geen referral hier.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:45:42 #69
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123669510
Net met Astra superior stainless geschoren. Ging opzicht prima, aardig glad na 2 passes wtg. Alleen lichte gloed nu op sommige plekken. Zal ze niet snel aanschaffen denk ik.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:17:49 #70
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123673828
Gister maar eens een oude (rond 1990) "super blue blade" van Gillette geprobeerd..

Ik wou dat ik me toen al scheerde.... :D

Had eerder al een "thin blade" (1970) geprobeerd, die was ook perfect.. er zaten 2 setjes bij de veiling van mn slims en waren nog enigszins te gebruiken..



Nu heb ik gister de heugelijke ontdekking *O* gedaan dat de thin's nog in Vietnam (verpakking oranje rood) en Thailand (verp. rood zwart) gemaakt worden (schijnt verschil in de beide soorten te zitten) en ze zijn gewoon op ebay te koop..




De super blue's schijnen in China gemaakt te worden, maar heb ik nog niet online te koop gevonden.. dus als iemand die nog weet te vinden...?



Verder ben ik ook erg nieuwsgierig naar die Rimei door z'n gewicht, en de Lord vanwege z'n "Merkur" kop (en de prijs van $15,-)

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:29:37 #71
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123674494
Beter dan Feathers? Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog geen betere heb geprobeerd. Blue birds waren echt de slechtste.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123674564
Die kop van de Lord lijkt inderdaad wel heel erg veel op de Merkur die ik vandaag heb ontvangen.
Geen referral hier.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:40:06 #73
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123675042
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Beter dan Feathers? Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog geen betere heb geprobeerd. Blue birds waren echt de slechtste.
Kom niet in de war met Bluebirds (au!) en Super blue's he..? ;)

Die feathers zijn wel scherp, maar comfortabel is anders voor mij.. de oude Thins lijken er wel een beetje op, maar dan wat vergeeflijker...
Die groene Astra's zijn nog wel te doen als er niets anders is, maar die blauwe vind ik niets...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die kop van de Lord lijkt inderdaad wel heel erg veel op de Merkur die ik vandaag heb ontvangen.
Ja dat is grappig he..?
Linkje...
(mesje die erbij zit, New Lord platinum, is ook niet verkeerd btw)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123675295
Wel erg, ik had al bijna die Lord besteld :').
Geen referral hier.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:50:36 #75
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123675636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wel erg, ik had al bijna die Lord besteld :').
Op zich is het geen slecht merk, maar komt niet in de buurt van een Merkur qua afwerking...
Wie weet is het een geschikte 4e krabber voor me..

Btw De Merkur fabriek:


En het productieproces van safety blades:



[ Bericht 40% gewijzigd door Snowballed op 05-03-2013 20:56:53 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:31:34 #76
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123678328
Goede filmpjes! Zal ze aan de op toevoegen.

Tevens stukje over straight razors toegevoegd.
^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door SosuaCafe op 05-03-2013 21:47:03 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:08:29 #77
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123680991
Top... ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er supergoed uit... *O*
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123682646
Iedere keer als ik denk dat het niet gladder kan, ga ik daar de keer daarna toch vaak overheen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 06:30:13 #79
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123691404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:08 schreef Snowballed het volgende:
Top... ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er supergoed uit... *O*
klopt. Zat mobiel. Zal vh weekend eens kijken.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:47:25 #80
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123693569
Hoe houden jullie je scheermes schoon?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123697092
Damn, m'n adamsappel zit me in de weg, enige stukje waar ik wat problemen heb.
Geen referral hier.
pi_123700042
Kennen jullie een winkel waar je DE kunt kopen? Ben niet veel thuis dus vind online bestellen dan niet heel relaxt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:52:29 #83
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123704836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:35 schreef ssebass het volgende:
Kennen jullie een winkel waar je DE kunt kopen? Ben niet veel thuis dus vind online bestellen dan niet heel relaxt.
In welke omgeving zoek je..?
Ik weet bijv. dat er bij Utrecht eentje zit, die is namelijk voorbijgekomen in dit topic..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123705331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:52 schreef Snowballed het volgende:

[..]

In welke omgeving zoek je..?
Ik weet bijv. dat er bij Utrecht eentje zit, die is namelijk voorbijgekomen in dit topic..
In Rotterdam, zal zelf ook eens een beetje rondkijken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_123705381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:35 schreef ssebass het volgende:
Kennen jullie een winkel waar je DE kunt kopen? Ben niet veel thuis dus vind online bestellen dan niet heel relaxt.
Kun je 't niet op je werk laten bezorgen?

quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:03 schreef ssebass het volgende:

[..]

In Rotterdam, zal zelf ook eens een beetje rondkijken.
Het enige wat ik weet is dat ze bij Hotel New York een 'barbier' hebben die scheerspullen verkoopt. Maar grote kans dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:07:37 #86
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123705543
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:03 schreef ssebass het volgende:

[..]

In Rotterdam, zal zelf ook eens een beetje rondkijken.
Deze is de enige die ik zo 123 uit mn hoofd weet... zit in Leiden

Herenkapsalon 'Eric'
E.P. Flanderhijn
Ketelboetersteeg 29
2311 TN Leiden
Tel:071-5128188
Dinsdag t/m Vrijdag 8.00 uur-17.00 uur
Zaterdag 8.00 uur-16.00 uur


Maar in de stad zelf moet toch ook wel iets te vinden zijn denk ik...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123707162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je 't niet op je werk laten bezorgen?

[..]

Het enige wat ik weet is dat ze bij Hotel New York een 'barbier' hebben die scheerspullen verkoopt. Maar grote kans dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.
Oh ja klopt, kan daar nog wel kijken. Op het werk is ook niet handig want dat moet dan weer via interne post. Hoorde namelijk dat er in Rotterdam een zaak zat, dus dan fiets ik daar na mijn werk gewoon even langs, maar anders bestel ik wel gewoon via internet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:44:18 #88
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123721558
Iemand hier die proraso spullen wel eens gebruikt? Zo ja, wat? En beviel het?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123723047
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:44 schreef SosuaCafe het volgende:
Iemand hier die proraso spullen wel eens gebruikt? Zo ja, wat? En beviel het?
Ik, gebruik alleen de groene scheercrème en het bevalt prima. (Ook heb ik het witte potje pre-shave staan, maar die gebruik ik eerlijk gezegd niet.

Morgen komt mijn bestelde scheermes :D.
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:23:57 #90
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123723926
Ik vind Proraso vrij prijzig, en hoor dat de zeep tussen creme en harde zeep in zit, en hoe dunner hoe meer water, dus begrijp ik niet zo, dat het duurder is dan andere merken..

(Schijnt wel goed spul te zijn btw)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 7 maart 2013 @ 02:01:37 #91
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123732789
Proraso is prima spul. Heb eerst een tijdje de scheercreme uit een potje gebruikt, heb nu de tube. Maakt niet zoveel uit doen het beide prima. De pre-shave heb ik ook nog staan maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb verder nog een aftershave splash en een aftershave lotion.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:05:51 #92
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_123735006
Proraso is goed spul en makkelijk op te schuimen. Ik heb de rode versie, die ruikt naar sandelhout. Mijn favoriet is echter Mitchel's Wool Fat. Tabac vind ik ook heerlijk!
Siesta & Fiesta!
pi_123756947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:23 schreef Snowballed het volgende:
Ik vind Proraso vrij prijzig, en hoor dat de zeep tussen creme en harde zeep in zit, en hoe dunner hoe meer water, dus begrijp ik niet zo, dat het duurder is dan andere merken..

(Schijnt wel goed spul te zijn btw)
Echt duur is het niet, iets duurder als Vergulde Hand maar goedkoper als Tabac en dergelijke. In Italie kost het hetzelfde als Vergulde Hand hier. Amerikanen betalen ook zo meer dan 10 dollar voor een potje Vergulde Hand en dan vinden ze de prijs/kwaliteitverhouding nog goed. Het is dus duurder omdat het buitenlands is en een niche markt bedient.

Het is wel goed spul.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:13:27 #94
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123757034
De goedkoopste die ik kon vinden. Of weet iemand een nog goedkopere plek?


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 8 maart 2013 @ 07:35:16 #95
97745 Thorical
finding a way
pi_123777695
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:13 schreef SosuaCafe het volgende:
De goedkoopste die ik kon vinden. Of weet iemand een nog goedkopere plek?


[ afbeelding ]
Is dat incl. verzendkosten? Voor de rest zijn het normale prijzen als daar de kosten nog bovenop komen.
Verzendkosten tussen de 3,95 en 5.95.
Btw welke shop is dit?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 07:52:37 #96
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123777804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 07:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Is dat incl. verzendkosten? Voor de rest zijn het normale prijzen als daar de kosten nog bovenop komen.
Verzendkosten tussen de 3,95 en 5.95.
Btw welke shop is dit?
Komt nog ¤3,99 bovenop voor vk. Winkel is scheersalon.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:27:16 #97
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123778144
http://www.drogistplein.nl/merken/proraso/ heb je ze ook, exact dezelfde prijs.
Wel vanaf 30e gratis verzenden. Kan handig zijn als je nog iets moet hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_123782049
Zojuist wat dingen besteld. Heb beetje beginnersdingen genomen, Merkur safety razor, 6 verschillende soorten mesjes en Taylor old bond sandalwood scheercreme. Hopelijk is het er morgen en kan ik het gaan uitproberen. Ben benieuwd hoe het bevalt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:21:24 #99
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123783035
Ben benieuwd naar die sandalwood. Koop die wel als Mr. taylor op is.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123786490
Net wat Palmolive shaving cream besteld :D.
Geen referral hier.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:56:14 #101
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123786532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Net wat Palmolive shaving cream besteld :D.
dat verkopen ze gewoon in de supermarkt. Moet je nog verzendkosten betalen nu ook.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123786966
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:13 schreef SosuaCafe het volgende:
De goedkoopste die ik kon vinden. Of weet iemand een nog goedkopere plek?


[ afbeelding ]
30 euro erbij en je kan je 2+ jaar scheren met een elektrische, dat is goedkoper.

http://www.shavershop.nl/(...)t720-powertouch.html
pi_123787251
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:56 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

dat verkopen ze gewoon in de supermarkt. Moet je nog verzendkosten betalen nu ook.
Lemon niet, althans niet hier.
Geen referral hier.
pi_123789672
Is een kwast essentieel voor het opbrengen van scheercreme? Heb die nog niet namelijk en vond ze wat duur als het niet essentieel is. Ben blijkbaar krenterig :P
Mocht het echt veel beter zijn dan koop ik er wel een.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:17:07 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_123789996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:09 schreef ssebass het volgende:
Is een kwast essentieel voor het opbrengen van scheercreme? Heb die nog niet namelijk en vond ze wat duur als het niet essentieel is. Ben blijkbaar krenterig :P
Mocht het echt veel beter zijn dan koop ik er wel een.
Ja. Een goedkope kwast heb je al voor minder dan een vijfje bij de drogist.

quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:32 schreef rexted het volgende:

[..]

Waar heb je dat tasje vandaan?
Iemand van het scheertopic op GoT. Marktplaats staan er ook altijd wel wat.

quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:20 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat je het mes in je rechterhand houd als je de linkerkant van je gezicht scheert. En dat je je linkerhand gebruikt voor de rechterzijde.
Ik houd aan beide zijdes met mijn rechterhand het scheermes vast en trek de huid strak met links.
pi_123789997
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:09 schreef ssebass het volgende:
Is een kwast essentieel voor het opbrengen van scheercreme? Heb die nog niet namelijk en vond ze wat duur als het niet essentieel is. Ben blijkbaar krenterig :P
Mocht het echt veel beter zijn dan koop ik er wel een.
Voor creme eigenlijk wel. Anders gewoon een cheap ass ding bij de drogist halen. Als je daar op uitgekeken bent kun je altijd je buidel nog trekken.
pi_123790118
Ah zag op de site alleen maar boven de 60 euro tot zelfs 400 euro. Leek mij wat prijzig. 10-20 euro lijkt mij een stuk schappelijker.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_123790304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:19 schreef ssebass het volgende:
Ah zag op de site alleen maar boven de 60 euro tot zelfs 400 euro. Leek mij wat prijzig. 10-20 euro lijkt mij een stuk schappelijker.
HJM heeft kwasten die tussen de 10 en 20 euro kosten en iets beter zijn dan die van de drogist. Maar een goeie badger vinden moet wel lukken voor een euro of 40 euro als je geen zin meer hebt een bezem te gebruiken. :)
pi_123808077
Ik wil nu graag voor het eerst scheerzeep in plaats van scheercrème gebruiken, maar ik heb geen flauw idee hoeveel ik ongeveer van mijn zeep moet gebruiken. Weet iemand dat toevallig?
pi_123819284
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik wil nu graag voor het eerst scheerzeep in plaats van scheercrème gebruiken, maar ik heb geen flauw idee hoeveel ik ongeveer van mijn zeep moet gebruiken. Weet iemand dat toevallig?
Gewoon uitproberen. Voor is mij het meestal genoeg om met de kwast even flink in het bakje rond te draaien en daarna de zeep op te kloppen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_123820255
Ik tel altijd tijdens het roeren dan weet je ongeveer hoe lang je bezig bent en kun je het makkelijker wat langer of korter doen de volgende keer.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_123820887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:52 schreef Snowballed het volgende:

[..]

In welke omgeving zoek je..?
Ik weet bijv. dat er bij Utrecht eentje zit, die is namelijk voorbijgekomen in dit topic..
Welke winkel is dat als ik vragen mag? Ik heb hem namelijk niet kunnen vinden in het topic :P
En wat ben ik ongeveer kwijt als ik daar een beginners set haal?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 12:58:29 #113
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123824322
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:26 schreef Wunny het volgende:

[..]

Welke winkel is dat als ik vragen mag? Ik heb hem namelijk niet kunnen vinden in het topic :P
En wat ben ik ongeveer kwijt als ik daar een beginners set haal?
Het stond ook in het vorige deel.... en vandaar dat ik het niet helemaal goed onthouden had... ;) was niet in Utrecht maar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:26 schreef Thorical het volgende:

[..]

Niet in Utrech maar wel om de hoek.
"The Dutch Shaving Shop, www.barbershopclassics.nl" is een webwinkel van Kox Barbershop

Kox Barbershop-Karel Doormanweg 10 e
3621JX
Breukelen-Ut-Netherlands

Tel.: 0346-262722 -Internat:0031346262722
E-mail: paulkox@ln.tenalp.
Die heeft tot 1/2 april z'n winkeltje nog.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123831481
Hallo,

Ik wil ook gaan beginnen met scheren met een DE :)
Scheer nu met een gewoon scheerapparaat ( :') )

Ik denk dat ik deze ga halen ( http://webshop.total-shav(...)ucts/4.01.1.1.01.29L ) samen met een pakket scheermesjes ( http://webshop.total-shav(...)Products/9.4.02.1.20 )

Ik zie heel veel soorten dassenhaar kwasten, en ook veel soorten zeep. Hebben jullie wat aanraders?
Het liefst van deze site omdat ik daar waarschijnlijk toch ga bestellen, en ook relatief goedkoop. Geen zin om als 17 jarige een euro of 100 aan scheren uit te geven ;p Het schuim ga ik waarschijnlijk ook maar gewoon in een soepkom oid doen.

Alvast bedankt! :)

Edit: Niet dat ik extreme baardgroei heb oid (begin steeds meer stoppels te krijgen :D wel ongelijk aan beide kanten -O- ) Maar ik wil het graag op deze manier leren, vooral voor als het wat erger gaat worden. Vind het ook wel bij een goede verzorging van het gezicht horen.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123832034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef Pastapipos het volgende:
Hallo,

Ik wil ook gaan beginnen met scheren met een DE :)
Scheer nu met een gewoon scheerapparaat ( :') )

Ik denk dat ik deze ga halen ( http://webshop.total-shav(...)ucts/4.01.1.1.01.29L ) samen met een pakket scheermesjes ( http://webshop.total-shav(...)Products/9.4.02.1.20 )

Ik zie heel veel soorten dassenhaar kwasten, en ook veel soorten zeep. Hebben jullie wat aanraders?
Het liefst van deze site omdat ik daar waarschijnlijk toch ga bestellen, en ook relatief goedkoop. Geen zin om als 17 jarige een euro of 100 aan scheren uit te geven ;p Het schuim ga ik waarschijnlijk ook maar gewoon in een soepkom oid doen.

Alvast bedankt! :)

Edit: Niet dat ik extreme baardgroei heb oid (begin steeds meer stoppels te krijgen :D wel ongelijk aan beide kanten -O- ) Maar ik wil het graag op deze manier leren, vooral voor als het wat erger gaat worden. Vind het ook wel bij een goede verzorging van het gezicht horen.
De DE ziet er prima uit, wat betreft zeep gebruik ik zelf deze : http://webshop.total-shav(...)roducts/4.02.1.02.03

Vergeet ook zeker geen aftershave te gebruiken, zelf gebruik ik deze http://webshop.total-shav(...)ucts/4.02.5.01.03.02

En zeker als je in het begin niet te veel geld uit wil geven zou ik beginnen met deze kwast:

http://webshop.total-shav(...)s/4.02.2.03.33.80097
pi_123832141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef Pastapipos het volgende:
Hallo,

Ik wil ook gaan beginnen met scheren met een DE :)
Scheer nu met een gewoon scheerapparaat ( :') )

Ik denk dat ik deze ga halen ( http://webshop.total-shav(...)ucts/4.01.1.1.01.29L ) samen met een pakket scheermesjes ( http://webshop.total-shav(...)Products/9.4.02.1.20 )

Ik zie heel veel soorten dassenhaar kwasten, en ook veel soorten zeep. Hebben jullie wat aanraders?
Het liefst van deze site omdat ik daar waarschijnlijk toch ga bestellen, en ook relatief goedkoop. Geen zin om als 17 jarige een euro of 100 aan scheren uit te geven ;p Het schuim ga ik waarschijnlijk ook maar gewoon in een soepkom oid doen.

Alvast bedankt! :)
Wil je meteen een goede kwast kopen?
pi_123832565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:24 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

De DE ziet er prima uit, wat betreft zeep gebruik ik zelf deze : http://webshop.total-shav(...)roducts/4.02.1.02.03

Vergeet ook zeker geen aftershave te gebruiken, zelf gebruik ik deze http://webshop.total-shav(...)ucts/4.02.5.01.03.02

En zeker als je in het begin niet te veel geld uit wil geven zou ik beginnen met deze kwast:

http://webshop.total-shav(...)s/4.02.2.03.33.80097
Is deze niks dan?

http://webshop.total-shav(...)roducts/4.02.2.04.24

Is aftershave nodig?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123833208
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:36 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Is deze niks dan?

http://webshop.total-shav(...)roducts/4.02.2.04.24

Is aftershave nodig?
Die kwast ziet er ook prima uit, aftershave is wel echt nodig.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:06:51 #119
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123833398
Aftershave is wel aan te raden. Haalt een beetje de "gloed" weg.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123844097
Moet de aftershave balsem zijn of zijn van die vloeibare dingen van axe etc ook goed? Die liggen in ieder geval wel in de badkamer :Y
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123845610
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:39 schreef Pastapipos het volgende:
Moet de aftershave balsem zijn of zijn van die vloeibare dingen van axe etc ook goed? Die liggen in ieder geval wel in de badkamer :Y
Wat je zelf wilt, ik prefereer een balsem.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59:46 #122
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123847994
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:36 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Is deze niks dan?

http://webshop.total-shav(...)roducts/4.02.2.04.24

Is aftershave nodig?
Da's een mooie! Ik heb een goedkope Omega, maar die laat wel erg veel haar los...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_123849418
Bedankt voor de hulp :) Ik ga de houder, wat mesjes en de kwast morgen denk ik bestellen, en even een goedkope zeep erbij zoeken :s) We hebben sowieso in de supermarkt van die vergulde hand zeep, wat vinden jullie daarvan?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  zondag 10 maart 2013 @ 10:48:23 #124
396651 rexted
semper honestis
pi_123857626
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:27 schreef Pastapipos het volgende:
Bedankt voor de hulp :) Ik ga de houder, wat mesjes en de kwast morgen denk ik bestellen, en even een goedkope zeep erbij zoeken :s) We hebben sowieso in de supermarkt van die vergulde hand zeep, wat vinden jullie daarvan?
Ik heb de vergulde hand zeep en de palmolive creme (gewoon bij de drogist). Ik vind de palmolive fijner, maar dat is persoonlijk en voor iedereen weer anders. Las eerder op dit forum dat men in de USA juist extra betaald voor vergulde hand.......
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_123859496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef Pastapipos het volgende:
Hallo,

Ik wil ook gaan beginnen met scheren met een DE :)
Scheer nu met een gewoon scheerapparaat ( :') )

Ik denk dat ik deze ga halen ( http://webshop.total-shav(...)ucts/4.01.1.1.01.29L ) samen met een pakket scheermesjes ( http://webshop.total-shav(...)Products/9.4.02.1.20 )

Ik zie heel veel soorten dassenhaar kwasten, en ook veel soorten zeep. Hebben jullie wat aanraders?
Het liefst van deze site omdat ik daar waarschijnlijk toch ga bestellen, en ook relatief goedkoop. Geen zin om als 17 jarige een euro of 100 aan scheren uit te geven ;p Het schuim ga ik waarschijnlijk ook maar gewoon in een soepkom oid doen.

Alvast bedankt! :)

Edit: Niet dat ik extreme baardgroei heb oid (begin steeds meer stoppels te krijgen :D wel ongelijk aan beide kanten -O- ) Maar ik wil het graag op deze manier leren, vooral voor als het wat erger gaat worden. Vind het ook wel bij een goede verzorging van het gezicht horen.
Het hoeft ook niet veel geld te kosten. Ik had een Ming Shi van 8 dollar, maar nu gebruik ik de kop van een Gillette Blue die in China 2 euro kost ofzo waar ik de steel van een rimei krabbertje op heb gezet (op die kop hebben ze namelijk een goedkope, lange plastic steel gezet). Volgens mij kan daar weinig aan kapot gaan en het scheert gewoon goed. Mijn kwast en mesjes komen van Bestshave. Dan heb je voor 10 euro 100 Astra's en hun "paardenhaar" kwast. Die kwast straalt weinig luxe uit en je moet een beetje geluk hebben omdat de kwaliteitscontrole ook niet zo goed is, maar als je een goed exemplaar krijgt heb je een goede kwast voor heel weinig geld.

Ik vind 20 euro voor een Parker nog redelijk veel, voor 25 heb je de EJ89. Als je minder geld wilt uitgeven heb je voor dat geld op Bestshave ook de Derby TTO krabber, 100 groene Astra's en hun paardenhaar kwast (dat was mijn startpakket ;) )
Onder deze lijn niet schrijven
pi_123861139
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:56 schreef marzman het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet veel geld te kosten. Ik had een Ming Shi van 8 dollar, maar nu gebruik ik de kop van een Gillette Blue die in China 2 euro kost ofzo waar ik de steel van een rimei krabbertje op heb gezet (op die kop hebben ze namelijk een goedkope, lange plastic steel gezet). Volgens mij kan daar weinig aan kapot gaan en het scheert gewoon goed. Mijn kwast en mesjes komen van Bestshave. Dan heb je voor 10 euro 100 Astra's en hun "paardenhaar" kwast. Die kwast straalt weinig luxe uit en je moet een beetje geluk hebben omdat de kwaliteitscontrole ook niet zo goed is, maar als je een goed exemplaar krijgt heb je een goede kwast voor heel weinig geld.

Ik vind 20 euro voor een Parker nog redelijk veel, voor 25 heb je de EJ89. Als je minder geld wilt uitgeven heb je voor dat geld op Bestshave ook de Derby TTO krabber, 100 groene Astra's en hun paardenhaar kwast (dat was mijn startpakket ;) )
Hoezo? En wat is t verschil?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  zondag 10 maart 2013 @ 19:11:14 #127
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123878420
Dat bestshave is US toch? Dus daar komt nog shipping en customs bij?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123879077
Heb de boel besteld. 52,60 kwijt incl verzendkosten. Aardig duur, maar ben wel heel erg benieuwd wat het precies is allemaal, hopelijk krijg ik het snel binnen :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123885449
Ik zou voor een EJ gaan vanwege de afwerking die geroemd wordt en de Muhle scheerkop (je kan ook voor de bijna gelijkwaardige Muhle gaan)

quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:11 schreef SosuaCafe het volgende:
Dat bestshave is US toch? Dus daar komt nog shipping en customs bij?
Het is Turkije. Het verzenden duurt wel lang.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:08:29 #130
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123945860
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123959996
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:08 schreef SosuaCafe het volgende:
[ afbeelding ]
-

[ Bericht 19% gewijzigd door Sie_scheitern_Epos op 13-03-2013 12:56:30 ]
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:12:29 #132
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123965547
Ik heb vandaag mijn Gillette superspeed (TTO) flare tip uit 1966 (L1) binnengekregen. Hij ziet er nog helemaal perfect uit. Is gepolijst en glimt prachtig. B-)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:30:15 #133
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123966228
Have fun!
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123975126
Zo'n vintage razor lijkt me ook wel wat, maar eerst maar eens de techniek onder de knie krijgen.
Geen referral hier.
pi_123978193
Vandaag de boel binnen gekregen. Met een warme natte kwast in dr zeep en dan opschuimen in een kom?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:18:25 #136
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123978310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:16 schreef Pastapipos het volgende:
Vandaag de boel binnen gekregen. Met een warme natte kwast in dr zeep en dan opschuimen in een kom?
ik doe altijd ook eerst even een beetje heet water in het zeepbakje. Ronddraaien en uitgieten. Dan douchen, na het douchen is de zeep iets weker, maakt iets betere lather imho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_123978323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:16 schreef Pastapipos het volgende:
Vandaag de boel binnen gekregen. Met een warme natte kwast in dr zeep en dan opschuimen in een kom?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:20:46 #138
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123987073
Nu een keer met Feather mesje geschoren. Heerlijk scherp zeg. Had wel na 2 passes dat mijn huid wat strakker aanvoelde dan bij andere mesjes. En kleine plekjes burn. Het lijkt wel nu zo glad dat ik de volgende aan 1 keer scheren genoeg heb.

Zit nog wel steeds met mijn lather. Gebruik vergulde hand zeep en het schuimt best snel op. Alleen als ik mijn gezicht heb ingesmeerd en aan de ene kant aan het scheren ben merk ik dat de andere kant indroogd. Daar waar ik het laatst komt kijk ik zo weer tegen mijn huid aan, merk dat het minder prettig scheert.Voeg steeds meer water toe, maar heeft iemand misschien nog meer tips?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_123987990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu een keer met Feather mesje geschoren. Heerlijk scherp zeg. Had wel na 2 passes dat mijn huid wat strakker aanvoelde dan bij andere mesjes. En kleine plekjes burn. Het lijkt wel nu zo glad dat ik de volgende aan 1 keer scheren genoeg heb.

Zit nog wel steeds met mijn lather. Gebruik vergulde hand zeep en het schuimt best snel op. Alleen als ik mijn gezicht heb ingesmeerd en aan de ene kant aan het scheren ben merk ik dat de andere kant indroogd. Daar waar ik het laatst komt kijk ik zo weer tegen mijn huid aan, merk dat het minder prettig scheert.Voeg steeds meer water toe, maar heeft iemand misschien nog meer tips?
Ik gebruik dezelfde zeep, en ik merk ook dat de andere kant dat sneller opdroogt. Wat ik dan doe is gewoon de puntjes van de kwast opnieuw nat maken en dan opnieuw over de opgedroogde kant gaan.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:38:14 #140
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123988086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik gebruik dezelfde zeep, en ik merk ook dat de andere kant dat sneller opdroogt. Wat ik dan doe is gewoon de puntjes van de kwast opnieuw nat maken en dan opnieuw over de opgedroogde kant gaan.
Doe ik ook, volgende ook weer wat meer water erbij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 13 maart 2013 @ 05:03:47 #141
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123992566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb vandaag mijn Gillette superspeed (TTO) flare tip uit 1966 (L1) binnengekregen. Hij ziet er nog helemaal perfect uit. Is gepolijst en glimt prachtig. B-)
Nog wat mooie plaatjes erbij:




Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 13 maart 2013 @ 07:09:51 #142
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_123992738
Heb de 63' versie. Prima mes tot nu toe.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 17 maart 2013 @ 08:02:54 #143
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124154574
Bij de hema wat mesjes gehaald. ¤2.10 voor 10st. Ben benieuwd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 17 maart 2013 @ 14:43:50 #144
396651 rexted
semper honestis
pi_124162914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 05:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nog wat mooie plaatjes erbij:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ebay??
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124164443
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 08:02 schreef SosuaCafe het volgende:
Bij de hema wat mesjes gehaald. ¤2.10 voor 10st. Ben benieuwd.
Ze zijn best ok. Niet zo scherp als een Astra maar wel een stuk scherper als een Gillete Blue en ze zijn goed verkrijgbaar. Handig dus als je normale mesjes op zijn :)
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 17 maart 2013 @ 15:17:28 #146
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124164567
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:43 schreef rexted het volgende:

[..]

Ebay??
klopt
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_124173722
Ik word een beetje moe van de Derby's. zelfs na vier passes is het resultaat amper glad te noemen. Jammer, aangezien ik er laatst 15 van heb besteld. Ik heb onlangs bij Scheersalon.nl Merkur en Feathers besteld. Omdat ze te laat waren met verzenden kreeg ik er gratis een pakje Astra SP bij, mooi meegenomen en een goede service. De Merkurmesjes bevallen me al een stuk beter.

Ik gebruik nu zelf een Mühle R89, maar ik zit er aan te denken om binnenkort over te stappen naar een duurdere prijsklasse. Sommigen raden de Merkur Vision aan omdat deze ook zeer lang meegaat, maar wat is precies het voordeel van een adjustable razor?
pi_124174088
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:45 schreef Froop het volgende:
Ik word een beetje moe van de Derby's. zelfs na vier passes is het resultaat amper glad te noemen. Jammer, aangezien ik er laatst 15 van heb besteld. Ik heb onlangs bij Scheersalon.nl Merkur en Feathers besteld. Omdat ze te laat waren met verzenden kreeg ik er gratis een pakje Astra SP bij, mooi meegenomen en een goede service. De Merkurmesjes bevallen me al een stuk beter.

Ik gebruik nu zelf een Mühle R89, maar ik zit er aan te denken om binnenkort over te stappen naar een duurdere prijsklasse. Sommigen raden de Merkur Vision aan omdat deze ook zeer lang meegaat, maar wat is precies het voordeel van een adjustable razor?
Dat je dichter op de huid kan scheren, en dus een gladder resultaat hebt.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:11:04 #149
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124174599
Binnenkort voor een fatboy kijken. Tenzij jullie een andere goede aanraden. Iemand hier ook ervaringen met een semogue kwast?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124184024
Wilde nog een kwast kopen en liep gister in parijs langs een zaakje waar de hele vitrine daar mee vol stond. Maar even eentje gehaald met standaard. Kan weer even vooruit. :)

Had namelijk voor tijdelijk eentje bij de drogist gehaald van varkenshaar. Liet veel haar los, had maar weinig haar en is redelijk stug. Morgen maar de nieuwe proberen met dassenhaar.

[ Bericht 26% gewijzigd door ssebass op 17-03-2013 22:18:53 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 17 maart 2013 @ 23:09:44 #151
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124188129
Hoe lang doen jullie met een kwast? Hoorde van iemand dat die er ongeveer een half jaar mee doet.
Dan zijn de haren tekort geworden om nog te gebruiken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 18 maart 2013 @ 01:20:53 #152
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124192352
Dat lijkt me wat kort, ruim 10 jaar.

"Looking after badger brushes properly is important to ensure that they last a long time. Being a natural product, with loving care, a badger shaving brush should last ten to fifteen years. The following steps will explain the best ways to ensure this."

http://www.wikihow.com/Care-for-a-Badger-Shaving-Brush
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 18 maart 2013 @ 07:02:36 #153
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124194384
Die van mn pa is 30 of 40 jr oud. Doet het nog perfect.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124210802
Mijn nieuwe aanwinst:





En de 'collectie' tot nu toe:



Meer is onderweg.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:06:07 #155
97745 Thorical
finding a way
pi_124212043
Ik was opzoek naar Proraso scheercreme en preaftershave creme maar wilde dat ivm bezorg kosten niet online bestellen.
Maar het blijkt dat je dat ook gewoon bij een bv Drogist kan kopen als je maar weet welke.
http://www.intervoll.nl/index.php?id=dlr.5#219
pi_124215663
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:37 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de 'collectie' tot nu toe:

[ afbeelding ]

Meer is onderweg.
Jij laat alles wel mooi in de doosjes zitten :), stop je dat iedere keer weer terug of is alles nieuw?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_124217226
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:28 schreef marzman het volgende:

[..]

Jij laat alles wel mooi in de doosjes zitten :), stop je dat iedere keer weer terug of is alles nieuw?
Ik stop alles weer terug :@ .
  maandag 18 maart 2013 @ 20:00:16 #158
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124219905
Wat zouden jullie als kwast aanraden? Zit te kijken naar deze. Tenzij jullie nog andere aanraders hebben?

http://www.scheersalon.nl(...)%28silvertip%29.html
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 18 maart 2013 @ 20:35:52 #159
396651 rexted
semper honestis
pi_124222292
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:00 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat zouden jullie als kwast aanraden? Zit te kijken naar deze. Tenzij jullie nog andere aanraders hebben?

http://www.scheersalon.nl(...)%28silvertip%29.html
Geldpest?
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  maandag 18 maart 2013 @ 20:46:52 #160
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124223016
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:35 schreef rexted het volgende:

[..]

Geldpest?
?

Net met een hema mesje geschoren. Ging eigenlijk prima. 2e pass was in principe niet eens nodig wtg. Geen irritatie. Klein sneetje omdat ik moest niezen.

Prima mesjes voor die 2 euro.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 18 maart 2013 @ 21:37:08 #161
396651 rexted
semper honestis
pi_124226262
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

?

Net met een hema mesje geschoren. Ging eigenlijk prima. 2e pass was in principe niet eens nodig wtg. Geen irritatie. Klein sneetje omdat ik moest niezen.

Prima mesjes voor die 2 euro.
Ik doelde meer op die kwast... Is erg veel geld... Ook voor een goeie... Vindt je niet?
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  maandag 18 maart 2013 @ 22:21:05 #162
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124229356
Geen idee, zag er ook nog voor ¤100+ van tobs. Ik hoor hier weinig over kwasten. En bij b&b zijn het allemaal onbekende merken.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124229821
Geen ervaring mee, maar een goede (dassenharen) kwast is geld waard en je gaat er zeker geen spijt van hebben. :) Het enige wat ik iets minder vind aan de kwast die ik nu heb is dat 'ie me iets te klein is, zowel het handvat als de tip.

Check anders wat reviews op badger and blade.
pi_124260002
30 euro zou ik toch wel geld zat vinden voor een kwast. Ik heb nu een kwast van 2 euro die ook goed bevalt (de Bestshave "paardenhaar"kwast (paardenhaar tussen aanhalingstekens omdat dit betwist wordt)
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:30:14 #165
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124261902
Op dat b&b zie ik kwasten voorbij komen van $ 200+ . Vandaar. Maar goed, ik kijk wel. Moet er eentje hebben die gewoon goed werkt. Zowel met zeep als met crème.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124264325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:51 schreef marzman het volgende:
30 euro zou ik toch wel geld zat vinden voor een kwast. Ik heb nu een kwast van 2 euro die ook goed bevalt (de Bestshave "paardenhaar"kwast (paardenhaar tussen aanhalingstekens omdat dit betwist wordt)
Een goede dassenharen kwast voor onder de 50 euro?
pi_124264672
Tja, wat is goed. Dassenhaar begint bij 20 euro.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:28:23 #168
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124265606
Kent BLK4, Silvertip.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:42:18 #169
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124266352
The American Crew preshave + Proraso scheerzeep + Gillette Fusion + Esberg aftershave mild

Dit heeft echt geholpen moet de scheerbrand op mijn nek. Weg met die Gillette schuim en aftershave troep
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:46:10 #170
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124266564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:42 schreef Matty___ het volgende:
The American Crew preshave + Proraso scheerzeep + Gillette Fusion + Esberg aftershave mild

Dit heeft echt geholpen moet de scheerbrand op mijn nek. Weg met die Gillette schuim en aftershave troep
Nu de gillette fusion nog ;)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:47:51 #171
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124266644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nu de gillette fusion nog ;)
de messen zijn verder prima vind ik. Alleen de rest van hun zuigt hard. Zou ook eigenlijk niet weten wat een goede vervanging zou moeten zijn. Zo een open mes lijkt me tof maar dat gaat denk ik lastig met mijn nek.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124266789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:47 schreef Matty___ het volgende:

[..]

de messen zijn verder prima vind ik. Alleen de rest van hun zuigt hard. Zou ook eigenlijk niet weten wat een goede vervanging zou moeten zijn. Zo een open mes lijkt me tof maar dat gaat denk ik lastig met mijn nek.
Ik heb zo'n safety razor met double edge gekocht 2 weken terug, kan je paar posts terug zien. Bevalt zeker, alleen de scheerzeep maken kost me nogal moeite :')
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:51:23 #173
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124266862
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:50 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik heb zo'n safety razor met double edge gekocht 2 weken terug, kan je paar posts terug zien. Bevalt zeker, alleen de scheerzeep maken kost me nogal moeite :')
Misschien gebruik je te veel water.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124267008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Misschien gebruik je te veel water.
Zou kunnen, 2e keer had ik minder water en ging al beter (Ja, heb in anderhalve week maar 2x hoeven scheren ;p Nog geen volle beharing. 17 zijn is vervelend (soms))
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:56:56 #175
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124267190
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Zou kunnen, 2e keer had ik minder water en ging al beter (Ja, heb in anderhalve week maar 2x hoeven scheren ;p Nog geen volle beharing. 17 zijn is vervelend (soms))
lucky you. nadat de kwast in het water was sla ik hem 1 keer lichtjes uit zodat het meest water eruit gaat.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:59:12 #176
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124267313
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Zou kunnen, 2e keer had ik minder water en ging al beter (Ja, heb in anderhalve week maar 2x hoeven scheren ;p Nog geen volle beharing. 17 zijn is vervelend (soms))
met een klein beetje water beginnen en als het nodig is meer toevoegen. Als je met teveel water begint is meer zeep toevoegen ingewikkelder
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:41:52 #177
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124305292
Die Vidyut Supermax SS zijn echt waardeloos. Niet echt scherp. En hakkerig.

Zelfs voor die 1 euro per 10 is het nog veel.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124305499
Net wat Astra's besteld, Derby bevalt me prima, maar ik heb nog niets om het mee te vergelijken.
Geen referral hier.
pi_124305697
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Net wat Astra's besteld, Derby bevalt me prima, maar ik heb nog niets om het mee te vergelijken.
Ik vind Feather verreweg het beste.
pi_124305890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Net wat Astra's besteld, Derby bevalt me prima, maar ik heb nog niets om het mee te vergelijken.
Met Astra's kan ik echt totaal niet overweg. Telkens haal ik mijn gezicht ermee open, terwijl ik dat probleem met andere mesjes niet heb.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_124307499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Met Astra's kan ik echt totaal niet overweg. Telkens haal ik mijn gezicht ermee open, terwijl ik dat probleem met andere mesjes niet heb.
Scheer er juist superglad mee. Vind het hele fijne mesjes.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:48:19 #182
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124309019
Vond die stainless wel ok van astra. (Blauw) die groene was mn eerste mesje. Toen kon ik t nog niet echt. Wel jammer. Misschien binnenkort eens bestellen. Eerst eens proraso groen en rood bestellen. Wit schijnt er ook te zijn.

De hema mesjes waren beter dan die supermax
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:13:43 #183
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124324973
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:48 schreef SosuaCafe het volgende:
Vond die stainless wel ok van astra. (Blauw) die groene was mn eerste mesje. Toen kon ik t nog niet echt. Wel jammer. Misschien binnenkort eens bestellen. Eerst eens proraso groen en rood bestellen. Wit schijnt er ook te zijn.

De hema mesjes waren beter dan die supermax
Wit voor sensibele huid. Ruikt nergens naar eigenlijk. Weet niet hoe dat bij rood en groen is
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:43:37 #184
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124325537
Rood is sandalwood en groen menthol/eucalyptus.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:34:35 #185
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124345959
Over sandalwood. Welke zeep/creme gebruiken jullie? En hoe bevalt die?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:04:49 #186
396651 rexted
semper honestis
pi_124347422
Net dassenharenkwast bij DA gekocht voor EUR 22,- is stuk zachter dan vergulde-handkwast... Ben benieuwd.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:05:58 #187
396651 rexted
semper honestis
pi_124347494
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Over sandalwood. Welke zeep/creme gebruiken jullie? En hoe bevalt die?
Palmolive classic creme of zeep van de vergulde hand
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:05:00 #188
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124350767
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:06:02 #189
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124350824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:05 schreef rexted het volgende:

[..]

Palmolive classic creme of zeep van de vergulde hand
die palmolive viel mij echt tegen qua geur. Zal ook erg lang gaan duren voordat 'ie op is.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124353373
Zijn er geen webshops die scheermesjes per brievenbuspost opsturen? Vind de verzendkosten nofal hoog voor de aanschafprijs :p
pi_124354296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef mtchel112 het volgende:
Zijn er geen webshops die scheermesjes per brievenbuspost opsturen? Vind de verzendkosten nofal hoog voor de aanschafprijs :p
Mail eens een webshop met de vraag of ze dat kunnen doen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 04:17:59 #192
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124363214
Zo... kon me niet inhouden.... *O* *O* dus even wat boodschapjes gedaan:


Een originele (Chinese) Gillette voor de ongelofelijke prijs van wel $2.99.. O+


Normale prijs $2,66 (ik verwacht er niets van maar betaald met shopcredit dus kado)


En de Viëtnamese mesjes van de Duitse Ebay om uit te proberen... ¤17.89 voor 120st incl. verz.
(mochten wel wat goedkoper zijn eigenlijk :X )

Nu maar afwachten.....

Oh, enne het voordeel van een adjustable razor vind ik dat je hem op standje 9 kunt gebruiken voor wtg en een lager standje voor de gevoelige/moeilijke plekjes (kin, adamsappel etc..)

Mijn kwast komt uit China en was de goedkoopste ($18,- oid) badger soort van Frankshaving Ebay (reviews zijn veel te vinden via Google.... )
Ik vind het een prima kwast... erg dicht, klopt prima schuim, beetje prikkelend stug (lift de haartjes goed op...) maar heb ook nog nooit een echt dure kwast gehad..

[ Bericht 3% gewijzigd door Snowballed op 22-03-2013 06:29:37 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_124363382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef mtchel112 het volgende:
Zijn er geen webshops die scheermesjes per brievenbuspost opsturen? Vind de verzendkosten nofal hoog voor de aanschafprijs :p
Op ebay vind je er een aantal met gratis verzendkosten (en brievenbuspost!) naar Nederland.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:22:38 #194
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124363501
Die verzendkosten staan mij ook wat tegen. Daarom bestel ik volgende keer 45 euro.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:34:27 #195
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124376142
Dat Tabac ruikt naar de koffiecorner in een bejaardentehuis op zondagochtend. :r
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124379146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Dat Tabac ruikt naar de koffiecorner in een bejaardentehuis op zondagochtend. :r
Ik vind hem best lekker ruiken.
pi_124380747
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Dat Tabac ruikt naar de koffiecorner in een bejaardentehuis op zondagochtend. :r
Mooi, weet ik dat ik die niet hoef te proberen. Is Sandalwood ook een beetje zo'n ouwe lullen-geur eigenlijk?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:57:47 #198
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124380977
Nee. Maar ook daar zit veel verschil in.

Ik ga die uit een aantal posts terug bestellen. Heb nu nog ToBS Mr. Taylor.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124383684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 04:17 schreef Snowballed het volgende:
Zo... kon me niet inhouden.... *O* *O* dus even wat boodschapjes gedaan:

[ afbeelding ]
Een originele (Chinese) Gillette voor de ongelofelijke prijs van wel $2.99.. O+
Die Gilette is best goed. De mesjes vind ik wel vrij bot al zijn anderen er wel over te spreken.

Ik heb wel die lange plastice steel er afgeschroeft en de steel van mijn Rimei van DX er op gezet. Je zou eventueel ook de steel van dat mesje waar je niks van verwacht er op kunnen zetten, heb je toch een Gilette scheerkop :p
Onder deze lijn niet schrijven
pi_124384355
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef mtchel112 het volgende:
Zijn er geen webshops die scheermesjes per brievenbuspost opsturen? Vind de verzendkosten nofal hoog voor de aanschafprijs :p
Jawel. Nog Nederlands ook.
pi_124385280
Heren,

Ik wil mezelf ook gaan 'verwennen' met de klassieke scheermethode echter wil ik graag gelijk voor goed gaan dus vroeg me af of iemand een starterspakket kan aanbevelen. Een krabber / mesjes en schuim / zeep is ook voldoende als ik maar weet wat 'goed' spul is..
pi_124385452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:05 schreef From het volgende:
Heren,

Ik wil mezelf ook gaan 'verwennen' met de klassieke scheermethode echter wil ik graag gelijk voor goed gaan dus vroeg me af of iemand een starterspakket kan aanbevelen. Een krabber / mesjes en schuim / zeep is ook voldoende als ik maar weet wat 'goed' spul is..
Zelf ben ik gegaan voor een Mühle R89 krabber met Derby mesjes. Ik raad je aan om gewoon te beginnen met Vergulde Hand en een varkensharen kwast, vergeet ook niet om aftershave te gebruiken.
pi_124392195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:05 schreef From het volgende:
Heren,

Ik wil mezelf ook gaan 'verwennen' met de klassieke scheermethode echter wil ik graag gelijk voor goed gaan dus vroeg me af of iemand een starterspakket kan aanbevelen. Een krabber / mesjes en schuim / zeep is ook voldoende als ik maar weet wat 'goed' spul is..
Paar posts terug heb ik mijn starterskit gepost. Misschien kan je daar iets mee?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_124400230
Ik krijg gewoon geen plaatje geupload..
Anyway dit is het geworden:

http://imageshack.us/photo/my-images/407/scheerset.jpg/ (copy/paste deze link)

[ Bericht 19% gewijzigd door From op 23-03-2013 08:42:28 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:29:37 #205
396651 rexted
semper honestis
pi_124400766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 08:35 schreef From het volgende:
Ik krijg gewoon geen plaatje geupload..
Anyway dit is het geworden:

http://imageshack.us/photo/my-images/407/scheerset.jpg/ (copy/paste deze link)

Die kwast is wel fijn en stukken beter als die van de vergulde hand. Stinkt de 1 e keer overigens wel... Maar dat heb je met dassenhaar.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124400794
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:29 schreef rexted het volgende:

[..]

Die kwast is wel fijn en stukken beter als die van de vergulde hand. Stinkt de 1 e keer overigens wel... Maar dat heb je met dassenhaar.
2e keer ook :Y maar ik heb me er niet aan gestoord, valt best mee
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_124401461
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:29 schreef rexted het volgende:

[..]

Die kwast is wel fijn en stukken beter als die van de vergulde hand. Stinkt de 1 e keer overigens wel... Maar dat heb je met dassenhaar.
Heb je je niet een bunzingharen scheerkwast in de maag laten splitsen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:09:12 #208
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124403817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 08:35 schreef From het volgende:
Ik krijg gewoon geen plaatje geupload..
Anyway dit is het geworden:

http://imageshack.us/photo/my-images/407/scheerset.jpg/ (copy/paste deze link)

welke webshop? En imgur.com werkt beter qua linking.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:46:19 #210
396651 rexted
semper honestis
pi_124408167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je je niet een bunzingharen scheerkwast in de maag laten splitsen?
Haha nee hoor... Het is normaal dat zoiets stinkt. Tis tenslotte dierenhaar... Ruik maar eens aan een natte hond ;)
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124409635
Ik reageer onder mijn vriendin haar naam.

Maar ik scheer altijd met gilette mesjes en ook vaak met weg werp mesjes enz
Maar altijd een hel het scheren, je ziet er gewoon iedere keer tegen op om weer je gezicht te gaan scheren.

Ik heb vrije snelle baard groei en ook dikke haren. Ik kan mijn mesje er vaak gewoon in laten hangen zo stug ook.

Nu zat ik te denken aan het klassieke scheren met een krabbertje. Ik heb het topic wat door gespit en kwam daar bij de Ri mei of de Lord. Is dit om te beginnen een goed scheer mesje/krabber ?

En daarbij gebruik ik dan een varkenshaar kwast en vergulde hand zeep, die in het potje zeg maar.

Zijn er ook verkoop punten waar je ze standaard kan krijgen?

Was al bij de drogisten langs geweest, overal wel mesjes, maar geen houders....

En aan wat voor prijzen moet ik gaan denken voor een goed mesje met houder.
pi_124411901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef parouscha het volgende:
Ik reageer onder mijn vriendin haar naam.

Maar ik scheer altijd met gilette mesjes en ook vaak met weg werp mesjes enz
Maar altijd een hel het scheren, je ziet er gewoon iedere keer tegen op om weer je gezicht te gaan scheren.

Ik heb vrije snelle baard groei en ook dikke haren. Ik kan mijn mesje er vaak gewoon in laten hangen zo stug ook.

Nu zat ik te denken aan het klassieke scheren met een krabbertje. Ik heb het topic wat door gespit en kwam daar bij de Ri mei of de Lord. Is dit om te beginnen een goed scheer mesje/krabber ?

En daarbij gebruik ik dan een varkenshaar kwast en vergulde hand zeep, die in het potje zeg maar.

Zijn er ook verkoop punten waar je ze standaard kan krijgen?

Was al bij de drogisten langs geweest, overal wel mesjes, maar geen houders....

En aan wat voor prijzen moet ik gaan denken voor een goed mesje met houder.
Houder is meer voor de sier dan functie. Voor een goede safety razor ben je ongeveer 30 euro kwijt. Merkur 23c is een goede bijvoorbeeld.
Geen referral hier.
pi_124413715
Houder is misschien verkeerde woord, maar bedoel eigenlijks dat je bij de meeste winkels alleen maar navul mesjes kunt krijgen. En niet de krabbertjes zelf
pi_124413787
De Merkur 23c is een goede om mee te beginnen?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 18:35:22 #215
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124414478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:09 schreef parouscha het volgende:
Houder is misschien verkeerde woord, maar bedoel eigenlijks dat je bij de meeste winkels alleen maar navul mesjes kunt krijgen. En niet de krabbertjes zelf
hier alleen de hema. Welke winkels loop jij af dan?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124415195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef parouscha het volgende:

Nu zat ik te denken aan het klassieke scheren met een krabbertje. Ik heb het topic wat door gespit en kwam daar bij de Ri mei of de Lord. Is dit om te beginnen een goed scheer mesje/krabber ?
Volgens mij is de krabber wel ongeveer uitontwikkeld en maakt het niet zoveel uit. Wel is het iets minder glad dan fancy (vijf)dubbele scheertechnieken.

quote:
En daarbij gebruik ik dan een varkenshaar kwast en vergulde hand zeep, die in het potje zeg maar.
Dassenharen kopen heb ik geen spijt van gehad. Het pakt namelijk niks aan, uitspoelen, schudden, droog. En schoon opgeborgen dus.

quote:
Zijn er ook verkoop punten waar je ze standaard kan krijgen?

Was al bij de drogisten langs geweest, overal wel mesjes, maar geen houders....
Logisch. Je hebt namelijk het razor and blades verdienmodel. Je verliest op het basisproduct, maar verdient dik aan de te vervangen items. Printers en elektrische tandenborstels zijn de scheermessenmakers daarin nagevolgd. Die krabbermesjes zijn zo ongeveer te geef, dus het loont niet erg om krabbers te verkopen als drogist of Gilette. Houders zijn dus moeilijk te vinden en relatief duur, maar voor 15 euro moet je er wel eentje kunnen bestellen ergens lijkt me. Het is een simpel ding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:18:19 #217
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124416140
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is de krabber wel ongeveer uitontwikkeld en maakt het niet zoveel uit. Wel is het iets minder glad dan fancy (vijf)dubbele scheertechnieken.

En hoelang scheer je al met een krabber..? :')

Een goed DE mesje is 10x gladder en comfortabeler mee te scheren dan welke multiblade ook...

Precies de reden waarom ik er mee begonnen ben... :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:11 schreef parouscha het volgende:
De Merkur 23c is een goede om mee te beginnen?
Het ligt er een beetje aan, het verschil in krabbers zit met name in een closed (milder) en open comb (ruwer) en dat verschilt dan ook nog onderling per krabber..

Wat goed voor jou huid/beharing voldoet, is eigenlijk een persoonlijk iets en dus best moeilijk om een advies voor te geven..
Om te proberen een niet te prijzige krabber zoals je zelf al voorstelde, Lord is een prima merk, maar ik verwacht ook wel iets goeds van de eerder genoemde Gillette Tech uit China (en voor die prijs kun je het altijd proberen natuurlijk..)

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 24-03-2013 03:25:43 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_124416184
Ja precies. Ik was bij de Etos bijv. en die verkochten nog wel de navul mesjes van de Gillette krabbertjes zeg maar.

Ik heb nu een Double edge scheermes met derby mesjes op het oog
pi_124416300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En hoelang scheer je al met een krabber..? :')

Een goed DE mesje is 10x gladder en comfortabeler mee te scheren dan welke multiblade ook...

Precies de reden waarom ik er mee begonnen ben... :Y

[..]

Het ligt er een beetje aan, het verschil in krabbers zit met name in een closed (milder) en open comb (ruwer) en dat verschilt dan ook nog onderling per krabber..

Wat goed voor jou huid/beharing voldoet, is eigenlijk een persoonlijk iets en dus best moeilijk om een advies voor te geven..
Om te proberen een niet te prijzige krabber zoals je zelf al voorstelde, Lord is een prima merk, maar ik verwacht ook wel iets goeds van de eerder genoemde Gilette superspeed uit China (en voor die prijs kun je het altijd proberen natuurlijk..)
Bedankt voor je tips!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:29:28 #220
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124416562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:23 schreef parouscha het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips!
Geen dank, daar is dit forum voor... ;)

Als je eenmaal een krabber naar keuze hebt gevonden, zou ik een samplerpack mesjes van ebay aanschaffen om te kijken welk mesje je goed bevalt, daar is eigenlijk geen goed woord over te zeggen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:29:36 #221
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124416567
Moet nog steeds een derby mesje proberen.

Voor herhaling vatbaar:

Bluebird: nee
Astra platinum: nee
Vidyut supermax ss: NEE

Feather: ja
Hema: ja (mits 2x gebruiken)
Astra ss: mwah.

Nog suggesties?

Die gillette 7oclock black en personna platinum staan ook nog op het verlanglijstje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124416593
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En hoelang scheer je al met een krabber..? :')
Een jaar of 15, minstens.

quote:
Een goed DE mesje is 10x gladder en comfortabeler mee te scheren dan welke multiblade ook...

Precies de reden waarom ik er mee begonnen ben... :Y
Comfortabeler wel, gladder in mijn ervaring niet. Ik heb zelf niet zoveel baard, dus het leek me wel iets voor Parouscha's vriendje om rekening mee te houden. De reden voor mij was dat ik me nogal eens lelijk sneed met die dubbele mesjes, en omdat er altijd wat rotzooi tussen bleef zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:32:09 #223
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124416649
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Moet nog steeds een derby mesje proberen.

Voor herhaling vatbaar:

Bluebird: nee
Astra platinum: nee
Vidyut supermax ss: NEE

Feather: ja
Hema: ja (mits 2x gebruiken)
Astra ss: mwah.

Nog suggesties?

Die gillette 7oclock black en personna platinum staan ook nog op het verlanglijstje.
Kai (japan) schijnt erg goed te zijn, en vergelijkbaar met feathers

Lord platinum is ook een heerlijk scherp, maar erg comfortabel mesje vind ik...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:35:44 #224
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124416777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Kai (japan) schijnt erg goed te zijn, en vergelijkbaar met feathers

Lord platinum is ook een heerlijk scherp, maar erg comfortabel mesje vind ik...
Die link van jou met samplers. Leverancier komt uit montreal. Bedrag is 14 euro, maar wat komt daar dan nog bij?

Zelfde verhaal met de webwinkels, altijd nog 4 tot 6 euro extra. Volgende keer gewoon boven de 45 euro bestellen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:36:54 #225
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124416823
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Die link van jou met samplers. Leverancier komt uit montreal. Bedrag is 14 euro, maar wat komt daar dan nog bij?

Zelfde verhaal met de webwinkels, altijd nog 4 tot 6 euro extra.
Niets... er staat duidelijk free shipping bij... ik heb ze zelf ook besteld... en opgemaakt..

Enne 13 DOLLAR (nog wat) he.. das geen 14 euro... ;)
Maar je koopt in bulk 100 voor die prijs, dus echt goedkoop is anders..

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een jaar of 15, minstens.

[..]

Comfortabeler wel, gladder in mijn ervaring niet. Ik heb zelf niet zoveel baard, dus het leek me wel iets voor Parouscha's vriendje om rekening mee te houden. De reden voor mij was dat ik me nogal eens lelijk sneed met die dubbele mesjes, en omdat er altijd wat rotzooi tussen bleef zitten.
Gladder is niet zo moeilijk...
Als je de zijkant van een multiblade bekijkt zitten daar 2 metalen strips op, die de mesjes samen houden.... die raken eerder de huid dan de mesjes zelf, en dus word het nooit zo glad, als je dan harder drukt omdat het niet glad word, krijg je irritaties...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:42:19 #226
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124417012
Jij wel eens zo'n bay rum zeep gebruikt. Ben ik ook erg nieuwgierig naar. Veel USA gebruikers vooralsnog.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:45:58 #227
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124417130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:42 schreef SosuaCafe het volgende:
Jij wel eens zo'n bay rum zeep gebruikt. Ben ik ook erg nieuwgierig naar. Veel USA gebruikers vooralsnog.
Nee die vind ik over het algemeen een beetje prijzig in vergelijking met degene die ik toe nu toe heb... In volgorde van goed naar minder goed: DVH, Palmolive, Arko, en Derby

En een geurtje vind ik niet zo belangrijk in mn zeep, die heb ik liever in mn aftershave..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:50:51 #228
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124417284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee die vind ik over het algemeen een beetje prijzig in vergelijking met degene die ik toe nu toe heb... In volgorde van goed naar minder goed: DVH, Palmolive, Arko, en Derby
Probeer zeker ook eens Taylor of old Bond Street. Echt een klasse boven DVH. Die DVH "extra fris" en daarna gewoon komen op een 2e plek.. Palmolive komt een beetje muf over. Tabac :r

Voor mij:

Eerstvolgende op mijn to buy lijst:

http://www.scheersalon.nl(...)arde-scheerzeep.html

http://www.scheersalon.nl(...)alsearch=Marlborough

http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Proraso

http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Proraso

B-)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:59:33 #229
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124417616
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:50 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Probeer zeker ook eens Taylor of old Bond Street. Echt een klasse boven DVH. Die DVH "extra fris" en daarna gewoon komen op een 2e plek.. Palmolive komt een beetje muf over. Tabac :r

Voor mij:

Eerstvolgende op mijn to buy lijst:

http://www.scheersalon.nl(...)arde-scheerzeep.html

http://www.scheersalon.nl(...)alsearch=Marlborough

http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Proraso

http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Proraso

B-)
Hmm ja ik rook, dus die tabac hangt zowieso wel rond... ;)

Ik vind die Taylor wel aardig aan de prijs... 10x( :o ) zo duur als Dvh...
Maar ik denk dat ik hem ooit eens in een partij zeepsamples aanschaf, dan kan ik er een hoop tegelijk proberen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_124417684
Ik heb nu 5 keer geschoren met derby mesjes, en heb er niets over te klagen.

Heb er ook 200 liggen, dus kan wel even vooruit :'), mocht iemand nog een doosje willen kopen om te testen, voel je vrij om me een dm te sturen.

Palmolive lemon ruikt erg lekker trouwens.
Geen referral hier.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:07:10 #231
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124417920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:59 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hmm ja ik rook, dus die tabac hangt zowieso wel rond... ;)

Ik vind die Taylor wel aardig aan de prijs... 10x( :o ) zo duur als Dvh...
Maar ik denk dat ik hem ooit eens in een partij zeepsamples aanschaf, dan kan ik er een hoop tegelijk proberen..
weinig tabak te herkennen hoor.. Je van die ToBS geen spijt krijgen. Ik heb nu die Mr. Taylor creme. Eigenlijk raak ik die andere niet meer aan.

Binnenkort ook deze kwast halen. Daar lees ik goede dingen over. Tenzij jij andere aanraders hebt.

http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=semogue
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:12:11 #232
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124418098
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:07 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

weinig tabak te herkennen hoor.. Je van die ToBS geen spijt krijgen. Ik heb nu die Mr. Taylor creme. Eigenlijk raak ik die andere niet meer aan.

Binnenkort ook deze kwast halen. Daar lees ik goede dingen over. Tenzij jij andere aanraders hebt.
[ afbeelding ]
http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=semogue
Ik heb de gewone badger versie hiervan, maar die voldoet al uitstekend... denk dat dit het ultieme is voor mij

Is een toegewijde Chinees die ook wel op B&B rondhangt volgens mij..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:30:05 #233
97745 Thorical
finding a way
pi_124418902
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Die link van jou met samplers. Leverancier komt uit montreal. Bedrag is 14 euro, maar wat komt daar dan nog bij?

Zelfde verhaal met de webwinkels, altijd nog 4 tot 6 euro extra. Volgende keer gewoon boven de 45 euro bestellen.
Kijk hier eens http://shavefave.com/en/blades valt wel mee qua verzend kosten toch?
Niet goedkoop ,maar weer eens wat anders:http://stores.ebay.com/balalaikastore zeker voor mesjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Thorical op 23-03-2013 22:09:58 ]
pi_124431147
Even creatief geweest me een Xenos theedoos.





Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 24 maart 2013 @ 08:13:37 #235
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124432412
Nice! Wat voor aftershave is dat? Welke scheerzeep?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124434247
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 08:13 schreef SosuaCafe het volgende:
Nice! Wat voor aftershave is dat? Welke scheerzeep?
Sandelhoutscheerzeep van TOBS en aftershave balsem van Crabtree & Evelyn.

Heeft er trouwens iemand ervaring met de Essence of Scotland scheerzepen van The Groom Room?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 24 maart 2013 @ 10:51:09 #237
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124434746
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:31 schreef stavromulabeta het volgende:
The Groom Room
Nee sorry.
http://www.ebay.com/itm/G(...)&hash=item416e8aa3ed

Hoe bevalt de tobs sandalwood ?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124434963
quote:
99s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:51 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Nee sorry.
http://www.ebay.com/itm/G(...)&hash=item416e8aa3ed

Hoe bevalt de tobs sandalwood ?
Prima zeep, maar ook weer niet zo geweldig dat het een 5x hogere prijs dan Vergulde Hand rechtvaardigd.
Ik heb wel wat minder snel last van irritaties met de tobs dan met vergulde hand.

De C&E aftershave vind ik trouwens wel weer elke cent waard.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 24 maart 2013 @ 17:09:13 #239
396651 rexted
semper honestis
pi_124448822
Iemand ervaring met aluinsticks? Die van mij (DVH) werkt voor geen kont als ik me gesneden heb.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124449622
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:09 schreef rexted het volgende:
Iemand ervaring met aluinsticks? Die van mij (DVH) werkt voor geen kont als ik me gesneden heb.
Je maakt hem wel elke keer nat met water?
  zondag 24 maart 2013 @ 17:48:09 #241
396651 rexted
semper honestis
pi_124450187
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:30 schreef Froop het volgende:

[..]

Je maakt hem wel elke keer nat met water?
Si senõr
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  zondag 24 maart 2013 @ 17:53:04 #242
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124450341
Koop een blok. Werkte bij mij beter als zo'n stokje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124450959
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:48 schreef rexted het volgende:

[..]

Si senõr
Dep mijn gezicht eerst droog en dan aluinstick er tegenaan. Heb dezelfde en bij mij werkt het prima. Iemand nog tips voor mesjes, ik heb heel stug en donker haar, dus als het al iets minder glad scheert zie je het nog duidelijk. Scheer met Merkur 42c. Ben redelijk tevreden over de Astra platinum. Minder over de Derby (nog maar een keer mee geschoren, zit er nu op) en de Merkur.

Ik zet er overigens wel wat druk achter anders krijg ik het niet heel glad, maar iig honderd keer beter dan die quatro en mach dingen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124451684
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:13 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dep mijn gezicht eerst droog en dan aluinstick er tegenaan. Heb dezelfde en bij mij werkt het prima. Iemand nog tips voor mesjes, ik heb heel stug en donker haar, dus als het al iets minder glad scheert zie je het nog duidelijk. Scheer met Merkur 42c. Ben redelijk tevreden over de Astra platinum. Minder over de Derby (nog maar een keer mee geschoren, zit er nu op) en de Merkur.

Ik zet er overigens wel wat druk achter anders krijg ik het niet heel glad, maar iig honderd keer beter dan die quatro en mach dingen.
Feather, natuurlijk!
pi_124452150
Me gisteren geschoren met een Gillette Fusion omdat ik snel weg moest, maar kon er totaal niet meer mee over weg. :') En het schoor ook voor geen meter.
pi_124452461
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
Me gisteren geschoren met een Gillette Fusion omdat ik snel weg moest, maar kon er totaal niet meer mee over weg. :') En het schoor ook voor geen meter.
Ik had laatst precies hetzelfde. Ik mis het gewicht nu, en de meerdere mesjes over je gezicht zijn ook geen pretje.
pi_124452540
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:54 schreef Froop het volgende:

[..]

Ik had laatst precies hetzelfde. Ik mis het gewicht nu, en de meerdere mesjes over je gezicht zijn ook geen pretje.
Inderdaad, kon ook geen lange halen maken omdat het dan net een kaasschaaf leek.
pi_124452601
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Inderdaad, kon ook geen lange halen maken omdat het dan net een kaasschaaf leek.
Het enige wat ik nog handig vind aan die cartridges is het mesje bovenop. Voel me toch een beetje veiliger om haartjes net onder de neus of lip daarmee weg te halen.
pi_124452806
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:58 schreef Froop het volgende:

[..]

Het enige wat ik nog handig vind aan die cartridges is het mesje bovenop. Voel me toch een beetje veiliger om haartjes net onder de neus of lip daarmee weg te halen.
Precies, dat is ook de enige reden dat ik er soms nog nieuwe mesjes voor koop. Vind 't nog wel zo handig om bakkebaarden en wat lijnen mee bij te werken, maar m'n gezicht scheren doe ik vanaf nu nooit meer mee. Ik gebruik m'n Mühle dan weer niet voor andere plekken op m'n lichaam trouwens, jullie wel?
  zondag 24 maart 2013 @ 19:21:08 #250
396651 rexted
semper honestis
pi_124453491
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dat is ook de enige reden dat ik er soms nog nieuwe mesjes voor koop. Vind 't nog wel zo handig om bakkebaarden en wat lijnen mee bij te werken, maar m'n gezicht scheren doe ik vanaf nu nooit meer mee. Ik gebruik m'n Mühle dan weer niet voor andere plekken op m'n lichaam trouwens, jullie wel?
Eh... Nee dat is mij te link
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124454176
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dat is ook de enige reden dat ik er soms nog nieuwe mesjes voor koop. Vind 't nog wel zo handig om bakkebaarden en wat lijnen mee bij te werken, maar m'n gezicht scheren doe ik vanaf nu nooit meer mee. Ik gebruik m'n Mühle dan weer niet voor andere plekken op m'n lichaam trouwens, jullie wel?
Nee, dat vind ik inderdaad ook te link. :D
pi_124455347
Andere plekken (neus, oksel, nog lager) gaat net zo gemakkelijk met een DE hoor.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_124455645
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:03 schreef marzman het volgende:
Andere plekken (neus, oksel, nog lager) gaat net zo gemakkelijk met een DE hoor.
Je zak ook?
  maandag 25 maart 2013 @ 13:15:52 #254
348688 BRANDGEL
Voor de échte gelbranders.
pi_124480693
200 euro voor een scheermes? Wtf
Negervis BV
  maandag 25 maart 2013 @ 17:56:30 #255
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124491199
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:15 schreef BRANDGEL het volgende:
200 euro voor een scheermes? Wtf
constructieve bijdrage.

^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 25 maart 2013 @ 18:01:15 #256
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124491333
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:15 schreef BRANDGEL het volgende:
200 euro voor een scheermes? Wtf
je hebt ook horloges van 40k. Dit geven precies dezelfde tijd weer als een 30euro swatch :P
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124492734
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Je zak ook?
Als jij dat wil. Ik zou daarna wel het mesje vervangen als je je gezicht weer gaat scheren :)
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 25 maart 2013 @ 18:55:05 #258
396651 rexted
semper honestis
pi_124493407
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:15 schreef BRANDGEL het volgende:
200 euro voor een scheermes? Wtf
Nee... 32 euro voor 12 mesjes/cartridges is normaal
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_124497072
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik inderdaad ook te link. :D
Had ik in het begin ook, maar als je die DE nu eenmaal gewend bent durf je het daaronder ook wel aan. Bovendien, een echte zeevaarder bevaart ook de rode zee. Dat moet voor vrouwen ook maar eens gaan gelden :+

quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:56 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

constructieve bijdrage.

^O^
Twee achter elkaar nog wel ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 21:07:22 #260
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124500881
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:05 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

-
[..]

Twee achter elkaar nog wel ;)
OP gezien? ;)

Ik ga denk ik binnenkort zo'n Conk's Bay Rum zeep bestellen. Toch erg nieuwsgierig.


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 25 maart 2013 @ 21:51:37 #261
396651 rexted
semper honestis
pi_124503688
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  dinsdag 26 maart 2013 @ 08:46:15 #262
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124514353
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:51 schreef rexted het volgende:
Iets voor jou, SosuaCafe? => http://www.barbieredifiga(...)aso-tricolore-detail
opzich wel, alleen die witte hoef ik niet. Schijnt naar "niets" te ruiken. Of heb ik dat verkeerd?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124524944
Zaterdag besteld vandaag binnen, vanavond maar is testen
pi_124529287
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:46 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

opzich wel, alleen die witte hoef ik niet. Schijnt naar "niets" te ruiken. Of heb ik dat verkeerd?
De witte Proraso heeft een citroen geur, ik heb zo'n potje pre-shave staan. Toevallig zaterdag ook de witte aftershave gehaald, maar eerlijk gezegd had ik liever de groene gewild. (Dus mocht iemand hem eventueel willen ruilen, graag. Zit dus nog helemaal vol.)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:42:01 #266
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124529512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

De witte Proraso heeft een citroen geur, ik heb zo'n potje pre-shave staan. Toevallig zaterdag ook de witte aftershave gehaald, maar eerlijk gezegd had ik liever de groene gewild. (Dus mocht iemand hem eventueel willen ruilen, graag. Zit dus nog helemaal vol.)
gehaald of besteld. Ik kan het echt nergens in de winkels vinden. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124529551
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:42 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

gehaald of besteld. Ik kan het echt nergens in de winkels vinden. :(
Gekocht bij de kapper. Bestellen zou ik niet zo snel doen, tenzij ik meerdere dingen nodig zou hebben.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:53:58 #268
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124529983
Nice, wij hebben alleen maar kappers met dure shampoo. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124534348
quote:
Een open kam als beginnersset? Niet het eerste waar ik aan denk.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:15:41 #270
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124535762
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:42 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

gehaald of besteld. Ik kan het echt nergens in de winkels vinden. :(

Was dit niet al eens langs gekomen..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:16:15 #271
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124535793
quote:
sterk verouderd en of onjuist in mijn omgeving. ;)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124535920
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 02:07 schreef stavromulabeta het volgende:
Even creatief geweest me een Xenos theedoos.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi gedaan!! ^O^
Ik zoek zelf ook nog een lederen etui voor mijn scheerspullen maar dit is ook een leuk idee. :D
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:19:44 #273
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124535940
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:16 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

sterk verouderd en of onjuist in mijn omgeving. ;)
Ah oke.. -O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:36:46 #274
97745 Thorical
finding a way
pi_124536766
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:42 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

gehaald of besteld. Ik kan het echt nergens in de winkels vinden. :(
Ik heb dus net een tube Proraso in de Vijzelstraat gekocht. Volgens mij hebben ze het hele Proraso assortiment.En maar een paar dubbeltjes duurder dan web prijzen.
pi_124537232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:36 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb dus net een tube Proraso in de Vijzelstraat gekocht. Volgens mij hebben ze het hele Proraso assortiment.En maar een paar dubbeltjes duurder dan web prijzen.
Ik gun een dappere middenstander aan de Vijzelgracht best die paar dubbeltjes. :7
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:06:02 #276
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124538339
Ja jammer dat er jaren voorbij gaan dat ik niet in amsterdam kom. Anders zou ik ook even bij van dulst langsgaan.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124545655
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:06 schreef SosuaCafe het volgende:
Ja jammer dat er jaren voorbij gaan dat ik niet in amsterdam kom. Anders zou ik ook even bij van dulst langsgaan.
Waar moet je vandaan komen dan?
pi_124559710
Ah, de Merkur Futur en de Prorasospullen zijn binnen. Ik ben benieuwd, het gewicht van de Merkur bevalt me in elk geval wel.
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:22:37 #279
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124559964
Iedereen aan de merkurs. Hoor weinig EJ of Parker voorbij komen. Zelf meer van de vintage messen.

Woon overigens half uur van amsterdam af.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124560043
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Iedereen aan de merkurs. Hoor weinig EJ of Parker voorbij komen. Zelf meer van de vintage messen.

Woon overigens half uur van amsterdam af.
Dat komt denk ik door de beschikbaarheid van producten. Merkur en Mühle zijn wel de merken die hier op webshops goed verkrijgbaar zijn.
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:06:49 #281
97745 Thorical
finding a way
pi_124561436
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Iedereen aan de merkurs. Hoor weinig EJ of Parker voorbij komen. Zelf meer van de vintage messen.

Woon overigens half uur van amsterdam af.
Nou nee, ik heb een oude Gillette tto met een blauw plasitc handvat, een Weishi een Merkur 33c en een Muhle R89. De 2 laaste heb ik 2e hands gekocht de Weishi nieuw en de Gillette bleek ik al te hebben. Maar als ik dat geweten had dan zou de Weishi nooit gekocht zijn.
Binnenkort komt er ook een Russisch verstelbaar mes een konsul dat iemand voor me mee zal nemen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:24:07 #282
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124561866
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Iedereen aan de merkurs. Hoor weinig EJ of Parker voorbij komen. Zelf meer van de vintage messen.

Woon overigens half uur van amsterdam af.
Ik heb de parker 91r.
Bevalt mij prima, lekker zwaar. Het mesjesverwisselen kan beter, maar vind het een prima ding om mee te beginnen.
Eigenlijk zou ik niet weten waarom ik een veel duurdere zou kopen later.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_124562084
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Iedereen aan de merkurs. Hoor weinig EJ of Parker voorbij komen. Zelf meer van de vintage messen.

Woon overigens half uur van amsterdam af.
]Ik heb een parker 96r om mee te beginnen
pi_124562309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:44 schreef marzman het volgende:

[..]

Een open kam als beginnersset? Niet het eerste waar ik aan denk.
Valt wel mee, scheer me al zo'n 30 jaar, ook met een open mes, dit is alleen mijn eerste DE..
pi_124567056
Die aftershavelotion van Proraso is goddelijk. De Sandalwoodcréme schuimt wel goed, maar heeft verder niet een uitgesproken geur, dat is wel jammer.
pi_124570502
Weten jullie nog winkels (rond Apeldoorn) waar ze scheerzeep verkopen?
Supermarkt bij mij om de hoek hebben ze alleen maar vergulde hand, die ik al heb.

Kruidvat oid?
Heb trouwens ook vanmiddag hema mesjes gekocht, volgende week maar even proberen ^O^
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:46:14 #287
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124571261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:27 schreef Pastapipos het volgende:
Weten jullie nog winkels (rond Apeldoorn) waar ze scheerzeep verkopen?
Supermarkt bij mij om de hoek hebben ze alleen maar vergulde hand, die ik al heb.

Kruidvat oid?
Heb trouwens ook vanmiddag hema mesjes gekocht, volgende week maar even proberen ^O^
Waarom niet gewoon op internet? Ik bestel regelmatig hier: http://www.shaving-shack.com/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:49:45 #288
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124571387
Ik wil de Penhaligon's Blenheim Bouquet shaving cream wel is een keer proberen. Zo'n mooi potje met silver plated lid, fancy B-)



http://www.penhaligons.co(...)ng-cream-496760.html
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_124571402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:27 schreef Pastapipos het volgende:
Weten jullie nog winkels (rond Apeldoorn) waar ze scheerzeep verkopen?
Supermarkt bij mij om de hoek hebben ze alleen maar vergulde hand, die ik al heb.

Kruidvat oid?
Heb trouwens ook vanmiddag hema mesjes gekocht, volgende week maar even proberen ^O^
De Etos verkoopt Tabac, en de supermarkten en drogisterijen verkopen over het algemeen ook de Palmolive shaving cream. Voor de rest is het in Nederland slecht gesteld. 40 verschillende soort busschuim in de schappen, maar 3 soorten scheercréme is al teveel van het goede.
pi_124571578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:46 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon op internet? Ik bestel regelmatig hier: http://www.shaving-shack.com/
Heb laatst ook mn starterskit op internet gehaald, maar wil niet elke keer verzendkosten betalen
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_124571601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:50 schreef Froop het volgende:

[..]

De Etos verkoopt Tabac, en de supermarkten en drogisterijen verkopen over het algemeen ook de Palmolive shaving cream. Voor de rest is het in Nederland slecht gesteld. 40 verschillende soort busschuim in de schappen, maar 3 soorten scheercréme is al teveel van het goede.
Hahah inderdaad, veel soorten bussen ja.
De palmolive heb ik zien staan ja, in een tube geloof ik.
Bevallen beide soorten?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:57:02 #292
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124571628
In Leiden zit deze kapper, die verkoopt ook een hoop. Moet je wel helemaal naar Leiden toe.
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/index.php?page=home
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_124571687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:57 schreef hmmmz het volgende:
In Leiden zit deze kapper, die verkoopt ook een hoop. Moet je wel helemaal naar Leiden toe.
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/index.php?page=home
Dan is verzenden wel weer goedkoper, haha
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_124571822
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Hahah inderdaad, veel soorten bussen ja.
De palmolive heb ik zien staan ja, in een tube geloof ik.
Bevallen beide soorten?
Ik heb geen problemen met beide. De Tabac is iets geuriger en duurder, 5 euro of iets dergelijks. De Palmolive zit tegen de 2 euro aan, dat is ontzettend goedkoop. Tenzij je echt voor het merk wilt betalen zoals TOBS, die zijn alweer stukken duurder.

Ik zou gewoon iets van Proraso opzoeken, dat is op B&B toch wel een favoriet als ik het goed heb. Dat spul is hier in Nederland ook spotgoedkoop.
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:08:43 #295
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572086
Die tabac en palmolive vallen allebei tegen qua geur imho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:09:06 #296
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572102
Oh
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:09:39 #297
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572121
Ik gooi hem dicht ivm OP
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:09:50 #298
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572132
Ha
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:10:00 #299
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572141
Hi
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:10:24 #300
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572157
Ho
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:10:34 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124572161
Dicht w/
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')