abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:29 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123411158
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen 8)7
Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.

Edit: psm was me voor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:49 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123411173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Cargo's regelmatig direct na de brug weer stratjes omhoog zien gooien.
dat kan kloppen. Die kunnen dat bij het eerste bordje vaak al doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:51 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123411174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Maarja goederenwagons hebben dan ook vaak geen pantograven. Alleen de locs ;)
Joh :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:54 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411176
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.
Of bijvoorbeeld een dubbele Thalys :)
pi_123411179
Niet teveel de Trdl bellen jongens, schiet zijn werkdrukmeter door het dak.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:16:38 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123411202
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch is het zo. Zie ook bij al die bruggen. Je weet dan iig zeker dat alle panto's van je trein onder draad zitten.
ja als je met treinstellen rijdt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:18:14 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411259
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen. Het opnieuw opbouwen van de verbinding met het Radio Block Centre mislukt door een slechte GSM-R-dekking. Op ongeveer 300 meter afstand ziet u onderstaand bord:



Het lampje onder het bord brandt niet.

Wat doet u om uw weg te vervolgen?"
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:20:33 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123411337
Bellen met de TRDL.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:21:32 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123411374
Verplicht Eerst een puntje taart eten op een blauw bord..
pi_123411408
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:22:51 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123411419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:18 schreef James1988 het volgende:
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen.
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123411437
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT :P
Er rijden idd nooit treinen over de HSL :')
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:24:12 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123411489
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:

Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:26:00 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411561
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden.
Voor zover mij bekend komt die lamp ook op de HSL voor, zie o.a. deze foto (locatie: Hazeldonk, bron). :)
pi_123411601
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
pi_123411608
quote:
5s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit? :?
Nee hoor :)
Als een sein gedoofd is (kapot of wat dan ook) dan moet je met een aanwijzing verder. Als jij op je DMI met ERTMS ziet dat jij wel een rijweg hebt, en de oprijdlamp staat uit, dan moet je dit melden dat het een gedoofd sein is.
Hoe dat met aanwijzingen etc zit op de HSL hebben wij niet behandeld op school, maar ik meen dat je daar written orders krijgt.
pi_123411655
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
Ik doelde ook op de storing in je ETCS systeem, niet om het repareren van lampen of infra :P
Had ik misschien iets beter kunnen omschrijven :P
pi_123411751
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Ik pak mijn ERTMS boek er even bij en zal wel even de omschrijving citeren. Eerst even drinken pakken!
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:33:30 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411872
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef Monopoly het volgende:
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).

Klopt dat een beetje?
pi_123411886
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
pi_123412092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).

Klopt dat een beetje?
Dat moet ik even opzoeken.

In mijn ERTMS boek staat het volgende:
"Op de HSL kan een SMB met een oprijdlamp zijn uitgevoerd".
Dan blader ik even verder en zie ik:
"Op de HSL wordt ERTMS level 2 toegepast. In geval van calamiteiten kan men overschakelen naar level 1.

Bij level 1 zijn de seinen langs de baan leidend! Dus ik denk (en dit weet ik niet zeker aangezien ik er nooit heb gereden zelf, en er ook nog geen uitleg over heb gehad) dat de lichten OP de HSL altijd zijn gedoofd, tenzij men overschakelt naar Level 1. Dan zullen de lichten branden wanneer men NIET hoeft te stoppen voor een SMB. Wanneer een lamp gedoofd is zal men wel moeten stoppen voor een SMB.

Dat denk ik dan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:43:04 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123412333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef b2py het volgende:
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123412446
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon :Y
Ik heb getwitterd :o
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:51:33 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123412706
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.

Een stopmerkbord geeft de rand van een blok op de HSL aan. Een brandende lamp eronder geldt als teken dat de machinist verder mag rijden, in het geval dat er geen ETCS-supervisie is. Voor zover mij bekend dan, Mirgeam weet dit waarschijnlijk beter. ;)

De stopmerkborden kwamen voor het eerst voor in Frankrijk. Hier werden ze gebruikt om de HSL in blokken onder te verdelen, de overbruggingskroontjes worden gebruikt om aan te geven dat een TGV een bezet blok mag binnenrijden:
quote:
The line is divided into signal blocks of about 1,500 metres (~1 mi), the boundaries of which are marked by blue boards printed with a yellow triangle. Dashboard instruments show the maximum permitted speed for a train's current block, as well as a target speed based on the profile of the line ahead. The maximum permitted speed is based on factors such as the proximity of trains ahead (with steadily decreasing maximum permitted speeds in blocks closer to the rear of the next train), junction placement, speed restrictions, the top speed of the train and distance from the end of LGV route. Trains at high-speed take several kilometres to stop. Since trains will require more than one signal block to slow down, drivers are alerted to reduce speed gradually, several blocks before any required stop.

The signalling system is permissive; the driver of a train is permitted to proceed into an occupied block section without first obtaining authorisation. Speed in this situation is limited to 30 kilometres per hour (19 mph) and if speed exceeds 35 km/h (22 mph), the emergency brake is applied and the train stops. If the board marking the entrance to the block section is accompanied by a sign marked Nf, the block section is not permissive, and the driver must obtain authorisation from the Signalling and Control Centre (Poste d'Aiguillage et de Régulation) before entering the block. Once a route is set, or the signalling centre has provided authorisation, a white lamp below the marker board is lit to inform the driver. The driver then acknowledges the authorization using a button on the train's control panel. This temporarily overrides the emergency braking system, which would otherwise stop the train when proceeding past the non-permissive marker's ground loop.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:55:27 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123412900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.
Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:56:10 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123412929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:58:01 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123413004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk. ;)
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? :'( Stelletje mietjes tegenwoordig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:53 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123413344
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? :'( Stelletje mietjes tegenwoordig.
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:06:00 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123413401
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen 8)7
Je wilt geen tractie vragen terwijl je stroomafnemer ingevangen wordt, dat zorgt voor vlammen en overmatige slijtage.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123413746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Eerst Trdl bellen.
pi_123414090
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:22:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123414207
Volgens mij op afstand: heb ook al eens in een IC Utrecht-Enschede gezeten die bij Deventer Deurne aangaf, dat was een stel dat in Den Haag eigenlijk voor de IC naar Venlo bestemd was maar gebruikt is voor de IC naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123414335
Voorbereidingen op Koninginnedag in volle gang
Gepubliceerd op 27 februari, 2013 door ProRail.

Het is nog een paar weken wachten tot Koninginnedag, maar op het spoor zijn de voorbereidingen al in volle gang. Met de troonsopvolging en alle andere festiviteiten rond Koninginnedag kunnen we een extra drukke dag in Amsterdam verwachten. We zijn samen met NS en andere diensten in Amsterdam direct gaan nadenken wat dit voor het spoor gaat betekenen.

Voorbereiding op een ‘normale koninginnedag’
Normaal gesproken werken we al veel samen met NS en partijen als politie en brandweer voor een goed verloop van een ‘gewone’ Koninginnedag. De draaiboeken hiervoor liggen al klaar. Zo worden bezoekers al zoveel mogelijk gespreid over de Amsterdamse stations en rijden we volgens een zogenaamd ‘sectorenmodel’. Dit wil zeggen dat er dan geen doorgaande intercities door Amsterdam Centraal heen rijden. Deze keren op Amsterdam Amstel en Amsterdam Sloterdijk. Verder wordt er streng opgetreden tegen spoorlopers en staan er storingsploegen paraat. Dit heeft de afgelopen jaren goed gewerkt.

Extra drukte
Wat is er met de troonswisseling nu anders dan een op een normale Koninginnedag? Dat is de vraag waar we ons nu over buigen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Hiervoor zitten we in een projectgroep met onder andere NS, politie, brandweer, GGD en het Openbaar Ministerie. We kijken vooral goed naar de situatie op Amsterdam Centraal. Het station is in verbouwing, waardoor de middentunnel niet beschikbaar is. Het allerbelangrijkste is dat we een feestelijke dag kunnen vieren waarbij het treinverkeer zo soepel mogelijk verloopt. Net als de rest van Nederland kijken we uit naar deze vreugdevolle dag!

Bron

Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
pi_123414385
Oplevering station Breda is van Q3 2015 verschoven naar Q2 2016. De stillegging van de heiwerkzaamheden liggen hier volledig aan ten grondslag.
pi_123414390
Ben benieuwd. Dat had ik wel verwacht. Ook al eens gepost, tig delen terug :P
pi_123414528
Fyra problems could be more political than technical
WHAT a mess! I'm referring to the total collapse of Fyra's high-speed service between Amsterdam and Brussels. The immediate cause is problems encountered with the V250 trains during snow and ice, which led to a ban on their operation in Belgium, although not in the Netherlands where they were voluntarily withdrawn from service.

This destroyed confidence in the trains in Belgium, which means it could be months before they are allowed to operate normally even if the technical problems are resolved. In the meantime, a very poor replacement service has been introduced.

Bron en meer

Opiniestuk van de hoofdredacteur van International Railway Journal over het Fyra debacle.
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:41:43 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123415018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef b2py het volgende:
Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123415054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
Moet je de ProRail tekst eens lezen. Ik neem ook aan dat de treinen dan geknipt worden op Amsterdam C.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:07 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123415260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
mja, dat is normaal op Koninginnedag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123415317
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is normaal op Koninginnedag
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:52:36 #91
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123415394
Ze kunnen ook alle reizigers uit Utrecht op Amstel uit de trein schoppen (mogen verder met de metro) en dan leeg doorrijden om op CS te keren?
Omdat je op Amstel dus niet kan keren.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:11:24 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123415982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Gelukkig maar. Gewoon boerenverstand is nog niet helemaal kapotgeregeltjiseerd. _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 17:14:47 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123416115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:26:38 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416467
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Ja dat gebeurt in de praktijk vanzelf als al die Untertokkies met zijn honderdduizenden over het spoor gaan lopen krioelen. Amsterdam moet je ver bij vandaan blijven op 30 april. Altijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:35:38 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416758
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:36:13 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416777
"Ook de inzet van andere vervoerders dan de NS moet daarbij worden onderzocht."

O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:47:35 #97
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123417163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Je verwart de release speed en staff responsible mode. Bij level 1 mag je na de remcurve onder full-supervision met een snelheid gelijk aan de release speed een ma afhalen bij de eerstvolgende balise.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 18:02:08 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123417666
Den Haag zet treinverbinding met België door

Wel het plan doorzetten, maar voorlopig geen treinpaden kunnen krijgen, interessant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123417700
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Ze hebben het bericht aangepast n.a.v. een 'discussie' op Twitter met mij.
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:23:37 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123418329
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:19 schreef b2py het volgende:
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
OBIS is uit geen enkel punt vanuit de trein te bedienen door de HC. Instellingen, treinnummertje enz. worden vanaf de wal ingegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')