Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen
dat kan kloppen. Die kunnen dat bij het eerste bordje vaak al doenquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Cargo's regelmatig direct na de brug weer stratjes omhoog zien gooien.
Johquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maarja goederenwagons hebben dan ook vaak geen pantograven. Alleen de locs
Of bijvoorbeeld een dubbele Thalysquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.
ja als je met treinstellen rijdt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch is het zo. Zie ook bij al die bruggen. Je weet dan iig zeker dat alle panto's van je trein onder draad zitten.
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOITquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:18 schreef James1988 het volgende:
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen.
Er rijden idd nooit treinen over de HSLquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen
Voor zover mij bekend komt die lamp ook op de HSL voor, zie o.a. deze foto (locatie: Hazeldonk, bron).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden.
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen
Nee hoorquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit?
Ik doelde ook op de storing in je ETCS systeem, niet om het repareren van lampen of infraquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef Monopoly het volgende:
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Dat moet ik even opzoeken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).
Klopt dat een beetje?
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoonquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef b2py het volgende:
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
Ik heb getwitterdquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon
quote:The line is divided into signal blocks of about 1,500 metres (~1 mi), the boundaries of which are marked by blue boards printed with a yellow triangle. Dashboard instruments show the maximum permitted speed for a train's current block, as well as a target speed based on the profile of the line ahead. The maximum permitted speed is based on factors such as the proximity of trains ahead (with steadily decreasing maximum permitted speeds in blocks closer to the rear of the next train), junction placement, speed restrictions, the top speed of the train and distance from the end of LGV route. Trains at high-speed take several kilometres to stop. Since trains will require more than one signal block to slow down, drivers are alerted to reduce speed gradually, several blocks before any required stop.
The signalling system is permissive; the driver of a train is permitted to proceed into an occupied block section without first obtaining authorisation. Speed in this situation is limited to 30 kilometres per hour (19 mph) and if speed exceeds 35 km/h (22 mph), the emergency brake is applied and the train stops. If the board marking the entrance to the block section is accompanied by a sign marked Nf, the block section is not permissive, and the driver must obtain authorisation from the Signalling and Control Centre (Poste d'Aiguillage et de Régulation) before entering the block. Once a route is set, or the signalling centre has provided authorisation, a white lamp below the marker board is lit to inform the driver. The driver then acknowledges the authorization using a button on the train's control panel. This temporarily overrides the emergency braking system, which would otherwise stop the train when proceeding past the non-permissive marker's ground loop.
Waarom niet gewoon 40 km/h?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? Stelletje mietjes tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk.
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? Stelletje mietjes tegenwoordig.
Je wilt geen tractie vragen terwijl je stroomafnemer ingevangen wordt, dat zorgt voor vlammen en overmatige slijtage.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef b2py het volgende:
Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
Moet je de ProRail tekst eens lezen. Ik neem ook aan dat de treinen dan geknipt worden op Amsterdam C.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
mja, dat is normaal op Koninginnedagquote:Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is normaal op Koninginnedag
Gelukkig maar. Gewoon boerenverstand is nog niet helemaal kapotgeregeltjiseerd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
Ja dat gebeurt in de praktijk vanzelf als al die Untertokkies met zijn honderdduizenden over het spoor gaan lopen krioelen. Amsterdam moet je ver bij vandaan blijven op 30 april. Altijd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Je verwart de release speed en staff responsible mode. Bij level 1 mag je na de remcurve onder full-supervision met een snelheid gelijk aan de release speed een ma afhalen bij de eerstvolgende balise.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Ze hebben het bericht aangepast n.a.v. een 'discussie' op Twitter met mij.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
OBIS is uit geen enkel punt vanuit de trein te bedienen door de HC. Instellingen, treinnummertje enz. worden vanaf de wal ingegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:19 schreef b2py het volgende:
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |