abonnement Unibet Coolblue
pi_123396001
quote:
Hongaarse studentenorganisatie beschuldigd van antisemitisme
BOEDAPEST – Opnieuw is Hongarije verwikkeld in een schandaal rond antisemitisme. Een studentenpartij in Boedapest gaf studenten in een database jood, homo of andere benamingen. De politieke partij Jobbik met een extreem rechtse signatuur heeft de hand in het toenemende antisemitisme.

Een studentenlijst van een studentenpartij bij de universiteit Eötvös in Boedapest werd vorige week openbaar gemaakt. De beweging verzamelde illegaal gegevens van voornamelijk eerstejaarsstudenten en voorzag die van racistische of seksistische opmerkingen.

Achter de namen stonden teksten als „ze heeft een lelijk joods hoofd”, „blijkbaar een zigeuner”, „liberaal homokindje” of nog erger. Over degenen die wel geaccepteerd werden, stond geschreven dat hij of zij bijvoorbeeld netjes of vrolijk was. In een van de kolommen werd met ‘ja’ en ‘nee’ aangegeven als men dacht dat de persoon in kwestie joods is. In een volgende kolom had men de geschatte politieke voorkeur vermeld.

Volgens de Oostenrijkse krant Der Standard heeft de Jobbikpartij, de enige politieke partij in Europa die openlijk antisemitisme propageert, sinds 2006 in de studentenorganisaties steeds meer macht gekregen. Studentenpartijen hebben een belangrijke rol in de Hongaarse universiteiten. Ze zorgen voor een verdeling van studiebeurzen en financiën voor projecten.

De betreffende studentenpartij in Boedapest ontkent de toevoegingen in de database gezet te hebben. „Iedereen die toegang tot het kantoor van de studentenorganisatie had, kan het geweest zijn.” Alle activiteiten van de organisatie zijn op bevel van de rector van de Eötvös Universiteit geschorst totdat de politie meer duidelijkheid kan geven over het incident. Over de omvang van het schandaal aan de Boedapestse universiteit en of deze vorm van discriminatie ook bij andere Hongaarse hogescholen en universiteiten voorkomt, is nog niets bekend.
Landelijke registratie
In november vorig jaar pleitte leider Marton Gyöngyösi van de Jobbikpartij voor landelijke registratie van Hongaren met een joodse achtergrond, omdat ze een „veiligheidsrisico” zouden vormen voor Hongarije. Pas na veel protest, ook vanuit het buitenland, kwam er een vaag excuus van premier Viktor Orbán en zijn partij Fidesz, aldus het Duitse blad Der Spiegel. Zo’n tienduizend mensen verzamelden zich enkele dagen later voor het Hongaarse parlement om te protesteren tegen antisemitische uitlatingen.

Volgens Die Welt kampt Hongarije met een identiteitsprobleem die aan de oppervlakte is gekomen met de economische crisis. Daarom steken fascistische en antisemitische bewegingen de kop op.


[ Bericht 30% gewijzigd door Frutsel op 27-02-2013 09:40:06 ]
pi_123396054
Dit heb je zelf niet getypt. De bron graag.
Google is your friend, abuse your friends
pi_123396417
K
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123396824
''De studentenpartij verzamelde illegaal gegevens van voornamelijk eerstejaars en voegde racistische of seksistische opmerkingen toe.''

Want facebook is zo illegaal :')
pi_123396869
Ging dat via facebook?
pi_123398037
Hongarije :')
pi_123398825
Who cares
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123401183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Who cares
ik
pi_123401225
Waarom?

Serieuze vraag btw :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:29:42 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123401340
Tijdje terug nog geweest, wel een mooi land en aardige mensen. Maar volgens mij is Hongarije niet per defenitie meer antisemitisch dan bijvoorbeeld Tsjechië of Slowakije. Dit is toch wel een beetje een sfeertje wat iets meer heerst in de oost-Europese landen.
Say what?
pi_123402392
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:25 schreef bijdehand het volgende:
Waarom?

Serieuze vraag btw :P
Ik was eigenlijk niet van plan om in deze topic te reageren daar het een nogal overtrokken bericht is over studenten.

Volgens mij wil hij het graag weten omdat Hongaren een soort halve Turken zijn met nog een aantal verwaterterde Turks/islamitische tradities,vooral in de omgeving van Budapest gehanteerd. Aangezien Turken en Hongaren ontzettend nationalistisch zijn (kunnen de Fransen nog wat van leren) en derhalve ook anti joods. Maargoed, Turken en zeker de islamietjes zijn 2 keer zo anti joods als de Hongaren. Niets nieuws.
pi_123402412
Schering en inslag in dat derdewereldland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_123403732
Klopt, in veel opzichten is Hongarije een derdewereldland maar aan de andere kant loop je zelfs in de hoofdstad bijzonder weinig of geen risico dat je tanden uitgeschopt op straat kletteren. Het is mij ook niet bekend dat vrouwen en meisjes hoe sexy gekleed dan ook op straat nagesist worden danwel voor hoer worden uitgemaakt. Verder zou ik nog wel legio positieve voorbeelden kunnen noemen maar daar zie het nut niet van in.
pi_123404021
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:25 schreef bijdehand het volgende:
Waarom?

Serieuze vraag btw :P
Geen idee.. alsof mensen altijd rationeel zijn.

Ik lees het en vind het dom. Verder heb ik er geen invloed op noch iets te maken. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Guidance op 27-02-2013 11:55:27 ]
pi_123404085
Frutsel ik wou hiermee bereiken aandacht voor de gevaarlijke sitouatie in hongarije

de jobbik partij en premier orban zijn verkeerd bezig
pi_123404335
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:50 schreef arjan1212 het volgende:
Frutsel ik wou hiermee bereiken aandacht voor de gevaarlijke sitouatie in hongarije

de jobbik partij en premier orban zijn verkeerd bezig
Wees maar gerust, het broeit in Hongarije. Viktator Orbán met zijn partij FideSSz heeft zijn langste tijd gehad en nazipartij Jobbik heeft niets in te brengen en zal dat ook nooit kunnen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:06:36 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_123404594
Hongarije ^O^ ^O^ Een fijn land met fijne mensen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:16:31 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_123404936
*O* *O* Een topis in NWS waar mijn posts niet worden verwijderd.

* Belt de Telegraaf!
pi_123933891
Omstreden wet Hongarije goedgekeurd

Het Hongaarse parlement heeft vanavond met overgrote meerderheid ingestemd met een uitgebreid amendement op de grondwet dat eerder door het hooggerechtshof was verworpen. Het amendement staat vol omstreden beleidsmaatregelen, zoals het opsluiten van rondzwervende daklozen, het verbieden van politieke reclameboodschappen op de commerciële televisie en het verplichten van hoogopgeleiden om in de eerste jaren na hun afstuderen in Hongarije te werken.

Het amendement werd voorgesteld door de conservatieve Fidesz-partij van premier Viktor Orbán en haar kleine bondgenoot, de Christendemocraten. Ook drie onafhankelijke partijen keurden het voorstel goed. Uiteindelijk stemden 265 parlementariërs voor en elf tegen, terwijl 33 volksvertegenwoordigers zich van stemming onthielden.

De Europese Unie, de Verenigde Staten en diverse Hongaarse juristen en burgerrechtengroepen hebben felle kritiek op de grondwetswijziging, omdat de regering daarmee onevenredig veel macht in handen zou krijgen.

Voor het parlement waren enkele honderden betogers bijeengekomen om president Janos Ader, bondgenoot van Fidesz, op te roepen zijn veto over het amendement uit te spreken.

- http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ngarije-goedgekeurd/

Premier Orban was op zijn retour zei je? Nee nee dit gaat helemaal niet goed.
pi_123936349
Mooi land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123936919
Als de Verenigde Staten er een mening over hebben moet het wel erg zijn, doorgaans zal het ze een zorg zijn wat die malle Europeanen allemaal uitvreten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_123937667
En met zulke volkeren willen we in 1 Europese superstaat wonen, als het aan Pechtold ligt. Overigens is dat antisemitisme in geheel Oost-Europa wijdverspreid.
pi_123937961
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
En met zulke volkeren willen we in 1 Europese superstaat wonen, als het aan Pechtold ligt. Overigens is dat antisemitisme in geheel Oost-Europa wijdverspreid.
Een van de vele redenen waarom een politieke unie een kort leven zal hebben, als het er al komt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 11 maart 2013 @ 22:44:15 #24
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_123937996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk niet van plan om in deze topic te reageren daar het een nogal overtrokken bericht is over studenten.

Volgens mij wil hij het graag weten omdat Hongaren een soort halve Turken zijn met nog een aantal verwaterterde Turks/islamitische tradities,vooral in de omgeving van Budapest gehanteerd. Aangezien Turken en Hongaren ontzettend nationalistisch zijn (kunnen de Fransen nog wat van leren) en derhalve ook anti joods. Maargoed, Turken en zeker de islamietjes zijn 2 keer zo anti joods als de Hongaren. Niets nieuws.
Anti-semiet. Je zei "Islamietjes".
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_123938394
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
En met zulke volkeren willen we in 1 Europese superstaat wonen, als het aan Pechtold ligt. Overigens is dat antisemitisme in geheel Oost-Europa wijdverspreid.
Nee, dan India.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')