abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_123996713
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En daar valt Noord-Frankrijk dus niet onder.
Voor jou misschien, maar vanaf hier is Parijs b.v. echt nog wel een km of 700. (schat ik.)

Overigens ben ik van mening dat ze hier in NL sowieso niet in sneeuw kunnen rijden. Vanochtend ook, lag maar een miniem laagje sneeuw op de weg, maar nog reed met om 5.50 60 km/u waar je 100 mocht op een rechte weg.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:05:35 #202
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_124001730
Nou, ik heb de afgelopen tijd ook in de sneeuw gereden in België, Frankrijk, Duitsland en Engeland, en nee, daar is het niet veel beter. Misschien in de Alpenlanden en Scandinavië wel, maar dat alleen Nederland gek gaat doen van wat poedersuiker kan rechtstreeks naar het land der fabelen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_124014012
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, maar niet zonder warmte, dus een goede warme deken is wel slim om in de auto te hebben. Tevens had ik nog wel meer wintergoodies in mijn auto liggen, zoals een setje startkabels, handschoenen, en vroegahh, in de Chevy had ik zelfs een emmertje strooizout vermengd met zand en een sleepkabel plus een 3 tons - 5 meter hijsband liggen, omdat je met dat hok nogal eens problemen had met steile stoepen e.d. Beter mee verlegen als óm verlegen ;)

Als je in de winter ergens stil komt te staan ben je meestal niet de enige, en als je een uur moet wachten op de ANWB-meneer met -10 's morgens vroeg en je motor loopt niet, wordt het erg rap erg frips, of ga je dan rondjes rennen om je auto om warm te blijven? :)

Die anderhalve keer dat je het nodig hebt, ben je er zielsgelukkig mee, en in extreme gevallen kan zoiets gewoon je leven redden.(of dat van een ander).
Dat is de reden dat ik inderdaad wel een dekentje achterin heb liggen. En de sleepkabel, een oude handdoek, startkabels etc. Dat is het probleem niet. Dat zijn basale dingen om de techniek aan de gang te krijgen/houden (of iemand te helpen) en om warm te blijven. Maar mensen die met een compleet noodrantsoen op pad gaan, die snap ik niet. Ik heb een pakje kauwgom, daar red ik het wel mee :P
Schip ahoy!
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:03:47 #204
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_124014063
Ik neem ook nooit wat mee, terwijl mijn vriendin wel zo is, "want ze hebben op tv/radio gezegd dat je wat te drinken en een dekentje bij je moet hebben!"
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 18:14:37 #205
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124014398
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
Nouja ik check niet elke keer voor ik ergens heen ga de weersverwachting. En zelfs op lange(re) ritten neem ik nooit een heel voedselpakket mee. Dus ik kan wel begrijpen waarom mensen in een dergelijke situatie terecht komen. Uitermate dom vind ik ook wel erg sterk uitgedrukt.
De verwachtte sneeuwval was uitgebreid in het nieuws, dus ja, dan is het echt dom om onvoorbereid op weg te gaan. Helemaal als je een lange rit wilt maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 07:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Ik ben ook wel eens in Duitsland gestrand met pech. 900km gepland voor die dag en alleen een flesje water bij me. 'Even gauw heen en weer', was de planning. Soms lopen zaken anders dan je verwacht.

Ivm de kou heb ik gelukkig wel een fleece dekentje in de kofferbak liggen, maar verder heb ik niks qua overlevingspakket bij me hoor.
Stranden met pech is een compleet andere situatie. Normaliter heb ik ook niets bij me, maar als er extreem weer of veel sneeuw verwacht wordt neem ik altijd een broodje ofzo mee en wat te drinken. Ook heb ik dan een slaapzak achterin liggen. Noem me gek, maar ik 'sleep' het liever voor niets mee.
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:19:44 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124014579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:02 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is de reden dat ik inderdaad wel een dekentje achterin heb liggen. En de sleepkabel, een oude handdoek, startkabels etc. Dat is het probleem niet. Dat zijn basale dingen om de techniek aan de gang te krijgen/houden (of iemand te helpen) en om warm te blijven. Maar mensen die met een compleet noodrantsoen op pad gaan, die snap ik niet. Ik heb een pakje kauwgom, daar red ik het wel mee :P
Een fles Spa blauw kan nooit echt kwaad, is het niet om te drinken in geval van nood, dan wel als reserve koelwater of voor weet ik het wat.. Het is niet dat het in de weg ligt ofzo toch? :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124016396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:14 schreef jitzzzze het volgende:

[..]
Stranden met pech is een compleet andere situatie. Normaliter heb ik ook niets bij me, maar als er extreem weer of veel sneeuw verwacht wordt neem ik altijd een broodje ofzo mee en wat te drinken. Ook heb ik dan een slaapzak achterin liggen. Noem me gek, maar ik 'sleep' het liever voor niets mee.
Toen ik net m'n rijbewijs gehaald had en m'n eerste autootje had, heb ik gelijk om een echt (ouderwetse) paardendeken gevraagd. Zo'n wollen. Die gaat ook nooit uit de auto, zomer of winter.... Het is gewoon altijd handig om zo'n deken te hebben. Wol brand niet, het is warm (ook als het nat is) en het is stevig.
pi_124016743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:14 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De verwachtte sneeuwval was uitgebreid in het nieuws, dus ja, dan is het echt dom om onvoorbereid op weg te gaan. Helemaal als je een lange rit wilt maken.

[..]

Stranden met pech is een compleet andere situatie. Normaliter heb ik ook niets bij me, maar als er extreem weer of veel sneeuw verwacht wordt neem ik altijd een broodje ofzo mee en wat te drinken. Ook heb ik dan een slaapzak achterin liggen. Noem me gek, maar ik 'sleep' het liever voor niets mee.
Ben ik het niet mee eens. Alsof je daar altijd zo bewust mee bezig bent. Ik zou er in ieder geval geen rekening mee houden dat je nachten/dagen vast staat :')
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 19:12:39 #209
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124016854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Alsof je daar altijd zo bewust mee bezig bent. Ik zou er in ieder geval geen rekening mee houden dat je nachten/dagen vast staat :')
Nee, dat niet nee. Maar een uur of wat langer onderweg dan normaliter is niet zo heel gek verzonnen. Dan is een broodje of twee en wat drinken toch niet zo heel onverstandig, of wel?
pi_124017148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat niet nee. Maar een uur of wat langer onderweg dan normaliter is niet zo heel gek verzonnen. Dan is een broodje of twee en wat drinken toch niet zo heel onverstandig, of wel?
Die neem ik ook dan niet mee omdat ik die altijd onderweg wel ergens haal. Niet zo'n hele rare gedachte toch? :o
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 19:20:39 #211
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124017295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Die neem ik ook dan niet mee omdat ik die altijd onderweg wel ergens haal. Niet zo'n hele rare gedachte toch? :o
Nee, ook niet. Maar ik ken stukken van 10/20 km zonder pomp of zelf maar een afslag. Dan ga je toch aardig honger hebben als je een paar uur stil staat. En koud ook, als net je tank leeg is.
pi_124018621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:20 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, ook niet. Maar ik ken stukken van 10/20 km zonder pomp of zelf maar een afslag. Dan ga je toch aardig honger hebben als je een paar uur stil staat. En koud ook, als net je tank leeg is.
Dat is zo. Dat was dan een risico geweest :P ik denk er ook gewoon echt niet aan om allerlei voedsel mee te nemen.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 19:44:19 #213
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124018786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is zo. Dat was dan een risico geweest :P ik denk er ook gewoon echt niet aan om allerlei voedsel mee te nemen.
En door heel eventjes hieraan te denken voor vertrek, kan je je reis zoveel aangenamer maken als je toch stil komt te staan :) Maar erger, in het meest extreme geval, je leven redden. Of dat van een ander.
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:58:35 #214
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_124019712
Ik neem ook altijd wat drinken mee.
Achterin liggen sowieso sleepkabel, brandblusser. EHBO kit en tasje met startkabels e.d.

Alleen als ik met de DAF of Golf onderweg ga neem ik ook gereedschap mee :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_124019740
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En door heel eventjes hieraan te denken voor vertrek, kan je je reis zoveel aangenamer maken als je toch stil komt te staan :) Maar erger, in het meest extreme geval, je leven redden. Of dat van een ander.
Nouja naar het buitenland neem ik wel dekentje en wat technische dingen e.d. mee. En dan zijn Sultana's oid misschien niet gek. Maar in Nederland vind ik eten en drinken gewoon echt overbodig. Op elke hoek is praktisch een benzinestation.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 19:59:52 #216
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124019801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja naar het buitenland neem ik wel dekentje en wat technische dingen e.d. mee. En dan zijn Sultana's oid misschien niet gek. Maar in Nederland vind ik eten en drinken gewoon echt overbodig. Op elke hoek is praktisch een benzinestation.
Stukken van 10km zonder pomp en afritten zijn ook hier in Nederland. Ik rij er dagelijks over. Dat is toch best een eind lopen :)
pi_124019885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Stukken van 10km zonder pomp en afritten zijn ook hier in Nederland. Ik rij er dagelijks over. Dat is toch best een eind lopen :)
Tja. Rationeel gezien heb je natuurlijk gewoon een punt maar ik ga gewoon niet elke keer als ik ergens heen moet allerlei eten en drinken meenemen. Dat vind ik gewoon teveel van het goede :P Dan vind ik kopen onderweg toch echt handiger en prettiger.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:43 #218
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124019995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Tja. Rationeel gezien heb je natuurlijk gewoon een punt maar ik ga gewoon niet elke keer als ik ergens heen moet allerlei eten en drinken meenemen. Dat vind ik gewoon teveel van het goede :P
Ook niet elke keer, dat doe ik ook niet. Alleen als er een grote kans is dat je rit veel langer gaat duren als normaal.
10 km lopen is echt een eind kan ik je vertellen.
pi_124020061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Stukken van 10km zonder pomp en afritten zijn ook hier in Nederland. Ik rij er dagelijks over. Dat is toch best een eind lopen :)
Mja, kan zijn, dat risico neem ik dan maar. Ik zal me daar een beetje elke keer een plunjezak meenemen zeg :D
Schip ahoy!
pi_124020087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ook niet elke keer, dat doe ik ook niet. Alleen als er een grote kans is dat je rit veel langer gaat duren als normaal.
10 km lopen is echt een eind kan ik je vertellen.
Met die sneeuw bijvoorbeeld bedoel je?
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 20:05:00 #221
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124020143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:03 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, kan zijn, dat risico neem ik dan maar. Ik zal me daar een beetje elke keer een plunjezak meenemen zeg :D
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ook niet elke keer, dat doe ik ook niet. Alleen als er een grote kans is dat je rit veel langer gaat duren als normaal.
10 km lopen is echt een eind kan ik je vertellen.
+ als jij dat risico wil lopen prima. Even goede vrienden :) Het is een afweging/beslissing die ieder voor zich moet maken.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 20:05:57 #222
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124020196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Met die sneeuw bijvoorbeeld bedoel je?
Bijvoorbeeld, of extreme regenval of extreme wind of ijzel. Dan wordt de afstand alleen maar langer voor je gevoel.
pi_124020401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, of extreme regenval of extreme wind of ijzel. Dan wordt de afstand alleen maar langer voor je gevoel.
Dat is een punt. Maar grote kans dat het me dan ook zal ontschieten. :+
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:08:51 #224
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_124020437
ik haat het als ik in sneeuw moet rijden, daarom had ik gisteren een vrij dagje. normaal moest ik naar m'n vrijwilligerswerk.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:12:05 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124020636
Tja, ik haat het ook als het sneeuwt, maar ga dan toch de deur uit. Het werk zal gedaan moeten worden. Leuk of niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')