Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Dat is de zelf reflectie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?
Hmm, wel raar dat je rijschool hier nu pas mee komt als ZIJ je examen regelen... Ik heb toen eigen verklaring ergens in de eerste 5 lessen in moeten vullen bij de rijschool zo was er dus nooit een probleem met het aanvragen van examen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:23 schreef Bankpasje het volgende:
Bij de examenaanvraag hoort uw Eigen verklaring, een formulier met tien vragen over uw gezondheid. Gaat u examen doen voor de personenauto (B), aanhanger (BE) of motor (A)? Dan kunt u de Eigen verklaring zelf via mijn.cbr.nl versturen naar het CBR. Dit kan alléén als u alle vragen op het formulier Eigen verklaring met ‘Nee’ kunt beantwoorden. U betaalt dan via iDEAL. Uw rijschool kan de Eigen verklaring ook voor u insturen. Bespreek dit tijdig met uw rijschool.
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef Nafi het volgende:
[..]
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:54 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...
Zou goed kunnen ja. Bij mijn B rijbewijs, 9 jaar geleden was het volgens mij ook geregeld door de rijschool. Ik heb het los 'gekocht', je kon er ook voor kiezen dat de rijschool het allemaal regelde maar dat kostte iets meer.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:54 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.
Ik heb hier een paar keer gehoord dat mensen door een oogoperatie op jonge leeftijd naar een arts moesten om te laten bevestigen dat hun zicht goed genoeg is. Dit duurde meestal erg lang (en kostte ook nog wat). Heb hier in het topic mensen gehoord die echt moesten wachten met examen aanvragen tot die verklaring verwerkt was, terwijl ze ruim op tijd ermee aan de slag waren gegaan.Jep. Kostte mij ¤40 en drie maanden. (Had eigenlijk het dubbele aan kosten moeten zijn, maar toffe arts) En dat was iets wat m'n instructeur onmogelijk had kunnen zien, maar verzwijgen is en blijft fraude. Zal het in praktijk wel loslopen, maar de operatie was voor mij redelijk recent, dus maar braaf aangegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens staan er meer dingen op die een instructeur niet altijd kan zien, dus da's wel een matige aanpak, imho.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Ben je het dan niet zat na een uur? Ik had er na een uur meestal wel weer genoeg van.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:22 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.
Ik vind het kut is volgens mij ook druk omdat mensen naar school gaan en winkelsquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.
EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeelquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.
EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik ben begonnen met lessen van twee uur en richting het eind ging het naar een uur omdat dat qua planning beter uit kwam voor mijn instructeur. Ik was dus vanaf het begin gewend aan twee uur en vond een uur echt enorm kort.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Nee.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:47 schreef Bankpasje het volgende:
kan een rij instructeur trouwens ook een examinator als voor keur kiezen? Mijn TTT heb ik volgende week donderdag om 08:55, en me examen heb ik donderdag 18 april ook om 08:55
Ik heb ook daar gereden met mijn examen rond die tijd. En dan ook via de A4. Erg druk was het niet inderdaad. Was ook de makkelijkste route van allemaal.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeel
Ik vond het allemaal wel redelijk te doen wat drukte betreft.
Nouuu.. Dat valt best tegen hoor als je net de TV boven je hebt hangen en die voor je best ver weg is..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed.
Ik vond dat anders nog best tegenvallen. Zeker bij gevaarherkenning moet je alles wel goed zien en als je dan net vrij ver van zo'n scherm afzit dan is dat nog best wel lastig.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed.
Ik ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:18 schreef exelletor het volgende:
Even een vraagje over de theorie examen...
Mijn ogen zijn in de laatste paar jaar achteruit gegaan en me nieuwe bril zal ik pas na me theorie examen ontvangen. Weet iemand hoe ver je van de tv schermen af zit bij CBR Rijswijk? En of het met een afwijking van -1.25 nog allemaal te zien is?
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:55 schreef Nystiq het volgende:
Als ik mijn theorie-examen nu reserveer en ik kan de desbetreffende datum niet, krijg ik dan mijn geld terug?
Ok, dankje!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:04 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.
Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?
Ik ook, een ouwe Mercedes Vind het veel fijner dan een schakelbak.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?
En wie heeft er ervaring mee, en hoe beviel het?
Dat doe ik soms nog wel eens, als ik een tijd in een schakel heb gezeten Geen goed plan inderdaad..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal.
Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ook, een ouwe Mercedes Vind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.
Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Een 250D uit 1986, meer weet ik niet Een sedan? 4 deurs? Wit!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag?
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische diesel qua snelheid/vlotheid.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Een 250D uit 1986, meer weet ik niet Een sedan? 4 deurs? Wit!
Ben niet anders gewend Mijn eerste MB was een 190D, 4bak. Die ging niet harder dan 80, daarna kwam me er toch een lawaai uit..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische diesel qua snelheid/vlotheid.
Die SEC 500 wat een bazenbak is dat. Niks voor mij persoonlijk maar vind het vette auto's. Is er een reden waarom je de 250/190D neemt en niet de 300TD?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ben niet anders gewend Mijn eerste MB was een 190D, 4bak. Die ging niet harder dan 80, daarna kwam me er toch een lawaai uit..
Heb nog een Sec gereden, een dikke slee.. Geweldige bak, maar types en zo ben ik niet in thuis.
We hebben nog een nieuwe C-klasse gehad, ook automaat, en nog een 250D schakel.
Oh en een cabrio, SL?
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijdenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die SEC 500 wat een bazenbak is dat. Niks voor mij persoonlijk maar vind het vette auto's. Is er een reden waarom je de 250/190D neemt en niet de 300TD?
Wel leuk trouwens dat jullie echt Mercedes liefhebbers zijn
Dat is ook al leukquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijden
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:
k ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.
Inderdaad ook bij gevaarherkenning, de juiste actie kan afhangen van al dan niet brandende lampjes (achteruit, richting aanwijzer, remlicht...) en kan je zomaar de verkeerde handeling kiezen.
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ook, een ouwe Mercedes Vind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.
Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
[..]
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen met betrekking tot je zitplek, maar hou er rekening mee dat ze dat waarschijnlijk niet onder controle hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).
Lijkt mij ook inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc. (Ik bedoel trouwens niet jou nu hoor )quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:56 schreef delano.888 het volgende:
Ik vind het wel doodzonde als mensen voor een automaat rijbewijs gaan. Het geld dat je bespaard door minder lessen te nodig hebben geef je later weer 10x uit aan duurdere modellen auto's..
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc.
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.
Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.
Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Precies. Dit bedoel ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type ). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type ). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzittingquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...
Jep!quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef themole het volgende:
[..]
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen?
WGR / Rijlessen met 42 jaar
Dezen?
Fusionfreak Ge-wel-dig..quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.
Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:
- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.
Gaat helemaal goed komen.
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAANquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:34 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS
Wat een baas is hij
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].quote:
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer isquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].
Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:quote:
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Neraice het volgende:
Blij dat ik dit topic heb gevonden . Heb nu 10 lessen gehad, gaat opzich niet slecht maar heb af en toe nog wat moeite met plaatsbepaling en laat soms de motor nog afslaan
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijdenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:38 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een dieselquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Wie lest er niet in een diesel?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:49 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel
Daar heb je een punt Ik had zelf wel wat probleempjes met de overgang naar benzine, maargoed, dat is zo weer geleerdquote:
Ik heb met lessen maar één keer in een diesel gereden.quote:
meen je deze? gejat?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs.
Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen maken M'n auto is 3 maanden geleden gejat en de nieuwe is nog in productie, ben benieuwd hoeverre ik er nog van bak eind april.
Ja.quote:
Wat heb je nu gekocht dan?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja.
Al sla je me dood hoe en wat en waarom.
Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet.
Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto. Gelukkig was ik extra goed verzekerd.
Wist niet eens dat die er in automaat waren Krijg je dezelfde 1.0 3cilinder dan?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering.
Had een peugeot 207 in donkerbruin
Komt nog wel als je vlot wilt wegrijden of überhaupt in benzine gaat rijden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
gewoon neuken johquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen.
Toeval, ik had vandaag ook mijn TTT, keertje hellingproef, stopopdracbt en in vak parkeren. Ging wel lekker, alleen kijkgedrag moet beter, overdrever dusquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:
U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door.
[ afbeelding ]
Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak.
Precies wat jij zegt wilde ik gaan zeggen voordat ik zag dat het hier al stondquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.
Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus.
Dat niet perse, want de auto gaat natuurlijk al rollen als je alleen de koppeling op laat komen. Zolang je dat gecontroleerd doet gaat 'ie niet schokken. Maar je hebt gelijk ja!quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:03 schreef princess-a het volgende:
[..]
Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken?
Ben nu toch wel benieuwd Hoeveel ongeveer?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef Tamaraxxx het volgende:
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen
Man, scannen is het belangrijkste van allemaal.quote:
Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ben nu toch wel benieuwd Hoeveel ongeveer?
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:30 schreef Tamaraxxx het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50
Ver vooruit kijken bedoel je?quote:
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
Pfff, ik maar denken dat ik 22 ben, NOPE, 41 blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.
Ze zegt ook "meer dan 50" he, dus dat kan ook 150 zijn En als ze in november 2011 begonnen is en gemiddeld iedere week 1 uur lest, dan zit ze toch nog wel een stukje boven de 50. Maar goed, dat maakt uiteindelijk niet uit natuurlijk, het gaat om het eindresultaatquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
hallo ik ben driequote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.
Goed vooruitkijken eb anticiperen op andere weggebruikers.quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Man, scannen is het belangrijkste van allemaal.
Naar ik weet zijn die slagingspercentages inderdaad flink hoger.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
hallo ik ben drie
edit: Vraag me eigenlijk wel af hoe de slagingspercentages van 2todrive zijn. Heb namelijk het idee dat er door het begeleide rijden wat minder druk staat (aangezien je er in essentie niets mee opschiet of je je rijbewijs haalt of niet), en natuurlijk zijn de deelnemers ook jonger. Ik heb zelf mijn rijbewijs met 25 uur op mijn zeventiende gehaald een half jaartje geleden, en bijna niemand die ik ken heeft de 40 uur aangetikt.
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad , kon bijna niet een parkeergarage uitkomen. Voor mijn gevoel maak ik ook wel is overdreven veel toeren als ik bij een stoplicht weg wil rijden, omdat ik toch wel rot vind als de motor afslaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef Hinder het volgende:
Morgen eerste rijles. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Heb er zin in!
Ik rij in een benzine auto van mijn vader. Als ik teveel gas geef, hoor je echt zo van vroooeemmmmmm en dat probeer ik juist te vermijden. Rond de 1500 toeren laat ik de koppeling opkomen alleen gaat het nog niet zo vlot.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:22 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?
Dankjewel!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Misschien moet ik dat ook maar is proberen door extra gas te geven.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:08 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad , kon bijna niet een parkeergarage uitkomen. Voor mijn gevoel maak ik ook wel is overdreven veel toeren als ik bij een stoplicht weg wil rijden, omdat ik toch wel rot vind als de motor afslaat.
Zo denk ik er ook over, ervaring opdoen en dan na een tijdje lukt het wel. Dankjequote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:28 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden.
Hehe, tof.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:44 schreef Hinder het volgende:
Eerste les zit erop. Had ervoor gekozen direct twee uur aaneensluitend te nemen. Eerst stukje sturen over rotondes etc. Daarna naar een rustig weggetje gereden, en uitleg over het koppelen gekregen, waarna ik wat kon oefenen. Ik had het al vrij snel door, waardoor we wat rondjes gingen rijden, om vervolgens een stukje stad en zelfs over een stukje snelweg te rijden. Instructrice was meer dan tevreden na zo'n eerste keer, was wel leuk om te horen.
Nu al zin in de volgende keer .
Dan gaan mensen naar school/supermarkt... . Ik heb het liever in de middagquote:Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen .
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dan gaan mensen naar school/supermarkt...;P. Ik heb het liever in de middag
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?
Heel veel succes!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen .
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Iedereen doet natuurlijk het liefst examen op een verlaten boerenlandweg in de polder. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. En het zou ook niet veel verschil moeten maken. Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
En wat is er erg aan examen doen in een hectische omgeving? Als je daar fatsoenlijk uit te voeten kunt kun je waarschijnlijk overal wel fatsoenlijk uit te voeten. Alleen maar winst.
Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
[..]
Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.
Daar zit dan ook wel weer wat in.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.
Ah bedankt. Had jij het wel gehaald? En had je het idee dat ze je makkelijker laten slagen bij bnor ipv cbr standaard?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:32 schreef Balsam het volgende:
Ja ervaring ermee, gaat ongeveer hetzelfde als een faal angst examen.
Een praatje vooraf om jou op je gemak te stellen.
Daarna een stukje rijden, wat vaak gebeurd in een rustiger gebied.
Hij/zij kijkt vooral naar waarom het jou de eerdere afrij pogingen niet is gelukt.
Ja dat wist ik al idd. Ik heb de laatste lessen ook dezelfde route gereden met mijn instructeur die zei dat de bewuste route vaak wordt gekozen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Succesquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef Amoeba het volgende:
24 april examen. 10:45
Een woensdagochtend.
Ah, hotel restaurant van der Valk te Akersloot.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Raar eigenlijk, dat verschil.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:19 schreef Balsam het volgende:
Ze rekenen je bij BNOR niet snel af op de kleine dingen ze letten meer erop of je veilig rijd.
In iedergeval veel succes, het zal vast wel goedkomen.
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:27 schreef the-it het volgende:
2 april examen.. om 8 uur
Komt nu wel erg dichtbij...
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:29 schreef the-it het volgende:
En wat nog leuker is, is als je nog steeds foutjes maakt..
Suc6!
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles foutquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:30 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examen
Oh ik dacht dat je bedoelde te zeggen dat ik een examen heb en nog fouten maak en dat dat dus hopeloos is ofzo :pquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:38 schreef the-it het volgende:
[..]
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles fout
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Je kunt het! Succesquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Kijk, jij weet wat mensen willen horenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:52 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kijk, jij weet wat mensen willen horen
quote:
Man gesnapt met mobiel op lijf voor theorie-examen
Nederland • Geplaatst door Redactie op 14-03-2013 @ 14:35
Ondanks een vernuftige fraudepoging is een 53-jarige man uit Bilthoven nog altijd niet geslaagd voor het theorie-examen voor zijn rijbewijs. De man had een smartphone en een headset op zijn lichaam geplakt om aan een helper vragen te kunnen stellen en antwoorden te krijgen, maar hij werd betrapt, meldt de politie donderdag.
Tijdens het examen aan de Mississippidreef in Utrecht hoorde een toezichthouder woensdag piepjes uit de kraag van de kandidaat komen. Hierop kwamen de headset en de telefoon aan het licht.
De politie werd erbij gehaald, die de apparatuur in beslag nam. De man beweerde nog dat hij zijn smartphone altijd zo draagt, maar is toch meegenomen naar het bureau. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen heeft aangifte gedaan van fraude tijdens een officieel examen.
Bron: de frontpage
Te laat kijken is dodelijk, laat staan te laat handelen. Je moet je constant bewust zijn van de omgeving rondom jouzelf en hiernaar moet je handelen. Als je dus niet weet wat je omgeving doet en vervolgens hier ook nog te laat op anticipeert, kan ik het wel begrijpen. Het kan, bijv. in geval van fietsers die oversteken, serieus het verschil tussen leven en dood betekenen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken
Zou je niet eens gaan denken aan een andere rijschool?quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Haha wat een loser ben ik, zelfs gezakt voor staatsexamen.
Ik plan, keek en handelde te laat volgens de examinator. Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken. Maarja, wat heb ik te zeggen.
Volgende keer beter
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
Kijken lijkt me juist een van de belangrijkste aspecten bij een rij-examen. Ook al is het aan het begin geforceerd, later wordt het normaal.
Volledig mee eens. Je hebt het dus in de vingers of niet. Even oefenen nog voor de meneer trinitrobenzeen dus.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:02 schreef borisz het volgende:
Morgen mag ik op 10.45. Nog laatste tips?
Goed kijken iig .
Instructeurs weten alleen zelf ook niet van te voren wie de examinator zal zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.
De grote vraag nu is dus: Hoe lang is "een poos"?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Bij CBR Sittard waar ik m'n praktijkexamen heb afgelegd zaten er meestal dezelfde personen aan dezelfde tafelnummers, m'n instructeur wist dus meestal wel wie je kon verwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verschilt dat per CBR? Heeft mijn instructrice tegen me gelogen? . Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Dan vlieg je in de toeren en remt hij af op de motor denk ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Als je van de 4 naar z'n 3 gaat schieten je toeren omhoog en je zult wat op de motor afremmen, maar je gaat echt niet spontaan van bijv. 100 km/u naar 70/u ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Het gebeurde mij toevallig op mijn examen, dat ik de auto in plaats van zijn 5 in zijn 3 zette. Het enigste wat gebeurde was dat de motor in toeren omhoog schoot en dus lawaaiig was.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto
Mij is verteld dat die "beveiliging" alleen bij de 1 & R geld. Hier in ieder geval ook zo dat ik hem niet alvast terug in de 1 kan zetten als ik nog 80 rij ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto
De reden is omdat ik m`n rijbewijs voor de zomervakantie wil hebben (Dus nog 3 maanden)quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:33 schreef Anne het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je een cursus "rijbewijs in 10 dagen" hebt gekozen, als je nu al bang bent voor het lessen, rijden en het behalen van je rijbewijs.
Kun je er niet beter wat langer over doen ?
4 uur achter elkaar lessen is trouwens best intensief.
Ik heb het ook gedaan hoor, maar als ik het over zou moeten doen, doe ik dat dus niet meer.
Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplichtquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.
[..]
Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.
Waarom zou je iets willen forceren dat onmogelijk gemaakt is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef delano.888 het volgende:
Als ik op een stoet van 30 auto's zie staan bij het stoplicht dan wil ik tijdens het rollen ook vast naar de 1 schakelen. Maar dat gaat dus niet. Schijnt wel te kunnen als je "double clutch" gebruikt. Nog niet getest.
Even beter op letten dus.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplicht
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:50 schreef HarryR het volgende:
Iemand tips voor aankomende donderdag bij m`n Intake? Kan al een beetje schakelen (Vroeger veel auto gereden) en ben tegenwoordig ook veel bezig met borden en sturen en kijken naar het schakelen etc.(Laatste keer dat ik autoreed was in een VW kever.. een lang stuk, en daarna een kort stuk in de Cinquecento van m`n moeder)
Het grootste probleem voor mij worden de smalle straatjes, en ik dénk ook het inzicht.
Iemand?
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)quote:Op maandag 25 maart 2013 05:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.quote:Op maandag 25 maart 2013 05:23 schreef HarryR het volgende:
[..]
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)
Omdat stationair een vast toerental heeft. Als jij hem harder afremt waardoor hij onder dat toerental komt, gaat hij dus afslaan.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:54 schreef SchoneZoon het volgende:
Als je bv. moet stoppen voor een stoplicht en je remt af totdat je stilstaat, waarom moet je dan de koppeling helemaal indrukken als je toeren te laag worden (1000-1200 toeren) ?
Ik begrijp dat het moet omdat de motor anders uitvalt, omdat het bij lage toeren te weinig trekkracht heeft. Daarom moet je ontkoppelen.
Maar de gedachte erachter vat ik niet?
Als je geen gas geeft in versnelling 1 draait de motor stationair en kan je met de koppeling al een beetje rijden, dus waarom zou hij te weinig trekkracht hebben?
30-40 lesuren.. Ahh, dat is voor mij dus Pakket ... D/E (Hoop ik)quote:Op maandag 25 maart 2013 08:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.
Als je bedenkt dat een gemiddelde rijopleiding -van intake tot examen- uit 30 tot 40 lesuren bestaat, kun je wel indenken waar de rest van de lestijd aan wordt besteed.
Daarnaast leer je jezelf vaak de verkeerde dingen aan, en dan is het juist moeilijker om iets af te leren.
Heb je je theorieboek al eens opengeslagen?
Om een lang verhaal kort nog langer te maken: Eén of twee keer je auto laten stilvallen, daar kijkt geen examinator meer van op. Eén keer een voetganger over het hoofd zien is zakken. En daar hoeft de voetganger nog niet eens in de weg te lopen. Een beetje examinator heeft haviksogen als het jouw kijkgedrag betreft.
Door te gaan zoeken naar borden en tekens. Noem ze allemaal in je hoofd op en leg aan jezelf uit wat ze betekenen.quote:
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.quote:
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:13 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.
Het heel bewust doen. Dus kijken zoals je normaal doet en dan bijvoorbeeld bij een kruispunt denken "even kijken wat er na het kruispunt komt". Kijken tot zover je kan op de weg dus. En daarbij alle borden ook zien en proberen na te denken over welke informatie relevant is en welke niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:19 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.
Hier kreeg ik ook klachten over, onder andere toen ik zakte. Ik weet niet hoe je het oplost, gewoon in je hoofd houden en bewust mee bezig zijn.quote:
Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:25 schreef HarryR het volgende:
Bah... de 28e m`n eerste intake rijles bij Wolf..
Ben énorm bang dat ik zak voor m`n rijbewijs.. en ik ben ook bang dat ik bepaalde dingen niet goed inschat en zéker in de hele smalle straatjes in de wijk waar ik woon en dergelijke.
Heb lichte faalangst.. en ik ben bang dat ik héél nerveus ga worden als ik in zo`n auto ga zitten en ga lessen (Zeker omdat het een cursus "rijbewijs in 10 dagen" betreft ga ik ná de intake les als bepaald is welk pakket ik nodig heb direct 4 uur! rijden als ik pakket F nodig heb, en 2! uur als ik pakket A nodig heb)
Héééééééélp
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...quote:Op maandag 25 maart 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken.
Apart, bij mij wel. Waarschijnlijk heeft m'n instructeur er zo op gehamerd omdat ik daarvoor echt nauwelijks keek tijdens lessenquote:Op maandag 25 maart 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...
Veels te duur 1200 euro voor die auto.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef no1uknow het volgende:
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto
Hoe is het met je Saab Delano?
Ja ikquote:Op maandag 25 maart 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken.
Het ging me even om het type auto, niet de prijs.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:21 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Veels te duur 1200 euro voor die auto.
Moet je bekennen dat het meer de zenuwen waren zo " Ja, ik ga éindelijk rijlessen nemen!!! " Want ik heb nu totaal geen zenuwen meer of angst om te falen. ik zie wel hoe ik het doe en welk pakket ik nodig heb en zoquote:Op maandag 25 maart 2013 19:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen.
Goed hoor! paar dingetjes gesloopt, paar gefixt, het houd me bezigquote:Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef no1uknow het volgende:
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto
Hoe is het met je Saab Delano?
Flink scheuren. Beetje zo'n dukes of hazard gevoel krijg ik dan.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het ging me even om het type auto, niet de prijs.
Of zoiets:
[ afbeelding ]
Wellicht helpt het als je je er meer op gaat verheugen dat je eindelijk kan rijden, zo heb ik al m'n rijlessen gezeten. Heb maar 1 rijles gehad waarbij niks goed ging en ik echt een balend gevoel had achteraf, de rest was allemaal relaxt. En maak je een foutje, lekker interessant, daarom zit er een instructeur naast je. Ik zou overigens niet bij de ANWB gaan, heb zelf ook een intake gedaan daar, kreeg pakket F, ongeveer 40 uur. Moest je alvast het gehele pakket vooruit betalen.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef HarryR het volgende:
[..]
Moet je bekennen dat het meer de zenuwen waren zo " Ja, ik ga éindelijk rijlessen nemen!!! " Want ik heb nu totaal geen zenuwen meer of angst om te falen. ik zie wel hoe ik het doe en welk pakket ik nodig heb en zo
Als ik m`n theorie niet haal is het jammer, en doe ik het opnieuw, geld ook voor m`n praktijk. Kost een hoop geld extra, maar het is een investering waar je je leven wat aan hebt (ik hoop er toch echt tot minimaal 2060! dus tot m`n 70e) wat aan te hebben haha)
Ja kicken toch, en het kost qua maandlasten niet zo heel veel, als je er even vanuit gaat dat het qua onderhoud wel mee valt. Maarja, beginnersauto, dus zo heel lang zal je er toch niet mee doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:28 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Flink scheuren. Beetje zo'n dukes of hazard gevoel krijg ik dan.
Prijs technisch lijkt dit me prima:quote:Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het ging me even om het type auto, niet de prijs.
Of zoiets:
[ afbeelding ]
Pics?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Goed hoor! paar dingetjes gesloopt, paar gefixt, het houd me bezig
Precies dit. Ik kijk juist regelmatig in die spiegel omdat ik wil weten wat er achter me zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja ik
Het is automatisme dat er nog steeds in zit. Niet dat ik elke 7 seconde kijk (is me ook nooit zo geleerd), maar wel heel regelmatig. Ik vind het ook fijn om te zien wat er achter me zit. En ik moet zeggen dat ik nu een paar keer heb gemerkt dat je een sirene pas heel laat hoort als je radio aanstaat, dus houd ik zo ook in de gaten of er geen zwaailichten achter me zitten.
Vaak rij ik het snelst weg bij een stoplicht en geef ik redelijk gas dus weet ik dat er niemand in de buurt zitquote:Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Precies dit. Ik kijk juist regelmatig in die spiegel omdat ik wil weten wat er achter me zit.
Ik verheug me er super op. Heb er écht énorm veel zin in!quote:Op maandag 25 maart 2013 19:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wellicht helpt het als je je er meer op gaat verheugen dat je eindelijk kan rijden, zo heb ik al m'n rijlessen gezeten. Heb maar 1 rijles gehad waarbij niks goed ging en ik echt een balend gevoel had achteraf, de rest was allemaal relaxt. En maak je een foutje, lekker interessant, daarom zit er een instructeur naast je. Ik zou overigens niet bij de ANWB gaan, heb zelf ook een intake gedaan daar, kreeg pakket F, ongeveer 40 uur. Moest je alvast het gehele pakket vooruit betalen.
Ben uiteindelijk afgereden met 30 uur lessen, in 1 keer geslaagd bij een superrelaxte rij-instructeur die zelfstandig was onder een franchise. Via mond op mond reclame bij hem terecht gekomen en zeker geen spijt van.
Hoeveel dagen wil je in godsnaam aan je theorie zitten dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik verheug me er super op. Heb er écht énorm veel zin in!
Bij de ANWB zit ik ook niet, is me afgeraden.. ook Bosch En Veenstra zit ik niet, veel te duur.
Doe een cursus bij Wolf, lijkt me een hele fijne rijschool.
Ik hoef het gelukkig niet in 1 x te betalen (Dat zou echt een aanslag zijn op m`n portomonee)
Verheug met énorm op m`n intake.
(Ik wil overigens 2 uur per dag aan m`n theorie gaan zitten leren)
Tot dat ik zéker weet dat het helemaal in m`n kop zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoeveel dagen wil je in godsnaam aan je theorie zitten dan?
Ik zat te denken aan een weekend (Vrij/Za/Zo) 2 uur per dag. Boek doornemen + Oefenexamens. En daarna (Als ik zoiets heb van.. Ja, het zit er wel in nu) lekker m`n examen aanvragen!quote:Op maandag 25 maart 2013 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
2 uur per dag aan je theorie zitten? Over het algemeen zou je met 1 keer dat boekje doorlezen en wat oefenexamens doen toch wel al een heel eind moeten komen
Maak je zeker weinig snelwegkilometers? Ik rijd aardig wat af en ik check nog steeds regelmatig mijn spiegels. Hierdoor zie ik bijvoorbeeld een auto die flink sneller rijdt al snel komen en weet ik dus dat hij zoveel harder rijdt, waardoor ik daar rekening mee kan houden. Hij blij, ik blij.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vaak rij ik het snelst weg bij een stoplicht en geef ik redelijk gas dus weet ik dat er niemand in de buurt zit
Ik zou 'm alvast aanvragen, kan best wel even duren soms.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een weekend (Vrij/Za/Zo) 2 uur per dag. Boek doornemen + Oefenexamens. En daarna (Als ik zoiets heb van.. Ja, het zit er wel in nu) lekker m`n examen aanvragen!
Mwah, niet heel veel maar op de snelweg is het een ander verhaal inderdaad, het ligt ook aan de situatie. (inkopper)quote:Op maandag 25 maart 2013 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maak je zeker weinig snelwegkilometers? Ik rijd aardig wat af en ik check nog steeds regelmatig mijn spiegels. Hierdoor zie ik bijvoorbeeld een auto die flink sneller rijdt al snel komen en weet ik dus dat hij zoveel harder rijdt, waardoor ik daar rekening mee kan houden. Hij blij, ik blij.
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.quote:
Ik vind het blauw toch niet helemaal. Stoort het niet enorm als bestuurder?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is de (plafond)verlichting die aan gaat als je de deuren open doet, tijdens het rijden is het uiteraard uit!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind het blauw toch niet helemaal. Stoort het niet enorm als bestuurder?
Hèeeel apartquote:Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
I know, iedereen vind t lelijk, maar het is mijn auto, fuck itquote:
Lief dat je even naar buiten bent gelopenquote:Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ach mijn smaak is het ook niet maar als jij het toch mooi vindt? En het is in ieder geval geen eenheidsworst. Dat kan ik wel waarderen. Dat je het gewoon doet.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
I know, iedereen vind t lelijk, maar het is mijn auto, fuck it
Ik twijfel of je post serieus of sarcastisch is, maar ik zal antwoord gevenquote:Op maandag 25 maart 2013 21:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Lief dat je even naar buiten bent gelopen
Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk?
Thanksquote:Op maandag 25 maart 2013 21:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ach mijn smaak is het ook niet maar als jij het toch mooi vindt? En het is in ieder geval geen eenheidsworst. Dat kan ik wel waarderen. Dat je het gewoon doet.
Waarin kan ik sarcastisch zijn in mijn post dan? En wat zijn ongeveer je kosten p/m?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik twijfel of je post serieus of sarcastisch is, maar ik zal antwoord geven
Buitenkant alleen andere wieldoppen (die erop zaten waren behoorlijk gesloopt). Daarnaast hebben deze auto's belachelijk lelijke lange uitschuivende FM antennes, die ook uitschuiven als je alleen CD luistert. Dus ik heb een knoppie gemaakt aan de binnenkant om die antenne te bedienen. Echt SUPER lelijk (en nutteloos) als hij altijd uit is namelijk.
Ohja en ik werk
quote:Op maandag 25 maart 2013 21:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waarin kan ik sarcastisch zijn in mijn post dan? En wat zijn ongeveer je kosten p/m?
Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vondquote:Op maandag 25 maart 2013 21:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Lief dat je even naar buiten bent gelopen
Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk?
Ah zo, nee was niet zo bedoelt, en dat ik het licht spacend vind zegt niks over hoe mooi ik het vind Maar dat is ook helemaal niet van belang. En ik vind het echt lief dat je in deze snijdende kou naar buiten loopt omdat ik om foto's vraag.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond
Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken.
1:10-1:11 kan je wel halen toch?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond
Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken.
Volgens mij zit ik op 1:9 nu maar ik doe mijn best om dat te verbeteren, heb sinds kort cruise control, dus dat zou moeten helpen.quote:
Dat is wel flink voor een 4 cilinder.,,,quote:Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 1:9 nu maar ik doe mijn best om dat te verbeteren, heb sinds kort cruise control, dus dat zou moeten helpen.
Het enige probleem is dat ik het veel te leuk vind om "vlot" te rijden (niet asociaal overigens, maar ook zeker niet traag.)
2.0l turbo wil wel zuipen (en 1310kg)quote:Op maandag 25 maart 2013 21:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is wel flink voor een 4 cilinder.,,,
Je hebt asociaal vlot (continue piepende banden) en normaal vlot. Ik rij eigenlijk altijd max+5 ofzo en ik ben meestal niet als laatste weg bij t stoplicht. Maar ik ben ook weer geen petjequote:
Hmm ja oke. Heb zelf ook een tijdje een Saab gehad met 2.3 motor en daar was 1:10 volgens mij wel haalbaar. Weet het niet eens meer eigenlijkquote:Op maandag 25 maart 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
2.0l turbo wil wel zuipen (en 1310kg)
Sorry ik ga daar mijn blauwe ledjes maar niet posten, denk dat ik keihard word uitgelachenquote:Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef Actaeon het volgende:
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic
Ik vind 1 op 18 gemiddeld (in de stad) wel fijn. Ok, benzine is 1,80 per liter. Maar voordeel is wel dat ie voor 45 euro vol zit en dan tuf je een maand.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef delano.888 het volgende:
Wat je ook rijd, je eerste auto is nooit goedkoop qua verzekering. En benzineprijzen word ook niemand vrolijk van.
Hoe je ook rijdt, in een Saab zal je nooit een petje kunnen zijn.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je hebt asociaal vlot (continue piepende banden) en normaal vlot. Ik rij eigenlijk altijd max+5 ofzo en ik ben meestal niet als laatste weg bij t stoplicht. Maar ik ben ook weer geen petje
Dit is een soort onderbewuste motivatie voor mensen die nu lessen.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef Actaeon het volgende:
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic
Als jij nog steeds 1,80 betaald, zou ik maar snel een ander tankstation zoeken. Tankte afgelopen weekend voor 1,699quote:Op maandag 25 maart 2013 21:46 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik vind 1 op 18 gemiddeld (in de stad) wel fijn. Ok, benzine is 1,80 per liter. Maar voordeel is wel dat ie voor 45 euro vol zit en dan tuf je een maand.
Wow, vet!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Lijkt erop dat het overal nu 1.699 is. Heeft ie iets van twee weken opgehangen, toen even op ongeveer 1.73 geweest en nu hangt ie weer een week of wat op 1.699quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij nog steeds 1,80 betaald, zou ik maar snel een ander tankstation zoeken. Tankte afgelopen weekend voor 1,699
Jep, mijn praktijkexamen was exact 3 maanden na mijn eerste les. Ergens in de tussentijd theorie gehaald.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Morgen mijn theorie-examen. Spannend!
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
Thanksquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:40 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jep, mijn praktijkexamen was exact 3 maanden na mijn eerste les. Ergens in de tussentijd theorie gehaald.
Succes!
De meesten hebben een uur tot anderhalf uur nodig voor hun praktijkexamen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
Het kan in een week ..quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Morgen mijn theorie-examen. Spannend!
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
Nee, staat in de computer van het CBR. Ik heb dat hele ding niet nodig gehad bij mijn praktijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Holograph het volgende:
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( ). Moet ik morgen dan alsnog de bijzondere verrichtingen doen?
Lijkt me wel; aan de andere kant is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets geregistreerd staat. De vraag is alleen of je examinator bij die info kan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Holograph het volgende:
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( ). Moet ik morgen dan alsnog de bijzondere verrichtingen doen?
TTTquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lijkt me wel; aan de andere kant is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets geregistreerd staat. De vraag is alleen of je examinator bij die info kan.
Waarom heb je eigenlijk vrijstelling? Nog nooit van gehoord eigenlijk
Duidelijk; ik vergeet dat steeds, is allemaal van na mijn tijdquote:
Jep. Echter als je zakt voor je eerste keer praktijk moet je bij je herexamen wel weer bijz. verrichtingen doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duidelijk; ik vergeet dat steeds, is allemaal van na mijn tijd
Als je ze tijdens je TTT allemaal goed doet, hoef je ze bij het examen niet meer te doen?
Zijn genoeg mensen die al jaren hun rijbewijs hebben en ook nog steeds niet kunnen parkeren of veilig kunnen keren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:01 schreef Nafi het volgende:
Is gewoon een belachelijke regeling van het CBR om geld mee binnen te halen. Best absurd als op het punt dat je je rijbewijs gaat halen je nog twijfelt of je wel kunt keren of parkeren
Thanks. Was wel geschrokken toen ik hoorde dat er maar 17 vd 60 geslaagd warenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:30 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
HOPPAKEEE LEKKER KEREL!!
[ afbeelding ]
Bij mij was dat aantal ook zo dramatisch laag.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef knight18 het volgende:
[..]
Thanks. Was wel geschrokken toen ik hoorde dat er maar 17 vd 60 geslaagd waren
Wat je zegt klopt en daarbovenop komt ook nog eens dat ze leerlingen simpelweg lang door laten lessen om die hoge slagingspercentage te behouden...quote:Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Mark031 het volgende:
Wie kent er een goede rijschool in Rotterdam? Op de site van het CBR zie ik dat Avanti de grootste is en een bovengemiddeld slagingspercentage heeft.
En is een grote rijschool beter of een kleinere? Ik denk dat grotere rijscholen meer ervaring hebben, maar minder moeite doen voor hun leerlingen, omdat ze toch genoeg aanmeldingen binnenkrijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |