abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 22:13:35 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123387955
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2013:

* no1uknow (7 januari)
* Scootermuisje (10 januari)
* Sneeuwvlok_2 (18 januari)
* Proletariaat (4 februari)
* Sie_scheitern_Epos (7 februari)
* Nafi (9 februari)
* Nutkicker22 (12 februari)
* Kletters (18 februari)
* DevilsAndDust (20 februari)
* Jiang153 (25 februari)
* Wanderlust (13 maart)


Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 14-03-2013 02:42:43 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123388061
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn rijinstructeur zou mijn examen in plannen maar tot heden nog niks gehoord. Bij theorie en TTT kreeg ik telkens een mailtje, nu niet gehad. Donderdag maar even navragen
pi_123389100
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 23:05:34 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123391204
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123392116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?
Dat is de zelf reflectie.
Dit is wat het CBR zegt:

Bij de examenaanvraag hoort uw Eigen verklaring, een formulier met tien vragen over uw gezondheid. Gaat u examen doen voor de personenauto (B), aanhanger (BE) of motor (A)? Dan kunt u de Eigen verklaring zelf via mijn.cbr.nl versturen naar het CBR. Dit kan alléén als u alle vragen op het formulier Eigen verklaring met ‘Nee’ kunt beantwoorden. U betaalt dan via iDEAL. Uw rijschool kan de Eigen verklaring ook voor u insturen. Bespreek dit tijdig met uw rijschool.
pi_123392222
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Hmm, wel raar dat je rijschool hier nu pas mee komt als ZIJ je examen regelen... Ik heb toen eigen verklaring ergens in de eerste 5 lessen in moeten vullen bij de rijschool zo was er dus nooit een probleem met het aanvragen van examen.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 23:29:07 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123392435
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:23 schreef Bankpasje het volgende:
Bij de examenaanvraag hoort uw Eigen verklaring, een formulier met tien vragen over uw gezondheid. Gaat u examen doen voor de personenauto (B), aanhanger (BE) of motor (A)? Dan kunt u de Eigen verklaring zelf via mijn.cbr.nl versturen naar het CBR. Dit kan alléén als u alle vragen op het formulier Eigen verklaring met ‘Nee’ kunt beantwoorden. U betaalt dan via iDEAL. Uw rijschool kan de Eigen verklaring ook voor u insturen. Bespreek dit tijdig met uw rijschool.
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123392500
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_123398073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef Nafi het volgende:

[..]

Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.
Ik heb hier een paar keer gehoord dat mensen door een oogoperatie op jonge leeftijd naar een arts moesten om te laten bevestigen dat hun zicht goed genoeg is. Dit duurde meestal erg lang (en kostte ook nog wat). Heb hier in het topic mensen gehoord die echt moesten wachten met examen aanvragen tot die verklaring verwerkt was, terwijl ze ruim op tijd ermee aan de slag waren gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123400319
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  FOK!fotograaf woensdag 27 februari 2013 @ 10:11:07 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123400788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:54 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123400848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.
Zou goed kunnen ja. Bij mijn B rijbewijs, 9 jaar geleden was het volgens mij ook geregeld door de rijschool. Ik heb het los 'gekocht', je kon er ook voor kiezen dat de rijschool het allemaal regelde maar dat kostte iets meer.

Vraag we trouwens wel af wat het allemaal waard is, zo'n eigen verklaring :')
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_123401005
quote:
3s.gif Op woensdag 27 februari 2013 06:54 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.
Ik heb hier een paar keer gehoord dat mensen door een oogoperatie op jonge leeftijd naar een arts moesten om te laten bevestigen dat hun zicht goed genoeg is. Dit duurde meestal erg lang (en kostte ook nog wat). Heb hier in het topic mensen gehoord die echt moesten wachten met examen aanvragen tot die verklaring verwerkt was, terwijl ze ruim op tijd ermee aan de slag waren gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep. Kostte mij ¤40 en drie maanden. (Had eigenlijk het dubbele aan kosten moeten zijn, maar toffe arts) En dat was iets wat m'n instructeur onmogelijk had kunnen zien, maar verzwijgen is en blijft fraude. :') Zal het in praktijk wel loslopen, maar de operatie was voor mij redelijk recent, dus maar braaf aangegeven.

Overigens staan er meer dingen op die een instructeur niet altijd kan zien, dus da's wel een matige aanpak, imho.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_123428646
Vandaag m'n pasje opgehaald en vanavond een stukje gereden in de auto van m'n vriend. Wel even wennen aan een andere koppeling! :+. Maar het voelt echt supertof om zelf achter het stuur te mogen gaan zitten! :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123436570
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.

EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?

[ Bericht 20% gewijzigd door Bankpasje op 27-02-2013 23:21:10 ]
  woensdag 27 februari 2013 @ 23:19:54 #16
388395 Cole_World
Cole World no blanket
pi_123436847
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
pi_123436987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.
  woensdag 27 februari 2013 @ 23:23:43 #18
388395 Cole_World
Cole World no blanket
pi_123437079
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:22 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.
Ben je het dan niet zat na een uur? Ik had er na een uur meestal wel weer genoeg van.
pi_123440937
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.

EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik vind het kut is volgens mij ook druk omdat mensen naar school gaan en winkels
Irene is bae <3
pi_123444232
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.

EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeel :)

Ik vond het allemaal wel redelijk te doen wat drukte betreft.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Ik ben begonnen met lessen van twee uur en richting het eind ging het naar een uur omdat dat qua planning beter uit kwam voor mijn instructeur. Ik was dus vanaf het begin gewend aan twee uur en vond een uur echt enorm kort.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123447303
kan een rij instructeur trouwens ook een examinator als voor keur kiezen? Mijn TTT heb ik volgende week donderdag om 08:55, en me examen heb ik donderdag 18 april ook om 08:55
pi_123448163
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:47 schreef Bankpasje het volgende:
kan een rij instructeur trouwens ook een examinator als voor keur kiezen? Mijn TTT heb ik volgende week donderdag om 08:55, en me examen heb ik donderdag 18 april ook om 08:55
Nee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_123452201
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:57 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeel :)

Ik vond het allemaal wel redelijk te doen wat drukte betreft.
Ik heb ook daar gereden met mijn examen rond die tijd. En dan ook via de A4. Erg druk was het niet inderdaad. Was ook de makkelijkste route van allemaal. _O_
pi_123530225
Even een vraagje over de theorie examen...

Mijn ogen zijn in de laatste paar jaar achteruit gegaan en me nieuwe bril zal ik pas na me theorie examen ontvangen. Weet iemand hoe ver je van de tv schermen af zit bij CBR Rijswijk? En of het met een afwijking van -1.25 nog allemaal te zien is?
pi_123536210
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed. ;)
pi_123542461
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed. ;)
Nouuu.. Dat valt best tegen hoor als je net de TV boven je hebt hangen en die voor je best ver weg is..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123653042
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed. ;)
Ik vond dat anders nog best tegenvallen. Zeker bij gevaarherkenning moet je alles wel goed zien en als je dan net vrij ver van zo'n scherm afzit dan is dat nog best wel lastig.
pi_123654617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:18 schreef exelletor het volgende:
Even een vraagje over de theorie examen...

Mijn ogen zijn in de laatste paar jaar achteruit gegaan en me nieuwe bril zal ik pas na me theorie examen ontvangen. Weet iemand hoe ver je van de tv schermen af zit bij CBR Rijswijk? En of het met een afwijking van -1.25 nog allemaal te zien is?
Ik ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.

Inderdaad ook bij gevaarherkenning, de juiste actie kan afhangen van al dan niet brandende lampjes (achteruit, richting aanwijzer, remlicht...) en kan je zomaar de verkeerde handeling kiezen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 17:55:06 #29
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_123667790
Als ik mijn theorie-examen nu reserveer en ik kan de desbetreffende datum niet, krijg ik dan mijn geld terug?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:04:00 #30
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_123668078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:55 schreef Nystiq het volgende:
Als ik mijn theorie-examen nu reserveer en ik kan de desbetreffende datum niet, krijg ik dan mijn geld terug?
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:04:22 #31
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_123668093
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 18:04 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.
Ok, dankje!
pi_123675251
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?

En wie heeft er ervaring mee, en hoe beviel het?
pi_123679935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?

Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.
pi_123680068
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.
Ik ook, een ouwe Mercedes O+ Vind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.

Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
pi_123680182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?

En wie heeft er ervaring mee, en hoe beviel het?
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal. ;)

Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123680234
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal. ;)

Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.
Dat doe ik soms nog wel eens, als ik een tijd in een schakel heb gezeten :D Geen goed plan inderdaad..
pi_123680628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ook, een ouwe Mercedes O+ Vind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.

Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag? :)
pi_123680684
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag? :)
Een 250D uit 1986, meer weet ik niet :@ Een sedan? 4 deurs? Wit!
pi_123680826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Een 250D uit 1986, meer weet ik niet :@ Een sedan? 4 deurs? Wit!
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische diesel :P qua snelheid/vlotheid.
pi_123680989
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische diesel :P qua snelheid/vlotheid.
Ben niet anders gewend ;) Mijn eerste MB was een 190D, 4bak. Die ging niet harder dan 80, daarna kwam me er toch een lawaai uit..
Heb nog een Sec gereden, een dikke slee.. Geweldige bak, maar types en zo ben ik niet in thuis.
We hebben nog een nieuwe C-klasse gehad, ook automaat, en nog een 250D schakel.
Oh en een cabrio, SL?
pi_123681274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ben niet anders gewend ;) Mijn eerste MB was een 190D, 4bak. Die ging niet harder dan 80, daarna kwam me er toch een lawaai uit..
Heb nog een Sec gereden, een dikke slee.. Geweldige bak, maar types en zo ben ik niet in thuis.
We hebben nog een nieuwe C-klasse gehad, ook automaat, en nog een 250D schakel.
Oh en een cabrio, SL?
Die SEC 500 _O_ wat een bazenbak is dat. Niks voor mij persoonlijk maar vind het vette auto's. Is er een reden waarom je de 250/190D neemt en niet de 300TD? :P

Wel leuk trouwens dat jullie echt Mercedes liefhebbers zijn :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Actaeon op 05-03-2013 22:19:42 ]
pi_123683218
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Die SEC 500 _O_ wat een bazenbak is dat. Niks voor mij persoonlijk maar vind het vette auto's. Is er een reden waarom je de 250/190D neemt en niet de 300TD? :P

Wel leuk trouwens dat jullie echt Mercedes liefhebbers zijn :)
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijden O+
pi_123683336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijden O+
Dat is ook al leuk :P
pi_123683859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:
k ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.

Inderdaad ook bij gevaarherkenning, de juiste actie kan afhangen van al dan niet brandende lampjes (achteruit, richting aanwijzer, remlicht...) en kan je zomaar de verkeerde handeling kiezen.
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).
pi_123687844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ook, een ouwe Mercedes O+ Vind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.

Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_123691971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:

[..]

Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123694934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:51 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen met betrekking tot je zitplek, maar hou er rekening mee dat ze dat waarschijnlijk niet onder controle hebben.

De vragen worden luid en duidelijk voorgelezen. Pas na het voorlezen van de vraag begint het antwoord balkje te lopen. Dit geeft je uiteindelijk meer tijd om te kijken en te antwoorden dan wanneer je thuis een theorie-examen oefent.

Eventueel kun je daarmee wel oefenen, om in gedimd licht een kleine afstand van je pc af te gaan zitten en te kijken of je alles goed kan zien/lezen of dat je misschien dingen mist... Als je dat thuis al een beetje kan beoordelen kun je of met meer zekerheid het examen in, of het examen laten verzetten en dus niet nodeloos geld weg te gooien (het is allemaal al duur genoeg XD)
pi_123695154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?
Lijkt mij ook inderdaad.
pi_123695202
Ik vind het wel doodzonde als mensen voor een automaat rijbewijs gaan. Het geld dat je bespaard door een paar lessen minder nodig te hebben geef je later weer 10x uit aan duurdere modellen auto's omdat het persee automaat moet zijn en daar zijn er veeeeeeeeeel minder van (dus duurder).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123695290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 10:56 schreef delano.888 het volgende:
Ik vind het wel doodzonde als mensen voor een automaat rijbewijs gaan. Het geld dat je bespaard door minder lessen te nodig hebben geef je later weer 10x uit aan duurdere modellen auto's..
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc. (Ik bedoel trouwens niet jou nu hoor :P )
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
pi_123695370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc.
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.

Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.

Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123695609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.

Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.

Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig.

Ik denk overigens ook niet dat het 'misschien waar' is dat het leerproces voor autorijden heel individueel getint is en dat er zat mensen zijn voor wie schakelen gewoon teveel is zijn maar dat dat gewoon waar is.
En ik denk dat die mensen liever autorijden in een iets duurdere automaat (als dat in dat geval al zo is) dan helemaal geen auto?

En dat is ook maar net afhankelijk van welke klasse je een auto wilt kopen? Ik rij al enige tijd in auto's die nagenoeg alleen maar in automaat zijn. Dus voor mij persoonlijk gaat je redenering al niet op. Sowieso vind ik automaten ook vèel fijner rijden dan een handbak.
pi_123695971
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.

Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type :')). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123696318
quote:
3s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.

Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type :')). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Precies. Dit bedoel ik. :)
pi_123698274
quote:
3s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.

Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type :')). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat... :'( :')
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:27:14 #56
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123699826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat... :'( :')
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen?
WGR / Rijlessen met 42 jaar

Dezen?
Niet altijd serieus
pi_123700197
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_123700237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat... :'( :')
Fusionfreak :D Ge-wel-dig.. _O_

Nee mijn vriendin gaat het wel redden, en die kan later alsnog wat extra lessen nemen voor het schakelen. Moet ze nu niet doen, eerst maar eens goed leren rijden! Kan altijd nog.. :Y
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:40:11 #59
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_123706899
Vandaag weer rijles gehad. Op zich wel tevreden omdat het schakelen en spiegels kijken inmiddels aardig vanzelf gaat, net als de bijzondere verrichtingen zoals achteruit inparkeren enzo.
Maar wat lastig blijft: vooruit kijken en nog meer dan dat breed kijken.
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_123736867
Zojuist me TTT gehaalt
  FOK!fotograaf donderdag 7 maart 2013 @ 11:17:58 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123738774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:08:54 #62
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123747550
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.

Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:

- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.

Gaat helemaal goed komen. ^O^
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:34:09 #63
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123748406
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.

Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:

- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.

Gaat helemaal goed komen. ^O^
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:35:42 #64
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123748467
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:34 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS

Wat een baas is hij _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:36:43 #65
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123748505
Straks nog wel even script 12 en 24 lezen. Meneer Nappe had daarover een aantekening gemaakt. Toffe gozer trouwens.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:38:41 #66
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123748572
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS

Wat een baas is hij _O_
:D
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:39:59 #67
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123748618
Dat scannen is verdomd lastig in het begin trouwens. Ik ben fietsen gewend en dan kijk je maar 10 meter vooruit ofzo.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:44:24 #68
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123748807
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:38 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

:D
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].

Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:47:29 #69
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123748944
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].

Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer is :D

Zo iemand
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:01:41 #70
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123749595
Nee man, Frans is 50+
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:16:06 #71
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123750183


Kwaliteit kwaliteit hoe het dus niet moet
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:42:33 #72
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123751301
Medio april gaat deze baas afrijden. _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123755003
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:42 schreef Amoeba het volgende:
Medio april gaat deze baas afrijden. _O_
Me2, 18 april ben ik de lul.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:22:49 #74
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123755219
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:16 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Me2, 18 april ben ik de lul.
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:

U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door.



Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak.

[ Bericht 12% gewijzigd door Amoeba op 07-03-2013 18:29:02 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123755279
Blij dat ik dit topic heb gevonden :). Heb nu 10 lessen gehad, gaat opzich niet slecht maar heb af en toe nog wat moeite met plaatsbepaling en laat soms de motor nog afslaan :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:31:16 #76
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123755501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Neraice het volgende:
Blij dat ik dit topic heb gevonden :). Heb nu 10 lessen gehad, gaat opzich niet slecht maar heb af en toe nog wat moeite met plaatsbepaling en laat soms de motor nog afslaan :P
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123755768
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden :7
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:40:50 #78
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123755860
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:38 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden :7
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123755880
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:40 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:41:57 #80
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123755905
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123755988
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf. :')
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.

Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus.
pi_123756191
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel :7
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:57:23 #83
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123756485
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:49 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel :7
Wie lest er niet in een diesel?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123756617
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wie lest er niet in een diesel?
Daar heb je een punt :@ Ik had zelf wel wat probleempjes met de overgang naar benzine, maargoed, dat is zo weer geleerd :7
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:13:34 #85
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_123757046
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wie lest er niet in een diesel?
Ik heb met lessen maar één keer in een diesel gereden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_123759657
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs. _O_
Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen maken :') M'n auto is 3 maanden geleden gejat en de nieuwe is nog in productie, ben benieuwd hoeverre ik er nog van bak eind april. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 20:06:01 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:07:27 #87
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123759748
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs. _O_
Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen maken :') M'n auto is 3 maanden geleden gejat en de nieuwe is nog in productie, ben benieuwd hoeverre ik er nog van bak eind april. :P
meen je deze? gejat?
Irene is bae <3
pi_123760218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

meen je deze? gejat?
Ja. :')
Al sla je me dood hoe en wat en waarom.
Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet. :')
Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto. :P Gelukkig was ik extra goed verzekerd. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 20:16:39 ]
pi_123760347
quote:
9s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja. :')
Al sla je me dood hoe en wat en waarom.
Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet. :')
Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto. :P Gelukkig was ik extra goed verzekerd. :s)
Wat heb je nu gekocht dan?
pi_123760392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat heb je nu gekocht dan?
Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering.
Had een peugeot 207 in donkerbruin :P
pi_123760488
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering.
Had een peugeot 207 in donkerbruin :P
Wist niet eens dat die er in automaat waren :o :P Krijg je dezelfde 1.0 3cilinder dan?
  FOK!fotograaf donderdag 7 maart 2013 @ 20:33:28 #92
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123761225
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Komt nog wel als je vlot wilt wegrijden of überhaupt in benzine gaat rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123761994
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen.
standaarddrinker
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:59:16 #94
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123762800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen.
gewoon neuken joh
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_123770509
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:

U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door.

[ afbeelding ]

Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak.
Toeval, ik had vandaag ook mijn TTT, keertje hellingproef, stopopdracbt en in vak parkeren. Ging wel lekker, alleen kijkgedrag moet beter, overdrever dus
pi_123771500
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.

Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus.
Precies wat jij zegt wilde ik gaan zeggen voordat ik zag dat het hier al stond :P

@Amoeba: snel weer afleren voordat je straks je rijbewijs hebt en niet in een benzine auto kan rijden. Ik heb net sinds vorige week mijn eigen auto maar heb snel genoeg gemerkt dat ik echt niet fatsoenlijk op kan trekken als ik niet de koppeling langer vasthoud dan ik in m'n lesauto deed en tegelijk goed gas bij geef. Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_123779507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:03 schreef princess-a het volgende:

[..]

Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken?
Dat niet perse, want de auto gaat natuurlijk al rollen als je alleen de koppeling op laat komen. Zolang je dat gecontroleerd doet gaat 'ie niet schokken. Maar je hebt gelijk ja!
pi_123784320
Ik kan overigens ook in mijn benzine wegrijden zonder gas te geven, maar dan moet je geen haast hebben want snel gaat het niet :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:19:12 #99
398254 Tamaraxxx
I am Feyenoord till i die
pi_123787439
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen
pi_123799390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef Tamaraxxx het volgende:
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen
Ben nu toch wel benieuwd :P Hoeveel ongeveer?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:37:33 #101
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123800309
Net les gehad.

Scannen :X
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:55:16 #102
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_123800876
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:37 schreef Keukendrol het volgende:
Net les gehad.

Scannen :X
Man, scannen is het belangrijkste van allemaal.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:30:06 #103
398254 Tamaraxxx
I am Feyenoord till i die
pi_123802120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:07 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ben nu toch wel benieuwd :P Hoeveel ongeveer?
Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50
pi_123806297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:30 schreef Tamaraxxx het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_123806451
Je moet maar zo denken, Fusionfreak had na 200 lessen & 8 examens nog niks, en is vervolgens maar het CBR aan gaan klagen, wat hij verloor.

Het kan dus altijd erger! :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123806484
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:37 schreef Keukendrol het volgende:
Net les gehad.

Scannen :X
Ver vooruit kijken bedoel je?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_123806845
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:

[..]

Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123806920
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:

[..]

40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent. :P
Pfff, ik maar denken dat ik 22 ben, NOPE, 41 blijkbaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123807207
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:

[..]

Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
Ze zegt ook "meer dan 50" he, dus dat kan ook 150 zijn :P En als ze in november 2011 begonnen is en gemiddeld iedere week 1 uur lest, dan zit ze toch nog wel een stukje boven de 50. Maar goed, dat maakt uiteindelijk niet uit natuurlijk, het gaat om het eindresultaat
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:16:58 #110
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_123807544
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:37 schreef Keukendrol het volgende:
Net les gehad.

Scannen :X
Wat is scannen?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:17:32 #111
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_123807576
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:

[..]

40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent. :P
hallo ik ben drie

edit: Vraag me eigenlijk wel af hoe de slagingspercentages van 2todrive zijn. Heb namelijk het idee dat er door het begeleide rijden wat minder druk staat (aangezien je er in essentie niets mee opschiet of je je rijbewijs haalt of niet), en natuurlijk zijn de deelnemers ook jonger. Ik heb zelf mijn rijbewijs met 25 uur op mijn zeventiende gehaald een half jaartje geleden, en bijna niemand die ik ken heeft de 40 uur aangetikt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:23:20 #112
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123807850
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:16 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Wat is scannen?
Goed vooruitkijken eb anticiperen op andere weggebruikers.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:23:47 #113
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_123807879
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Man, scannen is het belangrijkste van allemaal.
Klopt. :'(
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_123808517
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

hallo ik ben drie

edit: Vraag me eigenlijk wel af hoe de slagingspercentages van 2todrive zijn. Heb namelijk het idee dat er door het begeleide rijden wat minder druk staat (aangezien je er in essentie niets mee opschiet of je je rijbewijs haalt of niet), en natuurlijk zijn de deelnemers ook jonger. Ik heb zelf mijn rijbewijs met 25 uur op mijn zeventiende gehaald een half jaartje geleden, en bijna niemand die ik ken heeft de 40 uur aangetikt.
Naar ik weet zijn die slagingspercentages inderdaad flink hoger.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:47:31 #115
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_123809058
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit. :')
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:22:33 #116
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_123810769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit. :')
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?
pi_123812954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit. :')
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad :'), kon bijna niet een parkeergarage uitkomen. Voor mijn gevoel maak ik ook wel is overdreven veel toeren als ik bij een stoplicht weg wil rijden, omdat ik toch wel rot vind als de motor afslaat.
pi_123813501
Morgen eerste rijles. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Heb er zin in!
Get stoned
pi_123813530
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef Hinder het volgende:
Morgen eerste rijles. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Heb er zin in!
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:26:49 #120
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_123813688
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:22 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?
Ik rij in een benzine auto van mijn vader. Als ik teveel gas geef, hoor je echt zo van vroooeemmmmmm en dat probeer ik juist te vermijden. Rond de 1500 toeren laat ik de koppeling opkomen alleen gaat het nog niet zo vlot.
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_123813701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!
Dankjewel!
Get stoned
pi_123813749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit. :')
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden. ^O^
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:28:55 #123
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_123813753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:08 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad :'), kon bijna niet een parkeergarage uitkomen. Voor mijn gevoel maak ik ook wel is overdreven veel toeren als ik bij een stoplicht weg wil rijden, omdat ik toch wel rot vind als de motor afslaat.
Misschien moet ik dat ook maar is proberen door extra gas te geven.
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:30:22 #124
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_123813802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:28 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden. ^O^
Zo denk ik er ook over, ervaring opdoen en dan na een tijdje lukt het wel. Dankje :)
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_123826924
Eerste les zit erop. Had ervoor gekozen direct twee uur aaneensluitend te nemen. Eerst stukje sturen over rotondes etc. Daarna naar een rustig weggetje gereden, en uitleg over het koppelen gekregen, waarna ik wat kon oefenen. Ik had het al vrij snel door, waardoor we wat rondjes gingen rijden, om vervolgens een stukje stad en zelfs over een stukje snelweg te rijden. Instructrice was meer dan tevreden na zo'n eerste keer, was wel leuk om te horen.

Nu al zin in de volgende keer :).
Get stoned
pi_123830171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:44 schreef Hinder het volgende:
Eerste les zit erop. Had ervoor gekozen direct twee uur aaneensluitend te nemen. Eerst stukje sturen over rotondes etc. Daarna naar een rustig weggetje gereden, en uitleg over het koppelen gekregen, waarna ik wat kon oefenen. Ik had het al vrij snel door, waardoor we wat rondjes gingen rijden, om vervolgens een stukje stad en zelfs over een stukje snelweg te rijden. Instructrice was meer dan tevreden na zo'n eerste keer, was wel leuk om te horen.

Nu al zin in de volgende keer :).
Hehe, tof. ^O^
pi_123926144
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen ;(.
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
I would date the hell out of me.
  maandag 11 maart 2013 @ 21:16:26 #128
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_123931719
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen ;(.
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Dan gaan mensen naar school/supermarkt... :P . Ik heb het liever in de middag :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Jiang153 op 12-03-2013 00:08:51 ]
Irene is bae <3
pi_123932076
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:16 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dan gaan mensen naar school/supermarkt...;P. Ik heb het liever in de middag :)
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?
  FOK!fotograaf maandag 11 maart 2013 @ 21:25:13 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123932465
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123932887
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen ;(.
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Heel veel succes! :)

Negen uur 's ochtends is een prima tijd. De echte drukte is dan wel weg en de kinderen zitten allemaal op school, dus daar heb je ook geen last van.
pi_123932966
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?
Iedereen doet natuurlijk het liefst examen op een verlaten boerenlandweg in de polder. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. En het zou ook niet veel verschil moeten maken. Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.

En wat is er erg aan examen doen in een hectische omgeving? Als je daar fatsoenlijk uit de voeten kunt kun je waarschijnlijk overal wel fatsoenlijk uit de voeten. Alleen maar winst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Actaeon op 11-03-2013 21:42:11 ]
  FOK!fotograaf maandag 11 maart 2013 @ 21:36:37 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123933428
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
En wat is er erg aan examen doen in een hectische omgeving? Als je daar fatsoenlijk uit te voeten kunt kun je waarschijnlijk overal wel fatsoenlijk uit te voeten. Alleen maar winst.
Ben ik met je eens.

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.
Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123933839
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.

[..]

Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.
pi_123939673
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.
pi_123939771
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.
pi_123940255
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.
pi_123940738
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.
Daar zit dan ook wel weer wat in.
pi_123995878
Ben geslaagd!!!! Het was niet zo druk, maar dat kwam ook doordat we echt in wat dorpen reden :') geen hond op straat.

Moest parkeren en een stopopdracht doen als bijzondere verrichtingen.

Jaaaa, ben zo blij en opgelucht!!
I would date the hell out of me.
pi_123995917
Gefeliciteerd *O* !
pi_123998164
Congrats!
pi_124005212
Gefeliciteerd! :D
pi_124009845
Bedankt O+. Voel me erg vrolijk vandaag!

Ik heb trouwens een pasfoto laten maken en heb gehoord dat je oren niet meer zichtbaar hoeven te zijn en dat je ook best mag lachen, klopt dat?
I would date the hell out of me.
pi_124014380
Gefeliciteerd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124015383
Morgen afrijden met een BNOR examen (ofwel een staatsexamen). Ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124017973
Ja ervaring ermee, gaat ongeveer hetzelfde als een faal angst examen.
Een praatje vooraf om jou op je gemak te stellen.
Daarna een stukje rijden, wat vaak gebeurd in een rustiger gebied.
Hij/zij kijkt vooral naar waarom het jou de eerdere afrij pogingen niet is gelukt.
pi_124018367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:32 schreef Balsam het volgende:
Ja ervaring ermee, gaat ongeveer hetzelfde als een faal angst examen.
Een praatje vooraf om jou op je gemak te stellen.
Daarna een stukje rijden, wat vaak gebeurd in een rustiger gebied.
Hij/zij kijkt vooral naar waarom het jou de eerdere afrij pogingen niet is gelukt.
Ah bedankt. Had jij het wel gehaald? En had je het idee dat ze je makkelijker laten slagen bij bnor ipv cbr standaard?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124018514
Ik heb het wel gehaald bij mijn BNOR, en vond het makkelijker afrijden dan bij een standaard cbr examen.
Zo gaf ik een bus geen voorrang waar het wel had gemoeten, hield ik net wat te weinig afstand van een vrachtwagen op een helling en ben toch geslaagd.
pi_124018666
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
pi_124018946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Ja dat wist ik al idd. Ik heb de laatste lessen ook dezelfde route gereden met mijn instructeur die zei dat de bewuste route vaak wordt gekozen.

En tjah, ik zakte al de keren vooral op soms te weinig kansen nemen, soms te grote risico's nemen, dan weer aantal kleine foutjes (knipperlichtjes vergeten, wat ik anders nooit doe), en de laatste keer stopte ik niet voor een stop bord >.>

Maar ik rijdt gewoon goed, wat ook mijn instructeur zegt, alleen die kleine dingen werd ik erg hard op afgerekend bij het CBR, daarom hoop ik dat ze dat niet doen bij BNOR.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:04:01 #151
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_124020075
24 april examen. 10:45

Een woensdagochtend.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_124021273
Ze rekenen je bij BNOR niet snel af op de kleine dingen ze letten meer erop of je veilig rijd.
In iedergeval veel succes, het zal vast wel goedkomen.
pi_124025896
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef Amoeba het volgende:
24 april examen. 10:45

Een woensdagochtend.
Succes :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 00:05:20 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124035410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Ah, hotel restaurant van der Valk te Akersloot.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:19 schreef Balsam het volgende:
Ze rekenen je bij BNOR niet snel af op de kleine dingen ze letten meer erop of je veilig rijd.
In iedergeval veel succes, het zal vast wel goedkomen.
Raar eigenlijk, dat verschil.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124042823
Ik word zo opgehaald. 12:30 zit ik bij de examinator. Fingers crossed.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124042908
2 april examen.. om 8 uur :'(

Komt nu wel erg dichtbij... :{
pi_124042962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:27 schreef the-it het volgende:
2 april examen.. om 8 uur :'(

Komt nu wel erg dichtbij... :{
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124042983
En wat nog leuker is, is als je nog steeds foutjes maakt..

Suc6!
pi_124043018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:29 schreef the-it het volgende:
En wat nog leuker is, is als je nog steeds foutjes maakt..

Suc6!
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examen
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124043285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:30 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examen
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles fout :P
pi_124043567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:38 schreef the-it het volgende:

[..]

Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles fout :P
Oh ik dacht dat je bedoelde te zeggen dat ik een examen heb en nog fouten maak en dat dat dus hopeloos is ofzo :p
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:52:24 #162
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124043774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_124044087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd!
Bedankt!
I would date the hell out of me.
pi_124044101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Je kunt het! Succes :)
I would date the hell out of me.
pi_124044526
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:52 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.
Kijk, jij weet wat mensen willen horen :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:17:30 #166
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124044602
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kijk, jij weet wat mensen willen horen :P
:')

Toch is het zo. Als je faalt doe je het gewoon weer over.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_124048333
Haha wat een loser ben ik, zelfs gezakt voor staatsexamen.

Ik plan, keek en handelde te laat volgens de examinator. Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken. Maarja, wat heb ik te zeggen.

Volgende keer beter :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_124049612
Nou ja, te laat kijken lijkt me persoonlijk wel een erg goede reden om je te laten zakken. Dat plannen/kijken/handelen op tijd doen is volgens mij zo'n beetje het allerbelangrijkste.
pi_124049805
Mijn God, dan ben je pas een kneus _O-

quote:

Man gesnapt met mobiel op lijf voor theorie-examen

Nederland • Geplaatst door Redactie op 14-03-2013 @ 14:35
print

Ondanks een vernuftige fraudepoging is een 53-jarige man uit Bilthoven nog altijd niet geslaagd voor het theorie-examen voor zijn rijbewijs. De man had een smartphone en een headset op zijn lichaam geplakt om aan een helper vragen te kunnen stellen en antwoorden te krijgen, maar hij werd betrapt, meldt de politie donderdag.

Tijdens het examen aan de Mississippidreef in Utrecht hoorde een toezichthouder woensdag piepjes uit de kraag van de kandidaat komen. Hierop kwamen de headset en de telefoon aan het licht.

De politie werd erbij gehaald, die de apparatuur in beslag nam. De man beweerde nog dat hij zijn smartphone altijd zo draagt, maar is toch meegenomen naar het bureau. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen heeft aangifte gedaan van fraude tijdens een officieel examen.
Bron: de frontpage
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 17:27:02 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124055120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken
Te laat kijken is dodelijk, laat staan te laat handelen. Je moet je constant bewust zijn van de omgeving rondom jouzelf en hiernaar moet je handelen. Als je dus niet weet wat je omgeving doet en vervolgens hier ook nog te laat op anticipeert, kan ik het wel begrijpen. Het kan, bijv. in geval van fietsers die oversteken, serieus het verschil tussen leven en dood betekenen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124056355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Haha wat een loser ben ik, zelfs gezakt voor staatsexamen.

Ik plan, keek en handelde te laat volgens de examinator. Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken. Maarja, wat heb ik te zeggen.

Volgende keer beter :7
Zou je niet eens gaan denken aan een andere rijschool?
pi_124056699
Plannen, kijken en handelen is juist een onderdeel van een BNOR examen en is iets waar ze juist naar kijken.
Dat is het punt van veiligheid namelijk, de kleinere punten letten ze minder op dan op veiligheid.
pi_124057967
Kijken lijkt me juist een van de belangrijkste aspecten bij een rij-examen. Ook al is het aan het begin geforceerd, later wordt het normaal.
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 19:03:02 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124058199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
Kijken lijkt me juist een van de belangrijkste aspecten bij een rij-examen. Ook al is het aan het begin geforceerd, later wordt het normaal.
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124058321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.
Volledig mee eens. Je hebt het dus in de vingers of niet. Even oefenen nog voor de meneer trinitrobenzeen dus.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 maart 2013 @ 14:02:25 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_124249291
Morgen mag ik op 10.45. Nog laatste tips?
Goed kijken iig :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2013 @ 14:48:54 #177
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124251171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:02 schreef borisz het volgende:
Morgen mag ik op 10.45. Nog laatste tips?
Goed kijken iig :P.
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124258759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.
Instructeurs weten alleen zelf ook niet van te voren wie de examinator zal zijn.

Veel succes, borisz!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124258837
Wel ruim voordat je op moet ;).
pi_124259550
Verschilt dat per CBR? Heeft mijn instructrice tegen me gelogen? :?. Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124259658
Bij mij liep hij een uur voor het examen naar binnen en dan zag hij welke examinator het was (al had ik wel iemand voor een faalangstexamen)

Succes borisz! Mijn tip is: rustig blijven en goed kijken (ook ver vooruit).
I would date the hell out of me.
pi_124266933
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: je rijbewijs hebben is zo relaxt 8-)

[ Bericht 20% gewijzigd door no1uknow op 19-03-2013 20:57:55 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2013 @ 22:49:55 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124274160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
De grote vraag nu is dus: Hoe lang is "een poos"?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:15:55 #184
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_124275577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verschilt dat per CBR? Heeft mijn instructrice tegen me gelogen? :?. Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Bij CBR Sittard waar ik m'n praktijkexamen heb afgelegd zaten er meestal dezelfde personen aan dezelfde tafelnummers, m'n instructeur wist dus meestal wel wie je kon verwachten.
Flesje bier
pi_124281177
Bij mij was het voor mijn instructeur ook een grote verrassing welke examinator ik zou krijgen, dus ik denk dat je dan net geluk moet hebben als je instructeur het wel van tevoren weet
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:58:48 #186
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_124283389
Ik had om 08:55 TTT, mijn rijinstructeur ging met mij al om 7:30 kijken wie we hadden als examinator. Hangt gewoon op een info bord daar
pi_124284628
Zojuist examen gehad in Rotterdam om 8:00.
Ik ben normaal gesproken nooit zenuwachtig voor wat voor examen dan ook, maar toen ik hier achter het stuur zat was ik het gewoon helemaal kwijt. :')

Afijn, de eerste paar minuten gingen nog wel ok, al merkte ik direct dat het wel verschrikkelijk druk was. Maar toen begon de grote grap pas: 8:15, ik rij een straat in met daarin een basisschool in de wijk Crooswijk. Ik hou niet van generaliseren, maar ik was omgeven door een massa Marokkaanse moeders op fietsen die als visjes in een school om mij heen zwommen. Vervolgens zegt de vriendelijke instructeur dat ik hier maar even moet gaan keren. Ik keek de man aan met het idee dat hij een grap maakte, maar het bleek de waarheid te zijn :') . Keren in de straat was (in ieder geval voor mij) onmogelijk.

Vanaf dat moment heb ik de man op een spervuur aan fouten getrakteerd, volgens mij is mijn motor 2x afgeslagen, heb ik een ingreep gehad en zag ik de straten waarin ik moest inrijden pas zo'n beetje op het moment dat ik er naast stond.

Natuurlijk was ik niet geslaagd, maar het was de eerste keer. Nu weet ik wel wat me te wachten staat voor de volgende keer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2013 @ 12:01:23 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_124287156
Helaas.

Stoplicht met daarna een kruising. Ik moest naar links dus alleen dan komen er nog auto´s aan die hebben gewacht met dat stoplicht. Uiteindelijk kwam ik in het uiterste stukje van de bocht ipv gewoon normaal die bocht maken waardoor je weer moest bijsturen. Omgang met het voertuig moest beter om het op z´n CBR´s te zeggen.
Bijz opdrachten gingen prima.
De examinator was verder een prima vent. Probeerde me gerust te stellen enzo :P. Duidelijk mij te laten inzien waar het mis ging en wat er wel goed ging.

Was al de hele morgen zenuwachtig :'). Nou ja ik weet nu gewoon hoe het gaat :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_124287216
Jammer man, volgende keer heb je het vast.
pi_124287263
Jammer mannen. Volgende keer gewoon binnentikken dat pasje. :)
pi_124301389
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima :) Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:15:49 #192
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124301760
quote:
5s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima :) Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Dan vlieg je in de toeren en remt hij af op de motor denk ik.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:19:33 #193
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_124301900
quote:
5s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima :) Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Als je van de 4 naar z'n 3 gaat schieten je toeren omhoog en je zult wat op de motor afremmen, maar je gaat echt niet spontaan van bijv. 100 km/u naar 70/u ofzo.
Flesje bier
pi_124307847
quote:
5s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima :) Maar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?

Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_124308275
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?

Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto :)
Het gebeurde mij toevallig op mijn examen, dat ik de auto in plaats van zijn 5 in zijn 3 zette. Het enigste wat gebeurde was dat de motor in toeren omhoog schoot en dus lawaaiig was.
pi_124309846
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?

Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto :)
Mij is verteld dat die "beveiliging" alleen bij de 1 & R geld. Hier in ieder geval ook zo dat ik hem niet alvast terug in de 1 kan zetten als ik nog 80 rij ofzo.

Heb alleen nooit gesnapt hoe het werkt. Ik zou denken dat als de motor ontkoppeld is, alles moet kunnen qua plaatsing van de pook, maar blijkbaar dus niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:00:14 #197
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_124330972
nvm.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:48 #198
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124331863
Bah... de 28e m`n eerste intake rijles bij Wolf..
Ben énorm bang dat ik zak voor m`n rijbewijs.. en ik ben ook bang dat ik bepaalde dingen niet goed inschat en zéker in de hele smalle straatjes in de wijk waar ik woon en dergelijke.

Heb lichte faalangst.. en ik ben bang dat ik héél nerveus ga worden als ik in zo`n auto ga zitten en ga lessen (Zeker omdat het een cursus "rijbewijs in 10 dagen" betreft ga ik ná de intake les als bepaald is welk pakket ik nodig heb direct 4 uur! rijden als ik pakket F nodig heb, en 2! uur als ik pakket A nodig heb)

Héééééééélp :P
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124332086
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je een cursus "rijbewijs in 10 dagen" hebt gekozen, als je nu al bang bent voor het lessen, rijden en het behalen van je rijbewijs.

Kun je er niet beter wat langer over doen ;) ?

4 uur achter elkaar lessen is trouwens best intensief.
Ik heb het ook gedaan hoor, maar als ik het over zou moeten doen, doe ik dat dus niet meer.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:47:09 #200
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124332552
quote:
3s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:33 schreef Anne het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je een cursus "rijbewijs in 10 dagen" hebt gekozen, als je nu al bang bent voor het lessen, rijden en het behalen van je rijbewijs.

Kun je er niet beter wat langer over doen ;) ?

4 uur achter elkaar lessen is trouwens best intensief.
Ik heb het ook gedaan hoor, maar als ik het over zou moeten doen, doe ik dat dus niet meer.
De reden is omdat ik m`n rijbewijs voor de zomervakantie wil hebben (Dus nog 3 maanden)
En dat gaat wel lukken met dit heb ik het idee :)(Mts ik slaag) + het is fijner naar mijn mening want je zit direct 4 uur in de auto (Inplaats van 1x per week 1 uurtje...)
Het is vrij intensief dat wel, maar denkt dat dit wel prettig is ook :) (Je hebt een kleine tussenpauze na 1,5 uur geloof ik.. dus dat is fijn)
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2013 @ 15:46:51 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124337106
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar ;) . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.

quote:
5s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124338082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar ;) . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.

[..]

Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplicht ;)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_124338193
Als ik op een stoet van 30 auto's zie staan bij het stoplicht dan wil ik tijdens het rollen ook vast naar de 1 schakelen. Maar dat gaat dus niet. Schijnt wel te kunnen als je "double clutch" gebruikt. Nog niet getest.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2013 @ 16:18:00 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124338560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef delano.888 het volgende:
Als ik op een stoet van 30 auto's zie staan bij het stoplicht dan wil ik tijdens het rollen ook vast naar de 1 schakelen. Maar dat gaat dus niet. Schijnt wel te kunnen als je "double clutch" gebruikt. Nog niet getest.
Waarom zou je iets willen forceren dat onmogelijk gemaakt is?

quote:
3s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:07 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplicht ;)
Even beter op letten dus.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 25 maart 2013 @ 01:50:15 #205
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124471943
Iemand tips voor aankomende donderdag bij m`n Intake? Kan al een beetje schakelen (Vroeger veel auto gereden) en ben tegenwoordig ook veel bezig met borden en sturen en kijken naar het schakelen etc.(Laatste keer dat ik autoreed was in een VW kever.. een lang stuk, en daarna een kort stuk in de Cinquecento van m`n moeder)
Het grootste probleem voor mij worden de smalle straatjes, en ik dénk ook het inzicht.

Iemand?
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124472464
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 01:50 schreef HarryR het volgende:
Iemand tips voor aankomende donderdag bij m`n Intake? Kan al een beetje schakelen (Vroeger veel auto gereden) en ben tegenwoordig ook veel bezig met borden en sturen en kijken naar het schakelen etc.(Laatste keer dat ik autoreed was in een VW kever.. een lang stuk, en daarna een kort stuk in de Cinquecento van m`n moeder)
Het grootste probleem voor mij worden de smalle straatjes, en ik dénk ook het inzicht.

Iemand?
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 maart 2013 @ 05:23:54 #207
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124472467
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124472854
Het technische gaat juist meestal heel snel vanzelf. Daar draait het rijden en dus de rijlessen eigenlijk helemaal niet om juist. Verkeersinzicht en anticiperen is tig keer belangrijker dan de auto een keertje per ongeluk af laten slaan.
pi_124472975
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:23 schreef HarryR het volgende:

[..]

Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.
Als je bedenkt dat een gemiddelde rijopleiding -van intake tot examen- uit 30 tot 40 lesuren bestaat, kun je wel indenken waar de rest van de lestijd aan wordt besteed.

Daarnaast leer je jezelf vaak de verkeerde dingen aan, en dan is het juist moeilijker om iets af te leren.

Heb je je theorieboek al eens opengeslagen?

Om een lang verhaal kort nog langer te maken: Eén of twee keer je auto laten stilvallen, daar kijkt geen examinator meer van op. Eén keer een voetganger over het hoofd zien is zakken. En daar hoeft de voetganger nog niet eens in de weg te lopen. Een beetje examinator heeft haviksogen als het jouw kijkgedrag betreft.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 25-03-2013 08:09:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 maart 2013 @ 08:26:38 #210
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_124473237
Nogal ja. Ik zag een fietser wat te laat en ik kreeg direct een evaluatiemomentje.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_124482023
Als je bv. moet stoppen voor een stoplicht en je remt af totdat je stilstaat, waarom moet je dan de koppeling helemaal indrukken als je toeren te laag worden (1000-1200 toeren) ?

Ik begrijp dat het moet omdat de motor anders uitvalt, omdat het bij lage toeren te weinig trekkracht heeft. Daarom moet je ontkoppelen.

Maar de gedachte erachter vat ik niet?

Als je geen gas geeft in versnelling 1 draait de motor stationair en kan je met de koppeling al een beetje rijden, dus waarom zou hij te weinig trekkracht hebben?
pi_124482092
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:54 schreef SchoneZoon het volgende:
Als je bv. moet stoppen voor een stoplicht en je remt af totdat je stilstaat, waarom moet je dan de koppeling helemaal indrukken als je toeren te laag worden (1000-1200 toeren) ?

Ik begrijp dat het moet omdat de motor anders uitvalt, omdat het bij lage toeren te weinig trekkracht heeft. Daarom moet je ontkoppelen.

Maar de gedachte erachter vat ik niet?

Als je geen gas geeft in versnelling 1 draait de motor stationair en kan je met de koppeling al een beetje rijden, dus waarom zou hij te weinig trekkracht hebben?
Omdat stationair een vast toerental heeft. Als jij hem harder afremt waardoor hij onder dat toerental komt, gaat hij dus afslaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 maart 2013 @ 14:09:47 #213
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124482628
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.
Als je bedenkt dat een gemiddelde rijopleiding -van intake tot examen- uit 30 tot 40 lesuren bestaat, kun je wel indenken waar de rest van de lestijd aan wordt besteed.

Daarnaast leer je jezelf vaak de verkeerde dingen aan, en dan is het juist moeilijker om iets af te leren.

Heb je je theorieboek al eens opengeslagen?

Om een lang verhaal kort nog langer te maken: Eén of twee keer je auto laten stilvallen, daar kijkt geen examinator meer van op. Eén keer een voetganger over het hoofd zien is zakken. En daar hoeft de voetganger nog niet eens in de weg te lopen. Een beetje examinator heeft haviksogen als het jouw kijkgedrag betreft.
30-40 lesuren.. Ahh, dat is voor mij dus Pakket ... D/E (Hoop ik)

Zal wat zijn als ze straks zeggen ja.. doe jij pakket G maar (Dat zijn 53 lessen..)
We gaan het meemaken, donderdag komt steeds dichterbij :P
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
  maandag 25 maart 2013 @ 14:45:41 #214
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_124484125
Hoe leer je om ver vooruit te kijken?
pi_124484477
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:45 schreef Jirdo het volgende:
Hoe leer je om ver vooruit te kijken?
Door te gaan zoeken naar borden en tekens. Noem ze allemaal in je hoofd op en leg aan jezelf uit wat ze betekenen.
  maandag 25 maart 2013 @ 17:13:02 #216
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124489839
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:45 schreef Jirdo het volgende:
Hoe leer je om ver vooruit te kijken?
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  maandag 25 maart 2013 @ 18:19:15 #217
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_124491945
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:13 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.
  maandag 25 maart 2013 @ 18:33:57 #218
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_124492558
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:19 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.
Het heel bewust doen. Dus kijken zoals je normaal doet en dan bijvoorbeeld bij een kruispunt denken "even kijken wat er na het kruispunt komt". Kijken tot zover je kan op de weg dus. En daarbij alle borden ook zien en proberen na te denken over welke informatie relevant is en welke niet.
Na een tijdje wordt dit vanzelf automatisme. In het begin is het doodvermoeiend :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_124493450
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:45 schreef Jirdo het volgende:
Hoe leer je om ver vooruit te kijken?
Hier kreeg ik ook klachten over, onder andere toen ik zakte. Ik weet niet hoe je het oplost, gewoon in je hoofd houden en bewust mee bezig zijn.
pi_124493572
Je moet je gewoon ten alle tijde bewust zijn van de verkeerssituatie en ik kijk automatisch als ik bijv. op een kruispunt afrijdt in de verte naar het kruispunt en schat dmv observatie in wat de situatie is. Gaat eigenlijk best vanzelf.
pi_124493637
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken. :')
pi_124493721
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:25 schreef HarryR het volgende:
Bah... de 28e m`n eerste intake rijles bij Wolf..
Ben énorm bang dat ik zak voor m`n rijbewijs.. en ik ben ook bang dat ik bepaalde dingen niet goed inschat en zéker in de hele smalle straatjes in de wijk waar ik woon en dergelijke.

Heb lichte faalangst.. en ik ben bang dat ik héél nerveus ga worden als ik in zo`n auto ga zitten en ga lessen (Zeker omdat het een cursus "rijbewijs in 10 dagen" betreft ga ik ná de intake les als bepaald is welk pakket ik nodig heb direct 4 uur! rijden als ik pakket F nodig heb, en 2! uur als ik pakket A nodig heb)

Héééééééélp :P
Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen.
pi_124493852
quote:
5s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken. :')
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...
pi_124493930
Hier ook niet. Alleen altijd kijken voor je remt is me geleerd. (En daar je remkracht op aanpassen)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124494126
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...
Apart, bij mij wel. Waarschijnlijk heeft m'n instructeur er zo op gehamerd omdat ik daarvoor echt nauwelijks keek tijdens lessen :')
pi_124494194
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto :9

Hoe is het met je Saab Delano?
  maandag 25 maart 2013 @ 19:21:39 #227
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124494471
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef no1uknow het volgende:
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto :9

Hoe is het met je Saab Delano?
Veels te duur 1200 euro voor die auto.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:24:14 #228
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_124494565
quote:
5s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken. :')
Ja ik :W

Het is automatisme dat er nog steeds in zit. Niet dat ik elke 7 seconde kijk (is me ook nooit zo geleerd), maar wel heel regelmatig. Ik vind het ook fijn om te zien wat er achter me zit. En ik moet zeggen dat ik nu een paar keer heb gemerkt dat je een sirene pas heel laat hoort als je radio aanstaat, dus houd ik zo ook in de gaten of er geen zwaailichten achter me zitten.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_124494683
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:21 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Veels te duur 1200 euro voor die auto.
Het ging me even om het type auto, niet de prijs.

Of zoiets:

:9
  maandag 25 maart 2013 @ 19:27:19 #230
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124494695
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen.
Moet je bekennen dat het meer de zenuwen waren zo " Ja, ik ga éindelijk rijlessen nemen!!! :D " Want ik heb nu totaal geen zenuwen meer of angst om te falen. ik zie wel hoe ik het doe en welk pakket ik nodig heb en zo :)

Als ik m`n theorie niet haal is het jammer, en doe ik het opnieuw, geld ook voor m`n praktijk. Kost een hoop geld extra, maar het is een investering waar je je leven wat aan hebt (ik hoop er toch echt tot minimaal 2060! dus tot m`n 70e) wat aan te hebben haha)
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124494717
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef no1uknow het volgende:
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto :9

Hoe is het met je Saab Delano?
Goed hoor! paar dingetjes gesloopt, paar gefixt, het houd me bezig :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 maart 2013 @ 19:28:51 #232
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124494775
quote:
12s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Het ging me even om het type auto, niet de prijs.

Of zoiets:

[ afbeelding ]:9
Flink scheuren. :D Beetje zo'n dukes of hazard gevoel krijg ik dan.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_124494881
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef HarryR het volgende:

[..]

Moet je bekennen dat het meer de zenuwen waren zo " Ja, ik ga éindelijk rijlessen nemen!!! :D " Want ik heb nu totaal geen zenuwen meer of angst om te falen. ik zie wel hoe ik het doe en welk pakket ik nodig heb en zo :)

Als ik m`n theorie niet haal is het jammer, en doe ik het opnieuw, geld ook voor m`n praktijk. Kost een hoop geld extra, maar het is een investering waar je je leven wat aan hebt (ik hoop er toch echt tot minimaal 2060! dus tot m`n 70e) wat aan te hebben haha)
Wellicht helpt het als je je er meer op gaat verheugen dat je eindelijk kan rijden, zo heb ik al m'n rijlessen gezeten. Heb maar 1 rijles gehad waarbij niks goed ging en ik echt een balend gevoel had achteraf, de rest was allemaal relaxt. En maak je een foutje, lekker interessant, daarom zit er een instructeur naast je. Ik zou overigens niet bij de ANWB gaan, heb zelf ook een intake gedaan daar, kreeg pakket F, ongeveer 40 uur. Moest je alvast het gehele pakket vooruit betalen.

Ben uiteindelijk afgereden met 30 uur lessen, in 1 keer geslaagd bij een superrelaxte rij-instructeur die zelfstandig was onder een franchise. Via mond op mond reclame bij hem terecht gekomen en zeker geen spijt van.
pi_124494910
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:28 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Flink scheuren. :D Beetje zo'n dukes of hazard gevoel krijg ik dan.
Ja kicken toch, en het kost qua maandlasten niet zo heel veel, als je er even vanuit gaat dat het qua onderhoud wel mee valt. Maarja, beginnersauto, dus zo heel lang zal je er toch niet mee doen.
  maandag 25 maart 2013 @ 19:31:49 #235
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124494935
quote:
12s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Het ging me even om het type auto, niet de prijs.

Of zoiets:

[ afbeelding ]:9
Prijs technisch lijkt dit me prima:
Kadett A = 4000-5000
Kadett B = 2500-4000
Kadett C = 1500-2000 euro.
Kadett D = 750-1250.
Kadett E = 500-1500.

Let vooral op de APK. als ze een Kadett D/E weg doen vlak voor de APK dan weetje dat er wat goed mis mee is (Zéker bij een E Kadett) Kilometer stand is ok een goed punt.. persoonlijk zou ik een Kadett E niet kopen boven de 200k TENZIJ je er nieuwe APK op hebt zitten én alle onderhoud erbij is.
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124495016
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Goed hoor! paar dingetjes gesloopt, paar gefixt, het houd me bezig :P
Pics?
  maandag 25 maart 2013 @ 19:33:44 #237
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_124495053
quote:
3s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ja ik :W

Het is automatisme dat er nog steeds in zit. Niet dat ik elke 7 seconde kijk (is me ook nooit zo geleerd), maar wel heel regelmatig. Ik vind het ook fijn om te zien wat er achter me zit. En ik moet zeggen dat ik nu een paar keer heb gemerkt dat je een sirene pas heel laat hoort als je radio aanstaat, dus houd ik zo ook in de gaten of er geen zwaailichten achter me zitten.
Precies dit. Ik kijk juist regelmatig in die spiegel omdat ik wil weten wat er achter me zit.
Ok stelletje hokboeren
pi_124495197
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Precies dit. Ik kijk juist regelmatig in die spiegel omdat ik wil weten wat er achter me zit.
Vaak rij ik het snelst weg bij een stoplicht en geef ik redelijk gas dus weet ik dat er niemand in de buurt zit 8-)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:36:05 #239
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124495227
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Wellicht helpt het als je je er meer op gaat verheugen dat je eindelijk kan rijden, zo heb ik al m'n rijlessen gezeten. Heb maar 1 rijles gehad waarbij niks goed ging en ik echt een balend gevoel had achteraf, de rest was allemaal relaxt. En maak je een foutje, lekker interessant, daarom zit er een instructeur naast je. Ik zou overigens niet bij de ANWB gaan, heb zelf ook een intake gedaan daar, kreeg pakket F, ongeveer 40 uur. Moest je alvast het gehele pakket vooruit betalen.

Ben uiteindelijk afgereden met 30 uur lessen, in 1 keer geslaagd bij een superrelaxte rij-instructeur die zelfstandig was onder een franchise. Via mond op mond reclame bij hem terecht gekomen en zeker geen spijt van.
Ik verheug me er super op. Heb er écht énorm veel zin in!
Bij de ANWB zit ik ook niet, is me afgeraden.. ook Bosch En Veenstra zit ik niet, veel te duur.
Doe een cursus bij Wolf, lijkt me een hele fijne rijschool.

Ik hoef het gelukkig niet in 1 x te betalen (Dat zou echt een aanslag zijn op m`n portomonee)
Verheug met énorm op m`n intake.

(Ik wil overigens 2 uur per dag aan m`n theorie gaan zitten leren)
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124495260
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef HarryR het volgende:

[..]

Ik verheug me er super op. Heb er écht énorm veel zin in!
Bij de ANWB zit ik ook niet, is me afgeraden.. ook Bosch En Veenstra zit ik niet, veel te duur.
Doe een cursus bij Wolf, lijkt me een hele fijne rijschool.

Ik hoef het gelukkig niet in 1 x te betalen (Dat zou echt een aanslag zijn op m`n portomonee)
Verheug met énorm op m`n intake.

(Ik wil overigens 2 uur per dag aan m`n theorie gaan zitten leren)
Hoeveel dagen wil je in godsnaam aan je theorie zitten dan? :')
pi_124495365
2 uur per dag aan je theorie zitten? Over het algemeen zou je met 1 keer dat boekje doorlezen en wat oefenexamens doen toch wel al een heel eind moeten komen
  maandag 25 maart 2013 @ 19:38:22 #242
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124495377
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hoeveel dagen wil je in godsnaam aan je theorie zitten dan? :')
Tot dat ik zéker weet dat het helemaal in m`n kop zit.
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
  maandag 25 maart 2013 @ 19:39:12 #243
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124495437
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
2 uur per dag aan je theorie zitten? Over het algemeen zou je met 1 keer dat boekje doorlezen en wat oefenexamens doen toch wel al een heel eind moeten komen
Ik zat te denken aan een weekend (Vrij/Za/Zo) 2 uur per dag. Boek doornemen + Oefenexamens. En daarna (Als ik zoiets heb van.. Ja, het zit er wel in nu) lekker m`n examen aanvragen!
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2013 @ 20:08:45 #244
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124497259
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:35 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Vaak rij ik het snelst weg bij een stoplicht en geef ik redelijk gas dus weet ik dat er niemand in de buurt zit 8-)
Maak je zeker weinig snelwegkilometers? Ik rijd aardig wat af en ik check nog steeds regelmatig mijn spiegels. Hierdoor zie ik bijvoorbeeld een auto die flink sneller rijdt al snel komen en weet ik dus dat hij zoveel harder rijdt, waardoor ik daar rekening mee kan houden. Hij blij, ik blij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124497499
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef HarryR het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een weekend (Vrij/Za/Zo) 2 uur per dag. Boek doornemen + Oefenexamens. En daarna (Als ik zoiets heb van.. Ja, het zit er wel in nu) lekker m`n examen aanvragen!
Ik zou 'm alvast aanvragen, kan best wel even duren soms.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_124500473
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maak je zeker weinig snelwegkilometers? Ik rijd aardig wat af en ik check nog steeds regelmatig mijn spiegels. Hierdoor zie ik bijvoorbeeld een auto die flink sneller rijdt al snel komen en weet ik dus dat hij zoveel harder rijdt, waardoor ik daar rekening mee kan houden. Hij blij, ik blij.
Mwah, niet heel veel maar op de snelweg is het een ander verhaal inderdaad, het ligt ook aan de situatie. (inkopper)
pi_124501157
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Pics?
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2013 @ 21:14:05 #248
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124501259
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik vind het blauw toch niet helemaal. Stoort het niet enorm als bestuurder?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124501325
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind het blauw toch niet helemaal. Stoort het niet enorm als bestuurder?
Dit is de (plafond)verlichting die aan gaat als je de deuren open doet, tijdens het rijden is het uiteraard uit!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124501396
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hèeeel apart :o :P
pi_124501439
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hèeeel apart :o :P
I know, iedereen vind t lelijk, maar het is mijn auto, fuck it :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124502018
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Lief dat je even naar buiten bent gelopen O+
Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk?
pi_124502202
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

[..]

I know, iedereen vind t lelijk, maar het is mijn auto, fuck it :P
Ach mijn smaak is het ook niet maar als jij het toch mooi vindt? :P En het is in ieder geval geen eenheidsworst. Dat kan ik wel waarderen. Dat je het gewoon doet.
pi_124502310
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:25 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Lief dat je even naar buiten bent gelopen O+
Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk?
Ik twijfel of je post serieus of sarcastisch is, maar ik zal antwoord geven :P
Buitenkant alleen andere wieldoppen (die erop zaten waren behoorlijk gesloopt). Daarnaast hebben deze auto's belachelijk lelijke lange uitschuivende FM antennes, die ook uitschuiven als je alleen CD luistert. Dus ik heb een knoppie gemaakt aan de binnenkant om die antenne te bedienen. Echt SUPER lelijk (en nutteloos) als hij altijd uit is namelijk.
Ohja en ik werk :P

quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ach mijn smaak is het ook niet maar als jij het toch mooi vindt? :P En het is in ieder geval geen eenheidsworst. Dat kan ik wel waarderen. Dat je het gewoon doet.
Thanks ^O^
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124502389
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik twijfel of je post serieus of sarcastisch is, maar ik zal antwoord geven :P
Buitenkant alleen andere wieldoppen (die erop zaten waren behoorlijk gesloopt). Daarnaast hebben deze auto's belachelijk lelijke lange uitschuivende FM antennes, die ook uitschuiven als je alleen CD luistert. Dus ik heb een knoppie gemaakt aan de binnenkant om die antenne te bedienen. Echt SUPER lelijk (en nutteloos) als hij altijd uit is namelijk.
Ohja en ik werk :P
Waarin kan ik sarcastisch zijn in mijn post dan? En wat zijn ongeveer je kosten p/m?
pi_124502525
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Waarin kan ik sarcastisch zijn in mijn post dan? En wat zijn ongeveer je kosten p/m?
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:25 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Lief dat je even naar buiten bent gelopen O+
Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk?
Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond :P

Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124502664
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

[..]

Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond :P

Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken.
Ah zo, nee was niet zo bedoelt, en dat ik het licht spacend vind zegt niks over hoe mooi ik het vind ;) Maar dat is ook helemaal niet van belang. En ik vind het echt lief dat je in deze snijdende kou naar buiten loopt omdat ik om foto's vraag. O+
pi_124502759
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

[..]

Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond :P

Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken.
1:10-1:11 kan je wel halen toch? :P
pi_124502858
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

1:10-1:11 kan je wel halen toch? :P
Volgens mij zit ik op 1:9 nu maar ik doe mijn best om dat te verbeteren, heb sinds kort cruise control, dus dat zou moeten helpen.
Het enige probleem is dat ik het veel te leuk vind om "vlot" te rijden (niet asociaal overigens, maar ook zeker niet traag.)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124502920
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik op 1:9 nu maar ik doe mijn best om dat te verbeteren, heb sinds kort cruise control, dus dat zou moeten helpen.
Het enige probleem is dat ik het veel te leuk vind om "vlot" te rijden (niet asociaal overigens, maar ook zeker niet traag.)
Dat is wel flink voor een 4 cilinder.,,,
pi_124502942
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is wel flink voor een 4 cilinder.,,,
2.0l turbo wil wel zuipen (en 1310kg)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124503003
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

niet asociaal overigens
pi_124503116
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:40 schreef no1uknow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je hebt asociaal vlot (continue piepende banden) en normaal vlot. Ik rij eigenlijk altijd max+5 ofzo en ik ben meestal niet als laatste weg bij t stoplicht. Maar ik ben ook weer geen petje :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124503127
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

2.0l turbo wil wel zuipen (en 1310kg)
Hmm ja oke. Heb zelf ook een tijdje een Saab gehad met 2.3 motor en daar was 1:10 volgens mij wel haalbaar. Weet het niet eens meer eigenlijk :{
pi_124503208
Wat je ook rijd, je eerste auto is nooit goedkoop qua verzekering. En benzineprijzen word ook niemand vrolijk van.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124503235
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic :P
pi_124503280
quote:
4s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef Actaeon het volgende:
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic :P
Sorry :@ ik ga daar mijn blauwe ledjes maar niet posten, denk dat ik keihard word uitgelachen :P
Zal weer ontopic zijn. Nog examens hier deze week?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 maart 2013 @ 21:46:13 #268
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124503329
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef delano.888 het volgende:
Wat je ook rijd, je eerste auto is nooit goedkoop qua verzekering. En benzineprijzen word ook niemand vrolijk van.
Ik vind 1 op 18 gemiddeld (in de stad) wel fijn. Ok, benzine is 1,80 per liter. Maar voordeel is wel dat ie voor 45 euro vol zit en dan tuf je een maand.
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124503931
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je hebt asociaal vlot (continue piepende banden) en normaal vlot. Ik rij eigenlijk altijd max+5 ofzo en ik ben meestal niet als laatste weg bij t stoplicht. Maar ik ben ook weer geen petje :P
Hoe je ook rijdt, in een Saab zal je nooit een petje kunnen zijn.
pi_124503959
quote:
4s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef Actaeon het volgende:
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic :P
Dit is een soort onderbewuste motivatie voor mensen die nu lessen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:30:37 #271
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_124520070
Volgende maand afrijden.. we zullen zien :D
  FOK!fotograaf dinsdag 26 maart 2013 @ 13:19:20 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124521771
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:46 schreef HarryR het volgende:

[..]

Ik vind 1 op 18 gemiddeld (in de stad) wel fijn. Ok, benzine is 1,80 per liter. Maar voordeel is wel dat ie voor 45 euro vol zit en dan tuf je een maand.
Als jij nog steeds 1,80 betaald, zou ik maar snel een ander tankstation zoeken. Tankte afgelopen weekend voor 1,699
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124526161
anwb leden: download de onderweg app. kan je benzine prijzen zien in je buurt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:47:15 #274
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_124537318
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen.
Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wow, vet!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:48:05 #275
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_124537362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als jij nog steeds 1,80 betaald, zou ik maar snel een ander tankstation zoeken. Tankte afgelopen weekend voor 1,699
Lijkt erop dat het overal nu 1.699 is. Heeft ie iets van twee weken opgehangen, toen even op ongeveer 1.73 geweest en nu hangt ie weer een week of wat op 1.699
pi_124784054
Morgen mijn theorie-examen. Spannend! :')
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
pi_124784119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Morgen mijn theorie-examen. Spannend! :')
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
Jep, mijn praktijkexamen was exact 3 maanden na mijn eerste les. Ergens in de tussentijd theorie gehaald.

Succes!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_124784126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:40 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Jep, mijn praktijkexamen was exact 3 maanden na mijn eerste les. Ergens in de tussentijd theorie gehaald.

Succes!
Thanks :)
  FOK!fotograaf dinsdag 2 april 2013 @ 12:29:17 #279
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124788045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
De meesten hebben een uur tot anderhalf uur nodig voor hun praktijkexamen. :6
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:53:07 #280
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_124788760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:36 schreef knight18 het volgende:
Morgen mijn theorie-examen. Spannend! :')
Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen?
Het kan in een week ..
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:07:35 #281
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_124805398
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( :') ). Moet ik morgen dan alsnog de bijzondere verrichtingen doen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:26:13 #282
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_124806396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Holograph het volgende:
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( :') ). Moet ik morgen dan alsnog de bijzondere verrichtingen doen?
Nee, staat in de computer van het CBR. Ik heb dat hele ding niet nodig gehad bij mijn praktijk.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:26:37 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124806413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Holograph het volgende:
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( :') ). Moet ik morgen dan alsnog de bijzondere verrichtingen doen?
Lijkt me wel; aan de andere kant is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets geregistreerd staat. De vraag is alleen of je examinator bij die info kan.

Waarom heb je eigenlijk vrijstelling? Nog nooit van gehoord eigenlijk :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:31:17 #284
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_124806667
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lijkt me wel; aan de andere kant is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets geregistreerd staat. De vraag is alleen of je examinator bij die info kan.

Waarom heb je eigenlijk vrijstelling? Nog nooit van gehoord eigenlijk :@
TTT
Flesje bier
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:10:59 #285
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124809055
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:31 schreef Gezicht het volgende:

[..]

TTT
Duidelijk; ik vergeet dat steeds, is allemaal van na mijn tijd :7

Als je ze tijdens je TTT allemaal goed doet, hoef je ze bij het examen niet meer te doen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:31:24 #286
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_124810470
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Duidelijk; ik vergeet dat steeds, is allemaal van na mijn tijd :7

Als je ze tijdens je TTT allemaal goed doet, hoef je ze bij het examen niet meer te doen?
Jep. Echter als je zakt voor je eerste keer praktijk moet je bij je herexamen wel weer bijz. verrichtingen doen.
Flesje bier
pi_124812347
Is gewoon een belachelijke regeling van het CBR om geld mee binnen te halen. Best absurd als op het punt dat je je rijbewijs gaat halen je nog twijfelt of je wel kunt keren of parkeren :')
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  woensdag 3 april 2013 @ 07:14:58 #288
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_124823064
Straks weer rijles!
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  FOK!fotograaf woensdag 3 april 2013 @ 14:26:51 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124834179
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:01 schreef Nafi het volgende:
Is gewoon een belachelijke regeling van het CBR om geld mee binnen te halen. Best absurd als op het punt dat je je rijbewijs gaat halen je nog twijfelt of je wel kunt keren of parkeren :')
Zijn genoeg mensen die al jaren hun rijbewijs hebben en ook nog steeds niet kunnen parkeren of veilig kunnen keren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124841432
theorie binnen! :)
  woensdag 3 april 2013 @ 17:30:46 #291
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124841530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:28 schreef knight18 het volgende:
theorie binnen! :)
HOPPAKEEE LEKKER KEREL!!

Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_124843161
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:30 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

HOPPAKEEE LEKKER KEREL!!

[ afbeelding ]
Thanks. Was wel geschrokken toen ik hoorde dat er maar 17 vd 60 geslaagd waren :')
pi_124843209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:28 schreef knight18 het volgende:
theorie binnen! :)
Gefeliciteerd! Je eerste horde is genomen. :P
  woensdag 3 april 2013 @ 18:28:16 #294
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_124843948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef knight18 het volgende:

[..]

Thanks. Was wel geschrokken toen ik hoorde dat er maar 17 vd 60 geslaagd waren :')
Bij mij was dat aantal ook zo dramatisch laag. :')

Maar toen ik zo eens de zaal rondkeek dacht ik al. Hmm, ik zal wel bij dat select groepje geslaagden zitten. :')

Naast mij een kerel, ik vroeg aan hem hoe zijn examen ging, zn antwoord: ''uhhh ja ging wel kut maar ik leer hier nooit voor. dit is al mijn 5e keer. zal wel gezakt zijn.''

En ja hoor. :')

Edit: In één keer geslaagd overigens. :7
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_124845070
Wie kent er een goede rijschool in Rotterdam? Op de site van het CBR zie ik dat Avanti de grootste is en een bovengemiddeld slagingspercentage heeft.

En is een grote rijschool beter of een kleinere? Ik denk dat grotere rijscholen meer ervaring hebben, maar minder moeite doen voor hun leerlingen, omdat ze toch genoeg aanmeldingen binnenkrijgen.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:22:20 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124846342
Ik heb goede ervaringen met Vriends, aan de Kleiweg. Is wel al een jaartje of tig geleden :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 april 2013 @ 00:27:56 #297
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_124862699
Even mijn frustratie wegschrijven: voor de derde keer gezakt. Voor de derde keer geen ingreep. Voor de derde keer geen grove fouten. Dit keer gezakt enkel omdat ik een keer een bocht te snel nam, m'n rijinstructeur was zelfs boos geworden op (en in het bijzijn van) de examinator. :P Kan in ieder geval m'n theorie opnieuw halen, want die verloopt morgen.. kut zooi.

Examinator: "Theorie opnieuw halen is goed, want daar ga je rustiger van rijden".. ja, ik zie het verband ook meteen :').
pi_124863005
Alleen maar omdat je de bocht te snel nam? En daarom ben je gezakt? Wat een eikel, hij moest zeker zn zak target nog halen...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf donderdag 4 april 2013 @ 00:46:35 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124863061
Een bocht is pas te hard genomen als je uit je lijn raakt...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124963131
Donderdag mijn eerste rijles. Meteen 90 minuten. Ik word thuis opgehaald. Weet iemand misschien of dit is met andere mensen of alleen jij en de instructeur?
pi_124963382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Mark031 het volgende:
Wie kent er een goede rijschool in Rotterdam? Op de site van het CBR zie ik dat Avanti de grootste is en een bovengemiddeld slagingspercentage heeft.

En is een grote rijschool beter of een kleinere? Ik denk dat grotere rijscholen meer ervaring hebben, maar minder moeite doen voor hun leerlingen, omdat ze toch genoeg aanmeldingen binnenkrijgen.
Wat je zegt klopt en daarbovenop komt ook nog eens dat ze leerlingen simpelweg lang door laten lessen om die hoge slagingspercentage te behouden...

Ik zeg dus kleine :Y
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')