abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:06:41 #76
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123494876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan of ze de aparte tracks nog hebben. Zo ja, dan is een nieuwe mix (schijnbaar) niet zo moeilijk te maken.

[..]

Maar wat vindt de rest er van?
Ja, lijkt me wel dat ze die bewaren tot het echt allemaal naar tevredenheid is...
En ik vind het meestal wel prima klinken. Soms iets overdreven, dat wel.
De rest heeft er volgens mij niet echt een mening over of verstand van, ze vinden dat hij blijkbaar wel weet wat hij doet.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123494950
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:06 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, lijkt me wel dat ze die bewaren tot het echt allemaal naar tevredenheid is...
Dat hoop ik voor je ;)
quote:
En ik vind het meestal wel prima klinken. Soms iets overdreven, dat wel.
Tja, persoonlijk zou ik een versie zonder distortion op laten nemen. Kijken hoe dat klinkt.
quote:
De rest heeft er volgens mij niet echt een mening over of verstand van, ze vinden dat hij blijkbaar wel weet wat hij doet.
Lijkt me zaak om hun mening ook te krijgen dinsdag. Een mening zullen ze wel hebben lijkt mij. Blijft muziek, iedereen heeft daar een mening over :P ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:11:29 #78
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123494992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat hoop ik voor je ;)

[..]

Tja, persoonlijk zou ik een versie zonder distortion op laten nemen. Kijken hoe dat klinkt.

[..]

Lijkt me zaak om hun mening ook te krijgen dinsdag. Een mening zullen ze wel hebben lijkt mij. Blijft muziek, iedereen heeft daar een mening over :P ;)
Ja, we moeten het er maar even goed over hebben.

Hoe hebben jullie geluisterd? Ik via de koptelefoon, waar ik praktisch altijd muziek mee luister. Zo richting werk eens volgas in de auto draaien, misschien is dat beter...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123495044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:11 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, we moeten het er maar even goed over hebben.

Hoe hebben jullie geluisterd? Ik via de koptelefoon, waar ik praktisch altijd muziek mee luister. Zo richting werk eens volgas in de auto draaien, misschien is dat beter...
HK Soundsticks II op m'n iMac, met mijn standaard balans tussen bas en andere tonen. Zonder enige equalizer instellingen

Misschien een tip: luister de track op verschillende speakers. Daarmee hoor je verschillende nuances. Dan doel ik op auto, in-ears, normale stereo, telefoon headset, etc. Gewoon zo veel mogelijk verschillende speakers. Doe ik ook bij die paar opnames die ik heb gemaakt ;). Geeft mij elke keer weer een ander (akoestisch) beeld van de opname

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 12:13:58 ]
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:13:43 #80
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123495045
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:44 schreef genakt het volgende:

[..]

Dat viel me inderdaad ook al op :P
Geen slechte invloed natuurlijk :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:20:11 #81
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_123495199
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:44 schreef The_Dean het volgende:
Was er al bang voor. Alles op aanraden van de bassist en toetsenist. Klinkt in de oefenruimte onderdaad wel ok, maar nu niet...

Zat al in dubio, maar met dit gezeik lijkt de keuze al bijna bepaald.
Live geluid en studio is ook weer wat anders. Gitaren en toetsen moeten in zon mix een beetje vechten om hun positie omdat die beiden de belangrijkste frequenties overlappen.

Bij de gitaren, hoe meer gain je hebt hoe dunner je geluid wordt. Bij opnames dus altijd je gain terug draaien. Als je dan de gitaar in een paar lagen met minder gain opneemt zal je merken dat hij klinkt alsof er nog evenveel gain op zit maar dat hij wel vetter en voller is.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:27:01 #82
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123495400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Live geluid en studio is ook weer wat anders. Gitaren en toetsen moeten in zon mix een beetje vechten om hun positie omdat die beiden de belangrijkste frequenties overlappen.

Bij de gitaren, hoe meer gain je hebt hoe dunner je geluid wordt. Bij opnames dus altijd je gain terug draaien. Als je dan de gitaar in een paar lagen met minder gain opneemt zal je merken dat hij klinkt alsof er nog evenveel gain op zit maar dat hij wel vetter en voller is.
Gain had ik al wat teruggedraaid, dat trucje wist ik al :D
Het zijn nu ook twee lagen gitaar [ja, we doen meerdere lagen, dan klinkt het veel vetter]... maar ik hoor het er niet echt aan.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123495426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gain had ik al wat teruggedraaid, dat trucje wist ik al :D
Het zijn nu ook twee lagen gitaar [ja, we doen meerdere lagen, dan klinkt het veel vetter]... maar ik hoor het er niet echt aan.
Dat laatste komt doordat de gitaren simpelweg te zacht staan :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:29:10 #84
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123495479
Jullie spreken in meervoud, alsof er meerdere gitaristen zouden zijn :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123495492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:29 schreef The_Dean het volgende:
Jullie spreken in meervoud, alsof er meerdere gitaristen zouden zijn :o
Meerdere tracks = meerdere gitaren :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:30:08 #86
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123495504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Meerdere tracks = meerdere gitaren :P
Dan is het goed :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123495534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:30 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dan is het goed :D
Luister maar eens naar een gemiddeld Queen nummer. Brian May is (in 99% van de gevallen) de enige die gitaar speelt. Toch klinkt het vaak alsof er meerdere gitaristen/gitaren zijn.

_O_ Multi-tracking _O_
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:37:18 #88
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_123495714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gain had ik al wat teruggedraaid, dat trucje wist ik al :D
Het zijn nu ook twee lagen gitaar [ja, we doen meerdere lagen, dan klinkt het veel vetter]... maar ik hoor het er niet echt aan.
Ik dat kleine stukje wat ik net gepost had op de vorige pagina. Heeft de gitaar meer een opvullende functie. En dat zijn al 8 lagen ;) en dan ingespeeld met twee presets, eerst m'n normale twee keer brug element en twee keer midden stand en dan nog op een preset met een hap minder gain weer twee op brug en twee op midden.

Het clean zijn ook dezelfde akkoorden alleen op twee verschillende plekken op de hals gepakt waardoor je wel het heldere krijgt maar ook het vollere.

Het neemt wel iets meer tijd in beslag maar het is het wel waard voor je geluid.

Op die dvd van Rammstein in de studio zitten ze soms met 50 lagen over elkaar :D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:42:06 #89
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123495871
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik dat kleine stukje wat ik net gepost had op de vorige pagina. Heeft de gitaar meer een opvullende functie. En dat zijn al 8 lagen ;) en dan ingespeeld met twee presets, eerst m'n normale twee keer brug element en twee keer midden stand en dan nog op een preset met een hap minder gain weer twee op brug en twee op midden.

Het clean zijn ook dezelfde akkoorden alleen op twee verschillende plekken op de hals gepakt waardoor je wel het heldere krijgt maar ook het vollere.

Het neemt wel iets meer tijd in beslag maar het is het wel waard voor je geluid.

Op die dvd van Rammstein in de studio zitten ze soms met 50 lagen over elkaar :D
Ja, Black Album van Metallica is ook iets van 7 lagen per gitaar... Klinkt erg vol, heerlijk.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:45:33 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_123495989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:42 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, Black Album van Metallica is ook iets van 7 lagen per gitaar... Klinkt erg vol, heerlijk.
Maar ik zou je gewoon aanraden zelf eens wat met opnames te doen. Dan ga je je geluid ook wat beter begrijpen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:47:39 #91
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123496056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Maar ik zou je gewoon aanraden zelf eens wat met opnames te doen. Dan ga je je geluid ook wat beter begrijpen.
Ga ik mee bezig, maar kan nog niet echt lekker overweg met die interface. En domweg geen tijd voor. Nu ook te rushen om Brothers gitaar af te krijgen zodat hij hem straks kan halen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:03:42 #92
20720 brother52
Dus..........
pi_123496637
Hoeveel tracks zang zijn er opgenomen? Misschien is het ook een idee om daar ook meerdere tracks van te gebruiken die dicht bij elkaar liggen. Het klinkt nu namelijk wel heel erg vlak.

Er zit ook helemaal geen balans in.
De toetsen moeten ook een stuk meer naar achter. Drukt nu de gitaar helemaal weg (en daar moeten inderdaad veel meer mids in). In de jaren '80 kwam je daar nog mee weg maar tegenwoordig niet meer.
Drums zijn ook wat te nadrukkelijk aanwezig.
De bas zou ik gewoon helemaal opnieuw opnemen met een heel ander geluid. Of het gewoon droog opnemen en pas later er effecten overheen gooien. Dan komen ze er misschien achter dat de bas helemaal niet zoveel nodig heeft.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:04:16 #93
20720 brother52
Dus..........
pi_123496655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ga ik mee bezig, maar kan nog niet echt lekker overweg met die interface. En domweg geen tijd voor. Nu ook te rushen om Brothers gitaar af te krijgen zodat hij hem straks kan halen :D
*O*
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:33:41 #94
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_123497716
Luister hem nu over m'n monitoren en woofer. Ik vind de bas nu heel las en irritant eigenlijk. Er zit nauwelijks tot geen definitie in het laag. En dat irritante rammelende stoort nogal. Synth druk teveel weg wat Brother zegt.
pi_123498203
Idd, die bas niet echt mooi. Heel veel bassisten denken dat voor een harde overstuurde sound je veel distortion moet hebben, maar distortion zorgt er juist voor dat er veel laag verdwijnt. De bas moet juist dit laag toevoegen en de gitaren zorgen voor de distortion...
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:02:33 #96
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123499009
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:04 schreef brother52 het volgende:

[..]

*O*
Alleen nog ff goed stemmen en misschien de actie even naar wens stellen.
Verse snaren, net er op gelegd.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:04:16 #97
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123499090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Luister hem nu over m'n monitoren en woofer. Ik vind de bas nu heel las en irritant eigenlijk. Er zit nauwelijks tot geen definitie in het laag. En dat irritante rammelende stoort nogal. Synth druk teveel weg wat Brother zegt.
Het ultralaag komt van die onweer sample. En zodra hij de distortion in trapt is het laag weg en rammelt het alleen maar, precies ook in mijn gebied.
Synth is ook beetje hard op het einde ja.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:05:26 #98
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123499149
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:44 schreef guitarist het volgende:
Idd, die bas niet echt mooi. Heel veel bassisten denken dat voor een harde overstuurde sound je veel distortion moet hebben, maar distortion zorgt er juist voor dat er veel laag verdwijnt. De bas moet juist dit laag toevoegen en de gitaren zorgen voor de distortion...
Wat voor instelling raad je hem dan aan? Tips?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:08:19 #99
20720 brother52
Dus..........
pi_123499278
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Alleen nog ff goed stemmen en misschien de actie even naar wens stellen.
Verse snaren, net er op gelegd.
Dat is geen probleem. :)
Misschien dat we hem morgen al in de studio gaan gebruiken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:11:52 #100
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_123499419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:08 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat is geen probleem. :)
Misschien dat we hem morgen al in de studio gaan gebruiken.
Ernie Ball Powerslinky .011-.048.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')