abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 februari 2013 @ 18:38:39 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123334241
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 25 februari 2013 @ 18:40:11 #2
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123334290
Topic naam wat veralgemeniseerd ;) (De G4. G5, S1, G6 en G10 moeten ook nog maar even in de OP ;))

Als iemand zich geroepen voelt om even wat nieuwe headers te maken voor de G4, S1, G5 en een kopje geruchten graag ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123334322
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:40 schreef RobertNL het volgende:
Topic naam wat veralgemeniseerd ;) (De G4. G5, S1, G6 en G10 moeten ook nog maar even in de OP ;))

Geen G3? Wat dan? heb je ze verkocht....
Love is in the air!
  maandag 25 februari 2013 @ 18:48:04 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123334590
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:41 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Geen G3? Wat dan? heb je ze verkocht....
De nee was op de eerste vraag (of ik een G4 ga kopen).
Een S1 maakt nog zeker kans maar de G4 sla ik over (Pak tijdelijk even een Xperia Z).

Daarnaast verwacht ik in september de MTK8599 die voor wat vuurwerk gaat zorgen (dan kan de Xperia Z wellicht de deur weer uit).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123337178
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De nee was op de eerste vraag (of ik een G4 ga kopen).
Een S1 maakt nog zeker kans maar de G4 sla ik over (Pak tijdelijk even een Xperia Z).

Daarnaast verwacht ik in september de MTK8599 die voor wat vuurwerk gaat zorgen (dan kan de Xperia Z wellicht de deur weer uit).
Interessant. Geen G4 dus, omdat je al een G3 hebt.
Wat voor soort telefoon is de MTK8599?
Love is in the air!
  maandag 25 februari 2013 @ 19:40:11 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123337673
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:33 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant. Geen G4 dus, omdat je al een G3 hebt.
Wat voor soort telefoon is de MTK8599?
Zal het even wat extra verduidelijken :P:
De G3 gaat tijdelijk r.i. mijn vader (zijn Xperia S moet even ter reparatie weg daarna gaat de Jiayu in de verkoop).
Zelf neem ik een Sony Xperia Z (want O+ :D :9~ *O* !)'

Dan ergens halverwege het jaar kijk ik hoe het met de Jiayu S1 is gesteld en koop die, of ik wacht op de toestellen die gebruik maken van de MTK8599 processor.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123337768
I got it. Nu de G3 net uit is, de G4 nog niet verkrijgbaar is hebben ze alweer een nieuw model geïntroduceerd :') Thx!
Love is in the air!
  maandag 25 februari 2013 @ 20:36:25 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123341686
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:41 schreef Landgeld het volgende:
I got it. Nu de G3 net uit is, de G4 nog niet verkrijgbaar is hebben ze alweer een nieuw model geïntroduceerd :') Thx!
De G4 en S1 zijn twee verschillende klasses, dat is net als de Galaxy SIII en een galaxy S3 mini ;) Aankondiging was ook gelijktijdig. De G4 komt eerst uit en daarna de S1 :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123347310
ik volg dit topic al een tijdje niet meer, maar mijn jiayu g3 doet het echt perfect :)

heeft er iemand toevallig een goede 'docking station' gevonden voor de g3?

kwam zelf deze op marktplaats tegen, http://link.marktplaats.nl/648833804
denk dat dit gewoon een universele is.
pi_123368438
Het silicone hoesje voor de G3 doet wat het moet doen, een val op de stoeptegels opvangen.
Net uitgeprobeerd ;)
pi_123369524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:22 schreef Mehari het volgende:
Het silicone hoesje voor de G3 doet wat het moet doen, een val op de stoeptegels opvangen.
Net uitgeprobeerd ;)
Kun je zo lief zijn om het Gorillaglas ook even te testen O-)
pi_123369796
Hoe bevalt de G3? Hoorde laatst dat er toch nog wel eens problemen waren met de batterij? Hoe lang gaat deze ongeveer mee?

Wil graag wat meer informatie omdat ik ook van plan ben een G3 aan te schaffen.
pi_123370043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:58 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe bevalt de G3? Hoorde laatst dat er toch nog wel eens problemen waren met de batterij? Hoe lang gaat deze ongeveer mee?

Wil graag wat meer informatie omdat ik ook van plan ben een G3 aan te schaffen.
Zonder al te veel shit te installeren kon die idle 3 dagen mee. Nu heb ik er apps op geinstalleerd en gebruik hem af en toe intensief, dan gaat die 24 uur mee.
pi_123370755
Makkelijk de dag uit, screen tijd meer dan 3 uur, 2 sims, ook voor mijn werk.
Bij het aansluiten van de lader 'savonds laat meestal meer dan 40% over.
Mijn eerste smartfoon waarvan ik kan vergeten dat er een batterij in zit.
pi_123391960
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:07 schreef Giel_gssl het volgende:
ik volg dit topic al een tijdje niet meer, maar mijn jiayu g3 doet het echt perfect :)

heeft er iemand toevallig een goede 'docking station' gevonden voor de g3?

kwam zelf deze op marktplaats tegen, http://link.marktplaats.nl/648833804
denk dat dit gewoon een universele is.
Hey, die docking station ziet er goed uit! Die zal toch vast wel ergens in china goedkoper zijn te vinden? Ik ben al even bezig geweest met zoeken maar kan hem niet vinden. Wellicht iemand anders deze al eens voorbij zien komen?


Edit: http://www.lightinthebox.(...)-colors_p382991.html dit lijkt hem te zijn als ik hem vergelijk met de foto's op marktplaats (en dan ook de doos en de teksten op de doos) Het lijkt er ook op dat de verkoper ze zelf heeft gemod (dus denk aan usb connector omdraaien zodat hij past voor de Jiayu :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Twiveo op 26-02-2013 23:30:33 ]
pi_123392094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Twiveo het volgende:

[..]

Hey, die docking station ziet er goed uit! Die zal toch vast wel ergens in china goedkoper zijn te vinden? Ik ben al even bezig geweest met zoeken maar kan hem niet vinden. Wellicht iemand anders deze al eens voorbij zien komen?
15 euro is wel veel voor een plastic ding. Irritant dat de usb aansluiting voor G3 omgekeerd is...
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:29:09 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123392437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Twiveo het volgende:

[..]

Hey, die docking station ziet er goed uit! Die zal toch vast wel ergens in china goedkoper zijn te vinden? Ik ben al even bezig geweest met zoeken maar kan hem niet vinden. Wellicht iemand anders deze al eens voorbij zien komen?
http://www.ebay.nl/itm/251234407437

- hmm, waarschijnlijk beter als 'ie aan de zijkanten vrij is zoals deze: http://www.ebay.nl/itm/271067316683
Dass'um. :Y Op de site van de logo's op die plaatjes: http://www.ultraok.com/_p1830.html

[ Bericht 8% gewijzigd door shiz op 26-02-2013 23:43:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123405111
Hai, ik heb een Jiayu g3 besteld op 4 januari, ;) niet binnen gehad (AirMail) maar hij is in Nederland kwijt geraakt, maar goed, ik heb zojuist me geld terug van Banggood eindelijk na een hoop gezeik.

Nu wil ik uiteraard een nieuwe bestellen dit keer met DHL, want heb nu wel lang genoeg gewachtl...
alleen nu is die uitverkocht bij Banggood waar zou ik nu moeten bestellen? Thanks...
Is back
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:45:46 #19
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_123406065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:20 schreef supayoshii het volgende:
Hai, ik heb een Jiayu g3 besteld op 4 januari, ;) niet binnen gehad (AirMail) maar hij is in Nederland kwijt geraakt, maar goed, ik heb zojuist me geld terug van Banggood eindelijk na een hoop gezeik.

Nu wil ik uiteraard een nieuwe bestellen dit keer met DHL, want heb nu wel lang genoeg gewachtl...
alleen nu is die uitverkocht bij Banggood waar zou ik nu moeten bestellen? Thanks...
GoodOld Lt zegt 'm in stock te hebben:
http://lightake.com/detai(...)__Black-56925?ref=cj :)

En voor de rest moet je even chinaprices.us even gebruiken als je iets zoekt. En alle shops in de OP zijn in princiepe vertrouwd en kan je dus gebruiken als je twijfelt welke shop je moet nemen ^O^
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_123417340
Mwah nog een beetje korting? :3 5% coupon kan ik nergens vinden,wil ook wel bij banggood met DHL bestellen. die kortingscode wat was dat ook alweer?
Is back
pi_123418692
Na de jaarwisseling werken veel coupons niet meer, je zult dus zoeken moeten naar andere...
quote:
En als BG uitverkocht was en je juist een andere store zocht, waarom dan toch BG? :P
Enne, AliExpress dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123421309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

http://www.ebay.nl/itm/251234407437

- hmm, waarschijnlijk beter als 'ie aan de zijkanten vrij is zoals deze: http://www.ebay.nl/itm/271067316683
Dass'um. :Y Op de site van de logo's op die plaatjes: http://www.ultraok.com/_p1830.html
Ik ben ook al even op zoek naar een goede desktop stand. De problemen die een paar mensen hebben met de usb poort weerhoud mij er nog van.
pi_123421508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:20 schreef supayoshii het volgende:
Hai, ik heb een Jiayu g3 besteld op 4 januari, ;) niet binnen gehad (AirMail) maar hij is in Nederland kwijt geraakt, maar goed, ik heb zojuist me geld terug van Banggood eindelijk na een hoop gezeik.

Nu wil ik uiteraard een nieuwe bestellen dit keer met DHL, want heb nu wel lang genoeg gewachtl...
alleen nu is die uitverkocht bij Banggood waar zou ik nu moeten bestellen? Thanks...
Same here. Klote hé. Douane jat die dingen gewoon. Klachten worden niet afgehandeld.
Love is in the air!
pi_123422430
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De G4 en S1 zijn twee verschillende klasses, dat is net als de Galaxy SIII en een galaxy S3 mini ;) Aankondiging was ook gelijktijdig. De G4 komt eerst uit en daarna de S1 :D
Toen ik dit las dacht ik oe mooi een kleiner model, maar helaas precies andersom :+.

Ik heb'trouwens sinds vorige week een scheur helemaal van boven naar onderen over het scherm van m'n G3 ;(.
pi_123425150
Is er nog een 5% fok forum code beschikbaar voor banggood?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')