Die van Androgelquote:
Op twitter stond dat hij er ongeschonden uit het ongeluk is gekomen en dat hij niets mankeert. De camera daarin tegenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:07 schreef Schunckelstar het volgende:
nog steeds 7 toeschouwers in het ziekenhuis dus na die crash van gisteren
vraag me af hoe het met die cameraman gaat
Pakt ff 7 plekken bij de stopquote:
Alleen is zij dan nog niet op snelheid en verliest er weer twee. (Van 8 naar 3)quote:
Ja ik vind het wat lastig te volgen, is iedereen bijvoorbeeld even vaak binnen geweest nu?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen is zij dan nog niet op snelheid en verliest er weer twee. (Van 8 naar 3)
Walltrip is volgens mij niet binnen geweest deze keerquote:Op zondag 24 februari 2013 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ik vind het wat lastig te volgen, is iedereen bijvoorbeeld even vaak binnen geweest nu?
Beide dus nu.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:55 schreef heywoodu het volgende:
"Danica Patrick has led an Indy 500 lap! Uh, the Daytona 500."
Oh zoquote:
Echter jammer dat NASCAR niet uitgezonden wordt op TV.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:00 schreef Schunckelstar het volgende:
godver, mijn stream begint te haperen..
Het is anders, en niet met elkaar te vergelijken maar ik vind beide spannend. Net zoals de IndyCar. Series (wat meer met NASCAR is te vergelijken, qua ovals en 'single' spec).quote:Op zondag 24 februari 2013 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh zo
Ik kijk niet vaak NASCAR, maar dit is vooralsnog toch een stuk spannender dan F1 bijvoorbeeld, lekker vrijwel iedereen op een haartje van elkaar
jup. Gebeurt in de races veel meer dan in de Formule 1.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Echter jammer dat NASCAR niet uitgezonden wordt op TV.
Ik had liever gehad dat Sport1 de NASCAR rechten had gekocht.
ze moeten wel omdat de top 35 in owner points niet meer automatisch gekwalificeerd voor een deel van de wedstrijdenquote:
Ook zonder die regel zouden ze wel terugkomen, gaat om punten en geld.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:22 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
ze moeten wel omdat de top 35 in owner points niet meer automatisch gekwalificeerd voor een deel van de wedstrijden
Is nu ook saai. Gaat waarschijnlijk pas leuk worden 30 ronden voor het einde.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:23 schreef Vaas3 het volgende:
vind dit wel beetje saai die single file bullshit.
pack racing en tandem-drafting was wel beter.
Teamgenoot Kyle Busch er gelijk achteraanquote:
Dat is inderdaad een mooi geluid.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:01 schreef ZaZoe het volgende:
Gewoon een mitrailleur met demper als ze langs de boarding flitsen
Geluid lekker hard
Gisteren vooral jaquote:Op zondag 24 februari 2013 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mooi geluid.
Dat moet je toch ook door heel je lichaam voelen als je daar staat.
Het zijn de TRD(Toyota's) motoren die het begeven.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Teamgenoot Kyle Busch er gelijk achteraan
en het is geen eens ESPN wordt nog leuk met de double file restartquote:
Hoezo?quote:
In hun sprint races heb je altijd een late caution, waarvan vaak niet eens in beeld komt, waarvoor de caution wasquote:
Dit keer zaten er geen gaten in het wegdek of is er iets tegen een jet dryer aangereden. Dan gaat het hard jaquote:Op zondag 24 februari 2013 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Saaie race
Daytona 2013 is er eentje om snel te vergeten.
WK Motorcross is iets uitgelopen. Nu gaat NASCAR beginnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:08 schreef Schunckelstar het volgende:
ik dacht dat om 22:00 de nationwide op motorstv zou komen?
is de start meteen of krijgen we nog eerts voorbeschouwing?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
WK Motorcross is iets uitgelopen. Nu gaat NASCAR beginnen.
Weet ik niet. Normaal laat MotorsTV het volkslied en zo zien dus als het goed is kunnen we de volledige race zien.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
is de start meteen of krijgen we nog eerts voorbeschouwing?
ik dacht dat de start om 22:00 zou zijn
22.30 uur (4.30 PM ET) volgens NASCAR.comquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
is de start meteen of krijgen we nog eerts voorbeschouwing?
ik dacht dat de start om 22:00 zou zijn
Ik zie het nu ook op nascar.comquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
22.30 uur (4.30 PM) volgens NASCAR.com
hmm.. dan kijk ik hem morgen wel in de HH.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
22.30 uur (4.30 PM ET) volgens NASCAR.com
vipbox.tvquote:
Goeie shit, dankjewel!quote:
Bron: www.autosport.nlquote:De NASCAR-organisatie legde JGR-coureur Denny Hamlin afgelopen donderdag een boete van maar liefst U$ 25.000 op omdat hij na afloop van de wedstrijd in Phoenix de nieuwe Gen6 auto’s fel bekritiseerde.
U$ 25.000 boete voor negatieve opmerking
Denny Hamlin eindigde afgelopen weekend als tweede in Phoenix en toen hem na afloop gevraagd werd hoe hij over de nieuwe Gen6 auto’s dacht, gaf Hamlin het volgende antwoord: “Ik wil geen pessimist zijn maar de Gen-6 auto is absoluut niet zo goed als de Gen-5 auto’s. Hij voelt eerder aan zoals de Gen5-auto in het begin was.” Een opmerking die de NASCAR-organisatie totaal in het verkeerde keelgat is geschoten omdat men de rijders gevraagd had om publiekelijk niet al teveel over de auto los te laten. Zeker omdat deze auto de kwaliteit van het racen moest verbeteren. Met deze opmerking haalde Hamlin zich de woede van de NASCAR-organisatie op de hals. De coureur kreeg afgelopen donderdag in Las Vegas te horen dat hem hiervoor een boete van maar liefst U$25.000 werd opgelegd.
Hamlin weigert te betalen
Hamlin maakte direct bekend dat hij weigert deze boete te betalen en dat hij de strijd met de gevestigde orde aangaat. Een hindernis waar veel coureurs schrik voor hebben. “De NASCAR-organisatie heeft totaal geen respect voor mij” liet Hamlin weten. Hoewel de commentaren van Hamlin voor de NASCAR-organisatie nu niet bepaald als opruiend beschouwd kunnen worden, lijkt het er toch op dat de coureur uiteindelijk aan het kortste eind zal trekken. Zijn concurrenten geven hem geen schijn van kans. Zijn vriendin Jordan Fish: “Hij zal nooit van zijn standpunt afwijken” Hamlin werd jaren geleden ook al eens door de NASCAR-organisatie op de korrel genomen. In juni 2010 bekritiseerde Hamlin NASCAR voor de z.g. “debris-neutralisaties” om de races spectaculairder te maken. Hij noemde de timing van een aantal neutralisaties “verdacht”. Ook toen werd de coureur door NASCAR op het matje geroepen. De zaak werd met een “geheime boete”(secret fine) afgedaan. Hamlin is tegen de U$ 25.000 sanctie in beroep gegaan.
erg saai wil ik het niet noemen, maar er stak eentje met kop en schouders bovenuitquote:
Ik zal straks eens een gedeelte kijken van de herhaling op Motors TV.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
erg saai wil ik het niet noemen, maar er stak eentje met kop en schouders bovenuit
Dit vind ik altijd een beetje het enge van het hele NASCAR wereldje.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Was het zo saai?
Af en toe blijf ik me verbazen over NASCAR, al is het ook geen verrassing:
[..]
Bron: www.autosport.nl
Hamlin
NASCAR
Het is al veel vaker gebeurd, maar vanaf afgelopen jaar heeft NASCAR besloten om alle boetes openbaar te maken.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een beetje het enge van het hele NASCAR wereldje.
Land of the Free, maar probeer niet om een eerlijke mening te geven over deze raceklasse/organisatie.
Er wordt verwacht dat coureurs en medewerkers klakkeloos de PR-machine ondersteunen.
klopt. Je moet van te voren een keuze maken in welk kampioenschap je punten wilt scoren.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:00 schreef Racerblade het volgende:
Waarom doen onder andere Kyle Busch niet mee om het kampioenschap voor Nationwide? Mag je niet aan zowel Sprint Cup en Nationwide om het kampioenschap strijden?
Deze regel kende ik nog niet. Nieuw voor 2013?quote:Op zondag 24 maart 2013 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Verder mag je nog maar aan twee van de drie series meedoen. Kyle Busch had er weekenden bij zitten dat hij naast de Sprint Cup en Nationwide Series ook doodleuk nog even de Truck-race meepakte
hmm. Dacht dat die regel gehoord te hebben, maar kan m zo niet terugvindenquote:Op zondag 24 maart 2013 18:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar op Daytona heeft Kyle wel deelgenomen aan alle 3 de races.
Is al sinds 2012 zo. Coureurs moeten voor het seizoen begint aangeven voor welke series zij mee willen doen voor de punten. De andere series mogen ze dan wel rijden, maar krijgen ze geen punten voor. in het geval van Bristol Nationwide kreeg Kyle Busch geen punten en Kyle Larsson kreeg de punten voor de tweede plek (49 volgens mij)quote:Op zondag 24 maart 2013 18:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze regel kende ik nog niet. Nieuw voor 2013?
Dat weet ik, maar volgens Peterselieman mogen coureurs niet deelnemen aan Cup, N'wide en Trucks in één weekend.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:00 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Is al sinds 2012 zo. Coureurs moeten voor het seizoen begint aangeven voor welke series zij mee willen doen voor de punten. De andere series mogen ze dan wel rijden, maar krijgen ze geen punten voor. in het geval van Bristol Nationwide kreeg Kyle Busch geen punten en Kyle Larsson kreeg de punten voor de tweede plek (49 volgens mij)
twitter:jeff_gluck twitterde op zondag 24-03-2013 om 23:45:26 Hamlin now being airlifted. Helicopter talking off now. NASCAR says it was a precaution due to traffic. Copter just left. reageer retweet
Er zijn er maar weinig die een top 12 noteren in hun eerste race op Martinsvillequote:Op zondag 7 april 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijke winnaar en een zeer goede race van Danica Patrick
http://www.autosport.nl/n(...)rivaal_in_kruis.htmlquote:Nelson Piquet Jr. heeft tijdens de Nationwide-wedstrijd in Richmond voor voldoende opschudding veroorzaakt. Een incident met Brian Scott liep na afloop van de wedstrijd in Richmond volledig uit de hand. De Braziliaan trapte na een woordenwisseling rivaal Brian Scott in diens kruis.
...
Zie schieten een beetje door in de NASCAR met hun penalty's. Zes wedstrijden schorsing omdat een drijfstang 3 gram te licht is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:31 schreef Hammer20 het volgende:
Tijdens de zitting van het beroep dat Penske heeft aangespannen tegen hun straf ,voor het verkeerd monteren van de achterkant van de auto, heeft hij te horen gekregen dat zijn beroep is afgewezen! Penske heeft al aangekondigd in cassatie te gaan.
Volgende week dient het beroep van Joe Gibbs en Toyota Race Development tegen een boete van 200,000 voor de #20 Jason Ratcliff. De boete kreeg de #20 omdat de Drijfstang !drie! gram lichter is bevonden dan het minimum gewicht van 525 gram tijdens de post-race inspection in Kansas.
Naast de geld boete, zal Jason Ratcliff voor zes wedstrijden geschorst worden (incl. All-star race) en dreigt Joe Gibbs zijn owner license voor de zes wedstrijden te verliezen van de #20. Hiermee zal Joe Gibbs geen punten binnenhalen voor deze auto. Als de straf gehandhaaft blijft woensdag zal Matt Kenseth ook zijn overwinning van Kansas kwijtraken (incl. punten) en zal de overwinning niet meetellen voor de eventuele wildcard positie in de Chase.
Ik was al benieuwd of race doorgegaan is. Bedankt dat je de uitslag niet verklapt hebt.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:17 schreef Hammer20 het volgende:
Het is ze gelukt om te finishen gisteravond en wat een race! Mooi voorproefje op vanavond.
Eerst de IndyCar afkijken.quote:
vipbox.tvquote:
mja, zo erg was het niet, maar er zijn veel toppers bij betrokkenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
Lijkt op de crash uit Talladega Nights die pas op TV was. Waar alleen de top 2 over blijft.
Je zag het wel aan de jongens die afhaakten uit de groep. Ging ineens met secondes per rondje dat ze afhaakten.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
onder groen moet je alleen stoppen als je dat met een grote groep tegelijk doet. Een rondje eerder of later kan je veel tijd kosten ...
Zelfs met een grote groep. Er zit een groot gat tussen de voorste en de volgende groep.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
onder groen moet je alleen stoppen als je dat met een grote groep tegelijk doet. Een rondje eerder of later kan je veel tijd kosten ...
Ook de sprint cup is gefinished, wat een wedstrijd!quote:Op zondag 5 mei 2013 23:49 schreef Hammer20 het volgende:
Ze denken nog een uur nodig te hebben om de baan droog te krijgen
Ik heb het laatste stuk ook op youtube gezien. rain delay was 3,5 uurquote:Op maandag 6 mei 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
heb er zelf ook niet meer op gewacht. Werd gewoon te laat
Ik had begrepen dat de ECU van McLaren ook wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat ze geen motor opblazen als ze op bio-ethanol dampen rijdenquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
je gaat gewoon tegen 100% hoor, maar het grote voordeel van het bumperdraften is dat je als het ware één wordt. Het verlaagt de luchtweerstand, waardoor je als het ware meegezogen wordt en hierdoor sneller kunt gaan met dezelfde hoeveelheid energie. Of je gaat niet helemaal op 100% rijden om zo iets later te kunnen stoppen.
Goed voorbeeld is Talladega waar een NASCAR-bolide solo 50 of 51 seconden over een rondje doet. In een draft is dit 48 seconden. Daarbij maakt het niet uit of je nu de leider bent van de groep of dat je achteraan rijdt.
Daytona is idd ook een baan waarop het gebeurt.
De NASCAR heeft nu veel restricties in de luchtinlaten van de motor ingebouwd, waardoor het vermogen van de motoren beperkt is en de snelheid iets lager ligt dan een bolide zou kunnen rijden. Daarnaast kun je minder lang bumper aan bumper rijden, omdat de motor anders te heet wordt. Nadeel hiervan is wel dat je dan in grote groepen gaat racen en een aantal big ones in de races kunt krijgen.
tweede manier om het vermogen te verminderen is via de ECU van McLaren die de bolides sinds vorig jaar hebben
Zekerquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Wow wat een finish in the Nationwide race.
Ook die straffen zijn verminderd voor Kenseth en Joe Gibbs en verhoogd voor Toyota:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Hammer20 het volgende:
De straffen van Penske blijven definitief staan!
Als gevolg hiervan zal het volgende gebeuren:
Crew chief Paul Wolfe (#2) heeft een boete van 100,000 dollar, daarnaast is hij samen met Car Chief Jerry Kelly en team engineer Brian Wilson geschorst voor drie wedstrijden (incl. All-star race)
Crew chief Todd Gordon (#22) heeft een boete van 100,000 dollar, daarnaast is hij samen met Car Chief Raymond Fox en team engineer Samuel Stanley geschorst voor drie wedstrijden (incl. All-star race)
Team eigenaar van zowel #2 als #22, Travis Geisler, is tevens voor drie wedstrijden (incl. All-star race) geschorst.
Roger Penske verliest 25 punten voor het kampioenschap per auto.
Brad Keselowski en Joey Logano verliezen eveneens 25 punten voor het kampioenschap.
--
Dit voorspelt weinig goed voor Kenseth
quote:The three-member National Stock Car Racing Appeals Panel appeared to agree, reducing Kenseth's points deduction from 50 to 12, moving him from 11th to fourth in the points, and reinstating the three bonus points that count towards seeding for the Chase.
Crew chief Jason Ratcliff's suspension was cut from six races to one, although his $200,000 fine still stands, while team owner Joe Gibbs' six-race suspension was rescinded completely. However Toyota's penalty was increased from five points to seven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Keselowski fails post-race inspection: According to media members at Dover, #2-Keselowski failed post-race inspection because his Ford was too low in the front. The car will be further examined at the NASCAR Research & Development Center. Penalties are typically announced on Tuesdays. Earlier this year #56-Truex, Jr. was penalized 6 points when his car was too low after the Texas race.(6-2-2013)
Ingevuld, al zou het misschien eerder helpen als we gaan klagen bij de programmaraden door het land.quote:
Volgens mij gaan programmaraden alleen over het standaardpakket. Motors TV zit bij Ziggo in het duurste pakket.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:35 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Ingevuld, al zou het misschien eerder helpen als we gaan klagen bij de programmaraden door het land.
same herequote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij gaan programmaraden alleen over het standaardpakket. Motors TV zit bij Ziggo in het duurste pakket.
Ik zou het echt jammer vinden als Motors TV niet langer doorgegeven wordt. Het was een belangrijke reden om jaren terug digitale TV te nemen en kijk nog steeds veel naar de zender. Als het toch verdwijnt ga ik niet langer het duurste pakket nemen.
JTG is inderdaad niet veel. Met Ambrose maakten ze tijdens de road courses tenminste nog grote kans om te winnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
AJ Allmendinger gaat races rijden voor JTG/Daugherty. In ieder geval in Michigan en misschien nog wel meer.
quote:Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef Hammer20 het volgende:
https://www.facebook.com/motorstv.nl/posts/532176586840155
twitter:motorstvprogram twitterde op zondag 09-06-2013 om 14:21:33 Rain delayed Nascar Nationwide from Iowa will be LIVE right after World MX, green flag around 4.00pm UK (17.00cet), Superstars after NNS ! reageer retweet
Uiteindelijk is alles toch uitgeredenquote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:46 schreef Hammer20 het volgende:
Jason Leffler(37), NNS coureur, overleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eén dezer dagen nog de Cup race op Sonoma kijken.
twee jaar geleden heeft NASCAR besloten om transperanter te zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft NASCAR dit jaar hun controles verscherpt? Tijdje geleden al met Penske.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
gebroken been voor Tony Stewart
http://www.nascar.com/en_(...)print-car-crash.html
Tijdens Watkins Glen wordt hij vervangen door Max Papis, voor Michigan is er nog geen vervanger gevonden/genoemdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
gebroken been voor Tony Stewart
http://www.nascar.com/en_(...)print-car-crash.html
Eldora was veel leuker dan ik er van vanwacht had. Hopen dat de Truck Series meer dirt ovals zal aandoen komende seizoenenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Iemand 2 weken terug de Truck race op de dirt oval van Eldora gezien?
Vooraf had ik mijn bedenkingen maar het was toch wel leuk.
Vanavond Nationwide op Watkins Glen en morgen Cup op Watkins Glen.
Al ligt de oorzaak daarvan volgens mij ook bij het team zelf want de prestaties van McMurray zijn niet beter.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
erg jammer, maar aan de andere kant ook wel logisch, want hij is in de laatste jaren niet meer in de buurt van The Chase geweest
quote:A.J. Allmendinger will be back full-time in the NASCAR Sprint Cup Series next season as driver of the No. 47 JTG Daugherty Racing machine.
Allmendinger, who was suspended and then released from his full-time ride with Penske Racing last summer following a failed drug test, has been working hard toward a second chance.
In addition to running nine Cup races this year with James Finch’s Phoenix Racing, he returned to driving for the Penske organization – making five IZOD IndyCar Series starts (including his debut at the Indianapolis 500) and winning two NASCAR Nationwide Series races at Road America and Mid-Ohio.
Now, he’s ready to make the most of an opportunity that he thought may never arrive more than a year ago.
“It was a muddy, cloudy picture – I didn’t know what was going to happen then,” Allmendinger said today at Atlanta Motor Speedway. “This year, there’s been so many things that have happened that I would’ve never expected.”
This weekend, Allmendinger is doing the fourth race in a six-race run with JTG Daugherty, whose normal driver, Bobby Labonte, is currently recovering after breaking three ribs in a cycling accident this week.
In addition to the matter of when Labonte will be back in the No. 47, the team also has the question of which manufacturer it will choose to align with next year. Team co-owner Brad Daugherty said that JTG Daugherty will finish out 2013 with Toyota.
But no matter if he’s driving a Camry or something else, Allmendinger feels that he’s now playing with “house money” after what he’s been through.
“It’s been a long journey over the last 12 months, but in a strange way, I would never change it,” he said. “The place that I’m at now as a person – I feel so much better about it.
“I know there’s still a lot of hard work ahead of me to try and get where I want to be in this sport, and to get where we want to be as a race team in this sport. But it’s just a great feeling to be back…I didn’t feel like I would be back here.”
quote:NASCAR is examining the events of Saturday's Richmond Sprint Cup round amid suggestions Michael Waltrip Racing manipulated the race to hamper rivals of its Chase contender Martin Truex Jr.
Truex was among the large group of drivers on the cusp of the final Chase positions going into last weekend's race. He ultimately made the cut in the final wildcard spot by virtue of a tiebreak with Ryan Newman.
However, Newman had looked set for a victory that would have put him, not Truex, into the Chase going into the final laps, only to lose the lead when Waltrip driver Clint Bowyer spun and caused a yellow under which all the frontrunners pitted.
It then emerged that just before Bowyer's spin, his crew chief Brian Pattie had radioed him to say "the #39 [Newman] is going to win the race", to which Bowyer responded "well, that kind of sucks".
Pattie then added "is your arm starting to hurt? I bet it's hot in there. Itch it", just after which Bowyer spun.
The following Dale Earnhardt Jr immediately questioned whether the spin was deliberate.
"It's the craziest thing I ever saw," said Earnhardt.
"I don't know if they could bring up his brakes and his gas [telemetry], but he was jerking the car around and then just spun."
Bowyer insisted the spin was genuine.
"I think we had a flat tyre or something," he said.
"We were leading the race and then we went back there and they were driving away from us.
"It was getting tighter and tighter [in that corner], and then the #88 [Earnhardt] got in there and by the time I got back to the gas he'd got into me and it just snapped around."
Newman had a slow pitstop under the consequent yellow and could only get back to third place.
Truex finished seventh, but his cause was further aided by the struggling Joey Logano getting up to 22nd place - sufficient to get him into the Chase on his points position without having to resort to the wildcard spot that Truex ultimately took.
Logano benefited from Bowyer making additional pitstops following his spin and Waltrip's third driver Brian Vickers being called in to pit under green, to his apparent surprise, according to radio tranmissions. Vickers and Bowyer fell to 24th and 25th.
Amid widespread scepticism in the NASCAR paddock and among the American media, the series issued a statement saying it was carrying out a routine review of the race events.
"NASCAR is reviewing Saturday night's race at Richmond International Raceway per protocol and has no plans for further statement until that process is complete," it said.
Truex was adamant he had no knowledge of events involving his team-mates or Chase rivals and had just been focused on his own race.
"I didn't even know it happened until after the race," he said of Bowyer's controversial spin.
"Honestly I had no idea. I raced my ass off all night long, that's all I can do."
Remember when? Earnhardt's deliberate spin
Dale Earnhardt Jr was given a 25-point penalty, $10,000 fine and placed on probation for intentionally spinning to cause a caution in the 2004 Bristol race.
Earnhardt openly admitted that he had spun because he was in danger of going a lap down as his car's handling faded due to a loose wheelnut.
NASCAR president Mike Helton said at the time: "We have several rules in our rule book that have been in place for quite some time to prevent someone from altering the outcome of an event.
"This was a clear-cut case of that. Actions such as this will not be tolerated. We will always react to protect the integrity of our sport."
Truex Jr. is zes uur geleden uit de chase genomenquote:Op maandag 9 september 2013 17:56 schreef sasquatsch het volgende:
Michael Waltrip Racing wordt beschuldigd van het manipuleren van de Sprint Cup race in Richmond om Truex ten koste van Newman door te laten gaan naar de Chase. Bowyer zou zijn wagen opzettelijk hebben laten spinnen om te voorkomen dat Newman de race zou winnen. Daarnaast zouden (onnodige) pitstops van Vickers en Bowyer ervoor gezorgd hebben dat Logano op basis van punten doorgaat naar de Chase en niet op basis van de wildcard die nu naar Truex gaat.
[..]
quote:NASCAR Penalizes MWR following Richmond, Truex out of Chase, Newman in: NASCAR has issued penalties to Michael Waltrip Racing following the sanctioning bodys review of Saturdays race at Richmond International Raceway. MWR was found to have violated Section 12-4 (Actions detrimental to stock car racing). As a result, MWRs three teams in the NASCAR Sprint Cup Series (#15, #55, #56) have been penalized with the loss of 50 championship driver and 50 championship owner points, respectively.
These point penalties are assessed following the seasons 26th regular season race and not after the seeding for the Chase for the NASCAR Sprint Cup. Therefore, the point total for the #56 car driven by Martin Truex Jr. is reduced to 691, putting him in 17th position and eliminating him from the second Wild Card berth for the Chase field. Ryan Newman, driver of the #39 car, now moves up into the Chase as the second Wild Card participant.
NASCAR has also fined the MWR organization $300,000 and indefinitely suspended Ty Norris, MWR Executive Vice President/General Manager and spotter for the #55 car, for violating Section 12-4. The three crew chiefs Brian Pattie (#15), Scott Miller (#55) and Chad Johnston (#56) have all been placed on NASCAR probation until Dec. 31.
Based upon our review of Saturday nights race at Richmond, it is our determination that the MWR organization attempted to manipulate the outcome of the race, said Robin Pemberton, NASCAR vice president of competition. As the sports sanctioning body, it is our responsibility to ensure there is a fair and level playing field for all of our competitors and this action today reflects our commitment to that.(NASCAR)
AND Monday evening there was a NASCAR Press Conference with NASCAR President Mike Helton and NASCAR vice president of competition Robin Pemberton
Goed dat hier wat aan gedaan wordt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:04 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Truex Jr. is zes uur geleden uit de chase genomen
[..]
Hij heeft ook een straf gekregen, maar volgens mij heeft hij dan nog steeds genoeg punten om in de chase te zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Goed dat hier wat aan gedaan wordt.
Ze hadden alleen Bowyer ook uit de Chase moeten halen. Dan was Gordon ook in de Chase geplaatst, en had je iedereen die door deze 2 geintjes gedupeerd is toch op de juiste plek gehad en de overtreders flink gestraft. 300000 dollar is een boel geld, maar dat verdienen ze terug met de exposure tijdens de chase.
Gelukkig doet NASCAR dit zelf nooit...quote:it is our determination that the MWR organization attempted to manipulate the outcome of the race, said Robin Pemberton, NASCAR vice president of competition.
neuh, er zijn dan ook nooit gele vlaggen vanwege debris als het veld een heel eind uit elkaar ligt en er pitsstops onder groen aan dreigen te komen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gelukkig doet NASCAR dit zelf nooit...
Verward je de NASCAR-cautions niet met de ESPN-cautions, waarbij we soms het stuk debris niet eens zien?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, er zijn dan ook nooit gele vlaggen vanwege debris als het veld een heel eind uit elkaar ligt en er pitsstops onder groen aan dreigen te komen.
geen idee of er verschil tussen zit, maar het is gewoon opvallend dat er voor een stukje op de baan de gele vlag uit gaat, terwijl dat ook tien rondjes eerder of later had gekund of helemaal niet omdat het niet in de weg ligtquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:15 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Verward je de NASCAR-cautions niet met de ESPN-cautions, waarbij we soms het stuk debris niet eens zien?
Dat dacht ik ook, maar enige tijd terug zag je gewoon dat zo'n wagen met 300 kmh de muur in knalde bij een ARCA race. En hoe dat kwam? Inderdaad, debris zo groot als een suikerklontje...quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee of er verschil tussen zit, maar het is gewoon opvallend dat er voor een stukje op de baan de gele vlag uit gaat, terwijl dat ook tien rondjes eerder of later had gekund of helemaal niet omdat het niet in de weg ligt
Nascars, hetzij sprint, nationwide of trucks, op road course =quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarom heb ik dus ook een beetje het gevoel, al vind ik het wel goed dan MWR gestraft is maar NASCAR zou zelf wat minder hypocriet moeten zijn.
De Truck race op Mosport was overigens wel leuk. Ik had niet verwacht dat de Trucks zo goed zouden passen op een road course. Overigens ook vuurwerk tussen diverse rijders op het einde.
Ik weet niet of je had meegekregen dat de vriendin van Skeen op Mosport een levenslange schorsing van NASCAR-wedstrijden heeft gekregen? Door de klap die ze uitdeelde aan Papis wordt ze nu geweigerd bij elk NASCAR-event.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarom heb ik dus ook een beetje het gevoel, al vind ik het wel goed dan MWR gestraft is maar NASCAR zou zelf wat minder hypocriet moeten zijn.
De Truck race op Mosport was overigens wel leuk. Ik had niet verwacht dat de Trucks zo goed zouden passen op een road course. Overigens ook vuurwerk tussen diverse rijders op het einde.
Zekerquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Nascars, hetzij sprint, nationwide of trucks, op road course =
quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je had meegekregen dat de vriendin van Skeen op Mosport een levenslange schorsing van NASCAR-wedstrijden heeft gekregen? Door de klap die ze uitdeelde aan Papis wordt ze nu geweigerd bij elk NASCAR-event.
Euh... Dat is toch iemand die wat voor de sport betekent, de vriendin van hoort er eigenlijk niet eens bij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb ik niet meegekregen. Is ook weer een hypocriet besluit van NASCAR. B.v. Richard Childress is ook nog steeds welkom ondanks dat hij Kurt Busch geslagen heeft.
De beerput is open! NASCAR onderzoekt nu ook het radio verkeer tussen Penske en Front Row Motorsports. In de tot nu beluisterde radioverkeer is te horen dat Gilliand is gevraagd om langzamer te gaan rijden zodat Logano hem kon inhalen. Met de gewonnen plek wist Logano een plek in de Chase te bemachtigen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:56 schreef sasquatsch het volgende:
Michael Waltrip Racing wordt beschuldigd van het manipuleren van de Sprint Cup race in Richmond om Truex ten koste van Newman door te laten gaan naar de Chase. Bowyer zou zijn wagen opzettelijk hebben laten spinnen om te voorkomen dat Newman de race zou winnen. Daarnaast zouden (onnodige) pitstops van Vickers en Bowyer ervoor gezorgd hebben dat Logano op basis van punten doorgaat naar de Chase en niet op basis van de wildcard die nu naar Truex gaat.
[..]
Om het nog mooier te maken: Penske en Front Row onder toezicht tot het einde van het seizoen en Gordon in de chase als dertiende coureur!quote:Op vrijdag 13 september 2013 01:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oei.. dat is allemaal geen gelukkige PR voor NASCAR. Met het verbaast me allerminst...
Interessant waarom?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
en ik maar denken dat de DTM een interessante optie voor hem was
zou een goed contract kunnen tekenen bij Mercedes of BMW en races overal ter wereld kunnen rijden, want de DTM wil in 2015 ook weer in Noord-Amerika neerstrijkenquote:
Ja, dat had ik al gelezen in het IndyCar topicquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Montoya naar Penske in Indycars.
Race niet gezien.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
er gebeurt vandaag genoeg in Kansas. Veel actie en positiewisselingen
Inmiddels race op Kansas ook gezien. Was inderdaad wel een leuke wedstrijd.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
er gebeurt vandaag genoeg in Kansas. Veel actie en positiewisselingen
Vanavond ook maar eens kijken (als ik tenminste een goede stream vind)quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
vanavond vanaf 20.00 uur Talladega
Zo te lezen had JPM wat slimme adviseurs die hem door de mazen van de wet hielpen.quote:Op maandag 4 november 2013 19:49 schreef Hammer20 het volgende:
Monyota is de Amerikaanse belastingdienst nog 2,7 miljoen dollar schuldig:
IRS waves black flag at race car driver Juan Pablo Montoya
quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Hammer20 het volgende:
Bij Trevor Bayne(22) is Multiuple Sclerose ontdekt! Hij heeft nog geen symptomen van MS en is ook goedgekeurd door de artsen om plaatsen te nemen in de #6 aankomend weekend. Ook in 2014 zal hij in de NNS gaan rijden.
Link!
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef Hammer20 het volgende:
*kick*
Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.
Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.
NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.
Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.
Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.
Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)quote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
De Gen6-car maakt het draften in bochten lastig, rechte stuk kan het nog steeds. Bij de Nationwide en Trucks sluiten de voor en achterkant al jaren niet op elkaar aan. bij Nationwide kan het op rechte stukken overginds ook nog steeds. De heat-issues kwamen doordat de luchtinlaat kleiner werd gemaakt, al had Edwards daar vorig jaar niet zo'n problemen mee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:45 schreef Marks het volgende:
[..]
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Marks het volgende:
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
Sprint was vorig jaar treintje rijden, Nationwide was top met tandems en crashes en chaosquote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.
Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.
Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup.
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.
Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.
Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup.
Duel 1 donderdag 7:00 pmquote:Op zondag 16 februari 2014 22:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
Mooi... dat is dus nachtwerk met die duels, vorig jaar niet als ik het mij kan herinneren. Weet niet of ik nu ga kijken, al denk ik van welquote:Op maandag 17 februari 2014 10:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm
Tijdsverschil is 6 uur.
Austin Dillon is de kleinzoon van teambaas Richard Childress.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Dat blijft een probleem dat al jaren aan de gang is.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ongelooflijk, wat een bandenproblemen vandaag ...
Het toestaan van meer camber draagt wel bij aan het probleem, al waren de banden gisteren ook niet optimaal, want vaak na twintig ronden in een run ontstond er een reeks aan lekke banden aan de linkerzijde.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat blijft een probleem dat al jaren aan de gang is.
Zeker. Hele race rond de top tien hangen en dan na de laatste restart toeslaanquote:BTW Kyle Larsen lijkt me wel een toekomstige topper te worden.
Ik heb op wat Nationwide na via Motors TV geen NASCAR meer gezien sinds Daytona...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, toch nog een NASCAR-topic.
Over een ruime vijf minuten NASCAR op Motors TV.
Nee, ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb op wat Nationwide na via Motors TV geen NASCAR meer gezien sinds Daytona...
quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:47 schreef Vaas3 het volgende:
NASCAR driver Tony Stewart ran over a competitor, 20-year-old Kevin Ward Jr., during a confrontation at a sprint car race on Saturday night at Canandaigua Motorsports Park in New York. Ward was killed.
In the video above, via YouTube, you can see Ward apparently confronting Stewart on foot after Ward's car is run into the wall. He is struck, dragged, then thrown a number of feet. According to Ontario County Sheriff Philip C. Povero, Ward was dead on arrival at the hospital.
video is vrij duidelijk hopen dat Stewart paar jaar van Bubba mag genieten
Waarom?quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:47 schreef Vaas3 het volgende:
NASCAR driver Tony Stewart ran over a competitor, 20-year-old Kevin Ward Jr., during a confrontation at a sprint car race on Saturday night at Canandaigua Motorsports Park in New York. Ward was killed.
In the video above, via YouTube, you can see Ward apparently confronting Stewart on foot after Ward's car is run into the wall. He is struck, dragged, then thrown a number of feet. According to Ontario County Sheriff Philip C. Povero, Ward was dead on arrival at the hospital.
video is vrij duidelijk hopen dat Stewart paar jaar van Bubba mag genieten
quote:Tyler Graves, a sprint-car racer and friend of Ward’s, told Sporting News in a phone interview that he was sitting in the Turn 1 grandstands and saw everything.
“Tony pinched him into the frontstretch wall, a racing thing,” Graves said. “The right rear tire went down, he spun on the exit of (Turn) 2. They threw the caution and everything was toned down. Kevin got out of his car. … He was throwing his arms up all over the place at Tony for most of the corner.
“I know Tony could see him. I know how you can see out of these cars. When Tony got close to him, he hit the throttle. When you hit a throttle on a sprint car, the car sets sideways. It set sideways, the right rear tire hit Kevin, Kevin was sucked underneath and was stuck under it for a second or two and then it threw him about 50 yards.”
Graves said he didn’t believe it was intentional.
“You never mean to do something like that,” Graves told Sporting News. “Kevin was pissed and he let Tony know. And Tony was trying to give the message back that he wasn’t happy either. He went over the line with it.”
Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom?
Kan ook een noodlottig ongeluk zijn, zoals hier wordt gezegd.
[..]
Ik zeg ook niet dat hem niets te verwijten valt. Maar als hij hem niet bewust aanreed is het een ongeluk en geen opzet. Hoeveel schuld hij heeft mogen de rechters bepalen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:46 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.
Hij zag hem, hij gaf gas
Dat geeft nu niet bepaald de indruk dat het een ongeluk was. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat ie misschien zijn engine wat wou revven om hem te laten weten dat hij ook kwaad was en dat eindigde in een drama (omdat hij de controle verloor). Maar zelfs dan valt Stewart heel wat te verwijten
Kan ook een ongeluk zijn maar dat artikel geeft mijn inziens het tegenovergestelde aan
Je moet gas geven om fatsoenlijk te sturen met een sprint car. Je kan niet simpelweg revven, omdat de wagen een direct drive heeft.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:46 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.
Hij zag hem, hij gaf gas
Dat geeft nu niet bepaald de indruk dat het een ongeluk was. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat ie misschien zijn engine wat wou revven om hem te laten weten dat hij ook kwaad was en dat eindigde in een drama (omdat hij de controle verloor). Maar zelfs dan valt Stewart heel wat te verwijten
Kan ook een ongeluk zijn maar dat artikel geeft mijn inziens het tegenovergestelde aan
Ik geloof best dat het zicht slecht is, maar als er caution is afgegeven, ben je gewoon extra alert lijkt mij?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:12 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Je moet gas geven om fatsoenlijk te sturen met een sprint car. Je kan niet simpelweg revven, omdat de wagen een direct drive heeft.
De man die het zegt is wel een vriend van Ward uiteraard. Lastig om subjectiviteit uit te sluiten.
- Het zicht is gewoon slecht in een sprint car
- Hij zal ongetwijfeld al modder op zijn vizier hebben,
- Ward loopt op de baan in een zwart overall, terwijl het daar slecht verlicht is.
Caution was nog maar net afgegeven. Zoals je ziet op de beelden rijden nog lang niet alle wagens 20mph en in de onderste ring. Een auto ontwijken gaat dan op zich prima, maar iemand in een zwart pak die richting je auto loopt, dat wordt problematischer. Zeker omdat uitwijken niet heel erg vlot gaat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:08 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het zicht slecht is, maar als er caution is afgegeven, ben je gewoon extra alert lijkt mij?
Dat laatste voorop. Dan was hij er nog geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Caution was nog maar net afgegeven. Zoals je ziet op de beelden rijden nog lang niet alle wagens 20mph en in de onderste ring. Een auto ontwijken gaat dan op zich prima, maar iemand in een zwart pak die richting je auto loopt, dat wordt problematischer. Zeker omdat uitwijken niet heel erg vlot gaat.
Trieste afloop. Hij had gewoon in de auto moeten blijven zitten, zoals in de regels staat
De auto wijkt sneller uit en 'stuurt' dus sneller als je de achterkant scheef zet. Misschien wilde hij dat doen om uit te wijken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat laatste voorop. Dan was hij er nog geweest.
Dat je hem niet van een afstand ziet kan ik me nog iets bij voorstellen, en ontwijken kan dan wel moeilijk zijn, maar op het moment dat je hem dan toch echt wel vlakbij hebt gas geven lijkt onlogish? Wat is daarvoor jouw verklaring als kenner?
Kevin zag hém in elk geval wel al van verre en is natuurlijk niet moedwillig onder zijn auto gelopen. Er is afstand geweest en alleen door het opzij gaan van de achterkant van de wagen door het gasgeven, werd hij geraakt.
Iemand trouwens al ergens een versie gelezen van Tony Stewart?
Ze blijven maar dingen wijzigen in NASCAR.quote:
quote:An Ontario County (N.Y.) grand jury ruled Wednesday that three-time NASCAR Sprint Cup champion Tony Stewart will not face criminal charges resulting from the accident that killed young driver Kevin Ward Jr.
Ontario County (N.Y.) District Attorney Michael Tantillo announced the grand jury’s findings at a 3 pm ET press conference.
“The grand jury today has completed it’s investigation,” Tantillo said. “Approximately two dozen witnesses testified. … In addition, the grand jury reviewed a number of photographs and video recordings as well as a number of documentary evidence.
“After interviewing all of the witnesses and reviewing all the evidence, the grand jury has determined there is no basis to charge Tony Stewart with any crimes. This case was therefore no-billed by the grand jury.”
Later, Tantillo added of the grand jury, “Their job was to determine whether or not, based upon all the evidence they heard, all the testimony they heard, whether there was reasonable cause to believe Tony Stewart had committed a crime, or not. Obviously, their vote was that they did not reach that finding.”
One surprising outcome of the investigation was that Ward was under the influence of marijuana at the time of the accident, according to Tantillo.
“There is toxicology evidence in the case relating to Kevin Ward that actually indicated at the time of operation, he was under the influence of marijuana,” Tantillo said. “There was no toxicology work performed on Tony Stewart. However, a certified drug recognition expert had interviewed him on the night of the collision and determined that he found no basis to observe any alcohol consumption or impairment by drugs.”
Tantillo later said, “The levels that were determined were enough to impair judgement, yes.”
Tantillo refused to say whether the grand jury determined Ward was at fault.
“The grand jury was never tasked with the responsibility of anything other than to determine whether there was enough evidence to file charges against Tony Stewart,” Tantillo said. “They were not considering whether anybody else was at fault.
“However, I am sure from their deliberations and discussions, that the fact that Kevin Ward was observed running basically down two-thirds of the track into a hot track, and into the middle of other cars that were racing, played a big, big factor in their decision.”
After a review of evidence and a completed report gathered from a month-long probe by the Ontario County (N.Y.) sheriff’s office, Sheriff Philip Povero turned over his investigator’s findings and evidence collected to Tantillo’s office on Sept. 11.
Five days later, Tantillo decided to convene a grand jury to review the evidence and consider whether charges against Stewart were warranted or not.
The grand jury was convened Tuesday, Sept. 23, and needed less than one day to reach its decision to clear Stewart of any culpability in the incident.
Investigators had two videos that showed the incident. One was posted to YouTube shortly after the accident, but the second video has never surfaced publicly.
“The second video was the racetrack’s own video,” Tantillo said. “They were relatively similar in what they showed. Actually, the racetrack video was a little higher quality. Those videos were examined in detail, they were enhanced, were run through programs that allowed the frames to be isolated … and they were a pretty important piece of the evidence that was considered here.”
Stewart’s sprint car struck and killed Ward during a caution period in a short track race on Aug. 9 at Canandaigua Motorsports Park, located about an hour north of Watkins Glen International raceway.
Shortly after hitting the wall with his racecar, Ward exited the car and was coming down the racetrack in an apparent attempt to confront Stewart. The area where the incident occurred is dimly lit and Ward, of nearby Port Leyden, N.Y., was wearing an all-black firesuit.
As Ward approached Stewart’s car, at least one video that has been made public showed Stewart appeared to take evasive action but the right rear tire of his sprint car struck Ward, 20, who was pronounced dead approximately 45 minutes later at a local hospital. Cause of death was ruled blunt force trauma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |