SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkjes
Beginnersleesstof - http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck
Hero highlights met wat elke spel voor elke hero doet - http://www.youtube.com/playlist?list=PL86E04995E07F6BA8
Tips en tricks per hero - http://www.dotafire.com/
Statistieken van spelers - https://www.dotabuff.com/
FOK!kers die Dota 2 spelen
ClapClapYourHands
Salamando
Frag_adder
DhrIns
Holy_Goat (Chickensareawesome, the prophet)
Quotidien (CrackerzElite)
hehehe (Sai)
Wruijff ( Dev(astate) )Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
Ik kan ook CM aan m'n lijstje toevoegen. Was geweldig in laning phase.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:10 schreef Quotidien het volgende:
Zo, ik kan Windrunner en Juggernaut aan mijn repertoire toevoegen. Topheroes.
Ah, jij was dat dus.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:37 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik kan ook CM aan m'n lijstje toevoegen. Was geweldig in laning phase.
Werkt nu wel in ieder geval.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:39 schreef Wruijff het volgende:
Heb ik maand geleven ofzo getest, werkte toen vreemd genoeg niet.
tower aggro priority werkt volgens mij altijd al,quote:Op zondag 24 februari 2013 18:39 schreef Wruijff het volgende:
Heb ik maand geleven ofzo getest, werkte toen vreemd genoeg niet.
erg handige held maar veel mensen vergeten er wat HP op te gaan waardoor ze keihard geganked worden en ze constant dood zijnquote:Op zondag 24 februari 2013 17:37 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik kan ook CM aan m'n lijstje toevoegen. Was geweldig in laning phase.
Heb gemerkt dat ze net zoals Lina aardig squishy is. Zit er aan te denken om de volgende keer maar eens een bloodstone te bouwen, eens zien of dat een beetje in de build past.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
erg handige held maar veel mensen vergeten er wat HP op te gaan waardoor ze keihard geganked worden en ze constant dood zijn
werkt geweldig!quote:Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Heb gemerkt dat ze net zoals Lina aardig squishy is. Zit er aan te denken om de volgende keer maar eens een bloodstone te bouwen, eens zien of dat een beetje in de build past.
lina kan je vanwege de attackspeed bonus nog een beetje als carry spelen, rylai (CM) is full support dus inderdaad gewoon bloodstone / aghanim geeft al een hoop hp erbijquote:Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Heb gemerkt dat ze net zoals Lina aardig squishy is. Zit er aan te denken om de volgende keer maar eens een bloodstone te bouwen, eens zien of dat een beetje in de build past.
Dit heb ik vandaag ook geprobeerd. Goede tip.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:33 schreef GoobyPls het volgende:
Protip: Als je tower aggro hebt (de tower vuurt dus op je) kun je een allied creep/hero attacken, de tower gaat dan weer een andere unit aanvallen. Of je de allied creep daadwerkelijk kan aanvallen of niet (bij teveel HP) maakt niet uit.
Grappig oke er zit een kern van waarheid in maar als je kennelijk platinum speelt en dan nog komt dit voor dan zitten mensen gewoon met je te fuckenquote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Grappig oke er zit een kern van waarheid in maar als je kennelijk platinum speelt en dan nog komt dit voor dan zitten mensen gewoon met je te fucken
iedereen heeft wel eens een offgame,quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Grappig oke er zit een kern van waarheid in maar als je kennelijk platinum speelt en dan nog komt dit voor dan zitten mensen gewoon met je te fucken
Klopt, ik heb ook wel eens van die games dat niets lijkt te lukken terwijl ik toch echt met een held speel die ik kan en dat ik nou niet van die tegenstanders heb die belachelijk goed zijn. 1 op de 20 weet ik niet maar wel soms jaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:28 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
[..]
iedereen heeft wel eens een offgame,
als iedereen dat in 1 op de 20 games heeft, dan zit er in de helft van de games een feeder die de game verpest
in lower matchmaking kan een drow met auto attack carryen door te outfarmen
als je op high matchmaking het verneukt als offlaner, tegen trilane dan is de enemy carry (+ zijn 2 supports; kunnen supports meer wards kopen, slimmer ganken door een lvl advantage) ook superfed en kan je niks
dus kan altijd snowballen, alleen op andere manier
Godver ik heb dat dus af en toe he. Zo van jeeeeemig wat een debiel. Of wacht... ben ik dan ook zo een debiel?quote:
Ik denk dat mensen nogal snel verloren potjes afserveren als 'ik heb verloren door die teammate' om dan vervolgens niet te kijken hoe ze het zelf beter hadden kunnen doen. Het is heel makkelijk een scapegoat te vinden, maar daar help je je eigen skills niet mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:58 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Godver ik heb dat dus af en toe he. Zo van jeeeeemig wat een debiel. Of wacht... ben ik dan ook zo een debiel?
druk op R, en klik op S net voordat de animatie af isquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:14 schreef Gatenkaas het volgende:
Veel beter met Zeus. Constant ult gebruiken.
net voordat animatie af is? en dan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:01 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
druk op R, en klik op S net voordat de animatie af is
gegarandeerd een flame war gestart
dan hoor je wel de soundfile, maar gebruik je de spell nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:03 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
net voordat animatie af is? en dan?
als je lol wilt hebben dan moet je maar LOL gaan spelenquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:03 schreef Quotidien het volgende:
Volgende TT: [dota 2] begin er niet aan.
we hebben het over de o zo verslavende factor van dit hoerenspelquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:14 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
als je lol wilt hebben dan moet je maar LOL gaan spelen
ook leuk is magnus ulti fakenquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:12 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
dan hoor je wel de soundfile, maar gebruik je de spell niet
en iedereen hoort dan de hele tijd de zeus ulti en jij hebt je fun !
net sicke invoker game <3
2 rax down tegen prophet, zij hebben allemaal shadowblade (:')) es lothar crystalis, echt sicke turtles en uiteindelijk de win
dota... begin eraan!
bllod retart reaalyquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:44 schreef Gatenkaas het volgende:
bllod y u so stoopid
Serieus, sommige pubs.
wasda?quote:03:43Dota 2 Update - February 28th, 2013
Product Update - Valve
- Added Mechanics I for new players!
- Added 7 new item sets to the Dota store.
- Immortal and Tournament items can now be traded on the Steam Community Market.
GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed Power Cogs pulling more than just heroes inside the cogs.
- Huskar: Fixed Berserker's Blood not stacking at the proper health thresholds.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak accumulating mana loss during magic immunity.
- Phantom Lancer: Fixed an issue where illusions made by a player on the other team would create uncontrollable Juxtapose illusions.
- Tusk: Fixed a case where heroes with very small collision size could escape Ice Shards.
- Tusk: Fixed a rare bug where teleporting could cause Walrus Punched units to end up in odd positions.
- Fixed various aspects of Spectral Dagger logic being dispellable.
- Fixed sometimes being revealed if your projectile hits the target after you become invisible with Shadow Blade.
- Improved TP interaction with FoW
- Fixed being able to get units stuck with Telekinesis and Vacuum around the rune area
UI
- Added the ability to examine chests.
- Added a Game History tab to the Team Profile.
- Added checkbox for filtering Live Games to just Team games.
- You can now click on Team names in Live or Recent games to view their team profiles.
- Added a post-game Match Quality survey panel.
- Added an icon to backpack slots if that item is currently equipped.
- Fixed the courier delivery icon popping when the courier collected stash items.
- Fixed courier delivery being delayed by 0.5 seconds if there were no items to get from the stash.
- Fixed courier move orders not clearing the transfer items buff icon.
- Players can now set a custom rich presence status that can be displayed on the UI.
- Fixed Lina's Fiery Soul buff not showing the correct cooldown if it was refreshed with 3 stacks.
BOTS
- When a push is happening into a base, global desire to farm is significantly decreased.
- Fixed a case where bots far from the lane front could thrash into and out of Push Lane mode.
- Single-player bot games now run locally on the user's machine.
- Increased reaction time by about 50% in all modes.
AUDIO/VISUAL
- Updated Arc Lightning's visual effects and sound
- Updated Shadow Shaman's attack sound
- Updated Ether Shock's visual effects and sound
- Updated Mjollnir and Maelstrom visual effects
dat soort games maken dota! woensdag ook nog zo een pot gewonnen (wij hadden iets van 10 kills minder dan hun uiteindelijk maar wel de win)quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:12 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
dan hoor je wel de soundfile, maar gebruik je de spell niet
en iedereen hoort dan de hele tijd de zeus ulti en jij hebt je fun !
net sicke invoker game <3
2 rax down tegen prophet, zij hebben allemaal shadowblade (:')) es lothar crystalis, echt sicke turtles en uiteindelijk de win
dota... begin eraan!
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:34 schreef Holy_Goat het volgende:
- Fixed being able to get units stuck with Telekinesis and Vacuum around the rune area
het is dan ook een veelzijdige held, oftewel de beste build hangt ook van de tegenstand af. Maar veel spelen hem gewoon als farmheld die later voor iems gaat.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:05 schreef Quotidien het volgende:
Wat is de beste build voor Alchemist? Het loopt nogal uiteen.
Brad is tof, als je dan samen met iemand op Teamspeak speelt is firstblood heel makkelijk, iemand doet slow, jij stun even slaan en dan double edge.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:01 schreef Quotidien het volgende:
Lekkere hero die Bradwarden Dikke burst damage alles.
En Razzil ook trouwens, nu m'n favo.
wat ik niet snap is dat als je alleen engels aan vinkt dat je toch zo veel mensen tegen komt die echt GEEN engels praten dat je russisch kan oke, ik kan ook nederlands, maar spreek in ieder geval ook engels.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:59 schreef Silverdigger2 het volgende:
echt wat een stel klapmongolen zijn sommige russen toch
klopt, echt ontieglijk veel kill potential, jammer dat hij late game wat aan kracht verliest.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:08 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Brad is tof, als je dan samen met iemand op Teamspeak speelt is firstblood heel makkelijk, iemand doet slow, jij stun even slaan en dan double edge.
De meeste mensen uit zuid-Europa spreken ook geen woord engels, mogen die dan niet spelen?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:19 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
wat ik niet snap is dat als je alleen engels aan vinkt dat je toch zo veel mensen tegen komt die echt GEEN engels praten dat je russisch kan oke, ik kan ook nederlands, maar spreek in ieder geval ook engels.
die kunnen toch engels bij language uitvinkenquote:Op maandag 4 maart 2013 18:58 schreef Quotidien het volgende:
[..]
De meeste mensen uit zuid-Europa spreken ook geen woord engels, mogen die dan niet spelen?
Nee, je moet minimaal één taal geselecteerd hebben anders kun je niet saven. Of moeten die mensen dan maar Russisch of Chinees gaan leren ofzo.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
die kunnen toch engels bij language uitvinken
of als niet russen russisch aan vinken om ze terug te pakkenquote:Op maandag 4 maart 2013 21:07 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Nee, je moet minimaal één taal geselecteerd hebben anders kun je niet saven. Of moeten die mensen dan maar Russisch of Chinees gaan leren ofzo.
Alle multiplayer communities waarvan je zwaar afhankelijk bent van elkaar zijn kutquote:
Moet jij eens een endgame tiny zien met scepter.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:04 schreef Quotidien het volgende:
maar inmiddels begrijp ik toch echt wel dat een hero als Tiny het moet hebben van z'n burst dmg en NIET z'n auto-attacks. [ afbeelding ]
Ja klopt, dan is het een beest, maar ik zag vandaag iemand die ipv toss meteen voor craggy armor ging en dat is natuurlijk gewoon hartstikke dom.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:14 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Moet jij eens een endgame tiny zien met scepter.
Met deze drie punten ben ik het oneens, Leshrac kan net zo goed als semi-carry gespeeld worden en kan dus prima lanen met een omniknight. Ik heb denk ik liever een semi carry Leshrac dan een support Leshrac zelfs.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:04 schreef Quotidien het volgende:
Pubs
- 2 Supports die samen lanen (vandaag nog Leshrac en Omniknight)
- Supports a la Dazzle die je of niet healen, of continue healen (dus ook als je gewoon op full hp zit)
- Mid laners die het vertikken om te ganken
Shadow blade is een pubbuild en zou ik zo snel mogelijk vermijden als je beter wilt worden trouwens.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:06 schreef hehehe het volgende:
Het verschilt sowieso per potje, als Sf snel Lothars of een haste rune heeft kan die gerust gangen. Een lane met lesh en omni is een beetje ongewoon maar niet per definitie slecht.
rushen naar dagger + bkb and gg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:07 schreef Salamando het volgende:
[..]
Shadow blade is een pubbuild en zou ik zo snel mogelijk vermijden als je beter wilt worden trouwens.
Wat ik bedoel te zeggen is: als je beter wilt worden probeer je shadow blade niet te halen . Voor minder geld heb je een blink dagger waarmee je veel meer mogelijkheden hebt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:11 schreef hehehe het volgende:
Ja we hebben het toch ook over pubs :p Sf zie je sowieso niet meer vaak in competitieve potjes.
ligt eraan, of je wilt ganken in een hit and run strat of een dagger voor de clashes.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:17 schreef Salamando het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is: als je beter wilt worden probeer je shadow blade niet te halen . Voor minder geld heb je een blink dagger waarmee je veel meer mogelijkheden hebt.
Prioriteit nummer 1 in een teamfight heeft je ulti zo goed mogelijk af laten gaan, dat doet namelijk altijd meer damage dan het aantal autoattacks wat je in die tijd kan doen. Daarvoor heb je een dagger en BKB nodig, alles daarna kan je op damage halen omdat je initial damage en positioning dan al goed genoeg is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:40 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
ligt eraan, of je wilt ganken in een hit and run strat of een dagger voor de clashes.
verder kan sf best stimpel ganken zolang hij zorgt dat de lane eerst gerazed wordt
shadowblade geeft 150 bonus dmg, en ias, wat dagger niet geeft.
als je bv BT, shadowblade en manta gaat, kan je sick makkelijk snipen en splitpushen.
Net wat het team nodig heeft, is beter
daarom koop je ook manta, om dust te dispellen / spells mee te dodgenquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
Prioriteit nummer 1 in een teamfight heeft je ulti zo goed mogelijk af laten gaan, dat doet namelijk altijd meer damage dan het aantal autoattacks wat je in die tijd kan doen. Daarvoor heb je een dagger en BKB nodig, alles daarna kan je op damage halen omdat je initial damage en positioning dan al goed genoeg is.
Ook wordt je 3000 gold item niet gecountered door een 180 gold item die elke fatsoenlijke speler bij zich heeft zodra ze zien dat je een shadowblade hebt.
Vaak ga je pas ulti'en vanaf je level 2 ulti, als je dus 120 damage per line doet. Als je jezelf een beetje fatsoenlijk positioned met een blink dagger kan jein een teamfight mensen makkelijk hitten met 4-5 lines. Dit is met een level 2 ulti en maximum souls dus 600-700 damage op 2-3 man.Dat is altijd beter dan wat je met autoattacks kan bereiken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
daarom koop je ook manta, om dust te dispellen / spells mee te dodgen
en 2/3 razes doen meer dmg op de early levels (tot11)
uiteindelijk is je dps met autoattacks(met je -armor passive) meer dan je dmg van je ulti, tenzij je teammates ze alle 5 bij elkaar kunnen stunnen, en je enemy dus alle5 bij elkaar gaan staan, wat elke fatsoenlijke tegenstander niet zal doen.
Speel jij behalve pubs nog competitief dan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:07 schreef Salamando het volgende:
[..]
Shadow blade is een pubbuild en zou ik zo snel mogelijk vermijden als je beter wilt worden trouwens.
Thanks he. Poepertquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:57 schreef hehehe het volgende:
best furi eu is the prophet.
props man, props.
Nee dat niet, maar ik probeer mezelf wel zo veel mogelijk te verbeteren .quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:20 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Speel jij behalve pubs nog competitief dan?
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=77147quote:03/06/13
GAMEPLAY
- Gyrocopter: Fixed Rocket Barrage firing while under effects like Disruption/Chronosphere/Doom/Hex.
- Gyrocopter: Fixed Flak Cannon hurting nightmared units without waking them up.
- Naga Siren: Fixed being able to purge Song of the Siren aura off of Naga Siren.
- Nyx: Fixed Spiked Carapace affecting Juggernaut during Omnislash.
- Outworld Devourer: Fixed Astral Imprisonment not draining enough mana from enemy heroes.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death not doing enough damage against strength heroes.
- Fixed Maelstrom and Mjollnir being unable to proc if the initial target is Magic Immune.
- Tweaked Neutral Creep chase timings for the two small camps.
- Fixed a number of bugs in Mechanics I, including all known showstoppers.
UI
- Fixed holding alt causing smoked hero names to be shown on minimap when near truesight.
- Fixed your status showing as playing a local bot game if you were spectating a game
- Hero performance page is now sorted by total number of games played.
- Fixed Dire wins in the Team Game History tab showing up as losses.
- Fixed bug where Team Game History wasn't refreshing properly.
- The Teams List under Community now displays Teams in order of their most recently played match.
- There's now a dialog asking the player to rate their currently-used hero build (if it's not yet been rated).
AUDIO
- Music now plays in spectator and replay modes.
ITEMS
- Added Fiery Soul of the Slayer item for Lina.
- Courier kopenquote:Op donderdag 7 maart 2013 08:26 schreef Holy_Goat het volgende:
Overigens ben ik er na al die tijd nog immer niet uit wat nu exact een support is, wat een carry, etc, en hoe die zich horen te gedragen. Als ik bv lion ben of ss, hoe ziet mijn ideaal gedrag er dan bv uit? Noem eens een paar voorbeelden
Nee, je lane partner moet zich in principe gewoon zelf onderhouden, alleen als je tegen een vieze divelane speelt (ik noem een lina / sand king) dan kan het nogal eens voorkomen dat je carry echt hard de zak is, dan is wat extra support altijd fijn .quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:12 schreef Holy_Goat het volgende:
Dus supporten is niet early game veel salves ed aanscjaffen om te gebruiken op suïcidale kut partners? :p
Nee dat zeker niet. Als ze suicidaal zijn dan spelen ze sowieso niet goed als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:12 schreef Holy_Goat het volgende:
Dus supporten is niet early game veel salves ed aanscjaffen om te gebruiken op suïcidale kut partners? :p
quote:Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
step it up a notch
http://www.invokergame.com/
oefene
met refresherquote:Op maandag 11 maart 2013 15:21 schreef Holy_Goat het volgende:
kan invo meerdere meteors achter elkaar gooien :S
Niet zo identificeren met replays. Niet goed voor jequote:Op maandag 11 maart 2013 16:24 schreef Quotidien het volgende:
Net lekker gecarried met Anti-Mage, echt hard gefarmt waardoor ik halverwege manta, battlefury, monkey king bar en butterfly had. Was nog behoorlijk pittig met zoveel disables (tide, nyx, brewmaster) tegenover je maar het is met veel coaching gelukt. Op het eind "gg anti-mage" "LIKE-ANTI MAGE" "am we all commended you" etc Bijna iedereen in het potje heeft ook gecommend zie ik nu, sowieso hele team.
snap m nietquote:Op maandag 11 maart 2013 18:35 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Niet zo identificeren met replays. Niet goed voor je
Mensen die melee carries spelen tegen zo'n team en geen BKB halen.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:24 schreef Quotidien het volgende:
Net lekker gecarried met Anti-Mage, echt hard gefarmt waardoor ik halverwege manta, battlefury, monkey king bar en butterfly had. Was nog behoorlijk pittig met zoveel disables (tide, nyx, brewmaster) tegenover je maar het is met veel coaching gelukt. Op het eind "gg anti-mage" "LIKE-ANTI MAGE" "am we all commended you" etc Bijna iedereen in het potje heeft ook gecommend zie ik nu, sowieso hele team.
Ze waren vreselijk tanky, dus ik dacht dat ik beter wat damage in huis kon halen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:57 schreef Salamando het volgende:
[..]
Mensen die melee carries spelen tegen zo'n team en geen BKB halen.
Je haalt in principe altijd een BKB als carry, ook al is het team van de tegenstander nog zo tanky. je kan geen damage doet als je stunned/disabled/disarmed/dood bent dus heb je ook geen fuck aan je extra damage items.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:03 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ze waren vreselijk tanky, dus ik dacht dat ik beter wat damage in huis kon halen.
ben wel noob he, vandaar het enthousiasme
of aa ckquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:32 schreef Holy_Goat het volgende:
serieus, double mid? AA+LS? Youve got to be kidding me
moet je eerst lid worden voordat je de server kan joinen? ik wil iig een lidmaatschapquote:Op maandag 11 maart 2013 20:26 schreef MrManuel het volgende:
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
~ Tevens is het mogelijk om een eigen channel te krijgen!
Dat je je creeps in lane de armor bonus niet geeft.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat is het nut van het uitschakelen van Ring of Aquila? Dat je dan niet opgemerkt word?
Handig toch bij het pushenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:06 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Dat je je creeps in lane de armor bonus niet geeft.
Bij het pushen wel jaquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Handig toch bij het pushen
Ja maar bij een lane die bij hun tower staat kan jij niet goed last hitten en wordt je gemakkelijk in je rug aangevallen en dat levert veel deaths op. Daarom moet je met een skeleton king in de lane in het begin ook niet je aura kiezen. Pas wanneer de laning fase voorbij is zet je deze meestal weer aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Handig toch bij het pushen
Nee joinen kan sowieso..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:44 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
moet je eerst lid worden voordat je de server kan joinen? ik wil iig een lidmaatschap
Replay terugkijken, Player Perspectivequote:Op woensdag 13 maart 2013 00:16 schreef Necrodeath het volgende:
Zucht, irritante mensen (in een botgame nog wel), die steeds de courier naar de vijand hun base sturen.
Helaas ook geen enkele manier om erachter te komen wie het steeds is, dus kun je die persoon ook niet reporten...
Wederom geen nieuwe hero. Je zou bijna denken dat ze binnenkort met alle heroes tegelijk komen... :-) Wel leuk dat sommige items nu ook modellen hebben ipv schatkistje.quote:GAMEPLAY
- Clinkz: Fixed Death Pact healing Clinkz under Ice Blast debuff.
- Gyrocopter: Fixed Flak Cannon killing couriers.
- Sniper: Fixed Headshot not working on units like Spirit Bear, Warlock's Golem, etc.
- Sniper: Fixed Shrapnel doing slightly less damage than intended to towers.
- Sniper: Fixed Headshot's physical damage bonus being blocked by Magic Immunity.
- Spectre: Added a short grace period to walking off the Spectral Dagger path before collision is restored.
- Spiritbreaker: Fixed Magic Immune units being ignored by the AOE greater bash procs from Charge of Darkness and Scepter Nether Strike.
- Tusk: Fixed some cases where Ice Shards could get units stuck.
- Visage: Fixed a number of incorrect spell interactions with Familiars.
- Wisp: Fixed Tether sometimes ending prematurely if Relocate was cast before Tether.
- Wisp: Fixed Relocating units sometimes walking away to do a previous behavior.
- Fixed Roshan's aoe Slam damage type being physical rather than magical (and thus hurting Familiars).
- Fixed creeps and neutrals sometimes not responding to long range spells.
- Fixed Blink Dagger self-cast to work consistently.
- Fixed Cheese not having a cooldown.
- Fixed Cheese not stacking in inventory.
- Enabled Timbersaw in Captain's Mode in Latest Version (Tournament Version next week).
- Local games are no longer automatically unpaused.
AUDIO
- Added sound effects to the Dashboard.
- Added sound effects for various Tiny deaths.
- Updated Mjollnir sound effect.
- Updated Maelstrom sound effect.
UI
- Items held by the courier are now included in a player's Net Worth.
- Fixed the sorting of Teams List under the Community tab.
- Fixed courier and ward previewing in the backpack.
- Fixed the scrollbar being hidden when a schedule had a full page of tournaments in a single month.
- Live games list now displays the game mode.
- Fiery Soul of the Slayer's custom minimap icon only draws for the player that owns the item.
- Re-positioned end game survey to not block the chat.
- Teams that haven't played a team matchmaking game in the last 7 days will now show up as being "inactive" in WebAPI calls.
- Improved performance of chat channels in the Dashboard.
VISUALS
- Revised overhead Soul Assumption indicator.
- Fixed Smoke of Deceit AOE visual effect showing for enemies if the caster is hidden
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Divine Rapier, Healing Salve, Clarity, Dust of Appearance, Bottle, and Boots of Speed.
BOTS
- Added Lion bot.
- Added Omniknight bot.
- Made a number of adjustments to loadouts and builds based on community feedback.
- Bots now know how to use Rod of Atos, Tranquil Boots, Abyssal Blade, Heaven's Halberd, and Veil of Dischord.
- Bots will no longer go to the Side Shop with a full inventory if they aren't willing to sell anything.
- Generic summoned units (Necro units, Illusions, etc) now have basic bot AIs, so they can act independently from their owner.
- Fixed bots interrupting their teleports.
- Bots will be less aggressive when they have stacks of Sticky Napalm on them.
- Bots will now only use Refresher Orb if they want to cast big ticket abilities.
- Fixed Witch Doctor bot spam-toggling Voodoo Restoration when he simply wanted to activate it.
- Witch Doctor is less likely to use Death Ward on units that are about to die anyways.
- Bots now establish their lanes at 0:15 (changed from 0:30), which makes jungling the initial creep spawn eaiser without confusing them about what lane you're in.
- Bots will no longer go for runes that may or may not be there if it's been a while since their spawn time.
- When there are no wards up, bots are now smarter about only warding the closer rune location.
WORKSHOP
- Added general support for importing any Ability/Spell related model. Currently just supporting Beastmaster Boars.
- Reworked the "View My Submissions" page to better handle a large number of submissions (sorting/pagination/bug fixes).
- Fixed submission preview images not being set correctly.
- Fixed a bug where updating an existing submission could set incorrect tags on the submission.
- Disabled the Workshop in the Test client to prevent confusion.
Ik dacht bristlebogquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:53 schreef hehehe het volgende:
Nou nou niet zo ongeduldig.. Maar de volgende hero zal waarschijnlijk Tauren Chieftain zijn (of Elder Titan in dota2) samen met Skywrath Mage.
edit:
http://nl.twitch.tv/cyborgmatt/new
ik zie al vage shit voorbij komen. lol.
quote:Changelog 6.77c
* Tranquil Boots disabled speed reduced from 50 to 25
* Tranquil Boots heal increased from 170 to 250
* Tranquil Boots cooldown increased from 40 to 60
* Tranquil Boots heal duration increased from 10 to 20
* Illuminate manacost increased from 150 to 150/160/170/180
* Illuminate AOE reduced from 400 to 350
* Spiked Carapace duration reduced from 2.75 to 2.25
* Spiked Carapace cooldown increased from 14 to 23/20/17/14
* Marksmanship bonus is removed when there are nearby enemy heroes (instead of just being halved)
* Reduced Marksmanship enemy detection aoe reduced from 400 to 375
* Heaven’s Halberd's Disarm is no longer dispelled by Manta
* Living Armor damage reduction is now done for all instances of damage that reduce its charges
Previous Living Armor Behavior: It would eat up charges from all damage sources, but only absorb some damage from heroes physical attacks
New Living Armor Behavior: Still eats up charges from all sources (including magic), but absorbs some damage from them as well
ik merkte wel, dat als ik zo een pot had met een held, dat een 2e game compleet anders kan lopen altijd dezelfde tactiek werkt niet iig.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:45 schreef Quotidien het volgende:
Zo, heb nu bijna alle heroes geprobeerd. Net nog voor het eerst Weaver en gelijk 16-0-8, dus dat is ook zeker een blijvertje. Verder hebben Silencer en Broodmother me ook positief verrast. En Sacred Warrior, echt een beest.
Als het een hele lastige is wel ja, in dit geval met Weaver de tweede keer 26-1-17 ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik merkte wel, dat als ik zo een pot had met een held, dat een 2e game compleet anders kan lopen altijd dezelfde tactiek werkt niet iig.
Nou het is meer, hoe erg wordt je gefocussed. Neem een riki, daar kan je een 30 - 0 game mee hebben als ze geen true sight gaan, maar als ze ook tegen jou als carry spelen kan het ook zo 1- 15 worden als je niet op letquote:Op maandag 18 maart 2013 09:12 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Als het een hele lastige is wel ja, in dit geval met Weaver de tweede keer 26-1-17 ofzo.
Vanuit een bosje iemand hooken met Pudge bijvoorbeeld blijkt nog lastiger dan gedacht, dus daar geldt het wel weer.
dat laatste lost zo veel problemen op maar kan in een pub zooo moeilijk zijn soms...quote:Op maandag 18 maart 2013 09:48 schreef Quotidien het volgende:
Ja dat is ook zo, als ik word gefocust probeer ik er gewoon wat later in te springen, dan ontwijk je de stuns etc en kun je je gang gaan. En sowieso niet solo gaan maar samen blijven etc.
Ik heb die diretide lantern en staff voor warlock als je intresse hebt en wat leuks hebt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:54 schreef Necrodeath het volgende:
Long shot, maar heeft iemand toevallig Necrolyte/Warlock items te ruil?
Ik heb genoeg items waar ik geen interesse in heb, zoals die mythical Batrider bandana, of een rare Sniper rifle die ik graag ruil voor Necro/Warlock items.
Vandaag overigens een pub match gespeeld waar niemand van ons team dood ging
Die heb ik dus ook .quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:52 schreef hehehe het volgende:
[ afbeelding ]
en deze
[ afbeelding ]
Ik heb deze 2 voor Warlock. De eerste is rare, 2de uncommon.
Yupquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:30 schreef hehehe het volgende:
deze? http://www.dota2.com/store/itemdetails/131957931?l=dutch
Lucky bastard .
Ik zeg niks...quote:GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed being able to break Hookshot movement with purge/stonegaze/etc.
- Drow Ranger: Marksmanship bonus is removed when there are nearby enemy heroes (instead of just being halved).
- Drow Ranger: Reduced Marksmanship enemy detection aoe reduced from 400 to 375.
- Keeper of the Light: Illuminate manacost from increased 150 to 150/160/170/180.
- Keeper of the Light: Illuminate AOE reduced from 400 to 350.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak not getting removed by Dark Pact or Kraken Shell.
- Mirana: Fixed cast and attack behaviors during Leap.
- Nyx Assassin: Spiked Carapace duration reduced from 2.75 to 2.25.
- Nyx Assassin: Spiked Carapace cooldown increased from 14 to 23/20/17/14.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death debuff getting dispelled.
- Timbersaw: Fixed attack capability getting reset while Magic Immune when Chakram is used.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death stat drain not affecting Magic Immune units.
- Treant Protector: Living Armor damage reduction is now done for all instances of damage that reduce its charges.
- Tranquil Boots: Disabled speed reduced from 50 to 25.
- Tranquil Boots: Heal increased from 170 to 250.
- Tranquil Boots: Cooldown increased from 40 to 60.
- Tranquil Boots: Heal duration increased from 10 to 20.
- Tranquil Boots: Fixed being able to drop the item to reset its state.
- Tranquil Boots: Fixed damage detection threshold on Tranquil's heal.
- Heaven's Halberd: Disarm is no longer dispelled by Manta.
- Added Timbersaw to Captain's Mode (Tournament Version).
- Fixed attack acquisition range on Disruptor, KOTL, Wisp, Visage and Medusa.
- Fixed Towers sometimes attacking you too soon when moving out of range.
BOTS
- Added Jakiro bot.
- Added Sand King bot.
- Bots that have been hit by multiple stacks of Sticky Napalm will now contemplate their misfortune further back in the lane.
- Fixed a bug where bots would try to cast stuns when being wildly out of range.
UI
- Minimap now displays illusions for spectators.
- Fixed a bug that caused enemy-created Meepo illusions to get added to the original player's multi-hero interface.
VISUALS
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Tango and Dust of Appearance.
EFFECTS
- Updated Dagon visual effects and scaled it with level.
- Added an effect when Marksmanship is active.
AUDIO
- Fixed music volume bug.
- Fixed a bug preventing heroes from commenting on specific item purchases.
- Fixed AA's ult cast sounds to only play for teammates or nearby enemies that have vision.
- Added a unique sound for Viper's orb attack.
- Added sound to Diffusal Blade purge.
- Various mix tweaks across creeps, ui and the tutorial quest sounds.
WORKSHOP
- Disabled browsing & submitting in the Test Client, but allowed imports for testing purposes.
- Submissions now have the option of including a PSD containing marketing materials for the submission.
- Added Beastmaster's Hawk and Lone Druid's Bear to the Ability Import list.
- Attack animations now describe the animation timing required for the attack to match the character using them.
de disabled tranquil is generfed maar als ie werkt healt ie weer meer maar wel langere cooldown ja. Ik gok dat ie gewoon te vaak gemaakt werd en ze je nu een andere kant op willen duwen. Nou dan maar vaker mana boots op supportquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef Seam het volgende:
de drow nerf is prima, maar tranquil boots worden wel heel erg generfed zeg wtf.
Als je het gewoon in je stash houdt kan niemand eraan komen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:30 schreef Quotidien het volgende:
Tering hé.. Net potje met een zeus die echt alles wat ik kocht zelf pakte. Recipes, onderdelen, echt alles. Gewoon puur om dwars te zitten want zelf had ie er niks aan natuurlijk.
Wou dat ik meer actie kon ondernemen tegen dat soort spelers..
Ik deed het dus in de courier steeds. Stom natuurlijk, maarja je verwacht niet dat iemand telkens weer items uit die courier jat.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:40 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Als je het gewoon in je stash houdt kan niemand eraan komen.
ik ben altijd in voor een potje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:23 schreef Chipz het volgende:
Zijn er nog FOK!ers die zo een lekker potje willen spelen?
Altijd vervelend als dat gebeurdquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:28 schreef Silverdigger2 het volgende:
silverdigger
maar er was een kut update waarbij de tijd omhoog ging ipv omlaag, dus kon niet meer spelen
quote:Op zondag 24 maart 2013 23:09 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
rule 34
NSFW
http://www.reddit.com/r/dota2smut
ah bah ik mag dit eigelijk niet zien baquote:Op zondag 24 maart 2013 23:09 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
rule 34
NSFW
http://www.reddit.com/r/dota2smut
Met Invoker moet je eigenlijk al die spells uit je kop kennen. Dan kan je echt zieklijk goed spelen mid gamequote:Op maandag 25 maart 2013 02:00 schreef Quotidien het volgende:
Verdorie wat is Invoker een hero zeg.
EEW + QWE en dergelijke combo's
Alleen al dat Sunstrike in een andere lane en dan poef.
Ik kan de meeste al uit mn hoofd ja.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met Invoker moet je eigenlijk al die spells uit je kop kennen. Dan kan je echt zieklijk goed spelen mid game
WTFquote:Op zondag 24 maart 2013 23:09 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
rule 34
NSFW
http://www.reddit.com/r/dota2smut
ik heb dat altijd als ik ene klingon report. doet wonderen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef GoobyPls het volgende:
Ik krijg regelmatig nu een popup als ik dota2 opstart dat er actie is ondernomen tegen een speler die ik heb gereport "thank you for making the dota2 community a friendlier place". Hebben jullie dit ook vaker? Tevens niet fokken met mij, anders report ik je.
Is terecht, ik ben altijd zo pro dan tegenstanders leaven.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:24 schreef Quotidien het volgende:
[..]
ik heb dat altijd als ik ene klingon report. doet wonderen.
Ik meen dat die wel gewoon als win / loss telde, raarquote:Op maandag 25 maart 2013 16:16 schreef Stranger het volgende:
Gisteren mijn eerste abandon verdiend.
We hadden 5 racks down en ik kreeg een BSOD. Ik heb niet eens de moeite gedaan snel opnieuw te booten en reconnecten, blijken die prutsers in mijn team er nog 10 minuten over te hebben gedaan om te winnen.
Telt die game ook nog niet eens als win.
joeppiequote:Update Notes - March 27, 2013
- Added Bristleback!
GAMEPLAY
- Broodmother: Fixed Insatiable Hunger cooldown on level 1 and 3.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Blood armor bonus not carrying over to Illusions.
- Dragon Knight: Fixed Elder Dragon Form frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Doom: Fixed Doom damage being blocked by Pipe.
- Enchantress: Fixed Nature's Attendants lasting 1 second less than intended.
- Huskar: Fixed Life Break leap moving too fast.
- Magnus: Fixed Shockwave hitting units behind you.
- Mirana: Fixed Mirana's Leap range being slightly too short.
- Nyx Assassin: Fixed Impale traveling too far.
- Phantom Lancer: Fixed being able to have 1 juxtapose illusion too many
- Razor: Fixed Static Link break range being 25 too short.
- Shadow Shaman: Fixed Shackles doing a little less damage than intended.
- Slark: Fixed Pounce not initiating an attack order on the leashed target.
- Templar Assassin: Fixed Meld buff getting dispelled.
- Visage: Fixed Familiars not getting affected by Chronosphere.
- Weaver: Fixed being The Swarm units being unable to Latch onto sleeping units.
- Weaver: Fixed The Swarm getting permanently dispelled if the enemy is invulnerable .
- Weaver: Fixed the Swarm units not doing their initial attack immediately upon latching.
- Added Psuedo Random chance for Roshan's Bash.
- Fixed Eye of Skadi frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Fixed Diffusal Blade proccing multiple damage instances.
- Fixed heroes flickering on the minimap when walking by Sentry Wards while under Smoke of Deceit.
UI
- Pausing in a practice or tournament game now prevents the team that paused from querying units, moving the camera or accessing the shop.
- Added ability and item notes, detailed tooltips that will display only if ALT is pressed.
- Adjusted Replay Highlight scene leadin time a bit.
- Arcane Boots now has 'mana' as a shop alias.
- Wisp name change to Io.
- Added 10 second rewind button to replay controls.
- Spectator Items panel now takes up less space and shows items ordered by value.
- Steam friends can be added, removed, and friendship requests confirmed/ignored from within Dota 2.
VISUALS
- New Vengeful Spirit model.
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Gem of True Sight, Observer Wards, and Sentry Wards.
BOTS
- Added Bounty Hunter bot.
- Significantly revised how Roam mode works.
AUDIO
- Revised Beastmaster's voice.
DOTA 2 STORE
- Added the Treasure Key of the Cursed Wood and the Treasure Key of the Shaper Divine.
- Several old keys have returned to the store along with a very low drop rate for some older community chests.
- The current set of community crates will no longer expire, but their drop rate will be decreased over time and their rarity increased over time.
- Added new sets for Brewmaster, Lich, Riki, Juggernaut, Beastmaster, and Spectre.
- Added a couple new couriers!
ik heb nog wel een invite hoor :pquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:33 schreef Thanatos45 het volgende:
Zeau... hoe is de community van DOTA2 eigenlijk? Ik ben nu een tijdlang League of Legends aan het spelen maar er zitten daar mij veel te veel flamers. Is dat minder hier? Voordat ik straks voor niks ¤28 naar Steam overhevel voor het early access pack
Waste of money, iedereen heeft nog wel een invite of 10 over denk ikquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:33 schreef Thanatos45 het volgende:
Zeau... hoe is de community van DOTA2 eigenlijk? Ik ben nu een tijdlang League of Legends aan het spelen maar er zitten daar mij veel te veel flamers. Is dat minder hier? Voordat ik straks voor niks ¤28 naar Steam overhevel voor het early access pack
Ok, stuur maar op dan als je wilquote:
Post je steam account naam en iemand geeft je een invitequote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:32 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Ok, stuur maar op dan als je wil
thanatos46 (Nee, geen typfout )quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:57 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Post je steam account naam en iemand geeft je een invite
ik vind er dan meerdere. DM even je email adres van steamquote:
Gooi je steamnick gewoon neer en er zijn vast mensen die je er dan een sturen.quote:
ik heb daar de laatste tijd ineens meer last van dan vroeger, ik snep het nietquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:57 schreef Smoofie het volgende:
Wtf is het met al die kut disconnects van mensen in je game?
Speel jij een lage bracket?quote:Op maandag 1 april 2013 18:57 schreef Quotidien het volgende:
Enchantress -> Midas -> Bloodstone en ownen maar. Net gedaan en gg na 25 minuten.
kennelijkquote:
Nou het betreffende potje hadden we al een flinke voorsprong en ze waren vrij squishy. Ik besloot gewoon even door te farmen om zo een lvl advantage te krijgen. Daardoor kon ik hele happen damage dealen en als je dan in een goed team zit, dan is het idd snel gedaan. En nee ik speel niet op Dendi niveau.quote:
als je repicked blijft de held geblokkeerd dus maakt niet uitquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:02 schreef Quotidien het volgende:
Gisteren randomde ik Drow, gelijk een boze Rus op m'n dak. Ik moest en zou repicken, want hij ging drow spelen.
Dat wist ik niet eens. Naja swappen kon wel natuurlijk, maar hij leavde meteen.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
als je repicked blijft de held geblokkeerd dus maakt niet uit
US Eastquote:Op donderdag 4 april 2013 15:20 schreef GoobyPls het volgende:
Ugh, beetje klaar mee dat elke keer met russen spelen. In het begin was het nog te overzien, nu is praktisch elk potje meer dan driekwart Russisch, gaat nergens over.
Wat hield smartcast dan in? Automatische spells?quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:26 schreef Thanatos45 het volgende:
Pfff, wat is dit spel verschrikkelijk counter- intuïtief zeg voor mij als LoL speler. Geen smartcast Toen dus 1/10/5 gegaan als Pugna tegen easy bots
(Shift)+(Q/W/E/R) en de spell cast waar je muis staat. Het is dus eigenlijk gewoon een klikje minder. Dacht tenminste dat het shift was. Je kon het trouwens ook standaard enablen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 01:37 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat hield smartcast dan in? Automatische spells?
jij mag niet eens praten over dendiquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Nou het betreffende potje hadden we al een flinke voorsprong en ze waren vrij squishy. Ik besloot gewoon even door te farmen om zo een lvl advantage te krijgen. Daardoor kon ik hele happen damage dealen en als je dan in een goed team zit, dan is het idd snel gedaan. En nee ik speel niet op Dendi niveau.
Dat dus. De hele tijd als ik mijn slow + lifesteal combo wou doen drukte ik dus op W+R. "WTF, er gebeurd niks, whats happeni-" *dood* "Oh wacht, geen smartcast... kluns ".quote:Op zaterdag 6 april 2013 04:50 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
(Shift)+(Q/W/E/R) en de spell cast waar je muis staat. Het is dus eigenlijk gewoon een klikje minder. Dacht tenminste dat het shift was. Je kon het trouwens ook standaard enablen.
Was voor sommige skills in LoL super handig. Bijv Karthus, Ezreal, Urgot en nog veel anderen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:58 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
jij mag niet eens praten over dendi
liveandletlodaquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:30 schreef Quotidien het volgende:
Die zweetchinezen ken ik allemaal niet.
http://www.twitch.tv/beyondthesummit/newquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:11 schreef Quotidien het volgende:
De stream van Purge vind ik trouwens ook altijd erg leuk, grappig ook.
Dat twitch.tv is wel een vondst zeg.
Hoe doe je dat dan? Wedden met items?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:53 schreef Wii-Style het volgende:
Volgen mensen hier de G-1 League.
Ik had 4 rares op DK gewed vandaag. 9 rares gewonnen.
Team DK
BurNIng YouR SouL
Morgen Zenith tegen DK.
Ben ik 1 van de weinigen die het grappig vind als ik Drow tegen krijg? Meestal krijg je die dan in mid tegen, met een beetje samenspel leg je Drow zo plat. Helemaal als je van die gasten krijgt die dan ook gelijk he-le-maal niks kunnen behalve Drow.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:35 schreef RitseB het volgende:
Ik speel geen All Pick meer. Fuck dat, Rikki, Sniper, Ursa en Drow overal.
Ze zijn op vakantie, is allang bekend.quote:
Vooral leuk als je dan met andere heroes (zoals PA) makkelijk een Drow die zelfs goed gefarmed is plat kunt leggen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ben ik 1 van de weinigen die het grappig vind als ik Drow tegen krijg? Meestal krijg je die dan in mid tegen, met een beetje samenspel leg je Drow zo plat. Helemaal als je van die gasten krijgt die dan ook gelijk he-le-maal niks kunnen behalve Drow.
Als je als carry een rapier hebt en geen kills ophaalt dan doe je iets mis als carry.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:43 schreef Quotidien het volgende:
Hoe kan het toch dat heroes als Zeus vaak meer kills hebben aan het eind van een uur lange game dan de hard carry met rapier.. Je waant je bijna een support met zo veel assists.
Wat doe je precies mis als de Zeus mooi op W en R blijft drukken? Natuurlijk wel kills gemaakt hoor, bijna alles heeft een cooldown.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als je als carry een rapier hebt en geen kills ophaalt dan doe je iets mis als carry.
niet met zues in je game, bijna alles aoe'd en die ulti is een killsteal bitch tot en met. Helemaal als ie Aghanim's gerushed heeft,quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als je als carry een rapier hebt en geen kills ophaalt dan doe je iets mis als carry.
Witch Doctor!! die gast is ultiem grappig bij zn ulti of als je een multi kill maakt.quote:
het is Kaelquote:Op zondag 14 april 2013 10:03 schreef Quotidien het volgende:
Die van mij momenteel: Storm Spirit, Syllabear en Carl. En Puck kan ook erg leuk zijn.
Staat nog veel meer hier, onder het kopje 'Name'.quote:In April 2011, a leaked DotA 6.72 Chinese changelog[2] referred to Invoker as "卡尔" ("Kael"). A PlayDota forum member translated the changelog[3] with Google Translate, in an attempt to get a quick, rough translation. Google Translate mistakenly translated "卡尔" as "Carl". PlayDota forum members were at first confused, then entertained by the mistake. IceFrog, the lead developer of DotA and Dota 2, joked "Carl had it coming"
Clockwerk.quote:
...quote:Op zondag 14 april 2013 12:37 schreef Quotidien het volgende:
Bij Trivia:
Invoker is the only hero in the game who can level up his ultimate before level 6.
Oneens, Sylla heeft m bij lvl 1 al.
Uiteraard is z'n Bear de ultimate. Volgens sommigen dan.quote:
Silencer is een intelligence hero die kan scalen ja maar je kan hem ook prima als support spelen. Ik vind het wel een grappige op hele lange potjes je kan belachelijke int bonussen halen!quote:Op maandag 15 april 2013 08:17 schreef Scheringa het volgende:
Van het weekend een potje gespeeld met een Belg die ging janken omdat hij Silencer als support moest spelen...
En nog vertikken ook om wards te kopen.
Volgens hem is Silencer helemaal geen support hero maar alleen een carry
Ja, maar ik gok dat die vent zo kortzichtig was dat hij dacht dat je het alleen goed doet als je dikke items bouwt en veel kills haaltquote:Op maandag 15 april 2013 10:00 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Silencer is een intelligence hero die kan scalen ja maar je kan hem ook prima als support spelen. Ik vind het wel een grappige op hele lange potjes je kan belachelijke int bonussen halen!
Ik had dat in het begin ook, als dota 1 speler was ik niet bekend met rollen en zo. Je ging gewoon altijd voor zo veel mogelijk last hits en items op je eigen ventje. Dat een carry meer had aan geld werd gewoonweg niet gedaan. Dus vond ik het spelen van een pure support waar je met mazzel een paar goedkope items op maakt en alles uit geeft aan wards etc. erg moeilijk. Maar later zie je in dat juist die rol erg belangrijk is!quote:Op maandag 15 april 2013 10:12 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ja, maar ik gok dat die vent zo kortzichtig was dat hij dacht dat je het alleen goed doet als je dikke items bouwt en veel kills haalt
Klopt, maar ik vindt het altijd jammer om te merken dat een support vaak ondergewaardeerd wordt. Ik vindt het echter echt een uitdaging om als pure support te spelen. En gewoon zorgen dat je in fights hits maakt op de enemy en in de buurt bent bij de kill, dan krijg je je gold wel.quote:Op maandag 15 april 2013 10:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik had dat in het begin ook, als dota 1 speler was ik niet bekend met rollen en zo. Je ging gewoon altijd voor zo veel mogelijk last hits en items op je eigen ventje. Dat een carry meer had aan geld werd gewoonweg niet gedaan. Dus vond ik het spelen van een pure support waar je met mazzel een paar goedkope items op maakt en alles uit geeft aan wards etc. erg moeilijk. Maar later zie je in dat juist die rol erg belangrijk is!
Zo veel goede plaatsen zijn er niet, de river, de jungle en dan kijken of offencive belangrijker is dan defencive. Maaruh plaats die guide eens ik ben benieuwd!quote:Op maandag 15 april 2013 10:56 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vindt het altijd jammer om te merken dat een support vaak ondergewaardeerd wordt. Ik vindt het echter echt een uitdaging om als pure support te spelen. En gewoon zorgen dat je in fights hits maakt op de enemy en in de buurt bent bij de kill, dan krijg je je gold wel.
Ik vindt het nog altijd lastig om te bepalen waar je de wards moet plaatsen. Is daar niet een guide voor?
Edit: Ik heb al een interessante warding guide gevonden op de site van team dignitas
Als je een beetje hogere potjes speelt is dat echt niet meer van toepassing. Ik word nooit aangesproken op mijn individuele score eigenlijk.quote:Op maandag 15 april 2013 12:57 schreef Burrito het volgende:
Inderdaad altijd leuk als je support speelt, de hele game ward, een mekanism hebt en gewoon goed bezig bent hele potje. Word je geflamed omdat je 2-5 speelt ofzo
http://www.team-dignitas.(...)te-Guide-to-Warding/quote:Op maandag 15 april 2013 12:04 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Zo veel goede plaatsen zijn er niet, de river, de jungle en dan kijken of offencive belangrijker is dan defencive. Maaruh plaats die guide eens ik ben benieuwd!
Ik snap ook niet waarom mensen denken dat carrien makkelijk is. Je moet continu overal op letten (net als een support en net als iedereen). Je moet goed kunnen last hitten en denien. Je moet goed je kansen afwachten en inschatten. Enz enz.quote:Op maandag 15 april 2013 15:16 schreef Quotidien het volgende:
Carryen is helemaal niet makkelijk als je een kloteteam hebt. Gister wou een Enigma per sé mid, en moest ik als carry hardlane tegen een trilane. Zie dan nog maar eens je items bij elkaar te farmen. Als je team feed en de andere carry is snel fed is het ook lastig om er tegenop te boksen. Kortom het ligt helemaal aan je team.
En een goede Ursa zou altijd eerste smoke kopen alvorens te roshen.
Denyen kan je laten doen door een support. Het halen van de smoke vind ik niet zo erg, die 100 is peanuts. Ik heb liever dat de supports gewoon een TP bij hebben terwijl ik die smoke koopquote:Op maandag 15 april 2013 15:24 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom mensen denken dat carrien makkelijk is. Je moet continu overal op letten (net als een support en net als iedereen). Je moet goed kunnen last hitten en denien. Je moet goed je kansen afwachten en inschatten. Enz enz.
En een Ursa zou zelf die smoke helemaal niet hoeven halen, dat zou zijn support voor hem moeten doen
Je bedoelt, zo'n beetje alle public potjes met 1 of meerdere oost-europeanen in je team?quote:Op maandag 15 april 2013 14:18 schreef Wii-Style het volgende:
Carry is makkelijk. Gewoon blijven farmen en af en toe de beslissing nemen om te gaan vechten met de items die je hebt.
Support is denk ik wat moeilijker. Je moet alles goed in de gaten houden, wards op plaatsen zetten die belangrijk zijn. Stel je voor dat de vijand een Ursa heeft en Roshan wil solo'en, dan zou ik een ward bij de rivier plaatsen en ervoor zorgen dat de team onmiddellijk reageert als de Ursa zomaar de pit binnen loopt.
Bovendien is het moeilijker als je met een achterlijke team te maken krijgt en zien dat je 0/7/6 bent of zo en je daarop gaan uitschelden.
je hoort ursa zijn overpower ook als je hem niet zit, dus weet je sowieso wanneer hij rosh doetquote:Op maandag 15 april 2013 15:16 schreef Quotidien het volgende:
Carryen is helemaal niet makkelijk als je een kloteteam hebt. Gister wou een Enigma per sé mid, en moest ik als carry hardlane tegen een trilane. Zie dan nog maar eens je items bij elkaar te farmen. Als je team feed en de andere carry is snel fed is het ook lastig om er tegenop te boksen. Kortom het ligt helemaal aan je team.
En een goede Ursa zou altijd eerste smoke kopen alvorens te roshen.
Pudge is m.i. geen carry hoor.quote:Op maandag 15 april 2013 17:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Mja gister een sniper die de mid lane keihard verloor en ons ( zn teammates) de schuld gaf omdat we m niet kwamen helpen. Had best willen helpen maar was druk bezig top te verdedigen mijn en carry te supporten (pudge). Hele game aan moeten horen hoe slecht we wel niet waren terwijl we uiteindelijk met
zijn 2en heel top sloopten.... sommige mensen zou het echt verboden moeten worden een mic te hebben. God wat was dat een klapmongool zeg. Ook gewoon niet door hebben dat je de rest van team demotiveert met dat gezeik....
De mensen van Na'vi zijn allemaal oostblokkers en russen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je bedoelt, zo'n beetje alle public potjes met 1 of meerdere oost-europeanen in je team?
Uitzondering die de regel bevestigt. En ze spreken engels.quote:Op maandag 15 april 2013 20:34 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Pudge is m.i. geen carry hoor.
[..]
De mensen van Na'vi zijn allemaal oostblokkers en russen.
Mensen snappen de rol wel, iedereen heeft dezelfde rol vaakquote:Op maandag 15 april 2013 23:39 schreef Seam het volgende:
Ligt misschien aan jullie matchmaking. Ik heb maar een enkele keer last van mensen die hun heroes rol niet begrijpen. Ik had daar in het begin ook wel last van, daarom speelde ik ook liever support.
Het is toch juist leuker om elke keer met een andere hero te spelen? Ik random altijd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:27 schreef Salamando het volgende:
[..]
Mensen snappen de rol wel, iedereen heeft dezelfde rol vaak
Pudge is gewoon geen carry, hele goede ganker en initiator maar de sniper had gelijk die had alle farm moeten hebben pudge heeft alleen mana nodigquote:
Iedereen wil carryen vaak hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:56 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Het is toch juist leuker om elke keer met een andere hero te spelen? Ik random altijd.
Ik als-je-blieft niet. Geef mij maar een hero met veel impact in de early- en midgame.quote:
En dat snap ik nou niet.. Blijkbaar ben je alleen goed als je uiteindelijk veel kills kan maken.quote:
mensen pakken carries omdat die veel geld (horen te) krijgen en dikke items en dikke damage doenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:45 schreef Scheringa het volgende:
[..]
En dat snap ik nou niet.. Blijkbaar ben je alleen goed als je uiteindelijk veel kills kan maken.
Neem niets van deze jongen aan alsjeblieft. Deze Dota2 speler speelt elke hero als een carry!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:54 schreef Salamando het volgende:
[..]
Met deze drie punten ben ik het oneens, Leshrac kan net zo goed als semi-carry gespeeld worden en kan dus prima lanen met een omniknight. Ik heb denk ik liever een semi carry Leshrac dan een support Leshrac zelfs.
Een Dazzle die continu healt kan ervoor zorgen dat de lane pusht, soms wil je dat .
Mid laners hoeven niet perse te ganken, een Shadow Fiend gaat bijvoorbeeld niet ganken, als de tegenstander van de Sf dat wel doet is zijn mid tower vrij snel weg bijvoorbeeld. Sommige hardcarries hebben er ook meer aan om gewoon door te farmen dan om continu te ganken.
True, in pubs ben ik vaak degene die wards en courier koopt, ondanks dat ik soms ook carry/hard carry gerandomed heb. Dan klagen die mensen ook nog altijd dat ik trager ben met mijn build. Vind je het gek als de rest te dom en te lui is om wat voor het team te doen.quote:
In pubs moet je niets van iemand verwachten, en bovendien is klagen een standaard onderdeel van elke pub game. Af en toe leuk om daar aan mee te doen, maar vaak zeer vervelend. Heb wel eens games gespeeld dat er in iedere game wel minstens 10 minuten wordt besteed aan gejank op elkaar.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:45 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
True, in pubs ben ik vaak degene die wards en courier koopt, ondanks dat ik soms ook carry/hard carry gerandomed heb. Dan klagen die mensen ook nog altijd dat ik trager ben met mijn build. Vind je het gek als de rest te dom en te lui is om wat voor het team te doen.
Bovendien is het ook nog vaak zo dat je pubs hebt waarbij zelfs de support geen zak uitvoert en denkt carry te kunnen spelen. Dan is het vaak wel GG.
Minstens zo vreselijk is een support die inderdaad meteen al zijn geld op maakt er van uitgaande dat een ander wel courier / wards koopt en dan klaagt dat hij mensen niet aan zag komen die hem keer op keer slopen... sight red levens!quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:45 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
True, in pubs ben ik vaak degene die wards en courier koopt, ondanks dat ik soms ook carry/hard carry gerandomed heb. Dan klagen die mensen ook nog altijd dat ik trager ben met mijn build. Vind je het gek als de rest te dom en te lui is om wat voor het team te doen.
Bovendien is het ook nog vaak zo dat je pubs hebt waarbij zelfs de support geen zak uitvoert en denkt carry te kunnen spelen. Dan is het vaak wel GG.
True, ik merk van mezelf dat ik erg geprikkeld word als weer eens niemand wards of courier koopt of uberhaupt normaal speelt (geen harrassing, auto-attackers..). Geen communicatie maakt het nog erger(Russen of Latijns-Amerikanen).quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:48 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
In pubs moet je niets van iemand verwachten, en bovendien is klagen een standaard onderdeel van elke pub game. Af en toe leuk om daar aan mee te doen, maar vaak zeer vervelend. Heb wel eens games gespeeld dat er in iedere game wel minstens 10 minuten wordt besteed aan gejank op elkaar.
Kijk voor de grap eens naar een game op niveau hoe mensen daar spelen. héél ander verhaal! :-)
Jup. Net een Vengeful die het wel steeds goed bedoelde, maar geen flauw idee wat hij nou aan het doen was. Na wat aanwijzingen kocht hij wel wards etc, maar het schoot niet echt op.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:10 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Minstens zo vreselijk is een support die inderdaad meteen al zijn geld op maakt er van uitgaande dat een ander wel courier / wards koopt en dan klaagt dat hij mensen niet aan zag komen die hem keer op keer slopen... sight red levens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |