abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124947421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
WOW, check deze gast gaan op dat drumstel :)
Alleen al hoe hij aan zijn drumsolo begint is geweldig :)
wat een held :)

Holy shit...
.. Mike Mangini is niet langer de enige echte stuntdrummer!!! _O_ _O_
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 15:12:53 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124951634
Ik speel sinds een week in een bandje, erg tof *O* We zijn nu bezig met Californication, die heb ik met drumles ook gehad dus aardig onder de knie inmiddels :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_124951727
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:12 schreef MaJo het volgende:
Ik speel sinds een week in een bandje, erg tof *O* We zijn nu bezig met Californication, die heb ik met drumles ook gehad dus aardig onder de knie inmiddels :P
Californication van The Peppers? Die heb we ook nog gespeeld met m'n eerste bandje :)
Desecration Smile en By the Way zaten ook in ons repertoire :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_124951799
quote:
6s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Hebben jullie ook maten leren spelen met hulpwoorden als 'bosbessen' 'appelmoes' 'pannenkoeken' 'zuurkool met' ?

Daar waar je natuurlijke pauzes in die woorden hebt, sla je die slag niet.

Bosbessen is dus R RL

:P
inderdaad :)
Pannenkoeken en Blek en Dekker kan ik me nog herinneren :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  maandag 8 april 2013 @ 16:27:36 #80
270784 Schaap35
dierlijk oratorium
pi_125034854
Wooop drumtopic. Post vanavond foto van m'n setje.
pi_125042592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:17 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Californication van The Peppers? Die heb we ook nog gespeeld met m'n eerste bandje :)
Desecration Smile en By the Way zaten ook in ons repertoire :)

Welk bandje speelt er géén RHCP?
Wij spelen o.a. Ethiopa, lekker freaken in 7/8 en hopen dat de zanger de draad niet kwijt raakt :')

Nog mensen evt. belang bij Zildjian, Sabian bekkens, Yamaha snare, koebel en wat je zoal nog meer bij elkaar sprokkelt als drummer? Ik moet er helaas mee stoppen omdat mijn gehoor me in de steek laat -O-
  maandag 8 april 2013 @ 20:00:17 #82
270784 Schaap35
dierlijk oratorium
pi_125043429
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2013 19:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Welk bandje speelt er géén RHCP?
Wij spelen o.a. Ethiopa, lekker freaken in 7/8 en hopen dat de zanger de draad niet kwijt raakt :')

Nog mensen evt. belang bij Zildjian, Sabian bekkens, Yamaha snare, koebel en wat je zoal nog meer bij elkaar sprokkelt als drummer? Ik moet er helaas mee stoppen omdat mijn gehoor me in de steek laat -O-
Gepm'd!

Also, Ethiopia is goed te doen en leuk om te spelen. Het ghostnote geweld in We Believe is ook altijd (Y).
pi_126331223
Nog iemand belang bij mooie Zildjians en ander drumspul?... Omdat ik doof wordt moet ik er noodgewongen van af. Zie V&A / [TK] drumspullen - bekkens, snaredrums, klemmen

Inmiddels heeft iemand anders mijn plek in de band ingenomen, een rare gewaarwording is dat :'(
pi_126333744
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2013 19:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Welk bandje speelt er géén RHCP?
True :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:45 schreef Nemephis het volgende:
Nog iemand belang bij mooie Zildjians en ander drumspul?... Omdat ik doof wordt moet ik er noodgewongen van af. Zie V&A / [TK] drumspullen - bekkens, snaredrums, klemmen

Inmiddels heeft iemand anders mijn plek in de band ingenomen, een rare gewaarwording is dat :'(
Jemig dat is wel balen zeg. En custom made oordoppen is geen optie?
Inderdaad, ik ken het, het is vreemd om iemand op jouw plaats te zien.
Succes! Ook met de verkoop
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_126335558
Ik heb al een paar jaar op maat gemaakte doppies maar toch ging mijn gehoor langzamerhand nog steeds achteruit: In een omgeving met veel achtergrondgeluid kan ik al langer geen normaal gesprek meer volgen (dat is een offer wat ik er nog wel voor over had) maar 't laatste jaar heb ik steeds vaker dat ik niet versta wat iemand zegt als er géén achtergrondruis is, en da's niet goed.. -O-
'k Heb nu al een paar weken niet meer gespeeld, ik mis het verschrikkelijk. Maar tja, het is niet anders. Zal na 25 jaar toch een andere hobby moeten gaan zoeken.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 19:06:58 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129095312
Tijd voor een kick!

Afgelopen zaterdag mijn eerste optreden gehad, was erg tof! *O* Hoe gaat het met de mededrummers hier?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_129096009
Zomerstop (qua lessen), door de vakantie.
Verder is het druk met werk, en te benauwd in het kamertje boven dus 't staat allemaal wat stil hier.

Ben op zoek naar wat leuke grooves om te oefenen, en dat valt nog niet mee - iets leuks vinden. Dus ik youtube wat en oefen met tutorialchannels zoals die van freedrumlessons en onlinedrummer.
Maar goed da's toch ook niet zo heel leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 18-07-2013 19:41:20 ]
Weet je dat ook weer
pi_129106804
ik speel voornamelijk post-rock en hardcore punk
maar ik wilde eigenlijk me meer verdiepen in polymeters/ritmes

speel al een stuk langer gitaar dan dat ik drum en als gitarist speel ik veel mathcore (hele snelle, ingewikkelde vorm van hardcore) en prog rock (pink floyd, king crimson) dus het gevoel voor het onregelmatige heb ik ook wel

waar begin ik mee? tutorials? zijn er bepaalde nummers waarmee je goed kunt oefenen?
pi_129114597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:06 schreef MaJo het volgende:
Tijd voor een kick!

Afgelopen zaterdag mijn eerste optreden gehad, was erg tof! *O* Hoe gaat het met de mededrummers hier?
Nice, dat smaakt naar meer he? :)
Een week of drie geleden voor het eerst op een festival gespeeld met onze 'nieuwe' bassist. Nieuw tussen aanhalingstekens omdat dit zijn terugkeer in de band is na 10 jaar. Het optreden ging lekker maar ik had een paar probleempjes. Ik ging ervan uit dat er een drum-mat aanwezig zou zijn, maar die was er dus niet, we hadden wel een doek in de bus liggen, dus die maar gebruikt. Overigens paste mijn drumstel maar net op t drum-podium :) Tijdens het spelen schoof m'n drumstel dus steeds een beetje naar voren, waardoor een van mijn cymbals bijna van het podium donderde, één poot van de standaard hing over t podium maar bleef gelukkig met de andere twee poten steken in andere cymbalstands :) Tijdens het spelen duwde de zanger een paar keer m'n drumstel een beetje terug waardoor weer een andere cymbalstand bijna omviel, die kon ik nog net pakken en recht zetten (en je moet gewoon doorspelen :) ) Bij een ander nummer sloeg ik m'n stok kapot. Maar het is allemaal goed gekomen gelukkig.
Met het slagwerkensemble hebben we momenteel vakantie, nog een maand.
Met de band vanaf deze week trouwens ook voor een paar weken, onze bassist is op vakantie.
We hebben later in het jaar nog ene paar optredens staan en daarna gaan we de studio in om te werken aan een nieuw albm.


Nog een fotootje van m'n kit, heb 'm iets kleiner gemaakt en met nieuwe vellen. Voor de toms en snare heb ik Evans double coated en voor m'n bass heb ik de Evans EMAD Batter Clear (met dempringen).
Dat is veruit het beste vel voor m'n bassdrum die ik ooit heb gehad, echt een heerlijk diep geluid. Die raad ik iedereen aan.


[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 19-07-2013 18:18:36 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_129114974
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 01:20 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb al een paar jaar op maat gemaakte doppies maar toch ging mijn gehoor langzamerhand nog steeds achteruit: In een omgeving met veel achtergrondgeluid kan ik al langer geen normaal gesprek meer volgen (dat is een offer wat ik er nog wel voor over had) maar 't laatste jaar heb ik steeds vaker dat ik niet versta wat iemand zegt als er géén achtergrondruis is, en da's niet goed.. -O-
'k Heb nu al een paar weken niet meer gespeeld, ik mis het verschrikkelijk. Maar tja, het is niet anders. Zal na 25 jaar toch een andere hobby moeten gaan zoeken.
Dat is wel erg ja. Ik moet zeggen dat mijn gehoor ook achteruit is gegaan. Ik heb 's nachts als ik in bed lig last van ruis en tegenwoordig ook een pieptoon die niet meer weg gaat, ik heb er alleen last van als het echt stil is. In het begin drumde ik zonder oordoppen, toen gebruikte ik watten, en nu heb ik van die goedkope oordopjes maar ik denk dat ik me ook oordoppen ga laten aanmeten, ik moet er niet aan denken dat ik moet stoppen met drummen.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_129115860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:52 schreef Trollscience het volgende:
ik speel voornamelijk post-rock en hardcore punk
maar ik wilde eigenlijk me meer verdiepen in polymeters/ritmes

speel al een stuk langer gitaar dan dat ik drum en als gitarist speel ik veel mathcore (hele snelle, ingewikkelde vorm van hardcore) en prog rock (pink floyd, king crimson) dus het gevoel voor het onregelmatige heb ik ook wel

waar begin ik mee? tutorials? zijn er bepaalde nummers waarmee je goed kunt oefenen?
Veel naar Meshuggah luisteren ;)

En je kunt eens kijken naar de youtube-kanalen van Freedrumlessons
en drumlessonscom
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_129115919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Zomerstop (qua lessen), door de vakantie.
Verder is het druk met werk, en te benauwd in het kamertje boven dus 't staat allemaal wat stil hier.

Ben op zoek naar wat leuke grooves om te oefenen, en dat valt nog niet mee - iets leuks vinden. Dus ik youtube wat en oefen met tutorialchannels zoals die van freedrumlessons en onlinedrummer.
Maar goed da's toch ook niet zo heel leuk.
Ik moet zeggen dat ik de freedrumlessons wel erg goed vind, goed uitgelegd en goed na te spelen
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_130174348
oke ik heb me er ook aan gewaagd met het kutste "drum"geluid ook maar het gaat om het spelen zullen we maar zeggen

één duidelijke fout waar ik kort uit het ritme zit, voor de rest wel redelijk imo, had 3 takes gedaan en was lui

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 20:26:54 ]
pi_130181441
jazz-drummers hier?
pi_130189809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:25 schreef Trollscience het volgende:
oke ik heb me er ook aan gewaagd met het kutste "drum"geluid ook maar het gaat om het spelen zullen we maar zeggen

één duidelijke fout waar ik kort uit het ritme zit, voor de rest wel redelijk imo, had 3 takes gedaan en was lui
Midwest Pen Pals _O_ wat een baas ben jij ^O^
pi_130189935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:25 schreef Trollscience het volgende:
oke ik heb me er ook aan gewaagd met het kutste "drum"geluid ook maar het gaat om het spelen zullen we maar zeggen

één duidelijke fout waar ik kort uit het ritme zit, voor de rest wel redelijk imo, had 3 takes gedaan en was lui
Waarom hou je die stokken niet aan het einde vast maar ergens halverwege (overdreven gezegd)?
Zorg dat je vanuit je polsen speelt.
pi_130202787
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 01:20 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb al een paar jaar op maat gemaakte doppies maar toch ging mijn gehoor langzamerhand nog steeds achteruit: In een omgeving met veel achtergrondgeluid kan ik al langer geen normaal gesprek meer volgen (dat is een offer wat ik er nog wel voor over had) maar 't laatste jaar heb ik steeds vaker dat ik niet versta wat iemand zegt als er géén achtergrondruis is, en da's niet goed.. -O-
'k Heb nu al een paar weken niet meer gespeeld, ik mis het verschrikkelijk. Maar tja, het is niet anders. Zal na 25 jaar toch een andere hobby moeten gaan zoeken.
Beetje late opmerking, maar veel drummers kunnen jaren mee, zoals Charlie Watts en Dave Lombardo.

Zou eerst naar de huisarts gaan, om te checken of er echt niets mis is in de keten van trommelvlies naar hersens. Een geluidstest kan al aanwijzingen geven of je lawaai gehoorschade hebt, of wat anders...

Succes!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_130205565
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

* knip *
Inmiddels is het drumstel met toebehoren verkocht en na twee maanden niet meer spelen heb ik veel minder last meer van piepgeluiden in m'n oren - alleen als het echt stil is hoor ik nog een piepje, dat is blijvend.
Ik mis het spelen heel erg maar het was een goede keuze. Sad but true. Maar thnx voor je post.

Hopelijk kan bovenstaande als waarschuwing dienen. Zorg voor goede oorbescherming!!!
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:24:45 #99
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_130207786
Ha, lekker met liedjes meedrummen!

Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
pi_130208601
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:08 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Inmiddels is het drumstel met toebehoren verkocht en na twee maanden niet meer spelen heb ik veel minder last meer van piepgeluiden in m'n oren - alleen als het echt stil is hoor ik nog een piepje, dat is blijvend.
Ik mis het spelen heel erg maar het was een goede keuze. Sad but true. Maar thnx voor je post.

Hopelijk kan bovenstaande als waarschuwing dienen. Zorg voor goede oorbescherming!!!
O.k., toch zou ik nog een gehoorcheck doen. Om zeker te weten dat het daar aan ligt. Want als er ook nog een verhelpbare oorzaak mee speelt (gehoorbeenketen verbening, otosclerose etc) dan kan na een ingreep de gesprekken met achtergrond ruis weer gevoerd worden :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_131273682
Mag ik dit topic even bumpen? Ik heb als drummer ook last van mijn gehoor, maar draag al jaren gehoorbescherming (dopjes). Ook bij concerten, ik moet eigenlijk wel want anders doet het gewoon pijn ;)

all your heroes are whores
pi_131276130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:54 schreef sylvietjoo het volgende:
Mag ik dit topic even bumpen? Ik heb als drummer ook last van mijn gehoor, maar draag al jaren gehoorbescherming (dopjes). Ook bij concerten, ik moet eigenlijk wel want anders doet het gewoon pijn ;)

[ afbeelding ]
Natuurlijk mag je dat :Y
Gehoorbescherming bij het oefenen is sowieso een must, bij optredens kan het soms wat in de weg zitten, maar anders geen overbodige luxe nee.

Mooie set trouwens! Wat voor cymbals heb je erbij hangen?
pi_131285054
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat :Y
Gehoorbescherming bij het oefenen is sowieso een must, bij optredens kan het soms wat in de weg zitten, maar anders geen overbodige luxe nee.

Mooie set trouwens! Wat voor cymbals heb je erbij hangen?
Soms vind ik bij concerten het geluid zelfs beter met dopjes in, maar ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek het is.

Mijn cymbals zijn een mix van vanalles. De crashes & hi-hat zijn de Vigor Rock van Amedia. Voor de rest een Meinl ride, een Stagg china, een "thrashformer" splash...
all your heroes are whores
pi_131287095
quote:
de Vigor Rock van Amedia
Nog nooit van gehoord :D Is 't wat?
Vind dit Tama wel geil, trouwens :9~
pi_131287144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Soms vind ik bij concerten het geluid zelfs beter met dopjes in, maar ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek het is.
klopt, vooral als ik bij orkesten speel is het niet heel wenselijk om dopjes in te hebben (in verband met inschatten van hoe sterk je moet/kunt spelen.)
quote:
Mijn cymbals zijn een mix van vanalles. De crashes & hi-hat zijn de Vigor Rock van Amedia. Voor de rest een Meinl ride, een Stagg china, een "thrashformer" splash...
Nog een mixed cymbals drummer! (Ofja, drumster dan). Ik combineer ook van alles (Meinl/Paiste/Zildjian) en het klinkt zoals het moet. :)
pi_131287405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:54 schreef sylvietjoo het volgende:
Mag ik dit topic even bumpen? Ik heb als drummer ook last van mijn gehoor, maar draag al jaren gehoorbescherming (dopjes). Ook bij concerten, ik moet eigenlijk wel want anders doet het gewoon pijn ;)

[ afbeelding ]
Mooie kit! Hoe lang drum je al?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_131343037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:54 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Mooie kit! Hoe lang drum je al?
Boh bijna 15 jaar alweer... ik word oud :'(

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord :D Is 't wat?
Vind dit Tama wel geil, trouwens :9~
Thanks! Ja, Amedia is best in orde. Een Turks merk, nog niet zo heel bekend maar kan qua kwaliteit makkelijk mee met de grote namen vind ik. Heel uitgebreid aanbod ook. En gunstig geprijsd ^O^
all your heroes are whores
pi_131343070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:44 schreef Operc het volgende:

[..]

klopt, vooral als ik bij orkesten speel is het niet heel wenselijk om dopjes in te hebben (in verband met inschatten van hoe sterk je moet/kunt spelen.)

[..]

Nog een mixed cymbals drummer! (Ofja, drumster dan). Ik combineer ook van alles (Meinl/Paiste/Zildjian) en het klinkt zoals het moet. :)
Ha, ja! Beetje noodzaak ook, omdat bekkens duur zijn en je soms gewoon een goeie aanbieding tegenkomt... maar waarom zou je bij 1 merk blijven (tenzij je gesponsord wordt of zo ;))
all your heroes are whores
pi_131344655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:47 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Ha, ja! Beetje noodzaak ook, omdat bekkens duur zijn en je soms gewoon een goeie aanbieding tegenkomt... maar waarom zou je bij 1 merk blijven (tenzij je gesponsord wordt of zo ;))
Helemaal mee eens. Vooral bij merken als Amedia kun je soms een voltreffer hebben terwijl je de andere soorten niets vind. Heb ook wel eens discussies gehad met mensen die vonden dat je zelfs bij dezelfde serie binnen een merk moest blijven. :X Dan is de keuze al helemaal beperkt.
pi_131345704
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vooral bij merken als Amedia kun je soms een voltreffer hebben terwijl je de andere soorten niets vind. Heb ook wel eens discussies gehad met mensen die vonden dat je zelfs bij dezelfde serie binnen een merk moest blijven. :X Dan is de keuze al helemaal beperkt.
Da's het mooie aan drummen... er zijn geen 'regeltjes' :D
all your heroes are whores
pi_131347110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Da's het mooie aan drummen... er zijn geen 'regeltjes' :D
Precies :Y
  zondag 22 september 2013 @ 18:23:46 #112
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131450499
Even een vraagje voor jullie.

We willen met de band gaan investeren in een vette nieuwe drumkit.

Het liefst willen we een rack hebben. Goeie hihat/crashes hebben we al, goeie ride moeten we ook nog nieuw hebben.

Rack + kick, snare, 3 toms en ride dus.

Hebben jullie nog goeie tips.

Het gaat om een coverband vooral gericht op rock/dance muziek. Een strakke kit die goed kan beuken dus :D

Budget tot zo'n ¤2000,-

Ik heb er zelf geen verstand van dus dat moet de drummer zelf maar uitzoeken, maar misschien hebben jullie nog goeie tips om naar te kijken :)
pi_131451159
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Even een vraagje voor jullie.

We willen met de band gaan investeren in een vette nieuwe drumkit.

Het liefst willen we een rack hebben. Goeie hihat/crashes hebben we al, goeie ride moeten we ook nog nieuw hebben.

Rack + kick, snare, 3 toms en ride dus.

Hebben jullie nog goeie tips.

Het gaat om een coverband vooral gericht op rock/dance muziek. Een strakke kit die goed kan beuken dus :D

Budget tot zo'n ¤2000,-

Ik heb er zelf geen verstand van dus dat moet de drummer zelf maar uitzoeken, maar misschien hebben jullie nog goeie tips om naar te kijken :)
Wat is de bedoeling? Een drumstel waar ELKE drummer mee overweg kan? Of een drumstel afgestemd op de drummer: De ene drummer heeft genoeg aan een snare, een tom en een floor, en de andere heet Nicko McBrain en wil graag ontelbaar veel trommels...
  zondag 22 september 2013 @ 19:03:33 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131452007
Wat vinden jullie hele vette nummers om op te drummen?

Ik vind sws Feel the love van Rudimental heel vet :D DnB uberhaupt en t is lekker snel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131568432
Hier zeker ook geen drummer die zin in ons bandje heeft? :{
http://www.muzikantenbank(...)htSympho-metal-11057

Alle drummers die we tot nu toe hebben gehad konden het links of rechtsom niet drummen, zo moeilijk is het toch ook weer niet? :{
Kom eens op drummertjes *O*
pi_131575238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:49 schreef nightfall het volgende:
Hier zeker ook geen drummer die zin in ons bandje heeft? :{
http://www.muzikantenbank(...)htSympho-metal-11057

Alle drummers die we tot nu toe hebben gehad konden het links of rechtsom niet drummen, zo moeilijk is het toch ook weer niet? :{
Kom eens op drummertjes *O*
Hoe oud zijn jullie?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_131575957
quote:
5s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe oud zijn jullie?
24 tm 36 :)
pi_131626561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:26 schreef nightfall het volgende:

[..]

24 tm 36 :)
Ok..

Maar ik ga toch niet bij jullie auditie doen.
Heb de nummers beluisterd, maar het spreekt mij niet aan ook al luister ik wel naar symforock/-metal.

Veel succes!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_131632217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:49 schreef nightfall het volgende:
Hier zeker ook geen drummer die zin in ons bandje heeft? :{
http://www.muzikantenbank(...)htSympho-metal-11057

Alle drummers die we tot nu toe hebben gehad konden het links of rechtsom niet drummen, zo moeilijk is het toch ook weer niet? :{
Kom eens op drummertjes *O*
Succes met het vinden van een drummer.
Ik heb de muziek beluisterd. Lekker strakke metal! Ga zo door!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_131635240
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok..

Maar ik ga toch niet bij jullie auditie doen.
Heb de nummers beluisterd, maar het spreekt mij niet aan ook al luister ik wel naar symforock/-metal.

Veel succes!
Kan gebeuren, ieder ze'n smaak, toch bedankt!
pi_131635303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:28 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Succes met het vinden van een drummer.
Ik heb de muziek beluisterd. Lekker strakke metal! Ga zo door!
Dank je, op 1 of andere manier valt het niet mee om de juiste mensen te vinden in dit gerne maar we schrijven lekker door :)
  zaterdag 28 september 2013 @ 00:12:28 #122
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131635335
Even een vraagje waar jullie waarschijnlijk makkelijk antwoord op kunnen geven. Voor onze drummer zijn verjaardag gaan we een bassdrum vel laten bedrukken met het bandlogo. Maar uiteraard moet er rekening gehouden worden met dat mooie gat in het vel.

Zijn er nog standaard regels voor het bepalen van de plaatsing/grootte van het gat?
pi_131664777
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Even een vraagje waar jullie waarschijnlijk makkelijk antwoord op kunnen geven. Voor onze drummer zijn verjaardag gaan we een bassdrum vel laten bedrukken met het bandlogo. Maar uiteraard moet er rekening gehouden worden met dat mooie gat in het vel.

Zijn er nog standaard regels voor het bepalen van de plaatsing/grootte van het gat?
Een gat is niet eens nodig, sommige drummers hebben het geeneens...

Natuurkundig gezien is een gat iets handiger, dan kan je een langere staande golf ceeeren, zodat je een dieper bassdrum geluid haalt...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_131664926
Dat gat zit in het vel zodat de geluidsman daar een microfoon in kan doen,

Ikzelf hield altijd aan, een gat van 20 cm. doorsnede, 15cm vanaf de rand. Aftekenen met een passer en uitsnijden met een nieuw vlijfmscher hobbymes. Prima te doen ^O^
pi_133174937
Het vetste drumstel aller tijden ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_134254115
7/8... ik blijf het een te gek ritme vinden, het speelt zo lekker en je publiek raakt compleet het rimte kwijt.

Ethiopia van de Red Hot Chilli Peppers vind ik een superlekker nummer wat betreft, en het grappigste vind ik dat de RHCP het maar niet voor elkaar krijgen om het zelf foutloos te spelen! :D

Deze gozer is helemaal geniaal in 7/8 _O_

De geniaalste drummer, boven alle Simon Philipsen, Keith Moons, Bonzo's, en wat nog meer is trouwens deze ouwe trekker: Less is more, deze drummer heeft het helemaal begrepen!
pi_134254822
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 04:55 schreef Nemephis het volgende:
7/8... ik blijf het een te gek ritme vinden, het speelt zo lekker en je publiek raakt compleet het rimte kwijt.

Ethiopia van de Red Hot Chilli Peppers vind ik een superlekker nummer wat betreft, en het grappigste vind ik dat de RHCP het maar niet voor elkaar krijgen om het zelf foutloos te spelen! :D

Deze gozer is helemaal geniaal in 7/8 _O_

De geniaalste drummer, boven alle Simon Philipsen, Keith Moons, Bonzo's, en wat nog meer is trouwens deze ouwe trekker: Less is more, deze drummer heeft het helemaal begrepen!
^O^

Goede drummers inderdaad.
Ken je Meshuggah?



Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136690958
Ik heb laatst een nieuw drumstel gekocht. Een Yamaha 9000 series ('Recording Custom')
2 bass drums, 6 toms, 2 snares met standaard. 4 cymbalstands, hihat stand en 11 cymbals voor een hele mooie prijs. Het drumstel is van een goede vriend geweest die een tijdje terug is overleden. Zijn zoon deed het drumstel verkopen en ik kon het niet voorbij laten gaan.





En toen heb ik het maar eens uitgebreid met mijn Pearl ;)











Zo zal ik natuurlijk nooit optreden. Het is leuk omlekker los te gaan op zo'n monster;
maar het moet niet gekker worden :)
uiteindelijk moeten er nog een aantal cymbals bij, maar ik kom cymbals stands te kort :)

[ Bericht 6% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2014 01:38:58 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136704410
Hier past maar één reactie, Experimental:
wankie.gif

Instrument met veel emotionele waarde dus. Extra zuunig op zijn!

En hoezo heb je nog niet genoeg bekkens? _O-
pi_136705191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[plaatjes te gek gigantisch drumstel]
Zo zal ik natuurlijk nooit optreden. Het is leuk omlekker los te gaan op zo'n monster;
maar het moet niet gekker worden :)
uiteindelijk moeten er nog een aantal cymbals bij, maar ik kom cymbals stands te kort :)
Waarom niet?

Terry Bozzio, Mike Portnoy en Simon Philips hebben ook altijd van die drumkastelen mee.

Heb je veel geluiden bij je! :)

Maar toegegeven, het kost een hoop tijd voor jou en de geluidstechnici met opbouwen, soundchecken en afbreken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136707923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik heb laatst een nieuw drumstel gekocht. Een Yamaha 9000 series ('Recording Custom')
2 bass drums, 6 toms, 2 snares met standaard. 4 cymbalstands, hihat stand en 11 cymbals voor een hele mooie prijs. Het drumstel is van een goede vriend geweest die een tijdje terug is overleden. Zijn zoon deed het drumstel verkopen en ik kon het niet voorbij laten gaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En toen heb ik het maar eens uitgebreid met mijn Pearl ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo zal ik natuurlijk nooit optreden. Het is leuk omlekker los te gaan op zo'n monster;
maar het moet niet gekker worden :)
uiteindelijk moeten er nog een aantal cymbals bij, maar ik kom cymbals stands te kort :)
Veel trommels is altijd leuk natuurlijk, maar kun je hier echt op spelen?
Vooral op de tweede foto lijkt de opstelling van hi-hat/basspedalen/snare wat onhandig op het eerste gezicht.

Daarnaast is dit natuurlijk een mooi excuus om een keer een degelijk rack te kopen ;)
pi_136709547
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:06 schreef Nemephis het volgende:
Hier past maar één reactie, Experimental:
[ afbeelding ]

Instrument met veel emotionele waarde dus. Extra zuunig op zijn!

En hoezo heb je nog niet genoeg bekkens? _O-
:)
Zuinig zal ik er zeker op zijn ja.
Ik heb nog een hoop bekkens in m'n bekkentassen zitten, vind het zonde dat ze daar maar wat liggen ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2014 17:47:01 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136709573
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom niet?

Terry Bozzio, Mike Portnoy en Simon Philips hebben ook altijd van die drumkastelen mee.

Heb je veel geluiden bij je! :)

Maar toegegeven, het kost een hoop tijd voor jou en de geluidstechnici met opbouwen, soundchecken en afbreken.
dat laatste ja :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136709659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 16:51 schreef Operc het volgende:

[..]

Veel trommels is altijd leuk natuurlijk, maar kun je hier echt op spelen?
Vooral op de tweede foto lijkt de opstelling van hi-hat/basspedalen/snare wat onhandig op het eerste gezicht.

Daarnaast is dit natuurlijk een mooi excuus om een keer een degelijk rack te kopen ;)
Hier kan ik wel op spelen ja, maar toegegeven het is teveel van het goede zeg maar :)

Met de hihat ondervind ik geen problemen hoewel ik m idd liever dichterbij heb staan. Dus ik moet me zo'n ding halen waarmee je de hihat aan de bass vast kunt maken:

De meeste drummers hebben liever de pedalen wat meer uit elkaar staan.
Ik ben het gewend om alles kort op elkaar te hebben,
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136710217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

dat laatste ja :)
Ok, maar wat Operc ook zegt, zo'n rek (volgens mij exacte vertaling van rack) zou dan schelen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136710280
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:06 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok, maar wat Operc ook zegt, zo'n rek (volgens mij exacte vertaling van rack) zou dan schelen...
True,
Maar dit is ook niet voor altijd. Dit was puur voor de fun.
De gitarist van m'n andere band gaat verhuizen, op zolder gaat hij een studio maken, daar gaat uiteindelijk de Yamaha set heen,

Deze moet ik me overigens ook nog halen.
Om je bass te veranderen in een floor tom :)

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136710304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

True,
Maar dit is ook niet voor altijd. Dit was puur voor de fun.
De gitarist van m'n andere band gaat verhuizen, op zolder gaat hij een studio maken, daar gaat uiteindelijk de Yamaha set heen,

Deze moet ik me overigens ook nog halen.
Om je bass te veranderen in een floor tom :)

[ afbeelding ]
:D

Koop dan meteen 2 pauken :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136710390
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

:D

Koop dan meteen 2 pauken :P
hahaha, dat is een beetje teveel geld :)
Voor die bassdrum hoef ik alleen maar die poten aan te schaffen :)
Volgende aankopen zullen dingen zijn zoals een cowbell, woodblock, barchimes en van die dingen, die ontbreken nog...
Heb wel vaak gedacht om een gong aan te schaffen. Maar dat duurt nog wel even.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_136710434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

hahaha, dat is een beetje teveel geld :)
Voor die bassdrum hoef ik alleen maar die poten aan te schaffen :)
Volgende aankopen zullen dingen zijn zoals een cowbell, woodblock, barchimes en van die dingen, die ontbreken nog...
Heb wel vaak gedacht om een gong aan te schaffen. Maar dat duurt nog wel even.
Leuk volwassenen speelgoed...

Wees blij dat je ook nog geen andere muziekinstrumenten bespeeld zoals ik...

Effektpedalen, nieuwe (bas)gitaren, keyboards, software en recorders :9
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136710503
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Leuk volwassenen speelgoed...

Wees blij dat je ook nog geen andere muziekinstrumenten bespeeld zoals ik...

Effektpedalen, nieuwe (bas)gitaren, keyboards, software en recorders :9
haha ja :) Dan zou ik bankroet zijn ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:41:29 #144
247356 infp2009
More cowbell!
pi_137152461
Iemand interesse in een Pearl Export uit 1999, zwart belegd, 5-delig, met hardware maar zonder bekkens? PM me als je meer wilt weten :)

Evt. ook te koop is een Tama Iron Cobra rolling glide dubbelpedaal, compleet in de originele draagkoffer.

Spread the word!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_137466517
Hallo mensen, beginnende drummer hier met een vraag die misschien wat gek overkomt

Ik merk dat ik het fijner vind om m'n bass pedal wat verder weg te hebben staan.
Probleem hierbij is dat de toms van het drumstel op de locatie waar ik les heb vast zitten aan de bass-drum, en die dus ook steeds verder weg komen te hangen, waardoor het net niet comfortabel voelt zeg maar. Ik zit er niet bij als een bidsprinkhaan, maar ik moet toch meer rekken dan ik wil voor fills.

Nou vroeg ik me af of jullie misschien tips of trucs hebben voor dit probleem.

Ik speel op een simpele Mapex kit, en de toms delen dezelfde stand die in de bass zit (een soort T-vorm; en de toms hangen aan L-vormige rods die met ball-joints in die stand zitten).
Ik heb al lopen denken om de bass 180 graden te draaien, zodat de mount voor de tom-stand dichterbij zit, en dan de skins en het pedaal te verwisselen. Zijn er misschien verlengstukken ofzo voor die 'L-rods' (sorry voor het gebrek aan kennis van termen).

Bij voorbaat dank :)
pi_137471402
Als je het kan betalen is een drum rack de oplossing die je zoekt. Dan hangen de toms aan het rack en zitten dus niet meer aan je bassdrum waardoor je daarmee kan doen wat je wilt.
Zelf ook mee gespeeld, je kan je toms zo hangen als je wilt en het scheelt je ook nog eens een kapitaal aan bekkenstandaards.
Een simpel rack ter illustratie, google maar even verder voor meer info.

pi_137473960
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:26 schreef Flightguy1986 het volgende:
Hallo mensen, beginnende drummer hier met een vraag die misschien wat gek overkomt

Ik merk dat ik het fijner vind om m'n bass pedal wat verder weg te hebben staan.
Probleem hierbij is dat de toms van het drumstel op de locatie waar ik les heb vast zitten aan de bass-drum, en die dus ook steeds verder weg komen te hangen, waardoor het net niet comfortabel voelt zeg maar. Ik zit er niet bij als een bidsprinkhaan, maar ik moet toch meer rekken dan ik wil voor fills.

Nou vroeg ik me af of jullie misschien tips of trucs hebben voor dit probleem.

Ik speel op een simpele Mapex kit, en de toms delen dezelfde stand die in de bass zit (een soort T-vorm; en de toms hangen aan L-vormige rods die met ball-joints in die stand zitten).
Ik heb al lopen denken om de bass 180 graden te draaien, zodat de mount voor de tom-stand dichterbij zit, en dan de skins en het pedaal te verwisselen. Zijn er misschien verlengstukken ofzo voor die 'L-rods' (sorry voor het gebrek aan kennis van termen).

Bij voorbaat dank :)
Ik heb ook L-rods en heb daar geen last van, je kunt de toms toch verschuiven over de lengte van die L-rods?
Of zoals Nemephis aangeeft, is een drumsrack een oplossing. Je kunt ook een aparte tomstand aanschaffen, wat overigens ook veel drummers doen.


Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_137474014
06-03-2014

Cyborgdrummer maakt muziek met robotarm


Gil Weinberg, de man die eerder al robots leerde dansen en musiceren, pakt opnieuw uit met een hoogtechnologisch muzikaal snufje. Voor het muziektechnische programma van Georgia Tech ontwikkelde hij een drumprothese voor geamputeerden.

Gil Weinberg werkt aan een reeks projecten die geamputeerden en mindervaliden moeten helpen musiceren. Het eerste is er eentje voor mensen zonder arm, die toch willen drummen. Dat kan met een prothese waaraan twee drumstokken bevestigd zijn.

De gebruiker drumt met één van beide stokken; de tweede houdt de tijd bij en vult automatisch extra beats toe, op basis van de gespeelde muziek. Een ingebouwde spiersensor zorgt ervoor dat de drummer er niet zomaar wat op los slaat, maar dat zachtere en hardere slagen elkaar afwisselen.

De drummer in het filmpje, Jason Barnes, zal de prothese deze maand demonstreren op het Atlanta Science Festival.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_137474110
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:31 schreef Nemephis het volgende:
Als je het kan betalen is een drum rack de oplossing die je zoekt. Dan hangen de toms aan het rack en zitten dus niet meer aan je bassdrum waardoor je daarmee kan doen wat je wilt.
Zelf ook mee gespeeld, je kan je toms zo hangen als je wilt en het scheelt je ook nog eens een kapitaal aan bekkenstandaards.
Een simpel rack ter illustratie, google maar even verder voor meer info.

[ afbeelding ]
Ben bang dat eigen hardware op dit moment een beetje buiten mijn financiele mogelijkheden valt, maar een rack staat zeker op mijn verlanglijstje voor de toekomst, ja :)
pi_137474128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Ik heb ook L-rods en heb daar geen last van, je kunt de toms toch verschuiven over de lengte van die L-rods?
Of zoals Nemephis aangeeft, is een drumsrack een oplossing. Je kunt ook een aparte tomstand aanschaffen, wat overigens ook veel drummers doen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb alles geprobeerd ondertussen, en de flexibiliteit van het systeem in kwestie laat toch te wensen over, ik krijg ze echt niet dichtbij genoeg.

Ik heb inderdaad al lopen kijken of ik ergens een goedkope tomstand kan aanschaffen, of eventueel een paar mini-clamps met extra L-rods, om de boel te 'verlengen'.

Bedankt voor de tips :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')