abonnement Unibet Coolblue
pi_147365241
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:19 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je kunt veel zeggen van nespresso maar het is prima binnen te houden.
Prima koffie, maar stukken duurder dan mijn singleorigin bonen van fascino. En de afschrijving van mijn gaggia volautomaat zit daar al in.

Break even rond de 2000 kopjes. Ik heb een 8000 gemaakt met mijn machine in 5 jaar. Dus zeg 4 per dag.

Maargoed, het is prima en eigenlijk altijd lekker. Andere cups zijn vrijwel altijd minder lekker dan nespresso.
Whatever...
pi_147365290
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Prima koffie, maar stukken duurder dan mijn singleorigin bonen van fascino. En de afschrijving van mijn gaggia volautomaat zit daar al in.

Break even rond de 2000 kopjes. Ik heb een 8000 gemaakt met mijn machine in 5 jaar. Dus zeg 4 per dag.

Maargoed, het is prima en eigenlijk altijd lekker. Andere cups zijn vrijwel altijd minder lekker dan nespresso.
volledig mee eens. ik zou voor thuis nooit een nespresso kopen. overpriced cups. maar ik drink dan ook wel meer dan 3 kopjes per week :+
pi_147370870
Hmm.. ik heb eigenlijk alleen ervaring met volautomaten van Seaco en Jura in de prijsklasse van 500 tot 1000 euro en als ik zie hoeveel gezeik je daarmee hebt dan zou ik echt nooit voor zo'n goedkope volautomaat gaan. Dat lijkt me echt vragen om problemen. Dan liever een Nespresso.. qua smaak doet dat niet echt onder voor een volautomaat.

Jammere is alleen dat die volautomaten alleen maar van die domme panarello pijpjes hebben ipv gewoon een ding met een gaatje onderin. Maargoed waarschijnlijk is de stoomdruk toch te weinig om mooi latte schuim te maken ;)
pi_147370955
Mochten de cappuccino's nou toch niet zo belangrijk zijn kun je ook voor een cafetière met een degelijke koffiemolen gaan (geen veredelde blender van 40 euro maar iets met fatsoenlijke maalstenen). Lekker een lokaal branderijtje opzoeken voor verse bonen. Dán drink je pas koffie :)
pi_147384694
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:44 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ik heb eigenlijk alleen ervaring met volautomaten van Seaco en Jura in de prijsklasse van 500 tot 1000 euro en als ik zie hoeveel gezeik je daarmee hebt dan zou ik echt nooit voor zo'n goedkope volautomaat gaan. Dat lijkt me echt vragen om problemen. Dan liever een Nespresso.. qua smaak doet dat niet echt onder voor een volautomaat.

Jammere is alleen dat die volautomaten alleen maar van die domme panarello pijpjes hebben ipv gewoon een ding met een gaatje onderin. Maargoed waarschijnlijk is de stoomdruk toch te weinig om mooi latte schuim te maken ;)
Dat is dan echt veel pech hebben, of heb je de machine geen onderhoud gegeven? Of zat er gezien de prijsklasse zoveel poespas op dat dat problemen geeft? Je zal ook niet de eerste zijn met een tergend dure auto die meer problemen oplevert dan het basismodel. Ik heb zelf ervaring met een Saeco in de prijsklasse +/- 400 en die heeft nooit problemen gegeven. De Melitta die hier nu alweer een jaar of 5 staat (370 euro, nu 299) heeft eveneens nog nooit een probleem gehad. De Siemens (zelfde prijsklasse) bij vrienden gaat al net zo lang probleemloos mee, evenals de Krups bij weer een ander vriend, etc.

No offence maar de uitspraak dat een volautomaat in de prijsklasse <500 euro 'vragen om problemen' is lijkt me onhoudbaar. Denk dat je hier in dit topic ook zat mensen tegen zal komen wiens volautomaat in die prijsklasse prima werkt.
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:44:18 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_147440628
Zo, Caffeo Solo gekocht en neergezet. Alleen nog geen bonen, dus heb er nog niet veel aan :P Iemand tips voor goede online-shops met lage of geen verzendkosten?

En wat zijn goede shops in Utrecht? Gripper?
pi_147446508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:44 schreef Blik het volgende:
Zo, Caffeo Solo gekocht en neergezet. Alleen nog geen bonen, dus heb er nog niet veel aan :P Iemand tips voor goede online-shops met lage of geen verzendkosten?

En wat zijn goede shops in Utrecht? Gripper?
Ik koop vaak koffie bij van Pommeren aan de Lijnmarkt. Die hebben een uitgebreide sortering italiaanse merken, en veel andere leuke koffie gadgets.
Als je echt aparte dingen wilt proeven, ze hebben bij van Pommeren een eigen selectie zelfgebrande koffie, waarin ze heel vaak nieuwe koffiesoorten toevoegen. Allemaal de wat apartere single origins enzo, die je niet snel in een gewone koffiewinkel zult vinden.
Het koffielab heet dat.

Verder Paul van Dillen aan het Vredenburg. (in dat rijtje winkels waar ook Paradijs en Hout Brox zitten)

Kaldi en Simon Levelt zijn natuurlijk ook prima.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 10 december 2014 @ 15:10:06 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_147454484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik koop vaak koffie bij van Pommeren aan de Lijnmarkt. Die hebben een uitgebreide sortering italiaanse merken, en veel andere leuke koffie gadgets.
Als je echt aparte dingen wilt proeven, ze hebben bij van Pommeren een eigen selectie zelfgebrande koffie, waarin ze heel vaak nieuwe koffiesoorten toevoegen. Allemaal de wat apartere single origins enzo, die je niet snel in een gewone koffiewinkel zult vinden.
Het koffielab heet dat.

Verder Paul van Dillen aan het Vredenburg. (in dat rijtje winkels waar ook Paradijs en Hout Brox zitten)

Kaldi en Simon Levelt zijn natuurlijk ook prima.
Heel goed, Paul van Dillen kende ik nog niet, de andere kende ik al wel. Dankjewel!
pi_147467923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:44 schreef Blik het volgende:
Zo, Caffeo Solo gekocht en neergezet. Alleen nog geen bonen, dus heb er nog niet veel aan :P Iemand tips voor goede online-shops met lage of geen verzendkosten?

En wat zijn goede shops in Utrecht? Gripper?
Online is fascino sterk aan te raden, vers gebrand en kwaliteit die ik offline nog niet heb gevonden (oude koffie bij de veel winkels)

http://www.fascino-coffee.com

Wel verzendkosten bij kleine bestelling, maar dat vind ik meer dan logisch (die kosten zijn er simpelweg ook)
  donderdag 11 december 2014 @ 08:53:00 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_147475251
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Online is fascino sterk aan te raden, vers gebrand en kwaliteit die ik offline nog niet heb gevonden (oude koffie bij de veel winkels)

http://www.fascino-coffee.com

Wel verzendkosten bij kleine bestelling, maar dat vind ik meer dan logisch (die kosten zijn er simpelweg ook)
Heb ik gisteren een eerste zending bij besteld. proefpakket en een overstock. Jammer wel van de hoge verzendkosten, maar de alternatieven zijn zelfs nog duurder
pi_147484573
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb ik gisteren een eerste zending bij besteld. proefpakket en een overstock. Jammer wel van de hoge verzendkosten, maar de alternatieven zijn zelfs nog duurder
Als je daar een kilo budget koffie bestelt dan ben je zelfs inc verzendkosten nog redelijk voordelig uit als je het vergelijkt wat een kilo DE kost in de supermarkt :) En die is dan niet hooguit enkele dagen geleden gebrand ;)

(mij bevallen de bonen van Australian (dark roast) en Ikea trouwens heel goed in de Caffeo Solo, de verse bonen van Fascino vind ik vaak lekkerder als espresso uit mn Quickmill, al doet de Emporio het ook goed in de Caffeo Solo)
  donderdag 11 december 2014 @ 15:43:06 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_147484773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:33 schreef bear87 het volgende:

[..]

Als je daar een kilo budget koffie bestelt dan ben je zelfs inc verzendkosten nog redelijk voordelig uit als je het vergelijkt wat een kilo DE kost in de supermarkt :) En die is dan niet hooguit enkele dagen geleden gebrand ;)

(mij bevallen de bonen van Australian (dark roast) en Ikea trouwens heel goed in de Caffeo Solo, de verse bonen van Fascino vind ik vaak lekkerder als espresso uit mn Quickmill, al doet de Emporio het ook goed in de Caffeo Solo)
DE heb je al voor onder de 10 euro de kilo ;) Zit nu toch al snel op het dubbele. Is overigens niet erg hoor, betaal liever meer voor goede kwaliteit.

En bonen van Ikea zeg je, ga ik toevallig zaterdag langs, dus dan kan ik die eens meenemen om te proeven.
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:37:58 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_147514946
sorry voor de n00b-vragen

Ik heb mijn eerste koffie binnen van Fascino. 1250 gram in totaal, verpakt in 5 losse zakjes. Wat kan ik het beste doen qua bewaren? 3 of 4 zakjes in de vriezer doen?
pi_147514976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:37 schreef Blik het volgende:
sorry voor de n00b-vragen

Ik heb mijn eerste koffie binnen van Fascino. 1250 gram in totaal, verpakt in 5 losse zakjes. Wat kan ik het beste doen qua bewaren? 3 of 4 zakjes in de vriezer doen?
ja
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:31:06 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_147516601
Hmm, mijn 1ste kopje Lintong Raja Batak uit Indonesië smaakt verrukkelijk :)
pi_147518400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:38 schreef Adames het volgende:

[..]

ja
Nee.
In de vriezer drogen ze meer uit dan in een afgesloten kunststof doos.

Vriezer = hele droge lucht.
Niet doen dus, nergens voor nodig. Koel en donker in eigen verpakking bewaren, en als de verpakking eenmaal aangebroken is, alleen de bonen die je nodig hebt in je maler gooien, zakje in afgesloten tupperware doos bewaren.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147522961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Online is fascino sterk aan te raden, vers gebrand en kwaliteit die ik offline nog niet heb gevonden (oude koffie bij de veel winkels)

http://www.fascino-coffee.com

Wel verzendkosten bij kleine bestelling, maar dat vind ik meer dan logisch (die kosten zijn er simpelweg ook)
Een van de beste winkels online. Wij bestellen tegenwoordig vrijwel altijd bij fascino.

Veel beter wordt het niet snel.
Whatever...
pi_147523015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:31 schreef Blik het volgende:
Hmm, mijn 1ste kopje Lintong Raja Batak uit Indonesië smaakt verrukkelijk :)
Goed hé!
Whatever...
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:38:16 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_147523643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee.
In de vriezer drogen ze meer uit dan in een afgesloten kunststof doos.

Vriezer = hele droge lucht.
Niet doen dus, nergens voor nodig. Koel en donker in eigen verpakking bewaren, en als de verpakking eenmaal aangebroken is, alleen de bonen die je nodig hebt in je maler gooien, zakje in afgesloten tupperware doos bewaren.
ok, thanks!
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:20:20 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147642552
Nu bij de Lidl:

pi_147642664
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een van de beste winkels online. Wij bestellen tegenwoordig vrijwel altijd bij fascino.

Veel beter wordt het niet snel.
Ik bestel ook altijd daar, goedkoper heb ik ook nog niet gezien eigenlijk.

Binnenkort ga ik eens de budget bonen proberen daar, en hun nieuwe Braziliaanse. Emporio en Italiano zijn tot nu toe favoriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door bear87 op 16-12-2014 17:38:37 ]
pi_147649824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:23 schreef bear87 het volgende:

[..]

Ik bestel ook altijd daar, goedkoper heb ik ook nog niet gezien eigenlijk.

Binnenkort ga ik eens de budget bonen proberen daar, en hun nieuwe Braziliaanse. Emporio en Italiano zijn tot nu toe favoriet.
Espresso grande alto en Picu zijn mijn favorieten, niet het goedkoopst, wel het lekkerst.
Whatever...
pi_147664826
Goede tip, dat Fascino :) Ik heb (omdat het hier genoemd werd) het espresso-proefpakket besteld en ben begonnen met de Espresso Bella. Wat een verschil met de Lavazza-bonen die ik normaal heb! De koffie is smaakvoller en de cremalaag is vele malen beter.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 20 december 2014 @ 20:09:20 #274
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_147783393
Coffeeduck gekocht bij Simon Levelt, hier om de hoek. Iemand ervaring mee? Ik heb heel fijn gemalen espresso, maar is het aan te raden om hem toch tot het nokkie te vullen? Dit leek mij een fijne afwisseling van de reguliere nespresso-cups.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_147796212
Ik heb ook het espresso proefpakket van Fascino besteld, ben benieuwd.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 21 december 2014 @ 11:57:30 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147796382
edit: verkeerde topic :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147798168
Ik ben op zoek naar een nieuw koffie apparaat, heb op dit moment een senseo. Dacht zelf aan een nespresso apparaat, is dit aan te raden of hebben jullie misschien nog andere tips wat lekkere koffie is en niet al te duur is? Liefst eentje waarmee je ook goede cappucino kan maken!
pi_147799414
Alles is beter dan een Senseo. Zelfs Nespresso oploskoffie smaakt gewoon beter dan Senseo, dus wat je ook koopt, je zult erop vooruit gaan :P Maar aangezien je het over "niet al te duur" hebt: je moet rekening houden met de aanschafprijs en de prijs per kopje koffie.

De lekkerste koffie maak je van versgemalen bonen, hetzij met een volautomaat (die maalt ook de bonen voor je), hetzij met een halfautomaat (daar moet gemalen koffie in, dus je hebt een aparte maler nodig). Dat is vrij duur in aanschaf, hoewel je een Philips Saeco tegenwoordig ook al voor onder de 300 euro hebt en dat zijn volgens mij best prima apparaten. De prijs per kopje koffie is dan wel laag, iets van 11 cent per kopje afhankelijk van hoe duur je bonen zijn.

Een Nespresso-apparaat is goedkoop in aanschaf, maar relatief duur in gebruik. Ik geloof dat je rond de 37 cent per cupje betaalt. Stel dat je 4 kopjes koffie per dag drinkt, dan betaal je (4*.37)*365=¤540 aan cupjes in een jaar, terwijl je met bonen maar (.11*4)*365=¤160 kwijt bent. Dat scheelt dus ¤380 in het voordeel van bonen. Laat een Nespresso-apparaat ¤100 kosten en een volautomaat ¤300, dan heb je het verschil in aanschafprijs er na een half jaar al uit. Maar als jij alleen in het weekend een paar kopjes koffie drinkt dan boeit dat prijsverschil weer minder en heb je juist weer baat bij het feit dat die cupjes lang houdbaar zijn (en bonen niet, die gaan redelijk snel achteruit in kwaliteit als de verpakking eenmaal open is).

Cappuccino is gewoon een kwestie van opgeschuimde melk bij je espresso donderen :P De meeste volautomaten hebben wel een stoompijpje waarmee je melk op kunt schuimen, hoe dat bij Nespresso-apparaten zit weet ik niet. Je kunt ook losse melkopschuimers kopen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_147799992
als je goedkoop wilt - kijk eens naar het concept mokapot ^O^ of koop een maler en een filter machine met thermoskan (warmhoudpitje molt je koffie).
pi_147800798
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:04 schreef SuperFood het volgende:
als je goedkoop wilt - kijk eens naar het concept mokapot ^O^ of koop een maler en een filter machine met thermoskan (warmhoudpitje molt je koffie).
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:47 schreef pussywillow het volgende:
Alles is beter dan een Senseo. Zelfs Nespresso oploskoffie smaakt gewoon beter dan Senseo, dus wat je ook koopt, je zult erop vooruit gaan :P Maar aangezien je het over "niet al te duur" hebt: je moet rekening houden met de aanschafprijs en de prijs per kopje koffie.

De lekkerste koffie maak je van versgemalen bonen, hetzij met een volautomaat (die maalt ook de bonen voor je), hetzij met een halfautomaat (daar moet gemalen koffie in, dus je hebt een aparte maler nodig). Dat is vrij duur in aanschaf, hoewel je een Philips Saeco tegenwoordig ook al voor onder de 300 euro hebt en dat zijn volgens mij best prima apparaten. De prijs per kopje koffie is dan wel laag, iets van 11 cent per kopje afhankelijk van hoe duur je bonen zijn.

Een Nespresso-apparaat is goedkoop in aanschaf, maar relatief duur in gebruik. Ik geloof dat je rond de 37 cent per cupje betaalt. Stel dat je 4 kopjes koffie per dag drinkt, dan betaal je (4*.37)*365=¤540 aan cupjes in een jaar, terwijl je met bonen maar (.11*4)*365=¤160 kwijt bent. Dat scheelt dus ¤380 in het voordeel van bonen. Laat een Nespresso-apparaat ¤100 kosten en een volautomaat ¤300, dan heb je het verschil in aanschafprijs er na een half jaar al uit. Maar als jij alleen in het weekend een paar kopjes koffie drinkt dan boeit dat prijsverschil weer minder en heb je juist weer baat bij het feit dat die cupjes lang houdbaar zijn (en bonen niet, die gaan redelijk snel achteruit in kwaliteit als de verpakking eenmaal open is).

Cappuccino is gewoon een kwestie van opgeschuimde melk bij je espresso donderen :P De meeste volautomaten hebben wel een stoompijpje waarmee je melk op kunt schuimen, hoe dat bij Nespresso-apparaten zit weet ik niet. Je kunt ook losse melkopschuimers kopen.
Thnx, handige tips! Stel dat je toch een nespresso apparaat koopt, heb jij dan nog een bepaalde voorkeur of tips waar ik op moet letten? dankje!
pi_147800889
magimix m100 is simpel en goed (weet niet of ie nog leverbaar is). verder heb je er waar een melkopschuimer bijzit (maar die kun je natuurlijk ook los kopen).
pi_147800946
ow ja en als je veel bezoek hebt is een (n)espresso machine een crime (wat snelheid betreft) dus een filtermachine erbij houden is altijd handig.
  zondag 21 december 2014 @ 14:49:01 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_147801876
Je mag mijn Nespresso machine voor een zacht prijsje overkopen, 50 euro voor een citiz en milk (zonder aeroccino, die houden we zelf).
  zondag 21 december 2014 @ 14:51:12 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_147801991
Vraagje voor de kenners, ik heb mijn volautomaat nu een week en ben er erg blij mee. Espresso's en cappuccino's zijn echt top. Ik heb alleen nog wat problemen met het maken van een lekkere kop koffie ipv een shot espresso. Iemand tips voor bonen, en waar ik rekening mee moet houden (fijn malen of grof, hoeveelheid, etc)
pi_147802751
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor de kenners, ik heb mijn volautomaat nu een week en ben er erg blij mee. Espresso's en cappuccino's zijn echt top. Ik heb alleen nog wat problemen met het maken van een lekkere kop koffie ipv een shot espresso. Iemand tips voor bonen, en waar ik rekening mee moet houden (fijn malen of grof, hoeveelheid, etc)
Jij had die Melitta gekocht toch? Mijn ervaring voor een goede kop koffie daaruit is het beste met dark roast bonen; Australian dark roast, Ikea en Sicilian van Kaldi zijn favoriet als ik een gewoon kopje koffie wil uit de Melitta. (Gek genoeg werkt het met mijn Quickmill andersom; daar moeten mijn bonen zo vers mogelijk zijn voor het beste resultaat)

Je hebt nu waarschijnlijk de verse koffie van Fascino gebruikt, en je pucks/koeken in je opvangbak zijn niet mooi droog en stevig maar erg los? En je vindt de koffie waterig? Of wat is het probleem precies? :)

(je kunt sowieso de maalgraad nog even op de fijnste stand zetten. anders een andere boon proberen)
pi_147837393
Ik ben momenteel aan het kijken voor een volautomatische koffiemachine. Eerst naar aanleiding van de ¤50 cashback bij krups. deze is dan lekker betaalbaar. Echter lees ik hierover veel horror verhalen met lekkende machines en andere defecten.. Verder vind ik de machine echt perfect! Hoeveelheid koffie en sterkte is goed in te stellen en hij heeft een stoompijpje.
Ik ben er intussen achter dat je normaal de zetgroep eruit moet halen en deze dan kan spoelen. Bij krups kan dit niet, maar de machine doet dit zelf. Zou dit een nadeel zijn en misschien zelfs oorzaak van veel problemen?

Hierna kom je al snel bij de Philips saeco machines. Ook leuke prijsjes en aanbiedingen met extra garantie. Hier kom ik helaas ook al snel veel verhalen tegen over lekkende machines en korte levensduur..

Als laatste kom ik opeens wel veel goede verhalen tegen over de melitta caffeo solo. Mooi apparaat, maar beperkte instellingen en geen stoompijpje voor melkschuim en thee.. Ik weet nog niet of ik die kan missen op het apparaat. Ik drink zelf vooral cappuccino of thee.

Heeft iemand nog wat input voor mij? Gewoon proberen met de krups of wat meer betalen en met minder opties genoegen nemen met de melitta?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragonberry op 22-12-2014 12:37:36 ]
  maandag 22 december 2014 @ 13:36:23 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_147840180
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:04 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een volautomatische koffiemachine. Eerst naar aanleiding van de ¤50 cashback bij krups. deze is dan lekker betaalbaar. Echter lees ik hierover veel horror verhalen met lekkende machines en andere defecten.. Verder vind ik de machine echt perfect! Hoeveelheid koffie en sterkte is goed in te stellen en hij heeft een stoompijpje.
Ik ben er intussen achter dat je normaal de zetgroep eruit moet halen en deze dan kan spoelen. Bij krups kan dit niet, maar de machine doet dit zelf. Zou dit een nadeel zijn en misschien zelfs oorzaak van veel problemen?

Hierna kom je al snel bij de Philips saeco machines. Ook leuke prijsjes en aanbiedingen met extra garantie. Hier kom ik helaas ook al snel veel verhalen tegen over lekkende machines en korte levensduur..

Als laatste kom ik opeens wel veel goede verhalen tegen over de melitta caffeo solo. Mooi apparaat, maar beperkte instellingen en geen stoompijpje voor melkschuim en thee.. Ik weet nog niet of ik die kan missen op het apparaat. Ik drink zelf vooral cappuccino of thee.

Heeft iemand nog wat input voor mij? Gewoon proberen met de krups of wat meer betalen en met minder opties genoegen nemen met de melitta?
Persoonlijk zou ik zeggen, koop een normale volautomaat en een aeroccino ernaast zodat je cappuccino kan maken. De volautomaten met een cappuccinatore moeten echt heel vaak schoon gemaakt worden en dat is nogal een gedoe.
  maandag 22 december 2014 @ 14:09:20 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_147841135
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:07 schreef bear87 het volgende:

[..]

Jij had die Melitta gekocht toch? Mijn ervaring voor een goede kop koffie daaruit is het beste met dark roast bonen; Australian dark roast, Ikea en Sicilian van Kaldi zijn favoriet als ik een gewoon kopje koffie wil uit de Melitta. (Gek genoeg werkt het met mijn Quickmill andersom; daar moeten mijn bonen zo vers mogelijk zijn voor het beste resultaat)

Je hebt nu waarschijnlijk de verse koffie van Fascino gebruikt, en je pucks/koeken in je opvangbak zijn niet mooi droog en stevig maar erg los? En je vindt de koffie waterig? Of wat is het probleem precies? :)

(je kunt sowieso de maalgraad nog even op de fijnste stand zetten. anders een andere boon proberen)
Dank, heb nu wat dark roast lungo bonen gehaald bij de AH 25% korting, ga dat binnenkort eens uittesten

Ik ben overigens erg tevreden over de espresso´s die eruit komen, is helemaal niks mis mee. De lungo´s vond ik een beetje waterig en niet echt sterk qua smaak. Heb de puck nog niet bekeken, zal ik gaan doen als ik weer een lungo maak
pi_147881597

Gisteravond besteld, bonen gehaald bij Simon levelt, vanavond eens goed uittesten O+
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:10:12 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_147881642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:08 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond besteld, bonen gehaald bij Simon levelt, vanavond eens goed uittesten O+
Mooi ding ;) Staat bij mij ook thuis sinds anderhalve week
pi_147893320
Ik heb de beschikking over een hele batterij espessomachines, tot e een Bezzera Strega aan toe en toch gaat mijn voorkeur uit naar de zachte romige smaak van koffie uit mijn Chemex. Ik vroeg een poosje terug toch om ervaringen met die speciale opgietketels van Hario? Inmiddels heb ik er eentje en het is echt een meerwaarde. In elk geval gaat het schenken gewoon makkelijker met zo'n dun tuitje, ten opzichte van mijn waterkoker.

Mijn "set-up" :P :


Volgende aanschaf wordt een koffiemolen.
  woensdag 24 december 2014 @ 10:17:45 #294
97745 Thorical
finding a way
pi_147911277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:54 schreef Fixers het volgende:
Ik heb de beschikking over een hele batterij espessomachines, tot e een Bezzera Strega aan toe en toch gaat mijn voorkeur uit naar de zachte romige smaak van koffie uit mijn Chemex. Ik vroeg een poosje terug toch om ervaringen met die speciale opgietketels van Hario? Inmiddels heb ik er eentje en het is echt een meerwaarde. In elk geval gaat het schenken gewoon makkelijker met zo'n dun tuitje, ten opzichte van mijn waterkoker.

Mijn "set-up" :P :
[ afbeelding ]

Volgende aanschaf wordt een koffiemolen.
Dat snap ik nou echt niet. Een hele batterij espresso apparaten en geen goede molen. Ik zou eerder een goede molen kopen en een moccaexpress dan nog een espresso apparaat en blijven aanklooien met voorgemalen koffie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thorical op 24-12-2014 10:23:12 ]
pi_148020260
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:04 schreef SuperFood het volgende:
als je goedkoop wilt - kijk eens naar het concept mokapot ^O^ of koop een maler en een filter machine met thermoskan (warmhoudpitje molt je koffie).
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een moka pot! Weet jij welke koffie ik hier in kan doen? Ik lees overal dat de maling van de koffiebonen tussen snelfiltermaling en espressomaling in moet zitten. Maakt dit echt uit? Want ik heb (nog) geen koffiemolen en heb voorlopig ook even geen tijd om daarnaar te kijken. Weet jij of het mogelijk is om bij de supermarkt (bij voorkeur AH/Dirk/Jumbo) koffie te halen die je met een mokapotje kunt zetten, of moet je echt per se die tussenmaling (en dus een molen) hebben?
pi_148020342
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een moka pot! Weet jij welke koffie ik hier in kan doen? Ik lees overal dat de maling van de koffiebonen tussen snelfiltermaling en espressomaling in moet zitten. Maakt dit echt uit? Want ik heb (nog) geen koffiemolen en heb voorlopig ook even geen tijd om daarnaar te kijken. Weet jij of het mogelijk is om bij de supermarkt (bij voorkeur AH/Dirk/Jumbo) koffie te halen die je met een mokapotje kunt zetten, of moet je echt per se die tussenmaling (en dus een molen) hebben?
volgens mij moet ie iets dikker zijn dan normale filterkoffie (omdat je anders wat drap in je kannetje meekrijgt). anyways, gewoon filterkoffie zou de truc redelijk moeten doen. heb zelf een simpel malertje maar filterkoffie dee het ook altijd ;)
pi_148020431
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:17 schreef SuperFood het volgende:

[..]

volgens mij moet ie iets dikker zijn dan normale filterkoffie (omdat je anders wat drap in je kannetje meekrijgt). anyways, gewoon filterkoffie zou de truc redelijk moeten doen. heb zelf een simpel malertje maar filterkoffie dee het ook altijd ;)
Super, dank je wel!
pi_148020469
http://stumptowncoffee.com/brew-guides/moka-pot/

je had trouwens gelijk met de maling - maar zie bovenstaande link dat je ook grover (gewoon filter koffie maling) kunt gebruiken ^O^
pi_148020720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:20 schreef SuperFood het volgende:
http://stumptowncoffee.com/brew-guides/moka-pot/

je had trouwens gelijk met de maling - maar zie bovenstaande link dat je ook grover (gewoon filter koffie maling) kunt gebruiken ^O^
Ah super! Dan haal ik voorlopig simpele koffie van de supermarkt totdat ik tijd heb om een grinder te kopen.
pi_148020782
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:26 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Ah super! Dat haal ik voorlopig simpele koffie van de supermarkt totdat ik tijd heb om een grinder te kopen.
leuk. laat je weten wat je eerste resultaat was? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')