abonnement Unibet Coolblue
pi_123243549
Binnen dit topic kan IEDEREEN zijn of haar ideeën delen om te kijken wat we nog meer kunnen doen binnen en met dit nog 'jonge' subforum.

Het is hier overigens geen ONZ of KLB. In principe is alles mogelijk maar laten we het wel leuk en redelijk houden om zo dit kindje van Conflict te laten groeien O+

Bagger is sowieso zéér ongewenst in dit subforum en zal zonder meer worden verwijderd :s)

:)

Toevoeging:

Nog maar een paar maanden geleden is JNG van start gegaan maar helaas laat de activiteit (anders dan de SC waar natuurlijk iedereen welkom is) en diversiteit te wensen over. Zijn mensen bang om nieuwe topics uit te proberen?

We kunnen er alleen zelf iets van maken. De hulp van de moderators is natuurlijk belangrijk maar als mensen een topic lijken te verbaggeren kun je daar zelf ook (op een normale en constructieve manier) iets van zeggen of desnoods de post melden met het rapporteer knopje naast het bericht of in het FB topic.

Je hoeft natuurlijk niet te denken dat bepaalde topics hier niet 'mogen' omdat ze ook in NWS, GC, POL, LIF of waar dan ook besproken kunnen worden. Hier komt toch een ander publiek op af en dat maakt het juist leuk. Een andere kijk op eenzelfde onderwerp.

Eigenlijk kan hier van alles besproken worden als we het maar leuk houden met respect voor elkaar. Het moet ook leuk blijven voor de crew dus denk wel na voordat je ergens op reageert. Een beetje een kwestie van common sense zeg maar

Niemand zit te wachten op gehuil van users omdat ze het ergens niet mee eens zijn. We zijn wel jong maar geen kleuters meer. En commentaar is prima maar probeer dat op een constructieve manier te doen. Iets afzeiken is heel makkelijk maar aangeven hoe je het wel zou willen en meedenken is veel uitdagender en uiteindelijk ook leuker voor iedereen!

[ Bericht 14% gewijzigd door Stuart op 23-02-2013 16:50:43 ]
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123243604
Hier verder met de discussie. Laten we samen iets leuks van JNG maken!

Sticky :)
pi_123243667
Stuart, doe jij ff een samenvatting van de discussie? :7
pi_123244205
Hey!
Ik had een vraagje, wat willen jullie bereiken met dit topic? Er was al eens eerder zo'n topic over Jong toch? Waar is die gebleven, of is dit een vervolg ervan?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_123244312
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey!
Ik had een vraagje, wat willen jullie bereiken met dit topic? Er was al eens eerder zo'n topic over Jong toch? Waar is die gebleven, of is dit een vervolg ervan?
Nieuwe start na lange discussie in de SC :)
pi_123244439
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey!
Ik had een vraagje, wat willen jullie bereiken met dit topic? Er was al eens eerder zo'n topic over Jong toch? Waar is die gebleven, of is dit een vervolg ervan?
Er was eerst inderdaad een topic voor, maar omdat de meeste deelnemers uit die discussie hier niet meer komen, is hiertoe besloten.
Je maintiendrai
pi_123244465
Nog maar een paar maanden geleden is JNG van start gegaan maar helaas laat de activiteit (anders dan de SC waar natuurlijk iedereen welkom is) en diversiteit te wensen over. Zijn mensen bang om nieuwe topics uit te proberen?

We kunnen er alleen zelf iets van maken. De hulp van de moderators is natuurlijk belangrijk maar als mensen een topic lijken te verbaggeren kun je daar zelf ook (op een normale en constructieve manier) iets van zeggen of desnoods de post melden met het rapporteer knopje warnsmall.png naast het bericht of in het FB topic.

Je hoeft natuurlijk niet te denken dat bepaalde topics hier niet 'mogen' omdat ze ook in NWS, GC, POL, LIF of waar dan ook besproken kunnen worden. Hier komt toch een ander publiek op af en dat maakt het juist leuk. Een andere kijk op eenzelfde onderwerp.

Eigenlijk kan hier van alles besproken worden als we het maar leuk houden met respect voor elkaar. Het moet ook leuk blijven voor de crew dus denk wel na voordat je ergens op reageert. Een beetje een kwestie van common sense zeg maar :Y

Niemand zit te wachten op gehuil van users omdat ze het ergens niet mee eens zijn. We zijn wel jong maar geen kleuters meer. En commentaar is prima maar probeer dat op een constructieve manier te doen. Iets afzeiken is heel makkelijk maar aangeven hoe je het wel zou willen en meedenken is veel uitdagender en uiteindelijk ook leuker voor iedereen!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123245118
Ik zou het waarderen als alle JNG users, dus ook uit de SC, hier eens meedenken hoe we nu verder moeten. Wat we samen kunnen doen om van JNG een volwaardig forum te maken dat voor alle jonge FOK!ers leuk en interessant is. Dit forum kan niet bestaan van alleen een SC-reeks, daar zijn we het over eens.

Alle ideeën zijn welkom!
pi_123245549
Er zijn zojuist al wat meer topics geopend, dat is dus een goede ontwikkeling, vooral omdat de topics wat meer kwaliteit hebben. Persoonlijk denk ik dat we het feedback topic meer kunnen gaan gebruiken om nutteloze topics in aan te geven, opdat deze dan gesloten kunnen worden.
Je maintiendrai
pi_123245614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nieuwe start na lange discussie in de SC :)
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:49 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Er was eerst inderdaad een topic voor, maar omdat de meeste deelnemers uit die discussie hier niet meer komen, is hiertoe besloten.
Ah. Oke!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_123245877
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Er zijn zojuist al wat meer topics geopend, dat is dus een goede ontwikkeling, vooral omdat de topics wat meer kwaliteit hebben. Persoonlijk denk ik dat we het feedback topic meer kunnen gaan gebruiken om nutteloze topics in aan te geven, opdat deze dan gesloten kunnen worden.
Ik vind het ook opvallend dat na zo'n eigenlijk korte discussie er best wel leuke topics zijn bijgekomen. Zulke topics waren de bedoeling vanaf de start van het nieuwe JNG. Maar dat moet wel zo blijven natuurlijk! Zonder leuke topics is er gewoon geen draagkracht voor dit forum. Wat ik altijd roep, alles kan geopend en gepost worden, zolang het maar normaal gedaan wordt. Ik zal samen met timmmmm alles in de gaten blijven houden.

En dat FB topic, tuurlijk, gebruik het, daar is het voor! Overleggen in het FB topic is natuurlijk het beste, beter dan mij een PM, DM te sturen, of een TR/PR te maken. In het FB topic kunnen ook users onderling overleggen, het is niet puur bedoeld om te zeuren bij een moderator.
pi_123246171
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:31 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik vind het ook opvallend dat na zo'n eigenlijk korte discussie er best wel leuke topics zijn bijgekomen. Zulke topics waren de bedoeling vanaf de start van het nieuwe JNG. Maar dat moet wel zo blijven natuurlijk! Zonder leuke topics is er gewoon geen draagkracht voor dit forum. Wat ik altijd roep, alles kan geopend en gepost worden, zolang het maar normaal gedaan wordt. Ik zal samen met timmmmm alles in de gaten blijven houden.
Soms moeten mensen even wakker worden gemaakt en ergens op worden gewezen. Daar betrap ik mijzelf ook in alle eerlijkheid op. Het is prettig dat je de discussie bent gestart vandaag en ik denk dat je best een aantal mensen aan het denken hebt gezet :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123246200
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:40 schreef Stuart het volgende:

[..]

Soms moeten mensen even wakker worden gemaakt en ergens op worden gewezen. Daar betrap ik mijzelf ook in alle eerlijkheid op. Het is prettig dat je de discussie bent gestart vandaag en ik denk dat je best een aantal mensen aan het denken hebt gezet :)
Dat is fijn om te horen! Ben benieuwd naar de toekomst :)
pi_123247430
Topics erbij is leuk, maar krijg het gevoel dat er nu bijna moeite gedaan word om topics te openen. Puur zodat er wat meer actieve topics zijn. Lijkt leuk, maar als er eigenlijk geen vraag/discussie/whatever is waarom er een topic geopend zou worden. Voegt zo'n topic dan wel echt iets toe?

JNG / Kunnen jullie me nog wat nieuwe woorden leren? - Zoiets vind ik een supertof voorbeeld van een goed en leuk topic.

Overigens kudo's voor Conflict, je probeert de boel hier echt te redden. Probeert reacties en discussies te ontlokken.

Ik zou ook eens de andere mods erop wijzen dat sommige dingen best naar hier kunnen. In SEX staan bijvoorbeeld wel eens vragen die daar niet serieus worden genomen, neem ze lekker hierheen. In SES worden wel eens topics geopend die weinig met school te maken hebben, haal ze lekker hierheen. Waarbij gezegd moet worden dat de TS niet altijd goede bedoelingen hoeft te hebben gehad, om uiteindelijk toch op een goede discussie uit te komen.

Denk persoonlijk dat je echt teveel aan mensen moet trekken voordat ze reageren of topics openen, dat de behoefte gewoon niet zo groot is aan een apart subforum.
pi_123247661
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:21 schreef Myraela het volgende:
Topics erbij is leuk, maar krijg het gevoel dat er nu bijna moeite gedaan word om topics te openen. Puur zodat er wat meer actieve topics zijn. Lijkt leuk, maar als er eigenlijk geen vraag/discussie/whatever is waarom er een topic geopend zou worden. Voegt zo'n topic dan wel echt iets toe?
Ik denk dat het vooral een signaal naar buiten toe is, dat we vanaf nu actiever bezig gaan zijn, en geen ONZ 2.0 worden ;)
Dus nee, sommige topics zijn wat geforceerd, maar ik denk dat er door deze nieuwe topics meer mensen durven te gaan posten, en meer topics in JNG openen, i.p.v. in andere subfora.
quote:
JNG / Kunnen jullie me nog wat nieuwe woorden leren? - Zoiets vind ik een supertof voorbeeld van een goed en leuk topic.

Overigens kudo's voor Conflict, je probeert de boel hier echt te redden. Probeert reacties en discussies te ontlokken.

Ik zou ook eens de andere mods erop wijzen dat sommige dingen best naar hier kunnen. In SEX staan bijvoorbeeld wel eens vragen die daar niet serieus worden genomen, neem ze lekker hierheen. In SES worden wel eens topics geopend die weinig met school te maken hebben, haal ze lekker hierheen. Waarbij gezegd moet worden dat de TS niet altijd goede bedoelingen hoeft te hebben gehad, om uiteindelijk toch op een goede discussie uit te komen.
Zie het hierbovenstaande ;)
Je maintiendrai
pi_123249417
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:21 schreef Myraela het volgende:
Topics erbij is leuk, maar krijg het gevoel dat er nu bijna moeite gedaan word om topics te openen. Puur zodat er wat meer actieve topics zijn. Lijkt leuk, maar als er eigenlijk geen vraag/discussie/whatever is waarom er een topic geopend zou worden. Voegt zo'n topic dan wel echt iets toe?

JNG / Kunnen jullie me nog wat nieuwe woorden leren? - Zoiets vind ik een supertof voorbeeld van een goed en leuk topic.

Overigens kudo's voor Conflict, je probeert de boel hier echt te redden. Probeert reacties en discussies te ontlokken.

Ik zou ook eens de andere mods erop wijzen dat sommige dingen best naar hier kunnen. In SEX staan bijvoorbeeld wel eens vragen die daar niet serieus worden genomen, neem ze lekker hierheen. In SES worden wel eens topics geopend die weinig met school te maken hebben, haal ze lekker hierheen. Waarbij gezegd moet worden dat de TS niet altijd goede bedoelingen hoeft te hebben gehad, om uiteindelijk toch op een goede discussie uit te komen.

Denk persoonlijk dat je echt teveel aan mensen moet trekken voordat ze reageren of topics openen, dat de behoefte gewoon niet zo groot is aan een apart subforum.
Thanx voor je input!

Geforceerd topics openen is niet alles, maar geen topics is helemaal niks. De vraag die steeds bij mij opkomt is: "Is er wel vraag naar dit forum?". Dat moeten we uitzoeken, mocht dat niet zo zijn dan moet het op den duur gewoon verdwijnen. Enigste punt is dan een nieuw onderkomen zoeken voor de SC.

Mijn mening is gewoon dat we (eigenlijk ik) PUB van de ondergang probeerden te redden met het nieuwe JNG! Toen ik zag dat het einde oefening was heb ik me opgeworpen als nieuwe mod. Dat is deels gelukt, maar zakte ff weg. Punt is nu gewoon dat als er geen verandering in komt en er alleen een SC is die loopt, het forum niet lang zal blijven bestaan. Dat moeten we, nee ze, de users, voorkomen.

Ik zal achter de schermen eens bespreken of er niet meer topics hierheen kunnen. Maar dat is heel moeilijk natuurlijk, dan moet ik in alle topics achter de schermen dezelfde vraag gaan stellen.

Wat de bedoeling van een TS is maakt idd niet uit, het grootste baggertopic is te vormen tot een leuk topic waar mensen in mee posten.
pi_123249814
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:21 schreef Myraela het volgende:
Topics erbij is leuk, maar krijg het gevoel dat er nu bijna moeite gedaan word om topics te openen. Puur zodat er wat meer actieve topics zijn. Lijkt leuk, maar als er eigenlijk geen vraag/discussie/whatever is waarom er een topic geopend zou worden. Voegt zo'n topic dan wel echt iets toe?

Ik zou ook eens de andere mods erop wijzen dat sommige dingen best naar hier kunnen. In SEX staan bijvoorbeeld wel eens vragen die daar niet serieus worden genomen, neem ze lekker hierheen. In SES worden wel eens topics geopend die weinig met school te maken hebben, haal ze lekker hierheen. Waarbij gezegd moet worden dat de TS niet altijd goede bedoelingen hoeft te hebben gehad, om uiteindelijk toch op een goede discussie uit te komen.

Denk persoonlijk dat je echt teveel aan mensen moet trekken voordat ze reageren of topics openen, dat de behoefte gewoon niet zo groot is aan een apart subforum.
Dat gevoel begrijp ik eigenlijk wel. Ik denk echter dat doordat JNG nog vrij nieuw is mensen niet goed weten wat wel en niet kan en wat hier wel en niet thuis hoort. Misschien een beetje té afwachtende houding.

Ik ben het met je eens dat het niet de bedoeling is dat er nu topic diarree zal plaats vinden maar laten zien dat hier veel mag zolang het serieus is helpt anderen wellicht om (ook) een leuk topic te gaan openen :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123250067
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:30 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat gevoel begrijp ik eigenlijk wel. Ik denk echter dat doordat JNG nog vrij nieuw is mensen niet goed weten wat wel en niet kan en wat hier wel en niet thuis hoort. Misschien een beetje té afwachtende houding.

Ik ben het met je eens dat het niet de bedoeling is dat er nu topic diarree zal plaats vinden maar laten zien dat hier veel mag zolang het serieus is helpt anderen wellicht om (ook) een leuk topic te gaan openen :)
Van mij mag alles, mits serieus, geopend worden. Maar wat hebben we aan "wat ga jij vanavond eten", "hoe oud ben jij", "welke schoenmaat heb jij"? Volgens mij helemaal niks!

Ik zie juist meer nut in van topics over sexualiteit, schoolkeuze, op jezelf wonen, drugs etcetera, maar die zie ik nooit.
pi_123250342
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:36 schreef Conflict het volgende:

[..]

Van mij mag alles, mits serieus, geopend worden. Maar wat hebben we aan "wat ga jij vanavond eten", "hoe oud ben jij", "welke schoenmaat heb jij"? Volgens mij helemaal niks!

Ik zie juist meer nut in van topics over sexualiteit, schoolkeuze, op jezelf wonen, drugs etcetera, maar die zie ik nooit.
Die zullen er de komende dagen ongetwijfeld komen!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123250500
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:43 schreef Stuart het volgende:

[..]

Die zullen er de komende dagen ongetwijfeld komen!
En dan ook echt topics? Met discussiewaarde, of informatief? Niet zo van, wanneer had jij voor de eerste keer sex? Ik ben benieuwd. Maar ik open ze niet, ik vind dat de JNG-eren ( :D ) dat zelf moeten doen. Ik probeer te motiveren en voorzetjes te geven...
pi_123250724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

En dan ook echt topics? Met discussiewaarde, of informatief? Niet zo van, wanneer had jij voor de eerste keer sex? Ik ben benieuwd. Maar ik open ze niet, ik vind dat de JNG-eren ( :D ) dat zelf moeten doen. Ik probeer te motiveren en voorzetjes te geven...
Ik ga ze ook niet (allemaal) openen maar er lezen hier meer mensen mee en ik heb er wel vertrouwen in dat er leuke topics tussen zullen zitten. Het hoeven natuurlijk niet allemaal pareltjes te zijn. Vandaag kan zomaar eens het begin zijn van iets moois O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_123250858
Ik ben benieuwd, zelf betwijfel ik hoe groot de daadwerkelijke behoefte is.

Jong is natuurlijk een vaag iets, bijna elk topic zou ergens anders ook passen. Dat maakt het lastig. Aan de andere kant is het in veel gevallen leuk om juist te lezen hoe jongeren op dingen kijken. Ik zie bijvoorbeeld nooit een topic van ouders bijvoorbeeld, zouden die het niet leuk vinden om te weten hoe leeftijdgenoten van zijn/haar kinderen op dingen kijken.

Ik kan tientallen onderwerpen voor topics noemen, maar tenzij jong gewoon bang is om topics te openen, denk ik gewoon dat de behoefte er niet is.
pi_123251572
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

En dan ook echt topics? Met discussiewaarde, of informatief? Niet zo van, wanneer had jij voor de eerste keer sex? Ik ben benieuwd. Maar ik open ze niet, ik vind dat de JNG-eren ( :D ) dat zelf moeten doen. Ik probeer te motiveren en voorzetjes te geven...
Ik denk dat het wel leuk zou zijn als jij er een zou openen.
Je maintiendrai
pi_123251623
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:07 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel leuk zou zijn als jij er een zou openen.
Over wat?
pi_123251662
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

Over wat?
Nou gewoon een van de onderwerpen die je net aan gaf, ik denk dat veel mensen het moeilijk vinden om echt een kwalitatief onderwerp te openen, en een voorbeeld zou niet verkeerd zijn.
Je maintiendrai
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')