abonnement Unibet Coolblue
pi_123206879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:11 schreef F_JD het volgende:

[..]

Dit is het nummer wat ze gisteravond ook als voorlaatste speelden met de correcte titel. Brennisteinn is die met die harde dreunende bass en groene visuals, gisteren als vierde gespeeld. Of hij daadwerkelijk hetzelfde woord zingt durf ik op basis hiervan niet te zeggen, maar...:

[..]

Op zich is er dus wel een soort van thema uit de songtitels af te lezen. Denk ik.
Ja 't is gewoon een woord dat gebruikt kan zijn in een ander nummer. Zwavel en lava...

Maar 't viel me gewoon op, en een ander hier ook al blijkbaar :P En aangezien ik dat woord niet in Brennisteinn zelf hoorde, ging ik ietwat twijfelen of de naamgeving correct was. Maar aangezien Sigur dat zelf heeft gezegd op hun site zal het wel kloppen allemaal.
pi_123207035
Of ze zijn aan het trollen :P
pi_123207351
Varuo is live toch ook prachtig, met die vrouwenzang op t einde als hoogtepunt.
pi_123207423
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:36:08 #55
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123207754
Foto van de setlist:



Eerste keer Sigur Rós voor mij en ik vond het fantastisch. Hoogtepunten voor mij waren Varúð en natuurlijk de afsluiter. De nieuwe nummers waren nog even wennen maar vooral Kveikur belooft echt een heleboel, wat een bruut nummer zeg. :9~ Verder was ik ook erg onder de indruk van Jónsi, wat kan die man mooi zingen zeg! Dat hij in sommige nummers (zoals Sæglópur) de hoogste noten niet leek te halen deed daar weinig aan af. Kortom, dit smaakte zeker naar meer. :Y
pi_123207891
Recensie van Oor:

quote:
CONCERT REVIEW
SIGUR RÓS VERHEFT CONCERT TOT KUNST
22 FEBRUARI 2013

Een concert van Sigur Rós is doorgaans hard werken, want je komt oren, maar vooral ogen tekort. De IJslandse band besteedt immers net zo veel aandacht aan de muzikale als aan de visuele kant van een optreden. Ook deze keer draaien de hersenen overuren om alle achtergrondbeelden in zich op te nemen en te verwerken. En dan verkeert de eigenzinnige band ook nog eens in topvorm.

Vanavond staat Sigur Rós in de HMH. Dik twee uur lang verkeren in een staat van euforie, met een aaneenschakeling van haast meditatieve momenten, waarbij je de grond onder je weg voelt zakken en de sleur van alledag ver van je afschudt. Bij de eerste drie nummers spelen de IJslanders achter een doorzichtig doek waarop een indrukwekkend schouwspel wordt geprojecteerd, terwijl je de schaduwen van de bandleden er vaag doorheen ziet. Tussen de bewegende ‘vlekken’ op het doek zie je hoe frontman Jónsi met een strijkstok de snaren van zijn gitaar beroert. Zijn handelsmerk. Het snijdende geluid raspt soms op je ziel, maar een nummer later voelt het als zacht glijdende vingertoppen over je rug.

Na de eerste drie nummers valt het doek en krijg je de 12-koppige band in het vizier, nu duidelijk zichtbaar in een artistiek samengesteld decor. Geen instrument, geen standaard, geen bandlid of lamp staat per ongeluk op een bepaalde plek en tezamen vormt het een oogstrelend geheel. Wanneer je deze aanblik hebt verwerkt, valt op hoe zorgvuldig en kunstzinnig het licht het podium beschijnt. Het leidt tot een wonderlijke wereld, waarbij de HMH eerder een kunsthal lijkt en je van de ene ontroering in de andere valt. Zonder dat één van de bandleden zich te buiten gaat aan deining op de muziek. Slechts één keer maakt Jónsi een subtiel aansporende beweging naar het publiek.

Ook met de setlist speelt Sigur Rós nooit op zeker. Het ligt voor de hand vooral werk te laten horen van het meest recente album Valtari, maar de band kiest voor een afgewogen mix van nieuwe en oude nummers, vol muisstille momenten en delen waarbij je de tribune voelt trillen. Maar hoe hard de heren hun instrumenten af en toe ook laten klinken, de melancholie stroomt altijd in overvloed. Het zijn vooral juist die momenten dat het geluk in sneltreinvaart door je aderen glijdt.

Het gevoel dat rest, rond 23:15 uur. Vlak na het moment dat Sigur Rós via een oorverdovende en oogverblindende, maar prachtige finale het geluid definitief laat verstommen, voel je je rijk. Je bent gevuld met alles wat je lichaam verlangt en rijdt met andere levenslust weer naar huis. Zoals je ook kunt hebben na een wandeling door een museum, na een avond theater of na het lezen van een boek. Kunst. Ja, dat is het. Sigur Rós verheft een concert tot kunst.
klik
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_123207960
Hm ik had niet het idee dat hij de noten niet haalde hoor. 't Was meer dat hij z'n stem te ver liet afsterven bij het overgaan op een hoge noot. Dat deed hij sowieso altijd al, maar viel me nu wel iets meer op.
pi_123208043
Misschien dat hij zijn stem wat probeert te sparen, zeg ook maar wat. Als je die lijst met optredens ziet zou dat wel te begrijpen zijn. Wat kan die kerel zingen zeg.

Wie heeft die setlist gepost Spies? kan em niet vinden op twitter :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123208254
Juist bij de lage tonen in het begin van Popplagid merkte je dat hij wat moeite had en bijna op was, maar dat gaf het nummer zelf dan weer een lekker rauw randje (voorzover Popplagid dat nodig heeft.. :p )
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:50:44 #60
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123208419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Misschien dat hij zijn stem wat probeert te sparen, zeg ook maar wat. Als je die lijst met optredens ziet zou dat wel te begrijpen zijn. Wat kan die kerel zingen zeg.

Wie heeft die setlist gepost Spies? kan em niet vinden op twitter :P
Geen idee, ik zag hem ergens voorbijkomen op musicmeter.nl
pi_123209141
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:50 schreef Spies het volgende:

[..]

Geen idee, ik zag hem ergens voorbijkomen op musicmeter.nl
zie em nergens nou ja jammer dan :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123209802
Het was voor mij in ieder geval weer een memorabele ervaring. Het klonk prima! En die visuals!! Wow. De achtergrondzang van de strijkers gaf kippenvel!

Het genoemde dat Jónsi de hoge noten niet altijd haalde, deel ik wel. Maar dat kan natuurlijk altijd eens gebeuren.

Overigens is een plekje vlak voor FOH toch het beste qua geluid heb ik ervaren.
De vaste sound tech van Sigur Rós is trouwens een Nederlander, uit Limburg ;)
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_123210535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:24 schreef MB88 het volgende:
Het was voor mij in ieder geval weer een memorabele ervaring. Het klonk prima! En die visuals!! Wow. De achtergrondzang van de strijkers gaf kippenvel!

Het genoemde dat Jónsi de hoge noten niet altijd haalde, deel ik wel. Maar dat kan natuurlijk altijd eens gebeuren.

Overigens is een plekje vlak voor FOH toch het beste qua geluid heb ik ervaren.
De vaste sound tech van Sigur Rós is trouwens een Nederlander, uit Limburg ;)
Jelle _O_
pi_123211255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:35 schreef TC_Artemis het volgende:
De organisator in het HMH regelt het geluid zelf dus dat is elke keer anders. Vond het geluid best wel matig, stond linksvoor. De eerste 2/3 minuten zat ik op de tribune en het geluid was daar zo kut dat we toch maar de zaal in zijn gegaan. Dat is nou eenmaal het nadeel van een grote zaal.
om even een eerdere post te quoten, heb je hiervoor een bron? Want dat lijkt mij nogal apart voor een band als Sigur Rós
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123212006
Weet iemand hoe dat (typisch elektronisch deuntje) nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
pi_123212063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:23 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand hoe dat nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
Ik heb the xx horen langskomen maar de rest weet ik niet want ik was meteen weg
pi_123212082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:03 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

om even een eerdere post te quoten, heb je hiervoor een bron? Want dat lijkt mij nogal apart voor een band als Sigur Rós
Ik ken een hele hoop sound engineers, organiseerde zelf feesten en hebben een keer het een en ander nagevraagd bij de hmh zelf.
pi_123212167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:25 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik ken een hele hoop sound engineers, organiseerde zelf feesten en hebben een keer het een en ander nagevraagd bij de hmh zelf.
Maar ze hebben dus geen FOH mee :? Blijf het heel sterk vinden :P maar als je het zegt
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123212303
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:28 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Maar ze hebben dus geen FOH mee :? Blijf het heel sterk vinden :P maar als je het zegt
Ik weet het fijne er ook niet van af, maar ik weet dat je als organisator je eigen geluid moet regelen. Ik weet niet wie de organisator was, dat kan sigur ros zelf zijn geweest maar ook zo'n ticket boer of hmh zelf (gok). Of ze touren met een vrachtwagen eigen geluid achter zich aan.. dunno! Het is praktisch een lege zaal met podium en je moet je eigen spul er neerplempen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:43:57 #70
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123212772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:23 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand hoe dat (typisch elektronisch deuntje) nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
Heb 15 Step van Radiohead gehoord vlak na afloop.
pi_123214069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:25 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik heb the xx horen langskomen maar de rest weet ik niet want ik was meteen weg
Helaas geen the xx ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:43 schreef Spies het volgende:

[..]

Heb 15 Step van Radiohead gehoord vlak na afloop.
Dat is 'm helaas ook niet. Het is een heel catchy (en blij) deuntje, veel instrumentaal en wat herhaalde zang erdoor. Ongeveer 5 minuten nadat de lichten aangingen werd het gespeeld. :)
pi_123214186
Zo, spuit 11 reactie, maar dan wel een uitgebreide ;) (en ik hoef alleen maar te reageren op jullie, want alles wat ik ervan vond is al langs gekomen :P )

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:53 schreef Faxie het volgende:
Voorprogramma heb ik gemist overigens, was te laat binnen. Geen fokkers gezien ook ;(

Ik stond ergens links in het midden.

Wij ook links, redelijk aan de voorkant geloof ik. Moralia en ik hebben nog mensen gevraagd was je was, om ons heen gekeken en zachtjes geroepen, maar niemand kon het ons vertellen ;(.

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het was weer prachtig.
:Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:55 schreef Lidlchips het volgende:
Die blazers op het einde van het op een na laatste nummer... Oef wat een concert.
:Y

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Was weer een prachtige avond! :)
:Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:21 schreef Haarklip het volgende:

Verder weer een prachtig concert, maar Paradiso was toch wel iets beter en intiemer. De lichteffecten waren wel echt verbluffend in zo'n grootste zaal.

Eensch.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:28 schreef Felixa het volgende:
Ik vond het trouwens ook erg mooi hoe ze van de bestaande videoclips een nieuwe bewerking hadden gemaakt en die bij de desbetreffende nummers toonden. O+
O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat was het mooi he?! O+
Ik heb echt intens staan genieten.
Nu maar weer hopen dat ze naar Lowlands komen. :P Augustus staat nog leeg in hun agenda. B-)
Zou prachtig zijn, al zou ik dan eerst weer kaartjes voor LL moeten bemachtigen en ook nog iemand vinden die mee wil...Alhoewel, in mijn eentje zou ik me ook vast weer prima vermaken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat heb ik gisteravond genoten _O_

Tot in de kleinste details klopte volgens mij alles.

:Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:58 schreef moralia het volgende:
Ik ben er ook bij geweest. Samen met myxomatosekonijn en heb een geweldige avond gehad al was het enorm emotioneel. De gespeelde nummers waren precies goed, bijna allemaal mijn favo's, en de uitvoering ging wat mij betreft super. In mijn gedachten genoot ik ook voor J. die er nooit meer bij kan zijn. Ik ben zo blij dat ik gegaan ben.
Lieve Moralia,
Heeeeeel veel dank aan jou (en J.!) dat ik met je mee mocht! O+ Jouw verhaal/ervaring maakte het - hoe naar ook- voor mij eigenlijk extra bijzonder, soort van besef van het leven en dat past gewoon ook heel erg bij Sigur Ros vind ik. Ik heb heel erg genoten, ook van jou! O+
*dankbaar*

:*

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Haunter het volgende:
Ja dat was weer prachtig :) O+ Qua show vond ik het misschien fijner dan Paradiso nog, alleen de sfeer en grootte bevallen me van de HMH een stuk minder.

Ik vind het altijd lastig vergelijken w.b. shows, maar qua sfeer en grootte heb ik ook liever Paradiso.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Of mensen die gaan praten door de rustige stukken door :r
Gelukkig erg weinig last van gehad!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:03 schreef CoJackso het volgende:
Gisteren een koppel die constant door de rustige stukjes van Svefn-g-englar aan het praten waren. Werkelijk onbegrijpelijk. Je hoeft natuurlijk geen standbeeld te zijn tijdens een concert, ieder heeft zijn eigen beleving tijdens een concert en een biertje tussendoor halen vind ik ook geen punt, maar hardop kletsen en spelen met de telefoon is gewoon not-done.

Overigens is het voor de HMH aan te raden om aan linkerkant te staan. Een stuk rustiger en gemakkelijker om even snel wat te drinken te halen.
Wat betreft beide: :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:30 schreef TUFKAL het volgende:
Paradiso was beter qua sfeer geluid en beleving maar gister was ook super.
Ja, vind ik uiteindelijk ook, al vond ik het heerlijk om weer andere visuals te zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:27 schreef Faxie het volgende:
Ik vind de Nu.nl recentie een beetje vreemd...

Saeglopur rustig? :') Zeg dan Vaka of Svefn g Englar....

Vraag me af of die z'n huiswerk wel goed gedaan heeft...
Het begin is wel heel rustig (en lieflijk)...Daardoor zit dat nummer in mijn hoofd ook wel bij de rustige nummers geloof ik (ongeacht dat het na het beginstukje helemaal niet zo rustig meer is) :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Wat een ontiegelijk mooie show qua visuals, niet normaal! Elk nummer een compleet andere sfeer, en dat laatste nieuwe nummer voor de toegift (met die rode lichten), echt een trip O+ Ik moet zeggen dat veel nummers, ookal waren het m'n favorieten, me dit keer iets minder deden. Misschien de zaal en het geklets.. ik zat er wat minder 'in'.

Ook wel een beetje last van dat laatste, het was weer anders, alhoewel nog steeds echt Prachtig met hoofdletter P en ja...die visuals.... O+ _O_
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123214268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Helaas geen the xx ;)

[..]

Dat is 'm helaas ook niet. Het is een heel catchy (en blij) deuntje, veel instrumentaal en wat herhaalde zang erdoor. Ongeveer 5 minuten nadat de lichten aangingen werd het gespeeld. :)
Iets van M83 misschien? Vond het eerste nummer nadat de lampen aangingen ook vet, geen idee of dat het zelfde stuk is. Dikke drums :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123214595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:24 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Iets van M83 misschien? Vond het eerste nummer nadat de lampen aangingen ook vet, geen idee of dat het zelfde stuk is. Dikke drums :P
YEAH dank je wel man! Op fok kan je altijd vertrouwen. Midnight City was het ;) Misschien remixje denk ik.
pi_123214780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Helaas geen the xx ;)

[..]

Dat is 'm helaas ook niet. Het is een heel catchy (en blij) deuntje, veel instrumentaal en wat herhaalde zang erdoor. Ongeveer 5 minuten nadat de lichten aangingen werd het gespeeld. :)
Dacht deze te horen:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')