abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:36:51 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_123182985
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 21 februari 2013 @ 23:33:30 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123186565
'Niet duur' is nogal relatief hè ;)

Nog even over de laatste post uit het vorige topic, van ozzietukker:
Maria2.0 is van plan om 5 *weken* te gaan en niet vijf maanden. Tickets zullen dus nog steeds in de laagste boekingscategorie kunnen vallen. Dat je een visum moet hebben voor een periode van meer dan 30 dagen, blijft nog steeds gelden, natuurlijk.
  donderdag 21 februari 2013 @ 23:58:53 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_123188444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:33 schreef Lemans24 het volgende:

'Niet duur' is nogal relatief hè ;)
I know, maar je kunt daar nog steeds makkelijk een maand in een leuke hut bij het strand zitten en minder aan huur, gas en licht betalen dan je in Nederland voor een kamer betaalt als je bv studeert :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_123189865
Hey mensen, ik ben dit jaar 18 geworden en ben klaar met havo dit jaar. Ik heb weinig zin om de hele zomervakantie niks te doen en wil misschien gaan backpacken in zo-azie. Ik wil voor Thailand gaan. Ik heb denk tegen die tijd (juni/juli) een budget van ongeveer 2000 euro. Is dit genoeg voor 3-4 weken in Thailand en is juni/juli een goeie tijd om naar Thailand te gaan?
pi_123194281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hey mensen, ik ben dit jaar 18 geworden en ben klaar met havo dit jaar. Ik heb weinig zin om de hele zomervakantie niks te doen en wil misschien gaan backpacken in zo-azie. Ik wil voor Thailand gaan. Ik heb denk tegen die tijd (juni/juli) een budget van ongeveer 2000 euro. Is dit genoeg voor 3-4 weken in Thailand en is juni/juli een goeie tijd om naar Thailand te gaan?
Ben mezelf een beetje aant inlezen omdat ik voor 5 maanden naar die regio wil (vanaf augustus), maar ben er zelf nog niet geweest. Wat ik wel gelezen heb is dat juni-juli in de regenperiode valt. Dus geen hoogseizoen, maar alsnog wel goed te doen. Voor 3-4 weken lijkt me 2000 euro ook ruim voldoende (is dat incl ticket?).
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_123194644
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hey mensen, ik ben dit jaar 18 geworden en ben klaar met havo dit jaar. Ik heb weinig zin om de hele zomervakantie niks te doen en wil misschien gaan backpacken in zo-azie. Ik wil voor Thailand gaan. Ik heb denk tegen die tijd (juni/juli) een budget van ongeveer 2000 euro. Is dit genoeg voor 3-4 weken in Thailand en is juni/juli een goeie tijd om naar Thailand te gaan?
Regenseizoen, maar boeit niet. Als je het wil omzeilen, ga dan niet naar de oostkust. Boeit je die regen af en toe niet zoveel, ga er dan gerust heen. Zelf ben ik in augustus een keer in het oosten geweest, toen heb ik vrijwel niks van het regenseizoen gemerkt. Kwestie van geluk hebben.

2000 euro is ruim voldoende als je gaat backpacken.
pi_123197965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hey mensen, ik ben dit jaar 18 geworden en ben klaar met havo dit jaar. Ik heb weinig zin om de hele zomervakantie niks te doen en wil misschien gaan backpacken in zo-azie. Ik wil voor Thailand gaan. Ik heb denk tegen die tijd (juni/juli) een budget van ongeveer 2000 euro. Is dit genoeg voor 3-4 weken in Thailand en is juni/juli een goeie tijd om naar Thailand te gaan?
Ik heb me kunnen redden met 30-35eu per dag (dat is incl. 3 biertjes op de Skybar á 10eu/stuk en drie avonden waarop er meer dan 50euro aan drank doorheen is gegaan :') ), dus 2000eu moet meer dan genoeg zijn.

Er zullen momenten zijn waarop je creatief moet zijn, maar dat maakt het ook leuk. Regenseizoen in bepaalde gebieden kan ook positieve kanten hebben. Zoals 4eu per nacht voor een overnachting incl. ontbijt in een hostel op Koh Pha Ngan :D Ik heb toen echter wel in 5 dagen bijna 400mm regen om de oren gekregen :@
pi_123198660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hey mensen, ik ben dit jaar 18 geworden en ben klaar met havo dit jaar. Ik heb weinig zin om de hele zomervakantie niks te doen en wil misschien gaan backpacken in zo-azie. Ik wil voor Thailand gaan. Ik heb denk tegen die tijd (juni/juli) een budget van ongeveer 2000 euro. Is dit genoeg voor 3-4 weken in Thailand en is juni/juli een goeie tijd om naar Thailand te gaan?
Ik was net iets meer dan dat kwijt aan 3 weken Thailand, maar dat was inclusief duikbrevet halen en niet in de goedkopere hostels zitten dus lijkt me dat je het wel makkelijk moet kunnen halen :)
Too much is never enough!
pi_123206086
Zijn er ook mensen hier die Singapore met Thailand gecombineerd hebben?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:50:47 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123210763
Inderdaad willen we 5 weken gaan en het visum is me bekend. Ook wij gaan dan in het regenseizoen. Ik vind regen overigens niet zo erg, vond het in Maleisië ook heerlijk. Alleen jammer dat je kleren nat worden en je vaker moet verkleden. We houden nogal van light travel.
Is zo'n enorme rugzak dan wel handig trouwens? Onze voorgaande rondtripjes waren met auto dus we hadden gewoon een koffer bij. Ditmaal zullen we wel veel met OV doen en dan kan ik me indenken dat zo'n reistrolley niet direct handig is. Tips?
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:01:06 #11
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123211175
Hm, ik lees toch dat ook met de auto Thailand wel goed te doen is. Dat is wel echt onze ideale manier van reizen. Ervaringen?
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:05:39 #12
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123211328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Inderdaad willen we 5 weken gaan en het visum is me bekend. Ook wij gaan dan in het regenseizoen. Ik vind regen overigens niet zo erg, vond het in Maleisië ook heerlijk. Alleen jammer dat je kleren nat worden en je vaker moet verkleden. We houden nogal van light travel.
Is zo'n enorme rugzak dan wel handig trouwens? Onze voorgaande rondtripjes waren met auto dus we hadden gewoon een koffer bij. Ditmaal zullen we wel veel met OV doen en dan kan ik me indenken dat zo'n reistrolley niet direct handig is. Tips?
Een trolley als je gaat backpacken is vrijwel altijd verschrikkelijk onhandig. Alleen als je je vooral met een taxi laat vervoeren, kan het eventueel. Een enorme rugzak is ook niet handig, maar eentje van een liter of 45-60 is prima te doen. Groter alleen als je zelf ook groot bent. Laadt hem nooit zwaarder dan 20% van je lichaamsgewincht. Ik heb in het begin ook zwaardere rugzakken gehad, maar dat is zeker niet comfortabel!

Je hebt trouwens regentijd en regentijd. Af en toe een buitje is OK, maar dagenlang stortregen niet. Op Borneo was het een paar dagen dat laatste, en daar denk ik niet met plezier aan terug. Zorg dus dat je de vrijheid hebt om van plek te veranderen, mocht het ergens flink (lang) regenen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:07:45 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123211408
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Hm, ik lees toch dat ook met de auto Thailand wel goed te doen is. Dat is wel echt onze ideale manier van reizen. Ervaringen?
Ik heb wat mensen ontmoet, die met de auto onderweg waren, toevallig Nederlanders. Je hebt meer vrijheid, maar ook enkele beperkingen, met name als je naar afgelegen gebieden (onverharde wegen) en eilanden gaat. Ook in de grote steden zal het niet ideaal zijn. En met de auto zullen de gevolgen van de regentijd extra belangrijk zijn. Maar natuurlijk kan het!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:08:35 #14
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123211444
Vrijheid hebben we sowieso wel, we plannen per dag een hotel en we zitten eigenlijk alleen vast aan de vliegtickets. Light travel is dus wel goed mogelijk? We maken graag gebruik van Laundry Services zodat we zo min mogelijk kleding hoeven mee te nemen. En we doen ook wel handwasjes, maar dat lijkt me wel kut drogen daar :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123215179
bedankt voor de reacties mensen. Ik denk trouwens dat het ongeveer 2500 euro incl ticket zal zijn. Dat is wel te doen toch?
pi_123233166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:51 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
bedankt voor de reacties mensen. Ik denk trouwens dat het ongeveer 2500 euro incl ticket zal zijn. Dat is wel te doen toch?
Ja
Too much is never enough!
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 09:02:21 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_123233183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:51 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
bedankt voor de reacties mensen. Ik denk trouwens dat het ongeveer 2500 euro incl ticket zal zijn. Dat is wel te doen toch?
Ga je een heul toffe vakantie mee hebben :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123233981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Vrijheid hebben we sowieso wel, we plannen per dag een hotel en we zitten eigenlijk alleen vast aan de vliegtickets. Light travel is dus wel goed mogelijk? We maken graag gebruik van Laundry Services zodat we zo min mogelijk kleding hoeven mee te nemen. En we doen ook wel handwasjes, maar dat lijkt me wel kut drogen daar :P
Light travel is een eitje. Doe al 3.5 maand met in totaal 11 kg bagage en dat is al meer dan genoeg. Je kan echt overal je was laten doen voor euro per kilo (dat zijn al 10 t-shirts), en komt eigenlijk altijd de zelfde dag nog mooi opgevouwen terug.

Vandaag mijn laatste nacht thailand, morgen verloop mijn visum en is het op naar butterworth met de trein. Eckt een heel tof land, veel plezier ermee ;).
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:26:49 #19
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123236311
Kijk, dat is hele goede informatie! Super!
Sterkte met afscheid van Thailand ;)
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:03:24 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123238808
Waar zouden we qua budget aan moeten denken voor 5 weken? Slapen in goedkope hotels (wel eigen badkamer), we houden van lekker eten, we lusten graag een drankje, houden niet zo van uitgaan..
Dus zeg voor OV, eten, drankjes en hotels. 2 volwassenen. We eten makkelijk bij stalletjes, proberen graag dingen uit dus we hoeven niet westers te eten.
Zouden we met 3000 euro een eind komen?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123241258
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Waar zouden we qua budget aan moeten denken voor 5 weken? Slapen in goedkope hotels (wel eigen badkamer), we houden van lekker eten, we lusten graag een drankje, houden niet zo van uitgaan..
Dus zeg voor OV, eten, drankjes en hotels. 2 volwassenen. We eten makkelijk bij stalletjes, proberen graag dingen uit dus we hoeven niet westers te eten.
Zouden we met 3000 euro een eind komen?
Dit wil ik ook graag weten.

Heb vijf minuten geleden geboekt voor vijf weken *O*
pi_123242689
Wij zijn net terug. We hebben 2000 euro besteed in 3 weken. Ov, tripjes,drinken en iedere dag uit eten. Prima accommodaties, dus geen hostels.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:09:27 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123242930
Een redelijk budget is ongeveer 30 euro per persoon per dag, 50 euro voor twee personen, misschien iets meer als je echt hotels wilt (itt hutten). Kosten voor duiken komen daar nog bij, want dat ligt er maar net aan hoe vaak en waar je gaat duiken.
pi_123244481
Ik geef nog geen 700 euro per maand uit in Thailand. Vooral treinreizen en in guesthouses/hostels geslapen. Toevallig vandaag in een zeer matige kamer geslapen, maar hij is wel schoon en kost nog geen 5 euro per nacht ;), maar de rest van het guesthouse is echt wel oke. Als je naar 10 p.p.p.n. gaat kun je echt een heel toffe hotels slapen.
pi_123244543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik geef nog geen 700 euro per maand uit in Thailand. Vooral treinreizen en in guesthouses/hostels geslapen. Toevallig vandaag in een zeer matige kamer geslapen, maar hij is wel schoon en kost nog geen 5 euro per nacht ;), maar de rest van het guesthouse is echt wel oke. Als je naar 10 p.p.p.n. gaat kun je echt een heel toffe hotels slapen.
Dat is dan wel met 2 personen lijkt mij/niet in bangkok/op een eiland?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:53:12 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123244592
Ligt er ook aan waar. In de resort towns is 1000 baht (25 euro) al goedkoop. Veel mensen die kort naar Thailand gaan, brengen enige tijd door in zo'n resort.
pi_123244693
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat is dan wel met 2 personen lijkt mij/niet in bangkok/op een eiland?
Nee, alleen. Bangkok hebben ze prima doubles voor 10 euro/nacht, en op de eilanden heb ik in dorm geslapen voor minder dan 4 euro/nacht. En dat waren goede hotels, niet als waarin ik nu in zit.
pi_123244717
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Maar over 30 secs is mijn internet op, dus gr gr
pi_123247612
Ik heb geboekt van 12 maart tot 16 april. In de tussentijd reis ik misschien nog door daar Vietnam, Laos of Cambodja. Heb ik dan een visum nodig?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 18:31:48 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_123247693
Je zou de OP even kunnen lezen, is soms best handig :Y

quote:
Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123247745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Je zou de OP even kunnen lezen, is soms best handig :Y

[..]

Ja zover was ik ook. Ik kom niet uit een ei. Maar aangezien ik dus tussendoor nog het land verlaat ligt dat misschien anders. Ik ben niet zo'n ervaren reiziger.
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 18:38:25 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_123247887
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:33 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja zover was ik ook. Ik kom niet uit een ei. Maar aangezien ik dus tussendoor nog het land verlaat ligt dat misschien anders. Ik ben niet zo'n ervaren reiziger.
Wanneer je naar een ander land gaan, krijg je een visum voor dat land. Kom je dan terug in Thailand, dan krijg je een nieuw visum voor Thailand. Het is even afhankelijk van hoe je binnenkomt (over land of via de lucht), maar op die manier kun je kijken of alles goed aansluit.

Wil je het zeker weten of ben je niet zo handig in het uitzoeken, neem dan even contact op met het Thaise consulaat :Y die weten het meteen voor je.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 februari 2013 @ 00:42:34 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123262614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is even afhankelijk van hoe je binnenkomt (over land of via de lucht), maar op die manier kun je kijken of alles goed aansluit.
Daar zit 'm het venijn in, maar daar kan een ervaren Thailandganger je vast wel even mee helpen: krijg je op het moment dat je over land binnen komt nog steeds maar 14 dagen?
pi_123262841
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Daar zit 'm het venijn in, maar daar kan een ervaren Thailandganger je vast wel even mee helpen: krijg je op het moment dat je over land binnen komt nog steeds maar 14 dagen?
Ja, en je kan je visum eenmalig verlengen met 7 dagen binnen Thailand.

Cambodja en Laos hebben visa on arrival bij de meest gangbare grensposten. Vietnam moet je van te voren aanvragen (let op! Soms gaat je visum op een specifieke datum in!)

Een maand voor deze 4 landen is trouwens wel erg kort naar mijn mening.
  zondag 24 februari 2013 @ 04:07:29 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123266206
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Daar zit 'm het venijn in, maar daar kan een ervaren Thailandganger je vast wel even mee helpen: krijg je op het moment dat je over land binnen komt nog steeds maar 14 dagen?
15 dagen toch?
En een overstay kost 500 baht per dag.
pi_123266450
Ik en mijn reismaat zitten nu bijna 3 weken in Thailand en morgen vertrekken we naar Maleisie.
We zitten nu nog in Krabi dus de reis naar de grens zal wel meevallen.
Mooi land hoor, moest wel wennen aan al die verkopers en de taxi mafia, maar eenmaal gewend is het niet zo erg meer. :)

Onze reis begon in Bangkok, toen zijn we via Chumphon naar Koh Tao gegaan, toen naar Ko Phangan (half moon party) en toen via Suratthani naar Phuket en nu dus in Krabi.

Wij reizen trouwens ook met backpacks waar nog geen 9 kilo aan spul in zit, wassen is cheap en vaak krijg je in hostels ook gewoon handdoeken die je kan gebruiken, scheelt weer met wassen.
pi_123278772
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 05:00 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik en mijn reismaat zitten nu bijna 3 weken in Thailand en morgen vertrekken we naar Maleisie.
We zitten nu nog in Krabi dus de reis naar de grens zal wel meevallen.
Mooi land hoor, moest wel wennen aan al die verkopers en de taxi mafia, maar eenmaal gewend is het niet zo erg meer. :)

Onze reis begon in Bangkok, toen zijn we via Chumphon naar Koh Tao gegaan, toen naar Ko Phangan (half moon party) en toen via Suratthani naar Phuket en nu dus in Krabi.

Wij reizen trouwens ook met backpacks waar nog geen 9 kilo aan spul in zit, wassen is cheap en vaak krijg je in hostels ook gewoon handdoeken die je kan gebruiken, scheelt weer met wassen.
Ik was ook bij de afgelopen half moon party :o! Ben toevallig net vandaag naar Maleisië gegaan, dus misschien kom ik je nog wel tegen. Small world eh.

Ik ben Bangkok (aanrader) -> Prachau Khiri Khan (aanrader) -> via chumpton naar ko Tao (aanrader) -> Ko Phanang (absolute aanrader) -> Ko Samui (totaal geen aanrader behalve als je 50 bent en van beton houdt) -> via suratthani naar Hat Yai (neutraal) en nu dus maleisië.
pi_123320001
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:07 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik was ook bij de afgelopen half moon party :o! Ben toevallig net vandaag naar Maleisië gegaan, dus misschien kom ik je nog wel tegen. Small world eh.

Ik ben Bangkok (aanrader) -> Prachau Khiri Khan (aanrader) -> via chumpton naar ko Tao (aanrader) -> Ko Phanang (absolute aanrader) -> Ko Samui (totaal geen aanrader behalve als je 50 bent en van beton houdt) -> via suratthani naar Hat Yai (neutraal) en nu dus maleisië.
Geen mening over Surat Thani? Wat een kutstad vond ik dat. :r
pi_123320059
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 04:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

15 dagen toch?
En een overstay kost 500 baht per dag.
15 kan ook wel. Als iemand het echt wil weten kan ik het thuis even nakijken in mijn paspoort. Half jaartje geleden nog vanuit Cambodja over land naar Thailand gegaan, dus zou het moeten kunnen zien aan mijn stempels.
  maandag 25 februari 2013 @ 12:32:55 #40
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_123320412


[ Bericht 100% gewijzigd door Sosa op 25-02-2013 12:33:44 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_123328343
quote:
8s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geen mening over Surat Thani? Wat een kutstad vond ik dat. :r
Maar 10 minuten geweest. Daarna nachttrein gepakt. Moest wel acht uur op het station wachtten wat niet zo tof was.
pi_123328419
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 04:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

15 dagen toch?
En een overstay kost 500 baht per dag.
Ik kon van 10 tot 24 februari blijven. 14 nachten oftewijl 15 dagen dus.
pi_123340926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Waar zouden we qua budget aan moeten denken voor 5 weken? Slapen in goedkope hotels (wel eigen badkamer), we houden van lekker eten, we lusten graag een drankje, houden niet zo van uitgaan..
Dus zeg voor OV, eten, drankjes en hotels. 2 volwassenen. We eten makkelijk bij stalletjes, proberen graag dingen uit dus we hoeven niet westers te eten.
Zouden we met 3000 euro een eind komen?
Ja daar kom je een heel eind mee! Jullie gaan in het laagseizoen dus dan zijn hotels heel goed betaalbaar (bijv. in augustus op Koh Chang in een superluxe resort gezeten voor 45 euro per nacht, dus voor max 20 heb je een heel redelijk hotel en ook voor 10 moet het vaak lukken). Eten bij stalletjes kost je 1 euro voor een maaltijd, drankjes zijn van 2 euro voor een biertje tot 5 euro voor een bucket sterk.. Je reist van Bangkok naar Zuid-Thailand voor een euro of 15 en taxi's zijn 85 cent ofzo voor de eerste kilometer en 10 km kost je zo'n 4 euro oid, dat zijn de kosten dus niet.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:06:57 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123347270
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Daar zit 'm het venijn in, maar daar kan een ervaren Thailandganger je vast wel even mee helpen: krijg je op het moment dat je over land binnen komt nog steeds maar 14 dagen?
Als je over land binnenkomt krijg je inderdaad maar 14 dagen. Het is zelfs zo dat als je via het vliegveld Bangkok binnenkomt je 28 dagen krijgt, wanneer je binnen 13 dagen Thailand uit reist en over land weer terugkomt mag je korter in Thailand blijven dan je oorspronkelijk mocht.

Nu heb ik er persoonlijk over het algemeen geen last van, ik verblijf ook korte periodes in diverse landen in Zuid Oost Azië of Australië, door Air Asia ben ik een stuk mobieler vliegtuigtechnisch gezien, dus over land kom ik eigenlijk nooit meer binnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:16:59 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123347890
Nu vraag ik me toch af hoe al die buitenlander die in Thailand wonen steeds weer een drie maanden visum krijgen. Altijd over land met een bureautje, dat weet ik wel. Volledig illegaal dus?
pi_123360414
Is het verstandiger (qua beschikbaarheid en qua kosten) om van tevoren een hotel te regelen in Bangkok of kan dat ook makkelijk bij aankomst? Ik kom aan op 13 maart.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2013 11:21:24 ]
pi_123360844
Het kan allebei. Maar als je aankomt in Bangkok dan heb je vaak weinig zin ,en ben je zo moe, om nog ergens een hotel te gaan zoeken. In mijn ervaring is er altijd wel een hotel vrij.
pi_123361734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:16 schreef Thomas B. het volgende:
Is het verstandiger (qua beschikbaarheid en qua kosten) om van tevoren een hotel te regelen in Bangkok of kan dat ook makkelijk bij aankomst? Ik kom aan op 13 maart.
Ligt aan hoelaat je aankomt en dan is het alleen is het alleen gericht dat het gemakkelijk is. Als je aan zou komen op een tijd dat je meteen naar bed wil dan zou je gewoon tegen de taxi chauffeur kunnen zeggen 'naar hotel bla bla'. Maar ik heb eigenlijk alleen op Ko Tao mee gemaakt dat er geen plaats meer was in een hotel, dus ter plaatsen iets zoeken kan vaak net zo makkelijk
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:45:02 #49
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123363019
Ik ben weleens benieuwd of de vliegtickets die ik heb gevonden redelijk zijn. 606 euro p.p. voor een retour Bangkok. In juni/juli.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:08:06 #50
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123363733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben weleens benieuwd of de vliegtickets die ik heb gevonden redelijk zijn. 606 euro p.p. voor een retour Bangkok. In juni/juli.
heel redelijk alleen ik zou ze niet willen, in juli en juni ben ik liever in europa, albanie ofzo
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:17:13 #51
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123364045
Ik ben student en zit helaas aan die klotevakantie vast. Ik heb in mijn werkperiode al wel wat andere plekken gezien maar nu heb ik 5 weken de tijd en wil ik heel graag weer naar Azië.
Europa doe ik dan weer door middel van stedentripjes met name.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123365065
Hoe zit het eind september met het regenseizoen? Ik wil graag eens die kant op voor een aantal weken, ben niet aan zomervakanties gebonden, maar las dat het in september eigenlijk de slechtste maand is om te gaan.
Is het dan zoveel erger dan eind oktober/november bijvoorbeeld?
pi_123366440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben weleens benieuwd of de vliegtickets die ik heb gevonden redelijk zijn. 606 euro p.p. voor een retour Bangkok. In juni/juli.
als het vanaf schiphol is dan is dat echt een schappelijke prijs
pi_123369598
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:31 schreef Mr.West het volgende:
Het kan allebei. Maar als je aankomt in Bangkok dan heb je vaak weinig zin ,en ben je zo moe, om nog ergens een hotel te gaan zoeken. In mijn ervaring is er altijd wel een hotel vrij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Ligt aan hoelaat je aankomt en dan is het alleen is het alleen gericht dat het gemakkelijk is. Als je aan zou komen op een tijd dat je meteen naar bed wil dan zou je gewoon tegen de taxi chauffeur kunnen zeggen 'naar hotel bla bla'. Maar ik heb eigenlijk alleen op Ko Tao mee gemaakt dat er geen plaats meer was in een hotel, dus ter plaatsen iets zoeken kan vaak net zo makkelijk
Bedankt! Ik kom als alles goed gaat om 10:15 uur aan op BKK. Ruim de tijd om iets te zoeken dus ik neem de gok wel denk ik.

Net naar het consulaat geweest voor mijn visum en dat kan ik morgen al ophalen. Is het trouwens normaal dat ze dan je paspoort innemen?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:00:45 #55
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123369883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:45 schreef Zocalo het volgende:
Hoe zit het eind september met het regenseizoen? Ik wil graag eens die kant op voor een aantal weken, ben niet aan zomervakanties gebonden, maar las dat het in september eigenlijk de slechtste maand is om te gaan.
Is het dan zoveel erger dan eind oktober/november bijvoorbeeld?
ja september is echt nie goed

november is veel beter
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:17:10 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_123378295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:45 schreef Zocalo het volgende:
Hoe zit het eind september met het regenseizoen? Ik wil graag eens die kant op voor een aantal weken, ben niet aan zomervakanties gebonden, maar las dat het in september eigenlijk de slechtste maand is om te gaan.
Is het dan zoveel erger dan eind oktober/november bijvoorbeeld?
Ach, in oktober was het 2 jaar geleden ook watersnood in Bangkok, En afgelopen jaar geen centje pijn. Voor de regen hoef je het echt niet te laten behalve als je hele dagen aan het strand wilt bakken of van die o zo populaire trekkingtochten wilt gaan maken, Maar verder is het hooguit een bui in de namiddag en die houdt ook wel weer eens op. Ik zou me er niet door laten weerhouden. Maar natuurlijk is januari de meest koele maand en dit jaar op sommige plaatsen ook echt fris 's avonds. Ik maal er allemaal nooit om. Ik ga gewoon wanneer ik zin heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_123380264
Nog maar is vragen, zijn er mensen die singapore gecombineerd hebben met thailand? en was dit bevallen/goed te doen?
pi_123380299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:56 schreef opreis het volgende:
Nog maar is vragen, zijn er mensen die singapore gecombineerd hebben met thailand? en was dit bevallen/goed te doen?
Hoe wil je het combineren? Ik neem aan dat je geen stop-over hebt op singapore? :?
pi_123380441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoe wil je het combineren? Ik neem aan dat je geen stop-over hebt op singapore? :?
Ook een paar dagen daar doorbrengen, maar heb geen idee of vluchten van daar naar thailand makkelijk ter plaatsen te regelen zijn/niet te veel tijd in gaat zitten en of er uberhaupt veel te doen is.
Ben nu 1x thailand geweest en wil weer terug, maar niet precies hetzelfde, nu overweeg ik dus om andere landen erbij te pakken. Ik weet ook dat het makkelijk te combineren is met Laos/Myamnar/Cambodja/Vietnam, maar weer gewoon opties beetje afwegen. (heb niet onbeperkt de tijd)
pi_123380587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:00 schreef opreis het volgende:
doorbrengen, maar heb geen idee of vluchten van daar naar thailand makkelijk ter plaatsen te regelen zijn/niet te veel tijd in gaat zitten en of er uberhaupt veel te doen is.
Ben nu 1x thailand geweest en wil weer terug, maar niet precies hetzelfde, nu overweeg ik dus om andere landen erbij te pakken. Ik weet ook dat het makkelijk te combineren is met Laos/Myamnar/Cambodja/Vietnam, maar weer gewoon opties beetje afwegen. (heb niet onbeperkt de tijd)
Singapore is in elk geval niet de meest logische.
Of vliegen op bankok en naar het zuiden afzakken naar Maleisië en uiteindelijk vanaf singapore weer terug
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:48:28 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123383241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Singapore is in elk geval niet de meest logische.
Of vliegen op bankok en naar het zuiden afzakken naar Maleisië en uiteindelijk vanaf singapore weer terug
Waarom Singapore niet logisch is, is voor mij een raadsel, vluchten naar Singapore zijn door de spelers Lufthansa (vertrek vanaf Amsterdam met Swiss of Lufthansa) , of KLM met vertrek uit Antwerpen, danwel een Singapore Airlines zelf regelmatig voor een schappelijke prijs in de aanbieding.

Ter plaatse een vlucht regelen naar Bangkok is relatief duur, zeker in de weekeinden omdat de Singaporees graag op kort verblijf gaat naar Thailand door het goedkopere prijspeil voor het shoppen en andere 'bezigheden'. Echter bij acties van Tiger Airways of Air Asia zijn er goede deals vooraf richting Bangkok te regelen. Of je kan met de trein als je ook een stuk door Maleisië wilt.

Een combinatie kan dus prima en is goed te doen, met een Air Asia of Tiger Airways kan je, als je een beetje boekt bij acties, relatief goedkope tickets regelen zodat je ook echt kunt rondreizen.
Het contrast tussen Singapore en Thailand is wel groot, in Singapore is e.e.a. wat stricter geregeld, mar dat heeft ook wel zijn charme.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123398914
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:00 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja september is echt nie goed

november is veel beter
Volgens jou kun je beter de hele regenperiode Thailand maar vermijden..
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:53:58 #63
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123398942
quote:
18s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volgens jou kun je beter de hele regenperiode Thailand maar vermijden..
Ja ik zou in de zomer in europa blijven
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123398975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja ik zou in de zomer in europa blijven
Dat is een ander verhaal dan Thailand af te raden in de zomervakantie. Voor sommige mensen is het niet zo handig om buiten de zomer lang weg te gaan. Dan zou Thailand ineens totaal geen optie meer zijn?

Ben je overigens wel ooit in de zomer in Thailand geweest?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:59:18 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123399013
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Ben je overigens wel ooit in de zomer in Thailand geweest?
nee, laatste was in April en vroegst Eind November, ik heb teveel verhalen gehoord over kolkende rivieren en dagen regen, onlangs nog een kennis van me die in juli op Phi Phi was en hun foto's bekeken, die waren heel anders dan die van mij

alles grijs en nat
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:05:07 #66
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123402461
Ja nou goed, helaas kan niet iedereen zomaar tussendoor lang weg. En ik wil niet in Europa blijven maar graag naar Azië (terwijl mijn man juist weer naar Amerika wil, maargoed).
Zijn er dan Aziatische landen zonder die gehate regenperiode in juni/juli?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123403197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Ja nou goed, helaas kan niet iedereen zomaar tussendoor lang weg. En ik wil niet in Europa blijven maar graag naar Azië (terwijl mijn man juist weer naar Amerika wil, maargoed).
Zijn er dan Aziatische landen zonder die gehate regenperiode in juni/juli?
Indonesie
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:28:43 #68
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123403344
Daar ben ik al geweest dus valt voor nu ook even af.
Nouja, we gaan in elk geval niet voor het mooie weer op reis, dat scheelt.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123403598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef Maria2.0 het volgende:
Daar ben ik al geweest dus valt voor nu ook even af.
Nouja, we gaan in elk geval niet voor het mooie weer op reis, dat scheelt.
Regenseizoen heeft ook z'n voordelen! Alles is groen, rijstvelden zijn mooi groen, watervallen worden gigantisch ipv een klein stroompje in het droge seizoen etc. Je moet jezelf alleen voorbereiden op een flinke regenbui op z'n tijd..
pi_123403607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Ja nou goed, helaas kan niet iedereen zomaar tussendoor lang weg. En ik wil niet in Europa blijven maar graag naar Azië (terwijl mijn man juist weer naar Amerika wil, maargoed).
Zijn er dan Aziatische landen zonder die gehate regenperiode in juni/juli?
Uit eigen ervaring (afgelopen jaar in augustus in noord Thailand geweest, maar 2 jaar geleden daarvoor in juli nog in het zuiden en ook de west-kust (waar HD9 het over heeft), waar over het algemeen wat meer regen valt)) en ik heb echt totaal geen last gehad van de regen. Af en toe een stortbui en that's it. Heerlijk reizen over het algemeen! Laat je vooral niet tegenhouden door iemand die van horen zeggen heeft dat het weer tegen viel en daardoor de hele zomer Thailand wil mijden. Natuurlijk heb je wat meer wolken en meer regen, maar ik zelf heb dat echt nooit als een nadeel gezien. Kan evt. ook wel wat foto's uploaden van de westkust in 2010, heb je ook meteen een beeld hoe grijs en nat het is (al scheelt dat natuurlijk wel veel per jaar).

Ik denk er precies hetzelfde over als buzz1291 (zie zijn reactie hierboven). Als je puur voor te bakken gaat kan je nog eens overwegen of het regenseizoen een goede keus is. Als je gaat om te reizen, lekker gaan en laat je vooral niet tegen houden.
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:40:01 #71
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123403791
Dat stemt gerust! Ik vond het in Maleisië niet erg in elk geval, de stortbuien.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123403831
Ik heb inmiddels begrepen dat het nachtleven in Bangkok rond een uur of 2 wel op zijn eind loopt. Als je nou een nachtje door wilt halen in een club bijvoorbeeld, waar kun je dan het beste naar toe? Moet je dan op de eilanden zijn?
pi_123404053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat het nachtleven in Bangkok rond een uur of 2 wel op zijn eind loopt. Als je nou een nachtje door wilt halen in een club bijvoorbeeld, waar kun je dan het beste naar toe? Moet je dan op de eilanden zijn?
Khao San Road :')
pi_123404240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Khao San Road :')
Khao San is toch de red light district? Ik wil gewoon dansen en partyen. Hoeren neuken doen die ouwe westerse dikzakken maar.
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:21:40 #75
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_123405153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Khao San is toch de red light district? Ik wil gewoon dansen en partyen. Hoeren neuken doen die ouwe westerse dikzakken maar.
Anders google je ff. Khao San is het backpackerswalhalla. Hoerenlopers gaan naar Patpong bijvoorbeeld. Als je een nachtje wilt doorhalen, in het intercontinental wil wel eens een tof feestje zijn. Moet je wel geld hebben.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_123405695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:21 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Anders google je ff. Khao San is het backpackerswalhalla. Hoerenlopers gaan naar Patpong bijvoorbeeld. Als je een nachtje wilt doorhalen, in het intercontinental wil wel eens een tof feestje zijn. Moet je wel geld hebben.
Mijn excuses. Maar ik was vooral benieuwd naar jullie tips. Daarom kom ik in dit topic.

Maar er is dus wel een beetje een doorgaand clubcircuit daar. En hoe gaat dat op eilanden als Ko Samui en Ko Phangan? Zou het wel leuk vinden om daar een house of technofeestje oid mee te pakken.
pi_123406769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:34 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Mijn excuses. Maar ik was vooral benieuwd naar jullie tips. Daarom kom ik in dit topic.

Maar er is dus wel een beetje een doorgaand clubcircuit daar. En hoe gaat dat op eilanden als Ko Samui en Ko Phangan? Zou het wel leuk vinden om daar een house of technofeestje oid mee te pakken.
Dan moet je naar Pha Ngan gaan. Daar is elke avond wel een tof feest. Full moon party, half moon party, black moon party, Jungle party of een of andere pool party. Zorg dat je dichtbij Haad Rin beach zit. Dat is ten eerste een mooi strand en ten tweede is er elke avond wel wat te doen (Mushroom mountain :7 )
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:25:59 #78
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123407374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Indonesie
nu daar kan t ook storten hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123407957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

nu daar kan t ook storten hoor
Zodra ik er ben in die tijd zal ik verslag doen. :P
pi_123410172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dan moet je naar Pha Ngan gaan. Daar is elke avond wel een tof feest. Full moon party, half moon party, black moon party, Jungle party of een of andere pool party. Zorg dat je dichtbij Haad Rin beach zit. Dat is ten eerste een mooi strand en ten tweede is er elke avond wel wat te doen (Mushroom mountain :7 )
Kijk hier heb ik wat aan 8-) Ik ga weer even op onderzoek uit.
pi_123415649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat het nachtleven in Bangkok rond een uur of 2 wel op zijn eind loopt. Als je nou een nachtje door wilt halen in een club bijvoorbeeld, waar kun je dan het beste naar toe? Moet je dan op de eilanden zijn?
Dat was mij ook vies tegen gevallen, 3:00 ging die tent dicht waar ik was, ik had echter nog wat zin en was lam, tuk tuk aangehouden en gevraagd of er niet iets anders in de buurt was, hij wist wel wat. 2minuten later wordt ik afgezet bij een tent waar er een vrouw(kunnen ook wat ladyboys geweest, herinnering is enigzins wazig) of 15 in bikini voor de deur stonden, ik naar binnen getrokken. GVD 300 bath voor 1 water betaald en weer naar buiten gegaan. Volgende tuk tuk aangehouden, weer vragen naar feest, ja hoor, hij wist wel wat. 2 minuten verder weer hetzelfde (kan ook zijn dat ie in een rondje is gereden) heb hem gezegt dat dat niet de bedoeling was en toen ben ik maar naar huis gegaan.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:28:12 #82
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123444859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat was mij ook vies tegen gevallen, 3:00 ging die tent dicht waar ik was, ik had echter nog wat zin en was lam, tuk tuk aangehouden en gevraagd of er niet iets anders in de buurt was, hij wist wel wat. 2minuten later wordt ik afgezet bij een tent waar er een vrouw(kunnen ook wat ladyboys geweest, herinnering is enigzins wazig) of 15 in bikini voor de deur stonden, ik naar binnen getrokken. GVD 300 bath voor 1 water betaald en weer naar buiten gegaan. Volgende tuk tuk aangehouden, weer vragen naar feest, ja hoor, hij wist wel wat. 2 minuten verder weer hetzelfde (kan ook zijn dat ie in een rondje is gereden) heb hem gezegt dat dat niet de bedoeling was en toen ben ik maar naar huis gegaan.
wat er na 2.00 nog buiten loopt of in de kroeg hangt dat is niet veel soeps, ladyboys, dronken toeristen en hoertjes die nog niet genoeg verdiend hebben
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:19:30 #83
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123469221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

nu daar kan t ook storten hoor
Tsja...Hier ook :P
Trouwens, de meest heftige bui ooit heb ik meegemaakt nabij Napels, Florida. Niet normaal :X
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 05:48:05 #84
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123489016
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:16 schreef Lemans24 het volgende:
Nu vraag ik me toch af hoe al die buitenlander die in Thailand wonen steeds weer een drie maanden visum krijgen. Altijd over land met een bureautje, dat weet ik wel. Volledig illegaal dus?
Degenen met een bonafide werkvergunning natuurlijk niet; wij hebben gewoon elk jaar een multiple entry jaarvisum.

Maar verder de meesten wel ja. Voor een talencursus inschrijven en een studentenvisum halen was ook een methode. Er zijn 'taleninstituten' die daarin gespecialiseerd zijn. Die kon je een keer verlengen, maar na een jaar moet je wel laten zien dat je daadwerkelijk wat geleerd hebt. Een eigen bedrijf is, als je voldoende kapitaal hebt, ook een mogelijkheid. Je moet wel kunnen aantonen dat je een paar Thai in dienst hebt.

Het probleem met de 'semi-oplossingen' zoals de drie-maanden visumrun, is dat ze soms wel kunnen, en soms opeens het speerpunt van immigratie worden en moeilijker zijn. Of duurder :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:58:45 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123490099
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat het nachtleven in Bangkok rond een uur of 2 wel op zijn eind loopt. Als je nou een nachtje door wilt halen in een club bijvoorbeeld, waar kun je dan het beste naar toe? Moet je dan op de eilanden zijn?
Manilla kan ook, voor een paar dagen, als je een leuk ticket kan vinden. Genoeg 24 hour bars daar en spotgoedkope drank.
pi_123494718
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Manilla kan ook, voor een paar dagen, als je een leuk ticket kan vinden. Genoeg 24 hour bars daar en spotgoedkope drank.
Dat is wel weer een heel eind uit de route voor een goedkope borrel. Ik denk dat er in continentaal ZO-Azië wel voldoende te ontdekken is eigenlijk.
pi_123504862
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Manilla kan ook, voor een paar dagen, als je een leuk ticket kan vinden. Genoeg 24 hour bars daar en spotgoedkope drank.
Op Phangan is de drank ook niet duur. Als je een beetje je best doet met die figuurtjes op het strand heb je een bucket voor 100-150baht, waar je eigenlijk ook altijd wel een extra blikje frisdrank bij krijgt als je er naar vraagt.

Op de feestjes is de drank dan wel weer vrij prijzig. Op de half moon party begon de goedkoopste bucket op 400baht.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:49:43 #88
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_123507980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Op Phangan is de drank ook niet duur. Als je een beetje je best doet met die figuurtjes op het strand heb je een bucket voor 100-150baht, waar je eigenlijk ook altijd wel een extra blikje frisdrank bij krijgt als je er naar vraagt.

Op de feestjes is de drank dan wel weer vrij prijzig. Op de half moon party begon de goedkoopste bucket op 400baht.
Tijdens de Fullmoon betaalde ik verleden jaar 300 baht. Aangezien je na 3 van die emmertjes echt katje lam bent vind ik het nogal mee vallen. Bij een van de meest beruchte feesten ter wereld voor een euro of 20 klaar zijn. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_123510309
Iemand hier wel eens die shakes gehad bij Mushroom mountain op Phangan? 500baht voor z'n shake.
Geniale avond was dat. Ik wou dat ik de gesprekken die ik die avond heb gehad, had opgenomen ofzo. Ik heb helaas alleen de foto's. :'(
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:21:42 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_123524453
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Manilla kan ook, voor een paar dagen, als je een leuk ticket kan vinden. Genoeg 24 hour bars daar en spotgoedkope drank.
Is de rest van de Filipijnen ook een beetje de moeite waard?
Lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om te combineren als er een goedkoop ticket via Air Asia oid te verkrijgen is *O*

Geen cultuur, gewoon strand met restaurantjes en leuke bungalows.
Eigenlijk gewoon zoals Thailand, maar dan net iets anders en met veel gedoe omdat je naar een ander land moet enzo :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:54:21 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123525405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is wel weer een heel eind uit de route voor een goedkope borrel. Ik denk dat er in continentaal ZO-Azië wel voldoende te ontdekken is eigenlijk.
Maar Manilla (dus Filipijnen) is katholiek en daar hebben ze dus een 'westerse' manier van uitgaan, maar dan met een iets andere moraal. Wel héél even wat anders dan het speciaal-voor-toeristen uitgaansleven van Thailand hoor.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:55:38 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123525436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Op Phangan is de drank ook niet duur. Als je een beetje je best doet met die figuurtjes op het strand heb je een bucket voor 100-150baht, waar je eigenlijk ook altijd wel een extra blikje frisdrank bij krijgt als je er naar vraagt.

Op de feestjes is de drank dan wel weer vrij prijzig. Op de half moon party begon de goedkoopste bucket op 400baht.
Op de Filipijnen is een liter pure rum een euro. Echt waar, bizar gewoon.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:59:30 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_123525527
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Op de Filipijnen is een liter pure rum een euro. Echt waar, bizar gewoon.
Maar zijn er ook leuke strandplaatsen zoals in Thailand?
Je zou het bijna wel denken met die prijs voor rum, hoewel dat voor mij niet een doorslaggevende factor is :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:59:49 #94
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123525532
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:21 schreef APK het volgende:

[..]

Is de rest van de Filipijnen ook een beetje de moeite waard?
Lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om te combineren als er een goedkoop ticket via Air Asia oid te verkrijgen is *O*

Geen cultuur, gewoon strand met restaurantjes en leuke bungalows.
Eigenlijk gewoon zoals Thailand, maar dan net iets anders en met veel gedoe omdat je naar een ander land moet enzo :+
Eén van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben. Precies voor wat je daar vraagt.
De mensen zijn aardig, ze spreken er Engels, je kunt er prachtig duiken, hebt er de mooiste stranden van de regio en het is voor een groot deel nog niet ontdekt. Maar je kan er ook de bergen in, extreme sports doen, en vreemde dieren spotten.
Op Palawan en in de Visayas zijn er genoeg plekken met bungalows op het strand.

(voor mij was de alcohol ook niet zo belangrijk, het was gewoon een positieve verrassing)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 01:05:26 #95
6941 APK
Factual, I think.
pi_123525661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Eén van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben. Precies voor wat je daar vraagt.
De mensen zijn aardig, ze spreken er Engels, je kunt er prachtig duiken, hebt er de mooiste stranden van de regio en het is voor een groot deel nog niet ontdekt. Maar je kan er ook de bergen in, extreme sports doen, en vreemde dieren spotten.
Op Palawan en in de Visayas zijn er genoeg plekken met bungalows op het strand.

(voor mij was de alcohol ook niet zo belangrijk, het was gewoon een positieve verrassing)
Klinkt precies wat ik zoek, maar even het Filipijnen-topic zoeken en een schopje geven dan maar :+

Lijkt mij heerlijk, landen in BKK, dagje bijkomen en dan met een goedkoop ticket naar iets nieuws om weer vertrouwd te eindigen in BKK :Y)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_123527895
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:07 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik was ook bij de afgelopen half moon party :o! Ben toevallig net vandaag naar Maleisië gegaan, dus misschien kom ik je nog wel tegen. Small world eh.

Ik ben Bangkok (aanrader) -> Prachau Khiri Khan (aanrader) -> via chumpton naar ko Tao (aanrader) -> Ko Phanang (absolute aanrader) -> Ko Samui (totaal geen aanrader behalve als je 50 bent en van beton houdt) -> via suratthani naar Hat Yai (neutraal) en nu dus maleisië.
Haha toevallig zeg. :D
Ik moet zeggen dat Maleisie me stukken beter bevalt qua mensen.
In Thailand wil echt iedereen iets van je en hier in Maleisie is dat echt heel anders.
Mensen helpen je hier ook zonder dat ze iets van je verwachten.

Enige nadeel is de dure biertjes ghehe. ;)
Maar Thailand en Maleisie zijn allebei super mooi.

Waar zit je nu ergens dan?
Ik zit nu in Sandakan.
pi_123528191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Op Phangan is de drank ook niet duur. Als je een beetje je best doet met die figuurtjes op het strand heb je een bucket voor 100-150baht, waar je eigenlijk ook altijd wel een extra blikje frisdrank bij krijgt als je er naar vraagt.

Op de feestjes is de drank dan wel weer vrij prijzig. Op de half moon party begon de goedkoopste bucket op 400baht.
Dat is best duur inderdaad. Is het alleen in het hoogseizoen of het hele jaar door zo prijzig? Qua wonen kan dat wel veel schelen daar. Een huisgenoot vertelde dat hij daar buiten het hoogseizoen voor 3 euro per nacht een basic bungalow kon huren.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:22:19 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123533481
Oh dit weekend geen alcohol, want verkiezingen he....
pi_123533588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 07:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is best duur inderdaad. Is het alleen in het hoogseizoen of het hele jaar door zo prijzig? Qua wonen kan dat wel veel schelen daar. Een huisgenoot vertelde dat hij daar buiten het hoogseizoen voor 3 euro per nacht een basic bungalow kon huren.
Ik was er tijdens laagseizoen (half november) en dat waren de prijzen. Accomodatie was wel erg goedkoop. Ik sliep in een heel fout hostel voor 4 euro per nacht incl. ontbijt.
pi_123533765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat het nachtleven in Bangkok rond een uur of 2 wel op zijn eind loopt. Als je nou een nachtje door wilt halen in een club bijvoorbeeld, waar kun je dan het beste naar toe? Moet je dan op de eilanden zijn?
Wat je ook doet, vraag het niet aan een taxi- of tuktukdriver. Mijn favoriet was Scratch Dog (in het Windsor hotel), en Mixx schijnt ook wel prima te zijn (hebben ze altijd model nights, haha). Ah en WHIP of hoe je het ook spelt is ook leuk :Y

Hier een artikeltje over after clubs: http://travel.cnn.com/ban(...)hirst-bangkok-747779 (Insomnia zou ik zelf absoluut niet aanraden, tenzij je van working girls houdt)
pi_123541100
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 04:04 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Haha toevallig zeg. :D
Ik moet zeggen dat Maleisie me stukken beter bevalt qua mensen.
In Thailand wil echt iedereen iets van je en hier in Maleisie is dat echt heel anders.
Mensen helpen je hier ook zonder dat ze iets van je verwachten.

Enige nadeel is de dure biertjes ghehe. ;)
Maar Thailand en Maleisie zijn allebei super mooi.

Waar zit je nu ergens dan?
Ik zit nu in Sandakan.
Naar pulau langwaki geweest zeker? Ik wou ff geen eilanden meer zien dus ben daarna naar Georgetown geweest (brug, dus geen eiland in mijn ogen :P), en zit nu tm woensdag in KL vanwege visumzooi.

Vind dat Maleisie ook stukken ontwikkelder is dan Thailand, en gezien het feit dat zo ongeveer iedereen Engels spreekt is het ook een stuk makkelijker om een praatje te maken. Ik ervaar de mensen hier inderdaad ook heel anders
pi_123551126
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:32 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat je ook doet, vraag het niet aan een taxi- of tuktukdriver. Mijn favoriet was Scratch Dog (in het Windsor hotel), en Mixx schijnt ook wel prima te zijn (hebben ze altijd model nights, haha). Ah en WHIP of hoe je het ook spelt is ook leuk :Y

Hier een artikeltje over after clubs: http://travel.cnn.com/ban(...)hirst-bangkok-747779 (Insomnia zou ik zelf absoluut niet aanraden, tenzij je van working girls houdt)
Thanks! Leuk leesvoer.
pi_123697153
Mijn vriendin en ik willen graag in November een 2 a 3 daagse trip in Kanchanaburi doen. Wat is beter? Een trip vanauit bangkok regelen of reizen naar kanchanaburi en daar excursies plannen?

Hetzelfde geldt eigenlijk in Chiang Mai / Rai? Wat is aan te raden? Daar excursies boeken of nu alvast reserveren vai websites?

[ Bericht 26% gewijzigd door ProfielAnoniem op 06-03-2013 12:49:12 ]
pi_123706664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:01 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Mijn vriendin en ik willen graag in November een 2 a 3 daagse trip in Kanchanaburi doen. Wat is beter? Een trip vanauit bangkok regelen of reizen naar kanchanaburi en daar excursies plannen?

Hetzelfde geldt eigenlijk in Chiang Mai / Rai? Wat is aan te raden? Daar excursies boeken of nu alvast reserveren vai websites?
Even ter informatie voor mezelf: hoeveel kost het om nu al een excursie te boeken voor in Chiang Mai bijvoorbeeld?
pi_123708565
Mijn plan is om die dingen lekker allemaal uit te gaan zoeken als ik in Bangkok of Chang mai ben.
pi_123708763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:29 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn plan is om die dingen lekker allemaal uit te gaan zoeken als ik in Bangkok of Chang mai ben.
Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.
Een uitzondering is natuurlijk een fietstocht met covankessel in bangkok :P
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:27:20 #107
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_123710608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.
Een uitzondering is natuurlijk een fietstocht met covankessel in bangkok :P
Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_123710637
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:27 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer. ;)
Maar het bedrijf bestaat nogsteeds, en ze organiseren nog steeds tochten, van de zomer nog gedaan
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 18:28:32 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_123710656
Maar het bestaan nog wel, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123711741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.
Een uitzondering is natuurlijk een fietstocht met covankessel in bangkok :P
Volgens mij ben je dan ook goedkoper uit. Gewoon even rondbrowsen bij die reisbureautjes en dan maar zien waar ze iets leuks in de aanbieding hebben. Ik heb dan ook niet echt specifieke wensen.
pi_123723509
zo ticket Thailand- Chian May in-the-pocket, nu nog een dik , heel dik half jaar wachten :)
pi_123725486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:27 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer. ;)
Eind december nog gedaan, het bedrijf bestaat gewoon nog. Volgens mij fietste Co in zn laatste jaren al niet meer zelf. Als je het nog niet meegemaakt hebt is het in ieder geval een dikke aanrader om te doen :)

Ze hebben meerdere soorten fietstochten trouwens, van 3 uur tot een hele dag/avond waarbij je met fiets en al in een longtail naar en door de buitenwijken van Bangkok komt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:47:55 #113
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123731441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:
Een uitzondering is natuurlijk een fietstocht met covankessel in bangkok :P
En je kookcursus bij Poo: reviews.

Je hoeft niet te kunnen koken, mijn kinderen hebben het ook gedaan. Poo's recepten zijn heel erg bruikbaar, ook in Nederland, en buiten dat je authentiek Thai leert koken en de markt bezoekt, bezoek je de grootste sloppenwijk van Bangkok, en help je Poo een weg vinden om eruit te komen. En ze is gewoon tof :)

Vooraf boeken is wel essentieel. Ze zit vaak een paar weken vantevoren al vol.
pi_123738049
Ik heb een kookcursus in Chiang Mai gedaan, komt ongeveer op hetzelfde neer. Er zitten heel veel van dat soort kookcursusschooltjes in de stad, maar ook daarbuiten. Eerst langs de markt, waar je uitleg krijgt over alle ingredienten etc. en daarna is het chop chop, koken, en eten :)

Daarvoor hadden we een 3 daagse trek door de heuvels in het noorden gedaan, waarbij we ook langs wat plantages zijn gekomen waar de aardappeltjes, pepers, gember etc. allemaal gekweekt worden.

's nachts op de groentemarkt in de stad (waar je praktisch geen toerist tegenkomt) zie je een straat naast de markt alle pick ups geparkeerd staan waarmee de spullen naar de markt worden gereden. Alles is dus vers en komt uit de directe omgeving :) Best gaaf om alles van begin totdat het op je bord ligt mee te maken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 7 maart 2013 @ 12:00:29 #115
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123740241
Poo is wel een beetje bijzonder O+ Ze had zo'n eetkraampje in Klongtoey, een enorme sloppenwijk, maar mensen hadden na de crisis geen geld meer om eten te kopen, en het liep dus niet meer. Ze is toen naar een Australische sociaal werkster gegaan die in die buurt woont en werkt, met een vaag idee dat toeristen het leuk vinden om Thais te leren koken. Maar ze had niet eens genoeg geld om de ingredienten voor 1 les te kopen, zeg maar. Samen zijn ze het heel langzaam gaan opzetten. Eerst vanuit Poo's eigen huis in de keuken van pakweg 1 bij 2,5 m. Toen heeft een expatorganisatie bijgedragen aan een groter pand, en daar is ze nu ook uit gegroeid. Naast de kookschool doet ze ook catering. Ze staat nu consequent in de top 10 van tripadvisor, vaak in de top 5. Ze heeft, met behulp van die Australische, een kookboek geschreven en is vervolgens uitgenodigd om voor het Australische parlement te koken. 't Gaat goed met Poo. Ondertussen heeft ze een eigen organisatie opgericht om mensen om haar heen die een goed idee hebben (en clean zijn, dat is een voorwaarde) renteloze leningen te geven. Ze werkt zich langzaam de slum uit. En ze is tof :)
pi_123756726
Iemand enig idee waar ik het beste kan rondkijken naar onderwaterbehuizingen voor cameras in bangkok?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 07:21:28 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_123777614
In MBK zijn een paar redelijke fotowinkels. Eentje zit op de begane grond, een ander op de derde, als ik het me goed herinner.
pi_123779713
Mensen wel eens vanaf Kanchanaburi naar Ayutthaya gegaan? en hoe is dat het handigste te doen?

Planning voor Thailand is nu
2 dagen bangkok
vliegen op phuket en direct de boot in naar Phi Phi.Phuket sla ik fijn over.
op phi phi duikcursus doen en dan daarna vanaf phuket naar kanchanaburi met nachttrein
kanchanaburi naar ayutthaya...via ja hoe eigenlijk?
en dan ayutthaya trein naar Bangkok DMK airport, vliegen opSurat Thani
vanaf Surat Thani de boot naar Koh Phangan en daarna nog 2 daagjes Koh Samui
en dan terug naar Bangkok.

Sowieso snap ik het :') qua Khao San Road hier niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, het is als je gaat backpacken gewoon een ideale straat. Je kan wat drinken en ontmoet veel andere bp-ers. Ik heb het toen ik begon met backpacken echt een ideaal begin gevonden van mijn reis.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:22:14 #119
16632 Xlarge
========
pi_123781053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:41 schreef kalinhos het volgende:
Sowieso snap ik het :') qua Khao San Road hier niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, het is als je gaat backpacken gewoon een ideale straat. Je kan wat drinken en ontmoet veel andere bp-ers. Ik heb het toen ik begon met backpacken echt een ideaal begin gevonden van mijn reis.
Ik ook niet , ik vin het een hele leuke straat in Bangkok, en wanneer ik er ben, ga ik er ook meteen naar toe, lekker een paar biertjes drinken in die grote bar ongeveer op het midden.
Ik denk dat mensen er wat lullig over doen omdat het niet het "echte" Thailand is , maar ik geniet altijd van de mensen en situaties daar :)
pi_123783747
Sowieso heengaan om ff een fake ID te kopen.
pi_123783819
Ik ben inmiddels wel klaar met Khao San, de laatste keer dat ik er was klonk het van 3 bars tegenover elkaar met 160dB de Gangnam Style vol met dronken (Engelse) idioten en was er met moeite nog doorheen te lopen zo druk.

Straatje erachter, Rambutri Rd. vind ik veel relaxter, met barretjes waar ook live muziek gespeeld wordt. Al denk ik niet dat ik ooit nog terug ga komen in die buurt :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_123785342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Sowieso heengaan om ff een fake ID te kopen.
Waarom?
pi_123786999
Ohja die straat eracjter (of parallel toch?) vond ik ook altijd heel chill om wat te eten en te chillen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_123790476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben inmiddels wel klaar met Khao San, de laatste keer dat ik er was klonk het van 3 bars tegenover elkaar met 160dB de Gangnam Style vol met dronken (Engelse) idioten en was er met moeite nog doorheen te lopen zo druk.

Straatje erachter, Rambutri Rd. vind ik veel relaxter, met barretjes waar ook live muziek gespeeld wordt. Al denk ik niet dat ik ooit nog terug ga komen in die buurt :)
dit
pi_123818525
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 07:21 schreef Gaoxing het volgende:
In MBK zijn een paar redelijke fotowinkels. Eentje zit op de begane grond, een ander op de derde, als ik het me goed herinner.
Thanks! Zal daar even rondkijken als ik weer in Bangkok ben.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:58:37 #126
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_123821462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:41 schreef kalinhos het volgende:
Mensen wel eens vanaf Kanchanaburi naar Ayutthaya gegaan? en hoe is dat het handigste te doen?

Planning voor Thailand is nu
2 dagen bangkok
vliegen op phuket en direct de boot in naar Phi Phi.Phuket sla ik fijn over.
op phi phi duikcursus doen en dan daarna vanaf phuket naar kanchanaburi met nachttrein
kanchanaburi naar ayutthaya...via ja hoe eigenlijk?
en dan ayutthaya trein naar Bangkok DMK airport, vliegen opSurat Thani
vanaf Surat Thani de boot naar Koh Phangan en daarna nog 2 daagjes Koh Samui
en dan terug naar Bangkok.

Sowieso snap ik het :') qua Khao San Road hier niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, het is als je gaat backpacken gewoon een ideale straat. Je kan wat drinken en ontmoet veel andere bp-ers. Ik heb het toen ik begon met backpacken echt een ideaal begin gevonden van mijn reis.
In Kanchanaburi kun je eenvoudig een minibus nemen naar Ayutthaya. Kost weinig en gaat het snelst. Deze rijden heel regelmatig. Goedkoopste ben je uit als je je ticket bij het kantoor in de straat aan de achterkant van het busstation koopt. Je ziet het wel, meerdere minibussen voor de deur.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_123883994
Heeft er iemand hier ervaring met georganiseerde fietsvakanties van Bangkok naar Ho Chi Minh City (ong 14 dagen)? Zit er aan te denken om dat rond november te gaan doen, is dat n goede tijd om zoiets te doen ivm regen etc? En zijn er mensen die bepaalde bedrijven kan aanbevelen of juist afraden?
pi_123900969
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 02:54 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Thanks! Zal daar even rondkijken als ik weer in Bangkok ben.
Helaas, blijkbaar is er nog nooit vraag naar deze behuizingen geweest. Kan alleen geimporteerd worden met 6 weken wachttijd. :')
pi_123913453
Wat is de goedkoopste manier om aan Bahts te komen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2013 15:24:27 ]
pi_123913734
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om aan Bahts te komen?
Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.
pi_123913799
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.
Thanks dat was ik ook al van plan idd. Maar ik heb ook wel begrepen dat de service fee een percentage is ipv een vast bedrag.
pi_123913861
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:32 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Thanks dat was ik ook al van plan idd. Maar ik heb ook wel begrepen dat de service fee een percentage is ipv een vast bedrag.
Nee, of je nu 500baht pint of 50.000baht, de service fee blijft 150baht.
pi_123915543
Als ik het me goed herinner was er hier iemand die zei dat bij een bepaalde pinautomaat je geen service kosten hoeft te betalen. Weet niet meer welke het was.
pi_123945150
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef opreis het volgende:
Als ik het me goed herinner was er hier iemand die zei dat bij een bepaalde pinautomaat je geen service kosten hoeft te betalen. Weet niet meer welke het was.
Aeon Bank als ik het me goed herinner.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 04:14:51 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123945211
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:54 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Helaas, blijkbaar is er nog nooit vraag naar deze behuizingen geweest. Kan alleen geimporteerd worden met 6 weken wachttijd. :')
KL of Singapore zijn betere plaatsen om naar dingen als onderwaterbehuizingen te zoeken. Maar ook daar gaat is het makkelijker om een nieuwe camera plus behuizing te kopen, dan een specifieke behuizing te vinden.
pi_123945232
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 04:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

KL of Singapore zijn betere plaatsen om naar dingen als onderwaterbehuizingen te zoeken. Maar ook daar gaat is het makkelijker om een nieuwe camera plus behuizing te kopen, dan een specifieke behuizing te vinden.
Klopt, en het is een nieuw model camera. Behuizing is algemeen verkrijgbaar in het westen/webshops, behalve in Thailand blijkbaar.. Het wordt een beetje een te prijzig geintje om nu ook nog een retourtje KL/Singapore te boeken.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:23:22 #137
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123946050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:01 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Mijn vriendin en ik willen graag in November een 2 a 3 daagse trip in Kanchanaburi doen. Wat is beter? Een trip vanauit bangkok regelen of reizen naar kanchanaburi en daar excursies plannen?

gewoon zelf de bus pakken, leuk tussen de mensen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:23:35 #138
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123946056
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om aan Bahts te komen?
stelen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123948258
Iemand ervaring met treintickets boeken via Thailandtrainticket.com? Ze rekenen 200baht per persoon voor een boeking en leveren de tickets af bij het hotel.
pi_123954174
Je kan t ook gewoon via de thqise raikway site doen en dan print je zelf en kost t niks en ben je niet afhankelijk van een ander besrijf. Googke op thail railway en voila
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:02:30 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123954472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef kalinhos het volgende:
Je kan t ook gewoon via de thqise raikway site doen en dan print je zelf en kost t niks en ben je niet afhankelijk van een ander besrijf. Googke op thail railway en voila
misscjien niuewe toetsletbord kope /?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123958564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef kalinhos het volgende:
Je kan t ook gewoon via de thqise raikway site doen en dan print je zelf en kost t niks en ben je niet afhankelijk van een ander besrijf. Googke op thail railway en voila
Die hebben helaas geen optie meer om online te bestellen
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:32:43 #143
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_123966340
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.
Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_123967563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.
Pff, als ik dat had geweten. Tikt lekker aan, die fee telkens. Denk dat ik in een maand wel 8 keer heb gepind ofzo...
pi_123991528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.
Bedankt voor de tip! Daar ga ik even op letten. Kom over ongeveer 2 uur aan in Bangkok als ik het goed heb. Meteen even zo'n automaat zoeken daar.

Wel vervelend dat het limiet zo laag is idd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 01:39:51 ]
  woensdag 13 maart 2013 @ 01:50:21 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123991716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Pff, als ik dat had geweten. Tikt lekker aan, die fee telkens. Denk dat ik in een maand wel 8 keer heb gepind ofzo...
Het was gisteren in het nieuws: een onderzoek naar kosten van pinnen, met name in Zuid-Oost Azië is het exorbitant, kan tot 30 euro schelen, blijkbaar.
pi_123992344
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:42 schreef forzavit het volgende:

[..]

Die hebben helaas geen optie meer om online te bestellen
beide sites niet joh? Hmm, dan zou ik idd gaan voor de hotel-optie. Goed dat je 't zegt want ik moet zelf op een gegeven moment ook kaartjes kopen voor juni.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

misscjien niuewe toetsletbord kope /?
Klein toetsenbord van een mini smartphone als je 't echt wilt weten, stumperd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_123992349
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 01:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Daar ga ik even op letten. Kom over ongeveer 2 uur aan in Bangkok als ik het goed heb. Meteen even zo'n automaat zoeken daar.

Wel vervelend dat het limiet zo laag is idd.
ik weet dat er 1tje is bij Khao San Road om de hoek. Niet aan de kant van de KFC, maar aan de kant van de Mc Donalds. Je gaat naar rechts en na 100-200 meter ofzo kom je langs een soort van supermarkt aan je rechterkant. In die supermarkt is er een AEON ATM.
In Chiang Mai, mocht je daar ook komen, zit er een in de shopping mall naast de chinese ambassade. Begane grond is een elektronica gigant, 2e etage staat de atm. Shopping mall is in het zuidwesten op de rand van het vierkante centrum.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 13 maart 2013 @ 04:10:44 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123996973
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef opreis het volgende:
Als ik het me goed herinner was er hier iemand die zei dat bij een bepaalde pinautomaat je geen service kosten hoeft te betalen. Weet niet meer welke het was.
Aeon en HSBC zover ik weet.
pi_123999636
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

ik weet dat er 1tje is bij Khao San Road om de hoek. Niet aan de kant van de KFC, maar aan de kant van de Mc Donalds. Je gaat naar rechts en na 100-200 meter ofzo kom je langs een soort van supermarkt aan je rechterkant. In die supermarkt is er een AEON ATM.
In Chiang Mai, mocht je daar ook komen, zit er een in de shopping mall naast de chinese ambassade. Begane grond is een elektronica gigant, 2e etage staat de atm. Shopping mall is in het zuidwesten op de rand van het vierkante centrum.
Dank ik ga het zo even proberen.

Gaat wel lekker hier trouwens. Was krap een uur in Bangkok... is nu al m'n portemonnee gerold :(
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:34:27 #152
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_124000720
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:01 schreef Thomas B. het volgende:

Gaat wel lekker hier trouwens. Was krap een uur in Bangkok... is nu al m'n portemonnee gerold :(
:D

Was je in een etablissement met DVP's terecht gekomen?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_124001202
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:34 schreef kasper het volgende:

[..]

:D

Was je in een etablissement met DVP's terecht gekomen?
Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.

Wat is een DVP?
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:52:17 #154
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_124001342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Thomas B. het volgende:
Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.

Wat is een DVP?
Ja sorry, is idd kut.

DVP = Dame van plezier
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_124001553
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.

Wat is een DVP?
Oeh, dat is zwaar klote. Ik had dat ook op Koh Phangan. Toen was ik na een nacht uitgaan m 'n portemonnee ook kwijtgeraakt (met 2000baht, pinpas, rijbewijs, creditcard etc.) Het was dat ik straalbezopen was, anders was ik echt totaal in paniek geraakt. Dus ik ga tot twee keer toe met m'n dronken kop terug naar het strand, om met een zaklantaarntje te zoeken. Uiteindelijk toch maar besloten de bank te bellen om m'n cc en pinpas te blokkeren.

De volgende ochtend vroeg ik toch maar even bij de receptie van het hostel of ze een universele sleutel van de kluisjes hadden. Wat bleek? Ik had m'n portemonnee in het kluisje gestopt. Met het sleuteltje in het muntvakje :')!
pi_124001720
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef kasper het volgende:

[..]

Ja sorry, is idd kut.

DVP = Dame van plezier
Deze dame verkocht wel hele lekkere sateetjes op straat dus dat is ook wel een soort plezier :P Toen ging ik even zitten om het op te eten en volgens mij ben ik toen gerold.
pi_124001880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Oeh, dat is zwaar klote. Ik had dat ook op Koh Phangan. Toen was ik na een nacht uitgaan m 'n portemonnee ook kwijtgeraakt (met 2000baht, pinpas, rijbewijs, creditcard etc.) Het was dat ik straalbezopen was, anders was ik echt totaal in paniek geraakt. Dus ik ga tot twee keer toe met m'n dronken kop terug naar het strand, om met een zaklantaarntje te zoeken. Uiteindelijk toch maar besloten de bank te bellen om m'n cc en pinpas te blokkeren.

De volgende ochtend vroeg ik toch maar even bij de receptie van het hostel of ze een universele sleutel van de kluisjes hadden. Wat bleek? Ik had m'n portemonnee in het kluisje gestopt. Met het sleuteltje in het muntvakje :')!
Oef beter! Dat bewijst maar weer dat de drank op Koh Phangan alleen maar goed kan smaken. Gaan we zeker nog even naartoe komende weken. Dit mag de pret niet drukken en drie van die grote Singha's maken ook een hoop goed heb ik inmiddels door :P

Maar wat een stad zeg. Ik kijk m'n ogen uit :o
pi_124002143
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:10 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Oef beter! Dat bewijst maar weer dat de drank op Koh Phangan alleen maar goed kan smaken. Gaan we zeker nog even naartoe komende weken. Dit mag de pret niet drukken en drie van die grote Singha's maken ook een hoop goed heb ik inmiddels door :P

Maar wat een stad zeg. Ik kijk m'n ogen uit :o
Joh, je moest eens weten hoe blij ik was toen ik m'n portemonnee in dat kluisje zag liggen. Sindsdien ben ik bij het uitgaan alleen nog maar met een paar honderd baht contant op zak weggegaan en heb m'n portemonnee ergens veilig opgeborgen.

Laat je vakantie er in ieder geval niet door verpesten. Het levert een hoop gedoe op, maar als je eenmaal de boel hebt laten blokkeren kan er niet meer gebeuren. En wees blij dat je je paspoort tenminste nog hebt :)
pi_124004700
Thailand, welke maanden adviseren jullie?
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:44:17 #160
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_124005689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:21 schreef handige_har het volgende:
Thailand, welke maanden adviseren jullie?
November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:15:18 #161
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124006829
quote:
4s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef kasper het volgende:

[..]

November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.
maar Afrika is in die tijd ook prima, met name mozambique , trouwens alles onder de evenaar
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124006867
quote:
4s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef kasper het volgende:

[..]

November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.
Ik vind mei/juni/ juli weer lekker, vanwege het laagseizoen.
En de temperaturen vind ik altijd hoog :D

Het antwoord zal zowieso erg persoonsafhankelijk zijn.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:22:53 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124007096
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dank ik ga het zo even proberen.

Gaat wel lekker hier trouwens. Was krap een uur in Bangkok... is nu al m'n portemonnee gerold :(
Dat is balen. Geen portemonnee meer nemen, gewoon wat losgeld en de rest onder je kleding of in je tas.

Waarom, waarom had ik een pinpas en een ov-chipkaart én een zorgpas en zoveel geld, allemaal op één plek? Dat vroeg ik me ook af toen mijn portemonnee de laatste keer gerold werd (mexico 2007). Sindsdien dus alleen maar los geld in m'n zakken en dat gaat prima.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:28:46 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124007354
Oh, die telefoonrekening kun je waarschijnlijk bij je reisverzekering claimen, net als alle vervangingskosten.
pi_124011318
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is balen. Geen portemonnee meer nemen, gewoon wat losgeld en de rest onder je kleding of in je tas.

Waarom, waarom had ik een pinpas en een ov-chipkaart én een zorgpas en zoveel geld, allemaal op één plek? Dat vroeg ik me ook af toen mijn portemonnee de laatste keer gerold werd (mexico 2007). Sindsdien dus alleen maar los geld in m'n zakken en dat gaat prima.
Dit doe ik ook, en dan ook nog is geld verdelen over verschillende (broek) zakken. Helaas wel een keer 2000 bath verloren die waarschijnlijk er gewoon uitgevallen is maar altijd nog beter dan je portemonnee met al je pasjes en 10.000 net gepinde bath
pi_124023368
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avond :D ik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:30:32 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124038801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avond :D ik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
_O-
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124095437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avond :D ik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
Grootse plannen gehad om op stap te gaan met 10000 Baht. Maar aan de andere kant, je bent wel thuis wakker geworden. Dus grote kans dat je taxi naar je hotel gewoon nog hebt kunnen betalen. Of zal je creditcard ook leeg zijn getrokken? :D
pi_124096652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avond :D ik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
Ik weet niet wat ze daar in Thailand in de alcohol doen, maar ik heb ook een aantal nachten gehad waar ik me niks van herinner. En het zou me ook niet verbazen als er in enkele Chang flesjes 10% alcohol zit ofzo. Zowel de smaak als het effect van dat spul fluctueert enorm.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:36:05 #170
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_124096916
Ik ook, maar wel altijd in combinatie met buckets.

Dat ik het overleefd heb mag een wonder heten. Alleen maar The Hangover-fragmenten. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_124097392
Chang is echt hangover bier. Met Singha, Leo en Tiger veel minder last van gehad in ieder geval:)
pi_124151158
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Grootse plannen gehad om op stap te gaan met 10000 Baht. Maar aan de andere kant, je bent wel thuis wakker geworden. Dus grote kans dat je taxi naar je hotel gewoon nog hebt kunnen betalen. Of zal je creditcard ook leeg zijn getrokken? :D
Had een plan om gelijk een groot bedrag te pinnen voor de komende dagen, vanwege de pinkosten elke keer etc. Weet alleen nog dat ik een bucket samsong bestelde en daarna is het 1 groot zwart gat. Er staat me nog vaag iets bij dat ik naar mijn hotel terugliep (vlak bij Khao San) Idem voor de vriend waar ik mee was, ook al zijn geld en herinneringen kwijt. Creditcard was overigens niets mee gebeurd. Dus nja geld kwijt, niks aan te doen.

Overigens werd het nog grappiger. 2 dagen later zou diezelfde vriend terugvliegen naar Nederland, en ik zou blijven als zijnde begin van een jaar reizen (zit nu op 10 maanden). De ochtend van vertrek werd hij wakker om 11.00, op zich een mooie tijd ware het niet dat zijn vlucht die dag om 10.30 al vertrokken was :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 17 maart 2013 @ 01:46:52 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_124152165
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 01:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Had een plan om gelijk een groot bedrag te pinnen voor de komende dagen, vanwege de pinkosten elke keer etc. Weet alleen nog dat ik een bucket samsong bestelde en daarna is het 1 groot zwart gat. Er staat me nog vaag iets bij dat ik naar mijn hotel terugliep (vlak bij Khao San) Idem voor de vriend waar ik mee was, ook al zijn geld en herinneringen kwijt. Creditcard was overigens niets mee gebeurd. Dus nja geld kwijt, niks aan te doen.

Overigens werd het nog grappiger. 2 dagen later zou diezelfde vriend terugvliegen naar Nederland, en ik zou blijven als zijnde begin van een jaar reizen (zit nu op 10 maanden). De ochtend van vertrek werd hij wakker om 11.00, op zich een mooie tijd ware het niet dat zijn vlucht die dag om 10.30 al vertrokken was :D
Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.
Ik heb die dingen ook wel eens genuttigd, maar meer dan een kater (of nog dronken zijn bij het wakker worden) was het niet.
Voor compleet geheugenverlies moet je volgens mij iets meer dan een emmer drinken :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124520876
Ik moest hier vandaag ineens aandenken, mijn laatste taxichauffeur in Bangkok hield van meezingen met zijn dvd-speler:

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_124525225
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 01:46 schreef APK het volgende:

[..]

Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.
Ik heb die dingen ook wel eens genuttigd, maar meer dan een kater (of nog dronken zijn bij het wakker worden) was het niet.
Voor compleet geheugenverlies moet je volgens mij iets meer dan een emmer drinken :+
Pro-tip: Voorkom dat het miniflesje redbull erin gaat en sodemieter meteen al het ijs uit zo'n bucket :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_124634215
Iemand nog een goede tip voor een leuk hostel, hotel of bungalowpark op Ko Phangan? Wel een beetje in de buurt van waar het feest gaande is ookal is de full moon al geweest... Backpackersbudget uiteraard

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2013 03:19:37 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 03:56:42 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124634370
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 01:46 schreef APK het volgende:

[..]

Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.
Ik heb die dingen ook wel eens genuttigd, maar meer dan een kater (of nog dronken zijn bij het wakker worden) was het niet.
Voor compleet geheugenverlies moet je volgens mij iets meer dan een emmer drinken :+
Thailand, gelegen in het docile Azië, wordt ineens riskanter dan Colombia of Ecuador?
(overigens zijn dat veilige landen)
pi_124636793
Het is lekker warm in Bangkok, we zitten nu in Rambuttri Village, wat en goede keuze bleek te zijn! Het zwembad bovenop bied de nodige verkoeling en genoeg plekken om eten en drinken te halen. Met de opdringerige tuktuk chauffeurs ben je gauw flauw van, en ook een taxi chauffeur heeft ons (voor 40 Baht weliswaar) op de verkeerde plek afgezet waar we voor slechts (!!) 1500B een boottocht konden maken, lol! Toen zijn we zelf maar gaan lopen en even later kwamen we de officiële tegen (na weer een 'longtailer' tegen te zijn gekomen die het voor 1200 en later 800 deed, maar toen we het bordje met 15b konden zien van de officiële was ie weg!)

Morgen opweg naar Ayutthaya, nu even opzoek naar een hostel! :)
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:00:14 #179
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_124640199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:52 schreef ForumGek het volgende:
Het is lekker warm in Bangkok, we zitten nu in Rambuttri Village, wat en goede keuze bleek te zijn! Het zwembad bovenop bied de nodige verkoeling en genoeg plekken om eten en drinken te halen. Met de opdringerige tuktuk chauffeurs ben je gauw flauw van, en ook een taxi chauffeur heeft ons (voor 40 Baht weliswaar) op de verkeerde plek afgezet waar we voor slechts (!!) 1500B een boottocht konden maken, lol! Toen zijn we zelf maar gaan lopen en even later kwamen we de officiële tegen (na weer een 'longtailer' tegen te zijn gekomen die het voor 1200 en later 800 deed, maar toen we het bordje met 15b konden zien van de officiële was ie weg!)

Morgen opweg naar Ayutthaya, nu even opzoek naar een hostel! :)
Zo herkenbaar van die boot. Je moet soms gewoon even laten merken aan dergelijke sujetten dat er niet te spotten met je valt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_124652896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:00 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Zo herkenbaar van die boot. Je moet soms gewoon even laten merken aan dergelijke sujetten dat er niet te spotten met je valt.
Door een kopstoot te geven?
pi_124710845
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Door een kopstoot te geven?
Haha!

We zeiden gewoon dat ie aan het liegen was (hij wees pier 8 aan op de kaart terwijl we duidelijk bij pier12 waren), en dat hij weg kon gaan. Dat deed ie ook uiteindelijk, alleen dan sta je ineens ergens waar je niet wil zijn en moet je alsnog lopen :'). De taxi-rit was maar 40B dus dat viel mee.

Gisteren met de trein (3e klas, 15B) naar Ayutthaya gegaan, maar we vinden het hier naar niks dus gaan met bus door Naar Sukothai! :)
Fingerspitzgefühl
pi_124775229
Ik stop over 3 maanden met werken, reisbudget van zo'n 5 á 6000 (niet alles hoeft op). Is Thailand een goede bestemming voor een weekje of 3 en is het daarna makkelijk om door te gaan naar Beijing en wellicht Tibet? Wil Beijing even zien en daarna een georganiseerde trip maken naar Noord Korea (serieus ja). Als er voor 4-5k ook nog andere mooie landen te zien zijn hou ik me uiteraard ook aanbevolen :P

Ohja en is backpacken in Thailand heel erg loopt-wel-los of moet je wel het een en ander organiseren qua hostels / vervoer in het land zelf? En zijn er mensen met ervaring om in hun eentje te gaan? (mijn vrienden zijn allemaal arme studenten, ik heb dit hele jaar fulltime gewerkt)

[ Bericht 9% gewijzigd door Niles-Crane op 01-04-2013 23:02:59 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:00:33 #183
12621 tcr
*nix 4ever
pi_124789020
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Niles-Crane het volgende:
...
Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:15 #184
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_124794242
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
pi_124794345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
Dat kan. Je kan ook gewoon met het busje.
Pai is zeker de moeite waard en de trip naar boven door de bergen is vast leuk ook op brommer/motor maar ook gewoon met het busje en daar ter plekke huren en rond cruisen is top
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:42:58 #186
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_124794623
Vriend houdt van motorrijden, dus ik dacht wellicht is dit iets voor hem...vraag me nu alleen af wat we met onze spullen doen, je kan het niet allemaal meenemen...
pi_124795456
Hoeveel spullen denk je mee te nemen naar Thailand? Afgelopen trip was mn backpack 7 kilo :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_124815756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
Ik en ik kan het iedereen aanraden. Tis een prachtige route om te rijden met bezienswaardigheden langs de route. Ja, je kan ook heel veilig en saai met een busje maar je kan ook heel veilig gewoon thuisblijven en nooit eens wat proberen. Ik vond het een van de leukste dingen die ik gedaan heb in thailand, chiang mai-pai op de scooter en vice versa.

Qua spullen liet ik mn grote backpack in chiaang mai en nam ik alleen kleren voor 3 dagen mee. Zo enorm groot is Pai niet en na 2-3 dagen hadden wij het wel gezien.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_124816060
Hoe zit het eigenlijk met Chiang Khong, is dat alleen de grensplaats naar Laos, of is het de moeite waard om hier een dagje te besteden ?
pi_124821345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:55 schreef Roger_ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Chiang Khong, is dat alleen de grensplaats naar Laos, of is het de moeite waard om hier een dagje te besteden ?
Het plaatsje zelf stelt niks voor maar in de omgeving is van alles te doen; http://wikitravel.org/en/Chiang_Khong
pi_124821535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
Dat is prima te doen. De weg van Chiang Mai naar Pai is kwalitatief erg goed alleen het is een hele bochtige weg aangezien je door de bergen rijdt. Zelf met een motor (of gewoon scooter kan ook prima) is veel fijner dan helemaal brak worden in zo'n minibusje.

Pai zelf heeft een apart sfeertje maar als jullie van motorrijden houden moet je zeker die kant op gaan. Ook rondom Pai kan je hele mooie tochten maken.

Aan te raden is dan om een kaart van GT-Rider te kopen. Die hebben diverse tochten in de Chiang Mai regio en deze zijn gewoon te koop bij de motorverhuur zaakjes.

Ik heb zelf toen de Samoeng Loop gedaan; http://www.gt-rider.com/t(...)des/the-samoeng-loop

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2013 01:33:36 ]
pi_124821948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef tcr het volgende:

[..]

Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef tcr het volgende:

[..]

Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.
Wil op zich wel meer doen, wat zou het minimum zijn voor ongeveer 3-4 weken? 1000-1500 inclusief flight? Is inderdaad handig voor een reserve maar ik vind het mooie aan backpacken juist wel het sobere leven :)
  woensdag 3 april 2013 @ 09:02:26 #193
12621 tcr
*nix 4ever
pi_124824121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 02:01 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

[..]

Wil op zich wel meer doen, wat zou het minimum zijn voor ongeveer 3-4 weken? 1000-1500 inclusief flight? Is inderdaad handig voor een reserve maar ik vind het mooie aan backpacken juist wel het sobere leven :)
Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.
  woensdag 3 april 2013 @ 09:50:22 #194
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124825096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tcr het volgende:

[..]

Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.
lekkere thaise visssoep, met groente
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 3 april 2013 @ 10:04:15 #195
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_124825400
Kalinhos & arthur_Spooner bedankt voor de tips !! Ga de sites en jullie advies door geven !!
pi_124858552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tcr het volgende:

[..]

Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.
Bedankt voor je adviezen :) Nee op zich geen bezwaar tegen, misschien op z'n tijd een keertje een eenpersoonskamer als ik even goede rust nodig heb. Normaal heb ik t niet zo van Oosters eten maar mijn aanpassingsvermogen is wel goed en er kunnen ook wel wat kilootjes kwijt bij mij, dus in dat opzicht niet vervelend :P
pi_124864761
Oké ik heb nog ongeveer een week voor ik weer in Bangkok moet zijn. Ben nu nog op Koh Phangan, voel me niet lekker en de trancefeestjes komen aardig mn strot uit. Mn gezelschap is al vertrokken en zelf ga ik morgenochtend naar Koh Tao. Wie heeft er nog tips voor de komende dagen? Het liefst iets met feestjes met fatsoenlijke house muziek en niet die hoompa bonk pleurisherrie waar ze hier los op gaan. Of een tip voor een beetje een rustig doch goedkoop bungalow park op Koh Tao zou ook goed zijn.

Het is overigens niet zo dat ik het niet naar mn zijn heb gehad hier. In tegendeel. Alleen de laatste twee dagen even een dipje.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2013 07:23:38 ]
pi_124868136
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:20 schreef Thomas B. het volgende:
Oké ik heb nog ongeveer een week voor ik weer in Bangkok moet zijn. Ben nu nog op Koh Phangan, voel me niet lekker en de trancefeestjes komen aardig mn strot uit. Mn gezelschap is al vertrokken en zelf ga ik morgenochtend naar Koh Tao. Wie heeft er nog tips voor de komende dagen? Het liefst iets met feestjes met fatsoenlijke house muziek en niet die hoompa bonk pleurisherrie waar ze hier los op gaan. Of een tip voor een beetje een rustig doch goedkoop bungalow park op Koh Tao zou ook goed zijn.

Het is overigens niet zo dat ik het niet naar mn zijn heb gehad hier. In tegendeel. Alleen de laatste twee dagen even een dipje.
Aan de kant van Mae head en Sairee Beach(populairst) is meer te beleven, maar is wel wat duurder dan de rest van het eiland, zelf heb ik ook nog 2 dagen in sunshine beach resort (geloof dat het zo heette) op het zuiden van het eiland gezeten, was veel goedkoper maar er was daar niet veel te beleven vergeleken met Sairee.
Maar zo groot is het eiland ook weer niet, in een kwartier kan je met de brommer praktisch over op het eiland komen, maar pas wel op want overal zie je 'mummies' lopen (mensen die gevallen zijn met de brommer en nu onder de schaafwonden zitten) omdat de wegen ook niet geweldig zijn en als je dronken op je brommer gaat is het ook wel zoeken naar problemen.
pi_124869165
Heb je de bottle beach hike al gedaan? Vanaf het noorden waar de verharde weg ophoudt bij Coral Bay (Hat Khom) kun je in 2 uur door de jungle naar een strand waar je verder alleen per boot kan komen. Pad is aangegeven met lege flesjes :) Koh Phangan is zoveel meer dan alleen de shithole feestjes in het zuiden..

Ik vond wat feestjes betreft de Sranamora Waterfall party wel tof opzich, op een mooie locatie en redelijk fatsoenlijke techno, en niet al te debiele mensen. Sfeer was daar relaxed, en niet zo opgefokt als op Hat Rin.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_124870021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:21 schreef Ener-G het volgende:
Heb je de bottle beach hike al gedaan? Vanaf het noorden waar de verharde weg ophoudt bij Coral Bay (Hat Khom) kun je in 2 uur door de jungle naar een strand waar je verder alleen per boot kan komen. Pad is aangegeven met lege flesjes :) Koh Phangan is zoveel meer dan alleen de shithole feestjes in het zuiden..

Ik vond wat feestjes betreft de Sranamora Waterfall party wel tof opzich, op een mooie locatie en redelijk fatsoenlijke techno, en niet al te debiele mensen. Sfeer was daar relaxed, en niet zo opgefokt als op Hat Rin.
Van die Sramanora party had ik al posters zien hangen. Daar is vanavond een feestje geloof ik. Misschien wel de moeite waard als ik me wat beter voel en als ik anderen nog zo ver kan krijgen.

En de bottle beach hebben we gisteren even geopperd maar daar was op dat moment de kater iets te sterk voor. Het is ook echt verschrikkelijk heet hier op het moment dus een wandeling van twee uur zagen we niet zo zitten.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik ga die plekken op Koh Tao even in het achterhoofd houden. Ben daar morgen rond 12.30u als het goed is dus tijd zat.
pi_124870166
Ik zit nog in Chiang Mai waar we vandaag een zipline tour hebben gedaan, wat erg tof was! Ook loopbruggen en freefall gebeuren in het bosrijke (en daardoor koelere) gebied boven Chiang Mai.

We gaan hierna naar het zuiden en hebben voor zaterdag vliegtickets geboekt naar Krabi. Daar willen we een paar dagen blijven om vervolgens wat eilanden bij langs te gaan (Koh Tao heeft onze voorkeur, anders Koh Lanta -ervaringen iemand hier?-, het is alleen best lastig om een goede betaalbare overnachting te vinden bij Krabi. Liefst niet te ver van het strand en max 1000B p.n.
Fingerspitzgefühl
pi_124870313
Probeer Pakasai Resort eens :) Daar ben ik laatst nog geweest en die vond ik wel erg cool!
pi_124870625
Wat is je budget? Ik had een hutje op Sairee beach op Koh Tao, bij Big Blue diving moet je dan het strand oplopen, zo'n 5 minuten verder heb je dan die hutjes. Geen luxe verder, maar het mooiste uitzicht. Was 600 bht voor de hutjes direct aan zee, daarachter waren ze volgens mij goedkoper. Schrik niet van het oude vrouwtje bij de receptie, dat is een feeks. :D Als ze nog leeft that is, want ze leek de 100 gepasseerd. :P

Als je van plan bent te gaan duiken is Big Blue leuk! En je accommodatie zit er dan bij in.

Voor APK: Koh Lipe was prachtig! Veel mooier dan Koh Chang. (hoewel ik dat ook een leuk eiland vond hoor, ik zat daar op Lonely Beach en dat vond ik echt een leuke sfeer hebben!) Koh Lipe is wel erg klein, Je kon alle stranden per voet bereiken. Ik zat op het rustige strand, waar je 's nachts nog gewoon kon skinny dippen zonder dat iemand je zag. Mooiste eiland so far waar ik geweest ben.



  donderdag 4 april 2013 @ 12:35:21 #204
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_124871653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:05 schreef conleche het volgende:

Ik zat op het rustige strand, waar je 's nachts nog gewoon kon skinny dippen zonder dat iemand je zag.
Heb je nog meer foto's gemaakt? O-)
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_124871833
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:46 schreef Thomas B. het volgende:
En de bottle beach hebben we gisteren even geopperd maar daar was op dat moment de kater iets te sterk voor. Het is ook echt verschrikkelijk heet hier op het moment dus een wandeling van twee uur zagen we niet zo zitten.
De Bottle hike kan je het beste vanaf 's ochtends vroeg doen, vanaf zonsopgang. Anders loop je op het heetst van de dag door de jungle te banjeren :P Het is geen extreme hike, maar wel redelijk pittig. Zeker als je een kater hebt :P s' avonds kan ook maar dat is weer wat lastiger in het donker. En bedenk ook dat als je er eenmaal bent aangekomen, je er ook ooit weer weg moet. Dus terughiken.. of een longtail pakken. Scooteren/taxi werkt niet daar :P

Snorkelen met vloed op Hat Khom is ook wel een aanrader trouwens, daar ligt het mooiste koraal van het hele eiland. Mensen rijden vanaf alle andere resorts naar dat strand, omdat op alle andere stranden het koraal er niet is of royaal verneukt. Al is Koh Tao natuurlijk weer een stap hoger wat duiken/snorkelen betreft.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_124872770
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:35 schreef kasper het volgende:

[..]

Heb je nog meer foto's gemaakt? O-)
Ja, momentje, dan pak ik ze erbij.
  donderdag 4 april 2013 @ 13:48:18 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_124874126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:05 schreef conleche het volgende:
Wat is je budget? Ik had een hutje op Sairee beach op Koh Tao, bij Big Blue diving moet je dan het strand oplopen, zo'n 5 minuten verder heb je dan die hutjes. Geen luxe verder, maar het mooiste uitzicht. Was 600 bht voor de hutjes direct aan zee, daarachter waren ze volgens mij goedkoper.
Maar hou er rekening mee dat het komende week hyperhoogseizoen wordt. Daardoor zal het een weekje wat moeilijker worden. Vanaf de 17e kon ik weer leuke aanbiedingen vinden, een paar weken geleden.
pi_124875123
Goeie, het is natuurlijk Songkran dan. Ook de reden waarom we nu in Chiang Mai zitten en niet volgende week, heb niet de behoefte om zoiets in zo'n grote stad te doen.

Budget is dus 1000B per nacht, we hebben nu eerst 3 overnachtingen bij Ao Nang (Krabi) bij 'The Sun Ao Nang Bungalow' voor 750B per nacht, wel wat van het strand uiteindelijk maar schijnt dat de eigenaar je er graag naartoe brengt! Wel met airco en schone kamers, we zijn erachter gekomen dat dat toch wel belangrijk is voor ons!

Daarna ga ik lijken of Koh Lipe wat is, klinkt goed! Bedankt! :)
Fingerspitzgefühl
pi_124875835
Koh Phangan *O*
  donderdag 4 april 2013 @ 17:32:22 #210
6941 APK
Factual, I think.
pi_124882659
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:05 schreef conleche het volgende:

Voor APK: Koh Lipe was prachtig! Veel mooier dan Koh Chang. (hoewel ik dat ook een leuk eiland vond hoor, ik zat daar op Lonely Beach en dat vond ik echt een leuke sfeer hebben!) Koh Lipe is wel erg klein, Je kon alle stranden per voet bereiken. Ik zat op het rustige strand, waar je 's nachts nog gewoon kon skinny dippen zonder dat iemand je zag. Mooiste eiland so far waar ik geweest ben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, dat ziet er goed uit!
Ik denk dat we onze tijd gaan verdelen tussen Ko Tao en Koh Lipe. :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124882751
Songkran op Koh Tao O+ O+
Wat een top dag! O+ O+
pi_124981531
Vlieg komende zomer naar Bangkok en na een paar dagen daar vliegen we door naar Hanoi, om via een reis van noord- naar zuid- Vietnam in Cambodja te belanden en vervolgens weer vanuit Bangkok terug te vliegen.

We hebben dus een double entry in Thailand en de informatie hierover qua visum is een beetje tegenstrijdig. Weet iemand of we hiervoor een visum nodig hebben? En is dit het beste van tevoren te regelen of kan dit ook ter plekke?

Alvast bedankt!
pi_124981682
Als je korter dan 30 dagen blojft heb je geen visum nodig. Jij blijft maar een paar dagen zeg je, dus geen visum nodig. Als je vanuit cambodja over land thailand weer binnenkomt krijg je 15 dagen, kom je weer per vliegtuig is t weer 30 dagen . Je mag zo vaak als je wil.het land in en uit, iedere keer begint de teller weer opnieuw
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_124982039
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:53 schreef kalinhos het volgende:
Als je korter dan 30 dagen blojft heb je geen visum nodig. Jij blijft maar een paar dagen zeg je, dus geen visum nodig. Als je vanuit cambodja over land thailand weer binnenkomt krijg je 15 dagen, kom je weer per vliegtuig is t weer 30 dagen . Je mag zo vaak als je wil.het land in en uit, iedere keer begint de teller weer opnieuw
Is dat laatste waar? Zo ja, dan heb ik voor niks een double entry gekocht. Ik was er in het begin maar een dag of tien en op het einde idem dito.
  zondag 7 april 2013 @ 12:12:38 #215
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_124982134
Correct wat hierboven staat. Iedere keer dat je het land in gaat krijg je een nieuw visum. Je hoeft helemaal niks te regelen voor thailand, is allemaal on arrival.
pi_125021865
Ik studeer momenteel nog in Singapore, maar na mijn semester wil ik nog even gaan reizen. Nou is het semester in Singapore wat duurder uit gevallen dan ik aanvankelijk verwacht had, wat enigszins een deuk heeft opgeleverd in mijn budget.

Vluchten vanuit Singapore naar Bangkok zijn niet bijzonder duur, dus ik ga er van uit dat ik buiten vliegtickets om nog 1000 - 1250 te besteden heb. Kan ik daar nog zeker 3 weken een goede vakantie hebben als ik gewoon in hostels blijf en een duikcertificaat laat voor wat het is?
pi_125022027
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:14 schreef kaaspeer het volgende:
Ik studeer momenteel nog in Singapore, maar na mijn semester wil ik nog even gaan reizen. Nou is het semester in Singapore wat duurder uit gevallen dan ik aanvankelijk verwacht had, wat enigszins een deuk heeft opgeleverd in mijn budget.

Vluchten vanuit Singapore naar Bangkok zijn niet bijzonder duur, dus ik ga er van uit dat ik buiten vliegtickets om nog 1000 - 1250 te besteden heb. Kan ik daar nog zeker 3 weken een goede vakantie hebben als ik gewoon in hostels blijf en een duikcertificaat laat voor wat het is?
Zelfs met duikbrevet haal je dat wel.
pi_125022606
Ok, moet me niet zo'n zorgen maken. Check.
  maandag 8 april 2013 @ 12:04:17 #219
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_125024814
Welke vliegmaatschappij raden jullie aan: KLM/EVA/China ?
pi_125026158
Cathay Pacific. Afgelopen keer met China Southern geweest en dat was heen dikke prima, veeel beenruimte en snelle overstap, terug was krapper en de overstap op Guangzhou was rommelig, ranzig en in een achteraf oud terminalletje. Hong Kong (Cathay hub) is dan wat relaxter met meer winkels en eten. Verder kan je nog met Emirates of Etihad, ook dikke prima. En je kan ook rechtstreeks met bijv. EVA natuurlijk :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 8 april 2013 @ 12:59:29 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125026484
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:04 schreef BuupWerk het volgende:
Welke vliegmaatschappij raden jullie aan: KLM/EVA/China ?
Wanneer je rechtstreeks wilt vliegen, KLM natuurlijk. Meestal op tijd en geen kans dat ze er zo maar een vlucht uitgooien omdat het aantal boekingen voor die dag wat achterblijft. ga je echter voor comfort dan alleen met die A380 van Emirates. Maar dan wel met die korte tussenstop op Dubai anders wordt het een erg lange reis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125026636
Ik zou voor Emirates gaan. Gewoon goed toestel en goede service.
pi_125026834
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer je rechtstreeks wilt vliegen, KLM natuurlijk. Meestal op tijd en geen kans dat ze er zo maar een vlucht uitgooien omdat het aantal boekingen voor die dag wat achterblijft. ga je echter voor comfort dan alleen met die A380 van Emirates. Maar dan wel met die korte tussenstop op Dubai anders wordt het een erg lange reis.
Tussenstop op Dubai is inderdaad ideaal. Is precies halverwege en een erg chill vliegveld. Gratis wifi, veel openbare faciliteiten (gratis douche bijv.)

edit. Oh nee, dat was Abu Dhabi waar ik m'n tussenstop had.
  maandag 8 april 2013 @ 13:13:40 #224
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_125026926
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik niet rechtstreeks zou vliegen als de mogelijkheid er is...wellicht wil ik wel gelijk door naar Chiang Mai vanaf Bangkok...
  maandag 8 april 2013 @ 13:15:24 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125026986
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef BuupWerk het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik niet rechtstreeks zou vliegen als de mogelijkheid er is...wellicht wil ik wel gelijk door naar Chiang Mai vanaf Bangkok...
Comfort en wellicht prijs voordeel, al verschilt dat van dag tot dag.

En rechtstreeks doorvliegen naar Chiang Mai, dat wordt dan wel eerst naar een ander vliegveld, of het wordt een duur Thai Air of Bangkok Airways ticket.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125026996
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef BuupWerk het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik niet rechtstreeks zou vliegen als de mogelijkheid er is...wellicht wil ik wel gelijk door naar Chiang Mai vanaf Bangkok...
Voor de meeste mensen is geld de reden om dat niet te doen
pi_125029021
Ik vloog beide keren met China Airlines. Directe vlucht en prima vliegtuig/service/eten. 650 euro retour.
  maandag 8 april 2013 @ 14:13:58 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_125029385
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:05 schreef conleche het volgende:
Ik vloog beide keren met China Airlines. Directe vlucht en prima vliegtuig/service/eten. 650 euro retour.
Het kan inderdaad prima uitpakken, maar het is dé maatschappij die regelmatig vluchten cancelled.
pi_125029791
Ik ben bang dat ik een vraag ga stellen die al heel erg vaak langsgekomen is: budget.
Ik ga voor een week of 3 naar Thailand in juli in m'n eentje. Beetje op budget ben ik wel, als in wat betere hostels, treinreizen ipv vliegen en gewoon lokaal eten.
Waar zou ik dan op moeten rekenen per dag, exclusief excursies en zo?

Het grove plan is beginnen in bangkok, omhoog richting chiang mai, vliegen naar het zuiden en dan weer per trein/bus omhoog langs wat stranden.
pi_125031166
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Comfort en wellicht prijs voordeel, al verschilt dat van dag tot dag.

En rechtstreeks doorvliegen naar Chiang Mai, dat wordt dan wel eerst naar een ander vliegveld, of het wordt een duur Thai Air of Bangkok Airways ticket.
Duur valt best mee. Wij vliegen komende zomer Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai met Etihad. Voor het laatste stukje naar CM betalen we maar ¤100 meer voor drie personen. Dit word door Bangkok Airways uitgevoerd.
  maandag 8 april 2013 @ 15:09:27 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125031512
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef Heufje het volgende:

[..]

Duur valt best mee. Wij vliegen komende zomer Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai met Etihad. Voor het laatste stukje naar CM betalen we maar ¤100 meer voor drie personen. Dit word door Bangkok Airways uitgevoerd.
Dat is bij een internet boeking interessant wanneer je precies dezelfde route ook in omgekeerde richting maakt, maar gebruik je één leg niet dan kun je voor je retourreis wel eens een probleem hebben.

Maar eigenlijk zeg je het al, Etihad, met een stopover dus. Boek je een rechtstreekse vlucht met doorverbinding dan dan zul je bij KLM of China echt die route ook weer in omgekeerde volgorde moeten maken. En dan zijn de losse tickets van AirAsia verdomd handig en goedkoop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125032119
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is bij een internet boeking interessant wanneer je precies dezelfde route ook in omgekeerde richting maakt, maar gebruik je één leg niet dan kun je voor je retourreis wel eens een probleem hebben.

Maar eigenlijk zeg je het al, Etihad, met een stopover dus. Boek je een rechtstreekse vlucht met doorverbinding dan dan zul je bij KLM of China echt die route ook weer in omgekeerde volgorde moeten maken. En dan zijn de losse tickets van AirAsia verdomd handig en goedkoop.
Terug gaan we trouwens niet vanaf CM, maar vanaf Bangkok. Tickets zijn in zijn geheel bij Etihad geboekt.
AirAsia is inderdaad ook erg handig, we hebben hier ook voor gekeken om naar CM door te vliegen, maar groot nadeel was wel dat je dan naar andere vliegveld van Bangkok moet.
pi_125032805
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef _Loki het volgende:
Ik ben bang dat ik een vraag ga stellen die al heel erg vaak langsgekomen is: budget.
Ik ga voor een week of 3 naar Thailand in juli in m'n eentje. Beetje op budget ben ik wel, als in wat betere hostels, treinreizen ipv vliegen en gewoon lokaal eten.
Waar zou ik dan op moeten rekenen per dag, exclusief excursies en zo?

Het grove plan is beginnen in bangkok, omhoog richting chiang mai, vliegen naar het zuiden en dan weer per trein/bus omhoog langs wat stranden.
Exact hetzelfde ben ik nu ook aan het doen! We zijn2 dagen geleden op Krani vanuit Chiang Mai (overstap Bangkok). En we zijn nu op 1 dag na 2 weken onderweg, wij zijn dan wel met z'n tweeën maar 3 weken moet denk ik wel lukken voor ¤1100. Reizen per trein en bus hoeft niet duur te zijn (koop je kaartjes bij het bus- of Treinstation!!!), vlucht naar Krabi waren wij ¤129 voor kwijt, wat mij betreft wel acceptabel voor 2 dagen vantevoren boeken!

Als je naar Sukothai gaat verblijf dan bij At Home Sukothai, heel fijne familie guesthouse waarbij je voor 800baht een kamer met airco en ontbijt hebt wat erg lekker is! Chiang Mai verbleven we in Green Tulip House (ook 800B) en was ook top! Nu in Krabi bij The Sun Bungalow, wat ook een voltreffer is, de guesthouses door familie gerund zijn echt het leukste!

Morgen eilandentour en daarna maar Khao Sok en daarna door naar Koh Samui/pahngang/Tao! Daarna rustig aan met trein/bus weer naar het noorden en als het kan Kanchanaburi nog meepakken!
Fingerspitzgefühl
  maandag 8 april 2013 @ 15:51:42 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125033298
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het kan inderdaad prima uitpakken, maar het is dé maatschappij die regelmatig vluchten cancelled.
En binnenkort helemaal, want China Airlines gaat 'mogelijk' stoppen op de route Amsterdam - Bangkok - Taipei.
Al zal de officiële aankondiging hiervan nog komen, maar zelfs het annuleren van diverse vluchten zodat de toestellen voller werden op de dagen dat ze wel vlogen en het inzetten van een Airbus 340 heeft CI niet genoeg vertrouwen gegeven voor de toekomst. (En niet geheel onterecht gezien KLM een partnerschap is aangegaan met Ethiad).

De markt Europa-Bangkok is aardig verzadigd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 april 2013 @ 16:03:00 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125033707
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De markt Europa-Bangkok is aardig verzadigd.
Dat is aan de huidige ticketprijs anders niet te merken als ik kijk naar AMS - BRU - DUS en FRA. GDG en LHR zijn te veel gedoe om vandaar te vertrekken. Ik wacht wel weer even op een min 600 euro ticket prijs
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125034862
Wij zijn via Parijs gevlogen met KLM/Air-France voor ¤580, dus dat kan prima! Turkish Airlines was destijds (aug '12) een paar tientjes goedkoper, dan vlieg ik liever met skyteam waarbij de verstap ook nog eens gunstiger was.
Fingerspitzgefühl
pi_125035449
Afgelopen vrijdag geboekt, vertrek afgelopen zaterdag, afgelopen zondag aangekomen. Retour : 385.
Heenreis : Jetairfly 100 Euro BRU-BKK (25KG bagage)
Terugreis : Srilankan Airlines 285 Euro BKK-FRA (30KG bagage)

[ Bericht 4% gewijzigd door lokpokken op 08-04-2013 17:12:31 ]
  maandag 8 april 2013 @ 16:57:29 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125036031
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is aan de huidige ticketprijs anders niet te merken als ik kijk naar AMS - BRU - DUS en FRA. GDG en LHR zijn te veel gedoe om vandaar te vertrekken. Ik wacht wel weer even op een min 600 euro ticket prijs
Maar juist het feit dat je aangeeft dat je wacht op een ticketprijs van minder dan 600 euro, en terecht, want die worden ongetwijfeld weer beschikbaar, geeft al aan dat de markt verzadigd is.
Er valt voor een luchtvaartmaatschappij niet zoveel te verdienen, en wanneer je moeite hebt om je rechtstreekse vluchten te vullen met passagiers die meer dan 600 euro willen betalen dan kan je op een gegeven moment niet anders dan de route stopzetten.

Het probleem voor CI is dat ze nergens echt in uitblinken, onbetrouwbaar zijn qua cancelling van routes en juist daardoor mensen in de armen drijven van Emirates, Ethiad of zelfs Egypt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125037563
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:42 schreef lokpokken het volgende:
Afgelopen vrijdag geboekt, vertrek afgelopen zaterdag, afgelopen zondag aangekomen. Retour : 385.
Heenreis : Jetairfly 100 Euro BRU-BKK (25KG bagage)
Terugreis : Srilankan Airlines 285 Euro BKK-FRA (30KG bagage)
Serieus? Hoe heb je dat dan gevonden?
pi_125039967
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2013 17:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Serieus? Hoe heb je dat dan gevonden?
Ik zat vrijdag een beetje op het internet te kijken voor een vakantie en ik weet uit ervaring dat Jetairfly altijd de prijzen van de vliegtickets flink afprijst voordat de vlucht vertrekt (behalve in de vakantie periodes). De heenreis was 100 euro en de terugreis 699. (BRU-BKK) Dus ik dacht ik bekijk even hoeveel de terugreis met een andere airline koste en toen heb ik de terugreis bij Srilankan Airlines geboekt voor 285 euro. (BKK-FRA).
En dit was trouwens de laatste heen vlucht naar Bangkok van Jetairfly want de winterperiode eindigt.
pi_125059714
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:46 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ik zat vrijdag een beetje op het internet te kijken voor een vakantie en ik weet uit ervaring dat Jetairfly altijd de prijzen van de vliegtickets flink afprijst voordat de vlucht vertrekt (behalve in de vakantie periodes). De heenreis was 100 euro en de terugreis 699. (BRU-BKK) Dus ik dacht ik bekijk even hoeveel de terugreis met een andere airline koste en toen heb ik de terugreis bij Srilankan Airlines geboekt voor 285 euro. (BKK-FRA).
En dit was trouwens de laatste heen vlucht naar Bangkok van Jetairfly want de winterperiode eindigt.
Bizar goede aanbieding iig. Doe je goed. ^O^
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:48:56 #242
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_125068097
@Buzz1292...thanks voor je oplettendheid...vorige keer ben ik met de nachttrein vanaf Bangkok gegaan...nooit bedacht dat het vanaf een ander vliegveld zou kunnen zijn...
pi_125077511
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En binnenkort helemaal, want China Airlines gaat 'mogelijk' stoppen op de route Amsterdam - Bangkok - Taipei.
Al zal de officiële aankondiging hiervan nog komen, maar zelfs het annuleren van diverse vluchten zodat de toestellen voller werden op de dagen dat ze wel vlogen en het inzetten van een Airbus 340 heeft CI niet genoeg vertrouwen gegeven voor de toekomst. (En niet geheel onterecht gezien KLM een partnerschap is aangegaan met Ethiad).

De markt Europa-Bangkok is aardig verzadigd.
Moet ik mij zorgen maken als ik twee weken geleden mijn retour ticket geboekt heb bij China Airlines? Of in ieder geval ervoor zorgen dat ik een goede annuleringsverzekering heb lopen?
pi_125084056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:19 schreef Belthaus het volgende:

[..]

Moet ik mij zorgen maken als ik twee weken geleden mijn retour ticket geboekt heb bij China Airlines? Of in ieder geval ervoor zorgen dat ik een goede annuleringsverzekering heb lopen?
Waarom een annuleringsverzekering. Als de route zou stoppen informeert China Airlines de mogelijke opties. o.a. Geld terug, met een overstap ergens naar Bangkok of misschien met een ander Skyteam lid.
pi_125085036
Haha tis allemaal nieuw voor mij :@
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:10:06 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125085693
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:59 schreef Belthaus het volgende:
Haha tis allemaal nieuw voor mij :@
Maak je geen zorgen, wanneer CI e.e.a. definitief annuleert zal er een optie worden geboden om je reis alsnog te kunnen maken, of als dat niet gewenst is door de noodzaak van extra tussenstops die je niet wilt kan je ook gewoon je geld terug krijgen.
Bij de eventuele opties valt er overigens ook nog wel te onderhandelen, het bericht wat je krijgt geeft een beperkt aantal opties weer, maar desgewenst zijn andere vluchten rond die data of een andere routing binnen dezelfde alliantie meestal wel mogelijk, door de luchtvaartmaatschappij wordt de goedkoopste optie aangeboden....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125101297
Koh Tao!! Net m'n Open Water duikbrevet gehaald *O*
  woensdag 10 april 2013 @ 07:57:21 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125101646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 06:58 schreef Thomas B. het volgende:
Koh Tao!! Net m'n Open Water duikbrevet gehaald *O*
Gefeliciteerd :)
Nu duiken!
pi_125114044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 06:58 schreef Thomas B. het volgende:
Koh Tao!! Net m'n Open Water duikbrevet gehaald *O*
bij welke school?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125114098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 06:58 schreef Thomas B. het volgende:
Koh Tao!! Net m'n Open Water duikbrevet gehaald *O*
bij welke school?

Reismaatje van me heeft t ook vandaag gehaald in Koh Tao, welicht zat je bij elkaar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125114806
Mijn vriend en ik gaan in juni naar Thailand en willen eigenlijk nu alvast de nachttrein boeken. De bedoeling is om vanuit Lop Buri de trein te pakken naar Chiang Mai maar ik kan helemaal nergens een website vinden waar dit te boeken is. Vanuit Ayutthaya en Bangkok is deze optie er wel.

Weet iemand hier toevallig een website waar wij de treintickets alvast kunnen boeken?
pi_125126190
quote:
12s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]

bij welke school?

Reismaatje van me heeft t ook vandaag gehaald in Koh Tao, welicht zat je bij elkaar.
Dat is het grappige. Ik stapte een willekeurige school binnen en de volgende dag bleek dat ik hun eerste student was :p Ze waren net één dag open. Dus ik had eik een privéleraar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 04:00:17 ]
pi_125126460
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:57 schreef Claire-l het volgende:
Mijn vriend en ik gaan in juni naar Thailand en willen eigenlijk nu alvast de nachttrein boeken. De bedoeling is om vanuit Lop Buri de trein te pakken naar Chiang Mai maar ik kan helemaal nergens een website vinden waar dit te boeken is. Vanuit Ayutthaya en Bangkok is deze optie er wel.

Weet iemand hier toevallig een website waar wij de treintickets alvast kunnen boeken?
ik had ze via deze site geboekt: http://www.thairailticket.com/esrt/Default.aspx?language=1
Maar dat was wel vanaf Ayutthaya. Als ik het me goed herinner stopte de trein ook in Lop Buri, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.
Too much is never enough!
pi_125142961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:57 schreef Claire-l het volgende:
Mijn vriend en ik gaan in juni naar Thailand en willen eigenlijk nu alvast de nachttrein boeken. De bedoeling is om vanuit Lop Buri de trein te pakken naar Chiang Mai maar ik kan helemaal nergens een website vinden waar dit te boeken is. Vanuit Ayutthaya en Bangkok is deze optie er wel.

Weet iemand hier toevallig een website waar wij de treintickets alvast kunnen boeken?
Online boeken kan bij thailandtrainticket.com
Weet niet wanneer in juni je gaat, maar je kunt pas 60 dagen van te voren boeken.
pi_125143026
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is het grappige. Ik stapte een willekeurige school binnen en de volgende dag bleek dat ik hun eerste student was :p Ze waren net één dag open. Dus ik had eik een privéleraar.
Mojo diveschool?
pi_125152067
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:16 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Mojo diveschool?
Jup. Ken je 'm?
pi_125152435
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:42 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jup. Ken je 'm?
Haha, ja.. vorige week nog een openwater cursus geassisteerd die gegeven werd door Mo (de eigenaar van Mojo). :)
pi_125198372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:52 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Haha, ja.. vorige week nog een openwater cursus geassisteerd die gegeven werd door Mo (de eigenaar van Mojo). :)
Haha wat grappig. Ja daar heb ik nog aardig wat biertjes mee weggetikt. Ken je ook Linda en Matt?

Trouwens complete waanzin hier in Bangkok op het moment :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2013 15:53:18 ]
pi_125247726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:33 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Haha wat grappig. Ja daar heb ik nog aardig wat biertjes mee weggetikt. Ken je ook Linda en Matt?

Trouwens complete waanzin hier in Bangkok op het moment :D
Nee, ken alleen Mo. Songkran op koh tao was wel super trouwens, geweldige dag gehad. :)
pi_125257234
Ik wil graag met een maatje een 2d-1n tour/trekking tocht doen in Kanchanaburi. Zijn er mensen die dat wel al gedaan hebben en wat kunnen aanraden? Heb er 1 gemaild en kreeg een bedrag van 12000thb pp (!) terug, dat vind ik iets te veel van het goede eerlijk gezegd,
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125259530
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 07:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik wil graag met een maatje een 2d-1n tour/trekking tocht doen in Kanchanaburi. Zijn er mensen die dat wel al gedaan hebben en wat kunnen aanraden? Heb er 1 gemaild en kreeg een bedrag van 12000thb pp (!) terug, dat vind ik iets te veel van het goede eerlijk gezegd,
Zelf nog geen ervaring, ik ga in september pas. Maar de eerste hit op google met "Kanchanaburi tours" levert meteen een site met 3000thb voor 2d1n. En dr zijn dr nog veel meer...
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_125265871
Songkran op Koh Samui (chaweng)was ook errug gaaf! We zijn nog met Thai mee achter in de Pick-up geweest door de straten beetje bier drinken en goedkope rum, duurde een paar uur maar super vette ervaring en toffe watergevechten gehad!

Het weer is alleen wel een beetje jammer gisteren en vandaag, dus zijn we naar de Tesco Lotus gegaan en zijn daar naar de bios geweest, ook een toffe ervaring met een film van de koning vooraf waarbij je moet gaan staan. Echt een verheerlijking van die man dat iedere Thai het geweldig heeft en rijkdom, eten en educatie, ze hebben hem echt heel hoog zitten!

Wel opgepast als hij zou komen te overlijden (Is al 89), dan breekt er echt chaos uit in het land!
Fingerspitzgefühl
pi_125266378
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:43 schreef ForumGek het volgende:
Songkran op Koh Samui (chaweng)was ook errug gaaf! We zijn nog met Thai mee achter in de Pick-up geweest door de straten beetje bier drinken en goedkope rum, duurde een paar uur maar super vette ervaring en toffe watergevechten gehad!

Het weer is alleen wel een beetje jammer gisteren en vandaag, dus zijn we naar de Tesco Lotus gegaan en zijn daar naar de bios geweest, ook een toffe ervaring met een film van de koning vooraf waarbij je moet gaan staan. Echt een verheerlijking van die man dat iedere Thai het geweldig heeft en rijkdom, eten en educatie, ze hebben hem echt heel hoog zitten!

Wel opgepast als hij zou komen te overlijden (Is al 89), dan breekt er echt chaos uit in het land!
Ja dat leeft hier heel erg. Gisteren was hier in Bangkok op Th Khao San een ceremonie waar de prinses bij aanwezig was. Erg gaaf om mee te maken.

Het weer was best aardig hoewel er net wel even een stortbui over kwam. Maar ik was toch al drijfnat :P
pi_125267164
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 07:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik wil graag met een maatje een 2d-1n tour/trekking tocht doen in Kanchanaburi. Zijn er mensen die dat wel al gedaan hebben en wat kunnen aanraden? Heb er 1 gemaild en kreeg een bedrag van 12000thb pp (!) terug, dat vind ik iets te veel van het goede eerlijk gezegd,
mijn 3 daagse trekking in chiang mai was 1200 of 1600 bath (weet niet meer precies), met eten, alleen het drinken moesten we zelf betalen
  zondag 14 april 2013 @ 16:39:56 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125270541
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:43 schreef ForumGek het volgende:
Songkran op Koh Samui (chaweng)was ook errug gaaf! We zijn nog met Thai mee achter in de Pick-up geweest door de straten beetje bier drinken en goedkope rum, duurde een paar uur maar super vette ervaring en toffe watergevechten gehad!

Het weer is alleen wel een beetje jammer gisteren en vandaag, dus zijn we naar de Tesco Lotus gegaan en zijn daar naar de bios geweest, ook een toffe ervaring met een film van de koning vooraf waarbij je moet gaan staan. Echt een verheerlijking van die man dat iedere Thai het geweldig heeft en rijkdom, eten en educatie, ze hebben hem echt heel hoog zitten!

Wel opgepast als hij zou komen te overlijden (Is al 89), dan breekt er echt chaos uit in het land!
Het is momenteel gewoon een verkapte dictatuur natuurlijk, met de grote leider.
Maar dat mag je daar niet zeggen. Over z'n dood praten overigens ook niet.
pi_125272255
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 14:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja dat leeft hier heel erg. Gisteren was hier in Bangkok op Th Khao San een ceremonie waar de prinses bij aanwezig was. Erg gaaf om mee te maken.

Het weer was best aardig hoewel er net wel even een stortbui over kwam. Maar ik was toch al drijfnat :P
Anderhalf week geleden was de koning zijn dochter jarig geloof ik, we mochten iig gratis in de oude stad van Sukothai!

Maar publiekelijk/kritisch over de koning praten wordt niet gewaardeerd. Tijdens een gesprek met aardig wat biertjes met de (moslim) eigenaar van een guesthouse (hij reed ons naar de 7/11 waar ik het bier mocht kopen + rode wijn voor z'n vrouw) kreeg ik ook een zeer correct antwoord op de vraag waarom de koning zoveel voor ze betekend. Wel veel via hem over het land teweren gekomen ook van de periode na de tsunami. Hij lag ten tijde op het strand en voordat de beving plaatsvond had hij heel erg last van de oren net als bij het zakken in hoogte, ook zat er een 'hittelaag' (net als op het wegdek met mooi weer) op de tsunami zelf en spoelde er allemaal dode verbrandde beesten mee aan!

Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar interessant is het wel.

Morgen naar Koh Tao maar een betaalbare accommodatie vinden is nig niet zo gemakkelijk!
Fingerspitzgefühl
pi_125292316
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 07:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik wil graag met een maatje een 2d-1n tour/trekking tocht doen in Kanchanaburi. Zijn er mensen die dat wel al gedaan hebben en wat kunnen aanraden? Heb er 1 gemaild en kreeg een bedrag van 12000thb pp (!) terug, dat vind ik iets te veel van het goede eerlijk gezegd,
12000 baht? Neem aan dat dat een typo is. Dat bedrag kan niet kloppen.
pi_125299828
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 17:14 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Anderhalf week geleden was de koning zijn dochter jarig geloof ik, we mochten iig gratis in de oude stad van Sukothai!

Maar publiekelijk/kritisch over de koning praten wordt niet gewaardeerd. Tijdens een gesprek met aardig wat biertjes met de (moslim) eigenaar van een guesthouse (hij reed ons naar de 7/11 waar ik het bier mocht kopen + rode wijn voor z'n vrouw) kreeg ik ook een zeer correct antwoord op de vraag waarom de koning zoveel voor ze betekend. Wel veel via hem over het land teweren gekomen ook van de periode na de tsunami. Hij lag ten tijde op het strand en voordat de beving plaatsvond had hij heel erg last van de oren net als bij het zakken in hoogte, ook zat er een 'hittelaag' (net als op het wegdek met mooi weer) op de tsunami zelf en spoelde er allemaal dode verbrandde beesten mee aan!

Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar interessant is het wel.

Morgen naar Koh Tao maar een betaalbare accommodatie vinden is nig niet zo gemakkelijk!
Wat was dat zeer correcte antwoord dan?

Weet iemand trouwens of het zin heeft om vandaag nog naar MBK te gaan? Wilde daar eik nog wat dingen kopen voor ik weer naar huis ga morgen, maar volgens mij is bijna alles gesloten op het moment.
pi_125659616
Wij hebben bij Etihad tickets geboekt voor de heenreis: Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai. De vlucht naar CM wordt uitgevoerd door Bangkok Airways.
Nu kreeg ik net een mail van ze dat de vlucht naar CM is gecanceld. Ik moet ze bellen voor nadere info. Dat ga ik morgen doen. Heeft iemand ervaring met gecancelde vluchten? Wat kan ik verwachten van Etihad, of wat kan ik eisen?
pi_125660120
edit
pi_125663643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:11 schreef Heufje het volgende:
Wij hebben bij Etihad tickets geboekt voor de heenreis: Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai. De vlucht naar CM wordt uitgevoerd door Bangkok Airways.
Nu kreeg ik net een mail van ze dat de vlucht naar CM is gecanceld. Ik moet ze bellen voor nadere info. Dat ga ik morgen doen. Heeft iemand ervaring met gecancelde vluchten? Wat kan ik verwachten van Etihad, of wat kan ik eisen?
Etihad is over het algemeen een prima maatschappij. Ik verwacht dat ze je een goede gepaste oplossing zullen aanbieden.
pi_125676691
Vanmorgen gebeld met Etihad. Ze boden aan om een dag eerder of later te vertrekken. Is voor ons echter niet mogelijk. Ze gaan nu op iets ander broeden. Ben benieuwd. Zelf stelde ik voor om gewoon een iets latere vlucht van BKK naar CM te nemen. Wordt vervolgd
  woensdag 24 april 2013 @ 18:44:51 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125688199
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:00 schreef Heufje het volgende:
Vanmorgen gebeld met Etihad. Ze boden aan om een dag eerder of later te vertrekken. Is voor ons echter niet mogelijk. Ze gaan nu op iets ander broeden. Ben benieuwd. Zelf stelde ik voor om gewoon een iets latere vlucht van BKK naar CM te nemen. Wordt vervolgd
Dit moet gemakkelijk mogelijk zijn, dezelfde aanbieder van de vluchten van Bangkok naar Chiang Mai heeft inderdaad meerdere vluchten. Dat jouw huidige boekingsklasse wellicht op die andere vluchten niet beschikbaar is, is gelukkig niet jouw probleem, wanneer een luchtvaartmaatschappij dat wil kunnen ze je gewoon in een andere boekingsklasse op die vlucht zetten.

Helaas veel ervaring met om en overboekingen, het beste werkt overigens bij de balie van de luchtvaartmaatschappij zelf, want dan sta je voor ze en kan het direct geregeld worden, als je maar een beetje zeker en standvastig overkomt en je niet laat afwimpelen, dat die rij achter je groeit isis alleen maar goed, dat is een extra stok achter de deur. Uiteraard kan je nu op afstand het ook prima regelen, gezien de vele opties voor Ethiad komt dit wel goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125707723
Vanmorgen kreeg ik weer een mail van Etihad. Lijkt er op dat vlucht toch niet gecancelled is.

Etihad Airways is experiencing technical issues today surrounding some bookings. The airline is working closely with its systems provider to resolve the situation.

Guests are advised to ignore any cancellation notification received. Bookings will be reinstated and original flight plans will not be impacted.

Etihad Airways apologises for the inconvenience caused.
pi_125723307
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:57 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Zelf nog geen ervaring, ik ga in september pas. Maar de eerste hit op google met "Kanchanaburi tours" levert meteen een site met 3000thb voor 2d1n. En dr zijn dr nog veel meer...
ik ga ook in september dus ik blijf dit topic even volgen

(jaja al maanden een fok mee-lezer dus nu eens post tijd)
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:58:04 #276
348973 Sunshineboy
Het zonnetje op fok....
pi_125789027
Maandag eindelijk naar Thailand :)

Sinds mijn 17e niet meer geweest. Dat is tien jaar geleden. Nu twee weken naar het zuiden.

Kan iemand vertellen of het weer nu echt zo slecht is als te vinden is op internet?
http://www.weeronline.nl/Azie/Thailand/Phuket/3286175


[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshineboy op 27-04-2013 09:13:55 ]
pi_125790154
In Juni ga ik drie weken naar Thailand, in mijn eentje, voor het eerst zover weg. Ik loop al enkele weken veel te lezen over Thailand en weet in grote lijnen waar ik heen wil. (Teveel plannen is natuurlijk ook weer niet goed.)

Ik vlieg op Bangkok, waar ik een paar dagen wil blijven, en vanaf daar twijfel ik min of meer wat ik het best kan doen qua logistiek. Ik blijf niet al te lang en wil de reis ook weer niet teveel vol stoppen met activiteiten want dan ben je denk ik meer aan het reizen dan aan het genieten van hetgeen Thailand te bieden heeft.

Zo wil ik naar Ayutthaya en Kanchanaburi. Is een dagtour voldoende om naar beide plekken te gaan? Zo zou ik bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, en vanuit daar weer naar Ayutthaya en daar dan weer de nachttrein (schijnt een mooie ervaring te zijn) naar Chiang Mai pakken.

In het Noorden wil ik graag Chiang Mai, Pai en het Elephant Nature Park aandoen. Maar ik heb ook ontzettend mooie verhalen en tips gekregen over Mae Hong Son en bijvoorbeeld Cave Lodge. Is dat allemaal te doen in de geringe tijd die ik heb? Ik wil ook nog een aantal eilandjes in het zuiden meepakken.

Mijn plan is om van Chiang Mai naar of een eiland te vliegen of een plaats van waaruit ik naar bepaalde eilanden kan gaan. Dit gedeelte is misschien nog het meest een "blank page" aangezien ik over zoveel verschillende eilanden zoveel verschillende verhalen hoor.. Vrienden en bekenden raden mij de toch ook wel bekende eilanden aan (Phi Phi, Samui, Phan Gan, Tao, Chang ect.) terwijl ik zelf niet perse die drukte en massatourisme wil. Ben meer van de wat meer rustige, relaxte minder platgelopen eilanden. Genieten op het strand, beetje verkennen, snorkelen.

Wat dat betreft lees ik weer positieve verhalen over Koh Lipe, Jum, Mook, Mak, die allemaal wat ongerepter schijnen te zijn (in hoeverre dat nog mogelijk is in Thailand). Denk dat dit voor mij de lastigste keuze wordt. Gezien het het korte tijdsbestek dat ik heb het wellicht handiger is om een paar eilanden te pakken die in de buurt liggen van elkaar, maar daardoor mis ik wellicht wel de echte mooiere eilandjes.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips aan! En kan ik uiteindelijk een beter beeld schetsen van wat ik wil doen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:16:14 #278
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125793380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:35 schreef Belthaus het volgende:
In Juni ga ik drie weken naar Thailand, in mijn eentje, voor het eerst zover weg. Ik loop al enkele weken veel te lezen over Thailand en weet in grote lijnen waar ik heen wil. (Teveel plannen is natuurlijk ook weer niet goed.)

Ik vlieg op Bangkok, waar ik een paar dagen wil blijven, en vanaf daar twijfel ik min of meer wat ik het best kan doen qua logistiek. Ik blijf niet al te lang en wil de reis ook weer niet teveel vol stoppen met activiteiten want dan ben je denk ik meer aan het reizen dan aan het genieten van hetgeen Thailand te bieden heeft.

Zo wil ik naar Ayutthaya en Kanchanaburi. Is een dagtour voldoende om naar beide plekken te gaan? Zo zou ik bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, en vanuit daar weer naar Ayutthaya en daar dan weer de nachttrein (schijnt een mooie ervaring te zijn) naar Chiang Mai pakken.

In het Noorden wil ik graag Chiang Mai, Pai en het Elephant Nature Park aandoen. Maar ik heb ook ontzettend mooie verhalen en tips gekregen over Mae Hong Son en bijvoorbeeld Cave Lodge. Is dat allemaal te doen in de geringe tijd die ik heb? Ik wil ook nog een aantal eilandjes in het zuiden meepakken.

Mijn plan is om van Chiang Mai naar of een eiland te vliegen of een plaats van waaruit ik naar bepaalde eilanden kan gaan. Dit gedeelte is misschien nog het meest een "blank page" aangezien ik over zoveel verschillende eilanden zoveel verschillende verhalen hoor.. Vrienden en bekenden raden mij de toch ook wel bekende eilanden aan (Phi Phi, Samui, Phan Gan, Tao, Chang ect.) terwijl ik zelf niet perse die drukte en massatourisme wil. Ben meer van de wat meer rustige, relaxte minder platgelopen eilanden. Genieten op het strand, beetje verkennen, snorkelen.

Wat dat betreft lees ik weer positieve verhalen over Koh Lipe, Jum, Mook, Mak, die allemaal wat ongerepter schijnen te zijn (in hoeverre dat nog mogelijk is in Thailand). Denk dat dit voor mij de lastigste keuze wordt. Gezien het het korte tijdsbestek dat ik heb het wellicht handiger is om een paar eilanden te pakken die in de buurt liggen van elkaar, maar daardoor mis ik wellicht wel de echte mooiere eilandjes.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips aan! En kan ik uiteindelijk een beter beeld schetsen van wat ik wil doen.
Dus je gaat daar chickies hosselen?
!!! Go 49-ers !!!
pi_125796127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:35 schreef Belthaus het volgende:
In Juni ga ik drie weken naar Thailand, in mijn eentje, voor het eerst zover weg. Ik loop al enkele weken veel te lezen over Thailand en weet in grote lijnen waar ik heen wil. (Teveel plannen is natuurlijk ook weer niet goed.)

Ik vlieg op Bangkok, waar ik een paar dagen wil blijven, en vanaf daar twijfel ik min of meer wat ik het best kan doen qua logistiek. Ik blijf niet al te lang en wil de reis ook weer niet teveel vol stoppen met activiteiten want dan ben je denk ik meer aan het reizen dan aan het genieten van hetgeen Thailand te bieden heeft.

Zo wil ik naar Ayutthaya en Kanchanaburi. Is een dagtour voldoende om naar beide plekken te gaan? Zo zou ik bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, en vanuit daar weer naar Ayutthaya en daar dan weer de nachttrein (schijnt een mooie ervaring te zijn) naar Chiang Mai pakken.

In het Noorden wil ik graag Chiang Mai, Pai en het Elephant Nature Park aandoen. Maar ik heb ook ontzettend mooie verhalen en tips gekregen over Mae Hong Son en bijvoorbeeld Cave Lodge. Is dat allemaal te doen in de geringe tijd die ik heb? Ik wil ook nog een aantal eilandjes in het zuiden meepakken.

Mijn plan is om van Chiang Mai naar of een eiland te vliegen of een plaats van waaruit ik naar bepaalde eilanden kan gaan. Dit gedeelte is misschien nog het meest een "blank page" aangezien ik over zoveel verschillende eilanden zoveel verschillende verhalen hoor.. Vrienden en bekenden raden mij de toch ook wel bekende eilanden aan (Phi Phi, Samui, Phan Gan, Tao, Chang ect.) terwijl ik zelf niet perse die drukte en massatourisme wil. Ben meer van de wat meer rustige, relaxte minder platgelopen eilanden. Genieten op het strand, beetje verkennen, snorkelen.

Wat dat betreft lees ik weer positieve verhalen over Koh Lipe, Jum, Mook, Mak, die allemaal wat ongerepter schijnen te zijn (in hoeverre dat nog mogelijk is in Thailand). Denk dat dit voor mij de lastigste keuze wordt. Gezien het het korte tijdsbestek dat ik heb het wellicht handiger is om een paar eilanden te pakken die in de buurt liggen van elkaar, maar daardoor mis ik wellicht wel de echte mooiere eilandjes.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips aan! En kan ik uiteindelijk een beter beeld schetsen van wat ik wil doen.
Koh Chang en Koh Kut is wellicht een leuke combo? Ligt ook lekker dicht bij Bangkok, wat ook wel handig is. 3 weken is niet heel lang. Ik heb in 4,5 weken deze route gedaan: Bangkok-Chiang Mai-Pai-Chiang Mai-Bangkok-Koh Tao-Koh Phangan. Dat was qua tijd goed te doen, maar ik denk dat 3 weken wat aan de korte kant is voor ziets.

Wat ik in ieder geval als tip mee wil geven is: blijf niet te lang in Bangkok. 2 dagen is echt de max. Ik ben er in totaal 5 dagen geweest en het kwam me op een gegeven moment de keel uit. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 27-04-2013 15:28:58 ]
pi_125796869
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus je gaat daar chickies hosselen?
Nee dat is het laatste wat ik daar zou willen doen. Snap niet of je grappig probeert te zijn of daadwerkelijk een bijdrage wou leveren op mijn vragen :-)
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:47:20 #281
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_125803868
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:35 schreef Belthaus het volgende:
In Juni ga ik drie weken naar Thailand, in mijn eentje, voor het eerst zover weg. Ik loop al enkele weken veel te lezen over Thailand en weet in grote lijnen waar ik heen wil. (Teveel plannen is natuurlijk ook weer niet goed.)

Ik vlieg op Bangkok, waar ik een paar dagen wil blijven, en vanaf daar twijfel ik min of meer wat ik het best kan doen qua logistiek. Ik blijf niet al te lang en wil de reis ook weer niet teveel vol stoppen met activiteiten want dan ben je denk ik meer aan het reizen dan aan het genieten van hetgeen Thailand te bieden heeft.

Zo wil ik naar Ayutthaya en Kanchanaburi. Is een dagtour voldoende om naar beide plekken te gaan? Zo zou ik bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, en vanuit daar weer naar Ayutthaya en daar dan weer de nachttrein (schijnt een mooie ervaring te zijn) naar Chiang Mai pakken.

In het Noorden wil ik graag Chiang Mai, Pai en het Elephant Nature Park aandoen. Maar ik heb ook ontzettend mooie verhalen en tips gekregen over Mae Hong Son en bijvoorbeeld Cave Lodge. Is dat allemaal te doen in de geringe tijd die ik heb? Ik wil ook nog een aantal eilandjes in het zuiden meepakken.

Mijn plan is om van Chiang Mai naar of een eiland te vliegen of een plaats van waaruit ik naar bepaalde eilanden kan gaan. Dit gedeelte is misschien nog het meest een "blank page" aangezien ik over zoveel verschillende eilanden zoveel verschillende verhalen hoor.. Vrienden en bekenden raden mij de toch ook wel bekende eilanden aan (Phi Phi, Samui, Phan Gan, Tao, Chang ect.) terwijl ik zelf niet perse die drukte en massatourisme wil. Ben meer van de wat meer rustige, relaxte minder platgelopen eilanden. Genieten op het strand, beetje verkennen, snorkelen.

Wat dat betreft lees ik weer positieve verhalen over Koh Lipe, Jum, Mook, Mak, die allemaal wat ongerepter schijnen te zijn (in hoeverre dat nog mogelijk is in Thailand). Denk dat dit voor mij de lastigste keuze wordt. Gezien het het korte tijdsbestek dat ik heb het wellicht handiger is om een paar eilanden te pakken die in de buurt liggen van elkaar, maar daardoor mis ik wellicht wel de echte mooiere eilandjes.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips aan! En kan ik uiteindelijk een beter beeld schetsen van wat ik wil doen.
Daar je in juni gaat zou ik de meeste keuzes laten afvallen. Het is dan regenseizoen, er zijn 3 eilanden die redelijk gespaard blijven door de regen: Koh Tao, Phangan en Samui. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_125804285
En hou er rekening mee dat 'ff naar de eilanden vliegen' ook niet altijd op gaat, als je het budget hebt kun je rechtstreeks vliegen op Koh Samui, en anders wordt het treinen/bussen/vliegen naar Surat Thani of Chumphorn, en van daaruit met de ferry. Hou er dan rekening mee dat je een volledige dag kwijt bent met reizen (en bijkomen ;)).

Hoorde van een van de medewerkers van het resort waar we zaten op Koh Phangan dat ze daar ook bezig zijn met een vliegveld, maar verwacht dat niet op de korte termijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125823304
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:35 schreef Belthaus het volgende:
In Juni ga ik drie weken naar Thailand, in mijn eentje, voor het eerst zover weg. Ik loop al enkele weken veel te lezen over Thailand en weet in grote lijnen waar ik heen wil. (Teveel plannen is natuurlijk ook weer niet goed.)

Ik vlieg op Bangkok, waar ik een paar dagen wil blijven, en vanaf daar twijfel ik min of meer wat ik het best kan doen qua logistiek. Ik blijf niet al te lang en wil de reis ook weer niet teveel vol stoppen met activiteiten want dan ben je denk ik meer aan het reizen dan aan het genieten van hetgeen Thailand te bieden heeft.

Zo wil ik naar Ayutthaya en Kanchanaburi. Is een dagtour voldoende om naar beide plekken te gaan? Zo zou ik bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, en vanuit daar weer naar Ayutthaya en daar dan weer de nachttrein (schijnt een mooie ervaring te zijn) naar Chiang Mai pakken.

In het Noorden wil ik graag Chiang Mai, Pai en het Elephant Nature Park aandoen. Maar ik heb ook ontzettend mooie verhalen en tips gekregen over Mae Hong Son en bijvoorbeeld Cave Lodge. Is dat allemaal te doen in de geringe tijd die ik heb? Ik wil ook nog een aantal eilandjes in het zuiden meepakken.

Mijn plan is om van Chiang Mai naar of een eiland te vliegen of een plaats van waaruit ik naar bepaalde eilanden kan gaan. Dit gedeelte is misschien nog het meest een "blank page" aangezien ik over zoveel verschillende eilanden zoveel verschillende verhalen hoor.. Vrienden en bekenden raden mij de toch ook wel bekende eilanden aan (Phi Phi, Samui, Phan Gan, Tao, Chang ect.) terwijl ik zelf niet perse die drukte en massatourisme wil. Ben meer van de wat meer rustige, relaxte minder platgelopen eilanden. Genieten op het strand, beetje verkennen, snorkelen.

Wat dat betreft lees ik weer positieve verhalen over Koh Lipe, Jum, Mook, Mak, die allemaal wat ongerepter schijnen te zijn (in hoeverre dat nog mogelijk is in Thailand). Denk dat dit voor mij de lastigste keuze wordt. Gezien het het korte tijdsbestek dat ik heb het wellicht handiger is om een paar eilanden te pakken die in de buurt liggen van elkaar, maar daardoor mis ik wellicht wel de echte mooiere eilandjes.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips aan! En kan ik uiteindelijk een beter beeld schetsen van wat ik wil doen.
Wij hebben in 3 weken zo'n beetje dezelfde reis gehad, alleen zonder Kanchanaburi, maar wel 2 dagen Pai. Vliegen vanuit Chiang Mai naar de eilanden kost wel 2 dagen ;) We hadden een overnachting in Trang en de dag erna door naar Koh Lipe. Dat eiland is trouwens alles behalve ongerept dus don't get your hopes up ;)
Too much is never enough!
pi_125825299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:58 schreef Ener-G het volgende:

Hoorde van een van de medewerkers van het resort waar we zaten op Koh Phangan dat ze daar ook bezig zijn met een vliegveld, maar verwacht dat niet op de korte termijn.
Beetje raar om daar ook een vliegveld te bouwen, aangezien het naastgelegen eiland ook al een vliegveld heeft. Catamaran van Phangan naar Samui doet er nog geen half uur over.
pi_125834033
Tja wat is 'raar' in Thailand ;) Zal wel te maken hebben dat Thai eigenaar is van het vliegveld op Samui, en dat je daarom de hoofdprijs betaalt.

Nadeel van de catamaran is als het slecht weer is, en je met je hoofd in een kotszak zit, of tussen de kotsende mensen :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125834934
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:22 schreef Ener-G het volgende:
of tussen de kotsende mensen :P
Haha, wat was inderdaad een helse trip. 's Ochtends om 6:00u op de catamaran van Phangan. Ik was zo brak als een paard en volgens mij was ik niet de enige. En als klap op de vuurpijl schoot de bus ook nog van de weg af bij Chumphon.
pi_125835154
Heb je een bootsafari gedaan naar Ang Thong? Wij hadden de speedboot versie geboekt, heen in 3 kwartier, dat ging wel redelijk soepel en rap. Terug duurde bijna 2 uur want het werd slecht weer, hoge golven ook dus lekker stuiteren met die boot, dat was wel leuk :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125835388
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:57 schreef Ener-G het volgende:
Heb je een bootsafari gedaan naar Ang Thong? Wij hadden de speedboot versie geboekt, heen in 3 kwartier, dat ging wel redelijk soepel en rap. Terug duurde bijna 2 uur want het werd slecht weer, hoge golven ook dus lekker stuiteren met die boot, dat was wel leuk :P
Nee, ik zat er in 'super-low season' (november), Ang Thong was gesloten. Op Koh Tao was echt helemaal niets te doen toen. Gelukkig op Phangan wel :D
pi_125852428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:47 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Daar je in juni gaat zou ik de meeste keuzes laten afvallen. Het is dan regenseizoen, er zijn 3 eilanden die redelijk gespaard blijven door de regen: Koh Tao, Phangan en Samui. :)
Kijk dat maakt het wel alweer een stuk makkelijker, lees inderdaad vaker terug dat gedurende de periode dat ik er ben, men de eilanden aan de oostkust aanraadt. Jammer, aangezien ik graag Phi Phi had willen aandoen.
pi_125855892
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:40 schreef Belthaus het volgende:

[..]

Kijk dat maakt het wel alweer een stuk makkelijker, lees inderdaad vaker terug dat gedurende de periode dat ik er ben, men de eilanden aan de oostkust aanraadt. Jammer, aangezien ik graag Phi Phi had willen aandoen.
Hier precies hetzelfde maar toch maar gekozen om naar Samui, Phangang en Ko Tao te gaan. Je weet het nooit 100% zeker maar beter het zekere voor het onzekere nemen :)
  maandag 29 april 2013 @ 10:06:31 #291
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_125856637
Ik zat in het regenseizoen ook op die drie eilanden en ben als een aangebrande koekenbakker teruggekomen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_125863534
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Nee, ik zat er in 'super-low season' (november), Ang Thong was gesloten. Op Koh Tao was echt helemaal niets te doen toen. Gelukkig op Phangan wel :D
super low season ? dat is plaatselijk of hoe, ik ga november - december naar Thailand, Laos en Cambodja, ik begreep net dat het dan de drukste tijd was, november tot februari ?
pi_125863757
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:37 schreef Roger_ het volgende:

[..]

super low season ? dat is plaatselijk of hoe, ik ga november - december naar Thailand, Laos en Cambodja, ik begreep net dat het dan de drukste tijd was, november tot februari ?
Enkel op Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui, omdat het regenseizoen dan op z'n zwaarst is. Heb overigens wel een supertijd gehad daar, maar dat kwam omdat ik nog redelijk goed weer heb gehad. Vooral een eiland als Koh Tao is heerlijk als het rustig is. Beetje duiken, beetje snorkelen, beetje relaxen, om vervolgens door te gaan naar Koh Phangan voor een topfeest iedere dag. Full Moon Party terwijl het de hele nacht met bakken uit de lucht komt heeft ook wel wat :P
pi_125863996
Wat me sowieso opviel op Koh Phangan is dat het toen aan de zuidelijke kant van het eiland enorm noodweer was, terwijl we in het noorden compleet nergens last van hadden; Daar heeft het maar een keer flink gespookt 's nachts (de volgende dag was de tekst 'stop thinking about bacon' dat met marker op de zijkant van het huisvarken gekalkt was wel netjes eraf gespoeld :P), maar verder ook niet.

Toen we een middag in het zuiden aan het scooteren waren heeft het de hele middag gehoost en zijn we op 5 meter na geraakt door de bliksem :P Mensen vertelden ook dat het al een paar dagen achter elkaar noodweer was. Daarna teruggescooterd (we wilden koste wat kost voor het donker terug zijn) zo goed en zo kwaad als het ging door de hoosbui heen, klappertandend van de enorme kou, maar eenmaal in het westen regende het niet, en tegen de tijd dat we terug waren bij ons resort in het noorden waren we zelf ook al helemaal opgedroogd :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125864273
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wat me sowieso opviel op Koh Phangan is dat het toen aan de zuidelijke kant van het eiland enorm noodweer was, terwijl we in het noorden compleet nergens last van hadden; Daar heeft het maar een keer flink gespookt 's nachts (de volgende dag was de tekst 'stop thinking about bacon' dat met marker op de zijkant van het huisvarken gekalkt was wel netjes eraf gespoeld :P), maar verder ook niet.

Toen we een middag in het zuiden aan het scooteren waren heeft het de hele middag gehoost en zijn we op 5 meter na geraakt door de bliksem :P Mensen vertelden ook dat het al een paar dagen achter elkaar noodweer was. Daarna teruggescooterd (we wilden koste wat kost voor het donker terug zijn) zo goed en zo kwaad als het ging door de hoosbui heen, klappertandend van de enorme kou, maar eenmaal in het westen regende het niet, en tegen de tijd dat we terug waren bij ons resort in het noorden waren we zelf ook al helemaal opgedroogd :+
Och, scooteren op Phangan. Wat een avontuur was dat. Ik was zo snugger om met een standaard scootertje de meest heftige off-road wegen te ontdekken. We zijn die dag helemaal van Haad Rin beach naar Bottle beach geweest. Onderweg nog twee afslagen genomen omdat er op de kaart stond dat er watervallen waren, maar die hebben we nooit gezien. Wel heb ik m'n hele achterband opgerookt, omdat ik met geen mogelijkheid meer naar boven kwam op een rotstige en zanderige weg (naar beneden was geen probleem :+ ). Het had niet veel gescheeld of ik moest helemaal lopend terug naar de andere kant van het eiland, want ik zat al op het canvas. Gelukkig keken ze daar niet naar toen ik 'm inleverde. Die gast waarmee ik samen de scooter heb gehuurd moest wel 4000baht aftikken omdat hij z'n scooter drie keer om had laten vallen.

Dikke tip: als je een scooter huurt op Koh Tao/Koh Phangan, neem dan eentje met van die dikke off-road wielen. :P

Trouwens, dat Bottle beach was wel een aansluiting, maar dat kan ook komen doordat het compleet uitgestorven was en er noodweer op komt was.



[ Bericht 1% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 29-04-2013 14:11:37 ]
pi_125865043
Haha damn naar Bottle Beach op de scooter? :D Daar gaat geen verharde weg heen nee :+ Beter huur je dan een quad, ipv een (offroad) scooter.

Wij zaten in Coral Bay Resort op Haad Khom, Bottle Beach was linksaf tot de weg ophield en dan de bottle hike 2,5 uur lang door de jungle.

Die weg in het zuiden tussen de pier waar de catamaran stopt en Haad Rin is echt niet tof om te scooteren, vol met dronken malloten die volgas rijden. Viel me ook op hoe dichter we bij Haad Rin kwamen, hoe meer mensen we zagen met scootertattoos of nog ergere verwondingen.

Noorden was stukken relaxter, zorg wel dat je een semi-automatic of een schakelbrommer regelt; Ik had een automatic, eigenlijk de prive brommer van de eigenaresse van Pannee's, de rest was al verhuurd want peak-peak season.. en dan was het elke keer weer spannend of je heuvelop ging halen bij een van de laatste hellingen naar Coral Bay }) truc was om zodra de weg van onverhard naar verhard ging meteen full power vol gas te gaan, om uiteindelijk bijna stapvoets de top te halen (of niet :+).

En op ons speedboat tripje zag de lucht achter ons er ongeveer uit zoals op het plaatje, alleen dan met een stuk ruigere zee. Crew ging zo goed en zo kwaad als het kon volgas met dat ding over de golftoppen heen om zo snel mogelijk weer terug te komen, want anders waren we echt de lul.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125865568
In ieder geval klinkt het, afgaande op bovenstaande verhalen, nou ook weer niet bepaald als een straf om naar deze groep eilanden te gaan!

[ Bericht 4% gewijzigd door Belthaus op 29-04-2013 15:01:54 ]
pi_125868009
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:27 schreef Ener-G het volgende:
Haha damn naar Bottle Beach op de scooter? :D Daar gaat geen verharde weg heen nee :+ Beter huur je dan een quad, ipv een (offroad) scooter.

Wij zaten in Coral Bay Resort op Haad Khom, Bottle Beach was linksaf tot de weg ophield en dan de bottle hike 2,5 uur lang door de jungle.

Die weg in het zuiden tussen de pier waar de catamaran stopt en Haad Rin is echt niet tof om te scooteren, vol met dronken malloten die volgas rijden. Viel me ook op hoe dichter we bij Haad Rin kwamen, hoe meer mensen we zagen met scootertattoos of nog ergere verwondingen.

Noorden was stukken relaxter, zorg wel dat je een semi-automatic of een schakelbrommer regelt; Ik had een automatic, eigenlijk de prive brommer van de eigenaresse van Pannee's, de rest was al verhuurd want peak-peak season.. en dan was het elke keer weer spannend of je heuvelop ging halen bij een van de laatste hellingen naar Coral Bay }) truc was om zodra de weg van onverhard naar verhard ging meteen full power vol gas te gaan, om uiteindelijk bijna stapvoets de top te halen (of niet :+).

En op ons speedboat tripje zag de lucht achter ons er ongeveer uit zoals op het plaatje, alleen dan met een stuk ruigere zee. Crew ging zo goed en zo kwaad als het kon volgas met dat ding over de golftoppen heen om zo snel mogelijk weer terug te komen, want anders waren we echt de lul.
Haha, een quad was inderdaad ook wel tof geweest. We kwamen onderweg ook een paar gasten tegen die een dikke jeep hadden gehuurd, dat is ook een beetje overkill :P

Die weg tussen Haad Rin en pier was inderdaad vreselijk. Tijdens Half Moon party reden al die verrotte taxi's van Haad Rin naar Ban Tai. Vooral richting Haad Rin heb je stukken die enorm stijl zijn. Daar zit je dan met 10 man in een taxi, die de hele tijd terug moet schakelen om de heuvel op te komen. En dan hebben ze allemaal ook nog een tarief van 1000baht per keer, ongeacht of je in je eentje bent of met 10 man.

Je komt wel hele mooie plekjes tegen als je zo met je scootertje rondtourt _O_

pi_125868909
Oh wij hadden als 'taxi' een van de jongens van het resort met zn pick up truck, lekker met 100km/u achterin de bak met nog 4 engelse jongens en meiden die geen flauw idee hadden waarin ze nu weer terecht kwamen :+ 250 bath pp, dat was nog wel okay.

Onderweg in de enorme file naar de NYE/Fullmoon sprongen de 2 engelse jongens er nog even uit om te pissen en naar de dichtsbijzijnde travestietenbar om een biertje te halen _O-

Vanaf Haad Rin naar Coral Bay terug de taxichauffeur nog geflest, we hadden al gehosseld dat we voor 200 bath pp naar Haad Salad gereden zouden worden (poot stijf houden, ze proberen al 150 bath te vragen vanaf Haad Rin naar de pier in Thongsala). De NYE was ronduit eng dus we wilden daar pleite, en er was nog een feestje op Haad Salad waar wat mensen uit ons resort heen waren. De taxirit was echter dermate brak makend en duurde zo lang dat we besloten om terug naar Coral Bay te gaan, en bij de overstap (altijd weer een verrassing ;)) gewoon blijven zitten in de achterbak, de (dronken) chauffeur ook verbaasd bij Haad Salad, huh er zitten nog mensen in, waar moeten jullie heen dan, en heeft ons uiteindelijk gewoon zonder morren naar Hat Khom gebracht. Sympathieke kerel wel :+

Onverhard boven op een van de bergen zijn we ook nog tegengekomen op de scooter, mooie uitzichten daar inderdaad. Daar konden we in principe nog verder maar zijn we maar weer omgedraaid omdat we niet het risico wilden lopen in een modderbad terecht te komen als het ging regenen. Dat was heuvelaf op het beton al een leuke waterval :X
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125869346
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:21 schreef Ener-G het volgende:
Oh wij hadden als 'taxi' een van de jongens van het resort met zn pick up truck, lekker met 100km/u achterin de bak met nog 4 engelse jongens en meiden die geen flauw idee hadden waarin ze nu weer terecht kwamen :+ 250 bath pp, dat was nog wel okay.

Onderweg in de enorme file naar de NYE/Fullmoon sprongen de 2 engelse jongens er nog even uit om te pissen en naar de dichtsbijzijnde travestietenbar om een biertje te halen _O-

Vanaf Haad Rin naar Coral Bay terug de taxichauffeur nog geflest, we hadden al gehosseld dat we voor 200 bath pp naar Haad Salad gereden zouden worden (poot stijf houden, ze proberen al 150 bath te vragen vanaf Haad Rin naar de pier in Thongsala). De NYE was ronduit eng dus we wilden daar pleite, en er was nog een feestje op Haad Salad waar wat mensen uit ons resort heen waren. De taxirit was echter dermate brak makend en duurde zo lang dat we besloten om terug naar Coral Bay te gaan, en bij de overstap (altijd weer een verrassing ;)) gewoon blijven zitten in de achterbak, de (dronken) chauffeur ook verbaasd bij Haad Salad, huh er zitten nog mensen in, waar moeten jullie heen dan, en heeft ons uiteindelijk gewoon zonder morren naar Hat Khom gebracht. Sympathieke kerel wel :+

Onverhard boven op een van de bergen zijn we ook nog tegengekomen op de scooter, mooie uitzichten daar inderdaad. Daar konden we in principe nog verder maar zijn we maar weer omgedraaid omdat we niet het risico wilden lopen in een modderbad terecht te komen als het ging regenen. Dat was heuvelaf op het beton al een leuke waterval :X
Ben je nog bij Mushroom Mountain op Haad Rin beach geweest? Dat is als je naar de zee toe staat aan het einde van het strand links. Daar kun je mushroom shakes krijgen voor 500baht. Dat was echt de meest weirde nacht die ik ooit heb meegemaakt. Het was een doordeweekse dag en eigenlijk was het iedere avond enorm rustig op het strand. Die avond dus niet. Vuurwerk op het strand en de hele nacht handjedrukwedstrijdjes bij Cactus bar. De winnaar mocht dan een drankje pakken. Ik heb geen een keer meegedaan, maar kan me wel herinneren dat ik telkens een drankje pakje in het voorbijlopen :D :') Op een gegeven moment werden we tot aan het hostel achtervolgd door een stel Russen die een dikke joint zaten te roken. Op dat moment wilde ik echt weg daar.

Ik heb nog nooit zo veel gezopen op één avond, maar had de volgende ochtend helemaal nergens last van. _O_
pi_125869936
Nee, we zijn maar 2 avonden op Haad Rin geweest, een keer met de 'gewone' fullmoon party, en een keer op oudjaarsavond.

Mushroom shakes zijn we niet aan begonnen, geen behoefte aan en niet leuk voor de mensen die er niet aan wilden.
De miniflesjes red bull in de buckets ben ik ook heel snel vanaf gestapt :+

De fullmoon was nog wel tof om mee te maken, maar de NYE vond ik echt een verschrikking.. we zijn daar om half 1 alweer weggegaan, je kon gewoon voelen dat de sfeer echt grimmig werd en niet tof. Er werd met vuurwerk in het publiek gegooid, en dan niet van die miezerige rotjes maar echt zware nitraat achtige dingen, ook wat mensen gewond zien raken daardoor.
De ochtend erna hoorden we dat de (thaise) fotograaf die met ons mee reed op de heenweg in zijn buik was gestoken en in een kliniek op Samui lag, en een andere jongen die met hem mee was liep op krukken. Verder is er nog een Engelse toerist overhoop geschoten :X

Welcome to Thailand :D

Oh, en als je in de zee gaat pissen, check dan met je dronken hoofd eerst hoe ver de golven komen voordat je de zee in loopt.. met NYE was het blijkbaar vloed, en was de zee even een stukje verder teruggetrokken dan normaal. Wat resulteerde in dat ik mn hoge waterdichte palladiums (slippers, laat staan blote voeten zou ik echt niet doen op dat strand in dat gore water met al dat glas) uit kon gieten nadat ik weer was teruggelopen op het droge :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')