Dat is idd wel klotequote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef peter2671 het volgende:
Wat ik jammer vind is dat sommige sorteerders met meer uren dan ik, niet mee gaan en dat ik en enkele anderen meer uren willen maken, deze wijken niet over kunnen nemen...
gaat wat lastig ja. Op drukke dagen heb je dan de hele laadbak volquote:Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, ik ben benieuwd:
[..]
Laat ik nu net post bestellen met de auto in buitengebieden.
Zullen ze wel aparte depotritten moeten maken, want čn de posttassen voor de depots, de pakketten meenemen plus de eigen autobestelling, dat gaat nooit passen in een renault Kangoo.
Probleem is dat je vaste kasten gaat krijgen. Daar zitten drie tot vier wijken op en als je die gesorteerd hebt kun je naar huis.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef peter2671 het volgende:
Wat ik jammer vind is dat sommige sorteerders met meer uren dan ik, niet mee gaan en dat ik en enkele anderen meer uren willen maken, deze wijken niet over kunnen nemen...
Hier wordt uitsluitend gereden met de kleppenwagen en die zit iedere rit toch wel vol met rolkooien. Ik vraag mij serieus af waar die pakketten dan gelaten moeten worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat wat lastig ja. Op drukke dagen heb je dan de hele laadbak vol
Zelf in het verleden al eens meegemaakt toen de pakketten er nog bij zaten. Tot ver in de middag heb je dan de wagen vol zitten en is het schuiven met de beschikbare ruimte
vind het maar onzin van de staf,ik heb al jaren extra uit laten betalen(en dat was heel veel)quote:Op zondag 24 februari 2013 22:26 schreef Troeta het volgende:
Mijn vestigingsmanager heeft het toen aangevraagd bij iets en moest zelf ook een brief schrijven, maar mocht echt niet.
Vestigingsmanager zei toen dat ik een zielige brief moest schrijven van schulden blabla, maar daar had ik geen zin in.
Maar als het nu makkelijker is om aan te vragen ga ik het weer proberen.
Waarom 30 uur per maand? Is dat beter?
die laatste is ook een goede zet,gewoon gekkenwerk voor elk dingetje een bestuurder(onnodige kosten)quote:Op maandag 25 februari 2013 08:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.
- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
ze verwachten nogal wat voor 2015,dan kunnen de salarissen weer met 10% omhoog?quote:Op maandag 25 februari 2013 07:49 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nu wat meer nieuws via nu.nl:
PostNL schrapt minder banen
AMSTERDAM - PostNL gaat minder banen schrappen dan eerder werd gepland. De postbezorger mikt nu op een krimp van 2700 tot 3300 banen, zo maakt het bedrijf maandag bekend.
Ook houdt het postbedrijf de komende jaren meer sorteercentra open dan eerder werd gedacht.
PostNL zag zich vorig jaar gedwongen zijn voorgenomen reorganisatie op te schorten omdat de doorgevoerde maatregelen sterk ten koste gingen van de kwaliteit van de bezorging.
Daarom heeft het bedrijf nu besloten aanzienlijk meer vestigingen voor de voorbereiding van de bezorging open te houden dan eerder aangekondigd. Daardoor dreigen nu nog 450 tot 650 postbodes hun baan te verliezen, in plaats van de eerder voorspelde 2800.
PostNL snijdt wel harder in staffuncties, de commerciële organisatie en op het hoofdkantoor.
Het wil het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken dor medewerkers te begeleiden naar een andere baan.
Edit: Meer nieuws:
Groei
PostNL rapporteerde maandag ook een omzetstijging vorig kwartaal met 2,6 procent tot 1,2 miljard euro. De omzet steeg dankzij de groei van de pakketbezorging en bij de internationale activiteiten.
De omzet uit de bezorging van brieven nam in het vierde kwartaal verder af. PostNL boekte vorig kwartaal een nettowinst van 155 miljoen euro. Dat was 6 miljoen euro minder dan een jaar eerder. Over heel 2012 ging de winst met ruim 60 procent achteruit tot 678 miljoen euro.
De onderliggende operationele winst (op cashbasis) voldeed vorig jaar met 130 miljoen euro aan de verwachtingen die het postbedrijf eerder had geuit.
Vor 2013 rekent PostNL op een onderliggende operationele winst van 20 tot 60 miljoen euro. Dat bedrag moet in 2015 groeien tot tussen 300 en 370 miljoen euro.
Agso..quote:Op maandag 25 februari 2013 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Probleem is dat je vaste kasten gaat krijgen. Daar zitten drie tot vier wijken op en als je die gesorteerd hebt kun je naar huis.
da is weinig moet ik zeggen. Zelf sorteer ik op zaterdagen gemiddeld tussen de 3,5 en 4 uren. In die tijd doe ik 4 wijken, waaronder drie die 30 vakjes of meer hebben. Dat is wel echt aanpoten, maar het kan.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:06 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Agso..
Ik heb nu 2 wijken..gemiddeld 2-3(max.!)uurtjes per normale dag(DiWoZa)..ik zou graag naar meer wijken willen...maarja
Zo'n beetje dezelfde voorspellingen als met de economie: het is nu crisis maar over 2 jaar gaat het echt goed komen. In 2014: we gaan de doelen voor 2015 niet halen, maar 2018 ziet er helemaal goed uit. 2020: U kunt uw post zelf ophalen bij de verzender.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze verwachten nogal wat voor 2015,dan kunnen de salarissen weer met 10% omhoog?
dat laatste geloof ik graagquote:Op maandag 25 februari 2013 13:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Zo'n beetje dezelfde voorspellingen als met de economie: het is nu crisis maar over 2 jaar gaat het echt goed komen. In 2014: we gaan de doelen voor 2015 niet halen, maar 2018 ziet er helemaal goed uit. 2020: U kunt uw post zelf ophalen bij de verzender.
Nou ik vind het ook weinig, maar het zijn redelijke wijken en gemiddeld zijn collega's tussen 3-4 uur bezig met postvoorbereiding op een normale dag.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
da is weinig moet ik zeggen. Zelf sorteer ik op zaterdagen gemiddeld tussen de 3,5 en 4 uren. In die tijd doe ik 4 wijken, waaronder drie die 30 vakjes of meer hebben. Dat is wel echt aanpoten, maar het kan.
als je hard doorwerkt en het niet in die tijd kunt halen kloppen de normtijden niet. Als je dan met iedereen flink protesteert dan gaat dat echt wel wat uithalenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:58 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Nou ik vind het ook weinig, maar het zijn redelijke wijken en gemiddeld zijn collega's tussen 3-4 uur bezig met postvoorbereiding op een normale dag.
In het begin kon ik nog met andere wijken meehelpen, maar dat mag sinds kort bij ons ook niet meer (in het kader: als diegene de wijken niet haalt in de voorbestemde tijd volgt er een gesprekje of wat en dan is er bij geen verbetering, het einde contract).
Bij ons wordt dat "meehelpen" nog wel gedoogd. Ik zit bijna elke dag wel iemand anders mee te helpen als ik mijn wijken klaar heb.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:58 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Nou ik vind het ook weinig, maar het zijn redelijke wijken en gemiddeld zijn collega's tussen 3-4 uur bezig met postvoorbereiding op een normale dag.
In het begin kon ik nog met andere wijken meehelpen, maar dat mag sinds kort bij ons ook niet meer (in het kader: als diegene de wijken niet haalt in de voorbestemde tijd volgt er een gesprekje of wat en dan is er bij geen verbetering, het einde contract).
De uren die jij en sommige collega's hebben, zou ik het liefst op de DiDoZa hebben
Afgelopen zaterdag was een uitzondering: 3.5uur gewerkt.
vroeger was het een doodzonde als je een ander liet zittenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:32 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons wordt dat "meehelpen" nog wel gedoogd. Ik zit bijna elke dag wel iemand anders mee te helpen als ik mijn wijken klaar heb.
Dat is mijn mening ook!quote:Op maandag 25 februari 2013 14:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger was het een doodzonde als je een ander liet zitten
We krijgen juist meer druk van bovenaf, dus protesteren heeft geen nut.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je hard doorwerkt en het niet in die tijd kunt halen kloppen de normtijden niet. Als je dan met iedereen flink protesteert dan gaat dat echt wel wat uithalen
* Peterselieman mompelt iets van Oranje kaart invullenquote:Op maandag 25 februari 2013 15:56 schreef peter2671 het volgende:
[..]
We krijgen juist meer druk van bovenaf, dus protesteren heeft geen nut.
De TC wijst door 'naar boven' waar de orders vandaan komen.
'We zijn een productiebedrijf. Het vroegere sociaal werken is er van af'
Pfoe, ik moet er ook niet aan denken om tijdens mijn buitenwijk ook nog eens alle pakketten te moeten doen. De wijk die ik op zaterdag rijd is toch al gauw van 9:30 tot een uur of 16:00 (incl. 25 min. reistijd van en naar CVL). Als ik daar pakketten bij zou moeten doen, is dat dus echt niet meer te doen...quote:Op maandag 25 februari 2013 12:37 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier wordt uitsluitend gereden met de kleppenwagen en die zit iedere rit toch wel vol met rolkooien. Ik vraag mij serieus af waar die pakketten dan gelaten moeten worden.
En hoe gaan ze dat dan doen met bestellingen in de buitengebieden? De chauffeurs hier zijn al de volledige dag bezig met de breng- en bestelritten. Hoe moet dat gecombineerd worden met pakketten? Ik volg het even niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |