abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124383645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op asfalt, ja.
alleen banden zijn zeer gevoelig voor lek omdat dunnetje banden zijn
pi_124383745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef amp25 het volgende:

[..]

alleen banden zijn zeer gevoelig voor lek omdat dunnetje banden zijn
Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.

Omdat je houding aërodynamischer is, je beter je krachten kwijt kan en omdat een beetje racefiets de helft van een stadsfiets weegt ben je ook sneller.
pi_124384112
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.

Omdat je houding aërodynamischer is, je beter je krachten kwijt kan en omdat een beetje racefiets de helft van een stadsfiets weegt ben je ook sneller.
dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
pi_124384391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:

[..]

dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Ja. Fietst veel makkelijker. Een mountainbike is comfortabeler, maar fietst veel zwaarder.
pi_124386380
En er zijn altijd tussen-mogelijkheden O-)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:56:02 #81
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_124390684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:

[..]

dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.
Als je echt met 35+ km/h over de weg wil zit je wel vast aan een racefiets.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

Ook heb je nog 29'ers. http://www.29ernederland.nl/sample-page/
Dat zijn mountainbikes met 28 inch wielen. Omdat de wielen zo groot zijn kun je wat meer snelheid halen, maar je hebt meer kracht nodig om op snelheid te komen. Ik heb er wat proef gereden en vond die persoonlijk niet zo'n denderende verbetering t.o.v. gewone mountainbikes op asfalt.

Verder heb je ook nog cyclocross fietsen. Dat zijn (weer kort door de bocht) racefietsen met wat dikkere banden, waardoor ze ook geschikt zijn voor wat off-road werk. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel zijn ze wat duurder dan 'gewone' racefietsen.
http://racefietsblog.nl/v(...)een-cyclocrossfiets/

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 22-03-2013 22:11:29 ]
pi_124391050
Cyclocrossers rijden op de weg ook goed. Ik rij in de winter vaak op m'n cyclocrosser op de weg. Daar kan je ook wegbandjes op leggen.
pi_124393032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.
Als je echt met 35+ km/h over de weg wil zit je wel vast aan een racefiets.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

Ook heb je nog 29'ers. http://www.29ernederland.nl/sample-page/
Dat zijn mountainbikes met 28 inch wielen. Omdat de wielen zo groot zijn kun je wat meer snelheid halen, maar je hebt meer kracht nodig om op snelheid te komen. Ik heb er wat proef gereden en vond die persoonlijk niet zo'n denderende verbetering t.o.v. gewone mountainbikes op asfalt.

Verder heb je ook nog cyclocross fietsen. Dat zijn (weer kort door de bocht) racefietsen met wat dikkere banden, waardoor ze ook geschikt zijn voor wat off-road werk. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel zijn ze wat duurder dan 'gewone' racefietsen.
http://racefietsblog.nl/v(...)een-cyclocrossfiets/
Die cross hybrides zie je de laatste tijd steeds vaker. Hoe verhoudt zo'n fiets zich t.o.v. een racefiets?

Ik ben zelf namelijk een fanatiek mountainbiker (regio Nijmegen, dus schitterend mtb-gebied _O_ ), maar sinds ik recent verhuisd ben naar een gebied ietsjes verderop, dat zich ook uitstekend leent voor wielrennen, zit ik er over na te denken om er op termijn een racefiets (of cross hybride misschien) bij te nemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_124399390
ok thx voor de info
pi_124415387
maar heb je voor deze fietsen ok een ketting kast en spatborden voor bescherming van je kleding
pi_124415507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef amp25 het volgende:
maar heb je voor deze fietsen ok een ketting kast en spatborden voor bescherming van je kleding
Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.
pi_124415544
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.
dus gewoon open ketting kast dus
pi_124416104
Nee, helemaal géén kettingkast.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_124416122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Nee, helemaal géén kettingkast.
dat bedoel ik alleen ketting
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 19:49:37 #90
73911 ultra_ivo
pi_124417253
Als je meer een combi van een gebruiksfiets en een racefiets wil hebben kom je meer uit op een randonneuse of een randonneur. Twee voordelen uit eigen stal:

Randonneuse op basis van een klassieke Koga Miyata Grantourer:



Klassieke randonneur van Bob Jackson uit Leeds:





En een voorbeeld van een ander, een klassieke Franse randonneuse:



Dit zijn wel speciale modellen, je gewone fietsenmaker zal ze niet hebben.
pi_124421849
Wat is nou feitelijk het verschil tussen jouw randonneurs en mijn "standaard" Koga Traveler, Ivo?
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 22:37:38 #92
73911 ultra_ivo
pi_124424018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:39 schreef cafca het volgende:
Wat is nou feitelijk het verschil tussen jouw randonneurs en mijn "standaard" Koga Traveler, Ivo?
Dan moet je eerst zeggen uit welk jaar jouw Traveller is. De naam Koga Miyata Traveller wordt al heel wat jaren gebruikt voor totaal verschillende modellen. Ik heb er ook eentje maar die zal vast anders uit zien dan die van jou.

pi_124425341
Ja, klopt. Die van mij is uit 2003 geloof ik. Met een vlinderstuur, deore lx 8 speed
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2013 @ 05:14:35 #94
73911 ultra_ivo
pi_124432114
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:07 schreef cafca het volgende:
Ja, klopt. Die van mij is uit 2003 geloof ik. Met een vlinderstuur, deore lx 8 speed
Juist, in de vorige eeuw werden de travellers en randonneurs gebouwd op snelheid met de optie van bagagetransport. Nu meer als een soort van hybride/stadsfiets met zoveel mogelijk extra's. Een totaal ander concept. Zowel randonneurs als randonneuses gebruiken zoveel mogelijk raceonderdelen. Het frame is bij een randonneur iets steviger vanwege de bagage, bij een randonneuse weer niet. Bij deze laatste wordt het lastiger meer dan een kilo of 10-15 aan bagage mee te nemen. Dan merk je dat ie minder rijdt. Nieuw koop je beide modellen goed bij Britse handelaren, daar zijn alletwee de types nog goed leverbaar (randonneuse heet daar audax bike). Voor diegene die een racefiets net iets te kaal vindt is het een goede keuze. Wil je puur voor de snelheid gaan en vooral kortere rondjes rijden, dan is een racefiets weer beter.
pi_124459366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

maar hoe erg kun je met cross hybride offroad gaan ok gewoon door modder
pi_124462459
Hé-hallo! Kunnen jullie iets nuttigs zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding van deze fiets? Hij is niet duur maar wel oud...

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
  zondag 24 maart 2013 @ 21:55:48 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124462626
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:53 schreef Fiekie het volgende:
Hé-hallo! Kunnen jullie iets nuttigs zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding van deze fiets? Hij is niet duur maar wel oud...

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.
pi_124462697
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.
Dankjewel!
pi_124640514
Ik fiets nu al 20 jaar rond op dezelfde racefiets (een Giant Peloton) en zou nu graag eens wat anders willen :)

Ik ben 1,96 en weeg 97 kg. Mijn BBL is 94 centimeter. Als ik ga kijken dan kom ik uit op framemaat 93 of 94.

Nu kwam ik deze fiets tegen op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl(...)-framemaat-64cm.html

Is dicht bij mij in de buurt dus ik zou graag eens willen gaan kijken. Kunnen jullie me misschien zeggen of dit is is kwalitatief en prijs technisch gezien? Nieuwwaarde van de fiets is iets van 1000 euro.

Bedankt!
pi_124682173
Er staat "breedte bovenstuk(cm)", maar hoe moet je dit meten? Omtrek? Diameter? Straal??
Weet iemand dit?

http://cyclewear.eu/armstukken-p-150.html
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')