abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:26:02 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123655462
Of gewoon niet knippen. Beetje tikken op een gladde vloer kan best.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123655499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nagels knippen onder dwang is echt een drama, ik weet niet in hoeverre je al een geleidelijkere aanpak geprobeerd hebt ? Kun je de pootjes van de poes aanraken als ze relaxed is, bijvoorbeeld als ze lag te slapen en je haar gaat knuffelen ? Zo niet, begin dan eerst met het laten wennen aan het aanraken van de pootjes.
Tijdens het aaien ook altijd een beetje aan over de pootjes strelen, als ze dat toelaat dan ook aan de teentjes gaan frummelen, oefenen met het uitsteken van de nageltjes. Dit werkt alleen bij een liggende kat; leg het pootje op je hand, druk met je wijsvinger op het kussentje van het teentje en met je duim op het knokkeltje van het teentje, het nageltje komt dan tevoorschijn. Als je kat er aan gewend is dat je dat tijdens het knuffelen af en toe doet dan is het niet zo'n grote stap wanner je een nagelknipper tevoorschijn tovert en een stukje van de nagel haalt.
Je hoeft ook niet alle nagels tegelijk te knippen, wanneer je er elke keer een paar of zelfs maar eentje per keer doet kom je er ook wel zonder dat de kat volgende keer dat de kat al te geïrriteerd raakt en meteen op de loop gaat wanneer de nagelknipper in zicht komt.
Nagels aan de achterpoten zijn wat lastiger omdat de meeste katten het minder fijn vinden wanneer je de achterpoten aanraakt dus daarmee misschien beter je slag slaan wanneer poes héél relaxt is (net wakker en nog een beetje slaapdronken bv).
Ja, dat hebben we uiteraard geprobeerd :D het leuke van deze is dat ze eigenlijk niet zoveel moet hebben van mensen (laat zich ook niet aaien door vreemden en ontwijkt doorgaans ook visite).
Ze merkt het al op het moment dat je haar pootje ook alleen maar per ongeluk aan raakt tijdens het aaien, daar moet ze écht niets van hebben. Ze trek dat direct het pootje terug of geeft een tikje, dat gaat 'm dus echt niet worden. Ze is ook wel een beetje een brompot, dus op het moment dat je haar pootje dan eenmaal een keer wel aait en je komt met het nagelschaartje (maakt trouwens ook niet uit in welke vorm die komt, ook al verschillende geprobeerd), dan hupst ze zo van schoot/de bank, ik denk dat ik Samzz manier eerst nog een poging geef ;)
pi_123655572
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:27 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we uiteraard geprobeerd :D het leuke van deze is dat ze eigenlijk niet zoveel moet hebben van mensen (laat zich ook niet aaien door vreemden en ontwijkt doorgaans ook visite).
Ze merkt het al op het moment dat je haar pootje ook alleen maar per ongeluk aan raakt tijdens het aaien, daar moet ze écht niets van hebben. Ze trek dat direct het pootje terug of geeft een tikje, dat gaat 'm dus echt niet worden. Ze is ook wel een beetje een brompot, dus op het moment dat je haar pootje dan eenmaal een keer wel aait en je komt met het nagelschaartje (maakt trouwens ook niet uit in welke vorm die komt, ook al verschillende geprobeerd), dan hupst ze zo van schoot/de bank, ik denk dat ik Samzz manier eerst nog een poging geef ;)
Dat is dus iets om mee te gaan oefenen voor de volgende nagelknipbeurt ;)
pi_123655616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Of gewoon niet knippen. Beetje tikken op een gladde vloer kan best.
Ik heb zelf liever niet dat op een gegeven moment nagels gaan ingroeien en dergelijke, volgens verschillende bronnen op internet (tsja :') ) was het tikken van de nagels op de vloer een goede aanduiding dat ze weer geknipt konden worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat is dus iets om mee te gaan oefenen voor de volgende nagelknipbeurt ;)
Dat wel :Y misschien is een combinatie van beide manieren voor het beestje wel een optie, maar ik betwijfel of ze er rustig van wordt, tóch proberen inderdaad!

Overigens hebben we nog een jonger beestje en die vind het allemaal wel best, die spint ontzettend hard als we daar dit soort dingen bij doen (maar die knipten we al vanaf dat ze erg klein was, degene met problemen kregen we toen ze al 3 was en volgens mij is ze nooit geknipt door de vorige eigenaar).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2013 12:31:00 ]
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:48:26 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123660192
poes is een week en een paar dagen uit logeren geweest bij mijn ouders, gelukkig is ze meteen weer helemaal thuis zo te merken.

alleen is ze sinds gisteren ook krols :') dus ik heb een heel blij/geil/ongelukkig/blij/geil/etc. poesje hier thuis.
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:51:12 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123660295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
poes is een week en een paar dagen uit logeren geweest bij mijn ouders, gelukkig is ze meteen weer helemaal thuis zo te merken.

alleen is ze sinds gisteren ook krols :') dus ik heb een heel blij/geil/ongelukkig/blij/geil/etc. poesje hier thuis.
Steriliseren een optie :7?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:53:53 #257
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_123660412
Dat nageltjes knippen is ook geen sinecure hoor. Voor je het weet knip je in het leven. Ik vind het zelf doodeng en laat het mooi aan de dierenarts over, indien nodig.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:56:01 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123660479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Steriliseren een optie :7?
ja, dat had ik liefst al laten doen, maar ze was niet ingeënt door de houdster van t nestje, en nou ja, door laksheid van ons moet dat nog steeds (ze is een binnenkat).

ik ben toen bij de dierenarts geweest en die wilde sowieso pas vanaf 9 maanden, liefst een jaar, steriliseren/castereren. ze is nu 11 maanden. ze kan pas gesteriliseerd/gecastreerd worden als ze de inentingen een maand op zak heeft, en die moeten ook weer een maand uit elkaar gegeven worden. kortom: volgende week de eerste prikken...

dus ja :@ stom van ons.
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:56:27 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123660492
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat nageltjes knippen is ook geen sinecure hoor. Voor je het weet knip je in het leven. Ik vind het zelf doodeng en laat het mooi aan de dierenarts over, indien nodig.
hm, in t leven knippen zal bij onze kat niet snel gebeuren, mooie transparante nageltjes, is erg goed te zien.
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:56:40 #260
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123660496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, dat had ik liefst al laten doen, maar ze was niet ingeënt door de houdster van t nestje, en nou ja, door laksheid van ons moet dat nog steeds (ze is een binnenkat).

ik ben toen bij de dierenarts geweest en die wilde sowieso pas vanaf 9 maanden, liefst een jaar, steriliseren. ze kan pas gesteriliseerd/gecastreerd worden als ze de inentingen een maand op zak heeft, en die moeten ook weer een maand uit elkaar gegeven worden. kortom: volgende week de eerste prikken...

dus ja :@ stom van ons.
Gelukkig heb je dat zelf al door :P. Maar, het valt mee, ik zou het lakser vinden als het om een buitenkat zou gaan, eerlijk gezegd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:59:17 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123660587
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gelukkig heb je dat zelf al door :P. Maar, het valt mee, ik zou het lakser vinden als het om een buitenkat zou gaan, eerlijk gezegd.
ja, dan had ze echt gewoon met 15 weken de prikken gekregen (toen ze bij ons kwam), en was ze met een half jaar gesteriliseerd. de dierenarts doet t bij buitenkatten wel vanaf 6 maanden zonder problemen,
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:00:07 #262
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123660615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, dan had ze echt gewoon met 15 weken de prikken gekregen (toen ze bij ons kwam), en was ze met een half jaar gesteriliseerd. de dierenarts doet t bij buitenkatten wel vanaf 6 maanden zonder problemen,
Wat een flauwe dierenarts, eigenlijk. Bij buitenkatten wel, maar bij binnenkatten niet... Alsof binnenkatten niet per ongeluk naar buiten kunnen glippen of zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:02:09 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123660714
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat een flauwe dierenarts, eigenlijk. Bij buitenkatten wel, maar bij binnenkatten niet... Alsof binnenkatten niet per ongeluk naar buiten kunnen glippen of zo.
nou ja, ze zei het zo: als je de kat echt goed binnen kan houden doen we het liever pas met 9 maanden tot een jaar, dan hebben ze wat meer tijd om te groeien en wat stoerder en volwassener te worden. ik moet zeggen dat ik dat best een goed idee vond. alleen waren we daardoor wel te makkelijk afgeleid om de prikken op tijd te regelen en de operatie vóór de lente te laten gebeuren...
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:21:01 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123661423
Ik knipte ook altijd de nageltjes bij de katten. Ik moet er met Linus ook maar eens aan gaan beginnen idd. Hoe jonger ze eraan wennen hoe makkelijker. :Y

Helaas is Max nog steeds niet terug gekomen. ;(
Geen idee of ik dat uberhaupt wel gemeld had eigenlijk. Na de sterilisatie moesten ze 7-10 dagen binnen blijven en al die tijd was Max nauwelijks te houden. O+ Toen ze eindelijk weer mochten stormde hij naar buiten en is nog een paar dagen meer buiten dan binnen geweest, maar hij kwam nog wel terug. Tot dus 16 februari, toen is hij 's ochtends nog even komen eten en daarna hebben we hem niet meer gezien. -O- De buurt hangt vol met briefjes en er zijn echt al heel veel mensen geweest die belden of langs kwamen dat ze hem gezien hadden, maar helaas... steeds was het hem niet. Ongelofelijk hoeveel zwart-witte katten er in de buurt rondlopen.

Net belde er nog iemand die vertelde dat er bij hen voor gisteren een kat uit de sloot gevist was, door het ijs gezakt waarschijnlijk. Dus ik meteen de dierenambulance gebeld maar het was een schildpadje. Pfew...
Ik hou mezelf dus nu maar gewoon voor dat hij ergens anders een lekker warm huisje gevonden heeft. :@

Het is wel heel sneu voor Linus. Het begint nu wat te settelen, maar de eerste dagen was hij echt superklef en aanhankelijk, miste zijn broer echt enorm. :'(
***
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:33:31 #265
244933 trovey
Nachtoele
pi_123661902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
poes is een week en een paar dagen uit logeren geweest bij mijn ouders, gelukkig is ze meteen weer helemaal thuis zo te merken.

alleen is ze sinds gisteren ook krols :') dus ik heb een heel blij/geil/ongelukkig/blij/geil/etc. poesje hier thuis.
Chop chop. :P Altijd gedaan bij alle katten hier in huis, beter voor de kat en beter voor je interieur want krolse poezen kunnen gaan sproeien. :{ Pas steriliseren als de inentingen zijn geweest, wat is de theorie daarachter? :') Volgens mij gaat het in b.v. een asiel gewoon tegelijk. ;)

Nagels knippen moet bij de ene kat hier wel en de andere niet, de kater heeft altijd rare kromme nagels (noorse boskat), had zijn inmiddels overleden zusje die hier woonde ook dus zal wel een familiekwaaltje zijn geweest. Gewoon kat grijpen, nagelknippertje klaar en puntjes eraf. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123661922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik knipte ook altijd de nageltjes bij de katten. Ik moet er met Linus ook maar eens aan gaan beginnen idd. Hoe jonger ze eraan wennen hoe makkelijker. :Y

Helaas is Max nog steeds niet terug gekomen. ;(
Geen idee of ik dat uberhaupt wel gemeld had eigenlijk. Na de sterilisatie moesten ze 7-10 dagen binnen blijven en al die tijd was Max nauwelijks te houden. O+ Toen ze eindelijk weer mochten stormde hij naar buiten en is nog een paar dagen meer buiten dan binnen geweest, maar hij kwam nog wel terug. Tot dus 16 februari, toen is hij 's ochtends nog even komen eten en daarna hebben we hem niet meer gezien. -O- De buurt hangt vol met briefjes en er zijn echt al heel veel mensen geweest die belden of langs kwamen dat ze hem gezien hadden, maar helaas... steeds was het hem niet. Ongelofelijk hoeveel zwart-witte katten er in de buurt rondlopen.

Net belde er nog iemand die vertelde dat er bij hen voor gisteren een kat uit de sloot gevist was, door het ijs gezakt waarschijnlijk. Dus ik meteen de dierenambulance gebeld maar het was een schildpadje. Pfew...
Ik hou mezelf dus nu maar gewoon voor dat hij ergens anders een lekker warm huisje gevonden heeft. :@

Het is wel heel sneu voor Linus. Het begint nu wat te settelen, maar de eerste dagen was hij echt superklef en aanhankelijk, miste zijn broer echt enorm. :'(
Al bij Amivedi gemeld? En is de kat ook gechipt? Echt shit hoor als je kat verdwenen is en je weet niet waar hij is. Mijn kat was toen juist voor zijn sterilisatie verdwenen. Afspraak stond al, maar meneertje vond het nodig om op vrouwtjesjacht te gaan. Gelukkig was hij na een kleine week weer terug en kon hij alsnog gesteriliseerd worden.

Ik zou het in ieder geval niet opgeven. Katten kunnen zo ineesn weer voor je neus staan.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:36:31 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123662030
Jup, bij Amivedi, bij 'mijndieriszoek.nl, bij de landelijke centrale 'nogiets' (Sorry is een lange naam :@ )

Hij is niet gechipt, maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen meer in sinds mijn gechipte kater eens 3 dagen in de vriezer lag bij de dierenambulance voor ze eens checkten of hij gechipt was. :')
***
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:37:44 #268
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123662073
Ja, niet chippen is natuurlijk altijd beter :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:37:57 #269
244933 trovey
Nachtoele
pi_123662084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik knipte ook altijd de nageltjes bij de katten. Ik moet er met Linus ook maar eens aan gaan beginnen idd. Hoe jonger ze eraan wennen hoe makkelijker. :Y

Helaas is Max nog steeds niet terug gekomen. ;(
Geen idee of ik dat uberhaupt wel gemeld had eigenlijk. Na de sterilisatie moesten ze 7-10 dagen binnen blijven en al die tijd was Max nauwelijks te houden. O+ Toen ze eindelijk weer mochten stormde hij naar buiten en is nog een paar dagen meer buiten dan binnen geweest, maar hij kwam nog wel terug. Tot dus 16 februari, toen is hij 's ochtends nog even komen eten en daarna hebben we hem niet meer gezien. -O- De buurt hangt vol met briefjes en er zijn echt al heel veel mensen geweest die belden of langs kwamen dat ze hem gezien hadden, maar helaas... steeds was het hem niet. Ongelofelijk hoeveel zwart-witte katten er in de buurt rondlopen.

Net belde er nog iemand die vertelde dat er bij hen voor gisteren een kat uit de sloot gevist was, door het ijs gezakt waarschijnlijk. Dus ik meteen de dierenambulance gebeld maar het was een schildpadje. Pfew...
Ik hou mezelf dus nu maar gewoon voor dat hij ergens anders een lekker warm huisje gevonden heeft. :@

Het is wel heel sneu voor Linus. Het begint nu wat te settelen, maar de eerste dagen was hij echt superklef en aanhankelijk, miste zijn broer echt enorm. :'(
Kan nog terugkomen hè :* , gewoon in contact blijven met het asiel of hij daar niet opduikt en uiteraard Amivedi. Ben toch wel heel blij dat ze hier tevreden zijn met het huis en een afgezet balkon, buitenkatten zou ik zelf niet trekken met een ringweg hier dichtbij. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123662114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hij is niet gechipt, maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen meer in sinds mijn gechipte kater eens 3 dagen in de vriezer lag bij de dierenambulance voor ze eens checkten of hij gechipt was. :')
Beetje een vreemde redenering als je het mij vraagt, maar goed, je moet het zelf weten. Maar omdat het dus 1 keer door iemand van de dierenambulance niet gecheckt is, laat je ze maar niet meer chippen dus?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:38:53 #271
244933 trovey
Nachtoele
pi_123662131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, bij Amivedi, bij 'mijndieriszoek.nl, bij de landelijke centrale 'nogiets' (Sorry is een lange naam :@ )

Hij is niet gechipt, maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen meer in sinds mijn gechipte kater eens 3 dagen in de vriezer lag bij de dierenambulance voor ze eens checkten of hij gechipt was. :')
Maar dan weten ze het wel, nu is het 100% zeker dat hij zo niet gevonden gaat worden. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123667475
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat nageltjes knippen is ook geen sinecure hoor. Voor je het weet knip je in het leven. Ik vind het zelf doodeng en laat het mooi aan de dierenarts over, indien nodig.
Ja daar ben ik ook bang voor :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:24:09 #273
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123668764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook bang voor :@
Dat valt wel mee, goed kijken en over het algemeen kan je zonder vrees de eerste twee mm wel afknippen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:38:38 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_123669252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Chop chop. :P Altijd gedaan bij alle katten hier in huis, beter voor de kat en beter voor je interieur want krolse poezen kunnen gaan sproeien. :{ Pas steriliseren als de inentingen zijn geweest, wat is de theorie daarachter? :') Volgens mij gaat het in b.v. een asiel gewoon tegelijk. ;)

Nagels knippen moet bij de ene kat hier wel en de andere niet, de kater heeft altijd rare kromme nagels (noorse boskat), had zijn inmiddels overleden zusje die hier woonde ook dus zal wel een familiekwaaltje zijn geweest. Gewoon kat grijpen, nagelknippertje klaar en puntjes eraf. *O*
tsja, nu heeft ze onvoldoende weerstand tegen ziektes, als ze bij de dierenarts met een zieke kat in aanraking komt is ze de klos. liever eerst inenten dus.

maar goed, ze is nu vooral aanhankelijk en kontje draaierig, niet aan t sproeien of miauwen dus vooralsnog valt t mee.
Kwak
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:39:51 #275
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123669306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 18:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

tsja, nu heeft ze onvoldoende weerstand tegen ziektes, als ze bij de dierenarts met een zieke kat in aanraking komt is ze de klos. liever eerst inenten dus.

maar goed, ze is nu vooral aanhankelijk en kontje draaierig, niet aan t sproeien of miauwen dus vooralsnog valt t mee.
Ik hoop voor je dat dat zo blijft :). Als ze eenmaal aan het sproeien zijn, houdt dat niet per se op als ze gesteriliseerd wordt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')