abonnement Unibet Coolblue
pi_123065739
Wellicht een apart topic voor K&W maar ik hoop een antwoord te kunnen krijgen van jullie doorgewinterde klussers. :)

Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwijk waardoor mijn (en mijn vriend's) nieuwsgierigheid is gewekt naar een fenomeen die ik regelmatig voorbij zie komen: het plakken van kranten en/of vuilniszakken op de ramen bij klussen en/of verhuizen. (dus voordat de woning bewoond is)

Wij hebben dit zelf niet gedaan en om nu te vragen aan onze nieuwe buren waarom ze dat toch doen gaat ons net te ver ;) Er zijn al een aantal opties voorbij gekomen zoals anti-diefstal en privacy maar toch blijft de nieuwsgierigheid knagen welk doel het beplakken van de ramen dient. Wie kan ons hier meer over vertellen?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:38:24 #2
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123065860
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:35 schreef Yesse het volgende:

en om nu te vragen aan onze nieuwe buren waarom ze dat toch doen gaat ons net te ver ;)
Waarom gaat dat te ver? Vraag ze gewoon en doe niet zo moeilijk.

quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:35 schreef Yesse het volgende:
Er zijn al een aantal opties voorbij gekomen zoals anti-diefstal en privacy...
Dat zouden mijn redenen zijn, meer niet.
pi_123065913
Het duurde even voordat mijn gordijnen klaar waren en in de tussentijd heb ik mijn slaapkamerraam toch wel dichtgeplakt ja.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:12 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123066009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Waarom gaat dat te ver? Vraag ze gewoon en doe niet zo moeilijk.

[..]

Dat zouden mijn redenen zijn, meer niet.
pi_123066033
Man man, doe niet zo moeilijk en vraag het gewoon. Heb je meteen eens contact met je buren.
pi_123066110
Ik heb het hier ook gedaan, voornamelijk voor privacy (inkijk vanuit de straat). Gewoon een baan van 50cm ofzo vanaf de vensterbank, beetje daglicht kan ook geen kwaad. Voor diefstal zou ik het niet doen, juist als je alles afplakt wek je de indruk dat er iets te halen valt. All het (elektrische) gereedschap gaat elke avond mee naar huis hier.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:49:06 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_123066182
het is een soort nu.nl, elke dag het laatste nieuws op je raam, zodat mensen voor je deur staan en je gelijk een praatje kan maken...of niet?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_123066371
Hehe, kranten ben ik maar mee gestopt nadat de buren ruzie kregen over het oplossen van de laatste puzzels.

Heb hier gewoon een groot wit vel over de breedte hangen, volgens mij is het geen diepere wetenschap waarom mensen zoiets afplakken of niet...
pi_123066413
Blijkbaar is het geen gekke vraag om aan je buren te stellen. Ik zou toch wel gek staan te kijken als mn nieuwe buurvrouw opeens vraagt: goh waarom heb je kranten op je raam? Maar goed wellicht denk ik teveel voor anderen :+ Was gewoon benieuwd :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Het duurde even voordat mijn gordijnen klaar waren en in de tussentijd heb ik mijn slaapkamerraam toch wel dichtgeplakt ja.
Daarom ook: voordat de woning bewoond is

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef 4wood het volgende:
Ik heb het hier ook gedaan, voornamelijk voor privacy (inkijk vanuit de straat). Gewoon een baan van 50cm ofzo vanaf de vensterbank, beetje daglicht kan ook geen kwaad. Voor diefstal zou ik het niet doen, juist als je alles afplakt wek je de indruk dat er iets te halen valt. All het (elektrische) gereedschap gaat elke avond mee naar huis hier.
Precies, vandaar dat we ons afvroegen waarom dat toch werd gedaan. Het lijkt me dat je huis op 't moment van opleveren ook al goed afgesloten is dus dat je niet meer kans maakt op diefstal dan als je bv op vakantie bent :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_123066446
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:35 schreef Yesse het volgende:
Wellicht een apart topic voor K&W maar ik hoop een antwoord te kunnen krijgen van jullie doorgewinterde klussers. :)

Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwijk waardoor mijn (en mijn vriend's) nieuwsgierigheid is gewekt naar een fenomeen die ik regelmatig voorbij zie komen: het plakken van kranten en/of vuilniszakken op de ramen bij klussen en/of verhuizen. (dus voordat de woning bewoond is)

Wij hebben dit zelf niet gedaan en om nu te vragen aan onze nieuwe buren waarom ze dat toch doen gaat ons net te ver ;) Er zijn al een aantal opties voorbij gekomen zoals anti-diefstal en privacy maar toch blijft de nieuwsgierigheid knagen welk doel het beplakken van de ramen dient. Wie kan ons hier meer over vertellen?
omdat de gordijnen nog niet klaar zijn.... mensen weten dat je er 's nachts vaak niet bent als je nog aan het klussen bent...
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:00 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123066614
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef Yesse het volgende:

Precies, vandaar dat we ons afvroegen waarom dat toch werd gedaan. Het lijkt me dat je huis op 't moment van opleveren ook al goed afgesloten is dus dat je niet meer kans maakt op diefstal dan als je bv op vakantie bent :P
Denk je? Na de oplevering ga je vaak zelf nog klussen en dan valt het toch niet op als er ook "andere" personen door het huis struinen, of zogenaamd "aan het werk" zijn? Zelfs overdag inbreken valt dan niet op.

En wat betreft inbraakveiligheid, denk je nou echt dat je een inbreker tegen houdt met je Politiekeurmerk Veilig Wonen?
pi_123066825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Denk je? Na de oplevering ga je vaak zelf nog klussen en dan valt het toch niet op als er ook "andere" personen door het huis struinen, of zogenaamd "aan het werk" zijn? Zelfs overdag inbreken valt dan niet op.
Hier wordt er de laatste tijd sowieso gewoon overdag ingebroken, maar die worden dan ook vaak op heterdaad betrapt :') Wellicht heb je gelijk, als je de buurt nog niet goed kent dan valt het je niet op of er vreemden in het huis van je buren bezig zijn.. Maar dan zullen kranten/vuilniszakken toch juist niet helpen? Dan ziet überhaupt niemand dat er iemand in huis is.. Plus de kranten en vuilniszakken zeggen dan juist: hier is iets te vinden!
quote:
En wat betreft inbraakveiligheid, denk je nou echt dat je een inbreker tegen houdt met je Politiekeurmerk Veilig Wonen?
Dat is toch überhaupt hetzelfde als dat je er al woont, alleen staan er dan ook tv's, home cinema sets en andere waardevolle spullen in huis..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:13:47 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123067081
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:06 schreef Yesse het volgende:

[..]

Hier wordt er de laatste tijd sowieso gewoon overdag ingebroken, maar die worden dan ook vaak op heterdaad betrapt :') Wellicht heb je gelijk, als je de buurt nog niet goed kent dan valt het je niet op of er vreemden in het huis van je buren bezig zijn.. Maar dan zullen kranten/vuilniszakken toch juist niet helpen? Dan ziet überhaupt niemand dat er iemand in huis is.. Plus de kranten en vuilniszakken zeggen dan juist: hier is iets te vinden!
Die mening deel ik niet.
Als je afplakt ligt er niets in het zicht. Dan moet men moeite doen om binnen te kijken, en dat valt op, ook bij je nieuwe buren.
quote:
[..]

Dat is toch überhaupt hetzelfde als dat je er al woont, alleen staan er dan ook tv's, home cinema sets en andere waardevolle spullen in huis..
Nee vind ik niet. Als jij op vakantie bent, kennen je buren je dus al en meestal de mensen om je heen ook. Tuurlijk, risico loop je altijd, vooral als je op vakantie bent. Maar als er tijdens jouw vakantie iemand binnen is, valt dat eerder op dan in een klushuis.
pi_123067291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Die mening deel ik niet.
Als je afplakt ligt er niets in het zicht. Dan moet men moeite doen om binnen te kijken, en dat valt op, ook bij je nieuwe buren.

[..]

Nee vind ik niet. Als jij op vakantie bent, kennen je buren je dus al en meestal de mensen om je heen ook. Tuurlijk, risico loop je altijd, vooral als je op vakantie bent. Maar als er tijdens jouw vakantie iemand binnen is, valt dat eerder op dan in een klushuis.
Ik heb gewoon alles van waarde in de trapkast gelegd voordat ik naar huis ging. Dan heeft dat toch hetzelfde effect? Alleen wek je dan niet de indruk dat er 'wellicht' iets te vinden is.

Daarnaast had ik het over het feit dat een huis altijd even veel 'beveiligd' is qua sloten etc. Als je daar niet op kunt vertrouwen tijdens de klusperiode dan ook niet tijdens je vakantie. Dat inbrekers dan alsnog kunnen binnenkomen ben ik met je eens.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_123067520
Wij hadden gewoon een donkere dekbedhoes in het kozijn getaped :)
Het was hartje zomer en de gordijnen waren nog niet klaar,
We hadden niet zo'n trek om tijdens het klussen weg te smelten als kasplantjes.
pi_123067774
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:19 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik heb gewoon alles van waarde in de trapkast gelegd voordat ik naar huis ging. Dan heeft dat toch hetzelfde effect? Alleen wek je dan niet de indruk dat er 'wellicht' iets te vinden is.

Daarnaast had ik het over het feit dat een huis altijd even veel 'beveiligd' is qua sloten etc. Als je daar niet op kunt vertrouwen tijdens de klusperiode dan ook niet tijdens je vakantie. Dat inbrekers dan alsnog kunnen binnenkomen ben ik met je eens.
als je op vakantie bent is de rest van de straat wel al/nog bewoond.. nu staan er vaak meerdere huizen leeg. of zijn iig savonds de bewoners er niet... dus een legere straat. minder "toezicht" van omwonenden
pi_123068332
Diefstal.

Zat boefjes die in de nachtelijk uurtjes nieuwbouwprojecten langs gaan en pas geleverde keukens, cv-ketels, tegels, gereedschap, etc mee jatten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123076091
Idd nieuwbouw is de moeite waard om in te breken..

Ik denk dat het politiekeurmerk wel verschil maakt. Als ze zien dat je je best hebt gedaan om het te beveiligen dikke kans dat ze dan even bij de buren kijken. Al zullen er zijn die dat de uitdaging vinden, je wilt toch hoger op in je carrière. Zo sprak mijn vader toen hij nog jong was en wel eens wat dingetjes deed een man die er op kikte in te breken terwijl de bewoners thuis waren. Ging ook gewoon naar de slaapkamer, als de bewoners wakker werden was zijn dag goed, kon hij er nog op los slaan ook. Ziekelijk volk, waarvan je zou willen dat de wetgeving nog soepeler werd.. want jaartje cel houdt die gasten echt niet tegen, met ingeramd schedeldak wordt het echt lastig.
pi_123078173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef Nico987 het volgende:
Idd nieuwbouw is de moeite waard om in te breken..

Ik denk dat het politiekeurmerk wel verschil maakt. Als ze zien dat je je best hebt gedaan om het te beveiligen dikke kans dat ze dan even bij de buren kijken. Al zullen er zijn die dat de uitdaging vinden, je wilt toch hoger op in je carrière. Zo sprak mijn vader toen hij nog jong was en wel eens wat dingetjes deed een man die er op kikte in te breken terwijl de bewoners thuis waren. Ging ook gewoon naar de slaapkamer, als de bewoners wakker werden was zijn dag goed, kon hij er nog op los slaan ook. Ziekelijk volk, waarvan je zou willen dat de wetgeving nog soepeler werd.. want jaartje cel houdt die gasten echt niet tegen, met ingeramd schedeldak wordt het echt lastig.
Dat is best ziek...
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:04:29 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123079125
Hadden ze hier laatst ook gedaan bij een verbouwing van een voormalig drogist
Zwarte vuilniszakken helemaal dichtgeplakt, toen het na twee maanden open ging was er een keurig kantoor te zien :D

Weer een paar maanden later wietplantage opgerold _O_ _O-
pi_123079909
Wat misschien een betere vraag is. :) Waarom worden er in Nederland meestal huizen gebouwd met de woonkamer aan de straatkant en dan ook nog met een levensgroot venster? Waar dan iedereen die maar langsloopt naar binnen kan kijken, zodat we het dan maar ivm met privacy maar dichtplakken enzo..

Maar wat betreft kranten op ruiten is het maar net wat je aan het doen bent.. Bv ben je flink aan het kleideren met verf dan zal afplakken je een hoop poetswerk kunnen besparen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')