http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voor-hekserij.dhtmlquote:De politie heeft vijf mannen opgepakt die ervan verdacht worden deze week in het zuidwesten van Tanzania de arm van een albino vrouw te hebben afgesneden. De aanval zou ingegeven zijn door traditionele hekserij.
De 39-jarige Maria Chambanenge, moeder van vier, werd begin deze week thuis aangevallen in Miangalua, in de provincie Rukwa. Het slachtoffer ligt nog in ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar. 'We hebben de arm gisteren in een veld gevonden', zegt Peter Ngusa, een hooggeplaatste politieagent.
Vorige maand werd de linkerarm van een albinokind uit Ulyankulu, in de provincie Tabora, door aanvallers met een kapmes afgehakt. Het kind overleed aan zijn verwondingen. In 2007, 2008 en 2009 registreerde de ngo de moord op 58 albino's.
Hekserij
'Het doden van albino's is verbonden met volksgeloof en hekserij. Bepaalde mensen geloven dat lichaamsdelen en organen van albino's magische en bovennatuurlijke krachten bevatten die, gemengd met andere door heksen gefabriceerde producten, rijker en gelukkiger maken', aldus het Legal and Human Rights Center in Tanzania.
Niet weten dat albino's heksen zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 13:27 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voor-hekserij.dhtml
Bijgelovige mensen.
Om over gingers nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Niet weten dat albino's heksen zijn
Rijker en gelukkiger hopen te worden door een mens te verminken ?quote:. Bepaalde mensen geloven dat lichaamsdelen en organen van albino's magische en bovennatuurlijke krachten bevatten die, gemengd met andere door heksen gefabriceerde producten, rijker en gelukkiger maken'
Schoffelen zullen ze.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:01 schreef Boldface het volgende:
Barbaars. Dit soort misstanden moet veel harder worden aangepakt.
Ik weet niet, maar volgens mij hebben Albino's vaak donkere ouders. Vandaar dat je ze voornamelijk in Afrika, Zuid-Amerika en een gedeelte van Azië tegenkomt. Brazilië heeft volgens mij ook een populatie Albino's. Helaas voor hun niet de rijkste en welvarende landen, hoewel Brazilië wel booming is geworden de laatste jaren. Dat land staat in de top 10 grootste economieën ter wereld op het moment en die zullen zich over een tijdje hoogstwaarschijnlijk wel voegen bij de 5 grootste economieën ter wereld.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:41 schreef Kamper86 het volgende:
Er wonen er daar ook wel erg veel. Zie er hier nooit een. Het klimaat hier lijkt me toch prettiger voor ze.
JIj zegt dat de Pygmee bijna is uitgestorven omdat hij op grote schaal wordt opgegeten?quote:Op zondag 17 februari 2013 17:45 schreef LXIV het volgende:
De Pygmee is bijna uitgestorven door de hoge vraag naar 'bushmeat' in die landen.
Ik weet het. Ik duidde ze voor het gemak aan als een volk, want tot op een zekere hoogte kun je ze zo wel noemen. De aantallen zijn er nu wel naar.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:10 schreef De_Guidance het volgende:
Albino's zijn natuurlijk geen volk, maar mensen waar er gewoon een defect bij aanwezig is waardoor er geen pigment wordt aangemaakt.
Zo zul je zien dat Albino's in Afrika wat betreft andere kenmerken wel gewoon lijken op Afrikanen en Europese op Europeanen en Aziatische op Aziaten.
Dus om nou te zeggen dat het gaat om een apart volk.
http://www.boston.com/new(...)e_threatens_pygmies/quote:Op zondag 17 februari 2013 22:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
JIj zegt dat de Pygmee bijna is uitgestorven omdat hij op grote schaal wordt opgegeten?
Ik kan hier nergens wat over terugvinden en het lijkt mij ook sterk.
Maar dan kun je mensen met astma en diabetes type I ook een volk noemen.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik duidde ze voor het gemak aan als een volk, want tot op een zekere hoogte kun je ze zo wel noemen. De aantallen zijn er nu wel naar.
Je hebt gelijk. Ik sta niet sterk wat dat betreft.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar dan kun je mensen met astma en diabetes type I ook een volk noemen.
quote:Op zondag 17 februari 2013 20:06 schreef Jellereppe het volgende:
Een Albino familie in Honduras. Mooie foto. Gelukkig hebben ze het daar beter.
[ afbeelding ]
De Pullans, een Albino familie in India.
[ afbeelding ]
http://www.thesun.co.uk/s(...)est-albino-clan.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |