abonnement Unibet Coolblue
pi_122965573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:02 schreef shiznuts het volgende:
Maar kijk ook op eBay... misschien interesseert je zoiets ook wel: http://www.ebay.nl/itm/110986367530 . Genesis Gear is trouwens gewoon Opteka. Net als Fotocola is 47st.street btw ook wel een store waar je veel toffe dingen kunt weghalen. :) Verder heb je ook spul als dit. Proaim is natuurlijk ook zo'n merk dat zich overal mee bemoeit.
Wel een beetje budgetmeuk allemaal. En als je buiten in de natuur op oneffen ondergronden je slider wilt gebruiken, of op een kiezelbed in je tuin alleen al, dan heb je baat bij verstelbare voetjes!
Zoiets lijkt me eigenlijk wel van mooie kwaliteit ogen en heeft dat. Deze is ook wel geinig, net een rollercoastercar.

Er relaxt uitzien doet dit ook wel. Die lui daarvan hebben trouwens wel erg interessante dingen zoals deze arc curved track slider en (redelijk betaalbare) jibs. Zo'n jib is ook wel tof.
Alan haalt trouwens ook een boel van eBay. Heeft, over jibs gesproken, bijvoorbeeld een Proaim studio jib:
Zoals gezegd bemoeien die lui van Proaim zich overal mee. :P Maar goed, ook zij zijn niet al te duur.
Hij heeft ook een electronic slider , een trackdolly en een hele GINI Rig.

Anyhoezels. Volgens mij begrijp je nu mijn de hint uit mijn comment wel:

[..]

[ afbeelding ]
Dave Dougdale heeft trouwens een Konova slider.
Die gasten zitten ook op eBay: http://www.ebay.com/sch/S(...)=1&_ssn=konovacamera
De K2 bijvoorbeeld met een 80cm track is natuurlijk zo gek nog niet.

Linkjes naar Dave's praat erover:
http://www.learningdslrvideo.com/konova-dslr-slider-review/
http://www.learningdslrvideo.com/konova-slider-montage/
http://www.learningdslrvideo.com/new-konova-dslr-video-slider/

You've been filled in. :7
Ik kijk ook zeker wel op EBay. Maar de opties die jij geeft zijn wel een stukje duurder he.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:16:33 #52
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_122968419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:06 schreef shiznuts het volgende:
Die rig is echt madness. :D Bunch of bells 'n wistles.
[ afbeelding ]

You likey so far? Aanrader?
Voor $ 399,- natuurlijk een bang-for-buck droom, maar veel mensen zullen wel denken 'too good to be true, dus dat is dan vast ook wel zo'.
komt nog wel flink wat importtax bij. Maar mooi ding, wel iets te groot voor mijn smaak, maar je kan hem ook lekker downstrippen :)
pi_123041189
Wat voor lens raden jullie aan bij een M43 / GH3? Om te beginnen wil ik een mooie allround lens hebben met wideangle. Autofocus is wel fijn, en omdat ik ook op evenementen film is een beetje zoom wel handig. Een hogere lichtgevoeligheid is alleen maar mooi.

Zoomen en focussen doe ik vooraf, dus er hoeft geen supersonisch stil mechanische op te zitten.
url
  maandag 18 februari 2013 @ 21:47:27 #54
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_123049635
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat voor lens raden jullie aan bij een M43 / GH3? Om te beginnen wil ik een mooie allround lens hebben met wideangle. Autofocus is wel fijn, en omdat ik ook op evenementen film is een beetje zoom wel handig. Een hogere lichtgevoeligheid is alleen maar mooi.

Zoomen en focussen doe ik vooraf, dus er hoeft geen supersonisch stil mechanische op te zitten.
de 2.8 variant van de kitlens wellicht?
pi_123057834
Oké, in het topic van Tweakers hadden ze het over de Panasonic 12-35mm f2.8.
url
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:24:59 #56
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_123061059
Die bedoelde ik ja!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:34:45 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123061181
Tip
Als je shots maakt met zo'n slider, en je laat de camera van links naar rechts sliden, en bij het terug kijken hou je een grijsfilter of een zonnebril glas voor je linkeroog...
Dan zie je driedimensionale beelden in kleur!
Het is een heel grappig en vrij onbekend effect, het komt omdat je hersenen donkere beelden langzamer verwerken als lichte beelden. Dus tegen de tijd dat je linkeroog ziet wat je rechteroog ziet, is de camera een stukje naar rechts gegaan en ziet je rechteroog een stukje rechts van wat je linkeroog ziet (hoop dat ik duidelijk genoeg ben) en zit er dus een afstand tussen wat je beide ogen zien.
Heb jaren geleden eens op de BBC een dr Who aflevering gezien die zo gefilmt was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123061249
Cool! Ik twijfel nog steeds tussen die twee sliders van Kamerar :+
pi_123064946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Cool! Ik twijfel nog steeds tussen die twee sliders van Kamerar :+
Ik dacht dat je bezig was om er 1 zelf te maken....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_123065662
Ja of dat ik dat ga doen idd :) Maar heeeeeel handig ben ik nou ook weer niet en die prijzen vallen best mee
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:29:22 #61
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_123080125
Dusssss.... Ik ging even hobbyen hoor (shoulder rig).

Nou dat heb ik geweten, na een halve dag zagen, boren en meten leek de basis constructie af. Nou ben ik zelf iemand die snel even wat dingen test zodat ik weet dat alles goed loopt en ik niet half werk voor niks doe.

Oke dan camera er even op, ja dat werkt redelijk voor een prototype. Hmm laat ik dan eens kijken hoe het contra gewicht zit. Ik loop richting mijn camera met dat contragewicht aan de rig, breek ie gewoon doormidden. ;( }:|

Dus vandaag even genoeg aan de hobby gedaan. Hier nog een foto ter illustratie, voor de volgende keer gaan er wat design veranderingen komen.

Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:58:58 #62
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123081326
Ik ben helaas niet handig genoeg, maar ik had zelf ook al bedacht om een rig te maken met natuurlijke producten. Maar dan met bamboe. :P

Gisteren via de tracking ook gezien dat m'n Sigma's overhandigd waren... ook knap als ik niet thuis was. Dus ik kom thuis, geen notificatie hè. Dus kwam vanochtend de postbode m'n Sirui N-2004 tripod (mooi ding _O_ ) brengen, zegt 'ie 'oh ja, enne, dat pakje van gisteren heb ik bij de buren achtergelaten' en die zijn er nu natuurlijk niet. Pff.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja of dat ik dat ga doen idd :) Maar heeeeeel handig ben ik nou ook weer niet en die prijzen vallen best mee
Deze vind ik wel heel tof ogen: www.ebay.nl/itm/261119412956
En je kunt een 'voorstel' doen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:46:48 #63
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_123083185
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben helaas niet handig genoeg, maar ik had zelf ook al bedacht om een rig te maken met natuurlijke producten. Maar dan met bamboe. :P

Inclusief een quickrelease? :o
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:53:04 #64
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123083433
Uiteraard. :P Nee, maar bamboe, dat is natuurlijk al net een rod-systeem. Erg ecologisch en nog stevig, maar veerkrachtig ook: taai spulletje.
Ging eens googlen, kwam alleen dit tegen, alleen zonder foto's van z'n setup: http://www.sjcfilms.com/uncategorized/first-shoot-wbamboo-rig .

Je kunt verder ook van PVC iets maken hoor. En quickrelease-systemen zet je er dan zo op, is een kwestie van boren, boutje, moertje, vastdraaien. Mik je er bijvoorbeeld zoiets op:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123084421
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben helaas niet handig genoeg, maar ik had zelf ook al bedacht om een rig te maken met natuurlijke producten. Maar dan met bamboe. :P

Gisteren via de tracking ook gezien dat m'n Sigma's overhandigd waren... ook knap als ik niet thuis was. Dus ik kom thuis, geen notificatie hè. Dus kwam vanochtend de postbode m'n Sirui N-2004 tripod (mooi ding _O_ ) brengen, zegt 'ie 'oh ja, enne, dat pakje van gisteren heb ik bij de buren achtergelaten' en die zijn er nu natuurlijk niet. Pff.

[..]

Deze vind ik wel heel tof ogen: www.ebay.nl/itm/261119412956
En je kunt een 'voorstel' doen...
Ziet er ook goed uit. Maar ik vind die van Kamerar wat mooier. Oogt ook degelijker...

Hier filmers bekend met de Jupiter-8 50mm f/2?
  FOK!fotograaf dinsdag 19 februari 2013 @ 21:12:15 #66
151126 angel008
pi_123090811
Gerard wil het hier niet delen, maar ik doe het stiekem wel. Ik heb 80% van de interviews gefilmd en heb nog nooit zoveel in m'n broek gepist van het lachen. Was lastig om de camera stil te houden

pi_123096585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:12 schreef angel008 het volgende:
Gerard wil het hier niet delen, maar ik doe het stiekem wel. Ik heb 80% van de interviews gefilmd en heb nog nooit zoveel in m'n broek gepist van het lachen. Was lastig om de camera stil te houden

Leuk filmpje, wederom omdat ik in dezelfde muziek genre zit. Veel beelden zijn natuurlijk gebruikt bij de Endymion film.

Snap alleen niet dat dit nu pas geplaatst wordt. Ik bedoel, feestje is al een half jaar oud en ja, om nou te zeggen dat het iets bijdraagt..... zeker zo laat nog....

Vond het stukje van Isaac dan wel erg grappig _O-
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:43:15 #68
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_123100048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:12 schreef angel008 het volgende:
Gerard wil het hier niet delen, maar ik doe het stiekem wel. Ik heb 80% van de interviews gefilmd en heb nog nooit zoveel in m'n broek gepist van het lachen. Was lastig om de camera stil te houden

Hahaha, wat wil je bestellen? BIER! Ben je blij met de snelheid van je bestelling? Zoooh.

Kan het kloppen dat ik die clip al op dumpert gezien had :D ?
pi_123107219
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:43 schreef KaMo het volgende:

[..]

Hahaha, wat wil je bestellen? BIER! Ben je blij met de snelheid van je bestelling? Zoooh.

Kan het kloppen dat ik die clip al op dumpert gezien had :D ?
Klopt, hij komt officieel uit
Die heeft Angel008 ook een keer gepost hier :)

Even een andere vraag.
Welke output/export settings gebruiken jullie (bij Adobe Premiere)?

Hier hebben ze het over Quicktime -> AvidDNX-HD , maar als ik die gebruik dan krijg ik toch een soort 'scanlines'.
Tevens is een clip van 30 seconde ruim 800MB.

Iemand nog andere tips?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:15:12 #70
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_123107418
Waarvoor exporteer je? dat is belangrijk!

Ik exporteer meestal h264 en dan de preset HD 1080
pi_123107819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Klopt, hij komt officieel uit
Die heeft Angel008 ook een keer gepost hier :)

Even een andere vraag.
Welke output/export settings gebruiken jullie (bij Adobe Premiere)?

Hier hebben ze het over Quicktime -> AvidDNX-HD , maar als ik die gebruik dan krijg ik toch een soort 'scanlines'.
Tevens is een clip van 30 seconde ruim 800MB.

Iemand nog andere tips?
sterker nog, het is ''officieel'' al ghbtv in de endymion clip ghbtv is alleen pas gisteren gereleased ;)
pi_123108868
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:15 schreef KaMo het volgende:
Waarvoor exporteer je? dat is belangrijk!

Ik exporteer meestal h264 en dan de preset HD 1080
Het zal voor youtube zijn. Omdat ik eigenlijk maar 1 keer in de zoveel tijd werk in Premiere en iets moet afleveren, heb ik nog geen vaste export setting opgeslagen..

-edit-
Zie ook dat H264 ook een setting heeft voor Youtube 1080p. Die is niet heel verkeerd

[ Bericht 7% gewijzigd door Boy_Snakeye op 20-02-2013 13:41:25 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_123114616
Ik heb een vraag.

Ik ga binnenkort mijn eerste bruiloft filmen/fotograferen. Heb momenteel een Panasonic GH3 + een stel primes, maar wil voor de trouwerijen eigenlijk een (lichtsterke) zoomlens. Wil daar niet continu lopen hannesen met lenzen wisselen en dergelijke.

Nu gaat een lichtsterke zoomlens mij teveel kosten, dus ben ik gaan kijken naar 'vintage' alternatieven. Heb een lens gevonden die erg goede reviews krijgt, een Kiron 28-85mm 2.8-3.6

De vraag is alleen, is 28mm wijd genoeg op een GH3 (cropfactor 2x) voor bruiloften en dergelijke... Ik denk dat het buiten en in grote zalen geen probleem hoeft te zijn, maar in wat kleinere ruimte wordt het dan al snel krap denk ik. Wat denken jullie?
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:30:43 #74
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_123117280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:26 schreef spaceagent het volgende:
Ik heb een vraag.

Ik ga binnenkort mijn eerste bruiloft filmen/fotograferen. Heb momenteel een Panasonic GH3 + een stel primes, maar wil voor de trouwerijen eigenlijk een (lichtsterke) zoomlens. Wil daar niet continu lopen hannesen met lenzen wisselen en dergelijke.

Nu gaat een lichtsterke zoomlens mij teveel kosten, dus ben ik gaan kijken naar 'vintage' alternatieven. Heb een lens gevonden die erg goede reviews krijgt, een Kiron 28-85mm 2.8-3.6

De vraag is alleen, is 28mm wijd genoeg op een GH3 (cropfactor 2x) voor bruiloften en dergelijke... Ik denk dat het buiten en in grote zalen geen probleem hoeft te zijn, maar in wat kleinere ruimte wordt het dan al snel krap denk ik. Wat denken jullie?
Ik ben het met je eens dat 28mm met een cropfactor wat 'klein'beeld geeft. Kan je niet bij een winkel een 28mm schroeven op je GH2, een fotozaak is ook niet heel groot, kan je gelijk een beeld erbij maken.

Dit is mijn 28mm op een Canon (crop 1.6)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_123119403
Holy somethings, Neumannfilms stepping up their game.
Wel tof om te zien. Ruim een jaar geleden was het een 550D en nu met big league apparatuur. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')