abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_122895911



WAT IS EVOHOME?
quote:
Honeywell Evohome is een draadloos regelsysteem voor zoneverwarming met een centraal bedieninterface. Honeywell evohome vindt de balans tussen optimaal comfort en een lagere energierekening door vele mogelijkheden en groot gebruikersgemak.

Het innovatieve, draadloze klimaatsysteem evohome maakt individuele temperatuurregeling per ruimte mogelijk. Via de aantrekkelijke gebruikersinterface, de evotouch, kan centraal de temperatuur in verschillende vertrekken worden geregeld. Zo is het warm in de vertrekken die worden gebruikt en worden de ongebruikte kamers niet onnodig verwarmd. Een energiebewuste manier van verwarmen, die een forse besparing kan betekenen op uw energierekening, zonder dat er wordt ingeleverd op uw wooncomfort.

Met evohome kan voor maximaal acht verschillende ruimtes een individueel weekprogramma ingesteld worden. Op elk gewenst moment van de dag of nacht, met zes verschillende perioden per dag, per vertrek. Bovendien is dit draadloze systeem eenvoudig te installeren zonder het hoeven wegwerken van kabels en boren van gaten. Dit maakt evohome uitermate geschikt voor zowel nieuwbouw als bestaande bouw.

Of het nu gaat om vloerverwarming, radiatoren of een combinatie daarvan: evohome biedt voor alle type verwarming een oplossing door het ruime aanbod aan compatibele accessoires. Woonkamer, slaapkamers, kinderkamer, kantoor aan huis, praktijkruimte of hobbykamer, alle vertrekken zijn op tijd heerlijk op temperatuur. Of het nu gaat om stadsverwarming, een bestaande zoneregeling, een moderne modulerende ketel of een ketel van een ouder type: evohome is praktisch altijd toepasbaar!

Duurzaam omgaan met energie, optimaal gebruikersgemak en draadloze bewegingsvrijheid evohome combineert het allemaal. Het mooie eigentijdse bedienpaneel met tafelstandaard is verkrijgbaar met verwisselbare frontcovers in de kleuren gepolijst zwart geborsteld metaal en hoogglans wit. Een stijlvolle verschijning in ieder interieur.
Bron: Website Honeywell

IN DE PRAKTIJK

Al ruim 300 posts wordt er gesproken over het nut, de installatie, de werking en de optimalisatie van Evohome. Het kost wat moeite om het systeem draaiend te krijgen, maar het lijkt er op dat de meeste gebruikers tevreden zijn met de mogelijkheden die het systeem biedt.

Zoals bij elk nieuw product zijn er altijd zaken die beter of anders kunnen. De belangrijkste bug die door de meesten in het eerste topic geconstateerd is, is het onnodig aanspringen van de ketel op vaste momenten, zonder dat de ruimtetemperatuur daar om vraagt. Dit is al meerdere malen onder de aandacht van Honeywell gebracht en er lijkt nu eindelijk wat te gaan gebeuren, met dank aan users AJS1 en smv.

LINKS
- Evohome - internationale website
- Evohome - Nederlandse website

- Installatiedocument 1
- Installatiedocument 2

- Boek 1
- Boek 2
- Boek 3

- Meest recente driver (v21) Installatie op eigen risico

- Online gasmeterstand registratie

[ Bericht 2% gewijzigd door Anonymousse op 14-02-2013 23:34:18 ]
pi_122896084
@roadrats Breng de vraag eens bij infolijn@honeywell.nl, succes.

quote:
Alleen als het de laatste zone is de warmte vroeg via de HCE80 stopt de flow direct omdat de pomp van de HCE80 geen naloop heeft en dus direct stopt. Daarmee wordt de vertraging van de servomotor feitelijk overruled.
Hoe zo overruled? Wil je dat de pomp draait wanneer je ventiel dicht is?
Wanneer je eerste zone warmte vraagt gaat de pomp pas werken wanneer je ventiel open is, dus wanneer laatste zone geen warmte meer vraagt gaat de pomp uit wanneer ventiel dicht gaat.

[ Bericht 41% gewijzigd door Anonymousse op 15-02-2013 00:04:57 (Quote invoegen) ]
pi_122906842
Een ander probleem doet zich voor bij mijn evohome:
Gisteravond vond ik het toch wel koud worden in huis, maar de evotouch (die aan de muur hangt) gaf aan dat de temp. 20 graden was. Nu heb ik dat nagemeten en ik kwam niet verder dan 18 graden. de touch hangt vrij aan de muur, op iets meer dan 1,5 meter hoogte.
Nu heb ik hem met de kalibratie optie 2 graden gecorrigeerd, maar praktisch is anders. Iemand anders hier ervaring mee?

Verder heb ik nog geen optimalisaties aanstaan, iemand hier ervaring mee en is het verstandig om deze te gebruiken? kan me nog herinneren uit eerdere posts dat mensen met problemen kwamen te zitten als ze werden gebruikt??
pi_122908127
Weer terug op het forum na korte afwezigheid door wat probleempjes met de pasgeborene.

Nu het systeem een tijdje draaien maar krijg nu ook last van een ketel die vaak om niets aanslaat.
Ik heb gisteren de OT module gereset (nav tips uit de voorgaande delen) maar dit geeft niet het gewenste effect.

Wat mij opvalt:
Na een warmtevraag kan de ketel zomaar een uur later nog steeds verwarmen terwijl de Evohome alle knoppen al dicht heeft gezet ivm bereiken van de temperatuur.
Hoelang is dit normaal? De nadraaitijd van mijn Intergas staat op 1 min. Of wordt dit overruled bij OT? (temp in die periode van de ketel is ca 50gr). Ik zal vandaag eens proberen te meten hoelang hij aan blijft.

Gisteren als proef via de Evohome het signaal uitgeschakeld (lees systeem: UIT), maar de ketel bleef gewoon doordraaien. Pas toen ik de OT module los haalde stopte de ketel (lampje bleef groen knipperen).
Gisteren was 30 miniuten na het verwijderen van de batterijen, de ketel nog aan het branden.

Ik heb de batterijen uit de Evohome gehaald. Toch blijft de ketelmodule groen knipperen (als het goed is signaal ontvangst). Klopt en kan dit? Zou hij niet rood moeten knipperen ivm geen ontvangst? Ik zal proberen na te kijken hoelang de ketel blijft branden. Gisteren was 30 miniuten na het verwijderen van de batterijen, de ketel nog aan het branden.

Wellicht heb ik toch last van een bug in de OT module (zoals eerder hier omschreven).
Ik reset als volgt:
15 seconden test knop indrukken.
Led gaat snel knipperen.
Daarna knop 5 seconden in drukken en toewijzen aan de Evohome, Evohome bevestigd de toewijzing.
Dan blijft de module rood knipperen (toewijs modus). Hier krijg ik hem niet uit. Klopt dit?

Om hem aan de praat te krijgen haal ik dan de module weer even van de ketel (lees behuizing er even af waardoor contact verbroken is) en sluit ik hem weer aan.

Ketel reageerd weer netjes op de warmte vraag (met wel lang nabranden en verwarmen zonder vraag tot gevolg).

Reacties zijn welkom. Ik heb de vraag ook uitstaan bij Waakzaamwonen...

p.s. het is software versie 2.3

[ Bericht 1% gewijzigd door dudenl op 15-02-2013 11:54:05 ]
pi_122910336
@dvanderbreggen Gebruik zelf de Evotouch temperatuurvoeler niet, fluctueert nogal wanneer je hem in de hand hebt. Alleen DT92 of HR80. Om stabiel systeem te krijgen, stap voor stap functies toevoegen. Dan weet je waar het probleem zit. Optimalisaties werken redelijk.

@dudenl de HM80 nog bekeken voor vloerverwarming?
pi_122912324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:38 schreef dudenl het volgende:
Weer terug op het forum na korte afwezigheid door wat probleempjes met de pasgeborene.

Nu het systeem een tijdje draaien maar krijg nu ook last van een ketel die vaak om niets aanslaat.
Ik heb gisteren de OT module gereset (nav tips uit de voorgaande delen) maar dit geeft niet het gewenste effect.

Wat mij opvalt:
Na een warmtevraag kan de ketel zomaar een uur later nog steeds verwarmen terwijl de Evohome alle knoppen al dicht heeft gezet ivm bereiken van de temperatuur.
Hoelang is dit normaal? De nadraaitijd van mijn Intergas staat op 1 min. Of wordt dit overruled bij OT? (temp in die periode van de ketel is ca 50gr). Ik zal vandaag eens proberen te meten hoelang hij aan blijft.

Gisteren als proef via de Evohome het signaal uitgeschakeld (lees systeem: UIT), maar de ketel bleef gewoon doordraaien. Pas toen ik de OT module los haalde stopte de ketel (lampje bleef groen knipperen).
Gisteren was 30 miniuten na het verwijderen van de batterijen, de ketel nog aan het branden.

Ik heb de batterijen uit de Evohome gehaald. Toch blijft de ketelmodule groen knipperen (als het goed is signaal ontvangst). Klopt en kan dit? Zou hij niet rood moeten knipperen ivm geen ontvangst? Ik zal proberen na te kijken hoelang de ketel blijft branden. Gisteren was 30 miniuten na het verwijderen van de batterijen, de ketel nog aan het branden.

Wellicht heb ik toch last van een bug in de OT module (zoals eerder hier omschreven).
Ik reset als volgt:
15 seconden test knop indrukken.
Led gaat snel knipperen.
Daarna knop 5 seconden in drukken en toewijzen aan de Evohome, Evohome bevestigd de toewijzing.
Dan blijft de module rood knipperen (toewijs modus). Hier krijg ik hem niet uit. Klopt dit?

Om hem aan de praat te krijgen haal ik dan de module weer even van de ketel (lees behuizing er even af waardoor contact verbroken is) en sluit ik hem weer aan.

Ketel reageerd weer netjes op de warmte vraag (met wel lang nabranden en verwarmen zonder vraag tot gevolg).

Reacties zijn welkom. Ik heb de vraag ook uitstaan bij Waakzaamwonen...

p.s. het is software versie 2.3
Het resetten en toewijzen ging bij mij als volgt:
15 seconden knopje op OT ingedrukt houden, hij gaat dan rood knipperen.
Vervolgens met de touch naar de toewijs modus (hier nog niet op de knop toewijzen drukken)
vervolgens knop 5 seconden ingedrukt houden en dan gaat het rode lampje volgens mij sneller knipperen.
vervolgens druk je op de touch op knop toewijzen, wanneer dit is gelukt gaat het lampje op de OT module meteen uit en knippert groen 1x in de 6-10 seconden.

Nu had ik gisteren dat de OT volgens de touch goed was toegewezen, maar de OT module knipperde groen met af en toe een keer een rood lampje er tussendoor. Dan is er ergens iets niet goed gegaan en heb toem de OT weer reset gegeven en opnieuw toegewezen. Hierna ging het wel goed.

Mogelijk heb je er iets aan

@anonymousse
De touch hangt aan de muur en heb ik eigenlijk helemaal niet in mijn handen, daarom dat het me ook zo verbaasd dat die temp niet goed is.
Nu kan ik natuurlijk gewoon een HR80 als temp. meter instellen, maar het voordeel dat ik zie is dat de touch centraal in de woonkamer hangt en dat de 3 HR80's nu afhankelijk zijn van dat ene meetpunt. Ze werken nu dus synchroon ipv dat ze alle drie andere temp's kunnen meten.
pi_122915236
Inmiddels heeft Marcel van Waakzaamwonen ook gereageerd via mail.

Hij geeft ook aan dat na het toewijzen, het knipperen van de module uit moet gaan (althans over naar groen), dit doet hij echt niet. Straks weer proberen.

Wel geeft Marcel aan dat het OT protocol van Honeywel nog weleens wilt botsen met ketel fabrikanten en geeft ook aan dat ik wellicht beter kan over gaan naar aan/uit.

Toch ben ik benieuwd wat er bij jullie gebeurd als de batterijen uit de evohome zijn, wat doet de OT module dan bij jullie? Hier blijft hij gewoon groen knipperen. En zelf bij verwarming uit (via systeem) blijft de ketel branden.
pi_122915386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:49 schreef Anonymousse het volgende:

@dudenl de HM80 nog bekeken voor vloerverwarming?
Ik heb het bekeken, maar wil het anders gaan doen.
Ik wil de HR80+ventiel tussen de bypass en de thermostaat van de verdeler zetten zodat hij gesloten kan worden door de Evohome als de huiskamer op temp is (zelfde zone).
Tegelijk een pompschakelaar erop om op bepaalde tijdstippen volledig uit te gaan.
Uit navraag blijkt dat dit moet kunnen zonder problemen, of denk jij er anders over?
pi_122915413
foutje

[ Bericht 50% gewijzigd door dudenl op 15-02-2013 15:10:38 (foutje) ]
pi_122924377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:57 schreef dvanderbreggen het volgende:
Een ander probleem doet zich voor bij mijn evohome:
Gisteravond vond ik het toch wel koud worden in huis, maar de evotouch (die aan de muur hangt) gaf aan dat de temp. 20 graden was. Nu heb ik dat nagemeten en ik kwam niet verder dan 18 graden. de touch hangt vrij aan de muur, op iets meer dan 1,5 meter hoogte.
Nu heb ik hem met de kalibratie optie 2 graden gecorrigeerd, maar praktisch is anders. Iemand anders hier ervaring mee?


Ik heb hetzelfde ondervonden. Ik corrigeer al langere tijd 1.5 graden na uitgebriede testen met losse DT92 en conventionele thermometer. Evotouch hangt aan de muur op 1.5 meter hoogte. Versie 2.1 (poolse versie).
pi_122924910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef Stekelbaars3 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde ondervonden. Ik corrigeer al langere tijd 1.5 graden na uitgebriede testen met losse DT92 en conventionele thermometer. Evotouch hangt aan de muur op 1.5 meter hoogte. Versie 2.1 (poolse versie).
Oke, ja ik corrigeer inderdaad ook 1,5 graad nu. Moet zeggen vandaag aangenaam warm in huis. Denk dat het probleem zo verholpen is:-)
pi_122928638
Ik heb nu apparatuur om mijn ketel uit te lezen en merk nu dat de ketel constan aan springt,
Dus even opentherm module resetten en op nieuw inleren.

En alle instellingen van mijn evotouch zijn foetsie.

Daar gaan we dan . Alles opnieuw programeren. Joepie
pi_122929418
Ik heb alles gereset net.

Ik ben dit keer begonnen met de ketel module (dus nog geen zone regelaars en tempvoelers).
Ik wijs de OT module toe en poef, ketel weer verwarmen. Kortom geen enkele vraag en toch meteen verwarmen.

Ik via het menu de Evohome weer uitgezet. En toch blijft de ketel stoken. Het lijkt wel alsof de OT module kapot is of dat mijn Intergas simpelweg niet met de OT van Honeywell om kan gaan.
Erg vervelend.

Ik ga Marcel mailen of hij een aan/uit wil toezenden om te testen.
pi_122933033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:53 schreef dudenl het volgende:
Ik heb alles gereset net.

Ik ben dit keer begonnen met de ketel module (dus nog geen zone regelaars en tempvoelers).
Ik wijs de OT module toe en poef, ketel weer verwarmen. Kortom geen enkele vraag en toch meteen verwarmen.

Ik via het menu de Evohome weer uitgezet. En toch blijft de ketel stoken. Het lijkt wel alsof de OT module kapot is of dat mijn Intergas simpelweg niet met de OT van Honeywell om kan gaan.
Erg vervelend.

Ik ga Marcel mailen of hij een aan/uit wil toezenden om te testen.
En het lampje op de OT module knippert wel groen?
pi_122936097
@dudenl In deze link vind je veel info over R8810A
http://shop.cvkoopjes.nl/attachment.php?id_attachment=63
Ook de betekenis van de LED's. Ook de noodbediening staat beschreven.
OT geen enkel probleem met jouw ketel, ik heb er 2.
OpenTherm komt uit de koker van Honeywell dus wanneer er problemen zouden zijn dan ligt dat aan de ketel fabrikant.
Wanneer je opnieuw configureert eerst alles resetten dan configureren. Bij de WARMTE VRAAG ALTIJD GEEN kiezen. Op het laatst module toewijzen, onder config system, let op welk module je kiest. Succes

[ Bericht 13% gewijzigd door Anonymousse op 15-02-2013 23:21:18 (toevoeging) ]
pi_122936291
@simonmo Hoe kan je nou alle instellingen kwijt zijn? Heb je de configuratie wizard gebruikt?
Config system gebruiken.
pi_122936909
Ja daar is het fout gegaan, maar alles draait weer, behalve die opentherm module is bij mij geen succes, heb er twee stuks, beiden doen het zelfde, om de 5 min. Laat ie de ketel 30 sec hoog draaien om vervolgens weer laag te stoken.

Hij moduleerd welt want mijn aanvoer houd hij op 45 gr. Ketel is ingesteld op 65. Retour is 35 gr.

Ik heb een zone. De temp om hoog gegooit, ketel gaat gewoon uit, om vervolgens weer met een piek te stoken en weer uit te gaan.

En ik heb de evotouch ook gereset. En die piept af en toe, wat is dit

Aangezien ik twee opentherm modules heb, en mocht er iemand zijn die wil ruilen met aan uit. Hoor ik het wel. Ik zou daar ook wel eens mee willen experimenteren
pi_122937101
@simonmo Dat piepen doet de Evotouch om kenbaar te maken dat hij niet gevoed wordt. Dat moduleren gaat dus goed. Is de Evotouch ook jouw temperatuur voeler?
pi_122937494
Hij staat op de tafel lader, normaal aan de muursteun.

Ja hij is de voeler voor de woonkamer en stuurt de hce 80 aan

Die instelling heb ik dus fout gedaan, ik heb wel ketel aansturen ipv van geen, kan ik dat achteraf ook wijzigen.

Het moduleren gaat prima zo als het moet, is er meer warmte vraag gaat de aanvoer temp omhoog.

Maar hij blijft om de zoveel minuten uitschieten om even volop te stoken, naar 90 graden voor een paar seconde


Voor de 15e keer gereset en toegewezen. En het lijkt nu goed te gaan.

Ik heb een warmtevraag gewijzigd, van 20 naar 26 graden.
4 min. Later slaat de ketel aan. .
Temp. Is nog niet bereikt en de ketel gaat uit.

Ik krijg het idee dat dit moduleren , gewoon de ketel aan en uit sturen is , en daardoor te voorkomen dat hij over se gewenste temp. Schiet.
Hij stookt even . Stopt . Gaat weer meten . Vervolgens weer stoken , stoppen en meten. Tot de temp bereikt is.

Wordt vervolgt.

[ Bericht 16% gewijzigd door simonmo op 16-02-2013 00:39:42 ]
pi_122942638
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:07 schreef Anonymousse het volgende:
. Bij de WARMTE VRAAG ALTIJD GEEN kiezen. Op het laatst module toewijzen,
Allemaal weer geprobeerd maar het resultaat is het zelfde.
Heel de nacht een ketel die naar maximale aanvoer vraagt (ik moet nog vaak mijn bed uit snachts voor de fles).
temp instelling is dan zelfs 3 graden onder gemeten temp.

Ketelrelais knippert 1x in de 10 sec.
Dit blijft hij echter ook doen als de Evohome uitstaat.
Ik kan nergens terug vinden of dat klopt, ook niet in dat document (had hem al eens in het topic gevonden, thanks).

Ik twijfel nu heel erg of de OT module wel signaal ontvangt van de Evohome ondanks dat het toewijzen goed gaat.
Hoe kan ik de OT module in comm test krijgen? In die link staat wel gedeeltelijk hoe het moet, maar niet exact wat ik moet doen met de OT module:

De draadloze verbinding kan worden getest door de klokthermostaat 2 à 3 meter van de geïnstalleerde ketelrelaismodule te houden. Schuif de keuzeknop op de klokthermostaat naar VORST en hou dan de TEMP en toetsen tegelijk met de toets voor 3 seconden ingedrukt. Op het scherm verschijnt ‘COMM TEST’ signaal en er worden testsignalen naar de OpenTherm® RF-module gestuurd, waardoor de rode LED om de 5 seconden knippert gedurende maximaal 10 minuten. Wanneer het testsignaal wordt ontvangen, wordt de signaalsterkte weergegeven door middel van het knipperen van de rode LED (1 = voldoende signaalsterkte, tot 5 = zeer goede signaalsterkte).
Opm: als de rode LED niet regelmatig knippert of als u een OpenTherm® RF-module of klokthermostaat vervangt, volg dan de procedure beschreven in hoofdstuk 5.1 Toewijzen.

In welke stand moet de OT module hiervoor staan? Gewoon normaal actief?

Ben bang voor mijn gas rekening straks aangezien er blijkbaar dus al 3 weken constant gestookt wordt door de ketel :(
pi_122943448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:53 schreef dudenl het volgende:

[..]

Allemaal weer geprobeerd maar het resultaat is het zelfde.
Heel de nacht een ketel die naar maximale aanvoer vraagt (ik moet nog vaak mijn bed uit snachts voor de fles).
temp instelling is dan zelfs 3 graden onder gemeten temp.

Ketelrelais knippert 1x in de 10 sec.
Dit blijft hij echter ook doen als de Evohome uitstaat.
Ik kan nergens terug vinden of dat klopt, ook niet in dat document (had hem al eens in het topic gevonden, thanks).

Ik twijfel nu heel erg of de OT module wel signaal ontvangt van de Evohome ondanks dat het toewijzen goed gaat.
Hoe kan ik de OT module in comm test krijgen? In die link staat wel gedeeltelijk hoe het moet, maar niet exact wat ik moet doen met de OT module:

De draadloze verbinding kan worden getest door de klokthermostaat 2 à 3 meter van de geïnstalleerde ketelrelaismodule te houden. Schuif de keuzeknop op de klokthermostaat naar VORST en hou dan de TEMP en toetsen tegelijk met de toets voor 3 seconden ingedrukt. Op het scherm verschijnt ‘COMM TEST’ signaal en er worden testsignalen naar de OpenTherm® RF-module gestuurd, waardoor de rode LED om de 5 seconden knippert gedurende maximaal 10 minuten. Wanneer het testsignaal wordt ontvangen, wordt de signaalsterkte weergegeven door middel van het knipperen van de rode LED (1 = voldoende signaalsterkte, tot 5 = zeer goede signaalsterkte).
Opm: als de rode LED niet regelmatig knippert of als u een OpenTherm® RF-module of klokthermostaat vervangt, volg dan de procedure beschreven in hoofdstuk 5.1 Toewijzen.

In welke stand moet de OT module hiervoor staan? Gewoon normaal actief?

Ben bang voor mijn gas rekening straks aangezien er blijkbaar dus al 3 weken constant gestookt wordt door de ketel :(
Dat knipperen van de led op de module lijkt te kloppen op het moment dat hij maar groen knippert.
Misschien een domme opmerking/vraag:
als je nu de menu knop voor ongeveer 15 seconden inhoud dan kom je in het configuratie menu. Als je hier nu naar wijzig systeemconfiguratie gaat. staat er dan bij warmtevraag OT module?
wat is er ingevuld bij warmwatervraag?

hier ging het de eerste keer bij mij fout, ding was goed toegewezen (led knipperde ook netjes) maar ding stookte als een malle. Bleek dat hij niet was aangemeld als OT module.
pi_122943752
quote:
[..]

Hoe zo overruled? Wil je dat de pomp draait wanneer je ventiel dicht is?
Wanneer je eerste zone warmte vraagt gaat de pomp pas werken wanneer je ventiel open is, dus wanneer laatste zone geen warmte meer vraagt gaat de pomp uit wanneer ventiel dicht gaat.
Naar aanleiding van je reactie ben ik eens gaan kijken hoe het bij mij werkt als de eerste zone warmte gaat vragen. Inderdaad licht eerst het groene ledje van de betreffende zone waar warmtevraag is op, de ketel gaat branden en na ca 15 seconden gaat de pomp draaien (ledje gaat branden en je voelt idd de pomp draaien) Echter, voordat het servomotortje de zone openstuurt zijn we gauw een minuut verder, al die tijd staat dus de pomp feitelijk voor niets te draaien en kan de druk alleen via het overdrukventiel weg. Kun je de vertragingstijd dat de pomp van de vloerunit gaat draaien ergens instellen ? Deze tijd zou beter moeten aansluiten bij de tijd die een servomotor nodig heeft om te openen.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_122943800
Misschien klinkt dit als een stok die in een hoenderhok wordt gegooid,maar zo bedoel ik het niet:

Iets zegt mij namelijk dat de OP een erg hoog wervinggehalte heeft en mij als consument gewoon weer extra euro's gaat kosten die ik beter aan wat anders kan besteden of in de portemonnee kan houden.
pi_122945649
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:14 schreef dvanderbreggen het volgende:

[..]

Dat knipperen van de led op de module lijkt te kloppen op het moment dat hij maar groen knippert.
Misschien een domme opmerking/vraag:
als je nu de menu knop voor ongeveer 15 seconden inhoud dan kom je in het configuratie menu. Als je hier nu naar wijzig systeemconfiguratie gaat. staat er dan bij warmtevraag OT module?
wat is er ingevuld bij warmwatervraag?

hier ging het de eerste keer bij mij fout, ding was goed toegewezen (led knipperde ook netjes) maar ding stookte als een malle. Bleek dat hij niet was aangemeld als OT module.
Ja, staat als OT.
pi_122945670
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Iwanius het volgende:
Misschien klinkt dit als een stok die in een hoenderhok wordt gegooid,maar zo bedoel ik het niet:

Iets zegt mij namelijk dat de OP een erg hoog wervinggehalte heeft en mij als consument gewoon weer extra euro's gaat kosten die ik beter aan wat anders kan besteden of in de portemonnee kan houden.
Deze opmerking snap ik niet.
Niemand is verplicht dit systeem aan te schaffen. Het is een informatiebron voor geintresseerden. Maar er staan hier ook negatieve reacties. Geen commercieel oogpunt dus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')