abonnement Unibet Coolblue
pi_122875834
Hoi,
gisteren heb ik een aankoop van 66 euro proberen te doen bij bol.com.
2x ging het mis met betalen, daar lag de fout aan mij.
De 3de keer ging het goed, met iDEAL betaald en alles was goed.
Alleen bleef de bestelstatus op "wachten op bank' staan.
Na een half uur was het geannuleerd.

Ik heb nu al 4x met Bol.com gebeld, en zij verwezen mij door naar mijn bank. Ze hebben namelijk nooit iets ontvangen. Het bedrag is van mijn rekening afgeschreven en de bank verteld mij weer dat zij er niets aan kunnen doen, het is immers met iDEAL gedaan (had het bedrag proberen te laten storneren)
Ik snap er nu helemaal niets van, heeft iemand tips voor mij?
Twiddel
pi_122876275
Heb je al iets van een afschrift van de betaling aan BOL getoont?
pi_122876375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Heb je al iets van een afschrift van de betaling aan BOL getoont?
Nog niet, ik vond op de site van iDEAL dit:
De webwinkelier meldt dat hij mijn betaling niet heeft ontvangen. Wat moet ik doen?
Als uit uw rekeningoverzicht blijkt dat u wel heeft betaald, echter de webwinkelier meldt dat hij de betaling niet heeft ontvangen, dan moet de webwinkelier contact opnemen met zijn bank. Vermeld daarbij het 16-cijferig nummer uit uw rekeningoverzicht en de datum/tijdstip waarop u heeft betaald. Deze informatie vindt u gecombineerd terug in het omschrijvingveld van de desbetreffende betaling.

Mocht het u niet lukken om dit zelf op te lossen met de webwinkelier, neemt u dan contact op met uw bank. Uw bank kan u verder helpen en uitzoeken waar de fout is ontstaan: bij de webwinkelier, bij uw bank of de bank van de webwinkelier (of de bank van de CPSP).
Het is belangrijk dat u ook dan het 16-cijferige iDEAL-transactienummer bij de hand heeft. Dit vindt u in het omschrijvingsveld van uw rekeningoverzicht. Met behulp van dit nummer kan uw bank de betaling terugvinden.

Dit heb ik ze net gemaild, met transactienummer.
Twiddel
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:44:30 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122876383
Dit kan sporadisch gebeuren. Ik werk voor een bedrijf dat enorm veel iDeal betalingen verwerkt. In sommige gevallen kan het wel 3 dagen duren voordat we een betalingsbevestiging krijgen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122876440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:44 schreef Flurry het volgende:
Dit kan sporadisch gebeuren. Ik werk voor een bedrijf dat enorm veel iDeal betalingen verwerkt. In sommige gevallen kan het wel 3 dagen duren voordat we een betalingsbevestiging krijgen.
Probleem is dat het al geannuleerd is.
Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel terug krijg, maar het is zo onduidelijk wat het nu is.
Twiddel
pi_122876510
Ideal is de tussenpersoon,geef een klacht op bij Bol dat het mislukt is en ook even bij Ideal een klacht deponeren,als het goed is moet men immers het geld overhouden.

Ik vrees alleen dat het wel even kan duren voordat het uitgezocht is.

Veel succes ermee,ik bestel veel bij Bol en tot op heden geen problemen gehad.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:48:31 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122876558
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Probleem is dat het al geannuleerd is.
Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel terug krijg, maar het is zo onduidelijk wat het nu is.
Bol.com annuleert inderdaad de bestelling omdat er niet betaald is en krijgt dan een tijd later alsnog een bevestiging van de betaling binnen. Ze kunnen dan óf het geld terugstorten óf de order alsnog uitvoeren, maar voor zover ik weet is dat een beslissing van bol.com.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122876580
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Probleem is dat het al geannuleerd is.
Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel terug krijg, maar het is zo onduidelijk wat het nu is.
Ik heb het ook een keer gehad met bol, na het tonen van een printscreen van de overschrijving was het opgelost :)
pi_122955467
Mail bol met de ideal code die aan je betaling zit gekoppeld. Dan kunnen ze t nakijken.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:50:27 #10
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_122955810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:48 schreef Flurry het volgende:

[..]

Bol.com annuleert inderdaad de bestelling omdat er niet betaald is en krijgt dan een tijd later alsnog een bevestiging van de betaling binnen. Ze kunnen dan óf het geld terugstorten óf de order alsnog uitvoeren, maar voor zover ik weet is dat een beslissing van bol.com.
Dat laatste (bestelling alsnog doorvoeren) is helaas niet mogelijk. Wel terugstorten en opnieuw bestellen, desnoods met acceptgiro. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')