abonnement Unibet Coolblue
pi_122821085
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?

Mathijst 19 april - 9 mei
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 13-02-2013 11:34:24 ]
pi_122821846
Ik woon ook in Japan en user Kill-em-all ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122822612
quote:
6s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik woon ook in Japan en user Kill-em-all ook.
Willy Wortel ;) en Kill 'em all toegevoegd :)
pi_122822933
Mijn Japan reis voor oktober is ook geboekt via Tozai (21/10-9/11) en ik ben al volop beginnen plannen. Tis mijn 3e en mijn vriend zijn 2e reis naar Japan daarom dat Kyoto misschien wat kort is en er een paar landelijke plaatsjes tussen zitten

Dag 1 Aankomst Osaka
Ryokan in Tenoji dus een beetje acclimatiseren, spa world misschien Shinsekai er nog bij
Dag 2 Osaka
Namba en Shinsaibashi
Dag 3 Osaka - Koya san
Niet te vroeg naar Koyasan vertrekken, wel op tijd aankomen en het dorpje wat verkennen
Dag 4 Koya san
Vroeg opstaan voor ochtend gebed en dan wandelen en genieten
Dag 5 Koya san - Kinosaki Onsen
vroeg opstaan en proberen rond 9u de train in Koya te hebben om uiteindelijk rond 15u in Kinosaki aan te komen (transfer from hell). De hele avond onsen hoppen en tussendoor nog een diner in de Ryokan
Dag 6 Kinosaki Onsen - Kyoto
Misschien de baggage in Kyoto station in de locker achterlaten en nog even Fushimi Inari Shrine bezoeken voor we naar de Ryokan trekken
Dag 7 Kyoto
Kimono rental en Kyomizu temple en omgeving bezoeken (Oost Kyoto dus), 's avonds diner in een tofu restaurant
Dag 8 Kyoto
Naar West Kyoto, Arashiyama verkennen
Dag 9 Kyoto - Tsumago
Een echte transfer dag en Tsumago misschien al wat verkennen
Dag 10 Tsumago
Wandelschoenen aan en de nakasendo afwandelen richting Magome
Dag 11 Tsumago - Matsumoto - Tokyo
Transfer dag met tussenstop in Matsumoto om het zwarte Kraai kasteel te bezoeken
Dag 12 Tokyo
Mijn verjaardag vieren in Tokyo *O* Asakusa en Odaiba misschien met 's avonds diner bij Tokyo Tower
Dag 13 Tokyo
3 November dus culture day of naar Harajuku en het Meji shrine of naar Asakusa voor de Historical parade.
Dag 14 Tokyo - Nikko
excursie naar Nikko met overnachting
Dag 15 Nikko - Sendai
Op tijd vertrekken, bagage in de locker op Sendai Station en naar Matsushima
Dag 16 Sendai
Sendai verkennen, Sendai Castle, mediatheque,...
Dag 17 Sendai - Tokyo
Afhankelijk, vroeg terug naar Tokyo vertrekken en nog was shoppen of Sendai nog wat verkennen en later naar Tokyo. wel een diner in Ginza gepland
Dag 18 Tokyo
Ghibli museum en last minute winkelen misschien terug naar Odaiba.
Dag 19 Vertrek vanuit Narita

Vooral de vraag aan de kenners hier: culture day, Bunka no Hi, wat kan ik verwachten en wat is de place to be? Asakusa, het Meji Shrine of ergens anders?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_122823128
Hoe het met culture day is weet ik niet. Maar ik was dit jaar tijdens de nieuwjaarsvieringen zowel in Asakusa als bij de Meiji Shrine en qua drukte is de laatste het fijnst. Crowd control is tot in de puntjes geregeld daar. Het is razend druk, maar je voelt je nergens klem staan. In Asakusa word je via de markt naar de tempel geloodst en die is net te smal en erg lang. Heel benauwend. Wij zijn toen weggegaan en een paar dagen later teruggekomen.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:17:47 #6
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_123003437
Heeft iemand wel eens een japan rail pass gekocht bij tojapan.nl? Is toch weer een paar tientjes goedkoper dan via Tozai.

Ik heb eindelijk wat budget vrij kunnen maken om van 15 tot 28 maart in Japan te zitten en ben van plan een beetje rond te reizen (een plan moet nog gemaakt worden ;)). Een railpass lijkt me sowieso handig.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:41:45 #7
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123004794
Nee, maar als het Paypal of CC is maakt het niet uit toch?
Heb ze zelf hier gehaald; paar euro duurder: http://www.japan-rail-pass.nl/bestellen-jrp/bestelmand
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123015537
dank je voor alle reacties, leuk om te lezen. Gelukkig ben ik niet zo een grote kaaseter xD

Toyota is dan weer een beetje jammer, ik rij zelf een mazda rx-7 :P
Ik zag al iets voorbij komen over huurauto, is dat een betaalbaar en makkelijk te regelen met een internationaal rijbewijs? Lijkt me ook wel leuk om te doen ipv een treinritje.
HIs er toevallig nog iemand anders die wat kan vertellen over autocultuur rondom Tokyo een waar je het kunt vinden? Hopelijk lopen er ook wat japanse studenten rond op de universiteit die hier ook in zitten
Owhja, voor andere gedesinteresseerd in Japanse autocultuur, een kleine docu van twee autofanaten:

Er zitten ook wat up garages rondom mijn dorm in Saitama, dus daar ga ik zeker ook even kijken voor wat leuke kleine onderdelen voor de mazda

Die prepaid "ov-kaart" is wel handig om te weten, scheelt een hoop gedoe met kaartjes kopen :) Ik neem zowiezo een abonnement dorms-campus, moet ik even uitzoeken wat dat laatste nu precies inhoud. En bedankt voor alle andere praktische ov info, OV in tokyo is namelijk iets groter en ingewikkelder dan menig Nederlandse Stad.

[ Bericht 0% gewijzigd door leander93 op 17-02-2013 23:50:20 ]
  maandag 18 februari 2013 @ 00:47:13 #9
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123017642
Ticket geboekt! Voor AU$700 een retourtje Japan in juni! Op 6 juni heen, op 22 juni terug. Dit wordt mijn tweede reis en hij wordt behoorlijk anders! Mijn eerste reis in 2012 was een standaard Honshu-trip, maar ik ga het nu noordelijker opzoeken. De familie van mijn vriendin (Japanse) opzoeken. Zij komt uit Kitami, Hokkaido, dus na een paar dagen daar verblijven zal ik langzaam in etappes zuidwaarts richting Tokyo reizen.

Als iemand nog must-see tips heeft voor Hokkaido en het noorden van Honshu... Bring it on!

@Lyrebird: de details moeten nog uitgewerkt worden, maar wellicht zit een Asahi of twee er wel in ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door star_gazer op 18-02-2013 05:10:19 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:20:16 #10
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123140102
Normaal kom ik nooit in TRV (ik zit alleen maar in MUZ), maar ik ben bezig met het plannen van een reis naar Japan op vrij korte termijn, waarschijnlijk heel april. Ik heb altijd geroepen dat ik naar mijn studie naar Japan zou willen. Nu ben ik twee weken terug afgestudeerd, dus dat moment zit er aan te komen (voor ik de komende veertig jaar ga werken).

Ik ben wat sites af aan het struinen naar informatie over wat ik wil gaan zien, dat gaat wel goed komen (extra must-see tips zijn nooit weg natuurlijk). Ik hoop overigens dat die 1:1 Gundam uit de OP er dan nog staat, las ergens (geloof hier op Fok) dat hij medio April weer weg gaat uit Tokyo..
De vliegticket is echter andere koek (dit gaat tevens mijn eerste vlucht buiten Europa worden, dus ik ben echt een groentje op dit gebied). Zitten hier misschien experts die mij kunnen vertellen waar ik dat het beste kan regelen en wat ongeveer een prijsindicatie is voor het traject Amsterdam-Tokyo. Ik kwam op een site tegen ¤1800 voor een retourtje, dat moet toch goedkoper kunnen, zeker gezien de post boven mij.
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:36:20 #11
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123141176
Finair heeft aanbieding dacht ik, vanaf 629 retour.
Die robot staat nu blijvend bij Odaiba (Tokyo).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123141797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:20 schreef kciR het volgende:
Normaal kom ik nooit in TRV (ik zit alleen maar in MUZ), maar ik ben bezig met het plannen van een reis naar Japan op vrij korte termijn, waarschijnlijk heel april. Ik heb altijd geroepen dat ik naar mijn studie naar Japan zou willen. Nu ben ik twee weken terug afgestudeerd, dus dat moment zit er aan te komen (voor ik de komende veertig jaar ga werken).

Ik ben wat sites af aan het struinen naar informatie over wat ik wil gaan zien, dat gaat wel goed komen (extra must-see tips zijn nooit weg natuurlijk). Ik hoop overigens dat die 1:1 Gundam uit de OP er dan nog staat, las ergens (geloof hier op Fok) dat hij medio April weer weg gaat uit Tokyo..
De vliegticket is echter andere koek (dit gaat tevens mijn eerste vlucht buiten Europa worden, dus ik ben echt een groentje op dit gebied). Zitten hier misschien experts die mij kunnen vertellen waar ik dat het beste kan regelen en wat ongeveer een prijsindicatie is voor het traject Amsterdam-Tokyo. Ik kwam op een site tegen ¤1800 voor een retourtje, dat moet toch goedkoper kunnen, zeker gezien de post boven mij.
Hoe lang wil je ongeveer gaan? In april zie ik genoeg tickets voor 558,- met Emirates ( fijne vliegtuigmaatschappij)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:17:53 #13
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123142064
Beide bedankt voor de snelle reactie (ondanks dat Fok er even uit lag).

quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:11 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Hoe lang wil je ongeveer gaan? In april zie ik genoeg tickets voor 558,- met Emirates ( fijne vliegtuigmaatschappij)
Mijn idee was ongeveer de eerste week van april en dan eerste week van mei weer terug. Moet dan nog wel beslissen of ik terug ook vanaf Tokyo wil vliegen, aangezien ik sowieso naar Hiroshima wil. Om dan vanaf daar eerst naar Tokyo te gaan en dan naar Nederland is misschien wat onnodig.
(ik voel mij echt een noob met al deze vragen, maar dat vinden jullie vast niet erg :@ )
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:59:57 #14
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_123144145
Wat Walking on Sunshine zegt: Emirates _O_

Vliegen ook op Kansai, maar om AMS - Tokyo, Kansai - AMS te doen zul je waarschijnlijk even moeten bellen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_123144514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:17 schreef kciR het volgende:
Beide bedankt voor de snelle reactie (ondanks dat Fok er even uit lag).

[..]

Mijn idee was ongeveer de eerste week van april en dan eerste week van mei weer terug. Moet dan nog wel beslissen of ik terug ook vanaf Tokyo wil vliegen, aangezien ik sowieso naar Hiroshima wil. Om dan vanaf daar eerst naar Tokyo te gaan en dan naar Nederland is misschien wat onnodig.
(ik voel mij echt een noob met al deze vragen, maar dat vinden jullie vast niet erg :@ )
VanafHiroshima terugvliegen wordt( denk ik?) aardig wat duurder. Je kan wel bv heen op Tokyo en terug vanuit Osaka voor rond de 600,-
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_123150067
Ik heb tickets met Lufthansa voor april, heenvlucht naar Narita en terugvlucht vanaf Kansai. Kostte nauwelijks extra, ¤ 650 per persoon. Is wel met een overstap in Frankfurt, maar rechtstreekse vluchten vind je toch niet voor dat bedrag.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:04:22 #17
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123238842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:35 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb tickets met Lufthansa voor april, heenvlucht naar Narita en terugvlucht vanaf Kansai. Kostte nauwelijks extra, ¤ 650 per persoon. Is wel met een overstap in Frankfurt, maar rechtstreekse vluchten vind je toch niet voor dat bedrag.
Dat klinkt best aantrekkelijk! Ik ga eens een grove dagplanning maken deze week en aan de hand daarvan de tickets boeken :)

Edit: Hebben jullie nog must-see tips?
pi_123241636
Mijn datum in de OP mag worden aangepast.

26-4 tot en met 3-6. Ik kijk de kroning van Maxima wel online. :)

Austrian heeft goede deals nu. Retourtje voor 638 euro.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_123264129
Ik zit zelf te denken oktober te gaan. Alles inc 800euro.

Nu nog mijn vrienden overhalen. Tegen die tijd red ik me ook wel met de taal.
pi_123321393
Ik ga trouwens van 16 juli tm 6 augustus, mag er ook wel bij ;)
pi_123506989
Wij hebben ook eindelijk geboekt :D
15mei-5juni vliegen we op tokio. Met austrian Airlines voor ¤650,- p.p. overstappen in wenen. Bij emirates had je steeds 24uur vliegen ofzo. Austrian doet het in 14/15uur :).
pi_123532201
Wij hebben ook geboekt, gaan van 14 juli tm 4 augustus. Vliegen op Osaka, terug vanaf Tokyo. Wordt eerste keer... zin in!

Zit te denken aan 4 dgn Kyoto + omgeving, 6 dgn central Honshu, tussendoor met huurauto 2-3 dagen Noto, 2 dgn rond Mt Fuji (ws die nachtelijke hike naar de summit met 30,000 anderen ;)), 2 dgn in Nikko en de overige 3dgn in Tokyo. We zijn niet zo van de enorme steden, dus denk dat dit prima voor ons is.

Speciale tips?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:22:13 #23
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_123533475
Ik kom er niet helemaal uit. Ik wil graag naar Oshima eiland toe.
Ik lees dat er ferries vertrekken vanaf Hamamatsucho Port. Maar waar kan ik boeken? Waar kom ik aan? Hoe laat vertrekt de hap?

Iemand die iets weet?
pi_123533597
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:39 schreef Knakker het volgende:
Wij hebben ook geboekt, gaan van 14 juli tm 4 augustus. Vliegen op Osaka, terug vanaf Tokyo. Wordt eerste keer... zin in!

Zit te denken aan 4 dgn Kyoto + omgeving, 6 dgn central Honshu, tussendoor met huurauto 2-3 dagen Noto, 2 dgn rond Mt Fuji (ws die nachtelijke hike naar de summit met 30,000 anderen ;)), 2 dgn in Nikko en de overige 3dgn in Tokyo. We zijn niet zo van de enorme steden, dus denk dat dit prima voor ons is.

Speciale tips?
Ik heb het ook niet zo op enorme steden, maar het leuke aan Tokyo is dat die stad zo goed georganiseerd is, dat je eigenlijk niet doorhebt dat er zo veel mensen wonen. Osaka heeft dat bijvoorbeeld een stuk minder, is meer een zo goed als mogeljik georganiseerde chaos.

Voor alle vakantiegangers hier: houd er rekening mee dat het enorm warm en vochtig is in de zomer. Vanaf ~half mei tot eind september is het weer minder. Openbaar vervoer heeft altijd goede airco, maar buiten is het afzien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123533727
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:22 schreef Orealo het volgende:
Ik kom er niet helemaal uit. Ik wil graag naar Oshima eiland toe.
Ik lees dat er ferries vertrekken vanaf Hamamatsucho Port. Maar waar kan ik boeken? Waar kom ik aan? Hoe laat vertrekt de hap?

Iemand die iets weet?
gewoon regelen als je daar bent?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:56:15 #26
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_123534434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

gewoon regelen als je daar bent?
Ik ga in mijn eentje en ben een beetje bang te verdwalen :@
pi_123535232
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:56 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik ga in mijn eentje en ben een beetje bang te verdwalen :@
ik heb 2 maanden alleen door japan gereisd, zonder iets te plannen. komt goed hoor. :) elk stadje daar heeft een tourist info zitten in of naast het treinstation. die mensen helpen altijd geweldig goed. en koop een lonely planet.

zulke ferries zitten vrijwel nooit vol denk ik.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:59:35 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123536404
Navico op de iPhone is wel een handige navigatie app :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123575947
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:56 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik ga in mijn eentje en ben een beetje bang te verdwalen :@
Ik dacht vooraf ook dat we een aantal keren wel zouden verdwalen. Viel allemaal behoorlijk mee, geen een keer verkeerd gereden/gelopen. Alles staat overal goed aangegeven. Het enige verrassende was welke uitgang op Shinjuku station je uit kwam, aangezien het ons volgens mij niet gelukt is 2x dezelfde uitgang te pakken :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_123585036
In Skyfall komen ze op een gegeven moment op zo'n verlaten eiland waar Javier Bardem huist. Het is een eiland bij Nagasaki (Hashima) en wij zouden daar graag naartoe gaan als we in Japan zijn. Iemand daar weleens geweest?

http://www.japan-guide.com/e/e4414.html
pi_123595637
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik dacht vooraf ook dat we een aantal keren wel zouden verdwalen. Viel allemaal behoorlijk mee, geen een keer verkeerd gereden/gelopen. Alles staat overal goed aangegeven. Het enige verrassende was welke uitgang op Shinjuku station je uit kwam, aangezien het ons volgens mij niet gelukt is 2x dezelfde uitgang te pakken :')
haha ja shinjuku station, daar ga je verdwalen. ik ook, meer dan eens.
pi_123595761
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:28 schreef p-etr-a het volgende:
In Skyfall komen ze op een gegeven moment op zo'n verlaten eiland waar Javier Bardem huist. Het is een eiland bij Nagasaki (Hashima) en wij zouden daar graag naartoe gaan als we in Japan zijn. Iemand daar weleens geweest?

http://www.japan-guide.com/e/e4414.html
ja dat is dat eiland, ben er niet geweest. maar je kan tegenwoordig wel een tour boeken erheen. waarschijnlijk in nagasaki.
pi_123600412
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:28 schreef p-etr-a het volgende:
In Skyfall komen ze op een gegeven moment op zo'n verlaten eiland waar Javier Bardem huist. Het is een eiland bij Nagasaki (Hashima) en wij zouden daar graag naartoe gaan als we in Japan zijn. Iemand daar weleens geweest?

http://www.japan-guide.com/e/e4414.html
Ja, in 2011. Wat wil je weten?

Je kan online reserveren, er zijn meerdere aanbieders van bootexcursies. Je moet wel Japans kunnen en een Japans adres hebben. Kan een ho(s)tel wel mee helpen, zeker in Nagasaki maar ergens anders (als je verder van te voren wil reserveren) vast ook wel. Kosten zijn zo'n 40 euro dacht ik.

O ja, de zee is daar best woest dus als het geen mooi weer is dan kan je niet bij het eilandje aan wal gaan. Op het eiland is een veilig loop-platform gebouwd, kun je met een guided tour een stukje het eiland over. De rest is verboden terrein.

Het is dus niet echt 'urbex-sfeer'. Maar het is wel indrukwekkend, zowel wat voor bizar complex het ooit was maar ook hoeveel schade de zee aan stenen en betonnen constructies kan aanrichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2013 23:43:39 ]
pi_123602686
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, in 2011. Wat wil je weten?

Je kan online reserveren, er zijn meerdere aanbieders van bootexcursies. Je moet wel Japans kunnen en een Japans adres hebben. Kan een ho(s)tel wel mee helpen, zeker in Nagasaki maar ergens anders (als je verder van te voren wil reserveren) vast ook wel. Kosten zijn zo'n 40 euro dacht ik.

O ja, de zee is daar best woest dus als het geen mooi weer is dan kan je niet bij het eilandje aan wal gaan. Op het eiland is een veilig loop-platform gebouwd, kun je met een guided tour een stukje het eiland over. De rest is verboden terrein.

Het is dus niet echt 'urbex-sfeer'. Maar het is wel indrukwekkend, zowel wat voor bizar complex het ooit was maar ook hoeveel schade de zee aan stenen en betonnen constructies kan aanrichten.
Cool! Dit was ongeveer wat ik wilde weten. Is het raadzaam om het van tevoren te reserveren, of zijn die tours ook wel boekbaar als je daar bent? Dan hebben we inderdaad een Japans adres van het hostel, maar dat heb ik al gereserveerd, dus zou nu op zich ook kunnen. Ik wil alleen liever niet te veel van tevoren vastleggen dus als het op de dag zelf ook kan, zou dat wel fijn zijn.

Nu je toch begint over die urbex-sfeer: in mijn zoektocht naar van alles wat met Japan te maken heeft, las ik dat er naast Spa World in Osaka een verlaten winkelcentrum is. Daar kon ik alleen verder niets over vinden. Zoiets lijkt me gaaf om te zien, dus als jij of iemand anders daar meer van weet, graag!
pi_123605866
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 00:30 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Cool! Dit was ongeveer wat ik wilde weten. Is het raadzaam om het van tevoren te reserveren, of zijn die tours ook wel boekbaar als je daar bent? Dan hebben we inderdaad een Japans adres van het hostel, maar dat heb ik al gereserveerd, dus zou nu op zich ook kunnen. Ik wil alleen liever niet te veel van tevoren vastleggen dus als het op de dag zelf ook kan, zou dat wel fijn zijn.
Ik weet niet meer dan wat op japan-guide staat, namelijk dat vooral op drukke dagen (weekeinden bijv.) reserveren aan te raden is.
quote:
Nu je toch begint over die urbex-sfeer: in mijn zoektocht naar van alles wat met Japan te maken heeft, las ik dat er naast Spa World in Osaka een verlaten winkelcentrum is. Daar kon ik alleen verder niets over vinden. Zoiets lijkt me gaaf om te zien, dus als jij of iemand anders daar meer van weet, graag!
Ik dacht dat ze dat onlangs hebben gesloopt.

Het was wel geinig om te zien, een achtbaan op het dak van een winkelcentrum. Maar er was niet zo veel aan te zien, het zag er niet verlaten en vervallen uit ofzo.
  maandag 4 maart 2013 @ 08:51:40 #36
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123606294
Hoogstwaarschijnlijk deze zomer tokio en omstreken met een vriend. Zsm een vliegtrip boeken. De goedkoopsten gaan met tussenstop in Moskau, maar dat is een vliegreis van 23+ uren. Tussen de 600-700 euro voor de reis proberen we te redden.
:')
pi_123608981
Nog met wat onverwerkte filmbeelden en beetje foto-opvulling een filmpje in elkaar gedraaid van ons bezoek aan Okinawa vorig jaar (nou ja, 90% is 1 eiland: aka-jima). Eerste probeersel met videobewerking dus verwacht er niet teveel van, maar dacht toch leuk om even te delen hier :P

  maandag 4 maart 2013 @ 10:55:30 #38
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123609016
Hmm, nieuw winkeltje, of nooi eerder gezien:
http://www.ministop.co.jp/syohin/nico-pasta.html

Van die magnetronpasta voor weinig *O*
Hadden ze eerst ook altijd bij de AM/PM, totdat ze werden overgenomen door Family Mart :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123609675
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:13 schreef Igen het volgende:

Ik dacht dat ze dat onlangs hebben gesloopt.

Het was wel geinig om te zien, een achtbaan op het dak van een winkelcentrum. Maar er was niet zo veel aan te zien, het zag er niet verlaten en vervallen uit ofzo.
ik dacht dat die achtbaan bij spaworld hoorde..
pi_123612855
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk deze zomer tokio en omstreken met een vriend. Zsm een vliegtrip boeken. De goedkoopsten gaan met tussenstop in Moskau, maar dat is een vliegreis van 23+ uren. Tussen de 600-700 euro voor de reis proberen we te redden.
Ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord over stoppen in Moskou. Als ik even zoek zie ik dat je ook in 16 uur via Rome met Alitalia kunt vliegen voor 700 euro.

Ik zou niet in de zomer gaan, veel te warm. Eind september/begin oktober is al beter, dan begint de temperatuur wat draaglijker te worden.
  maandag 4 maart 2013 @ 14:46:59 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123617479
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord over stoppen in Moskou. Als ik even zoek zie ik dat je ook in 16 uur via Rome met Alitalia kunt vliegen voor 700 euro.

Ik zou niet in de zomer gaan, veel te warm. Eind september/begin oktober is al beter, dan begint de temperatuur wat draaglijker te worden.
Ik kan met die vriend alleen rond die tijd helaas ivm werk en school enzo. Bedankt voor de tip verder, wat zijn de slechte verhalen over stoppen in Moskou dan?
:')
pi_123617686
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:41 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou niet in de zomer gaan, veel te warm. Eind september/begin oktober is al beter, dan begint de temperatuur wat draaglijker te worden.
Inderdaad. Ik volg dit topic met verbazing. Ben woonachtig in Japan, en als je ook maar een klein kansje hebt om hier niet in de zomer te zijn, dan moet je die aanpakken. Het zal niet iedereen gegeven zijn om buiten de reguliere zomervakantie op vakantie te gaan, maar ga desnoods in de winter (herfst is zoals Mystikvm schrijft de ideale tijd). De zomer is zwaar afzien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 14:54:23 #43
145146 Andyy
pi_123617810
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik kan met die vriend alleen rond die tijd helaas ivm werk en school enzo. Bedankt voor de tip verder, wat zijn de slechte verhalen over stoppen in Moskou dan?
Bagage dat niet aankomt in Japan :+
Belachelijke prijzen op het vliegveld zelf voor alles.
pi_123617816
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik kan met die vriend alleen rond die tijd helaas ivm werk en school enzo. Bedankt voor de tip verder, wat zijn de slechte verhalen over stoppen in Moskou dan?
Afgelopen oktober was ik in Tokyo, heb een paar mensen in hostels gesproken die over Moskou waren gevlogen, gedoe met overstappen, slechte service in het vliegtuig en op het vliegveld. Ook een vriend van mij die naar Vietnam was geweest en over zou stappen in Moskou. Vlucht naar Vietnam gecanceld, moesten ze een dag opgesloten zitten in een hotelkamer met een bewaker op de gang omdat ze geen visum voor Rusland hadden. Niet prettig.

Zomers in Tokyo kunnen heel drukkend warm zijn. Houd er rekening mee dat je best wel eens emmers zou kunnen zweten en niet zoveel zou doen als dat je zou willen doen. De hitte kan echt verlammend werken en om de hele dag in je hotel te wachten tot het 's avonds iets beter is lijkt me niet raadzaam.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 15:00:08 #45
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123618040
Aeroflot is ook niet een van de beste vliegtuigmaatschappijen. Wel teringgoedkoop :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123618158
Zomer in Tokyo/Japan ^O^ _O_ O+
pi_123618169
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik volg dit topic met verbazing. Ben woonachtig in Japan, en als je ook maar een klein kansje hebt om hier niet in de zomer te zijn, dan moet je die aanpakken. Het zal niet iedereen gegeven zijn om buiten de reguliere zomervakantie op vakantie te gaan, maar ga desnoods in de winter (herfst is zoals Mystikvm schrijft de ideale tijd). De zomer is zwaar afzien.
Aansteller :')
pi_123618277
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:00 schreef donald_dick het volgende:
Aeroflot is ook niet een van de beste vliegtuigmaatschappijen. Wel teringgoedkoop :P
Dit. Aeroflot was behelpen. Warm bier voor 3 euro :N Maaltijden waren verschrikkelijk, op de terugweg japanse bentoboxen mee dus ^O^

Vliegveld van Moskou is vooral een ervaring. Nog nooit zulk asociaal personeel meegemaakt, waar dan ook. Toch, wij vlogen toen midden in de zomervakantie voor 500pp naar Tokyo, met slechts 1.5 en 2.5 uur overstap; voor zo'n prijsverschil zou ik zo weer instappen.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 15:07:48 #49
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123618336
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Aansteller :')
30+ graden en een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt is niet voor iedereen te behappen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123618430
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

30+ graden en een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt is niet voor iedereen te behappen :P
Die luchtvochtigheid vond ik wel meevallen. Het was wel 3 weken dik boven de 30 graden ja, de droom van de gemiddelde Europese vakantieganger toch? In Japan komt daar dan nog eens de waarschijnlijk grootste airco-dichtheid ter wereld bij waardoor het keurig uit te houden is, imo :) De horrorverhalen die ik hier vorig jaar ook op voorhand las vond ik zwaar overdreven iig.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 15:13:20 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123618575
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die luchtvochtigheid vond ik wel meevallen. Het was wel 3 weken dik boven de 30 graden ja, de droom van de gemiddelde Europese vakantieganger toch? In Japan komt daar dan nog eens de waarschijnlijk grootste airco-dichtheid ter wereld bij waardoor het keurig uit te houden is, imo :) De horrorverhalen die ik hier vorig jaar ook op voorhand las vond ik zwaar overdreven iig.
Nouja, aan het strand is 30 graden prima uit te houden. Midden in de stad niet. En airco's staan sinds 2011 een tandje hoger :P Ik vond het ook prima te doen, maar mijn vrienden trokken het wat minder.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123618667
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nouja, aan het strand is 30 graden prima uit te houden. Midden in de stad niet. En airco's staan sinds 2011 een tandje hoger :P Ik vond het ook prima te doen, maar mijn vrienden trokken het wat minder.
In Kyoto waren we een week is het overdag niet onder de 35 graden geraakt. En mijn ervaringen met het ov daar heb ik hier al gedeeld dus alle tempels af op de fiets, hele stad door. Heerlijk man :D

's avonds koele bier in een biertuin op een dakterras O+ Dan ben je alles toch weer vergeten _O_
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 15:17:13 #53
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123618719
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In Kyoto waren we een week is het overdag niet onder de 35 graden geraakt. En mijn ervaringen met het ov daar heb ik hier al gedeeld dus alle tempels af op de fiets, hele stad door. Heerlijk man :D

Ik heb een hekel aan fietsen en in de bus met 30 graden kan je prima slapen, dus dat vond ik allang best :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 4 maart 2013 @ 17:08:20 #54
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123622997
Ik en mijn vriend kunnen helaas echt alleen in de zomervakantie, we hebben het al 2 jaar doen en willen nu echt knallen :P het lijkt ons leuk om ergens uit te gaan bij een club of feest wat je echt niet in europa ziet, iets typisch Japans misschien wel. Iemand tips/aanraders?
:')
pi_123623876
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik en mijn vriend kunnen helaas echt alleen in de zomervakantie, we hebben het al 2 jaar doen en willen nu echt knallen :P het lijkt ons leuk om ergens uit te gaan bij een club of feest wat je echt niet in europa ziet, iets typisch Japans misschien wel. Iemand tips/aanraders?
tokyo- shibuya- club atom.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 18:06:21 #56
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123625112
Club womb (groot) en club air(klein) is aan te raden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123632991
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:06 schreef donald_dick het volgende:
Club womb (groot) en club air(klein) is aan te raden
ik vond het publiek in womb vrij westers, en internationale djs. ik zei atom omdat daar echt raar uitgedoste japanse jongeren komen, en zelfs de house muziek was japans.
club air ben ik neit geweest..
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 20:46:02 #58
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123633259
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vond het publiek in womb vrij westers. ik zei atom omdat daar echt raar uitgedoste japanse jongeren komen, en zelfs de house muziek was japans.
club air ben ik neit geweest..
club womb heeft ook de naam en alure van Pacha in London of Space in Ibiza met grote namen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123633452
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

club womb heeft ook de naam en alure van Pacha in London of Space in Ibiza met grote namen :P
en terecht, het was goed daar.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 20:50:42 #60
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123633516
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en terecht, het was goed daar.
als er grote namen of zaterdag avond is, dan is womb goed te doen. Anders is de kans dat je daar met zijn 4en zit best groot. Dan gooien ze niet eens de grote zaal open.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 4 maart 2013 @ 21:19:59 #61
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123635471
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:31 schreef pokkerdepok het volgende:
club atom
Thanks, ik zie een beetje ganguro (doen mensen dat nog) en cosplay mensen bij de foto's :P
:')
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 21:20:07 #62
145146 Andyy
pi_123635478
Entree is belachelijk hoog, prijs voor drankjes zijn belachelijk hoog en het eindigt vet vroeg -O-
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 21:27:39 #63
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123635981
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:20 schreef Andyy het volgende:
Entree is belachelijk hoog, prijs voor drankjes zijn belachelijk hoog en het eindigt vet vroeg -O-
drank is altijd duur in Japan, behalve in de supermarkt. en japan is nou eenmaal een duur land :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 21:27:59 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123635999
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Thanks, ik zie een beetje ganguro (doen mensen dat nog) en cosplay mensen bij de foto's :P
verwacht nou niet dat dit elke avond gebeurd :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123639308
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als er grote namen of zaterdag avond is, dan is womb goed te doen. Anders is de kans dat je daar met zijn 4en zit best groot. Dan gooien ze niet eens de grote zaal open.
ik was er zaterdag geloof ik, michel de hey, dat was volle bak.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Thanks, ik zie een beetje ganguro (doen mensen dat nog) en cosplay mensen bij de foto's :P
jep :)
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

verwacht nou niet dat dit elke avond gebeurd :P
vrijdag is de beste uitgaansnacht in tokyo. dan zit alles stampvol.
pi_123640887
Het geeft me toch wel stress om al die berichten van Aeroflot te lezen, vooral omdat ik ook alleen vlieg. Gelukkig laatste jaren wel wat ervaringen opgedaan op verschillende (dramatische) vliegvelden, maar alsnog niet echt een relaxed gevoel. Maar goed 550 euro retour vliegen naar Tokyo vind je natuurlijk niet zo heel snel.

Hoe zit het precies met baggage? Is het echt zo dramatisch dat er een grote kans is dat het niet aankomt? En is 1 uur en 40 min stressen op Moskou?
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 22:53:39 #67
145146 Andyy
pi_123641935
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:36 schreef Simmertje het volgende:
Het geeft me toch wel stress om al die berichten van Aeroflot te lezen, vooral omdat ik ook alleen vlieg. Gelukkig laatste jaren wel wat ervaringen opgedaan op verschillende (dramatische) vliegvelden, maar alsnog niet echt een relaxed gevoel. Maar goed 550 euro retour vliegen naar Tokyo vind je natuurlijk niet zo heel snel.

Hoe zit het precies met baggage? Is het echt zo dramatisch dat er een grote kans is dat het niet aankomt? En is 1 uur en 40 min stressen op Moskou?
Wel als je een paar minuten vertraging hebt.
pi_123642139
Hmm, naja ik kan er nu toch weinig aan doen. Heb met de betere maatschappijen gezeik gehad op o.a. vliegvelden als Chicago. Uiteindelijk moet je het maar gewoon weer gaan ervaren i guess :P
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2013 @ 23:14:04 #69
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123643021
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:57 schreef Simmertje het volgende:
Hmm, naja ik kan er nu toch weinig aan doen. Heb met de betere maatschappijen gezeik gehad op o.a. vliegvelden als Chicago. Uiteindelijk moet je het maar gewoon weer gaan ervaren i guess :P
het probleem is is dat met betere maatschappijen valt te praten. met russen is amper te praten :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 4 maart 2013 @ 23:32:23 #70
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123644120
Ik heb net m'n ticket geboekt :)
Ik vlieg samen met een vriend heen op 5 april, welke 16 april terug vliegt. Zelf vlieg ik 1 mei terug. We vliegen overigens met Emirates, dus overstappen in Dubai voor ¤645.

Het plan is Tokyo (4 hele dagen, incl 1 dag Mt Fuji), Nagoya of iets in de buurt, Kyoto (3 dagen, incl 1 dag Osaka), Hiroshima, dan gaat die vriend weer terug naar Tokyo voor de vlucht terug. Ik heb dan nog twee weken voor mijzelf. Ik moet wel uiterlijk de 27e weer naar Tokyo omdat dan mijn JR pas verloopt (hadden ze er ook maar een voor een maand..). Maar ik ga mij zeker vermaken daar :)
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 23:33:22 #71
145146 Andyy
pi_123644183
quote:
4s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:14 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het probleem is is dat met betere maatschappijen valt te praten. met russen is amper te praten :P
Dat is ook waar, maar in Japan waren ze wel erg behulpzaam. Maar dat heeft meer met de cultuur te maken :Y
pi_123644436
Naja ik ga het gewoon ervaren, ik wilde het voor 550 euro, dus dan moet ik er kennelijk wat voor over hebben. Alcohol drink ik sowieso nooit aan boord, dus lauw bier zal mij niet pijn doen :P

Overigens ben ik afgelopen zomer in augustus geweest, dus kan wel wat vertellen over de hitte. Denk dat het wel enigszins overdreven wordt hier in dit topic, maar onderschat het ook zeker niet :P Qua luchtvochtigheid kan je het behoorlijk vergelijken met een 30+ dag in Nederland. Met het enige verschil dat ze in Tokyo wel letterlijk overal airco hebben.

Af en toe gewoon even een winkeltje inlopen om weer af te koelen en vooral goed blijven drinken. Erg relaxed daarom dus dat je letterlijk op elke hoek een flesje water kunt kopen.
pi_123652280
Wij vliegen ook met Aeroflot met 1.40 uur overstap tijd in Moskou. Voor die prijs kun je best een beetje avontuur aan je reis toevoegen.

Van 10 tot 30 Juli zijn we in Japan (Kyoto, Hiroshima, Osaka en Tokyo).
Stop rockin' the boat.
  Eindredactie Games dinsdag 5 maart 2013 @ 10:56:48 #74
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123652692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:42 schreef bassieVL het volgende:
Wij vliegen ook met Aeroflot met 1.40 uur overstap tijd in Moskou. Voor die prijs kun je best een beetje avontuur aan je reis toevoegen.

Van 10 tot 30 Juli zijn we in Japan (Kyoto, Hiroshima, Osaka en Tokyo).
ja, maar op een of andere manier wil ik mijn vakantie niet kut beginnen. 1,40 uur is is best krap voor de meeste airlines. Als je al wat vertraging hebt, dan wordt het rennen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:14:50 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123653160
Aeroflot komt inderdaad telkens als goedkoopste uit de bus, enige die goedkoper is is Russian Airlines
:')
pi_123653426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Aeroflot komt inderdaad telkens als goedkoopste uit de bus, enige die goedkoper is is Russian Airlines
Das hetzelfde ;)

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:23:26 #77
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123653445
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Das hetzelfde ;)

[ afbeelding ]
Wut :')
Waarom staan die apart van elkaar dan? Dochterbedrijf ofzo?
:')
pi_123653913
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja, maar op een of andere manier wil ik mijn vakantie niet kut beginnen. 1,40 uur is is best krap voor de meeste airlines. Als je al wat vertraging hebt, dan wordt het rennen :P
Een slecht begin is inderdaad niet fijn, maar met KLM, American Airlines, SAS etc heb ik ook al slechte ervaringen opgedaan. Als je links en rechts de reviews leest over Aeroflot is de prijs/kwaliteitverhouding meer dan in orde.

We willen na aankomst in Tokyo meteen door naar Kyoto, ik zal extra deo inpakken als ik zo de verhalen over de temperaturen lees. :7
Stop rockin' the boat.
pi_123655323
Ik ga precies dezelfde 4 steden aan doen, tokyo - kyoto - osaka - hiroshima - tokyo (16 juli - 6 aug).

Zou als ik jou was ook wat extra shirts meenemen of iig voorbereiden dat je toch 1 a 2 keer moet gaan wassen deze vakantie :P
pi_123656382
Van 7-21 Juli is er een Grand Sumo toernooi in Aichi, daar wil ik ook een dagje gaan kijken.
Kaarten gaan volgende week in de verkoop.
http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/index.html
Stop rockin' the boat.
  Eindredactie Games dinsdag 5 maart 2013 @ 13:20:02 #81
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123657227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:40 schreef bassieVL het volgende:

Als je links en rechts de reviews leest over Aeroflot is de prijs/kwaliteitverhouding meer dan in orde.

je betaald niets, dus als het dan kut is maakt het ook niets uit :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123657692
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

je betaald niets, dus als het dan kut is maakt het ook niets uit :P
Dat is ook mijn instelling als ik met Ryanair en consorten vlieg. ;)
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:10:34 #83
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123658909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:22 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga precies dezelfde 4 steden aan doen, tokyo - kyoto - osaka - hiroshima - tokyo (16 juli - 6 aug).

Zou als ik jou was ook wat extra shirts meenemen of iig voorbereiden dat je toch 1 a 2 keer moet gaan wassen deze vakantie :P
Nice! Misschien dat ik op de terugweg van hiroshima - tokyo een tussenstop maak ik kyoto en vanaf daar via de Japanse Alpen terug naar Tokyo ga, alleen gaat daar geen Shinkansen helaas..

Dat met het wassen was ook mijn plan. Ik ga alles met het ov doen, dus alles moet het liefst in één backpack passen, dus aan wassen ga ik niet ontkomen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:12:00 #84
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123658954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:53 schreef bassieVL het volgende:
Van 7-21 Juli is er een Grand Sumo toernooi in Aichi, daar wil ik ook een dagje gaan kijken.
Kaarten gaan volgende week in de verkoop.
http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/index.html
Ik begreep dat er jaarlijks maar een paar sumo toernooien zijn in Japan. Of zijn er ook losse wedstrijden? Ik zou daar wel willen gaan kijken (plaats maakt niet heel veel uit), maar ik kan alleen die grote toernooien vinden.
pi_123659280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:12 schreef kciR het volgende:

[..]

Ik begreep dat er jaarlijks maar een paar sumo toernooien zijn in Japan. Of zijn er ook losse wedstrijden? Ik zou daar wel willen gaan kijken (plaats maakt niet heel veel uit), maar ik kan alleen die grote toernooien vinden.
Volgens mij alleen de 6 grote toernooien om de 2 maanden. Misschien zijn er voor toeristen ook demonstratiewedstrijden links en rechts.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:09:47 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123670530
Vorig jaar april was er een gratis trainingsessie van een van de bekendste sumo stallen in Tokyo.
Erg cool om een keer mee te maken :D
http://japan012.blogspot.nl/2012/04/dag-16-tokyo.html
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:52:15 #87
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_123675736
Ik vlieg ook met Aeroflot! En 1 uur 50 minuten overstappen op Moskou. Hopen dat dat goed gaat.

Volgende week vrijdag al! Voor het eerst. Spannend. *O*.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:15:11 #88
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123677212
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:09 schreef matthijst het volgende:
Vorig jaar april was er een gratis trainingsessie van een van de bekendste sumo stallen in Tokyo.
Erg cool om een keer mee te maken :D
http://japan012.blogspot.nl/2012/04/dag-16-tokyo.html
Dat ziet er inderdaad tof uit! Hoe zijn jullie dat te weten gekomen? Dan ga ik dat ook even uitzoeken ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:43:40 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123683352
Sumo stond toen hier volgens mij:
http://www.buysumotickets(...).html#Special_Events

Was een of ander special event schijnbaar, volgens:
http://www.tripadvisor.co(...)refecture_Kanto.html
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:46:49 #90
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_123693556
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog met wat onverwerkte filmbeelden en beetje foto-opvulling een filmpje in elkaar gedraaid van ons bezoek aan Okinawa vorig jaar (nou ja, 90% is 1 eiland: aka-jima). Eerste probeersel met videobewerking dus verwacht er niet teveel van, maar dacht toch leuk om even te delen hier :P

Coole film ^O^
Leuk gedaan!

Qua hitte in de zomer vond ik het ook wel goed te doen. Zelf vond ik het erg mee vallen (42+ graden in kyoto). Wel heel veel zweten natuurlijk en goed in schaduw lopen ;)
Mijn man daarentegen niet... die kan totaal niet tegen de hitte en die wordt er echt niet goed. Daarom hebben we het met die hitte toch rustiger aan gedaan en inderdaad minder gezien/gedaan dan wat we wilden.
Maar het hangt dus heel erg van de persoon af en of je wel of niet tegen de warmte kunt :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_123735209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:46 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Coole film ^O^
Leuk gedaan!

Qua hitte in de zomer vond ik het ook wel goed te doen. Zelf vond ik het erg mee vallen (42+ graden in kyoto). Wel heel veel zweten natuurlijk en goed in schaduw lopen ;)
Mijn man daarentegen niet... die kan totaal niet tegen de hitte en die wordt er echt niet goed. Daarom hebben we het met die hitte toch rustiger aan gedaan en inderdaad minder gezien/gedaan dan wat we wilden.
Maar het hangt dus heel erg van de persoon af en of je wel of niet tegen de warmte kunt :D
Dankjewel :)

Ander groot voordeel van de Japanse zomer zijn de ijsjes. Die zijn echt lekker daar!
pi_123735250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dankjewel :)

Ander groot voordeel van de Japanse zomer zijn de ijsjes. Die zijn echt lekker daar!
Die afdeling in Sunshine City :~
Kaasijs, bierijs, tonijnijs, knoflook munt ijs, wasabi-ijs en meer _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123735299
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:17 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die afdeling in Sunshine City :~
Kaasijs, bierijs, tonijnijs, knoflook munt ijs, wasabi-ijs en meer _O_
:D Die heb ik niet gevonden, al heb ik bierijs al wel eens op bij dat bekende adres in Utrecht ;)

Vooral veel groene thee en m'n persoonlijke favoriet sesamzaad _O_
pi_123735411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:D Die heb ik niet gevonden, al heb ik bierijs al wel eens op bij dat bekende adres in Utrecht ;)

Vooral veel groene thee en m'n persoonlijke favoriet sesamzaad _O_
die vind je in elke toko O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123735467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:D Die heb ik niet gevonden, al heb ik bierijs al wel eens op bij dat bekende adres in Utrecht ;)

Oh ben er voor FOK! ook nog geweest, dus kon de foto nog terugvinden. Verslagje even teruggelezen, toch maar weer eens rond de TGS kijken of ik kan O+

GAM / [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan!

100919_28827_ice_1.jpg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123735590
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh ben er voor FOK! ook nog geweest, dus kon de foto nog terugvinden. Verslagje even teruggelezen, toch maar weer eens rond de TGS kijken of ik kan O+

GAM / [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan!

[ afbeelding ]
Klinkt goed, die wasabi-ijs neuskriebel :D

Ik kan het niet aan om zulke verslagen te zien, heimwee :'(
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:45:21 #97
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_123737722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Klinkt goed, die wasabi-ijs neuskriebel :D

Ik kan het niet aan om zulke verslagen te zien, heimwee :'(

en een filmpje erbij ;)
pi_123747394
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vond het publiek in womb vrij westers, en internationale djs. ik zei atom omdat daar echt raar uitgedoste japanse jongeren komen, en zelfs de house muziek was japans.
club air ben ik neit geweest..
Womb is tof. Long Island Ice Tea voor nog geen zes euro was een topper en garandeerde dronkenschap binnen vier consumpties :+ Netsky (Belgische Drum and Bassjongen) was er die avond en was te gek. Om twee uur ging het dak er af op een manier die ik hier nog nooit gezien heb. Het Japanse publiek was te gek. M'n meisje en ik stonden lekker te dansen en zeer regelmatig stonden we opeens in een groepje locals die ons knuffelden en omarmden. Zo koeltjes en afstandelijk als de gemiddelde Japanner normaal is, zo vrij en vriendelijk zijn ze als ze gaan stappen.

Het enige irritante aan een avond Womb zijn de Amerikaanse expatkinderen en de Australische vrijgezellenfeestjes. Die verzieken de boel een beetje. Volgende trip zijn we zeker weer in de Womb te vinden. Al gaan we ook wat andere zaken bekijken.
pi_123749339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:03 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Womb is tof. Long Island Ice Tea voor nog geen zes euro was een topper en garandeerde dronkenschap binnen vier consumpties :+ Netsky (Belgische Drum and Bassjongen) was er die avond en was te gek. Om twee uur ging het dak er af op een manier die ik hier nog nooit gezien heb. Het Japanse publiek was te gek. M'n meisje en ik stonden lekker te dansen en zeer regelmatig stonden we opeens in een groepje locals die ons knuffelden en omarmden. Zo koeltjes en afstandelijk als de gemiddelde Japanner normaal is, zo vrij en vriendelijk zijn ze als ze gaan stappen.

Het enige irritante aan een avond Womb zijn de Amerikaanse expatkinderen en de Australische vrijgezellenfeestjes. Die verzieken de boel een beetje. Volgende trip zijn we zeker weer in de Womb te vinden. Al gaan we ook wat andere zaken bekijken.
ja japanners kunnen goed feesten als ze wat alcohol ophebben. :p
zelf ben ik het meest in club Vuenos geweest, een hiphop/r&b kelder. klinkt verschrikkelijk, maar man wat ging die tent los elke vrijdag nacht, niet normaal. een grote zwetende schurende massa dronken malloten, geweldig. :) en geen enkele wanklank, zelfs de meest gevaarlijk uitgedoste hiphoppers waren de vriendelijkheid zelve.

heb trouwens ook een keer een nacht staan hossen in a-life, club in roppongi. daar geen buitenlanders, wel veel salarymen-achtige typjes, maar dat eindigde ook in een grote groeps hug, luid meeblerend met de muziek alsof we allemaal al 25 jaar vrienden waren haha..
pi_123757937
Is dat leuk, een sumowedstrijd zien? Of is dat meer van het soort "leuk-voor-10-minuten-maar-wordt-snel-saai"?
En weet iemand of je zoiets het best van tevoren moet boeken of dat je het op de bonnefooi kan bezoeken?
pi_123768018
Tijdens mijn studententijd na het stappen vaak nog thuis een stuk sumo-toernooi gekeken op Eurosport. De goedkoopste kaartjes zijn niet duur, wij gaan waarschijnlijk ook een uurtje of twee kijken en dan weer verder. Wat ik zo lees op internet kun je ook nog op de bonnefooi gaan.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 00:11:29 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123774896
En neem een rugzak met drinken en eten mee :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123777300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Is dat leuk, een sumowedstrijd zien? Of is dat meer van het soort "leuk-voor-10-minuten-maar-wordt-snel-saai"?
En weet iemand of je zoiets het best van tevoren moet boeken of dat je het op de bonnefooi kan bezoeken?
Goedkoopste kaartje is ongeveer 2000 yen. Aan het begin van het toernooi kan je op de bonnefooi gaan. Aan het eind en in het weekend is het meestal vol. Een toernooi duurt 15 dagen.
pi_123807959
Wat ik zelf ook wel interessant vond in in tokyo was het Yushukan (http://en.wikipedia.org/wiki/Y%C5%ABsh%C5%ABkan)

Van tevoren wel wat verhalen gelezen over mensen die er wat kritisch (zacht uitgedrukt) op waren aangezien het de Japanse kijk op hun gevoerde oorlogen is en dan een groot deel WOII. Maar ik was toch erg geïnteresseerd in deze plek.

Toegegeven, de setting is in eerste instantie redelijk vreemd. Vlakbij toen we aankwamen ook groepje nationalisten gezien die met de Japanse keizerlijke vlag aan het zwaaien waren. Maar eenmaal binnen vond ik het toch enorm interessant om te zien wat de Japanse kijk is geweest op verschillende belangrijke momenten in de historie (en dan met name WOII). Grappig dat ik bijvoorbeeld geen woord gelezen heb over nazi's of Hitler, maar vooral de opbouw van de spanningen tussen Amerika en Japan.

Verder komen er ook nog aardig wat dingen voorbij die betrekking hebben op de relatie met Nederland, o.a. VOC etc.

Ondanks ik wist dat er een stuk propaganda bij zat en ook veel dingen rooskleuriger beschreven stonden, vond ik het toch wel interessant om dit bezocht te hebben.
  Eindredactie Games vrijdag 8 maart 2013 @ 22:25:36 #105
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123810943
Ach, in hiroshima heb je ook een museum over de tweede Wereldoorlog en daar is precies 1 m² gewijd aan de Duitsers en de kampen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123811268
In Japan zijn ze volgens mij sowieso niet zo heel kritisch.

Ik ben in Osaka naar het aquarium geweest en later ook in Lissabon. In Osaka was de insteek gewoon van leuk, beesten kijken. In Lissabon stond bij elk dier een verhaaltje over milieu-bedreigingen, stond bij de bak met aanraak-vissen een uitleg of de vissen dat niet vervelend vinden, etc. Heel typisch.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:11:01 #107
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_123948261
Hoe zit het met geld opnemen in Japan?
Kun je daar gewoon met je ABN Amro pasje in de 7-Eleven geld pinnen, of raden jullie contant geld aan?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_123948394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:25 schreef Simmertje het volgende:
Wat ik zelf ook wel interessant vond in in tokyo was het Yushukan (http://en.wikipedia.org/wiki/Y%C5%ABsh%C5%ABkan)

Van tevoren wel wat verhalen gelezen over mensen die er wat kritisch (zacht uitgedrukt) op waren aangezien het de Japanse kijk op hun gevoerde oorlogen is en dan een groot deel WOII. Maar ik was toch erg geïnteresseerd in deze plek.

Toegegeven, de setting is in eerste instantie redelijk vreemd. Vlakbij toen we aankwamen ook groepje nationalisten gezien die met de Japanse keizerlijke vlag aan het zwaaien waren. Maar eenmaal binnen vond ik het toch enorm interessant om te zien wat de Japanse kijk is geweest op verschillende belangrijke momenten in de historie (en dan met name WOII). Grappig dat ik bijvoorbeeld geen woord gelezen heb over nazi's of Hitler, maar vooral de opbouw van de spanningen tussen Amerika en Japan.

Verder komen er ook nog aardig wat dingen voorbij die betrekking hebben op de relatie met Nederland, o.a. VOC etc.

Ondanks ik wist dat er een stuk propaganda bij zat en ook veel dingen rooskleuriger beschreven stonden, vond ik het toch wel interessant om dit bezocht te hebben.
Dat was idd een mooi museaum. Die opnames van die jonge gast in zo'n kamikazetorpedo, brrr.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123948722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:11 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe zit het met geld opnemen in Japan?
Kun je daar gewoon met je ABN Amro pasje in de 7-Eleven geld pinnen, of raden jullie contant geld aan?
7-eleven en Citibank. Verder bijna nergens, wat opzich geen probleem is want 7-eleven zit op bijna elke straathoek :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_123951698
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

7-eleven en Citibank. Verder bijna nergens, wat opzich geen probleem is want 7-eleven zit op bijna elke straathoek :)
en postkantoren, toch?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:59:56 #111
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123951878
Tickets geboekt! Via Dubai, 700 euro via Düsseldorf. Scheelt echt een fortuin om via Duitsland te gaan. Naar Düsseldorf kost ook maar 19 euro vanaf amersfoort.

Op vliegtickets stond trouwens 'nog 9 tickets beschikbaar', is dat bullshit om je sneller te laten kopen?

En hoe zit het met het verhaal dat je meer betaald naarmate je langer zoekt naar de goedkoopste? Dmv cookies of zo. Ik hoorde dat van verschillende mensen maar dat klinkt ook weer bullshitterig
:')
pi_123952100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:25 schreef Simmertje het volgende:
Wat ik zelf ook wel interessant vond in in tokyo was het Yushukan (http://en.wikipedia.org/wiki/Y%C5%ABsh%C5%ABkan)

Van tevoren wel wat verhalen gelezen over mensen die er wat kritisch (zacht uitgedrukt) op waren aangezien het de Japanse kijk op hun gevoerde oorlogen is en dan een groot deel WOII. Maar ik was toch erg geïnteresseerd in deze plek.

Toegegeven, de setting is in eerste instantie redelijk vreemd. Vlakbij toen we aankwamen ook groepje nationalisten gezien die met de Japanse keizerlijke vlag aan het zwaaien waren. Maar eenmaal binnen vond ik het toch enorm interessant om te zien wat de Japanse kijk is geweest op verschillende belangrijke momenten in de historie (en dan met name WOII). Grappig dat ik bijvoorbeeld geen woord gelezen heb over nazi's of Hitler, maar vooral de opbouw van de spanningen tussen Amerika en Japan.

Verder komen er ook nog aardig wat dingen voorbij die betrekking hebben op de relatie met Nederland, o.a. VOC etc.

Ondanks ik wist dat er een stuk propaganda bij zat en ook veel dingen rooskleuriger beschreven stonden, vond ik het toch wel interessant om dit bezocht te hebben.
Op zich niet zo heel vreemd, ze waren op papier dan wel bondgenoten veel verder ging dat eigenlijk ook niet. Ik geloof dat het aantal gezamenlijke militaire acties op 1 hand of zelfs op 1 vinger te tellen is, een onderzeeër aanval voor de kust van Madagaskar oid :)

Museum lijkt me interessant, schrijf ik op voor de volgende keer :)
pi_123952210
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en postkantoren, toch?
Postkantoor hebben wij ook wel eens gepind ja.

quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

7-eleven en Citibank. Verder bijna nergens, wat opzich geen probleem is want 7-eleven zit op bijna elke straathoek :)
Klopt hoor, die 7-eleven op iedere straathoek, maar toch hebben wij er nog wel eens uren naar gezocht nét op het moment dat je wel geld nodig hebt. En als je er dan eenmaal 1 ziet kom je er ook gelijk 5 op 100 meter tegen :')
pi_123952325
Gewoon meteen max pinnen wat je kan pinnen, in Japan sowieso een stuk veiliger om met veel cash rond te lopen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:27:32 #115
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_123963491
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Tickets geboekt! Via Dubai, 700 euro via Düsseldorf. Scheelt echt een fortuin om via Duitsland te gaan. Naar Düsseldorf kost ook maar 19 euro vanaf amersfoort.

Op vliegtickets stond trouwens 'nog 9 tickets beschikbaar', is dat bullshit om je sneller te laten kopen?

En hoe zit het met het verhaal dat je meer betaald naarmate je langer zoekt naar de goedkoopste? Dmv cookies of zo. Ik hoorde dat van verschillende mensen maar dat klinkt ook weer bullshitterig
Ik heb het zelf gezien dat (op de website van de KLM) het enkele tientallen euro's scheelde of ik keek met incognitomode aan of niet bekeek. Het was goedkoper als ik met incognitomode aan keek.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:15:59 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123965700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Op vliegtickets stond trouwens 'nog 9 tickets beschikbaar', is dat bullshit om je sneller te laten kopen?
Voor die prijs... Als die op zijn wordt het weer iets duurder.
Beetje nep dus. Etters.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:34:31 #117
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123966410
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:27 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik heb het zelf gezien dat (op de website van de KLM) het enkele tientallen euro's scheelde of ik keek met incognitomode aan of niet bekeek. Het was goedkoper als ik met incognitomode aan keek.
Toch raar. Dat dit kan in Nederland. Ik heb uiteindelijk met een andere computer op vliegtickets.nl geboekt ipv cheaptickets. Scheelde 12.50 per persoon. Ik dacht dat dat wel aan cheaptickets zou liggen. Hij onthoudt je IP toch niet? Alleen de cookies op je computer?
:')
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:51:29 #118
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_124049340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Toch raar. Dat dit kan in Nederland. Ik heb uiteindelijk met een andere computer op vliegtickets.nl geboekt ipv cheaptickets. Scheelde 12.50 per persoon. Ik dacht dat dat wel aan cheaptickets zou liggen. Hij onthoudt je IP toch niet? Alleen de cookies op je computer?
Is ook zeker raar. Het werkt inderdaad met cookies, ja. Dus die zou je ook kunnen legen voordat je tickets gaat shoppen.

Trouwens, ik vertrek morgen maar kom om 11:00 uur zaterdagochtend (lokale tijd) aan. Ik kan pas inchecken vanaf 14:00. Zijn de meeste hotels daar streng met dit tijdstip of, als ik om half 1 aan kom lopen kan ik mijn tas alvast dumpen?

én een algemene vraag. Ik heb nog nooit hoeven over te stappen. Gaat mijn koffer wel ineens door of moet ik die op de overstaphaven (Moskou) mijn koffer halen en opnieuw inchecken?
pi_124050425
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:51 schreef Orealo het volgende:

[..]

Is ook zeker raar. Het werkt inderdaad met cookies, ja. Dus die zou je ook kunnen legen voordat je tickets gaat shoppen.

Trouwens, ik vertrek morgen maar kom om 11:00 uur zaterdagochtend (lokale tijd) aan. Ik kan pas inchecken vanaf 14:00. Zijn de meeste hotels daar streng met dit tijdstip of, als ik om half 1 aan kom lopen kan ik mijn tas alvast dumpen?

én een algemene vraag. Ik heb nog nooit hoeven over te stappen. Gaat mijn koffer wel ineens door of moet ik die op de overstaphaven (Moskou) mijn koffer halen en opnieuw inchecken?
je kan zeker alvast je koffer achterlaten. verder zijn ze wel op de regeltjes in japan dus pas na 1400 inchecken.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:49:52 #120
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_124051551
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:51 schreef Orealo het volgende:

[..]

Is ook zeker raar. Het werkt inderdaad met cookies, ja. Dus die zou je ook kunnen legen voordat je tickets gaat shoppen.

Trouwens, ik vertrek morgen maar kom om 11:00 uur zaterdagochtend (lokale tijd) aan. Ik kan pas inchecken vanaf 14:00. Zijn de meeste hotels daar streng met dit tijdstip of, als ik om half 1 aan kom lopen kan ik mijn tas alvast dumpen?

én een algemene vraag. Ik heb nog nooit hoeven over te stappen. Gaat mijn koffer wel ineens door of moet ik die op de overstaphaven (Moskou) mijn koffer halen en opnieuw inchecken?
Dat laatste ben ik ook benieuwd naar maar dat zal haast wel Veel plezier en vergeet niet hier je ervaringen te delen hier ;)
:')
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:01:11 #121
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_124051961
Wij waren ook veel te vroeg in het hotel in Tokyo en waren van plan alleen onze koffers te droppen.
Maar de kamer was al gewoon klaar en we mochten er meteen in ^O^

Goede reis morgen en veel plezier! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_124057015
Zal wel aan het hotel liggen. Wij kwamen ook een keer ergens om 14:55 aan waar je om 15u mocht inchecken. Hup 5 minuten wachten hoor meneer :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124073777
Vandaag mijn eerste les van een cursus Japans gehad op de uni. Komt nu toch wel dichtbij :)

hier zitten vast wel wat mensen tussen die Japans hebben geleerd. Iemand toevallig nog Japanese Kanij & Kana van Hadamitzky te koop ?
pi_124079981
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:51 schreef Orealo het volgende:

[..]

Is ook zeker raar. Het werkt inderdaad met cookies, ja. Dus die zou je ook kunnen legen voordat je tickets gaat shoppen.

Trouwens, ik vertrek morgen maar kom om 11:00 uur zaterdagochtend (lokale tijd) aan. Ik kan pas inchecken vanaf 14:00. Zijn de meeste hotels daar streng met dit tijdstip of, als ik om half 1 aan kom lopen kan ik mijn tas alvast dumpen?

én een algemene vraag. Ik heb nog nooit hoeven over te stappen. Gaat mijn koffer wel ineens door of moet ik die op de overstaphaven (Moskou) mijn koffer halen en opnieuw inchecken?
Veel plezier!

Koffer gaat uiteraard automatisch ;)
pi_124080171
Uiteraard? Het mag verwacht worden, maar het is geen zekerheid. Dat hoor je wel bij de balie.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124080178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:23 schreef Pheno het volgende:
Uiteraard? Het mag verwacht worden, maar het is geen zekerheid. Dat hoor je wel bij de balie.
Er zijn serieus maatschappijen die je bij een overstap eerst laten uitchecken, koffer ophalen, inchecken en weer opnieuw boarden :?
pi_124080198
Waarom niet? Het komt niet vaak voor, of je moet zelf twee aansluitende vluchten geboekt hebben, maar het is niet onmogelijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124080205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:27 schreef Pheno het volgende:
Waarom niet? Het komt niet vaak voor, of je moet zelf twee aansluitende vluchten geboekt hebben, maar het is niet onmogelijk.
Lijkt me nogal omslachtig, ook voor de maatschappij. Maar ik ben geen expert, als jij het zegt zal het wel :)
pi_124080249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Lijkt me nogal omslachtig, ook voor de maatschappij. Maar ik ben geen expert, als jij het zegt zal het wel :)
Ik ben ook geen expert, maar wel meegemaakt. Niet naar Japan overigens.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 15 maart 2013 @ 07:34:41 #130
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_124080252
Ik vraag het inderdaad wel even na, voor de zekerheid.
pi_124080256
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:34 schreef Orealo het volgende:
Ik vraag het inderdaad wel even na, voor de zekerheid.
Ik kan je iig zeggen dat toen ik naar Japan vloog via moskou met aeroflot de koffers gewoon meegingen :+
  vrijdag 15 maart 2013 @ 07:35:52 #132
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_124080261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik kan je iig zeggen dat toen ik naar Japan vloog via moskou met aeroflot de koffers gewoon meegingen :+
Ik ga er ook vanuit dat het zal gebeuren :)
pi_124080299
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:35 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik ga er ook vanuit dat het zal gebeuren :)
Daar ga ik ook vanuit. Daarom was ik ooit verbaasd dat het niet zo was, maar ach, het is uiteindelijk allemaal niet zo spannend.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games vrijdag 15 maart 2013 @ 14:45:35 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124092159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 07:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er zijn serieus maatschappijen die je bij een overstap eerst laten uitchecken, koffer ophalen, inchecken en weer opnieuw boarden :?
Ja, als het technisch niet kan. Vooral op kleine airports in Afrika en Zuid Amerka meegemaakt :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  FOK!fotograaf vrijdag 15 maart 2013 @ 15:00:58 #135
145146 Andyy
pi_124092804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]

Klopt hoor, die 7-eleven op iedere straathoek, maar toch hebben wij er nog wel eens uren naar gezocht nét op het moment dat je wel geld nodig hebt. En als je er dan eenmaal 1 ziet kom je er ook gelijk 5 op 100 meter tegen :')
Ik ken het gevoel, wilde even hun hotspot gebruiken om te bellen, dan vind je er opeens geen :D
pi_124128704
ik heb pas geboekt om weer naar Tokyo te gaan. Samen met mijn broertje in een hotel 1 halte bij akihabara vandaan. 11 nachten voor 900 euro! niet verkeerd al zeg ik het zelf.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:08:23 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_124128806
Netjes!
Pfff, nog 5 weken :(
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:54:53 #138
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124202236
Shit, de kersenbloesem begint al te bloeien! http://www.japan-guide.com/blog/sakura13/130317.html
Wel erg mooi natuurlijk, maar ik ben pas 6 april in Tokyo, wat precies in het midden van de voorspellingen lag. Hopen dat er nog wat bomen in bloei staan als ik aankom.

Nog 2,5 week *O*
pi_124204700
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:54 schreef kciR het volgende:
Shit, de kersenbloesem begint al te bloeien! http://www.japan-guide.com/blog/sakura13/130317.html
Wel erg mooi natuurlijk, maar ik ben pas 6 april in Tokyo, wat precies in het midden van de voorspellingen lag. Hopen dat er nog wat bomen in bloei staan als ik aankom.

Nog 2,5 week *O*
Bij ons bloeien de kersenbloesems nog niet (zo'n 150 km ten noorden van Tokyo), maar het zit er idd aan te komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:37:17 #140
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_124281824
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2007 15:55 schreef Binsentu het volgende:
Ben net bij een zomer matsuri geweest in Chiba. Erg cool en ik heb zelfs nog met Yakuza gefeest ! :)

Mijn vriendin en ik liepen een beetje rond en zagen opeens een 10-tal gasten zonder t-shirt met ontzettend grote tatoeages van Samurai en draken e.d. op de rug. Ik vroeg toen heel voorzichtig aan mijn vriendin of het Yakuza waren en zij bevestigde door onopvallend te knikken, haha.

3 Yakuza stonden 4 meter verderop. 2 met een hele grote fles sake en 1tje in het midden met een kommetje zout. De bedoeling was dat 2 mannen met een kom naar die 3 toedansten en hier hun kom lieten vullen. De 3e deed er vervolgens een snufje zout bij om te purificeren. Ik stond 5 minuten aandachtig te kijken totdat de leider (volgens mij) naar mij wuifde en riep dat ik mee moest doen. Ik probeerde zijn voorstel eerst nog af te wijzen, maar tegen Yakuza zeg je niet makkelijk "nee", haha. Dus ik meedoen, toen ik bij de sakeman aankwam bleef hij maar inschenken totdat de kom bijna aan de rand was gevuld. Zodra ik mijn mond aan de kom zetten merkte ik dat de sake was aangelengd. Dus ik gooide die hele kom achterover tot groot genoegen van de omstanders. Best aardige kerels die Yakuza:)
Oud bericht uit deel #7.
Maar zou zoiets zomaar kunnen, of is het niet echt slim om ff een Yakuza buurt op te gaan zoeken?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_124282108
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:54 schreef kciR het volgende:
Shit, de kersenbloesem begint al te bloeien! http://www.japan-guide.com/blog/sakura13/130317.html
Wel erg mooi natuurlijk, maar ik ben pas 6 april in Tokyo, wat precies in het midden van de voorspellingen lag. Hopen dat er nog wat bomen in bloei staan als ik aankom.

Nog 2,5 week *O*
Nu twee keer meegemaakt en het is zo mooi O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:10:33 #142
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124333422
Nog even een vraagje voor ik binnenkort ga vertrekken.
Ik ga een maand (de eerste twee weken met een vriend, maar daarna alleen).
Nu hebben we alleen een hotel geboekt voor de eerste vier nachten in Tokyo, en ik de laatste vier ook in Tokyo. Daartussen hebben we/ik dus carte blanche.
Nu lees ik eigenlijk overal dat Japanners het niet zo fijn vinden als je op de bonnefooi een ho(s)tel binnenloopt om te vragen of ze nog een slaapplaats hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kunnen we toch maar beter alvast onze reis helemaal plannen en alvast alles boeken?
pi_124334383
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:54 schreef kciR het volgende:
Shit, de kersenbloesem begint al te bloeien! http://www.japan-guide.com/blog/sakura13/130317.html
Wel erg mooi natuurlijk, maar ik ben pas 6 april in Tokyo, wat precies in het midden van de voorspellingen lag. Hopen dat er nog wat bomen in bloei staan als ik aankom.

Nog 2,5 week *O*
tokyo gisteren (foto van japanse vriendin op FB) .. zou zomaar kunnen dat je het mist ;(
maar dan nog, maak een tripje naar ergens met bergen, hoe hoger (kouder) , hoe later de kersenbloesem begint. ik was in kyoto jaren geleden met kersenbloesen, en in de bergen daar lag toen nog sneeuw en alles nog kaal.



[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 21-03-2013 14:44:54 ]
pi_124334689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:10 schreef kciR het volgende:
Nog even een vraagje voor ik binnenkort ga vertrekken.
Ik ga een maand (de eerste twee weken met een vriend, maar daarna alleen).
Nu hebben we alleen een hotel geboekt voor de eerste vier nachten in Tokyo, en ik de laatste vier ook in Tokyo. Daartussen hebben we/ik dus carte blanche.
Nu lees ik eigenlijk overal dat Japanners het niet zo fijn vinden als je op de bonnefooi een ho(s)tel binnenloopt om te vragen of ze nog een slaapplaats hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kunnen we toch maar beter alvast onze reis helemaal plannen en alvast alles boeken?
ik heb 2 maanden door japan gereist, zonder iets te plannen. vinden ze inderdaad niet erg leuk, maar ik heb ook meegemaakt dat het geen enkel probleem was.
wat ik meestal deed, was gewoon even gaan rondbellen als ik ergens op een station aankwam. ik haalde de hostels uit de lonely planet, daar staan altijd telefoon nummers bij.
en na verloop van tijd ontdekte ik dat het het makkelijkst is, om gewoon bij aankomst op een station, gelijk de tourist information binnen te lopen (die zit vrijwel altijd in of vlak buiten het station) en te zeggen dat je een goedkope slaapplek zoekt. dan gaan zij gelijk voor je bellen en regelen, gewoon als service, gratis. regelmatig werdt ik dan nog opgehaald van het station ook, door het hostel/ryokan.
alleen in kyoto was het een keer erg moeilijk iets te vinden, maar ook daar lukte het uiteindelijk via de tourist info. kyoto kan je beter een paar dagen van tevoren iets reserveren via de telefoon.
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:32:51 #145
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124336589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb 2 maanden door japan gereist, zonder iets te plannen. vinden ze inderdaad niet erg leuk, maar ik heb ook meegemaakt dat het geen enkel probleem was.
wat ik meestal deed, was gewoon even gaan rondbellen als ik ergens op een station aankwam. ik haalde de hostels uit de lonely planet, daar staan altijd telefoon nummers bij.
en na verloop van tijd ontdekte ik dat het het makkelijkst is, om gewoon bij aankomst op een station, gelijk de tourist information binnen te lopen (die zit vrijwel altijd in of vlak buiten het station) en te zeggen dat je een goedkope slaapplek zoekt. dan gaan zij gelijk voor je bellen en regelen, gewoon als service, gratis. regelmatig werdt ik dan nog opgehaald van het station ook, door het hostel/ryokan.
alleen in kyoto was het een keer erg moeilijk iets te vinden, maar ook daar lukte het uiteindelijk via de tourist info. kyoto kan je beter een paar dagen van tevoren iets reserveren via de telefoon.
Bedankt voor de info!
Nette service dat ze dat bij de VVV voor je doen, dat ga ik zeker onthouden! :)
Misschien moet ik het maar gewoon zien daar. Mocht het echt tegenvallen, kan ik altijd ter plekke mij reis per week uitstippelen en dan gelijk via internet voor die week boeken. Wellicht dat ik Kyoto nog wel even ga boeken vanuit NL, aangezien de data dat we daar zijn ook al vast liggen.

De hoop op cherry blossom in Tokyo heb ik al een beetje opgegeven. Na Tokyo gaan we gelijk naar Kyoto, hopen dat we daar meer kans hebben (moet net gaan als ik de voorspellingen zo lees). Anders ga ik het zelf nog wel in de Alpen of in het noorden proberen, ik zal het zien :P
pi_124337101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:32 schreef kciR het volgende:

[..]

Bedankt voor de info!
Nette service dat ze dat bij de VVV voor je doen, dat ga ik zeker onthouden! :)
Misschien moet ik het maar gewoon zien daar. Mocht het echt tegenvallen, kan ik altijd ter plekke mij reis per week uitstippelen en dan gelijk via internet voor die week boeken. Wellicht dat ik Kyoto nog wel even ga boeken vanuit NL, aangezien de data dat we daar zijn ook al vast liggen.

De hoop op cherry blossom in Tokyo heb ik al een beetje opgegeven. Na Tokyo gaan we gelijk naar Kyoto, hopen dat we daar meer kans hebben (moet net gaan als ik de voorspellingen zo lees). Anders ga ik het zelf nog wel in de Alpen of in het noorden proberen, ik zal het zien :P
je ziet het ongetwijfeld ergens, als je gaat rondreizen.
en reizen in japan is erg makkelijk eigenlijk, dus dat komt wel goed met die slaapplekken. ook erg lekker om zo'n vrijheid te hebben, dat niet je hele reis al vast ligt. :)
pi_124365892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

tokyo gisteren (foto van japanse vriendin op FB) .. zou zomaar kunnen dat je het mist ;(
maar dan nog, maak een tripje naar ergens met bergen, hoe hoger (kouder) , hoe later de kersenbloesem begint. ik was in kyoto jaren geleden met kersenbloesen, en in de bergen daar lag toen nog sneeuw en alles nog kaal.

[ afbeelding ]
O jeetje... zou wel heel jammer zijn als ze in april al weg zijn. Wij komen aan op 2 april in Tokio, is de kans klein dat er dan nog kersenbloesems zijn?
pi_124368021
Bij ons heb ik vandaag de eerste kersenbloesems open zien gaan. Die moeten volgende week ook nog wel bloeien. Zoals pokkerdepok zegt, als je naar het noorden reist - Nikko - dan moet het zeker wel lukken om ze nog te zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_124368839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:09 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

O jeetje... zou wel heel jammer zijn als ze in april al weg zijn. Wij komen aan op 2 april in Tokio, is de kans klein dat er dan nog kersenbloesems zijn?
lukt vast nog wel hoor.. je hebt wel pech dat het dit jaar heel vroeg is. maar wanhoop niet. :)

hier handige info: http://www.japan-guide.com/e/e2011.html

[ Bericht 10% gewijzigd door pokkerdepok op 22-03-2013 12:10:07 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 16:08:01 #150
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_124446090
De OP mag aangepast worden:

quote:
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
naar

Strolie 26 april - 3 juni

Nu druk hotels, auto's, restaurants en kaartjes voor sumo aan het regelen :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_124480197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
Bij ons heb ik vandaag de eerste kersenbloesems open zien gaan. Die moeten volgende week ook nog wel bloeien. Zoals pokkerdepok zegt, als je naar het noorden reist - Nikko - dan moet het zeker wel lukken om ze nog te zien.
Oké, dat is fijn! Bedankt ook pokkerdepok. We zijn sowieso van plan om naar Nikko te gaan, ik denk 4 of 5 april. :)
  maandag 25 maart 2013 @ 17:22:15 #152
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124490117
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:01 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Oké, dat is fijn! Bedankt ook pokkerdepok. We zijn sowieso van plan om naar Nikko te gaan, ik denk 4 of 5 april. :)
Ik kwam deze link tegen. Plekken rondom Tokyo (kan wel een paar uur reizen zijn), waar de bloesem (waarschijnlijk) later uitkomt. http://www.japan-guide.com/news/0026.html

Ik ga gelijk de eerste of tweede dag proberen om naar Mt. Fuji te komen, volgens deze voorspelling zit ik er dan midden in.
pi_124511122
Toch eindelijk een keer geregistreerd op Fok. Heb de site al vaak gebrowsed tijdens mijn zoektochten naar allerlei info.

Ik plan in juni een 2mans trip naar japan. In het plaatje is het schema dat ik van plan ben te volgen.
Ik zou graag commentaar hebben op dit schema.

Zijn er steden waar ik teveel tijd voor uitgetrokken heb, zijn er steden waar ik te kort blijf, zijn er mustsee steden die ik compleet oversla? Momenteel ben ik nog bezig met het inplannen van alle lege dagen, suggesties voor sightseeing zijn dus ook welkom.
En nog een geldgerelateerde vraag. Na het kopen van vliegtickets en een 21dagen JR railpass zal ik een budget overhebben van ongeveer 12000-13000Y per dag. Is dit toereikend voor 1 persoon voor accomodatie + niet JR transport + entreekosten + voedsel?
pi_124513430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:37 schreef Araphin het volgende:
Toch eindelijk een keer geregistreerd op Fok. Heb de site al vaak gebrowsed tijdens mijn zoektochten naar allerlei info.

Ik plan in juni een 2mans trip naar japan. In het plaatje is het schema dat ik van plan ben te volgen.
Ik zou graag commentaar hebben op dit schema.
[ afbeelding ]
Zijn er steden waar ik teveel tijd voor uitgetrokken heb, zijn er steden waar ik te kort blijf, zijn er mustsee steden die ik compleet oversla? Momenteel ben ik nog bezig met het inplannen van alle lege dagen, suggesties voor sightseeing zijn dus ook welkom.
En nog een geldgerelateerde vraag. Na het kopen van vliegtickets en een 21dagen JR railpass zal ik een budget overhebben van ongeveer 12000-13000Y per dag. Is dit toereikend voor 1 persoon voor accomodatie + niet JR transport + entreekosten + voedsel?
Profi schema zeg ^O^

Ik vind 4 dagen Tokyo wat weinig :@ En teveel tijd in Kyoto, maar daar heb ik hier al vaker ruzie over gehad :P

Wat ik wel zou veranderen (volledig persoonlijk natuurlijk) is die dagtrip vanuit Tokyo. I.p.v. Nikko naar Kamakura. 's Ochtends op een fietsje op het gemak langs de sights en 's middags lekker naar het strand, is 1 van de allertofste dagen van m'n hele vakantie geweest :)
pi_124513725
Ik heb niet zo'n lange reis gemaakt en dus niet alles gezien, maar Naoshima was voor mij het hoogtepunt en ligt op de route... Zeker het overwegen waard, prachtig eiland, zeker als je van moderne kunst houdt en iets buiten de grote steden wilt zien.

http://travel.nytimes.com(...)?pagewanted=all&_r=0
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124513936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind 4 dagen Tokyo wat weinig :@ En teveel tijd in Kyoto, maar daar heb ik hier al vaker ruzie over gehad :P
Kyoto vond ik ook wat tegenvallen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_124513946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kyoto vond ik ook wat tegenvallen.
Kyoto vond ik geweldig, hele relaxte stad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124513961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kyoto vond ik ook wat tegenvallen.
De eerste keer dat ik er was had ik dat ook, ik vond vijf dagen te veel, maar een tweede keer dacht ik van Ja, toch wel leuk". geen idee waarom, het weer, de stand van de maan, de vissentrek in de rode zee?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124514144
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb niet zo'n lange reis gemaakt en dus niet alles gezien, maar Naoshima was voor mij het hoogtepunt en ligt op de route... Zeker het overwegen waard, prachtig eiland, zeker als je van moderne kunst houdt en iets buiten de grote steden wilt zien.

http://travel.nytimes.com(...)?pagewanted=all&_r=0
Die staat bij mij ook heel hoog op de dat-gaan-we-volgende-keer-doen-lijst :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kyoto vond ik geweldig, hele relaxte stad.
De stad zelf vond ik dus juist enorm tegenvallen. Qua restaurants, avondprogramma, sfeer.. Sights zijn natuurlijk wel heel erg gaaf. Daarom als ik het nog een keer mocht doen zou ik slapen in Osaka en een paar keer op en neer met de trein voor de bezienswaardigheden in Kyoto.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 08:31:28 #160
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_124514149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb niet zo'n lange reis gemaakt en dus niet alles gezien, maar Naoshima was voor mij het hoogtepunt en ligt op de route... Zeker het overwegen waard, prachtig eiland, zeker als je van moderne kunst houdt en iets buiten de grote steden wilt zien.

http://travel.nytimes.com(...)?pagewanted=all&_r=0
Helemaal mee eens. Die twee dagen en één nacht die ik in Naoshima (Benesse House) heb doorgebracht waren fantastisch! _O_
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_124514175
Benesse House was echt een droom. Heerlijk een dagje rondfietsen op het eiland, kleine dorpjes, mooie natuur... Echt alles was geweldig.

En Kyoto vond ik qua restaurants geweldig! Mijn vrienden uit Tokyo komen ook oorspronkelijk uit Kyoto en gaan daar terug voor de goeie restaurants, etc. Daarom ook veel goeie tips, misschien hielp dat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124514218
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124514228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:33 schreef Bajskorv het volgende:
En Kyoto vond ik qua restaurants geweldig! Mijn vrienden uit Tokyo komen ook oorspronkelijk uit Kyoto en gaan daar terug voor de goeie restaurants, etc. Daarom ook veel goeie tips, misschien hielp dat.
Ik ben er ook een keer met vrienden geweest, en dat hielp wel. Maar zelfs dan vond ik de stad wat tegenvallen. Heb het ook niet zo op tempels, dus dat maakt Kyoto meteen een stuk minder interessant. De binnenstad, met veel kleine cafeetjes/eettentjes is trouwens wel de moeite waard.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_124514242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben er ook een keer met vrienden geweest, en dat hielp wel. Maar zelfs dan vond ik de stad wat tegenvallen. Heb het ook niet zo op tempels, dus dat maakt Kyoto meteen een stuk minder interessant. De binnenstad, met veel kleine cafeetjes/eettentjes is trouwens wel de moeite waard.
Dat vond ik juist het leuke, dat kanaaltje met al die tentjes, leuke binnenstad, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:09:00 #165
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_124517448
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:36 schreef Bajskorv het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig prachtig prachtig O+ O+ O+
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:31:39 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_124520102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind 4 dagen Tokyo wat weinig :@ En teveel tijd in Kyoto, maar daar heb ik hier al vaker ruzie over gehad :P
Wat ik wel zou veranderen (volledig persoonlijk natuurlijk) is die dagtrip vanuit Tokyo. I.p.v. Nikko naar Kamakura. 's Ochtends op een fietsje op het gemak langs de sights en 's middags lekker naar het strand, is 1 van de allertofste dagen van m'n hele vakantie geweest :)
Inderdaad: dagje minder in Kyoto zou ik ook doen en dan zeker Kamakura doen vanaf Tokyo.
Nikko vond ik niks aan, maar dat kwam ook grotendeels doordat het kutweer was die kant op, en steenkoud :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_124521354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:37 schreef Araphin het volgende:
En nog een geldgerelateerde vraag. Na het kopen van vliegtickets en een 21dagen JR railpass zal ik een budget overhebben van ongeveer 12000-13000Y per dag. Is dit toereikend voor 1 persoon voor accomodatie + niet JR transport + entreekosten + voedsel?
Als je hostels neemt of goedkope hotels via http://travel.rakuten.com dan kom je ruimschoots toe. Eten kost ook niet veel (Y700-2000).

Ik raad Mount Aso van harte aan. Zo'n enorme vulkaan in rijden met de trein is toch een unieke ervaring en ook om een stomend meer te zien en grappige "schuilbunkers" voor als de vulkaan plots uitbarst.
pi_124531723
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik idd naar de Aso vulkaan zal gaan en niet naar Beppu. Ik heb immers al een monkey park en een aquarium in de reis staan dus wat dat betreft is Beppu niet zo interessant meer.

Ik zal eens kijken of het lukt om 2 dagen minder Kyoto te doen, en dan een dag Naoshima en een dagje langer Tokyo (Kamakura).
pi_124533376
Zo, de aanpassingen in het schema zijn gedaan. Ook heb ik al wat buurten van Tokyo gekozen om in rond te kijken.


Aan de ene kant vind ik het leuk om langs al deze verschillende steden te gaan. Aan de andere kant lijkt het me dat de reis nog wel druk gaat worden met vaak maar 1 of 2 overnachtingen per stad en de grote hoeveelheid touristische sites.
Soms een rustdag te hebben zonder strak schema lijkt me wel fijn. Het lijkt me leuk om gewoon eens een dagje rond te dwalen en te kijken naar alledaagse dingen, voor een nederlander zullen die vast ook best interessant zijn.

Is het nog aan te raden om in sommige steden een fiets te huren, of zijn japanse steden hier simpelweg veel te groot voor?
pi_124533816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:18 schreef Araphin het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk om langs al deze verschillende steden te gaan. Aan de andere kant lijkt het me dat de reis nog wel druk gaat worden met vaak maar 1 of 2 overnachtingen per stad en de grote hoeveelheid touristische sites.
Soms een rustdag te hebben zonder strak schema lijkt me wel fijn. Het lijkt me leuk om gewoon eens een dagje rond te dwalen en te kijken naar alledaagse dingen, voor een nederlander zullen die vast ook best interessant zijn.

Is het nog aan te raden om in sommige steden een fiets te huren, of zijn japanse steden hier simpelweg veel te groot voor?
Volgens mij is in dit topic wel eens Kyoto aangeraden om met de fiets te doen, omdat het openbaar vervoer daar sowieso niet zo super is.

Fukuoka kan je ook prima fietsen. En als je bang bent dat je programma te gehaast is, doe dan Fukuoka gewoon in het midden. Behalve Dazaifu (een eind buiten de stad, maar in een halve dag heb je dat afgevinkt) zijn er eigenlijk geen bezienswaardigheden, maar het is wel een relaxte stad. Schoon en modern maar toch ook gezellig met al die eetstalletjes 's avonds op straat, leuke winkels, goed uitgaansleven (schijnt) en er is een echt strand. Ideaal dus om een fiets te huren en dat allemaal in alle rust een beetje te verkennen zonder het gevoel dat je must-see's mist.
pi_124534302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is in dit topic wel eens Kyoto aangeraden om met de fiets te doen, omdat het openbaar vervoer daar sowieso niet zo super is.

Misschien was ik dat :) Na 1 dag irriteren aan OV in Kyoto daar fiets gehuurd. Afstanden vallen nog best tegen (denk wel 10 km van oost naar west), best heet daar in juli en sommige tempels moet je nog een pittig stukje klimmen. Maar al met al een stuk relaxter dan de metro of bus daar imo.

Ik heb nog een dagje fietsen daar opgenomen met de gps :)

pi_124555305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is in dit topic wel eens Kyoto aangeraden om met de fiets te doen, omdat het openbaar vervoer daar sowieso niet zo super is.
Stond dat toevallig in de Lonely Planet? Want mijn broer stelde in Kyoto ook voor om te gaan fietsen.

Mijn broer is een Lonely Planet adept. Ik heb een voorkeur voor de minder gebaande paden, waar het wat rustiger is en je minder mensen om je heen hebt, op zoek naar leuke dingen die alleen de locals kennen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 maart 2013 @ 07:57:40 #173
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_124555824
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kyoto vond ik ook wat tegenvallen.
Ik vond het mooi, maar helaas waren er te veel toeristen. Het was echt overrompeld toen ik er was (juli 2012).

Maargoed, in Juni dus naar Hokkaido :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:09:05 #174
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_124557922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:34 schreef Araphin het volgende:
Ik denk dat ik idd naar de Aso vulkaan zal gaan en niet naar Beppu. Ik heb immers al een monkey park en een aquarium in de reis staan dus wat dat betreft is Beppu niet zo interessant meer.
Ik ga deze keer ook naar Beppu. Maar ik ga voor de "7 hells". Ik wist niet eens dat er een aquarium en apenpark was.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_124557970
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:57 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed, in Juni dus naar Hokkaido :)
De Bokma Kirin staat koud.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:04:09 #176
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_124559363
Fietsen in Kyoto is relaxt, maar wel hendig als je zo'n elektrische fiets huurt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_124565707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:18 schreef Araphin het volgende:

Is het nog aan te raden om in sommige steden een fiets te huren, of zijn japanse steden hier simpelweg veel te groot voor?
inderdaad, kyoto is erg relaxed on te fietsen. de stad is ongeveer maatje amsterdam, dus goed te doen. er is wel een metro, maar dat is maar een paar lijntjes. de rest moet met de bus, en dat vond ik nogal irritant, super druk en langzaam... op de fiest zoef je overal naartoe over de stoep, en kom je ontzettend veel onverwachte tempeltjes en leuke buurtjes tegen.

zoek wel een goeie fiets uit, die japanse fietsjes zijn erg klein en vrij onhandig.
en vergeet vooral niet je licht aan te doen als het gaat schemeren, ik ben een keer aangehouden. gelukkig alleen een waarchuwing, maar ze zijn streng...
pi_124573957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 06:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Stond dat toevallig in de Lonely Planet? Want mijn broer stelde in Kyoto ook voor om te gaan fietsen.

Mijn broer is een Lonely Planet adept. Ik heb een voorkeur voor de minder gebaande paden, waar het wat rustiger is en je minder mensen om je heen hebt, op zoek naar leuke dingen die alleen de locals kennen.
Nee van Knutdeijsbeer zoals 'ie zelf zegt.

Aan een reisgids heb je tegenwoordig eigenlijk ook niet meer zo veel. Als het gaat om de gebaande paden dan vind je alles ook wel in het Engels op internet, zoals op boekingssites of japan-guide.com ofzo. En als het niet om de gebaande paden gaat dan staat in de Lonely Planet ook niks. Voor de Iya-vallei en de wijde omgeving bijvoorbeeld maar één nietszeggend paragraafje. Kon ik alsnog op Japanstalige websites gaan uitpuzzelen of en zo ja wanneer er een bus rijdt etc. :X

De Lonely Planet heb ik toen ergens in een hostel achtergelaten omdat 'ie zo dik en zwaar en nutteloos was en sindsdien heb ik geloof ik nooit meer een reisgids mee op vakantie gehad. :)
pi_124595860
Zo, eindelijk tickets geboekt. Ik vlieg met Cathay Pacific, dus telkens een overstap in Hong Kong. Heenreis 22mei naar Tokyo, terugreis 19 juni vanaf Osaka. Hopelijk heb ik met deze data niet al teveel last van het 'Rainy season', ik had begrepen dat vooral in de tweede helft van juni de kans op regen hoog is.

Heb uiteindelijk Naoshima toch uit het schema geschrapt, ik ben niet zo'n fan van moderne kunst en ik kwam wat anders tegen wat me echt cool leek. Ik ga nu de Shimanami Kaido fietsen.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:46:32 #180
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124657966
De spanning begint nu op te lopen (volgende week zit ik in het vliegtuig) en met zo'n Paasweekend gaan de dagen sowieso al snel voorbij. Ik had mij voorgenomen om niet teveel te plannen, alleen de eerste twee weken stonden vast, laatste waren blank. Maar ik ben toch maar vast een plan aan het trekken, toch wel leuk, zo bij alle voorbereiding :)

Ik heb (door de post van Araphin) ook gekeken naar dit Shimanami Kaido fietsroute. Die lijkt mij erg gaaf, die is per direct in het programma opgenomen.

Daarnaast kwam ik dit nog tegen: Tateyama Kurobe Alpine Route, heeft iemand daar ervaring mee, ziet er erg leuk uit dat je met vijf verschillende vervoersmiddelen een stuk door de bergen af gaat leggen.
pi_124675788
Ah, das toevallig. De Tateyama Kurobe Alpine route kwam ik vandaag ook tegen. Na wat puzzelen toch besloten om hem in mijn programma op te nemen. Dat wordt een wat duurder dagje voor een budget traveller zoals ik, maar denk dat het het zeker waard is.
Ik ga de Alpine route doen in 1 dag van Matsumoto naar Toyama. In de ochtend van Matsumoto naar Shinano Omachi. Hier koop ik in één keer een ticket voor de hele route en zet ik mijn koffer op de delivery service naar het hotel in Toyama. Daarna rustig de Alpine route doen met alleen een kleine rugzak.

Al dat plannen is zo leuk, voor ik het wist waren er weer 2 uur voorbij.
pi_124676857
die fietsroute, wat een goede tip!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:52:21 #183
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124677840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 04:58 schreef Araphin het volgende:
Ah, das toevallig. De Tateyama Kurobe Alpine route kwam ik vandaag ook tegen. Na wat puzzelen toch besloten om hem in mijn programma op te nemen. Dat wordt een wat duurder dagje voor een budget traveller zoals ik, maar denk dat het het zeker waard is.
Ik ga de Alpine route doen in 1 dag van Matsumoto naar Toyama. In de ochtend van Matsumoto naar Shinano Omachi. Hier koop ik in één keer een ticket voor de hele route en zet ik mijn koffer op de delivery service naar het hotel in Toyama. Daarna rustig de Alpine route doen met alleen een kleine rugzak.

Al dat plannen is zo leuk, voor ik het wist waren er weer 2 uur voorbij.
Ik zag het ook, ik geloof ¤65 voor die 35km, maar dat moet wel een gave toch zijn!

Wat ik helemaal duur vind zijn die ryokans, dat is natuurlijk wel een hele mooie ervaring en ga ik zeker één dag/nacht doen, maar je bent snel ¤150 kwijt voor één nacht.
pi_124718238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 03:59 schreef Araphin het volgende:
Heb uiteindelijk Naoshima toch uit het schema geschrapt, ik ben niet zo'n fan van moderne kunst en ik kwam wat anders tegen wat me echt cool leek. Ik ga nu de Shimanami Kaido fietsen.
Hoewel we morgen al vertrekken heb ik toch nog de Shimanami Kaido aan mijn lijstje toegevoegd op het laatste moment. Wellicht niet om helemaal te fietsen, maar vooral het stuk rond Setoda lijkt me gaaf. Bedankt voor de tip!
pi_124789988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:34 schreef Araphin het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik idd naar de Aso vulkaan zal gaan en niet naar Beppu. Ik heb immers al een monkey park en een aquarium in de reis staan dus wat dat betreft is Beppu niet zo interessant meer.

Ik zal eens kijken of het lukt om 2 dagen minder Kyoto te doen, en dan een dag Naoshima en een dagje langer Tokyo (Kamakura).
Als je naar Beppu gaat moet je voor de onsen gaan en niet voor het monkeypark en het aquarium. Beppu heeft de meeste natuurlijke heet-water-bronnen van Japan (en nummer 2 van de wereld).
pi_124790075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Bokma Kirin staat koud.
De Sapporo zal je bedoelen.
  donderdag 4 april 2013 @ 13:40:41 #187
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_124873840
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 4 april 2013 @ 14:46:07 #188
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_124876299
Morgen zit ik in het vliegtuig *O*
  zondag 7 april 2013 @ 18:37:10 #189
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_124997523
Wij gaan voor het eerst naar Japan, op 25 april vertrekken we (mijn vrouw, ik en ons zoontje 4jr). We gaan 3 weken en gaan in die periode naar Tokyo, Hakone, Kyoto, Hiroshima, Yufuin/Beppu, Nagasaki en Fukuoka. Hotels zijn geboekt en we hebben een JR Green Pass. Heeft iemand nog tips voor dingen die echt leuk zijn voor kinderen? (Kun je bijv in Kyoto een fiets huren met een kinderzitje?)
  zondag 7 april 2013 @ 20:06:46 #190
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125001545
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125020912
JR East heeft een JR East rail pass special.
Ipv. 20.000 yen is het nu 15.000 yen. Drie dagen reizen in een tijdspanne van tien dagen te gebruiken.
http://www.jreast.co.jp/e/eastpass_sp/index.html
なんだっけ
  Eindredactie Games maandag 8 april 2013 @ 09:32:55 #192
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125021009
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 18:37 schreef remco_ het volgende:
Wij gaan voor het eerst naar Japan, op 25 april vertrekken we (mijn vrouw, ik en ons zoontje 4jr). We gaan 3 weken en gaan in die periode naar Tokyo, Hakone, Kyoto, Hiroshima, Yufuin/Beppu, Nagasaki en Fukuoka. Hotels zijn geboekt en we hebben een JR Green Pass. Heeft iemand nog tips voor dingen die echt leuk zijn voor kinderen? (Kun je bijv in Kyoto een fiets huren met een kinderzitje?)
waarom een Greenpas?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_125053039
Ligt het aan mij, of loont de JRpass zich niet zo snel?
Wij leggen de volgende reis af in 22 dagen: Tokyo, Hakone, Kyoto, Takayama, Tokyo, met hier en daar een uitstap. Daarbij kwamen we rond de 350 euro uit met losse kaartjes. Een JR pass voor 21 dagen (voor ons dus een dag te kort, die komt er dus sowieso bij) komt op ongeveer 450 euro.

Zie ik een addertje over het hoofd, of reizen de mensen met een JR-pass veel meer dan wij?
pi_125053064
Quote ipv edit :/
  maandag 8 april 2013 @ 22:48:39 #195
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125053560
Roomsnoes, je kan toch ook 14 dagen nemen?
Of komt dat net niet uit?
Wij plannen m altijd zo dat je dr terug mee naar narita kan.
Neem je op de heenweg een suica & nex (retour is maar 14 dagen, dus daarom railpass terug), dan bespaar je al 30 euro aan die n'ex. Verder kun je hem in Tokyo veel gebruiken, en in Osaka een beetje, op de loop line.

Dit keer is railpass voor ons 65 euro pp duurder dan losse treinkaarten + Narita Express. Maar dan kan je nog wel 2 weken lang met de metro in Tokyo (gebruik 'm vrijwel alleen maar) en Osaka (minder vaak) reizen. En eventueel nog uitstapjes doen natuurlijk.
Dus al met al scheelt het niet zo heel veel, maar heb je d'r wel veel gemak van, vind ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door matthijst op 08-04-2013 23:00:34 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games maandag 8 april 2013 @ 23:02:43 #196
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125054262
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:48 schreef matthijst het volgende:
Roomsnoes, je kan toch ook 14 dagen nemen?
Of komt dat net niet uit?
Wij plannen m altijd zo dat je dr terug mee naar narita kan.
Neem je op de heenweg een suica & nex (retour is maar 14 dagen, dus daarom railpass terug), dan bespaar je al 30 euro aan die n'ex. Verder kun je hem in Tokyo veel gebruiken, en in Osaka een beetje, op de loop line.
ik zou juist alleen de dagen kiezen dat je uit tokyo bent en naar tokyo gewoon een kaartje kopen voor de Nex. De railpass is relatief per dag duurder dan losse kaartjes kopen in tokyo.

En in Osaka heb je nog toeristenkaarten (Osaka Unlimited Pass)waarbij je twee dagen lang tegen een vast tarief ongelimiteerd gebruik kan maken van het OV en nog eens in 28 attracties gratis in mag en in 14 andere korting krijgt.

Je kan trouwens op Narita ook kortingskaartjes kopen voor de metro (http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/) Misschien dat je dan goedkoper uit bent.

En tsja, ik heb best 50 euro ervoor over om zelf te bepalen wanneer ik de trein pak of niet. Je reserveert toch meestal plekken en als je het om welke reden dan niet haalt haal je gewoon nieuwe kaartjes.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 8 april 2013 @ 23:17:34 #197
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125054881
Ga zelf zo: 6 nachten Tokyo, 7 Osaka, 6 Tokyo, dus dan moetje met een 2-weekse railpass sowieso ook in Tokyo reizen :)
Aangezien je een Suica & N'EX op de heenweg kunt kopen leek het mij het handigst om dan die railpass door te schuiven naar het eind.

Zelf kopen kan ook prima, maar ik vind het fijner zo :)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:12:56 #198
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125061390
quote:
4s.gif Op maandag 8 april 2013 09:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

waarom een Greenpas?
Voor de extra ruimte en een wat minder drukke coupe. (Ga voor het eerst en weet niet zo goed wat ik moet verwachten)

Wij reizen met een kleintje en in de golden week, ik wil de kans verminderen dat m.n. hij als een sardientje moet reizen ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:13:45 #199
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
  Eindredactie Games dinsdag 9 april 2013 @ 10:16:22 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125061472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:12 schreef remco_ het volgende:

[..]

Voor de extra ruimte en een wat minder drukke coupe. (Ga voor het eerst en weet niet zo goed wat ik moet verwachten)

Wij reizen met een kleintje en in de golden week, ik wil de kans verminderen dat m.n. hij als een sardientje moet reizen ;)
ik weet niet wat je gewend bent, maar de reguliere stoelen zijn hartstikke groot :) maar wel van te voren reserveren he :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:28:53 #201
17979 MissMSX
Knightmare
pi_125061780
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik weet niet wat je gewend bent, maar de reguliere stoelen zijn hartstikke groot :) maar wel van te voren reserveren he :P
Klopt. Mijn man is bijna 2 meter en die had nog beenruimte over.
Tegenvaller als je dan in Nederland in de trein zit en ik met mijn 1.75 m'n benen amper kwijt kan ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Japan *O*
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_125141907
Eens met MissMSX! Wij zijn nu in Japan en hebben maandag de reis gemaakt van Tokio naar Nagasaki. Je zou zeggen dat zo'n lange reis geen pretje is, maar dat was het wel.

Nagasaki is de lange reis trouwens meer dan waard! Wat een prachtige stad en omgeving. Heel veel historie en dan bedoel ik niet alleen de atoombom.
pi_125141949
Al geloof ik dat die Green Cars wel ideaal zijn voor ritjes met local trains. Daarin is de tweede klas soms wat minder. De trein naar Kamakura is bijv in 2e klas een soort metro terwijl de Green een echt treinstel is.
pi_125143196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 01:24 schreef p-etr-a het volgende:
Eens met MissMSX! Wij zijn nu in Japan en hebben maandag de reis gemaakt van Tokio naar Nagasaki. Je zou zeggen dat zo'n lange reis geen pretje is, maar dat was het wel.

Nagasaki is de lange reis trouwens meer dan waard! Wat een prachtige stad en omgeving. Heel veel historie en dan bedoel ik niet alleen de atoombom.
Nagasaki is tof ja! Ga je ook naar gunkanjima (battleship island)? Lijkt me echt tof daar een keer rond te lopen. Toen ik er was kon je er alleen omheen varen.

Ik vond het Sieboldhuis ook leuk. Geen bijzonder museum verder, maar zo lekker ontspannen in een 'buiten'wijk van Nagasaki. Maar ik ben dan ook een geshiedenisfreak, dus vond het tripje wel de moeite waard. Maar kan me voorstellen dat anderen het verspilde moeite vinden.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_125150363
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:44 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nagasaki is tof ja! Ga je ook naar gunkanjima (battleship island)? Lijkt me echt tof daar een keer rond te lopen. Toen ik er was kon je er alleen omheen varen.

Ik vond het Sieboldhuis ook leuk. Geen bijzonder museum verder, maar zo lekker ontspannen in een 'buiten'wijk van Nagasaki. Maar ik ben dan ook een geshiedenisfreak, dus vond het tripje wel de moeite waard. Maar kan me voorstellen dat anderen het verspilde moeite vinden.
Toevallig zijn we daar vanmorgen geweest. We wilden eigenlijk gisteren, maar toen was de zee te onstuimig. Vandaag ging het gelukkig wel en het was heel indrukwekkend. De gids van de tour company (Seaman) was ook echt heel leuk! Hij zong aan het eind zelfs een liedje.
pi_125152934
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:44 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nagasaki is tof ja! Ga je ook naar gunkanjima (battleship island)? Lijkt me echt tof daar een keer rond te lopen. Toen ik er was kon je er alleen omheen varen.

Ik vond het Sieboldhuis ook leuk. Geen bijzonder museum verder, maar zo lekker ontspannen in een 'buiten'wijk van Nagasaki. Maar ik ben dan ook een geshiedenisfreak, dus vond het tripje wel de moeite waard. Maar kan me voorstellen dat anderen het verspilde moeite vinden.
Gunkanjima valt eigenlijk tegen, aangezien je daar maar een half uurtje bent.
Tevens hebben ze alleen aan de buitenkant van de eiland paden gecreëerd waardoor je niet het gevoel hebt dat je echt op het eiland erin zit.
Als je online de illegale haikyo foto's ziet en daarna zelf daar ben, dan is dat echt teleurstellend.

Tenminste, dat is mijn opinie :)
なんだっけ
pi_125195180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Gunkanjima valt eigenlijk tegen, aangezien je daar maar een half uurtje bent.
Tevens hebben ze alleen aan de buitenkant van de eiland paden gecreëerd waardoor je niet het gevoel hebt dat je echt op het eiland erin zit.
Als je online de illegale haikyo foto's ziet en daarna zelf daar ben, dan is dat echt teleurstellend.

Tenminste, dat is mijn opinie :)
Dat vond ik niet. Zeker was het super geweest om meer te kunnen zien, maar dat is nu eenmaal niet mogelijk. Ook de aangelegde route was al heel indrukwekkend en ik ben blij dat we zijn gegaan.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:15:43 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125214282
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(


Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:27:19 #209
17979 MissMSX
Knightmare
pi_125214973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Gunkanjima valt eigenlijk tegen, aangezien je daar maar een half uurtje bent.
Tevens hebben ze alleen aan de buitenkant van de eiland paden gecreëerd waardoor je niet het gevoel hebt dat je echt op het eiland erin zit.
Als je online de illegale haikyo foto's ziet en daarna zelf daar ben, dan is dat echt teleurstellend.

Tenminste, dat is mijn opinie :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:59 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Dat vond ik niet. Zeker was het super geweest om meer te kunnen zien, maar dat is nu eenmaal niet mogelijk. Ook de aangelegde route was al heel indrukwekkend en ik ben blij dat we zijn gegaan.
Haha, zit ik net Skyfall te kijken komt Gunkanjima ineens voorbij ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef matthijst het volgende:
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(
[ afbeelding ]

Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Oew, goeie tip. Visa nog wel dus, of begrijp ik het plaatje niet goed? :?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:51:30 #210
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125216132
VISA nog wel zo te zien inderdaad :)
Die is volgens mij wel vrij duur als je wilt pinnen (4% van pinbedrag aan kosten)?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125221611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef matthijst het volgende:
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(
[ afbeelding ]

Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Dat is zwaar klote... maar waarom??
  zaterdag 13 april 2013 @ 16:10:44 #212
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125233326
Dat kan ik niet terugvinden op de site: http://www.sevenbank.co.jp/intlcard/index2.html

Edit: lijkt erop dat dit vaker heeft gedreigd, maar dat Mastercard er toch weer uit komt met de Seven Bank: http://www.fodors.com/com(...)and-cards-at-711.cfm

[ Bericht 48% gewijzigd door remco_ op 13-04-2013 16:17:34 (Update) ]
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:43:55 #213
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125236056
Waar staat dat ze er weer uit komen?
Of is dat je conclusie omdat ze na 2009 toch weer gebruikt konden worden?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:45:56 #214
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125237905
Op de site staat niet (meer) dat ze er na 19 april mee stoppen. Maw de gif waar jij naar linkt is niet zichtbaar op de site, of kijk ik er overheen?
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:51:10 #215
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125243184
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:27:46 #216
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125244866
My bad! Zou wel handig zijn als ze dit ook op het Engelse gedeelte zetten.
pi_125305639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef matthijst het volgende:
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(
[ afbeelding ]

Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Dat is wel heel irritant, zeg :-( Was juist zo blij dat ik niet steeds op zoek moest naar een citibank. Al weet ik er inmiddels een stuk of vier in Tokyo...
pi_125306196
Kersenbloesem in Amsterdam :)

In 2000 schonk de Japan Women’s Club (JWC) 400 kersenbomen aan de stad Amstelveen. Er is nu een Cherry Blossomparkje in het Amsterdamse Bos, vlakbij De Poel. Afgelopen woensdag was er het Hanami festival Wij vonden het toen nog wat te koud. Gisteren was het echter prachtig weer, dus gingen wij er even kijken:



Yay for self-heating Sake! :)



M'n meisje had wat hapjes geknutseld..



Daar kwamen we voor...





Een groepje dat zich naar de gelegenheid kleedde :)



Stralend in het zonnetje :)



Kusje voor Totoro!



Jut en Jul onder de Kersenbloesem :+



Plaque, ter nagedachtenis aan 2011.
  dinsdag 16 april 2013 @ 13:14:21 #219
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_125350269
Leuk zeg! ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_125434309
7 mei tot 20 mei weer naar Japan! Het is veel te lang geleden dat ik daar weer ben geweest.
Jammer dat het niet weer voor een jaar is. Maar dit is beter dan niks..
なんだっけ
  donderdag 18 april 2013 @ 17:38:05 #221
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125447338
Morgen eindelijk :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125448609
Nog een week.

En bij terugkomst een nieuwe baan, ook leuk! :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_125452666
Eerder in dit topic riep dat de dalende Yen gezorgd had voor een goedkope JPR pas. Bij http://www.japan-rail-pass.nl/ is er gewoon een vaste prijs in euro's? Waar hebben jullie de pas besteld?
pi_125452859
Bij ons duurt het helaas nog een tijdje voor we er weer zijn. :(

Had nog wat foto's op m'n telefoon staan. Niet geweldig van kwaliteit dus.

Een dagje Odaiba.


Een dagje Odaiba begon in Shinjuku :)






NHK Gebouw







En toen zagen we opeens een clubje lowriders :)























pi_125453619
Ik las zojuist dat Toei en Tokyo Metro 24/7 metro's laat rijden in Tokyo, Osaka, Nagoya en 2 andere steden.
http://www.nikkei.com/article/DGXNASFS1505J_V10C13A4MM8000/
http://news.livedoor.com/article/detail/7595822/

Dus JReast niet!
  Eindredactie Games donderdag 18 april 2013 @ 20:33:58 #226
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125453680
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:32 schreef Qunix het volgende:
Ik las zojuist dat Toei en Tokyo Metro 24/7 metro's laat rijden in Tokyo, Osaka, Nagoya en 2 andere steden.
http://www.nikkei.com/article/DGXNASFS1505J_V10C13A4MM8000/
http://news.livedoor.com/article/detail/7595822/

Dus JReast niet!
zal eens tijd worden :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_125453809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef matthijst het volgende:
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(
[ afbeelding ]

Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Dus je kon/kan bij 7-eleven gewoon pinnen met je Nederlandse bankpas?
  Eindredactie Games donderdag 18 april 2013 @ 20:40:45 #228
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125454016
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:36 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dus je kon/kan bij 7-eleven gewoon pinnen met je Nederlandse bankpas?
kon ja, dat was ook vvet handig, want die winkels zaten ook overal :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 18 april 2013 @ 20:44:31 #229
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125454229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:11 schreef sempervirens het volgende:
Eerder in dit topic riep dat de dalende Yen gezorgd had voor een goedkope JPR pas. Bij http://www.japan-rail-pass.nl/ is er gewoon een vaste prijs in euro's? Waar hebben jullie de pas besteld?
daar ook.
Prijzen worden wel aangepast. 1x per week dacht ik.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games donderdag 18 april 2013 @ 22:49:54 #230
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125461338
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

daar ook.
Prijzen worden wel aangepast. 1x per week dacht ik.
treinwinkel.nl gebruikt de (semi)actuele yenkoers. die versturen ook, dus je kan altijd vragen voor een prijsopgave :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_125470531
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:36 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dus je kon/kan bij 7-eleven gewoon pinnen met je Nederlandse bankpas?
Jup, maar vandaag lukte het inderdaad niet meer. Bij 7eleven niet en ook niet bij andere winkeltjes (ik heb de Daily Yamazaki geprobeerd). Gelukkig had ik de creditcard nog om op terug te vallen voor de laatste paar yens en vliegen we morgen terug. Wel erg lastig voor degenen die juist nu gaan. :(
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:29:43 #232
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_125482890
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:06 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Jup, maar vandaag lukte het inderdaad niet meer. Bij 7eleven niet en ook niet bij andere winkeltjes (ik heb de Daily Yamazaki geprobeerd). Gelukkig had ik de creditcard nog om op terug te vallen voor de laatste paar yens en vliegen we morgen terug. Wel erg lastig voor degenen die juist nu gaan. :(
Ik ben nu twee weken in Japan en wist van niets (was nog niet op fok geweest). Dus ik naar de Seven Eleven om te pinnen, doet hij het niet! En mijn pas werkt niet bij de ATM op hetcpostkantoor, ook al niet op Narita. Gelukkig kon ik mn hotel nog betalen met creditcard. Overmorgen ga ik naar Osaka, daar zit een Citibank, daar zou het goed moeten gaan. Morgen toch maar even proberen te pinnen met creditcard.

Gisteren heb ik overigens de Shimanami Kaido gefietst. Erg mooie route, bedankt nog voor de tip in dit topic. Ik ben van Onomichi naar de brug voor Imabari gefietst. Vanaf daar terug met ov, dat was nog wel een uitdaging, de bus stopte niet bij dat de depot, dus met de taxi naar de bushalte, dan met de expresbus naar het voorlaatste eiland, en dan met een lokale bus naar Onomichi. Op de fietst iets meer dan 4,5uur, met de bus 2 uur! (Ik ben overigens erg verbrand onderweg, door de wind had ik dat niet in de gaten. Loop ik nu met een rode nek, onderarmen en gezicht..)
Vandaag zit ik in Okayama, ook erg mooie stad, lekker druk, maar niet groot en het heeft een zeer mooi kasteel en een Japanse tuin (in het foldertje staat, een van de drie mooiste van Japan, dat wil ik graag geloven).
Morgen staat het kunsteiland Naoshima op het programma.
pi_125496186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef matthijst het volgende:
Vanaf 19 april is het niet meer mogelijk te pinnen bij 7-Elevens :(
[ afbeelding ]

Hier een linkje naar een docje van Citibank, met hun ATM-locaties:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Misschien handig voor in de OP?
Misschien maar een tijdelijk probleem?

http://www.jp-bank.japanpost.jp/en/ias/en_ias_index.html

http://www.mastercard.com(...)ns/notification.html
  zaterdag 20 april 2013 @ 11:07:47 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125517244
Er is een storing schijnt het... Net gebeld met Rabo en ING. Schijnbaar kan je in Japan en de VS niet pinnen op sit moment. Zelf citibank, postkantoor geprobeerd... Gelukkig kon ik pinnen meg mn visa, want anders mooi zonder geld in Tokyo gezeten :(

Naja, storing: ING zei dat er iets is aagepast aan de beveiliging van de automaten. Pinnen in winkels zou nog wel moeten werken... Hij dacht trouwens dat dit iets blijvends zou zijn.

Bij rabo dachten ze aan een storing, maar dat het vanaf de 19e is, is dan wel weer erg "toevallig". Ze zei dat ik maar ff moest vragen of ik in een winkel wat extra kon pinnen :D
Afwachten dus, maar als je binnenkort gaat zoumik ofwel wat cash, of een CC meenemen...
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 april 2013 @ 11:11:47 #235
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125517326
Ik lees dat verhaaltje net. Hopelijk snel opgelost

[ Bericht 67% gewijzigd door matthijst op 20-04-2013 11:54:37 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125528421
Is het eigenlijk aan te raden om ook een visa cc mee te nemen naar Japan? ik heb nu alleen een ing maestro card en mijn ing mastercard maar had al vaker gelezen dat deze steeds minder vaak geaccepteerd worden.
  zaterdag 20 april 2013 @ 18:54:32 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125528657
Gezien het gekloot van vandaag was ik blij dat ik m bij me had.
Gaan morgenochtend ff proberen te pinnen met creditcard van Mastercard, kijken wat die doet...

Kan best dat het binnen 1-2 dagen weer is opgelost trouwens hoor.
Postbank bood ook nog aan een geldkoerier ofzoiets te regelen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:00:49 #238
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125528874
Heb je in mijn.ing.nl de pas op wereld gezet? Per april zijn alle ING passen standaard geblokkeerd buiten europa. Menuutje helemaal rechtsonder: "pasgebruik buitenland": http://www.ing.nl/particu(...)s-wijzigt/index.aspx

[ Bericht 35% gewijzigd door remco_ op 20-04-2013 19:12:23 ]
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:19:34 #239
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125529593
Yep, bedankt voor de tip, maar da's het probleem niet in dit geval.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:40:17 #240
316074 remco_
To Infinity, and beyond!
pi_125530447
Bericht van de NL Ambassade:
Http://japan.nlambassade.org/nieuws/2013/04/problemen-met-maestro-cirrus-bankpassen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door remco_ op 20-04-2013 21:23:18 ]
pi_125533132
Waarom zou Visa beter zijn? Ik heb ook een MasterCard van de ING en daarmee kon ik gewoon geld opnemen.

We zijn trouwens terug in Nederland en hebben een toptijd gehad. Binnenkort meer, nu te moe. :)
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:12:09 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125534070
Zeg niet dat visa beter is, ik zeg dat die tot nu toe als enige werkt ;)
Ga morgen MasterCard creditcard proberen. Die schijnt het idd misschien ook te doen.

Pinpassen tot nog toe dus niet.

Pinnen met visa is hoerig duur trouwens. 120 yen voor een euro.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:14:13 #243
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125537187
Nog 1 : tot eind oktober met visa 5% korting bij yodobashi en bic camera. Samen met de 5% korting aan sales tax wordt een iPad zo wel erg goedkoop in Japan!
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games zondag 21 april 2013 @ 01:02:29 #244
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125543770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:14 schreef matthijst het volgende:
Nog 1 : tot eind oktober met visa 5% korting bij yodobashi en bic camera. Samen met de 5% korting aan sales tax wordt een iPad zo wel erg goedkoop in Japan!
salestax is 10 procent ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 21 april 2013 @ 01:10:42 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125544050
Neu.
Vanaf 2015 schijnbaar wel.

ipad mini
小計 ¥27,429
送料無料 ¥0
消費税 ¥1,371
合計 ¥28,800

Dus met korting van visa en 5% sales tax eraf rond de 210 euro.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games zondag 21 april 2013 @ 02:11:02 #246
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125545632
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 01:10 schreef matthijst het volgende:
Neu.
Vanaf 2015 schijnbaar wel.

ik zie het, het was in 2012 al aangenomen, maar kennelijk hebben ze de daadwerkelijke invoering een paar jaar uitgesteld :) Heeft VISA trouwens niet 2 procent toeslag op aankopen buiten de EU?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 21 april 2013 @ 05:10:23 #247
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125546660
Jawel, maar bij elke bank betaal je wel iets aan wisselkoers. Net ff zon mini opgehaald en is idd met 2x 5% korting :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125547305
Vanaf volgende week weer in Japan *O* Zijn er hier nog mensen die Koninginnedag bij de ambassade in Tokyo gaan vieren? :)
pi_125547437
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef Negentiendertig het volgende:
Vanaf volgende week weer in Japan *O* Zijn er hier nog mensen die Koninginnedag bij de ambassade in Tokyo gaan vieren? :)
Een van de redenen dat ik naar Japan geimigreerd ben, is om geen Koninginnedag te hoeven vieren. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125547802
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef Negentiendertig het volgende:
Vanaf volgende week weer in Japan *O* Zijn er hier nog mensen die Koninginnedag bij de ambassade in Tokyo gaan vieren? :)
Ik ga er wel heen. Heb al een oranje shirt gekocht bij de Uniqlo haha.

Het niet kunnen pinnen is echt verschrikkelijk. Zit hier gewoon echt zonder geld nu. Heb maar even wat van mijn vriendin geleend, en morgen even kijken of mijn creditcard het bij het postkantoor doet.

De vorige keren dat ik naar japan ging had ik nieteens een creditcard. Ik had dan echt geen kant op gekund. :|W
  zondag 21 april 2013 @ 10:55:10 #251
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_125548085
Ben blij dat ik gewoon geld kan opnemen bij mijn vriendin.

Nadeel is wel dat ik elke uitgave moet verantwoorden. -O-

Zijn die Star Wars Limited Edition T-shirts bij Uniqlo nog voldoende in voorraad? Ik ga ook meteen een oranje T-shirt halen. Hahaha :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 21 april 2013 @ 11:46:36 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125549145
Vanochtend met Rabo creditcard gepind, de Mastercard variant en die doet het ook.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125551605
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 10:19 schreef happynjitram het volgende:

[..]

Ik ga er wel heen. Heb al een oranje shirt gekocht bij de Uniqlo haha.

Het niet kunnen pinnen is echt verschrikkelijk. Zit hier gewoon echt zonder geld nu. Heb maar even wat van mijn vriendin geleend, en morgen even kijken of mijn creditcard het bij het postkantoor doet.

De vorige keren dat ik naar japan ging had ik nieteens een creditcard. Ik had dan echt geen kant op gekund. :|W
Leuk, dan zie ik je daar misschien wel :)

Inderdaad balen van het niet kunnen pinnen. Gelukkig heb ik een Japanse rekening, maar geld daarheen overmaken is ook een bitch :')
  zondag 21 april 2013 @ 14:47:28 #254
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_125554593
Het niet kunnen pinnen is echt drama. Gelukkig dat ik nog last minute voor de vakantie een creditcard had aangevraagd, anders had ik nu echt een probleem gehad.

Ik lees net van Koninginnedag in de ambassade, ik ben dan in Tokyo (ik vlieg 1 mei 's avonds weer naar NL). Misschien kom ik ook wel even een kijkje nemen, lijkt mij wel geinig om dat eens in het buitenland mee te maken :)
(Shit, ik zie dat je je voor 12 april had moeten aanmelden..)
  zondag 21 april 2013 @ 16:34:15 #255
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_125558812
kan je ook niet meer gewoon pinnen bij postkantoren?
laat maar, ik moet beter lezen. wat een ramp zeg, moet er niet aan denken zonder geld te zitten ineens, daar.
pi_125616612
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een van de redenen dat ik naar Japan geimigreerd ben, is om geen Koninginnedag te hoeven vieren. :)
Ik ga niet echt voor het feest, wil graag de inhuldiging zien :)
pi_125680158
Beste mensen ik ga zaterdag naar Japan en dinsdag zou ik graag naar de Tokyo Metropolitan Central Wholesale Market gaan. Maar hoe werkt dit precies is had ergens gelezen dat je er vroeg heen moet gaan en reserveren, maar kan dit nergens meer vinden. Ook las ik dat hij in 2013 gaat sluiten. Is hij dus nog open?

En kan ik gewoon bellen met een iPhone en KPN daar :P?

Bedankt!
  woensdag 24 april 2013 @ 14:58:23 #258
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125680473
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN) :)

5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken :)
Blogje, wel veel poppenspul de eerste week, maar goed:
http://japan013.blogspot.jp/
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games woensdag 24 april 2013 @ 15:01:02 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_125680558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:47 schreef Peterrtt het volgende:
Beste mensen ik ga zaterdag naar Japan en dinsdag zou ik graag naar de Tokyo Metropolitan Central Wholesale Market gaan. Maar hoe werkt dit precies is had ergens gelezen dat je er vroeg heen moet gaan en reserveren, maar kan dit nergens meer vinden.
de vismarkt bedoel je? Daar kan je gewoon naar binnenlopen en dan rondkijken. Begint rond 4 uur, dus kom op tijd :P Alleen de openbare tonijnveiling is voor een gelimiteerd aantal mensen, en wie het eerst komt wie het eerst maalt. Of wie er brutaal genoeg is loopt gewoon een deurtje binnen e gaat kijken :)
quote:
Ook las ik dat hij in 2013 gaat sluiten. Is hij dus nog open?
Geen idee
quote:
En kan ik gewoon bellen met een iPhone en KPN daar :P?

Bedankt!
Tuurlijk lukt dat
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 24 april 2013 @ 16:35:08 #260
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_125683826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN) :)

5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken :)
Blogje, wel veel poppenspul de eerste week, maar goed:
http://japan013.blogspot.jp/
Leuk blog, met inderdaad veel poppen.
Okonomiyaki is echt de ontdekking van mijn reis, ik heb het nu twee keer gehad, een keer in Hiroshima (hoog in een warenhuis) en in Osaka (bij Chibu, in de buurt van die grote krab). Echt heerlijk eten en leuk om te zien hoe ze dat recht voor je neus klaarmaken.
Die mos burger met sla ipv brood ziet er wel geinig uit, morgen misschien maar als lunch proberen :P

En aan dat pinnen wordt dus wel gewerkt, dat is goed nieuws. Ik zit hier nog een week, dus denk niet dat ik nog gewoon kan pinnen, maar hopen dat het snel is gefixt.
  woensdag 24 april 2013 @ 17:09:13 #261
17979 MissMSX
Knightmare
pi_125685094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN) :)

5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken :)
Blogje, wel veel poppenspul de eerste week, maar goed:
http://japan013.blogspot.jp/
Tof! Ik heb meteen zin om kook-matcha te kopen en groentheecake enzo te gaan maken :Y)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_125705205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN) :)

5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken :)
Blogje, wel veel poppenspul de eerste week, maar goed:
http://japan013.blogspot.jp/
Leuke blog om te volgen
  donderdag 25 april 2013 @ 00:13:26 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125705638
Jammer dat XL bij Uniqlo trouwens Japanse XL is :(
Hele lading geinige polo's voor weinig, maar niet in te komen :(
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 25 april 2013 @ 00:17:11 #264
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125705751
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:35 schreef kciR het volgende:

[..]

Leuk blog, met inderdaad veel poppen.
Okonomiyaki is echt de ontdekking van mijn reis, ik heb het nu twee keer gehad, een keer in Hiroshima (hoog in een warenhuis) en in Osaka (bij Chibu, in de buurt van die grote krab).
Zo lekker dat spul :)
Bovenin yodobashi hebben ze t ook vaak (Osaka en Akihabara iig).
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn :)
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:50:11 #265
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_125719567
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zo lekker dat spul :)
Bovenin yodobashi hebben ze t ook vaak (Osaka en Akihabara iig).
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn :)
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Ah, bedankt voor de tip!
In Osaka heb ik heerlijk sushi gegeten bij de Isetan op het station (10F) met een local, die mij aansprak in een koffiezaakje en mij na een paar uur gepraat te hebben uitnodigde om samen te gaan eten. Erg smakelijk en een toffe middag ook :) Maar dit is dus geen Koreaanse bbq...
pi_125720771
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zo lekker dat spul :)
Bovenin yodobashi hebben ze t ook vaak (Osaka en Akihabara iig).
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn :)
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Traditionale Koreaanse BBQ is zo veel mogelijk vlees. Dat kun je dan zelf roosteren. Meestal hebben ze op het menu een fotootje van al dat vlees staan. Mijn echtgenote is er dol op, en ik eet dan bibimbap zonder vlees.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125721000
Tip voor de gefortuneerde reizigers hier.

In de jaren 80 zijn er in Japan heel wat hotels gebouwd die gerekend hadden op een eeuwig durende boom van de economie. Prachtig grote luxe kamers. Die hotels schijnen het niet zo goed te doen, en we zijn al paar keer op een hele goede deal gestuit.

Deze week moest ik in Yokohama zijn, en daar hebben we de nacht doorgebracht in een uitermate luxe hotel, met een enorme badkamer, een gigantische slaapkamer, een woonkamer en balkon. De kamer was grofweg 2 keer zo groot als ons eigen appartement. Een doordeweekse nacht kostte 12,000 JPY.

We zijn een keer 's avonds laat in Tokyo verstrikt geraakt, en zijn toen rond 23:00 uur een enorm luxe hotel in Odaiba binnengelopen. Bij het eerste hotel vroegen ze 36,000 JPY (hahahahahaha, niet dus), maar bij de buren kregen we een enorme kamer voor 11,500 JPY. De normale prijs voor zo'n kamer op internet lag zo rond de 40,000 JPY.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125731229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:34 schreef Lyrebird het volgende:
Tip voor de gefortuneerde reizigers hier.
Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerd ;) maar hebben relatief lage eisen (schoon en goed bed is voldoende). We hebben/hopen (max) 10,000 yen per nacht te besteden.

A: Is dit reeel en B: is het wel of niet handig om van te voren via internet te reserveren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Knakker op 25-04-2013 20:37:51 ]
pi_125731456
Mooie aanbiedingen bij Peach:

Domestic
【Travel】 Oct 1~26
Routes
Fares(Tue/Wed/Thu)enkele reis

Osaka(Kansai)-Fukuoka 1500 JPY
Okinawa(Naha)-Ishigaki(New Ishigaki) 1500 JPY
Osaka(Kansai)-Sapporo(Shinchitose) 2500 JPY
Osaka(Kansai)-Okinawa(Naha) 2500 JPY
Osaka(Kansai)-Ishigaki(New Ishigaki) 3500 JPY

Ook internationaal vrij goedkoop naar Korea.
TRV
pi_125739281
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zo lekker dat spul :)
Bovenin yodobashi hebben ze t ook vaak (Osaka en Akihabara iig).
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn :)
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Haha, de eerste keer dat we tegen zo'n restaurant tegen kwamen, dachten we dat het een soort individuele teppanyaki was. Wisten wij veel - was ook niemand anders aanwezig op dat moment. Toen we de kaart (met plaatjes) kregen begon het al te dagen, met de bakjes was het duidelijk :D. Wel erg goed bevallen en vaker herhaald.

Hier begint ondertussen de voorpret aardig te kiriebelen, nog 3.5 maand ...
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  donderdag 25 april 2013 @ 23:54:03 #271
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125745013
Keer een andere foto van die Gundam bij Odaiba :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 26 april 2013 @ 00:12:53 #272
17979 MissMSX
Knightmare
pi_125745728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef matthijst het volgende:
Keer een andere foto van die Gundam bij Odaiba :)
[ afbeelding ]
Fuck dat ding is groot :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_125748295
Nog een paar maanden en dan mogen wij ook. Heb er heel veel zin in.

Wij gaan Kyoto, Hiroshima, Osaka en Tokyo doen.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:42:01 #274
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_125751769
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:08 schreef Knakker het volgende:

[..]

Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerd ;) maar hebben relatief lage eisen (schoon en goed bed is voldoende). We hebben/hopen (max) 10,000 yen per nacht te besteden.

A: Is dit reeel en B: is het wel of niet handig om van te voren via internet te reserveren?
In Osaka kan ik Hotel Mikado aanraden, dat is een budgethotel, zo presenteren ze zich ook. Ik heb daar voor drie nachten voor een private single room 6300 yen betaald geloof ik. Het hotel is dan ook niet supersjiek (tl bak aan het plafond en gedeelde badkamer) maar de service is echt heel goed en ze spreken er vloeiend Engels. De ligging is misschien niet heel optimaal als je niet zo lang in Osaka blijft, maar wel naast een belangrijk JR station.
J Hoppers is daar ook goed, dat is een hostel, maar heeft ook prive kamers. (Die ligging is ook gunstiger)

Maar voor dat bedrag is het wel te doen, kijk eens rond op booking.com of hostelworld. Boeken zou ik wel aanraden, al is het de dag van te voren. Japanners vinden het wel fijn als ze weten dat je komt.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:19:18 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125753085
Zit nu in Hearton Inn Minamisenba. Ook best goed te doen. 67 euro per nacht en bij Shinsaibashi Station, dus redelijk centraal:


Eerder in de andere Hearton gezeten, die was wat minder.
Vorig jaar in Yotsubashi Blue Wave Inn, die was ook wel OK, maar kreeg daar een rokerskamer dus dan ben je eerst 2 dagen aan het luchten :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125756928
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef matthijst het volgende:
Keer een andere foto van die Gundam bij Odaiba :)
[ afbeelding ]
Sugoi :o
pi_125772900
Het lijkt erop dat Maestro kaarten het vanaf morgen weer doen bij Citibank en postkantoren.
http://mastercard.pressdo(...)eld-opnemen-in-japan
Helaas niets over 7/11 supermarkten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:15:30 #278
17979 MissMSX
Knightmare
pi_125774334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:40 schreef Araphin het volgende:
Het lijkt erop dat Maestro kaarten het vanaf morgen weer doen bij Citibank en postkantoren.
http://mastercard.pressdo(...)eld-opnemen-in-japan
Helaas niets over 7/11 supermarkten.
quote:
MasterCard betreurt het dat er desondanks een kleine groep Nederlandse kaarthouders hinder heeft ondervonden van de geldopnamebeperking in Japan, maar benadrukt geen concessies te hebben willen doen aan de veiligheid van het internationale betalingsverkeer.
Wat was/is er precies aan de hand dan? :?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:53:40 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125782155
Kon een week lang niet pinnen met maestro kaarten :)
Straks wel ff proberen...
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 27 april 2013 @ 07:22:04 #280
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125788619
Pinnen werkt weer :)
Suica doet het nu ook in Osaka: erg handig!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125790716
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 07:22 schreef matthijst het volgende:
Pinnen werkt weer :)
Suica doet het nu ook in Osaka: erg handig!
Mooi dat het weer werkt. Ik ga nog wel een creditcard aanvragen voor ik vertrek. Voor het geval dat er weer een storing is, of als ik geld nodig heb en de postkantoren al dicht zijn.
Trouwens, over die postkantoren. Zijn die lastig te vinden of zijn er zoveel dat je ze vaak tegenkomt tijdens je normale programma?
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:04:02 #282
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125791695
Zijn wel te vinden op Google Maps :)
Heb dit keer een simkaart gekocht; 1GB voor 30 dagen, 4750 yen.
Best handig, werkt overal.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125791718
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:04 schreef matthijst het volgende:
Zijn wel te vinden op Google Maps :)
Heb dit keer een simkaart gekocht; 1GB voor 30 dagen, 4750 yen.
Best handig, werkt overal.
Is dat die ene die je op voorhand via internet moet aanschaffen of heb je die ergens lokaal gekocht ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:38:14 #284
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125792446
Vooraf besteld en laten bezorgen bij hotel inderdaad. Ik heb deze gedaan:
http://www.econnectjapan.com/products/sim

Volgens mij, maar dat weet iemand die in Japan woont misschien beter, kan je niet gewoon een winkel inlopen en een prepaid kaart kopen, als "niet-Japanner"?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_125797005
Oeeeh ik werd helemaal enthousiast over koyasan, en daar overnachten in een Shukubo. Blijkt dat de reis daarheen niet bij JR zit en dus 30.000yen voor een retourtje is. :(. Doen we maar niet denk ik :(.
pi_125797172
30.000 yen? Is dat met een prive-vliegtuig ofzo? Een gewone enkele reis met de trein vanaf Osaka kost 1.230 yen.

En je laat je plannen toch niet volledig bepalen door wat toevallig met een JR-pass te bereiken is?
pi_125797228
Koyasan is pakweg 3000 yen voor een retourtje volgens Hyperdia:
http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7

:)
pi_125797474
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:04 schreef Igen het volgende:
30.000 yen? Is dat met een prive-vliegtuig ofzo? Een gewone enkele reis met de trein vanaf Osaka kost 1.230 yen.

En je laat je plannen toch niet volledig bepalen door wat toevallig met een JR-pass te bereiken is?
Nee dat zeker niet maar als het dan 30.000yen kost dan heb ik het er niet voor over ;). Maar goed ik zie dat ik inderdaad een nulletje teveel had gemaakt :D. Zo wordt het inderdaad een stuk beter te doen.
pi_125827789
Als je maar 1 nacht in Koya wil blijven kan je de Koyasan World Heritage Ticket overwegen blijkbaar, 2780 yen heen- en terugreis, bus vervoer ter plaatse plus nog korting bij inkom van verschillende tempels en pagodes.

Ze is wel enkel voor 2 aansluitende dagen geldig, ik ben van plan in oktober ook te gaan maar ik heb 2 overnachtigen in Koya dus kom niet in aanmerking
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_125857453
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:29 schreef Hello_Kitty het volgende:
Als je maar 1 nacht in Koya wil blijven kan je de Koyasan World Heritage Ticket overwegen blijkbaar, 2780 yen heen- en terugreis, bus vervoer ter plaatse plus nog korting bij inkom van verschillende tempels en pagodes.

Ze is wel enkel voor 2 aansluitende dagen geldig, ik ben van plan in oktober ook te gaan maar ik heb 2 overnachtigen in Koya dus kom niet in aanmerking
Ja super :D Voor ons is het sowieso maar een nacht. Wat is er in japan veeel te zien en wat is 3 weken toch kort!
pi_125863801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:47 schreef p-etr-a het volgende:
Waarom zou Visa beter zijn? Ik heb ook een MasterCard van de ING en daarmee kon ik gewoon geld opnemen.

We zijn trouwens terug in Nederland en hebben een toptijd gehad. Binnenkort meer, nu te moe. :)
En? :D
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Vooral de Shimanami fiets route :)
pi_125866480
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:08 schreef Knakker het volgende:Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerd ;) maar hebben relatief lage eisen (schoon en goed bed is voldoende). We hebben/hopen (max) 10,000 yen per nacht te besteden.

A: Is dit reeel en B: is het wel of niet handig om van te voren via internet te reserveren?
Met http://travel.rakuten.com/ kom je meestal voordeliger uit dan booking.com. Buiten Tokyo is het zeker doenbaar om rond Y5000 te blijven. In Tokyo zijn er zeker kamers te vinden onder Y10.000, het valt reuzemee. Daar de Yen zo laag staat kan je je ook wat laten gaan als je een net iets grotere kamer wilt :)
pi_125866639
Je kan ook airbnb.com proberen. Je overnacht dan bij locals thuis. In Japan nog geen ervaring mee maar wel binnen europa al zeer goed bevallen. :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:14:18 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_125900132
Korean BBQ dikke vadsige aanrader in Osaka:
http://www.yakiniku-rokko.jp/

Super lekker gegeten: onbeperkt menu B genomen, dan kan je je helemaal scheel eten aan lekker vlees!
Kan wat mij betreft in de OP.
Personeel spreekt Engels, dus ze vertellen je precies wat je allemaal te eten krijgt.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:03:14 #295
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_126018510
Wat zijn de spelregels voor taxfree shoppen in Japan? Gewoon hopen dat je op Schiphol niet gecontroleerd wordt?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2013 @ 13:26:29 #296
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_126019462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de spelregels voor taxfree shoppen in Japan? Gewoon hopen dat je op Schiphol niet gecontroleerd wordt?
jup. voor het importeren van goederen maakt het niet uit of je al in het land waar je de spullen hebt gekocht belasting hebt betaald of niet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_126019715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de spelregels voor taxfree shoppen in Japan? Gewoon hopen dat je op Schiphol niet gecontroleerd wordt?
Wij kopen alles altijd taxfree. Sommige winkels doen het automatisch als ze merken dat je geen Japanner bent (een drogist wilde zelfs bij de aankoop van een wimperkruller van 300 yen een taxfreeforrmulier gaan invullen. Toen hebben we 'm maar even afgeremd :+ ).

Je mag tot ¤ 430,- p.p. vrij invoeren in NL. Echter, wij hebben er misschien weleens overheen gezeten en het zou kunnen dat we dat dan vergeten zijn te melden. ;)

Wij zijn nog nooit tegengehouden door de douane. Gebeurt dat een keer, dan doen we ook niet moeilijk en betalen we gewoon als we toevallig over de grens zitten...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:30:10 #298
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126021804
Yodobashi doet t boven de 10.000 yen. Scheelt je 5%.
Als je met Visa betaalt krijg je nog s 5% korting.
iPad mini gehaald voor 205 euro (in nl 330).
Bose hoofdtelefoons zijn hier 240 (in nl 360).

Grens is idd 430, maar je betaalt alleen als over het item dat erboven zit (tenzij het 1 item is dan duurder dan 430 is, dan betaal je over het hele item.).
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:19:00 #299
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_126028454
Heb een mooie horloge en een verlovingsring gekocht in Okachimachi, bij Ueno (geweldige buurt om daarvoor te shoppen, scheelt vaak al de helft met warenhuizen of winkels in Ginza). Scheelde echt heel veel euro met Nederland. Leve de lage Yen en wholesellers in Ueno!

Doosje en bonnetjes maar hier laten en het op ons dragen langs de douane. :D

Ben ik toch het advies van Rutte aan het opvolgen en aan het consumeren. >:)

[ Bericht 12% gewijzigd door Strolie75 op 03-05-2013 17:30:52 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:27:31 #300
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_126028745
Ze nieten wel een papiertje in je paspoort en zetten een stempeltje. Papiertje is voor de Japanse douane op Narita en wordt daar ingenomen heb ik begrepen, stempel heb ik zekerheidshalve maar naast een oude visumstempel laten zetten. Valt het niet zo op, en kan het ook een oude zijn.

Maar goed, ik denk/hoop dat de Nederlandse douane meer gespitst is op Apple producten en camera accessoires dan juwelen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_126050142
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:19 schreef Strolie75 het volgende:
Heb een mooie horloge en een verlovingsring gekocht in Okachimachi, bij Ueno (geweldige buurt om daarvoor te shoppen, scheelt vaak al de helft met warenhuizen of winkels in Ginza). Scheelde echt heel veel euro met Nederland. Leve de lage Yen en wholesellers in Ueno!

Doosje en bonnetjes maar hier laten en het op ons dragen langs de douane. :D

Ben ik toch het advies van Rutte aan het opvolgen en aan het consumeren. >:)
Zo doen wij het ook. Wij hebben er ook horloges gekocht en die gewoon omgedaan. Niets aan 't handje :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ze nieten wel een papiertje in je paspoort en zetten een stempeltje. Papiertje is voor de Japanse douane op Narita en wordt daar ingenomen heb ik begrepen, stempel heb ik zekerheidshalve maar naast een oude visumstempel laten zetten. Valt het niet zo op, en kan het ook een oude zijn.

Maar goed, ik denk/hoop dat de Nederlandse douane meer gespitst is op Apple producten en camera accessoires dan juwelen.
Yup, papiertje wordt er gewoon weer uitgehaald. Zelfs het nietje wordt zorgvuldig verwijderd. :)

Bij terugkomst in NL zijn wij tot op heden *klopt af* nog nooit gecontroleerd. Zal ongetwijfeld een keer wèl gebeuren. Maar dan betalen we gewoon als we boven het toegestane bedrag zitten. Da's het spelletje :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')