abonnement Unibet Coolblue
pi_123140487
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:49 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die zitten op 77 en 97. ;)
Kistje met pyramideschuim er omheen .

wel je aanzuiging erbuiten natuurlijk.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123176298
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:26 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Kistje met pyramideschuim er omheen .

wel je aanzuiging erbuiten natuurlijk.
zou ik niet doen, cilinders hebben niet voor niks koelribben. en die kunnen ook echt warm worden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_123181583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:52 schreef densmee het volgende:

[..]

zou ik niet doen, cilinders hebben niet voor niks koelribben. en die kunnen ook echt warm worden
en dan?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123182300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

en dan?
tot smeltende zuigers aan toe, of je schuim vat vlam.
die zuigertjes van die compressors zijn maar van alluminium, cilinderwand is ook maar een zacht spul.
dus zo maar een warmloper of zelfs vastloper is mogelijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_123182432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:26 schreef densmee het volgende:

[..]

tot smeltende zuigers aan toe, of je schuim vat vlam.
die zuigertjes van die compressors zijn maar van alluminium, cilinderwand is ook maar een zacht spul.
dus zo maar een warmloper of zelfs vastloper is mogelijk
Een Ingersoll-Rand staat toch ook in een geluidgedempte kast ?

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123183055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:28 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Een Ingersoll-Rand staat toch ook in een geluidgedempte kast ?

[ afbeelding ]
je bedoelt die diesel compressors? Die zijn hoogstwaarschijnlijk vloeistof gekoeld
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_123183235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:26 schreef densmee het volgende:

[..]

tot smeltende zuigers aan toe, of je schuim vat vlam.
die zuigertjes van die compressors zijn maar van alluminium, cilinderwand is ook maar een zacht spul.
dus zo maar een warmloper of zelfs vastloper is mogelijk
En waar denk je dat 99 procent an de zuigers van gemaakt zijn?

En die wanden, is gewoon een stalen bus.

Kijk de koeling wegnemen is een beetje een dooddoener. Mijn compressor heeft geforceerde koeling. Tyfusherrie maakt dat ouwe lel. Inbouwen lijkt me geen strak plan. Die mobiele units hebben ook geforceerde koeling anders loopt het in de soep. Misschien zelfs waterkoeling.

Ik zet hem straks wel buiten de werkplaats :) maar ja nu met verbouwen is dat lastig met je nietpistool haha.
Laat die handjes wapperen!
pi_123183246
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:37 schreef densmee het volgende:

[..]

je bedoelt die diesel compressors? Die zijn hoogstwaarschijnlijk vloeistof gekoeld
Als je de klep opendoet krijg je een bruine kop van de stralingswarmte :P
Worden gekoeld met olie ,maar 80 graden word het zo binnen.
vandaar de vochtafscheider. >warme lucht .
en een vriesdroger erachter
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123183413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En waar denk je dat 99 procent an de zuigers van gemaakt zijn?

En die wanden, is gewoon een stalen bus.

Kijk de koeling wegnemen is een beetje een dooddoener. Mijn compressor heeft geforceerde koeling. Tyfusherrie maakt dat ouwe lel. Inbouwen lijkt me geen strak plan. Die mobiele units hebben ook geforceerde koeling anders loopt het in de soep. Misschien zelfs waterkoeling.

Ik zet hem straks wel buiten de werkplaats :) maar ja nu met verbouwen is dat lastig met je nietpistool haha.
zuigers zijn inderdaad alu met zuigerveren maar cilinder wanden van staal zijn niet top natuurlijk, je moet nikasil hebben oid
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_123183594
Nicasil in mijn motorfietsen, ja. Compressor.... Veel minder hitte, lijkt me overkill.

Een goede compressor met oliesmering en staken bus, uiteraard gehard... Gaan met die banaan.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 21:15:36 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123384835
Loop ik van de week de plaatselijke Action binnen; ligt daar gewoon een oscilerende multizaag in het schap van Einhell; voor ¤ 35,- euro kun je daar geen buil aanvallen !



En vandaag even uitgeprobeerd; zaagbladen van Bosch passen er ook gewoon op *O* _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 26-02-2013 22:18:00 ]
pi_123386785
Hmm interesting!
pi_123389549
Bevalt het apparaat vonkenboer?
pi_123392888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Loop ik van de week de plaatselijke Action binnen; ligt daar gewoon een oscilerende multizaag in het schap van Einhell; voor ¤ 35,- euro kun je daar geen buil aanvallen !

[ afbeelding ]

En vandaag even uitgeprobeerd; zaagbladen van Bosch passen er ook gewoon op *O* _O_
Aanbieding of vast assortiment? Kan 'm niet terugvinden op de site van de action dus als het een weekaanbieding is zal die wel voorbij zijn. Anders wordt het maar weer eens een ritje naar de Action. ;)
pi_123398668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:44 schreef Gieliovd het volgende:
Een goede compressor met oliesmering en staken bus, uiteraard gehard... Gaan met die banaan.
Ik gebruik al jaren een olieloze luchtcompressor ; vind dat wel zo fijn voor verfspuiten. De herrie van de geforceerde koeling is wel typhus; meestal zet ik de compressor buiten en de slang naar binnen via en klapraampje.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 21:08:32 #66
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123475226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:38 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Aanbieding of vast assortiment? Kan 'm niet terugvinden op de site van de action dus als het een weekaanbieding is zal die wel voorbij zijn. Anders wordt het maar weer eens een ritje naar de Action. ;)
Er lagen er vorige week donderdag nog ruim 20 van dit soort machines, en voor ¤ 35,- euro kun je er eigenlijk geen buil aanvallen. :s)

Of het een weekaanbieding betrof of een artikel uit het vastte assortiment is weet ik eigenlijk niet; stond er ook niet bij ofzo :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:39 schreef jdel het volgende:
Bevalt het apparaat vonkenboer?
Hij voelt in ieder geval wel erg degelijk aan en doet wat hij moet doen :s) , natuurlijk is het lang geen ferm maar dat verwachtte ik eigenlijk ook niet :)

Nee, wat mij betreft is dit een goede aankoop geweest *O*
pi_123489832
Is hij krachtig genoeg vonkenboer? Ik heb erg prettig met een Bosch gewerkt tijdens de verbouwing maar weet niet of deze krachtig genoeg is?
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:48:04 #68
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_123489941
En ik maar een Fein aanschaffen :( :(
pi_123489987
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:48 schreef betyar het volgende:
En ik maar een Fein aanschaffen :( :(
Dat oranje is ook wat waard :7
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:52:51 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_123489999
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:51 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dat oranje is ook wat waard :7
Ik gebruik hem dan ook dagelijks, ik denk dat een Einhell daar niet geschikt voor is.
pi_123516963
Mijn nieuwe aanwist binnengekregen:




Mooi profielschaafje uit eind 19e eeuw.
Veel ramen werden voorzien van dit specifieke profiel in die tijd, echter was het nog best lastig om deze te pakken te krijgen. Ik heb het schaven nog niet helemaal onder controle, de houten vergrendelpen laat bij kleine belasting los waardoor de schaafbeitel ook los komt. Dat terwijl hij toch goed lijkt te passen, en keurig strak zit. Ik heb ook nog moeite met het instellen van de schaafdiepte, maar dit leer ik vanzelf wel :) Eerste schaaf dus nog geen ervaring!
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 10:48:32 #72
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123565026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik gebruik hem dan ook dagelijks, ik denk dat een Einhell daar niet geschikt voor is.
We hebben hem dan ook voor incidenteel gebruik :s)
Niet om hele dagen semi-professioneel mee te gaan werken.

quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:51 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dat oranje is ook wat waard :7
Daar hangt dan ook een heel ander prijskaartje aan :7
We hebben ze op de bouwbeurs in Utrecht wel gezien, dat zijn ook echt alleskunners.

Maar om nou voor iets wat je straks na de verbouwing nog maar een paar keer gebruikt honderden euro's uit te geven.
  PR/Manusje van alles zondag 3 maart 2013 @ 12:20:53 #73
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123567061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:29 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mijn nieuwe aanwist binnengekregen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi profielschaafje uit eind 19e eeuw.
Veel ramen werden voorzien van dit specifieke profiel in die tijd, echter was het nog best lastig om deze te pakken te krijgen. Ik heb het schaven nog niet helemaal onder controle, de houten vergrendelpen laat bij kleine belasting los waardoor de schaafbeitel ook los komt. Dat terwijl hij toch goed lijkt te passen, en keurig strak zit. Ik heb ook nog moeite met het instellen van de schaafdiepte, maar dit leer ik vanzelf wel :) Eerste schaaf dus nog geen ervaring!
heb je een voorbeeld van dat profiel? Gaaf man :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123573380
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

heb je een voorbeeld van dat profiel? Gaaf man :o

Dit was het origineel, waar ik op zoek naar was.
pi_123581215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Loop ik van de week de plaatselijke Action binnen; ligt daar gewoon een oscilerende multizaag in het schap van Einhell; voor ¤ 35,- euro kun je daar geen buil aanvallen !

[ afbeelding ]

En vandaag even uitgeprobeerd; zaagbladen van Bosch passen er ook gewoon op *O* _O_
Bedankt Vonkenboer. Dank zij jou ben ik erachter dat er een mega grote Action op de Europaboulevard zit boven Dirk. Nooit geweten dat er bij mij in de buurt een zit. Ze hadden er nog een stuk of zes liggen. Overigens ¤36.95.
woef
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')