abonnement Unibet Coolblue
pi_122714265
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



F&F / Kattenvraagbaak #21
Catty on :)

In het vorige topic was Horror's kat zoek voor de jaarwisseling, gelukkig kwam de hongerige kater een paar dagen geleden door het kattenluikje lopen en is niet meer weg te slaan van het toetsenbord O+

Op advies van Fok!s kattenkenners werd geadviseerd de kat niet alleen te castreren, maar ook te chippen en dat is altijd een heel goed advies als je kat weleens de deur uitloopt ^O^
Vooral als jezelf een kat kwijt bent geraakt zonder chip; je zoekt je een ongeluk.

Ook in het vorige topic: hoe ga je met je katten door het oud/nieuwjaarsdag: Veel geluid lijkt de truc te doen; ook hier zijn net als bij andere FoK!katten het geluidsnivo van de radio/tv asociaal hoog gezet met als gevolg dat de poezen gezellig in de huiskamer bleven zitten.

Nu mijn vraag:
Hey allemaal, ik heb een vraag aan jullie. Sinds kort gaat Bandit rond een uur of 4 als een gek staan mauwen. Wij uit bed om te kijken wat er is maar meneer wil gewoon eten. Tegenwoordig gaan we niet meer uit bed omdat we toch weten wat hij wilt, alleen blijft hij door gaan met mauwen tot de wekker gaat en we er wel uitgaan :s hebben jullie een idee? Ik wil weer kunnen slapen...

Wat vinden jullie?
pi_122714319
Joepie; ik had eens de eer een nieuw topicdeel over katten te openen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:39:55 #3
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122714760
Nou moe, poes weet het gewoon! Ik denk ik probeer het nog 1 keer. Klein beetje voer op mijn vinger en ja hoor. Ze at het op! Nog een paar likken voer zo naar biinen gekregen, wel onder gemopper en gebrom, maar het zit erin!
En ik weet wel dat het een aflopende zaak is maar nog 1 dag/nachtje samen zou fijn zijn.

En practisch gezien ook handiger met eventueel vervoer van en naar dierenarts. Vanaf morgen kan mijn vader ook mee en die heb ik dan weer hard nodig omdat ik nu een zenuwinzinking nabij ben.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122716001
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:39 schreef Radobe het volgende:
Nou moe, poes weet het gewoon! Ik denk ik probeer het nog 1 keer. Klein beetje voer op mijn vinger en ja hoor. Ze at het op! Nog een paar likken voer zo naar biinen gekregen, wel onder gemopper en gebrom, maar het zit erin!
En ik weet wel dat het een aflopende zaak is maar nog 1 dag/nachtje samen zou fijn zijn.

En practisch gezien ook handiger met eventueel vervoer van en naar dierenarts. Vanaf morgen kan mijn vader ook mee en die heb ik dan weer hard nodig omdat ik nu een zenuwinzinking nabij ben.
:o Wat is er aan de hand?!
  zondag 10 februari 2013 @ 16:14:49 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122716398
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:39 schreef Radobe het volgende:
Nou moe, poes weet het gewoon! Ik denk ik probeer het nog 1 keer. Klein beetje voer op mijn vinger en ja hoor. Ze at het op! Nog een paar likken voer zo naar biinen gekregen, wel onder gemopper en gebrom, maar het zit erin!
En ik weet wel dat het een aflopende zaak is maar nog 1 dag/nachtje samen zou fijn zijn.

En practisch gezien ook handiger met eventueel vervoer van en naar dierenarts. Vanaf morgen kan mijn vader ook mee en die heb ik dan weer hard nodig omdat ik nu een zenuwinzinking nabij ben.
Kan me heel goed voorstellen wat voor aanslag op de emoties het is. :*
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 februari 2013 @ 16:22:12 #6
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122716767
Ja en dit beessie heeft zo'n beetje mijn leven gered. In een diepe duistere periode van mijn leven was poes er om voor te zorgen. Dat hield me op de been. We hebben ook zo'n innge band dat andere mensen het wel eens eng vinden.
Ik hou zo enorm veel van dat beessie en ik ben er zo aan gehecht.. En door mijn psyche kan ik me niet zo goed hechten aan mensen dus dit is heel moeilijk. Poes is mijn alles en dat zal voor sommigen overdreven klinken en anderen zullen het precies begrijpen.

Heel fijn dat jullie meeleven, dat helpt. :*
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 februari 2013 @ 16:51:42 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_122718317
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:22 schreef Radobe het volgende:
Ja en dit beessie heeft zo'n beetje mijn leven gered. In een diepe duistere periode van mijn leven was poes er om voor te zorgen. Dat hield me op de been. We hebben ook zo'n innge band dat andere mensen het wel eens eng vinden.
Ik hou zo enorm veel van dat beessie en ik ben er zo aan gehecht.. En door mijn psyche kan ik me niet zo goed hechten aan mensen dus dit is heel moeilijk. Poes is mijn alles en dat zal voor sommigen overdreven klinken en anderen zullen het precies begrijpen.

Heel fijn dat jullie meeleven, dat helpt. :*
Sterkte, :*
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 februari 2013 @ 16:55:13 #8
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_122718456
Ik had in het vorige topic ook een vraag gesteld, maar heb eigenlijk nog een vraag.
Onze poes (we hebben er eentje) plast heel vaak buiten de bak. We maken het grondig schoon en het is ook niet of ze aldoor op dezelfde plek plast, maar gewoon telkens ergens anders.
De bak verschonen we regelmatig en ze plast er ook gewoon niet in als hij net schoon/ververst is. Vaak plast ze er ook wel in, dus we kunnen er eigenlijk geen regelmaat in zien..

Het kan zijn als we aanwezig zijn, in een andere kamer zijn, weg zijn; het maakt allemaal niet echt uit. Ik zag online wel tips van Feliway, maar zag daar vooral staan over sproeien en angstige katten maar ze sproeit niet, ze plast echt. En ze is ook niet echt angstig vlak van te voren oid. Heeft iemand tips of is Feliway toch een goede oplossing?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_122719177
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:22 schreef Radobe het volgende:
Ja en dit beessie heeft zo'n beetje mijn leven gered. In een diepe duistere periode van mijn leven was poes er om voor te zorgen. Dat hield me op de been. We hebben ook zo'n innge band dat andere mensen het wel eens eng vinden.
Ik hou zo enorm veel van dat beessie en ik ben er zo aan gehecht.. En door mijn psyche kan ik me niet zo goed hechten aan mensen dus dit is heel moeilijk. Poes is mijn alles en dat zal voor sommigen overdreven klinken en anderen zullen het precies begrijpen.

Heel fijn dat jullie meeleven, dat helpt. :*
ik snap die innige band heel goed. Maar ik vind het ook heel goed om te lezen dat je je wel beseft dat je je kat moet laten gaan als het echt niet meer gaat.
Klote he? :'(
  zondag 10 februari 2013 @ 17:25:02 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122719581
quote:
11s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik had in het vorige topic ook een vraag gesteld, maar heb eigenlijk nog een vraag.
Onze poes (we hebben er eentje) plast heel vaak buiten de bak. We maken het grondig schoon en het is ook niet of ze aldoor op dezelfde plek plast, maar gewoon telkens ergens anders.
De bak verschonen we regelmatig en ze plast er ook gewoon niet in als hij net schoon/ververst is. Vaak plast ze er ook wel in, dus we kunnen er eigenlijk geen regelmaat in zien..

Het kan zijn als we aanwezig zijn, in een andere kamer zijn, weg zijn; het maakt allemaal niet echt uit. Ik zag online wel tips van Feliway, maar zag daar vooral staan over sproeien en angstige katten maar ze sproeit niet, ze plast echt. En ze is ook niet echt angstig vlak van te voren oid. Heeft iemand tips of is Feliway toch een goede oplossing?
Kan ook op bijv. blaasontsteking wijzen. Ik zou even naar de dierenarts gaan.

@Radobe: sterkte! Ik begrijp je heel goed. Mijn vorige kat was ook alles voor me. Alles, alles, alles. Als dat gek is, dan is dat maar zo. Het was een fijne band die me erg gelukkig heeft gemaakt. Ik mis haar enorm, maar zag het ook als een betoon van respect dat ik haar heb laten inslapen toen ze ongeneeslijk ziek was en pijn kreeg. Al maakt dat het gemis niet minder groot.

[ Bericht 13% gewijzigd door Duderinnetje op 10-02-2013 17:30:07 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 februari 2013 @ 19:04:21 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_122723128
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kan ook op bijv. blaasontsteking wijzen. Ik zou even naar de dierenarts gaan.

@Radobe: sterkte! Ik begrijp je heel goed. Mijn vorige kat was ook alles voor me. Alles, alles, alles. Als dat gek is, dan is dat maar zo. Het was een fijne band die me erg gelukkig heeft gemaakt. Ik mis haar enorm, maar zag het ook als een betoon van respect dat ik haar heb laten inslapen toen ze ongeneeslijk ziek was en pijn kreeg. Al maakt dat het gemis niet minder groot.
Ze heeft een keer eerder blaasontsteking gehad, maar toen plaste ze echt bloed zegmaar..
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_122723282
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
  zondag 10 februari 2013 @ 19:10:52 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122723372
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:04 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ze heeft een keer eerder blaasontsteking gehad, maar toen plaste ze echt bloed zegmaar..
Dat hoeft niet hoor, dat er bloed bij zit. En als ze er misschien gevoelig voor is... Ik zou het echt even laten checken. Straks gooi je het op een gedragskwestie terwijl het misschien simpeler is (maar de kat er wel last van heeft).
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 februari 2013 @ 19:11:22 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_122723390
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
Als je een dubbel gevoel hebt; heb je wel eens een propje aluminiumfolie geprobeerd? En dat snel wegschuiven en dat ze er achteraan gaat en er dan mee gaat spelen etc.?
Ik snap je gevoel wel, maar blijkbaar heeft ze er zelf wel plezier in!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 februari 2013 @ 19:11:52 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_122723413
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat hoeft niet hoor, dat er bloed bij zit. En als ze er misschien gevoelig voor is... Ik zou het echt even laten checken. Straks gooi je het op een gedragskwestie terwijl het misschien simpeler is (maar de kat er wel last van heeft).
Hmhm, ik zal dat maar even doen dan. Als het niks is, kom ik hier gewoon weer terug :+. Dank je wel!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 10 februari 2013 @ 19:12:11 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122723426
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
Ik heb hetzelfde als jij, maar volgens mij is dat menselijke projectie. O-)

Gelukkig speelt die van ons het allerliefste met een simpel plastic rietje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122723445
quote:
17s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Als je een dubbel gevoel hebt; heb je wel eens een propje aluminiumfolie geprobeerd? En dat snel wegschuiven en dat ze er achteraan gaat en er dan mee gaat spelen etc.?
Ik snap je gevoel wel, maar blijkbaar heeft ze er zelf wel plezier in!
Heb ik ook ja, vond ze ook best leuk maar never nooit zo leuk als het laserlampje _O-
  zondag 10 februari 2013 @ 19:16:13 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122723579
quote:
14s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hmhm, ik zal dat maar even doen dan. Als het niks is, kom ik hier gewoon weer terug :+. Dank je wel!
Hopelijk is het dat. Hoewel hopelijk wat vreemd is in deze, maar je snapt me vast.

Onze oude kat plaste laatst opeens op mijn rugzak die in de gang stond en een paar dagen later op een schoenendoos die elders in de gang stond.
Bleek, toen ze voor iets anders bij de dierenarts was, dat ze met een blaasontsteking rondliep. Kuurtje gekregen en sindsdien gaat het prima.

Ik had dat zelf nooit gedacht eigenlijk. Ik dacht dat ze een mallote demente werd. Nu ja, dat is ze. Maar het wildplassen behoorde daar dus niet toe.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122724173
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
Ik gebruik 'm ook af en toe, ze vinden 'm ook hier erg leuk! En snap het wel, vind 't soms ook wel een beetje sneu. Maar de grootste liefhebber gaat ook achter sneeuw aan en ach, dat krijgt ze ook nooit te pakken want 't is meteen weg :+ En het lampje maakt een klik geluidje als ik 'm indruk of loslaat, dus het is altijd duidelijk als ik ophou met dat ding en laat ze ook zien dat ik 'm wegleg, anders blijven ze soms wel even zoeken :')
  maandag 11 februari 2013 @ 09:10:59 #20
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122741838
Poes heeft vannacht uit zichzelf weer wat gegeten, na dat dwangvoeren niet wilde overdag. Vanochtend toch maar de dierenarts gebeld, hij belt mij straks terug voor verder overleg. We wachten nog op de uitslag maar ik zie dat beessie best pijn heeft en op sommige momenten ook totaal niet.
Dilemma.. Ga ik haar toch oplappen of zet ik er een punt achter.
Ik neig naar haar rust te geven.. bah bah wat moeilijk
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122741949
Sterkte :*
pi_122741955
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:10 schreef Radobe het volgende:
Dilemma.. Ga ik haar toch oplappen of zet ik er een punt achter.
Ik neig naar haar rust te geven.. bah bah wat moeilijk
ligt er ook aan wat er op te lappen valt.
hopelijk komt er vandaag ook werkelijk de uitslag die duidelijkheid geeft
  maandag 11 februari 2013 @ 09:52:09 #23
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122742494
Er valt niks meer op te lappen :'( De uitslag is niet goed, ik kan het rekken met medicatie maar dat doe ik niet. Vanmiddag om 14:30 hebben we een afspraak. Ze weet het want toen ik de da aan de foon had, kwam ze uit haar bakkie en sprong ze op schoot, dat heeft ze al 2 dagen niet gedaan.
Lekker knuffelen met mijn lieffie O+
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122742657
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:52 schreef Radobe het volgende:
Er valt niks meer op te lappen :'( De uitslag is niet goed, ik kan het rekken met medicatie maar dat doe ik niet. Vanmiddag om 14:30 hebben we een afspraak. Ze weet het want toen ik de da aan de foon had, kwam ze uit haar bakkie en sprong ze op schoot, dat heeft ze al 2 dagen niet gedaan.
Lekker knuffelen met mijn lieffie O+
Kan je mij vertellen wat er precies aan de hand is?
  maandag 11 februari 2013 @ 10:08:29 #25
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122742789
Kwaadaardig gezwel in de lymfen en met medicatie en operatie is het te rekken eventueel maar ze weten niet hoevvel gezwellen en hoe snel het terugkomt.
Ik kan haar bij mij houden omdat ik dat zo graag wil maar ze heeft pijn en voelt zich ellendig. Dat verdient ze niet.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  maandag 11 februari 2013 @ 10:14:44 #26
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_122742913
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
Precies de reden waarom ik niet teveel met de laserlamp speel met ze. Gewoon een normaal propjes (of klein muisje / balletje) vinden ze ook leuker, want dan kunnen ze pakken (en naar de baas brengen *)).

Radobe sterkte vandaag
pi_122742981
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef Radobe het volgende:
Kwaadaardig gezwel in de lymfen en met medicatie en operatie is het te rekken eventueel maar ze weten niet hoevvel gezwellen en hoe snel het terugkomt.
Ik kan haar bij mij houden omdat ik dat zo graag wil maar ze heeft pijn en voelt zich ellendig. Dat verdient ze niet.
probleem is dat ze met medicatie en operatie ook heel veel ongemak/ziek/pijn voelen wat je aan een kat niet kan uitleggen.
Ik zou het ook niet rekken met medische ingrepen bij mij Max.
Ontzettend klote voor je
pi_122743091
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:52 schreef Radobe het volgende:
Er valt niks meer op te lappen :'( De uitslag is niet goed, ik kan het rekken met medicatie maar dat doe ik niet. Vanmiddag om 14:30 hebben we een afspraak. Ze weet het want toen ik de da aan de foon had, kwam ze uit haar bakkie en sprong ze op schoot, dat heeft ze al 2 dagen niet gedaan.
Lekker knuffelen met mijn lieffie O+
Ohhh, wat naar. :N ;( Veel sterkte en nog lekker veel knuffelen nu het nog kan!
pi_122743132
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Precies de reden waarom ik niet teveel met de laserlamp speel met ze. Gewoon een normaal propjes (of klein muisje / balletje) vinden ze ook leuker, want dan kunnen ze pakken (en naar de baas brengen *)).

Radobe sterkte vandaag
1 kat van ons doet dat ook, apporteren met haar favo muisjes.
Die andere van ons, de rooie, is amper in beweging te krijgen (alleen als de voerbak gevuld word zie je hem rennen :') ).. Het laserlampje is het enige waar hij écht écht enthousiast van word en gaat rennen de hele kamer door, dus ja het moet maar :P
pi_122743148
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef Radobe het volgende:
Kwaadaardig gezwel in de lymfen en met medicatie en operatie is het te rekken eventueel maar ze weten niet hoevvel gezwellen en hoe snel het terugkomt.
Ik kan haar bij mij houden omdat ik dat zo graag wil maar ze heeft pijn en voelt zich ellendig. Dat verdient ze niet.
Owh ;( veel sterkte vandaag!
pi_122743740
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef Radobe het volgende:
Kwaadaardig gezwel in de lymfen en met medicatie en operatie is het te rekken eventueel maar ze weten niet hoevvel gezwellen en hoe snel het terugkomt.
Ik kan haar bij mij houden omdat ik dat zo graag wil maar ze heeft pijn en voelt zich ellendig. Dat verdient ze niet.
Oh, wat verschrikkelijk naar is dat voor je poes en jij! ;(
Hoe oud is ze?
  maandag 11 februari 2013 @ 10:56:11 #32
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_122743749
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:26 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

1 kat van ons doet dat ook, apporteren met haar favo muisjes.
Die andere van ons, de rooie, is amper in beweging te krijgen (alleen als de voerbak gevuld word zie je hem rennen :') ).. Het laserlampje is het enige waar hij écht écht enthousiast van word en gaat rennen de hele kamer door, dus ja het moet maar :P
Probeer anders eens een kattenhengel met een paar echte veren eraan :@. Mijn oudste kater gaat dan helemaal los. Grommen, blazen, etc en super actief om het te pakken te krijgen. Heel apart om te zien (zijn nog binnen katten).
pi_122743891
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:56 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Probeer anders eens een kattenhengel met een paar echte veren eraan :@. Mijn oudste kater gaat dan helemaal los. Grommen, blazen, etc en super actief om het te pakken te krijgen. Heel apart om te zien (zijn nog binnen katten).
Haha die hebben we ook. Geloof me, we hebben werkelijk kilo's aan speelgoed( :') )...
Veertjes vind hij op zich wel interessant, maar nooit lang. Het laserlampje wel, daar kan hij uren als een gek achteraan rennen ;)
pi_122743975
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:56 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Probeer anders eens een kattenhengel met een paar echte veren eraan :@. Mijn oudste kater gaat dan helemaal los. Grommen, blazen, etc en super actief om het te pakken te krijgen. Heel apart om te zien (zijn nog binnen katten).
dat is hier ook een grote hit, maar ik speel er niet meer zoveel mee. Van een stokje hebben we namelijk maar ongeveer 5 minuten plezier.. Dan heeft Hero alle veren eraf getrokken. Hij wil het gewoon hebben, maar zodra het dus op de grond ligt is het niet meer zo leuk 8)7
Misschien binnenkort maar weer eens wat stokjes kopen en een tube sterke lijm. Blijven de veren hopelijk langer zitten :P
  maandag 11 februari 2013 @ 11:17:12 #35
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122744288
quote:
9s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:55 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Oh, wat verschrikkelijk naar is dat voor je poes en jij! ;(
Hoe oud is ze?
Nog maar 8

Even pronken nog met mijn mooierd:


wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122744332
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:17 schreef Radobe het volgende:

[..]

Nog maar 8

Even pronken nog met mijn mooierd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sterkte :'(
pi_122744391
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:17 schreef Radobe het volgende:

[..]

Nog maar 8

Even pronken nog met mijn mooierd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
prachtig snoetje
pi_122744658
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:17 schreef Radobe het volgende:

[..]

Nog maar 8

Even pronken nog met mijn mooierd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh, is dat die kat (heb ik hier al eens gezien) ;( :'(

Enorm veel sterkte hoor! ;( :*
  maandag 11 februari 2013 @ 11:40:14 #39
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122744836
thanks :*
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122744959
Heb je verder nog katten?
  maandag 11 februari 2013 @ 12:05:29 #41
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122745626
Nee helaas niet en de eerste tijd komt er ook niet 1 weer. Daar zijn de omstandigheden niet naar, ik wil zeker weten dat ik een nieuwe poes alles kan bieden qua verzorging en door deze hoge rekening zit er dat voorlopig nog niet in mede omdat ik in de wsnp zit. Eigenlijk mocht dit allemaal al niet maar daar had ik even lak aan.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122746185
Och, wat vreselijk moeilijk Radobe ;( Heel veel sterkte met het afscheid van je mooierd :*
pi_122747124
Sterkte Radobe :* , blijft altijd moeilijk om afscheid van ze te moeten nemen maar zeker als ze gewoon nog te jong zijn. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122747405
Jeetje, en dan ook nog zo jong, veel sterkte Radobe :* Wat heeft ze een mooi koppie en lief pootje O+
pi_122747465
Ik ben hier op slag zelf bijna verdrietig
  maandag 11 februari 2013 @ 13:46:18 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122748840
Radobe, heel veel sterkte. Wat een lieve mooierd!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 februari 2013 @ 13:51:23 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122749019
Aggos Radobe... wat verdrietig... :'(
***
  maandag 11 februari 2013 @ 14:12:38 #48
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122749725
Wat droevig ;(

Sterkte :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 11 februari 2013 @ 14:56:29 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122751274
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Wat vinden jullie van laserlampjes als speeltje voor katten?
Mijn poes vind het heel leuk(leuker dan alle andere speeltjes) maar ik hou er toch een beetje dubbel gevoel bij omdat ze het nooit te pakken kan krijgen. Geef haar daarom wel af en toe een snoepje als beloning.
Ik ben er op tegen, laserlicht is veel te fel voor kattenogen, zelfs als ze er indirekt inkijken.
Kattenogen zijn veel lichtgevoeliger dan mensenogen dus voor katten is zo'n stipje net een lasboog.
pi_122753354
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:17 schreef Radobe het volgende:

[..]

Nog maar 8

Even pronken nog met mijn mooierd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een koppie <3

Heel veel sterkte!
pi_122756605
Radobe, je kunt ook altijd hier terecht als je daar nood aan hebt: F&F / In Memoriam #5

(Ben ik ook even geweest toen het oude hondje van mijn vriend... ;()
pi_122757284
Sterkte Radobe
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 11 februari 2013 @ 18:42:39 #53
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_122759712
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef Radobe het volgende:
Kwaadaardig gezwel in de lymfen en met medicatie en operatie is het te rekken eventueel maar ze weten niet hoevvel gezwellen en hoe snel het terugkomt.
Ik kan haar bij mij houden omdat ik dat zo graag wil maar ze heeft pijn en voelt zich ellendig. Dat verdient ze niet.
Sterkte :*
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:59:57 #54
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122763214
Dank jullie! O+ :*
Het was vreselijk maar ook goed zo.

Ik ga het avontuur (want dat was het) opschrijven en hier (In Memoriam #5) uiteindelijk plaatsen
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  maandag 11 februari 2013 @ 20:00:21 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122763237
:*
The love you take is equal to the love you make.
pi_122764416
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:59 schreef Radobe het volgende:
Dank jullie! O+ :*
Het was vreselijk maar ook goed zo.

Ik ga het avontuur (want dat was het) opschrijven en hier (In Memoriam #5) uiteindelijk plaatsen
Sterkte, nogmaals :*
pi_122765079
:'( *@(@#$@ :'( :(

Ik kan Salem niet vinden. Ik heb 'm vanochtend voor het laatst gezien.

Ik vrees dat hij overdag naar buiten is gegaan. Vanochtend het draaikiepraam van de werkkamer open gelaten voor ventilatie, met de deur dicht uiteraard. Ik besef me net pas dat mijn katten de deuren kunnen openen, heb daar vanochtend niet bij stilgestaan. |:( :'( Godver.

Ik woon op de 5e verdieping van een appartementencomplex; ik heb al buiten gezocht en bij buren aangebeld. Nergens te bekennen. :'(

pi_122765145
Sterkte met het verwerken van het verlies Radobe!

Wij zijn net weer op ziekenbezoek geweest. Hij is de operatie redelijk goed uitgekomen, zijn temperatuur was alleen nog iets te laag. Om er zeker van te zijn dat hij nu niet weer te vroeg weggestuurd wordt moet hij nog minimaal 2 dagen op hun kosten daar blijven. De resterende blaasstenen hebben ze in ieder geval aan ons als souvenirtje gegeven.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 februari 2013 @ 20:36:04 #59
269689 crew  Viv
pi_122765449
Sterkte Radobe :*

En sylvesterrr succes met zoeken :o heeft Salem een chip?
pi_122765492
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef sylvesterrr het volgende:
:'( *@(@#$@ :'( :(

Ik kan Salem niet vinden. Ik heb 'm vanochtend voor het laatst gezien.

Ik vrees dat hij overdag naar buiten is gegaan. Vanochtend het draaikiepraam van de werkkamer open gelaten voor ventilatie, met de deur dicht uiteraard. Ik besef me net pas dat mijn katten de deuren kunnen openen, heb daar vanochtend niet bij stilgestaan. |:( :'( Godver.

Ik woon op de 5e verdieping van een appartementencomplex; ik heb al buiten gezocht en bij buren aangebeld. Nergens te bekennen. :'(

[ link | afbeelding ]
5e :o Ik woon op de 4e, maar kan me echt niet voorstellen dat ze naar buiten zouden ontsnappen. Of zit je werkkamer bij de galerij? Hij zit niet in een kast of ergens onder? Ik was er laatst ook eentje kwijt, maar die kwam 's avond opeens weer aanwandelen :') geen idee waar hij zich had verstopt.
pi_122765607
Salem is gechipt. Werkkamer zit inderdaad bij de galerij. Ik kan 'm nergens in huis vinden, zijn vriendje Muezza loopt ook de hele tijd te janken. ;(
pi_122765769
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef sylvesterrr het volgende:
:'( *@(@#$@ :'( :(

Ik kan Salem niet vinden. Ik heb 'm vanochtend voor het laatst gezien.

Ik vrees dat hij overdag naar buiten is gegaan. Vanochtend het draaikiepraam van de werkkamer open gelaten voor ventilatie, met de deur dicht uiteraard. Ik besef me net pas dat mijn katten de deuren kunnen openen, heb daar vanochtend niet bij stilgestaan. |:( :'( Godver.

Ik woon op de 5e verdieping van een appartementencomplex; ik heb al buiten gezocht en bij buren aangebeld. Nergens te bekennen. :'(

[ link | afbeelding ]
Verdorie... :{
Hopen dat hij vanzelf terugkomt (want dat doen katten geregeld)...
pi_122766020
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is gechipt. Werkkamer zit inderdaad bij de galerij. Ik kan 'm nergens in huis vinden, zijn vriendje Muezza loopt ook de hele tijd te janken. ;(
Gelukkig, ik hoop dat hij dan toch stiekem bij 1 van de buren zit. Misschien even een briefje ophangen?
pi_122766138
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef sylvesterrr het volgende:
:'( *@(@#$@ :'( :(

Ik kan Salem niet vinden. Ik heb 'm vanochtend voor het laatst gezien.

Ik vrees dat hij overdag naar buiten is gegaan. Vanochtend het draaikiepraam van de werkkamer open gelaten voor ventilatie, met de deur dicht uiteraard. Ik besef me net pas dat mijn katten de deuren kunnen openen, heb daar vanochtend niet bij stilgestaan. |:( :'( Godver.

Ik woon op de 5e verdieping van een appartementencomplex; ik heb al buiten gezocht en bij buren aangebeld. Nergens te bekennen. :'(

[ link | afbeelding ]
Alles in huis al nagekeken...alle hoekjes en gaatjes? Dan Amivedi bellen en vermissing opgeven, wellicht zit hij al in het asiel. Toen ik een paar jaar geleden een licht demente poes kwijt was hadden ze haar al in de de dierenambulance en waren ze op weg richting asiel, een buur verderop had haar miauwend in de tuin aangetroffen onder het motto: Ik ben de weg kwijt richting huis en ik eis dat jullie me helpen" en had de dierenambulance gebeld.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122766150
Ik ga zo even een rondje lopen, misschien kom ik 'm ergens tegen. Ik hoop echt dat ie bij een van de buren zit, het is namelijk ijskoud buiten. Hij is helemaal niet gewend om buiten te zijn. :'(

Zal vanavond een poster ophangen in alle liften en op alle liftdeuren mocht ik 'm niet kunnen vinden.
pi_122766218
Moet er nu trouwens aan denken dat ik laatst per ongeluk mijn oudste kat heb buitengesloten :@
Hij is waarschijnlijk naar buiten geglipt en dat had ik niet gelijk door, ze liggen meestal toch ergens te slapen.. Toen begon de jongste opeens te miauwen en gek doen. Naja, zal wel. Besteedde er verder niet veel aandacht aan, raar beest :P Belde kort erna de buurman aan dat mijn kat buitenliep, gelukkig nog vlak voor de deur :@
  maandag 11 februari 2013 @ 20:49:33 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122766238
Ik zou adviseren om vanavond en vannacht te blijven zoeken. Hij zit nu waarschijnlijk in de buurt en de kans is nu het grootst. En 's nachts hoort hij je duidelijker.

Succes!
The love you take is equal to the love you make.
pi_122767744
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:49 schreef Dragonberry het volgende:
Moet er nu trouwens aan denken dat ik laatst per ongeluk mijn oudste kat heb buitengesloten :@
Hij is waarschijnlijk naar buiten geglipt en dat had ik niet gelijk door, ze liggen meestal toch ergens te slapen.. Toen begon de jongste opeens te miauwen en gek doen. Naja, zal wel. Besteedde er verder niet veel aandacht aan, raar beest :P Belde kort erna de buurman aan dat mijn kat buitenliep, gelukkig nog vlak voor de deur :@
Doet me denken aan die telefoon reclame 'Maaaaaaammmm de deur is diiiicht'
pi_122767880
Waarschijnlijk een héééle stomme vraag: maar hoe werkt zo'n chip eigenlijk?

Onze katten hebben dat nog nooit gehad, of het was in het begin een halsband met een kokertje in. :@
pi_122767978
quote:
9s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarschijnlijk een héééle stomme vraag: maar hoe werkt zo'n chip eigenlijk?

Onze katten hebben dat nog nooit gehad, of het was in het begin een halsband met een kokertje in. :@
Een dierenarts/asiel/ambulance kan zo'n chip aflezen met een speciaal apparaat en dan komt er een code op het apparaat te staan en als je je dier goed geregistreerd hebt via het internet staat die code bij jouw dier en je adres. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122768091
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Een dierenarts/asiel/ambulance kan zo'n chip aflezen met een speciaal apparaat en dan komt er een code op het apparaat te staan en als je je dier goed geregistreerd hebt via het internet staat die code bij jouw dier en je adres. ;)
Ah; gelukkig dat de kat in dit geval gechipt is dan.
pi_122768314
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:59 schreef Radobe het volgende:
Dank jullie! O+ :*
Het was vreselijk maar ook goed zo.

Ik ga het avontuur (want dat was het) opschrijven en hier (In Memoriam #5) uiteindelijk plaatsen
Sterkte :*
pi_122778406
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 februari 2013 @ 07:45:56 #74
269689 crew  Viv
pi_122778556
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
Bah zeg :'(
pi_122779118
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
Gadverdamme :(
Heb je niet een doosje snoepjes ofzo waarmee je kan schudden om te roepen?
In welke regio woon je?
pi_122779137
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
Oh wat hoop ik dat je hem snel vind, de duimen draaien hier
pi_122779166
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
Die buren van jou hebben duidelijk geen huisdieren. Mensen :r Denken echt alleen maar aan zichzelf!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:53:22 #78
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122779237
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me gisteravond en vannacht suf lopen zoeken, nauwelijks geslapen. Helaas. :'( Zijn vriendje Muezza loopt nog steeds te janken. Grmbl.

De buren waren niet echt blij me, maar fuck them.
ik hoop dat ie snel thuis is!
En laat die buren maar mee helpen met zoeken, hebben ze ook geen last van jou!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122780196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:45 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Gadverdamme :(
Heb je niet een doosje snoepjes ofzo waarmee je kan schudden om te roepen?
In welke regio woon je?
Jawel, Whiskas Temptations (zalm); vinden ze allebei lekker. :) Ik woon in Utrecht (Leidsche Rijn).
pi_122780299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jawel, Whiskas Temptations (zalm); vinden ze allebei lekker. :) Ik woon in Utrecht (Leidsche Rijn).
Gatverdamme zeg wat naar!.,. Ik ga echt met iedereen meeduimen!.. Hou ons op de hoogte
pi_122780930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jawel, Whiskas Temptations (zalm); vinden ze allebei lekker. :) Ik woon in Utrecht (Leidsche Rijn).
Oh, daar woon ik ook! Lijkt me inderdaad een ramp om hier een kat kwijt te raken (woon ook in een appartementengebouw, 8e verdieping). Moet ik een oogje in het zeil houden?
pi_122780997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh, daar woon ik ook! Lijkt me inderdaad een ramp om hier een kat kwijt te raken (woon ook in een appartementengebouw, 8e verdieping). Moet ik een oogje in het zeil houden?
Graag! Ik weet niet waar in Leidsche Rijn je woont, maar ik woon vlakbij station Terwijde. Ik heb al wat posters opgehangen in alle liften en op alle liftdeuren in het gebouw.
pi_122784812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Graag! Ik weet niet waar in Leidsche Rijn je woont, maar ik woon vlakbij station Terwijde. Ik heb al wat posters opgehangen in alle liften en op alle liftdeuren in het gebouw.
Oh dan zit ik nog een stukje uit de buurt, ik woon in het oosten van Langerak. Maar mocht 'ie ver gekomen zijn... Heb je een foto?
pi_122785057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh dan zit ik nog een stukje uit de buurt, ik woon in het oosten van Langerak. Maar mocht 'ie ver gekomen zijn... Heb je een foto?
Foto staat hier.
pi_122785975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Graag! Ik weet niet waar in Leidsche Rijn je woont, maar ik woon vlakbij station Terwijde. Ik heb al wat posters opgehangen in alle liften en op alle liftdeuren in het gebouw.
Als er struiken in de buurt zijn, kijk eens op kat-hoogte ipv van bovenaf, evt. met een zaklampje in de bosjes schijnen of er oogjes te zien zijn. Ik ben er 1 keer eentje kwijt geweest, snoepjes en roepen (ook midden in de nacht) haalde allemaal niks uit, ze bleek later in een bosje op de hoek van de flat te liggen en heeft daar waarschijnlijk al die tijd bevroren van angst gelegen. We hebben haar uiteindelijk gevonden omdat een vriend dus op die hoogte daar onder keek en haar oogjes zag. In ieder geval succes en sterkte, hopelijk heb je 'm snel weer veilig thuis! :*
pi_122794845
Er zijn niet heel veel struiken hier in de omgeving en ik dacht ze allemaal wel doorzocht te hebben. Ik heb voor de zekerheid nog eens gekeken, helaas...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:14:01 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122794902
Nog een keertje bij al je buren langs? Straks heeft toch iemand hem binnengelaten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122797208
Mijn kat, Penny, is ongeveer 16 of misschien wel 17 jaar oud en weegt 5 kilo. Dat ze oud is begin ik nu wel echt te merken. Het gaat allemaal niet meer zo soepel. Soms als ze ergens van afspringt krijgt ze last van haar achterpootje en gaat ze hinken, ze hoest de laatste maanden ook steeds meer.
Rond de kerst kon ze haar eten niet binnen houden, maar door hele kleine porties te geven ging het wel beter en na 2 dagen hield ze het gewoon weer binnen. Mijn ouders vonden het niet nodig om naar de dierenarts te gaan maar ik laat haar liever wel controleren.

Ouderdomskwalen of zou ze ziek zijn?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:24:58 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122797275
Waar wil je haar op laten controleren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122797375
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Er zijn niet heel veel struiken hier in de omgeving en ik dacht ze allemaal wel doorzocht te hebben. Ik heb voor de zekerheid nog eens gekeken, helaas...
Heb je hem nou al opgegeven als vermist bij amivedi?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122797620
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Waar wil je haar op laten controleren?
Haar longen denk ik, ik ben gewoon bang dat dit haar laatste jaar wordt.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:39:17 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122797716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:36 schreef Kijana het volgende:

[..]

Haar longen denk ik, ik ben gewoon bang dat dit haar laatste jaar wordt.
Ja, dat kan, natuurlijk. Alleen denk ik dat je ouders wachten op een duidelijke aanleiding.

Maakt ze wel een levendige indruk? Eetlust goed, geen diarree?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122798496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:28 schreef alors het volgende:

[..]

Heb je hem nou al opgegeven als vermist bij amivedi?
Ja, maar het staat nog niet op de website.
pi_122798803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, maar het staat nog niet op de website.
Okay, nee ik zag hem dus ook niet staan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122808004
Salem nog niet terug?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:26:31 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122809359
Sylvester, was jij niet al eerder een keer je kat kwijt? Of ben ik in de war?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:31:32 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122809686
Dat was Horror. Met oud en nieuw.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122810306
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat kan, natuurlijk. Alleen denk ik dat je ouders wachten op een duidelijke aanleiding.

Maakt ze wel een levendige indruk? Eetlust goed, geen diarree?
Eetlust lijkt wel goed en geen diarree. Ze zoekt ook nog veel aandacht. Maar ze hoest gewoon heel veel.
pi_122810686
Mijn kat heeft de neiging weg te lopen op feestdagen (Bv Oud en nieuw) en tijdens vakanties. :')
En als hij dan zo'n dag en soms nacht verpest heeft omdat ik me zorgen maak en de meest gruwelijk scenario's bedacht hebt, dan komt hij op gemak binnenwandelen alsof hij nooit is weg geweest.

:')
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:27:05 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122812997
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:31 schreef Lienekien het volgende:
Dat was Horror. Met oud en nieuw.
Oh ja. Met dat al-dan-niet chippen toch?

@met de hoestende kat: een hoestende kat lijkt me absoluut niet goed!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:33:29 #101
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122813307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:40 schreef Kijana het volgende:

[..]

Eetlust lijkt wel goed en geen diarree. Ze zoekt ook nog veel aandacht. Maar ze hoest gewoon heel veel.
Ga nou gewoon ff naar de DA; best kans dat er iets bronchitaal mis is. Kleine moeite om daar iets aan te laten doen :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_122815986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:40 schreef Kijana het volgende:

[..]

Eetlust lijkt wel goed en geen diarree. Ze zoekt ook nog veel aandacht. Maar ze hoest gewoon heel veel.
Even na laten kijken, kan ook het hart zijn bij een ouder dier(verminderde pompfunctie en daardoor vochtophoping in de borstkas), zijn medicijnen voor die het leven wat fijner kunnen maken. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 13 februari 2013 @ 01:40:56 #103
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122816681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Even na laten kijken, kan ook het hart zijn bij een ouder dier(verminderde pompfunctie en daardoor vochtophoping in de borstkas), zijn medicijnen voor die het leven wat fijner kunnen maken. ;)
Dat komt helaas niet alleen bij oude katten voor, mijn vorige kat is helaas maar anderhalf geworden met een lekkende hartklep en daardood vocht achter de longen.
Opzich met medicatie goed te verhelpen alleen was het voor Morgan helaas al te laat.
pi_122816750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat komt helaas niet alleen bij oude katten voor, mijn vorige kat is helaas maar anderhalf geworden met een lekkende hartklep en daardood vocht achter de longen.
Opzich met medicatie goed te verhelpen alleen was het voor Morgan helaas al te laat.
Uiteraard kan dat maar met een ouder dier is de kans vaak wat groter dat er zoiets aan de hand is, gewoon slijtage zeg maar. ;) Mijn oudste hondje heeft het inderdaad ook haar halve leven uitgehouden op medicijnen met dezelfde kwaal (tot alles faalde vorig jaar mei). Verder kan er ook nog gewoon een longprobleem zijn zoals astma of longemfyseem, ook een poes gehad die dat kreeg toen ze een jaar of 6 was, die heeft het toch nog 6 jaar weten vol te houden met de juiste medicijnen dus er is nog hoop zat voor de kat van TS als het zoiets betreft. Als laatste kan het ook gewoon een infectie van de bovenste luchtwegen zijn en is een ab-kuurtje de oplossing. :P Belangrijk is wel dat TS de kat laat nakijken want constant hoesten is voor een dier erg belastend en het leven wordt er niet leuker op. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122817554
Salem is helaas nog niet thuis. ;( De melding staat sinds gisteravond op amivedi.nl. Zijn vriendje mist hem enorm.

@Duderinnetje: nee, ik ben hem voor het eerst kwijt. Dit is overigens wel de kat die onlangs bijna was verdronken (zie vorige topic). ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 februari 2013 @ 07:25:19 #106
269689 crew  Viv
pi_122817742
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is helaas nog niet thuis. ;( De melding staat sinds gisteravond op amivedi.nl. Zijn vriendje mist hem enorm.

@Duderinnetje: nee, ik ben hem voor het eerst kwijt. Dit is overigens wel de kat die onlangs bijna was verdronken (zie vorige topic). ;(
Het is wel een avonturier he? ;( Hopelijk komt Salem snel weer thuis.
pi_122819556
Ik heb weleens een idee gehad om mijn katten te chippen met een chip waarmee ik ze online kan volgen en dus kan zien waar ze uithangen :P
Wat zou dat heerlijk zijn!
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:53:50 #108
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122819682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb weleens een idee gehad om mijn katten te chippen met een chip waarmee ik ze online kan volgen en dus kan zien waar ze uithangen :P
Wat zou dat heerlijk zijn!
Dat zou iets meer dan een chip zijn, maar opzich is het mogelijk. GPS en GSM met een accu. Zou zomaar eens al kunnen bestaan ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_122820283
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:53 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat zou iets meer dan een chip zijn, maar opzich is het mogelijk. GPS en GSM met een accu. Zou zomaar eens al kunnen bestaan ;) .
hang een iphone om zijn nek :D
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:49:12 #110
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122823123
Heb daar geloof ik weleens iets over gelezen op de Weblog.. Een Amerikaan was z'n kat steeds 3-4 dagen kwijt en wilde weten wqaat zijn beestje nu eigenlijk uithing.
Die heeft toen een GPS onvanger (best groot apparaat) aan de nek van de kat gehangen, bleek dat z'n kat op muizenjacht was in een stormdrain een paar honderd meter verderop..
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:25:57 #111
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122824424
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is helaas nog niet thuis. ;( De melding staat sinds gisteravond op amivedi.nl. Zijn vriendje mist hem enorm.

@Duderinnetje: nee, ik ben hem voor het eerst kwijt. Dit is overigens wel de kat die onlangs bijna was verdronken (zie vorige topic). ;(
Wel ellendig dat ie nog niet terug is.
Mijn vorige kat is een keer 26 uur op stap geweest terwijl ie nog niet heel vele buiten was geweest en de buurt dus nog niet helemaal kende.

En m'n huidige kat is ook een keer 23 uur weggeweest..
Op het moment moet die binnen blijven wegens ziekte, dat scheelt allicht maar leuk vindt ie dat niet (m'n handen zitten onder de krassen)

In principe komen ze altijd wel weer terug maar soms moet je even de hele buurt door zoeken.
M'n 2e kat vond ik ook midden in de nacht terug op een parkeerplaats een stukje verderop.. had niet verwacht dat ie daar zou komen.
Jiro waarschijnlijk ook niet want de weg terug was ie dus kwijt.
pi_122825062
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is helaas nog niet thuis. ;( De melding staat sinds gisteravond op amivedi.nl. Zijn vriendje mist hem enorm.

@Duderinnetje: nee, ik ben hem voor het eerst kwijt. Dit is overigens wel de kat die onlangs bijna was verdronken (zie vorige topic). ;(
Sterkte, hopelijk ga je hem snel vinden. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122825573
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is helaas nog niet thuis. ;( De melding staat sinds gisteravond op amivedi.nl. Zijn vriendje mist hem enorm.

@Duderinnetje: nee, ik ben hem voor het eerst kwijt. Dit is overigens wel de kat die onlangs bijna was verdronken (zie vorige topic). ;(
Ah gets, nog steeds niet terug... ;(
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122828595
Thanks all!

Ragdolls staan erom bekend dat ze snel kunnen wennen aan nieuwe mensen, al is Salem een uitzondering daarop. Het zou me niets verbazen als hij al nieuw personeel heeft gevonden. ;( In dat geval heeft de nieuwe eigenaar wel een probleem bij de jaarlijkse vaccinatie, maar goed. Daar wil ik nog niet aan denken. :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122828736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Thanks all!

Ragdolls staan erom bekend dat ze snel kunnen wennen aan nieuwe mensen, al is Salem een uitzondering daarop. Het zou me niets verbazen als hij al nieuw personeel heeft gevonden. ;( In dat geval heeft de nieuwe eigenaar wel een probleem bij de jaarlijkse vaccinatie, maar goed. Daar wil ik nog niet aan denken. :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou inderdaad de beste optie zijn, dat hij bij anderen lekker warm binnen is.. Maar als dat het geval zou zijn, die mensen hebben vast wel jouw aanplakbiljetten zien hangen? die had je toch overal hangen? Hopelijk zien ze het! :)
pi_122829434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:24 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de beste optie zijn, dat hij bij anderen lekker warm binnen is.. Maar als dat het geval zou zijn, die mensen hebben vast wel jouw aanplakbiljetten zien hangen? die had je toch overal hangen? Hopelijk zien ze het! :)
Ja, ik heb overal posters opgehangen. Ik had het meer over iemand die een gratis raskat wel leuk vond, als je begrijpt wat ik bedoel... ;(
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:50:21 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122829713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Thanks all!

Ragdolls staan erom bekend dat ze snel kunnen wennen aan nieuwe mensen, al is Salem een uitzondering daarop. Het zou me niets verbazen als hij al nieuw personeel heeft gevonden. ;( In dat geval heeft de nieuwe eigenaar wel een probleem bij de jaarlijkse vaccinatie, maar goed. Daar wil ik nog niet aan denken. :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn kat heeft geen moeite met temperaturen onder het vriespunt, hij lijkt het zelfs wel lekker te vinden.
En een Ragdoll heeft ook nog een dikkere vacht dan een Europese korthaar.. je hoeft je geen zorgen te maken over de kou denk ik.
Ik zou denken dat ie ergens is waar hij de weg niet meer weet terug te vinden of dat ie bij iemand een schuur in is geslopen.

Ik was gister overigens nog in Vleuten bij de Tandarts (Glerum) maar heb geen katten bij het station Vleuten gezien.. maar goed het gebied is daar best groot.

Verder zou ik vooral 's nachts gaan zoeken en roepen, dan is het redelijk stil en kan Salem jouw stem ook beter horen.
Tijdens de schemering zijn katten over het algemeen het meest actief maar dan rijden er ook al best wat auto's rond wat dus ruis oplevert.
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:51:50 #118
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122829776
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, ik heb overal posters opgehangen. Ik had het meer over iemand die een gratis raskat wel leuk vond, als je begrijpt wat ik bedoel... ;(
Ja, dat wordt wel altijd gezien als extra risico.. maar ik vraag me af of mensen dat ook echt doen.
Ik heb ook weleens op straat enorm lieve en mooie kortharen gezien waarvan ik het idee had "die zou ik wel mee willen nemen" maar zoiets doe je niet in een opwelling lijkt me.
pi_122830108
Ik weet even niet wat ik met zijn vriendje Muezza moet doen. Hij loopt continu te miauwen, hij mist Salem duidelijk. ;( Hij vraagt nu duidelijk om meer aandacht dan vroeger. Nu zit ie overdag ook alleen thuis (ik moet werken hè). :'(

Ik speel al een tijdje met het idee om een kat erbij te nemen, in de hoop om Salem en Muezza te stimuleren actiever te worden. Nu ik Muezza zo zie wordt het nog interessanter om dat te doen, of ben ik te vroeg?
pi_122830392
Na welke leeftijd is het eigenlijk handig om een kat te castreren?
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:17:00 #121
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122830850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Na welke leeftijd is het eigenlijk handig om een kat te castreren?
In Nederland wordt het na 6 maanden gedaan, bij raskatten vaak wat later dan bij gewone katten.
Ik heb de mijne met 7 maanden laten castreren, je moet in elk geval het sproeien/krols worden voor zijn.

In de V.S. worden katten al met 2 maanden gecastreerd, persoonlijk vind ik dat véél te vroeg, ze moeten nog wel een beetje puberen.
pi_122830923
in de V.S. wordt het ook vooral gedaan om het kattenoverschot tegen te gaan.
schijnt geen nadelige gevolgen te hebben, maar voor mijn gevoel idd ook veel te jong. kittens zijn hier met +-6maand gecastreerd.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:19:57 #123
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122830975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik weet even niet wat ik met zijn vriendje Muezza moet doen. Hij loopt continu te miauwen, hij mist Salem duidelijk. ;( Hij vraagt nu duidelijk om meer aandacht dan vroeger. Nu zit ie overdag ook alleen thuis (ik moet werken hè). :'(

Ik speel al een tijdje met het idee om een kat erbij te nemen, in de hoop om Salem en Muezza te stimuleren actiever te worden. Nu ik Muezza zo zie wordt het nog interessanter om dat te doen, of ben ik te vroeg?
Dat is denk ik nog te vroeg.
Zo te horen mist Muezza z'n speelmaatje en als die niet terugkomt kan dat nog wel even duren.
Katten hebben een rouwperiode van ongeveer een half jaar, pas daarna zal een nieuwe kat niet als indringer of vervanging worden gezien.
Als je er nu een kat bij zou halen levert dat, denk ik, problemen op, Muezza zal 'm minder makkelijk accepteren en een hoop vechten (alhoewel ik jouw kat niet ken)
pi_122831052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In Nederland wordt het na 6 maanden gedaan, bij raskatten vaak wat later dan bij gewone katten.
Ik heb de mijne met 7 maanden laten castreren, je moet in elk geval het sproeien/krols worden voor zijn.

In de V.S. worden katten al met 2 maanden gecastreerd, persoonlijk vind ik dat véél te vroeg, ze moeten nog wel een beetje puberen.
Welke maanden gaan ze sproeien/krols worden? Ik heb mijn kat nu ongeveer 5 maanden volgens mij. Ik zou hem dan ergens eind maart/begin april laten castreren denk ik.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:26:21 #125
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122831284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Welke maanden gaan ze sproeien/krols worden? Ik heb mijn kat nu ongeveer 5 maanden volgens mij. Ik zou hem dan ergens eind maart/begin april laten castreren denk ik.
Vanaf 6 maanden kunnen ze dat gaan doen maar het kan ook zijn dat het pas na een jaar gebeurt, verschilt per kat.
Goed opletten of ie met z'n staart richting een oppervlak gaat staan en dan met z'n staart gaat trillen.
Dat is het begin van het sproeien.. in het begin komt er nog niks uit maar als ie dat vaker gaat doen dan is de kans steeds groter dat er wel wat uitkomt.
Mijn kat deed dat met 5 maanden al af en toe maar er kwam nog niks uit, pas met 7 maanden ging ie het vaker (en langer) doen dus toen besloot ik maar om 'n te laten "helpen" (wat is dat toch met die zin.. dat is toch geen helpen, de ballen eraf halen???)

Eind maart/ eind april lijkt me een prima tijd.. is ie in elk geval oud genoeg.
Evt kan je het dan nog wat rekken maar dat ligt aan je kat.
Als je kat beetje agressief wordt, probeert de baas in huis te zijn dan is het ook wel slim om het te laten doen.
Mijn kater Jiro is nu 2 maanden ex-kater en is sindsdien een stuk rustiger geworden, krabt in elk geval m'n handen en voeten niet meer open (ja, nu wel even omdat ie 6 weken niet naar buiten mag ivm. een gebroken bekken.. ook fijn }:| hij is duidelijk gefrustreerd en kan zn energie niet kwijt)
pi_122831622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Welke maanden gaan ze sproeien/krols worden? Ik heb mijn kat nu ongeveer 5 maanden volgens mij. Ik zou hem dan ergens eind maart/begin april laten castreren denk ik.
Zo vroeg mogelijk. Mijn ventje is al met 5 maanden geholpen. Maar het kan pas nadat de balletjes zijn ingedaald. En dat zien ze pas op de operatietafel..
pi_122831736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef SiGNe het volgende:
Als je kat beetje agressief wordt, probeert de baas in huis te zijn dan is het ook wel slim om het te laten doen.
Hij doet soms wel eens stoer tegen mij, beetje opspringen enzo, zich helemaal uitrekken, staart omhoog, vechten in bed :D Is opzich wel leuk maar niet in de ochtend _O-
pi_122831749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Vanaf 6 maanden kunnen ze dat gaan doen maar het kan ook zijn dat het pas na een jaar gebeurt, verschilt per kat.
Goed opletten of ie met z'n staart richting een oppervlak gaat staan en dan met z'n staart gaat trillen.
Dat is het begin van het sproeien.. in het begin komt er nog niks uit maar als ie dat vaker gaat doen dan is de kans steeds groter dat er wel wat uitkomt.
Mijn kat deed dat met 5 maanden al af en toe maar er kwam nog niks uit, pas met 7 maanden ging ie het vaker (en langer) doen dus toen besloot ik maar om 'n te laten "helpen" (wat is dat toch met die zin.. dat is toch geen helpen, de ballen eraf halen???)

Eind maart/ eind april lijkt me een prima tijd.. is ie in elk geval oud genoeg.
Evt kan je het dan nog wat rekken maar dat ligt aan je kat.
Als je kat beetje agressief wordt, probeert de baas in huis te zijn dan is het ook wel slim om het te laten doen.
Mijn kater Jiro is nu 2 maanden ex-kater en is sindsdien een stuk rustiger geworden, krabt in elk geval m'n handen en voeten niet meer open (ja, nu wel even omdat ie 6 weken niet naar buiten mag ivm. een gebroken bekken.. ook fijn }:| hij is duidelijk gefrustreerd en kan zn energie niet kwijt)
De ballen zelf worden er niet afgehaald he.. Mijn vriend is er van begin tot eind bij geweest (jaja ijzeren zenuwen :P ) en heeft de hele castratie gefilmd/gefotografeerd. Ze maken er een sneetje in en halen de bal leeg, dus de uhm, binnenballen? En de zaadleiders worden afgebonden.

Ohw en arme Jiro, hopelijk zijn de 6 weken gauw voorbij voor hem :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:40:03 #129
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122831958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:33 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Zo vroeg mogelijk. Mijn ventje is al met 5 maanden geholpen. Maar het kan pas nadat de balletjes zijn ingedaald. En dat zien ze pas op de operatietafel..
Dat is daarvoor al te voelen, mijn kater had nog 1 bal in de lies zitten, daardoor werd de castratie ook meteen wat duurder.
Verder geen extra complicaties gelukkig en na 10 dagen een medical petshirt dragen (toeter om de nek vond ik zielig) mocht ie ook weer naar buiten.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hij doet soms wel eens stoer tegen mij, beetje opspringen enzo, zich helemaal uitrekken, staart omhoog, vechten in bed :D Is opzich wel leuk maar niet in de ochtend _O-
Uitrekken en staart omhoog is teken van afectie maar vechten is vaak al snel vechten om dominantie, kijken wie er nou eigenlijk de baas is (is mijn ervarinng).
Dat laatste zal na castratie waarschijnlijk ook stoppen.
pi_122831974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:33 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Zo vroeg mogelijk. Mijn ventje is al met 5 maanden geholpen. Maar het kan pas nadat de balletjes zijn ingedaald. En dat zien ze pas op de operatietafel..
Hmm ok, ik wacht nog ff tot eind maart en dan chop chop :P
Hoe lang heeft hij er last van? Een weekje?
pi_122832020
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef SiGNe het volgende:
Uitrekken en staart omhoog is teken van afectie maar vechten is vaak al snel vechten om dominantie, kijken wie er nou eigenlijk de baas is (is mijn ervarinng).
Dat laatste zal na castratie waarschijnlijk ook stoppen.
Mja hij voelt zich wel gewoon op z'n gemak hoor, lekker op m'n bed liggen pitten naast mij enzo. Heletijd purren...Prrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttt :P
pi_122832071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hmm ok, ik wacht nog ff tot eind maart en dan chop chop :P
Hoe lang heeft hij er last van? Een weekje?
Een dagje? (die van mij tenminste hoor) Schijnt echt een standaard ingreep te zijn, toen hij thuiskwam meteen hop naar de voerbak. We hebben geprobeerd de andere kat een beetje uit de buurt te houden, maar ze zaten dezelfde avond alweer achter elkaar aan te rennen..
Enige wat je aan meneer zag is dat het gevoelig was en hij niet lekker kon liggen, en hij strompelde een beetje. En veel wassen/likken aan de plek.
pi_122832157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:42 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Een dagje? (die van mij tenminste hoor) Schijnt echt een standaard ingreep te zijn, toen hij thuiskwam meteen hop naar de voerbak. We hebben geprobeerd de andere kat een beetje uit de buurt te houden, maar ze zaten dezelfde avond alweer achter elkaar aan te rennen..
Enige wat je aan meneer zag is dat het gevoelig was en hij niet lekker kon liggen, en hij strompelde een beetje. En veel wassen/likken aan de plek.
Hmm oke, dat is wel mooi :) :s)
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:45:01 #134
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122832170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

De ballen zelf worden er niet afgehaald he.. Mijn vriend is er van begin tot eind bij geweest (jaja ijzeren zenuwen :P ) en heeft de hele castratie gefilmd/gefotografeerd. Ze maken er een sneetje in en halen de bal leeg, dus de uhm, binnenballen? En de zaadleiders worden afgebonden.

Ohw en arme Jiro, hopelijk zijn de 6 weken gauw voorbij voor hem :)
Dan is dat waarschijnlijk een sterrilisatie geweest en geen castratie..
Bij castratie worden de zaadleiders doorgesneden en de ballen weggehaald, bij sterrilisatie worden de zaadleiders afgebonden en blijven de ballen gewoon aanwezig.
Een kater die gesterriliseerd is krijgt nog wel hormonen binnen maar kan alleen niet bevruchten, ook is het terug te draaien.
Een gecastreerde kater krijgt geen hormonen meer, kan niet bevruchten en het is ook niet terug te draaien.

En het gaat gelukkig al een stuk beter met Jiro, hij is al een stuk actiever dan 2 weken geleden en heeft zo te zien ook bijna geen pijn meer.. hinkt nog wel wat met z'n achterpoot.. nog 4 weekjes binnen blijven voor 'm tot ie echt helemaal hersteld is, ik wil niet dat er nu iets gebeurt waardoor de breuk weer breekt.
pi_122832208
[quote]0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat is daarvoor al te voelen, mijn kater had nog 1 bal in de lies zitten, daardoor werd de castratie ook meteen wat duurder.
Verder geen extra complicaties gelukkig en na 10 dagen een medical petshirt dragen (toeter om de nek vond ik zielig) mocht ie ook weer naar buiten.

Oke, dat wist ik niet :).. Heb eerlijk gezegd ook nog nooit aan zn balletjes gevoeld hoor :P
pi_122832425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hmm ok, ik wacht nog ff tot eind maart en dan chop chop :P
Hoe lang heeft hij er last van? Een weekje?
Die van mij wou bij thuiskomst alweer spelen, het is een standaard ingreep waar de meeste katers weinig last van hebben, zeker geen week iig :) Ik heb niet op 6mnd gewacht ivm gedrag, het kan zeker voor die tijd al hoor!
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:51:10 #137
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122832462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:45 schreef purplenarcis het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat is daarvoor al te voelen, mijn kater had nog 1 bal in de lies zitten, daardoor werd de castratie ook meteen wat duurder.
Verder geen extra complicaties gelukkig en na 10 dagen een medical petshirt dragen (toeter om de nek vond ik zielig) mocht ie ook weer naar buiten.

Oke, dat wist ik niet :).. Heb eerlijk gezegd ook nog nooit aan zn balletjes gevoeld hoor :P
Ik ook niet maar het was ook wel te zien dat ie maar in bal in z'n zak had..
dierenarts heeft wel gevoeld.
En bij de castratie heeft Jiro ook een echo gehad om de bal in de lies op te sporen, daardoor kon men precies op die plek een sneetje maken en had Jiro er zo min mogelijk last van.
maar goed.. daardoor was het dus wel meteen een stuk duurder.. ¤150 totaal ipv de standaard ¤60 tot ¤90 die het normaal kost.

En nog geen 2 maanden later dus een bekkenbreuk á ¤250,-
En ik maar denken dat ik goedkoop uit zou zijn met m'n gratis kat :')
pi_122832598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

De ballen zelf worden er niet afgehaald he.. Mijn vriend is er van begin tot eind bij geweest (jaja ijzeren zenuwen :P ) en heeft de hele castratie gefilmd/gefotografeerd. Ze maken er een sneetje in en halen de bal leeg, dus de uhm, binnenballen? En de zaadleiders worden afgebonden.

Ohw en arme Jiro, hopelijk zijn de 6 weken gauw voorbij voor hem :)
Jawel, de ballen worden er wel afgehaald, of beter gezegd, uitgehaald. Wat je denk ik bedoeld is dat ze de huid (balzak) laten zitten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:45 schreef purplenarcis het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat is daarvoor al te voelen, mijn kater had nog 1 bal in de lies zitten, daardoor werd de castratie ook meteen wat duurder.
Verder geen extra complicaties gelukkig en na 10 dagen een medical petshirt dragen (toeter om de nek vond ik zielig) mocht ie ook weer naar buiten.

Oke, dat wist ik niet :).. Heb eerlijk gezegd ook nog nooit aan zn balletjes gevoeld hoor :P
Dat kun je inderdaad voelen, als een kater al geholpen is kan je dat ook voelen.
pi_122832639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

De ballen zelf worden er niet afgehaald he.. Mijn vriend is er van begin tot eind bij geweest (jaja ijzeren zenuwen :P ) en heeft de hele castratie gefilmd/gefotografeerd. Ze maken er een sneetje in en halen de bal leeg, dus de uhm, binnenballen? En de zaadleiders worden afgebonden.

Ohw en arme Jiro, hopelijk zijn de 6 weken gauw voorbij voor hem :)
dat sneetje is om de bal eruit te halen. wat blijft zitten is de balzak ;)

edit: dat wat Holyme zei dus :P
pi_122833087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jawel, de ballen worden er wel afgehaald, of beter gezegd, uitgehaald. Wat je denk ik bedoeld is dat ze de huid (balzak) laten zitten :)

[..]

Dat kun je inderdaad voelen, als een kater al geholpen is kan je dat ook voelen.
Ja dat bedoelde ik :P .. Aan de buitenkant zie je het niet.
pi_122842715
Nog altijd geen kat? :{
Moest ze eigenlijk sowieso binnen blijven?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 februari 2013 @ 20:45:06 #142
269689 crew  Viv
pi_122845086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik had het meer over iemand die een gratis raskat wel leuk vond, als je begrijpt wat ik bedoel... ;(
Daar zat ik ook al aan te denken.. hufters genoeg op deze wereld, ze stelen zelfs raskatten vanuit afgesloten tuinen. :(
pi_122849842
dan heb je een mooie raskat zonder papieren dus in feite is het geen raskat meer.

maar zodra je met zo'n gestolen kat naar een dierenarts of iets gaat wordt de chip gecheckt en is het duidelijk dat de kat niet van jou is
  donderdag 14 februari 2013 @ 07:24:04 #144
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122859313
Hier zijn ze beide met 4 maanden gecastreerd.

Ow en om katten te volgen doelde ik op zo'n soort apparaatje http://dx.com/p/v250-ultr(...)er-900-1800mhz-34844
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_122874682
Even een vraagje n.a.v. een post die ik zonet in een ander topic zag.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk wel zo, dat als een kat stinkende ontlasting heeft, hij het dus eigenlijk helemaal niet zo goed op dat voer doet. Heb zelf in het verleden vergelijkbaar voer gegeven, en het arme beest wist niet hoe snel ze na het kattenbakbezoek onder luid gekrijs de kamer moest verlaten. Volgens mij vond zij het zelf nog erger stinken dan ik :')
Ik ben voor mijn eigen katten overgestapt van RC naar Orijen. Deze zou namelijk nog iets beter moeten zijn dan RC, omdat er totaal geen granen in zitten. Inmiddels krijgen ze het al een paar maanden, exclusief de overgangsperiode van het ene naar het andere voer. In het begin had ik het idee dat ze er wel aan moesten wennen, de RC brokjes waren altijd als eerste op, maar nu zijn de bakjes na een dag ook gewoon leeg, dus ik neem aan dat ze het wel lusten. Aan de andere kant heb ze ook niet echt keus, aangezien er anders niks staat :')

Maar wat me dus wel opvalt is dat hun poep nu harder stinkt dan toen ze nog RC kregen. Dus nu weet ik eigenlijk ook niet meer wat ik ervan moet denken. RC is goed, alleen zit wel graan in, Orijen zou beter zijn, want geen graan, maar daar stinken ze dus harder van. Wat denken jullie ervan?
pi_122875210
Orijen is zeker ook wel beter voer dan RC hoor! Misschien zitten er in RC ook ingredienten die de ontlasting beinvloeden (bijv. bietenpulp ofzo)? Geen idee, in theorie zou Orijen minder moeten stinken (was bij mijn kat wel zo, al at ze ook liever RC dan Orijen). Maar, ik ben gewoon niet zo'n fan meer van brokken, nu ik zie wat een verschil vers voer maakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door snkr-xxx op 14-02-2013 16:25:00 ]
pi_122875983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:18 schreef snkr-xxx het volgende:
Orijen is zeker ook wel beter voer dan RC hoor! Misschien zitten er in RC ook ingredienten die de ontlasting beinvloeden (bijv. bietenpulp ofzo)? Geen idee, in theorie zou Orijen minder moeten stinken (was bij mijn kat wel zo, al at ze ook liever RC dan Orijen). Maar, ik ben gewoon niet zo'n fan meer van brokken, nu ik zie wat een verschil vers voer maakt.
Eigenlijk zou ik me ook nog eens een keer goed moeten verdiepen in dat vers voer hoor, maar goed, heb geen vriezer, dus zou dan ook persé weer een (2ehands) vriezer moeten kopen en die in de berging zetten. Verder kijk ik niet gauw op een tientje meer of minder, maar ik zou dan ook wel even een goed overzicht van de te verwachten kosten maken.

Maar goed, dan maar second best zeg maar, zo goed mogelijke brokjes dus. Maar ik had dus niet verwacht dat ze er meer van zouden stinken, en vroeg me dus af of dat wel goed was. Verder zijn het wel gewoon harde poepjes, geen diarree ofzo. Voor de rest merk ik in gedrag en dergelijke ook geen veranderingen, dus ja, het kan ook gewoon aan mij liggen natuurlijk.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:41:47 #148
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122876266
Ik ben tegenwoordig half overgestapt op Bozita natvoer, ook goed van kwaliteit, geen granen of suiker en maar liefst 93% echt vlees (en de juiste mineralen en voedingsstoffen)
Pakje van 370gram doe ik 3 dagen mee en zodra ik het pakje openmaak dan begint Jiro te spinnen en probeert te eten terwijl ik nog bezig ben om z'n bakje te vullen :D
veel verschillende smaken ook, rendier, baars, krab, etc..

's ochtends krijgt Jiro nog wel brokjes (Smilla, daar zitten nog wel granen in dus dat moet als het op is ook nog vervangen worden voor graanvrij voer)

Voordeel van Bozita is dat het gewoon in de koelkast kan als de verpakking geopend is.
pi_122877636
Volgens mij heb ik wel vaker gehoord dat katten het toch niet zo goed doen op orijen. Ik zou dan ook graanvrij niet gelijk opgeven, maar taste of the wild, porta21 of sanabelle graanvrij proberen. Ik merk namelijk wel dat ze veel minder stinken.
pi_122877863
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:36 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik me ook nog eens een keer goed moeten verdiepen in dat vers voer hoor, maar goed, heb geen vriezer, dus zou dan ook persé weer een (2ehands) vriezer moeten kopen en die in de berging zetten. Verder kijk ik niet gauw op een tientje meer of minder, maar ik zou dan ook wel even een goed overzicht van de te verwachten kosten maken.

Maar goed, dan maar second best zeg maar, zo goed mogelijke brokjes dus. Maar ik had dus niet verwacht dat ze er meer van zouden stinken, en vroeg me dus af of dat wel goed was. Verder zijn het wel gewoon harde poepjes, geen diarree ofzo. Voor de rest merk ik in gedrag en dergelijke ook geen veranderingen, dus ja, het kan ook gewoon aan mij liggen natuurlijk.
Ik kijk net naar de samenstelling van Orijen en er zitten best veel toevoegingen in, onder andere groenten en fruit. Misschien dat ze daarom wat meer stinken dan op RC? Wel fijn dat de drollen goed zijn! ^O^

Ik stel zelf samen, vers vlees en prooidieren, en dan is het inderdaad wel handig om een vriezer te hebben. :Y Als je je gaat verdiepen, veel plezier, ik vind het erg leuk om steeds meer te weten te komen.
pi_122877960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef Dragonberry het volgende:
Volgens mij heb ik wel vaker gehoord dat katten het toch niet zo goed doen op orijen. Ik zou dan ook graanvrij niet gelijk opgeven, maar taste of the wild, porta21 of sanabelle graanvrij proberen. Ik merk namelijk wel dat ze veel minder stinken.
Ja, wat is niet zo goed doen hè? Het enige is dat hun poep meer stinkt, is dat een teken dat ze het niet goed verteren dan ofzo? Voor de rest merk ik weinig verschil, drolletjes zijn ook gewoon hard, zien er qua kleur e.d. ook niet anders uit dan met RC. Puur en alleen de geur. Ja, dat ik het idee heb dat ze het misschien niet zo lekker vinden, alhoewel ik nu de versie met vis heb, die gaat toch goed op. Ik kan het helaas niet vragen hè, of ze het lekker vinden of niet. Maar toen ik aan het overstappen was merkte ik wel dat ze eerst de RC brokjes er tussen uit pakten, en daarna pas de Orijen.

Als ik qua geur naar mezelf kijk, na een weekendje vet eten en flink zuipen is de stank op de wc ook niet te harden, maarja, dan is het ook geen hard werk wat er uit komt. Moeilijk vind ik het.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:57:03 #152
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_122879342
_O- :@
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:19:20 #153
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122880130
Wat ook kan helpen tegen stank van poep en pis is een schedelbasisfractuur.. ik ruik het niet meer :D
pi_122883714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, ik heb overal posters opgehangen. Ik had het meer over iemand die een gratis raskat wel leuk vond, als je begrijpt wat ik bedoel... ;(
Issie nog niet terecht? -O-
pi_122887356
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:21 schreef Kper_Norci het volgende:
Als ik qua geur naar mezelf kijk, na een weekendje vet eten en flink zuipen is de stank op de wc ook niet te harden,
_O- :D
pi_122888836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:19 schreef SiGNe het volgende:
Wat ook kan helpen tegen stank van poep en pis is een schedelbasisfractuur.. ik ruik het niet meer :D
Een wat?
pi_122889367
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:19 schreef SiGNe het volgende:
Wat ook kan helpen tegen stank van poep en pis is een schedelbasisfractuur.. ik ruik het niet meer :D
Mijn hersenen hebben het al zwaar genoeg te verduren :')
pi_122890498
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:59 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Een wat?
een klap op je kop ;)
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:32:53 #159
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122894742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef loecje het volgende:

[..]

een klap op je kop ;)
Dat ja en dan zo hard dat de reukzenuwen beschadigd raken en er weer nieuwe zenuwbanen moeten groeien (als je geluk hebt)
Ik kan overigens nog wel ruiken en proeven maar kattepis ruik ik totaal niet meer, zelfs niet als ik met m'n neus boven de kattenbak hang.. ^O^
Opzich nog een voordeel.. nadeel is alleen dat ik wijn niet lekker meer vind, smaakt enorm zuur.

Ben overigens wel blij dat m'n kat niet in huis plast (buiten de kattenbak), het zou mij namelijk niet opvallen tenzij de plek nog nat is.
pi_122905640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:36 schreef Holyme het volgende:

[..]

Issie nog niet terecht? -O-
Nee. :{

Of de schoonmaker of één van de buren heeft alle posters in het complex verwijderd. :( Ik heb net weer een hele berg posters teruggeplakt. }:|

Muezza klonk zo toen ik gisteravond thuiskwam.. ;(
pi_122906072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:14 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Nee. :{

Of de schoonmaker of één van de buren heeft alle posters in het complex verwijderd. :( Ik heb net weer een hele berg posters teruggeplakt. }:|

Muezza klonk zo toen ik gisteravond thuiskwam.. ;(
Ocherm, arme jullie :{ Moet er niet aan denken zeg ;( En wat stom dat je posters weggehaald zijn...
Amivedi had je al gebeld geloof ik, plaatselijke asiel, gemeentelijke reinigingsdienst (klinkt erg lullig maar wel zo eerlijk om die er even bij te vermelden) en alle dierenartsen in de omgeving al geprobeerd? Zeker die laatste zou ik allemaal een foto mailen, mocht iemand je kat hebben en er dan ooit mee naar een dierenarts gaan, dan is de kans toch groter dat ze 'm herkennen. *duimen gaat
pi_122906283
Pff nog steeds niet ;( Ik heb het één keer meegemaakt en ik kon echt nergens anders meer aan denken.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:46:16 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122906478
:* voor sylvesterrr, hopelijk is 'ie snel weer terecht...

Ik had nog even een vraagje: ik ga over twee weken verhuizen en ik wil graag een nieuwe krabpaal. Niet een goedkoop geval van Zooplus oid en ook niet eentje met allemaal bruggen, ladders, tonnetjes en holletjes, gewoon eentje met meerdere plateaus (mandje bovenin zou ook leuk zijn) die vooral stevig is en tussen muur en plafond ingeklemd kan worden. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken? Prijs is iets minder van belang dan de duurzaamheid ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_122907369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:46 schreef Viking84 het volgende:
:* voor sylvesterrr, hopelijk is 'ie snel weer terecht...

Ik had nog even een vraagje: ik ga over twee weken verhuizen en ik wil graag een nieuwe krabpaal. Niet een goedkoop geval van Zooplus oid en ook niet eentje met allemaal bruggen, ladders, tonnetjes en holletjes, gewoon eentje met meerdere plateaus (mandje bovenin zou ook leuk zijn) die vooral stevig is en tussen muur en plafond ingeklemd kan worden. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken? Prijs is iets minder van belang dan de duurzaamheid ;).
Of ze erg duurzaam zijn betwijfel ik, maar zoek eens op de Duitse eBay naar katzenkratzbaum :) Dat zijn dus wel dezelfde soort palen als bv Zooplus met een dun lapje van zo'n fuzzy stofje, maar daar heb je meer keus voor die plafond palen (van erg druk naar vrij basic) en ze zijn goedkoper, dus als ze dan minder lang meegaan is dat misschien ook niet zo'n ramp. Ik heb eigenlijk alleen van die standaard palen gezien of juist knetterdure, weinig er tussenin, en ben dus voor een eBay paal gegaan. Die kon ik trouwens wel wat aanpassen toen ik 'm in elkaar zette als ik dat had gewild, maar had al bewust zonder drukke trapjes enzo gekozen.
Wil je steviger, dan zijn er wel webshops waar je 'm kan laten maken (weet zo 123 geen links) en anders is zelf maken misschien een optie? Je kan helemaal vanaf 0 beginnen met hout en sisal/vloerbedekking/..., of bepaalde delen wel kopen zoals de krabpalen en een mandje.
pi_122907742
Petfun.de heeft hele mooie palen!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:29:12 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122907814
Dank voor de tips! :) Het was me na wat googlen al duidelijk geworden dat ik in Duitsland moet zijn :P.

@ eBay: wow, wat een gigantische dingen voor een spotprijs :')
Niet meer actief op Fok!
pi_122908193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:26 schreef Dragonberry het volgende:
Petfun.de heeft hele mooie palen!
*link opslaat

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:29 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor de tips! :) Het was me na wat googlen al duidelijk geworden dat ik in Duitsland moet zijn :P.

@ eBay: wow, wat een gigantische dingen voor een spotprijs :')
Heb zelf deze paal van 2m hoog in een andere kleur voor ¤66 inclusief verzenden, normaal ben ik fan van Zooplus maar hun palen mogen ze houden :P
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:00:29 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122908818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:40 schreef Holyme het volgende:

[..]

*link opslaat

[..]

Heb zelf deze paal van 2m hoog in een andere kleur voor ¤66 inclusief verzenden, normaal ben ik fan van Zooplus maar hun palen mogen ze houden :P
[ afbeelding ]
Mooi, maar neemt veel ruimte in, denk ik? Wat is de breedte ervan? Ik heb maar twee katten, is dit dan niet een beetje overdreven? Hoe lang heb je hem al en is 'ie een beetje stevig?
Niet meer actief op Fok!
pi_122908824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:30 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ocherm, arme jullie :{ Moet er niet aan denken zeg ;( En wat stom dat je posters weggehaald zijn...
Amivedi had je al gebeld geloof ik, plaatselijke asiel, gemeentelijke reinigingsdienst (klinkt erg lullig maar wel zo eerlijk om die er even bij te vermelden) en alle dierenartsen in de omgeving al geprobeerd? Zeker die laatste zou ik allemaal een foto mailen, mocht iemand je kat hebben en er dan ooit mee naar een dierenarts gaan, dan is de kans toch groter dat ze 'm herkennen. *duimen gaat
Amivdei, asiel en de dierenarts (met praktijk in hetzelfde appartementencomplex als waar ik woon) zijn ingelicht.

De gemeentelijke reinigingsdienst? Die snap ik niet, of wil ik niet snappen. ;(
pi_122909042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mooi, maar neemt veel ruimte in, denk ik? Wat is de breedte ervan? Ik heb maar twee katten, is dit dan niet een beetje overdreven? Hoe lang heb je hem al en is 'ie een beetje stevig?
Bodemplaat is 60x60 dus valt wel mee, en heb zat ruimte, dat scheelt :) Heb 'm nu pas net, nog geen maand, maar tis gewoon zo'n standaard paal met standaard materiaal zeg maar, en is stevig zat voor mijn 3 katten. Voor een groter ras (HTK hier) of van die katten die echt heel de tent doorvliegen mag 't denk ik wel wat steviger. Ben wel bewust voor een met meerdere palen gegaan, 2 palen en dan tot 't plafond leek me niet zo stevig.
En of het overdreven is? Tsja, je kan het zo gek maken als je zelf wil :D Die van mij hebben op meerdere plekken kleinere paaltjes/plankjes, maar waren gewend om in een vorige woning op inbouwkasten te kunnen en die heb ik niet meer. Zo kunnen ze toch weer wat meer de hoogte in, vandaar dat ik dus wel voor zo'n joekel ben gegaan :)
pi_122909197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Amivdei, asiel en de dierenarts (met praktijk in hetzelfde appartementencomplex als waar ik woon) zijn ingelicht.

De gemeentelijke reinigingsdienst? Die snap ik niet, of wil ik niet snappen. ;(
Dan zou ik alle andere dierenartsen in de omgeving zeker ook even bellen of mailen, just in case!

Hier is het zo dat als een dier overleden is, de gemeente het dier ophaalt (tenzij de dierenambulance ervan op de hoogte is en dat doet) en helaas controleerden deze niet altijd op chip enzo (al hoop ik dat het inmiddels verbeterd is). Vind het lastig om dat zo te zeggen, maar mocht het bij jouw gemeente hetzelfde zijn, dan is dat misschien iets wat je beter wel kan weten.
:*
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:12:48 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122909199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:07 schreef Holyme het volgende:

[..]

Bodemplaat is 60x60 dus valt wel mee, en heb zat ruimte, dat scheelt :) Heb 'm nu pas net, nog geen maand, maar tis gewoon zo'n standaard paal met standaard materiaal zeg maar, en is stevig zat voor mijn 3 katten. Voor een groter ras (HTK hier) of van die katten die echt heel de tent doorvliegen mag 't denk ik wel wat steviger. Ben wel bewust voor een met meerdere palen gegaan, 2 palen en dan tot 't plafond leek me niet zo stevig.
En of het overdreven is? Tsja, je kan het zo gek maken als je zelf wil :D Die van mij hebben op meerdere plekken kleinere paaltjes/plankjes, maar waren gewend om in een vorige woning op inbouwkasten te kunnen en die heb ik niet meer. Zo kunnen ze toch weer wat meer de hoogte in, vandaar dat ik dus wel voor zo'n joekel ben gegaan :)
Wel leuk hoor :). Ik zal na mijn verhuizing eens kijken wat een logische plek is voor een krabpaal en hoeveel ruimte ik dan heb :). Deze website onthoud ik iig even, goeie prijs. Mijn huidige krabpaal is 2,5 jaar en is niet helemaal stevig meer. Wil ook best een goedkopere krabpaal en dan om de 2 à 3 jaar vervangen.
Niet meer actief op Fok!
pi_122909366
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wel leuk hoor :). Ik zal na mijn verhuizing eens kijken wat een logische plek is voor een krabpaal en hoeveel ruimte ik dan heb :). Deze website onthoud ik iig even, goeie prijs. Mijn huidige krabpaal is 2,5 jaar en is niet helemaal stevig meer. Wil ook best een goedkopere krabpaal en dan om de 2 à 3 jaar vervangen.
Ja zo heb ik deze ook gekocht, als ie niet al te stevig meer is of er niet meer uitziet, vervang ik 'm wel 'n keer en mag ie naar het asiel. Tot nu toe vinden ze 'm helemaal geweldig, vooral het bovenste huisje, maar het echte lompe krabben doen ze aan hun kleinere paaltjes, ze zijn er zelf ook zuinig op lijkt wel :') De stevigste krabpaal die ik heb (en die er ook echt niet meer uitziet, haha) is zelfgemaakt van 3 planken en 2 palen, allemaal met vloerbedekking bekleed. Ding staat inmiddels dik 10 jaar en is steviger dan zo'n huisje met paal en 2 plankjes uit de winkel, en vinden ze ook veel leuker. Dus als je toch iets groots wil maar zorgen maakt over de stevigheid, of dat het zo'n blok in je kamer gaat zijn, dan is dat misschien wel wat :)
pi_122910370
Bandit voelt zich fotomodel vandaag :p

Wilde hem even met jullie delen
pi_122911212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:51 schreef Cindy1988 het volgende:
Bandit voelt zich fotomodel vandaag :p

Wilde hem even met jullie delen
[ afbeelding ]
ljkt heel erg op mijn Max, alleen heeft hij ook witte neus
pi_122911387
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:31 schreef Chase_Utley het volgende:
Sterkte met het verwerken van het verlies Radobe!

Wij zijn net weer op ziekenbezoek geweest. Hij is de operatie redelijk goed uitgekomen, zijn temperatuur was alleen nog iets te laag. Om er zeker van te zijn dat hij nu niet weer te vroeg weggestuurd wordt moet hij nog minimaal 2 dagen op hun kosten daar blijven. De resterende blaasstenen hebben ze in ieder geval aan ons als souvenirtje gegeven.
Even een laatste update: Sinds gisterenavond is hij weer thuis gelukkig. Hij heeft geen klachten meer en ik ben een opgelucht en tevreden mens.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 13:25:09 #177
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122911432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:24 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Even een laatste update: Sinds gisterenavond is hij weer thuis gelukkig. Hij heeft geen klachten meer en ik ben een opgelucht en tevreden mens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:24 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Even een laatste update: Sinds gisterenavond is hij weer thuis gelukkig. Hij heeft geen klachten meer en ik ben een opgelucht en tevreden mens.
Dat snap ik, dat is heel goed nieuws.
Bedankt voor de update *O*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_122911522
En daarbij wil ik even een pluim uitdelen aan Dierenkliniek De Saen in Zaandam, die ondanks een fout van hun kant er alles aan hebben gedaan om het goed op te lossen (En het ook opgelost hebben), geheel uit eigen beweging ^O^
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_122911784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:27 schreef Chase_Utley het volgende:
En daarbij wil ik even een pluim uitdelen aan Dierenkliniek De Saen in Zaandam, die ondanks een fout van hun kant er alles aan hebben gedaan om het goed op te lossen (En het ook opgelost hebben), geheel uit eigen beweging ^O^
Dat is inderdaad een pluim waard. :Y ^O^
pi_122911883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:51 schreef Cindy1988 het volgende:
Bandit voelt zich fotomodel vandaag :p

Wilde hem even met jullie delen
[ afbeelding ]
Wat een beauty, en mooie statige pose :)
pi_122911905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:51 schreef Cindy1988 het volgende:
Bandit voelt zich fotomodel vandaag :p

Wilde hem even met jullie delen
[ afbeelding ]
Prachtig _O_
pi_122912286
Dank jullie namens Bandit. Hij werkt er hard voor, zorgen dat je genoeg slaapt op een dag en de rest van de dag onderhoud aan z'n vacht ;)
pi_122913203
Mijn poezel heeft een beetje een soep oog. beetje nattig zegmaar. Ze doet niet raar en kijkt nog steeds heerlijk chagrijnig uit haar ogen. O+

Zou dat iets kunnen zijn?
pi_122914948
Ook ik heb een vraagje. We hebben sinds een paar dagen een poes te logeren. Kan van korte duur zijn of van lange duur, is nog niet duidelijk. Baasje is naar verzorgingshuis, en familie waar ze terecht kan woont zo'n 1000 km. hiervandaan. Wij kunnen haar niet altijd houden ivm onrgelmatig leven en veel reizen, en klein appartment, maar voor even kan het wel. Oh, poes is zo'n 12 jaar oud.

Nu de vraag: ik vind dat ze vrij weinig eet en drinkt. Ze kreeg van haar baas alleen maar natvoer, en we hebben een paar blikjes mee gekregen. Ik lepel daar wat van in een bakje, maar na een dag gooi ik het weg, en heeft ze amper gegeten. Wel krijgt ze een beetje tonijn (schijnt ze altijd ook gekregen te hebben, en dat eet ze allemaal). Is ze gewoon verwend, heeft het met het wennen te maken, of hebben jullie een ander idee? Ander voer proberen is de volgende stap, denk ik.
pi_122915479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Mijn poezel heeft een beetje een soep oog. beetje nattig zegmaar. Ze doet niet raar en kijkt nog steeds heerlijk chagrijnig uit haar ogen. O+

Zou dat iets kunnen zijn?
Even in de gaten houden, zolang het niet rood wordt (ooglid zachtjes naar beneden trekken om daar ook even te kijken) en er geen troep uitkomt, maar alleen traanvocht, trekt dat vaak vanzelf weer bij :) Je kan het wel drooghouden als 't onder d'r oogje op d'r vacht zit of de boel met uitgekookt water een beetje schoonpoetsen.
pi_122915535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ook ik heb een vraagje. We hebben sinds een paar dagen een poes te logeren. Kan van korte duur zijn of van lange duur, is nog niet duidelijk. Baasje is naar verzorgingshuis, en familie waar ze terecht kan woont zo'n 1000 km. hiervandaan. Wij kunnen haar niet altijd houden ivm onrgelmatig leven en veel reizen, en klein appartment, maar voor even kan het wel. Oh, poes is zo'n 12 jaar oud.

Nu de vraag: ik vind dat ze vrij weinig eet en drinkt. Ze kreeg van haar baas alleen maar natvoer, en we hebben een paar blikjes mee gekregen. Ik lepel daar wat van in een bakje, maar na een dag gooi ik het weg, en heeft ze amper gegeten. Wel krijgt ze een beetje tonijn (schijnt ze altijd ook gekregen te hebben, en dat eet ze allemaal). Is ze gewoon verwend, heeft het met het wennen te maken, of hebben jullie een ander idee? Ander voer proberen is de volgende stap, denk ik.
Verdrietig omdat ze haar baas mist?
pi_122915585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:11 schreef Holyme het volgende:

[..]

Even in de gaten houden, zolang het niet rood wordt (ooglid zachtjes naar beneden trekken om daar ook even te kijken) en er geen troep uitkomt, maar alleen traanvocht, trekt dat vaak vanzelf weer bij :) Je kan het wel drooghouden als 't onder d'r oogje op d'r vacht zit of de boel met uitgekookt water een beetje schoonpoetsen.
Ik ga er vanavond even een poezen sopje tegenaan gooien. Het ziet er niet rood uit geloof ik. Vanavond even betere inspectie. Voorlopig zit Koningin Chagrijn te chillen in een bol.com doos vol met inpakpapier O+
pi_122915685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:13 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Verdrietig omdat ze haar baas mist?
Dat inderdaad, en/of dat ze aan de nieuwe situatie moet wennen en daardoor even weinig eet. Ik zou niet zo snel van voer wisselen, eerder het voer op een andere plek proberen. Sowieso niet in de buurt van de kattenbak zetten en zou het ook niet ergens zetten waar jullie regelmatig langslopen. En lief dat jullie 't beestje (tijdelijk) opvangen!
pi_122915969
Ik vond het vandaag weer tijd om Muezza te borstelen (afgelopen zondag deed ik voor het laatst). Er was dus wat achterstallig onderhoud. ;)



Het resultaat van 10 minuten borstelen... o|O
pi_122916864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik vond het vandaag weer tijd om Muezza te borstelen (afgelopen zondag deed ik voor het laatst). Er was dus wat achterstallig onderhoud. ;)

[ link | afbeelding ]

Het resultaat van 10 minuten borstelen... o|O
:o 8)7
pi_122917732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:16 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat inderdaad, en/of dat ze aan de nieuwe situatie moet wennen en daardoor even weinig eet. Ik zou niet zo snel van voer wisselen, eerder het voer op een andere plek proberen. Sowieso niet in de buurt van de kattenbak zetten en zou het ook niet ergens zetten waar jullie regelmatig langslopen. En lief dat jullie 't beestje (tijdelijk) opvangen!
voer staat aan de andere kant van de keuken van de kattenbak (we wonen op 40 m2), in een hoekje. Eens even nadenken voor een andere plek. En ze zal inderdaad haar baasje missen, al heb ik de indruk dat ze snel went...Ze heeft me iig 2 nachten wakker gehouden!
pi_122917851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik vond het vandaag weer tijd om Muezza te borstelen (afgelopen zondag deed ik voor het laatst). Er was dus wat achterstallig onderhoud. ;)

[ link | afbeelding ]

Het resultaat van 10 minuten borstelen... o|O
Ragdoll toch?

ben ik toch weer blij met mn HTK katjes die ik op het moment eigenlijk alleen 1xper week borstel om ze aan het borstelen te laten wennen. meer dan een klein plukje haar komt er niet los.
pi_122920657
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:10 schreef loecje het volgende:

[..]

Ragdoll toch?

ben ik toch weer blij met mn HTK katjes die ik op het moment eigenlijk alleen 1xper week borstel om ze aan het borstelen te laten wennen. meer dan een klein plukje haar komt er niet los.
Ragdoll inderdaad.

Ik werd het stofzuigen beu, heb om die reden zelfs een robotstofzuiger gekocht. :') De foto is van de haren die ik eraf heb geborsteld, maar de stofzuiger zit ook steeds vol met haren die de katten zelf verliezen. :X

Als je allergisch voor katten bent, dan moet je niet bij mij thuis op bezoek komen... _O-
pi_122934766
Haha ik haal die hoeveelheden(of meer..) ook altijd van mijn birmaan af :') en dan nog van de bank en de stoel en mijn broek... Maar hij is gelukkig wel lief :P
pi_122938934
Ik ga binnenkort naar een appartement verhuizen, waarschijnlijk zonder tuin. Nu wil ik graag een kat/poes maar ik vraag me af of je een kat in een gemiddeld groot appartement kan houden zonder dat hij/zij ooit naar buiten kan. Dat is geen probleem als de kat niet anders gewend is toch?
Omdat ik full-time werk ben ik natuurlijk ook vaak niet aanwezig. Daarom lijkt het me ook wel leuk om er dan 2 te nemen zodat ze elkaar ook kunnen vermaken als ik weg ben. Maar is dan een appartement niet te klein?
pi_122939910
Ik kom net van de dierenarts af en heb eigenlijk een vraag. Mijn kat heeft een touwtje ingeslikt wat om een muisje zat, ong 50 cm lang en is van dat elastieke spul maar dan zonder het elastiek erin.

Wij bellen naar de dierenarts en ze zei dat we der wat zout moesten geven en ze waarschijnlijk zou kotsen, niet dus. Alleen een hoop gedronken. Daarom moesten we naar de kliniek komen.

Daar kreeg ze spul wat normaal honden altijd krijgen en volgens de arts werd zelfs de stoerste hond een klein hondje van dat spul en ontzettend misselijk.

Je zag wel dat ze misselijk werd maar er gebeurde niets behalve dat ze flink scheel begon te kijken. Haar maag trilde wat maar ze kotste niet. Hopelijk kwam het dan in de auto en ze moest eigenlijk niet eten want dan zou het erger worden.

In de auto gebeurde er niks en thuis wilde ze graag eten en begon daarna gewoon te spelen?! Ik snap er echt niks van maar maak me ontzettend druk.
Ik moest de dierenarts over een week bellen en vertellen hoe het ging.

Niet dat ik mijn dierenarts niet vertrouw maar ze gaf een aantal keer aan dat het touwtje in de darmen vast kan gaan zitten en de darmen dus worden beschadigd.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier ervaring mee had en misschien nog wat andere tips had? Volgens deze dierenarts komt dit bijna nooit voor bij katten. Zij had het iig nog nooit gezien.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 00:54:00 #197
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122940129
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:13 schreef Roolio het volgende:
Ik ga binnenkort naar een appartement verhuizen, waarschijnlijk zonder tuin. Nu wil ik graag een kat/poes maar ik vraag me af of je een kat in een gemiddeld groot appartement kan houden zonder dat hij/zij ooit naar buiten kan. Dat is geen probleem als de kat niet anders gewend is toch?
Omdat ik full-time werk ben ik natuurlijk ook vaak niet aanwezig. Daarom lijkt het me ook wel leuk om er dan 2 te nemen zodat ze elkaar ook kunnen vermaken als ik weg ben. Maar is dan een appartement niet te klein?
Doen, ik denk dat het deel van mijn appartement waar ze mogen komen niet veel groter is.. Ze zeuren soms wel bij de deur, maar ze weten ook dat ze niet verder mogen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_122940502
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:46 schreef Beeertjee het volgende:
Ik kom net van de dierenarts af en heb eigenlijk een vraag. Mijn kat heeft een touwtje ingeslikt wat om een muisje zat, ong 50 cm lang en is van dat elastieke spul maar dan zonder het elastiek erin.

Wij bellen naar de dierenarts en ze zei dat we der wat zout moesten geven en ze waarschijnlijk zou kotsen, niet dus. Alleen een hoop gedronken. Daarom moesten we naar de kliniek komen.

Daar kreeg ze spul wat normaal honden altijd krijgen en volgens de arts werd zelfs de stoerste hond een klein hondje van dat spul en ontzettend misselijk.

Je zag wel dat ze misselijk werd maar er gebeurde niets behalve dat ze flink scheel begon te kijken. Haar maag trilde wat maar ze kotste niet. Hopelijk kwam het dan in de auto en ze moest eigenlijk niet eten want dan zou het erger worden.

In de auto gebeurde er niks en thuis wilde ze graag eten en begon daarna gewoon te spelen?! Ik snap er echt niks van maar maak me ontzettend druk.
Ik moest de dierenarts over een week bellen en vertellen hoe het ging.

Niet dat ik mijn dierenarts niet vertrouw maar ze gaf een aantal keer aan dat het touwtje in de darmen vast kan gaan zitten en de darmen dus worden beschadigd.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier ervaring mee had en misschien nog wat andere tips had? Volgens deze dierenarts komt dit bijna nooit voor bij katten. Zij had het iig nog nooit gezien.
meestal gaat het gewoon goed. Eventueel ontlasting doorzoeken om er zeker van te zijn dat het elastiek spul het lichaam verlaat.
pi_122942486
Misschien kattengras neerzetten?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:04:38 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122942727
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:13 schreef Roolio het volgende:
Ik ga binnenkort naar een appartement verhuizen, waarschijnlijk zonder tuin. Nu wil ik graag een kat/poes maar ik vraag me af of je een kat in een gemiddeld groot appartement kan houden zonder dat hij/zij ooit naar buiten kan. Dat is geen probleem als de kat niet anders gewend is toch?
Omdat ik full-time werk ben ik natuurlijk ook vaak niet aanwezig. Daarom lijkt het me ook wel leuk om er dan 2 te nemen zodat ze elkaar ook kunnen vermaken als ik weg ben. Maar is dan een appartement niet te klein?
Nee, als de kat niet gewend is buiten te komen, kun je hem prima binnenhouden. Appartement is niet per definitie te klein. Ik zou niet op 16m2 twee katten houden, maar in een appartement met meerdere kamers kan prima :).
Oh, aangezien ze niet naar buiten kunnen: zorg dat ze wel naar buiten kunnen kijken. Vanuit een vensterbank of krabpaal oid.
Niet meer actief op Fok!
pi_122943902
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef deadly_kiss het volgende:
Misschien kattengras neerzetten?
Staat er maar dat eet ze niet..
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_122944364
Nu heeft het ook geen zin meer om haar te laten braken. Zit inmiddels al in de darmen als het goed is.
In de gaten houden of ze normaal blijft eten en ontlasting doorzoeken. Meer kan je denk ik niet doen.
pi_122944391
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:45 schreef Beeertjee het volgende:

[..]

Staat er maar dat eet ze niet..
Vreemd, onze poes is er dol op!
pi_122944421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Vreemd, onze poes is er dol op!
Haar broer eet het wel. Dus ik weet ook niet waarom ze het niet eet.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_122945348
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:11 schreef loecje het volgende:
Nu heeft het ook geen zin meer om haar te laten braken. Zit inmiddels al in de darmen als het goed is.
In de gaten houden of ze normaal blijft eten en ontlasting doorzoeken. Meer kan je denk ik niet doen.
Dan ga ik dat maar doen. Bedankt iig.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_122950952
Mijn abby heeft de laatste week nog al jeuk over haar hele lichaam. We hebben gekeken of we vlooien of iets konden vinden, maar dit was niet het geval, we behandelen haar ook gewoon met zo'n pipetje om bij voorbaat al te voorkomen. Nu dacht ik dat het misschien komt omdat ze best vaak op de kachel hier ligt en de lucht in huis best droog is, dus dat ze een droge huid heeft waardoor het ietwat gaat schilferen en dat dat de jeuk veroorzaakt. Tevens heb ik haar van de week in bad gewassen, dit hielp 1 dag tegen de jeuk maar nu loopt ze toch weer te krabben als een gek. Weet iemand hier iets voor of klinkt het bekend? ;( Ze heeft trouwens verder ook geen korstjes oid op de huid.

En nog een vraag, een poos terug is ze in al haar enthousiasme met d'r bek tegen de muur geknald. :') D'r tandje zat hierdoor los en de dierenarts zei dat dit wel weer vast zou groeien. Maar inmiddels staan de ondertandjes allemaal een beetje scheef (niet de grote hoektanden, maar de mini tandjes). Het ziet er verder niet ontstoken uit, niet rood, geen gekke bultjes of zo. Kan dit kwaad verder? Ze eet namelijk wel gewoon en lijkt er geen last van te hebben.

Thanks.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_122964022
Voor degene met kleine dikkerdjes (5kg of zo): als ze op hun vier poten gaan zitten; doen ze jullie dan ook aan een broedkip denken?
pi_122964996
Mijn kat begint te leren dat hij spullen in z'n mond kan doen en kan meenemen...Hmmm ben benieuwd wat ie allemaal gaat flikken :D
pi_122967506
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:59 schreef Little_Dolls het volgende:
Voor degene met kleine dikkerdjes (5kg of zo): als ze op hun vier poten gaan zitten; doen ze jullie dan ook aan een broedkip denken?

Eerste week dat ik hen had.

Zoiets?

Nog steeds niet gehoord over/van Salem. :'( Muezza vindt het helemaal niet leuk om alleen thuis te blijven. Hij jankt al minder, maar wanneer ik na een lange dag thuiskom komt ie als een gek naar de deur rennen. Hij blijft dan ook achter me aan lopen en wil aandacht, die hij ook krijgt. :)
pi_122968283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:01 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Eerste week dat ik hen had.

Zoiets?

Nog steeds niet gehoord over/van Salem. :'( Muezza vindt het helemaal niet leuk om alleen thuis te blijven. Hij jankt al minder, maar wanneer ik na een lange dag thuiskom komt ie als een gek naar de deur rennen. Hij blijft dan ook achter me aan lopen en wil aandacht, die hij ook krijgt. :)
Ja; lijkt er wel op.

Vervelend dat hij nog niet terug is. :( ;( Zijn het sowieso binnenkatten?
pi_122968431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja; lijkt er wel op.

Vervelend dat hij nog niet terug is. :( ;( Zijn het sowieso binnenkatten?
Yep, binnenkatten. Raskatten (Ragdoll) blijven doorgaans binnen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:17:02 #212
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_122968441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik vond het vandaag weer tijd om Muezza te borstelen (afgelopen zondag deed ik voor het laatst). Er was dus wat achterstallig onderhoud. ;)

[ link | afbeelding ]

Het resultaat van 10 minuten borstelen... o|O
Dat is een hoop haar :), ik probeer mijn htk katten ook te bortelen, helaas laten ze het niet toe. Ze eten liever de kam op :). En dan heb ik htk katten met een vleugje perz (waarschijnlijk) erbij, dus kammen met eigenlijk wel.
pi_122968507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:16 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Yep, binnenkatten. Raskatten (Ragdoll) blijven doorgaans binnen.
Dat lijkt me minder aangezien ze dan misschien de buurt niet kennen... De onze is ook een binnenkat.
pi_122968677
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:18 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat lijkt me minder aangezien ze dan misschien de buurt niet kennen... De onze is ook een binnenkat.
Ik liet hen - onder begeleiding - weleens los op de galerij, wat beweging en frisse lucht vonden ze wel leuk. Vooral de sneeuw vonden ze leuk. Gewoon in de sneeuw op hun rug liggen om over hun buikje geaaid te worden... :')

Afgezien daarvan kwamen ze niet buiten. Muezza laat ik nog steeds om de dag wel enkele minuten los op de galerij. Het lijkt wel alsof ie op zoek gaat naar Salem, hij snuffelt overal aan. ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:17 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Dat is een hoop haar :), ik probeer mijn htk katten ook te bortelen, helaas laten ze het niet toe. Ze eten liever de kam op :). En dan heb ik htk katten met een vleugje perz (waarschijnlijk) erbij, dus kammen met eigenlijk wel.
Muezza laat zich ook niet graag borstelen. Hij valt me niet aan ofzo, maar hij probeert weg te kruipen. :')

Na een tijdje begint ie te janken en dan laat ik 'm los.
pi_122969388
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mijn kat begint te leren dat hij spullen in z'n mond kan doen en kan meenemen...Hmmm ben benieuwd wat ie allemaal gaat flikken :D
Tot groot verdriet van onze buren jat hij alles wat ze in de tuin/huis hebben liggen en de zandbak (zo,n schildpad met deksel, die wipt hij omhoog)

Hij komt ook regelmatig met zijn beessie (dat wk ding van de appie heyn) en die moet ik dan weggooien, hij apporteert :)

Ik hoop dat salem weer terug komt sylvesterrr.
pi_122971503
Ik was net ff poep aan het onderzoeken maar zag niks. Gelukkig heeft m'n vriend een dubbele check gedaan en kwam hij bijna de hele 60 cm tegen. Thank God!
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
pi_122972760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik liet hen - onder begeleiding - weleens los op de galerij, wat beweging en frisse lucht vonden ze wel leuk. Vooral de sneeuw vonden ze leuk. Gewoon in de sneeuw op hun rug liggen om over hun buikje geaaid te worden... :')

Afgezien daarvan kwamen ze niet buiten. Muezza laat ik nog steeds om de dag wel enkele minuten los op de galerij. Het lijkt wel alsof ie op zoek gaat naar Salem, hij snuffelt overal aan. ;(
:{

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:37 schreef Sorella het volgende:

[..]

Tot groot verdriet van onze buren jat hij alles wat ze in de tuin/huis hebben liggen en de zandbak (zo,n schildpad met deksel, die wipt hij omhoog)

Hij komt ook regelmatig met zijn beessie (dat wk ding van de appie heyn) en die moet ik dan weggooien, hij apporteert :)

Ik hoop dat salem weer terug komt sylvesterrr.
Hopelijk nog geen klagende buren gehad dan?
pi_122978054
Ze klagen wel maar vinden het gelukkig toch ook wel grappig. Een hoge schutting tussen onze tuinen in vonden ze toch ook weer te ver gaan (katten kunnen niet voorbij hun tuin komen)
pi_122979269
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:59 schreef Little_Dolls het volgende:
Voor degene met kleine dikkerdjes (5kg of zo): als ze op hun vier poten gaan zitten; doen ze jullie dan ook aan een broedkip denken?
Dit is ons klein kippetje dus :D O+



Dan is het zo leuk om er pokpok-geluidjes bij te maken _O-
pi_122979308
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:39 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dit is ons klein kippetje dus :D O+

[ afbeelding ]

Dan is het zo leuk om er pokpok-geluidjes bij te maken _O-
Haha echt hè!!! Ik noem Bandit ook altijd m'n kippekont :p
pi_122979883
Ik denk aan mijn Smikkel meer in term als 'theemuts '
pi_122980019
Hahaha zo heb ik er nog nooit naar gekeken _O-
pi_122980546
Ik heb dan een plofkip ;(
pi_122982859
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:23 schreef Dragonberry het volgende:
Hahaha zo heb ik er nog nooit naar gekeken _O-
Met een magere kat zul je dit minder hebben denk ik; het zijn vooral die dikkerdjes hé. ;)
pi_122983276
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Met een magere kat zul je dit minder hebben denk ik; het zijn vooral die dikkerdjes hé. ;)
Die van mij hebben vooral veel haar, dus lijken wel een beetje dik. Vooral mijn birmaan ziet er van een afstandje uit als dikkerdje, maar is dat echt niet. Als hij ligt lijkt het ook wel een beetje op een kippetje :P
pi_122983299
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:24 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Die van mij hebben vooral veel haar, dus lijken wel een beetje dik. Vooral mijn birmaan ziet er van een afstandje uit als dikkerdje, maar is dat echt niet. Als hij ligt lijkt het ook wel een beetje op een kippetje :P
De onze is lekker stevig met haar 5kg. O+
pi_122983469
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

De onze is lekker stevig met haar 5kg. O+
Mijne 6 kilo, maar het is toch best gek als je denkt dat het best een dikke/stevige kat zal zijn en hem dan pakt en eerst al dat haar in deukt :') Onder al dat haar stelt het niet veel voor.
pi_122984180
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:29 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Mijne 6 kilo, maar het is toch best gek als je denkt dat het best een dikke/stevige kat zal zijn en hem dan pakt en eerst al dat haar in deukt :') Onder al dat haar stelt het niet veel voor.
Hier wel hoor; met 'r korte pootjes. O+
pi_122991543
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:20 schreef wolvendagen het volgende:
Mijn abby heeft de laatste week nog al jeuk over haar hele lichaam. We hebben gekeken of we vlooien of iets konden vinden, maar dit was niet het geval, we behandelen haar ook gewoon met zo'n pipetje om bij voorbaat al te voorkomen. Nu dacht ik dat het misschien komt omdat ze best vaak op de kachel hier ligt en de lucht in huis best droog is, dus dat ze een droge huid heeft waardoor het ietwat gaat schilferen en dat dat de jeuk veroorzaakt. Tevens heb ik haar van de week in bad gewassen, dit hielp 1 dag tegen de jeuk maar nu loopt ze toch weer te krabben als een gek. Weet iemand hier iets voor of klinkt het bekend? ;( Ze heeft trouwens verder ook geen korstjes oid op de huid.

En nog een vraag, een poos terug is ze in al haar enthousiasme met d'r bek tegen de muur geknald. :') D'r tandje zat hierdoor los en de dierenarts zei dat dit wel weer vast zou groeien. Maar inmiddels staan de ondertandjes allemaal een beetje scheef (niet de grote hoektanden, maar de mini tandjes). Het ziet er verder niet ontstoken uit, niet rood, geen gekke bultjes of zo. Kan dit kwaad verder? Ze eet namelijk wel gewoon en lijkt er geen last van te hebben.

Thanks.
Ik zou voor beide vragen even contact opnemen met je dierenarts, tandjes lijken me geen kwaad te kunnen maar jeuk kan bv een allergische reactie zijn.
pi_122991710
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:
Ik denk aan mijn Smikkel meer in term als 'theemuts '
Haha, dat dus! Hier ook zo eentje. Beestje was als kitten al uit model, tis nooit meer goed gekomen :') Bol lijfje, klein koppie, oortjes en staartje, grote ogen, en ze zit ruim in d'r vel wat dan ook zo lekker over d'r heen flubbert als ze zo gaat zitten waardoor het allemaal nog veel erger lijkt.
pi_123005700
Hier word hij liefkozend 'hangbuikzwijntje' genoemd. Het is gewoon een dikzak van 6,5 kilo
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_123005715
Ik heb een vraagje en hoop dat hier wat mensen zijn met tips.

Eén van onze drie katten (Taya, bijna 9) heeft om de haverklap last van een lintworm. Of eigenlijk heeft zij er niet echt last van, maar wij wel als er weer eens zo'n stukje worm onder haar staart tevoorschijn kruipt :r Ik vind het echt super ranzig dus er wordt hier regelmatig ontvlooid en altijd tegelijkertijd ontwormd (3 honden en 3 katten en allemaal tegelijkertijd). De andere 2 katten (bijna 12 en 2,5 jaar) hebben sowieso nooit last van wormen (maar worden wel altijd met de rest ontwormd voor de zekerheid).

Alle dieren zijn een paar dagen voor oud&nieuw voor het laatst ontvlooid en ontwormd en ze zijn allemaal nog schoon, maar daarnet zag ik dat Taya alweer een wormpje had. De laatste keer hebben we exil antiworm pilletjes gebruikt en advantage antivlo druppels voor de poezen. Ik doseer met name Taya altijd ruim (ze is een stevige poes van een kilo of 5) maar dat helpt schijnbaar niet voldoende. Heeft iemand hier misschien tips waarmee we die worm voor eens en voor altijd de kop in kunnen drukken?

De dierenarts had het toen ik hem laatst vroeg over een soort antiwormpipetje dat je net als vlooiendruppels tussen de schouders kan druppelen. Dat klonk ideaal, want Taya is een ontzettende paniekerige angsthaas als het om pilletjes of pasta's gaat. Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n pipetje mee en werkt dat inderdaad goed tegen (lint)wormen? Of een andere gouden tip? Ik wil er namelijk écht vanaf.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_123006275
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat hier wat mensen zijn met tips.

Eén van onze drie katten (Taya, bijna 9) heeft om de haverklap last van een lintworm. Of eigenlijk heeft zij er niet echt last van, maar wij wel als er weer eens zo'n stukje worm onder haar staart tevoorschijn kruipt :r Ik vind het echt super ranzig dus er wordt hier regelmatig ontvlooid en altijd tegelijkertijd ontwormd (3 honden en 3 katten en allemaal tegelijkertijd). De andere 2 katten (bijna 12 en 2,5 jaar) hebben sowieso nooit last van wormen (maar worden wel altijd met de rest ontwormd voor de zekerheid).

Alle dieren zijn een paar dagen voor oud&nieuw voor het laatst ontvlooid en ontwormd en ze zijn allemaal nog schoon, maar daarnet zag ik dat Taya alweer een wormpje had. De laatste keer hebben we exil antiworm pilletjes gebruikt en advantage antivlo druppels voor de poezen. Ik doseer met name Taya altijd ruim (ze is een stevige poes van een kilo of 5) maar dat helpt schijnbaar niet voldoende. Heeft iemand hier misschien tips waarmee we die worm voor eens en voor altijd de kop in kunnen drukken?

De dierenarts had het toen ik hem laatst vroeg over een soort antiwormpipetje dat je net als vlooiendruppels tussen de schouders kan druppelen. Dat klonk ideaal, want Taya is een ontzettende paniekerige angsthaas als het om pilletjes of pasta's gaat. Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n pipetje mee en werkt dat inderdaad goed tegen (lint)wormen? Of een andere gouden tip? Ik wil er namelijk écht vanaf.
Milbemax halen bij de da. Werkt super ^O^
Aangezien de kat al wormen heeft moet je het volgens mij na een paar weken echt herhalen. Anders kunnen er nog eitjes van de wormen in de kat aanwezig zijn..
pi_123006334
en advocate? of werkt dat niet tegen lintwormen?
is ook sterkte dan andere middelen
  zondag 17 februari 2013 @ 21:05:40 #235
123170 alors
zlata1234
pi_123006335
Ik denk dat hij Stronghold bedoelt, dat is tegen vlooien en ontwormd ook. Maar niet alle soorten worm geloof ik, zou je even na moeten zoeken. Het is wel duur, maar wel goed spul, ik gebruik het ook altijd voor mijn kat.

Oh geen lintworm dus
quote:
Stronghold bevat het middel Selamectine en is werkzaam tegen vlooien, wormen en mijten zoals de oormijt. In tegenstelling tot andere wormmiddelen werkt het niet enkele dagen, maar vele weken. Maandelijkse toediening beschermt uw dier tegen alle mogelijke parasieten. Het is zeer veilig voor hond en kat, maar kan voor eigenlijk alle diersoorten gebruikt worden. Vraag voor konijnen, cavia's en andere kleine dieren naar de juiste dosering. Het is niet werkzaam tegen de lintworm, maar bij een goede vlooienbestrijding komt er eigenlijk geen lintworm voor.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_123006854
Daarom gebruik ik dus geen stronghold of advocate. Je zal net zien dat ze last hebben van de worm waar het niet tegen werkt :')
pi_123006995
wij hadden advocate voor een parasiet en daar is advocate dan weer het middel voor wat wel werkt en veel andere niet. En volgens mij wordt het bijna niet gebruikt dus veel vlooien zijn er nog niet resistent tegen.
pi_123007022
Stronghold was het volgens mij niet inderdaad, de DA had het over een nieuw middel. En in de bijsluiter van Advocate zie ik ook niet staan dat het tegen lintwormen zou werken.

Binnenkort de DA maar eens met een bezoekje verblijden dan en vragen om Milbemax of dat mysterieuze andere middeltje. En dan maar eens kijken of we alleen Taya een intensieve kuur kunnen laten ondergaan of zo want het moet nu echt eens afgelopen zijn :r
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_123012082
Onze kat kreeg stronghold plus een tabletje tegen lintworm. Ik zou alleen even moeten nazoeken wat de naam daarvoor was.

Exil zijn trouwens veel slechte verhalen over
pi_123020490
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:15 schreef Miss_Isis het volgende:
Stronghold was het volgens mij niet inderdaad, de DA had het over een nieuw middel. En in de bijsluiter van Advocate zie ik ook niet staan dat het tegen lintwormen zou werken.

Binnenkort de DA maar eens met een bezoekje verblijden dan en vragen om Milbemax of dat mysterieuze andere middeltje. En dan maar eens kijken of we alleen Taya een intensieve kuur kunnen laten ondergaan of zo want het moet nu echt eens afgelopen zijn :r
Arme Kitty, Boendy heeft 1x gehad en kreeg ook milbemax. Ze was echt bang voor die worm en rende panisch de hele kamer door
pi_123023221
Mijn DA raadde ook Milbemax aan, maar er is volgens mij inderdaad een andere behandeling qua herhaling als de kat al besmet is met wormen dan bij de 'preventieve' behandeling.
pi_123042295
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 07:45 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Arme Kitty, Boendy heeft 1x gehad en kreeg ook milbemax. Ze was echt bang voor die worm en rende panisch de hele kamer door
Ahhh... dat is ook wel heel sneu en een klein beetje grappig :@

Taya heeft in ieder geval nergens last van, 't is soms een behoorlijke angsthaas maar van die kleine stukjes worm merkt ze niets. Ik denk dat voor haar het middel een stuk erger dan de kwaal gaat zijn. Antiwormenmiddeltjes is ze namelijk wel hysterisch bang voor :X
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 februari 2013 @ 19:46:12 #243
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123042533
Oja die druppels in de nek, alweer twee maanden vergeten, maar weer eens doen. Gelukkig komen ze niet buiten.

EDIT: Wow zo makkelijk is het nog nooit gegaan, ze kwamen allebei nieuwsgierigen en het zat op ze voor ze er erg in hadden :D .

Vandaag voor het eerst nieuwe kattenbak vulling in gebruik genomen. Iets van klonterend klei spul ofzo ipv silicaat korrels. Ben benieuwd wat ze ervan vinden, ze waren daarnet nog wat argwanend volgens mij, maar andere veranderingen namen ze goed dus dit vast ook wel :) .

[ Bericht 44% gewijzigd door DaMook op 18-02-2013 19:57:23 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123052164
Ik vertelde jullie eerder over de zieke kat van mijn ouders. Hij had een tumor in zijn bek en die bek ging ook steeds verder open staan en hij werd gewoon steeds zieker. Kwijlde, bloede soms uit zijn bekkie. Hij leek wel zwaar gehandicapt. Laatste paar weken ging het redelijk. Hij bromde, had honger, kroelde nog, kwam buiten, lag tevreden etc. maar de laatste dagen kon hij gewoon amper meer eten. Stukje worst, toefje slagroom, schoteltje melk maar dat was het dan ook.
Vanmorgen hebben mijn ouders hem in laten slapen. Een zacht prikje in zijn ribbetje zodat ie in een diepe slaap viel, gewoon bij ons thuis. Iedereen verdrietig maar ja, hij zou echt geen opleving meer krijgen. Hij stonk ook al ontzettend. Zijn zusje en andere huisgenootje trokken zich er niet veel van aan. Wellicht hadden die allang afscheid genomen. Hij is in totaal zo'n 4 maanden ziek geweest.

Ik zal het nog in het Memoriamtopic zetten (nu even geen foto) maar ik wilde het hier toch even vertellen.
Rocky is 14 geworden, wat niet zo slecht is. ;( Maar wat was het een toffe kater! Heel relaxed, slim, snel, zeurderig, avontuurlijk, gezellig. O+
pi_123052712
Lijkt me beter zo vencodark
pi_123056756
Hoe hard het ook is.
Denk wel dat de juiste keuze gemaakt is.
Sterkte vencodark
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:22:22 #247
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_123057577
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:30 schreef vencodark het volgende:
Ik vertelde jullie eerder over de zieke kat van mijn ouders. Hij had een tumor in zijn bek en die bek ging ook steeds verder open staan en hij werd gewoon steeds zieker. Kwijlde, bloede soms uit zijn bekkie. Hij leek wel zwaar gehandicapt. Laatste paar weken ging het redelijk. Hij bromde, had honger, kroelde nog, kwam buiten, lag tevreden etc. maar de laatste dagen kon hij gewoon amper meer eten. Stukje worst, toefje slagroom, schoteltje melk maar dat was het dan ook.
Vanmorgen hebben mijn ouders hem in laten slapen. Een zacht prikje in zijn ribbetje zodat ie in een diepe slaap viel, gewoon bij ons thuis. Iedereen verdrietig maar ja, hij zou echt geen opleving meer krijgen. Hij stonk ook al ontzettend. Zijn zusje en andere huisgenootje trokken zich er niet veel van aan. Wellicht hadden die allang afscheid genomen. Hij is in totaal zo'n 4 maanden ziek geweest.

Ik zal het nog in het Memoriamtopic zetten (nu even geen foto) maar ik wilde het hier toch even vertellen.
Rocky is 14 geworden, wat niet zo slecht is. ;( Maar wat was het een toffe kater! Heel relaxed, slim, snel, zeurderig, avontuurlijk, gezellig. O+
Och wat verdrietig venco.

14 is inderdaad niet zo slecht. Het is de gemiddelde leeftijd van Nederlandse katten, zei mijn dierenarts. De ongevallen niet meegeteld.

Niet dat het er toe doet of je kat aan gemiddelden voldoet.

Heelveel sterkte.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:24:16 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123057662
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 februari 2013 @ 07:15:52 #249
269689 crew  Viv
pi_123060787
Sterkte
pi_123061999
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:46 schreef DaMook het volgende:
Oja die druppels in de nek, alweer twee maanden vergeten, maar weer eens doen. Gelukkig komen ze niet buiten.

EDIT: Wow zo makkelijk is het nog nooit gegaan, ze kwamen allebei nieuwsgierigen en het zat op ze voor ze er erg in hadden :D .

Vandaag voor het eerst nieuwe kattenbak vulling in gebruik genomen. Iets van klonterend klei spul ofzo ipv silicaat korrels. Ben benieuwd wat ze ervan vinden, ze waren daarnet nog wat argwanend volgens mij, maar andere veranderingen namen ze goed dus dit vast ook wel :) .
Ideaal spul hoor! Je schept de klonten er zo uit, en het gaat superlang mee.
Wat waren eigenlijk je ervaringen met die silicaat korrels?
pi_123062026
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:30 schreef vencodark het volgende:
Ik vertelde jullie eerder over de zieke kat van mijn ouders. Hij had een tumor in zijn bek en die bek ging ook steeds verder open staan en hij werd gewoon steeds zieker. Kwijlde, bloede soms uit zijn bekkie. Hij leek wel zwaar gehandicapt. Laatste paar weken ging het redelijk. Hij bromde, had honger, kroelde nog, kwam buiten, lag tevreden etc. maar de laatste dagen kon hij gewoon amper meer eten. Stukje worst, toefje slagroom, schoteltje melk maar dat was het dan ook.
Vanmorgen hebben mijn ouders hem in laten slapen. Een zacht prikje in zijn ribbetje zodat ie in een diepe slaap viel, gewoon bij ons thuis. Iedereen verdrietig maar ja, hij zou echt geen opleving meer krijgen. Hij stonk ook al ontzettend. Zijn zusje en andere huisgenootje trokken zich er niet veel van aan. Wellicht hadden die allang afscheid genomen. Hij is in totaal zo'n 4 maanden ziek geweest.

Ik zal het nog in het Memoriamtopic zetten (nu even geen foto) maar ik wilde het hier toch even vertellen.
Rocky is 14 geworden, wat niet zo slecht is. ;( Maar wat was het een toffe kater! Heel relaxed, slim, snel, zeurderig, avontuurlijk, gezellig. O+
Ahh ;( .. Sterkte!
pi_123062062
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:29 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Mijne 6 kilo, maar het is toch best gek als je denkt dat het best een dikke/stevige kat zal zijn en hem dan pakt en eerst al dat haar in deukt :') Onder al dat haar stelt het niet veel voor.
Ja hier hetzelfde, als je hem ziet denk je: wat een grote stevige kat..
Maar het is vooral haar, als je hem vastpakt heb je alleen maar 2 handen vol haar :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:43:11 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123062363
Sterkte venco! :*

De kat van mijn ouders wordt ook al 17 dit jaar... ben benieuwd hoe lang die het nog doet... wordt steeds magerder, maar is verder nog wel vitaal.
Niet meer actief op Fok!
pi_123067237
Thanks allen voor het sterkte wensen. Zelf was ik sinds mei het huis uit dus ik maakte de kat en zijn ziekte al wat minder mee. Maar ik ben er natuurlijk wel deels mee opgegroeid. Heel gek dat hij er nu niet meer is. Vooral mijn ouders zullen hem nu erg missen. Maar ik denk dat ze ook al afscheid namen toen hij steeds zieker werd. Het was Rocky gewoon niet meer. ;(
pi_123067284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Sterkte venco! :*

De kat van mijn ouders wordt ook al 17 dit jaar... ben benieuwd hoe lang die het nog doet... wordt steeds magerder, maar is verder nog wel vitaal.
De vorige generatie katten die ze hadden zijn 11 en 18 geworden. De van 11 heeft een tumor in zijn kopje gehad en hebben ze ook moeten laten inslapen.

Zo erg altijd hè. Je neemt katten, houdt er heel veel van maar je hebt ook zoveel verdriet als ze ziek worden en doodgaan. ;(
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:23:24 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123067411
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

De vorige generatie katten die ze hadden zijn 11 en 18 geworden. De van 11 heeft een tumor in zijn kopje gehad en hebben ze ook moeten laten inslapen.

Zo erg altijd hè. Je neemt katten, houdt er heel veel van maar je hebt ook zoveel verdriet als ze ziek worden en doodgaan. ;(
Ja :'(. De vorige kat is in goede gezondheid 18 geworden, dus mijn ouders hebben wel geluk met katten. Mijn eerste eigen kat heb ik bijna 3 jaar geleden ook moeten laten inslapen vanwege een tumor, hij was nog maar 5,5 :'(.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:20:21 #258
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_123071835
Weet iemand een manier om katten af te leren tegen de deur te krabben? Elke ochtend rond half 6 is het weer raak en staan ze tegen de slaapkamer deur te krabben. Ze binnen laten werkt niet echt want ééntje vind het fantastisch om de kabel van mijn wekker op te eten (terwijl de andere vol bewondering toekijkt).

Word er zo gek van dat ik ze nu maar ga opsluiten in de woonkamer 's nachts (met kattenbak uiteraard).
pi_123072147
de enige optie is negeren.
niet op staan, lawaai maken, of de deur openen als ze aan de deur krabben want dat is een beloning voor het gedrag.

best lastig vol te houden. vooral als je sochtends snel weg moet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:40:26 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123072632
Ik had ook een deurkrabber en ik reageerde altijd ("Taco, hou op!"). Dan werd het even stil en dan begon 'ie weer :P. Dus ik denk dat negeren de beste optie is idd.
Niet meer actief op Fok!
pi_123076643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik had ook een deurkrabber en ik reageerde altijd ("Taco, hou op!"). Dan werd het even stil en dan begon 'ie weer :P. Dus ik denk dat negeren de beste optie is idd.
Waarom heb je je kat naar eten genoemd? Je buren zullen wel denken van die heeft echt trek als je steeds om taco brult...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:55:42 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123078751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Waarom heb je je kat naar eten genoemd? Je buren zullen wel denken van die heeft echt trek als je steeds om taco brult...
is een doodnormale naam hoor :P
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:40:17 #263
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_123088920
Ik negeer het al weken zonder succes helaas. Vanavond maar in woonkamer 'opsluiten' heb ik voor de verandering een goede (iets langere) nachtrust ;).
pi_123089200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:40 schreef Bisamrat het volgende:
Ik negeer het al weken zonder succes helaas. Vanavond maar in woonkamer 'opsluiten' heb ik voor de verandering een goede (iets langere) nachtrust ;).
Heb je al oordopjes geprobeerd?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:40:00 #265
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123092543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:25 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Ideaal spul hoor! Je schept de klonten er zo uit, en het gaat superlang mee.
Wat waren eigenlijk je ervaringen met die silicaat korrels?
Mwah die vielen me tegen. Veel uitloop, rook meer dan dat ik nu ruik en ik vond de bak schoonmaken vies, dus gooide elke 2 dagen de hele bak leeg. Ow en duur. Dacht duur is goed, maar dat is dus niet zo :P . En dat het niet klonterend was kwam ik pas na meer dan een half jaar achter :') .
Nu is er , volgens mij, minder uitloop minder stank, drolletjes zitten verpakt, dus ik heb hem net met amper kokhalzen leeggeschept en goedkoper.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123096423
Ik zat net tegen mijn vriend te vertellen dat Hero alweer bijna een jaar oud is O+
Maar.. Ik bedacht ondertussen dat ik ben vergeten dat onze andere kat 1 februari 8 is geworden :@
Naja.. Dan vieren ze het gewoon samen :P Wat zal ik ze geven om hun verjaardag te vieren?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:39:43 #267
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123096560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:37 schreef Dragonberry het volgende:
Ik zat net tegen mijn vriend te vertellen dat Hero alweer bijna een jaar oud is O+
Maar.. Ik bedacht ondertussen dat ik ben vergeten dat onze andere kat 1 februari 8 is geworden :@
Naja.. Dan vieren ze het gewoon samen :P Wat zal ik ze geven om hun verjaardag te vieren?
Moeilijk, maar de mijne krijgen sowieso al alles, dus lastig iets speciaals te bedenken :P . Er zal vast wel leuk speelgoed zijn, of een nieuwe krabpaal, of gewoon een lekkere snack :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123096840
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:39 schreef DaMook het volgende:

[..]

Moeilijk, maar de mijne krijgen sowieso al alles, dus lastig iets speciaals te bedenken :P . Er zal vast wel leuk speelgoed zijn, of een nieuwe krabpaal, of gewoon een lekkere snack :) .
al hun speeltjes worden de laatste tijd elke keer ingepikt door de hond :( het worden denk ik gewoon lekkere snoepjes.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:45:58 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123096964
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:43 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

al hun speeltjes worden de laatste tijd gewoon ingepikt door de hond :( het worden denk ik gewoon lekkere snoepjes.
Stoute hond :P . Ik heb zo'n cat-it rail gekocht een tijdje terug en dat vinden ze wel leuk, en voor de hond is dat denk ik niets, al kan die wrs met heel dat ding aan de gang als het een grote hond is :P . Snoepjes zijn ze altijd blijk mee is mijn ervaring :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123097089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:20 schreef Bisamrat het volgende:
Weet iemand een manier om katten af te leren tegen de deur te krabben? Elke ochtend rond half 6 is het weer raak en staan ze tegen de slaapkamer deur te krabben. Ze binnen laten werkt niet echt want ééntje vind het fantastisch om de kabel van mijn wekker op te eten (terwijl de andere vol bewondering toekijkt).

Word er zo gek van dat ik ze nu maar ga opsluiten in de woonkamer 's nachts (met kattenbak uiteraard).
Heel misshien helpt het om een strip zilverfolie op je deur te plakken voor de komende tijd? Smeer het desnoods in met iets stinkends zoals citroensap?
Kabeltjes inrollen in zilverfolie (wel meerdere laagjes) werkt in ieder geval wel tegen kauwen :)
pi_123097414
Hero raakt een beetje gefrustreerd van die rail. De bal moet er uit!! :X
Ze zijn hier gek van die zachte breek stokjes. Als het al ritselt zijn ze opeens wakker :P
pi_123099184
Mevrouwtje heeft eens niet haar vlees gekregen deze avond aangezien ze de laatste dagen meer moet overgeven (een stokje in de plaats, en verder eet ze toch niet veel). Hopelijk helpt het wat. Ik weet wel dat ze gras eet; maar daarvan gaan katten toch niet dagelijks overgeven?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:41:12 #273
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123099918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:53 schreef Dragonberry het volgende:
Hero raakt een beetje gefrustreerd van die rail. De bal moet er uit!! :X
Ze zijn hier gek van die zachte breek stokjes. Als het al ritselt zijn ze opeens wakker :P
Haha, hier vliegt die bal soms wel op hoge snelheid rond, maar gefrustreerd worden ze niet. Maar dat kan ook komen doordat ze nog ander speelgoed hebben wat wel vrij beweegt (en meer onder de bank ligt dan op een bereikbare plaats :') . Maarja ik heb geen hond die speeltjes jat (nog niet :X :P ) .

Zachte breekstokjes ? Ritselen vinden ze hier idd ook wel leuk.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123104831
Nog steeds niks gehoord van Salem. :'( Muezza is overdag wanneer ik niet thuis ben duidelijk eenzaam. Zodra ik binnenkom holt ie naar de deur en blijft ie miauwen. ;(

Soms mag ie 's avonds mee naar de slaapkamer (als ik niet te moe ben en/of ik niet vroeg hoef op te staan), dan klaagt ie 's ochtends niet. Wanneer hij de hele nacht alleen is gebleven hoor ik 'm rond een uur of vijf al janken. }:|
pi_123105283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Nog steeds niks gehoord van Salem. :'( Muezza is overdag wanneer ik niet thuis ben duidelijk eenzaam. Zodra ik binnenkom holt ie naar de deur en blijft ie miauwen. ;(

Soms mag ie 's avonds mee naar de slaapkamer (als ik niet te moe ben en/of ik niet vroeg hoef op te staan), dan klaagt ie 's ochtends niet. Wanneer hij de hele nacht alleen is gebleven hoor ik 'm rond een uur of vijf al janken. }:|
Balen man! :{ hopelijk zal Salem snel weer terecht komen!!
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:54:41 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123105412
Hoe lang is Salem nu al weg?
Niet meer actief op Fok!
pi_123105562
quote:
9s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:54 schreef Viking84 het volgende:
Hoe lang is Salem nu al weg?
Sinds vorige week maandag. ;(
pi_123109152
Hebben hier mensen ervaring met deze verzekering? http://www.huisdierziekenfonds.nl/index.html
Andere verzekeringen kosten zon ¤10 per maand en hier kan ik haar verzekeren voor zo'n ¤40 per jaar. Heb een laag inkomen dus dat is geen probleem.

Oh je moet schijnbaar eerst aanmelden en dan pas een dier uit het asiel halen... heb mijn poes net 4 weken geleden uit het asiel gehaald }:| zal is vragen of het alsnog kan.

[ Bericht 30% gewijzigd door Kadooosh op 20-02-2013 11:14:21 ]
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 11:14:46 #279
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123109491
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:06 schreef Kadooosh het volgende:
Hebben hier mensen ervaring met deze verzekering? http://www.huisdierziekenfonds.nl/index.html
Andere verzekeringen kosten zon ¤10 per maand en hier kan ik haar verzekeren voor zo'n ¤40 per jaar. Heb een laag inkomen dus dat is geen probleem.
Ziet er goed uit, ik lees het even door en zet hem wellicht ook even in het handige linkjes topic, ik zie vaker mensen met een laag inkomen voorbij komen die in de problemen komen door medische kosten van hun huisdier. Die zouden dus ook gewoon een verzekering aan kunnen vragen nu. Hier zitten ook geen leeftijdsbeperkingen aan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 11:17:35 #280
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123109608
quote:
Het Huisdierziekenfonds is alleen beschikbaar voor
mensen die een hond of kat adopteren uit een dieren-
asiel.
Nou ja, je zou natuurlijk gewoon kunnen informeren :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_123109664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:01 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Sinds vorige week maandag. ;(
;( ik hoop dat hij snel terug is.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:22:09 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123109778
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:19 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

;( ik hoop dat hij snel terug is.
Hoop ik ook!

Ik ben trouwens ook op zoek naar een nieuwe verzekering. Heb nu één kat verzekerd bij Petplan en de ander (6 jaar) is niet verzekerd. De verzekerde kat heeft blaasgruis gehad in het verleden, maar zit sindsdien op dieetvoer, dus geen problemen meer en de andere kat heeft nog nooit wat gehad. Wil ze graag allebei verzekerd hebben, maar niet per se allebei bij Petplan, misschien de ene bij Petplan laten en voor de andere een andere verzekering afsluiten...

40 euro per jaar vind ik echter wel érg goedkoop... Zou eens goed kijken naar wat er precies allemaal vergoed wordt en wat je eigen risico is...

Edit: Ah, ik zie dat het gesubsidieerd is ;) Kom ik niet voor in aanmerking. Wel een goed initiatief!!!

Heeft iemand nog tips voor mij t.a.v. zorgverzekering? Welke is goed en betaalbaar? Rond een tientje per maand? (katten zijn 3 en 6)
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:36:28 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123110339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:06 schreef Kadooosh het volgende:
Hebben hier mensen ervaring met deze verzekering? http://www.huisdierziekenfonds.nl/index.html
Andere verzekeringen kosten zon ¤10 per maand en hier kan ik haar verzekeren voor zo'n ¤40 per jaar. Heb een laag inkomen dus dat is geen probleem.

Oh je moet schijnbaar eerst aanmelden en dan pas een dier uit het asiel halen... heb mijn poes net 4 weken geleden uit het asiel gehaald }:| zal is vragen of het alsnog kan.
Als ik dát had geweten :P Polle(mijn EK, overleden in 2011) heeft aan het einde van haar leven bakken vol geld gekost door dierenartskosten en kwam ook uit het asiel. Toen ik haar daaruit haalde, wist ik al dat ze haar kwalen had: blaasgruis en al haar tanden kwijt.

-edit:Oh is alleen voor de écht lage inkomens dus. -
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123110438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, je zou natuurlijk gewoon kunnen informeren :Y
Is nergens een emailadres of telefoonnummer te vinden :( .

Trouwens wel een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/220926110209
Vind mijn poes heerlijk. Enige nadeel is dat het na een paar dagen niet meer werkt maar met 56 doe je eeuwig mee.
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 11:43:47 #285
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123110600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:39 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Is nergens een emailadres of telefoonnummer te vinden :( .

Trouwens wel een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/220926110209
Vind mijn poes heerlijk. Enige nadeel is dat het na een paar dagen niet meer werkt maar met 56 doe je eeuwig mee.
Ik bestel wel eens deze: http://stinkstrikken-enzo(...)cht-van-de-speeltjes

De stinkstrikken, daar zit Valeriaan in. Daar gaan ze hier helemaal van uit hun plaat :D Meer nog dan van iets met catnip waar er hier eigenlijk maar één wat mee doet.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_123110717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik bestel wel eens deze: http://stinkstrikken-enzo(...)cht-van-de-speeltjes

De stinkstrikken, daar zit Valeriaan in. Daar gaan ze hier helemaal van uit hun plaat :D Meer nog dan van iets met catnip waar er hier eigenlijk maar één wat mee doet.

Nadeel van dat soort speeltjes is dat de werking altijd snel weg is. Nu stop ik een speeltje in dat zakje met catnip en het werkt weer een paar dagen :). Ook de katten van mijn moeder vinden het heerlijk.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:49:25 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123110842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als ik dát had geweten :P Polle(mijn EK, overleden in 2011) heeft aan het einde van haar leven bakken vol geld gekost door dierenartskosten en kwam ook uit het asiel. Toen ik haar daaruit haalde, wist ik al dat ze haar kwalen had: blaasgruis en al haar tanden kwijt.

-edit:Oh is alleen voor de écht lage inkomens dus. -
:+
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:00:00 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123111304
Wel kudt, want Polle kwam uiteindelijk uit op een bedrag van bijna 900 euro (bloedtesten, opname, infuuszakken zoutoplossing en steriele naalden, antibiotica, etc.). Alleen als je een beestje al met een (chronische) ziekte uit het asiel haalt, worden die zelden geaccepteerd door een verzekering.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:51:22 #289
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123113210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:00 schreef SEMTEX het volgende:
Wel kudt, want Polle kwam uiteindelijk uit op een bedrag van bijna 900 euro (bloedtesten, opname, infuuszakken zoutoplossing en steriele naalden, antibiotica, etc.). Alleen als je een beestje al met een (chronische) ziekte uit het asiel haalt, worden die zelden geaccepteerd door een verzekering.
Heb jij ooit meegemaakt dat een chronisch ziek dier door de verzekering geaccepteerd wordt dan :o? Ik namelijk nog nooit...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:57:49 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123113455
Volgens mij ben je voor de echt serieuze aandoeningen sowieso al niet verzekerd... Mijn kat had een tumor en heeft me 1500 euro gekost. Weet niet of ik zijn behandeling vergoed had gekregen...
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:14:59 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123114126
Ben even aan het rondkijken nu (pauze op het werk :P).

Petplan is eigenlijk best duur: voor basis geldt dat je 50% van een consult zelf betaalt, je betaalt 15% van de factuur zelf en de assurantiebelasting van 21% komt nog over de maandpremie heen. Zit je voor een kat van 3 jaar al op 14 euro per maand.

Ohra vergoedt het hele consult en kost 10,45 per maand incl. assurantiebelasting. Eigen bijdrage is 20% tov 15% van Petplan.

Is er ook een overzicht van verschillende verzekeraars? Dan kan ik de vergoedingen even op een rijtje zetten :).

Gebitsreiniging wordt alleen nergens vergoed in de basisverzekering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Viking84 op 20-02-2013 13:20:39 ]
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:25:29 #292
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123114578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb jij ooit meegemaakt dat een chronisch ziek dier door de verzekering geaccepteerd wordt dan :o? Ik namelijk nog nooit...
Nee precies, dat gebeurt niet. Verzekeraars verzinnen de meest stomme redenen om een beestje af te wijzen. Mijn huidige kat, een Britje, heeft een hartruisje. Geheid dus dat die niet goedgekeurd wordt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:29:40 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123114744
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee precies, dat gebeurt niet. Verzekeraars verzinnen de meest stomme redenen om een beestje af te wijzen. Mijn huidige kat, een Britje, heeft een hartruisje. Geheid dus dat die niet goedgekeurd wordt.
Ik dacht al... Met een chronisch zieke kan je het vergeten.

Mijn vorige paard (ik weet, geen kat) werd afgewezen omdat ze ooit in een ver verleden een peesblessure heeft gehad :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123114803
Hmm misschien weigeren ze mijn poes dan sowieso omdat 1 van haar achterpootjes is geamputeerd.
pi_123114821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:14 schreef Viking84 het volgende:
Ben even aan het rondkijken nu (pauze op het werk :P).

Petplan is eigenlijk best duur: voor basis geldt dat je 50% van een consult zelf betaalt, je betaalt 15% van de factuur zelf en de assurantiebelasting van 21% komt nog over de maandpremie heen. Zit je voor een kat van 3 jaar al op 14 euro per maand.

Ohra vergoedt het hele consult en kost 10,45 per maand incl. assurantiebelasting. Eigen bijdrage is 20% tov 15% van Petplan.

Is er ook een overzicht van verschillende verzekeraars? Dan kan ik de vergoedingen even op een rijtje zetten :).

Gebitsreiniging wordt alleen nergens vergoed in de basisverzekering.
Op www.verzekerjehuisdier.nl worden de meeste verzekeraars wel in de vergelijking meegenomen.

Voor mijn poezen zou de Hema verzekering het goedkoopste zijn. Maar dat is dan natuurlijk wel met beperkte dekking op bepaalde vlakken.
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:33:23 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123114888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef Kadooosh het volgende:
Hmm misschien weigeren ze mijn poes dan sowieso omdat 1 van haar achterpootjes is geamputeerd.
Waarom? Dat is toch geen aandoening waar behandelingen voor te voorzien zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_123114932
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom? Dat is toch geen aandoening waar behandelingen voor te voorzien zijn?
Nee zijn er ook niet maar als ik zie hoe moeilijk ze schijnbaar doen zou het mij niets verbazen.
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:36:09 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123114992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:34 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Nee zijn er ook niet maar als ik zie hoe moeilijk ze schijnbaar doen zou het mij niets verbazen.
Tja, als je dat 'schijnbaar' zo ver wil doortrekken, zijn het natuurlijk toch allemaal uitzuigers.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:41:24 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123115185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef Nenaunir het volgende:

[..]

Op www.verzekerjehuisdier.nl worden de meeste verzekeraars wel in de vergelijking meegenomen.

Voor mijn poezen zou de Hema verzekering het goedkoopste zijn. Maar dat is dan natuurlijk wel met beperkte dekking op bepaalde vlakken.
Thx, daar ga ik even goed naar kijken.

Hier komen ook Ohra en Hema als beste uit de bus. Voordeel van Hema vind ik de modules. Bij Ohra moet je als je meer wilt meteen kiezen voor een pluspakket. Terwijl ik alleen gebitsreiniging interessant vind als aanvulling. Edit: zie net dat je bij Ohra ook een aanvullende module kunt kiezen voor tanden en dat het 100% vergoed wordt itt Hema voor 50%.

Ik heb trouwens geen idee van tandbehandelingen bij katten. Is dit duur? Is dit vaak nodig? etc

Ik heb overigens bij voorkeur een lage maandpremie en een hoog eigen risico. Ongeveer 25 euro voor 2 katten (van bijna 3 en 6,5 jaar).
Niet meer actief op Fok!
pi_123115194
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, als je dat 'schijnbaar' zo ver wil doortrekken, zijn het natuurlijk toch allemaal uitzuigers.
Hehe das waar. Ik heb petsplan in ieder geval gemaild of ik nog in aanmerking kan komen voor dat huisdierenziekenfonds.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:08:46 #301
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123116191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb trouwens geen idee van tandbehandelingen bij katten. Is dit duur? Is dit vaak nodig? etc

Ik weet geen exacte prijzen, maar je kat moet ervoor onder zeil/een dagdeel blijven. Dat gaat al gauw in de kosten lopen. Loki moet eigenlijk ook, maar ik heb tot nu het geld niet gehad. Bovendien moet-ie dan vanwege zijn hartruis op een speciale manier onder zeil. Maar goed, de bacteriën die tandsteen kunnen veroorzaken kunnen een aanslag zijn op de gezondheid van je kat. De dierenarts geft meestal wel aan of het nodig is of niet. Je ziet het ook aan het tandvlees he. Zodra dat ontstoken is en ze tandsteen hebben, is het tijd om dat te laten behandelen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')