abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:21:36 #176
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_132612300
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:14 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik hield er overigens wel rekening mee dat het helemaal niet zou lukken en dat zelfs om 10 uur de boel zou worden afgeblazen. Was blij toen dat mannetje zei dat het over enkele minuten ging beginnen!
Juist, ik ook! Weet je, dit kan gewoon gebeuren. De band heeft er ook niet om gevraagd. Geen reden om zuur te gaan zitten doen toch.
Wat betreft de rest van je betoog: gelukkig werd er nog wèl enthousiast gereageerd op weergaloze nummers als Big Love en Never Going Back Again, en op de grote hits. Al stierf het applaus ook dan weer snel weg.
Ik had tijdens het concert geen zin om me er aan te storen, en het lukte om in een blije vibe te blijven. Maar achteraf moet ik wel zeggen dat het inderdaad af en toe genant was, zoals jij het noemt. Ik denk niet dat ze vaak zó'n ongeïnteresseerd en onhartelijk publiek tegenover zich hebben gehad.
Ik had gehoopt dat er na zo'n lange vertraging juist een heel saamhorig sfeertje zou ontstaan als het concert eenmaal begon, maar dat was totaal niet het geval.

Ik vond het trouwens tof dat Lindsey Buckingham tijdens die lange drumsolo van Mr Fleetwood gewoon met zijn gitaar op schoot op het podium bleef zitten. De rest van de band ging naar achteren.
Lindsey is trouwens nog steeds echt in topvorm hè, zoals hij over het podium beweegt. Dat is wel een schril contrast af en toe met de duidelijk stramme Stevie Nicks (al helpen die hoge hakken ook niet echt ;) )
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:26:12 #177
37295 Luigi
mario pls
pi_132612442
Ik vraag me af waar jullie stonden/zaten want ik herken het totaal niet dus :@. Ik zag om me heen veel blije koppen en er werd gesprongen, geluisterd, alles. De zitplaatsen zagen er wel wat doods uit ja (toch een reden dat ik niet snel voor zitplaatsen kies...).

En verder geldt over het algemeen wel dat bij deze 'oude bands' veel 40, 50+ op af komen en die zijn van nature wat chagrijniger als ze uit hun comfort zone worden geketst :'). Al die grijze chagrijnen die je af en toe ziet lopen :D.

Die telefoons die omhoog gehouden worden zijn dan wél weer gruwelijk irritant :').

Maar wat een topavond...
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:28:36 #178
37295 Luigi
mario pls
pi_132612529
En dat er doorheen lullen, tsja, dat is de asociale Nederlander in optima forma. Aandacht voor een ander is maar lastig op te brengen, want de hele wereld draait immers om jou, toch? ;).
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:29:43 #179
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_132612576
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:18 schreef Tamashii het volgende:
Ik vond het wel goed, maar ziggo dome kan van mij de boom in. Het zou 40 minuten later zijn en op twitter stond zelfs langer.... Vervolgens beginnen ze opeens en wordt het nergens omgeroepen. De hele organisatie een grote zooi. Ik was net op tijd van de wc af om naar mijn vriend te gaan maar toen was het opeens al donker in de zaal.
Ze kondigden wel degelijk aan dat het over enkele minuten zou beginnen. En als je een héél klein beetje had opgelet dan had je daarvoor ook al wel in de gaten gehad dat het geluid hersteld was, vanwege de soundchecks.
Het is voor ziggodome ook geen dagelijkse kost dat zoiets als dit gebeurt, dan is het een beetje improviseren. Maar het publiek kon gisteren niet tegen een stootje. Een hoop boegeroep en gefluit want gut gut het ging niet helemaal zoals gepland. Verwend volk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_132612620
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:26 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me af waar jullie stonden/zaten want ik herken het totaal niet dus :@. Ik zag om me heen veel blije koppen en er werd gesprongen, geluisterd, alles. De zitplaatsen zagen er wel wat doods uit ja (toch een reden dat ik niet snel voor zitplaatsen kies...).

En verder geldt over het algemeen wel dat bij deze 'oude bands' veel 40, 50+ op af komen en die zijn van nature wat chagrijniger als ze uit hun comfort zone worden geketst :'). Al die grijze chagrijnen die je af en toe ziet lopen :D.

Die telefoons die omhoog gehouden worden zijn dan wél weer gruwelijk irritant :').

Maar wat een topavond...
Ik was met een kleine vriendin die steeds maar op zoek was naar een plek waar zij iets zag, dus ik heb een groot deel van de zaal gezien. Zijkant, midden, achteraan. Alleen niet helemaal vooraan gestaan tijdens het concert, maar overal was het druk en gepraat (luid ook want de muziek moest uiteraard worden overstemt). Ik vond juist dat de zee aan beeldschermpjes weer erg meeviel. :o
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:32:07 #181
37295 Luigi
mario pls
pi_132612654
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Ze kondigden wel degelijk aan dat het over enkele minuten zou beginnen. En als je een héél klein beetje had opgelet dan had je daarvoor ook al wel in de gaten gehad dat het geluid hersteld was, vanwege de soundchecks.
Het is voor ziggodome ook geen dagelijkse kost dat zoiets als dit gebeurt, dan is het een beetje improviseren. Maar het publiek kon gisteren niet tegen een stootje. Een hoop boegeroep en gefluit want gut gut het ging niet helemaal zoals gepland. Verwend volk.
Nou, even de andere kant, als je zegt dat je over 15 minuten met meer info komt (kennelijk hing het doorgaan van het concert aan een zijden draadje, zo voelde iedereen dat ook wel een beetje onbewust denk ik) - nadat mensen al een half uur hebben zitten wachten, moet je daar natuurlijk geen half uur mee wachten. Dat zijn NS praktijken ;). Ietsjes meer communicatie had een hoop gedaan denk ik.

En ze hebben idd omgeroepen dat ze bijna zouden beginnen. Het begin zelf was daarentegen wel weer erg plotseling :D. Bam, muziek weg, licht in 1 x uit en beginnen!
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:33:12 #182
37295 Luigi
mario pls
pi_132612703
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik was met een kleine vriendin die steeds maar op zoek was naar een plek waar zij iets zag, dus ik heb een groot deel van de zaal gezien. Zijkant, midden, achteraan. Alleen niet helemaal vooraan gestaan tijdens het concert, maar overal was het druk en gepraat (luid ook want de muziek moest uiteraard worden overstemt). Ik vond juist dat de zee aan beeldschermpjes weer erg meeviel. :o
Wij stonden voorbij de helft, aan de rechterkant (als je naar het podium kijkt dus), beetje in het midden. Was erg, erg goed te doen daar. Maar ik kan me dan ook goed afsluiten voor alles en iedereen om me heen ;).
pi_132612759
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Juist, ik ook! Weet je, dit kan gewoon gebeuren. De band heeft er ook niet om gevraagd. Geen reden om zuur te gaan zitten doen toch.
Wat betreft de rest van je betoog: gelukkig werd er nog wèl enthousiast gereageerd op weergaloze nummers als Big Love en Never Going Back Again, en op de grote hits. Al stierf het applaus ook dan weer snel weg.
Ik had tijdens het concert geen zin om me er aan te storen, en het lukte om in een blije vibe te blijven. Maar achteraf moet ik wel zeggen dat het inderdaad af en toe genant was, zoals jij het noemt. Ik denk niet dat ze vaak zó'n ongeïnteresseerd en onhartelijk publiek tegenover zich hebben gehad.
Ik had gehoopt dat er na zo'n lange vertraging juist een heel saamhorig sfeertje zou ontstaan als het concert eenmaal begon, maar dat was totaal niet het geval.

Ik vond het trouwens tof dat Lindsey Buckingham tijdens die lange drumsolo van Mr Fleetwood gewoon met zijn gitaar op schoot op het podium bleef zitten. De rest van de band ging naar achteren.
Lindsey is trouwens nog steeds echt in topvorm hè, zoals hij over het podium beweegt. Dat is wel een schril contrast af en toe met de duidelijk stramme Stevie Nicks (al helpen die hoge hakken ook niet echt ;) )
Tegen het einde kwam Stevie aan de arm van Lindsay opgelopen en het leek wel een bejaard echtpaar :D Lindsay is geweldig! Wat een energie en talent. Big Love was echt een van de hoogtepunten, samen met Tusk. Maar Fleetwood had ook een energie nog tegen het einde van de avond. Was een beetje Santaclaus on speed playing the drums. Het was alleen echt te laat om het publiek nog mee te krijgen tijdens de drumsolo. En van McVie heb ik zijn gezicht niet eens gezien.

De stem van Stevie was heel opmerkelijk. Bij verreweg de meeste liedjes vond ik het oprecht niet om aan te horen. Maar bij Landslide was het ineens weer perfect.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:36:10 #184
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_132612792
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:26 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me af waar jullie stonden/zaten want ik herken het totaal niet dus :@. Ik zag om me heen veel blije koppen en er werd gesprongen, geluisterd, alles. De zitplaatsen zagen er wel wat doods uit ja (toch een reden dat ik niet snel voor zitplaatsen kies...).

En verder geldt over het algemeen wel dat bij deze 'oude bands' veel 40, 50+ op af komen en die zijn van nature wat chagrijniger als ze uit hun comfort zone worden geketst :'). Al die grijze chagrijnen die je af en toe ziet lopen :D.

Die telefoons die omhoog gehouden worden zijn dan wél weer gruwelijk irritant :').

Maar wat een topavond...
Op de voorste helft van het 'veld' en op flinke delen van de eerste ring waren de toeschouwers wel heel enthousiast ja. Ik schat dat ongeveer de helft van het publiek echt voor de band kwam en zelf actief meedeed om de avond leuk te maken. In mijn vak was het een dooie boel. Maar staanplaatsen zijn voor mijn kleine vriendin niet zo handig.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_132612868
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou, even de andere kant, als je zegt dat je over 15 minuten met meer info komt (kennelijk hing het doorgaan van het concert aan een zijden draadje, zo voelde iedereen dat ook wel een beetje onbewust denk ik) - nadat mensen al een half uur hebben zitten wachten, moet je daar natuurlijk geen half uur mee wachten. Dat zijn NS praktijken ;). Ietsjes meer communicatie had een hoop gedaan denk ik.

En ze hebben idd omgeroepen dat ze bijna zouden beginnen. Het begin zelf was daarentegen wel weer erg plotseling :D. Bam, muziek weg, licht in 1 x uit en beginnen!
Over NS praktijken gesproken: die hadden uiteraard niet gerekend op een verlaat Fleetwood Mac concert gecombineerd met een Zombiewalk (wat gecombineerd een opmerkelijk publiek oplevert) en de laatste treinen konden het niet aan. Ik woon niet ver van Amsterdam maar was pas kwart voor drie thuis.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:44:26 #186
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_132613091
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:35 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

De stem van Stevie was heel opmerkelijk. Bij verreweg de meeste liedjes vond ik het oprecht niet om aan te horen. Maar bij Landslide was het ineens weer perfect.
Het klonk vaak wat schril ja. En ook erg nassaal, hoewel ze dat altijd wel heeft gehad, en die jaren durende coke verslaving zal niet hebben geholpen. ;)
Maar ach, dat is de oude dame vergeven. Ze staat er toch maar mooi een paar uur haar best te doen. Ik zou alleen nooit naar een soloconcert van haar gaan. :D
Wel meteen naar eentje van Lindsey.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:50:58 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_132613307
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou, even de andere kant, als je zegt dat je over 15 minuten met meer info komt (kennelijk hing het doorgaan van het concert aan een zijden draadje, zo voelde iedereen dat ook wel een beetje onbewust denk ik) - nadat mensen al een half uur hebben zitten wachten, moet je daar natuurlijk geen half uur mee wachten. Dat zijn NS praktijken ;). Ietsjes meer communicatie had een hoop gedaan denk ik.

En ze hebben idd omgeroepen dat ze bijna zouden beginnen. Het begin zelf was daarentegen wel weer erg plotseling :D. Bam, muziek weg, licht in 1 x uit en beginnen!
Omdat het stl bleef, wist ik dat er nog koortsachtig naar een oplossing werd gezocht alleen dat die oplossing er nog niet was. Maar goed, als je zegt dat er over een kwartier meer info komt dan moet je je dan ook weer even laten zien, dat is waar. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:29:53 #188
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_132616982
Wel veel respect dat ze gisteravond op het podium stonden. Gezien de gezondheid van John McVie :{.

http://www.nme.com/news/fleetwood-mac/73453
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_132619122
A
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die speech heeft zij geloof ik alsnog gehouden Ging het over dromen en droomvangers? :+
Nee hoor, das een andere speech....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_132619153
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Oh nee, die gelukkig niet. Tegen het einde kregen we nog praatjes maar de zaal was duidelijk moe en voor een deel aangeschoten. Het leek wel een kroeg waar toevallig ook Fleetwood Mac optrad. Als mensen iets herkenden wilden ze wel even luisteren, maar anders waren eigen gesprekken belangrijker. Ze kregen de zaal niet goed mee, wat vooral genant was bij de zitplaatsen. Tegen het einde hadden zij gewoon door moeten spelen, het was al kwart voor 12, maar ze bleven weggaan, terugkomen, praatjes houden. Was het einde op 7oktober ook zo gek, met een kreet van Fleetwood?
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..] Mick Fleetwood slaakt die kreet "The Mac is baaacccccckkkkk" al jaaaaaaaaaren bij ieder comcert.

Oh nee, die gelukkig niet. Tegen het einde kregen we nog praatjes maar de zaal was duidelijk moe en voor een deel aangeschoten. Het leek wel een kroeg waar toevallig ook Fleetwood Mac optrad. Als mensen iets herkenden wilden ze wel even luisteren, maar anders waren eigen gesprekken belangrijker. Ze kregen de zaal niet goed mee, wat vooral genant was bij de zitplaatsen. Tegen het einde hadden zij gewoon door moeten spelen, het was al kwart voor 12, maar ze bleven weggaan, terugkomen, praatjes houden. Was het einde op 7oktober ook zo gek, met een kreet van Fleetwood?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_132619230
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:27 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

[..]

Oh, weer wat geleerd. Het kwam echter niet erg aan. Het einde van het concert vond ik maar een rommeltje.
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:33:37 #192
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132619317
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:29 schreef Peter88Online het volgende:
Wel veel respect dat ze gisteravond op het podium stonden. Gezien de gezondheid van John McVie :{.

http://www.nme.com/news/fleetwood-mac/73453
Vandaar dat Christine McVie nog even langskwam
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:35:29 #193
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_132619352
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vandaar dat Christine McVie nog even langskwam
Huh? Gisteravond?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_132619568
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:35 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Huh? Gisteravond?
Nee, in Londen. Maar ik zie niet waarom dat er iets mee te maken heeft gehad. :?
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:00 #195
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132619739
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:35 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Huh? Gisteravond?
Volgens mij wel hoor, als ik dit bericht lees.... http://www.fleetwoodmacne(...)-leaving-amstel.html
!!! Go 49-ers !!!
pi_132620640
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor, als ik dit bericht lees.... http://www.fleetwoodmacne(...)-leaving-amstel.html
Ik dacht dat er on stage bedoeld werd. Dat zij aanwezig was wist ik niet. Dat kan uiteraard.Als haar gastoptreden maar niet geskipt is vanwege de technische problemen o|O
pi_132645519
Wow, wat een gaaf album is Tusk!

Ik heb ook nog het album Fleetwood Mac (1975) op het oog want ik begreep dat dat ongeveer in dezelfde stijl is als Rumours en Tusk?
pi_132673257
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:09 schreef Gewas het volgende:
Wow, wat een gaaf album is Tusk!

Ik heb ook nog het album Fleetwood Mac (1975) op het oog want ik begreep dat dat ongeveer in dezelfde stijl is als Rumours en Tusk?
FM uit 11975 borduurt voort op het Buckingham Nicks album en de FM albums met Bob Welch. Rumours is Rumours. Tusk is een plaat op,zich zelf. Kun je niet of nauwelijks vergelijken. Mirage en Tango zijn typische jaren 80 producten. Niet slecht. Behind the Mask en Time (compleet andere band) kun je skippen. Niet de moeite waard. Say you will uit 2003 komt weer in de buurt van Rumours en Tusk....de nieuwe EP die in april uit kwam is ook wel ok.

Maar dit is slechts mijn mening op de FM albums natuurlijk ;)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_132681974
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:32 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

FM uit 11975 borduurt voort op het Buckingham Nicks album en de FM albums met Bob Welch. Rumours is Rumours. Tusk is een plaat op,zich zelf. Kun je niet of nauwelijks vergelijken. Mirage en Tango zijn typische jaren 80 producten. Niet slecht. Behind the Mask en Time (compleet andere band) kun je skippen. Niet de moeite waard. Say you will uit 2003 komt weer in de buurt van Rumours en Tusk....de nieuwe EP die in april uit kwam is ook wel ok.

Maar dit is slechts mijn mening op de FM albums natuurlijk ;)
Thanks voor je bericht. :)

Ik heb Fleetwood Mac (1975) besteld om mee te beginnen.
pi_132683172
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:44 schreef Gert het volgende:

[..]

Het klonk vaak wat schril ja. En ook erg nassaal, hoewel ze dat altijd wel heeft gehad, en die jaren durende coke verslaving zal niet hebben geholpen. ;)
Maar ach, dat is de oude dame vergeven. Ze staat er toch maar mooi een paar uur haar best te doen. Ik zou alleen nooit naar een soloconcert van haar gaan. :D
Wel meteen naar eentje van Lindsey.
Zelfde gedachte! :D Grote fan al 30 jaar en nee, niet zeggen dat ik oud ben :D
7 oktober enorm genoten maar er was ook enigszins een sfeer van we doen het op automaat en ja, we irriteerde ons ook wat aan kletsende zuiplappen maar mocht verder absoluut de pret niet drukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')