abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_122602780
Mediamarkt heeft gewoon Archos modellen in de winkel liggen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:39:53 #42
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_122605006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:21 schreef SoraKH het volgende:
Oke bedankt voor de tip er zit een mediamarkt in de buurt hier dus ga zo maar is ff kijken :)
Ik denk dat je spijt gaat krijgen van een tablet voor school. Als je een keer software nodig hebt zit je daar met je android.

Probeer het eerst even uit, maar ik denk dat je op een netbook beter kan werken.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:48:49 #43
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122605298
quote:
0s.gif
Op donderdag 7
februari 2013 18:39
schreef
Willaaam het
volgende:


[..]

Ik denk dat je spijt gaat krijgen van een tablet voor school. Als je een
keer software nodig hebt zit je daar met je android.

Probeer het eerst even uit, maar ik denk dat je op een netbook beter kan
werken.
Alleen voor notities? Ligt aan de opleiding denk k.
pi_122607819
Ik heb daarvoor ook nog een gewone laptop :) Die tablet is trouwens nergens te vinden in een winkel :( beetje jammer want wil hem graag wel eerst in het echt zien haha
pi_122607939
Hier liggen ze gewoon hoor. Vreemd, wel.

Misschien bij MyCom? Die verkopen ze iig online, anders kan je even een belltje doen naar een filiaal dichtbij.
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:48:01 #46
230788 n8n
Pragmatisch
pi_122608103
Weet niet wat voor telefoon je hebt maar ik gebruik soms-als ik lui ben-een draadloos toetsenbord in combinatie met mijn telefoon om wat notities te typen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_122609716
Ik heb de Samsung Galaxy ace :) Nou helaas liggen ze niet hier in Leeuwarden ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:32:33 #48
343179 n00b13
UI bij Studiotje
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:13:18 #49
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_122620856
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:48 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Alleen voor notities? Ligt aan de opleiding denk k.
Vaak publiceren ze bij ons alleen de powerpoints. Daar heb je geen bal aan op je tablet. Je kan ze openen en inderdaad ook aantekeningen bijmaken maar dat werkt lang niet zo handig als dat je gewoon powerpoint of onenote hebt.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:15:03 #50
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122620976
quote:
0s.gif
Op donderdag 7
februari 2013 23:13
schreef
Willaaam het
volgende:


[..]

Vaak publiceren ze bij ons alleen de powerpoints. Daar heb je geen bal
aan op je tablet. Je kan ze openen en inderdaad ook aantekeningen
bijmaken maar dat werkt lang niet zo handig als dat je gewoon powerpoint
of onenote hebt.
persoonlijk geen ervaring mee...
pi_122637593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:39 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik denk dat je spijt gaat krijgen van een tablet voor school. Als je een keer software nodig hebt zit je daar met je android.

Probeer het eerst even uit, maar ik denk dat je op een netbook beter kan werken.
Zo denk ik er ook over.
Tekstverwerken/aantekeningen maken tijdens les = netbook/kleine laptop IDEAAL! Lange accuduur en volwaardig toetsenbord.

Ik heb hier thuis een netbook en tablet (Asus Transformer TF300T te koop met en zonder toetsenbord dock) maar ik ben blij dat ik de afgelopen 4 jaar tijdens studie mijn netbook had voor Word, internet, presentaties (volwaardig Office pakket installeren en gebruiken).

Netbook = volwaardig tekstverwerken en meer
Tablet = consumeren (e-mail lezen, apps openen en spelen/lezen nieuws, beetje internet) ook al kun je er toetsenborden op aansluiten of in sommige gevallen zitten ze erbij TF300T is er ook met toetsenbord en Android 4.1 OS.

Hier een lijstje met een aantal leuke netbook opties voor je budget. Merken die mijn voorkeur hebben zijn Asus, Lenovo, Toshiba, Sony.

Voor een volwaardige netbook/laptop is deze Lenovo Thinkpad E325 wel fraai.
de specs: AMD-E450 dual core processor | 13,3inch scherm / volwaardig schermresolutie: / 2GB werkgeheugen / vanaf 356 euro (4launch.nl) / wel 1,9kg maar altijd nog een heel stuk lichter dan een 15,6/17inch laptop. Mijn oude Samsung NC10 netbook (10inch met lage resolutie 1024x600) weegt iets van 1,3kg (niet meer te koop overigens. In 2008 nog 400 euro voor die Samsung betaald.

In het lijstje zijn de overige netbooks helaas slechts met 1Gb werkgeheugen en een 1024x600 resolutie. Dit is voor sommige software niet ideaal doordat je veel moet scrollen maar het kan wel. Door je budget moet je daarom met iets mindere specs genoegen nemen of bereid zijn om die 56 euro op te tellen bij je budget en voor de Lenovo te gaan.

Merken die je niet moet kopen, trust me: Acer, Packard Bell, Compaq.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:54 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou voor deze gaan:
http://www.sicomputers.nl/r051bx-blk033s.html
Als je een handige vriend heb zou ik wel een 2gb geheugen bankje kopen voor 20 euro.
Prima systeempje die Asus eee-pc-r051bx met een dual core processor alleen ik zou m dan wel ergens anders online kopen voor 230 euro ipv 292 euro bij die winkel die je noemt.

[ Bericht 4% gewijzigd door funrider op 08-02-2013 14:16:22 ]
pi_122639900
Hey kerel ben je bezopen ofzo? Gooi 150 euries boven je budget een koop de note 10.1 is ideaal voor aantekeningen maken.Desnoods geef ik je die 150 euries wel zolang je belooft om een note 10.1 mee te kopen een geen drugs.
het zal mij mijn zak jeuken
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:22:56 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122640312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Voor elke tablet kun je wel een goed toetsenbord kopen, waardoor het enige voordeel van netbooks weg valt. Ga gewoon voor een goede tablet. Beter scherm, betere accu, sneller in casual gebruik, handzamer, lichter (zelfs met toetsenbord) en gewoon betere allround producten.
Met een toetsenbord erbij is een tablet echt niet lichter meer dan een netbook, accuduur is ook ongeveer hetzelfde (fatsoenlijke netbook vs fatsoenlijke tablet) en daarbij kun je met een netbook gewoon al je windows applicaties draaien waar je bij een tablet alleen apps kan draaien die vaak stukken minder uitgebreid zijn.

Enige voordeel van een tablet is dat ie direct aan is maar een tablet dat zich goed kan meten met een goede netbook is wel direct 2x zo duur.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:35 schreef Xetran het volgende:
Ik heb echt tien keer liever een tablet dan zo'n vervelende netbook waar je alleen maar gekloot mee krijgt.
Jij bent zo iemand die ook altijd virussen op je pc hebt en continu met nigerianen zaken doet op marktplaats?

Wat voor gekloot heb je in godsnaam met een netbook dat je met een tablet niet hebt ?


Zie dat TS voor een tablet gaat... tja zelf weten maar ik zou dat nooit kiezen als ik vaak moest typen ed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_122642042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:12 schreef BenNaaktgeboren het volgende:
Hey kerel ben je bezopen ofzo? Gooi 150 euries boven je budget een koop de note 10.1 is ideaal voor aantekeningen maken.Desnoods geef ik je die 150 euries wel zolang je belooft om een note 10.1 mee te kopen een geen drugs.
:')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_122642237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Met een toetsenbord erbij is een tablet echt niet lichter meer dan een netbook, accuduur is ook ongeveer hetzelfde (fatsoenlijke netbook vs fatsoenlijke tablet) en daarbij kun je met een netbook gewoon al je windows applicaties draaien waar je bij een tablet alleen apps kan draaien die vaak stukken minder uitgebreid zijn.

Enige voordeel van een tablet is dat ie direct aan is maar een tablet dat zich goed kan meten met een goede netbook is wel direct 2x zo duur.

[..]

Jij bent zo iemand die ook altijd virussen op je pc hebt en continu met nigerianen zaken doet op marktplaats?

Wat voor gekloot heb je in godsnaam met een netbook dat je met een tablet niet hebt ?

Zie dat TS voor een tablet gaat... tja zelf weten maar ik zou dat nooit kiezen als ik vaak moest typen ed.

Nee dat niet, windows begon te bevriezen na een tijdje en het scherm is kwalitatief gewoon kanker. Oh, en bovendien heb je geen last van gezeik met fans e.d.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:05:52 #56
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122642306
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:04 schreef Xetran het volgende:

[..]

Nee dat niet, windows begon te bevriezen na een tijdje en het scherm is kwalitatief gewoon kanker. Oh, en bovendien heb je geen last van gezeik met fans e.d.
Wat heb je in godsnaam voor brakke netbook gehad. Ik hoor de fan in mijn netbook nooit (en in mijn vorige ook niet), het scherm is prima van kwaliteit en vastlopers heb ik werkelijk nog nooit gehad :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_122642405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat heb je in godsnaam voor brakke netbook gehad. Ik hoor de fan in mijn netbook nooit (en in mijn vorige ook niet), het scherm is prima van kwaliteit en vastlopers heb ik werkelijk nog nooit gehad :')
Je bent dan ook een gezegend man.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:19:54 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122642905
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:08 schreef Xetran het volgende:

[..]

Je bent dan ook een gezegend man.
Precies
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_122643459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat heb je in godsnaam voor brakke netbook gehad. Ik hoor de fan in mijn netbook nooit (en in mijn vorige ook niet), het scherm is prima van kwaliteit en vastlopers heb ik werkelijk nog nooit gehad :')
Top man, maar het scherm is lang niet zo goed als dat van een knappe tablet. Daarnaast draai je wel Windows, maar doe je dit op underpowered hardware die moeite heeft met een desktop OS.

Prima dat jij uit de voeten kunt met je Netbook, maar het is echt niet beter voor het gebruik van de TS dan een tablet met goed toetsenbord en de juiste apps.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:37:24 #60
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122643678
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Top man, maar het scherm is lang niet zo goed als dat van een knappe tablet. Daarnaast draai je wel Windows, maar doe je dit op underpowered hardware die moeite heeft met een desktop OS.
Heb je uberhaupt wel eens met een fatsoenlijke netbook gewerkt of wat. Een goede netbook is echt niet underpowered en heeft echt geen moeite met een desktop OS. De schermresolutie is vaak wel iets lager van netbooks dan die van tablets maar ook daar heb je vershcillen in, er zijn netbooks met hogere resoluties en er zijn tablets met lagere resoluties. Zeker in de prijsklasse van netbooks hebben de tablets vaak geen beter scherm.

quote:
Prima dat jij uit de voeten kunt met je Netbook, maar het is echt niet beter voor het gebruik van de TS dan een tablet met goed toetsenbord en de juiste apps.
Prima dat jij overweg kan met een tablet maar het is echt niet beter voor het gebruik van TS dan een netbook. Zeker als je meerdere dingen tegelijk wilt doen of meer offline opslag wilt is een netbook onovertroffen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_122645351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt wel eens met een fatsoenlijke netbook gewerkt of wat. Een goede netbook is echt niet underpowered en heeft echt geen moeite met een desktop OS. De schermresolutie is vaak wel iets lager van netbooks dan die van tablets maar ook daar heb je vershcillen in, er zijn netbooks met hogere resoluties en er zijn tablets met lagere resoluties. Zeker in de prijsklasse van netbooks hebben de tablets vaak geen beter scherm.

Je past je argumenten aan aan het punt dat je probeert te maken. Eerst heb je het over "goede netbooks", om vervolgens een argument van lagere prijsklassen te geven. Een "goede netbook" kost 400-500 euro; net zoveel als een high end-tablet met een veel beter scherm.
quote:
Prima dat jij overweg kan met een tablet maar het is echt niet beter voor het gebruik van TS dan een netbook. Zeker als je meerdere dingen tegelijk wilt doen of meer offline opslag wilt is een netbook onovertroffen.
Jawel hoor; in die gevallen is een goede ultrabook/laptop een veel betere optie. Maar ik zie dat je liever je eigen eisen projecteert op de TS ipv echt kijken naar wat gevraagd wordt, puur om je eigen voorkeur door te drukken. Prima, maar dan ga ik niet meer in discussie met je.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:28:03 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122649607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je past je argumenten aan aan het punt dat je probeert te maken. Eerst heb je het over "goede netbooks", om vervolgens een argument van lagere prijsklassen te geven. Een "goede netbook" kost 400-500 euro; net zoveel als een high end-tablet met een veel beter scherm.
veel duurder dan 400 euro wordt een netbook niet, en daar heb je geen top of the range tablet voor.

quote:
Jawel hoor; in die gevallen is een goede ultrabook/laptop een veel betere optie. Maar ik zie dat je liever je eigen eisen projecteert op de TS ipv echt kijken naar wat gevraagd wordt, puur om je eigen voorkeur door te drukken. Prima, maar dan ga ik niet meer in discussie met je.
Een ultrabook is uiteraard beter maar ook veel duurder.

Ik projecteer uiteraard mijn eigen voorkeur op de TS, dat doe jij ook en we geven allebei argumenten voor en tegen en beide apparaten hebben hun sterke en minder sterke punten. Jij beweert alleen dat netbooks trage baggerapparaten zijn en dat zijn ze betere netbooks absoluut niet. De goedkope tablets zijn ook trage baggerdingen net als goedkope netbooks. Persoonlijk zie ik uberhaupt niet in wat mensen in tablets zien. Ik heb er zelf 2 gehad en beide weer weggedaan wegens véél te onhandig in gebruik en ben intussen naar volle tevredenheid aan mijn 2e netbook bezig. Met een netbook heb ik persoonlijk meer het gevoel dat ik op een echte pc aan het werk ben in plaats van op een gadget. Maar dat zal persoonlijk zijn natuurlijk, een hybride oplossing zoals de asus transformer oid is dan wel weer aardig maargoed, dan heb je alweer bijna een notebook / netbook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')