ja maar als je nou moet verschuiven ivm gesloten weg?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet dus, eerst voorbij laten gaan.
Hmm... Hangt echt van de situatie af. Wil je wisselen van rijstrook naar links of naar rechts? Als het naar rechts is zou ik als er ruimte voor me is wat snelheid maken en dan naar rechts gaan. Naar linkerrijstrook is weer anders, dan rijden ze sneller dan jij.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:34 schreef Jiang153 het volgende:
hoe moet je nou van rijstrook verwisselen als diegene dichtbij is?
ja ik had dat dus vandaag. reed gwn die gesloten weg in, want er kwamen 3 auto's dus kon niet schuiven naar linksquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:40 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hmm... Hangt echt van de situatie af. Wil je wisselen van rijstrook naar links of naar rechts? Als het naar rechts is zou ik als er ruimte voor me is wat snelheid maken en dan naar rechts gaan. Naar linkerrijstrook is weer anders, dan rijden ze sneller dan jij.
Moet je toch maar even wachten, het is heus geen ramp als je even langs het eerste matrixbord met een rood kruis rijdt en dan pas invoegt. Pas als je écht niet meer op die rijbaan kunt blijven zul je echt moeten gaan invoegen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:38 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja maar als je nou moet verschuiven ivm gesloten weg?
Dat inderdaad! ik moest afgelopen nacht zon 250 km rijden en heb flink wat stukken onverlichte snelweg meegekregen. Ben niet heel angstig aangelegd maar als je bedenkt dat je zon 300-400meter vooruit kunt zien en 130 rijdt, dan heb ik toch liever daglicht zodat je eventuele (flauwe) bochten eerder ziet aankomenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik net de meeste problemen in het donker, om er maar niet over te spreken als het onverlicht is.
Ik kan me zo voorstellen dat tips over waar je nog aan moet werken voor je volgende examen wel handig zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:04 schreef Jiang153 het volgende:
snap eigenlijk ook niet waarom ze je door laten blijven rijden om dan helemaal aan het eind te zeggen: helaas je hebt het niet gehaald ....
Tipje: Ik heb altijd geleerd om 600meter voor de afslag die je moet hebben niet meer in te halen, dus rechts te blijven rijden. Juist om dit soort momenten, waarbij je niet goed uitkomt omdat er net even geen ruimte is, te voorkomen..quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Op de snelweg moest ik de afslag rechts nemen, maar ik reed op de linker rijbaan. Toen ik wilde opschuiven liet de persoon naast mij er niet tussen, waarschijnlijk omdat hij mij niet zag. Ik had wat gas geminderd en de persoon naast mij ook, er ontstond dus een kleine invoeg ruimte, maar de examinator vond dat te krap en dus kreeg ik een ingreep.
Ik hoop dat alles morgen mee zit.
In dat geval doe ik alles goed dan behalve dat verschuiven en snelheid op snelweg...ik dacht ik kan wel ff 3 vrachtwagens inhalen met 120quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat tips over waar je nog aan moet werken voor je volgende examen wel handig zijn
Ik zal er morgen aan denken, bedankt!quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef princess-a het volgende:
[..]
Tipje: Ik heb altijd geleerd om 600meter voor de afslag die je moet hebben niet meer in te halen, dus rechts te blijven rijden. Juist om dit soort momenten, waarbij je niet goed uitkomt omdat er net even geen ruimte is, te voorkomen..
Een onverlicht stuk snelweg heb ik nog niet gehad, kan me voorstellen dat dat wel vervelend is ja. Maar ik vond de bochten en de kleine zijweggetjes het lastigst.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik net de meeste problemen in het donker, om er maar niet over te spreken als het onverlicht is.
De hectometerpaaltjes en de paaltjes daartussenin zie je toch wel iets ruimer dan 300 meter van tevoren? Niet dat je ze direct kunt lezen, maar aan de hand van die bordjes zie je toch wel hoe de weg loopt?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:51 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat inderdaad! ik moest afgelopen nacht zon 250 km rijden en heb flink wat stukken onverlichte snelweg meegekregen. Ben niet heel angstig aangelegd maar als je bedenkt dat je zon 300-400meter vooruit kunt zien en 130 rijdt, dan heb ik toch liever daglicht zodat je eventuele (flauwe) bochten eerder ziet aankomen
Boeiend, je bent geslaagd, gefeliciteerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
Bedankt, ik ben her héél erg blij mee!quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Boeiend, je bent geslaagd, gefeliciteerd.
En die vraag krijg je toch wel.
Wat ging er fout dan? Ik mag over 2 weken op dus misschien kan jouw verhaal mij een hart onder de riem steken (A)quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:20 schreef Kletters het volgende:
[..]
Wat ging er fout dan? Ik mag over 2 weken op dus misschien kan jouw verhaal mij een hart onder de riem steken (A)
Wil je snelheid maken om stoer te doen dan? Ga gewoon alleen, riskeer je ook andermans leven niet imo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil zo graag een keer naar duitsland kijken of mijn auto echt 215 kan. Maar ik wil niet alleen en niemand boeit het wat verder
Nee tuurlijk niet, uitproberen. Maar ik heb gewoon geen zin om alleen "helemaal" naar duitsland te gaan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:03 schreef Nafi het volgende:
[..]
Wil je snelheid maken om stoer te doen dan? Ga gewoon alleen, riskeer je ook andermans leven niet imo.
Kan misschien wel, maar 120 rijden waar je 100 mag is niet zo'n heel goed idee tijdens je examenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
In dat geval doe ik alles goed dan behalve dat verschuiven en snelheid op snelweg...ik dacht ik kan wel ff 3 vrachtwagens inhalen met 120
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
Nee..al moet ik eerlijk zeggen dat ik het gevoel had dat de verlichting van deze auto minder ver scheen dan die van mijn lesauto. Ik zag vooral goed hoe de weg liep aan eventuele auto's in de vertequote:Op donderdag 7 februari 2013 12:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De hectometerpaaltjes en de paaltjes daartussenin zie je toch wel iets ruimer dan 300 meter van tevoren? Niet dat je ze direct kunt lezen, maar aan de hand van die bordjes zie je toch wel hoe de weg loopt?
Wat je vertelde over de vorige keer, dus dat je de afslag moest hebben en niet uit kwam, is misschien best een big deal omdat daaruit kan blijken dat je inzicht niet helemaal top is.. je had al eerder moeten opschuiven omdat je, door goed vooruit te kijken, al wist dat je de afslag moest hebben. Wat je omschrijft van vandaag zijn meer foutjes die je kan maken door zenuwen, behalve dan het voorrang verlenen maar goed. Waarschijnlijk gewoon een iets meer relaxte examinator die zag dat je inzicht oké was en die het je wel gunde. Lekker toch!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)
Op de snelweg wilde ik van zijn 4 naar 5 schakelen, maar ik zette hem in zijn 3. Het parkeren ging niet echt lekker.
En er zijn vast nog wel meer dingen, kortom ging het dus vrij slecht. Vorige keer had ik echt veel beter gereden en toen was ik gezakt.
Gefeliciteerd! Kan me nog wel herinneren dat je gezakt was, gelukkig de tweede keer wel goedgekomen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)
Op de snelweg wilde ik van zijn 4 naar 5 schakelen, maar ik zette hem in zijn 3. Het parkeren ging niet echt lekker.
En er zijn vast nog wel meer dingen, kortom ging het dus vrij slecht. Vorige keer had ik echt veel beter gereden en toen was ik gezakt.
Klopt, toen de examinator zei dat we naar rechts gingen, dacht ik al te weten hoe de rijbaan liep. Ik dacht dat er 1 rijbaan voor rechtdoor was, dus schoof ik een rijbaan op. De borden had ik dus nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:12 schreef princess-a het volgende:
[..]
Wat je vertelde over de vorige keer, dus dat je de afslag moest hebben en niet uit kwam, is misschien best een big deal omdat daaruit kan blijken dat je inzicht niet helemaal top is.. je had al eerder moeten opschuiven omdat je, door goed vooruit te kijken, al wist dat je de afslag moest hebben. Wat je omschrijft van vandaag zijn meer foutjes die je kan maken door zenuwen, behalve dan het voorrang verlenen maar goed. Waarschijnlijk gewoon een iets meer relaxte examinator die zag dat je inzicht oké was en die het je wel gunde. Lekker toch!
Bedankt!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Kan me nog wel herinneren dat je gezakt was, gelukkig de tweede keer wel goedgekomen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |