Hey hallo allemaal! Dit is mijn eerste topic in het F&F subforum.
Ik heb een klein probleempje en een vraag.
Ik bezit 2 redelijk grote/hoge planten (Draceana Marginata) en die heb ik al sinds dat ik op mezelf woon. Al 14 jaar verzorg ik ze met veel liefde.
Omdat ik zeer gehecht ben aan mijn planten heb ik ze ooit eens in fraaie mat geborstelde RVS planten potten gepot. Staat erg stoer namelijk.
Maar dan nu het probleem. Dat RVS is dus helemaal niet zo RVS en begint dus te roesten aan de onderkant van de pot. Sinds enkele weken zitten er scheuren in beide potten. Ik ben dus bang dat ik binnenkort een keer thuis kom en mijn planten op de grond aantref met een bult aarde en een gescheurde RVS planten pot.
Nu had ik de volgende oplossing bedacht. Ik wil 2 donkere Xo BuBu (design bij Philippe Starck, alleen het beste is genoeg voor mijn planten) opbergkrukjes kopen en daar de planten in verpotten.
![phillipe-starck-bubu-stool-xo-2.jpg]()
Maar dan rest de vraag... Is plastic stevig genoeg!? Ik ben vandaag ff bij de Intratuin geweest en heb daar gezien dat planten van tientallen kilo's in lullige potjes zitten. De BuBu krukjes zijn gemaakt van polypropeen. Het behoorlijk kwalitatief stuk plastic volgens Wikipedia:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/PolypropeenIk sta nogal in dubio dus. Misschien kan een Fok! Flora expert hier eens over buigen.
Bij voorbaat dank!
[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 05-02-2013 23:54:49 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.