abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:47:50 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_122525306
Ik gooide hem dicht, maar zit mobiel. Kan mijn laatste post nu niet herhalen.

Maar hier dus verder...
pi_122525581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:47 schreef NotTheSame het volgende:
Claudia, Evenstar, Nijna, PureEvil en iedereen die het nodig heeft :*!!

Heb alles gelezen maar ben een wandelende vergiet, sorry.

Korte update hier. Same sh¡t, d¡fferent day. Gelukkig wel schot in de zaak omtrent het GGZ. Als je maar lelijk genoeg doet kan er ineens over die wachtlijst heen gestapt worden?! Donderdag is de intake al! Verder is hij stabiel maar hij lijkt weer niet te beaeffen dat hij echt hulp nodig heeft. Stiekem vraag ik me af of het nog zin heeft om hem steeds bij de hand te pakken. Maar we doen het maar weer.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:56:19 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_122525809
NTS, zolang je hem nog bij de hand wil nemen, heeft het dus nog zin :)

Klinkt heel cryptisch hoor, maar ik heb ervaren dat je op een gegeven moment zo duidelijk merkt dat je eigen koek op is, dat je dat zeker weet. Zolang je nog twijfelt, niet zeker weet, hoop hebt, geef je nog niet op en zul je hem dus nog bij de hand nemen :)

Natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar wel mijn ervaring dus :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122526717
Ja dat wat troel zegt, ik heb gevochten en gevochten en gedaan met de vader van X. Maar op een bepaald moment deed ik het niet meer. Was het klaar en over.
En liet ik het steeds meer los. Dat je het nog doet zegt mij ook erg veel. :Y
pi_122527429
Saffier, beroerd die hoofdpijn en dat slechte slapen. Ik merk zelf dat fatsoenlijk slapen best wel essentieel is, als ik slecht slaap dan donder ik zo weer naar beneden...

NTS, fijn dat hij snel aan de beurt is. Hopelijk kan hij wel aangeven wat er nodig is dan, als hij nu zelf het gevoel lijkt te hebben dat het niet nodig is.

En voor iedereen die het kan gebruiken een knuffel!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:59:34 #6
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_122529872
Mijn grootste valkuil is dat ik zorgzaam ben, misschien wel TE. Loop vaak m'n eigen doelen voorbij om een ander te helpen. Dus in de praktijk zou ik dit nog heel lang vol kunnen houden. Maar wil IK dat wel. Ik doe het nu om hem een spiegel voor te houden, hem op weg te helpen, en ook voor Draak, die heeft niks aan een wankelende vader, gescheiden of niet. Maar ik moet misschien eens wat meer aan mezelf gaan denken. Maar dan is weer de vraag of ik dat wel KAN.
Lastig...
pi_122530670
Claudia: *longembolie-boks*

Staat ook al in t babytopic, maar vandaag opgenomen met longembolie en longontsteking. Deed bijzonder veel pijn, maar inmiddels zoveel (soorten) pijnstilling gehad, dat t nu goed te doen is :Y

Dagje of vijf hier blijven, antibiotica voor de ontsteking, div bloedverdunners voor de embolie, en veel pijnstilling.

Heel maf, op de een of andere manier heb alleen ik veel 'tegenslag' rondom Saartje. Heel zware en lange bevalling, uiteindelijk een ks, en nu dit. Maar toch vind ik t allemaal prima. We hebben een Saartje, en ze is zo fantastisch! O+ Martijn is ook nog een geweldige vader, dus ik maak me geen moment zorgen over het feit dat hij nu alleen voor haar zorgt. Ik mis ze alleen allebei, maar goed, dat is slechts tijdelijk :)
pi_122530900
Coco, ik vind jou zo'n tof positief wijf! Echt super. En ja, tuurlijk is dat niet altijd, maar ik wil het toch even zeggen. Beterschap (ook voor de andere dames natuurlijk)!
Home is where the O+ is...
pi_122531522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef Cwen het volgende:
Coco, ik vind jou zo'n tof positief wijf! Echt super. En ja, tuurlijk is dat niet altijd, maar ik wil het toch even zeggen. Beterschap (ook voor de andere dames natuurlijk)!
Dit! Sterkte en hopelijk voel je je snel beter :*
E.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:37:22 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122532427
Veel beterschap coco!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:40:03 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_122532588
Beterschap Coco!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:03:11 #12
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_122534042
Jeetje Coco, beterschap meis!!!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:48:03 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122536360
Beterschap coco!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122538329
Heel veel beterschap Coco! Je instelling is zo herkenbaar (je kent mijn verhaal waarschijnlijk niet, bij beide kinders trombose gehad in kraambed, de 2e keer ook nog meer shit..), zoveel tegenslag maar ook daarnaast zo blij met de kleine, met je gezin.
Vergeet jezelf niet straks als je weer thuis bent, gun jezelf de tijd te herstellen, neem thuiszorg voor schoonmaak bijvoorbeeld daar heb je gewoon recht op (Claudia, daar heb jij overigens ook recht op).
Het is al even geleden dat je bevallen bent zie ik elders, wordt het toch bestempeld als dat het kraambed een uitlokkende factor is? Of hebben ze een andere verklaring?
Maar veel succes en nogmaals beterschap :*

[ Bericht 23% gewijzigd door wickie op 06-02-2013 01:42:42 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_122540204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef Cwen het volgende:
Coco, ik vind jou zo'n tof positief wijf! Echt super. En ja, tuurlijk is dat niet altijd, maar ik wil het toch even zeggen. Beterschap (ook voor de andere dames natuurlijk)!
Wat lief, thx! De rest ook bedankt voor alle beterschapswensen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122540209
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:44 schreef wickie het volgende:
Heel veel beterschap Coco! Je instelling is zo herkenbaar (je kent mijn verhaal waarschijnlijk niet, bij beide kinders trombose gehad in kraambed, de 2e keer ook nog meer shit..), zoveel tegenslag maar ook daarnaast zo blij met de kleine, met je gezin.
Vergeet jezelf niet straks als je weer thuis bent, gun jezelf de tijd te herstellen, neem thuiszorg voor schoonmaak bijvoorbeeld daar heb je gewoon recht op (Claudia, daar heb jij overigens ook recht op).
Het is al even geleden dat je bevallen bent zie ik elders, wordt het toch bestempeld als dat het kraambed een uitlokkende factor is? Of hebben ze een andere verklaring?
Maar veel succes en nogmaals beterschap :*
Ja, had er totaal geen rekening mee gehouden eerlijk gezegd, maar ja. Als het dan gebeurt, kun je beter positief blijven :Y En ik prijs mezelf idd ook vooral gelukkig met mijn awesome gezinnetje, het feit dat er tegenwoordig veel mogelijk is op medisch gebied, en gewoon ook alle liefde en steun van de mensen om me heen.

Is de kans op trombose bij een tweede zwangerschap ook hoger als t de eerste keer is voorgekomen? Of heb je gewoon stomme pech gehad?

En in mijn geval waren ze bij de huisartsenpost en eerste hulp idd extra alert ivm Saartje. Ook al is t wat langer geleden dan 'normaal'. Bovendien was t een keizersnede. Dus buikoperatie. Ben wel blij dat ze dit keer zo alert waren!
pi_122540212
Ben trouwens verder niet echt bijgelezen hier; claudia attendeerde me op dit topic. Dat doe ik binnenkort wel :)

Oh, wickie, nog bedankt voor de thuiszorg tip! :Y
pi_122541418
Ik heb ook vooral veel positieve gevoelens overgehouden aan de eerste keer dat ik een longembolie kreeg, Coco. De artsen hebben me zo ontzettend goed geholpen, de verpleegkundigen waren lief, en ik vond het meeleven van vrienden, familie en kennissen hartverwarmend. Het klinkt dus gek, maar het was uiteindelijk een heel positieve ervaring voor me.

Zelfs op het overlijden van mijn vader (aan een longembolie, twee jaar later) kijk ik niet negatief terug. Dat klinkt heel gek, maar ik bedoel daarmee te zeggen dat ik er vrede mee heb zoals het is gegaan (al zijn er wel wat fouten gemaakt), dat ik troost uit de nodige dingen kan putten, dat ik verder kan gaan met mijn leven en dat ik er nog meer van doordrongen ben om van elke dag te genieten. Natuurlijk komt het er in de praktijk op neer dat ik ook slechte dagen heb, dat op een bepaald moment de sleur het weer over gaat nemen. Maar ik weet nu dat sleur fijn is. Laat alles maar lekker gewoon en voorspelbaar zijn. :Y) Wat ik er wel aan over heb gehouden is een indringend en voortdurend besef dat je leven van het ene op het andere moment een compleet andere wending kan krijgen. Het is volstrekt onzeker.

Wat ik je ook nog, misschien geheel overbodig, mee wil geven: kijk er niet van op als het jou of je lief allemaal ineens toch meer blijkt te raken dan je had verwacht. Mijn lief had dat ineens na 6 maanden. Ik stel me zo voor dat het in deze periode voor jou/jullie extra hard aan kan komen, het besef dat je zoiets juist na de geboorte van je dochtertje doormaakt en wat de consequenties hadden kunnen zijn. Maar goed, voor nu wens ik je vooral een voorspoedig fysiek herstel.

Ik denk dat wickie beter weet hoe het protocol eruit ziet voor een trombose/longembolie in de kraamperiode, maar ga er in ieder geval vanuit dat je na de geboorte van een volgend kindje preventief bloedverdunners zult moeten spuiten/slikken (ik weet niet precies of je de tabletjes mag). Heb je personen in je familie die soortgelijke problemen hebben (gehad)? Dan zou dat kunnen leiden tot een nog voorzichtiger beleid in allerlei potentieel ontlokkende situaties, zoals tijdens de zwangerschap, tijdens een lange vliegreis of autorit, of tijdens een bedlegerige periode.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122541491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Claudia: *longembolie-boks*
Oh, en: :D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122541501
Pure-Evil: ik hoop dat er vandaag voor jou duidelijkheid komt! Houd je ons op de hoogte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122541544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:59 schreef NotTheSame het volgende:
Maar ik moet misschien eens wat meer aan mezelf gaan denken. Maar dan is weer de vraag of ik dat wel KAN.
Lastig...
Tja, wat is wijsheid? Je bent er ook voor elkaar in slechte tijden. Het lijkt me wel ontzettend moeilijk om iemand te willen helpen die zelf niet van de noodzaak daartoe doordrongen is. Dat houdt gewoon een keer op... Hopelijk komt er nu verandering in zijn houding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:09:56 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122541634
:* voor Coco! :* en nogmaals beterschap

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Pure-Evil: ik hoop dat er vandaag voor jou duidelijkheid komt! Houd je ons op de hoogte?
Uiteraard :) Moet er om 10 uur zijn, maar verwacht niet al te veel.
Gisteravond tijdens het tv kijken trouwens ook wéér die hartkloppingen...*zucht* nou ja, we zien t straks wel. ik bespreek het gewoon. komt goed ^O^
Zie je, ik leer het ook al, positief zijn :P :+
pi_122541690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:09 schreef PureEvil het volgende:
:* voor Coco! :* en nogmaals beterschap

[..]

Uiteraard :) Moet er om 10 uur zijn, maar verwacht niet al te veel.
Gisteravond tijdens het tv kijken trouwens ook wéér die hartkloppingen...*zucht* nou ja, we zien t straks wel. ik bespreek het gewoon. komt goed ^O^
Zie je, ik leer het ook al, positief zijn :P :+
Je krijgt óf te horen datje geen longembolie hebt, wat je misschien een beetje gerust kan stellen. Óf je krijgt te horen dat de waarde verhoogd is en dat ze verder onderzoek gaan doen, wat misschien niet gerust stelt maar je wel serieus genomen doet voelen! Dan zijn ze ermee aan de slag.

Zeg je ook nog even dat je nog steeds klachten hebt? Ben benieuwd of ze dat normaal vinden. En je hoeft niet altijd TJAKKA-positief te zijn, hoor, niet als dat betekent dat je je klachten veronachtzaamt. Alert en pro-actief zijn, is juist positief.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:15:21 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122541753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je krijgt óf te horen datje geen longembolie hebt, wat je misschien een beetje gerust kan stellen. Óf je krijgt te horen dat de waarde verhoogd is en dat ze verder onderzoek gaan doen, wat misschien niet gerust stelt maar je wel serieus genomen doet voelen! Dan zijn ze ermee aan de slag.

Zeg je ook nog even dat je nog steeds klachten hebt? Ben benieuwd of ze dat normaal vinden.
Die assistente zei dat ik dan straks bloed moest gaan prikken dan kan het mee naar het lab, dus ik krijg dat niet gelijk te horen lijkt me....maar goed, ik kan het ook verkeerd begrepen hebben (of zij..)

En ik ga het zeker zeggen van die hartkloppingen/benauwdheid ed. Nou las ik wel dat diclofenac als bijwerking benauwdheid heeft.....(dat vind ik dan weer een minder slimme actie van de HApost..) Bespreek het strakswel. eerst een bakkie koffie ;)
pi_122541873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:15 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die assistente zei dat ik dan straks bloed moest gaan prikken dan kan het mee naar het lab, dus ik krijg dat niet gelijk te horen lijkt me....maar goed, ik kan het ook verkeerd begrepen hebben (of zij..)
Ik kreeg de uitslag binnen een uur! Het kan dus wel. En dat was op een heel drukke eerste hulp.

En gewoon al je zorgen/vragen bespreken. Schrijf ze desnoods even op. Jij kunt jezelf wel gerust gaan stellen, maar dat is de taak van een arts. Die is er om diagnoses te stellen, verontrust te raken of om je duidelijk te maken dat en waarom er niets is om gealarmeerd over te zijn. Ik heb ook de neiging om vooraf dingen weg te verklaren, maar dat moet ik gewoon niet doen. Ik heb er niet voor geleerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122543570
Coco, jij ook al... tjonge beterschap en sterkte!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_122543677
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Is de kans op trombose bij een tweede zwangerschap ook hoger als t de eerste keer is voorgekomen? Of heb je gewoon stomme pech gehad?

Het kan zijn dat je een tijdje geleden al eens last hebt gehad van je been zonder dat je het serieus nam (het voelt erg als nare spierpijn of kramp) waarschijnlijk in je linkerbeen dan (grotendeels van de gevallen die een trombose krijgen door zwangerschap/kraambed, 95% volgens mij, heeft dat in het linkerbeen omdat de aders aan die kant mee in de knel komen door je buik. Dat in combi met veranderende stollingsfactoren door de hormonen zorgt ervoor dat er propjes ontstaan. Ze kunnen ook in je lies of onderbuik onstaan volgens mij, maar voornamelijk begint het gezeik in je linkerbeen).
Dat propje schiet op een gegeven moment lost en gaat naar je longen, omdat de vaten daar vertakken en kleiner worden blokkeert het dan de boel, hoppa longembolie.

Na mijn eerste keer werd er gezegd dat het waarschijnlijk domme pech was, verder onderzoek was niet nodig zei de internist en ik kon gewoon weer zwanger worden. Ik zou alleen antistolling krijgen dan in het kraambed 6 weken lang. Achteraf gezien hadden de gyns wel graag onderzoek gedaan.. De meningen verschillen daar heel erg over. Het hangt ook af per ziekenhuis of ze een afwachtend beleid voeren met controle door gyn gedurende de gehele zwangerschap, of dat plus het gebruik van bloedverdunners de gehele zwangerschap en kraambedperiode. Bij mij was het de afwachtende procedure. Ik heb in het kraambed weer een trombosebeen gekregen ondanks dat ik bloedverdunners spoot (later bleek wel dat de dosis te laag was).
Lees tegen die tijd gewoon eens de protocollen na erover (ff googlen), dan voel je jezelf sowieso zekerder erover. Veel gyns weten gewoon te weinig over trombose tijdens de zwangerschap. Of hun kennis is erg verouderd, de protocollen zijn namelijk onlangs weer aangepast. Het helpt dus jezelf goed in te lezen erover.
Ik blijk dus een stollingsfactor afwijking te hebben blijkt later, tja.. Gewoon vette pech, och. Ben intens blij dat we ervoor hebben gekozen om toch voor een 2e te gaan (ik heb daar best lang over getwijfeld).
Een 3e gaat hier niet meer komen, genoeg gezeik gehad inmiddels :') en ik ben blij met ons gezinnetje van 4.
Maar mocht ik ooit voor een derde gaan dan moet ik vanaf het moment dat ik positief heb getest gaan spuiten en aan de Ascal.

Als je er ooit nog meer info over wil mag je me altijd pmen :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_122543855
PE succes trouwens!

En voor alle andere meiden een hele dikke :*

Met mij gaat het super eigenlijk :)
Ik mocht dus na een jaar stoppen met de bloedverdunners, ik hoef het niet mijn hele leven te gebruiken. Ik geniet van het leven zonder ziekenhuisgezeik :D
We hebben van de zomer onze verhuisplannen toch maar doorgezet ondanks de crisis, dat was toch onze droom wat steeds in de ijskast moest vanwege alle gezondheidsproblemen. In november ging ons huis in de verkoop en het was binnen 3 dagen voor een goede prijs verkocht. Inmiddels is de overdracht geweest en zijn wij van R'dam verhuist naar het oosten des lands. Ik ben begonnen met freelancen en we hebben een heerlijk huurhuis gevonden (we wachten nog even met iets nieuws kopen). Eindelijk rust na al die jaren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_122544039
Klinkt fijn Wickie! Een fijn huurhuis en rust :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_122544316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:15 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die assistente zei dat ik dan straks bloed moest gaan prikken dan kan het mee naar het lab, dus ik krijg dat niet gelijk te horen lijkt me....maar goed, ik kan het ook verkeerd begrepen hebben (of zij..)

En ik ga het zeker zeggen van die hartkloppingen/benauwdheid ed. Nou las ik wel dat diclofenac als bijwerking benauwdheid heeft.....(dat vind ik dan weer een minder slimme actie van de HApost..) Bespreek het strakswel. eerst een bakkie koffie ;)
Ik krijg van diclofenac altijd een naar, drukkend gevoel. Volle maag ook en totaal geen eetlust. Vies spul vind ik het. Ik hoop dat het bloedonderzoek wat brengt, of uitsluitsel of een vervolgtraject. Sterkte!

Ik vind jullie verhalen heel heftig, Coco en Claudia. Ik ben blij dat jullie in goede handen zijn! Hopelijk wordt de pijn snel minder Coco en kan je snel naar huis, naar je Saar O+

NTS, moeilijk hoor, jouw situatie. Ik onderschrijf wat Troel en Pvoess zeggen, als het voorbij is, dan weet je dat gewoon. Pas inderdaad maar op je eigen grenzen, maar wees ook trots op wat je al bereikt hebt. Je hebt hem, en de omgeving, ervan doordrongen dat het zo niet langer gaat, en je hebt adequate hulp ingeschakeld. Je bent al zoveel stappen verder dan een paar weken terug.

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 06-02-2013 22:39:02 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122545674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:47 schreef NotTheSame het volgende:
Stiekem vraag ik me af of het nog zin heeft om hem steeds bij de hand te pakken. Maar we doen het maar weer.
Probeer je wat betreft je relatie het onderste uit de kan te halen, of lik je de bodem van die kan af? Think about that. :7

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:09 schreef PureEvil het volgende:

Zie je, ik leer het ook al, positief zijn :P :+
:D Good for you! Sterkte met afwachten.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik weet nu dat sleur fijn is. Laat alles maar lekker gewoon en voorspelbaar zijn. :Y)
:Y Zó waar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:59:02 #32
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122546316
vanwege de hartoverslagen/hartkloppingen heb ik nu metoprololsuccinat 23,75 mg. Daarmee moet het minder worden. (werd me alleen niet gezegd wanneer is ze in moet nemen, maar lijkt mij 's ochtends....en misschien nu ook 1? of is dat niet verstandig..?)
En er is bloedgeprikt, ook op d-dimeer, en van alles en nog wat, 5 buisjes bloed iig ;) morgen 12.30 bellen voor de uitslag.

Met die metoprolol zou het benauwde gevoel ook minder moeten worden. Maar nu zit ik dan nog steeds met die diclofenac (die ik vanochtend niet heb ikgenomen, tot nu toe werkt dat niet tegen de benauwdheid iig. dus misschien ligt het daar niet aan, als bijwerking bedoel ik dan?)

En hij zei toch weer 'ja misschien stress' ja, waarvan? 'je hebt toch 3 kinderen' , en misschien dat het alsmaar doorgaan er voor heeft gezorgd dat mijn lichaam nu zegt STOP. Nou ja, ik doe de hele dag geen flikker dus daar kan het niet aan liggen geloof ik :P
pi_122546892
Spring is het zo erg? :* Heb je iemand om het mee te delen?

NTS let goed op jezelf! :*

PE gelukkig heb je snel de uitslag.
mama van 3 kids!
pi_122547175
Nee hoor. :D

Het was een reactie op PE. :)

Met mij gaat het prima juist sinds ik aan de Yaz ben.
pi_122547305
Waar wonen jullie nu Marieke?
pi_122547442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef -Spring het volgende:
Nee hoor. :D

Het was een reactie op PE. :)

Met mij gaat het prima juist sinds ik aan de Yaz ben.
:D Gaat weer lekker :{ Let maar niet op mij ;)

Gelukkig gaat het goed!
mama van 3 kids!
pi_122548654
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:02 schreef -Spring het volgende:
IK HEB GEEN STRESS! *Brul*
Haha, ja, zo voel je je dan wel op dat moment, alsof je je boodschap meteen ongeloofwaardig aan het maken bent.

PureEvil, gewoon even bellen met de afdeling of met de apotheek als je niet precies weet hoe je je medicatie in moet nemen! Maar wat ze nu dus eigenlijk aan het doen zijn, is het onderdrukken van de symptomen zonder verdere aandacht aan de onderliggende oorzaak te besteden? Dat wil zeggen, ze kijken nog naar de D-dimeer waarde (wel frappant dat je er een dag op moet wachten, zo urgent/belangrijk vinden ze het klaarblijkelijk niet?) maar denken gewoon dat het op stress neerkomt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122548936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:59 schreef PureEvil het volgende:
vanwege de hartoverslagen/hartkloppingen heb ik nu metoprololsuccinat 23,75 mg. Daarmee moet het minder worden. (werd me alleen niet gezegd wanneer is ze in moet nemen, maar lijkt mij 's ochtends....en misschien nu ook 1? of is dat niet verstandig..?)
En er is bloedgeprikt, ook op d-dimeer, en van alles en nog wat, 5 buisjes bloed iig ;) morgen 12.30 bellen voor de uitslag.

Met die metoprolol zou het benauwde gevoel ook minder moeten worden. Maar nu zit ik dan nog steeds met die diclofenac (die ik vanochtend niet heb ikgenomen, tot nu toe werkt dat niet tegen de benauwdheid iig. dus misschien ligt het daar niet aan, als bijwerking bedoel ik dan?)

En hij zei toch weer 'ja misschien stress' ja, waarvan? 'je hebt toch 3 kinderen' , en misschien dat het alsmaar doorgaan er voor heeft gezorgd dat mijn lichaam nu zegt STOP. Nou ja, ik doe de hele dag geen flikker dus daar kan het niet aan liggen geloof ik :P
Dit is via de huisarts, neem ik aan. Heb je hem ook verteld dat dit je angstig maakt omdat je "nog"geen idee hebt waardoor dit komt,
Het lijkt mij behoorlijk vervelend en angstig omdat je eigenlijk nog steeds niks weet.
Sluimerende stress hoef je ook niet op te merken natuurlijk en kan gemakkelijk in de loop der jaren er in geslopen zijn.

Lastig lijkt dit me, en ben benieuwd wat ze nog in je bloed vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:29:18 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122549132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, ja, zo voel je je dan wel op dat moment, alsof je je boodschap meteen ongeloofwaardig aan het maken bent.

PureEvil, gewoon even bellen met de afdeling of met de apotheek als je niet precies weet hoe je je medicatie in moet nemen! Maar wat ze nu dus eigenlijk aan het doen zijn, is het onderdrukken van de symptomen zonder verdere aandacht aan de onderliggende oorzaak te besteden? Dat wil zeggen, ze kijken nog naar de D-dimeer waarde (wel frappant dat je er een dag op moet wachten, zo urgent/belangrijk vinden ze het klaarblijkelijk niet?) maar denken gewoon dat het op stress neerkomt?
Nou het is gewoon een ha praktijk...die doen die test niet zelf, alleen bloedprikken gebeurt wel daar. Ben allang blij als ik morgen de uitslag weet, als ik in NL naar de huisarts ga mag ik blij zijn als ik een week later weet wat de uitslag is volgens mij....

En idd. hij denkt stress, alsmaar doorgaan zonder te stoppen, zoals ik al eerder zei.... maar ik kan me er zelf niks bij voorstellen, écht niet....
En ze controleren niet alleen de d-dimeer waarde, maar ook schildklier, en iets van mn nieren ofzo, iig vrij uitgebreid.
En aan de ene kant hoop ik dat ze niks vinden....maar aan de andere kant wél, zodat er wat aan gedaan kan worden :@

@ Bar, idd via de huisarts. en ik hou helemaal niet van medicijnen, en ik neem ze nu maar in en dan hopen dat het goed gaat vandaag en morgen. Jee wat klinkt dit slecht nu ik dit zo schrijf, maargoed, niks doen is vandaag ook geen optie. Dit dagje overleven we ook nog wel.

Met dit medicijn zouden de hartkloppingen minder moeten worden....dus als het niet werkt dan klopt er iets niet volgens mij.
En ik ben idd bang dat er 'iets' is. dat helpt natuurlijk ook niet om 'stressvrij' te blijven :')
pi_122550611
Oké, dan biedt de bloedtest dus sowieso een uitgangspunt voor verder overleg. Komt er niks uit, dan kun je er weer naartoe en bespreken wat de vervolgstappen zijn. De belangrijkste bron van informatie voor een arts is de patiënt zelf. Als jij zegt dat je geen stress ervaren hebt de afgelopen periode, dan moet hij dat serieus nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122551533
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
Waar wonen jullie nu Marieke?
In een schattig durpje in het land van Maas en Waal (daar ben ik opgegroeid).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_122551758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:29 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nou het is gewoon een ha praktijk...die doen die test niet zelf, alleen bloedprikken gebeurt wel daar. Ben allang blij als ik morgen de uitslag weet, als ik in NL naar de huisarts ga mag ik blij zijn als ik een week later weet wat de uitslag is volgens mij....

En idd. hij denkt stress, alsmaar doorgaan zonder te stoppen, zoals ik al eerder zei.... maar ik kan me er zelf niks bij voorstellen, écht niet....
En ze controleren niet alleen de d-dimeer waarde, maar ook schildklier, en iets van mn nieren ofzo, iig vrij uitgebreid.
En aan de ene kant hoop ik dat ze niks vinden....maar aan de andere kant wél, zodat er wat aan gedaan kan worden :@

@ Bar, idd via de huisarts. en ik hou helemaal niet van medicijnen, en ik neem ze nu maar in en dan hopen dat het goed gaat vandaag en morgen. Jee wat klinkt dit slecht nu ik dit zo schrijf, maargoed, niks doen is vandaag ook geen optie. Dit dagje overleven we ook nog wel.

Met dit medicijn zouden de hartkloppingen minder moeten worden....dus als het niet werkt dan klopt er iets niet volgens mij.
En ik ben idd bang dat er 'iets' is. dat helpt natuurlijk ook niet om 'stressvrij' te blijven :')
Onzin, als de arts in Nederland met Cito aanvraagt heb je dezelfde dag voor 17:00 de uitslag binnen en anders binnen 3 werkdagen. De tijd die de huisarts neemt voor het bekijken van de uitslag daargelaten maar dat is niet iets waar een lab invloed op heeft. Cito bepalingen in een ziekenhuis heb je binnen 15 minuten terug.

Succes met de testen verder, hopelijk voor je komt er iets uit waar je iets mee kunt.

En als er nou niets uitkomt, ben je dan wel bereid om de diagnose paniek/stress/hyperventilatieaanvallen aan te nemen en er iets mee te doen?
:)
pi_122580139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook vooral veel positieve gevoelens overgehouden aan de eerste keer dat ik een longembolie kreeg, Coco. De artsen hebben me zo ontzettend goed geholpen, de verpleegkundigen waren lief, en ik vond het meeleven van vrienden, familie en kennissen hartverwarmend. Het klinkt dus gek, maar het was uiteindelijk een heel positieve ervaring voor me.

Zelfs op het overlijden van mijn vader (aan een longembolie, twee jaar later) kijk ik niet negatief terug. Dat klinkt heel gek, maar ik bedoel daarmee te zeggen dat ik er vrede mee heb zoals het is gegaan (al zijn er wel wat fouten gemaakt), dat ik troost uit de nodige dingen kan putten, dat ik verder kan gaan met mijn leven en dat ik er nog meer van doordrongen ben om van elke dag te genieten. Natuurlijk komt het er in de praktijk op neer dat ik ook slechte dagen heb, dat op een bepaald moment de sleur het weer over gaat nemen. Maar ik weet nu dat sleur fijn is. Laat alles maar lekker gewoon en voorspelbaar zijn. :Y) Wat ik er wel aan over heb gehouden is een indringend en voortdurend besef dat je leven van het ene op het andere moment een compleet andere wending kan krijgen. Het is volstrekt onzeker.

Wat ik je ook nog, misschien geheel overbodig, mee wil geven: kijk er niet van op als het jou of je lief allemaal ineens toch meer blijkt te raken dan je had verwacht. Mijn lief had dat ineens na 6 maanden. Ik stel me zo voor dat het in deze periode voor jou/jullie extra hard aan kan komen, het besef dat je zoiets juist na de geboorte van je dochtertje doormaakt en wat de consequenties hadden kunnen zijn. Maar goed, voor nu wens ik je vooral een voorspoedig fysiek herstel.

Ik denk dat wickie beter weet hoe het protocol eruit ziet voor een trombose/longembolie in de kraamperiode, maar ga er in ieder geval vanuit dat je na de geboorte van een volgend kindje preventief bloedverdunners zult moeten spuiten/slikken (ik weet niet precies of je de tabletjes mag). Heb je personen in je familie die soortgelijke problemen hebben (gehad)? Dan zou dat kunnen leiden tot een nog voorzichtiger beleid in allerlei potentieel ontlokkende situaties, zoals tijdens de zwangerschap, tijdens een lange vliegreis of autorit, of tijdens een bedlegerige periode.
Bedankt voor de heads up! Ik verwacht niet dat ik hier nog een klap van ga krijgen, maar je weet idd maar nooit :Y Beter bewust zijn van de mogelijkheid.
Ik zie wel heel erg op tegen zelf moeten spuiten, een jaar lang. Denk dat ik dat door M. ga laten doen.

M. vindt het trouwens allemaal prima. Iedereen wenst hem sterkte, en meneer heeft zoiets van "ik heb zorgverlof opgenomen en zit nu gewoon lekker thuis met mijn dochtertje O+ " _O- Natuurlijk heeft hij ook liever niet dat ik in het zhuis lig, en vanzelfsprekend heeft hij zich veel zorgen gemaakt. Maar hij denkt gelukkig vrij rationeel. Er is in ieder geval iets ontdekt, en er kan wat aan worden gedaan. En dat is mooi! :Y

Oh, hij is ook heel trots op zijn bikkel vrouw O+ Twee weken rondgelopen met een longembolie en longontsteking, en maandag zelfs gaan werken, haha :+

Nu wel pas op de plaats overigens. Volgens de longarts mag ik de eerste weken zeker niet werken, en daarna rustig opbouwen. Dus paar uur bezig geweest om alles voor mn werk te regelen. Weet ik in ieder geval dat ze daar op zoek kunnen naar vervanging enzo. Gelukkig heb ik heel fijne leidinggevenden. Die waren zelfs boos op me dat ik ze lag te mailen en te bellen, om vanalles te regelen, terwijl ik in het ziekenhuis lig. Maar dat moest gewoon even. Nu heb ik tenminste de rust om dat los te laten. Anders was het toch maar door mn hoofd blijven spoken :s)
pi_122580362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:33 schreef wickie het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je een tijdje geleden al eens last hebt gehad van je been zonder dat je het serieus nam (het voelt erg als nare spierpijn of kramp) waarschijnlijk in je linkerbeen dan (grotendeels van de gevallen die een trombose krijgen door zwangerschap/kraambed, 95% volgens mij, heeft dat in het linkerbeen omdat de aders aan die kant mee in de knel komen door je buik. Dat in combi met veranderende stollingsfactoren door de hormonen zorgt ervoor dat er propjes ontstaan. Ze kunnen ook in je lies of onderbuik onstaan volgens mij, maar voornamelijk begint het gezeik in je linkerbeen).
Dat propje schiet op een gegeven moment lost en gaat naar je longen, omdat de vaten daar vertakken en kleiner worden blokkeert het dan de boel, hoppa longembolie.

Na mijn eerste keer werd er gezegd dat het waarschijnlijk domme pech was, verder onderzoek was niet nodig zei de internist en ik kon gewoon weer zwanger worden. Ik zou alleen antistolling krijgen dan in het kraambed 6 weken lang. Achteraf gezien hadden de gyns wel graag onderzoek gedaan.. De meningen verschillen daar heel erg over. Het hangt ook af per ziekenhuis of ze een afwachtend beleid voeren met controle door gyn gedurende de gehele zwangerschap, of dat plus het gebruik van bloedverdunners de gehele zwangerschap en kraambedperiode. Bij mij was het de afwachtende procedure. Ik heb in het kraambed weer een trombosebeen gekregen ondanks dat ik bloedverdunners spoot (later bleek wel dat de dosis te laag was).
Lees tegen die tijd gewoon eens de protocollen na erover (ff googlen), dan voel je jezelf sowieso zekerder erover. Veel gyns weten gewoon te weinig over trombose tijdens de zwangerschap. Of hun kennis is erg verouderd, de protocollen zijn namelijk onlangs weer aangepast. Het helpt dus jezelf goed in te lezen erover.
Ik blijk dus een stollingsfactor afwijking te hebben blijkt later, tja.. Gewoon vette pech, och. Ben intens blij dat we ervoor hebben gekozen om toch voor een 2e te gaan (ik heb daar best lang over getwijfeld).
Een 3e gaat hier niet meer komen, genoeg gezeik gehad inmiddels :') en ik ben blij met ons gezinnetje van 4.
Maar mocht ik ooit voor een derde gaan dan moet ik vanaf het moment dat ik positief heb getest gaan spuiten en aan de Ascal.

Als je er ooit nog meer info over wil mag je me altijd pmen :)
Ik heb vandaag echo gehad van mijn benen (liezen en knieholtes), en dat was in ieder geval helemaal schoon. Dus heb in ieder geval geen trombosebeen. Vroeg die meneer nog of ik theorie wel een trombosebeen gehad had kunnen hebben (awesome zinsconstructie; vier werkwoorden achter elkaar :+ ), maar hij zei dat hij dat ook zou kunnen zien op de echo.

Waar het propje dan wel vandaan kan zijn gekomen, ben ik vergeten te vragen.

En ja, als ik zwanger ben van numero 2 (als het zover komt, als het aan ons ligt wel, maar je weet maar nooit), dan ga ik dat even uitgebreid bespreken nog. Sowieso van tevoren al, maar na ontslag uit het zhuis kom ik toch terecht bij het trombosecentrum waar ze een uitgebreide voorlichting over vanallesennogwat gaan geven :)
pi_122580495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:59 schreef PureEvil het volgende:
vanwege de hartoverslagen/hartkloppingen heb ik nu metoprololsuccinat 23,75 mg. Daarmee moet het minder worden. (werd me alleen niet gezegd wanneer is ze in moet nemen, maar lijkt mij 's ochtends....en misschien nu ook 1? of is dat niet verstandig..?)
En er is bloedgeprikt, ook op d-dimeer, en van alles en nog wat, 5 buisjes bloed iig ;) morgen 12.30 bellen voor de uitslag.

Met die metoprolol zou het benauwde gevoel ook minder moeten worden. Maar nu zit ik dan nog steeds met die diclofenac (die ik vanochtend niet heb ikgenomen, tot nu toe werkt dat niet tegen de benauwdheid iig. dus misschien ligt het daar niet aan, als bijwerking bedoel ik dan?)

En hij zei toch weer 'ja misschien stress' ja, waarvan? 'je hebt toch 3 kinderen' , en misschien dat het alsmaar doorgaan er voor heeft gezorgd dat mijn lichaam nu zegt STOP. Nou ja, ik doe de hele dag geen flikker dus daar kan het niet aan liggen geloof ik :P
Je kunt overigens heel makkelijk de hele dag geen flikker doen en toch stress hebben. Maar dat terzijde.

Bovendien staat het hebben van 3 kinderen niet per definitie gelijk aan het hebben van stress :+ Maar dat zul je zelf het beste kunnen inschatten. In ieder geval wel realiseren dat stress niet per se betekent dat je veel te doen hebt :+
pi_122580654
Zo, en hoe gaat het nu met mij? Ik lig prins(es)heerlijk op een eenpersoonkamer, met eigen badkamer, koelkastje en wasbakje, in mijn bed met mijn laptopje. En omdat ik nu niet langer een kamer deel met 7 andere zieke, bacterie/virus-verspreidende mensen, heeft M. Saartje mee kunnen nemen O+

En nu wordt het langzaam tijd om te gaan slapen. Slaap lekker, sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 07-02-2013 09:29:33 ]
pi_122586141
Ik vind het maar heftig, Coco. Heel veel sterkte :*
pi_122586323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:21 schreef Limone het volgende:
Ik vind het maar heftig, Coco. Heel veel sterkte :*
Bedankt! Maar het valt wel mee hoor :Y Er is niks heel ernstigs gebeurd, ik krijg gewoon fijn medicatie, voel me al een heel stuk fijner dan eerst, ben in goede handen en heb gisteren toch nog -tegen mijn verwachtingen voor de komende dagen in- mijn Saartje kunnen knuffelen O+ Wat wil een mens nog meer?? :)

Het had veel erger kunnen aflopen, ik prijs me gelukkig dat het hierbij gebleven is :Y
pi_122586448
Okokokokok! Nou, veel plezier hè? Rust lekker uit, heb je nog een goed boek? :P

Ík vind het gewoon heel heftig, lang in het ziekenhuis. Met of zonder een Saartje! :*
pi_122586525
quote:
16s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:37 schreef Limone het volgende:
Okokokokok! Nou, veel plezier hè? Rust lekker uit, heb je nog een goed boek? :P

Ík vind het gewoon heel heftig, lang in het ziekenhuis. Met of zonder een Saartje! :*
Haha, ik vind het juist heel lief van je hoor O+ Maar men hoeft zich gewoon geen zorgen over me te maken, dat is niet nodig en dan voel ik me er daardoor ook nog eens wat schuldig over. Vandaar :D :+

Ik heb mijn laptopje, allemaal tijdschriften, twee enorm dikke boeken en best veel bezoek tot nu toe O+ Dus dat is tot nu toe goed te doen :) En hopelijk morgen/overmorgen weer naar huis, dat zou wel ontzettend fijn zijn! :Y
pi_122586677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Haha, ik vind het juist heel lief van je hoor O+ Maar men hoeft zich gewoon geen zorgen over me te maken, dat is niet nodig en dan voel ik me er daardoor ook nog eens wat schuldig over. Vandaar :D :+

Ik heb mijn laptopje, allemaal tijdschriften, twee enorm dikke boeken en best veel bezoek tot nu toe O+ Dus dat is tot nu toe goed te doen :) En hopelijk morgen/overmorgen weer naar huis, dat zou wel ontzettend fijn zijn! :Y
Aha! There comes the monkey out of the sleeve! :7 Ik hoop ook voor je dat je morgen lekker naar huis kan. En een paar weken extra lang met Saartje is natuurlijk ook wel fijn :)
pi_122586714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Aha! There comes the monkey out of the sleeve! :7 Ik hoop ook voor je dat je morgen lekker naar huis kan. En een paar weken extra lang met Saartje is natuurlijk ook wel fijn :)
Je begrijpt dat het me daarom te doen was he? Als ik iets wil, dan krijg ik het! Nu al werken? No way! En hoppaaaaa, zo een paar weken extra erbij :7
pi_122586805
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je begrijpt dat het me daarom te doen was he? Als ik iets wil, dan krijg ik het! Nu al werken? No way! En hoppaaaaa, zo een paar weken extra erbij :7
Respect! Heb je nog tips voor andere moeders die dit ook willen doen? 8-)
pi_122588122
Hier nog steeds geen duidelijkheid van de zorgverzekering over de machtiging voor de medicatie. Het is verdorie vorige week 2 keer gefaxt en afgelopen vrijdag ook per post verzonden en ze hadden gisteren nog niet eens in de computer staan dat de aanvraag gedaan was... Ik wil gewoon weten of het nou vergoed wordt!
Verdikkeme!
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 februari 2013 @ 10:52:56 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_122588313
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:44 schreef Nijna het volgende:
Hier nog steeds geen duidelijkheid van de zorgverzekering over de machtiging voor de medicatie. Het is verdorie vorige week 2 keer gefaxt en afgelopen vrijdag ook per post verzonden en ze hadden gisteren nog niet eens in de computer staan dat de aanvraag gedaan was... Ik wil gewoon weten of het nou vergoed wordt!
Verdikkeme!
waar ben je verzekerd?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_122588367
-knip-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nijna op 08-02-2013 14:08:53 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_122595736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik zie wel heel erg op tegen zelf moeten spuiten, een jaar lang. Denk dat ik dat door M. ga laten doen.
Dat zelf spuiten is iets waar je even doorheen moet, en dan is het geen probleem meer. Ik had een strenge verpleegkundige die me niet naar huis liet gaan voor ik het zelf kon. :D Maar onder normale omstandigheden (ik ken jouw situatie natuurlijk niet) ga je over op tabletten die je slikt en spuit je tot het moment dat de juiste dosering van de tabletten voor jou vastgesteld is. Om dat te controleren moet je naar de trombosedienst, waar bloed afgenomen wordt. Als je langer dan een half jaar aan de bloedverdunners moet, kom je in aanmerking voor zelf meten en eventueel ook zelf doseren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:04:18 #59
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122609028
Vervelend Nijna! Ik zou ze helemaal plat bellen denk ik, tot vervelens toe :7

Knuffel voor Coco, je bent (iig op het forum) altijd zo lekker positief! :*
Hopelijk ben je snel weer thuis in goede gezondheid :)

Bloedwaardes waren allemaal goed. (schildklier, ontstekingswaardes, d-dimere)
Heb een test gedaan om te kijken hoeveel lucht ik krijg (door zo'n buisje blazen) en daar kwam wat vaags uit, namelijk zware astma. HA zei zelf al dat klopt niet, dan zat je nu niet zo rustig hier. Maar goed, ik heb nu zo'n astma ding meegekregen, en een verwijzing voor de KNO arts. dus dan gaan we daar maar weer naartoe :{

De pillen die ik heb gekregen helpen wel tegen de hartkloppingen, heb ze vandaag een stuk minder, en gisteravond zelfs helemaal geen last van gehad! *O*

En toch weer van dat het misschien toch van de drukte van afgelopen tijd/jaren kon zijn, tja....elke moeder heeft het druk toch? Waarom krijg dan uitgerekend IK dit gezeik :( Nee ik ben niet de enige...I know

Voel me nu echt zo'n hypochonder :@
pi_122637702
*O* ja hoor, het is rond *O*. Het komende jaar wordt het in elk geval vergoed, dus dat is fijn!
Ik belde met het idee dat ik weer te horen zou krijgen dat het nog ergens op een stapel lag, dus blij verrast... ;).

PE, fijn dat je bloed goed was, heeft dat je wat gerust gesteld?
Verwijzing naar KNO ben je niet blij mee?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:31:03 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122640726
Fijn Nijna, dat het geregeld is. Gaat het nu ook beter met deze medicatie of is dat te vroeg om iets over te zeggen?

PureEvil, stress en drukte is toch niet zo ondenkbaar? Je benauwdheid en hartkloppingen zijn daardoor niet minder echt, toch? Daar ben je echt geen hypochonder door.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_122647594
Het lijkt erop dat het wel wat doet, de medicatie ja... Ik vind het wel een beetje spannend... Maar het lijkt er wel op, vond ook mijn behandelaar :).
En nu zaak om een plan te maken zodat we op tijd signaleren als het weer minder gaat en wat we kunnen doen om te voorkomen dat ik weer zo ver afglij zeg maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:28:46 #63
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122652379
Vanmorgen overleg gehad met de psych ivm mijn medicijnen. Ik heb sinds vandaag een redelijk helder hoofd en ze wil dat ik meteen ga ophogen naar 1/2. Ik heb er nog even heel erg geen zin in :@
Ik wil graag morgen óók een helder hoofd hebben, M. is morgen nl de hele dag werken. Dan is het wel erg fijn als ik een beetje na kan denken (en eventueel auto kan rijden). Ik stel ophogen dus een dagje uit :@
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122656248
lijkt me een prima besluit saffier, met zo'n reden een dagje wachten!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:03:14 #66
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122657230
Lijkt mij een prima beslissing Saffierke :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_122657657
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Lijkt mij een prima beslissing Saffierke :Y
Dit inderdaad :Y
pi_122657887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:04 schreef PureEvil het volgende:
Vervelend Nijna! Ik zou ze helemaal plat bellen denk ik, tot vervelens toe :7

Knuffel voor Coco, je bent (iig op het forum) altijd zo lekker positief! :*
Hopelijk ben je snel weer thuis in goede gezondheid :)

Bloedwaardes waren allemaal goed. (schildklier, ontstekingswaardes, d-dimere)
Heb een test gedaan om te kijken hoeveel lucht ik krijg (door zo'n buisje blazen) en daar kwam wat vaags uit, namelijk zware astma. HA zei zelf al dat klopt niet, dan zat je nu niet zo rustig hier. Maar goed, ik heb nu zo'n astma ding meegekregen, en een verwijzing voor de KNO arts. dus dan gaan we daar maar weer naartoe :{

De pillen die ik heb gekregen helpen wel tegen de hartkloppingen, heb ze vandaag een stuk minder, en gisteravond zelfs helemaal geen last van gehad! *O*

En toch weer van dat het misschien toch van de drukte van afgelopen tijd/jaren kon zijn, tja....elke moeder heeft het druk toch? Waarom krijg dan uitgerekend IK dit gezeik :( Nee ik ben niet de enige...I know

Voel me nu echt zo'n hypochonder :@
Fijn dat de bloedwaardes goed waren! Dat is in ieder geval al positief :Y

Wat maf, dat van die ademtest + zware astma :? Wat raar ook dat de dokter zelf zegt dat het niet klopt, en je dan toch doorstuurt :D Test niet opnieuw gedaan ofzo?

En ook fijn dat de hartkloppingen minder zijn al!

Wat hypochonder betreft: een echte hypochonder voelt zich geen hypochonder, dus daar zou ik me sowieso al niet druk om maken :+
pi_122658297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zelf spuiten is iets waar je even doorheen moet, en dan is het geen probleem meer. Ik had een strenge verpleegkundige die me niet naar huis liet gaan voor ik het zelf kon. :D Maar onder normale omstandigheden (ik ken jouw situatie natuurlijk niet) ga je over op tabletten die je slikt en spuit je tot het moment dat de juiste dosering van de tabletten voor jou vastgesteld is. Om dat te controleren moet je naar de trombosedienst, waar bloed afgenomen wordt. Als je langer dan een half jaar aan de bloedverdunners moet, kom je in aanmerking voor zelf meten en eventueel ook zelf doseren.
Ik ga in eerste instantie mijn man de spuitjes laten zetten. HIj heeft vandaag gekeken, morgen mag hij m zetten. Ben ook van plan om het zelf te gaan doen, maar daartoe krijg ik mezelf nog even niet gezet. Komt vanzelf wel.

Korte update: lig zeker nog t/m dinsdag in het ziekenhuis.

Gisteren hebben ze foto gemaakt, en daaruit bleek dat het vocht tussen mijn longvliezen toenam, en ook de ontstekingswaarden in mijn bloed waren gestegen. Kon zijn dat ik ook nog een bacterie in mijn longen had zitten die de ontsteking veroorzaakte, en dat zou erg bad news zijn. Dus hebben ze een pleurapunctie gedaan (vond ik trouwens echt a-relaxed, maar dat kwam vooral door bijzonder slechte voorlichting/communicatie van de arts).

Gelukkig geen bacterie. Morgen opnieuw een foto, en voor dinsdag ook weer een gepland. Als het vocht dan nog steeds niet minder is, gaan ze een drain plaatsen (hopelijk komt het niet zover, ieks!).

Verder krijg ik de tijd nog steeds wel om. Longafdeling is nog steeds te vol, waardoor ik voorlopig nog mag genieten van mijn eenpersoonskamertje op een verkeerde afdeling :+ Betekent ook dat ik Saartje lekker kan zien O+

M. doet het thuis prima O+ Zorgt goed voor Saartje, en ook voor mij (fruit halen, spullen meenemen, op bezoek komen...), En hij stuurt me regelmatig fotootjes van mijn meisje *;
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:31:58 #70
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122659019
Bedankt meiden. Fijn te horen dat jullie dit ook een slimme zet van me vinden. Was zo aan het twijfelen!

Coco je doet het klinken alsof je in een luxe kuuroord ligt! :D Super jouw spirit!! Heel knap!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122683418
Coco, bikkel :*.

Saffier :* goed gedaan en succes met de volgende opbouw stap!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:42:17 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122844908
Nijna hoe gaat het?
Coco? Al uitzicht op een ontslagdatum?
Andere dames? TF, P_E? Hoe gata het met jullie?

De opbouwstap gaf niet zo veel draaierigheid en mist in mijn hoofd. Ik ben een stuk helderder gelukkig! Maar nu... hónger :X :X echt zo veel :X en ik eet al zoveel :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122846541
Fijn dat je minder draaierig en mistig was Saffier, maar die honger lijkt me wel lastig... :*

Hier gaat het wel aardig, het is een mini voldoende en dat is het lang niet geweest.
Het voelt wel wankel op sommige momenten, als dingen me boven het hoofd dreigen te groeien zeg maar, maar ook dat is denk ik minder wankel dan het geweest is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_122995867
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:19 schreef Sam1993 het volgende:

Ik heb er zin in en hoop morgen met de meiden naar de speeltuin te kunnen ik voel me echt zoveel beter ik had al jaren eerder moeten doorzetten met mijn therapie enzo dan had dit misschien nu niet gehoeven. Dus nu ook meteen goed aanpakken :)
Hoe is het nu? En met je vriend? :@
pi_122998099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:42 schreef Saffier het volgende:
Nijna hoe gaat het?
Coco? Al uitzicht op een ontslagdatum?
Andere dames? TF, P_E? Hoe gata het met jullie?
Ik ben sinds afgelopen dinsdagavond weer thuis :) Nu bezig met het instellen van de antistollingsmedicatie (pilletjes). Totdat dat goed is ingesteld, iedere avond ook nog even spuiten. Met wat geluk hoef ik dus al snel niet meer te spuiten :s)

Mijn long zat bij ontslag uit het zhuis nog halfvol met vocht (bijna 2 liter :D Stond ik even van te kijken!), dus daarvoor over (inmiddels nog) een ruime week weer longfoto.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:33 schreef wickie het volgende:
-knip- --> (over o.a. trombosebeen)
Heb echo's gehad van mijn benen, en het is in ieder geval geen trombosebeen. Waar het dan wel vandaan komt, is dus onbekend. Hopelijk zijn over een half jaartje de embolieën weg, kan ik dan van de medicatie af en kunnen we verder onderzoeken wat de onderliggende oorzaak was :)
pi_122998170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:42 schreef Saffier het volgende:
De opbouwstap gaf niet zo veel draaierigheid en mist in mijn hoofd. Ik ben een stuk helderder gelukkig! Maar nu... hónger :X :X echt zo veel :X en ik eet al zoveel :X
Oh, irritant! Ik heb zelf vaker prednisonkuren gehad, kreeg ik ook altijd gigantische honger van! Kon ik blijven eten :9 :Y) :+

Wel fijn dat je een stuk helderder bent *O*
pi_122998216
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:09 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat je minder draaierig en mistig was Saffier, maar die honger lijkt me wel lastig... :*

Hier gaat het wel aardig, het is een mini voldoende en dat is het lang niet geweest.
Het voelt wel wankel op sommige momenten, als dingen me boven het hoofd dreigen te groeien zeg maar, maar ook dat is denk ik minder wankel dan het geweest is.
Mini voldoende is in ieder geval voldoende :Y En je moet ergens beginnen, toch? Dit is gewoon het begin van een enorm dikke meer-dan-ruim-voldoende-sterker-nog-zelfs-een-mega-goed :Y *O*
pi_122999354
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:33 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hoe is het nu? En met je vriend? :@
Hier gaat het inmiddels erg goed. mijn angsten heb ik redelijk onder controle en mijn vriend is inmiddels thuis. Hij heeft woensdag vanuit de opname nog 1 joint gerookt en daarna heb ik hem niet meer gehoord dus ik denk dat hij er klaar mee is. Hij is ook niet chagerijnig enzo wel heeft hij spijt dat hij eerder is gestopt dus morgen begint hij al met zijn natraject. Het ging hier thuis echt niet meer toen hij er niet was. Nu is mijn huisje weer van boven naar beneden opgeruimd :)
Ik zit nog steeds te wachten op een oproep van de psycholoog dus daar ga ik morgen weer achteraan bellen.

Coco, Fijn dat je misschien snel klaar bent met spuiten en ik kom gauw een andere keer langs wanneer je je wat beter voelt.

Nijna, Fijn dat het wat beter gaat :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122999580
Fijn Sam..

Maarruhhh ik snap het niet.. Hij gaat afkicken, komt eerder thuis e steekt weer een.joint op... Afkick niet gelukt dus..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122999660
Het is natuurlijk vrij normaal als je wanneer een opnamel anger hoort te duren en je na 3 weken naar buiten gaat toch die trek krijgt. die heeft hij dus genomen en blijkbaar smaakte dat niet heb hem sinds woensdag niet meer gehoord en hij heeft er zo te zien ook geen trek meer in.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_123000121
Njah dat vind ik eigenlijk niet normaal als het doel afkicken is. :X
Hij is dus en eerder weggegaan en weer begonnen?
pi_123000220
Waarom? het is toch net als roken...je stopt na een tijdje heb je weer enorm trek of je wil met de gezelschap roken..steek je een op en vind je het echt heel vies.
Dan is de doel toch bereikt ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123000253
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:16 schreef bitterend het volgende:
Waarom? het is toch net als roken...je stopt na een tijdje heb je weer enorm trek of je wil met de gezelschap roken..steek je een op en vind je het echt heel vies.
Dan is de doel toch bereikt ;)
Dat dus. hij heeft nu sinds woensdag zelf nergens meer naar gevraagd dus het lijkt allemaal prima te gaan :)

En ja hij is eerder weggegaan om mij te komen ondersteunen. en hij heeft weer gerookt 1 keer maar in een instelling kan hij ook niet de fout in gaan buiten wel hij loopt op straat overal langs de shop (stuk f 14) en als hij het ruikt kan ik begrijpen dat hij het niet kan weerstaan. Echter smaakte het hem niet en hij reageerde er ook niet echt meer op en lijkt hij het ook te laten rusten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_123000318
^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:20:07 #85
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123000394
Ik wilde eerst niet reageren, maar doe het toch even. Sam ik vind je kinderlijk naïef. Wat de dames al zeggen hij steekt er eentje op. Wie zegt dat hij niet vaker die joint opsteekt. Feit blijft dat hij eerder is weggegaan en dus veel te vroeg stopt met een traject, dat traject heeft niet voor niets een bepaalde tijdsduur. Het is en blijft een verslaving en die heb je naar 3 wkn echt niet onder controle.. Dat hij er niet naar lijkt om te kijken, de vorige keer dacht je ook dat hij het niet meer rookte en achteraf rookte hij het nog steeds, wie zegt dat het nu anders is?? Knap als je dat vertrouwen in hem kunt hebben. Maar hey jou relatie en kind. Ik zou met zo'n kleintje niet bij een vent met een drugsverlaving willen zitten


Verder even een dikke knuf voor alle andere meiden. Dat de rust in lijf en hoofd maar snel terugkomt :*
Be happy with the little things in life
pi_123000497
Omdat hij geen geld tot zijn beschikking heeft en het dus vanuit mij moet komen (woensdag had hij nog zijn zakgeld vanuit de instelling). Zijn therapeute zei zelf dat die misstap niet erg was omdat hij het voor zichzelf ook weer duidelijk had dat hij het niet nodig heeft. En daarbij hij stopt niet met zijn traject hij stopt met de opname het traject loopt nog maar nu thuis. en tja mijn kind inderdaad en ze leid er niet onder omdat hij het dus ook niet meer doet.. en voorheen niet als hij bij haar was of moest zijn later op de dag.

Verder moet hij in zijn natraject ook nog wekelijks urine inleveren en vanuti de uitslagen valt te zien of hij wel/niet gerookt heeft. iemand verdiend een 2e kans en daar moet ik hem ook het vertrouwen ingeven vind ik.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 17 februari 2013 @ 19:34:06 #87
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123001128
Tuurlijk hij verdient een 2e kans, daar ben ik het helemaal mee eens, maar je geeft mij het gevoel alsof hij er al helemaal bovenop is omdat het bij de ene joint bleef. Voorheen dacht je namelijk ook dat hij niet rookte en deed dit wel. Dat hij het niet in de buurt van je kind doet, op het moment dat hij thuis komt is hij wel onder invloed. Ik zou er niet op durven te vertrouwen tot dat ik minstens een paar maanden het bewijs had door een urine test dat hij clean is.

Maar wat ik al eerder schreef, ti's jou leven, jou relatie, jou kind. Ik hoop voor jou dat het vervolgtraject gaat helpen. Hij is er namelijk nog lange niet
Be happy with the little things in life
pi_123001404
helemaal erbovenop is hij zeker niet maar er is wel degelijk vooruitgang met wat het voorheen was. Als ik constant maar laat merken dat ik twijfel en hem niet vertrouw geeft dat ook niet echt stimulatie om ermee door te gaan lijkt me. Hij doet dit juist voor mij en Lisa omdat hij ons niet kwijt wil omdat ik zo ook niet verder wilde. Lijkt me een goede stimulans en we zien wel hoe het loopt fouten maken mag altijd als je ze maarr erkent en er wat aan doet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 17 februari 2013 @ 19:53:04 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_123002125
Ik hoop voor jou dat het inderdaad goed gaat Sam.
Als ex van een alcoholist deel ik echter de scepsis van Droomvrouwtje. En nee, het is niet stimulerend als je hem continu met argusogen bekijkt. Maar ik weet wel dat ík niet anders kon indertijd... Verslaafden kunnen zó geraffineerd zijn in het liegen en bedriegen om in hun behoeften te kunnen voorzien. Ik hoop van harte dat het in jullie geval goed gaat, maar een beetje realiteitszin (ipv een hoopvolle roze bril) lijkt me niet overbodig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_123020876
Ik hoop ook dat het goed gaat en blijft gaan Sam!
Ook ik heb van vrij dichtbij al een paar keer gezien hoe geraffineerd iemand kan zijn als het gaat om verslaving...
Maar wie weet, ik hoop het voor jullie!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 18 februari 2013 @ 17:57:11 #91
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_123038153
Sam, ik hoop voor je dat hij nu op het rechte pad blijft. Het overwinnen van zo'n verslaving is 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit en psychisch zal het altijd een zwak punt blijven.

Ik zal ook nog even een kleine update geven. N. is al weer een tijdje thuis maar hij blijft niet te handhaven. Z'n achterdocht blijft de overhand houden. Momenteel zit ik tijdelijk bij mijn ouders, samen met Draakje. Ik kon het even allemaal niet meer bolwerken. Nu kan ik uitrusten en heb ik even tijd voor mezelf terwijl mijn ouders op Draakje passen. Morgen moet ik weer terug om nog vanalles te regelen omtrent de hulpvraag. Het GGZ zou vorige week al bellen maar blijkbaar komen ze hun afspraken ook weer niet na.
pi_123039716
Heb gewerkt met verslaafden :+ en die trek is niet binnen een paar weken weg.
Je had eerder ook niet door hoe groot het probleem was toch Sam?
En je meisje heeft er misschien geen last van, maar iemand onder invloed is geen veilig persoon om je baby bij achter te laten, jij voelt je ook niet top met angsten enz, dan is het wel belangrijk dat er minstens 1 is die 'helder' is (naar mijn mening)

Dat je hem niet hoort over joints wil niet zeggen dat het niet speelt, en dat hij geen geld heeft wil niet zeggen dat hij er niet aan kan komen.

Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat met de verslaving, je angsten en de andere problemen want het is niet niks allemaal :*

NTS
Pff :* !
Bij instellingen als de ggz moet je vaak zelf bellen & er zelf achteraan, irritant maar afwachten en niet gebeld worden is ook niets -O-
pi_123042658
NTS, fijn dat je nu bij je ouders even kunt bijkomen. Veel sterkte :*

En voor de rest van de dames ook :*
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:59:19 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123459734
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:02 schreef mikoxx het volgende:
:s)
Mikoxxx? Hoe gaat het met je?

En met de andere meiden?
***
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:09:59 #95
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123513108
Hoi, wat lief dat je vraagt! Het gaat best goed hier, we slapen inmiddels aardig wat nachten door. We zijn uiteindelijk naar en osteopaat gegaan, dat leek te helpen. Voor twee weken dan, want sinds een week is het slapen weer iets minder helaas. Komende vr moeten we er weer naartoe, en ik probeer mijn hoop daar en btje op te vestigen. Ik merk heel duidelijk dat slaap of geen slaap heel veel doet voor mijn stemming en gevoel. Ik heb duidelijk nog geen goede buffer opgebouwd. Dat vind ik wel frustrerend....Ik werk inmiddels weer twee halve dagen, dat gaat wel, maar is ook genoeg op dit moment.

nijna, hoe is het nu met jou?
pi_123515321
Mikoxx, fijn van die doorslaapnachten! Hopen dat er maar veel meer mogen volgen!
Dat dat slapen zo belangrijk is voor jezelf is erg herkenbaar. Het scheelt echt als je een goede nacht hebt gehad. Pas goed op jezelf!

Ik heb het idee dat ik overall wat stabieler ben, dingen waar ik enorm tegenaan liep, lopen nu net wat soepeler. Ik loop nog steeds tegen dingen aan, maar ipv alleen maar boos en mopperig te worden, kan ik wel wat meer herleiden wat er nou eigenlijk gebeurt. Ik kan beter verklaren waarom iets me van slag brengt, er vallen dingen op zn plek dus. Kleine stapjes en hopen dat we een terugval kunnen voorkomen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:00:20 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_123529915
Ik vind het heel goed klinken, Nijna. En ik hoop met jou dat er geen terugval zal komen :*

Mikoxx, voorzichtig positief dus. Ik hoop dat je snel een kleine buffer kunt opbouwen waarmee je even door kunt :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_123609775
Fijn Nijna en Mikoxx!

Hier gaat het naar omstandigheden goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:54:55 #99
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_123611032
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:18 schreef Vicky het volgende:
Fijn Nijna en Mikoxx!

Hier gaat het naar omstandigheden goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar omstandigheden goed noemt ze dat :X Sterkte meid!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 4 maart 2013 @ 12:18:30 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123611958
Vick. Jezus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 maart 2013 @ 12:19:33 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_123612009
Jeu, Vicky, dat is niet niks. :{
Mikoxx en Nijna, goed dat het bergopwaarts gaat. En laat je niet ontmoedigen als het af en toe eventjes wat minder gaat.

Ikzelf ben eindelijk weer een beetje op de been. Drie weken geleden een gewone griep gekregen, toen weer te vroeg begonnen, weer griep, en daarna is de griep een bacteriele bronchitis geworden. Nu bezig met een kuurtje en ik voel me weer mens. Eíndelijk weer eens uit bed en geen koorts! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 maart 2013 @ 12:21:05 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_123612063
Vicky :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123612623
Jeetje Moonah... Das niet fijn..
Mijn vader valt ws wel mee.. Schoonvader niet... Afwachten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 maart 2013 @ 12:48:38 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123613061
Jeetje Moonah, da's lekker heftig geweest dan! Fijn dat je weer wat opknapt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:00:39 #105
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_123613441
Klinkt heftig Moonah :X
Vicky sterkte met alles :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_123615674
Moonah aan de kwakkel... :{ gauw goed opknappen meis :*

Vicky, dan heb je ook wel ff alles tegelijk zeg. Heftig, sterkte met afwachten :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:55:49 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_124368602
Ik ben benieuwd hoe het bij Sam gaat. Hoe is het met je man? Houdt hij het nieuwe levenspatroon goed vol?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:19:22 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_124375536
En hoe gaat het met jou, Moonah? Weer helemaal opgeknapt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:01:28 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124382830
Nijna hoe gaat het met jou?

Iemand die weet hoe het met luchtbel gaat?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_124386986
Ik heb geen idee vwb luchtbel, volgens mij al heel lang niet op het forum gezien, maar ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...

Met mij redelijk. Maar het is echt enorm zoeken naar een soort evenwicht. Op het moment het gevoel dat ik meer energie verbruik dan ik op kan bouwen en dat moet niet te lang duren...
Maar we hebben dan ook 2 drukke weekenden achter de rug.
Morgen weer een volle dag, maar zondag gelukkig niks.
En onbegrip. (In plaats van eens wat te vragen of te lezen, reageren met rotopmerkingen terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt)
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:07:54 #111
39793 Moody
el moody
pi_124391283
Ik ben ook sinds 6 maandjes ook papa :7
Zal eens een fotootje posten van Stanneman :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:28:25 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124392363
Ik lees hier wel vaak mee maar volgens mij nooit gepost. Nu heb ik een lichamelijk vraagje en laziness dacht dat die hier thuishoorde.

Bij de bevalling van Lauren ben ik helaas weer gehecht, ditmaal in een spier in MN vagina. Nou vraag ik me toch af vanaf wanneer je dan weer seks kunt hebben. Mijn interpretatie nu is nooit maar dat is ws wel erg pessimistisch. Hechtingen moeten volgens de vk zelf oplossen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:34:51 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124392676
Mss aan de vk vragen?
***
pi_124393080
Moonah, Fijn dat het weer beter gaat.
Vicky sterkte,

Hier gaat het naar omstandigheden heel goed. Mijn man gaat het super mee is tot nu toe niet meer de fout in gegaan en volgende week start er een cursus terugvalpreventie Daar word ook behandeld dat mocht hij toch nog terugvallen hoe hij daar mee om moet gaan. Ik reageer nog steeds goed op de anti depressiva financiele problemen heb ik uit handen gegeven aan een budgetcoach en dat geeft ook een hoop rust e meer financiele ruimte.

Gisteren ben ik bij PHI geweest en daar is mijn psychologisch en fysiotherapeutisch traject (samenhangend) ondertekent en ben nu de komende 16 weken zowiezo daar onder behandeling 4 uur per week. Met lisa gaat het super en met mij zolang er ritme is ook. Bedankt voor de intresse :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124400649
Vicky, hoe is het daar inmiddels?
En mikoxx?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:44:38 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_124400985
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:28 schreef pessie het volgende:
Ik lees hier wel vaak mee maar volgens mij nooit gepost. Nu heb ik een lichamelijk vraagje en laziness dacht dat die hier thuishoorde.

Bij de bevalling van Lauren ben ik helaas weer gehecht, ditmaal in een spier in MN vagina. Nou vraag ik me toch af vanaf wanneer je dan weer seks kunt hebben. Mijn interpretatie nu is nooit maar dat is ws wel erg pessimistisch. Hechtingen moeten volgens de vk zelf oplossen.
Als het geen pijn meer doet? En gebruik glijmiddel!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:59:32 #117
258612 nytar
boys boys boys
pi_124401206
Die hechtingen doen er volgens mij iets langer over om op te lossen, maar het lijkt mij ook een kwestie van proberen. Als het geen zeer doet, dan kan het!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:18:43 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_124404094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:19 schreef livelink het volgende:
En hoe gaat het met jou, Moonah? Weer helemaal opgeknapt?
Ehm, ja, wel van het vorig gemelde gedoetje.
Ben nu echter weer aan het opknappen van een buikgriepje. :r
Werkelijk, alsof ik een spaarkaart van alle afgelopen ziekvrije jaren heb ingeleverd...
Maar ach, alles is relatief. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:44 schreef Sam1993 het volgende:

Hier gaat het naar omstandigheden heel goed.
Dat is goed nieuws. Ik hoop van harte dat het zo blijft gaan. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:28 schreef pessie het volgende:

Bij de bevalling van Lauren ben ik helaas weer gehecht, ditmaal in een spier in MN vagina. Nou vraag ik me toch af vanaf wanneer je dan weer seks kunt hebben. Mijn interpretatie nu is nooit maar dat is ws wel erg pessimistisch. Hechtingen moeten volgens de vk zelf oplossen.
Dat is ook eng. Ik ben indertijd ook inwendig gehecht. De eerste keer was superspannend en deed ook pijn ivm aanspannen. Maar het wordt beter. Wel in de gaten houden dat het gewoon weer pijnloos wordt, anders moet je aan de bel trekken bij de gyn. Ik was te strak gehecht en dat was niet leuk. :X Maar uiteindelijk is ook dat verholpen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:21:06 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124404151
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:28 schreef pessie het volgende:
Ik lees hier wel vaak mee maar volgens mij nooit gepost. Nu heb ik een lichamelijk vraagje en laziness dacht dat die hier thuishoorde.

Bij de bevalling van Lauren ben ik helaas weer gehecht, ditmaal in een spier in MN vagina. Nou vraag ik me toch af vanaf wanneer je dan weer seks kunt hebben. Mijn interpretatie nu is nooit maar dat is ws wel erg pessimistisch. Hechtingen moeten volgens de vk zelf oplossen.
Pessie, Lauren is pas een paar weken toch? Ben je al gestopt met vloeien? Lijkt me dat tegen de tijd dat het vloeien stopt je hechtingen zeker wel opgelost zijn en je het gewoon eens kan proberen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124404531
Doodeng vond ik het, de eerste keer seks. Ik heb ook inwendig een paar hechtingen gehad en de eerste keer dat ik weer durfde was zeker een week of 10 na de bevalling. Het bleef bij mij wel pijn doen, maar dat komt niet door de hechtingen. Ik blijk de buitenste ring van mijn bekkenbodemspieren aan te spannen en het lukt me niet om ze los te laten. Dat heb ik waarschijnlijk altijd al gedaan maar door de bevalling is dat erger of pijnlijker geworden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124407639
Hm, als het toch over dit soort zaken gaat, hoe merk je of je een verzakking van de achterwand van je vagina hebt?
Ik heb een soort 'bal' die weg te drukken is, maar ook meteen weer terugkomt. Meer mensen die dit herkennen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124408479
Wij probeerden na 3 weken, no success. Ik denk vanaf een week of 6/7 na de bevalling dat het wel weer wat ging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124408546
Morretje ik had dat ook maar was gewoon nog dik van de hechtingen die er gezeten hebben heeft een maand of 3 geduurd.

Seks ging hier pas na een half jaar ofzo maar heb ook lopen kwakkelen met litteken weefsel en een hechting die niet dicht wilde groeien daar moest een kleine operatie aan te pas komen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124408586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:03 schreef Sam1993 het volgende:
Morretje ik had dat ook maar was gewoon nog dik van de hechtingen die er gezeten hebben heeft een maand of 3 geduurd.

Seks ging hier pas na een half jaar ofzo maar heb ook lopen kwakkelen met litteken weefsel en een hechting die niet dicht wilde groeien daar moest een kleine operatie aan te pas komen.
Mijn mini is bijna 5 maanden, en ik had maar 2 hechtingen.. Dus ik denk dat het wat anders is bij mij. Dinsdag de bekkenfysio maar es vragen naar 'symptomen'
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124408618
Dan is het toch iets anders denk ik. Maar herkende wel je verhaal van een bal/bult die je weg kon drukken en terug kwam vandaar.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124411684
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:25 schreef Morretje het volgende:
Hm, als het toch over dit soort zaken gaat, hoe merk je of je een verzakking van de achterwand van je vagina hebt?
Ik heb een soort 'bal' die weg te drukken is, maar ook meteen weer terugkomt. Meer mensen die dit herkennen?
Ja!
Zoals ik je zo hoor zou het heel goed kunnen. Bij mij hebben toen zowel de bekkenbodem fysiotherapeut als de gynaecoloog ernaar gekeken.
Als je vragen hebt mag je ze me altijd stellen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:30:25 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_124412464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:25 schreef Morretje het volgende:
Hm, als het toch over dit soort zaken gaat, hoe merk je of je een verzakking van de achterwand van je vagina hebt?
Ik heb een soort 'bal' die weg te drukken is, maar ook meteen weer terugkomt. Meer mensen die dit herkennen?
Klinkt wel een beetje als mijn blaasverzakking toen :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124417539
Bleh }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124428353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:25 schreef Morretje het volgende:
Hm, als het toch over dit soort zaken gaat, hoe merk je of je een verzakking van de achterwand van je vagina hebt?
Ik heb een soort 'bal' die weg te drukken is, maar ook meteen weer terugkomt. Meer mensen die dit herkennen?
Klop maar ff aan bij de huisarts... Zou zomaar een verzakking kunnen zijn inderdaad. Voorwand, achterwand, blaas, rectum, uterus, kan van alles zijn ;) Je kunt er buikpijn, rugpijn en incontinentie door krijgen. Toch vervelend om onnodig mee door te lopen dan.
pi_124520435
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje als mijn blaasverzakking toen :{
En dat was idd wat de bekkenfysio concludeerde. }:| Minimaal een half jaar oefeningen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:10:31 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_124538567
Dat is minder dan, Morretje. Sterkte met de oefeningen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_124540732
Oefen ze Morretje... ben je dus wel even zoet mee :{ :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124540815
-O- morretje
pi_124663186
Vinden jullie verjaardagen ook zo stressvol, vraag ik me af?

Ik vind het leuk, omdat ik ervan geniet om mijn kinderen zo mooi mogelijke verjaardagen te geven (sfeer, mensen, zelfgebakken appeltaart, leuke cadeautjes, enz, enz...). Maar eigenlijk is het helemaal niet mijn ding om daar mee bezig te moeten zijn. Ik heb nog een week, het wordt vast erg leuk (vooral voor de kinderen), maar ik kan wel janken, En dat is echt geen grap.

Al mijn minderwaardigheidscomplexen komen om de hoek kijken... Bluh!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:26:42 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124663314
Nee ik haat verjaardagen en ik vier ze dus ook minimaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 21:28:27 #136
5428 crew  miss_sly
pi_124663391
Ow ja hoor, herkenbaar! Daarom vier ik mijn eigen verjaardag al jaren niet meer, of schuif hem onder bij B' s verjaardag.

En de verjaardag van S wil ik graag zo leuk maken, en ik blijftoch altijd denken dat het beter, gezelliger, leuker kan. E ik zie nu al vreselijk op tegen een kinderfeestje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124663411
Voor je kinderen ook, Ticootje?

Ik wil ze zo graag het gevoel geven dat ze een feest waard zijn, zeg maar. Uitdelen, een kinderfeestje, ritueel van opstaan, slingers, ballonnen en cadeautjes, en dan ook nog open huis voor vrienden...
pi_124663462
Mijn eigen verjaardag doe ik eigenlijk sowieso niet aan. Afgelopen jaar heb ik het wel gemeld omdat R's feest op mijn verjaardag viel.

Ik vond het trouwens wel leuk om sinds jaren weer eens veel cadeaus te krijgen :o .
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 21:32:37 #139
5428 crew  miss_sly
pi_124663647
Ik vind het voor S zo rot dat ze in de vakantie jarig is. Mijn ouders houden er rekening mee, maar verder niemand. Op zich niet gek, veel mensen hebben schoolvakantie en hebben niet veel keus als het gaat m de weken waarin ze op vakantie zijn. Ik probeer S er dan ook maar op voor te bereiden dat veel mensen er niet zullen zijn. En dan begint ze heel blij op te sommen wie er uitgenodigd worden door haar, en moet ik nu al zeggen dat die en die en die niet zullen komen omdat ze op vakantie zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124663722
Het kinderfeestje trek ik nog wel. Er komen vier meisjes, twee uur lang. De ideetjes die ik heb, zijn vooralsnog meer dan nodig voor twee uur. Dus dat krijg ik wel vol, en ik ben ook niet zo bang dat de kinderen het niet leuk zullen vinden.

En ik vind het ook zo k u t dat er stiekem toch net meer geld in gaat zitten dan in mijn situatie wenselijk zou zijn. Echt, bluh bluh.
pi_124663769
Oh ja, dat is ook jammer, Miss. Misschien kan je het eerder of later vieren? Maar dat is het natuurlijk toch ook niet hè.


R en ik zijn in de decembermaand jarig, ook onhandig. Ik heb altijd het gevoel dat ik mensen opzadel met mijn uitnodigingen.
pi_124664489
Onze oudste is vlak na mij jarig en de jongste vlak voor mn man. Dus dat vieren we tegelijkertijd, scheelt weer 2 verjaardagen per jaar ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:51:21 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124664635
Ik vind het juist leuk om verjaardagen te vieren,en mensen uit te nodigen, lekkere hapjes, of kleine buffetten enzo.
Stressvol niet echt want hier pakt iedereen zijn eigen drinken enzo
Hoef het alleen maar zelf klaar te maken en spullen in huis te halen.

Wel heb ik het zelfde als bij Miss_sly het is jammer dat Roy in de zomervakantie jarig is en er dan idd best veel mensen met vakantie kunnen zijn.
Maar tot op heden mogen we niet klagen en hopelijk houden we het zo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 21:54:57 #144
5428 crew  miss_sly
pi_124664816
Tja, vanaf volgend jaar zijn we zelf waarschijnlijk ook vaak o vakantie op haar verjaardag, dus we hebben ons voorgenomen om er ook op vakantie een heel speciale dag van te maken met slingers en ballonnen en cadeautjes en taart. Vriendjes en vriendinnetjes van de camping erbij ofzo.

En dan voor of na de vakantie maar vieren met de familie. Wat ook best lastig is, want twee neefjes en twee nichtjes zijn ook in juli jarig. Hoe hebben we dat zo voor elkaar gekregen, he? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124664818
Oh, ik ben echt jaloers daarop Bar.

Dit is nou echt iets waarin ik een partner mis. Ik mis iemand die meehelpt, die de boodschappen doet desnoods, die alle gedoe relativeert, waar ik tijdens het feest naast kan zitten als de sfeer er goed inzit en waar ik achteraf een wijntje mee kan drinken om te proosten op dat het er weer op zit voor een jaar.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:07:51 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124665586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor je kinderen ook, Ticootje?

Ik wil ze zo graag het gevoel geven dat ze een feest waard zijn, zeg maar. Uitdelen, een kinderfeestje, ritueel van opstaan, slingers, ballonnen en cadeautjes, en dan ook nog open huis voor vrienden...
Eigenlijk wel ja.

Ik hang slingers op en versier de stoel. M'n ouders komen langs en m'n opa en oma en meer niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 22:10:56 #147
5428 crew  miss_sly
pi_124665730
En de kinderen willen ook niet meer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:13:37 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124665825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:10 schreef miss_sly het volgende:
En de kinderen willen ook niet meer?
Die weten nog niet beter? En de verjaardag wordt sowieso 2x gevierd he...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:14:41 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124665886
Als je jarig bent krijg je een kadootje, een taart en ballonnen.

Die dingen verzorg ik dan ook
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 23:28:37 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124669002
Groof, begrijpelijk dat dat in je eentje stressvollere zaken zijn dan met z'n tweeën. Ik vind 't ook altijd een heel gedoe, en dan hoef ik 't niet eens alleen te doen. Veel succes met de traktatie (dat is al gauw goed hoor!) en ik weet zeker dat je het heel gezellig maakt met die 4 meiden. En misschien kun je voor de rest van 't festijn een vriend of vriendin vragen om je een beetje bij te staan qua organisatie?
in de haak.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 23:31:37 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124669115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik ben echt jaloers daarop Bar.

Dit is nou echt iets waarin ik een partner mis. Ik mis iemand die meehelpt, die de boodschappen doet desnoods, die alle gedoe relativeert, waar ik tijdens het feest naast kan zitten als de sfeer er goed inzit en waar ik achteraf een wijntje mee kan drinken om te proosten op dat het er weer op zit voor een jaar.
weet je wat het is,ik hou echt van feestje organiseren,leuke hapjes bedenken en maken. Soms high wine,dan een bbq,dan mossels,dan een koud buffet. Dus daarom zit ik er.niet mee.
Ik tover de.woonkamer zo om tot lopend buffet,drank in de koelkast,glazen staan klaar. En de rest volgt.vanzelf.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 00:10:05 #152
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_124670944
Wat naar Groof dat je dat zo moeilijk vindt! Helpt het misschien als je de verjaardag wat anders indeelt? Kan kofffie op tafel en fris en glazen op de aanrecht en iedereen zichzelf laten bedienen? Dat zorgt dat jij ook gewoon kan zitten en een praatje kan maken met iedereen.
Vroeger liep ik altijd de poten uit mn lijf en was 3 dagen gebroken na een verjaardag. Nu kan ik sowieso niet meer lopen :P maar laat iedereen gewoon lekker zelf lopen.
Scheelt heel veel stress voor jezelf :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_124676061
Ja, zo doe ik dat ook altijd. Één tafel met alle lekkers (taart en dergelijke, één tafel buiten met de drank. En op het moment dat het begint, de dag aanbreekt en alles er goed en leuk uitziet, valt er een eerste last van mijn schouders. Daarna heb ik alleen nog maar last van die minderwaardigheidstoestanden. Mijn huiskamer is gewoon ook echt te klein. Niet dat ik duizend vrienden heb, maar het past gewoon eigenlijk niet. En dit jaar is het een zaterdag, dus dan heb ik daarna nog de zondag om bij te komen en hoofdpijn te hebben ;-).

Maar voor nu heb ik nog een lijst waar je u tegen zegt. Huis moet nog gepoetst, werk moet gewoon gebeuren, drie klassen proefwerk nakijken, kinderen verzorgd enz. En dan dus die feestvoorbereidingen erbovenop. Te veel, is dat.

Het wordt tijd voor een partner, echt. Ik ben er aan toe om uit handen te geven, los te laten, samen te doen.

Maar jullie zijn lief! En ik ben blij dat ik gisteren even mijn verjaardagspaniek kon delen. :*
pi_124676083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die weten nog niet beter? En de verjaardag wordt sowieso 2x gevierd he...
Ik kan me voorstellen dat het voor de kinderen helemaal prima is zoals jij het doet hoor. Onze oudsten zijn ongeveer even oud, toch? Kinderfeestje zit er voor jou dus ook wel aan te komen, denk ik? Wat dat betreft heb ik me echt voorgenomen om me niet mee te laten slepen in de grootsheid van sommige andere kinderfeestjes. Ik heb daar geen zin in, geen vervoer voor en geen geld voor.
pi_124676098
En wat ik toch ook moeilijk vind, is dat ik bij anderen altijd zie dat verjaardagsfeesten toch vooral familiefeesten zijn, met ook wat vrienden erbij. Mijn ouders wonen ver weg en mijn broertje zit komend weekend in het buitenland voor zijn werk. Met de rest van de familie is het eigenlijk geen gewoonte om op elkaars verjaardagen te komen (begrijpelijk hoor, ze wonen ook verspreid over het land en het geeft ook geen wederzijdse verplichtingen).

Maar ik moet het wel echt hebben van mijn vrienden. De vanzelfsprekendheid dat het huis in elk geval vol zit met opa en oma, en ooms en tantes valt daarmee ook weg, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
pi_124676103
Jee, wat laat ik me kennen zeg, zo.

Pessimist die ik ben :P .

Nou ja, confronterende tijden, dit soort weken. ;)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 08:26:44 #157
381212 Gulara
From the future
pi_124676243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jee, wat laat ik me kennen zeg, zo.

Pessimist die ik ben :P .

Nou ja, confronterende tijden, dit soort weken. ;)
Nou je laat je helemaal niet kennen hoor. Dit is toch gewoon hoe jij het ervaart. En voor veel mensen vast heel herkenbaar.
Nu ik zelf een baby heb en niet bij m'n familie woon snap ik je gevoelens wel voor wat betreft het 'van alleen je vrienden moeten hebben' op dat soort dagen. Misschien niet altijd even leuk inderdaad.

Probeer gewoon vooral te genieten, kinderen -zeker als ze klein zijn- vinden het al snel een feestje hoor. En een blije mama is dan helemaal de kers op de taart.

(En als lurker moet ik zeggen dat ik jouw 'gewone huis-tuin&keukenfoto's altijd al zo gezellig vind :@ dus dat feestje gaat vast ook lukken hoor! *O* )
pi_124676340
Haha, dat is lief! (En volgens mij al heel lang gelden dat ik foto's heb gepost hier.)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 08:44:40 #159
381212 Gulara
From the future
pi_124676345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, dat is lief! (En volgens mij al heel lang gelden dat ik foto's heb gepost hier.)
Klopt, ik lees al een tijdje mee. :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:41:17 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_124676939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jee, wat laat ik me kennen zeg, zo.

Pessimist die ik ben :P .

Nou ja, confronterende tijden, dit soort weken. ;)
oh Groof, ik vind de verjaardagen geweldig en uitputtend tegelijk. :D ik voelde me al helemaal tekort schieten omdat hier 'slechts' de opa's oma's ooms en tantes komen, :') en geen instuif van vrienden. Maar in jou geval is dat idd veel logischer. :@

Enniehoe, ik vier de keuze voor en de geboorte van mijn jongens. Een echte verwendag met ontbijt op bed voor de groten, je mag kiezen wat we die dag eten, taart gekozen door de jarige en speciale kadootjes die ik met zorg uitzoek. En dat hoeft niet superduur ofzo hoor. Ik probeer ook de gasten een kado-advies te geven waarvan ik weet dat de kinderen superenthousiast worden. Dat ze zich die dag helemaal speciaal en gewenst voelen.
Overdreven? Vast. Leuk? Absoluut. Loop ik over van de poets-boodschap-taartbak-opruimstress? Jup. Met gepast chagrijn :P maar het is zó leuk. :@

Maar ik ben zelf ook graag jarig trouwens. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:45:45 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_124676981
En aangaande de feestjes: die heb ik tot twee jaar geleden altijd thuis gedaan.
Speurtocht (dino-eieren zoeken in de tuin, daar een kaart in stukjes in, kaart puzzelen, schat zoeken dat soort) disco, sta bal, waterfeestjes want jarigen in juli en augustus, superleuk en supervermoeiend.
Naar de bowlingbaan is minstens zo vermoeiend. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:08:31 #162
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_124677258
Wij vieren verjaardagen eigenlijk ook alleen voor familie, en onze familie is niet zo groot. Ik heb 1 broer, met vrouw en twee kinderen en mijn man heeft geen broers of zussen. We hebben gelukkig wel allebei onze ouders nog.

Wij vieren onze eigen verjaardagen eigenlijk niet, hebben geen grote vriendengroep oid. We hebben wel mensen waar we mee bevriend zijn, samen of apart, maar die kennen elkaar over het algemeen niet. En ik vind het niks om die op een verjaardag bij elkaar te zetten en me dan verantwoordelijk te voelen om met iedereen afzonderlijk te praten omdat er anders ongemakkelijke stiltes oid zouden vallen. En ik ben ook in de zomervakantie jarig, net als mijn oudste dochter, dus ben gewend dat veel mensen er sowieso niet zijn. Maar stress heb ik er toch wel van haha. Het opruimen en geregel etc..
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_124677393
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het voor de kinderen helemaal prima is zoals jij het doet hoor. Onze oudsten zijn ongeveer even oud, toch? Kinderfeestje zit er voor jou dus ook wel aan te komen, denk ik? Wat dat betreft heb ik me echt voorgenomen om me niet mee te laten slepen in de grootsheid van sommige andere kinderfeestjes. Ik heb daar geen zin in, geen vervoer voor en geen geld voor.
Ja ik denk dat ik er volgend jaar niet meer onderuit kan. Maar jen zit op school in den haag en ik woon in Zoetermeer. Dus hoe ga ik dat regelen enzo....
Nou ja een jaar om over te denken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:46 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124681633
Ouders zelf de kinderen laten brengen en ophalen bij je een optie?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † zaterdag 30 maart 2013 @ 14:30:12 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124683197
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef Saffier het volgende:
Ouders zelf de kinderen laten brengen en ophalen bij je een optie?
doen ze dat bij jou nooit dan? :o
ik heb nog nooit kinderen opgehaald en weer afgeleverd :@
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:02:49 #166
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_124684057
Ik neem ze over het algemeen uit school mee en breng ze na afloop naar huis. Maar mijn kinderen moeten ook wel eens gebracht en weer gehaald worden. Het wisselt een beetje :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_124684672
Ik heb niet eens nagedacht over thuisbrengen :o .

Op het kaartje heb ik gezet: 'van 10 tot 12 uur'. Ik ging er helemaal vanuit dat je je kind dan dropt en ophaalt :P .

Buuf, heel herkenbaar wat je schrijft. :Y Behalve de cadeautips dan. Daar doe ik zo min mogelijk aan.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:29:43 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_124686312
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb niet eens nagedacht over thuisbrengen :o .

Op het kaartje heb ik gezet: 'van 10 tot 12 uur'. Ik ging er helemaal vanuit dat je je kind dan dropt en ophaalt :P .

Buuf, heel herkenbaar wat je schrijft. :Y Behalve de cadeautips dan. Daar doe ik zo min mogelijk aan.
Eerder ik ook niet, ik vind het leuk om te zien wat anderen kiezen. Maar nu met drie jongens, en al wat ouder, hebben ze veel al en zijn de opa's en oma's niet meer op de hoogte van de trends ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:54:58 #169
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124696230
Ligt eraan. Ik heb ze nu 2 keer zelf meegenomen uit school ( lopend) en dan werden ze weer opgehaald bij ons thuis.
Laatste feestje waar Tobias geweest is werd hij meegenomen uit school en thuisgebracht. En feestje daarvoor moestik hem zelf naar de bowlingbaan brengen en weer ophalen. Dat hadden een andere moeder en ik verdeeld (zij brengen en ik halen of andersom).

Tobias heeft nog een feestje tegoed. Ik trek het gewoon echt niet om kindjes in mijn huis te vermaken op dit moment en gaan daarom dit jaar weg. Ook omdat we het moesten uitstellen omdat we met zijn allen buikgriep hadden toen. Dan brengen we ze wel thuis na afloop.

De feestjes thuis bestonden uit kado'tjes uitpakken, oud-Hollandse spelletjes, even buitenspelen, iets knutselachtigs doen wat ze na afloop mee naar huis konden nemen en broodjes knakworst eten op verzoek van de jarige.
Hij was twee keer dolgelukkig met het thuis vieren en die vriendjes over de vloer hebben.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_124701187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

doen ze dat bij jou nooit dan? :o
ik heb nog nooit kinderen opgehaald en weer afgeleverd :@
Ben ik blij dat ik niet de enige ouder ben die de kinderen gewoon weer op laat halen. Voelde me al zo schuldig dat ik ze niet thuis bracht.

Wij hadden vandaag de verjaardag van mijn middelste en echt een nachtmerrie. De volgende keer ben ik weg!
mama van 3 kids!
pi_124717004
Lijkt me wel ideaal eigenlijk als ze opgehaald worden! Die hou ik in mn achterhoofd voor oktober Popples :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124719468
Ik laat kinderen brengen en halen naar en van locatie. Amber heeft tot nu toe geen kinderfeest gehad waarbij ze thuis gebracht is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_124730745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 22:25 schreef Popples het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik niet de enige ouder ben die de kinderen gewoon weer op laat halen. Voelde me al zo schuldig dat ik ze niet thuis bracht.

Wij hadden vandaag de verjaardag van mijn middelste en echt een nachtmerrie. De volgende keer ben ik weg!
Wat rot dat het zo'n nachtmerrie was. :* Nog tips zodat ik dat hier kan voorkomen? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 31-03-2013 20:36:45 ]
  zondag 31 maart 2013 @ 20:39:07 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124731115
Wij hadden laatst een ophaalborrel na afloop van een feestje waar Sasha was. Erg leuk en gezellig. :Y
***
pi_124731606
Ik heb Chris zijn vriendjes wel thuisgebracht, maar dat was handiger voor 2 ouders omdat ze nog kleintjes met middagdutjes hadden. Vanuit school ze ook meegenomen. 3 vriendjes, dus dat ging mooi in 1auto. Ik vond het wel fijn dat iedereen mooi gelijk de deur weer uit was. Dat je niet ouders binnen krijgt als je midden in het feestje zit, of kindjes moet vermaken tot de ouders er zijn.

Chris heb ik nu 2 keer gehaald, en 1 keer thuisgebracht( van een feestje buitenshuis). En 2 keer uit school meegenomen en 1 keer gebracht (op zaterdag). Een keer hebben we als ouders nog een hapje gegeten bij de jarige, was ook leuk voor de ouders samen. Dan uit school om 3 uur mee, en de ouders van half 6 tot 7 erbij. Maar ik weet niet of ze dat nog eens doen :P
Genoeg variatie in ieder geval.
pi_124732046
Zo heel alles dan weer voor en nadelen denk ik...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124738738
Groof ik ben buitenshuis gaan vieren woensdag door omstandigheden kreeg ik dat hier thuis niet gedaan. Kinderen waren super blij ;) Wat ik wel altijd doe is kindjes die makkelijk zijn uitkiezen :@
Jezelf het makkelijk maken is wel een tip die ik je wil meegeven. Ik wilde me ook altijd in alle straatjes laten passen maar daar bereik je niks mee.

Maar de nachtmerrie was met de familie gisteren. Ik heb gezegd dat ik niks meer doe en dat ik met de kinderen weg ben. De grootouders kunnen niet door 1 deur met elkaar en dan is het te veel gevraagd om 3 keer per jaar elkaar te negeren op een verjaardag? Dan ook nog mijn man en mij er tussen in zetten. Daar pas ik voor!
mama van 3 kids!
pi_124750316
Gezellig popples...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar maandag 1 april 2013 @ 11:13:17 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_124750997
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden laatst een ophaalborrel na afloop van een feestje waar Sasha was. Erg leuk en gezellig. :Y
Die ga ik onthouden :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 april 2013 @ 11:27:54 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124751300
Ja, ik dus ook. Er waren lekkere wijntjes en kaasjes etc, echt leuk! :Y
***
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:33:28 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124790248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het voor S zo rot dat ze in de vakantie jarig is. Mijn ouders houden er rekening mee, maar verder niemand. Op zich niet gek, veel mensen hebben schoolvakantie en hebben niet veel keus als het gaat m de weken waarin ze op vakantie zijn. Ik probeer S er dan ook maar op voor te bereiden dat veel mensen er niet zullen zijn. En dan begint ze heel blij op te sommen wie er uitgenodigd worden door haar, en moet ik nu al zeggen dat die en die en die niet zullen komen omdat ze op vakantie zijn.
Hier een jarige op dezelfde datum als S ;) Wij vieren het ook altijd gewoon en de mensen die op de datum van het feestje niet kunnen, komen na de vakantie nog eens gezellig langs. Dan kan ze juist nóg een keer extra met de kindjes spelen die langskomen en krijgt ze gewoon alwéér een cadeautje! Hier helpt het altijd wel als ik het uitleg als een soort extra mini-verjaardag :P
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 13:46:10 #182
5428 crew  miss_sly
pi_124790659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:33 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier een jarige op dezelfde datum als S ;) Wij vieren het ook altijd gewoon en de mensen die op de datum van het feestje niet kunnen, komen na de vakantie nog eens gezellig langs. Dan kan ze juist nóg een keer extra met de kindjes spelen die langskomen en krijgt ze gewoon alwéér een cadeautje! Hier helpt het altijd wel als ik het uitleg als een soort extra mini-verjaardag :P
Ja, dat is waar! Mijnes wordt de volgende keer alweer 4, dus jouwnes wordt echt groot :o O+

Het probleem met later nog eens gezellig langskomen, vind ik dat je dan dadelijk van juli tot en met september ieder weekend weer een keer haar verjaardag aan het vieren bent, en nog een rondje moet maken langs de 2 nichtjes en de 2 neefjes die ook in juli jarig waren en waar we dan ook niet geweest zijn. Ik vind die verjaardag vieren al niet leuk, maar om het dan ook nog eens 6 keer te moeten vieren...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:41 #183
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124790708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat is waar! Mijnes wordt de volgende keer alweer 4, dus jouwnes wordt echt groot :o O+

Het probleem met later nog eens gezellig langskomen, vind ik dat je dan dadelijk van juli tot en met september ieder weekend weer een keer haar verjaardag aan het vieren bent, en nog een rondje moet maken langs de 2 nichtjes en de 2 neefjes die ook in juli jarig waren en waar we dan ook niet geweest zijn. Ik vind die verjaardag vieren al niet leuk, maar om het dan ook nog eens 6 keer te moeten vieren...
:Y Ze wordt alweer 6!

Nou ja vieren is een groot woord hoor. Er komen dan nog regelmatig vrienden gezellig een middag namiddag met eten langs. erg gezellig voor haar en voor ons. ;)
pi_126160401
Ik kom hier even van me afschrijven. Heb het al kort in het babytopic gezet, maar ik vind het daar niet passend. Voor mensen met een zwak gestel: het is nogal een bloederig verhaal.

Zo'n 5, 5 week geleden ben ik bevallen van Rosalie. Direct na de bevalling kreeg ik een fluxus, wat in mijn geval inhield dat ik in 20/25 minuten tijd 3,2 liter bloed ben verloren. Het ok team en reanimatie team stonden al klaar, maar zijn gelukkig niet nodig geweest omdat het met medicijnen onder controle is gekregen.
Toch vond ik de ervaring heel heftig (zie topic bevallingsverhalen).

In de weken erna verloor ik tijdens het vloeien ook regelmatig stolsels. Formaat grote knikker over het algemeen. Ik heb er 1x de vk over gebeld omdat het toen een stolsel formaat banaan was en ik daar wel van schrok.
Eén van de dingen die ze vroeg was 'lig je in een plas met bloed?'. Dat was gelukkig niet zo en voor haar een reden om niet direct langs te komen. Het was gewoon een groter stolsel dan de andere, dat kon.
Na ongeveer 2 weken verloor ik geen stolsels meer. Een week later nog eentje, formaat grote knikker.

Ik vloei nog steeds, maar maak me daar geen zorgen om. Er staat 6 weken voor en bij eva heb ik dit ook 6,5 week gedaan.
Afgelopen zondagavond ga ik op tijd naar bed om wat bij te slapen. Uiteindelijk slaap ik om 22.00. Om middernacht komt mijn vriend naar boven met Rosalie.
Ik wordt er een beetje wakker van en denk 'gatver, waar lig ik nou in?' Het voelde warm en plakkerig en zat tot mijn onderrug.
Ik schrik ervan als ik besef dat het maar 1 ding kan zijn en sta in notime naast mijn bed om naar de wc te gaan. Bij de eerste stappen denk ik dat ik het voel lopen, maar op het toilet kom ik erachter dat het een groot stolsel is wat ik verloren ben. Formaat mango ongeveer. Er ligt nog een tweede stolsel formaat knikker naast.
Ik lag dus in een flinke plas met bloed wat in nog geen 2 uurtjes is ontstaan.

Ik voel me misselijk en licht in mijn hoofd en het duurt even voordat ik me weer oké voel. In de tussentijd heeft mijn vriend het bed afgehaald en geconcludeerd dat er een nieuw matras moet komen.
Ik bel de vk en zij adviseert me de hap te bellen.
Ik kan om 01.00 terecht (eva logeert bij opa en oma dus dat komt goed uit).
De arts voelt wat aan mijn buik, meet mijn bloeddruk en hoort mijn verhaal aan. Hij overlegt met de gynaecoloog.
Zij denkt dat dit een eerste menstruatie is die op gang is gekomen. Omdat mijn baarmoeder nog niet helemaal zijn oude formaat heeft, is er makkelijker kans op meer bloedverlies en stolsels.
Ik krijg primolut voorgeschreven. Een middel wat ik ken omdat ik het als puber gebruikte om mijn menstruatie uit te stellen als ik op vakantie ging. Ik was toen nog niet aan de pil.
Als het goed is moet ik na 3 dagen helemaal niet meer vloeien. Als de kuur na 10 dagen afgelopen is zou er binnen 3 dagen een normale menstruatie op gang moeten komen.
Verder moet ik op korte termijn een echo laten maken zodat ze zeker weten dat er geen placentaresten zijn achtergebleven.

Van de schrik bekomen gaan we naar huis.
Maar gisteravond merkte ik dat ik niet goed durfde te gaan slapen, bang voor herhaling. Dat is niet gebeurd, maar ik merkte gisteravond ineens dat het meer met me geeft gedaan op emotioneel vlak, dan ik in eerste instantie dacht.

Ik moet morgen voor de echo, maar heb inmiddels ook veel vragen.
Want als dit geen menstruatie is, werkt die primolut dan wel?
En als het wel een menstruatie is, blijft dat dan zo heftig? Heb geen zin in iedere maand angst/stress en een nieuw matras.
Een molton met matrasbeschermer ga ik vandaag nog halen, maar toch....ik vond dit niet normaal.

Daarbij denk ik steeds terug aan die eerste week waarbij mijn vk vroeg of ik in een plas met bloed lag. Schijnbaar toch heel belangrijk. Nu had ik dit wel en wordt er niet heel zwaar over gedacht.
Mede door de fluxus vind ik het allemaal behoorlijk eng. Ik hoop dat de gynaecoloog me hierin kan geruststellen. Mijn vragenlijstje gaat mee iig.

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde dit graag kwijt. Spoiler lukt helaas niet omdat ik mobiel zit nu.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:33:24 #185
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126160643
Oh ik kan me heel goed voorstellen dat dit je onzeker maakt danic! Fijn dat er morgen een echo gepland staat en je hopelijk meer te horen krijgt over hoe dit kan en hoe je het vloeien tegen kunt gaan. Sterkte voor morgen alvast !

[ Bericht 6% gewijzigd door mikoxx op 07-05-2013 08:32:31 (morgen ipv vandaag.....) ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:46:27 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126160739
Tjee Danic, ik kan me goed voorstellen dat je daar idd van schrikt.
Het zou nog kunnen dat de vraag over die plas bloed zo vlak na de bevalling op een ander 'probleem' zou kunnen duiden dan nu, omdat in principe de wond van de placenta nu wel zo'n beetje dicht zou moeten zijn, maar dan nog... Ik zou geloof ik ook niet lekker gaan slapen dan.
Hopelijk vandaag iig goed nieuws bij de echo en ook goede antwoorden op je vragen. :*
***
pi_126160855
Lief van jullie. Echo is morgen hoor. Ben erg benieuwd wat daar uit komt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:54:49 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126161655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 06:38 schreef danic het volgende:

En als het wel een menstruatie is, blijft dat dan zo heftig?
Ik pik deze er heel even uit. Na Leyla kwam mijn menstruatie na een maand of 10 weer op gang. Veel en veel heftiger dan ik gewent was... Ik lek binnen een uur door een supertampon EN grote maandverband heen.
Nu heb ik een spiraal laten plaatsen en is volgens mij ook mn eerste menstruatie al geweest... Weer flink veel bloed... Ik slik ibuprofen, dat lijkt het vele bloed verlies iets te temperen...

Dus alleen voor dit zou het kunnen dat je menstruaties echt veel heftiger blijven... Volgens mij kun je wel een hoop doen met hormonen, maar dat is hier geen optie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126161766
Hier ook menstruaties die vele malen heftiger zijn. Ik wijt het altijd aan dat de doorgang gewoon ehm, ruimer is nu :P , en dat dus alle bloed er in één keer doorheen kan stromen. Ik ben van vijf gematigde dagen naar twee a drie heftige dagen gegaan. En dan net wat Tico zegt, de tampons/het maandverband is dan ook bijna niet aan te slepen.

Zelf geen fluxus gehad, maar wel zes weken vloeien met echt hele grote stolsels (daar is ook een vk extra naar komen kijken) en daarna direct door in de menstruatie (ondanks volledige borstvoeding).

Het kan dus ook echt niks betekenen en gewoon met de tijd goedkomen.

Maar ik begrijp je angst ook en hoop net als de anderen dat de echo straks geruststelling kan geven.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:04:33 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126161804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier ook menstruaties die vele malen heftiger zijn. Ik wijt het altijd aan dat de doorgang gewoon ehm, ruimer is nu :P , en dat dus alle bloed er in één keer doorheen kan stromen. Ik ben van vijf gematigde dagen naar twee a drie heftige dagen gegaan. En dan net wat Tico zegt, de tampons/het maandverband is dan ook bijna niet aan te slepen.

Zelf geen fluxus gehad, maar wel zes weken vloeien met echt hele grote stolsels (daar is ook een vk extra naar komen kijken) en daarna direct door in de menstruatie (ondanks volledige borstvoeding).

Het kan dus ook echt niks betekenen en gewoon met de tijd goedkomen.

Maar ik begrijp je angst ook en hoop net als de anderen dat de echo straks geruststelling kan geven.
Helaas hier ook niet het geluk dat het dan korter is...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:05:11 #191
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126161818
Oh jeetje Danic, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fijn dat je de echo snel krijgt. De gyn behandelt het dus nu verder?

Ik ben ooit, bijna 20 jaar geleden, levensgevaarlijk ziek geweest, en ik heb daar emotioneel inderdaad flink van bij moeten komen. Met name door er veel over te praten. Ik heb het verhaal wel 100 keer herhaald, tegen wie het maar wilde horen ;) En wanneer het echt eng was sprak ik dat ook uit tegen m'n man en tegen de artsen: "Ik ben bang, want zo voelde het toen ik dat had". Het eerste griepje was ik ook bang om te gaan slapen, maar door het te (h)erkennen en erover te praten, ging het over.
pi_126162039
Maar tico en groofs, al is dit een heftigere menstruatie, us h et san normaal om binnen 2 uur zoveel bloed te verliezen dat je echt in een pkas ligt van 40x40? Dat vind ik zo eng, dat het zo absurd veel was.

Hormonen zijn voor mij ook niet echt meer een optie. Ik wordt daar echt een draak van.
pi_126162054
Oh excuses voor de typfouten. Zit ook en fles te geven.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:26:49 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126162230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:17 schreef danic het volgende:
Maar tico en groofs, al is dit een heftigere menstruatie, us h et san normaal om binnen 2 uur zoveel bloed te verliezen dat je echt in een pkas ligt van 40x40? Dat vind ik zo eng, dat het zo absurd veel was.

Hormonen zijn voor mij ook niet echt meer een optie. Ik wordt daar echt een draak van.
Dat vind ik moeilijk om te antwoorden danic. Normaal is het natuurlijk niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:27:18 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126162242
Wat heftig danic. Kan me voorstellen dat het ontzettend eng is en je bang bent voor herhaling. Ik hoop dat je morgen antwoord op al je vragen krijgt. :*
pi_126162419
Dat heb ik eigenlijk nooit getest, zonder tampon of zonder maandverband in bed liggen ;-). Maar het klinkt als heftig en veel. En ik kan me niet voorstellen dat mijn ongesteldheid zo heftig is, nee.

Ik weet wel dat ik erg lang 's nachts dat kraamverband heb moeten grbuiken. daarom bleef ik bij S ook langer onder controle bij de vk. Bij R had ik er minder extreem last van, weet ik nog.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:49:22 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_126162734
Ik heb na Tienus ook enorm heftige menstruaties gehad, compleet met stolsels en amper kunnen lopen van de pijn (in mijn bekken, niet eens mijn buik). Maar zelfs dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het in 2 uur zo enorm veel geworden zou zijn. Wat natuurlijk wel kan is dat er een stolsel de boel geblokkeerd heeft waardoor je al langer bloedverlies had en dat het er pas uitkwam toen het stolsel er niet meer voor lag (oid).
Ik heb nog altijd een doosje primolut in huis liggen en de afspraak met de huisarts dat als ik weer van die heftige menstruaties zou krijgen ik die als 'schoonmaakactie' zou slikken. Maar na een jaar werd het ineens weer wat minder. Nu is het op dag drie nog even heftig, met een paar stolsels en dat is het dan. Bij mij ligt de oorzaak ook in het extreem naar achter gekanteld liggen van de baarmoeder.

Maar los van het lichamelijke, ik snap dat je je dood geschrokken bent. Blijven praten lijkt me inderdaad een prima tip. En ik hoop dat de gyn een goede uitleg voor je heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126162897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat heb ik eigenlijk nooit getest, zonder tampon of zonder maandverband in bed liggen ;-).
:D

Klinkt aannemelijk Mefke. Soort kurk effect. Ik vraag me dan wel gelijk af waarom sommig bloed dan een stolsel vormt en het andere weer niet. Waarom die enorme plas zich niet bij het stolsel heeft gevoegd zeg maar.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:05:26 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126163171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:49 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb na Tienus ook enorm heftige menstruaties gehad, compleet met stolsels en amper kunnen lopen van de pijn (in mijn bekken, niet eens mijn buik). Maar zelfs dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het in 2 uur zo enorm veel geworden zou zijn. Wat natuurlijk wel kan is dat er een stolsel de boel geblokkeerd heeft waardoor je al langer bloedverlies had en dat het er pas uitkwam toen het stolsel er niet meer voor lag (oid).
Ik heb nog altijd een doosje primolut in huis liggen en de afspraak met de huisarts dat als ik weer van die heftige menstruaties zou krijgen ik die als 'schoonmaakactie' zou slikken. Maar na een jaar werd het ineens weer wat minder. Nu is het op dag drie nog even heftig, met een paar stolsels en dat is het dan. Bij mij ligt de oorzaak ook in het extreem naar achter gekanteld liggen van de baarmoeder.

Maar los van het lichamelijke, ik snap dat je je dood geschrokken bent. Blijven praten lijkt me inderdaad een prima tip. En ik hoop dat de gyn een goede uitleg voor je heeft.
Kan dat een oorzaak zijn ja?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:16:31 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_126163471
Ik heb ter controle een echo gehad omdat ook mijn eisprong zo pijnlijk is. De vrouw van de echo riep toen meteen: zo, die baarmoeder ligt wel heel ver naar achteren gekanteld. Dat was voor de zwangerschappen al zo en het is niet beter geworden zeg maar. De huisarts gaf na dat onderzoek aan dat het naar achterliggen het niet makkelijker maakt om het bloed kwijt te raken. Ik vind het op zich ook wel logisch klinken, anatomisch gezien. Ik heb ook altijd meer last van mijn bekken en rug dan van mijn buik bij ongesteld zijn (en bij bevallingen }:| ).

Danic geen idee waarom er een stolsel op een gegeven moment niet meer groeit. Ik weet niet precies hoe stollingsreacties werken, misschien is er wel lucht bij nodig? Want stolsels zijn nooit echt heel hard bloed, althans, bij mij niet. Het blijft glibberig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:24:49 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126163761
Ibuprofen werkt tegen het vormen van stolsels... Daarom slik ik 3x 400 mg, puur daarom. Echt buikpijn heb ik niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:27:05 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126172077
Weet je al meer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:29:50 #203
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126172203
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Weet je al meer?
Ze heeft morgen de echo ;-)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:30:11 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126172217
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ze heeft morgen de echo ;-)
Oh ik dacht vandaag... Ik lees echt voor de helft zie ik al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126172780
Ik heb na een fluxus bij mijn eerste ca 9 weken gevloeid. Die fluxus was wel een stuk minder zwaar overigens. Dat was geen menstruatie, dat begon door de bv na bijna anderhalf jaar pas weer. Dus die echo morgen klinkt voor mij goed. :) sterkte, ik hoop dat je morgen gerustgesteld wordt!
Is er bij jou nog bloed afgenomen om te kijken of je een stollingsstoornis hebt? Iemand die ik ken had zo'n heftige fluxus en bleek Von Willebrand te hebben, vandaar.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:55:30 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126173046
sterkte danic, ik hoop ook dat de echo morgen geruststellend resultaat heeft! en natuurlijk dat het bloeden snel ophoudt, ik vind 'gewone' tussentijdse bloedingen na 't plaatsen van 'n spiraaltje al hartstikke vervelend, en dat zijn maar relatief kleine beetjes. ik kan me goed voorstellen dat 't heel akelig is om zoveel bloed te verliezen, zeker na die ervaring bij de bevalling.
in de haak.
pi_126177416
Danic, pfff heftig zeg! Ik kan me je angst wel een beetje voorstellen, lijkt me een erg nare gewaarwording!
Succes morgen met de echo, hopelijk morgen meer duidelijkheid!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:06:04 #208
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126178641
Hoe gaat t met jou nijna?
pi_126178766
Danic wat heftig, Vooral bloedverlies is heel akelig. Succes morgen en hopen op duidelijkheid

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:55 schreef trui het volgende:
sterkte danic, ik hoop ook dat de echo morgen geruststellend resultaat heeft! en natuurlijk dat het bloeden snel ophoudt, ik vind 'gewone' tussentijdse bloedingen na 't plaatsen van 'n spiraaltje al hartstikke vervelend, en dat zijn maar relatief kleine beetjes. ik kan me goed voorstellen dat 't heel akelig is om zoveel bloed te verliezen, zeker na die ervaring bij de bevalling.
Ik werd juist heel vaak en veel ongesteld door de spiraal. Sinds december geen menstruatie gekregen.
Ik kan alleen maar zeggen let goed op wat je in je lichaam stopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Popples op 07-05-2013 21:04:55 ]
mama van 3 kids!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:09:32 #210
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126178816
Huh? Komt dat door de spiraal? ?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:12:00 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126178917
dat lijkt mij ook wel een wat vergezocht verband.
in de haak.
pi_126178919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef mikoxx het volgende:
Huh? Komt dat door de spiraal? ?
Er zijn heel veel verhalen bekend(kwam ik later achter) en het werd door de Gyn. ook erkend dat het kan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Popples op 07-05-2013 21:05:13 ]
mama van 3 kids!
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:17:31 #213
5428 crew  miss_sly
pi_126179141
Reuma en psoriasis zijn 'gewoon' (erfelijke) ziekten, toch? Dat krijg je niet van een spiraal, lijkt me. Ze zijn overigens wel gelinkt, beide aandoeningen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126179335
En wat voor spiraal? koper of hormoon :?

Jeetje Danic wat heftig! sterkte en succes morgen bij de echo.
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:23:05 #215
5428 crew  miss_sly
pi_126179373
Ow ja, ik kwam eigenlijk zeggen dat ik me voor kan stellen dat je vreselijk schrok, danic! Wie zou dat niet doen, als hij wakker wordt in een plas bloed :o Ik hoop dat het snel beter wordt en dat de echo morgen goed is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126179987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Reuma en psoriasis zijn 'gewoon' (erfelijke) ziekten, toch? Dat krijg je niet van een spiraal, lijkt me. Ze zijn overigens wel gelinkt, beide aandoeningen.
een van de weinige maar ik vind dat er met dit soort dingen bijv. bij de andere Gyn waar ik ben geweest. Dat er heel licht over zo een klein dingetje word gedaan.

Pvoes het is een mirena.

[ Bericht 16% gewijzigd door Popples op 07-05-2013 21:06:20 ]
mama van 3 kids!
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:38:20 #217
5428 crew  miss_sly
pi_126180037
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:36 schreef Popples het volgende:

[..]

Bij mij in de familie komt het niet voor. Vandaar dat er aan de spiraal gedacht word door ons. Wij zijn toen zelf gaan zoeken en kwamen uit op meerdere verhalen. De percentage is zo klein dat het kan gebeuren. Ik ben hier toen mee naar de Gyn. geweest en hij zei dat het kon.
Ik ben dan misschien een van de weinige maar ik vind dat er met dit soort dingen bijv. bij de andere Gyn waar ik ben geweest. Dat er heel licht over zo een klein dingetje word gedaan.

Pvoes het is een mirena.
Ook als het niet voorkomt, kan het toch gebeuren dat je het krijgt. In mijn familie komt het ook niet voor, en toch heeft mijn broer er in zeer ernstige mate last van, zowel psoriasis als de eraan gelinkte reuma. En hij heeft echt geen (mirena)spiraal gehad ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:40:22 #218
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126180136
Miss....:-D
pi_126180154
Het hormoon wat in de mirena spiraal zit komt ook voor in vele andere anticonceptie mogelijkheden. :Y Ik zie niet in waarom het bij het spiraal dit dan wel zou veroorzaken :)
pi_126180168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ook als het niet voorkomt, kan het toch gebeuren dat je het krijgt. In mijn familie komt het ook niet voor, en toch heeft mijn broer er in zeer ernstige mate last van, zowel psoriasis als de eraan gelinkte reuma. En hij heeft echt geen (mirena)spiraal gehad ;)
Lijkt me ook moeilijk zo een spiraal bij mannen ;)

Ik heb het wel geleerd om weer extra voorzichtig te zijn met iets in te nemen. :)
mama van 3 kids!
pi_126180215
Medicijnen waar levonorgestrel in zit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gebruik je nu dan als anticonceptie ?
pi_126180350
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:40 schreef Pvoesss het volgende:
Het hormoon wat in de mirena spiraal zit komt ook voor in vele andere anticonceptie mogelijkheden. :Y Ik zie niet in waarom het bij het spiraal dit dan wel zou veroorzaken :)
Weet je het is voor mij een eyeopener geweest

[ Bericht 10% gewijzigd door Popples op 07-05-2013 21:06:52 ]
mama van 3 kids!
pi_126180493
Ik snap je wel wat betreft het probleem anticonceptie ik heb ook veel gedoe met anticonceptie en hormonen geven mij ook reumatische klachten en veel gedoe :Y Iig ik ben als ik aan de hormonen zit echt futloos, depressief, etc etc -O-
Maar echt de 2 dingen zo definitief aan elkaar linken gaat wel erg ver.
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:53:53 #224
5428 crew  miss_sly
pi_126180589
Het zijn dus eerder de hormonen, niet het spiraal. En dat kan best wel, want hormonen kunnen op veel dingen een grote invloed hebben. Wellicht zou dus juist een koperspiraal wel een oplossing zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126180610
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap je wel wat betreft het probleem anticonceptie ik heb ook veel gedoe met anticonceptie en hormonen geven mij ook reumatische klachten en veel gedoe :Y Iig ik ben als ik aan de hormonen zit echt futloos, depressief, etc etc -O-
Maar echt de 2 dingen zo definitief aan elkaar linken gaat wel erg ver.
Het is mij allemaal te toevallig

[ Bericht 6% gewijzigd door Popples op 07-05-2013 21:07:09 ]
mama van 3 kids!
pi_126180637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Het zijn dus eerder de hormonen, niet het spiraal. En dat kan best wel, want hormonen kunnen op veel dingen een grote invloed hebben. Wellicht zou dus juist een koperspiraal wel een oplossing zijn.
Voor mij niet maar dat heeft andere redenen.
mama van 3 kids!
pi_126180829
Ik durf het best te linken aan hormonen inderdaad en dat dit veel effect heeft.
Maar het hoeft niet de reden te zijn natuurlijk.
waarom is een koperspiraal geen optie? :)
pi_126181284
Idd morgen de echo. Om 13.00 maar ze lopen hier structureel een half uur uit.

Poemojn, er is geen bloed afgenomen om te kijken naar een stollinsstoornis. Wel heb ik afgelopen donderdag opnieuw moeten prikken, omdat ik nog steeds jeuk heb. Dit kwam door zwangerschapscholestase en zou een week na de bevalling over moeten zijn, maar dat is het dus niet.
Geen idee wat eraan gedaan kan worden als het er nog zou zijn, want bevallen is het medicijn en dat lukt me niet nog een keer :P

Wij gaan hier voorlopig maar condooms gebruiken. Voorlopig hoef ik even geen gerommel in mijn lijf gezien de huidige situatie. Maar hormonen zijn echt not done bij mij (sinds de eerste bevalling 2 jaar terug) want ik ga echt op oorlogspad.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:42:32 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126184739
Popples mirena of andere hormonale anticonceptie kunnen reumatisch lijkende pijnen geven doordat ze voor verwekingen zorgen, heb jij toevallig ook bekkeninstabiliteit gehad? En hebben ze officiele diagnose gesteld met bloedonderzoek etc?

Ik wil niet vervelend of naar doen maar fok is googlebaar en vind het jammer dat iets medisch als feit wordt neergezet.
Wat wel is dat Tenzij je al wel reuma in je genen hebt dan kan zo iets het NL wel triggeren.
En idd reuma en psoriasis zijn gelinkt. Meeste auto immuun aandoeningen komen niet alleen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:26:37 #230
298849 mignonne
mignonne
pi_126190441
Pfoe Danic wat eng zeg. Wat vervelend dat het zo'n lange nasleep heeft voor je.

Ben je nou na de bevalling nog naar de OK geweest of is er een echo gemaakt na de bevalling om te kijken voor een rest? Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je vk je naar de HAP heeft gestuurd? hoewel jullie HAP ín het ziekenhuis zit toch? dus misschien dacht ze dat je er dan snel zou zijn mocht het nodig zijn ofzo? Nouja goed, volgens mij val je nog gewoon onder haar zorgen (tot zes weken post partum) en is dit een gynaecologisch probleem en dus had ze je gewoon direct naar de gyn moeten sturen en niet naar de hap. Maar das nitpicken. Ik snap ook niet zo goed waarom er niet direct een echo gemaakt kan worden. Begrijpelijk dat het een impact op jou heeft. Is D. er wel rustig onder verder?

Oh en van minder belang, maar kut van je matras zeg, das een smak geld om te vervangen :X ik hoop dat je geen auping oid had.
:)
pi_126191835
Ik heb hier een reumatoloog tegenover zitten, volgens hem kan je geen reuma of psoriasis krijgen van de mirena of andere hormoonhoudende anticonceptie of hormonale wisselingen. Maar je kan wel meer (pijn)klachten krijgen door hormonen.

Hoe dan ook knap irritant als je er last van hebt... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126192146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:06 schreef mikoxx het volgende:
Hoe gaat t met jou nijna?
Medicatie doet goed zn werk, stuk stabieler.
Lastige is wel dat ik weer als een soort kip zonder kop aan het doorrennen ben en of dat nou zo handig is... maar goed, ik zie in elk geval wel dat ik het doe inmiddels.
Nu de rem nog zien te vinden, gelukkig zijn er wat mensen om me heen die af en toe op de rem trappen ;). Afgelopen weken zijn ook best wel hectisch geweest, dus misschien dat na de vakantie, met de regelmaat, de rust ook weer wat terugkomt...
In elk geval wel vinger aan de pols, ik heb ook nog therapie enzo.

Hoe is het met jou Mikoxx?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126192423
Nee ikea gelukkig. Ga nog kijken of ik het op de inboedelverzekering kan verhalen.

Ik ben niet op de ok geweest en er is toen ook geen echo gemaakt. De placenta is nagekeken en was intact.
Ik heb de vk gebeld omdat ik ook die 6 weken in mijn hoofd had, maar omdat ik al op na controle was geweest bij de gynaecoloog viel ik officieel niet meer onder hun zorg. Nou zijn ze niet zo moeilijk gelukkig en geeft ze wel advies.
Waarom de hap bellen en niet direct naar een gynaecoloog weet ik niet, maar ws ivm het tijdstip?? Er is niet standaard een gynaecoloog in huis op dat tijdstip, behalve als die toevallig
bezig is met een bevalling.
Toen ik belde hebben ze wel doorgevraagd om in te schatten of ik niet naar de seh moest, maar blijkbaar niet.

En de hap zit inderdaad in het ziekenhuis. Ik denk dat de dienstdoende huisarts geen echo mag maken en er was dus niemand aanwezig die het wel kon.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:45:12 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126205542
succes straks.. Is het bloeden nu weer weg?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126205974
Heftig Danic. Succes straks!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126206924
Succes straks Danic!
mama van 3 kids!
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:18:41 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126209856
Succes Danic!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126213723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:45 schreef Ticootje het volgende:
succes straks.. Is het bloeden nu weer weg?
Nee niet helemaal. Zie het als de tweede helft van een menstruatie.
Ik heb ook echt een lijst vragen in mijn telefoon staan. Gelukkig tref ik een gynaecoloog die uitgebreid de tijd neemt om alles te bespreken.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:05:22 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126213811
Succes! Hoe laat moet je er zijn?
pi_126213849
Oh als er iemand nog tips heeft voor een molton met zo'n beschermlaag tegen incontinentie enzo...graag! Maat 90x220.

Bij de hema hebben ze die lengte niet voor deze moltons en bij ikea gaat alles eruit met een lengte van 220. Gelukkig nog wel een matras kunnen scoren, maar geen beddengoed meer helaas. En ik zit niet te wachten op een nieuw matras iedere maand.
pi_126213865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:05 schreef mikoxx het volgende:
Succes! Hoe laat moet je er zijn?
13.00 :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:07:36 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126213894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:06 schreef danic het volgende:
Oh als er iemand nog tips heeft voor een molton met zo'n beschermlaag tegen incontinentie enzo...graag! Maat 90x220.

Bij de hema hebben ze die lengte niet voor deze moltons en bij ikea gaat alles eruit met een lengte van 220. Gelukkig nog wel een matras kunnen scoren, maar geen beddengoed meer helaas. En ik zit niet te wachten op een nieuw matras iedere maand.
Ik heb de mijne bij de action gekocht.
pi_126214080
Ah! Goeie Kyara. Even daar kijken dus, balen alleen dat het assortiment zo wisselt. Iemand nog een back up winkel?

Ze hebben tot 13.00 pauze dus ik denk 'ah mooi, dan is er geen uitloop.
Wordt me net vertelt dat ze is weggeroepen naar de verlosafdeling }:|
Er is nog een gynaecoloog maar die heeft ook zijn eigen spreekuur. Wellicht kan hij wat overnemen. Maar iets zegt me dat ik hier nog wel even zit.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:13:41 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126214115
Irritant.... succes in elk geval....
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:14:32 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126214139
Hier ook in de action, Danic. Als je wil ga ik wel voor je kijken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126214668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:14 schreef Saffier het volgende:
Hier ook in de action, Danic. Als je wil ga ik wel voor je kijken.
Dat mag hoor, maar delen wij niet dezelfde action? Maar dan heb je wel een excuus om eens langs te komen :D :P
Dat stelde je al voor voordat ik beviel en het lijkt me nog steeds heel leuk.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:58:49 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126215787
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:27 schreef danic het volgende:

[..]

Dat mag hoor, maar delen wij niet dezelfde action? Maar dan heb je wel een excuus om eens langs te komen :D :P
Dat stelde je al voor voordat ik beviel en het lijkt me nog steeds heel leuk.
Nee, aan deze kant van de brug hebben we een eigen action!
Langskomen wil ik nog steeds wel hoor!
Op welke gun zit je te wachten nu?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126216357
Ik hoop dat je inmiddels aan de beurt geweest bent danic, en je goed nieuws te horen hebt gekregen.
Ik heb hier een molton vangnet kruidvat liggen die is ook te klein ik kon ook geen 220 vinden ik denk dat ik de achterkant maar open knip en met extra elastiek vast zet oid
pi_126222599
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:58 schreef Saffier het volgende:

[..]

Nee, aan deze kant van de brug hebben we een eigen action!
Langskomen wil ik nog steeds wel hoor!
Op welke gun zit je te wachten nu?
Joh! Dat wist ik niet. Als je wilt kijken, graag!
En je bent welkom hoor! Gezellig!

Zat te wachten op dr Hoogendoorn.
Maar alles goed. Ze houden het toch op een eerste menstruatie.
Ze vertelde dat ik de primolut moest zien als een curettage door medicijnen en dat ik rekening moest houden met een hele heftige menstruatie daarna.

Heb wat celstofmatjes meegebietst en net zwarte pakken kotex en zware libresse ingeslagen.

F_R he zou het ook op zijn plek kunnen houden met een oude bretels. Aan beide kanten van de molton zo'n knijper en de elastische band dan onderlangs je matras. In de breedte dus. Zo zorgde mijn moeder er vroeger voor dat ik mijn dekbed niet omhoog trok en met blote benen kwam te liggen.

Of schilderstape
:P
pi_126226228
Fijn dat alles goed was! Maar wat een idioot enge eerste menstruatie, zeg :{ :*
pi_126227581
Jeetje wat naar dat je menstruatie zo heftig is dan maar fijn dat alles goed was verder.
En als dit zo blijft kunnen ze dan iets voor je doen?
pi_126234368
Fijn dat het allemaal goed lijkt, maar zo'n heftige menstruatie lijkt me niks...
Ze hebben trouwens van Huggies ook van die bedmats (celstof matjes, met plakstrip 80x145cm), die gaan per 7 stuks
Ik heb ze laatst hier in de supermarkt gehaald.
En anders zo'n Hema waterdichte molton en die met veiligheidsspelden vastzetten?
Eerder hadden ze een soort matjes (90x200 cm), die waren handig, maar die hebben ze niet meer bij Hema, het zijn nu van die dingen met zo'n rand als een hoeslaken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:03:38 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_126235625
Kruidvat heeft ook onderleggers, maar dan voor baby's. En je zou eens bij de thuiszorgwinkel moeten vragen, daar moeten dat soort spullen ook hebben.

Fijn dat het er iig allemaal goed uit zag. De werking van Primolut is mij ook zo uitgelegd. Bij mij werd het echt minder na een keer of vijf oid. Ik hoop dat het bij jou wat sneller weer normaal is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:14:29 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126236298
Danic, in elk geval fijn dat alles goed is maar wel heftig zo'n menstruatie. Hoe is het sowieso met jouw hb nu?
pi_126238707
Aan de ene kant goed nieuws danic. Nu hopen dat je menstruatie niet zo heftig blijft. De apotheek verkoopt ook onderleggers voor in bed. Alleen die bedekken niet heel je bed.
pi_126242976
Bedankt voor de tips! We hebben 2 waterdichte moltons via Internet besteld. Probleem bij ons is dat onze matrassen ook 30 cm dik zijn ipv de standaard 20 cm. Lang leve ikea met zijn afwijkende maten.
Als dit niet genoeg of goed is ga ik jullie tips eens gebruiken.

Pvoess, dit zou niet zo moeten blijven en zich niet herhalen de komende maanden, dus daar is verder geen plan voor gemaakt.

Mefke, ik heb dus eenmalig primolut. Ik moet de daaropvolgende menstruatie aankijken en bij bijzonderheden aan de bel trekken.

Kyara, geen idee wat mijn hb is. Is niet geprikt. Ik voel me ook niet slap ofzo.
Ja, zondagnacht wel, maar ik denk dat dat grotendeels door de schrik kwam.
Toen ik net na de bevalling steeds stolsels verloor werd ik ook iedere keer niet lekker. Soort misselijk/omdraaiende maag idee.
Ik heb daar zelfs Mignonne nog over lastig gevallen.
pi_126367076
Nou, inmiddels dag 6 van de 10-daagse kuur primolut en ik ben nog steeds niet bloedvrij.
Volgens de bijsluiter zou dit binnen 3 dagen moeten zijn, met een maximum van dag 5 :') .
Ik had nog gevraagd of dit ook zo werkte als dit geen menstruatie was, maar dat zou volgens de gynaecoloog niet uit maken.
Ik wacht rustig af.....

De moltons zijn ook nog niet binnen, dus hopelijk maandag.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:31:28 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126367231
Ik zag vandaag geen extra lange moltonnen liggen bij de action.
Balen dat het bloeden nog niet is gestopt zeg.
:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126368712
Nou het is niet veel meer, maar dat was het voor die heftige bloeding ook niet.

Lief dat je nog gekeken hebt.
pi_126369102
Danic :*
fijn dat er zo op het oog niets aan de hand was.

Is er nu ook nog naar je jeuk enzo gekeken?
:)
pi_126370314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:14 schreef mignonne het volgende:
Danic :*
fijn dat er zo op het oog niets aan de hand was.

Is er nu ook nog naar je jeuk enzo gekeken?
Ja er is weer bloed afgenomen vorige week donderdag. De uitslag duurt 2 weken. Ik heb lomende vrijdag een bel afspraak hierover.

Het wordt wel iets minder, maar blijft zeer vervelend. Het zou ongeveer een week na de bevalling weg moeten zijn, maar inmiddels zijn we 6 weken verder en is het niet weg.
pi_126578038
Nou, gistermiddag de laatste primolut ingenomen. En vanmorgen begon de ellende al. Flinke buikpijn en meer bloedverlies.
Het gekke is dat ondanks de primolut, het bloeden nooit gestopt is.
Morgen na 15.00 bel afspraak met de gynaecoloog over de bloeduitslagen en de werking van de primolut.
pi_126578053
NTS, je zit maar in mijn hoofd. Hoe gaat het nu bij jullie?
pi_126578252
Ik heb laatst pm contact met d'r gehad op een vraag over aapies van mijn kant. Daarna geen reactie meer. Ben ook benieuwd hoe het met haar is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:38:33 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126671439
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:58 schreef danic het volgende:
Nou, gistermiddag de laatste primolut ingenomen. En vanmorgen begon de ellende al. Flinke buikpijn en meer bloedverlies.
Het gekke is dat ondanks de primolut, het bloeden nooit gestopt is.
Morgen na 15.00 bel afspraak met de gynaecoloog over de bloeduitslagen en de werking van de primolut.
Hoe gaat het nu Danic?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:39:19 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126671457
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Saffier het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu Danic?
Hoe gaat het met jóu Saffier?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:53:10 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126671840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:58 schreef danic het volgende:
NTS, je zit maar in mijn hoofd. Hoe gaat het nu bij jullie?
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af.
pi_126676562
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Saffier het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu Danic?
Heb gisteren een belafspraak gehad met een andere gynaecoloog. Die legde uit dat door het slikken van primolut het bloeden moet stoppen. Dat gebeurt helaas niet altijd. Wat kan, is experimenteren met een hogere dosis. Maar volgens haar moet ik dat niet willen.
We hebben nu afgesproken dat ik de ontrekkingsbloeding (ofwel menstruatie inclusief bijbehorende sacherijnigheid
:( ) in de gaten hou tot dinsdag. Is het dan niet minder, dan bellen voor een afspraak. Is het wel minder, dan aankijken tot vrijdag. Dan moet het wel volledig gestopt zijn. Zo niet, ook bellen.

Op de afspraak zal dan ws verder gekeken moeten worden waarom het vloeien niet stopt. Waarschijnlijk eerdt nogmaals een echo en anders wordt er een afspraak gemaakt voor een hysteroscopie. Dat houdt in dat ze op de ok met een cameraatje inwendig in mijn baarmoeder gaan kijken of ze een oorzaak kunnen vinden.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:56:32 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126677611
Pfffff, wat ontzettend balen Danic. Hopelijk dat het voor dinsdag stopt want dit duurt al best wel lang zo. Merk je niet ontzettend aan je lijf dat je nu veel bloed verliest? Zeker na je fluxus..... vind het raar dat niemand je hb ook checkt eigenlijk.
pi_126686402
Danic, dat duurt lang zeg, ik hoop echt dat het gaat minderen en stopt de komende week. En dat ze anders gauw achterhalen wat de oorzaak is :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126688279
Mijn hb is gecheckt hoor kyara. Er is 2 weken geleden bloed geprikt voor de waardes van mijn galzure zouten, omdat ik nog steeds jeuk heb wat erop lijkt dat de cholesyase npg aanwezig is.
Bij de inleiding waren die waardes 62, nu 12. Normaal is 10, dus het klopt dat er nog wat jeuk is, de waardes zijn nog dalende. Mijn hb was 6,5.

Ik merk er verder weinig van gelukkig. Ik voel me niet slap ofzo.
Nu merk ik dat dit echt een opgewekte menstruatie is met bijkomende kramp en geweldig humeur.
pi_126689831
danic, waarschijnlijk is dit allang dubbel gecheckt (althans, mag ik hopen), maar heb je niet "gewoon" een placentarest?
pi_126714237
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef WupWup het volgende:
danic, waarschijnlijk is dit allang dubbel gecheckt (althans, mag ik hopen), maar heb je niet "gewoon" een placentarest?
Das nu de issue. Vorige week woensdag is dat gecheckt dmv een echo en niets gevonden.
Maar als dat vloeien toch door blijft gaan moet ik dus terugkomen. Ws opnieuw een echo en dan een afspraak voor een hyderoscopie.
  maandag 20 mei 2013 @ 15:42:47 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126768285
Wordt het bloeden nu minder, Danic?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126777226
Nou ja, echt ineens.
Vanmorgen ging ik naar het toilet en toen had ik al zo'n wtf momentje. En over de hele dag is het ook echt verwaarloosbaar.
Ik ben nu alleen bang dat het dus gewoon niet komt en ik straks weer ineens een stolsel verlies ofzo :')
Maar volgens mij was dit het *O*
pi_126780731
Dat zou fijn zijn Danic!!! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 mei 2013 @ 20:51:37 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126782957
Ik hoop dat dit het inderdaad was, Danic. En dat je volgende menstruaties dan wat minder heftig zullen zijn, zeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126792428
Graag ^O^
pi_126798880
Dat is ineens goed danic. En nu hopen dat het helemaal stopt en je menstruatie de volgende keer niet meer zo heftig is. Je wilt geen pil mee hè?

Ik ben daar toen mee begonnen omdat ik maar bleef vloeien en misselijk bleef. Tegen het vloeien hielp het wel.
pi_126800699
Nee geen pil meer hier. Ik werd echt een draak van die hormonen. Uiteindelijk wordt het een ingreep bij mijn vriend en tot die tijd condooms.

En het lijkt nu echt helemaal over!
pi_126801135
Alvast een voorzichtige *O* voor jou Danic!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:36:59 #282
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126801169
Fijn dat het nu over lijkt te zijn Danic! Het heeft lang genoeg geduurd zo :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_126801238
Danic, dat zou fijn zijn idd! Hier ook alvast een voorzichtige hoera! *O*
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:49:45 #284
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126882445
Omdat ik het overal van de daken wil schreeuwen doe ik het ook even hier *O*

Taart! Slingers! Gebak! Toeters! Feest! Rolstoel met elektrische wielen en scootmobiel met kinderzitje zijn eindelijk goedgekeurd en de bestelling is ingediend. Binnen 4 tot 6 weken zou alles in huis moeten zijn.
Als ik het kon zou ik nú een rondedansje doen *O*
Na 6 fucking maanden touwtrekken! M`n huisarrest wordt eindelijk opgeheven yay!
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:54:45 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126882760
Dat je er maar weer lekker met je kids op uit kan Taart *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:29:26 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126884951
Oh! Nu pas dringen de electrische wielen tot me door :o man! Wat een feest!

Oh echt zeg! Tranen in m'n ogen blij. :* wat heerlijk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:32:19 #287
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126885094
Ja die elektrische wielen ben ik zó blij mee! Is net als een elektrieke fiets..ik hoef maar 20% te leveren en de rest gaat automagisch O+
Is wel handig met mijn halflamme handje :) en m`n slijmbeursontsteking in m`n schouder. En nou ja..de rest :') :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:35:51 #288
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126885294
quote:
3s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja die elektrische wielen ben ik zó blij mee! Is net als een elektrieke fiets..ik hoef maar 20% te leveren en de rest gaat automagisch O+
Is wel handig met mijn halflamme handje :) en m`n slijmbeursontsteking in m`n schouder. En nou ja..de rest :') :P
dan ga je gewoon wat energie overhouden misschien wel! *O*

Voordat je helemaal in hoofdgroepen uiteen bent gevallen. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:36:57 #289
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126885345
Ja dat zou wat zijn, energie overhouden O+
En och..tis een soort ezeltje prik maar dan anders :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:43:38 #290
381212 Gulara
From the future
pi_126890306
En Danic is het helemaal over? Dan doe ik nog even een *O*

En een *O* voor De Taartjesfee. Dat het maar lekker snel mooi weer wordt zodat je er op uit kunt.
pi_126892872
Taart wat een goed nieuws *O*

Iemand die weet hoe het met Linda en Sorbo is?
Ook mamaplurk heb ik al een tijd niet meer gezien.
pi_126893266
TF, ik jompel met je mee *O* wat fijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:05:17 #293
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_126893383
Wat een geweldig nieuws TF! *O*

Mooi dat het bij jou nu ook over is Danic, heeft lang genoeg geduurd :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_126894879
Taaaaaaaart *O* :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:58:25 #295
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126895203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh! Nu pas dringen de electrische wielen tot me door :o man! Wat een feest!

Oh echt zeg! Tranen in m'n ogen blij. :* wat heerlijk!
Ik snotter even mee. :Y O+
pi_126895353
MamaPurk is er nog hoor! Lees nog wel altijd mee hoor. Maar druk druk druk en dus niet altijd tijd om te reageren en niet veel te melden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_126896567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:02 schreef MamaPurk het volgende:
MamaPurk is er nog hoor! Lees nog wel altijd mee hoor. Maar druk druk druk en dus niet altijd tijd om te reageren en niet veel te melden.
^O^
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:56:32 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126901739
Wat heel fijn TF *O*
Kan je nog meer mooie foto's maken :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126902870
Wat ontzettend fijn tf!! *O*

Hier is het idd helemaal over. Echt fijn. Ein-de-lijk *O*
pi_126903510
Danic wat fijn *O*!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 07:32:26 #301
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_127390234
Ik zal me hier maar weer eens komen melden. En in de volgende post doe ik m'n verhaal wel ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')