abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 februari 2013 @ 11:30:48 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122458208


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 05-02-2013 17:28:44 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122460472
Vandaag de NEO N002I toegekregen,
T12 in het nederlands er op geplaats, GAPPS erop en alles werkt prima, ook GPS :-)
Het was wel even worstelen voor de chinese CWM, heb die van taiwan genomen en het menu is toch wel anders dan die hier gepost is geweest met vertaling.
Heb eerst mobile uncle app er op geplaatst, (was al geroot)
chinese cwm erop gezet, dan T12 van xenor dan gapps en radio

bedankt allemaal
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_122462529
WTF?! Kunnen we dit serieus nemen? (Xiaomi Mi3)

http://www.gizchina.com/2(...)re-just-too-awesome/

Lijkt me niet, maar apart dat ze het op Gizchina zetten als het onzin is, want normaal plaatsen die geen onzin.


edit:
Hmm, sorry voor het plaatsen ervan.
Heb toch even gezocht waar dat nu precies vandaan kwam.

''Ok, this is just photoshoped by one of the MIUI fans in China.''

bron: http://en.miui.com/thread-844-1-1.html

[ Bericht 27% gewijzigd door penningmaniac op 04-02-2013 14:43:43 ]
pi_122463659
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:54 schreef penningmaniac het volgende:
WTF?! Kunnen we dit serieus nemen? (Xiaomi Mi3)

http://www.gizchina.com/2(...)re-just-too-awesome/

Lijkt me niet, maar apart dat ze het op Gizchina zetten als het onzin is, want normaal plaatsen die geen onzin.
:') Dan ken jij Giz-China/Andi nog niet. Een vrij populistische blog is het. En er worden vaak incorrectheden aangehaald. Verder is het gewoon een kwestie van lezen hoor...
quote:
One Xiaomi fan has taken it upon themselves to work out just what the Mi3 will look like and even suggest the hardware which can be built-in while keeping prices down to the magical 1999 Yuan mark.
Dat heeft dus niks met een daadwerkelijke Mi3 te maken.
Wel leuk trouwens als ze hun 6e versie van de Mi releasen... MI6.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122463891
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:') Dan ken jij Giz-China/Andi nog niet. Een vrij populistische blog is het. En er worden vaak incorrectheden aangehaald. Verder is het gewoon een kwestie van lezen hoor...

[..]

Dat heeft dus niks met een daadwerkelijke Mi3 te maken.
Wel leuk trouwens als ze hun 6e versie van de Mi releasen... MI6.
Hmm, sorry voor het plaatsen ervan.
Blijkbaar was ik iets te overenthousiast, en moet ik voortaan even de correctheid nagaan... :@
Heb toch even gezocht waar dat nu precies vandaan kwam.

''Ok, this is just photoshoped by one of the MIUI fans in China.''

bron: http://en.miui.com/thread-844-1-1.html
pi_122474237
@RobertNL, je kan de Newman N2 nu wel uit de expected status halen. Telefoon is te koop en word geleverd. Verder zou ik de prijs aanpassen naar $295 (word die nu gemiddeld voor gekocht) 1gig ram, SGS3 processor en 1gig ram kloppen.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:49:30 #7
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122477212
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:50 schreef zuran het volgende:
Vandaag de NEO N002I toegekregen,
T12 in het nederlands er op geplaats, GAPPS erop en alles werkt prima, ook GPS :-)
Het was wel even worstelen voor de chinese CWM, heb die van taiwan genomen en het menu is toch wel anders dan die hier gepost is geweest met vertaling.
Heb eerst mobile uncle app er op geplaatst, (was al geroot)
chinese cwm erop gezet, dan T12 van xenor dan gapps en radio
Ik heb ook een N002i vandaag binnen gekregen maar zie onderhand door alle bomen het bos niet mee. Welke post heb jij gevolgd als handleiding ? Nog steeds die van Downstar ? En welke files heb je gebruikt ? Ik heb de volgende files klaarstaan:
- pdanet-64bit.zip (usb-drivers: je weet maar nooit)
- NeoN002_T12NL_v1_Xenorium.zip (De T12 versie)
- een gedownloade (chinese) CWM via een van de postings in het vorige topic (van eleganza)
- com.mobileuncle.toolbox-1.apk

Begrijp ik het nu goed dat ik de CWM en de Xenorium file op een sd-kaart moet zetten, Mobile Uncle installeren en via die tool als eerste de recovery moet flashen en dan vervolgens via CWM de Xenorium zip ?
pi_122478503
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Ik heb ook een N002i vandaag binnen gekregen maar zie onderhand door alle bomen het bos niet mee. Welke post heb jij gevolgd als handleiding ? Nog steeds die van Downstar ? En welke files heb je gebruikt ? Ik heb de volgende files klaarstaan:
- pdanet-64bit.zip (usb-drivers: je weet maar nooit)
- NeoN002_T12NL_v1_Xenorium.zip (De T12 versie)
- een gedownloade (chinese) CWM via een van de postings in het vorige topic (van eleganza)
- com.mobileuncle.toolbox-1.apk

Begrijp ik het nu goed dat ik de CWM en de Xenorium file op een sd-kaart moet zetten, Mobile Uncle installeren en via die tool als eerste de recovery moet flashen en dan vervolgens via CWM de Xenorium zip ?
Kun je 'm al in recovery krijgen? Mijn n002i van Lightake had die er al op zitten.

Ik kon dus de NeoT12NL direct vanuit de recovery flashen: op SD kaart zetten, in recovery booten (power en volume+ tegelijk). Recovery was wel in het chinees, maar goed, dat was vrij snel te doen.
in het menu zie je wel iets van SD, dan de 2e of 3e optie 'SD", dan zie je update.zip preselected staan, daaronder kun je weer SD kiezen, en dan browsen naar je zipje en die selecteren en dan flashen maar

edit: 5% kortingscode bij Lightake (tot 16-feb): LighTakeCNY2013

[ Bericht 2% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2013 20:14:28 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 20:23:39 #9
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122479790
Voor de mede N002i bezitters, hoe is het met jullie GPS? Bij lightake zeggen ze telkens dat ik de 'GPS apk moet installeren' and I'm all like.. WHAT?! :') Het werkt voor mij nog steeds niet helaas ;(
Koekje d'r bij?
  maandag 4 februari 2013 @ 20:44:31 #10
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122481299
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:07 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Kun je 'm al in recovery krijgen? Mijn n002i van Lightake had die er al op zitten.

Ik kon dus de NeoT12NL direct vanuit de recovery flashen: op SD kaart zetten, in recovery booten (power en volume+ tegelijk). Recovery was wel in het chinees, maar goed, dat was vrij snel te doen.
in het menu zie je wel iets van SD, dan de 2e of 3e optie 'SD", dan zie je update.zip preselected staan, daaronder kun je weer SD kiezen, en dan browsen naar je zipje en die selecteren en dan flashen maar
Nope. Als ik dat doe zie ik onderaan 'Recovery mode OK' of zoiets en dan zie ik het beruchte liggende android poppetje met het uitroeptekentje op z'n openstaande buik (al eerder in dit topic gezien). Aanvulling: ik heb de N002i dus ontvangen met T16 rom erop..

[ Bericht 2% gewijzigd door JiePieWie op 04-02-2013 20:45:26 (aanvulling..) ]
  maandag 4 februari 2013 @ 20:47:36 #11
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122481483
En als je op 'home' drukt (fysieke touchnavibutton) als je dat poppetje ziet?
quote:
› Linksonder komt te staan dat 'ie in 'recovery' gaat en je ziet een Android-figuurtje
› Het recovery-menu moet je eerst tevoorschijn toveren door op 'home' te drukken
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 4 februari 2013 @ 20:56:44 #12
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122482095
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:47 schreef shiznuts het volgende:
En als je op 'home' drukt (fysieke touchnavibutton) als je dat poppetje ziet?
Held ! _O_ Daar had ik echt niet aan gedacht ! Ik heb een recovery menu ! En in het engels ! Nu even de Xenorium op een kaartje zetten en dan kan ik het toch flashen ? O ja: en waar haal ik de gapps vandaan ?

[ Bericht 2% gewijzigd door JiePieWie op 04-02-2013 21:06:42 ]
pi_122484909
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:56 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Held ! _O_ Daar had ik echt niet aan gedacht ! Ik heb een recovery menu ! En in het engels ! Nu even de Xenorium op een kaartje zetten en dan kan ik het toch flashen ? O ja: en waar haal ik de gapps vandaan ?
gapps zit toch al bij de rom van Xenorium in?
pi_122485548
Zit er al in! ;)
  maandag 4 februari 2013 @ 21:50:45 #15
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122486027
Ok. Dus als ik zo 'even' de xenorium T12 op een sd-kaartje zet kan ik die dus installeren en dan heb ik een NL-versie van Android incl Gapps ? (just checking: de telefoon is voor mijn vrouw en als ik het verknal slaap ik de rest van het jaar op de bank :X ) Voordat ik dat doe zit ik nog met een probleem: wifi... Dat toestel blijft maar connecten en weer disconnecten en weer connecten en weer disconnecten etc. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Of is dat ook weg als ik de Xenorium rom erop zet ?
pi_122496329
Ik kon die van Xenorium niet onmiddellijk installeren, hij zei iets van dat deze niet erkend is of zo.
Ik heb eerst de chinese cwm erop geinstalleerd dan in cwm geboot en dan de rom van xenorium er op geplaatst.
Hij was wel al geroot, in het chinees wel, de yes accept root rights is het rechts chinees tekentje.

Ik heb ook die van Lightake gebruikt met T16 er op

Wist wel niet dat die van Xenorium de Gapps al bevat, dus die had ik ook nog er op gezet, wel nog de radio enzo..

Voor eleganza, de GPS werkt perfect.
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:43:38 #17
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122498060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 07:54 schreef zuran het volgende:
Ik heb eerst de chinese cwm erop geinstalleerd dan in cwm geboot en dan de rom van xenorium er op geplaatst.
Voor de zekerheid: welke CWM heb je gebruikt ?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:14:39 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122498881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:43 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: welke CWM heb je gebruikt ?
->
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:57 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Alles wat ik her- en der verzameld heb heb ik nu even bij elkaar gezet op mn server. www.djsmiley.com/neon002i/
Afkomstig dus van hier, rapidshare, baidu en weetikveelwatnogmeer. Met deze tools heb ik iig alles op de N002i kunnen krijgen, en m'n f*cked recovery weer gefixed.
&
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:15 schreef eleganza het volgende:
Voor CWM... is er voor de N002i een aanpassing... in het Chinees. :') :')
Vandaar dat het ook niet werkte.

Je moet dus wel enige ervaring hebben met CWM, omdat je het niet kunt lezen. Voor medeflashers.... download hier de zip, gebruik de recovery.img in mobileuncle of flash hem handmatig via een terminal en succes met het lezen van Chinees :9
http://pan.baidu.com/share/link?shareid=136842&uk=1898658617

8)7

Het werkt dus nu allemaal wel woeiii... heel wat frustraties verder...

tl;dr: Gebruik de link hierboven als de recovery.img voor je N002i, de rest is exact hetzelfde als in de tutorials die te vinden zijn. Terugflashen van T16 naar T12 is absoluut geen probleem.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122499783
Mooi samengevat
idd deze cwm taiwan101_n002i_data2.5g_recovery.rar van djsmiley.com
die vertaling is wel niet de juiste maar in het chinees staat iets met "sd" dat moet je nemen
niet de sd update, maar dat je moet browsen naar een bestand.
het is iets raar met dat chinees , maar eigenlijk minder werk met de I versie dan vroeger omdat deze al geroot is.
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_122500292
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:03 schreef Klaaz het volgende:
Hey samen, al een tijdje aan het lurken maar nu toch wat dingen besteld. Mijn ervaringen tot dusver:

http://www.buyincoins.com, aan de hand van dit topic deze besteld voor mijn dochtertje, sinds 30-1-2013 status dispatched naar NL, lijkt goed te komen.

http://www.pandawill.com, de verwachtte Cubot A6589 besteld, na enkele dagen mailtje gehad dat deze vertraagd is met advies een andere telefoon uit te zoeken. Dat is de Newman N2 geworden, na een dag of twee aan de hand van hun reactie vandaag de extra 26 dollar overgemaakt, nu afwachten wat er gebeurt ivm chinees nieuwjaar ;-) Dat heen en weer mailen duurt wel lang hoor, telkens een paar dagen er bij. De Cubot heb ik op 26 januari besteld en betaald. Ruim een week later moet alles nog in gang gezet worden dus :-(
Vervolg van mijn ervaring:
Gisteren gechat met live support van pandawill, gevraagd of mijn express checkout buy via PayPal gekoppeld kon worden aan mijn nieuw aangemaakte account zodat ik de order kon volgen. Dat kun niet zeiden ze.

Ok, kan ik dan een tracking nummer krijgen? Nee ook dat kon ook niet omdat het een paypal express checkout order was. De betaling was ondertussen binnen en ik kon weer contact met ze opnemen voor een statusupdate m.b.t. de verzending. In verband met chinees nieuwjaar zou het verzenden van de Newman N2 uiterlijk binnen 48 uur gebeuren, hij was op voorraad.

Nou is contact opnemen met pandawill niet echt efficient, mails worden na een dag of twee pas beantwoord en het wachten op de live chat queue duurt zo maar drie kwartier. En je moet er echt bij blijven want je wordt niet gewaarschuwd met een geluidje oid dat je aan de beurt bent.

Wat schertst mijn verbazing, vanmorgen kreeg ik een mail dat de order geshipped was met daarin een tracking code.

Wordt vervolgd ;-)

Nu maar hopen dat het allemaal een beetje goed verloopt tijdens shipping en klaring ;-)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:29:45 #21
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122503005
Heeft een van de mede N002i gebruikers ook problemen met Wifi ? De verbinding 'klappert' als ik de telefoon aanmeld bij mijn netwerk (verbonden...niet verbonden...verbonden.. etc) En nee, het ligt niet aan het wachtwoord ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door JiePieWie op 05-02-2013 12:41:42 ]
pi_122509168
Ik heb ondertussen al 3 neo in mijn handen gehad waarvan 1 N002i.
En inderdaad die laatste heeft eens zitten eindeloos zitten knipperen tot ik hem gereboot heb, dan was het gedaan, verder maar A1 dag in handen gehad, nu terug naar de rechtmatige eigenaar :-)
Wordt vervolgt

Ook van de gewone neo N002 heb ik er eentje gezien waar de wifi continu bleef knipperen, hier hielp zelfs een reboot niet, enkel batterij er uit en heropstarten was de oplossing, ik vermoed een probleem met een ander appjke dat het beheer van de wifi doet en daarmee in conflict geraakt, deze is ondertussen al 5 dagen stabiel.

Ook een probleem gehad met het versturen van een SMS in, het frans dat hij er een MMS van maakt die hij dan niet verstuurd kreeg.
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:13:26 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122514860
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:02 schreef tharonny het volgende:
@RobertNL, je kan de Newman N2 nu wel uit de expected status halen. Telefoon is te koop en word geleverd. Verder zou ik de prijs aanpassen naar $295 (word die nu gemiddeld voor gekocht) 1gig ram, SGS3 processor en 1gig ram kloppen.
Check ;)

[ Bericht 92% gewijzigd door RobertNL op 05-02-2013 17:26:19 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122518165
Nieuwjaarskorting Pandawill.
pi_122519090
Dan is de Newman echt een no brainer. Ik heb al een iPhone 5, maar denk dat ik hem toch echt ga bestellen.

Heeft de keuze voor fedex nog meerwaarde?

Edit: die code "CNY2013" is invalid. Doe ik iets verkeerd?

[ Bericht 17% gewijzigd door Splackavellie02 op 05-02-2013 19:45:35 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:54:44 #26
308819 remcom00
รр&#35
pi_122522060
M'n moeder heeft nu een Samsung Galaxy Ace alleen wil ze toch eens wat beters, de Jiayu G2s leek me wel wat voor haar (ik heb zelf een G3).
Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen?
Of is er een andere smartphone die ik beter voor d'r kan halen?
pi_122523085
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dan is de Newman echt een no brainer. Ik heb al een iPhone 5, maar denk dat ik hem toch echt ga bestellen.

Heeft de keuze voor fedex nog meerwaarde?

Edit: die code "CNY2013" is invalid. Doe ik iets verkeerd?
Ja, ik kreeg een mailtje met deze code erin, maar bij mij pakt die hem ook niet? Toch weer mooi 28,5 dollar korting dan..

@RobertNL, thanks :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:24:42 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122523976
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dan is de Newman echt een no brainer. Ik heb al een iPhone 5, maar denk dat ik hem toch echt ga bestellen.

Heeft de keuze voor fedex nog meerwaarde?

Edit: die code "CNY2013" is invalid. Doe ik iets verkeerd?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:09 schreef tharonny het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg een mailtje met deze code erin, maar bij mij pakt die hem ook niet? Toch weer mooi 28,5 dollar korting dan..

@RobertNL, thanks :)
Pas vanaf morgen geldig ;)!

Hmz, het is daar natuurlijk al 6 feb. Wellicht even wachten tot morgen vroeg (zetten de code wellicht pas om 9 uur in de ochtend daar aan oid).

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertNL op 05-02-2013 20:33:04 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:55:14 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122525746
Net een review gelezen van die Newman 2 op GizChina.com, en die schijnt dus wel erg goed te zijn, maar in een camera-vergelijking met de Xiaomi M2 kwam die phone er weer beter uit.

Als je dan kijkt naar zaken als de Google Play store, rooten/jailbreaken, kwaliteit touchscreen, mogelijkheden, etc etc, is die Newman 2 dan op dit moment zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen qua chinese phone, totaal-plaatje bekeken, of zouden jullie andere telefoons die nu of bijna op de markt zijn de voorkeur geven...!?
pi_122526294
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:55 schreef Yi-Long het volgende:
Net een review gelezen van die Newman 2 op GizChina.com, en die schijnt dus wel erg goed te zijn, maar in een camera-vergelijking met de Xiaomi M2 kwam die phone er weer beter uit.

Als je dan kijkt naar zaken als de Google Play store, rooten/jailbreaken, kwaliteit touchscreen, mogelijkheden, etc etc, is die Newman 2 dan op dit moment zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen qua chinese phone, totaal-plaatje bekeken, of zouden jullie andere telefoons die nu of bijna op de markt zijn de voorkeur geven...!?
Hangt af of je mtk 6589 mooie foto's kan schieten. Anders is de Newman N2 idd echt een topper
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:53:42 #31
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122529431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:03 schreef Majinster het volgende:

[..]

Hangt af of je mtk 6589 mooie foto's kan schieten. Anders is de Newman N2 idd echt een topper
De MTK6589 heeft weinig te maken met mooie foto's ;)
De lens en senor doen veel meer :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122530324
nouja bijna alle mtk 6577 maakte crappy foto's op de zopo 900 na
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:38:20 #33
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122532484
En het is me dus ook gelukt: de N002i van mijn vrouw draait nu als een zonnetje op de Xenorium-rom. Het was even pielen in de chinese/taiwanese CWM maar uiteindelijk toch gelukt. Dank aan iedereen die heeft meegedacht c.q. geholpen ^O^

@xenorium: werk je nog aan een vernieuwde versie btw ? O-)
pi_122534806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Pas vanaf morgen geldig ;)!

Hmz, het is daar natuurlijk al 6 feb. Wellicht even wachten tot morgen vroeg (zetten de code wellicht pas om 9 uur in de ochtend daar aan oid).
Thanks was me niet opgevallen :) Morgen nog is proberen.

Het mooie van de Newman N2 is dat er een SGS3 CPU in zit, die zorg voor een mooie antutu score van ongeveer 15500. Uit de screenshots van de G4 lijkt die MTK6589 "slechts" een score te halen van 12200. Is ook niet verkeerd uiteraard, maar ik denk niet dat de Newman snel verouderd zal zijn, en dat je er voorlopig nog veel plezier aan kan beleven.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:20:27 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122534971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:17 schreef tharonny het volgende:

[..]

Thanks was me niet opgevallen :) Morgen nog is proberen.

Het mooie van de Newman N2 is dat er een SGS3 CPU in zit, die zorg voor een mooie antutu score van ongeveer 15500. Uit de screenshots van de G4 lijkt die MTK6589 "slechts" een score te halen van 12200. Is ook niet verkeerd uiteraard, maar ik denk niet dat de Newman snel verouderd zal zijn, en dat je er voorlopig nog veel plezier aan kan beleven.
Ik ga het allemaal even afwachten :+
De Jiayu S1 staat hoog op de lijst (mits het uiteindelijke design en prijs mij aanspreken)...

Over 6 uur en 40 minuten vanaf nu werkt de code ;) (EST staat er bij ;))
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122540419
Code werkt :)

Ik stel de vraag nog maar een derde keer: heeft de optie voor FedEx delivery meerwaarde qua snelheid/betrouwbaarheid?
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:10:28 #37
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_122541644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Code werkt :)

Ik stel de vraag nog maar een derde keer: heeft de optie voor FedEx delivery meerwaarde qua snelheid/betrouwbaarheid?
Fedex is snel en betrouwbaar, enige putn is dat je gegarandeerd belasting betaald over bedrag wat er op je pakket staat (indien dit bedrag redelijk is).
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:08:04 #38
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122542933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Code werkt :)

Ik stel de vraag nog maar een derde keer: heeft de optie voor FedEx delivery meerwaarde qua snelheid/betrouwbaarheid?
Als je ook de keuze voor DHL hebt kan je die beter nemen (als je dan toch snel wil ;))

• FedEx heeft zeer vaak belasting (zeer strenge inklaring, rekening komt later)
• DHL heeft ook vaak belating (kijkt meer naar de rekening ;), betalen aan de deur)
• PostNL/CP/HKP traag, kans is klein (¤12.50 kosten + BTW, betalen aan de deur)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:17:16 #39
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_122543176
Heeft iemand eigenlijk al de newman N2 hier, of nog niemand?
Of heeft iemand ergens een review gevonden waar de GPS in getest is. Wat dat is eigenlijk nog het enige wat me tegenhoud.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_122543277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:08 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als je ook de keuze voor DHL hebt kan je die beter nemen (als je dan toch snel wil ;))

• FedEx heeft zeer vaak belasting (zeer strenge inklaring, rekening komt later)
• DHL heeft ook vaak belating (kijkt meer naar de rekening ;), betalen aan de deur)
• PostNL/CP/HKP traag, kans is klein (¤12.50 kosten + BTW, betalen aan de deur)
Op hoeveel belasting moet ik rekenen bij FedEx/DHL?

Ik ben van plan de Newman te bestellen met de nieuwjaarskorting, maar wil hem wel zsm binnen hebben.
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:25:18 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122543412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Op hoeveel belasting moet ik rekenen bij FedEx/DHL?

Ik ben van plan de Newman te bestellen met de nieuwjaarskorting, maar wil hem wel zsm binnen hebben.
FedEx durf ik niet te zeggen, bij DHL is het alles of niets (+-25 euro).
Bij PostNL is het netjes 12.50 + 21% van de rekening die je stuurt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122543662
25 euro is nog wel te overzien. Dan ben je ca. 220 euro kwijt voor een toptoestel. Bestel er misschien nog de G3 bij voor m'n vriendin. Of is de Neo met IPS een betere allrounder?
pi_122544100
Potver...de specs zijn mwaaaa maar mooie telefoon!

UMEOX A936

http://www.cheapunlockphone.com/?p=1085
http://www.umeox.com/
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:50:32 #44
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122544160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
25 euro is nog wel te overzien. Dan ben je ca. 220 euro kwijt voor een toptoestel. Bestel er misschien nog de G3 bij voor m'n vriendin. Of is de Neo met IPS een betere allrounder?
Zou zelf de G3 pakken, hoger res scherm, betere batterij, standaard firmware is voldoende (neo moet je flashen). 4.1.2 draait op mijn G3 echt super en heb naast root weinig behoefte aan andere frimware :D

Zit zelf ook nog aan het twijfelen:
- Jiayu G4 + (ROM/RAM/Batterij = +), looks is een kleine min.
- Jiayu S1 (ROM/RAM/Batterij/scherm = +)
- Sony Xperia Z, na mijn Xperia S wellicht een leuke/waardige opvolger die het mag proberen, alleen de prijs :'(

De aankondigigen vallen mij helaas nog een beetje tegen, had al meer toestellen verwacht met de MTK6589
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122544872
Dan wordt het de Jaiyu inderdaad. Echt topsnelheid heeft ze niet nodig maar een fijn scherm is wel een plus.

Blijven de kosten nog steeds max die ca. 25 euro, ook als beiden toestellen in hetzelfde pakketje verstuurd worden?
pi_122545119
Sinds paar dagen weer eigenaar van een witte Neo 002-m.
Besteld via Lightake.com en verzonden via freeshipping.
Duurde wel 3 weken maar hoefde geen Btw te betalen ook geen 12.50 aan TNT.

ben zeer tevreden over Lightake.com ze hadden hem al geroot en ook geflashed met een heel mooi tooltje Genaamd LeWa recovery system V1.0.
Voordeel van LeWa is dat hij grafische er mooi en makelijk uitziet en dat het engelstalig.

even de nederlandse rom erop gezet en het werkt nu uitstekend, nergens problemen mee!
pi_122545169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:23 schreef L-royke het volgende:
Sinds paar dagen weer eigenaar van een witte Neo 002-m.
Besteld via Lightake.com en verzonden via freeshipping.
Duurde wel 3 weken maar hoefde geen Btw te betalen ook geen 12.50 aan TNT.

ben zeer tevreden over Lightake.com ze hadden hem al geroot en ook geflashed met een heel mooi tooltje Genaamd LeWa recovery system V1.0.
Voordeel van LeWa is dat hij grafische er mooi en makelijk uitziet en dat het engelstalig.

even de nederlandse rom erop gezet en het werkt nu uitstekend, nergens problemen mee!
Je kan beter clockworkmod recovery hebben, weet je in ieder geval zeker dat het compatible is met cyanogenmod.
pi_122545482
De neo N002i zit nu in de group buying van buysku http://www.buysku.com/Member/Point/Bulkdesc.html?id=213 . Heb de mijne daar ook gekocht en was toch binnen 14 dagen geleverd, grote kans dat ik er dus een 2de in huis haal.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:43:03 #49
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122545775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dan wordt het de Jaiyu inderdaad. Echt topsnelheid heeft ze niet nodig maar een fijn scherm is wel een plus.

Blijven de kosten nog steeds max die ca. 25 euro, ook als beiden toestellen in hetzelfde pakketje verstuurd worden?
Hmz, lastig te zeggen. Heb wel eens 2 tablets gehad die beiden voor 35 euro ingeklaard waren :+ En er zijn bij DHL ook wel eens 3 tablets in 1 pakket zo tussen door geschoven... (0 euro).

Je kan de gok wagen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:24 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Je kan beter clockworkmod recovery hebben, weet je in ieder geval zeker dat het compatible is met cyanogenmod.
CM voor MTK6577 toestellen? waar?!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122549574
Wat is nu de afmeting van zo'n N2? 127.5 × 65 × 9.8mm of 137 × 71 × 10.5mm? Zit namelijk flink verschil tussen wat mij betreft. Dat eerste valt in de categorie 'nog te doen' en die tweede in de categorie 'mij te groot' Gezien die eerste afmeting overeenkomt met de N1, lijkt het mij niet anders dat de N2 die tweede afmeting heeft? :?
mag het weten
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:42:56 #51
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122556551
Hoe zit dat trouwens precies met het 'rooten'/jailbreaken!?

Moet ik me daarbij voorstellen dat je dan gratis meuk uit de Google Play Store kunt trekken, zoals bij een omgebouwde iPhone (gratis meuk uit de App Store), of is het wat anders...!?
pi_122556744
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:42 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit dat trouwens precies met het 'rooten'/jailbreaken!?

Moet ik me daarbij voorstellen dat je dan gratis meuk uit de Google Play Store kunt trekken, zoals bij een omgebouwde iPhone (gratis meuk uit de App Store), of is het wat anders...!?
https://en.wikipedia.org/wiki/Root_user ;)
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:53:24 #53
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122556965
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:42 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit dat trouwens precies met het 'rooten'/jailbreaken!?

Moet ik me daarbij voorstellen dat je dan gratis meuk uit de Google Play Store kunt trekken, zoals bij een omgebouwde iPhone (gratis meuk uit de App Store), of is het wat anders...!?
Rechtstreeks uit de OP:
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122557267
quote:
Komt er dus opneer dat je bijvoorbeeld in Android de Google spyware eraf kan gooien of programma's die niet uit de Google store komen installeren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:02:20 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122557288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Joosie200 het volgende:
Wat is nu de afmeting van zo'n N2? 127.5 × 65 × 9.8mm of 137 × 71 × 10.5mm? Zit namelijk flink verschil tussen wat mij betreft. Dat eerste valt in de categorie 'nog te doen' en die tweede in de categorie 'mij te groot' Gezien die eerste afmeting overeenkomt met de N1, lijkt het mij niet anders dat de N2 die tweede afmeting heeft? :?
Dimensies staan gewoon op de site hoor: http://www.newsmyglobal.c(...)-4412-quad-core.html -> 137 x 71 x 10mm

Ik wil gewoon een mooie <5.0" >720P MTK6588 2GB RAM >2000mAH DualSIM. Zonder chromen randje potdorrie.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122557537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:17 schreef greatgonzo het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al de newman N2 hier, of nog niemand?
Of heeft iemand ergens een review gevonden waar de GPS in getest is. Wat dat is eigenlijk nog het enige wat me tegenhoud.
Heb de telefoon zelf nog niet binnen, maar ben ook al aardig aan het informeren her en der.
Dit antwoord kreeg ik toen ik de vraag stelde of de GPS goed werkt:

GPS is OK. Fix in the car is usually in less than 10sec, with 8-10satelites and 6-10m precision.
en
GPS is working normally. I didn't Navigate with Newman maybe an other User can say more.

Zelf de telefoon nog niet in mn handen, dus kan het niet met zekerheid zeggen verder :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:00:06 #57
308819 remcom00
&#3619;&#1088;&#35
pi_122559422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:54 schreef remcom00 het volgende:
M'n moeder heeft nu een Samsung Galaxy Ace alleen wil ze toch eens wat beters, de Jiayu G2s leek me wel wat voor haar (ik heb zelf een G3).
Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen?
Of is er een andere smartphone die ik beter voor d'r kan halen?
Iemand?

Mijn oog viel ook op de Beidou Little Pepper, alleen kan ik m nergens goedkoop vinden (zou voor iets meer dan 100 dollar te koop moeten zijn).
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:07:19 #58
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_122562074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:08 schreef tharonny het volgende:

[..]

Heb de telefoon zelf nog niet binnen, maar ben ook al aardig aan het informeren her en der.
Dit antwoord kreeg ik toen ik de vraag stelde of de GPS goed werkt:

GPS is OK. Fix in the car is usually in less than 10sec, with 8-10satelites and 6-10m precision.
en
GPS is working normally. I didn't Navigate with Newman maybe an other User can say more.

Zelf de telefoon nog niet in mn handen, dus kan het niet met zekerheid zeggen verder :P
Ik had die Andy van Gizchina een mail gestuurd (hij heeft hem immers gereviewed:

The GPS is quite slow to lock on. From my use the iPhone 4 and Xiaomi M2 are both much faster.

Once locked on though it is fine in use.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:10:46 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122562240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:00 schreef remcom00 het volgende:

[..]

Iemand?

Mijn oog viel ook op de Beidou Little Pepper, alleen kan ik m nergens goedkoop vinden (zou voor iets meer dan 100 dollar te koop moeten zijn).
In de OP heb je een link naar de zoekmachine www.chinaprices.us , eventueel heb je ook www.wholecheap.com en www.chinapricefinder.com . Hier dus bijvoorbeeld: www.banggood.com/-p-58637.html .
Dan heb je nog sites met de focus op phones zoals www.etotalk.com , www.android-sale.com , www.merimobiles.com en www.fastcardtech.com en handelsplaatsen zoals www.aliexpress.com , www.dhgate.com en www.tradetang.com als ook de Chinese handelsplaatsen waar je een agent voor nodig hebt www.taobao.com (voorbeeldsearch) en www.tmall.com . Wil je dan altijd nog niks kunnen vinden is Google je beste vriend.

Die 100 dollar is vast de local retailprijs. Tel daar dus nog gerust iets van de helft bij op voor een webshopprijs.
Goedkoper is dan zoiets (excl. agentkosten + intl shipping): http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=20598692545
Maar haal liever een N002i zou ik zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 06-02-2013 19:26:46 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:26:39 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122563093
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit de OP:
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:01 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Komt er dus opneer dat je bijvoorbeeld in Android de Google spyware eraf kan gooien of programma's die niet uit de Google store komen installeren.
Ah thanks :)

Geen 'gratis' games en apps dus, tenzij je het via-via doet ;)

Ik zal na chinees nieuwjaar eens rond gaan snuffelen in Mongkok of ik hem tegenkom... en zal de komende dagen nog een beetje rondneuzen hier en op de andere sites naar de mogelijke (betere?) alternatieven.

Wordt mijn allereerste smartphone. Hoeft mijn vriendin niet meer te klagen dat ik steeds haar iPhone inpik wanneer we 'buiten' zijn om even te internetten... :P
pi_122563273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:24 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Je kan beter clockworkmod recovery hebben, weet je in ieder geval zeker dat het compatible is met cyanogenmod.
En wat heb je daaraan dan ?
Er is helemaal geen cyanogenmod rom beschikbaar voor de neo.
LeWa recovery system is TWRP en daar is helemaal niets mis mee.
pi_122573127
Nou, ik heb deze week ook de neo n002i binnengekregen. Vanavond eindelijk de nederlandse rom geflashed. Werkt allemaal prima.
Wel heb ik nog even zitten klooien met het flashen van de taiwan-recovery. Iedereen in dit topic heeft het over "de recovery.img flashen". Wat ik downloadde was een .rar met daarin nog een aantal extra bestanden.
Deze moest ik ook in de root van de sdcard zetten, anders wilde hij niet opstarten in recovery.

Verder vrij gemakkelijk door de chinese menu's heengeworsteld (de onderste keuze waar SD in staat..
Alles lijkt te werken, dank je wel!
Kom net kijken...
pi_122574631
Mijn pa is binnenkort jarig en mijn moeder wil 'm een smartphone cadeau doen. Budget is rond de 200 euro en hij moet een beetje degelijk zijn, en een redelijk (niet te) groot scherm is een pré.

Zo kwam ik op de Huawei Ascend G330 uit. Heeft iemand daar al ervaring mee? Of met de G300 misschien (het single-core broertje)? Voelt dat ding een beetje degelijk aan?

http://www.conrad.nl/ce/n(...)ixcamera-Donkergrijs
pi_122574953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:00 schreef remcom00 het volgende:

[..]

Iemand?

Mijn oog viel ook op de Beidou Little Pepper, alleen kan ik m nergens goedkoop vinden (zou voor iets meer dan 100 dollar te koop moeten zijn).
Deze telefoon, die ik voor mijn moeder had besteld, heeft iets betere specs ( 8mp camera en 2050 mah accu). Met de nieuwjaarskorting kost hij circa 90 euro. Qua bouwkwaliteit voelt de telefoon solide aan, maar ik ben benieuwd of dat over een jaar nog steeds zo ist. Het enige waar ik me momenteel aan stoor is de stortvloed aan whatsapp-berichten, maar dat ligt niet aan de telefoon. :')
pi_122576153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:10 schreef Bilge het volgende:

[..]

Deze telefoon, die ik voor mijn moeder had besteld, heeft iets betere specs ( 8mp camera en 2050 mah accu). Met de nieuwjaarskorting kost hij circa 90 euro. Qua bouwkwaliteit voelt de telefoon solide aan, maar ik ben benieuwd of dat over een jaar nog steeds zo ist. Het enige waar ik me momenteel aan stoor is de stortvloed aan whatsapp-berichten, maar dat ligt niet aan de telefoon. :')
Meh, in december nog 130 Euro voor betaald :D Maar ik sleep hem al een paar weken overal mee naar toe. Ben er erg tevreden over. Voelt stevig aan. Alles werkte, out-of-the-box. Ik had er geen omkijken naar. Prima dingetje tot nu toe.
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:47:52 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122577856
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:52 schreef Swiebeling het volgende:
Nou, ik heb deze week ook de neo n002i binnengekregen. Vanavond eindelijk de nederlandse rom geflashed. Werkt allemaal prima.
Wel heb ik nog even zitten klooien met het flashen van de taiwan-recovery. Iedereen in dit topic heeft het over "de recovery.img flashen". Wat ik downloadde was een .rar met daarin nog een aantal extra bestanden.
Deze moest ik ook in de root van de sdcard zetten, anders wilde hij niet opstarten in recovery.

Verder vrij gemakkelijk door de chinese menu's heengeworsteld (de onderste keuze waar SD in staat..
Alles lijkt te werken, dank je wel!
Als het niet echt duidelijk was ben je bij dezen uitgenodigd om een step-by-step tutorial voor de N002i te schrijven. Linkje kunnen we in de OpeningsPost gooien zodat mensen die een verse N002i krijgen er wat aan hebben. ;)
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn pa is binnenkort jarig en mijn moeder wil 'm een smartphone cadeau doen. Budget is rond de 200 euro en hij moet een beetje degelijk zijn, en een redelijk (niet te) groot scherm is een pré.

Zo kwam ik op de Huawei Ascend G330 uit. Heeft iemand daar al ervaring mee? Of met de G300 misschien (het single-core broertje)? Voelt dat ding een beetje degelijk aan?

http://www.conrad.nl/ce/n(...)ixcamera-Donkergrijs
Insteek van het topic was min of meer om mensen bekend te maken met het zelf halen van leuke Chinese phones úit China voor een zo goed mogelijke prijs. De 512MB en 1500mAh van de G330 zijn af te raden. Je kunt voor 209 euro een betere telefoon halen. Voor veel minder geld heb je bijvoorbeeld een al een Neomobile N002i met 540p IPS-scherm en 1850mAh. Of voor wat meer dan de N002i haal je een leuke Jiayu in huis. G2, G2s, G3. Of misschien zelfs een quadcore Newman N2 (CNY2013 als coupon gebruiken -> 257.39 USD ~> 190 EUR excl. mogelijke importkosten)?

Ik weet natuurlijk niet hoe snel je oude man jarig is en het is natuurlijk zo goed als Chinees nieuwjaar al, dus duurt lang, maar ik zou Conrads Huawei lekker laten schieten. Desnoods doe je 'em een quadcore chinaphone tegoedbon cadeau.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122595294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:06 schreef Klaaz het volgende:

[..]

Vervolg van mijn ervaring:
Gisteren gechat met live support van pandawill, gevraagd of mijn express checkout buy via PayPal gekoppeld kon worden aan mijn nieuw aangemaakte account zodat ik de order kon volgen. Dat kun niet zeiden ze.

Ok, kan ik dan een tracking nummer krijgen? Nee ook dat kon ook niet omdat het een paypal express checkout order was. De betaling was ondertussen binnen en ik kon weer contact met ze opnemen voor een statusupdate m.b.t. de verzending. In verband met chinees nieuwjaar zou het verzenden van de Newman N2 uiterlijk binnen 48 uur gebeuren, hij was op voorraad.

Nou is contact opnemen met pandawill niet echt efficient, mails worden na een dag of twee pas beantwoord en het wachten op de live chat queue duurt zo maar drie kwartier. En je moet er echt bij blijven want je wordt niet gewaarschuwd met een geluidje oid dat je aan de beurt bent.

Wat schertst mijn verbazing, vanmorgen kreeg ik een mail dat de order geshipped was met daarin een tracking code.

Wordt vervolgd ;-)

Nu maar hopen dat het allemaal een beetje goed verloopt tijdens shipping en klaring ;-)
Wel, de unbranded Xiaomi M1S voor mijn dochtertje is binnen (1 week!). De eerste Android in mijn handen (heb zelf mijn derde iPhone). Allemachtig wat een dingetje voor 88 dollar. Mooi scherm, GPS alles erop en eraan. Dat belooft wat voor de Newman N2 die nog moet arriveren.

Op de M1S staat overigens gewoon de playstore en het andere Google spul. Ik heb wel eens begrepen dat dat niet altijd het geval is. Uiteraard ook wat Chinese meuk maar dat kan er eenvoudig af gegooid worden.

Is het nog een idee het ding te voorzien van een andere ROM voor zover dat mogelijk is?

Oh ja: geen import en administratiekosten bij deze ;-)
pi_122595797
Ik ga vanavond wel even zitten om er een mooi verhaaltje van te brouwen, voor anderen ook wel interessant.
Voor de prijs (omgerekend 117 euro) een geweldig toestel. Ik hoefde ook geen invoerrechten te betalen, maar zelfs dan was het nog niet duur geweest.
Ik had al een Amoi N820 met TFT-scherm. De kleuren en de kijkhoek van het IPS-scherm van de n002i zijn echt veel beter, alhoewel ik zwart wel iets minder mooi vind.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]
Als het niet echt duidelijk was ben je bij dezen uitgenodigd om een step-by-step tutorial voor de N002i te schrijven. Linkje kunnen we in de OpeningsPost gooien zodat mensen die een verse N002i krijgen er wat aan hebben. ;)
Kom net kijken...
pi_122595910
Dacht dat er nog mtk6589 gsm waren maar de THL W8 is blijkbaar toch wel al beschikbaar http://www.pandawill.com/(...)t-camera-p71692.html en dan is thl de eerste echt bestaande mtk6589 of heb ik er nog 1 gemist.
pi_122598750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Ik had die Andy van Gizchina een mail gestuurd (hij heeft hem immers gereviewed:

The GPS is quite slow to lock on. From my use the iPhone 4 and Xiaomi M2 are both much faster.

Once locked on though it is fine in use.

Tja, wat is langzaam? Misschien heeft de iphone binnen 2 seconde een aantal satellieten en de newman pas na 10 seconde? Als het maar goed werkt, dan maar paar seconde langer wachten
pi_122599050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:46 schreef Fasroslis het volgende:
Dacht dat er nog mtk6589 gsm waren maar de THL W8 is blijkbaar toch wel al beschikbaar http://www.pandawill.com/(...)t-camera-p71692.html en dan is thl de eerste echt bestaande mtk6589 of heb ik er nog 1 gemist.
Mooie specificaties voor die prijs. Hoe verhoudt die processor zich tov de exynos van de Newman?
pi_122602436
Even een quote uit een ouder topic;

quote:
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:52 schreef vuurpaard66 het volgende:
let wel op dat er daadwerkelijk 32gb op die kaartjes zit wordt wel eens gerommeld en blijkt er veel minder geheugen op. ik dacht dat je in NL had gekocht vandaar
Ik heb ze binnen 3x32GB geheugen en het is mij bevallen *)

Het zijn samsung microsdhc card class 10 (r: 24mb/s, w: 7mb/s) en dat voor ruim 17 euro!!

ik heb ze getest met roadkil's speed disk en die gaf inderdaad ook deze waarden aan, echter wel bij blokken boven de 16KB blocks
WAS het Leukste koopje in jaren :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Chandler op 07-02-2013 21:43:22 ]
Just say hi!
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:09:20 #73
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_122603910
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Chandler het volgende:
Even een quote uit een ouder topic;

[..]


[..]

Ik heb ze binnen 3x32GB geheugen en het is mij bevallen *)

Het zijn samsung microsdhc card class 10 (r: 24mb/s, w: 7mb/s) en dat voor ruim 17 euro!!

ik heb ze getest met roadkil's speed disk en die gaf inderdaad ook deze waarden aan, echter wel bij blokken boven de 16KB blocks
Leukste koopje in jaren :+
Zou je zo lief willen zijn en er een bestandje van 30 gb opzetten? :*
Say whaaaat?
pi_122604684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:46 schreef Fasroslis het volgende:
Dacht dat er nog mtk6589 gsm waren maar de THL W8 is blijkbaar toch wel al beschikbaar http://www.pandawill.com/(...)t-camera-p71692.html en dan is thl de eerste echt bestaande mtk6589 of heb ik er nog 1 gemist.
al zijn de specificaties nog zo mooi, maar met zo'n THL W8, daar wil je toch niet mee rond lopen?
het merknaampje en het logo moet ogen als een HTC phone.. en het design is gejat van de samsung S3..


:') :')

HTC logo:



THL logo:






Samsung S3:



THL W8:



[ Bericht 14% gewijzigd door Downstar op 07-02-2013 18:40:48 ]
pi_122605207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

al zijn de specificaties nog zo mooi, maar met zo'n THL W8, daar wil je toch niet mee rond lopen?
het merknaampje en het logo moet ogen als een HTC phone.. en het design is gejat van de samsung S3..

:') :')

HTC logo:

[ afbeelding ]

THL logo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Samsung S3:

[ afbeelding ]

THL W8:

[ afbeelding ]
Dan hadden ze beter een wat mooier logo kunnen namaken, HTC en bijvoorbeeld ook LG hebben echt ondermaatse logo's..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_122605940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:46 schreef Thas het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter een wat mooier logo kunnen namaken, HTC en bijvoorbeeld ook LG hebben echt ondermaatse logo's..
Het gaat hen natuurlijk niet om de mooiigheid van de logo's maar op de bekendheid van de merken..
oftewel, gedeeltelijk willen meeliften op het succes van de grotere merken..
ondanks het logo dus niet 1 op 1 is gekopieerd, is het vrijwel snel duidelijk welk merk wel word bedoeld..
pi_122606288
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:09 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Zou je zo lief willen zijn en er een bestandje van 30 gb opzetten? :*
Of probeer maar eens te formateren 8-)
pi_122606576
draai eens een test op die kaartjes met dit programmatje;

h2testw

http://www.pendriveapps.c(...)lash-drives-h2testw/

Dat is DE tool om fake usb/kaartjes/schijven te testen!
ben benieuwd naar het resultaat :D
pi_122607156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:02 schreef Downstar het volgende:

[..]

Het gaat hen natuurlijk niet om de mooiigheid van de logo's maar op de bekendheid van de merken..
oftewel, gedeeltelijk willen meeliften op het succes van de grotere merken..
ondanks het logo dus niet 1 op 1 is gekopieerd, is het vrijwel snel duidelijk welk merk wel word bedoeld..
Goh nee echt?
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_122607233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:29 schreef Thas het volgende:

[..]

Goh nee echt?
:') ,

jij brengt je mening na voren met het feit dat jij de logo's ondermaats vind..
mooi of niet mooi is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, misschien vonden die chineesjes het wel juist heel mooi.. 8)7
pi_122607262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:31 schreef Downstar het volgende:

[..]

mooi of niet mooi is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, misschien vonden die chineesjes het wel juist heel mooi.. 8)7
Zeg dat dan, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_122607336
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:09 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Zou je zo lief willen zijn en er een bestandje van 30 gb opzetten? :*
Al gedaan, 3x, :D duurt wel een aardige tijd voordat je 32GB vol hebt trouwens :{
Just say hi!
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:40:46 #83
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122607718
1 van de reviews er onder is niet heel positief:
quote:
By: papacase February 05, 2013
All are fakes, Avoid this seller............. If you try to test them all fails,I try to put files on them but they can only accept 2GB in total.while the MICRO SD CARD IS 32GB. totally waste of money!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I TRIED TO SELL THEM BUT ALL MY CUSTOMER WHO BOUGHT THEM BROGHT THEM BACK BECAUSE THEY ARE NOT WORKING. WHY DO YOU SELL FAKE PRODUCTS??????????????????.ITS NOT GOOD FOR MY SHOP. MY CUSTOMERS DONT TRUST ME ANYMORE...................................
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122608203
Dan kan ik me bijna niet voorstellen (kon ik al niet, gezien de prijs en de reputatie van geheugen in china) dat de kaartjes van chandler wel echt zijn :P
pi_122608480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:50 schreef Downstar het volgende:
Dan kan ik me bijna niet voorstellen (kon ik al niet, gezien de prijs en de reputatie van geheugen in china) dat de kaartjes van chandler wel echt zijn :P
Hoeft je ook niet te geloven natuurlijk *) maar ik ben nu h2testw aan het draaien en zal daar straks wel een screenshotje van plaatsen! :)
Just say hi!
pi_122609822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Chandler het volgende:

[..]

Hoeft je ook niet te geloven natuurlijk *) maar ik ben nu h2testw aan het draaien en zal daar straks wel een screenshotje van plaatsen! :)
haha het is geen strijd ofzo (wel echt vs niet echt :P), maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het verzenden van fake geheugen naar sowieso 1 persoon, niet echt een positief beeld geeft over de andere geheugenkaartjes welke verzonden zijn door die verkoper :P

maar ik ben benieuwd :)
pi_122613651
Klopt het is inderdaad ook een strijd :P wedstrijd tussen de echte en de neppe :P

Ik verbaas mij niet meer over aankopen op het internet, ben zelf al een paar keer in iets gestonken maar heb ook al een aantal keren dingen gekocht waarvan je dacht, dat kan echt niet, nou soms kan het wel :P maar hij is nu bezig met verifiëren :D nog een uurtje geduld!...
Just say hi!
pi_122613930
Zoals beloofd:
Stappenplan flashen nieuwe Neo N002i
Ik heb niets zelf verzonnen, maar alleen stappen verzameld uit een aantal posts van dit forum. Ik heb ze gebruikt om een een Neo N002i (met IPS-scherm), die door Lightake.com is geleverd, te voorzien van nederlandstalige software. Dus alle credits naar degenen die alles uitgezocht hebben.

De Neo N002i werd bij mij geleverd met een T16-Rom, met daarin alleen een engels en chinese taalinstelling. Verder is hij voorzien van een aantal chinese apps, de Google Play Store was wel geïnstalleerd, maar wilde niet opstarten. Dit is dus niet echt bruikbaar.
Er is door een mede-gebruiker eerder voor de N02-M een nederlandse T12-Rom gemaakt met daarin ook de Google Apps/Gapps: Google Play Store en Gmail. De exacte verschillen tussen T12 en T16 weet ik niet, maar zullen niet groot zijn.

De ROM wordt geflashed door middel van het recovery-menu. Deze ROM was bij mij met de voorgeinstalleerde engelstalige recovery niet te flashen, hiervoor heb je dan ClockWorkMod (CWM) recovery nodig. Voor de N002i (met IPS-scherm) is deze recovery alleen bechikbaar in het chinees.
Deze CWM recovery is op zijn beurt te flashen vanuit de app "Mobile Uncle", dus deze app moet geinstalleerd worden. Voor de werking van deze app moet de telefoon geroot zijn, dit is meestal al het geval.
Verder schijnt er een probleem te zijn met FM-radio, waarvoor ook een fix beschikbaar is. Geen idee of ik ook dit probleem had, maar voor de zekerheid deze fix ook geflashed.

Dus te doen:

• Verzamelen software en plaatsen op de micro SD Card
• Installeren van Mobile Uncle
• Flashen CWM recovery
• Flashen Nederlandse T12 Rom
• Flashen FM radio fix

Benodigd:

• NIeuwe N002i met root. Root is hier niet beschreven, de mijne was standaard al geroot en voorzien van chinese superuser-app.
• Volle accu, dus eerst opladen
• Micro SD-Card. Is niet meegeleverd met de telefoon, en is na installatie in principe ook niet meer nodig. Via een usb-adapter te gebruiken op de PC

Verzamelen software en plaatsen op de micro SD Card
Waar heb ik alles gevonden? Met dank een dj smiley voor het verzamelen: www.djsmiley.com/neon002i/

• Mobile uncle App; com.mobileuncle.toolbox-1.apk, kopieren naar de root van de SDCard
• Recovery image, Taiwanese versie. taiwan101_n002i_data2.5g_recovery.rar Op de PC alle bestanden uitgepakt naar de root van de sdcard.
• Nederlandse T12-Rom; neon002_t12nl_v1_xenorium.zip . Het downloaden van de ROM liep halverwege vast, dus deze heb ik van: https://dl.dropbox.com/u/(...)12NL_v1_Xenorium.zip Zip-file gekopieerd naar de root van de Sdcard
• fm-radio-fix, fix_fmradio_flashlight_xenorium.zip Zip file gekopieerd naar de root van de Sdcard

Installeren van Mobile Uncle en flashen CWM recovery
De SD-Card met alle bestanden in de telefoon plaatsen, telefoon opstarten. Vanuit de app-drawer de filemanager opstarten.
Zoek naar de apk-file van mobile uncle in de root van de sdcard. Om deze te installeren moet je wel rechten hebben om apk's te installeren van onbekende bronnen, dit was bij mij standaard al het geval, zo niet: vink Settings > Security > Unknown sources aan. Na selectie van de apk-file bevestigen dat hij Mobile uncle kan installeren.
Daarna mobile uncle opstarten. Bij het opstarten wordt om root-toegang gevraagd in het chinees, de rechterknop is "toestaan".
Vanuit mobile uncle de recovery image flashen: druk op "Recovery Update", selecteer de recovery.img op de sd card.
Klik op bevestigen bij "Are you sure flash recovery", en daarna op OK om te herstarten in recovery.

Flashen Nederlandse T12 Rom en Flashen FM radio fix
Bij het opstarten kom je in het chinese menu terecht..
Kies de 5e optie (iets met "SD") met de volume-knoppen, en selecteer met de powerknop, daarna de 2e optie (weer iets met "SD"). Scroll daarna naar "neon002_t12nl_v1_xenorium.zip". Even geduld tijdens het flashen.
Daarna de FM-radio-fix-zip geflashed op dezelfde manier.

Have fun
Vanuit de recovery, kies de bovenste optie om te rebooten. De eerste keer duurt het opstarten erg lang, dus even geduld.
Voila, een nederlandse N002i met Google Play Store en Gmail. Apps zoals Google maps en youtube zijn daarna gewoon via de Play Store te installeren.
Kom net kijken...
pi_122615543
Report: het test programmatje geeft inderdaad aan dat na 4GB alles CORRUPT is :{

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Warning: Only 31987 of 31988 MByte tested.
The media is likely to be defective.
3.9 GByte OK (8183680 sectors)
16.0 GByte DATA LOST (33638108 sectors)
Details:36 MByte overwritten (73728 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
16.0 GByte corrupted (33564380 sectors)
36 MByte aliased memory (73728 sectors)
First error at offset: 0x00000000f9bf0000
Expected: 0x00000000f9bf0000
Found: 0x0000000000000000
H2testw version 1.3

Dat wordt dus een refund jammer, snap dat sommige zaken soms niet helemaal goed afgeleverd kunnen worden maar 3 van de 3, en in de aanbieding op de site stonden meer goede dan slechte reacties.... :{ ach gaan we niet dood aan en m'n geld krijg ik als het goed is toch terug.
Just say hi!
pi_122615801
Iemand ervaring met deze?

http://www.aliexpress.com(...)&af=cj_4567219&vd=30

OS Android 4.2.1
CPU Hardware MTK6577 Cortex A9 1.2GHz
ROM 4GB
RAM 1GB
138$ inc. shipping.

[ Bericht 41% gewijzigd door TremNL op 07-02-2013 22:00:53 (link aangepast) ]
pi_122617316
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef TremNL het volgende:
Iemand ervaring met deze?

http://www.aliexpress.com(...)&af=cj_4567219&vd=30

OS Android 4.2.1
CPU Hardware MTK6577 Cortex A9 1.2GHz
ROM 4GB
RAM 1GB
138$ inc. shipping.
Geen ervaring maar ik zie nergens een playstore. Voor mij best wel belangrijk.
pi_122617788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:45 schreef Chandler het volgende:
Report: het test programmatje geeft inderdaad aan dat na 4GB alles CORRUPT is :{
[ code verwijderd ]

Dat wordt dus een refund jammer, snap dat sommige zaken soms niet helemaal goed afgeleverd kunnen worden maar 3 van de 3, en in de aanbieding op de site stonden meer goede dan slechte reacties.... :{ ach gaan we niet dood aan en m'n geld krijg ik als het goed is toch terug.
Helaas zoals ik en de wat ervaren china shoppers al verwachtte :P..
Bespaar je de moeite en haal geheugen lekker van een bekend(er) merk in Nederland in een vertrouwde webshop :)
geheugen is hier helemaal niet zo duur en je bent zeker van echt spul!

laat ook zeker even een negatieve feedback achter, zodat anderen hier ook niet de dupe van worden!
succes met refunden, hoop dat je snel je geld weer terug hebt!
pi_122618219
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef TremNL het volgende:
Iemand ervaring met deze?

http://www.aliexpress.com(...)&af=cj_4567219&vd=30

OS Android 4.2.1
CPU Hardware MTK6577 Cortex A9 1.2GHz
ROM 4GB
RAM 1GB
138$ inc. shipping.
Display Size
4.7 inch

Screen Type
TFT

Screen Resolution

854 x 480 pixels

alleen al de resolutie op dat formaat scherm spreekt me niet echt aan...in mijn ogen te laag..
Batterij mah kan ik niks over vinden?

geen IPS..

ik zou zelf gewoon +- 25$ meer uitgeven en dan lekker voor een neo n002 of n002i (met ips scherm dus) gaan, dat is een degelijke telefoon qua bouwkwaliteit, de ips dus ook een mooi scherm, prima resolutie op 4.5 inch.. MTK6577 + 1GB RAM..

lijkt me voor die 15-20 euro meer een betere keuze :)
pi_122618269
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef TremNL het volgende:
Iemand ervaring met deze?

http://www.aliexpress.com(...)&af=cj_4567219&vd=30

OS Android 4.2.1
CPU Hardware MTK6577 Cortex A9 1.2GHz
ROM 4GB
RAM 1GB
138$ inc. shipping.
kun je beter neo n002i kopen. Ips scherm. Betere camera. Play store
:]
pi_122618352
De NEO N002I of de Jiayu G3?

Kan niet kiezen :')
pi_122618531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:31 schreef TremNL het volgende:
De NEO N002I of de Jiayu G3?

Kan niet kiezen :')
G3 heeft dan weer voordeel;

-HD resolutie
-Betere Batterij ( 2750 om 1850 )
pi_122618720
Is zo'n HD Scherm niet wat teveel van het goede voor de processor... Dus misschien minder vloeiend? En in hoeverre zal iemand die hiervoor een GS2 heeft gehad het verschil merken..?
pi_122618776
dat stappenplan van Swiebeling, kan ik dat ook gebruiken voor de NEO no2-m ? die hoop ik namelijk vogelgende week ofzo van lightake binnen te krijgen.
pi_122618896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:38 schreef sketchertje het volgende:
dat stappenplan van Swiebeling, kan ik dat ook gebruiken voor de NEO no2-m ? die hoop ik namelijk vogelgende week ofzo van lightake binnen te krijgen.
Daar zijn al uitgebreide tuts voor ;)
pi_122619088
klopt maar het is bijna dezelfde foon, enige verschil is dat ips scherm toch? dus blijft mijn vraag weet iemand of ik dezelfde methode kan gebruiken? of moet ik de voorgaande methode van jou gebruiken?
pi_122619820
Wat is het verschil tussen de Neo N02-M en de Neo N002I?
pi_122619846
En let op dat het misschien niet eens android 4.2.1 is
pi_122620860
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:56 schreef TremNL het volgende:
Wat is het verschil tussen de Neo N02-M en de Neo N002I?
volgens mij is de Neo N02-M de voorloper en heeft een tft-scherm en de Neo N002I heeft een ips scherm.
ook ziet de witte versie er iets anders uit. (ik vind mooier)

Maar ik heb dacht ik gezien dat in de N02-M in de software (about phone) gewoon N002I staat.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:04:13 #104
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122623527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:37 schreef TremNL het volgende:
Is zo'n HD Scherm niet wat teveel van het goede voor de processor... Dus misschien minder vloeiend? En in hoeverre zal iemand die hiervoor een GS2 heeft gehad het verschil merken..?
Je gaat er niet echt op achteruit maar ook niet op vooruit. De resolutie kan de GPU wel trekken :D
Batterij is en blijft gewoon het grootste pluspunt van de G3.

2 dagen gebruik lukt hier (vaak) wel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122627458
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:21 schreef Downstar het volgende:
Helaas zoals ik en de wat ervaren china shoppers al verwachtte :P..
Bespaar je de moeite en haal geheugen lekker van een bekend(er) merk in Nederland in een vertrouwde webshop :)
geheugen is hier helemaal niet zo duur en je bent zeker van echt spul!

laat ook zeker even een negatieve feedback achter, zodat anderen hier ook niet de dupe van worden!
succes met refunden, hoop dat je snel je geld weer terug hebt!
Normaal koop ik via EBAY en daar is mijn ervaring een stuk beter (ook met chinezen ;)) maar goed, zal zeker slechte feedback plaatsen, maar wacht eerst op mijn refund...
Just say hi!
pi_122627941
De engelse recovery voor de N02-M werkt niet voor de N002i. Andersom waarschijnlijk wel, dus je zou het kunnen proberen.
Persoonlijk zou ik wel een engelse recovery nemen, zie hiervoor inderdaad de eerder geplaatste tutorials.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:38 schreef sketchertje het volgende:
dat stappenplan van Swiebeling, kan ik dat ook gebruiken voor de NEO no2-m ? die hoop ik namelijk vogelgende week ofzo van lightake binnen te krijgen.
Kom net kijken...
pi_122629093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

al zijn de specificaties nog zo mooi, maar met zo'n THL W8, daar wil je toch niet mee rond lopen?
het merknaampje en het logo moet ogen als een HTC phone.. en het design is gejat van de samsung S3..

:') :')

HTC logo:

[ afbeelding ]

THL logo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Samsung S3:

[ afbeelding ]

THL W8:

[ afbeelding ]
Mij gaat het toch vooral over de specs, bang for a buck en beschikbaarheid en op dat vlak scoort hij wel goed lijkt me. Antutu zou 9234 zijn (tov 10198 s3 en 9866 N003) Wat niet wil zeggen dat ik de copy-policy van thl zeker niet toejuich.
pi_122629345
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Chandler het volgende:
Ik heb ze binnen 3x32GB geheugen en het is mij bevallen Het zijn samsung microsdhc card class 10 (r: 24mb/s, w: 7mb/s) en dat voor ruim 17 euro!!ik heb ze getest met roadkil's speed disk en die gaf inderdaad ook deze waarden aan, echter wel bij blokken boven de 16KB blocksWAS het Leukste koopje in jaren
ben jij dezelfde persoon als Casper_nl?? zoja dan weet ik dat juiste persoon heeft gereageerd op mijn persoonlijke vragen...alvast dank voor snelle reactie
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:52:56 #109
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122631068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 07:24 schreef Chandler het volgende:

[..]

Normaal koop ik via EBAY en daar is mijn ervaring een stuk beter (ook met chinezen ;)) maar goed, zal zeker slechte feedback plaatsen, maar wacht eerst op mijn refund...
Don't wanna say I told you so, but... :P
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:30 schreef shiznuts het volgende:
Waar zie jij op die pagina reviews staan dan. :') Er staat alleen ordergeschiedenis.
Onder reviews staat: 'There are no customer reviews yet,be the first to review this item'.

Anywayz, geheugenkaartjes is niet iets waar ik op ga besparen. Als er dan al Chinese webshop meuk in huis komt, dan tenminste van een Chinees/Koreaans/Japans merk ofzo, maar dit is gewoon merkloos spul. Zie ook de daadwerkelijke reviews bij het profiel van de verkoper van mensen die wel hun kaartjes checken op hun kunnen na binnenkomst...

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

SanDisk. _O_ Samsung. ^O^
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:20 schreef Swiebeling het volgende:
Zoals beloofd:
Stappenplan flashen nieuwe Neo N002i
[..]
Toppie! ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:44 schreef sketchertje het volgende:
klopt maar het is bijna dezelfde foon, enige verschil is dat ips scherm toch? dus blijft mijn vraag weet iemand of ik dezelfde methode kan gebruiken? of moet ik de voorgaande methode van jou gebruiken?
Die CWM is voor de N002i en is in het Chinees. Kijk je in de OP (OpeningsPost) onder 'Community support (Rooting, tweaks & reviews)' dan kom je uit bij een link naar de simpele instructies voor de N002 (also known as N02-M): DIG / Chinese Smartphones #14 - Quadcore, quadcore, quadcore. quadcore! . Easy peasy.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122634207
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef vuurpaard66 het volgende:

[..]

ben jij dezelfde persoon als Casper_nl?? zoja dan weet ik dat juiste persoon heeft gereageerd op mijn persoonlijke vragen...alvast dank voor snelle reactie
Nope, ik heb wel kloontjes (stuk of 10 ofzo) maar die gebruik ik al zeker 8 jaar niet meer ;)
Just say hi!
pi_122649233
http://www.gizchina.com/2(...)-show-us-everything/

Dat gaat 'm worden :9~
Nu hopen dat 'ie een beetje snel beschikbaar is.
pi_122649339
Specs zijn goed, maar niet mijn smaak
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:30:38 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122649729
Witte fronts... chromen randjes. ;(
Juist nu de toffe quadcores op handen zijn slaan ze allemaal een richting in die mij niet bevalt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122649874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:30 schreef shiznuts het volgende:
Witte fronts... chromen randjes. ;(
Juist nu de toffe quadcores op handen zijn slaan ze allemaal een richting in die mij niet bevalt.
De Jiayu G4 heeft vergelijkbare specs en ziet er totaal anders uit. Misschien is dat dan wat?
pi_122649910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:30 schreef shiznuts het volgende:
Witte fronts... chromen randjes. ;(
Juist nu de toffe quadcores op handen zijn slaan ze allemaal een richting in die mij niet bevalt.
G4, wit/zwart, komt allemaal goed joh! ;)
pi_122653413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:30 schreef shiznuts het volgende:
Witte fronts... chromen randjes. ;(
Juist nu de toffe quadcores op handen zijn slaan ze allemaal een richting in die mij niet bevalt.
SGS1 had ook een chromen randje, ik vond dat wel mooi hoor.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_122659524
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://www.gizchina.com/2(...)-show-us-everything/

Dat gaat 'm worden :9~
Nu hopen dat 'ie een beetje snel beschikbaar is.
Meh: wit
Meh: ongeinspireerde copy-cat van SGS S3/Nexus-alike

Nope, niet voor mij :)
mag het weten
pi_122673286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:45 schreef Chandler het volgende:
Dat wordt dus een refund jammer, snap dat sommige zaken soms niet helemaal goed afgeleverd kunnen worden maar 3 van de 3, en in de aanbieding op de site stonden meer goede dan slechte reacties.... ach gaan we niet dood aan en m'n geld krijg ik als het goed is toch terug.
verdorie das nu jammer, was ook te mooi om waar te zijn...bedankt voor feedback
pi_122673914
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:18 schreef vuurpaard66 het volgende:

[..]

verdorie das nu jammer, was ook te mooi om waar te zijn...bedankt voor feedback
Ach zo leer je er weer van hé! En we hebben het niet over grote bedragen! *) maar refund kan lang duren... en de verkoper heeft nog niet gereageerd...
Just say hi!
pi_122684911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Ik had die Andy van Gizchina een mail gestuurd (hij heeft hem immers gereviewed:

The GPS is quite slow to lock on. From my use the iPhone 4 and Xiaomi M2 are both much faster.

Once locked on though it is fine in use.

Al besteld? of serieus in de planning? Want ik weet niet of je het vondroid forum leest, maar daar hebben mensen nogal wat problemen met dat de telefoon te heet wordt en dat ze daardoor geen signaal meer hebben...
pi_122719296
@eleganza: stukje nazorg: op mijn nieuwe N002i werkt de gps ook prima.
Kom net kijken...
  zondag 10 februari 2013 @ 22:27:02 #122
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122733852
quote:
10s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:16 schreef Swiebeling het volgende:
@eleganza: stukje nazorg: op mijn nieuwe N002i werkt de gps ook prima.
Ga een dezer dagen nogmaals T16 er opgooien. Wie weet doet het nog iets. Ga morgen overigens NOG een N002i ophalen van het postkantoor (van een RX......DE code... wist niet wanneer ik m moest verwachten, kwam ie een dag nadat ik naar oostenrijk vertrok 8)7) Zal daarover ook nog wel even rapporteren, dit is een zwarte voor een vriendin van mij. Hoop voor haar dat het allemaal goed is op haar telefoon :) (het lijkt overigens wel zo dat altijd als ik iets uit china haal voor anderen, zij daar geen problemen mee hebben, en als ik er iets vandaan haal, het altijd iets heeft :{w )

Heb vreemd genoeg het gevoel overigens, dat het scherm wel wat groter mag. Ik dacht echt, ben ik nou gek of was het scherm gisteren groter... :') Miss ooit maar voor een 5 of 5,5 inch gaan. *O* De newman ziet er echt goed uit, maar ook de G4 mag er zijn. Voor nu werkt de rest op mn NEO en vind ik de parelmoerkleurige witte achterkant (jongens, jullie zijn gewaarschuwd!) als vrouw zijnde nog steeds erg mooi *;
Koekje d'r bij?
pi_122735478
Mijn Newman N2

The item was scanned in the country of destination Netherlands at Feb 9, 2013.

hopelijk krijg ik het morgen :)

helaas is mijn Jiayu G3 nog steeds in Frankfurst sinds 19 Januari. Hopelijk dat Banggood het oplost na CNY.
pi_122744488
Nou, ik heb precies het tegenovergestelde. De neo verving een ZTE Blade met 3,5"scherm.
Daar heb ik dit weekend JB draaiend op gekregen, en was toch weer aangenaam verrast hoe fijn een kleiner toestel werkt met 1 hand.
De Neo is met 1 hand echt maar net aan te bedienen. Voor mij hoeft een telefoon geen mini-tablet te zijn, het formaat van een HTC One S voelt voor mij optimaal aan. Mag eerder iets kleiner dus...

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:27 schreef eleganza het volgende:

[..]
Heb vreemd genoeg het gevoel overigens, dat het scherm wel wat groter mag. Ik dacht echt, ben ik nou gek of was het scherm gisteren groter... :') Miss ooit maar voor een 5 of 5,5 inch gaan.
Kom net kijken...
  maandag 11 februari 2013 @ 11:42:49 #125
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122744907
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:25 schreef Swiebeling het volgende:
Nou, ik heb precies het tegenovergestelde. De neo verving een ZTE Blade met 3,5"scherm.
Daar heb ik dit weekend JB draaiend op gekregen, en was toch weer aangenaam verrast hoe fijn een kleiner toestel werkt met 1 hand.
De Neo is met 1 hand echt maar net aan te bedienen. Voor mij hoeft een telefoon geen mini-tablet te zijn, het formaat van een HTC One S voelt voor mij optimaal aan. Mag eerder iets kleiner dus...

[..]

Ik kom van een HTC Desire Z, en vind mn Ipod touch en mn desire z allemaal nu heeeel klein. En ik heb ook nog eens hele kleine handen :9 Moet echt een groot scherm hebben om goed te kunnen typen heb ik het idee XD Ben nu wel fysiek-toetsenbord-af, met Swiftkey kun je veel doen :)

Zit nog steeds met DHL te kloten overigens over de douanekosten van mijn NEO. Ze zeiden dat het 27 euro kostte, koerier zei dat t niks kostte, krijg ik een rekening van 27 euro (+10 euro admin kosten) die ze hebben berekend over een bedrag van 127 euro?! Geen probleem, die 27 euro, maar als dat over een bedrag van 127 euro komt en er stond 50$ op de invoice weet ik het ook niet. (verzendkosten van 80 euro lijkt me ook sterk :') ) Laat DHL zn werk nu maar doen, en als ze alsnog zeggen 27 euro, dan betaal ik dat wel :9 Wil gewoon zien waar ze dat bedrag vandaan toveren, zelfs al klopt het wel.
Koekje d'r bij?
  maandag 11 februari 2013 @ 18:01:12 #126
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122758235
Aight, heb de NEO van betreffende vriendin in huis, vertoont exact dezelfde problemen, wil geen fix krijgen.

@Swiebeling hoe heb jij je GPS getest?
Koekje d'r bij?
pi_122759845
@eleganza
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je GPS wel aangezet via settings en buiten geprobeerd?
Met Mobile uncle/ engineermode/MTK Ygps kan je eea testen.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:01:30 #128
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122760357
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:46 schreef elinx het volgende:
@eleganza
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je GPS wel aangezet via settings en buiten geprobeerd?
Met Mobile uncle/ engineermode/MTK Ygps kan je eea testen.
Uiteraard! Buiten pakt mijn foon dus gewoon geen signaal en wordt er vervolgens overgegaan op AGPS...
Beide foons pakken op dit moment in YGPS geen signaal van een satelliet op vaag genoeg. Hij geeft wel aan 'zoeken naar GPS' maar daar houdt het dus voor beiden mee op.

Beiden doen ze dit: http://img707.imageshack.us/img707/8121/screenshot2013021118565.png (copy/paste deze link) [edit:WUT? wat is dit waarom laat fok mn plaatje niet zo zien? :') )

Want dat ze beiden exact hetzelfde doen... doet mij vermoeden dat er ERGENS iets is wat ik zelf kan doen om het weer te laten werken. Detail overigens, heb de tweede op T16 laten draaien. Mijne draait nog steeds op Xenoriums T12.

Dit zal vast weer zoiets debiels zijn waar ik volledig over heen heb gekeken ofzo.. 8)7
Koekje d'r bij?
pi_122762030
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:01 schreef eleganza het volgende:

[..]

Uiteraard! Buiten pakt mijn foon dus gewoon geen signaal en wordt er vervolgens overgegaan op AGPS...
Beide foons pakken op dit moment in YGPS geen signaal van een satelliet op vaag genoeg. Hij geeft wel aan 'zoeken naar GPS' maar daar houdt het dus voor beiden mee op.

Beiden doen ze dit: [ http://img707.imageshack.us/img707/8121/screenshot2013021118565.png (copy/paste deze link) ] [edit:WUT? wat is dit waarom laat fok mn plaatje niet zo zien? :') )

Want dat ze beiden exact hetzelfde doen... doet mij vermoeden dat er ERGENS iets is wat ik zelf kan doen om het weer te laten werken. Detail overigens, heb de tweede op T16 laten draaien. Mijne draait nog steeds op Xenoriums T12.

Dit zal vast weer zoiets debiels zijn waar ik volledig over heen heb gekeken ofzo.. 8)7
Kijk even in het Tweakers topic van de Jiayu G3 o.a. in deze post: http://gathering.tweakers(...)ge/39703415#39703415

Wellicht dat je daar nog iets kan vinden mbt je GPS perikelen.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:02:57 #130
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122763403
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:39 schreef NameUnknown het volgende:

[..]

Kijk even in het Tweakers topic van de Jiayu G3 o.a. in deze post: http://gathering.tweakers(...)ge/39703415#39703415

Wellicht dat je daar nog iets kan vinden mbt je GPS perikelen.
Thanks! Heb ik even geprobeerd. Heb exact dezelfde resultaten als deze persoon: http://gathering.tweakers(...)ge/39706511#39706511

In MobileUncle wel een soort fix, maar verder nergens anders. en ALLEEN toen ik AGPS weer aanzette. 8)7
Koekje d'r bij?
pi_122764788
Nou, ik heb eigenlijk niks bijzonders ingesteld. Onder locatiediensten staat alles aangevinkt.
In de auto google maps aangezet, binnen 2 minuten sprong hij hij naar de juiste plek op de weg met een klein cirkeltje eromheen.
Werkt net zo goed als mijn andere telefoons dus.
Kom net kijken...
pi_122765107
GVD :(. Mijn pakketje (telefoon) is 'kwijtgeraakt' op het sorteercentrum van PostNL. Laatste stap was het scannen bij douane. Daarna geen teken van leven meer. Ben al sinds 14 januari aan het wachten. Ook geen brief of communicatie aan mijn adres.

Ze gaan nu een onderzoek starten. In verband met mijn vakantie helaas geen Paypal geschil kunnen openen :|W . Hier baal ik van. Ging er vanuit dat hij in de afgelopen 2 weken bel bezorgd zou worden.

Iemand nog tips wat ik kan doen behalve wachten? Heb Banggood ook gemaild. Klote.
Love is in the air!
pi_122766246
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Landgeld het volgende:
GVD :(. Mijn pakketje (telefoon) is 'kwijtgeraakt' op het sorteercentrum van PostNL. Laatste stap was het scannen bij douane. Daarna geen teken van leven meer. Ben al sinds 14 januari aan het wachten. Ook geen brief of communicatie aan mijn adres.

Ze gaan nu een onderzoek starten. In verband met mijn vakantie helaas geen Paypal geschil kunnen openen :|W . Hier baal ik van. Ging er vanuit dat hij in de afgelopen 2 weken bel bezorgd zou worden.

Iemand nog tips wat ik kan doen behalve wachten? Heb Banggood ook gemaild. Klote.
Ik heb ook zoiets alleen zit het vast in Duitsland. Gelukkig nog wel claim kunnen openen. Vraag me af idd wat er is gebeurt.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:21:02 #134
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122768131
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:25 schreef Swiebeling het volgende:
Nou, ik heb eigenlijk niks bijzonders ingesteld. Onder locatiediensten staat alles aangevinkt.
In de auto google maps aangezet, binnen 2 minuten sprong hij hij naar de juiste plek op de weg met een klein cirkeltje eromheen.
Werkt net zo goed als mijn andere telefoons dus.
Bij mij pakt ie dus op AGPS (terwijl GPS doodleuk aanstaat) een locatie ongeveer 500m verder op. Waar ik ben op dit moment is dus wel in de buurt, maar duidelijk niet het resultaat van goed werkende GPS :Z Weet het even nietmeer 8)7
Koekje d'r bij?
  maandag 11 februari 2013 @ 21:35:30 #135
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122768939
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:21 schreef eleganza het volgende:

[..]

Bij mij pakt ie dus op AGPS (terwijl GPS doodleuk aanstaat) een locatie ongeveer 500m verder op. Waar ik ben op dit moment is dus wel in de buurt, maar duidelijk niet het resultaat van goed werkende GPS :Z Weet het even nietmeer 8)7
Ik weet niet zeker of het al eerder gezegd is maar heb je dit al gecontroleerd ? Het vreemde is dat een paar dagen geleden ik geen probleem had met 'mijn 'N002i'. Nu net even naar buiten gegaan (koud...) en toen werkte het niet. Maar toen stond ik ook op balkon voor maximaal 15s ;)
pi_122770480
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:') Dan ken jij Giz-China/Andi nog niet. Een vrij populistische blog is het. En er worden vaak incorrectheden aangehaald. Verder is het gewoon een kwestie van lezen hoor...
Stja hij moet er wel geld mee verdienen he ;) Ik vraag me af of hij uberhaupts Chinees kan of alles door Google Translate haalt.

Ik ben trouwens gestopt met volgen van de nieuwtjes, want mijn Huawei Honor 2 is zeer snel en stabiel. Mijn sd kaartje in de Huawei Honor 2 is mooi als NTFS geformateerd en dat werkt dus gewoon, bij mijn HTC's deed alleem FAT32 het.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 11-02-2013 22:08:02 ]
pi_122772507
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:35 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of het al eerder gezegd is maar heb je dit al gecontroleerd ?.......
Kant en klare gps.conf bestanden staan hier. Je kan die voor NL of EU nemen.
Te flashen met CWM recovery. Wel zo eenvoudig
Probeer het vervolgens zonder agps en neem de tijd om buiten een gps fix te krijgen.

NB Daarna niet meer fasterfix oid gebruiken, want dan wordt gps.conf weer gewijzigd.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 11-02-2013 22:49:33 ]
pi_122778115
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:49 schreef Majinster het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets alleen zit het vast in Duitsland. Gelukkig nog wel claim kunnen openen. Vraag me af idd wat er is gebeurt.
Iemand nog tips wat je kan doen in zo'n geval? De man van PostnL had het over een aangetekend pakketje, dus daar zit nog een kans.... Verder schat ik mijn kansen niet hoog in. Stelletje dieven.

Heb Banggood gemaild, maar die hebben Chinees nieuw jaar. Erg irritant.....
Love is in the air!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:36:56 #139
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122780029
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:43 schreef elinx het volgende:

[..]

Kant en klare gps.conf bestanden staan hier. Je kan die voor NL of EU nemen.
Te flashen met CWM recovery. Wel zo eenvoudig
Probeer het vervolgens zonder agps en neem de tijd om buiten een gps fix te krijgen.

NB Daarna niet meer fasterfix oid gebruiken, want dan wordt gps.conf weer gewijzigd.
Volgens mij is het een hopeloos geval. Niks. Zal het bnnenkort eens ergens anders proberen, als ik buiten sta (lees: omdat het zo koud is mn telefoon op mn balkon leg :P) nog steeds geen fixes. Idem voor het andere toestel. 8)7

Typisch gevalletje van 'altijd tijdens chinees nieuwjaar' |:( O-)

EDIT: De 'nieuwe' NEO heeft MAGICALLY ineens een fix! (10 in view en 4 in use in GPS test na ongeveer een kwartier binnen) :D Zal die andere dan toch maar terugflashen naar T16... who knows heeft het nog invloed ergens. Mijn eigen NEO heeft inmiddels twee satellieten in zicht (wat meer was dan eerst! *O* ) maar onder geen beding pakt ie er meer op dan die twee.

[ Bericht 15% gewijzigd door eleganza op 12-02-2013 09:46:49 ]
Koekje d'r bij?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:56:53 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122781839
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Stja hij moet er wel geld mee verdienen he ;) Ik vraag me af of hij uberhaupts Chinees kan of alles door Google Translate haalt.

Ik ben trouwens gestopt met volgen van de nieuwtjes, want mijn Huawei Honor 2 is zeer snel en stabiel. Mijn sd kaartje in de Huawei Honor 2 is mooi als NTFS geformateerd en dat werkt dus gewoon, bij mijn HTC's deed alleem FAT32 het.
Hij gebruikt translate, vaak interpreteer ik dingen toch anders dan Andi :+

Volg het zelf ook wat minder (op de topics op GOT en FOK! na), denk dat ik een (tijdelijk) overstap ga maken richting Sony ;)

In other news:

http://tweakers.net/nieuw(...)voor-mobieltjes.html
Renesas kwam eerder nog wel een aantal keer terug in (budget) tablets uit China. Aangezien de Big.little dualcore voor toestellen van rond de $200 dollar beschikbaar moet worden denk ik dat het best een leuke nieuwe stap is voor Chinese bedrijven om in te stappen. Helaas staat er niks over Dual-Sim. Het lijkt een dual-sim zie plaatje.

Verwacht wel wat van Renesas, ze waren één van de eerste fabrikanten die een dualcore A9 processor in een budget tablet op de markt brachten (april 2011) toen de rest het nog moest doen met cortex A8 van samsung (of nog slechter ARM11).

De Android versie van renesas was zeer snappy heerlijk om mee te werken ondanks dat de kloksnelheid zo laag was (0.5Ghz x 2)

Helaas heb ik ze de laatste jaren weinig meer op de markt gezien :'( (De Rena3/NEC is wel lang verkocht).

Nu gaan ze zich dus richten op telefoons, wellicht waag ik nog eens een poging ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:59:40 #141
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_122783785
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:43 schreef elinx het volgende:

[..]

Kant en klare gps.conf bestanden staan hier. Je kan die voor NL of EU nemen.
Te flashen met CWM recovery. Wel zo eenvoudig
Probeer het vervolgens zonder agps en neem de tijd om buiten een gps fix te krijgen.
Hmm. Dan zit ik nog wel met die chinese CWM op de N002i die ik dan moet gebruiken om die zip te installeren.. |:( Affijn: leuk klusje voor vanavond.
pi_122786918
Yay me Freelander I20 binnen nu even de updates erop pleuren
pi_122787211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:43 schreef Majinster het volgende:
Yay me Freelander I20 binnen nu even de updates erop pleuren
Nice, kun je misschien een korte review met eventueel wat foto's plaatsen? Wil die misschien ook bestellen.

Waar heb je hem vandaan, en hoe snel was hij binnen?
pi_122787268
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nice, kun je misschien een korte review met eventueel wat foto's plaatsen? Wil die misschien ook bestellen.

Waar heb je hem vandaan, en hoe snel was hij binnen?
Banggood, 2 weken ik ben hem nu aan het updaten. Klein review komt hopelijk vanavond
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:52:59 #145
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122787272
okee, ik merk dat als ik in YGPS (via mobileuncle) COLD en FULL aantik (tegelijkertijd) dat hij dan ineens WEL een fix geeft na ongeveer vijf minuten zoeken (NL config file, met een verse T12, T16 pakt ie niet via de cwm recovery :') ). Maar om daarna weer een fix te krijgen moet ik exact hetzelfde doen, voor een foursquare check in ofzo nou niet echt praktisch :?
Hij doet het toch wel ergens. De nauwkeurigheid is nog niet top, maar het is nu 50m van waar ik ben ipv 500m! :)
Koekje d'r bij?
pi_122787351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:52 schreef Majinster het volgende:

[..]

Banggood, 2 weken ik ben hem nu aan het updaten. Klein review komt hopelijk vanavond
Top! Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de camera en de gaming performance. De 10% korting bij pandawill geldt nog tot vrijdag, dus voor die tijd wil ik hem wel bestellen.

Moest je nog bijbetalen aan de deur?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:55:48 #147
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122787389
Argh. Wilde edit, kreeg quote. a
Koekje d'r bij?
pi_122788364
Iemand enig idee hoe je aan de chinese namen komt van merken zoals Jiayu, Oppo, Umi enz. zodat je kan zoeken op taobao? Denk dat je zo flink wat kan besparen ivm mistertao.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:29:05 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122788517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef Riot- het volgende:
Iemand enig idee hoe je aan de chinese namen komt van merken zoals Jiayu, Oppo, Umi enz. zodat je kan zoeken op taobao? Denk dat je zo flink wat kan besparen ivm mistertao.
De modelnummers zullen niet echt anders heten, alleen de merknamen. Veelal wordt de processor genoemd in de producttitel. Gewoon zoeken op '6577 G3' en dan komt er vast een resultaat met de Jiayu G3. Dan kopieer je de Chinese tekens waarvan het je logisch lijkt dat 'Jiayu' betekent: tada. Zo doe ik dat altijd tenminste.

UMI: http://s.taobao.com/searc(...)297358_8935934&unid= , OPPO = OPPO gewoon.

[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 12-02-2013 14:35:06 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122790955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef Riot- het volgende:
Iemand enig idee hoe je aan de chinese namen komt van merken zoals Jiayu, Oppo, Umi enz. zodat je kan zoeken op taobao? Denk dat je zo flink wat kan besparen ivm mistertao.
Als je niet in China woont is het praktisch onmogelijk om zonder Taobao agent te kopen van Taobao. Dus ik weet niet wat je wilt bereiken, maareh..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:03:45 #151
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122792315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:33 schreef Thas het volgende:

[..]

Als je niet in China woont is het praktisch onmogelijk om zonder Taobao agent te kopen van Taobao. Dus ik weet niet wat je wilt bereiken, maareh..
Omdat je toch moet zoeken...? MisterTao heeft niet zo'n goede zoekmachine vaakt zorgt zoeken in het Chinees voor veel meer (en betere resultaten).

Probeer voor de grap maar eens Jiayu te zoeken op MisterTao...

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

De modelnummers zullen niet echt anders heten, alleen de merknamen. Veelal wordt de processor genoemd in de producttitel. Gewoon zoeken op '6577 G3' en dan komt er vast een resultaat met de Jiayu G3. Dan kopieer je de Chinese tekens waarvan het je logisch lijkt dat 'Jiayu' betekent: tada. Zo doe ik dat altijd tenminste.

UMI: http://s.taobao.com/searc(...)297358_8935934&unid= , OPPO = OPPO gewoon.
Zo doe ik het ook vaak :P En als dat niet het gewenste oplevert ga ik wel naar andere sites (fabrikant, Imp3 etc),
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122792515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Top! Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de camera en de gaming performance. De 10% korting bij pandawill geldt nog tot vrijdag, dus voor die tijd wil ik hem wel bestellen.

Moest je nog bijbetalen aan de deur?
Ok updaten niet gelukt... voegt volgens mij ook niks extra's toe wel camera update uit kunnen voeren. Nu maar eens met de Freelander I20 spelen. Ik heb niks hoeven te betalen aan de deur.

Antutu score : 15874

[ Bericht 1% gewijzigd door Majinster op 12-02-2013 17:18:59 ]
pi_122798738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:33 schreef Thas het volgende:

[..]

Als je niet in China woont is het praktisch onmogelijk om zonder Taobao agent te kopen van Taobao. Dus ik weet niet wat je wilt bereiken, maareh..
En daarnaast heb je een alipay account nodig, waar ook nog geld op moet staan en je dus weer een Chinese bankrekening nodig hebt, ik gebruik Mistertao soms ook als ik in China ben, maar dat is vanwege tegoed dat ik op mijn mistertao account had.
pi_122802837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:06 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

En daarnaast heb je een alipay account nodig, waar ook nog geld op moet staan en je dus weer een Chinese bankrekening nodig hebt, ik gebruik Mistertao soms ook als ik in China ben, maar dat is vanwege tegoed dat ik op mijn mistertao account had.
..Dat is dus ook waar ik op doelde :P
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_122828819
Paypal is ook een lekkere, zeg! Volgens de Google currency converter is 1 euro gelijk aan 1,35 dollar, maar volgens Paypal is het maar 1,30 dollar.
pi_122834795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Paypal is ook een lekkere, zeg! Volgens de Google currency converter is 1 euro gelijk aan 1,35 dollar, maar volgens Paypal is het maar 1,30 dollar.
Paypal hanteert vrij ruime marges. Vaak is een cc goedkoper.
pi_122835333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Paypal is ook een lekkere, zeg! Volgens de Google currency converter is 1 euro gelijk aan 1,35 dollar, maar volgens Paypal is het maar 1,30 dollar.
Hanteren een winstmarge van ongeveer 3%. Is onderdeel van hun verdienmodel!
pi_122836334
Kan iemand ergens zien of de 15% valentijnsdag korting voor alles geldt?
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:32:24 #159
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122836694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kan iemand ergens zien of de 15% valentijnsdag korting voor alles geldt?
Welke 15%?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122836706
Sorry, die van banggood
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:38:06 #161
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122836896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Sorry, die van banggood
Staat verder niks bij, dus het lijkt van wel. CNY is vaak wel de beste periode om te bestellen :+ Veel kortingen :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122837498
In de specificaties staat vaak dat er Nederlandse taal aanwezig is op de desbetreffende telefoon of tablet. Maar is dit ook echt zo? En stel het staat er niet op, is het er makkelijk op te krijgen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_122859190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kan iemand ergens zien of de 15% valentijnsdag korting voor alles geldt?
volgens mij is korting alleen geldig by aankoop van "women clothing" maar kan me vergissen:)
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:43:03 #164
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122864961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:53 schreef dimmak het volgende:
In de specificaties staat vaak dat er Nederlandse taal aanwezig is op de desbetreffende telefoon of tablet. Maar is dit ook echt zo? En stel het staat er niet op, is het er makkelijk op te krijgen?
Als het er bij staat is het vaak zo, is nog vaker gewoon wel te vinden op internet ;)
Welk toestel gaat het om?
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 06:58 schreef vuurpaard66 het volgende:

[..]

volgens mij is korting alleen geldig by aankoop van "women clothing" maar kan me vergissen:)
Ah, helaas dan.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122866044
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 06:58 schreef vuurpaard66 het volgende:

[..]

volgens mij is korting alleen geldig by aankoop van "women clothing" maar kan me vergissen:)
Dat is een andere actie. De 15% valentijnsdag korting geldt blijkbaar alleen voor de items op de pagina die verschijnt wanneer je op de banner klikt, niet op smartphones.
pi_122868435
Weet iemand wat meer van de ZTE Grand Era U985? Die is 30 euro duurder dan de Newman N2, maar wel veel lichter, dunner en compacter. Heeft ook 720p IPS en een goede camera.

ZTE is op zich wel een prima merk toch?
pi_122868762
Ja... maar eh... dude... de U985 is een ZTE/China Mobile(branded) collab.
Dusse... TD-SCDMA. Dusse, gaat nie werke nie, hè.
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:02 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Kijk gewoon ff in de OP (OpeningsPost) onder 'DualSIM & Frequentiebanden'.
De meeste toestellen hebben gewoon GSM en WCDMA. Zodra iets non-WCDMA is, bijvoorbeeld TD-SCDMA ofzo, dan gaat het niet werken behalve in China! Deze phones targeten alleen de lokale markt en zijn vaak in samenwerking tussen een Chinese fabrikant en telecom provider. De ZTE U950 en U985 bijvoorbeeld.

In het algemeen zijn de MediaTek uitgeruste smartphones allemaal gekoppeld aan gangbare frequentiebanden voor gebruik in Europa.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122910640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:33 schreef shiznuts het volgende:
Ja... maar eh... dude... de U985 is een ZTE/China Mobile(branded) collab.
Dusse... TD-SCDMA. Dusse, gaat nie werke nie, hè.

[..]

Goed dat je het zegt, bedankt!

Werkt de Umi X1 wel? Die is interessanter geprijsd dan de Jiayu G3, met op het oog gelijke specs.
pi_122920883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, bedankt!

Werkt de Umi X1 wel? Die is interessanter geprijsd dan de Jiayu G3, met op het oog gelijke specs.
Umi X1 zal wel werken in NL maar dan kan je mijn inziens even wachten want er komt een geupgrade X1 aan: de Umi X1s met ipv een mtk 6577 een mtk 6589 cpu ergo een quad-core ipv de dual core
pi_122935870
Heeft iemand tips voor een telefoon met qwerty toetsenbord? Zullen in aantallen wel beperkt zijn, maar daar moet toch ook iets fatsoenlijks van te vinden zijn?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:05:23 #171
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_122936021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:02 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand tips voor een telefoon met qwerty toetsenbord? Zullen in aantallen wel beperkt zijn, maar daar moet toch ook iets fatsoenlijks van te vinden zijn?
Nee, ben bang van niet.
pi_122937898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, bedankt!

Werkt de Umi X1 wel? Die is interessanter geprijsd dan de Jiayu G3, met op het oog gelijke specs.
Als ik even uitga van de prijzen op Banggood is de Umi X1 $11,5 goedkoper (183,72 om 195,23). Dat scheelt dus minder dan 9 euro. Daarvoor heb je met de G3 een batterij van 2750mAh tegen 1750 bij de X1.

Verder is er een grotere community voor de Jiayu.

Ik vind die X1 er dan wel weer mooi uitzien!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:37:11 #173
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_122942546
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:02 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand tips voor een telefoon met qwerty toetsenbord? Zullen in aantallen wel beperkt zijn, maar daar moet toch ook iets fatsoenlijks van te vinden zijn?
Niks goeds Chinees helaas. Vind het zelf enorm jammer, een fysiek tb is heel fijn. Zelfs in NL is het een drama. Op tweakers.net is er een topic waar ze discussiëren over het importeren van qwert toestellen uit de VS, misschien vind je daar nog wat!

Ik kom nog een probleempje met mn neo tegen: Soms laadt ie een website tot 80% en dan klapt ie de browser er uit, en krijg ik die site onder geen beding volledig geladen, dan blijft ie m er uit klappen. Geen pijl op te trekken wat ie wel of niet laadt... :/ miss toch maar overwegen om alsnog een G3 te gaan halen...
Koekje d'r bij?
pi_122944669
Ik heb nog een Jiayu G3 black in de aanbieding. Nieuw in doos. Heeft (helaas) lang bij de douane gelegen en is deze week binnengekomen. Heb in de tussentijd een andere phone besteld.

Indien interesse PM. Liever iemand van FOK! er blij mee maken dan iemand van marktplaats.
Live your life!
pi_122945097
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:37 schreef eleganza het volgende:

Niks goeds Chinees helaas. Vind het zelf enorm jammer, een fysiek tb is heel fijn. Zelfs in NL is het een drama. Op tweakers.net is er een topic waar ze discussiëren over het importeren van qwert toestellen uit de VS, misschien vind je daar nog wat!

Ik kom nog een probleempje met mn neo tegen: Soms laadt ie een website tot 80% en dan klapt ie de browser er uit, en krijg ik die site onder geen beding volledig geladen, dan blijft ie m er uit klappen. Geen pijl op te trekken wat ie wel of niet laadt... :/ miss toch maar overwegen om alsnog een G3 te gaan halen...
Zit nu met een blackberry, wat qua hardware op zich goed genoeg is. Niet te groot, fysiek toetsenbord. Alleen mag ie wel wat sneller.

De software is echter een drama. Ik gebruik dan liever gewoon android, waar je ook veel meer beschikbare apps hebt. Daarnaast ben je niet verplicht een blackberry internetbundel te nemen, wat het weer een stuk goedkoper maakt.

Ik zal eens zoeken naar dat tweakers topic. Of heb je een linkje?
Eerst denken, dan typen
pi_122945343
Heb een barst in mn galaxy nexus. Ik ga mijn eisen voor een chinese smartphone verlagen. Ga nu voor een 4,7 inch en MT6589 CPU. Wilde eerst 5 inch. :(
pi_122945621
Laatste dag van de pandawill-actie. Toch maar de Newman N2 besteld, samen met de G3 voor een vriendin. Wel jammer dat de euro gedaald is sinds donderdag.

Ben benieuwd!
pi_122946787
Ik denk eraan de ThL W8 te kopen, wat vinden jullie van deze?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:54:16 #179
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122948223
Ik vind het een sneue phone waarmee ik niet zou gaan rondlopen (want too much knock offery going on).
Ik wacht nog altijd op de final release van de Jiayu G4... de UMI X2 of iets anders soortgelijks/moois.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122949246
Me Freelander i20 heeft teveel problemen, volgende week eens proberen terug te sturen naar Banggood. Hopelijk krijg ik een refund...
pi_122949595
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:54 schreef shiznuts het volgende:
Ik vind het een sneue phone waarmee ik niet zou gaan rondlopen (want too much knock offery going on).
Ik wacht nog altijd op de final release van de Jiayu G4... de UMI X2 of iets anders soortgelijks/moois.
Bedankt, hij is ook heel dik. Ik wacht wel :(
pi_122982879
Wat is het top toestel van nu dan? En zijn die ook gwn te updaten enz? En werkt dat ook allemaal met wifi enz?
  zondag 17 februari 2013 @ 13:37:22 #183
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_122983762
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:12 schreef Lonsje het volgende:
Wat is het top toestel van nu dan? En zijn die ook gwn te updaten enz? En werkt dat ook allemaal met wifi enz?
Dat wil ik ook wel weten eigenlijk :). En waar je hem dan het beste kan bestellen?
FR1908
pi_122983958
Elke dag word er weer een nieuw 'top toestel' aangekondigd of gelekt. En tegen de tijd dat die eindelijk op de markt is, zijn er weer 10 betere 'top toestellen' aangekondigd of gelekt.

Enige waar je zeker van bent is dat als je gewoon een goed merk koopt, Samsung, Apple, HTC of Sony, dat je toestel na meer dan een half jaar nog steeds beter is dan het allernieuwste Chinese toestel. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

(Kijk maar naar Galaxy S3, iPhone 5, One X, daar kan nog steeds geen Chinese telefoon aan tippen)
  zondag 17 februari 2013 @ 14:00:17 #185
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122984627
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:42 schreef kip-kerrie het volgende:
Elke dag word er weer een nieuw 'top toestel' aangekondigd of gelekt. En tegen de tijd dat die eindelijk op de markt is, zijn er weer 10 betere 'top toestellen' aangekondigd of gelekt.

Enige waar je zeker van bent is dat als je gewoon een goed merk koopt, Samsung, Apple, HTC of Sony, dat je toestel na meer dan een half jaar nog steeds beter is dan het allernieuwste Chinese toestel. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

(Kijk maar naar Galaxy S3, iPhone 5, One X, daar kan nog steeds geen Chinese telefoon aan tippen)
Je koopt (vaak) ook helemaal geen Chinees toestel omdat het de beste is (behalve HTC, Huawei en in mindere mate ZTE).

Chinese toestellen zijn vooral zeer leuke toestellen in de mid-end waar de prijs veelal richting low end gaat.

De Jiayu bijvoorbeeld was in zijn klasse bij aankondiging het beste toestel denk dat ze daar hierboven veelal op doelen ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 17 februari 2013 @ 14:01:51 #186
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122984687
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:12 schreef Lonsje het volgende:
Wat is het top toestel van nu dan? En zijn die ook gwn te updaten enz? En werkt dat ook allemaal met wifi enz?
Zeg. We zijn niet van de BelCompany klantenservice hier. ;(

Neem zelf eens de moeite om de OP (OpeningsPost) door te nemen... klik eens wat telefoontjes aan, ga wat sitelinkjes af en bepaal welke je bevallen en wat je er bereid voor bent uit te geven en vraag dan een specifieke mening over een (paar) phone(s). Er is een reden dat mensen niet allemaal met dezelfde telefoon rondlopen... ze hebben ieder een ander idee van wat ideaal is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122987173
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Zeg. We zijn niet van de BelCompany klantenservice hier. ;(

Neem zelf eens de moeite om de OP (OpeningsPost) door te nemen... klik eens wat telefoontjes aan, ga wat sitelinkjes af en bepaal welke je bevallen en wat je er bereid voor bent uit te geven en vraag dan een specifieke mening over een (paar) phone(s). Er is een reden dat mensen niet allemaal met dezelfde telefoon rondlopen... ze hebben ieder een ander idee van wat ideaal is.
dat de mensen hier nog niet met al die phones lopen is grotendeels omdat china de laatste jaren pas de markt in is gekomen (op redelijk/goed niveau).
  zondag 17 februari 2013 @ 14:58:55 #188
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122987542
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:52 schreef Lonsje het volgende:

[..]

dat de mensen hier nog niet met al die phones lopen is grotendeels omdat china de laatste jaren pas de markt in is gekomen (op redelijk/goed niveau).
Ja, daarom heb ik het volgende ook in de OP gezet...
quote:
Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.
Verder zijn mensen gewoon 'bang voor het onbekende'. Maar of je nu een mobieltje van de westerse of oosterse markt plukt... feit blijft dat: verschillende mensen, verschillende wensen. De een neemt een iPhone, de ander een Samsung, de een neemt een Xiaomi, de ander een Jiayu.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122989205
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:58 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik het volgende ook in de OP gezet...

[..]

Verder zijn mensen gewoon 'bang voor het onbekende'. Maar of je nu een mobieltje van de westerse of oosterse markt plukt... feit blijft dat: verschillende mensen, verschillende wensen. De een neemt een iPhone, de ander een Samsung, de een neemt een Xiaomi, de ander een Jiayu.
klopt helemaal. ik vind het wel tof als je mobiel als hamer gebruikt kan worden. naja zodat ie niet breekt als je 'm keeer laat vallen. heeft ook wel veel van de iphone 5 weg
pi_122993250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:26 schreef Jethee het volgende:
Ik heb nog een Jiayu G3 black in de aanbieding. Nieuw in doos. Heeft (helaas) lang bij de douane gelegen en is deze week binnengekomen. Heb in de tussentijd een andere phone besteld.

Indien interesse PM. Liever iemand van FOK! er blij mee maken dan iemand van marktplaats.
Gaat zo op marktplaats. Als iemand van FOK! nog interesse heeft let me know!
Live your life!
pi_123022367
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:46 schreef Jethee het volgende:

[..]

Gaat zo op marktplaats. Als iemand van FOK! nog interesse heeft let me know!
Wat is je vraagprijs?
pi_123042106
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat is je vraagprijs?
DM!
Live your life!
pi_123060171
Vraag: een bestelde telefoon van mij is al sinds 15 januari 'kwijt' bij de douane. PostNL heeft nu eindelijk een onderzoek ingesteld maar ik verwacht dat dit nog even kan duren en geen resultaat oplevert. Paypal claim ingediend, helaas was ik hiermee 2 dagen te laat.

Iemand nog andere wegen die ik kan bewandelen? Kan er vanuit de Chinese leverancier nog iets gedaan worden? Het is een aangetekend pakket volgens PostNL. Ik joop dus dat ik op één of andere manier nog recht heb op een schadeclaim?
Love is in the air!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:01 #194
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123062737
Heb je via PayPal met creditcard betaald? Die hebben misschien een uitgebreidere dekking van 60 dagen ofzo. Via het internationale recht wat gaan doen loont zich vast niet, maar je kunt de druk op het onderzoek waarschijnlijk vergroten door de verkopende partij in ieder geval te informeren en achter je te scharen. Misschien willen die er nog achterheen gaan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:17:02 #195
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123067207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 06:08 schreef Landgeld het volgende:
Vraag: een bestelde telefoon van mij is al sinds 15 januari 'kwijt' bij de douane. PostNL heeft nu eindelijk een onderzoek ingesteld maar ik verwacht dat dit nog even kan duren en geen resultaat oplevert. Paypal claim ingediend, helaas was ik hiermee 2 dagen te laat.

Iemand nog andere wegen die ik kan bewandelen? Kan er vanuit de Chinese leverancier nog iets gedaan worden? Het is een aangetekend pakket volgens PostNL. Ik joop dus dat ik op één of andere manier nog recht heb op een schadeclaim?
Mocht je geen langere CC dekking hebben dan moet je toch echt wachten, helaas.

PostNL gaat jou vast geen schadevergoeding toekennen (want jij bent niet de verzender).

De enige optie die je hebt is contact zoeken met de verkoper en blijven zeuren over een refund.
Blijf gewoon vragen of ze willen refunden en zeg dat je als nog wil betalen als hij alsnog binnen komt
Stuur op elke reactie die ze struren weer een bericht terug met: "Ik heb contact gehad met PostNL ze weten nog niks" of vandaag weer op het postkantoor gevraagd maar ze hebben geen pakketje.
En vraag of ze ook in China een onderzoek kunnen laten instellen zodat er wat schot in de zaak komt van die kant.

Mijn ervaring is dat als je lang genoeg zeurt dat ze je wel (bijna) schadeloos stellen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123082124
Is het normaal om je claim te escaleren ook al heeft de verkoper gezegd dat hij je geld terugstort, maar hij heeft het nog niet gedaan.
pi_123084475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:16 schreef Majinster het volgende:
Is het normaal om je claim te escaleren ook al heeft de verkoper gezegd dat hij je geld terugstort, maar hij heeft het nog niet gedaan.
Als je nog wat tijd hebt bij paypal en het is minder dan 5 dagen geleden zou ik even wachten. Wel zo netjes. Anders escaleren.
Of anders een reële deadline stellen en zeggen dat je gaat escaleren.
pi_123086092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef RobertNL het volgende:
De enige optie die je hebt is contact zoeken met de verkoper en blijven zeuren over een refund.
Blijf gewoon vragen of ze willen refunden en zeg dat je als nog wil betalen als hij alsnog binnen komt
Stuur op elke reactie die ze struren weer een bericht terug met: "Ik heb contact gehad met PostNL ze weten nog niks" of vandaag weer op het postkantoor gevraagd maar ze hebben geen pakketje.
En vraag of ze ook in China een onderzoek kunnen laten instellen zodat er wat schot in de zaak komt van die kant.

Mijn ervaring is dat als je lang genoeg zeurt dat ze je wel (bijna) schadeloos stellen.
Verkoper is Banggood. Wat is een goede manier om dit te vragen in de Chinese cultuur? Eisen / netjes vragen / erop aansturen?

Ze zijn er in ieder geval wel van op de hoogte, maar ZIJ kunnen er natuurlijk ook niets aan doen :? Is dat niet de reactie die ik dan krijg?
Love is in the air!
pi_123089878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Verkoper is Banggood. Wat is een goede manier om dit te vragen in de Chinese cultuur? Eisen / netjes vragen / erop aansturen?

Ze zijn er in ieder geval wel van op de hoogte, maar ZIJ kunnen er natuurlijk ook niets aan doen :? Is dat niet de reactie die ik dan krijg?
Ik vind de after sales van Banggood heel erg vaag. Momenteel heb ik een claim voor de Jiayu G3 die niet geleverd is en een Freelander i20 die kapot is. Bij de Jiayu G3 zouden ze me een refund geven, maar die heb ik nog niet ontvangen. Bij de Freelander i20 heb ik eerst een mail gestuurd van dat het defect is

krijg ik dit terug:

Dear friend,

Thank you for your email.

I am so sorry for the inconvenience. Could you please kindly to send back the item to us and then we will refund the payment to you.Could you please do me a favor to consult the shipping cost. Please consult the cheapest way.

Looking forward to hearing from you.

Kind regards!

Cherry

Beetje vaag dat ik geen adres krijg waar het pakket naar toe moet sturen. Op hun website staat een HK adres maar volgens de medewerkers spreekt niemand Kantonees wat ik nogal raar vind. Maar ik had nog met de online chat gepraat en van hun moest ik een video maken van mijn defect en hun daarover mailen. Cheapest way terug sturen doe ik in ieder geval niet. Gewoon verzekerd met T&T, boeit me niet dat het me 25 euro kost. Hopelijk komt alles goed....
pi_123091963
Heb nu gewoon om een refund gevraagd 'I please want a refund for this phone'. Even kijken hoe ze reageren. Tips welkom! :)
Love is in the air!
pi_123094646
Tjek....gaan we nu weer kwijlen op nieuwe modellen die pas over maanden verkocht worden? Anders misschien even apart topic openen :-)...no hard feelings
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:20:33 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123101760
Er doet zich helaas ook niet bar veel interessants voor op dit moment.
Zeker met de 'pauze' van Spring Festival/Chinese New Year.

De HTC One is een nieuwigheidje, vind ik wel een interessante smartphone qua specs. Ziet er ook niet al te tragisch om te zien uit, maar prijskaartje en gebrek aan microSD-ondersteuning en dualSIM hè...

Drijft me dan toch weer richting een dualSIM MediaTek phone en ik zag nieuwe foto's opduiken van de Jiayu G4 (naast de Meizu MX2), die toch dan weer dat zilvere randje lijkt te hebben verloren. Dus op dat moment is dat de closest call wat betreft mijn volgende Chinese smartphonekeuze!


~ http://mtksj.com/html/MTKshoujizixun/2599.html

Zie trouwens nu pas dat de dualSIM-support gaat om een normale SIM en een microSIM.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123102532
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je koopt (vaak) ook helemaal geen Chinees toestel omdat het de beste is (behalve HTC, Huawei en in mindere mate ZTE).

Xiaomi ook natuurlijk :P
Oppo ook dacht ik?
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:42 schreef kip-kerrie het volgende:
Elke dag word er weer een nieuw 'top toestel' aangekondigd of gelekt. En tegen de tijd dat die eindelijk op de markt is, zijn er weer 10 betere 'top toestellen' aangekondigd of gelekt.

Enige waar je zeker van bent is dat als je gewoon een goed merk koopt, Samsung, Apple, HTC of Sony, dat je toestel na meer dan een half jaar nog steeds beter is dan het allernieuwste Chinese toestel. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

(Kijk maar naar Galaxy S3, iPhone 5, One X, daar kan nog steeds geen Chinese telefoon aan tippen)
Huawei en Xiaomi hun topmodellen zijn toch gewoon niveau One X zou ik zeggen. Net geen SGS3 nee, maar het verschil is klein. Verder zal het nu wel ophouden met het steeds beter/sneller worden van smartphones hoor. Het heeft steeds minder zin om er snelle hardware in te stoppen, behalve dan voor 3D games, maar daar kopen de meesten geen smartphone voor. Betere camera's en dergelijke zouden zorgen voor een hogere prijs. Maximale schermgrootte is al bereikt, qua wat nog handzaam is. Hogere resolutie ga je met het menselijk oog niet meer zien. Wat nog misschien mist is een 5" 1080p phone, maar ook dat gaat gewoon erg duur worden.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:03:46 #204
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123102864
Hoezo missen betaalbare 5.0" 1080P phones?
> UMI X2 > Jiayu S1 > TCL OneTouch Scribe X > THL W8 > Koobee MAX > Narudo X02 > Iocean X7 > etc..

Voor desktopversies van sites mogelijk wel fijn natuurlijk, 1080p.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123103200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:03 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo missen betaalbare 5.0" 1080P phones?
> UMI X2 > Jiayu S1 > TCL OneTouch Scribe X > THL W8 > Koobee MAX > Narudo X02 > Iocean X7 > etc..

Voor desktopversies van sites mogelijk wel fijn natuurlijk, 1080p.
Zijn nog niet uit toch?
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:30:18 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123103261
Vrijwel alle dualSIM MTK6589 phones zijn nog niet uit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123104369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mocht je geen langere CC dekking hebben dan moet je toch echt wachten, helaas.

PostNL gaat jou vast geen schadevergoeding toekennen (want jij bent niet de verzender).

De enige optie die je hebt is contact zoeken met de verkoper en blijven zeuren over een refund.
Blijf gewoon vragen of ze willen refunden en zeg dat je als nog wil betalen als hij alsnog binnen komt
Stuur op elke reactie die ze struren weer een bericht terug met: "Ik heb contact gehad met PostNL ze weten nog niks" of vandaag weer op het postkantoor gevraagd maar ze hebben geen pakketje.
En vraag of ze ook in China een onderzoek kunnen laten instellen zodat er wat schot in de zaak komt van die kant.

Mijn ervaring is dat als je lang genoeg zeurt dat ze je wel (bijna) schadeloos stellen.
Thx. Ze hebben nu een refund van 60% aangeboden. Dat is al iets. Heb aangegeven dat ik geen 60% maar 100% refund wil. Ben benieuwd.

Van de douane verwacht ik niets. Pakket is als sinds 17 januari van de radar verdwenen.......
Love is in the air!
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:31:21 #208
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_123105051
Ben bij lightake nog steeds aan hun verstand aan het proberen te peuteren dat mijn GPS onder geen beding werkt. (terwijl dus de eerder aangeschafte N02-m en de andere N002i geen problemen hebben. komen ze met dingen als 'GPS software does not work' en 'item need to insteall the suffix the APK of GPS software'... In ieder geval dingen waar ik niks van kan maken. 8)7

Verder heb ik WIFI EINDELIJK thuis semi aan de praat gekregen. de Telfort modem die we hier hebben pakte ie de verkeerde gateway. Handmatig nu telkens het ipadres wijzigen en daarmee ook de gateway, en dan pakt ie m :')
Koekje d'r bij?
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:36:48 #209
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_123108138
Heeft iemand toevallig nog een Jiayu G2 'leren' hoesje in het wit?
Want via taobao/officiele site is deze echt bijna niet meer te krijgen.

Pm? ^O^
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_123111988
Even een vraagje over de 3G in de chinaphones. Zoals ik het zie ondersteunen ze eigenlijk allemaal enkel 2100 Mhz. Modem zit volgens mij ook gewoon in de soc, wat dus wil zeggen dat een mtk6577-phone effectief enkel 2100 mhz ondersteund, tenzij ze er een extra modem-chip zouden bijzetten. De Exynos en de qualcomm-chips ondersteunen wel 850/900/2100 (cf Newman N2) maar deze soc's ondersteunen geen dualsim. Nu om tot mijn vraag te komen. België (en Nederland) hebben in principe 900/2100 Mhz masten staan. Is het nu een nadeel om geen 900 Mhz te hebben (wordt de kortere 2100 Mhz frequentie niet vnl in stedelijk gebied gebruikt en de langer 900 Mhz in plattelandsgebied), ik veronderstel dus dat er meer kans is dat ik geen 3G heb in landelijker gebied. Correct? De Mt 6589 zal zover ik zie ook enkel 2100 Mhz hebben?? Zijn er toch dual sim phones ter beschikking met 900/2100, volgens wat mij de officiele site van newman lijkt heeft de N1 wel beide frequenties http://www.newsmyglobal.c(...)7-smartphone-n1.html, klopt de site en zijn er nog andere die ik over het hoofd heb gezien met vergelijkbare specs (dualcore + 1GB, min 4 inch). De Umi X1 blijkbaar ook, maar de umi X1 GPS is echt wel ruk geloof ik http://m.shuame.com/specifications.html.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fasroslis op 20-02-2013 12:30:51 ]
pi_123154968
Pandawill stuurt net, na vier mails van mij, terug dat zowel de Newman N2 als de Jiayu G3 out of stock zijn, en of ik een week wil wachten of wat anders wil uitzoeken. Ik heb gemaild dat ik een full refund wil.

Beetje jammer, zo'n lakse klantenservice.
pi_123191022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:06 schreef Klaaz het volgende:

[..]

Vervolg van mijn ervaring:
Gisteren gechat met live support van pandawill, gevraagd of mijn express checkout buy via PayPal gekoppeld kon worden aan mijn nieuw aangemaakte account zodat ik de order kon volgen. Dat kun niet zeiden ze.

Ok, kan ik dan een tracking nummer krijgen? Nee ook dat kon ook niet omdat het een paypal express checkout order was. De betaling was ondertussen binnen en ik kon weer contact met ze opnemen voor een statusupdate m.b.t. de verzending. In verband met chinees nieuwjaar zou het verzenden van de Newman N2 uiterlijk binnen 48 uur gebeuren, hij was op voorraad.

Nou is contact opnemen met pandawill niet echt efficient, mails worden na een dag of twee pas beantwoord en het wachten op de live chat queue duurt zo maar drie kwartier. En je moet er echt bij blijven want je wordt niet gewaarschuwd met een geluidje oid dat je aan de beurt bent.

Wat schertst mijn verbazing, vanmorgen kreeg ik een mail dat de order geshipped was met daarin een tracking code.

Wordt vervolgd ;-)

Nu maar hopen dat het allemaal een beetje goed verloopt tijdens shipping en klaring ;-)
Wel ze zijn beide binnen. De Xiaomi kloon kwam al met de playstore geïnstalleerd, dus dat was een eitje. Kwestie van een nieuw keyboard erop, taal instellen en de chinese shit eraf gooien en mijn dochtertje was helemaal happy.

De Newman N2 is op 5-2-2013 verstuurd en op 21-2-2013 afgeleverd zonder bijkomende kosten (20,= vermelding op de doos). De tracking geeft overigens nog steeds Departure from outward office of exchange, Location: Beijing aan ;-) Een dikke twee weken, heel netjes.

Eerste indruk: mooi ding voor het geld. Ben geen Android gewend (Heb nu een iPhone 4) maar onder de indruk van de werking van Android en vooral de snelheid van het toestel.

De Google playstore staat er standaard niet op en de telefoon werd in het chinees opgestart. Ze hadden er wel een goede laadstekker bijgeleverd, dat is dan wel weer netjes.

Ik heb de telefoon direct geupgraded naar N2_00.25 (full update) omdat de meningen over .26 nog niet erg positief waren. Daarna de phone geroot en de Google spulletjes erop gezet. Ondanks het gebrek aan ervaring was dat al met al een anderhalf uur zoeken, lezen en pielen en toen was het klaar. Ben er tot dusver erg blij mee. Android is lekker nieuw voor mij en biedt me eigenlijk alles wat ik wil van een goeie smartphone. Inclusief een mogelijkheid om de fontgrootte in te stellen ;-)

Oh ja, ik heb de info m.b.t. de upgrade en de bestanden zelf hier vandaan. Een deel van de bestanden hier, waar het recentere bestanden betrof.

Je moet wel enige kennis hebben van het jailbreaken / rooten / updaten. Ik zou er niet aan beginnen als je een nono bent op dit gebied. Het updaten is nog makkelijk, update op de SD card, starten in recovery en klaar. Maar het Google spul moet je zelf via de SD card kopiëren naar de system map en dan handmatig alle rechten van de bestanden wijzigen, even een saai klusje. Niet heel moeilijk maar een beetje basis kennis van telefoons en linux (permissions) is wel handig. Het zou handiger zijn als de playstore gewoon in de upgrade van Newman zou zitten, nu moet je het na elke upgrade opnieuw doen (ca 20 minuten klooien).

Het kopiëren en permissies wijzigen doe je conform de omschrijving met ROOT EXPLORER die je installeert na het rooten met ExynosAbuse-v1.40 (simpel klusje, is keurig beschreven in de bovengenoemde links).
pi_123191899
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:59 schreef Klaaz het volgende:

[..]

Wel ze zijn beide binnen. De Xiaomi kloon kwam al met de playstore geïnstalleerd, dus dat was een eitje. Kwestie van een nieuw keyboard erop, taal instellen en de chinese shit eraf gooien en mijn dochtertje was helemaal happy.

De Newman N2 is op 5-2-2013 verstuurd en op 21-2-2013 afgeleverd zonder bijkomende kosten (20,= vermelding op de doos). De tracking geeft overigens nog steeds Departure from outward office of exchange, Location: Beijing aan ;-) Een dikke twee weken, heel netjes.

Eerste indruk: mooi ding voor het geld. Ben geen Android gewend (Heb nu een iPhone 4) maar onder de indruk van de werking van Android en vooral de snelheid van het toestel.

De Google playstore staat er standaard niet op en de telefoon werd in het chinees opgestart. Ze hadden er wel een goede laadstekker bijgeleverd, dat is dan wel weer netjes.

Ik heb de telefoon direct geupgraded naar N2_00.25 (full update) omdat de meningen over .26 nog niet erg positief waren. Daarna de phone geroot en de Google spulletjes erop gezet. Ondanks het gebrek aan ervaring was dat al met al een anderhalf uur zoeken, lezen en pielen en toen was het klaar. Ben er tot dusver erg blij mee. Android is lekker nieuw voor mij en biedt me eigenlijk alles wat ik wil van een goeie smartphone. Inclusief een mogelijkheid om de fontgrootte in te stellen ;-)

Oh ja, ik heb de info m.b.t. de upgrade en de bestanden zelf hier vandaan. Een deel van de bestanden hier, waar het recentere bestanden betrof.

Je moet wel enige kennis hebben van het jailbreaken / rooten / updaten. Ik zou er niet aan beginnen als je een nono bent op dit gebied. Het updaten is nog makkelijk, update op de SD card, starten in recovery en klaar. Maar het Google spul moet je zelf via de SD card kopiëren naar de system map en dan handmatig alle rechten van de bestanden wijzigen, even een saai klusje. Niet heel moeilijk maar een beetje basis kennis van telefoons en linux (permissions) is wel handig. Het zou handiger zijn als de playstore gewoon in de upgrade van Newman zou zitten, nu moet je het na elke upgrade opnieuw doen (ca 20 minuten klooien).

Het kopiëren en permissies wijzigen doe je conform de omschrijving met ROOT EXPLORER die je installeert na het rooten met ExynosAbuse-v1.40 (simpel klusje, is keurig beschreven in de bovengenoemde links).
heeft je Newman N2 problemen met de focus als je video opneemt?
pi_123214165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:37 schreef Majinster het volgende:

[..]

heeft je Newman N2 problemen met de focus als je video opneemt?
Geen idee, nog niet gefilmd. Maar als dat het geval is is daar volgens mij ook een patch voor. Ach, filmen vindt ik ook niet zo belangrijk, maar kom er nog wel op terug!
pi_123216504
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:37 schreef eleganza het volgende:

[..]

Niks goeds Chinees helaas. Vind het zelf enorm jammer, een fysiek tb is heel fijn. Zelfs in NL is het een drama. Op tweakers.net is er een topic waar ze discussiëren over het importeren van qwert toestellen uit de VS, misschien vind je daar nog wat!

Ik kom nog een probleempje met mn neo tegen: Soms laadt ie een website tot 80% en dan klapt ie de browser er uit, en krijg ik die site onder geen beding volledig geladen, dan blijft ie m er uit klappen. Geen pijl op te trekken wat ie wel of niet laadt... :/ miss toch maar overwegen om alsnog een G3 te gaan halen...
Mijn Neo heeft dat ook bij sommig sites dan, je zou dan bijv een tweede browser kunnen installeren bijv. Firefox dan werkt het wel.. Maar zelf vind ik het niet echt storend.
pi_123218670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:27 schreef L-royke het volgende:

[..]

Mijn Neo heeft dat ook bij sommig sites dan, je zou dan bijv een tweede browser kunnen installeren bijv. Firefox dan werkt het wel.. Maar zelf vind ik het niet echt storend.
Alternatieve browser is idd een goede oplossing. Zelf heb ik Chrome omdat die automatisch tabbladen, favorieten,... synct met mijn desktop Chrome. Denk dat de mobiele firefox dat ook doet, hangt er dus vanaf wat je op je pc gebruikt wat het handigste is op je gsm :)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:58:16 #217
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123220837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Pandawill stuurt net, na vier mails van mij, terug dat zowel de Newman N2 als de Jiayu G3 out of stock zijn, en of ik een week wil wachten of wat anders wil uitzoeken. Ik heb gemaild dat ik een full refund wil.

Beetje jammer, zo'n lakse klantenservice.
Service snelheid is daar inderdaad alles behalve denderend. Reden waarom ik daar ook niet veel bestel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:15 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Alternatieve browser is idd een goede oplossing. Zelf heb ik Chrome omdat die automatisch tabbladen, favorieten,... synct met mijn desktop Chrome. Denk dat de mobiele firefox dat ook doet, hangt er dus vanaf wat je op je pc gebruikt wat het handigste is op je gsm :)
Correct, dat houdt mij ook nog een beetje tegen om op de PC over te stappen naar een andere browser. Chrome synct met mijn telefoon en tablets...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123222862
Firefox doet hetzelfde :) PC, laptop, tablet, telefoon
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:38:20 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123223056
Firefox. Ik weet nog dat ik dat ging proberen toen het net uit was. :')
Nog nooit zoiets gaars meegemaakt.
Ben vrij tevreden over Opera eigenlijk. :)
Alleen op m'n laptop gebruik ik Firefox vanwege de toffere third party plug-ins.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123223184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:38 schreef shiznuts het volgende:
Firefox. Ik weet nog dat ik dat ging proberen toen het net uit was. :')
Nog nooit zoiets gaars meegemaakt.
Ben vrij tevreden over Opera eigenlijk. :)
Alleen op m'n laptop gebruik ik Firefox vanwege de toffere third party plug-ins.
Suits al gezien? O-)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:42:21 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123223304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Suits al gezien? O-)
Geen gehad tijd jonge! Moet Community en The big bang theory ook nog kijken.
Eerst maar eens downloaden en dan maar zien wat voor het slapengaan nog gekeken kan worden...

Bla Jiayu G4, UMI X2, blabla. O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123223360
*Kuch* G4 liever dan G5 *Kuch*

Schande!
pi_123223790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:43 schreef FreaZ het volgende:
*Kuch* G4 liever dan G5 *Kuch*

Schande!
Idd schande! :D ^^

En ja firefox toen het net uit was had ik ook zo iets van "oowkay wtf is dit" :p Maar denk dat dat nu wel een degelijke app is hoor, zeker als je op je desktop ook firefox gebruikt :D
pi_123231148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Beetje jammer, zo'n lakse klantenservice.
Ik log in op mijn account bij Pandawill, zie ik mijn order voor de N2 staan qua status van 'processing' naar 'refunded' :? En dat zonder ook maar enige vorm van communicatie :o Lijkt de Otto wel, automatische bestelbevestiging kan er vanaf, maar verdere communicatie nadien daar zijn ze laks in bij Pandawill.
mag het weten
  zaterdag 23 februari 2013 @ 02:03:18 #225
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_123232022
Iemand hier ooit van de INEW 2000 (en 1000) gehoord!? Zag hem gisteren liggen hier in een etalage in Hong Kong, maar kon er verdomd weinig over vinden online. Specs leken me allemaal wel OK, en prijs was ongeveer 1600HK$ ofzo.

Was afgelopen week trouwens even in China (Shenzhen) en daar erg veel winkels gezien waar ze chinese mobieltjes verkochten, al zag ik zo snel nog geen Newman N2, en ik weet eigenlijk ook nog niet goed welke ik wil gaan halen, dus nog niets gekocht.

Zag helaas weinig tablets.
pi_123235484
En Newsmy/Newman heeft nu ook een budget-quad core http://www.focalprice.com(...)z_3G_Smartphone.html
Wel nog bijna niks over te vinden eigenlijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Fasroslis op 23-02-2013 11:57:47 ]
pi_123235674
Zondag al besteld bij Pandawill en staat nog steeds op processing. Is dat normaal?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_123235916
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:03 schreef Yi-Long het volgende:
Iemand hier ooit van de INEW 2000 (en 1000) gehoord!? Zag hem gisteren liggen hier in een etalage in Hong Kong, maar kon er verdomd weinig over vinden online. Specs leken me allemaal wel OK, en prijs was ongeveer 1600HK$ ofzo.

Was afgelopen week trouwens even in China (Shenzhen) en daar erg veel winkels gezien waar ze chinese mobieltjes verkochten, al zag ik zo snel nog geen Newman N2, en ik weet eigenlijk ook nog niet goed welke ik wil gaan halen, dus nog niets gekocht.

Zag helaas weinig tablets.
Volgens mij is die INEW2000 een N7300 met quadcore, betere camera, 4.1 i.p.v. 4.0 en een iets kleinere accu: http://lightake.com/detai(...)B_Black-61880?ref=cj

en zie de N7300: http://www.pandawill.com/(...)gps-grey-p70143.html
  zondag 24 februari 2013 @ 20:14:30 #229
308819 remcom00
&#3619;&#1088;&#35
pi_123295173
Ik wil dit toestel gaan bestellen, hoeveel geld moet ik dan op m'n Mistertao account zetten?
http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=20598692545
En is er nog iemand die ik als Reccomender op kan geven?
  zondag 24 februari 2013 @ 23:06:33 #230
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_123307093
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:14 schreef remcom00 het volgende:
Ik wil dit toestel gaan bestellen, hoeveel geld moet ik dan op m'n Mistertao account zetten?
http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=20598692545
En is er nog iemand die ik als Reccomender op kan geven?
Zijn genoeg mensen die je als recommender op kan geven ;) (check signatures..)
En voor de kosten van die telefoon moet je even kijken hoe zwaar hij is en dat in de rekenmachine gooien.. :)

Ik zou zeggen dat je met 120 a 130 dollar wel aan de goede kant zit, 100 usd product kosten en nog de shipping cost met tracking nummer en een fee van Mistertao ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door tokko1 op 24-02-2013 23:12:33 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_123319879
Op Alieexpress is de THL W8 in het zwart beschikbaar, aardig ding. Ik heb eigenlijk nu een telefoon nodig want mijn Galaxy Nexus heeft al een barst. Wat vinden jullie van deze?
  maandag 25 februari 2013 @ 12:22:28 #232
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123320132
Geïnspireerd is één ding... gedupliceerd, dan kom je bij THL uit. ;(
Maar als jij met zo'n obvious wannabe Samsung met HTC Logo-like wilt gaan rondlopen, dat moet jij weten.
Je eigen mening vormen en beslissingen nemen moet je natuurlijk vooral zelf doen. Don't let me stop ya.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123320894
Ja, Maar ik hoor wel graag wat anderen ervan vinden.
  maandag 25 februari 2013 @ 13:28:23 #234
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123322176
Had je eerder ook al eens gevraagd, maare, dát dus.
Je merkt dan ook dat er best weinig interesse is voor de W8 (nee, geen Windows 8 phone, maar wel meeliften).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 25 februari 2013 @ 13:50:55 #235
308819 remcom00
&#3619;&#1088;&#35
pi_123322885
quote:
16s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:06 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Zijn genoeg mensen die je als recommender op kan geven ;) (check signatures..)
En voor de kosten van die telefoon moet je even kijken hoe zwaar hij is en dat in de rekenmachine gooien.. :)

Ik zou zeggen dat je met 120 a 130 dollar wel aan de goede kant zit, 100 usd product kosten en nog de shipping cost met tracking nummer en een fee van Mistertao ;)
Bedankt! :).
Valt dus wat duurder uit dan ik had gedacht (maar nog steeds enorm goedkoop), heb ze ook al op andere site's gezien voor dat geld.
Zal even kijken, ik betaal liever met een CC of PayPal namelijk, ook al is dat uiteindelijk een paar euro duurder.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:13 schreef cb2013 het volgende:
Op Alieexpress is de THL W8 in het zwart beschikbaar, aardig ding. Ik heb eigenlijk nu een telefoon nodig want mijn Galaxy Nexus heeft al een barst. Wat vinden jullie van deze?
[ afbeelding ]
In het grijs is ie best wel strak, voor de rest ziet het er ook goed uit.
Ik zou wel een hoesje of een andere back-cover halen, want zo wil je er eigenlijk niet mee rond lopen :+.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 04:35:15 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123355893
Ik ben maar weer eens gaan speuren naar quadcore koopjes die ruim onder de 249 USD steken. Misschien dat het jullie interesseert. Drie opties, van cheapass (Taobao-prijs, dus excl. commissie + shipment) naar wat beter:

Daxian DXG111-3

MTK6589 (DualSIM)
512MB RAM
1GB ROM (<microSD)
8MP + LED-F
4.7" 480P
2800mAh
~ 499 CNY ( ~ 80 USD / ~ 60 EUR )

GO (Green Orange) M2

MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P (acclaimed AMOLED)
2200mAh
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

HILIVE HI9
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
8MP + LED-F
4.7" 540P IPS
2500mAh
~ 999 CNY ( ~ 160 USD / ~ 120 EUR )

Zoek op Taobao (Tmall) naar '6589 + typenummer' of '6589 + schermgrootte' voor listings.
Misschien wel eerst even je agent contact met de verkoper laten opnemen m.b.t. talenondersteuning. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:03:33 #237
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_123356100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Volgens mij is die INEW2000 een N7300 met quadcore, betere camera, 4.1 i.p.v. 4.0 en een iets kleinere accu: http://lightake.com/detai(...)B_Black-61880?ref=cj

en zie de N7300: http://www.pandawill.com/(...)gps-grey-p70143.html
Ah thanks :)

Ik ga denk ik deze week of volgende week op zoek naar een nieuwe phone hier in Hong Kong, in Mongkok en Sham Shui Po enzo. Ik hoop dat ik wat leuks kan vinden.
pi_123361630
heeft pandawill de x1s op voorraad?
http://www.pandawill.com/(...)t-camera-p71840.html
pi_123372309
@Shizz: wow :o


MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P (acclaimed AMOLED)
2200mAh
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

Me likes! :9 Zacht prijsje voor specs die de G3 overtreffen (scherm/accu zijn kleiner dus naar verhouding prima) Voor dat geld kan ik er geen buil aan vangen. Een nieuwe opvolger van de Neo? :+
mag het weten
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:27:48 #240
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_123374065
Is AMOLED beter dan IPS?
pi_123377937
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:27 schreef Yi-Long het volgende:
Is AMOLED beter dan IPS?
Niet perse: het ligt aan wat jezelf fijner vindt ogen. :) Hou je meer van goede zwartwaardes en neem je het tikkeltje aan overgesatureerde knalkleuren voor lief? Of heb je liever kleurechtheid en neem je de mindere zwartwaardes voor lief?
mag het weten
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:08:07 #242
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123384431
Ik had er maar 'acclaimed' bij gezet, want je weet het natuurlijk nooit met die Chinezen.
Dat 'ie 'M2' heet, is trouwens ook niet puur toevallig, da's dan wel weer jammer.
Maar desondanks, voor die prijs en als de specs gewoon kloppen, zoals je al zegt: de nieuwe Neo?

Ik had meteen al een mailtje richting MisterTao gedaan, kijken of ze bij een van die verkopers kunnen achterhalen of 'ie multilanguage is. ;) Als die dingen alleen Chinese tekens tonen, heb je er ook weinig aan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123384539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:08 schreef shiznuts het volgende:
Ik had er maar 'acclaimed' bij gezet, want je weet het natuurlijk nooit met die Chinezen.
Dat 'ie 'M2' heet, is trouwens ook niet puur toevallig, da's dan wel weer jammer.
Maar desondanks, voor die prijs en als de specs gewoon kloppen, zoals je al zegt: de nieuwe Neo?

Ik had meteen al een mailtje richting MisterTao gedaan, kijken of ze bij de verkoper kunnen achterhalen of 'ie multilanguage is. ;) Als die dingen alleen Chinese tekens tonen, heb je er ook weinig aan.
Ja, toen ik de oranje accu zag had ik al zoiets van: Chinese copy-cat pretty much ey? Ach ja, alles is tegenwoordig in meer of mindere mate geïnspireerd op andermans werk. Gok er op dat ie een bunch van Aziatische talen erop heeft staan + Engels iig :P Tis gewoon android, dus naief als ik ben denk ik dan dat ie alle talen gewoon moet kunnen tonen.

Maar mailtje is onderweg. Hopelijk checken ze het, maken ze foto's terwijl het scherm aanstaat bij instellingen / taal als bewijs dat ze hem hebben :) Heb gevraagd of ze dat willen checken. Alleen Chinees/Japans/Mandarijns/whatever en het is terug naar de verkoper. Je suis benieuwd! :Y Neo v2 incoming? :9 Hoe dan ook: ik zal in dit topic de voortgang laten weten! Totale kosten: 100 dollar + 3 dollar stortingskosten = 103 dollar = 78,90 euro. Heb nu nog 12 dollar over en met recommender hoop ik dat ik daarmee Singapore registered post + commissie kan voldoen.. :z

[ Bericht 11% gewijzigd door Joosie200 op 26-02-2013 21:20:55 ]
mag het weten
pi_123387934
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja, toen ik de oranje accu zag had ik al zoiets van: Chinese copy-cat pretty much ey? Ach ja, alles is tegenwoordig in meer of mindere mate geïnspireerd op andermans werk. Gok er op dat ie een bunch van Aziatische talen erop heeft staan + Engels iig :P Tis gewoon android, dus naief als ik ben denk ik dan dat ie alle talen gewoon moet kunnen tonen.

Maar mailtje is onderweg. Hopelijk checken ze het, maken ze foto's terwijl het scherm aanstaat bij instellingen / taal als bewijs dat ze hem hebben :) Heb gevraagd of ze dat willen checken. Alleen Chinees/Japans/Mandarijns/whatever en het is terug naar de verkoper. Je suis benieuwd! :Y Neo v2 incoming? :9 Hoe dan ook: ik zal in dit topic de voortgang laten weten! Totale kosten: 100 dollar + 3 dollar stortingskosten = 103 dollar = 78,90 euro. Heb nu nog 12 dollar over en met recommender hoop ik dat ik daarmee Singapore registered post + commissie kan voldoen.. :z
De NEO n002 had anders ook alleen chinees en engels aanwezig en de rest was er ondanks android dus multi language is, uitgesloopt ;)
pi_123389415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef Downstar het volgende:

[..]

De NEO n002 had anders ook alleen chinees en engels aanwezig en de rest was er ondanks android dus multi language is, uitgesloopt ;)
Ach, ik teken voor Engels alleen al :Y Liever NL, maar aan de andere kant maakt het geen klap uit. Ik vind mijn weg binnen Android ook wel in het Engels :) En mocht ie echt JB hebben dan maakt rom-ondersteuning me ook weinig meer. Ze kunnen nog zat tweaks in nieuwe versies proppen, maar JB werkt fijn zat!
mag het weten
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:41:33 #246
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123401740
quote:
We asked our supplier and they said this item only support Chinese and English
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123402365
quote:
12s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:41 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dan ben jij beter in communiceren met Chinezen dan ik :+

quote:
Pls do not worry,android 4.1 support various language.
Ja, maar dat kunnen ze dus gemakkelijk eruit slopen :'( Enfin, laat maar komen dat Mi-Two kloontje in het Engels en met Jelly Bean dus :Y
mag het weten
pi_123419283
Ja ik ben ook wel erg benieuwd naar die GO M2, de newman n2 is niks geworden (las veel te veel problemen over dat ding, dus tijdelijk maar even een SGS1 gekocht) Dus een leuke quadcore telefoon is nogsteeds welkom!
  woensdag 27 februari 2013 @ 19:20:08 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123421056
@ Joosie200 :P Ach Engels is zelfs mijn voorkeur voor telefoons, alleen voor de doorverkoopbaarheid misschien handige als het multilanguage geweest zou zijn.

Wat ik nu alleen nog niet helemaal vat is op welke netwerken de SIM-kaarten werken. Ik zie nergens TD-SDCMA staan, maar WCDMA zie ik eigenlijk ook niet terug. Wordt alleen GSM aangehaald met de frequentiebanden 850/900/1800/1900mhz en vervolgens alleen: GPRS, EDGE. Ik denk dat het een ganz normale MTK-dualSIM met de standaard 3G netwerkbanden zijn, maar toch een aandachtspuntje.

Maar goed, proberen kan altijd, die paar euro die dat ding kost, ziet er verder wel goed en degelijk uit moet ik zeggen. :D Die Daxian 512MB scoorde trouwens zo'n 6000 punten ofzo met z'n 1GB ROM ook. De HI9 kwam op zo'n 12000 puntjes. Dus ik heb nog geen tests gezien, maar hij zou best in de buurt moeten komen van de HI9.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123425173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef shiznuts het volgende:
@ Joosie200 :P Ach Engels is zelfs mijn voorkeur voor telefoons, alleen voor de doorverkoopbaarheid misschien handige als het multilanguage geweest zou zijn.

Wat ik nu alleen nog niet helemaal vat is op welke netwerken de SIM-kaarten werken. Ik zie nergens TD-SDCMA staan, maar WCDMA zie ik eigenlijk ook niet terug. Wordt alleen GSM aangehaald met de frequentiebanden 850/900/1800/1900mhz en vervolgens alleen: GPRS, EDGE. Ik denk dat het een ganz normale MTK-dualSIM met de standaard 3G netwerkbanden zijn, maar toch een aandachtspuntje.

Maar goed, proberen kan altijd, die paar euro die dat ding kost, ziet er verder wel goed en degelijk uit moet ik zeggen. :D Die Daxian 512MB scoorde trouwens zo'n 6000 punten ofzo met z'n 1GB ROM ook. De HI9 kwam op zo'n 12000 puntjes. Dus ik heb nog geen tests gezien, maar hij zou best in de buurt moeten komen van de HI9.
Tja, is inderdaad wel zo fijn als de telefoon in nederland werkt. Jammer dat die HI9 geen HD scherm heeft, want zou best iets extra's willen betalen voor een betere camera, betere accu en beter scherm.
pi_123426129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef shiznuts het volgende:
@ Joosie200 :P Ach Engels is zelfs mijn voorkeur voor telefoons, alleen voor de doorverkoopbaarheid misschien handige als het multilanguage geweest zou zijn.

Wat ik nu alleen nog niet helemaal vat is op welke netwerken de SIM-kaarten werken. Ik zie nergens TD-SDCMA staan, maar WCDMA zie ik eigenlijk ook niet terug. Wordt alleen GSM aangehaald met de frequentiebanden 850/900/1800/1900mhz en vervolgens alleen: GPRS, EDGE. Ik denk dat het een ganz normale MTK-dualSIM met de standaard 3G netwerkbanden zijn, maar toch een aandachtspuntje.

Maar goed, proberen kan altijd, die paar euro die dat ding kost, ziet er verder wel goed en degelijk uit moet ik zeggen. :D Die Daxian 512MB scoorde trouwens zo'n 6000 punten ofzo met z'n 1GB ROM ook. De HI9 kwam op zo'n 12000 puntjes. Dus ik heb nog geen tests gezien, maar hij zou best in de buurt moeten komen van de HI9.
For what it's worth, op deze site staat dat hij wel degelijk 2100mhz ondersteunt :)

Edit: nvm, gaat precies over een gsm met zelfde naam maar andere specs ofzo, want staat ook android 2.3 en 512mb ram :p
pi_123434459
Laat maar, niks zinnigs te melden :')

Mijn excuus, ik ga pitten... Is al laat

[ Bericht 28% gewijzigd door tharonny op 27-02-2013 22:53:10 ]
  woensdag 27 februari 2013 @ 22:48:32 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123434833
Dat is niet die van Taobao. ;)

Hier gaat het om. Is nog best :9 om te zien.

[ Bericht 14% gewijzigd door shiz op 27-02-2013 22:58:22 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 28 februari 2013 @ 00:08:47 #254
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123439452
Ik had al gelezen dat de MTK6589 goedkoper ging worden dan de MTK6577 bij introductie... maar dit is wel ''extreem''
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123453399
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:48 schreef shiznuts het volgende:
Dat is niet die van Taobao. ;)
[ afbeelding ]
Hier gaat het om. Is nog best :9 om te zien.
Oh dat ziet er ook prima uit. Heeft iemand al een engelse site/goede site kunnen vinden waar misschien wat reviews oid staan? Want zoeken op Go Green Orange M2 werkt niet heel goed..
pi_123455651
Vind alleen hun shop op Tmall met dit:

Met de sites dus: www.51greenorange.com , www.qingcheng.cn , maar geen woord over een M2.
Misschien op de fora? Of ze willen doen net alsof ze 'em niet produceren. Je ne sais pas.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123468240
Kreeg een mailtje van Pandawill dat de Cubot nog steeds niet geleverd kan worden omdat de productie stil legt door oud en nieuw. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:28:37 #258
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123490656

Ziet er best mooi uit :D! lekker clean ;)
Ja Shiz zo mooi dat ik hem die randjes vergeef!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123490715
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:34 schreef shiznuts het volgende:
Vind alleen hun shop op Tmall met dit:
[ afbeelding ]
Met de sites dus: www.51greenorange.com , www.qingcheng.cn , maar geen woord over een M2.
Misschien op de fora? Of ze willen doen net alsof ze 'em niet produceren. Je ne sais pas.
Op het forum kan je hem vinden als Mars2,
Er is ook een mars1 en een M3, De GO Jelly wordt ook M2S genoemd en die lijkt op de eerder genoemde M2.
Maar......... geen van deze GSM's voldoet aan de specifictaties die op TaoBao staan. Er zit geen enkele quadcore bij. Dus in zoverre is hij inderdaad niet te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 01-03-2013 09:52:42 ]
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:17:06 #260
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_123491751
Weet iemand of er nog actief doorontwikkeld wordt voor de Neomobile N002i ? Ik heb nu het issue dat die telefoon niet in 'deep sleep' gaat. Continue de volle 1Ghz ook als het scherm uitstaat en op 'vliegtuig'-stand. Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen ?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:05:00 #261
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123492941

O-) :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123493693
quote:
:o You beat me to it, volgens Mistertao is die van mij ook binnen :D (hij doet het iig.. crappy pic, kan niet checken of English er tussen staat :()



Met wit en zwart achtertkantje dus :) Doe mij zwart maar, maar hey: als ik een keer in de mood ben.. kan ik altijd wit nog pakken :+
mag het weten
pi_123494191
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

:o You beat me to it, volgens Mistertao is die van mij ook binnen :D (hij doet het iig.. crappy pic, kan niet checken of English er tussen staat :()

[ afbeelding ]

Met wit en zwart achtertkantje dus :) Doe mij zwart maar, maar hey: als ik een keer in de mood ben.. kan ik altijd wit nog pakken :+
Welke phone is dat nu?
pi_123494362
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:42 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Welke phone is dat nu?
Deze :) De Green Orange Mars 2 aka de Xiaomi Mi-Two kloon :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 04:35 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben maar weer eens gaan speuren naar quadcore koopjes die ruim onder de 249 USD steken. Misschien dat het jullie interesseert. Drie opties, van cheapass (Taobao-prijs, dus excl. commissie + shipment) naar wat beter:

[ afbeelding ]• GO (Green Orange) M2

MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P (acclaimed AMOLED)
2200mAh
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

Zoek op Taobao (Tmall) naar '6589 + typenummer' of '6589 + schermgrootte' voor listings.
Misschien wel eerst even je agent contact met de verkoper laten opnemen m.b.t. talenondersteuning. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:48 schreef shiznuts het volgende:
Dat is niet die van Taobao. ;)
[ afbeelding ]
Hier gaat het om. Is nog best :9 om te zien.
quote:
Ik heb hem via Mistertao bij deze Chinees besteld want die had 4 diamantjes feedback ipv 3 bij de andere aanbieders (voor wat het waard is :+)
mag het weten
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:15:39 #265
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_123495103
Ben heel benieuwd naar de ECHTE specs van die Green Orange... 8-)

Ondertussen word ik steeds nieuwsgieriger naar de iocean x7.



Heb iig hun site gevonden, maar die was misschien al bekend:

http://translate.google.c(...)F%2Fwww.iocean.cc%2F


alweer uit de lucht gehaald -> edit: Net zo handig, maar nog under construction:

http://ioceanmobiles.com/

[ Bericht 31% gewijzigd door funky_fart op 02-03-2013 14:15:47 ]
pi_123496429
Nice, ben benieuwd naar jullie ervaringen zodra de toestellen binnen zijn.

[ Bericht 31% gewijzigd door lamjanus op 01-03-2013 13:09:54 ]
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:18:27 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123497138
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Deze :) De Green Orange Mars 2 aka de Xiaomi Mi-Two kloon :s)

[..]

[..]

[..]

Ik heb hem via Mistertao bij deze Chinees besteld want die had 4 diamantjes feedback ipv 3 bij de andere aanbieders (voor wat het waard is :+)
Het is helemaal geen Mars 2. :P Hij heeft o.a. drie navigatieknoppen en niet vier. Op de Taobao-page staat nu eenmaal Green Orange GO M2, maar weet ik het, misschien is het helemaal geen GO. Maar een Mars 2 is het niet. Dat tweede dat je zegt ga ik niet becommenteren. O-)

Mijne had twee kroontjes. :7 what what. Singapore Post, zal wel binnen twee weken hebben (mijn gok dinsdag 12-3).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123497279
Welke heb jij dan gevonden shiz?
pi_123498085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Het is helemaal geen Mars 2. :P

Mijne had twee kroontjes. :7 what what. Singapore Post, zal wel binnen twee weken hebben (mijn gok dinsdag 12-3).
Oh, nou ja gezien GO voor Green Orange blijkt te staan en ik meer hits op Green Orange Mars 2 kreeg :P Maar dat is hun vorige model denk ik dan met 4 knoppen wat Google kan vinden. En dan heb je de laatste in die lijst gepakt :P Ach ja, ik ben die lijst niet compleet afgegaan :+ Zo bezien hebben we dezelfde inhoud en beide vragen hetzelfde, dus die twee kroontjes doen het niet voor mij!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:22 schreef lamjanus het volgende:
Welke heb jij dan gevonden shiz?
Deze heeft twee kroontjes op Taobao
mag het weten
pi_123498506
Ok, wat hebben jullie opgegeven voor het gewicht? Staat er niet echt bij. Ik heb nog nooit via MrTao een bestelling gedaan dus dit is geinig om te proberen
pi_123499234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:51 schreef lamjanus het volgende:
Ok, wat hebben jullie opgegeven voor het gewicht? Staat er niet echt bij. Ik heb nog nooit via MrTao een bestelling gedaan dus dit is geinig om te proberen
Niets, ik wacht wel af wat MisterTao vraagt aan shipping van China naar NL met Singapore post :)
mag het weten
pi_123501181
Omdat die GO M2 een MTK6589 chip heeft betekent dat dattie dan ook GPS en microSD ondersteuning heeft? Ook heb ik nog niks gevonden over dual sim bij dit toestel.

Er staat ook geen greenorange op het toestel wat je wel ziet bij de overige modelletjes die ook wel op de website staan. Beetje mysterieus zo...

Ben wel benieuwd wat jullie binnenkrijgen. Voor onder de 100 euro is krijg je veel waar.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:21:25 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123502364
Joh, ik zie wel wat er nu allemaal van waar is. Volgens de system analyse apps gaat het daadwerkelijk om 1280x720 en MTK6589. Maar ik weet niet of er ook trucjes zijn om zoiets gewoon in je kernel/buildprop te veranderen, terwijl het gewoon een MTK6575 is ofzo. :P

In ieder geval, de totaalkosten hier bedroegen:
quote:
Product Price: $96.44
Domestic Shipping: $1.60
Intl Shipping Fee: $11.79
Commission: $8.79
Total: $118.62
Dat is voor de vorm zónder een nieuw account aan te maken en 10% bonus te claimen + recommenderkorting. Dus dat kan zelfs nog goedkoper uit (105 USD op nieuwe account zou genoeg moeten zijn). Maar goed, 118.62 USD is volgens Google zo'n 91 EUR en voor die prijs vind ik het wel leuk: 'challenge accepted!'.
Zoals ik eerder al liet zien:

Dus dualSIM en microSD-support sowieso, van GPS kan ik me niet voorstellen dat het er niet op zit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123502654
heb laatst nog een goedkope 5s voor ¤20,- gekocht uit china.
Niet omdat het een goed ding is, maar omdat het een look-a-like is van iPhone + software.
En omdat het kan, ga hem niet gebruiken,maar leek me wel lachen, is wel dual-simhahaha
Mijn Gaming-PC
Case: Aerocool Strike-X Advance Devil Red
CPU: Intel Core I7 3370K Boxed
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:31:41 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123502795
Nou. Joepie. Een phone kopen die crap is en niks mee gaan doen. Alleen omdat het een bestaande phone gelijkt.

Ik ben tenminste wel enthousiast over het design en de kunnen van de Shizphone 2 (laten we hem zo maar noemen, ter opvolging van m'n Neomobile vondst :P ). Ik had liever dat 'ie helemaal niet poogde iets na te doen, maar goed, 't is gelukkig ook weer geen standaard iPhone/Samsung/HTC-look.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123502931
GooIphone
Goophone One,

de goophone serie is echtr goed.http://www.goophone.hk/
Mijn Gaming-PC
Case: Aerocool Strike-X Advance Devil Red
CPU: Intel Core I7 3370K Boxed
pi_123503420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:35 schreef djbosanac het volgende:
GooIphone
Goophone One,

de goophone serie is echtr goed.http://www.goophone.hk/
Die doen me ergens aan denken... weet alleen niet precies wat :?
pi_123503448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:28 schreef djbosanac het volgende:
heb laatst nog een goedkope 5s voor ¤20,- gekocht uit china.
Niet omdat het een goed ding is, maar omdat het een look-a-like is van iPhone + software.
En omdat het kan, ga hem niet gebruiken,maar leek me wel lachen, is wel dual-simhahaha
Nu ga ik misschien een beetje als een zeurpiet overkomen, maar dat vind ik toch wel beetje grof ten opzichte van de natuur (de grondstoffen die voor niets gebruikt zijn) en die arme chinezen die aan de band hebben zitten werken voor niets :s
pi_123503573
Naah, het zijn geen arme chinezen.
Bij apple was er eerst een opstand ja. Apple had de werkuren ingekort.
Maar de chinezen waren daarop tegen, en zijn weer langer gaan werken, dus voor mij geen probleem.
Zo is de mentaliteit daar, dus dan vind ik ze ook niet arm. ze willen tenslotte werken is ook maar goed.

Maar ja 20,- was een koopje, dacht waarom ook niet weet je, is wel dual-sim dus misschien dat ik hem toch ga gebruiken...
Mijn Gaming-PC
Case: Aerocool Strike-X Advance Devil Red
CPU: Intel Core I7 3370K Boxed
pi_123503677
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:31 schreef shiznuts het volgende:
Nou. Joepie. Een phone kopen die crap is en niks mee gaan doen. Alleen omdat het een bestaande phone gelijkt.

Ik ben tenminste wel enthousiast over het design en de kunnen van de Shizphone 2 (laten we hem zo maar noemen, ter opvolging van m'n Neomobile vondst :P ). Ik had liever dat 'ie helemaal niet poogde iets na te doen, maar goed, 't is gelukkig ook weer geen standaard iPhone/Samsung/HTC-look.
Jahoor moeten we er gelijk weer een shizphone van maken :* Ben heel erg benieuwd! Want hij is nu ook al op de post? Of heb je nou enkelt de betaling gedaan?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:08:21 #281
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123504423
quote:
2013-03-01 19:35:01 Wait for Dispatch
2013-03-01 20:09:53 Second Paid
Noch nichts neues...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123505288
quote:
First Payment
Item Price: $96.44
Domestic Shipping Fee: $1.60
Second Payment
Internatinal Shipping Fee: $11.79
Commission: $8.79 $4.39
Commission = (Item Price + Domestic Shipping Fee + Internatinal Shipping Fee) * 8%
Second Payment Amount: $16.18
Dat is met nieuw account, met first deposit bonus en recommender.

Totaal gestort voor first payment: 100 dollar + 3% stortingskosten = 103 dollar
Wat hield ik over als restant? 10% bonus = 10 dollar + 1,96 dollar (100-98,04) = 11,96 dollar.
Totaal gestort voor second payment: 4,22 dollar + 3% stortingskosten = 4,35 dollar
Totaal nodig voor second payment: 16,18 dollar (=11,96+4,35)
Totaal betaald voor de Green Orange: 107,35 dollar = grofweg ¤82,50

En nur nous wait! 10.gif

In worst case scenario ben ik 82,5 x 1,21 + 12,50 = 112,32 euro kwijt geweest hiervoor. Ben heel benieuwd naar de werkelijke specs van dit dingetje. Maar dan nog.. stel het is echt een MTK6589 win-win, zo niet (al was het maar een MTK6577 zoals de G3): heb ik voor nog minder een soortgelijke G3 mini terug :D

En oh: 540 gram weegt het totale pakketje!

[ Bericht 6% gewijzigd door Joosie200 op 01-03-2013 16:34:39 ]
mag het weten
pi_123631461
@ Shiznuts en Joosie: Nog geen vorderingen bij jullie bestelling? Heb verder geen idee hoe lang zoiets normaal duurt bij TaoBao, maar ben gewoon benieuwd :)
  maandag 4 maart 2013 @ 20:19:11 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123631526
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:18 schreef tharonny het volgende:
@ Shiznuts en Joosie: Nog geen vorderingen bij jullie bestelling? Heb verder geen idee hoe lang zoiets normaal duurt bij TaoBao, maar ben gewoon benieuwd :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Singapore Post, zal wel binnen twee weken hebben (mijn gok dinsdag 12-3).
;) Duurt nog wel een goede week.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123641224
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:19 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

;) Duurt nog wel een goede week.
Is dat even jammer :) Wachten we rustig af
pi_123647185
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:19 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

;) Duurt nog wel een goede week.
Maak ons blij met een video review wanneer je het binnen heb gekregen. _O_ _O_ _O_
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_123647303
Wel mooi die prijzen van de quadcore telefoons tussen de $200 - $250. Nu alleen nog wachten totdat ze leverbaar zijn.

http://www.pandawill.com/(...)=price&quad_core=259
pi_123668026
Ik moet een telefoon terugsturen naar China.

http://www.postnl.nl/voor(...)d-pakket-buitenland/

Zal het met PostNL doen. Heeft de Chinese douane ook belasting oid? Wat voor waarde zal ik op het pakketje zetten?
pi_123668470
Gift fol my fliend :+
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:20:56 #290
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123671068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 18:02 schreef David_ het volgende:
Ik moet een telefoon terugsturen naar China.

http://www.postnl.nl/voor(...)d-pakket-buitenland/

Zal het met PostNL doen. Heeft de Chinese douane ook belasting oid? Wat voor waarde zal ik op het pakketje zetten?
Veel andere keus heb je niet, tenzij je bij de grens woont en in Duitsland kan verzenden (dacht dat het daar aardig goedkoper was).

Je kan proberen een platte brievenbus doos te pakken en het toestel als brievenbuspost versturen dat scheelt een kleien beetje (maar of het veilig is).
Als je verzekerd verstuurd moet je een CN23 forumier invullen, ik heb toen gewoon broken tablet RMA $20 opgeschreven (maar of en hoe het daar werkt weet ik niet).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123679847
Ik heb even nieuwe ideeen nodig:

nieuwe baan dus wil nieuwe telefoon.

Eisen:
- goede agenda
- grote accu
- sync met zowel gmail als outlook exchange

Enerzijds denk ik van: beter een europese kopen want minder gezeik.(motorola razr maxx?)
Anderzijds zit ik ook een beetje met of lenovo P770 (dual core, 3500mAh, 4,5inch 960scherm 280dollar). Alleen ik baat me een beetje zorgen over de software die daar opstaat.

Iemand tips of ideeen van andere phones? 4,5inch is eigenlijk al te groot dus liever niet nog groter aanbevelen.

Apps boeit me niet zoveel dus windows of blackberry mag ook al denk ik dat die laatste nog niet zo stabiel is. We hebben thuis al een jiayu g2.... of moet ik gewoon de g2s kiezen.

Wanneer komt die g4 uit?
wat een warrig verhaal :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Haque op 05-03-2013 22:08:52 ]
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:18:02 #292
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123681640
Wat betreft de G4...
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:59 schreef shiznuts het volgende:
Pandawill is langsgeweest bij Jiayu...
http://www.pandawillforum(...)on-from-manufacturer
De info luidt:

The manufacturer said this batch of stock will be finished in the end of March.

De lead-in time bij de G4's staat op 31-3-2013. Dus dat wordt april... geen grapje.
Wel een goede keuze verder, al is 'ie 4.7". De advanced versie komt uit met 2GB RAM en 3000mAh accu.
Voor de rest... ik begrijp je volgende punten niet zo goed...
quote:
Eisen:
- goede agenda
[..]
- sync met zowel gmail als outlook exchange

[..] Alleen ik baat me een beetje zorgen over de software die daar opstaat.

[..] Apps boeit me niet zoveel dus windows of blackberry mag ook al denk ik dat die laatste nog niet zo stabiel is.
Je weet dat alle phones die hier besproken worden Android draaien, hè? Dus wat de ene kan, kan de andere in principe ook. Alleen de voorgeïnstalleerde apps en heel heel soms, de schil om Android heen (Meizu's FlyMe OS / Xiaomi's MIUI), willen nog eens een verschil maken. Het enige waar je je zorgen om zou moeten maken is dat de budgetphones meestal weinig ondersteuning hebben. Dus niet multilanguage: alleen Chinees en Engels, geen Nederlands en slecht toegankelijke updates en customer service/community.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123682112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:18 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Je weet dat alle phones die hier besproken worden Android draaien, hè? Dus wat de ene kan, kan de andere in principe ook. Alleen de voorgeïnstalleerde apps en heel heel soms, de schil om Android heen (Meizu's FlyMe OS / Xiaomi's MIUI), willen nog eens een verschil maken. Het enige waar je je zorgen om zou moeten maken is dat de budgetphones meestal weinig ondersteuning hebben. Dus niet multilanguage: alleen Chinees en Engels, geen Nederlands en slecht toegankelijke updates en customer service/community.
Ja snap ik. Ik doel ook op de schillen. Ik heb nu een desire en al 23098 custom roms geprobeerd maar ik vond ze allemaal niet prettig omdat of het toetsenbord is kut, of de mp3 speler is kut, of de agenda is kut. De jiayu van me moeder ( :P) is het enige nadeel het toetsenbord. Ik heb er nu swiftkey 3 op staan maar die is retetraag. Daarom vroeg ik me af hoe de standaard apps zijn op die toestellen en ik ga ervanuit dat lenovo ook een eigen schil heeft.
De meizu en xiaomi vind ik iets te duur voor een chinaphone, ik dacht aan 300dollar max ofzo maar hoef ook geen quadcore.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123695454
@ Haque

Ik heb de Lenovo P770 2 weken geleden gekocht bij Etotalk. Donderdag besteld, zaterdag verstuurd en maandag in huis met DHL.

Kostte en kost $240. Voor $5 halen ze alle chinese software eraf en zetten ze er nederlandse apps op inclusief Google Play. Heb de GSM sinds ontvangst nu 3 keer opgeladen.

Ik ben geen mega-beller, maar heb het toestel wel veel gebruikt om de nodige apps erop te zetten en te testen.

Tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
pi_123704715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:21 schreef shiznuts het volgende:
Joh, ik zie wel wat er nu allemaal van waar is. Volgens de system analyse apps gaat het daadwerkelijk om 1280x720 en MTK6589. Maar ik weet niet of er ook trucjes zijn om zoiets gewoon in je kernel/buildprop te veranderen, terwijl het gewoon een MTK6575 is ofzo. :P

In ieder geval, de totaalkosten hier bedroegen:

[..]

Dat is voor de vorm zónder een nieuw account aan te maken en 10% bonus te claimen + recommenderkorting. Dus dat kan zelfs nog goedkoper uit (105 USD op nieuwe account zou genoeg moeten zijn). Maar goed, 118.62 USD is volgens Google zo'n 91 EUR en voor die prijs vind ik het wel leuk: 'challenge accepted!'.
Zoals ik eerder al liet zien:
[ afbeelding ]
Dus dualSIM en microSD-support sowieso, van GPS kan ik me niet voorstellen dat het er niet op zit.
Even volgen. Lijkt me een leuk telefoontje om iemand kado te doen.
pi_123710352
Ik heb een probleem! En wellicht kunnen jullie mij helpen of misschien is dit probleem al een keer eerder voorbij gekomen (ik volg niet het hele topic altijd, vandaar, maar kon niks vinden via de search).

Mijn Newman N1, nu een paar maandjes oud, begeeft het elke keer. Hij valt spontaan uit binnen 5 minuten, tenzij hij aan de lader hangt, dan blijft hij aan. Zelf denk ik dat het met een nieuwe accu te verhelpen is, maar ik ben er bang voor. Dit probleem heb ik namelijk ook met mijn HTC Sensation gehad (uitvallen) en was ook de reden waarom ik uiteindelijk overgestapt ben.

Toevallig meerdere bekend met dit probleem met de Newman / Freelander i10 / Andere chinese telefoons? Ik heb een ROM erop van Gommers, maar opnieuw erop gezet, ook een andere ROM geprobeerd, maar probleem blijft.

Helaas ook "spontaan", in ieder geval zonder dat ik het doorhad een barst in het scherm. Dus als er nog geen oplossing is voor dit probleem, maar eens gaan kijken voor een nieuwe Chinese met goede referentie's ;)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_123711209
quote:
6s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:19 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik heb een probleem! En wellicht kunnen jullie mij helpen of misschien is dit probleem al een keer eerder voorbij gekomen (ik volg niet het hele topic altijd, vandaar, maar kon niks vinden via de search).

Mijn Newman N1, nu een paar maandjes oud, begeeft het elke keer. Hij valt spontaan uit binnen 5 minuten, tenzij hij aan de lader hangt, dan blijft hij aan. Zelf denk ik dat het met een nieuwe accu te verhelpen is, maar ik ben er bang voor. Dit probleem heb ik namelijk ook met mijn HTC Sensation gehad (uitvallen) en was ook de reden waarom ik uiteindelijk overgestapt ben.

Toevallig meerdere bekend met dit probleem met de Newman / Freelander i10 / Andere chinese telefoons? Ik heb een ROM erop van Gommers, maar opnieuw erop gezet, ook een andere ROM geprobeerd, maar probleem blijft.

Helaas ook "spontaan", in ieder geval zonder dat ik het doorhad een barst in het scherm. Dus als er nog geen oplossing is voor dit probleem, maar eens gaan kijken voor een nieuwe Chinese met goede referentie's ;)
Hmm, als hij wel gewoon aanblijft aan de lader lijkt het mij inderdaad een probleem met de accu. Zeker vermits je ook al een andere ROM hebt geprobeerd dus een programma dat blijft hangen zal het ook wel niet zijn dan.
pi_123712766
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:21 schreef shiznuts het volgende:
Joh, ik zie wel wat er nu allemaal van waar is. Volgens de system analyse apps gaat het daadwerkelijk om 1280x720 en MTK6589. Maar ik weet niet of er ook trucjes zijn om zoiets gewoon in je kernel/buildprop te veranderen, terwijl het gewoon een MTK6575 is ofzo. :P

In ieder geval, de totaalkosten hier bedroegen:

[..]

Dat is voor de vorm zónder een nieuw account aan te maken en 10% bonus te claimen + recommenderkorting. Dus dat kan zelfs nog goedkoper uit (105 USD op nieuwe account zou genoeg moeten zijn). Maar goed, 118.62 USD is volgens Google zo'n 91 EUR en voor die prijs vind ik het wel leuk: 'challenge accepted!'.
Zoals ik eerder al liet zien:
[ afbeelding ]
Dus dualSIM en microSD-support sowieso, van GPS kan ik me niet voorstellen dat het er niet op zit.
Die telefoons worden met de dag goedkoper in China, 599 yuan dat is gewoon echt goedkoop, dus ik vraag me af waar zit het addertje onder het gras bij deze telefoon.

De Neo N02 was ja ook niet issue vrij en er moet toch echt een reden zijn waarom je bij dit merk 599 yuan betaald en bij merken als ZTE, Huawei meer, ik zelf denk dat het waarschijnlijk grotendeels de andere componenten zijn.

In iedere geval de Mogu M0 die ik voor me moeder mee genomen heb loopt prima, maar heeft soms dat ie blijft hangen en dus herstart moet worden.
pi_123712890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:41 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Hmm, als hij wel gewoon aanblijft aan de lader lijkt het mij inderdaad een probleem met de accu. Zeker vermits je ook al een andere ROM hebt geprobeerd dus een programma dat blijft hangen zal het ook wel niet zijn dan.
Net met bellen loopt hij ook vast, misschien wel meer aan de hand dus, geen bekend probleem? :@
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_123752992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Het is helemaal geen Mars 2. :P Hij heeft o.a. drie navigatieknoppen en niet vier. Op de Taobao-page staat nu eenmaal Green Orange GO M2, maar weet ik het, misschien is het helemaal geen GO. Maar een Mars 2 is het niet. Dat tweede dat je zegt ga ik niet becommenteren. O-)

Mijne had twee kroontjes. :7 what what. Singapore Post, zal wel binnen twee weken hebben (mijn gok dinsdag 12-3).
Heb er ook maar 1 besteld :7 We gaan het meemaken voor ongeveer 90 euro.
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:25:49 #301
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123753045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:24 schreef hansieb112 het volgende:

[..]

Heb er ook maar 1 besteld :7 We gaan het meemaken voor ongeveer 90 euro.
Zo is dat! :D Zou wat zijn als 'ie best bazig blijkt. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')