quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dusik zou er m'n geld niet aan verspillen.
Weet je niet hoeveel er mee verdient kan worden ofzoquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dusik zou er m'n geld niet aan verspillen.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dusik zou er m'n geld niet aan verspillen.
quote:Game Maker installeren en gebruiken.
~
Een succesvolle afronding van de cursus Game Designer geeft u recht op een waardevol getuigschrift: u bent Game Designer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had al het gevoel dat het niet professioneel genoeg is deze cursus. bedankt voor je uitleg. best sneaky hunquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:28 schreef Ryon het volgende:
Je betaalt 300 euro voor een studielast van 64 uur terwijl er slechts een enkele methode gebruikt wordt. Dat is een hele dure en nutteloze orientatiecursus voor als je twijfelt om een volwaardige mbo opleiding te gaan volgen binnen een bepaalde richting.
Ik heb er al eens eerder over nagedacht, maar een thuisstudie webshop levert bakken met geld op. Methodes met een winkelwaarde van niet meer dan 60 euro verkoop je voor het drievoudige a vijfvoudige. Veelal kan je de methodes ook verkopen in reader vorm of met korting, wat de kosten aanzienlijk drukt. Begeleiding besteed je uit aan een callcenter of gaat via de mail richting de administratie. Via een forum laat je de klanten eerst eventuele problemen zelf oplossen en het getuigeschrift is niets anders dan een printje zonder enige vorm van accreditatie.
bedankt voor de link. die school is wel wat voor mij zo te zien, lekker creatiefquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:31 schreef Xaryna het volgende:
Als je alleen Game Maker leert gebruiken, kun je er absoluut niets mee. Geen enkele professionele game studio gebruikt naar mijn weten dat programma.
Als je die kant op wil, kun je beter een echte game design opleiding volgen (zoals http://www.hku.nl/web/Stu(...)gnAndDevelopment.htm ) of zelf aan de slag en de skills leren in je vrije tijd.
http://www.penny-arcade.com/patv/show/extra-creditsquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:04 schreef Fokjee het volgende:
[..]
bedankt voor de link. die school is wel wat voor mij zo te zien, lekker creatief
Enig idee waar ik de skills kan leren in mijn vrije tijd? Zijn daar tut's voor of programma's. (duur zeker?) een idee hoe ik iets kan doen? Ik ga sowieso ff kijken op Bol.com naar wat theorieboeken.
blablaquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er is wat meer context nodig, een link zou dan ook interessant zijn. Ik vermoed dat hij er vooral voor wilde waarschuwen dat je niet zomaar eventjes voor een gamebedrijf kan werken omdat je een gameopleiding hebt gevolgd. Er bestaan wel game-opleidingen die je toegang kunnen geven tot die industrie (kleine kans nog altijd als je slaagt!) maar dat geldt slechts voor een beperkt aantal opleidingen en de toplaag van de leerlingen. Zo weet ik van een Belgische game-opleiding (3 of 4 jaar hogeschool) dat enkele geslaagden bij bedrijven als Ubisoft terecht zijn gekomen. In de USA is er een game-opleiding waarvan afgestudeerden voor Valve zijn gaan werken (Portal). Het is dus niet geheel onmogelijk maar de kans dat je via zo'n opleiding zo'n baan krijgt is klein, dan moet je al tot de top-10% van je jaar behoren of iets dergelijks. En dit zijn de serieuze gameopleidingen die jarenlang duren, geen thuiscursusjes van nog geen paar honderd uur.
Wie eventjes logisch nadenkt over hoe een game ontstaat begrijpt dat softwarebedrijven op zoek zijn naar allerlei specialisten en dat de meeste van die specialisten een meer specialistische opleiding hebben gevolgd of een meer specialistische achtergrond hebben. De een codeert, de ander ontwerpt, een derde tekent, een vierde regelt het geluid, een vijfde schrijft het scénario etc.
Zo'n game wordt gemaakt doordat veel disciplines samen komen, iedereen is verantwoordelijk voor een klein deel van het geheel.
Ze hebben dus behoefte aan schrijvers, ervaren muzikanten die geluidstechnicus zijn, kunstenaars, ontwerpers, tekenaars, informatici, ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |