abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122289269
Hej,

Ik denk er over na om bij NHA Game design te gaan doen.
Alleen vraag ik me af wat ik er mee zal bereiken als ik deze cursus zal volgen.

Misschien zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben / gehad?

*Is dit wel echt een certificaat waarmee ik aan het werk kan?
*Is de software goed waarmee ze games maken of niet zoveel bijzonders?
*Wat voor games kan ik met deze opleiding maken?

Alvast bedankt :D

Een bron van de cursus:

http://www.nha.nl/cursus/(...)a/Game-designer.aspx
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:20:44 #2
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_122289310
Gamemaker, kansloos dus :') ik zou er m'n geld niet aan verspillen.
pi_122289408
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dus :') ik zou er m'n geld niet aan verspillen.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:28:37 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122289500
Je betaalt 300 euro voor een studielast van 64 uur terwijl er slechts een enkele methode gebruikt wordt. Dat is een hele dure en nutteloze orientatiecursus voor als je twijfelt om een volwaardige mbo opleiding te gaan volgen binnen een bepaalde richting.

Ik heb er al eens eerder over nagedacht, maar een thuisstudie webshop levert bakken met geld op. Methodes met een winkelwaarde van niet meer dan 60 euro verkoop je voor het drievoudige a vijfvoudige. Veelal kan je de methodes ook verkopen in reader vorm of met korting, wat de kosten aanzienlijk drukt. Begeleiding besteed je uit aan een callcenter of gaat via de mail richting de administratie. Via een forum laat je de klanten eerst eventuele problemen zelf oplossen en het getuigeschrift is niets anders dan een printje zonder enige vorm van accreditatie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122289897
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dus :') ik zou er m'n geld niet aan verspillen.
Weet je niet hoeveel er mee verdient kan worden ofzo
pi_122289915
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dus :') ik zou er m'n geld niet aan verspillen.
pi_122290036
quote:
Game Maker installeren en gebruiken.
~
Een succesvolle afronding van de cursus Game Designer geeft u recht op een waardevol getuigschrift: u bent Game Designer.
:') !

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 10:48:56 ]
pi_122290053
'U bent Game Designer' met Game Maker _O-
pi_122290175
Met gamemaker kun je redelijk wat vooral met ondersteuning van native gedoe.
maar het schiet ook tekort in vele opzichten, daarbij is het alleen geschikt voor operating systemen met direct x ondersteuning. Kortom: eigenlijk alleen voor windows.
Touching from a distance ~
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:03:11 #10
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_122290474
Het mooie is ook dat alle artwork en geluid aangeleverd wordt, dus je designed zelf niks :')
pi_122294854
Als je alleen Game Maker leert gebruiken, kun je er absoluut niets mee. Geen enkele professionele game studio gebruikt naar mijn weten dat programma.

Als je die kant op wil, kun je beter een echte game design opleiding volgen (zoals http://www.hku.nl/web/Stu(...)gnAndDevelopment.htm ) of zelf aan de slag en de skills leren in je vrije tijd.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_122301550
EA en EIDOS nemen enkel mensen aan met een certificaat van NHA game design. Al hun nieuwe games draaien op de Game Maker engine.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122302046
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:28 schreef Ryon het volgende:
Je betaalt 300 euro voor een studielast van 64 uur terwijl er slechts een enkele methode gebruikt wordt. Dat is een hele dure en nutteloze orientatiecursus voor als je twijfelt om een volwaardige mbo opleiding te gaan volgen binnen een bepaalde richting.

Ik heb er al eens eerder over nagedacht, maar een thuisstudie webshop levert bakken met geld op. Methodes met een winkelwaarde van niet meer dan 60 euro verkoop je voor het drievoudige a vijfvoudige. Veelal kan je de methodes ook verkopen in reader vorm of met korting, wat de kosten aanzienlijk drukt. Begeleiding besteed je uit aan een callcenter of gaat via de mail richting de administratie. Via een forum laat je de klanten eerst eventuele problemen zelf oplossen en het getuigeschrift is niets anders dan een printje zonder enige vorm van accreditatie.
ik had al het gevoel dat het niet professioneel genoeg is deze cursus. bedankt voor je uitleg. best sneaky hun :P
pi_122302102
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:31 schreef Xaryna het volgende:
Als je alleen Game Maker leert gebruiken, kun je er absoluut niets mee. Geen enkele professionele game studio gebruikt naar mijn weten dat programma.

Als je die kant op wil, kun je beter een echte game design opleiding volgen (zoals http://www.hku.nl/web/Stu(...)gnAndDevelopment.htm ) of zelf aan de slag en de skills leren in je vrije tijd.
bedankt voor de link. die school is wel wat voor mij zo te zien, lekker creatief :D

Enig idee waar ik de skills kan leren in mijn vrije tijd? Zijn daar tut's voor of programma's. (duur zeker?) een idee hoe ik iets kan doen? Ik ga sowieso ff kijken op Bol.com naar wat theorieboeken.
pi_122307833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:04 schreef Fokjee het volgende:

[..]

bedankt voor de link. die school is wel wat voor mij zo te zien, lekker creatief :D

Enig idee waar ik de skills kan leren in mijn vrije tijd? Zijn daar tut's voor of programma's. (duur zeker?) een idee hoe ik iets kan doen? Ik ga sowieso ff kijken op Bol.com naar wat theorieboeken.
http://www.penny-arcade.com/patv/show/extra-credits
Extra Credits geven veel info over theorie en ideeën achter game design, en is leuk om te kijken. Er zit veel theorie achter dus je kunt zeker eens wat theorieboeken opsnorren :)

Je kunt wel wat proberen met gratis software. Ik weet niet precies welke kant van game design je aanspreekt, maar je kunt vast wat vinden.

UDK (Unreal Development Kit) kun je gebruiken om games/levels te bouwen en is gratis, evenals Unity. Voor graphics kun je bij Autodesk een student version aanvragen voor 3DS Max en Maya, of je kunt Blender proberen. Van programmeren en de theorie en wiskunde daarvan weet ik niets. Tutorials kun je veel op YouTube vinden.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_122329108
Lynda is ook altijd wel goed voor het leren van programma's en vaardigheden. Basisvideocursusen voor programma's zoals Maya, 3DS Max en Unity, maar ook gespecialiseerde videocursussen zoals over het maken van omgevingen voor games in 3DS Max zijn aanwezig. Je krijgt volgens mij geen mooi certificaatje, maar als je je geld ergens aan uit wil geven, dan zou ik het eerder daar aan besteden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 04:07:46 #17
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_122329112
Game Maker :')

Er zijn zo veel betere programma's dan die zoals:

Stencyl.http://www.stencyl.com/
Construct2 http://www.scirra.com/construct2
pi_126530805
Jullie zijn te negatief over Gamemaker. Toegegeven, het was ooit een leuke hobbytool waar we het nog allemaal van kennen, maar Gamemaker Studio is toch echt een ander verhaal en wordt ook al door professionele gamebedrijven gebruikt. Anders gezegd: waarom GM niet en bv Flash wel of construct of gamesalad. Tenzij je natuurlijk 3d wilt werken dan is de unreal engine of Unity beter.

Maar over de cursus, tja als je gamedesigner wilt worden is het wel prima (om mee te beginnen), ook om met een tool als gamemaker te werken. Je wordt tenslotte geen gameprogrammeur maar een gamedesigner. Ik zou dan liever voor Gameskool ipv NHA kiezen trouwens of een paar goede boeken over gamedesign maar goed dat is persoonlijk.

Je kan trouwens ook heel goed met lego of papier en dergelijke je eigen bordgame maken. Veel (digitale) gamedesigners zijn zo begonnen. Zo moet je gamemaker ook zien, als een tool om mee te prototypen.
pi_126564768
Als je games wil maken ga dan informatica studeren aan een universiteit (informatica, geen informatiekunde of wat voor halfhalf-opleiding dan ook) en oefen veel in je vrije tijd met open source materiaal. Heel misschien kan je dan ooit geld verdienen met het maken van games en anders kan je er iets anders mee doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126565115
Een topman van Blizzard had commentaar op "game" opleidingen. Hij zei dat hij nooit iemand met zo een opleiding heeft aangenomen of iemand kent die met zo een opleiding in de serieuze kant van de industrie er mee aan de slag is. Ik kan de bron helaas niet meer vinden maar neem maar van mij aan dat hij gelijk heeft. Deze opleidingen worden massaal aangeboden in de VS en staan bekent als geld aftroggelaars.

Kortom bespaar je centen.
pi_126577067
Er is wat meer context nodig, een link zou dan ook interessant zijn. Ik vermoed dat hij er vooral voor wilde waarschuwen dat je niet zomaar eventjes voor een gamebedrijf kan werken omdat je een gameopleiding hebt gevolgd. Er bestaan wel game-opleidingen die je toegang kunnen geven tot die industrie (kleine kans nog altijd als je slaagt!) maar dat geldt slechts voor een beperkt aantal opleidingen en de toplaag van de leerlingen. Zo weet ik van een Belgische game-opleiding (3 of 4 jaar hogeschool) dat enkele geslaagden bij bedrijven als Ubisoft terecht zijn gekomen. In de USA is er een game-opleiding waarvan afgestudeerden voor Valve zijn gaan werken (Portal). Het is dus niet geheel onmogelijk maar de kans dat je via zo'n opleiding zo'n baan krijgt is klein, dan moet je al tot de top-10% van je jaar behoren of iets dergelijks. En dit zijn de serieuze gameopleidingen die jarenlang duren, geen thuiscursusjes van nog geen paar honderd uur.
Wie eventjes logisch nadenkt over hoe een game ontstaat begrijpt dat softwarebedrijven op zoek zijn naar allerlei specialisten en dat de meeste van die specialisten een meer specialistische opleiding hebben gevolgd of een meer specialistische achtergrond hebben. De een codeert, de ander ontwerpt, een derde tekent, een vierde regelt het geluid, een vijfde schrijft het scénario etc.
Zo'n game wordt gemaakt doordat veel disciplines samen komen, iedereen is verantwoordelijk voor een klein deel van het geheel.
Ze hebben dus behoefte aan schrijvers, ervaren muzikanten die geluidstechnicus zijn, kunstenaars, ontwerpers, tekenaars, informatici, ...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:19:16 #22
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_126584162
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er is wat meer context nodig, een link zou dan ook interessant zijn. Ik vermoed dat hij er vooral voor wilde waarschuwen dat je niet zomaar eventjes voor een gamebedrijf kan werken omdat je een gameopleiding hebt gevolgd. Er bestaan wel game-opleidingen die je toegang kunnen geven tot die industrie (kleine kans nog altijd als je slaagt!) maar dat geldt slechts voor een beperkt aantal opleidingen en de toplaag van de leerlingen. Zo weet ik van een Belgische game-opleiding (3 of 4 jaar hogeschool) dat enkele geslaagden bij bedrijven als Ubisoft terecht zijn gekomen. In de USA is er een game-opleiding waarvan afgestudeerden voor Valve zijn gaan werken (Portal). Het is dus niet geheel onmogelijk maar de kans dat je via zo'n opleiding zo'n baan krijgt is klein, dan moet je al tot de top-10% van je jaar behoren of iets dergelijks. En dit zijn de serieuze gameopleidingen die jarenlang duren, geen thuiscursusjes van nog geen paar honderd uur.
Wie eventjes logisch nadenkt over hoe een game ontstaat begrijpt dat softwarebedrijven op zoek zijn naar allerlei specialisten en dat de meeste van die specialisten een meer specialistische opleiding hebben gevolgd of een meer specialistische achtergrond hebben. De een codeert, de ander ontwerpt, een derde tekent, een vierde regelt het geluid, een vijfde schrijft het scénario etc.
Zo'n game wordt gemaakt doordat veel disciplines samen komen, iedereen is verantwoordelijk voor een klein deel van het geheel.
Ze hebben dus behoefte aan schrijvers, ervaren muzikanten die geluidstechnicus zijn, kunstenaars, ontwerpers, tekenaars, informatici, ...
blabla

geen antwoord op de vraag
pi_126585818
Verwijt mij niet jouw slechte leesvaardigheid. Je kan duidelijk uit mijn reactie halen dat een serieuze gameopleiding enkel interessant is voor de zeer getalenteerde en ijverige mensen en dat je gamecursusjes zoals die van de HNA enkel voor je plezier moet doen, niet met de hoop werk te vinden in die sector.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127391808
Jaa maar het hangt ook van je startpunt af. Je moet ergens beginnen. Als je 14 bent en je wilt gamedesigner worden is het best prima om zo'n cursus bij NHA, LOI, Gameskool e.d. te doen. En dan later echt informatica studeren! Je kan ook een boek kopen natuurlijk ,maar misschien is zo'n cursus dan wel handiger of prettiger (multimediaal, docent die je helpt, herinnering als je niet verder gaat, enz.).

Of als je helemaal niet technische bent, maar je wilt toch het eea over gamedesign leren (bv omdat je in de marketing werkt of in de webwereld) is zo'n cursus ook prima. Maar eens dat je er geen baan mee zult vinden zonder zelf verder te gaan.

Alhoewel, misschien als INDIE developer ;-)
pi_127510603
Trouwens, bij Gameskool kost een cursus gamedesign maar ongeveer hetzelfde als 2 boeken over gamedesign. Lijkt me dat toch beter werken dan al dat papier doorwerken in je uppie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')