abonnement Unibet Coolblue
pi_5625732
quote:
Alle caravans, opleggers en anders aanhangwagens die zwaarder zijn dan 750 kilo moeten vanaf september 2003 voorzien zijn van een eigen kenteken.
...
Bron: http://nu.nl/document?n=61738

Mischien is het wel een goed plan, maar ze hebben pas geleden de witte kentekens ingevoerd. Alle eigenaren moesten toen al nieuwe kentekens kopen (mn vader bijvoorbeeld, voor de caravan en fietsendrager) en nu kunnen die dingen dus alweer op de vuilishoop.

Het leven is mooi!
  maandag 2 september 2002 @ 17:50:49 #2
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5625752
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:49 schreef good4u2 het volgende:

[..]

Bron: http://nu.nl/document?n=61738

Mischien is het wel een goed plan, maar ze hebben pas geleden de witte kentekens ingevoerd. Alle eigenaren moesten toen al nieuwe kentekens kopen (mn vader bijvoorbeeld, voor de caravan en fietsendrager) en nu kunnen die dingen dus alweer op de vuilishoop.


Hoezo ? Het gaat over aanhangers zwaarder dan 750 kg, waar je dus een E rijbewijs voor nodig hebt.
Carpe diem !
pi_5625781
o,. is dat het,. liep me al aftevragen waar al die duitsers in 1 keer vandaan kwamen LOL
don't drink and drive but smoke and fly
  maandag 2 september 2002 @ 17:53:13 #4
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5625804
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:50 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Hoezo ? Het gaat over aanhangers zwaarder dan 750 kg, waar je dus een E rijbewijs voor nodig hebt.


Ja dus?
Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs. En of je er nu E of niet voor nodig hebt, die witte kentekens kunnen al weer de vuilnisbak in.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5625831
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:49 schreef good4u2 het volgende:

[..]

Bron: http://nu.nl/document?n=61738

Mischien is het wel een goed plan, maar ze hebben pas geleden de witte kentekens ingevoerd. Alle eigenaren moesten toen al nieuwe kentekens kopen (mn vader bijvoorbeeld, voor de caravan en fietsendrager) en nu kunnen die dingen dus alweer op de vuilishoop.


die witte dingen waren niet verplicht, er werd zelfs aangeraden om nog te wachten met de witte kentekenplaten omdat sommige aanhangers een eigen kenteken zouden krijgen

maarjah das weer Nederlands he, een zo nieuw mogelijk kenteken aan je auto hangen, ze hebben de ZB-BB-01 serie al moeten afbreken omdat de verkoop van auto's stagneerde omdat iedereen zonodig een nieuw 01-DB-BB kenteken wilde hebben

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5625911
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:53 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja dus?
Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs. En of je er nu E of niet voor nodig hebt, die witte kentekens kunnen al weer de vuilnisbak in.


lees het nog eens na? E is voor een kleine caravan niet verplicht kon ik mij herrineren, iig heb ik er nooit iemand iets over horen spectaculeren.

Verder heb je je E nodig bij gewichten zwaarder als 750Kg of tandemmasters...

  maandag 2 september 2002 @ 17:58:48 #7
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5625917
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:53 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja dus?
Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs. En of je er nu E of niet voor nodig hebt, die witte kentekens kunnen al weer de vuilnisbak in.


Ja, een caravan wel (een zware dan), maar die fietscaddy niet.

Toch wel vreemd dat er nu alweer nieuwe kentekens komen, of is het een europeesche richtlijn ?

[Dit bericht is gewijzigd door DJ-L3 op 02-09-2002 17:59]

Carpe diem !
  maandag 2 september 2002 @ 17:59:22 #8
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_5625924
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:49 schreef good4u2 het volgende:

[..]

Bron: http://nu.nl/document?n=61738

Mischien is het wel een goed plan, maar ze hebben pas geleden de witte kentekens ingevoerd. Alle eigenaren moesten toen al nieuwe kentekens kopen (mn vader bijvoorbeeld, voor de caravan en fietsendrager) en nu kunnen die dingen dus alweer op de vuilishoop.


die witte platen zijn wel ingevoerd, maar op geen enkel moment verplicht geweest, mensen die die dingen nooit gekocht hebben, hebben nergens problemen mee, mensen die ze wel hebben, hebben een hoop geld weggegooid

en een goed plan om ze een eigen nummerbord te geven is zeker goed, die aanhangers hebben namelijk al een eigen kenteken, alleen dom als de nederlandse overheid altijd weer wil bewijzen te zijn, moet er toch een nummerbord van de trekkende auto op

[Dit bericht is gewijzigd door Mobster273 op 02-09-2002 18:01]

...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_5625930
Voor alles op wielen hebben we PTA-forum, move dus daarheen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5626040
Het lompe is echter wel dat de officiele invoeringsdatum voor de witte platen op 1 september 2003 staat, de datum waarop nu de nieuwe kentekenplaat staat. Lekker handig. Dat wisten ze dus van tevoren ook wel, dus dat is dubbel verdienen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5626118
quote:
o,. is dat het,. liep me al aftevragen waar al die duitsers in 1 keer vandaan kwamen LOL
Neej, jij bedoelt die witte kentekenplaten. Dat is gewoon verplicht voor alles wat achter een auto hangt
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_5626120
heel handig.
lompe is alleen dat onze caravan permanent 1200km verderop staat, en waarschijnlijk betekent een eigen kenteken ook opnieuw een keuring...

moeten we zeker de caravan terug gaan rijden naar NL, laten keuren, nieuwe platen erop, en dan weer meenemen ?
halve zolen

[het liefst zou ik dan nog een kenteken regelen in het land waar die nu staat]

pi_5626467
'Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs'

niet als het gewicht vd auto zwaarder is als vd caravan.
dan volstaat een B rijbewijs

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 2 september 2002 @ 18:48:28 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5626606
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:58 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

lees het nog eens na? E is voor een kleine caravan niet verplicht kon ik mij herrineren, iig heb ik er nooit iemand iets over horen spectaculeren.


Dat is wel een heeeele kleine caravan anders .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5626670
quote:
Op maandag 02 september 2002 17:58 schreef DJ-L3 het volgende:
of is het een europeesche richtlijn ?
Nee, dit is een briljant plan, zoals alleen Nederlanders dat kunnen verzinnen. In het kader van de vermindering van administratiedruk voor bedrijven, moet je nu voor je aanhangwagen (of meerdere, als je per ongeluk een groot bedrijf hebt) een apart kenteken aanvragen voor 15 Euro per stuk. En hoe gaan we dat aan de grenzen oplossen, als de douane ziet dat het kenteken van auto en aanhanger niet overeenkomen?
I intend to live forever, or die trying.
pi_5626703
quote:
Op maandag 02 september 2002 18:53 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nee, dit is een briljant plan, zoals alleen Nederlanders dat kunnen verzinnen. In het kader van de vermindering van administratiedruk voor bedrijven, moet je nu voor je aanhangwagen (of meerdere, als je per ongeluk een groot bedrijf hebt) een apart kenteken aanvragen voor 15 Euro per stuk. En hoe gaan we dat aan de grenzen oplossen, als de douane ziet dat het kenteken van auto en aanhanger niet overeenkomen?


in Duitsland hebben aanhangers ook een eigen kenteken
in Denemarken ook
in Hongarije ook
en in nog wel meer landen, dat kan het probleem niet zijn denk ik
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5628619
quote:
Op maandag 02 september 2002 18:56 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

in Duitsland hebben aanhangers ook een eigen kenteken
in Denemarken ook
in Hongarije ook
en in nog wel meer landen, dat kan het probleem niet zijn denk ik


in vrijwel alle Europese landen eerlijk gezegd.
Nederland is 1 van de weinige landen die dat niet heeft.
  maandag 2 september 2002 @ 20:52:44 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5628667
quote:
Op maandag 02 september 2002 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
'Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs'

niet als het gewicht vd auto zwaarder is als vd caravan.
dan volstaat een B rijbewijs


idd, wilde net zeggen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 2 september 2002 @ 22:47:14 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5630815
quote:
Op maandag 02 september 2002 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
'Een caravan vereist zowiezo een E rijbewijs'

niet als het gewicht vd auto zwaarder is als vd caravan.
dan volstaat een B rijbewijs


Tenzij die caravan boven de 750 kg is.
Tenzij de combinatie boven de 3500 kg is.
Tenzij de caravan 2 assen heeft.

Zoals driekwart van de echte caravans dus.

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5631079
quote:
Op maandag 02 september 2002 22:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Tenzij die caravan boven de 750 kg is.
Tenzij de combinatie boven de 3500 kg is.
Tenzij de caravan 2 assen heeft.

Zoals driekwart van de echte caravans dus.

.


Het is wat ingewikkelder met die gewichten:

Motorvoertuigen, niet zijnde motorvoertuigen van categorie A, waarvan het gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet in begrepen, alsmede door genoemde motorvoertuigen voortbewogen aanhangwagens of oplegger, waarvan het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, van de aanhanger of oplegger niet meer bedraagt dan het ledig gewicht van het motorvoertuig en het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, van het samenstel van trekkend motorvoertuig en aanhangwagen of oplegger niet meer bedraagt dan 3500 kg.

Toch handig, zo'n rijbewijs

  maandag 2 september 2002 @ 23:11:24 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5631311
quote:
Op maandag 02 september 2002 23:00 schreef Light het volgende:

[..]

Het is wat ingewikkelder met die gewichten:

Motorvoertuigen, niet zijnde motorvoertuigen van categorie A, waarvan het gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet in begrepen, alsmede door genoemde motorvoertuigen voortbewogen aanhangwagens of oplegger, waarvan het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, van de aanhanger of oplegger niet meer bedraagt dan het ledig gewicht van het motorvoertuig en het ledig gewicht, vermeerderd met het laadvermogen, van het samenstel van trekkend motorvoertuig en aanhangwagen of oplegger niet meer bedraagt dan 3500 kg.


Ja? .
Je geeft hiermee mij dus gelijk? Dit is namelijk wat ik al stelde .
quote:
Toch handig, zo'n rijbewijs
Heb ik al weer 7 jaar....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5631420
quote:
Op maandag 02 september 2002 23:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja? .
Je geeft hiermee mij dus gelijk? Dit is namelijk wat ik al stelde .


Je hebt voor een aanhangwagen die zwaarder is dan 750 kg niet altijd rijbewijs E nodig, 't ligt eraan hoe zwaar de auto is.

ledig gewicht + laadvermogen aanhangwagen < ledig gewicht auto
ledig gewicht + laadvermogen auto + ledig gewicht + laadvermogen aanhangwagen < 3500 kg.
Als aan deze 2 voorwaarden voldaan wordt heb je aan B genoeg, en jouw formulering is op z'n minst dubieus

quote:
Heb ik al weer 7 jaar....
Ik ook...
pi_5637608
quote:
Op maandag 02 september 2002 18:14 schreef -ScuL- het volgende:
heel handig.
lompe is alleen dat onze caravan permanent 1200km verderop staat, en waarschijnlijk betekent een eigen kenteken ook opnieuw een keuring...

moeten we zeker de caravan terug gaan rijden naar NL, laten keuren, nieuwe platen erop, en dan weer meenemen ?
halve zolen

[het liefst zou ik dan nog een kenteken regelen in het land waar die nu staat]


Nee, je hoeft alleen met het registratiebewijs naar het postkantoor om dit om te wisselen en je moet een kentekenplaat kopen. Staat er nix op de RDW site?
pi_5641041
Hel. we hebben namelijk geen kentekenregistratiebewijs meer omdat dat tussen het kenteken van mijn vader's oude bedrijfsbus zat toen ie die verkocht. (En de koper het nooit meer heeft terug gegeven )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')