abonnement Unibet Coolblue
pi_122139775
Binnenkort ga ik met mijn vriendin samenwonen en eigenlijk moet alles voor ons appartement gekocht worden. Nu had ik het geniale idee (hoop ik :P ) om alle elektronische zaken (koelkast, tv, wasmachine, stofzuiger etcetera) te kopen bij één keten en dan in ruil daarvoor een korting te bedingen. Mijn gedachtegang is dat het dan voor zowel mij (extra korting) als voor de winkel voordeel heeft (die verkopen inmiddels veel spullen). Mensen hier zoiets vaker gedaan en zo ja, wat is een realistisch korting om te vragen? Ik weet dat het afdingen niet echt in de Nederlandse cultuur zit...
pi_122140018
Gewoon vragen, joh. Ik koop al spullen bij jou. Wat kan ik voor korting krijgen. Dat doe je bij 3 of 4 zaken en je kan de beste kiezen of vermelden bij die en die zaak krijg ik zoveel korting. Mss krijg je nog wel meer
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zondag 27 januari 2013 @ 22:24:16 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122140033
Ja heb ik gedaan, gratis stofzuiger van 80 euro eruit gesleept :P (we hadden voor iets van 550 tot 600 euro aan witgoed gekocht bij de BCC). Gewoon vragen of als je alles daar zou kopen, er dan wat aan de prijs gedaan kan worden.
pi_122140121
Weeg het wel af ten opzichte van internetwinkels, als je koelkast bij de BCC 200 euro duurder is dan is een gratis stofzuiger van 50 euro natuurlijk niet het voordeel.
  zondag 27 januari 2013 @ 22:26:48 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122140210
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:25 schreef Brembo het volgende:
Weeg het wel af ten opzichte van internetwinkels, als je koelkast bij de BCC 200 euro duurder is dan is een gratis stofzuiger van 50 euro natuurlijk niet het voordeel.
Dat was bij ons in ieder geval niet het geval ;)
pi_122140397
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat was bij ons in ieder geval niet het geval ;)
Iedere casus is uniek ;). Wat mij interessant is, dat je van te voren je typenummers meeneemt en gewoon zegt: wat kost dit :').
pi_122140507
Dan moet je wel de printjes meenemen van de pricewatch/kieskeurig want aan handjeklap doen ze niet.
pi_122142838
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:25 schreef Brembo het volgende:
Weeg het wel af ten opzichte van internetwinkels, als je koelkast bij de BCC 200 euro duurder is dan is een gratis stofzuiger van 50 euro natuurlijk niet het voordeel.
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...

En ontopic voor TS. Ik werk bij een elektronicazaak, en wij zijn dan bereid om goeie kortingen te geven. Het moet nog wel rendabel blijven voor ons, maar een goede zaak geeft je zeker korting, dus gewoon proberen. En het is ook nog een kwestie van gunnen he, ook al is internet zonder korting nog steeds 5% goedkoper, weet dan dat je bij een goeie zaak altijd langs kan gaan voor gratis en goed advies, itt een zwakbegaafd persoon aan de andere kant van de lijn die niet weet hoe het lampje in de koelkast precies aan en uit gaat.
  zondag 27 januari 2013 @ 23:07:23 #9
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_122143108
Nee heb je, ja kun je krijgen!

Bedenk wel dat je misschien problemen krijgt als je spullen voor een krats op internet bestelt. Hoe zit 't met de aflevering, montage, garantie, etc.? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_122143294
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...

En ontopic voor TS. Ik werk bij een elektronicazaak, en wij zijn dan bereid om goeie kortingen te geven. Het moet nog wel rendabel blijven voor ons, maar een goede zaak geeft je zeker korting, dus gewoon proberen. En het is ook nog een kwestie van gunnen he, ook al is internet zonder korting nog steeds 5% goedkoper, weet dan dat je bij een goeie zaak altijd langs kan gaan voor gratis en goed advies, itt een zwakbegaafd persoon aan de andere kant van de lijn die niet weet hoe het lampje in de koelkast precies aan en uit gaat.
Ik geef je gelijk in dat de kleine zelfstandige gesteund moet worden maar de grote ketens als Mediamarkt weer niet. Want die verpesten net als internet het moraal van wat je vertelt.
pi_122144307
Niet geschoten is altijd mis.
Ура для россии
  maandag 28 januari 2013 @ 11:25:44 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_122155305
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_122156395
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
Ik denk niet dat de stad veel charme verliest als mediamarkt, BCC enzovoort lekker een eind optiefen. Niemand gaat voor de gezelligheid naar een wasmachinewinkel. Het zou juist veel charmanter zijn als je in de stad allemaal leuke winkels had ^O^

TS ik heb wat jij beschrijft twee keer gedaan. Mijn tactiek was een lijstje bij de hand hebben en prijzen gaan staan opschrijven. Zodra er een personeelslid op me afkwam uitgelegd wat ik aan het doen was.en dan een praatje maken en vragen wat er mogelijk is. Wat volgens mij goed werkte is benadrukken dat je het sowieso vandaag gaat kopen maar nog niet weet waar, en op een rustig moment gaan.

De ene keer kwam ik bij BCC uit en kreeg ik de stofzuiger gratis plus twee dozen stofzuigerzakken, de andere keer was mediamarkt goedkoper en kreeg ik de stereo gratis. Is beide wel een paar jaar geleden.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:35:59 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_122160108
Over BCC: die hebben een online witgoed veiling. Daar heb ik heel aardig zaken gedaan:
http://veiling.bcc.nl/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_122160617
Probleem met witgoed is dat typenummers per winkelketen nogal eens verschillen.
Product is exact hetzelfde, maar Scheer & Foppen heeft art. nr. A, Mediamarkt B, Harense Smit C etc.
Maakt het vergelijk ineens wat lastiger....

Maar goed, gewoon van te voren uitzoeken wat je wilt hebben (op specificaties, niet typenummers), en uiteindelijk bij die winkel kopen die je de beste voorwaarden geeft.
Kan ook zijn in een stukje aftersales als extra garantie, gratis levering, gratis installeren van het spul, noem maar op wat.
pi_122162815
Gewoon je scheur opentrekken en proberen met een beetje humor een zootje korting te bedingen. Meestal lukt dat wel als er geen korting verleend wordt gewoon vragen om iets wat je er gratis bijkrijgt. Niet teveel doorzeuren maar je ook niet laten afschepen. Laatst een nieuwe TV gekocht, kreeg 80 euro korting en kreeg er een kaartlezer bij.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_122274859
Volgens mij is het goedkoper om het via internet te bestellen. Mijn wasmachine heb ik uitgezocht bij Mediamarkt, ben toen thuis gaan kijken op internet en daar was hetzelfde model 25% goedkoper en werd ook nog een gratis thuisgeleverd (MM dacht ik 40 euro oid). Daar kan geen stofzuiger tegenop ;).
Zo haal je je wasmachine bij webshop A, je stofzuiger die bij webshop B weer goedkoper is haal je daar, enz.
pi_122275475
Vandaag stelling kasten besteld bij de Karwei.nl. Worden vanwege de nieuwe internet winkel gratis thuis bezorgd tot in februarie. Dus net een telefoontje dat ze morgen ochtend twee stelling kasten komen bezorgen. Dat scheelt kilometers en kostbare tijd. Voor Karwei geen punt
Jeroentje.
pi_122276479
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.

Maar ga vooral ook prijzen shoppen. Hier kan honderden euro's verschil in zitten.

Ik weet niet wat ze kunnen zakken, dat is per winkel en dag verschillend, volgens mij kijken ze ook naar de dag omzet, als die laag is, en het is een keten, zal er ze wel wat aan gelegen zijn om veel aan jou te verkopen.
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2013 @ 22:10:20 #20
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_122276611
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:25 schreef IkWilbert het volgende:
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
Same here :Y het hielp wel een beetje dat we de verkoper persoonlijk kenden, maar we hadden sowieso wel korting gekregen. En dat ze alles brengen, aansluiten en de zooi weer meenemen was wel een groot pluspunt :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_122278297
Als je meerdere items koopt is een korting zeker wel bespreekbaar.

De korting is afhankelijk van wat je koopt, het is namelijk niet zo dat als je een paar hele dure items uitkiest dat daar dan extra veel korting opzit want het kan juist zijn dat de marges daarop voor de winkel lager zijn. 10% is wel streven, soms blijf je hangen op 8 soms ga je er iets overheen...

Is bij elke branch anders
pi_122281546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Nico987 het volgende:
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.
Hoezo kun je bij mediamarkt korting wel vergeten? Dan ligt het aan jou denk ik..
Ik heb destijds een leuke korting kunnen krijgen op de wasmachine. Was daarmee amper duurder dan de goedkoopste webwinkel.
Da gao nie nou!
pi_122286847
Vaak ben je echter beter af als je alles per stuk koopt ipv alles bij een en dezelfde winkel.
En voor de meeste apparaten heb je echt geen advies nodig.
Ook kun je beter op de mindere locaties kopen dan op de toplocaties, de huurprijzen moeten toch verrekend worden.
Kijk trouwens ook naar de prijs inclusief bezorgen.
Een koelkast voor ¤300 en ¤40 bezorgkosten is nog altijd duurder dan ¤310 inclusief gratis levering.
pi_122287331
Ik heb ook wel meegemaakt dat de Mediamarkt medewerker Kieskeurig opende en voor ons keek waar het product het goedkoopst was. Voor de prijs van de goedkoopste 'normale' winkel konden we het kopen. Inderdaad is vaak goedkoper om via inet te kopen, maar dat moet je per geval onderzoeken natuurlijk. Trouwens BCC wil ook wel korting geven hoor, daar zeggen ze de goedkoopste te zijn en daar doen ze echt wel wat aan. Durf trouwens ook gewoon weg te lopen als ze niet met je voorstel akkoord gaan.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_122290429
Korting afdingen?

BCC-meneer: "nou, met zo'n order kunnen wij u een korting van 5% aanbieden."
TS: "5% korting? Maar het is een hele grote order, 5% kan ik niet mee akkoord gaan. Voor 2% korting doe ik het!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')