abonnement Unibet Coolblue
pi_137735016
Nog zo'n leuk bandje dat net als The Jam veel te weinig aandacht heeft gehad in Nederland.
Feargell Sharkey solo kan ik dan weer amper verdragen.

pi_137735216
Ah, daar had ik het hier thuis vanmiddag toevallig nog over. :D
Feargal Sharkey vond ik altijd net Phil IJzerdraad. :+ Ik vind die hit van hem overigens wel prima te pruimen. :P Maar niet voorbij horen komen deze week, geloof ik.
pi_137735247
Nu deze bezig


Vond ik toen wel heel mooi, geloof ik.
pi_137742983
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:14 schreef Eska het volgende:
Ah, daar had ik het hier thuis vanmiddag toevallig nog over. :D
Zie je....het zijn toch die telepathissche gaves. :7

quote:
Feargal Sharkey vond ik altijd net Phil IJzerdraad. :+ Ik vind die hit van hem overigens wel prima te pruimen. :P Maar niet voorbij horen komen deze week, geloof ik.
The Undertones waren fris, vrolijk en erg dansbaar, maar Feargal solo was errug langdradig en zeurderig. Ik luister zelf momenteel weer erg veel Ska....mijn Duitse periode is even in de ruhestand. :+

pi_137746551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zie je....het zijn toch die telepathissche gaves. :7
Dat moet het wel geweest zijn dan, ja. :P
quote:
[..]

The Undertones waren fris, vrolijk en erg dansbaar, maar Feargal solo was errug langdradig en zeurderig. Ik luister zelf momenteel weer erg veel Ska....mijn Duitse periode is even in de ruhestand. :+

Joh, geen Duits op het moment? :o
Ska is vrolijk. :Y Geeft soms alleen pijnlijke kuiten. :+
pi_137746625
Zo, Radio 2 weer weggedaan. Nu staat een zojuist gevonden thema-zender aan; allemaal jaren '60 & '70-muziek. *O*

Nu bezig

pi_137749006
Bowie vanuit de jaren '70 vind ik zoveel fijner dan vanuit de jaren '80 O+


(En vanuit de jaren '60 ook tof trouwens)
pi_137759636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Eska het volgende:

Joh, geen Duits op het moment? :o

Nou....een klein beetje dan nog. :P Maar meer omdat ik het in bepaalde playlists heb staan tussen anderstalige muziek.

Zoals dit bijvoorbeeld....vergeet het verschrikkelijke Japanse anime filmpje wat er bijzit, maar het was de enige versie die ik op YT kon vinden. ;(


Toch knap dat je in een nummer van nog geen anderhalve minuut een sax-solo van ongeveer 20 seconden weet te persen.
pi_137760437
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:25 schreef Eska het volgende:
Zo, Radio 2 weer weggedaan. Nu staat een zojuist gevonden thema-zender aan; allemaal jaren '60 & '70-muziek. *O*

Nu bezig

:Y *O*
pi_137765101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nou....een klein beetje dan nog. :P Maar meer omdat ik het in bepaalde playlists heb staan tussen anderstalige muziek.

Zoals dit bijvoorbeeld....vergeet het verschrikkelijke Japanse anime filmpje wat er bijzit, maar het was de enige versie die ik op YT kon vinden. ;(


Toch knap dat je in een nummer van nog geen anderhalve minuut een sax-solo van ongeveer 20 seconden weet te persen.
Da's idd knap. :D

Nah, ik klikte dus op dat YT-linkje om te beluisteren. Staat er bij de suggesties aan de rechterzijde Tom Robinson genoemd. En die kwam hier thuis serieus enkele minuten daarvoor ter sprake. :D (Er zijn jaren voorbij gegaan zonder dat 'ie ook maar één keer ter sprake kwam :P , dus dat was echt frappant.)
De associatie was me eerlijk gezegd ook helemaal niet duidelijk. Maar hij blijkt dus een poosje in Duitsland gewoond (en gezongen) te hebben. Wist ik niet.
pi_137766345
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:01 schreef Eska het volgende:

[..]

Da's idd knap. :D

Nah, ik klikte dus op dat YT-linkje om te beluisteren. Staat er bij de suggesties aan de rechterzijde Tom Robinson genoemd. En die kwam hier thuis serieus enkele minuten daarvoor ter sprake. :D (Er zijn jaren voorbij gegaan zonder dat 'ie ook maar één keer ter sprake kwam :P , dus dat was echt frappant.)
De associatie was me eerlijk gezegd ook helemaal niet duidelijk. Maar hij blijkt dus een poosje in Duitsland gewoond (en gezongen) te hebben. Wist ik niet.
Tom Robinson.....2-4-6-8 motorway en verder gaat mijn kennis niet over de beste man. :o
De dame die je net hoorde was trouwens ook (mede) het brein achter Codo van Döf en als ik het me goed herinner dan is onderstaand nummer (met zuslief) ooit nog een hitje geweest.

pi_137766790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tom Robinson.....2-4-6-8 motorway en verder gaat mijn kennis niet over de beste man. :o
Listen to the radio ken je vast ook nog wel.

En een jaar eerder kwam deze ook wel vaak op de radio, al werd het geen hit.
pi_137769062
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Listen to the radio ken je vast ook nog wel.

En een jaar eerder kwam deze ook wel vaak op de radio, al werd het geen hit.
War Baby herken ik niet. Listen to the Radio kende ik idd wel.
Over radio gesproken.....dit singletje zit ook nog in mijn collectie. :Y)
Ook al tig jaar niet meer naar geluisterd.

pi_137781552
Dat komt me vaag bekend voor. :Y

En door de titel moet ik ineens denken aan
pi_137788344
Deze werd nooit bekend maar was wel vet.

pi_137789084
En groot respect voor:

pi_137792114
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:58 schreef Eska het volgende:
Dat komt me vaag bekend voor. :Y

En door de titel moet ik ineens denken aan
The Selecter! *O* (Pauline stond op dat door jou weer opgeviste plaatje btw! )

Die titel deed mij dan weer aan iets denken wat ik maar onder een spoiler zet. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137815701
Kom ik met deze. :+

Nooit geweten, maar dat was dus een cover. Origineel is Duits. :D
pi_137874920
Nou, die jaren '60 & '70-zender was na enkele dagen wel weer even genoeg. :+ Erg leuke muziek, maar een vrij beperkte playlist.
(Je zou toch zeggen dat je met 2 decennia aan muziek toch zeker een week moet kunnen vullen zonder steeds dezelfde plaatjes te hoeven draaien? Mja, heeft misschien wel te maken met de rechten of zo?)

Nu weer een andere zender gevonden; Alternative Classics. Eens horen hoe lang dat lollig is. :P
Voorlopig iig al heel wat nummers gehoord die ik nog nooit eerder (bewust) gehoord had. :D (en niet alles vind ik even mooi....alternative is een breeeed begrip :+ )

Nu deze bezig (die ken ik wel :P )
;
pi_137875265
Ah, en dit vind ik van die fijne zeurderige muziek. O+

pi_137875657
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:17 schreef Eska het volgende:

Nu deze bezig (die ken ik wel :P )
;
We deden toch aan herhaalmodus anekdotes? :P
Zag bij deze clip rechts ook "Nuclear Device" van ze staan en dat deed me weer denken aan het No Nukes festival in Utrecht.


ZIt ik trouwens net over Humpe te lullen (Döf/Neon Babies/Careless Love), zie ik nu dat ze hier blijkbaar ook geweest zijn (Ideal), maar kan me dat echt helemaal niet herinneren. :o , terwijl me wel bijstaat dat Bad Manners er was, die dan weer niet op het affiche staat. -O-

Dan maar een nummertje van The Beat.


pi_137929161
Eigenlijk ken ik maar heel weinig uit de ska(-achtige) hoek.
The Beat ken ik natuurlijk wel, maar slechts enkele nummers. Da's wel een lekker kort nummer trouwens, die jij postte. :D (ik vind het altijd wel vrolijk en zo, maar ik vind het ook vaak snel weer genoeg :P )

De thema-zenders ben ik ook allemaal vrij vlot zat, merk ik. Volgende week nog eens een paar proberen (de country-zender heb ik bijvoorbeeld nog niet gehad :Y) )

Nu aan het luisteren naar een cd van Chris Isaak. Ik vind lang niet al z'n nummers even sterk, maar oh die stem.... O+
En z'n optreden tijdens Pinkpop, ergens 100 jaar geleden of zo, heeft indruk gemaakt [insert anekdote-op-herhaling-op-herhaling-op-herhaling :+ ]
Z'n kerstalbum kan ik ook gerust het hele jaar door horen. :D O+

Mja, eigenlijk heb ik gewoon even niet zoveel relevants hier te melden, geloof ik. oO<
pi_137934279
Radio luister ik bijna nooit meer en qua muziek gaat het ook in fases.
Veel ska op het moment, maar m'n algemene playlist staat vol met van alles en nog wat.

Korte nummers heb ik vaak wel wat mee....zeker in de ska/punkrock hoek zijn nummers van een minuutje of 2 geen uitzondering zijn. :7 Ooit een concert van de Ramones gezien waar ze ongeveer 30 nummers speelden in anderhalf uur tijd. :D

quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Eska het volgende:

Mja, eigenlijk heb ik gewoon even niet zoveel relevants hier te melden, geloof ik. oO<
Eem clipje van Chris was wel passend geweest bij je ode aan hem. :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')