abonnement Unibet Coolblue
pi_127787450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:45 schreef jroz het volgende:
Mijn 60cm aquarium draait nu ruim 1,5 jaar en het opstarten is mij destijds erg mee gevallen.

Ik ben begonnen met 10 kardinaal tetra's en 5 otocinclus affinis. Uiteindelijk een paar helena slakken en mini japonica's erbij gedaan, en 4 neon tetra's gekregen. Als laatste ook nog 2 honinggoerami's erbij geplaatst om de mini japonica's enigszins in toom te houden.

De otocinclus affinis laat zich niet altijd even goed zien, doordat die bv verstopt zit tussen de planten. Na verloop van tijd was ik er toch wel zeker van dat er 2 dood waren. Uiteindelijk 2 nieuwe gekocht, maar 2 maanden later waren ze alle 5 dood. De rest van het aquarium draait goed door. Wat kan een reden zijn dat de otocinclus affinis het niet volhouden (na een jaar zonder problemen rond te hebben gezwommen) en de rest van de bak wel?

Overigens heb ik nog nooit een andere slak als de helena in m'n bak ontdekt, en toch planten ze zich aardig goed voort... Iets wat volgens de boekjes niet kan.
Was je toevallig opzoek naar een groter aquarium inclusief alle accessoires ?
Erg voordelig: V&A / [TK] Jewel Rekord 800 (110 liter aquarium) met toebehoren !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')